Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.quote:Op zondag 17 april 2016 22:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?quote:Op zondag 17 april 2016 22:49 schreef greavy het volgende:
Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo
Klopt!quote:Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
Het is één ding als je ooit in de gekkenverpleging terecht komt, maar het is wel besmettelijk. Ik snap er echt niks meer van nuquote:
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.quote:Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.quote:Op zondag 17 april 2016 23:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.
Ja, dat weet ik. Maar het gebeurt zelden dat wij langer dan 1,5u staan in bijv. Venlo, meestal 60-75 minuten. Maar misschien is het wat ruimer gepland vanwege al die goederenomleiders.quote:Op zondag 17 april 2016 23:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
Ja, inderdaad. Er zou met 70 en 100 minuten stop dan wel geen pad beschikbaar geweest zijn gok ik, maar later toch beschikbaar bleek dus -60 weg mochten.quote:Op zondag 17 april 2016 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Nee, die stoptijden zijn heel erg ruim omdat ze ook het loopwerk controleren, er met de oliespuit langs gaan, als je dan iets langer bezig bent omdat je ergens een warmloper vindt ofzo dan heb je dat in je dienstregeling afgedekt. Het is geen nieuw spulquote:Op maandag 18 april 2016 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief![]()
Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He
Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?quote:Op maandag 18 april 2016 01:34 schreef dennistd het volgende:
Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Muahahahahahaquote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_houten_spotten.html
quote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
Dat staat er. De 03 1010. Vanaf Leipzig met de E10 1239, en vanaf Mönchengladbach met onze eigen 01 1075.quote:Op maandag 18 april 2016 09:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?
Klopt, de dienstregeling was nog geen week voor vertrek aangepast waardoor het nog eerder werd allemaal (gelukkig!). Maar dat werd dus nķg eerder, want 130 minuten in Venlo was niet nodig, en er was een pad beschikbaar.quote:Op zondag 17 april 2016 23:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Weekje terug of wat was het vertrek van SSN gepland om 20:04 uit Vl. Ten opzichte daarvan is het flink vroeger geworden zeg....
Als je daar woont weet je dat het kan gebeurenquote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
Dan hou je toch iets in als machinist van die andere loc?quote:Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef greavy het volgende:
De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |