Thanks! Wist niet dat maestro gewoon kon. Dat was niet heel duidelijk op de nmbs sitequote:Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.
twitter:itele twitterde op maandag 18-04-2016 om 18:36:47Tous les syndicats de la #SNCF appellent à une grève de 24h le 26 avril (syndicats) reageer retweet
quote:OV-schandaal: Veolia trekt protest in, weg vrij voor Arriva
Redactie 1Limburg, Geplaatst op donderdag 14 april 2016 - 17:12
Vervoersbedrijf Veolia heeft het beroep tegen de concessie van het Limburgs openbaar vervoer ingetrokken.
Dat betekent dat het trein- en busvervoer in onze provincie vanaf 11 december 2016 verzorgd wordt door een nieuwe partij: Arriva.
Bron: 1Limburg
#Confirmed Greavy is een Scheelkijker, brilletje jochie!quote:Op maandag 18 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat hier wel langsgekomen hoor
Ze rijden nog steeds tussen Hamburg en Köpnhagen. Maar als de tunnel er is en het traject is geëlectrificeerd weet ik niet wat er mee gaat gebeuren, maar ik vermoed dat de stellen wellicht dienst gaan doen tussen München en Zürich totdat München-Lindau is geëlectrificeerd.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Meen ergens gelezen te hebben. München-Zürich moet worden opgewaardeerd tot een ICE 2-uursdienst. Daar hoort de electrificatie erbij.quote:
Dat is wel beterquote:Op maandag 18 april 2016 19:32 schreef R-K het volgende:
[..]
Meen ergens gelezen te hebben. München-Zürich moet worden opgewaardeerd tot een ICE 2-uursdienst. Daar hoort de electrificatie erbij.
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.quote:Op maandag 18 april 2016 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel beter
Ik ben eens gaan Googlen n.a.v. je opmerking, ze zijn nogal wat van plan in die regio
Dat komt uit dat DB 2030 plan, daar moet je dus nog even rustig voor gaan zitten.quote:Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef R-K het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, die mochten niet meer geduwd over stations zoals Stuttgart etc, hebben toen tussen Berlijn & Amsterdam meegedraaid.quote:Op maandag 18 april 2016 17:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval is
quote:Op maandag 18 april 2016 21:14 schreef b2py het volgende:
en Danzig heet al een tijdje Gdansk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
In D zullen ze die mannen nog steeds gebruiken denk ik. Wroclav wordt ook nog als Breslau aangeduid in de DB appquote:Op maandag 18 april 2016 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en Danzig heet al een tijdje Gdansk.
quote:Op maandag 18 april 2016 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat komt uit dat DB 2030 plan, daar moet je dus nog even rustig voor gaan zitten.
Op het onderstaande plaatje is het wat duidelijker:
[ afbeelding ]Waarom is het eigenlijk zo dat er zoveel treinen naar Basel rijden? Ik zat laatst te denken dat dat misschien wel eens de meest frequente grensovergang zou kunnen zijn die ik ken, nog frequenter dan Kopenhagen-Malmö.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Aha duidelijkquote:Op maandag 18 april 2016 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.
ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.
En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
Daar staan gewoon Poznan op de borden, Gdansk weet ik nietquote:Op maandag 18 april 2016 21:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In D zullen ze die mannen nog steeds gebruiken denk ik. Wroclav wordt ook nog als Breslau aangeduid in de DB app
Veel vraag naar treinverkeer?quote:Op maandag 18 april 2016 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom is het eigenlijk zo dat er zoveel treinen naar Basel rijden? Ik zat laatst te denken dat dat misschien wel eens de meest frequente grensovergang zou kunnen zijn die ik ken, nog frequenter dan Kopenhagen-Malmö.
Retarded moffenschuimquote:Op maandag 18 april 2016 21:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In D zullen ze die mannen nog steeds gebruiken denk ik. Wroclav wordt ook nog als Breslau aangeduid in de DB app
Dus die ¤1,09 verschil is dan als het ware 'korting' omdat ik eerst bij een vervoerder met een goedkoper instaptarief dan bij de NS ben ingestapt? Aparte constructie, verder reizen en toch minder betalenquote:Op dinsdag 19 april 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Dat komt omdat het instaptarief dan niet opnieuw wordt berekend. Bij alle vervoerders betaal je een minimumprijs voor je reis (89 cent in stad- en streekvervoer + regionale trein, ¤2,nogwat bij NS).
Als je overstapt trein-trein en van vervoerder wisselt wordt dat tarief niet opnieuw berekend.
Nogal een uitspraakje van Rogertwitter:railjournal twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 09:46:44"All technological revolutions affect the work done by people. We have to openly engage on workforce flexibility." van Boxtel #Smartrail reageer retweet
Beetje standaardtwitter:railjournal twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 09:41:45"Technology is transforming how we travel. The question for rail is how we can survive this transition." NS CEO R. van Boxtel #Smartrail reageer retweet
* Darkwing_Duck kijkt in Agenda.....quote:Op maandag 18 april 2016 18:49 schreef James1988 het volgende:
De Fransen gaan weer staken, 26 april gooien ze het bijltje erbij neer...twitter:itele twitterde op maandag 18-04-2016 om 18:36:47Tous les syndicats de la #SNCF appellent à une grève de 24h le 26 avril (syndicats) reageer retweet
Wel leuk dat ze in Rouen 17 dagen lang 55 minuten per dag staken, uitgezonderd 28 april want dan staken ze de hele dagquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dit is t lokale OV
http://www.cestlagreve.fr/recherche-greve/?lieu=0§eur=151
Ik zie het nu pasquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel leuk dat ze in Rouen 17 dagen lang 55 minuten per dag staken, uitgezonderd 28 april want dan staken ze de hele dag![]()
Werkverschaffingquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:40 schreef Ajaxfan het volgende:
S&V met hun 'nieuwe' uniform die de controle doen blijft verwarrend. Dacht gisteren weer even waarom in hemelsnaam de politie de kaartcontrole deed.
Waarom doen die het eigenlijk soms? Zijn dat bepaalde risicotrajecten dan?
politie doet, voor zover ik weet, geen kaartcontrole. ze zijn soms in het kader van speciale acties wel aanwezig en kunnen het dan direct ter plaatse overnemen indien iemand elke medewerking blijft weigeren. ze kunnen dan ook gelijk compleet geknipt en geschoren worden in de systemen of ze eventueel nog meer open hebben staan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:40 schreef Ajaxfan het volgende:
S&V met hun 'nieuwe' uniform die de controle doen blijft verwarrend. Dacht gisteren weer even waarom in hemelsnaam de politie de kaartcontrole deed.
Waarom doen die het eigenlijk soms? Zijn dat bepaalde risicotrajecten dan?
Deze is ook mooi, hier staken ze 59 minuten per dagquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel leuk dat ze in Rouen 17 dagen lang 55 minuten per dag staken, uitgezonderd 28 april want dan staken ze de hele dag![]()
"Geld terug bij vertraging is pas toepasbaar bij 60 minuten of meer meneer, sorry"quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Deze is ook mooi, hier staken ze 59 minuten per dag
http://www.ginko.voyage/s(...)yout=detail&cid=1049
Ik heb wekelijks een compleet team ME wat mij controleert.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
politie doet, voor zover ik weet, geen kaartcontrole.
Tja stront trekt vliegen aan zeggen ze wel eensquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:14 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik heb wekelijks een compleet team ME wat mij controleert.
Dat komt door de bestemming die je bezoektquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:14 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik heb wekelijks een compleet team ME wat mij controleert.
Noem je mij nou gloeiende gloeiende stront?quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Tja stront trekt vliegen aan zeggen ze wel eens
Vraag of ze een trein kunnen bouwen die 250 km/h gaat. In een kleine serie. En met allemaal een eigen karaktertje. Voor Weinigquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:29 schreef b2py het volgende:
Interview met de vice-president van CRRC, de grootste treinenbouwer ter wereld die nu buiten de Chinese landsgrenzen gaat zoeken en expansie naar Europa voor zich ziet: http://www.railjournal.co(...)ope.html?channel=537
Godverdomme zeg, hebben we het over seizoensbier of over techniek?quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag of ze een trein kunnen bouwen die 250 km/h gaat. In een kleine serie. En met allemaal een eigen karaktertje. Voor Weinig
Ook op platform participatie?quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:59 schreef Goverman het volgende:
Chinese treinen gaan best goed. Eind 2014 ben ik van Peking naar Pingyao en van Pingyao naar Xi'an gereden met hogesnelheidstreinen. Die gingen 250 km/u, dacht ik (ik moet ff de gps-logs erbij zoeken, al had ik niet in alle treinen even goede ontvangst...
Die treinen hadden het interieur dat in zat tussen een intercity en een stoptrein in Nederland, niet heel luxe. Wel waren het gereserveerde plekken. Misschien kunnen wij die treinen gebruiken op de HSL naar Brussel...
Ook hadden we nog twee keer een softsleeper nachttrein. Een keer een normale (van Xi'an naar Peking via de niet-HSL lijn) en een soort van HSL van Peking naar Shanghai (ging ongeveer 150 km/u).
Overigens staat morgen in de staatscourant de advertentie van de start van de inspraak voor het project Zwolle-Herfte (het stuk spoorverdubbeling + dive-under). Vanaf 21 april kun je de ontwerpkaarten en het besluit bekijken. Mede mogelijk gemaakt door Goverman
Weer een nieuwe?twitter:NS_online twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 13:17:36Gouda-Rotterdam Centraal: er rijden minder Intercity's door onverwachte werkzaamheden. https://t.co/axyyfHaEPO #GdRtd reageer retweet
quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:39 schreef dennistd het volgende:
De poortjes op Amsterdam Centraal gaan 's nachts dicht: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Jullie hebben het godverdomme het zo gemaakt dat men KAN vergeten uit te checken.Dit is een slecht product goedpraten, omdat het een halfbakken systeem is moeten de poortjes maar dicht...Stelletje staatsimbecielen die dit verzonnen hebbenquote:NS wijst erop dat treinreizigers met gesloten poortjes niet meer kunnen vergeten uit te checken en volgens het spoorbedrijf voelen reizigers zich veiliger met gesloten OV-chipkaart-poortjes.
Zoals in Parijsquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:07 schreef dennistd het volgende:
Hoe stel jij je het systeem voor zonder uitchecken dan (want dat wil je blijkbaar).
Ik ervaar het zelfde. Ik vergeet uit te checken als er geen poortjes zijnquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het godverdomme het zo gemaakt dat men KAN vergeten uit te checken.Dit is een slecht product goedpraten, omdat het een halfbakken systeem is moeten de poortjes maar dicht...Stelletje staatsimbecielen die dit verzonnen hebben![]()
Insert Duvel...Ov-Chipkaart....verwoest....enz...
Hoe dan? Je vergeet toch ook niet je reet af te vegen nadat je hebt gescheten?quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ervaar het zelfde. Ik vergeet uit te checken als er geen poortjes zijn
Nou gewoon, zo'n paaltje loop ik glad voorbij. Je broek optrekken zonder vegen is andere koekquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe dan? Je vergeet toch ook niet je reet af te vegen nadat je hebt gescheten?
Ik heb tot dusver nooit vergeten af te vegen in de bus of trein , danwel mijn reet uit te checken, maar t is uiterst onpraktisch om met die kaart de hele tijd te moeten herinneren dat je uit moet checken danwel OF je moet uitchecken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe dan? Je vergeet toch ook niet je reet af te vegen nadat je hebt gescheten?
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou gewoon, zo'n paaltje loop ik glad voorbij. Je broek optrekken zonder vegen is andere koek
Praat met mijn huisgenoten over dat laatste, my godquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.
of ze staan, zoals in Sittard, verkeerd omquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:43 schreef ReisT het volgende:
In de bus is het hier tenminste duidelijk, altijd uitchecken als je uitstapt. Dat vergeet ik nooit.
Bij de trein bedenk ik me soms onderaan de trap pas dat ik boven op het perron uit had moeten checken.
Op vreemde stations is het altijd een verrassing waar die paaltjes staan...
nou nou, moraalridderquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.
in Zutphen stonden ze ook altijd verkeerd om, maar dat is rechtgezet tegenwoordigquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
of ze staan, zoals in Sittard, verkeerd om
Daar heeft het niets mee te maken. Op één of twee mensen na zijn het hier allemaal mensen die ik redelijk hoog heb zitten qua verstandelijk vermogen. Er is er slechts één compleet mentaal geretardeerd zelfs. Daar mag je toch van verwachten dat ze met een kleine inspanning een trucje kunnen leren?quote:
Het probleem is dat ik systematisch geconfronteerd wordt met poortjes en niet met paaltjes..quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Op één of twee mensen na zijn het hier allemaal mensen die ik redelijk hoog heb zitten qua verstandelijk vermogen. Er is er slechts één compleet mentaal geretardeerd zelfs. Daar mag je toch van verwachten dat ze met een kleine inspanning een trucje kunnen leren?
Ik denk dat het zo langzaamaan tijd wordt om te constateren dat jij bij dat groepje uitzonderingen zit dat deadlock aanhaalde.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik systematisch geconfronteerd wordt met poortjes en niet met paaltjes..
Ik zou op je stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, behalve als je complete wereld aan de buitenkant van je oordopjes ophoudt. Maar zulke mensen mogen ook niet fietsen van mij
Op Sloterdijk moet ik er ook standaard aan denken uit te checken. Die palen staan soms wat weggemoffeld.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ervaar het zelfde. Ik vergeet uit te checken als er geen poortjes zijn
Shit, van Fles mag ik niet meer fietsenquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, behalve als je complete wereld aan de buitenkant van je oordopjes ophoudt. Maar zulke mensen mogen ook niet fietsen van mij
Dat zal je lerenquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Shit, van Fles mag ik niet meer fietsen
Dat zijn mijn lievelingsreizigers want als zij niet uitkijken dan doe ik ook alsof ik ze niet zie. Gewoon rechtdoor blijven lopen en er tegenaan. Soms gaat die telefoon op de grond en dan kijken ze heel beteuterd. KIJK DAN WAAR JE LOOPT STOM VARKEN.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zou haast willen zeggen 'en je ZIET toch ook dat andere reizigers naar een paaltje lopen en uitchecken' maar als je alleen naar je foon loopt te turen zie je dat natuurlijk ook niet
Kijk er meldt zich nog iemand voor het clubje wat ik eerder noemdequote:
boven of onderaan een roltrap stil blijven staan is gewoon vragen om een beukert. Maar vaak zijn het van die kutbejaardes met zo'n gebloemd boodschappentasje op wieltjes die in de afgelopen tweehonderd jaar blijkbaar niets geleerd hebben. Zo jammer allemaal weer.quote:
Of langzamer weglopen dan de roltrap je uitspuugt....quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kijk er meldt zich nog iemand voor het clubje wat ik eerder noemde
Je moet een roltrap toch af en op? Op een plek waar je niet naar links of rechts kan? DAT stuk staan mensen fucking vaak stil en gaan dan om zich heen kijken. Die staan dus al stil op een stuk wat niet meer beweegt. Je snapt dat een roltrap een keer ophoudt eah?
Beter beuk je ze van het perron af.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
eigenlijk moet je gewoon een dag lang op Utrecht Centraal al die mensen die dat doen aan de kant beuken.
Dan sla je nog meer dan de helft over, misschien is een lijstje wie er wel naast je wil hebben wel handiger?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef Prins_Pils het volgende:
Hier is een lijstje van reizigers die ik haat.
· Vouwfietserts
· Mensen die je niet laten uitstappen
· Roltrapblokkeerders
· Mensen die op je kortingskaart mee willen
· Mensen die achter je meeglippen door het poortje
· Appel-eters
· Bellerts en schreeuwerts
· Dat degene die naast je zit stoïcijns blijft zitten op zijn foon te staren terwijl jij al duidelijk aanstalten aan het maken bent om uit te gaan stappen
· Zwervers
· Conducteurs die standaard hun riedeltje opdreunen inclusief 'korte stop' terwijl je tien minuten gaat wortel staan schieten
· KPK-Huishoudbeursvolk
Ja is het zover ja? Gebeurd dat nu eindelijk in NL? Heeft nog lang geduurd...quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef Prins_Pils het volgende:
· Mensen die achter je meeglippen door het poortje
- Niemand.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef bork het volgende:
[..]
Dan sla je nog meer dan de helft over, misschien is een lijstje wie er wel naast je wil hebben wel handiger?
Ja, op de boterham met pindakaas op de vroege ochtend na danquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bellende mensen enzo, tja, ik kom nou niet echt bepaald voor mijn rust in de trein. Etende mensen ook; Hebbie honger? Mooi, eet smakelijk. De enige keren dat ik het niet echt op prijs kan stellen is als ik zelf honger heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |