Thanks! Wist niet dat maestro gewoon kon. Dat was niet heel duidelijk op de nmbs sitequote:Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.
twitter:itele twitterde op maandag 18-04-2016 om 18:36:47Tous les syndicats de la #SNCF appellent à une grève de 24h le 26 avril (syndicats) reageer retweet
quote:OV-schandaal: Veolia trekt protest in, weg vrij voor Arriva
Redactie 1Limburg, Geplaatst op donderdag 14 april 2016 - 17:12
Vervoersbedrijf Veolia heeft het beroep tegen de concessie van het Limburgs openbaar vervoer ingetrokken.
Dat betekent dat het trein- en busvervoer in onze provincie vanaf 11 december 2016 verzorgd wordt door een nieuwe partij: Arriva.
Bron: 1Limburg
#Confirmed Greavy is een Scheelkijker, brilletje jochie!quote:Op maandag 18 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat hier wel langsgekomen hoor
Ze rijden nog steeds tussen Hamburg en Köpnhagen. Maar als de tunnel er is en het traject is geëlectrificeerd weet ik niet wat er mee gaat gebeuren, maar ik vermoed dat de stellen wellicht dienst gaan doen tussen München en Zürich totdat München-Lindau is geëlectrificeerd.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Meen ergens gelezen te hebben. München-Zürich moet worden opgewaardeerd tot een ICE 2-uursdienst. Daar hoort de electrificatie erbij.quote:
Dat is wel beterquote:Op maandag 18 april 2016 19:32 schreef R-K het volgende:
[..]
Meen ergens gelezen te hebben. München-Zürich moet worden opgewaardeerd tot een ICE 2-uursdienst. Daar hoort de electrificatie erbij.
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.quote:Op maandag 18 april 2016 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel beter
Ik ben eens gaan Googlen n.a.v. je opmerking, ze zijn nogal wat van plan in die regio
Dat komt uit dat DB 2030 plan, daar moet je dus nog even rustig voor gaan zitten.quote:Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef R-K het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, die mochten niet meer geduwd over stations zoals Stuttgart etc, hebben toen tussen Berlijn & Amsterdam meegedraaid.quote:Op maandag 18 april 2016 17:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval is
quote:Op maandag 18 april 2016 21:14 schreef b2py het volgende:
en Danzig heet al een tijdje Gdansk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
In D zullen ze die mannen nog steeds gebruiken denk ik. Wroclav wordt ook nog als Breslau aangeduid in de DB appquote:Op maandag 18 april 2016 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en Danzig heet al een tijdje Gdansk.
quote:Op maandag 18 april 2016 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat komt uit dat DB 2030 plan, daar moet je dus nog even rustig voor gaan zitten.
Op het onderstaande plaatje is het wat duidelijker:
[ afbeelding ]Waarom is het eigenlijk zo dat er zoveel treinen naar Basel rijden? Ik zat laatst te denken dat dat misschien wel eens de meest frequente grensovergang zou kunnen zijn die ik ken, nog frequenter dan Kopenhagen-Malmö.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Aha duidelijkquote:Op maandag 18 april 2016 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.
ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.
En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
Daar staan gewoon Poznan op de borden, Gdansk weet ik nietquote:Op maandag 18 april 2016 21:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In D zullen ze die mannen nog steeds gebruiken denk ik. Wroclav wordt ook nog als Breslau aangeduid in de DB app
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |