b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:28 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:29 | |
Klopt maar zijn verhaal word later wel bevestigd door anderen en is ook in andere bewoording terug te vinden in de conclusie van de commissie. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:30 | |
Nee, je hoort daar de mening van een politicus, niets meer en niets minder. Het IC-Max plan was ongeschikt omdat het niet in de plannen van de overheid paste. Praktisch iedereen met een beetje autoriteit in de spoorwereld vond het juist een heel erg goed plan. | ||
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:30 | |
En de verhalen van de NS'ers bevestigen elkaar ook. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:32 | |
Dat ben ik al 15 jaar. Zwolle-Deventer vv en sinds 18-1-2016 Zwolle-Hengelo vv. Tevens wekelijks naar Groningen, Gouda, Oss, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht. Ik heb AltijdVrij en heb niet eens een rijbewijs. | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:32 | |
Naar mijn idee heeft de commissie zeer grondig onderzoek gedaan en bevestigen zij dat ns iets compleet anders aanbood dan de overheid vroeg. Dat staat los van de vraag of de overheid het juiste vroeg. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:32 | |
En ik heb ook in België en in Duitsland geforensd, en dat is inderdaad een groter drama. | ||
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:33 | |
Waar baseer jij je als buitenstaander op dat ze gedegen onderzoek hebben gedaan als door diverse specialisten het rapport al gekraakt is? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:33 | |
Fout. Het IC-Max plan stamt uit de tijd dat er nog geen echte uitvraag was. Kom op, als je met feiten gaat gooien dan moet je wel secuur zijn. De overheid had nog niets gevraagd. | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:33 | |
Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer. | ||
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:33 | |
![]() | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:34 | |
De overheid heeft een hele duidelijk uitvraag richting ns gedaan(waarin precies instond wat ze verwachte) , dat staat los van een latere aanbesteding. | ||
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:35 | |
"diverse specialisten" met een NS- of FNV-pet, ja. ![]() | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:36 | |
De tweede kamer bepaalt of het onderzoek is geslaagd. | ||
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:36 | |
Het briefje Netelenbos is voor mij tekenend hoe de overheid met de reiziger omsprong. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:36 | |
Nee, jij verstaat gewoon geen Nederlands of je kan niet begrijpend lezen. Beide dingen zijn niet mijn probleem. Ik heb al miljoenen keren geroepen dat het niet alleen beter KAN maar dat het beter MOET. Jij bent hier degene die feiten negeert of verdraait, niet ik. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:36 | |
En wie bepaalt er of de holocaust geslaagd is? | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:38 | |
Is het eerlijk om een aanbesteding te starten en parallel daaraan de oranjecombi toe te juichen en zicht te geven op een onderhandse gunning? | ||
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:39 | |
Briefje Netelenbos ging over het niet doen van een aanbesteding en niet over het duale systeem waar jij over praat | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:40 | |
Nee het briefje ging inderdaad over het niet doen van de aanbesteding vanwege de oranjecombi maar parrallel daaraan was de aanbesteding wel al opgestart!! | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:44 | |
Het briefje is juist verscheurd omdat het grote juridische problemen kon opleveren voor de aanbesteding! | ||
Prins_Pils | woensdag 17 februari 2016 @ 19:54 | |
Nee he, niet weer ![]() Tot morgen maar eh! ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 20:03 | |
![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 17 februari 2016 @ 20:08 | |
![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 20:08 | |
Nou ja, de opdrachtgever dus niet he ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 20:52 | |
Ik vind het niet geslaagd. 100% was het doel, lang niet gehaald. Ik leef nog bijvoorbeeld, had nooit gekund als alle Joden waren opgeruimd! | ||
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 20:53 | |
nee, maar waar wij het over hadden is de periode daarvoor nog. Daar is het al mis gegaan. | ||
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 20:55 | |
Mee eens maar mijn bovenstaande post was een reactie op b2by die begon over het briefje van netelenbosch. | ||
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 20:57 | |
Op basis van een tweetal cabinevideo's heb ik geprobeerd om een baanvaktekening te maken van Bad Aibling <-> Kolbermoor, ik ben tot het volgende gekomen:![]() Er zijn een paar voetgangersoverpaden die niet op mijn tekening staan omdat ze onbewaakt zijn, de tekening is evenmin op schaal. Over de infrastructuur: - Alle hoofdseinen hier zijn voorzien van een Ersatzsignal (Zs1) - Er worden assentellers gebruikt voor treindetectie. Ik heb in ieder geval assentellers gezien bij 28.2, 29.1 en 32.2. - De seinen bij 28.7 en 29.4 zijn automatische blokseinen, ze zijn gekoppeld aan de overweg en aan het blok erachter. - Hoofdseinen staan in Duitsland vaak een stuk voor het begin van een volgend blok, zodat een trein nog op tijd tot stilstand kan komen. Het blok dat het sein bij 28.7 bewaakt begint pas bij 29.1. Volgens de dienstregeling zouden de treinen elkaar kruisen in Kolbermoor, in Bad Aibling zouden beide treinen hetzelfde spoor gebruiken. De trein naar Kolbermoor was enkele minuten te laat, in dat geval zou de kruising worden verplaatst naar Bad Aibling om te voorkomen dat de trein in westelijke richting ook vertraging zou krijgen. Mijn vermoeden is dat: 1) De trein náár Kolbermoor ten onrechte een Zs1 (aanwiizing passeren STS) heeft gekregen in Bad Aibling, omdat er al een route van Kolbermoor naar Bad Aibling was geprogrammeerd 2) De wissels al goed stonden en de machinist dus niet vermoedde dat er iets mis was. 3) Toen de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark vertrok was de westwaartse trein nog niet voorbij de assentellers bij 32.2km, en dus niet in het blok achter dat sein. Het automatische sein aan het einde van het perron in Kurpark zal dan misschien groen hebben getoond. Omdat PZB een puntsgewijs systeem is kon het niet meer ingrijpen nadat de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark was vertrokken. De trein uit Kolbermoor heeft sowieso geen sein meer gezien. Bad Aibling naar Kolbermoor (29:00 tot 36:30): Kolbermoor naar Bad Aibling (03:00 tot 10:30): | ||
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 20:57 | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 20:58 | |
Nee nou ja, het is nooit te laat om een fout recht te zetten tyoch ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 20:59 | |
![]() Nou nog even de betrokkenen verhoren en het verslag is klaar ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 21:02 | |
Dat gaat met een aantal personen wat lastig | ||
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 21:04 | |
ja nou ja, zo te zien heeft James ongeveer alles opgehelderd wat voor een buitenstaander maar mogelijk was ![]() | ||
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 21:14 | |
Ik doe ook maar een poging om het geheel te begrijpen hè ![]() | ||
dennistd | donderdag 18 februari 2016 @ 02:21 | |
Sinds vorige week rijdt er weer een Unit Cargo-trein door Twente. Het gaat om een nieuwe verbinding van DB Cargo tussen de Kijfhoek en Rangierbahnhof Seelze (bij Hannover). Van dinsdag t/m zaterdag rijdt de middagtrein vanuit Duitsland goed voor de zon. Vandaag reed DB Cargo-loc 189 079-7 met vooral (gas)ketelwagens, maar ook enkele rongenwagens met stalen H-profielen en huifwagens deze trein, die hier voorbij de Vliegveldstraat in Deurningen komt. Tijdens het wachten op goederentreinen die niet kwamen (de HSL 1304 met ketelwagens en een Rheincargo Class 66 met containers) passeerde naast de Syntus Linten (die elk half uur rijden) ook de Intercity uit Berlijn. Loc 1744 trekt de DB-rijtuigen als IC 146 naar Amsterdam Centraal en zal over een paar honderd meter de overweg in de Vliegveldstraat in Deurningen passeren. | ||
Prins_Pils | donderdag 18 februari 2016 @ 02:56 | |
Leuk! Maar waar is je watervalletje ![]() | ||
dennistd | donderdag 18 februari 2016 @ 03:25 | |
Iets van 200m achter mij. Vandaag eens iets verderop gaan staan, bij het watervalletje kan altijd nog als het hek dicht is (dit is een eigen weg) of als ik weinig tijd heb. | ||
borisz | donderdag 18 februari 2016 @ 07:20 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 08:09 | |
Tsja, hoezo heeft een niksgat als Soest drie stations nodig? Zo zijn er nog wel wat van die plekken. | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 08:12 | |
Zoals Barneveld | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 08:14 | |
Voordat NS wegging voor regionalen zijn er toch ook een hoop stations weggehaald die nu grotendeels in ere worden hersteld? | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 08:30 | |
Complimenten voor die post ten eerste! Had door met ATB voorkomen kunnen worden omdat je daar continu signaal hebt? | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 09:02 | |
Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen. | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 09:32 | |
Noem eens ook maar EEN voorbeeld? Laat staan "een hoop"? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 09:32 | |
Kun je bij aanwijzing STS harder dan 40 rijden of is dat technisch onmogelijk? | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 09:53 | |
Bij de botsing Singelgracht hebben beide treinen het signaal van het groen van de VIRM ontvangen terwijl de SLT door rood reed. Beide kregen ze '6'. | ||
ReisT | donderdag 18 februari 2016 @ 09:58 | |
Niet mogelijk, je ontvangt dan immers geen code voor meer dan 40. Tenzij je ATB helemaal uitschakelt. | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 10:12 | |
De Centrale Ondernemingsraad (COR) wil dat NS Qbuzz & Abellio gaat afstoten maar wil blijven bieden op regionale lijnen en behoud van de stations zo blijkt uit een brief. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ctiviteiten-afstoten | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 10:14 | |
Leuke reportage | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 10:18 | |
Dit. Maar als je de ATB dan zou uitschakelen ben je een zware crimineel. Dan spoor je niet om het in spoortermen te houden. Overgens ben ik weer aan het rijden. En om het kort te houden, het rookprobleem is opgelost in mijn voordeel. Het gevecht was de moeite waard. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 18 februari 2016 @ 10:24 | |
Dat komt omdat op de specifieke locatie ATB-lussen zijn toegepast in plaats van codes in de spoorstaaf. Anders zou het signaal wel weggevallen zijn. | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 10:27 | |
Een Zs1(2 witten lampen diagonaal is geen aanwijzing of Befehl zoals men dat in Duitsland noemt. In Duitsland krijg je dit signaal namelijk ook bij een rangeeropdracht. Maar je kunt het signaal ook krijgen als de treindienstleider het signaal niet getrokken kan krijgen. Maar als een zs1 ook niet werkt dan krijg je een Befehl. Overigens is het zo dat je wel bij een Zs1 de schakelaar Befehl 40 moet bedienen om langs het signaal te komen. Doe je dat niet dan krijg je een snelremming. Maar is het wel zo als de treindienstleider het signaal niet getrokken krijgt neemt hij normaal gesproken contact met je op dat je een ZS1 kunt verwachten omdat hij het signaal niet getrokken kan krijgen. Bij een rangeeropdracht doet hij dat niet. [ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 18-02-2016 11:53:24 ] | ||
MTL | donderdag 18 februari 2016 @ 10:35 | |
Dus ze willen dat de kip met gouden eieren geslacht wordt? Juist de twee dingen die veel opleveren, volgens mij, zijn de winkels en Abellio. De winkels worden al in langzaam tempo afgestoten en dan zou Abellio moeten volgen? In welk tijdperk leven zij? Hebben ze er gewoon geen idee van dat NS tegenwoordig gewoon een commercieel bedrijf is, of zo? ![]() | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 10:36 | |
Dat is inderdaad erg vreemd. | ||
James1988 | donderdag 18 februari 2016 @ 10:44 | |
Helder, bedankt voor de toevoeging. Klopt het dat de machinist baanvaksnelheid mag rijden na het passeren van een Zs1 en wanneer de Befehl40 ten einde is (na 250 meter), tenzij hem anders is verteld? Also: goed om te horen dat je weer aan het werk bent ![]() | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 10:46 | |
Dat blijkt dan weer niet uit de filmpjes van de onderzoeksraad.. ![]() | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 10:53 | |
Dat ligt geheel aan het signaal. Bij Einfahrt en Zwischensignalen moet je 40 blijven rijden omdat je je in een Weichenbereich bevind en weer mag verhogen na het passeren van een Ausfahrtsignaal.. Heb je met een Ausfahrtsignaal te maken mag je de snelheid inderdaad verhogen mits je uit het Weichenbereich bent. Nu ben ik alleen niet meer geheel zeker hoe het bij een Halteplatz zit. Het is inmiddels al 6 jaar geleden dat ik in Duitsland gereden heb. Dat zou ik weer even moeten uitzoeken. Ook daar mag je de snelheid verhogen mits je het eerstvoglende signaal kunt zien. Maar zolang je in een Weichenbereich zit mag je na een Zs1 nimmer de snelheid verhogen. Zo is namelijk in Bruhl na het passeren van een Zs1 een zwaar ongeluk gebeurt. De machinist verhoogde al de snelheid terwijl hij nog in een Weichenberiech zat en een Ausfahrt nog niet was gepasseerd. Ging daarmee dus door een 40 km wissel met circa 120. De signalen/snelheden etc staan allemaal vermeld in het Buchfahrplan etc en daarom ben je in Duitsland verplicht dit voor je te hebben liggen en wel op de goede bladzijde. Nu is dat voornamelijk de Ebula electronisch. Het is inmiddels circa 6 jaar geleden dat ik in Duitsland reed. Het kan zijn dat regels nu wel weer iets anders zijn. [ Bericht 15% gewijzigd door Cherna op 18-02-2016 12:11:10 ] | ||
tripel7 | donderdag 18 februari 2016 @ 11:23 | |
Ik denk het tegenovergestelde, dat ze juist door hebben dat de overheid (MinFin) ze niet kapot kan laten gaan ondanks dat ze 'commercieel' zijn. | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 11:36 | |
Het is wel zo dat de Duitse regelgeving een stuk moeilijker is. Dit ook omdat men verschillende soorten signalen gebruikt. Armsignalen die nog regelmatig op Nebenbahnstrecke te zien zijn. De eerste type lichtsignalen, KS signalen(moderne versie lichtsignalen) en dan nog DDR signalen die langzaam vervangen worden. Bovendien zie je in de cabine tal van roze boeken staan waarbij iedere Hbf zijn plaatselijke regelgeving heeft vermeld. Als je Nederland vergelijkt met Duitsland is de infra in Nederland zeer modern en eenvoudig van opzet. Iedere Duitse machinist die in Nederland rijd hoor je dan ook zeggen dat het een makkelijk systeem is. Geel knipper kennen ze in Duitsland niet. Bezet spoor op rijden is daar zowaar onmogelijk. Daarom zie je in Keulen bijvoorbeeld tal van Spersignalen staan. Linker spoor rijden is daar abnormaal en zonder ZS8 moet je daar een Befehl voor krijgen. Dan heb je nog een ZS7. vergelijkbaar met ZS1 maar dan rijden op zicht totdat je het eerstvolgende hoofdsein tegenkomt en 400 meter in zijn geheel gepasserd bent om weer snelheid te verhogen. Ook daar moet je ook uit het Weichenbereich zijn. Maar daar ik 6 jaar daar al niet meer rijd zou ik het allemaal weer even moeten ophalen hoe het op de letter precies zit. Je moet maar eens opletten. Maar combineren onder de kap zie je zelden in Duitsland. Wat hier dan in NL normaal is, is in Duitsland een noodgeval. Hier in Nederland ga je zonder problemen zo linkerspoor op dankzij dubbel-enkel beveiliging. In Duitsland is Regelgleis heilig. Dan nog talloze posten die bemand zijn. Dat is in NL imiddels compleet gesaneerd. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 18-02-2016 12:12:22 ] | ||
Salatrel | donderdag 18 februari 2016 @ 12:02 | |
Ben ik nou gek of hebben ze in de scum class van icm de prullenbakken weggehaald? | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 12:06 | |
Interessant verhaal ![]() Waar rijd je nu meestal en waar reed he toen in/naar Duitsland? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 12:17 | |
Oh okee, dank je ![]() | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 12:21 | |
In Einhoven zie je in de spits vaak de 800 serie combineren onder de kap. Dat zit zo in de dienstregeling. Ook word er vaker gesplits. In Duitsland zijn dat noodgevallen. Ik ben in Duitsland 15 jaar geleden begonnen als machinst. 5 jaar later bij NS begonnen. En aangezien ik de Duitse regelgeving in mijn bezit had heb ik Heerlen uitgeholpen op de lijn Heerlen-Stolberg. In Duitsland reed ik veel rondom Koln-Aken en voornamelijk goederen. Maar ik heb meer in Duitsland gewerkt dan in Nederland. Voordat ik 15 jaar geleden machinist werd werkte ik ook al voornamelijk in Duitsland in de Engineering(petrochemische industrie als ontwerper van installaties zoals nafta krakers en granulaat transport) Maar ja, ik wilde altijd al machinist worden(al was ik een CEO ![]() | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 12:39 | |
Hoe doen ze dat dan in Hamm? Daar splitsen en combineren ieder uur de ICE's uit/naar Berlijn. En in Keulen wordt volgens mij ook veel gecombineerd en gesplitst, bijvoorbeeld de 104 naar Basel. | ||
Peterselieman | donderdag 18 februari 2016 @ 12:46 | |
tsja, hier is niet goed overnagedacht | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 13:09 | |
Misschien bedoelen ze dat NS juist haar verlieslatende activiteiten moet afstoten ![]() Dat Qbuzz en Abellio en de winkeltjes het enige blijft dat NS nog doet ![]() En dat het vervoer van reisigers aan een capabele partij uitbesteed wordt ![]() | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 13:13 | |
De NS gaat wel helpen voor een 'ja' voor het associaverdrag met Oekraine![]()
| ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 13:28 | |
Kijk prima, allemaal dat soort hartstikke belangrijke dingen ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 13:31 | |
Tegenwoordig hebben we ook nog eens de Waarschuwing Botsgevaar. Als dat systeem een bezetting direct achter een stoptonend sein ziet ontstaan (wat een STS-passage kán betekenen) en zo'n STS zou leiden tot het openrijden van een wissel én het kruisen van een bestaande rijweg (met andere woorden: kans op botsgevaar), dan gaat het alarm af bij de trdl en bij alle treinen in dat gebied. Dit systeem zou de botsing in Amsterdam hebben kunnen voorkomen, die in Duitsland waarschijnlijk niet. | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 13:52 | |
Is dat systeem er gekomen na de aanrijding Singelgracht? | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 14:05 | |
Klopt. | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 14:16 | |
En, heeft het al eens geklonken? | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 14:21 | |
Maar misschien kan een andere partij die bussen en winkeltjes nog wel voordeliger/met meer winst doen ![]() | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 14:24 | |
Tjah, of het rangeren van slaaptreinen. En bepaalde EC's zullen binnen D ook nog wel met wat extra rijtuigen rijden? Toen ik de Wawel had van Wroclaw naar Hamburg kwamen er in Cottbus nog twee rijtuigen en een verder loc bij voor ![]() | ||
b2py | donderdag 18 februari 2016 @ 14:25 | |
Vast wel, mijn EC uit Budapest kreeg in Dresden ook extra rijtuigen | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 14:34 | |
Echt mooi dat over zo'n traject een EC reed ![]() ![]() | ||
Fiorano | donderdag 18 februari 2016 @ 15:12 | |
Stroomstoring bij Gouda, dat wordt feest zo in de spits | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 15:24 | |
Jazeker. Het werkt prima. | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 15:35 | |
Mogelijk zijn de regels veranderd. Dat zou kunnen. Het handboek machinist in NL wijzigd ook ieder jaar op bepaalde punten. Maar combineren mocht in Duitsland niet met reizigers. Dan werd het een Rangierfahrt. Maar een Rangierfahrt mocht niet met reizigers. Uitzonderingen zijn er altijd En inderdaad Stolberg was daar een van. Maar dan kreeg je een speciale opdracht van een TRDL en stopte je eerst voor een Sperrsignaal in het rangeergebied of Hbf en kreeg dan een SH1 (ZS1 vanaf de vrije baan als je vanuit de vrije baan moest rangeren) om bezet binnen te komen. Ik heb het over bezet binnen komen met reizigers en dan direct combineren of splitsen. Niet het bijplaatsen van een loc aan rijtuigen of vanuit de opstelsporen nog wat rijtuigen bijplaatsen(zonder reizigers) aan een stilstaande trein. Zo moest ik eerst alle reizigers uit de trein halen om daarna middels een rangeeropdracht bij te plaatsen in Aken. Maar dat was een uitzondering. Ik mocht niet vanuit Rothe Erde bezet binnen komen en dan met reizigers direct combineren. Sterker nog men wilde me eerst op een vrij spoor onder de kap laten binnenkomen om dan leeg te zagen en dan te combineren. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 18-02-2016 16:45:09 ] | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 15:44 | |
Orbit. U moet nu remmen. ![]() | ||
Bitlord | donderdag 18 februari 2016 @ 16:34 | |
Staan nu 2 goederentreinen stil in Utrecht Centraal waar ze 2 sporen vezet houden (9/11 of 11/12). Ik dacht dat die door moesten rijden door Utrecht of is dat nog niet geregeld? | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 17:29 | |
ja bussen lees ik net ![]() ![]() | ||
Fiorano | donderdag 18 februari 2016 @ 17:38 | |
Woehahaha dat is slecht. Storing ontstond al rond drieën | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 17:50 | |
ja ik las dat nu net he. Misschien rijden die bussen er al uren. | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 18:04 | |
Tevens HSL 1304 met ketels gespot door Zutphen ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 18 februari 2016 @ 18:13 | |
En jij moest toch niets hebben van cargo's? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 18:18 | |
Deze had ik geen last van ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 18 februari 2016 @ 18:19 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 18:41 | |
![]() | ||
drakin | donderdag 18 februari 2016 @ 18:45 | |
Kunnen patatjes curry ook verboden worden in de trein? Het stinkt hier | ||
ReisT | donderdag 18 februari 2016 @ 19:05 | |
DSSU is nog lang niet klaar. | ||
vannelle | donderdag 18 februari 2016 @ 19:38 | |
Ik kan het zelf niet vinden dus vraag ik het hier maar even: Morgen ga ik voor het eerst sinds jaren weer met de trein. Als het goed is staan er bij ons op het station kaartjesautomaten, heb ik destijds ook een kaartje gekocht dat in de trein gewoon door een conducteur gecontroleerd werd. Werkt dat nog steeds zo? Lees alleen maar over chipkaarten en zo, wil dus graag weten of de "oude" methode ook nog steeds bestaat. Alvast bedankt! | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 19:48 | |
Je koopt nu een 'eenmalige chipkaart' wat gewoon het oude kaartje is, maar daarvoor rekenen ze dan wel even ¤1 extra. Dit kaartje moet je inchecken bij de paal van de desbetreffende vervoerder. Ga je bijvoorbeeld van Emmen naar kop van Limburg, Inchecken Arriva in Emmen, in Zwolle uitchecken bij Arriva, inchecken bij NS. Dan reis je tor Nijmegen, uitcheck bij NS, weer in bij bv Veolia. Snappie? Het makkelijkste is een kaart kopen via de NS site en zelf uitprinten. Scheelt je die ene euro en je hoeft niet in te checken ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 19:52 | |
kan je moeder niet verboden worden in de trein? Hallo, OV. Je hebt met andere mensen te maken. Deal withit ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 18 februari 2016 @ 19:53 | |
Eten in de trein <3 | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 20:00 | |
Orbit is ter voorkoming van STS-passages, toch? Waarschuwing Botsgevaar is ter voorkoming van botsingen als er toch een STS wordt gepasseerd. Goed te lezen dat je weer aan het werk bent, trouwens. | ||
Prins_Pils | donderdag 18 februari 2016 @ 20:01 | |
.. [ Bericht 49% gewijzigd door Prins_Pils op 18-02-2016 20:02:35 (Spuit elf kwam ook nog eens aan..) ] | ||
James1988 | donderdag 18 februari 2016 @ 20:21 | |
De Belgische staat en de NMBS zijn aan het onderhandelen over het beheerakkoord 2016 - 2020, waarin de voorwaarden staan waaronder de NMBS rijdt. Ten opzichte van de huidige overeenkomst is minister Galant van plan om NMBS: - toestemming te geven om de prijzen met maximaal 4% per jaar te verhogen, inflatie niet meegeteld - GtbV te laten uitkeren vanaf +30 - een deel van de treinen zonder conducteur te laten rijden - de mogelijkheid te geven om stations te sluiten of bepaalde lijnen te vertrammen/verbussen - enkel nog loketten open te houden waar dit 'economisch rendabel' is Volgens Galant is nog niets zeker. Bron: http://www.demorgen.be/bi(...)icht-bec164fe/hK6Qz/ Nou, laat die stakingen maar weer komen ![]() | ||
vannelle | donderdag 18 februari 2016 @ 20:25 | |
Helemaal duidelijk, dankjewel. ![]() | ||
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 20:27 | |
Kunnen ze niet in het contract zetten dat ze niet mogen staken? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 20:28 | |
Wat? ![]() | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 21:40 | |
Orbit is het nieuwe systeem dat nu als proef draait waarbij een machinist een stem hoort dat hij rood naderd. En uiteindelijk hoor je nu remmen. Maar dan ben je al erg laat. Je bent goed bezig als je die stem niet hoort, want dan rem je op tijd en beheerst. Waarschuwing botsgevaar is dat iets dat bij een TRDL nieuw is ingevoerd? Mijn excusses dan praten we over twee verschillende zaken. Het botsgevaar signaal zal iets zijn dat alleen bij een TRDL bekend is. | ||
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2016 @ 21:46 | |
En bij mij ![]() Het klinkt als "Boem is ho" ![]() | ||
Cherna | donderdag 18 februari 2016 @ 21:52 | |
Je zou het haast denken ![]() | ||
Doc__Zenith | donderdag 18 februari 2016 @ 22:30 | |
In ieder geval vorig jaar is het systeem een keer van cruciaal belang geweest, bij Boxtel. | ||
Blue_Panther_Ninja | donderdag 18 februari 2016 @ 22:49 | |
Doen ze beter dan in NL. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 februari 2016 @ 23:49 | |
Het is juist de bedoeling om de ho vóór de boem te krijgen. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 18 februari 2016 @ 23:52 | |
Dat lukt vrij aardig toch? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:01 | |
Vanmiddag nog maar even weer een plaatje geklikt: De door Captrain van EETC gehuurde 1619 heeft een opvallende kleurstelling. Met een flink aantal lege Gefco-autowagens op sleep is de loc op weg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim, waar de lege wagens geruild zullen worden voor volle wagens. Een kleine 100 meter voorbij de fotoplek zal de trein de Zandsteenweg passeren, de laatste overweg voor station Oldenzaal. Het is trouwens dezelfde plek als afgelopen maandag de HSL 1832, maar dan naar links ipv rechts gefotografeerd. En ja, de zon staat verkeerd. Had me een beetje verrekend in de zonnestand, en toen ik me dat bedacht had ik geen tijd meer om naar de goede plek (aan de westkant van Hengelo) te gaan | ||
bork | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:18 | |
Ik vind hem prima zo ![]() ![]() ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:21 | |
Boeien, toffe plaat ![]() Dat de zon 'verkeerd' staat kan een foto soms JUIST leuker maken en een sfeertje meegeven, zoals hier ![]() | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:24 | |
Vertel meer? | ||
bork | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:25 | |
u leest het op en meer: http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)k-Geldermalsen.dhtml | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:30 | |
Op somda las ik:En nog een gevonden plaatje (met door mij erbij gezette richtingen): ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door dennistd op 19-02-2016 00:36:15 ] | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:46 | |
Willen we meer of minder wissels? Of 'hoe kun je het mooiste eilandstation van Nederland zo nutteloos mogelijk maken'. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:48 | |
Wel jammer dat de wachtsporen verdwijnen. Heb je minder uitwijkmogelijkheden voor cargo's | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:50 | |
DDAR-3 + loc + loc + DDAR-3 scheurde net voorbij richting oosten ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 01:06 | |
Ik snap ook eigenlijk niet dat ze zonder kunnen in Geldermalsen... Hoewel het nu ook gebeurt: - Richting Utrecht gaat het in Den Bosch net achter de IC aan, in Geldermalsen voegt de sprinter uit Tiel tussen de IC en de badslipper in, en vervolgens wordt in Houten de badslipper ingehaald door de volgende IC. - Richting Den Bosch wordt er de badslipper ingehaald door de IC in Houten, en vervolgens in Oud Zaltbommel nog een keer. Daarvoor moet de badslipper wel twee keer het verkeer Den Bosch -> Utrecht kruisen, want het zijspoor ligt daar aan de oostzijde... | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 01:26 | |
Je leert nog eens wat. Dat dat derde spoortje dus een naam heeft, Oud Zaltbommel, Ozbm ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 02:19 | |
Only in België...
| ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 02:24 | |
WAT ![]() | ||
GlennQuagmire | vrijdag 19 februari 2016 @ 02:30 | |
België ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 07:01 | |
Nee okee, dan is het goed ![]() ![]() | ||
Janneke141 | vrijdag 19 februari 2016 @ 07:23 | |
Hebben ze in België het dodemanspedaal nog niet uitgevonden ofzo? | ||
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 07:26 | |
Dat vroeg ik me dus ook af... Misschien hoeft dat op lage snelheid niet? | ||
Maegrim | vrijdag 19 februari 2016 @ 07:53 | |
Spooktrein ![]() | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 08:10 | |
Cargo's kan je beter laten rollen dan dat je ze aan de kant zet, zeker op een stuk waar de treinen elkaar frequent opvolgen.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 08:14 | |
Tsja, dan zul je over paranormale gaven moeten beschikken. Something something nou eenmaal overmacht ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 09:08 | |
Vervelend he, vertraging ![]() | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:01 | |
Dat hebben ze ook daar. Het punt is dat de dodeman alleen actief is als er rijrichting is gekozen. Maar als een trein in de neutrale stand staat en dat doe je als je stil staat is ook de dodeman niet actief. Ik vermoed dat hij de trein niet goed geremd heeft neergezet dus alleen electrisch of mogelijk helemaal niet en even is uitgestapt. En sta je op een helling gaat een trein aan de wandel. Daarom ben je in Nederland verplicht als je de cabine verlaat een trein ook luchttechnisch geremd achter te laten en zet je een trein weg op een opstelterrein en verlaat de trein ook uit het zicht en die staat daar een langere tijd is zelfs de handrem verplicht. Een rollende trein die door rood rolt word behandeld als door rood rijden en daar staat een zeer zware sanctie op. Dat zal in Belgie niet anders zijn. Mogelijk hebben ze daarom maar alles op groen gezet om de machinist een STS te besparen en mogelijk wat opengereden wissels ![]() | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:33 | |
Het NS jaarverslag 2015: http://www.nsjaarverslag.nl/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:36 | |
Ha ha wat? ![]() | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:38 | |
Ik wil er wel even aan toevoegen dat de ATB NG is voorzien van een roldetectie. Als je geen rijrichting hebt gekozen dan grijpt de ATB in als de trein meer dan 10 meter wordt verplaatst op welke manier dan ook. Hoe dat in Belgie zit met het beveiligingssysteem weet ik niet. ATB-EG heeft dat niet omdat die onder de 40 km/u niet bewaakt. Daarom ook dat men de ATB vv heeft geintroduceerd bij de seinen zodat de ATB alsnog ingrijpt. Maar dat zijn allemaal hulpmiddelen waavan je niet moet uitgaan en niet eens gaat uitproberen natuurlijk of de hulpmiddelen doen wat ze moeten doen. Gewoon de trein luchttechnisch geremd wegzetten. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:42 | |
Dat wordt dan met GPS bepaald of zo? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:44 | |
Gewoon omwentelingen lijkt me | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:57 | |
Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar het zal een signaal zijn tussen een as die rond draait in combinatie met het niet actief zijn van de rijrichting waadoor de ATB een fout waarneemt en dan ingrijpt. Is de ATB niet ingeschakeld werkt die roldectie ook niet. Volgens mij heeft ERTMS ook een roldetectie maar dat weet ik niet omdat ik niet op dat soort baanvakken en materieel rijd. | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:00 | |
Met die Belgen weet je het maar nooit ![]() | ||
MTL | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:13 | |
Er zit een rolbeveiliging in de Traxx loc. Een hele enkele keer is 'ie alleen ietsje te enthousiast: dan spreekt de beveiliging aan als je weg probeert te rijden. Gelukkig is dat zo weer opgelost: snelremming uitvoeren en weer lossen. Daarmee wordt de rolbeveiliging weer gereset en je kan weer vertrekken. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:14 | |
Lieve mensen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:17 | |
heb je die roldetectie niet juist nodig als ie "in z'n vrij" staat? I.e. "alle systemen uit"? ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:18 | |
Ach, wat heet 'alle systemen uit'. De panto zal ook dan nog tegen de draad gehesen moeten worden enzo. | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:20 | |
Volgens mij staat een trein nooit 'uit' 'uit' maar slechts op een soort spaarstand. De pantograaf zit volgens mij vrijwel altijd tegen de draad, ook in de nacht vanwege de voorverwarming van de treinen. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:21 | |
Tegenwoordig wel ja, maar het hoeft niet. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:21 | |
Ik geloof dat vooral bij goederentreinen de panto's 's nachts nog wel eens gestreken worden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:24 | |
failsafe is "alle systemen uit." ook met omlaaggezakte panto kan een trein gewoon gaan rollen. | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:24 | |
True, maar zoals altijd zijn er wel uitzonderingen op de regel ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:25 | |
En how about 'stuk' 'uit'? om even op jouw jip-en-janneke nivo te blijven ![]() | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:27 | |
Goede vraag, geen idee | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:28 | |
Als in Oldenzaal een trein voor langere tijd staat is de panto altijd omlaag. Ik denk dat dit gedaan wordt op het moment dat er geen personeel bij de trein is (machinist naar huis, aflosser komt een paar uur later). | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:30 | |
Dat is duidelijk, maar je moet natuurlijk wel een atb laten ingrijpen. Je zult toch de lucht kwijt moeten zodat de remmen aanslaan. Anders zou je weer een apart systeem moeten inbouwen. En aangezien een ATB door omwentelingen van een as(aantal) in combinatie met het niet geven van tractie of het kiezen van een rijrichting kan dat door signalen worden opgelost. Maar hoe die signalen nu precies werken en welke frequencies etc. Dat durf ik niet te zeggen. | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:35 | |
Dit. Kijk als je de trein alleen electrisch geremd hebt staan en de bovenleiding valt weg lossen de remmen. Als je bijvoorbeeld mat 64 aftrapt en hebt de trein alleen maar electrisch geremd staan rolt je het voorste treindeel zo weg als het afloopt. Dit omdat het niet opgebouwd is en de treinleiding dus gevuld is(5,1 tot 5,2 bar) en dus niet geremd. Het eerste dat je als machinist geleerd krijgt is een treinstel lucttechnish weg te zetten of over te dragen. | ||
MTL | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:38 | |
Treinstellen van NS worden enkel in een slaap/sluimerstand gezet. Die worden eigenlijk nooit echt 'uit' gezet (of in morbide vakterm 'dood gemaakt'). Locs zijn net even anders. Deze worden wel helemaal uit gezet als ze weggezet worden. Alle apparatuur wordt geheel uitgeschakeld en de stroomafnemers worden op het dak gelegd. Slechts een enkel onderdeel wordt nog gevoed door batterijen. Laat je het spul dan heel erg lang staan en heb je geen batterijspanning en geen lucht meer, dan moet je dat op een andere manier zien te regelen. Bij oudere treinstellen en locs kon je nog met een voetpomp de stroomafnemers tegen de draad zetten, maar met modern spul kan dat niet meer omdat de stroomafnemers puur elektrisch omhoog gehouden worden. Gelukkig zijn de batterijen een stuk beter dan vroeger, dus moet je 'm wel een paar maanden laten staan wil dat gebeuren. Zet je 'm weg voor een paar maanden, dan zal 'ie waarschijnlijk wel aan iets van depotvoeding gelegd worden, om er voor te zorgen dat de batterijen voldoende opgeladen blijven. | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:43 | |
Kan je niet gewoon startkabeltjes trekken? ![]() | ||
MTL | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:07 | |
Als een treinstel geen lucht én geen batterijspanning meer heeft en je geen mogelijkheid hebt om de stroomafnemer op de een of andere manier tegen de draad aan te krijgen, dan moet je inderdaad startkabeltjes trekken. Gelukkig niet letterlijk. Wat je simpelweg doet is een tweede treinstel er tegenaan parkeren. Daarmee wordt het ene treinstel door de ander gevoed met lucht en/of hoogspanning, en kan daarmee dus weer z'n eigen stroomafnemer tegen de draad krijgen. (en het is wel ietsje complexer dan hoe ik het hier typ, maar dit is wel de essentie). | ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:15 | |
Klopt. Daarom is het ook zo leuk om RET diensten te draaien. Dan loop je vaker tegen dat soort zaken aan. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:29 | |
Kut rotterdam ![]() ![]()
| ||
Cherna | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:33 | |
Jazeker, maar hij is erg goed gevonden ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:35 | |
Geeft niet, dat Rotterdam kut is kan niet vaak genoeg benadrukt worden ![]() | ||
James1988 | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:42 | |
België en treinbeveiliging? ![]() Niet haten op Rotterdam. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:46 | |
Rotterdam <3 | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:47 | |
Het is mijn roeping als oud-020'er. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:55 | |
Wat je bedoelt is; "Kijk mij, als raspauper moet ik me ook als een raspauper gedragen!" | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:56 | |
![]() ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 13:58 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:00 | |
Hoor daar ![]() ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:09 | |
14:09 ik pak een biertje jongens. En nog wat schilderwerk in de TREINKAMER doen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:17 | |
Ik ben nog aan het "werk". Even de rest van de middag onderdelen en documentatie van SPSS downloaden van de meest gruwelijk genakte zaadsite ooit: ibm.com ![]() Daarna ook weekend ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:20 | |
SPSS krijg ik altijd een beetje moordneigingen van. Hoeveel studenten ik wel niet heb moeten vertellen dat SPSS geen foutmelding geeft als er niet genoeg ruimte op je USB-stick (of in het begin toen zelfs nog floppies!) is maar gewoon een leeg bestand wegschrijft zonder dat er ergens een reservekopie gemaakt is... arme studenten. | ||
b2py | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:20 | |
Ik ga naar de stad, gisteren al weekend! ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:25 | |
eoa klinisch psycholoog heeft het aangeschaft voor 30 k (subsidie moest op) en komt er nu mee naar ons toe. "Hee kan je dit ff op het netwerk (XenApp 6.5) installeren, moet eigenlijk half februari werken, maar 1 maart gaan we uiterlijk live!" En wij doen het nog ook* ![]() * Hieruit mag niet de indruk blijken dat ik het daar mee eens zou zijn ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:28 | |
Herkenbaar. "Oh jah, dit pakket moet maandag draaien anders kunnen we geen examens afnemen" WTF???? Maar ja dan moet je wel aan de slag dus. XenApp 6.5 is vrij recent toch? Ik ga er niet vanuit dat het gigantische problemen oplevert maar SPSS is dan weer geen eenvoudig grapje. Lastig lastig. Succes in ieder geval! Blij dat ik weinig met end user computing te maken heb. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:30 | |
Relatief recent ja. En ach, wat zijn gigantische problemen? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:32 | |
Ik ga zometeen naar het altijd bruisende Rijssen en Hellendoorn. Zal wel weer niks te doen zijn.. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:33 | |
Gigantische problemen dat je voor 1 maart SPSS niet kan gebruiken ![]() Gebruikers. Echt. Mijn netwerk(en) zouden zoveel beter draaien zonder. | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:34 | |
Dat geldt ook voor bussen zonder reizigers ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:36 | |
Ja, ik neem deadlines tegenwoordig erg relatief op ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:46 | |
Ik ben ontwikkelaar, en mijn applicaties doen het ook altijd stukken beter wanneer er geen eindgebruikers in zitten. Vooral als de gemiddelde eindgebruiker van het type "het knopje is 2 pixels naar rechts verschoven, AAAAAAAAAAAAAAAAAAH PANIEK" is ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:49 | |
Ja. Dat was leuk toen we onaangekondigd van Office 2007 naar 2010 gingen. 2000->XP en XP->2003 hadden we ook gewoon in een weekendje gedaan zonder de eindgebruikers in te lichten en daar kregen we geen klachten over. Van 2007 naar 2010. De tering.... | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:49 | |
Ik heb net een bureaustoel in elkaar gezet ![]() ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:50 | |
Het verschil tussen mensen met een toekomst en visie en de rest ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:51 | |
Oh ik heb ook een toekomstvisie hoor, maar ICT ga ik niet eens PROBEREN te begrijpen ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52 | |
Wij weten ook niets, wij zijn gewoon heel goed met Google en raken niet in paniek als er iets stuk is. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52 | |
Korter dan dat ben ik geloof ik nog nooit door een bocht gegaan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52 | |
Ik val liever onder "visie en de rest" dan dat ik door jou "mens met een toekomst" genoemd word. Dat klinkt ook zo Ella Vogelaar namelijk, vind je niet? ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:53 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:55 | |
Alleen als je in een Vogelaarwijk woont ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:55 | |
Is er in NL trouwens iets als een knalgroene Class66 met een gele bies en front? Die zie ik al sinds vanochtend op het emplacement staan maar kan tussen de bomen door het niet helemaalpreciesindetail zien. Staat nu ook een buffeltje naast kop te maken. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:56 | |
Knaldonkergroen kan CapTrain zijn? | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:00 | |
Google zegt dat CapTrain grijs met geel is. Kan ook geen logo zien. Eens in de gaatjes houden of dat ding nog gaat rijden, volgens mij heeft-ie containers achter de haak. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:01 | |
Google zegt dat helemaal niet: https://www.google.com/se(...).2.8.422.WJr1R6x0jN8 | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:01 | |
Loop der ff heen tamtak | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:02 | |
Ja dat is hem, ik had het woord 'green' er niet bijgezet ![]() Erheen lopen heeft geen zin want vanaf de straat zie je er helemaal niks van ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:04 | |
Vandaar ook mijn eerder opmerking over dat we stiekem helemaal niet zoveel weten maar goed kunnen Googlen ![]() Nee, dat is op die plek niet heel erg praktisch. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:05 | |
Ik stel voor dat hij gaat verhuizen. | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:07 | |
Ik zou best bovenin de Kassa willen wonen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:07 | |
Het is wel waar. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:10 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:16 | |
13:25 begonnen met downloaden, kutsite werkt sowieso niet in Chrome maar alleen in IE ![]() 14:33 Laatste download aangeklikt 15:11 downloaden voltooid, slordige 15 GB nou nog even kopiëren naar de fileserver, weer een half uur verder ![]() Lalalala bier ![]() Zal ik een ommetje over Klarenbeek gaan maken straks? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:47 | |
Zie mijn Flickr, dat ding rijdt voor Rheincargo | ||
greavy | vrijdag 19 februari 2016 @ 16:47 | |
- [ Bericht 99% gewijzigd door greavy op 19-02-2016 16:47:37 ] | ||
Ireyon | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:18 | |
Wil iemand hier nog een mooi klokje? Een Mondaine Evo Big Date Quartz staat nu voor maar 99 dollar op Massdrop (i.p.v. de standaard 250 euro retailprijs). https://www.massdrop.com/(...)atch?mode=guest_open | ||
Merode32 | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:49 | |
Jakkes onderweg van rdam naar de arena, lekker snel in 24 minuten op schiphol en er dan achterkomen dat je nog 20 minuten(inclusief wachttijd) moet sukkelen naar de arena. | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 18:48 | |
Een vriend van mij meldde een uurtje terug een ski-trein naar 'Emmerich, rijdt verder naar Zell am See' in Den Haag HS en kwam die trein tegemoet op weg naar Leiden. Hoe rijdt dat ding joh? Ik dacht sowieso altijd dat die treinen in Amsterdam startten en via Utrecht-Arnhem gingen? | ||
James1988 | vrijdag 19 februari 2016 @ 18:54 | |
De dienstregeling van de 'Sneeuw Express', van treinreiswinkel.nl:
Het bedrijf Railpromo rijdt ook nog de Austria Express, van Brussel-Zuid wordt er via Antwerpen/Rotterdam/Utrecht/Venlo naar Landeck en Bischofshofen gereden. | ||
vannelle | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:11 | |
Vandaag dus met de trein geweest en idd, kaartjesautomaat werkt gewoon EN zoals gezegd betaal je dan een euro extra. Da's niet zo erg, was als het goed is eenmalig. Dus ik ging zitten tot de kaartcontrole kwam, conductrice zei tegen me dat ik in de 1e klas zat. Whut? Ik heb nog eens goed om me heen gekeken en idd, volgens dat stickertje aan de wand zat ik idd 1e klas. Dacht eerst dat ze een geintje maakte, het is niks luxer dan de 2e klas van vroeger. Verbazingwekkend dat ze hier extra geld voor durven te vragen. | ||
Merode32 | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:13 | |
http://www.twitter.com/harryvgelder/status/700736434899038209 Weer lekker overdreven, stoomlocs. Geretweet door ........ | ||
_serial_ | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:14 | |
Sta Inmiddels al meer dan 15 min stil op HSL, locomotief moest gerest worden... Gepruts is het toch ook af en toe. We hebben in elk geval weer gratis geld. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:15 | |
mja, ze vinden wel manieren om niet uit te hoeven keren | ||
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:15 | |
Wast voor trein zat je? Een Intercity of een sprinter? In sommige sprinters is het enige verschil tussen 1e en 2e klas de prijs van de reis en de kleur van de stoel ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:18 | |
Telegraaf journalist en Ajaxcied. Die kun je niet serieus nemen. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:19 | |
Meer het tendentieuze van vervuilende dieseltreinen en stoomlocs, terwijl Abellio veel in nieuw materieel investeert in Schotland | ||
Merode32 | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:25 | |
Rikus neemt hem serieus.... | ||
Peterselieman | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:32 | |
Het is wel een manier om het publiek te bereiken en op die manier kun je best wat voor elkaar krijgen. Dat moet ook jij weten. | ||
_serial_ | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:36 | |
Na 30 min rijden we eindelijk weer verder door de groene hart tunnel, het werd tijd | ||
Merode32 | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:37 | |
Klopt | ||
ReisT | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:54 | |
De Austria Express heeft een kwartiertje vertraging. Zit achter de CNL naar Innsbruck. En ze moeten hier in Utrecht allebei van spoor 12 vertrekken. Drukke bedoening nu op dat perron. | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:54 | |
Chaos op Utrecht. Twee nachttreinen met vertraging vlak achter elkaar op hetzelfde perron. De ene heeft de andere ingehaald. En er staan een paar honderd man met koffers en skis te wachte![]() De CNL419 komt nu net om 20:57 aan. | ||
ReisT | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:57 | |
Ja, wat ik zeg ![]() Ze moeten wel opschieten, na 21:30 is er vanavond geen treinverkeer meer tussen Utrecht en Arnhem. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 20:57 | |
ik voel een goed verhaal aankomen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:01 | |
Oh ja ![]() ![]() Twee keer nul is nuller dan nul. | ||
zwelgje76 | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:02 | |
Normaal gesproken lurk ik hier alleen maar. Ik ben treinforens en vind het leuk om af en toe eens wat over treinen te lezen. Bijgaande wilde ik jullie niet onthouden. NS stuurt nu brieven rond aan vaste klanten op bepaalde trajecten om ze te informeren over hoe ze drukke treinen kunnen ontlopen: In dit geval gaat het om het traject Utrecht Centraal - Amersfoort. ![]() Ze doen daar ook een foldertje bij waarop je kunt zien welke treinen (specifieke tijdstippen) drukker zijn dan andere. Super goed natuurlijk. Ik reis echter helemaal nooit op het traject Utrecht Centraal - Amersfoort. Ik heb een jaartrajectkaart voor Utrecht Centraal - Ede Wageningen... Het is goed dat ze het in ieder geval proberen. ![]() Overigens geen klacht, ik ben op mijn traject een heel tevreden reiziger: treinen komen op tijd en ik hoef nooit te staan. | ||
vannelle | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:02 | |
Dit was een Intercity. Voor wie het echt op wil zoeken: 9.32 vanaf Assen naar Rotterdam CS. Maar ook in een intercity is het verschil tussen 1e en 2e klas vrij onduidelijk op de prijs na dan. Het is er echt niet aan af te zien. | ||
James1988 | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:02 | |
De Austria Express gaat via Venlo ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:03 | |
Om 21:04 is de CNL weer weg. | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:05 | |
Achterin nog wat rijtuigen voor mensen die cheap ass doch gebroken aan willen komen.![]() Ik hoef niet mee trouwens, heb pauze van de bus. | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:09 | |
Alpen Express nu op spoor 12. Aankomst 21:08. Met gekke Belgische gaywagons. ![]() | ||
ReisT | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:11 | |
Ik heb het echt opgezocht, dat was ICM en daar is het onderscheid toch best wel duidelijk. | ||
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:11 | |
Dat zijn gewone IC rijtuigen toch? Waarmee de laatste ICE wordt vervangen? | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:15 | |
En de Alpen Express is weg met +18. Zaten nog wel wat leuke wagons in: Schijnbaar oude DB-rijtuigen nu van een Slowaaks bedrijf ![]() ![]() ![]() Disco/bar-rijtuig ![]() ![]() De trein was langer dan het perron ![]() [ Bericht 34% gewijzigd door Bitlord op 19-02-2016 21:25:26 ] | ||
ReisT | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:22 | |
Ja, tussen Amsterdam en Köln vervangen ze de ICE maar je kan er dus ook in blijven zitten tot Zürich of Innsbruck. | ||
Bitlord | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:27 | |
Mag ik bij uitzondering hier ook modelspoor plaatsen? Was voor eerst sinds jaren weer eens naar Rail Houten geweest. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:33 | |
Lekker aan de gang geweest bitlord ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 19 februari 2016 @ 23:47 | |
Een trein is een trein ![]() | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 00:09 | |
Wie zijn boekencollectie goedkoop wil aanvullen kan vandaag van 12u tot 16u terecht in de NVBS Winkel:
| ||
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 00:31 | |
bijna thuis. Iedereen naar huis gebracht en busje staat weer op tijd en heel in de garage | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 00:48 | |
Ach tweede klas zit daar al prima, dus als je voor een hele nacht een 1e klas ticket koopt lijkt me dat ook wel vol te houden. Toen ik in mijn eentje een coupé had in een ligrijtuig heb ik ook amper geslapen. 1e klas stoel zit beter als zo'n hard bed | ||
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 01:00 | |
Heb mijzelf op Rail een startkit schaal Z cadeau gegeven. Had al jaren geen modelspoor meer, vond dit wel grappig.![]() In de doos zitten een transformator, 12 stuks rails, een rangeerlocje en twee wagonnetjes. Daarboven op nog zelf 6 rails gekocht en een Silberling-stuurstandrijtuig, mét interieurverlichting. ![]() En de totale koop van vandaag: - een Qbuzz-bus in de oorspronkelijke kleuren; - een GVA-trolleybus van Paul Roerbag (HB-Models) - een dasklem van de Werkgroep 1501; - een Blokkendoos Ces-stuurstandrijtuig. ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 20-02-2016 01:29:20 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 09:19 | |
Dat zijn van die dingen daar word je ZO hebberig van altijd ![]() ![]() Ik heb nog een projectje liggen trouwens, alleen nog hout en tempex nodig. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 februari 2016 @ 10:02 | |
Ik kom eens in de maand op Utrecht-Amersfoort en ik heb hem ook gehad... | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 10:09 | |
Pakjesavond, altijd leuk ![]() Kleuren van Qbuzz zijn toch grijs/bordeaux? Heb je trouwens foto's van de locs voor die nachttreinen? | ||
Salatrel | zaterdag 20 februari 2016 @ 10:48 | |
is er ook van virm, slt, mat64 en een 1700 heb ik ook wel eens gezien ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 10:49 | |
Mooi spul Bitlord! ![]() Nee, dat zijn de kleuren van Groningen-Drenthe. De eigen huiskleuren van Qbuzz zijn oranje-wit-blauw (prinsenvlag). Het zij je vergeven wel hoor, de echte huisstijl van een vervoerder zien wordt steeds zeldzamer omdat de provincies een eigen bedenken die in plaats daarvan gevoerd moet worden.. | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 11:08 | |
Er loopt ook een machinist rond met een stropdas vol met locs ![]() (gewoon op de das zelf, geen dasklemmen) | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 11:57 | |
Nu je het zegt, van een SLeT heb ik ook wel es gezien ![]() Mag je bij NS trouwens zelf je kleding kiezen? Sommige HC's hebben een baseballpetje, de meesten niets, af en toe loopt er een held tussen met de ouderwetse pet of een dame met een bolhoedje. Ook h hebben ze niet altijd een colbert aan maar soms ook gilletje | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:05 | |
Bij NS weet ik het niet, maar bij Syntus heb je een overhemd, stropdas (een echte of een clip), trui, spencer, colbert en in de zomer ook nog een polo. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:09 | |
Jaaaaa! Ik heb echt een enorm zwak voor de kleinste schalen. Ik kan het niet betalen (tenminste, niet op de schaal waar ik H0 op wil doen) en ik vind de zelfbouw te moeilijk maar zoooo mooi <3 | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:14 | |
Voor de hoofddeksels bestaat alleen een draagplicht bij de servicemedewerkers (herkenbaarheid op perron). HC's en machinisten hoeven het niet te dragen. Ik meende ook dat de kleding van HC's geel gestikt was en van machinisten rood gestikt. Of andersom? [ Bericht 2% gewijzigd door Prins_Pils op 20-02-2016 12:20:48 ] | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:19 | |
Die groene Class 66 van CapTrain staat hier nog steeds ![]() (inb4 'ja niks he he he') | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:38 | |
Andersom idd | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:38 | |
ja niks he he he | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:39 | |
Geen idee, weekendrust? In Oldenzaal staan ook twee locs zag ik net: een DB Cargo (1611) en Captrain (1619, waarvan ik hier donderdag een foto heb neergezet) | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:49 | |
Stel hé.. Je mag een zak geld van genoeg om 200 kilometer spoor om te bouwen naar 200 km/h besteden.. Waar zou je dat dan in Nederland doen? | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 12:57 | |
Rijnspoorweg, Flevo/Hanzelijn, Utrecht-Eindhoven. Laten we daar eens mee beginnen ![]() Ik zie verder nog wel wat in Zwolle-Groningen, Apeldoorn-Amersfoort en Hoofddorp-Den Haag. | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:05 | |
Je ziet keer op keer dat ze absoluut geen idee hebben wat belangrijke dingen zijn en wat niet. In België rijden machinisten gewoon in een spijkberbroek en een Metallicashirt met gaten erin. Boejje. Als de trein maar rijdt. Nee, hier is men druk met de kleur van het stikgaren ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:07 | |
Dan moet je wel ff die vervelende knik na Barneveld eruit halen waar je nu terug moet naar 110 km/h. Op zich een uitstekend plan want dan moet helaas het pand van de griffokrant sneuvelen ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:08 | |
PRECIES ![]() | ||
bork | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:11 | |
Utrecht-Eindhoven, zou niet weten wat anders? Ervan uitgaande dat Amsterdam-Utrecht 200 km/h al gedaan is. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:12 | |
Ik denk dat je met een metertje naar buiten aan de eindes van de boog en een metertje naar binnen halverwege er al bent. | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:14 | |
Ik denk dat de enige stukken waar het op basis van stopafstand van de IC nuttig is zijn: Zwolle-Assen, Den Bosch-Utrecht en Apeldoorn-Amersfoort. Utrecht-Ede kan ook nuttig zijn, mits de stops in De Klomp/Driebergen geschrapt worden voor de IC's [ Bericht 27% gewijzigd door dennistd op 20-02-2016 13:19:49 ] | ||
bork | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:19 | |
enkelspoor of dubbelspoor? Ik had die 200 al opgebruikt voor Utrecht-Eindhoven, anders nog Utrecht-Arnhem-Nijmegen erbij. Het lijkt me ook het meest voor de hand liggen om het aan bestaande 200 km/h trajecten te knopen ( Hanzelijn en Amsterdam - Utrecht. Deze spoorlijnen zijn al geschikt voor 200 km per uur). | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:20 | |
Rijnspoor ook, want fuk Ede-wageningen. Daar moeten gewoon zijperrons van gemaakt worden, dan eindelijk bij Maarsbergen ook de boel rechttrekken, Wolfheze nog, en knallen maar. | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:27 | |
Wat bedoel je? Ede-W lijkt me wel redelijk bestaansrecht te hebben als IC station, denk dat er rustigere stations zijn | ||
bork | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:27 | |
U weet nog van het leren NS-pakje. uit: http://www.treinreiziger.(...)meter_per_uur-145385 | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:28 | |
Dat komt omdat ze daar neuken als konijnen. DAT had al niet gemoeten. | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:32 | |
Die Klaas heeft de Bauer-trein uit Veendam op sleep: ![]() Je woont hier trouwens gok ik? ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:33 | |
Tjah dat doen ze echt niet omdat ze dat lekker vinden maar omdat here God dat vraagt. | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:48 | |
De machinist van mijn trein was een beetje in de bonen: hij ontgrendelde de deuren aan de niet-perronzijde ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:52 | |
![]() Wist niet dat treinen iets als 'weekendrust' kenden ![]() | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 14:02 | |
In het weekend rijdt er meestal wat minder goederenverkeer. Zeker in Twente staan er dan vaak locs geparkeerd die op vrijdag wat naar Bentheim gebracht hebben en op maandag weer wat ophalen. In Bentheim zijn maar twee kopspoortjes die onder Nederlandse spanning staan, dus met al die verschillende vervoerders wordt je dan al snel klem gezet denk ik. | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 14:17 | |
Aha, dus die staat hier even aan de kant tot er verderop weer plek is ![]() De Lekkerlezendoejeindetreintrein kwam net voorbij ![]() | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 14:42 | |
NS is nog steeds sponsor van zo'n leesstichting, dus denk het niet. | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:01 | |
Ik denk dat deze maand mijn reeks "maanden met minstens 1000 spoorkilometers" afgebroken gaat worden. Qua woon-werk kom ik er niet aan en ik heb ook niet zo'n zin meer om voor de lol rondjes te gaan maken. De vorige reeks werd na 47 maanden (feb '06 t/m dec '09) afgebroken door mijn ongeluk, de huidige reeks loopt sinds maart 2010 en is nu dus 71 maanden. | ||
Salatrel | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:01 | |
dat rood\zwart\witte ding? Die kwam afgelopen nacht door Rotterdam heen | ||
Salatrel | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:20 | |
die baseballpet zit gewoon in het kledingpakket. Het hoedje voor de dames en de 'ouderwetse' pet zijn meer voor servicemedewerkers. Voor HC's is er iig geen draagplicht. Verder ben ik redelijk vrij in wat ik draag. De ene keer heb ik de colbert aan en de andere keer de high-vis softshell over het overhemd als ik bijvoorbeeld naar hoofddorp opstel of Leidschendam moet. Opzich kunnen ze er ook niet zo heel veel van zeggen natuurlijk omdat het allemaal artikelen zijn uit het kledingpakket dat ze zelf beschikbaar stellen | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:24 | |
Kijk eens aan, men is zelfs druk met quasi-hippe newspeak voor dingen als een geel hesje. Ook belangrijk! | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:28 | |
En een rok voor de gereformeerde bestaat die? Nog nooit gezien, geen idee of dusdanig gereformeerde vrouwen wel (mogen) werken | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:33 | |
Ik zie bij mooi weer wel eens rokjes ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:37 | |
is geen geel hesje ![]() ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:42 | |
Is een softshell zoveel anders en bijzonderder dan 'een dikke jas'? ![]() | ||
Viezze | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:45 | |
Ik had gisteren een bazige machinist, liet me nog via de cabine naar binnen toen de conducteur de deuren al had gesloten ![]() | ||
greavy | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:59 | |
IC naar Roosendaal van 15:52 uit Arnhem heeft +12. En dus dondert men de haltes Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent eruit. | ||
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 16:16 | |
A'dam C - Bijlmer (Iets langzamer mag wel maar dat hele stuk duurt uren. Utrecht - Eindhoven Hoofddorp - Leiden Amersfoort - Apeldoorn En ik weet niet hoeveel kilometer ik nu verspeelt heb | ||
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 16:21 | |
ok, sticker? | ||
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 16:27 | |
Dat baanvak is al geschikt voor 160 km/h. Weet niet of een verdere verhoging daar echt nuttig zal zijn | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 februari 2016 @ 17:26 | |
De grap is natuurlijk dat je op een stukje van 15 á 20 km je niet zoveel wint t.o.v. 160 km/h maar als het veel meer wordt dan gaat de teller snel tikken omdat je dan ook echt kilometers op snelheid kan maken in plaats van dat je alleen maar aan het optrekken of afremmen bent. Je kunt er onder 1,5 kv zomaar vanuit gaan dat je 15 á 20 kilometer aan het optrekken bent met een lange IC. Met een kortere trein of een hogere bovenleidingsspanning gaat het wel weer iets makkelijker. | ||
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 17:35 | |
Tijd voor 3 kV ![]() | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:10 | |
Waarom heeft niemand mij verteld dat het huishoudbeurs is..... | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:12 | |
Verwacht je van mij dat ik weet wanneer de huishoudbeurs is? ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:13 | |
Maar ik wens je sterkte | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:14 | |
Eigenlijk wel ja. Maar goed, samen met wat andere reizigers de korte pittige kapsels maar uit de eerste klas siltecoupe gejaagd ![]() | ||
James1988 | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:20 | |
Almelo - Mariënberg natuurlijk. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:33 | |
Wat dacht je van Schiphol-Antwerpen over de HSL? Oh, wacht.. | ||
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:39 | |
Ik zou Veendam-Musselkanaal om laten bouwen naar 200km/u en 15kV 16,7Hz en dan de STAR een BR103 doneren ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:45 | |
Gebeurt gemiddeld zo'n 400 keer per jaar. Und? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:13 | |
Zat er niet iets voor jou bij? | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:15 | |
Nee dank je ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:16 | |
Ik | ||
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:17 | |
Soms nemen ze hun dochters mee en die zijn het aanzien regelmatig wel waard ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:17 | |
Neem | ||
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:17 | |
Je bedoelt dat er wel wat voor jou bij zit met kort pittig kapsel? ![]() |