derLudolf | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:56 |
Engelse ziekte in de titel of is het nog steeds alweer kut? | |
derLudolf | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:59 |
Wat is er fout volgens jou? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:02 |
In het eerste geval is kutweer één woord, in het tweede geval is het raar dat iets "nog steeds alweer" is dus het hangt er vanaf wat je bedoelt! | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:10 |
HAHAHA aansluitingen overnemen die is goed ![]() | |
derLudolf | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:13 |
Waar lees je in vredensnaam "nog steeds alweer"? ![]() Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht ![]() Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben. | |
greavy | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:18 |
Wees blij dat er op de boot over de Ierse zee geen treinen meegaan. Die hadden dan ook wel wat schade door storm (7-2-2016):![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:22 |
Dat is wat er staat op het moment dat je kutweer niet als één woord schrijft. Er staan ongelofelijk veel dingen niet in de Van Dale. Dat betekent niet dat woorden niet aan elkaar schrijven opeens toegestaan is. Ken je dat verhaaltje van oom Jack en een paard? Dit is ook een leuke: ![]() Goed taalgebruik is belangrijk. De pen is van jezus, de pen is van je zus, de penis van jezus... | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:25 |
boten, vrachtwagens, gezeik over het weer, wtf is dit de HOMO slowchat of zo? ![]() | |
Woods | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:27 |
Hier zie ik 15 elocs a 83 ton(1245T) door een dieseltje getrokken worden. Leek me eigenlijk onmogelijk qua gewicht of toch niet? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:30 |
Het is geen dieseltje maar er zit al snel 1000PK aan vermogen onder die motorkap. En je kan met 4 man een Plan-T wegduwen. | |
greavy | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:30 |
![]() CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren. Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen. | |
Peterselieman | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:32 |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:35 |
terloops vergeten we gewoon nog even het prachtige kasteel van Bourscheid te vermelden | |
Peterselieman | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:36 |
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier. | |
greavy | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:38 |
Ja, vergeten te vermelden ja. Maar dat was wel de reden dat ik op die plek was gaan staan. | |
James1988 | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:00 |
Wat is er fraai aan een HLE 13 / CFL 3000? | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:22 |
Hij is om te beginnen mooier dan elke loc die er sinds de geboorte van Willem Drees in Nederland rondgereden heeft. Niet dat daar veel voor nodig was, maar okee ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:25 |
Indeed. Rolweerstand is niet echt hoog bij treinen. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:28 |
nee nou ja het is maar net waar die koppeling zit. een dolle as is wat anders dan een "los" gekoppelde tractie-installatie, denk ik. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:30 |
Inderdaad. Je zal hem niet kunnen aandrukken als zijn accu leeg is. ![]() | |
b2py | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:04 |
Even de koppeling in trappen jongens! | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:18 |
Hey. IK zeg hier de domme dingen jah ![]() | |
b2py | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:35 |
Ik ben vandaag in Deventer geweest, ik neem het over ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:37 |
Leukerd ![]() ![]() | |
ikweetnietwat | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:40 |
Vandaag s-bahn gepakt van freilassing naar berchtesgaden. Als je ooit in de buurt bent raad ik dit echt aan, mooie omgeving op een enkelspoors baantje langs de alpen :3 Vooral nog mooi hoe er nog mechanische seinen zijn in deze gebied, en er ook nog een verkeersleider op het station(weet niet meer welke) aanwezig is voor puur deze lijn ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:44 |
Dat is best een leuk lijntje idd ![]() | |
bork | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:08 |
Ik heb afgelopen week iets gezien over de Mokanica ![]() die rijdt in Oost-Roemenië 6 keer in de week (geen vaste tijden) een traject om wat omgehakte bomen weg te brengen of zo maar er gaan ook passagiers mee, ik kan er alleen dit Poolse filmpje over vinden Nou dat gaat over echte treinen, meer kan ik even niet voor je doen ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:08 |
Hoe kort mag een andere trein op een ander zitten? Net kwam hier de CNL (denk ik) voorbij en echt supersnel erna het Arriva boemeltje. Die kon sowieso de sluitstenen zien ![]() | |
b2py | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:16 |
Minuut of twee haal je in de praktijk, theorie schrijft drie voor. | |
Peterselieman | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:17 |
als het bediende seinen zijn dan kan het best dicht op elkaar zijn, zeker omdat Arriva ook nog moet stoppen op Velperpoort | |
dennistd | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:26 |
Tenzij je op station Münster Hbf staat en je de Regionalbahn naar Enschede wil hebben. Dan staat de RE naar Emden nog voor je neus, en terwijl die wegrijdt rijdt de trein naar Enschede op een meter of 20 afstand binnen op datzelfde spoor. | |
dennistd | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:27 |
Speciaal voor jou: Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer. | |
bork | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:31 |
We zijn wel lief voor hem, vind je niet ![]() | |
dennistd | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:36 |
Ja, soms heeft die jongen dat gewoon nodig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:36 |
Ik voel me meteen een stuk beter ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:43 |
It's getting better all the time ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:46 |
Goddomme Fles wat een prachtplaat joh ![]() | |
dennistd | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:49 |
Zijn het nou frontseinen of sluitseinen, of allebei ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:55 |
Beter te veel dan te weinig. ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:56 |
Goddomme Fles wat een prachtplaat joh ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:56 |
De andere platen ook hoor ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:58 |
andere platen? huh? ![]() | |
Flodder450 | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:06 |
Iemand die weet hoe ik het beste naar zweden kan reizen met de trein? | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:06 |
Via Duitsland en Denemarken ![]() | |
bork | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:07 |
Defineer beste | |
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:12 |
S N E L ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:17 |
Öresundsbron of via Finland. Kies maar ![]() | |
ikweetnietwat | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:22 |
Viel mee, pas na Bad Reichenhall kwam de sneeuw pas ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:28 |
Heb dat in december 2011 al eens gereden, super leuk. je kunt daar in de buurt ech veel doen ![]() | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:40 |
Nog meer ICE: Veel ICE's komen er niet op de Mittenwaldbahn, ook bekend als de Karwendelbahn. Deze enkelsporige lijn loopt van Innsbruck via Seefeld in Tirol naar Garmisch-Partenkirchen, en wordt vrijwel alleen bediend door de S-Bahn Tirol en de Regional Express vanuit Duitsland. Op enkele vakantiedagen rijdt er ook een ICE, zoals op deze zaterdag 2 januari 2016. ICE-T-treinstel 1171 is nadat deze leeg naar Innsbruck gekomen is onderweg als ICE 1206 'Karwendel' van Innsbruck Hbf via Garmisch-Partenkirchten, München, Leipzig en Berlijn naar zijn eindbestemming Hamburg Hbf, dat na een reis van ruim 12 uur bereikt zal worden. Op deze foto is de trein net een half uurtje onderweg als Seefeld in Tirol bereikt wordt. | |
James1988 | zaterdag 13 februari 2016 @ 02:02 |
Aannemende dat je in Utrecht woont: Utrecht - Amersfoort - Osnabrück - Hamburg - Kopenhagen - Kopenhagen Airport - Malmö. Je ICE gaat dat tussen Puttgarden en Rodby op de ferry. Vanwege de grenscontroles die Zweden heeft ingevoerd rijden er momenteel geen rechtstreekse treinen meer tussen Kopenhagen C en Zweden. De Øresundståg rijdt vanaf Kopenhagen Airport, SJ's X2000 komt momenteel helemaal niet meer in Denemarken, maar vanaf 1 maart weer wel. Een andere mogelijkheid is de Snälltåget van Veolia, deze trein rijdt zo nu en dan van Berlijn naar Malmö:
| |
Jhovall | zaterdag 13 februari 2016 @ 03:06 |
Gaat deze trein ook op de boot naar zweden? Kan me herinneren dat mijn collega zei dat ze ooit onze trein op de boot moesten vervoeren naar zweden. | |
b2py | zaterdag 13 februari 2016 @ 09:14 |
'Not only is the night train is the only direct train link from Germany to Sweden but it also offers a unique travel experience as part of the journey involves the train traveling onboard a ferry through the Baltic Sea between Trelleborg - Sassnitz, where we travel with Stena Line train ferries Trelleborg and Sassnitz. ' | |
mart_83 | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:28 |
is er ook een treinplanner waar je meer dan 2 lussenhaltes kan plannen? bij de db kan je er maar 2 (of ik doe iets niet goed) | |
BezigAapje | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:48 |
Ook zullen ze uit moeten kijken met bruggen i.v.m. de hoge aslast en het totale gewicht. Denk dat o.a. de moerdijkbrug hier niet vrolijk van wordt | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:01 |
Meer dan twee heb ik nog nergens gezien. Maar je kunt ook in twee keer plannen natuurlijk, doe ik ook in zo'n geval. | |
b2py | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:09 |
Google Maps als OV planner in het land beschikbaar is. | |
desbarts | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:10 |
Omroep op station gouda net dat er door een landelijke storing mogelijk incorrecte informatie op de borden staat. Vroeg aan de hc of dit dan ook echt de sprinter naar Alphen is. Volgens hem gaan deze 6 bakken aan slt als intercity naar groningen ![]() | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:22 |
Zo, ik zit heerlijk in het oudste treinstel dat nog in actieve dienst rond rijdt: Plan V 441, afgeleverd op 1 september 1969, ruim 45 jaar oud dus. | |
b2py | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:48 |
"Heerlijk" | |
b2py | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:28 |
Verkeerde topic | |
mart_83 | zaterdag 13 februari 2016 @ 18:56 |
Ik hoopte 21 dagen interrailen in een keer te kunnen plannen ![]() Dan maar in stukjes.. ![]() | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 19:23 |
+120 door een aanrijding Arnhem-Zutphen... Net bekend op het moment dat ik met de ICE Utrecht uit rij richting Arnhem. Kan ik zo weer terug naar Utrecht gaan ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2016 @ 19:28 |
Ga gewoon met de bus ![]() | |
derLudolf | zaterdag 13 februari 2016 @ 19:34 |
Zuur als je daar een eerste klas kaartje voor hebt gekocht en naar Groningen gaat ![]() | |
dennistd | zaterdag 13 februari 2016 @ 20:56 |
Heb ik nu ook gedaan: door met lijn 91 van de collega's van Syntus Veluwe van Arnhem naar Apeldoorn te reizen is de vertraging teruggelopen naar +90. Ben nu bijna in Deventer en mag daar verder met een snelbus naar Hengelo. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 februari 2016 @ 07:23 |
Nog geen 1000km... daar moet dus gewoon 12 uur over gedaan worden... | |
dennistd | zondag 14 februari 2016 @ 12:08 |
Vertrek Innsbruck tot vertrek München is al 3,5 uur. Over iets minder 160km... | |
greavy | zondag 14 februari 2016 @ 12:19 |
Als ik een Eurostar Italia in mijn vakantie plan tussen Milaan en Turijn, heb je er treinen bij die er 45 minuten nonstop over doen en treinen die er anderhalf uur over doen met 2 stops. Die laatstgenoemde gaat daar ook niet over de HSL dan zeker? Edit: Ja dus [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-02-2016 12:43:57 ] | |
#ANONIEM | zondag 14 februari 2016 @ 12:40 |
Iemand ervaring met treinen in Centraal-Azië? Is Astana-Almaty goed te doen bijvoorbeeld? Of Almaty - Bisjkek? | |
Dr_Flash | zondag 14 februari 2016 @ 14:33 |
Ja je kunt nou eenmaal niet met je light saber gratis en in nul tijd een tunnel pijoewen onder de Zugspitze door, of wat daar ook voor stinkberg ligt. Omrijden, bochten, veel stationnetjes, duurtlang etc etc. | |
b2py | zondag 14 februari 2016 @ 15:39 |
Salzburg gaat daarentegen wel weer vlot gelukkkig ![]() | |
greavy | zondag 14 februari 2016 @ 15:54 |
Vakantietripje voor mei/juni:![]() Iemand nog op- of aanmerkingen of dingen die hier beter kunnen? | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2016 @ 19:55 |
Niet aan de grote klok hangen, maar dit blogje is tenenkrommend slecht ![]() http://www.prorail.nl/nie(...)n-stil-in-wormerveer | |
De_Hertog | zondag 14 februari 2016 @ 20:09 |
Je hebt een middag in Pisa gepland, is dat voor sight seeing? De scheve toren is leuk om te zien natuurlijk, maar verder is Pisa niet zo boeiend. Ik zou dan eerder langer in Firenze blijven of, als het schema het toelaat, naar Lucca gaan. Beide hebben veel meer sfeer dan Pisa. | |
_JdM_ | zondag 14 februari 2016 @ 20:10 |
Doet me meer denken aan... | |
James1988 | zondag 14 februari 2016 @ 21:18 |
Trotse kat houdt Brits station veilig![]() | |
Zug-Chef | zondag 14 februari 2016 @ 21:30 |
Vandaag in drie etappes zo'n 40 km in en rond Leeuwarden gefietst met onderstaande plaatjes als vangst:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ten behoeve van Railsport, een stichting voor bevordering van sportiviteit, duurzame vitaliteit en welzijn van spoorwegmedewerkers, reed NSR vandaag een extra trein Utrecht-Heerenveen IJsstadion-Leeuwarden v.v. Om even voor half 5 werd weer richting Heerenveen gereden om de bezoekers op deze evenementenhalte op te pikken. Stellen 7526 en 7513 passeren hier ter hoogte van Wirdum/Werpsterhoek. | |
dennistd | zondag 14 februari 2016 @ 22:02 |
Mooie plaatjes ![]() Wel jammer van het druilerige weer... En sta je nou bij die laatste foto op een oprit van de N31? | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2016 @ 22:06 |
Nice Zug, in dit baggerweer ![]() Nog wel twee kleine opmerkingen: Zoveel GTW's in Noord-Nederland hebben toch geen witte deuren? Van de 35 2/8 hebben er toch maar 9 witte deuren? Dit stel was deels verkeerd beplakt en dit is enkele maanden geleden hersteld. Mogelijk dat dit het was. | |
Prins_Pils | zondag 14 februari 2016 @ 22:06 |
Tof verslagje! ![]() Maareh 'laatste reclametrein van NS', is de Lekker-lezen-doe-je-in-de-trein-trein er niet meer? Zag hem een tijdje terug nog.. | |
Zug-Chef | zondag 14 februari 2016 @ 22:13 |
Uhh juist ja. Weet niet waar ik was met mijn gedachten toen ik het schreef, maar de Boekenvirm is er ook nog steeds ja. En tellen kan ik inderdaad ook al niet ![]() Ik sta overigens inderdaad op het talud van de N31. Kan je vrij eenvoudig opklimmen vanaf dat weggetje beneden. M´n fiets staat ook op de foto namelijk ![]() Anyways thanx! | |
dennistd | zondag 14 februari 2016 @ 22:22 |
De 10302 stond trouwens niet verkeerd om in het verleden, maar was verkeerd bestickerd: aan de ene kant zat netjes de Duitse vlag aan de oostkant en de Nederlandse aan de westkant, maar aan de andere kant zat de Duitse vlag aan de westkant en de Nederlandse op de oostkant. Beide koppen hadden dus aan de ene kant een Nederlandse en aan de andere kant een Duitse vlag ![]() | |
Zug-Chef | zondag 14 februari 2016 @ 22:25 |
Hmm blijf het maar een rare zaak vinden. Heb het blijkbaar ook niet meegekregen dat dat ding gedeeltelijk opnieuw bestickerd is. | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2016 @ 22:31 |
Op 17 oktober herbestickerd http://www.somda.nl/forum/1015/p555844/Ontwikkelingen+Arriva/ | |
dennistd | zondag 14 februari 2016 @ 22:33 |
Zijn jullie trouwens al geabonneerd op de NVBS Nieuwsbrief? In het komende nummer staat een interview met iemand uit het treinentopic! Even je mailadres invullen op http://nvbs.com/toon.php?pag=Nwa_201601 en je krijgt hem komende week in je mailbox. | |
Dr_Flash | zondag 14 februari 2016 @ 22:44 |
Een nogal luidruchtig iemand met nauwelijks verstaanbare twentse tongval wellicht? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2016 @ 22:46 |
of de winnaar van de NVBS-quiz? | |
Dr_Flash | zondag 14 februari 2016 @ 22:47 |
nee dat is in augustus of zo altijd. Dat is nu niet actueel meer. | |
dennistd | zondag 14 februari 2016 @ 22:48 |
Zo zou ik het niet willen omschrijven ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 februari 2016 @ 22:50 |
Als ik mag kiezen tussen MP3 en Docx dan graag het eerste ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2016 @ 22:51 |
Rondrijdende hoogwaterspotter? | |
James1988 | zondag 14 februari 2016 @ 23:00 |
Nee, ik krijg dagelijks al genoeg in m'n mailbox ![]() | |
Bitlord | maandag 15 februari 2016 @ 01:23 |
Ik heb de Op de Rails reeds | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 04:44 |
Het verhaal gaat over iets met hoogte ![]() De nieuwsbrief komt maar één keer per maand, en je kunt je altijd afmelden natuurlijk. In de nieuwsbrief komen juist onderwerpen aan bod waar in Op de Rails te weinig plek voor is. Vrijwel geen overlap dus. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 februari 2016 @ 07:39 |
6:45 is toch echt te vroeg om van huis te vertrekken. Pffff dit trek ik echt niet vanaf twee jaar na nu. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 februari 2016 @ 08:11 |
Ik heb trouwens gehoord dat FLIRT detectieproblemen zou hebben. Iemand al iets van gehoord? | |
ReisT | maandag 15 februari 2016 @ 08:26 |
Niks van gehoord, maar het ligt bij zo'n tweetje met maar 1 motordraaistel wel voor de hand, aangezien de GTW ook problemen heeft Best opmerkelijk dat deze Flirt los mag (of mocht?) rijden. | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 08:32 |
Felix ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 15 februari 2016 @ 10:28 |
Het zou mij niets verbazen.. Bij de GTW's hebben ze ook PSSSL's toegepast toen bleek dat de overwegen voor een treinpassage weer opengingen. Bijvoorbeeld op de Maaslijn en Zwolle-Emmen. | |
Mr_Klaasje | maandag 15 februari 2016 @ 10:33 |
PSSSL: Prikspanningspoorstroomloop, Een spoorstroomloop met een wat hogere spanning dan we van de GRS-spoorstroomloop gewend zijn waardoor er minder goed contact nodig is. | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 10:37 |
Op wat voor termijn zou je dat kunnen inbouwen? Redden ze dat nog voor drgl 2017? | |
Mr_Klaasje | maandag 15 februari 2016 @ 10:52 |
Het inbouwen zelf kan wel een in weekendje. Het is alleen het papierwerk wat je tegenwerkt. In principe moeten wijzigingen op tekeningen en papieren voor de treindienstleiding een half jaar van te voren beschikbaar zijn.. Voor een gemiddeld weekend in November moet het papierwerk in mei dus gemaakt en goedgekeurd zijn. Dat papierwerk wordt door ingenieursbureaus gemaakt en dat wordt getoetst door een Prorailafdeling die niet altijd binnen een week klaar is.. Dus eigenlijk zou de opdracht vandaag wel ongeveer de deur uit moeten.. Maar voordat dat bij de Prorailorganisatie is doorgedrongen dat dit moet gebeuren... Je snapt wat ik bedoel. Uiteindelijk zal het wel goedkomen maar achter de schermen zal het nodige stof gaan opwaaien. | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 10:52 |
Duidelijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 11:26 |
Als dat zo is dan hebben ze nog wel even wat te doen gezien de grote hoeveelheid trajecten waar FLIRT zal komen te rijden vanaf de komende dienstregeling | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 11:44 |
Vers ontwikkeld voor jullie, nog geen uur geleden gemaakt: Loc 1832 van HSL Logistik is met beladen BLG-autowagens onderweg door Twente van Bad Bentheim richting Deventer. De trein is net het viaduct onder de A1 bij Oldenzaal gepasseerd en zal zo de overweg in de Zandsteenweg passeren. | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 11:53 |
Oeh, zo een zag ik gisteren op hoge snelheid door Arnhem denderen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 12:12 |
De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 12:15 |
Jeej weer iets dat stuk kan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 12:19 |
![]() Het is in ieder geval een stuk beter geregeld vind ik. En de toiletruimtes zijn een stuk netter geworden. | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 12:20 |
Wat is er mis met mechanisch. Daarop geef je een klap als het stuk is en het werkt weer | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 12:21 |
Tsja.. Ik vond het er gewoon wel futuristisch en tof uitzien eerlijk gezegd. | |
_JdM_ | maandag 15 februari 2016 @ 12:25 |
Welke nieuwe treinen? DDZ / GTW? Of in het algemeen? | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 12:26 |
De nieuwe Intercity's. | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 12:28 |
DDZ dus ![]() Niet dat die nieuw zijn want het is gewoon DDAR in een nieuw jasje, maar toch ![]() | |
ReisT | maandag 15 februari 2016 @ 12:33 |
Dit gaat alleen over de tweetjes, en op Gouda-Alphen liggen assentellers dus dat zou op dat traject geen probleem moeten zijn. De drietjes en viertjes hebben meer motordraaistellen en worden dan hopelijk beter gedetecteerd. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 15-02-2016 12:41:16 ] | |
Prins_Pils | maandag 15 februari 2016 @ 12:37 |
![]() ![]() | |
ReisT | maandag 15 februari 2016 @ 12:39 |
Stomme autocorrect... | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 13:48 |
Welke trajecten zijn dat zoal? Is dat ergens te vinden? | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 13:49 |
Er gaan wat geruchten rond maar de planning is nog lang niet in beton gegoten | |
Xetran | maandag 15 februari 2016 @ 13:52 |
Helaas snapt niet iedereen dergelijke mechanica. Al een paar keer bij iemand naar binnen gelopen die zijn behoefte zat te doen terwijl iedereen kon toekijken | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 13:54 |
Arriva gaat er de stoppers mee rijden in Limburg (als die aanbesteding niet over moet, wat ik niet verwacht) De NS gaat vanaf komend jaar flink husselen met haar stoptreindiensten van/naar Brabant. Eerste kandidaatseries voor de FLIRT zouden Den Bosch - Dordrecht (via Tilburg en Breda) zijn en Tilburg Universiteit - Eindhoven (en verder) | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 14:06 |
Ewww. Nee, dat is niet echt fijn. | |
bork | maandag 15 februari 2016 @ 14:17 |
Nice, maar wat is dat witte spul dat overal op de grond ligt? | |
JDude | maandag 15 februari 2016 @ 14:17 |
Populaire treinspotstek zeker. Fapfapfap. | |
JDude | maandag 15 februari 2016 @ 14:19 |
Ah, zoeen zag ik vanmorgen in alle vroegte tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Kan dat dezelfde geweest zijn? Geen idee hoe die krengen rijden. Er kwam er laatst ook een voorbij toen ik met de kinders aan het wandelen was. De oudste vond het prachtig, een trein vol auto's ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 14:24 |
Hoe vroeg is vroeg? De loc is om 7.15 uur in Amersfoort gezien rijdend richting Apeldoorn | |
Prins_Pils | maandag 15 februari 2016 @ 14:45 |
Ik zie NU de bruine 1304 van HSL met een zooi gaswagens het emplacement van Deventer oprijden, in westelijke richting ![]() Edit 15:00: De loc is net omgelopen en zal straks denk ik achter de IC richting Bentheim gaan? [ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 15-02-2016 14:59:51 ] | |
JDude | maandag 15 februari 2016 @ 14:49 |
Rond 5:40. Maar van Breda via Amersfoort naar Twente is niet erg logisch. En ik lees nu pas dat de trein op de foto Nederland in reed, niet uit ![]() | |
Prins_Pils | maandag 15 februari 2016 @ 15:09 |
En nou kwam er een rood diesellocje binnen met een witte raampjeswagon en een heleboel legervoertuigen. Die rijdt zo te zien door richting Amersfoort (of Zwolle). Tsjonge, ik heb heel wat te kijken hier ![]() | |
_JdM_ | maandag 15 februari 2016 @ 15:16 |
Kun je geen webcam ophangen? ![]() | |
Prins_Pils | maandag 15 februari 2016 @ 15:21 |
Mjeh. Het is tussen de bomen doorkijken die langs het emplacement staan, ik vrees dat ik straks in de zomer geen barst meer zie van het spoor op het viaduct na ![]() | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 15:23 |
Dat is iets dat sneeuw genoemd wordt. Komt uit de lucht vallen als het rond de 0 °C is. ![]() Niet zo heel erg populair, maar wel handig gelegen vanuit het werk ![]() Kwam iets voor 10.30u op station Oldenzaal en zag de trein daar staan, dus toen ik de bus weggebracht had maar even doorgereden met de auto naar dit plekje, want ik had al z'n vermoeden dat ie wel eens in het pad van 10.45u gezet zou kunnen worden. De 1832 is met de 1304 op sleep (en verder niets) naar Bentheim gekomen vanuit Amersfoort (daar gezien om 7.15u). Lijkt me niet dezelfde geweest te zijn. Vermoedelijk zag jij CapTrain 46270, die zondagmiddag vanuit Bentheim naar de Kijfhoek en dan op maandagmorgen om 7.11u door naar Roosendaal. De 1304 is juist uit Bentheim gekomen, dus ik denk dat ie verder gaat via Arnhem. Ik denk trouwens dat het ketelwagens zijn. Op Rolandrail wordt gemeld: 41795 Bentheim - Deventer goederen 14:36/55 - Elst 15:52 - Oss 16:25 - Tilburg - IJsselmond 17:58 | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 15:23 |
Anderhalf uur voor Dordrecht - Amersfoort is niet echt haalbaar als je via Bijlmer ArenA moet. | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 15:26 |
Toevallig de 6413? Die stond voor een militaire trein in Oldenzaal vanmorgen, met achter de loc blauwe containers, dan voertuigen en achterop een begeleidingsrijtuig. | |
Prins_Pils | maandag 15 februari 2016 @ 15:30 |
Ik zit nét te ver weg om de nummers te kunnen lezen maar je omschrijving klopt. En die 1304, tsja, een betere foto is niet te maken vanaf mijn balkon. Ketelwagens inderdaad, gaswagens waren die bollen (toch???) ![]() | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 15:35 |
Heb je daar een foto van? Dat begeleidingsrijtuig, waarvoor is die? Bewaking van de trein? Neem aan de de manschappen per bus of vliegtuig reizen | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 15:40 |
Dat ze nou echt aan het bewaken zijn kan ik niet zeggen, ze zitten meestal tv te kijken... Dit soort rijtuigen zijn het: | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 15:50 |
Blijkbaar niet de 6413: die kwam een kwartier geleden los langs Hengelo richting Almelo. Sowieso waren ze al aan het klooien met die trein, om 6.15u stonden er nog twee locs voor namelijk waarvan in elk geval de tweede verdwenen was om 9.45u (was makkelijk te herkennen aan een bord met opschrift op de zijkant van de cabine). De 6413 stond er voor toen, maar was niet gekoppeld. En uiteindelijk dus weer een andere loc ervoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 16:30 |
ik snap het ook niet. betekent de rode lamp nou "is gesloten" of "druk hier om te sluiten"? ![]() | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 16:31 |
En groen: betekent dat nou dat je de deur kunt openen, of dat je veilig kunt gaan zitten schijten? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 16:33 |
Papierwerk denk ik ook wel. Vroegah had elke goederentrein een conducteur ![]() Maar zo'n trein vol met tanks en hummers en shit, ook die kan snachts weleens een paar uur stil komen te staan voor een sein of zo. Dan wil je toch wel wat mensen die zo'n ding een beetje in de gaten houden lijkt me. | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 16:33 |
ja, precies. | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 16:35 |
Ik sjor ook altijd nog even na (aan de deur) ![]() | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 16:47 |
Ja dat bedoel ik ook, op een trein die 80 rijdt zullen ze niet zo snel springen lijkt me ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 16:55 |
Zaterdagavond stond er ook een in Oldenzaal, die schijnt zondagavond pas vertrokken te zijn. En die van vandaag heeft er ook zeker een uur of 8 gestaan. | |
b2py | maandag 15 februari 2016 @ 17:18 |
Arriva maakt weer een slechte beurt:![]() | |
dennistd | maandag 15 februari 2016 @ 17:23 |
Hier past maar één reactie op:![]() | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 17:25 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 17:38 |
![]() Ze had het geld beter kunnen spenderen aan een cursus Nederlands | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 17:39 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 20:11 |
wat een kakdom volk ook. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 februari 2016 @ 21:49 |
werkzaamheden, omleiding, whatever. Volgens mij is het redelijk normaal voor goederentreinen om snachts af en toe eens langdurig stil te staan, toch? ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 februari 2016 @ 21:54 |
Precies. Ach ik heb als reiziger ook wel een aantal malen een kwartier in Assen moeten wachten omdat dit volgens dienstregeling was. Is niet fijn als het 1 uur 's nachts is en je naar huis wilt ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 16 februari 2016 @ 00:04 |
Kwam er net wéér eentje voorbij in westelijke richting. Waar moet dat spul allemaal heen joh ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 04:45 |
Meestal naar 't Harde of Amersfoort Vlasakkers. Af en toe Steenwijk en als het Belgisch spul is naar Acht. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 februari 2016 @ 08:34 |
En er gaat ook nog wel eens spul naar de Eemshaven. | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 09:45 |
Die van gistermorgen staat trouwens nog steeds in Oldenzaal, nu zonder loc. Blijkbaar zag je toch een andere dan ![]() | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 10:01 |
![]() Speciaal voor James. | |
bork | dinsdag 16 februari 2016 @ 10:09 |
Ik weet het niet, ik denk steeds Renault als ik die Vectron zie ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:04 |
Mooie loc ![]() Zou ook leuk staan voor de IC Berlijn ![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:07 |
Ja waarom niet. Dan wel graag de Litouwse versie - met drieassige draaistellen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:16 |
Dat zijn diesels voor zover ik weet ![]() | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:33 |
Op een dag als vandaag wel blij dat ik geen prent krijg elke keer dat ik op de foto sta... net weer 2 man bij dordt Zuid. ... maar ze hebben niet dezelfde foto hoor! 1 zat gehurkt en de ander stond | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:36 |
En breedspoor. Volgens mij is daar rond de 200km geëlektrificeerd. Alleen tussen de hoofdstad Vilnius en de tweede stad Kaunas | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:03 |
Er staan vast mensen ook te flitsen met hun camera's. Heel nuttig bij een trein op minstens 20 meter afstand ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:44 |
![]() | |
Jhovall | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:32 |
Treinspotters, ze maken altijd foto's van 'mijn' trein, maar nooit van mij ![]() | |
MTL | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:38 |
Nou, het flitste vanmorgen behoorlijk. Moest in alle vroegte wat leeg materieel rijden, maar door de rijp op de bovenleiding mocht ik toch weer stukken freewheelen. DDZ heeft daar toch wat meer last van dan ander materieel in mijn beleving. Hoe dan ook: de nacht was deels mooi felblauw verlicht ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:25 |
Een menselijke fout leidde tot de crash bij Bad Aibling, vorige week dinsdag. De treindienstleider is verantwoordelijk voor het ongeluk. | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:26 |
En ondergedoken! | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:31 |
Volgens http://www.merkur.de/welt(...)ream-zr-6125048.html is hij naar 'een veilige plaats' gebracht, omdat het niet goed met hem gaat. Ik heb mijn oorspronkelijke post aangepast, ik had het wellicht iets te letterlijk vertaald. | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:43 |
Naar een veilige omtrek gebracht lijkt mij inderdaad logischer. Dan zul je je inderdaad wel zeer slecht voelen als je zo'n fout maakt. | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:47 |
"Ursache des Zugunglücks: Es liegt kein Haftgrund gegen den Fahrdienstleiter vor" Haftgrund vertaalt Google als grondverf ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:08 |
Reden om hem in voorarrest te houden | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:19 |
tussen vage zwaluwe en Roosendaal Hadden de slt's en virmkes er ook behoorlijk last van. Mooie lichtshow idd. | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:26 |
Ik zag het vanmorgen in Almelo ook bij de pimpel inderdaad, dat is de eerste elektrische trein richting Hengelo. De HSL 1832 vonkte gisteren trouwens ook flink, daar was dan ook bijna twee uur geen elektrische tractie geweest. | |
Ireyon | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:34 |
Nouja ik snap wel dat je je niet veilig voelt als je zo'n fout maakt.. Een paar jaar geleden was er in Duitsland een luchtverkeersleider vermoord door een man die z'n vrouw en dochter in een vliegtuigcrash was verloren.. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:41 |
Moet jij geen kaartjes knippen ipv meepassagieren wat niet mag? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:42 |
Ik zat ook even te kijken, de IC van 7:00 naar Enschede knetterde er stevig op los. Was pas de 2e trein van de dag over spoor 3, na de IC van 6:44 naar Roosendaal. | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:43 |
deze moet je even uitleggen? | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:43 |
Salatrel is toch machinist, geen conducteur ![]() | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:44 |
deze man weet | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:46 |
Zo, kwartier vertraging er zo uitgereden. Lukt in NL niet volgens mij | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:47 |
uit een ColumnVet ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:48 |
In Duitsland wordt het niet bijgewerkt, dit is op basis van verwachtingen, waarbij het systeem denkt dat een stop van 10 minuten ook wel in 2 minuten kan. Het systeem weet alleen niet dat er een loc gewisseld moet worden. | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:48 |
SPANN0NNDDD | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:49 |
ja maar waarom zou je met samenreiskorting inchecken als je dalvrij hebt? Daar benadeel je idd de NS niet mee alleen jezelf ![]() | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:50 |
Met 20 min (Als maximale vertraging) gearriveerd in Hannover en met 5 minuten in Ostbuf aangekomen | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:51 |
Mag niet: je mag alleen meereizen met iemand die ingecheckt is. Anders heeft degene met wie je meereist (jezelf in dit geval) geen geldig vervoerbewijs. | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:52 |
Waar kijk je dat terug? Op bahn.de zie ik namelijk nooit vertragingen uit het verleden. | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:53 |
zugfinder.de | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:59 |
Privacy? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:59 |
Heeft ieland het 06 nummer van Klantenservice NS Internationaal al kunnen achterhalen? https://www.google.com/ur(...)m=bv.114195076,d.eWE | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 16:20 |
Railview? | |
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2016 @ 16:34 |
Wie weet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2016 @ 16:35 |
De nieuwe Friesenbrücke bij Weener kan in anderhalf jaar gebouwd worden, aldus het ingenieursbureau Witteveen+Bos. https://www.oogtv.nl/2016(...)n-in-anderhalf-jaar/ Nu de bereidheid van alle partijen nog om dit ook daadwerkelijk te realiseren | |
Salatrel | dinsdag 16 februari 2016 @ 16:47 |
ja maar betalen voor een reis terwijl je een vrij reizen abellemend hebt afgesloten vanwege privacy? waarschijnlijk dezelfde types die wel hun hele hebben en houwe op facebook/instagram enz. knallen? die ben ik ook tegengekomen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2016 @ 17:30 |
oh, ook al ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 17:32 |
Ja want sudokus maken is veul leuker als fokken | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 17:49 |
Naast studenten, IT'ers en een buschauffeur wel volgens mij ja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2016 @ 18:00 |
Hmm. Goed punt wel. | |
boriq | dinsdag 16 februari 2016 @ 18:10 |
IT'ers zijn hier volgens mij ook in overvloed ja ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 februari 2016 @ 18:14 |
Ik val buiten de boot nog steeds ![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 18:39 |
En een stokbroodvreter dan | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 20:30 |
Students unite! ![]() ![]() | |
_serial_ | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30 |
Vanmorgen waren er uitgelopen werkzaamheden op de HSL waardoor de ICD van 6:24 vanaf Rotterdam naar Dordrecht over de conventionele net ging. (wanneer rijdt dat ding wel eens een dag goed?) Jammer was wel dat er omgeroepen werd dat we 10 min vertraging gingen oplopen, terwijl de ervaren treinreiziger weet dat het snel 30 min vertraging wordt (het werden er 29...) | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38 |
Bron: De Telegraaf Het is taaltechnisch vast wel correct, maar het ziet er zo suf uit... een trein uit de vaart nemen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:42 |
"Twee keer zo hard dan", ja taaltechnisch rammelt er niets aan het stuk ![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:51 |
Sowieso is dat vaak onjuist en wordt het dubbele bedoeld | |
#ANONIEM | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:51 |
Nog een mooie: Vorig jaar kon de trein ruim 270 keer niet kunnen rijden vanwege te harde wind op de Moerdijkbrug. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:56 |
Euh jah, dat is hetzelfde als twee keer zoveel. | |
Adrie072 | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:56 |
Is wind mee of tegen dan ook nog n factor? En in de toekomst reclame van de NS 'El Nino steekt weer op, houdt rekening met vertraging'.... ik vind het maar vreemd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:58 |
Nee, het gaat om de bovenleiding geloof ik. | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:02 |
Nee toch? Stel die loc rijdt 80 en hij gaat een keer zo hard rijden, dat is 80+1*80=160 Twee keer zo hard 80+2*80=240 | |
Adrie072 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:05 |
Oh oke, is dat technisch niet te verhelpen? | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:06 |
Maar goed, NS/NedTrain lukt het niet om stuurstanden aan de praat te krijgen. Dus kopen ze zomaar nieuwe locs. Als iets kopen de oplossing is, waarom niet investeren in diesel Traxxen en die op de 1500 en 3000V= stukken laten rijden? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:06 |
Nee. 2 keer zo hard als 80 is 160. | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:20 |
Ehh, wat? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:21 |
Dat is als er staat "twee keer harder dan" | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:22 |
Hmm. Ik zie het niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:22 |
Bij die van jou Fles, had ik ook al geprobeerd of ik op Onze Taal iets kon vinden maar vooralsnog krijg ik geen uitsluitsel. | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:23 |
Vandaag in de serie 'treinen met watervallen op de voorgrond': SGMm 2965. Het stel is onderweg als sprinter 7649 van Nijmegen naar Zutphen en passeert kort na vertrek vanaf station Velp Landgoed Biljoen. | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:23 |
Voorop en achterop een loc. Op de HSL lekker met tractie van de 186'er rijden, gewone spoor met de dieselloc. Of rijdt de achterste loc altijd in opzending mee? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:23 |
15 is drie keer groter dan 5. 20 is niet drie keer groter dan 5. Zoiets. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:24 |
Ja maar waarom? | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:28 |
Locs vallen toch voornamelijk uit door omschakelen van wissel naar gelijkspanning? Als NS iets niet voor elkaar krijgt - zoals stuurstanden - kopen ze blijkbaar iets nieuws. Vandaar mijn gekscherende opmerking, waarom ze niet gewoom diesel traxxrn kopen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:32 |
Nee, het is officieel helemaal niet bekend waar het door komt, er is hier vaker gespeculeerd (met goede achterliggende motivatie trouwens) dat NedTrain er een potje van maakt. Klok-klepel. Als je dat had opgeschreven als; "Nou hey joh, gewoon een paar dieseltraxxen er omheen flikkeren en die zwiepende draden negeren ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:32 |
Lekker Schiphol blauw zetten van de dieselwalm. Zet dan meteen Class 66 in ![]() | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:34 |
Wat een trillingen veroorzaken die als ze aanzetten als ze al ~60/70 rijden, my god. | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:35 |
Grappig, Facebook herinnert me aan deze foto van 5 jaar geleden.![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:36 |
Ludmilla's ![]() Dieselwalm ![]() Was een keer op station Tilburg toen die daar de boel blauw blies. Mogen er wel diesels door de Schiphol tunnel of gaan die brandmelders dan irritant lopen doen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:36 |
Ik had er één van 14 jaar geleden ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:37 |
Dan gaat heel Schiphol Plaza ontruimd worden. ![]() | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:38 |
Dat mag, zolang ze maar een speciaal filter hebben op de uitlaat. In de praktijk komt het er op neer dat er alleen werktreinen en inspectievoertuigen op diesel door de Schipholtunnel razen | |
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:39 |
Opbokken met die dingen | |
b2py | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:40 |
Godver ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:50 |
Ja daar sta je dan met je goede gedrag ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:56 |
Dit spul doet het tenminste altijd: Al 46 jaar, 5 maanden en 10 dagen rijdt Plan V 441 rond in dienst van NS. Het stel kwam in dienst op 4 september 1969 en is daarmee het oudste nog rijdende. Samen met soortgenoot 465 (die een halfjaar jonger is) nam de 441 op deze zaterdag één van de vier omlopen in de sprinterserie 7600 (Zutphen-Nijmegen) voor zijn rekening. Als trein 7654 wordt de overweg bij Landgoed Biljoen in Velp gepasseerd. Mits geen luchtlekkage zoals eerder zaterdag, maar dat was met 10 minuten gelukkig ook verholpen | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 00:08 |
ja, tenzij ie zonder benzine staat ![]() | |
dennistd | woensdag 17 februari 2016 @ 00:16 |
Het andere stel staat toch nog gewoon onder de draad? | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 00:25 |
ja, maar kennelijk is toch besloten de boel af te slepen | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 06:56 |
het is meer iet svan "ons rekenen". en "eens zo hard" wordt inderdaad vaak gebruikt als "twee keer zo hard" maar eigenlijk is dat natuurlijk onzin. | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 07:08 |
Ook nog verbaasd zijn dat het past. Zit toch allemaal op dezelfde hoogte? | |
Fixers | woensdag 17 februari 2016 @ 07:15 |
Tijd voor een windschermpje op de Moerdijk? | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 07:20 |
Krankzinnig ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 07:23 |
Dat levert de NS toch niets op. Snap dat dan | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 07:23 |
Dat is nou eenmaal technisch niet mogelijk OMDAT het veel wind zou vangen. Geen grap, dat is de officiële lezing. | |
Fixers | woensdag 17 februari 2016 @ 07:33 |
We bouwen hier windschermen langs een kanaal voor de scheepvaart, maar op een spoorbrug kan er niets? | |
#ANONIEM | woensdag 17 februari 2016 @ 07:59 |
Volgens mij staat ook in de netverklaring van ProRail dat alleen zulke werktreinen met diesel de tunnel in mogen. | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 08:04 |
Gaat scheepvaart over een spoorbrug? Nou dan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 08:06 |
Dit omreisadvies werd trouwens gegeven in de trein toen die al uit Deventer naar Zutphen vertrokken was. Tegen dat de mensen in Zutphen aangekomen waren was het advies richting Apeldoorn: Pak de IC naar Deventer en de sprinter naar Apeldoorn. Half bijgewerkte reisplanners, altijd lachen ![]() | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 08:37 |
Die brug hangt wat hoger dan op maaiveld | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 08:41 |
en toch zijn er plentyzatgenoeg bruggen die veel hogen boven maaiveld uitsteken, die langer zijn, waar het harder waait, en waar WEL gewoon treinen hard overheen kunnen rijden. Heel Duitsland ligt er vol mee, en Frankrijk ook. | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 08:43 |
Liggen die bruggen ook direct aan de kust met een vaak voorkomende windstroom haaks op de brug? | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 08:50 |
Vast niet. Maar lag dat tracé daar niet al voordat besloten werd die brug te bouwen? Of hebben ze eerst voor miljarden een brug gebouwd en toen ie af was bleek dat het waaide? | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 08:53 |
Goede vraag, ik vermoed dat het te maken heeft met continue aangescherpte veiligheidsnormen. Of dat ze eerst een brug hebben aangelegd en later de norm voor zwenkende bovenleiding hebben opgesteld. | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 09:02 |
Precies, zoiets zal het ongetwijfeld zijn. EN dat had natuurlijk niet gehoeven als er meteen goed over nagedacht was. Jammer hoor. | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 09:15 |
Het scheelt voor NS trouwens dat ze de focus zo mooi leggen op de wind, dat houdt NS zelf uit de wind (pun intended). Het stranden in de spanningssluis of andere problemen die te wijten zijn aan NS zelf blijven zo onderbelicht terwijl die impact waarschijnlijk een stuk groter is dan die paar dagen wind. | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 09:16 |
Dus NS heeft er op eoa manier baat bij om problemen in stand te houden? | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 09:23 |
Het zit niet bij alle treinen op dezelfde hoogte, maar voor het grootste deel wel. Bij de NS vormen locomotieven, DD-AR, DDZ en DDM-1 een uitzondering, maar dat is omdat deze een ander type koppeling hebben dan de rest van het materieel. | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 09:25 |
tsja, van de eerste vier IC Direct uit Breda vandaag zijn er drie uitgevallen en de andere met ongeveer +50. Hoezo niets aan de hand ![]() | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 09:29 |
Ik wou het zelf noemen maar dacht, dat is wel erg flauw. Kan DDZ met een 1700/DDAR rijden trouwens? | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 09:30 |
Kunnen ze niet beter die hele HSL naar de oudijzerboer brengen? ![]() | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 09:38 |
De problemen zijn niet van NS zelf dus ze kunnen er weinig aan doen. Ze kunnen wel lobbyen voor een snellere verbetering maar of dat helpt? | |
_serial_ | woensdag 17 februari 2016 @ 11:49 |
Huh. op schiphol riepen ze vanmorgen om dat er een hele week geen treinen rijden tussen Rotterdam en Den haag, tussen de 22e en 29e ...iemand verkeerde bandje aangezet? | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 13:40 |
"Tijdens de vakantieperiode hebben we minder reizigers te duperen. Dus degene die wel reizen, dienen rekening te houden met extra ongemak, overlast, reisduur en verhoogde tarieven. ![]() | |
ReisT | woensdag 17 februari 2016 @ 13:50 |
Vooral op het verkeerde moment, precies een jaar te laat... | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2016 @ 13:53 |
Sowieso, als ze standaard bandjes hebben voor een buitendienststelling van een WEEK... ![]() | |
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 14:34 |
Dat bandje gaat denk ik over de ingebruikname van de tunnel bij Delft, dat is bijna een jaar terug. Dat ze daar een bandje voor hebben gemaakt is logisch. Dat ze dat bandje nu nog zo kunnen afspelen niet. ![]() | |
_JdM_ | woensdag 17 februari 2016 @ 15:01 |
Raar dat ze vorig jaar ook een 29 februari hadden dan... | |
_serial_ | woensdag 17 februari 2016 @ 15:17 |
Dat kan ik verkeerd gehoord hebben, enfin, ns heeft bevestigd dat het verkeerde omroep was. | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 16:08 |
Alle overwegen eruit, MLL losgelegd en twee nieuwe perrons. 2019 gaat de schop de grond in in Geldermalsen. http://www.prorail.nl/nieuws/groen-licht-voor-phs-geldermalsen | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 16:22 |
Ik snap werkelijk niet waarom er nu weer gezeik is over de moerdijkbrug. Het toenmalige kabinet heeft besloten om geen windschermen te eisen maar uitval te accepteren, dat is een zuivere politieke keuz, een slechte keuze maar toch. Dat kunt je moeilijk prorail, ns of de architect kwalijk nemen. | |
Basekid_NZ | woensdag 17 februari 2016 @ 16:23 |
Fijn, door overwegstoring tussen Sittard en Roermond rijden er op dat stuk geen intercity's. Dat word proppen in de stoptrein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 17:29 |
Tsja, politiek en HSL. Het is heel erg misgegaan op het moment dat het IC Max-voorstel van de NS niet goed genoeg bevonden werd, terwijl het echt marktconform was. | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 18:00 |
[me=derLudolf]Zoekt IC Max op leest dat Hoge punctualiteit moest een belangrijk kenmerk van deze treinen worden. gniffelen doet [/me] | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 18:01 |
IC Max stamt nog uit de tijd dat NS nog NS was. En niet NS, Nedtrain, ProRail, ILenT, Lloyds, Arcadis, Movares, Strukton NS Stations, NS Vastgoed, NS Spooraansluitingen etc etc etc | |
derLudolf | woensdag 17 februari 2016 @ 18:03 |
NS Financial Services Ltd ![]() Goede oude tijd toen ook de directie nog hart voor de zaak had. | |
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 18:37 |
En toen NS nog vooral interesse in zichzelf had? | |
#ANONIEM | woensdag 17 februari 2016 @ 18:45 |
En de IC Max had een aura van windstilte om zich heen gehad zodat die ook bij sterke wind over de Moerdijkbrug had kunnen rijden? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2016 @ 18:48 |
uiteraard ![]() | |
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 18:56 |
Nou ja, wat krijgen we nou. Er is zomaar ineens een trein naar de klote gegaan op de HSL. Dat gebeurt nou echt noooooit ![]() | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 18:59 |
Meer integrale benadering | |
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:10 |
Slagroom basketbal fierljeppen. | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:14 |
Dat is natuurlijk niet waar, het ic max voldeet op geen enkel punt aan de uitvraag van de overheid plus het ic max plan claimde een groot deel van het hoofdrailnet terwijl een meerderheid in de kamer juist het hoofdrailnet gedeeltelijk wilde aanbesteden, de overheid kon dus niks anders doen dan afwijzen en ns een nieuwe kans geven. Staat natuurlijk los van dat met de kennis van nu het ic max plan toch beter geweest zou zijn. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:18 |
Jeetje wat een drukke treinen en bussen de afgelopen weken. Ook op vreemde tijden zoals om 6:56 staan in de bus enzo. Waar zou dat zo opeens vandaan komen? | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:18 |
De overheid had dus duidelijk de wensen van de reiziger niet op 1 staan maar vooral de wensen van een volle portemonnee. | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:19 |
Weer | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:22 |
Daar heb ik rekening mee gehouden. Het voelt gewoon over het algemeen, ook op mooie dagen, veeeel drukker. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:22 |
Klok-klepel. | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:23 |
Dat betwijfel ik, de regionale lijnen zijn bijna allemaal er beter opgeworden na het aanbesteden, rezigers zijn explosief gestegen,mooie nieuwe treinen. Misschien zou het hoofdrailnet er wel veel beter uitzien als het in parten was aanbesteed, slechter dan ns het nu doet gaat bijna niet. | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:24 |
Je zou eens kunnen beginnen met de verhoren van de comissie fyra te bekijken, vooral in het verhoor met zalm word zeer duidelijk waarom het ic max plan totaal ongeschikt was. | |
tripel7 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:25 |
Dat laaste is natuurlijk voor mede mogelijk gemaakt voor de NS die vond dat er vooral geen concurent op de HSL mocht gaan rijden. Dat de desinteresse die de NS toont in de HSL laat wel zien dat het vooral daarom ging, en niet hoe zij zelf er zouden rijden (voor mijn gevoel zou als de NS het voor het zeggen had zou er gewoon helemaal niks rijden). | |
James1988 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:25 |
De opdrachtgever speelt daar natuurlijk ook een rol in. Het is niet alsof Arriva en Veolia dat allemaal zelf hebben bedacht. ![]() | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:26 |
Uiteraard, de provincies doen de voorzet met een duidelijke aanbesteding en programma van eisen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 februari 2016 @ 19:26 |
Beter? Hoe dan? En niet met frequentieverhogingen aankomen want dat is een eis in het bestek. Comfortabeler? Ja dat wel maar NS gaat natuurlijk niet meer investeren in nieuw materieel als er toch aanbesteed gaat worden. Behalve selectieve inzet van Buffels hier en daar. Reizigersgroei is hier diverse keren beargumenteerd dat dat grotendeels door externaliteiten komt. NS presteert in de top 3 van Europa, net na SBB en ÖBB. | |
Merode32 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:27 |
Ik neem aan dat jij geen dagelijkse pendelaar bent? | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:27 |
Zalm heeft een gekleurde mening. En een politicus heeft niet per definitie gelijk. | |
b2py | woensdag 17 februari 2016 @ 19:27 |
Vol. |