ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Je zou eens kunnen beginnen met de verhoren van de comissie fyra te bekijken, vooral in het verhoor met zalm word zeer duidelijk waarom het ic max plan totaal ongeschikt was.
Nee, je hoort daar de mening van een politicus, niets meer en niets minder. Het IC-Max plan was ongeschikt omdat het niet in de plannen van de overheid paste. Praktisch iedereen met een beetje autoriteit in de spoorwereld vond het juist een heel erg goed plan.
Ik neem aan dat jij geen dagelijkse pendelaar bent?
Dat ben ik al 15 jaar. Zwolle-Deventer vv en sinds 18-1-2016 Zwolle-Hengelo vv. Tevens wekelijks naar Groningen, Gouda, Oss, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht. Ik heb AltijdVrij en heb niet eens een rijbewijs.
Dat ben ik al 15 jaar. Zwolle-Deventer vv en sinds 18-1-2016 Zwolle-Hengelo vv. Tevens wekelijks naar Groningen, Gouda, Oss, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht. Ik heb AltijdVrij en heb niet eens een rijbewijs.
Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
Nee, jij verstaat gewoon geen Nederlands of je kan niet begrijpend lezen. Beide dingen zijn niet mijn probleem. Ik heb al miljoenen keren geroepen dat het niet alleen beter KAN maar dat het beter MOET. Jij bent hier degene die feiten negeert of verdraait, niet ik.
Briefje Netelenbos ging over het niet doen van een aanbesteding en niet over het duale systeem waar jij over praat
Nee het briefje ging inderdaad over het niet doen van de aanbesteding vanwege de oranjecombi maar parrallel daaraan was de aanbesteding wel al opgestart!!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Langzamerhand wordt het weer langer licht en is het ook weer mogelijk om na kantoortijd foto's te maken: een nieuw fotoseizoen staat voor de deur. Op woensdag 17 februari 2016 was Wiederline-stel 10302, die al de hele dag op en neer pendelde tussen Groningen en Leeuwarden, samen met de 10308 in fraai namiddaglicht onderweg als trein 37464 naar Leeuwarden. De 6 bakken GTW, die hard nodig zijn gedurende de middagspits tussen beide provinciale hoofdsteden van Noord Nederland, passeren hier ter hoogte van Alddiel de gemeentegrens van Tytsjerksteradiel en Leeuwarden.
Op basis van een tweetal cabinevideo's heb ik geprobeerd om een baanvaktekening te maken van Bad Aibling <-> Kolbermoor, ik ben tot het volgende gekomen:
Er zijn een paar voetgangersoverpaden die niet op mijn tekening staan omdat ze onbewaakt zijn, de tekening is evenmin op schaal.
Over de infrastructuur: - Alle hoofdseinen hier zijn voorzien van een Ersatzsignal (Zs1) - Er worden assentellers gebruikt voor treindetectie. Ik heb in ieder geval assentellers gezien bij 28.2, 29.1 en 32.2. - De seinen bij 28.7 en 29.4 zijn automatische blokseinen, ze zijn gekoppeld aan de overweg en aan het blok erachter. - Hoofdseinen staan in Duitsland vaak een stuk voor het begin van een volgend blok, zodat een trein nog op tijd tot stilstand kan komen. Het blok dat het sein bij 28.7 bewaakt begint pas bij 29.1.
Volgens de dienstregeling zouden de treinen elkaar kruisen in Kolbermoor, in Bad Aibling zouden beide treinen hetzelfde spoor gebruiken. De trein naar Kolbermoor was enkele minuten te laat, in dat geval zou de kruising worden verplaatst naar Bad Aibling om te voorkomen dat de trein in westelijke richting ook vertraging zou krijgen.
Mijn vermoeden is dat: 1) De trein náár Kolbermoor ten onrechte een Zs1 (aanwiizing passeren STS) heeft gekregen in Bad Aibling, omdat er al een route van Kolbermoor naar Bad Aibling was geprogrammeerd 2) De wissels al goed stonden en de machinist dus niet vermoedde dat er iets mis was. 3) Toen de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark vertrok was de westwaartse trein nog niet voorbij de assentellers bij 32.2km, en dus niet in het blok achter dat sein. Het automatische sein aan het einde van het perron in Kurpark zal dan misschien groen hebben getoond.
Omdat PZB een puntsgewijs systeem is kon het niet meer ingrijpen nadat de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark was vertrokken. De trein uit Kolbermoor heeft sowieso geen sein meer gezien.
Op woensdag 17 februari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende: Op basis van een tweetal cabinevideo's heb ik geprobeerd om een baanvaktekening te maken van Bad Aibling <-> Kolbermoor, ik ben tot het volgende gekomen:
Nou nog even de betrokkenen verhoren en het verslag is klaar
Op woensdag 17 februari 2016 21:04 schreef Dr_Flash het volgende: ja nou ja, zo te zien heeft James ongeveer alles opgehelderd wat voor een buitenstaander maar mogelijk was
Ik doe ook maar een poging om het geheel te begrijpen hè
Sinds vorige week rijdt er weer een Unit Cargo-trein door Twente. Het gaat om een nieuwe verbinding van DB Cargo tussen de Kijfhoek en Rangierbahnhof Seelze (bij Hannover). Van dinsdag t/m zaterdag rijdt de middagtrein vanuit Duitsland goed voor de zon. Vandaag reed DB Cargo-loc 189 079-7 met vooral (gas)ketelwagens, maar ook enkele rongenwagens met stalen H-profielen en huifwagens deze trein, die hier voorbij de Vliegveldstraat in Deurningen komt.
Tijdens het wachten op goederentreinen die niet kwamen (de HSL 1304 met ketelwagens en een Rheincargo Class 66 met containers) passeerde naast de Syntus Linten (die elk half uur rijden) ook de Intercity uit Berlijn. Loc 1744 trekt de DB-rijtuigen als IC 146 naar Amsterdam Centraal en zal over een paar honderd meter de overweg in de Vliegveldstraat in Deurningen passeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Iets van 200m achter mij. Vandaag eens iets verderop gaan staan, bij het watervalletje kan altijd nog als het hek dicht is (dit is een eigen weg) of als ik weinig tijd heb.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 18 februari 2016 08:09 schreef Dr_Flash het volgende: Tsja, hoezo heeft een niksgat als Soest drie stations nodig? Zo zijn er nog wel wat van die plekken.
Omdat PZB een puntsgewijs systeem is kon het niet meer ingrijpen nadat de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark was vertrokken. De trein uit Kolbermoor heeft sowieso geen sein meer gezien.
Complimenten voor die post ten eerste! Had door met ATB voorkomen kunnen worden omdat je daar continu signaal hebt?
Complimenten voor die post ten eerste! Had door met ATB voorkomen kunnen worden omdat je daar continu signaal hebt?
Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 18 februari 2016 08:14 schreef b2py het volgende: Voordat NS wegging voor regionalen zijn er toch ook een hoop stations weggehaald die nu grotendeels in ere worden hersteld?
Noem eens ook maar EEN voorbeeld? Laat staan "een hoop"?
Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Kun je bij aanwijzing STS harder dan 40 rijden of is dat technisch onmogelijk?
Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Bij de botsing Singelgracht hebben beide treinen het signaal van het groen van de VIRM ontvangen terwijl de SLT door rood reed. Beide kregen ze '6'.
De Centrale Ondernemingsraad (COR) wil dat NS Qbuzz & Abellio gaat afstoten maar wil blijven bieden op regionale lijnen en behoud van de stations zo blijkt uit een brief. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ctiviteiten-afstoten