ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In het eerste geval is kutweer één woord, in het tweede geval is het raar dat iets is dus het hangt er vanaf wat je bedoelt!
Waar lees je in vredensnaam "nog steeds alweer"?
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Dat is wat er staat op het moment dat je kutweer niet als één woord schrijft.
quote:
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Er staan ongelofelijk veel dingen niet in de Van Dale. Dat betekent niet dat woorden niet aan elkaar schrijven opeens toegestaan is.
quote:
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Ken je dat verhaaltje van oom Jack en een paard? Dit is ook een leuke:
Goed taalgebruik is belangrijk. De pen is van jezus, de pen is van je zus, de penis van jezus...
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
terloops vergeten we gewoon nog even het prachtige kasteel van Bourscheid te vermelden
Op vrijdag 12 februari 2016 19:27 schreef Woods het volgende: Hier zie ik 15 elocs a 83 ton(1245T) door een dieseltje getrokken worden. Leek me eigenlijk onmogelijk qua gewicht of toch niet?
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier.
Hij is om te beginnen mooier dan elke loc die er sinds de geboorte van Willem Drees in Nederland rondgereden heeft. Niet dat daar veel voor nodig was, maar okee
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen dieseltje maar er zit al snel 1000PK aan vermogen onder die motorkap. En je kan met 4 man een Plan-T wegduwen.
Indeed. Rolweerstand is niet echt hoog bij treinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vandaag s-bahn gepakt van freilassing naar berchtesgaden. Als je ooit in de buurt bent raad ik dit echt aan, mooie omgeving op een enkelspoors baantje langs de alpen :3
Vooral nog mooi hoe er nog mechanische seinen zijn in deze gebied, en er ook nog een verkeersleider op het station(weet niet meer welke) aanwezig is voor puur deze lijn
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Ik heb afgelopen week iets gezien over de Mokanica
die rijdt in Oost-Roemenië 6 keer in de week (geen vaste tijden) een traject om wat omgehakte bomen weg te brengen of zo maar er gaan ook passagiers mee, ik kan er alleen dit Poolse filmpje over vinden
Nou dat gaat over echte treinen, meer kan ik even niet voor je doen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe kort mag een andere trein op een ander zitten? Net kwam hier de CNL (denk ik) voorbij en echt supersnel erna het Arriva boemeltje. Die kon sowieso de sluitstenen zien
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef Straatcommando. het volgende: Hoe kort mag een andere trein op een ander zitten? Net kwam hier de CNL (denk ik) voorbij en echt supersnel erna het Arriva boemeltje. Die kon sowieso de sluitstenen zien
als het bediende seinen zijn dan kan het best dicht op elkaar zijn, zeker omdat Arriva ook nog moet stoppen op Velperpoort
Tenzij je op station Münster Hbf staat en je de Regionalbahn naar Enschede wil hebben. Dan staat de RE naar Emden nog voor je neus, en terwijl die wegrijdt rijdt de trein naar Enschede op een meter of 20 afstand binnen op datzelfde spoor.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
We zijn wel lief voor hem, vind je niet ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ afbeelding ] Na afloop van de open dag in de NedTrain-werkplaats Leidschendam op 4 oktober 2014 ging ICE 4653 terug naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde via Gouda-Breukelen, waardoor het stel vastgelegd kon worden op een plek waar niet veel ICE's komen: station Zoetermeer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Veel ICE's komen er niet op de Mittenwaldbahn, ook bekend als de Karwendelbahn. Deze enkelsporige lijn loopt van Innsbruck via Seefeld in Tirol naar Garmisch-Partenkirchen, en wordt vrijwel alleen bediend door de S-Bahn Tirol en de Regional Express vanuit Duitsland. Op enkele vakantiedagen rijdt er ook een ICE, zoals op deze zaterdag 2 januari 2016.
ICE-T-treinstel 1171 is nadat deze leeg naar Innsbruck gekomen is onderweg als ICE 1206 'Karwendel' van Innsbruck Hbf via Garmisch-Partenkirchten, München, Leipzig en Berlijn naar zijn eindbestemming Hamburg Hbf, dat na een reis van ruim 12 uur bereikt zal worden. Op deze foto is de trein net een half uurtje onderweg als Seefeld in Tirol bereikt wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aannemende dat je in Utrecht woont: Utrecht - Amersfoort - Osnabrück - Hamburg - Kopenhagen - Kopenhagen Airport - Malmö. Je ICE gaat dat tussen Puttgarden en Rodby op de ferry.
Vanwege de grenscontroles die Zweden heeft ingevoerd rijden er momenteel geen rechtstreekse treinen meer tussen Kopenhagen C en Zweden. De Øresundståg rijdt vanaf Kopenhagen Airport, SJ's X2000 komt momenteel helemaal niet meer in Denemarken, maar vanaf 1 maart weer wel.
Een andere mogelijkheid is de Snälltåget van Veolia, deze trein rijdt zo nu en dan van Berlijn naar Malmö:
quote:
Easter and Ascension Day - March 23rd and May 5th: Malmö C 17.00 -> Berlin Hbf 06.25 (train remains until 07:00 at the Berlin Hbf). - March 27th and May 8th: Berlin Hbf 19.28 -> Malmö 07.25
Summer June 27 - August 28 - Monday, Thursday and Saturday Malmo C 17.00 -> 06.25 Berlin Hbf (train remains until 07.00 at the Berlin Hbf). - Wednesday, Friday and Sunday Berlin Hbf 19:28 -> Malmö C 07.25
Kan me herinneren dat mijn collega zei dat ze ooit onze trein op de boot moesten vervoeren naar zweden.
'Not only is the night train is the only direct train link from Germany to Sweden but it also offers a unique travel experience as part of the journey involves the train traveling onboard a ferry through the Baltic Sea between Trelleborg - Sassnitz, where we travel with Stena Line train ferries Trelleborg and Sassnitz. '
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier.
Ook zullen ze uit moeten kijken met bruggen i.v.m. de hoge aslast en het totale gewicht. Denk dat o.a. de moerdijkbrug hier niet vrolijk van wordt
Op zaterdag 13 februari 2016 11:28 schreef mart_83 het volgende: is er ook een treinplanner waar je meer dan 2 lussenhaltes kan plannen? bij de db kan je er maar 2 (of ik doe iets niet goed)
Meer dan twee heb ik nog nergens gezien. Maar je kunt ook in twee keer plannen natuurlijk, doe ik ook in zo'n geval.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omroep op station gouda net dat er door een landelijke storing mogelijk incorrecte informatie op de borden staat. Vroeg aan de hc of dit dan ook echt de sprinter naar Alphen is. Volgens hem gaan deze 6 bakken aan slt als intercity naar groningen
+120 door een aanrijding Arnhem-Zutphen... Net bekend op het moment dat ik met de ICE Utrecht uit rij richting Arnhem. Kan ik zo weer terug naar Utrecht gaan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 13 februari 2016 19:23 schreef dennistd het volgende: +120 door een aanrijding Arnhem-Zutphen... Net bekend op het moment dat ik met de ICE Utrecht uit rij richting Arnhem. Kan ik zo weer terug naar Utrecht gaan
Op zaterdag 13 februari 2016 13:10 schreef desbarts het volgende: Omroep op station gouda net dat er door een landelijke storing mogelijk incorrecte informatie op de borden staat. Vroeg aan de hc of dit dan ook echt de sprinter naar Alphen is. Volgens hem gaan deze 6 bakken aan slt als intercity naar groningen
Zuur als je daar een eerste klas kaartje voor hebt gekocht en naar Groningen gaat
Heb ik nu ook gedaan: door met lijn 91 van de collega's van Syntus Veluwe van Arnhem naar Apeldoorn te reizen is de vertraging teruggelopen naar +90. Ben nu bijna in Deventer en mag daar verder met een snelbus naar Hengelo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Veel ICE's komen er niet op de Mittenwaldbahn, ook bekend als de Karwendelbahn. Deze enkelsporige lijn loopt van Innsbruck via Seefeld in Tirol naar Garmisch-Partenkirchen, en wordt vrijwel alleen bediend door de S-Bahn Tirol en de Regional Express vanuit Duitsland. Op enkele vakantiedagen rijdt er ook een ICE, zoals op deze zaterdag 2 januari 2016.
ICE-T-treinstel 1171 is nadat deze leeg naar Innsbruck gekomen is onderweg als ICE 1206 'Karwendel' van Innsbruck Hbf via Garmisch-Partenkirchten, München, Leipzig en Berlijn naar zijn eindbestemming Hamburg Hbf, dat na een reis van ruim 12 uur bereikt zal worden. Op deze foto is de trein net een half uurtje onderweg als Seefeld in Tirol bereikt wordt.
Nog geen 1000km... daar moet dus gewoon 12 uur over gedaan worden...
Als ik een Eurostar Italia in mijn vakantie plan tussen Milaan en Turijn, heb je er treinen bij die er 45 minuten nonstop over doen en treinen die er anderhalf uur over doen met 2 stops. Die laatstgenoemde gaat daar ook niet over de HSL dan zeker? Edit: Ja dus
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-02-2016 12:43:57 ]
Vertrek Innsbruck tot vertrek München is al 3,5 uur. Over iets minder 160km...
Ja je kunt nou eenmaal niet met je light saber gratis en in nul tijd een tunnel pijoewen onder de Zugspitze door, of wat daar ook voor stinkberg ligt. Omrijden, bochten, veel stationnetjes, duurtlang etc etc.
Je hebt een middag in Pisa gepland, is dat voor sight seeing? De scheve toren is leuk om te zien natuurlijk, maar verder is Pisa niet zo boeiend. Ik zou dan eerder langer in Firenze blijven of, als het schema het toelaat, naar Lucca gaan. Beide hebben veel meer sfeer dan Pisa.
Vandaag in drie etappes zo'n 40 km in en rond Leeuwarden gefietst met onderstaande plaatjes als vangst:
Op de regenachtige zondagochtend van 14 februari 2016 zette Arriva maarliefst twee Wiederline-stellen in op het baanvak Leeuwarden-Groningen. De 10301 is hier zojuist vertrokken uit Leeuwarden als trein 37429 naar Groningen als het hier de karakteristieke wijk Achter de Hoven passeert.
De eerste sneltrein van deze zondag uit Leeuwarden naar Groningen werd op zondag 14 december 2016 gereden door stel 10322 en is zojuist het stationnetje van Camminghaburen gepasseerd. Van de 51 GTW-stellen die Arriva in Noord Nederland inzet is dit een van de 24 stellen die nog met rode deuren rondrijdt. Door nieuwe toelatingseisen van ILT op nieuwe of gemoderniseerde treinstellen zijn witte deuren sindsdien min of meer verplicht gesteld.
Arriva-stel 10302 reed altijd omgekeerd tenopzichte van de 10301 en 10303, dus met Duitse vlag richting westen en met Nederlandse vlag richting het oosten. Blijkbaar is dit treinstel onlangs gedriehoekt want anders dan verwacht bleek dit stel de Duitse vlag voorop te hebben richting Groningen. Als trein 37333 is het stel zojuist vertrokken uit Leeuwarden en passeert hier ter hoogte van Achter de Hoven.
Ten behoeve van een schaatsevenement in Thialf Heerenveen reed NS op zondag 14 februari 2016 een extra trein van Utrecht via Amersfoort, Zwolle en Meppel naar Heerenveen IJsstadion tbv Railsport. Het team van Railsport richt zich op de bevordering van sportiviteit, duurzame vitaliteit en welzijn van spoorwegmedewerkers. Het leegmat reed vervolgens door naar Leeuwarden waar het op spoor 5 werd binnengenomen. Het treinpersoneel bouwde na aankomst de trein alweer op voor de terugrit, ondanks dat dit nog een kleine 3 uur zou duren. Hierdoor werd het mogelijk deze plaat te maken van DDZ-stellen 7526 en 7513.
De oplettende kijker herkende op de vorige foto ongetwijfeld al de groene VIRM 9556. Onverwacht kwam dit stel 5 minuten na het koppeltje DDZ binnen in Leeuwarden. Na een klein half uur vertrok het enige reclame stel van NSR weer uit de Friese hoofdstad als IC 12550 naar Rotterdam Centraal.
Vrij bijzonder was vandaag de inzet van maarliefst twee Wiederline-stellen op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Van de in totaal vijf omlopen op zondag reden er dus twee met een vlaggenstel. Zeker voor een zondag waarin zowel de sneltrein als stoptrein maar één keer per uur rijden is een inzet van 40% erg hoog te noemen, want normaal rijden deze stellen hoofdzakelijk tussen Groningen en Nieuweschans. De 10302 is zojuist vertrokken uit Leeuwarden als trein 37445 naar Groningen op de natte en waterkoude zondag 14 februari 2016.
Het landschap ten zuiden van Leeuwarden veranderd in rap tempo. Eerst was er de aanleg van de Haak om Leeuwarden, een nieuwe ringweg van Noordwest Leeuwarden naar Zuidoost Leeuwarden met als hoogtepunt het knooppunt Werpsterhoek met enkele flyovers en diveunders. Het wegverkeer van/naar en om Leeuwarden heeft er sinds december 2014 flink profijt van. Ten zuiden van Leeuwarden wordt ook flink gebouwd, de nieuwe woonwijk de Zuidlanden wordt stapje voor stapje gerealiseerd. Bussen stoppen er al (dagelijks van 6:00 tot 23:30) en over enkele jaren zal er ook een treinstation aangelegd zijn. Hiervan zijn de eerste contouren rechts te zien.
Ten behoeve van Railsport, een stichting voor bevordering van sportiviteit, duurzame vitaliteit en welzijn van spoorwegmedewerkers, reed NSR vandaag een extra trein Utrecht-Heerenveen IJsstadion-Leeuwarden v.v. Om even voor half 5 werd weer richting Heerenveen gereden om de bezoekers op deze evenementenhalte op te pikken. Stellen 7526 en 7513 passeren hier ter hoogte van Wirdum/Werpsterhoek.
Van de 51 GTW-stellen die Arriva in Noord Nederland inzet is dit een van de 24 stellen die nog met rode deuren rondrijdt.
Zoveel GTW's in Noord-Nederland hebben toch geen witte deuren? Van de 35 2/8 hebben er toch maar 9 witte deuren?
quote:
Arriva-stel 10302 reed altijd omgekeerd tenopzichte van de 10301 en 10303, dus met Duitse vlag richting westen en met Nederlandse vlag richting het oosten. Blijkbaar is dit treinstel onlangs gedriehoekt want anders dan verwacht bleek dit stel de Duitse vlag voorop te hebben richting Groningen.
Dit stel was deels verkeerd beplakt en dit is enkele maanden geleden hersteld. Mogelijk dat dit het was.
Uhh juist ja. Weet niet waar ik was met mijn gedachten toen ik het schreef, maar de Boekenvirm is er ook nog steeds ja. En tellen kan ik inderdaad ook al niet Ik ging er vanuit dat alle verlengde GTW´tjes witte deuren hebben en de drie Wiederline´s ook. Maar de huidige tweetjes hebben uiteraard nog rode deuren dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Ik sta overigens inderdaad op het talud van de N31. Kan je vrij eenvoudig opklimmen vanaf dat weggetje beneden. M´n fiets staat ook op de foto namelijk
De 10302 stond trouwens niet verkeerd om in het verleden, maar was verkeerd bestickerd: aan de ene kant zat netjes de Duitse vlag aan de oostkant en de Nederlandse aan de westkant, maar aan de andere kant zat de Duitse vlag aan de westkant en de Nederlandse op de oostkant. Beide koppen hadden dus aan de ene kant een Nederlandse en aan de andere kant een Duitse vlag
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 februari 2016 22:25 schreef Zug-Chef het volgende: Hmm blijf het maar een rare zaak vinden. Heb het blijkbaar ook niet meegekregen dat dat ding gedeeltelijk opnieuw bestickerd is.
Zijn jullie trouwens al geabonneerd op de NVBS Nieuwsbrief? In het komende nummer staat een interview met iemand uit het treinentopic! Even je mailadres invullen op http://nvbs.com/toon.php?pag=Nwa_201601 en je krijgt hem komende week in je mailbox.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Niks van gehoord, maar het ligt bij zo'n tweetje met maar 1 motordraaistel wel voor de hand, aangezien de GTW ook problemen heeft Best opmerkelijk dat deze Flirt los mag (of mocht?) rijden.
Het zou mij niets verbazen.. Bij de GTW's hebben ze ook PSSSL's toegepast toen bleek dat de overwegen voor een treinpassage weer opengingen. Bijvoorbeeld op de Maaslijn en Zwolle-Emmen.
PSSSL: Prikspanningspoorstroomloop, Een spoorstroomloop met een wat hogere spanning dan we van de GRS-spoorstroomloop gewend zijn waardoor er minder goed contact nodig is.
Het zou mij niets verbazen.. Bij de GTW's hebben ze ook PSSSL's toegepast toen bleek dat de overwegen voor een treinpassage weer opengingen. Bijvoorbeeld op de Maaslijn en Zwolle-Emmen.
Op wat voor termijn zou je dat kunnen inbouwen? Redden ze dat nog voor drgl 2017?
Op wat voor termijn zou je dat kunnen inbouwen? Redden ze dat nog voor drgl 2017?
Het inbouwen zelf kan wel een in weekendje. Het is alleen het papierwerk wat je tegenwerkt. In principe moeten wijzigingen op tekeningen en papieren voor de treindienstleiding een half jaar van te voren beschikbaar zijn.. Voor een gemiddeld weekend in November moet het papierwerk in mei dus gemaakt en goedgekeurd zijn. Dat papierwerk wordt door ingenieursbureaus gemaakt en dat wordt getoetst door een Prorailafdeling die niet altijd binnen een week klaar is.. Dus eigenlijk zou de opdracht vandaag wel ongeveer de deur uit moeten.. Maar voordat dat bij de Prorailorganisatie is doorgedrongen dat dit moet gebeuren... Je snapt wat ik bedoel. Uiteindelijk zal het wel goedkomen maar achter de schermen zal het nodige stof gaan opwaaien.
Het inbouwen zelf kan wel een in weekendje. Het is alleen het papierwerk wat je tegenwerkt. In principe moeten wijzigingen op tekeningen en papieren voor de treindienstleiding een half jaar van te voren beschikbaar zijn.. Voor een gemiddeld weekend in November moet het papierwerk in mei dus gemaakt en goedgekeurd zijn. Dat papierwerk wordt door ingenieursbureaus gemaakt en dat wordt getoetst door een Prorailafdeling die niet altijd binnen een week klaar is.. Dus eigenlijk zou de opdracht vandaag wel ongeveer de deur uit moeten.. Maar voordat dat bij de Prorailorganisatie is doorgedrongen... Je snapt wat ik bedoel. Uiteindelijk zal het wel goedkomen maar achter de schermen zal het nodige stof gaan opwaaien.
Als dat zo is dan hebben ze nog wel even wat te doen gezien de grote hoeveelheid trajecten waar FLIRT zal komen te rijden vanaf de komende dienstregeling
Loc 1832 van HSL Logistik is met beladen BLG-autowagens onderweg door Twente van Bad Bentheim richting Deventer. De trein is net het viaduct onder de A1 bij Oldenzaal gepasseerd en zal zo de overweg in de Zandsteenweg passeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 februari 2016 11:44 schreef dennistd het volgende: Vers ontwikkeld voor jullie, nog geen uur geleden gemaakt: [ afbeelding ] Loc 1832 van HSL Logistik is met beladen BLG-autowagens onderweg door Twente van Bad Bentheim richting Deventer. De trein is net het viaduct onder de A1 bij Oldenzaal gepasseerd en zal zo de overweg in de Zandsteenweg passeren.
Oeh, zo een zag ik gisteren op hoge snelheid door Arnhem denderen
De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen.
Op maandag 15 februari 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende: De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen.
Op maandag 15 februari 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende: De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen.
Wat is er mis met mechanisch. Daarop geef je een klap als het stuk is en het werkt weer
Op maandag 15 februari 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende: De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen.
Welke nieuwe treinen? DDZ / GTW? Of in het algemeen?
Op maandag 15 februari 2016 11:26 schreef Peterselieman het volgende: Als dat zo is dan hebben ze nog wel even wat te doen gezien de grote hoeveelheid trajecten waar FLIRT zal komen te rijden vanaf de komende dienstregeling
Dit gaat alleen over de tweetjes, en op Gouda-Alphen liggen assentellers dus dat zou op dat traject geen probleem moeten zijn. De drietjes en viertjes hebben meer motordraaistellen en worden dan hopelijk beter gedetecteerd.
[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 15-02-2016 12:41:16 ]
Op maandag 15 februari 2016 11:26 schreef Peterselieman het volgende: Als dat zo is dan hebben ze nog wel even wat te doen gezien de grote hoeveelheid trajecten waar FLIRT zal komen te rijden vanaf de komende dienstregeling
Welke trajecten zijn dat zoal? Is dat ergens te vinden?
Op maandag 15 februari 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende: De toiletten in de nieuwere treinen vind ik echt heel erg verbeterd. Ook hoe mooi dat elektronische mechanisme werkt van het openen, het sluiten van de deuren en het op slot doen.
Helaas snapt niet iedereen dergelijke mechanica. Al een paar keer bij iemand naar binnen gelopen die zijn behoefte zat te doen terwijl iedereen kon toekijken
Welke trajecten zijn dat zoal? Is dat ergens te vinden?
Arriva gaat er de stoppers mee rijden in Limburg (als die aanbesteding niet over moet, wat ik niet verwacht)
De NS gaat vanaf komend jaar flink husselen met haar stoptreindiensten van/naar Brabant. Eerste kandidaatseries voor de FLIRT zouden Den Bosch - Dordrecht (via Tilburg en Breda) zijn en Tilburg Universiteit - Eindhoven (en verder)
Helaas snapt niet iedereen dergelijke mechanica. Al een paar keer bij iemand naar binnen gelopen die zijn behoefte zat te doen terwijl iedereen kon toekijken
Op maandag 15 februari 2016 11:44 schreef dennistd het volgende: Vers ontwikkeld voor jullie, nog geen uur geleden gemaakt: [ afbeelding ] Loc 1832 van HSL Logistik is met beladen BLG-autowagens onderweg door Twente van Bad Bentheim richting Deventer. De trein is net het viaduct onder de A1 bij Oldenzaal gepasseerd en zal zo de overweg in de Zandsteenweg passeren.
Nice, maar wat is dat witte spul dat overal op de grond ligt?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nice, maar wat is dat witte spul dat overal op de grond ligt?
Populaire treinspotstek zeker. Fapfapfap.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 15 februari 2016 11:44 schreef dennistd het volgende: Vers ontwikkeld voor jullie, nog geen uur geleden gemaakt: [ afbeelding ] Loc 1832 van HSL Logistik is met beladen BLG-autowagens onderweg door Twente van Bad Bentheim richting Deventer. De trein is net het viaduct onder de A1 bij Oldenzaal gepasseerd en zal zo de overweg in de Zandsteenweg passeren.
Ah, zoeen zag ik vanmorgen in alle vroegte tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Kan dat dezelfde geweest zijn? Geen idee hoe die krengen rijden.
Er kwam er laatst ook een voorbij toen ik met de kinders aan het wandelen was. De oudste vond het prachtig, een trein vol auto's .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zie NU de bruine 1304 van HSL met een zooi gaswagens het emplacement van Deventer oprijden, in westelijke richting Hij kruipt echt heel traag vooruit en de IC naar Roosendaal moest even wachten tot-ie voorlangs was.
Edit 15:00: De loc is net omgelopen en zal straks denk ik achter de IC richting Bentheim gaan?
[ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 15-02-2016 14:59:51 ]
Rond 5:40. Maar van Breda via Amersfoort naar Twente is niet erg logisch. En ik lees nu pas dat de trein op de foto Nederland in reed, niet uit .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En nou kwam er een rood diesellocje binnen met een witte raampjeswagon en een heleboel legervoertuigen. Die rijdt zo te zien door richting Amersfoort (of Zwolle). Tsjonge, ik heb heel wat te kijken hier
Op maandag 15 februari 2016 15:09 schreef Prins_Pils het volgende: En nou kwam er een rood diesellocje binnen met een witte raampjeswagon en een heleboel legervoertuigen. Die rijdt zo te zien door richting Amersfoort (of Zwolle). Tsjonge, ik heb heel wat te kijken hier
Mjeh. Het is tussen de bomen doorkijken die langs het emplacement staan, ik vrees dat ik straks in de zomer geen barst meer zie van het spoor op het viaduct na
Niet zo heel erg populair, maar wel handig gelegen vanuit het werk Kwam iets voor 10.30u op station Oldenzaal en zag de trein daar staan, dus toen ik de bus weggebracht had maar even doorgereden met de auto naar dit plekje, want ik had al z'n vermoeden dat ie wel eens in het pad van 10.45u gezet zou kunnen worden.
Ah, zoeen zag ik vanmorgen in alle vroegte tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Kan dat dezelfde geweest zijn? Geen idee hoe die krengen rijden.
De 1832 is met de 1304 op sleep (en verder niets) naar Bentheim gekomen vanuit Amersfoort (daar gezien om 7.15u). Lijkt me niet dezelfde geweest te zijn. Vermoedelijk zag jij CapTrain 46270, die zondagmiddag vanuit Bentheim naar de Kijfhoek en dan op maandagmorgen om 7.11u door naar Roosendaal.
quote:
Op maandag 15 februari 2016 14:45 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie NU de bruine 1304 van HSL met een zooi gaswagens het emplacement van Deventer oprijden, in westelijke richting Hij kruipt echt heel traag vooruit en de IC naar Roosendaal moest even wachten tot-ie voorlangs was.
Edit 15:00: De loc is net omgelopen en zal straks denk ik achter de IC richting Bentheim gaan?
De 1304 is juist uit Bentheim gekomen, dus ik denk dat ie verder gaat via Arnhem. Ik denk trouwens dat het ketelwagens zijn. Op Rolandrail wordt gemeld: 41795 Bentheim - Deventer goederen 14:36/55 - Elst 15:52 - Oss 16:25 - Tilburg - IJsselmond 17:58
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 februari 2016 15:09 schreef Prins_Pils het volgende: En nou kwam er een rood diesellocje binnen met een witte raampjeswagon en een heleboel legervoertuigen. Die rijdt zo te zien door richting Amersfoort (of Zwolle). Tsjonge, ik heb heel wat te kijken hier
Toevallig de 6413? Die stond voor een militaire trein in Oldenzaal vanmorgen, met achter de loc blauwe containers, dan voertuigen en achterop een begeleidingsrijtuig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toevallig de 6413? Die stond voor een militaire trein in Oldenzaal vanmorgen, met achter de loc blauwe containers, dan voertuigen en achterop een begeleidingsrijtuig.
Ik zit nét te ver weg om de nummers te kunnen lezen maar je omschrijving klopt.
En die 1304, tsja, een betere foto is niet te maken vanaf mijn balkon. Ketelwagens inderdaad, gaswagens waren die bollen (toch???)
Toevallig de 6413? Die stond voor een militaire trein in Oldenzaal vanmorgen, met achter de loc blauwe containers, dan voertuigen en achterop een begeleidingsrijtuig.
Heb je daar een foto van? Dat begeleidingsrijtuig, waarvoor is die? Bewaking van de trein? Neem aan de de manschappen per bus of vliegtuig reizen
Ik zit nét te ver weg om de nummers te kunnen lezen maar je omschrijving klopt.
Blijkbaar niet de 6413: die kwam een kwartier geleden los langs Hengelo richting Almelo. Sowieso waren ze al aan het klooien met die trein, om 6.15u stonden er nog twee locs voor namelijk waarvan in elk geval de tweede verdwenen was om 9.45u (was makkelijk te herkennen aan een bord met opschrift op de zijkant van de cabine). De 6413 stond er voor toen, maar was niet gekoppeld. En uiteindelijk dus weer een andere loc ervoor .
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Helaas snapt niet iedereen dergelijke mechanica. Al een paar keer bij iemand naar binnen gelopen die zijn behoefte zat te doen terwijl iedereen kon toekijken
ik snap het ook niet. betekent de rode lamp nou "is gesloten" of "druk hier om te sluiten"?
Heb je daar een foto van? Dat begeleidingsrijtuig, waarvoor is die? Bewaking van de trein? Neem aan de de manschappen per bus of vliegtuig reizen
Papierwerk denk ik ook wel. Vroegah had elke goederentrein een conducteur
Maar zo'n trein vol met tanks en hummers en shit, ook die kan snachts weleens een paar uur stil komen te staan voor een sein of zo. Dan wil je toch wel wat mensen die zo'n ding een beetje in de gaten houden lijkt me.
Op maandag 15 februari 2016 16:31 schreef dennistd het volgende: En groen: betekent dat nou dat je de deur kunt openen, of dat je veilig kunt gaan zitten schijten?
Papierwerk denk ik ook wel. Vroegah had elke goederentrein een conducteur
Maar zo'n trein vol met tanks en hummers en shit, ook die kan snachts weleens een paar uur stil komen te staan voor een sein of zo. Dan wil je toch wel wat mensen die zo'n ding een beetje in de gaten houden lijkt me.
Ja dat bedoel ik ook, op een trein die 80 rijdt zullen ze niet zo snel springen lijkt me Waarom s nachts 2 uur wachten voor een sein? Als ziggy³ of collega in slaap in gesukkeld?
Zaterdagavond stond er ook een in Oldenzaal, die schijnt zondagavond pas vertrokken te zijn. En die van vandaag heeft er ook zeker een uur of 8 gestaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja dat bedoel ik ook, op een trein die 80 rijdt zullen ze niet zo snel springen lijkt me Waarom s nachts 2 uur wachten voor een sein? Als ziggy³ of collega in slaap in gesukkeld?
werkzaamheden, omleiding, whatever. Volgens mij is het redelijk normaal voor goederentreinen om snachts af en toe eens langdurig stil te staan, toch?
Precies. Ach ik heb als reiziger ook wel een aantal malen een kwartier in Assen moeten wachten omdat dit volgens dienstregeling was. Is niet fijn als het 1 uur 's nachts is en je naar huis wilt
Op maandag 15 februari 2016 16:55 schreef dennistd het volgende: Zaterdagavond stond er ook een in Oldenzaal, die schijnt zondagavond pas vertrokken te zijn. En die van vandaag heeft er ook zeker een uur of 8 gestaan.
Kwam er net wéér eentje voorbij in westelijke richting. Waar moet dat spul allemaal heen joh
Ik weet het niet, ik denk steeds Renault als ik die Vectron zie
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op een dag als vandaag wel blij dat ik geen prent krijg elke keer dat ik op de foto sta... net weer 2 man bij dordt Zuid. ... maar ze hebben niet dezelfde foto hoor! 1 zat gehurkt en de ander stond
Op dinsdag 16 februari 2016 11:33 schreef Salatrel het volgende: Op een dag als vandaag wel blij dat ik geen prent krijg elke keer dat ik op de foto sta... net weer 2 man bij dordt Zuid. ... maar ze hebben niet dezelfde foto hoor! 1 zat gehurkt en de ander stond
Er staan vast mensen ook te flitsen met hun camera's. Heel nuttig bij een trein op minstens 20 meter afstand
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, het flitste vanmorgen behoorlijk. Moest in alle vroegte wat leeg materieel rijden, maar door de rijp op de bovenleiding mocht ik toch weer stukken freewheelen. DDZ heeft daar toch wat meer last van dan ander materieel in mijn beleving. Hoe dan ook: de nacht was deels mooi felblauw verlicht
Op dinsdag 16 februari 2016 14:25 schreef James1988 het volgende: Een menselijke fout leidde tot de crash bij Bad Aibling, vorige week dinsdag. De treindienstleider is in staat van beschuldiging gesteld.
Op dinsdag 16 februari 2016 13:38 schreef MTL het volgende: Nou, het flitste vanmorgen behoorlijk. Moest in alle vroegte wat leeg materieel rijden, maar door de rijp op de bovenleiding mocht ik toch weer stukken freewheelen. DDZ heeft daar toch wat meer last van dan ander materieel in mijn beleving. Hoe dan ook: de nacht was deels mooi felblauw verlicht
tussen vage zwaluwe en Roosendaal Hadden de slt's en virmkes er ook behoorlijk last van. Mooie lichtshow idd.
tussen vage zwaluwe en Roosendaal Hadden de slt's en virmkes er ook behoorlijk last van. Mooie lichtshow idd.
Ik zag het vanmorgen in Almelo ook bij de pimpel inderdaad, dat is de eerste elektrische trein richting Hengelo. De HSL 1832 vonkte gisteren trouwens ook flink, daar was dan ook bijna twee uur geen elektrische tractie geweest.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Naar een veilige omtrek gebracht lijkt mij inderdaad logischer. Dan zul je je inderdaad wel zeer slecht voelen als je zo'n fout maakt.
Nouja ik snap wel dat je je niet veilig voelt als je zo'n fout maakt.. Een paar jaar geleden was er in Duitsland een luchtverkeersleider vermoord door een man die z'n vrouw en dochter in een vliegtuigcrash was verloren..
Op dinsdag 16 februari 2016 11:33 schreef Salatrel het volgende: Op een dag als vandaag wel blij dat ik geen prent krijg elke keer dat ik op de foto sta... net weer 2 man bij dordt Zuid. ... maar ze hebben niet dezelfde foto hoor! 1 zat gehurkt en de ander stond
Moet jij geen kaartjes knippen ipv meepassagieren wat niet mag?
Ik zag het vanmorgen in Almelo ook bij de pimpel inderdaad, dat is de eerste elektrische trein richting Hengelo. De HSL 1832 vonkte gisteren trouwens ook flink, daar was dan ook bijna twee uur geen elektrische tractie geweest.
Ik zat ook even te kijken, de IC van 7:00 naar Enschede knetterde er stevig op los. Was pas de 2e trein van de dag over spoor 3, na de IC van 6:44 naar Roosendaal.
Ik zag het vanmorgen in Almelo ook bij de pimpel inderdaad, dat is de eerste elektrische trein richting Hengelo. De HSL 1832 vonkte gisteren trouwens ook flink, daar was dan ook bijna twee uur geen elektrische tractie geweest.
Zo, kwartier vertraging er zo uitgereden. Lukt in NL niet volgens mij
Er zijn reizigers die een kortingkaart (zoals de Voordeelurenkaart, Dal Vrij of Weekend Vrij) hebben, maar met deze kaart niet inchecken, maar in plaats daarvan de meereiskorting op een anonieme kaart laden en daarmee inchecken. Daarmee reizen deze mensen dus anoniem, terwijl de NS op geen enkele wijze wordt benadeeld.
Zo, kwartier vertraging er zo uitgereden. Lukt in NL niet volgens mij
In Duitsland wordt het niet bijgewerkt, dit is op basis van verwachtingen, waarbij het systeem denkt dat een stop van 10 minuten ook wel in 2 minuten kan. Het systeem weet alleen niet dat er een loc gewisseld moet worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Duitsland wordt het niet bijgewerkt, dit is op basis van verwachtingen, waarbij het systeem denkt dat een stop van 10 minuten ook wel in 2 minuten kan. Het systeem weet alleen niet dat er een loc gewisseld moet worden.
Met 20 min (Als maximale vertraging) gearriveerd in Hannover en met 5 minuten in Ostbuf aangekomen
Mag niet: je mag alleen meereizen met iemand die ingecheckt is. Anders heeft degene met wie je meereist (jezelf in dit geval) geen geldig vervoerbewijs.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ja maar betalen voor een reis terwijl je een vrij reizen abellemend hebt afgesloten vanwege privacy? waarschijnlijk dezelfde types die wel hun hele hebben en houwe op facebook/instagram enz. knallen?
Vanmorgen waren er uitgelopen werkzaamheden op de HSL waardoor de ICD van 6:24 vanaf Rotterdam naar Dordrecht over de conventionele net ging. (wanneer rijdt dat ding wel eens een dag goed?)
Jammer was wel dat er omgeroepen werd dat we 10 min vertraging gingen oplopen, terwijl de ervaren treinreiziger weet dat het snel 30 min vertraging wordt (het werden er 29...)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Opvolger Fyra brekebeen van het spoor Harry van Gelder en Inge Lengton
AMSTERDAM - De IC Direct, die tussen Amsterdam en Rotterdam over het hogesnelheidsspoor rijdt, is de slechts presterende trein van ons land. Afgelopen jaar viel 15 procent van de trein uit. Van de treinen die wel vertrekken, is een op de vijf vertraagd.
De opvolger van de Fyra faalt vooral in de spits, waardoor vrijwel elke dag duizenden reizigers worden getroffen. ,,Dat het beter moet, weten wij ook’’, zegt een NS-woordvoerder.
De IC direct heeft, net als zijn voorganger, nog nooit zijn belofte waar gemaakt. De trein zou tot stiptste treinen in Nederland behoren, maar is in de praktijk het brekebeentje. Nog nooit werd de beloofde norm voor op tijd rijden gehaald. Vaak werken de locomotieven van Bombardier niet of vallen ze uit. Ook heeft de IC Direct op het traject naar Breda regelmatig last van de wind.
Vorig jaar kon de trein ruim 270 keer niet kunnen rijden vanwege te harde wind op de Moerdijkbrug. ,,Bij windstoten van 62 knopen moet de snelheid van de trein terug van 160 kilometer tot 80 kilometer per uur. Vaak wordt die trein dan uit de vaart genomen, omdat niet meer volgens de dienstregeling kan worden gereden’’, zegt een woordvoerder van Prorail.
Bij windstoten harder dan 67 knopen mag er helemaal geen trein meer rijden. De wind wordt gemeten op de grond en op de brug. ,,De windstoten op de brug zijn vaak twee keer zo hard dan op de grond’’, zegt de woordvoerder van Prorail, die op het flitsspoor verantwoordelijk is voor de verkeersleiding. Maar niets te zeggen heeft over het onderhoud.
Is wind mee of tegen dan ook nog n factor? En in de toekomst reclame van de NS 'El Nino steekt weer op, houdt rekening met vertraging'.... ik vind het maar vreemd.
Op dinsdag 16 februari 2016 22:56 schreef Adrie072 het volgende: Is wind mee of tegen dan ook nog n factor? En in de toekomst reclame van de NS 'El Nino steekt weer op, houdt rekening met vertraging'.... ik vind het maar vreemd.
Op dinsdag 16 februari 2016 23:06 schreef derLudolf het volgende: Als iets kopen de oplossing is, waarom niet investeren in diesel Traxxen en die op de 1500 en 3000V= stukken laten rijden?
Vandaag in de serie 'treinen met watervallen op de voorgrond': SGMm 2965. Het stel is onderweg als sprinter 7649 van Nijmegen naar Zutphen en passeert kort na vertrek vanaf station Velp Landgoed Biljoen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voorop en achterop een loc. Op de HSL lekker met tractie van de 186'er rijden, gewone spoor met de dieselloc. Of rijdt de achterste loc altijd in opzending mee?
Voorop en achterop een loc. Op de HSL lekker met tractie van de 186'er rijden, gewone spoor met de dieselloc. Of rijdt de achterste loc altijd in opzending mee?
Locs vallen toch voornamelijk uit door omschakelen van wissel naar gelijkspanning?
Nee, het is officieel helemaal niet bekend waar het door komt, er is hier vaker gespeculeerd (met goede achterliggende motivatie trouwens) dat NedTrain er een potje van maakt.
quote:
Als NS iets niet voor elkaar krijgt - zoals stuurstanden - kopen ze blijkbaar iets nieuws.
Klok-klepel.
quote:
Vandaar mijn gekscherende opmerking, waarom ze niet gewoom diesel traxxrn kopen
Als je dat had opgeschreven als; "Nou hey joh, gewoon een paar dieseltraxxen er omheen flikkeren en die zwiepende draden negeren " was het misschien wél overgekomen
Op dinsdag 16 februari 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende: Mogen er wel diesels door de Schiphol tunnel of gaan die brandmelders dan irritant lopen doen?
Ludmilla's Dieselwalm Was een keer op station Tilburg toen die daar de boel blauw blies.
Mogen er wel diesels door de Schiphol tunnel of gaan die brandmelders dan irritant lopen doen?
Dat mag, zolang ze maar een speciaal filter hebben op de uitlaat. In de praktijk komt het er op neer dat er alleen werktreinen en inspectievoertuigen op diesel door de Schipholtunnel razen
Al 46 jaar, 5 maanden en 10 dagen rijdt Plan V 441 rond in dienst van NS. Het stel kwam in dienst op 4 september 1969 en is daarmee het oudste nog rijdende. Samen met soortgenoot 465 (die een halfjaar jonger is) nam de 441 op deze zaterdag één van de vier omlopen in de sprinterserie 7600 (Zutphen-Nijmegen) voor zijn rekening. Als trein 7654 wordt de overweg bij Landgoed Biljoen in Velp gepasseerd.
Mits geen luchtlekkage zoals eerder zaterdag, maar dat was met 10 minuten gelukkig ook verholpen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 februari 2016 23:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij die van jou Fles, had ik ook al geprobeerd of ik op Onze Taal iets kon vinden maar vooralsnog krijg ik geen uitsluitsel.
het is meer iet svan "ons rekenen".
en "eens zo hard" wordt inderdaad vaak gebruikt als "twee keer zo hard" maar eigenlijk is dat natuurlijk onzin.
Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef J.B. het volgende: Nog een mooie: Vorig jaar kon de trein ruim 270 keer niet kunnen rijden vanwege te harde wind op de Moerdijkbrug.
Krankzinnig Stroomstoring tussen Apeldoorn en Deventer. Omreisroute is Arnhem Utrecht aangezien het boemeltje maar tot Klarenbeek rijdt. Blijf dan gewoon wachten of pak de bus
Op woensdag 17 februari 2016 07:20 schreef Dr_Flash het volgende: Krankzinnig Stroomstoring tussen Apeldoorn en Deventer. Omreisroute is Arnhem Utrecht aangezien het boemeltje maar tot Klarenbeek rijdt. Blijf dan gewoon wachten of pak de bus
Dat mag, zolang ze maar een speciaal filter hebben op de uitlaat. In de praktijk komt het er op neer dat er alleen werktreinen en inspectievoertuigen op diesel door de Schipholtunnel razen
Volgens mij staat ook in de netverklaring van ProRail dat alleen zulke werktreinen met diesel de tunnel in mogen.
Op woensdag 17 februari 2016 07:20 schreef Dr_Flash het volgende: Krankzinnig Stroomstoring tussen Apeldoorn en Deventer. Omreisroute is Arnhem Utrecht aangezien het boemeltje maar tot Klarenbeek rijdt. Blijf dan gewoon wachten of pak de bus
Dit omreisadvies werd trouwens gegeven in de trein toen die al uit Deventer naar Zutphen vertrokken was. Tegen dat de mensen in Zutphen aangekomen waren was het advies richting Apeldoorn: Pak de IC naar Deventer en de sprinter naar Apeldoorn. Half bijgewerkte reisplanners, altijd lachen
en toch zijn er plentyzatgenoeg bruggen die veel hogen boven maaiveld uitsteken, die langer zijn, waar het harder waait, en waar WEL gewoon treinen hard overheen kunnen rijden. Heel Duitsland ligt er vol mee, en Frankrijk ook.
Op woensdag 17 februari 2016 08:41 schreef Dr_Flash het volgende: en toch zijn er plentyzatgenoeg bruggen die veel hogen boven maaiveld uitsteken, die langer zijn, waar het harder waait, en waar WEL gewoon treinen hard overheen kunnen rijden. Heel Duitsland ligt er vol mee, en Frankrijk ook.
Liggen die bruggen ook direct aan de kust met een vaak voorkomende windstroom haaks op de brug?
Liggen die bruggen ook direct aan de kust met een vaak voorkomende windstroom haaks op de brug?
Vast niet. Maar lag dat tracé daar niet al voordat besloten werd die brug te bouwen? Of hebben ze eerst voor miljarden een brug gebouwd en toen ie af was bleek dat het waaide?
Vast niet. Maar lag dat tracé daar niet al voordat besloten werd die brug te bouwen? Of hebben ze eerst voor miljarden een brug gebouwd en toen ie af was bleek dat het waaide?
Goede vraag, ik vermoed dat het te maken heeft met continue aangescherpte veiligheidsnormen. Of dat ze eerst een brug hebben aangelegd en later de norm voor zwenkende bovenleiding hebben opgesteld.
Het scheelt voor NS trouwens dat ze de focus zo mooi leggen op de wind, dat houdt NS zelf uit de wind (pun intended). Het stranden in de spanningssluis of andere problemen die te wijten zijn aan NS zelf blijven zo onderbelicht terwijl die impact waarschijnlijk een stuk groter is dan die paar dagen wind.
Ook nog verbaasd zijn dat het past. Zit toch allemaal op dezelfde hoogte?
Het zit niet bij alle treinen op dezelfde hoogte, maar voor het grootste deel wel. Bij de NS vormen locomotieven, DD-AR, DDZ en DDM-1 een uitzondering, maar dat is omdat deze een ander type koppeling hebben dan de rest van het materieel.
Op woensdag 17 februari 2016 09:15 schreef b2py het volgende: Het scheelt voor NS trouwens dat ze de focus zo mooi leggen op de wind, dat houdt NS zelf uit de wind (pun intended). Het stranden in de spanningssluis of andere problemen die te wijten zijn aan NS zelf blijven zo onderbelicht terwijl die impact waarschijnlijk een stuk groter is dan die paar dagen wind.
tsja, van de eerste vier IC Direct uit Breda vandaag zijn er drie uitgevallen en de andere met ongeveer +50. Hoezo niets aan de hand
Het zit niet bij alle treinen op dezelfde hoogte, maar voor het grootste deel wel. Bij de NS vormen locomotieven, DD-AR, DDZ en DDM-1 een uitzondering, maar dat is omdat deze een ander type koppeling hebben dan de rest van het materieel.
Ik wou het zelf noemen maar dacht, dat is wel erg flauw.
Huh. op schiphol riepen ze vanmorgen om dat er een hele week geen treinen rijden tussen Rotterdam en Den haag, tussen de 22e en 29e ...iemand verkeerde bandje aangezet?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef _serial_ het volgende: Huh. op schiphol riepen ze vanmorgen om dat er een hele week geen treinen rijden tussen Rotterdam en Den haag, tussen de 22e en 29e ...iemand verkeerde bandje aangezet?
"Tijdens de vakantieperiode hebben we minder reizigers te duperen. Dus degene die wel reizen, dienen rekening te houden met extra ongemak, overlast, reisduur en verhoogde tarieven. "
Dat bandje gaat denk ik over de ingebruikname van de tunnel bij Delft, dat is bijna een jaar terug. Dat ze daar een bandje voor hebben gemaakt is logisch.
Ik snap werkelijk niet waarom er nu weer gezeik is over de moerdijkbrug.
Het toenmalige kabinet heeft besloten om geen windschermen te eisen maar uitval te accepteren, dat is een zuivere politieke keuz, een slechte keuze maar toch.
Dat kunt je moeilijk prorail, ns of de architect kwalijk nemen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het toenmalige kabinet heeft besloten om geen windschermen te eisen maar uitval te accepteren, dat is een zuivere politieke keuz, een slechte keuze maar toch.
Dat kunt je moeilijk prorail, ns of de architect kwalijk nemen.
Tsja, politiek en HSL. Het is heel erg misgegaan op het moment dat het IC Max-voorstel van de NS niet goed genoeg bevonden werd, terwijl het echt marktconform was.
Tsja, politiek en HSL. Het is heel erg misgegaan op het moment dat het IC Max-voorstel van de NS niet goed genoeg bevonden werd, terwijl het echt marktconform was.
[me=derLudolf]Zoekt IC Max op
leest dat Hoge punctualiteit moest een belangrijk kenmerk van deze treinen worden.
[me=derLudolf] lees dat Hoge punctualiteit moest een belangrijk kenmerk van deze treinen worden. [/me] [me=derLudolf]gniffelen doet [/me]
IC Max stamt nog uit de tijd dat NS nog NS was. En niet NS, Nedtrain, ProRail, ILenT, Lloyds, Arcadis, Movares, Strukton NS Stations, NS Vastgoed, NS Spooraansluitingen etc etc etc
IC Max stamt nog uit de tijd dat NS nog NS was. En niet NS, Nedtrain, ProRail, ILenT, Lloyds, Arcadis, Movares, Strukton NS Stations, NS Vastgoed, NS Spooraansluitingen etc etc etc
NS Financial Services Ltd
Goede oude tijd toen ook de directie nog hart voor de zaak had.
Op woensdag 17 februari 2016 18:45 schreef Igen het volgende: En de IC Max had een aura van windstilte om zich heen gehad zodat die ook bij sterke wind over de Moerdijkbrug had kunnen rijden?
Op woensdag 17 februari 2016 18:45 schreef Igen het volgende: En de IC Max had een aura van windstilte om zich heen gehad zodat die ook bij sterke wind over de Moerdijkbrug had kunnen rijden?
Tsja, politiek en HSL. Het is heel erg misgegaan op het moment dat het IC Max-voorstel van de NS niet goed genoeg bevonden werd, terwijl het echt marktconform was.
Dat is natuurlijk niet waar, het ic max voldeet op geen enkel punt aan de uitvraag van de overheid plus het ic max plan claimde een groot deel van het hoofdrailnet terwijl een meerderheid in de kamer juist het hoofdrailnet gedeeltelijk wilde aanbesteden, de overheid kon dus niks anders doen dan afwijzen en ns een nieuwe kans geven.
Staat natuurlijk los van dat met de kennis van nu het ic max plan toch beter geweest zou zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Jeetje wat een drukke treinen en bussen de afgelopen weken. Ook op vreemde tijden zoals om 6:56 staan in de bus enzo. Waar zou dat zo opeens vandaan komen?
Dat is natuurlijk niet waar, het ic max voldeet op geen enkel punt aan de uitvraag van de overheid plus het ic max plan claimde een groot deel van het hoofdrailnet terwijl een meerderheid in de kamer juist het hoofdrailnet gedeeltelijk wilde aanbesteden, de overheid kon dus niks anders doen dan afwijzen en ns een nieuwe kans geven.
Staat natuurlijk los van dat met de kennis van nu het ic max plan toch beter geweest zou zijn.
De overheid had dus duidelijk de wensen van de reiziger niet op 1 staan maar vooral de wensen van een volle portemonnee.
Op woensdag 17 februari 2016 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jeetje wat een drukke treinen en bussen de afgelopen weken. Ook op vreemde tijden zoals om 6:56 staan in de bus enzo. Waar zou dat zo opeens vandaan komen?
Dat is natuurlijk niet waar, het ic max voldeet op geen enkel punt aan de uitvraag van de overheid plus het ic max plan claimde een groot deel van het hoofdrailnet terwijl een meerderheid in de kamer juist het hoofdrailnet gedeeltelijk wilde aanbesteden, de overheid kon dus niks anders doen dan afwijzen en ns een nieuwe kans geven.
Staat natuurlijk los van dat met de kennis van nu het ic max plan toch beter geweest zou zijn.
De overheid had dus duidelijk de wensen van de reiziger niet op 1 staan maar vooral de wensen van een volle portemonnee.
Dat betwijfel ik, de regionale lijnen zijn bijna allemaal er beter opgeworden na het aanbesteden, rezigers zijn explosief gestegen,mooie nieuwe treinen.
Misschien zou het hoofdrailnet er wel veel beter uitzien als het in parten was aanbesteed, slechter dan ns het nu doet gaat bijna niet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je zou eens kunnen beginnen met de verhoren van de comissie fyra te bekijken, vooral in het verhoor met zalm word zeer duidelijk waarom het ic max plan totaal ongeschikt was.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
De overheid had dus duidelijk de wensen van de reiziger niet op 1 staan maar vooral de wensen van een volle portemonnee.
Dat laaste is natuurlijk voor mede mogelijk gemaakt voor de NS die vond dat er vooral geen concurent op de HSL mocht gaan rijden. Dat de desinteresse die de NS toont in de HSL laat wel zien dat het vooral daarom ging, en niet hoe zij zelf er zouden rijden (voor mijn gevoel zou als de NS het voor het zeggen had zou er gewoon helemaal niks rijden).
Dat betwijfel ik, de regionale lijnen zijn bijna allemaal er beter opgeworden na het aanbesteden, rezigers zijn explosief gestegen,mooie nieuwe treinen.
Misschien zou het hoofdrailnet er wel veel beter uitzien als het in parten was aanbesteed, slechter dan ns het nu doet gaat bijna niet.
De opdrachtgever speelt daar natuurlijk ook een rol in. Het is niet alsof Arriva en Veolia dat allemaal zelf hebben bedacht.
Dat betwijfel ik, de regionale lijnen zijn bijna allemaal er beter opgeworden na het aanbesteden, rezigers zijn explosief gestegen,mooie nieuwe treinen.
Beter? Hoe dan? En niet met frequentieverhogingen aankomen want dat is een eis in het bestek. Comfortabeler? Ja dat wel maar NS gaat natuurlijk niet meer investeren in nieuw materieel als er toch aanbesteed gaat worden. Behalve selectieve inzet van Buffels hier en daar. Reizigersgroei is hier diverse keren beargumenteerd dat dat grotendeels door externaliteiten komt.
quote:
Misschien zou het hoofdrailnet er wel veel beter uitzien als het in parten was aanbesteed, slechter dan ns het nu doet gaat bijna niet.
NS presteert in de top 3 van Europa, net na SBB en ÖBB.
Beter? Hoe dan? En niet met frequentieverhogingen aankomen want dat is een eis in het bestek. Comfortabeler? Ja dat wel maar NS gaat natuurlijk niet meer investeren in nieuw materieel als er toch aanbesteed gaat worden. Behalve selectieve inzet van Buffels hier en daar. Reizigersgroei is hier diverse keren beargumenteerd dat dat grotendeels door externaliteiten komt.
[..]
NS presteert in de top 3 van Europa, net na SBB en ÖBB.
Ik neem aan dat jij geen dagelijkse pendelaar bent?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je zou eens kunnen beginnen met de verhoren van de comissie fyra te bekijken, vooral in het verhoor met zalm word zeer duidelijk waarom het ic max plan totaal ongeschikt was.
Zalm heeft een gekleurde mening. En een politicus heeft niet per definitie gelijk.