abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159998301


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


pi_159998340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Zalm heeft een gekleurde mening. En een politicus heeft niet per definitie gelijk.
Klopt maar zijn verhaal word later wel bevestigd door anderen en is ook in andere bewoording terug te vinden in de conclusie van de commissie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998380
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen beginnen met de verhoren van de comissie fyra te bekijken, vooral in het verhoor met zalm word zeer duidelijk waarom het ic max plan totaal ongeschikt was.
Nee, je hoort daar de mening van een politicus, niets meer en niets minder. Het IC-Max plan was ongeschikt omdat het niet in de plannen van de overheid paste. Praktisch iedereen met een beetje autoriteit in de spoorwereld vond het juist een heel erg goed plan.
Bier.
pi_159998381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:29 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Klopt maar zijn verhaal word later wel bevestigd door anderen en is ook in andere bewoording terug te vinden in de conclusie van de commissie.
En de verhalen van de NS'ers bevestigen elkaar ook.
pi_159998418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:27 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij geen dagelijkse pendelaar bent?
Dat ben ik al 15 jaar. Zwolle-Deventer vv en sinds 18-1-2016 Zwolle-Hengelo vv. Tevens wekelijks naar Groningen, Gouda, Oss, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht. Ik heb AltijdVrij en heb niet eens een rijbewijs.
Bier.
pi_159998419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

En de verhalen van de NS'ers bevestigen elkaar ook.
Naar mijn idee heeft de commissie zeer grondig onderzoek gedaan en bevestigen zij dat ns iets compleet anders aanbood dan de overheid vroeg.

Dat staat los van de vraag of de overheid het juiste vroeg.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998430
En ik heb ook in België en in Duitsland geforensd, en dat is inderdaad een groter drama.
Bier.
pi_159998454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Naar mijn idee heeft de commissie zeer grondig onderzoek gedaan en bevestigen zij dat ns iets compleet anders aanbood dan de overheid vroeg.

Dat staat los van de vraag of de overheid het juiste vroeg.
Waar baseer jij je als buitenstaander op dat ze gedegen onderzoek hebben gedaan als door diverse specialisten het rapport al gekraakt is?
pi_159998455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Naar mijn idee heeft de commissie zeer grondig onderzoek gedaan en bevestigen zij dat ns iets compleet anders aanbood dan de overheid vroeg.
Fout. Het IC-Max plan stamt uit de tijd dat er nog geen echte uitvraag was. Kom op, als je met feiten gaat gooien dan moet je wel secuur zijn.

quote:
Dat staat los van de vraag of de overheid het juiste vroeg.
De overheid had nog niets gevraagd.
Bier.
pi_159998456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat ben ik al 15 jaar. Zwolle-Deventer vv en sinds 18-1-2016 Zwolle-Hengelo vv. Tevens wekelijks naar Groningen, Gouda, Oss, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht. Ik heb AltijdVrij en heb niet eens een rijbewijs.
Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
:')
pi_159998491
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Fout. Het IC-Max plan stamt uit de tijd dat er nog geen echte uitvraag was. Kom op, als je met feiten gaat gooien dan moet je wel secuur zijn.

[..]

De overheid had nog niets gevraagd.
De overheid heeft een hele duidelijk uitvraag richting ns gedaan(waarin precies instond wat ze verwachte) , dat staat los van een latere aanbesteding.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:35:50 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159998529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar baseer jij je als buitenstaander op dat ze gedegen onderzoek hebben gedaan als door diverse specialisten het rapport al gekraakt is?
"diverse specialisten" met een NS- of FNV-pet, ja. :Y
pi_159998540
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar baseer jij je als buitenstaander op dat ze gedegen onderzoek hebben gedaan als door diverse specialisten het rapport al gekraakt is?
De tweede kamer bepaalt of het onderzoek is geslaagd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998544
Het briefje Netelenbos is voor mij tekenend hoe de overheid met de reiziger omsprong.
pi_159998549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is niet te merken aan je posts, als jij nog steeds ontkent dat mensen zo beetje op het dak worden vastgebonden om vervoert te kunnen worden dan ben je gewoon een baggeraar en ga je op negeer.
Nee, jij verstaat gewoon geen Nederlands of je kan niet begrijpend lezen. Beide dingen zijn niet mijn probleem. Ik heb al miljoenen keren geroepen dat het niet alleen beter KAN maar dat het beter MOET. Jij bent hier degene die feiten negeert of verdraait, niet ik.
Bier.
pi_159998559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:36 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De tweede kamer bepaalt of het onderzoek is geslaagd.
En wie bepaalt er of de holocaust geslaagd is?
Bier.
pi_159998597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:36 schreef b2py het volgende:
Het briefje Netelenbos is voor mij tekenend hoe de overheid met de reiziger omsprong.
Is het eerlijk om een aanbesteding te starten en parallel daaraan de oranjecombi toe te juichen en zicht te geven op een onderhandse gunning?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Is het eerlijk om een aanbesteding te starten en parallel daaraan de oranjecombi toe te juichen en zicht te geven op een onderhandse gunning?
Briefje Netelenbos ging over het niet doen van een aanbesteding en niet over het duale systeem waar jij over praat
pi_159998662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Briefje Netelenbos ging over het niet doen van een aanbesteding en niet over het duale systeem waar jij over praat
Nee het briefje ging inderdaad over het niet doen van de aanbesteding vanwege de oranjecombi maar parrallel daaraan was de aanbesteding wel al opgestart!!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159998730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Briefje Netelenbos ging over het niet doen van een aanbesteding en niet over het duale systeem waar jij over praat
Het briefje is juist verscheurd omdat het grote juridische problemen kon opleveren voor de aanbesteding!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:54:06 #22
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159999062
Nee he, niet weer :|W
Tot morgen maar eh! :W
doei
pi_159999410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee he, niet weer :|W
Tot morgen maar eh! :W
Bier.
pi_159999613
Langzamerhand wordt het weer langer licht en is het ook weer mogelijk om na kantoortijd foto's te maken: een nieuw fotoseizoen staat voor de deur. Op woensdag 17 februari 2016 was Wiederline-stel 10302, die al de hele dag op en neer pendelde tussen Groningen en Leeuwarden, samen met de 10308 in fraai namiddaglicht onderweg als trein 37464 naar Leeuwarden. De 6 bakken GTW, die hard nodig zijn gedurende de middagspits tussen beide provinciale hoofdsteden van Noord Nederland, passeren hier ter hoogte van Alddiel de gemeentegrens van Tytsjerksteradiel en Leeuwarden.
pi_159999639
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En wie bepaalt er of de holocaust geslaagd is?
Nou ja, de opdrachtgever dus niet he :) Dus helemaal vergelijkbaar is het waarschijnlijk toch niet. Wel heel goedbedoeld geprobeerd van je :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160001558
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, de opdrachtgever dus niet he :) Dus helemaal vergelijkbaar is het waarschijnlijk toch niet. Wel heel goedbedoeld geprobeerd van je :Y
Ik vind het niet geslaagd. 100% was het doel, lang niet gehaald. Ik leef nog bijvoorbeeld, had nooit gekund als alle Joden waren opgeruimd!
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 20:53:08 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160001571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Is het eerlijk om een aanbesteding te starten en parallel daaraan de oranjecombi toe te juichen en zicht te geven op een onderhandse gunning?
nee, maar waar wij het over hadden is de periode daarvoor nog. Daar is het al mis gegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160001652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, maar waar wij het over hadden is de periode daarvoor nog. Daar is het al mis gegaan.
Mee eens maar mijn bovenstaande post was een reactie op b2by die begon over het briefje van netelenbosch.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:57:20 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160001732
Op basis van een tweetal cabinevideo's heb ik geprobeerd om een baanvaktekening te maken van Bad Aibling <-> Kolbermoor, ik ben tot het volgende gekomen:



Er zijn een paar voetgangersoverpaden die niet op mijn tekening staan omdat ze onbewaakt zijn, de tekening is evenmin op schaal.

Over de infrastructuur:
- Alle hoofdseinen hier zijn voorzien van een Ersatzsignal (Zs1)
- Er worden assentellers gebruikt voor treindetectie. Ik heb in ieder geval assentellers gezien bij 28.2, 29.1 en 32.2.
- De seinen bij 28.7 en 29.4 zijn automatische blokseinen, ze zijn gekoppeld aan de overweg en aan het blok erachter.
- Hoofdseinen staan in Duitsland vaak een stuk voor het begin van een volgend blok, zodat een trein nog op tijd tot stilstand kan komen. Het blok dat het sein bij 28.7 bewaakt begint pas bij 29.1.

Volgens de dienstregeling zouden de treinen elkaar kruisen in Kolbermoor, in Bad Aibling zouden beide treinen hetzelfde spoor gebruiken. De trein naar Kolbermoor was enkele minuten te laat, in dat geval zou de kruising worden verplaatst naar Bad Aibling om te voorkomen dat de trein in westelijke richting ook vertraging zou krijgen.

Mijn vermoeden is dat:
1) De trein náár Kolbermoor ten onrechte een Zs1 (aanwiizing passeren STS) heeft gekregen in Bad Aibling, omdat er al een route van Kolbermoor naar Bad Aibling was geprogrammeerd
2) De wissels al goed stonden en de machinist dus niet vermoedde dat er iets mis was.
3) Toen de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark vertrok was de westwaartse trein nog niet voorbij de assentellers bij 32.2km, en dus niet in het blok achter dat sein. Het automatische sein aan het einde van het perron in Kurpark zal dan misschien groen hebben getoond.

Omdat PZB een puntsgewijs systeem is kon het niet meer ingrijpen nadat de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark was vertrokken. De trein uit Kolbermoor heeft sowieso geen sein meer gezien.

Bad Aibling naar Kolbermoor (29:00 tot 36:30):

Kolbermoor naar Bad Aibling (03:00 tot 10:30):
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 20:57:26 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160001735
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160001775
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind het niet geslaagd. 100% was het doel, lang niet gehaald. Ik leef nog bijvoorbeeld, had nooit gekund als alle Joden waren opgeruimd!
Nee nou ja, het is nooit te laat om een fout recht te zetten tyoch :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160001820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende:
Op basis van een tweetal cabinevideo's heb ik geprobeerd om een baanvaktekening te maken van Bad Aibling <-> Kolbermoor, ik ben tot het volgende gekomen:

_O_

Nou nog even de betrokkenen verhoren en het verslag is klaar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 21:02:00 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160001918
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_

Nou nog even de betrokkenen verhoren en het verslag is klaar ^O^
Dat gaat met een aantal personen wat lastig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160002036
ja nou ja, zo te zien heeft James ongeveer alles opgehelderd wat voor een buitenstaander maar mogelijk was ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:14:38 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160002427
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja, zo te zien heeft James ongeveer alles opgehelderd wat voor een buitenstaander maar mogelijk was ^O^
Ik doe ook maar een poging om het geheel te begrijpen hè :P
  Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 02:21:11 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160009412
Sinds vorige week rijdt er weer een Unit Cargo-trein door Twente. Het gaat om een nieuwe verbinding van DB Cargo tussen de Kijfhoek en Rangierbahnhof Seelze (bij Hannover). Van dinsdag t/m zaterdag rijdt de middagtrein vanuit Duitsland goed voor de zon. Vandaag reed DB Cargo-loc 189 079-7 met vooral (gas)ketelwagens, maar ook enkele rongenwagens met stalen H-profielen en huifwagens deze trein, die hier voorbij de Vliegveldstraat in Deurningen komt.

Tijdens het wachten op goederentreinen die niet kwamen (de HSL 1304 met ketelwagens en een Rheincargo Class 66 met containers) passeerde naast de Syntus Linten (die elk half uur rijden) ook de Intercity uit Berlijn. Loc 1744 trekt de DB-rijtuigen als IC 146 naar Amsterdam Centraal en zal over een paar honderd meter de overweg in de Vliegveldstraat in Deurningen passeren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160009484
Leuk! Maar waar is je watervalletje :o
doei
  Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 03:25:49 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160009542
Iets van 200m achter mij. Vandaag eens iets verderop gaan staan, bij het watervalletje kan altijd nog als het hek dicht is (dit is een eigen weg) of als ik weinig tijd heb.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 07:20:11 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160009764


winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160010011
Tsja, hoezo heeft een niksgat als Soest drie stations nodig? Zo zijn er nog wel wat van die plekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 08:12:32 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160010036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, hoezo heeft een niksgat als Soest drie stations nodig? Zo zijn er nog wel wat van die plekken.
Zoals Barneveld
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160010061
Voordat NS wegging voor regionalen zijn er toch ook een hoop stations weggehaald die nu grotendeels in ere worden hersteld?
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 08:30:48 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160010209
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende:

Omdat PZB een puntsgewijs systeem is kon het niet meer ingrijpen nadat de oostwaartse trein uit Bad Aibling Kurpark was vertrokken. De trein uit Kolbermoor heeft sowieso geen sein meer gezien.

Complimenten voor die post ten eerste!
Had door met ATB voorkomen kunnen worden omdat je daar continu signaal hebt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:02:45 #44
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160010523
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Complimenten voor die post ten eerste!
Had door met ATB voorkomen kunnen worden omdat je daar continu signaal hebt?
Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160010880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:14 schreef b2py het volgende:
Voordat NS wegging voor regionalen zijn er toch ook een hoop stations weggehaald die nu grotendeels in ere worden hersteld?
Noem eens ook maar EEN voorbeeld? Laat staan "een hoop"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160010887
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Kun je bij aanwijzing STS harder dan 40 rijden of is dat technisch onmogelijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160011268
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk dat de trein die een groen seinbeeld had, wel een terugval in ATB-code zou hebben gehad als er ATB-EG had gelegen. Dan had hij uiterlijk 40 gereden. Misschien niet genoeg om een botsing te voorkomen, maar het zou een hoop hebben gescheeld in de gevolgen.
Bij de botsing Singelgracht hebben beide treinen het signaal van het groen van de VIRM ontvangen terwijl de SLT door rood reed. Beide kregen ze '6'.
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:58:54 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_160011373
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kun je bij aanwijzing STS harder dan 40 rijden of is dat technisch onmogelijk?
Niet mogelijk, je ontvangt dan immers geen code voor meer dan 40. Tenzij je ATB helemaal uitschakelt.
pi_160011584
De Centrale Ondernemingsraad (COR) wil dat NS Qbuzz & Abellio gaat afstoten maar wil blijven bieden op regionale lijnen en behoud van de stations zo blijkt uit een brief. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ctiviteiten-afstoten
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 10:14:58 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160011632
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')