ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In het eerste geval is kutweer één woord, in het tweede geval is het raar dat iets is dus het hangt er vanaf wat je bedoelt!
Waar lees je in vredensnaam "nog steeds alweer"?
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Dat is wat er staat op het moment dat je kutweer niet als één woord schrijft.
quote:
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Er staan ongelofelijk veel dingen niet in de Van Dale. Dat betekent niet dat woorden niet aan elkaar schrijven opeens toegestaan is.
quote:
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Ken je dat verhaaltje van oom Jack en een paard? Dit is ook een leuke:
Goed taalgebruik is belangrijk. De pen is van jezus, de pen is van je zus, de penis van jezus...
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
terloops vergeten we gewoon nog even het prachtige kasteel van Bourscheid te vermelden
Op vrijdag 12 februari 2016 19:27 schreef Woods het volgende: Hier zie ik 15 elocs a 83 ton(1245T) door een dieseltje getrokken worden. Leek me eigenlijk onmogelijk qua gewicht of toch niet?
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier.
Hij is om te beginnen mooier dan elke loc die er sinds de geboorte van Willem Drees in Nederland rondgereden heeft. Niet dat daar veel voor nodig was, maar okee
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen dieseltje maar er zit al snel 1000PK aan vermogen onder die motorkap. En je kan met 4 man een Plan-T wegduwen.
Indeed. Rolweerstand is niet echt hoog bij treinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vandaag s-bahn gepakt van freilassing naar berchtesgaden. Als je ooit in de buurt bent raad ik dit echt aan, mooie omgeving op een enkelspoors baantje langs de alpen :3
Vooral nog mooi hoe er nog mechanische seinen zijn in deze gebied, en er ook nog een verkeersleider op het station(weet niet meer welke) aanwezig is voor puur deze lijn
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Ik heb afgelopen week iets gezien over de Mokanica
die rijdt in Oost-Roemenië 6 keer in de week (geen vaste tijden) een traject om wat omgehakte bomen weg te brengen of zo maar er gaan ook passagiers mee, ik kan er alleen dit Poolse filmpje over vinden
Nou dat gaat over echte treinen, meer kan ik even niet voor je doen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe kort mag een andere trein op een ander zitten? Net kwam hier de CNL (denk ik) voorbij en echt supersnel erna het Arriva boemeltje. Die kon sowieso de sluitstenen zien
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef Straatcommando. het volgende: Hoe kort mag een andere trein op een ander zitten? Net kwam hier de CNL (denk ik) voorbij en echt supersnel erna het Arriva boemeltje. Die kon sowieso de sluitstenen zien
als het bediende seinen zijn dan kan het best dicht op elkaar zijn, zeker omdat Arriva ook nog moet stoppen op Velperpoort
Tenzij je op station Münster Hbf staat en je de Regionalbahn naar Enschede wil hebben. Dan staat de RE naar Emden nog voor je neus, en terwijl die wegrijdt rijdt de trein naar Enschede op een meter of 20 afstand binnen op datzelfde spoor.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
We zijn wel lief voor hem, vind je niet ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ afbeelding ] Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Veel ICE's komen er niet op de Mittenwaldbahn, ook bekend als de Karwendelbahn. Deze enkelsporige lijn loopt van Innsbruck via Seefeld in Tirol naar Garmisch-Partenkirchen, en wordt vrijwel alleen bediend door de S-Bahn Tirol en de Regional Express vanuit Duitsland. Op enkele vakantiedagen rijdt er ook een ICE, zoals op deze zaterdag 2 januari 2016.
ICE-T-treinstel 1171 is nadat deze leeg naar Innsbruck gekomen is onderweg als ICE 1206 'Karwendel' van Innsbruck Hbf via Garmisch-Partenkirchten, München, Leipzig en Berlijn naar zijn eindbestemming Hamburg Hbf, dat na een reis van ruim 12 uur bereikt zal worden. Op deze foto is de trein net een half uurtje onderweg als Seefeld in Tirol bereikt wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aannemende dat je in Utrecht woont: Utrecht - Amersfoort - Osnabrück - Hamburg - Kopenhagen - Kopenhagen Airport - Malmö. Je ICE gaat dat tussen Puttgarden en Rodby op de ferry.
Vanwege de grenscontroles die Zweden heeft ingevoerd rijden er momenteel geen rechtstreekse treinen meer tussen Kopenhagen C en Zweden. De Øresundståg rijdt vanaf Kopenhagen Airport, SJ's X2000 komt momenteel helemaal niet meer in Denemarken, maar vanaf 1 maart weer wel.
Een andere mogelijkheid is de Snälltåget van Veolia, deze trein rijdt zo nu en dan van Berlijn naar Malmö:
quote:
Easter and Ascension Day - March 23rd and May 5th: Malmö C 17.00 -> Berlin Hbf 06.25 (train remains until 07:00 at the Berlin Hbf). - March 27th and May 8th: Berlin Hbf 19.28 -> Malmö 07.25
Summer June 27 - August 28 - Monday, Thursday and Saturday Malmo C 17.00 -> 06.25 Berlin Hbf (train remains until 07.00 at the Berlin Hbf). - Wednesday, Friday and Sunday Berlin Hbf 19:28 -> Malmö C 07.25
Kan me herinneren dat mijn collega zei dat ze ooit onze trein op de boot moesten vervoeren naar zweden.
'Not only is the night train is the only direct train link from Germany to Sweden but it also offers a unique travel experience as part of the journey involves the train traveling onboard a ferry through the Baltic Sea between Trelleborg - Sassnitz, where we travel with Stena Line train ferries Trelleborg and Sassnitz. '
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier.
Ook zullen ze uit moeten kijken met bruggen i.v.m. de hoge aslast en het totale gewicht. Denk dat o.a. de moerdijkbrug hier niet vrolijk van wordt
Op zaterdag 13 februari 2016 11:28 schreef mart_83 het volgende: is er ook een treinplanner waar je meer dan 2 lussenhaltes kan plannen? bij de db kan je er maar 2 (of ik doe iets niet goed)
Meer dan twee heb ik nog nergens gezien. Maar je kunt ook in twee keer plannen natuurlijk, doe ik ook in zo'n geval.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omroep op station gouda net dat er door een landelijke storing mogelijk incorrecte informatie op de borden staat. Vroeg aan de hc of dit dan ook echt de sprinter naar Alphen is. Volgens hem gaan deze 6 bakken aan slt als intercity naar groningen
+120 door een aanrijding Arnhem-Zutphen... Net bekend op het moment dat ik met de ICE Utrecht uit rij richting Arnhem. Kan ik zo weer terug naar Utrecht gaan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 13 februari 2016 19:23 schreef dennistd het volgende: +120 door een aanrijding Arnhem-Zutphen... Net bekend op het moment dat ik met de ICE Utrecht uit rij richting Arnhem. Kan ik zo weer terug naar Utrecht gaan
Op zaterdag 13 februari 2016 13:10 schreef desbarts het volgende: Omroep op station gouda net dat er door een landelijke storing mogelijk incorrecte informatie op de borden staat. Vroeg aan de hc of dit dan ook echt de sprinter naar Alphen is. Volgens hem gaan deze 6 bakken aan slt als intercity naar groningen
Zuur als je daar een eerste klas kaartje voor hebt gekocht en naar Groningen gaat
Heb ik nu ook gedaan: door met lijn 91 van de collega's van Syntus Veluwe van Arnhem naar Apeldoorn te reizen is de vertraging teruggelopen naar +90. Ben nu bijna in Deventer en mag daar verder met een snelbus naar Hengelo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Veel ICE's komen er niet op de Mittenwaldbahn, ook bekend als de Karwendelbahn. Deze enkelsporige lijn loopt van Innsbruck via Seefeld in Tirol naar Garmisch-Partenkirchen, en wordt vrijwel alleen bediend door de S-Bahn Tirol en de Regional Express vanuit Duitsland. Op enkele vakantiedagen rijdt er ook een ICE, zoals op deze zaterdag 2 januari 2016.
ICE-T-treinstel 1171 is nadat deze leeg naar Innsbruck gekomen is onderweg als ICE 1206 'Karwendel' van Innsbruck Hbf via Garmisch-Partenkirchten, München, Leipzig en Berlijn naar zijn eindbestemming Hamburg Hbf, dat na een reis van ruim 12 uur bereikt zal worden. Op deze foto is de trein net een half uurtje onderweg als Seefeld in Tirol bereikt wordt.
Nog geen 1000km... daar moet dus gewoon 12 uur over gedaan worden...
Als ik een Eurostar Italia in mijn vakantie plan tussen Milaan en Turijn, heb je er treinen bij die er 45 minuten nonstop over doen en treinen die er anderhalf uur over doen met 2 stops. Die laatstgenoemde gaat daar ook niet over de HSL dan zeker? Edit: Ja dus
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-02-2016 12:43:57 ]
Vertrek Innsbruck tot vertrek München is al 3,5 uur. Over iets minder 160km...
Ja je kunt nou eenmaal niet met je light saber gratis en in nul tijd een tunnel pijoewen onder de Zugspitze door, of wat daar ook voor stinkberg ligt. Omrijden, bochten, veel stationnetjes, duurtlang etc etc.
Je hebt een middag in Pisa gepland, is dat voor sight seeing? De scheve toren is leuk om te zien natuurlijk, maar verder is Pisa niet zo boeiend. Ik zou dan eerder langer in Firenze blijven of, als het schema het toelaat, naar Lucca gaan. Beide hebben veel meer sfeer dan Pisa.
Vandaag in drie etappes zo'n 40 km in en rond Leeuwarden gefietst met onderstaande plaatjes als vangst:
Op de regenachtige zondagochtend van 14 februari 2016 zette Arriva maarliefst twee Wiederline-stellen in op het baanvak Leeuwarden-Groningen. De 10301 is hier zojuist vertrokken uit Leeuwarden als trein 37429 naar Groningen als het hier de karakteristieke wijk Achter de Hoven passeert.
De eerste sneltrein van deze zondag uit Leeuwarden naar Groningen werd op zondag 14 december 2016 gereden door stel 10322 en is zojuist het stationnetje van Camminghaburen gepasseerd. Van de 51 GTW-stellen die Arriva in Noord Nederland inzet is dit een van de 24 stellen die nog met rode deuren rondrijdt. Door nieuwe toelatingseisen van ILT op nieuwe of gemoderniseerde treinstellen zijn witte deuren sindsdien min of meer verplicht gesteld.
Arriva-stel 10302 reed altijd omgekeerd tenopzichte van de 10301 en 10303, dus met Duitse vlag richting westen en met Nederlandse vlag richting het oosten. Blijkbaar is dit treinstel onlangs gedriehoekt want anders dan verwacht bleek dit stel de Duitse vlag voorop te hebben richting Groningen. Als trein 37333 is het stel zojuist vertrokken uit Leeuwarden en passeert hier ter hoogte van Achter de Hoven.
Ten behoeve van een schaatsevenement in Thialf Heerenveen reed NS op zondag 14 februari 2016 een extra trein van Utrecht via Amersfoort, Zwolle en Meppel naar Heerenveen IJsstadion tbv Railsport. Het team van Railsport richt zich op de bevordering van sportiviteit, duurzame vitaliteit en welzijn van spoorwegmedewerkers. Het leegmat reed vervolgens door naar Leeuwarden waar het op spoor 5 werd binnengenomen. Het treinpersoneel bouwde na aankomst de trein alweer op voor de terugrit, ondanks dat dit nog een kleine 3 uur zou duren. Hierdoor werd het mogelijk deze plaat te maken van DDZ-stellen 7526 en 7513.
De oplettende kijker herkende op de vorige foto ongetwijfeld al de groene VIRM 9556. Onverwacht kwam dit stel 5 minuten na het koppeltje DDZ binnen in Leeuwarden. Na een klein half uur vertrok het enige reclame stel van NSR weer uit de Friese hoofdstad als IC 12550 naar Rotterdam Centraal.
Vrij bijzonder was vandaag de inzet van maarliefst twee Wiederline-stellen op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Van de in totaal vijf omlopen op zondag reden er dus twee met een vlaggenstel. Zeker voor een zondag waarin zowel de sneltrein als stoptrein maar één keer per uur rijden is een inzet van 40% erg hoog te noemen, want normaal rijden deze stellen hoofdzakelijk tussen Groningen en Nieuweschans. De 10302 is zojuist vertrokken uit Leeuwarden als trein 37445 naar Groningen op de natte en waterkoude zondag 14 februari 2016.
Het landschap ten zuiden van Leeuwarden veranderd in rap tempo. Eerst was er de aanleg van de Haak om Leeuwarden, een nieuwe ringweg van Noordwest Leeuwarden naar Zuidoost Leeuwarden met als hoogtepunt het knooppunt Werpsterhoek met enkele flyovers en diveunders. Het wegverkeer van/naar en om Leeuwarden heeft er sinds december 2014 flink profijt van. Ten zuiden van Leeuwarden wordt ook flink gebouwd, de nieuwe woonwijk de Zuidlanden wordt stapje voor stapje gerealiseerd. Bussen stoppen er al (dagelijks van 6:00 tot 23:30) en over enkele jaren zal er ook een treinstation aangelegd zijn. Hiervan zijn de eerste contouren rechts te zien.
Ten behoeve van Railsport, een stichting voor bevordering van sportiviteit, duurzame vitaliteit en welzijn van spoorwegmedewerkers, reed NSR vandaag een extra trein Utrecht-Heerenveen IJsstadion-Leeuwarden v.v. Om even voor half 5 werd weer richting Heerenveen gereden om de bezoekers op deze evenementenhalte op te pikken. Stellen 7526 en 7513 passeren hier ter hoogte van Wirdum/Werpsterhoek.
Van de 51 GTW-stellen die Arriva in Noord Nederland inzet is dit een van de 24 stellen die nog met rode deuren rondrijdt.
Zoveel GTW's in Noord-Nederland hebben toch geen witte deuren? Van de 35 2/8 hebben er toch maar 9 witte deuren?
quote:
Arriva-stel 10302 reed altijd omgekeerd tenopzichte van de 10301 en 10303, dus met Duitse vlag richting westen en met Nederlandse vlag richting het oosten. Blijkbaar is dit treinstel onlangs gedriehoekt want anders dan verwacht bleek dit stel de Duitse vlag voorop te hebben richting Groningen.
Dit stel was deels verkeerd beplakt en dit is enkele maanden geleden hersteld. Mogelijk dat dit het was.
Uhh juist ja. Weet niet waar ik was met mijn gedachten toen ik het schreef, maar de Boekenvirm is er ook nog steeds ja. En tellen kan ik inderdaad ook al niet Ik ging er vanuit dat alle verlengde GTW´tjes witte deuren hebben en de drie Wiederline´s ook. Maar de huidige tweetjes hebben uiteraard nog rode deuren dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Ik sta overigens inderdaad op het talud van de N31. Kan je vrij eenvoudig opklimmen vanaf dat weggetje beneden. M´n fiets staat ook op de foto namelijk
De 10302 stond trouwens niet verkeerd om in het verleden, maar was verkeerd bestickerd: aan de ene kant zat netjes de Duitse vlag aan de oostkant en de Nederlandse aan de westkant, maar aan de andere kant zat de Duitse vlag aan de westkant en de Nederlandse op de oostkant. Beide koppen hadden dus aan de ene kant een Nederlandse en aan de andere kant een Duitse vlag
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 februari 2016 22:25 schreef Zug-Chef het volgende: Hmm blijf het maar een rare zaak vinden. Heb het blijkbaar ook niet meegekregen dat dat ding gedeeltelijk opnieuw bestickerd is.
Zijn jullie trouwens al geabonneerd op de NVBS Nieuwsbrief? In het komende nummer staat een interview met iemand uit het treinentopic! Even je mailadres invullen op http://nvbs.com/toon.php?pag=Nwa_201601 en je krijgt hem komende week in je mailbox.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Niks van gehoord, maar het ligt bij zo'n tweetje met maar 1 motordraaistel wel voor de hand, aangezien de GTW ook problemen heeft Best opmerkelijk dat deze Flirt los mag (of mocht?) rijden.
Het zou mij niets verbazen.. Bij de GTW's hebben ze ook PSSSL's toegepast toen bleek dat de overwegen voor een treinpassage weer opengingen. Bijvoorbeeld op de Maaslijn en Zwolle-Emmen.