Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..quote:Op maandag 18 april 2016 14:54 schreef MTL het volgende:
Klik ik door, zie ik helemaal geen blote tieten![]()
Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.quote:Op zondag 17 april 2016 22:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.
Tarzan is niet zo soepelquote:
We hebben het over de Belgen, hèquote:Op maandag 18 april 2016 15:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)quote:
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.quote:Op maandag 18 april 2016 15:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Dat staat er toch? Omdat elke ICE is ontworpen met een bepaalde inzet in gedachten.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?quote:Op maandag 18 april 2016 15:50 schreef dennistd het volgende:
Zoiets stond laatst ook in Mobil (dat blad in de Duitse treinen):
[ afbeelding ]
12 bakken.quote:Op maandag 18 april 2016 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?
Velaro D valt in dit overzichtje onder ICE 3 en dan BR 407.quote:Op maandag 18 april 2016 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.
ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.
En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
kunnen ze wel door alle bochten dan en zo?quote:Op maandag 18 april 2016 16:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, de bakken zijn langer dan standaard. Dus passen er meer stoelen in.
Dat zal toch wel?quote:Op maandag 18 april 2016 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kunnen ze wel door alle bochten dan en zo?
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..quote:Op maandag 18 april 2016 17:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal toch wel?
Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.
Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval isquote:Op maandag 18 april 2016 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |