greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:15 |
30 januari moest natuurlijk 16 januari zijn | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:16 |
30 januari ga je maar alleen greavy ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:16 |
30 januari ga ik al met 16 man naar Koblenz En de ICE gaat via Venlo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:16 |
Het is nu iig geregeld en we gaan woest hard schnitzels schoffelen. Klaar ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:16 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:22 |
De menukaart zoek maar vast wat uit. We kunnen kiezen of we het bier in een vat van 5 of 10 liter op tafel willen ![]() Zonde joh Mono ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:26 |
Ze lopen constant rond met Kölsch ![]() en ze vullen automatisch je glas bij, tip leg je viltje op je glas dan weet de ober dat je niks meer hoeft te drinken. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:28 |
Dat plaatje had ik vorig jaar in het boekje staan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:28 |
uit Komissaris Rex of zo? | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:32 |
![]() ![]() ![]() Max Ballauf en Freddy Schenk, Tatort Köln. Worstkar -> Imbissbude Wo steht die Kölner Imbissbude, in der Ballauf und Schenk ihr Feierabendkölsch trinken?
| |
#ANONIEM | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:38 |
Ach, ik eindig waarschijnlijk met een opiaatverslaagde prostitue in een steeg maar wel mooi een liter of 8 Kolsch in mijn maag. Dat is ook wat waard. | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:41 |
Niet duur! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:44 |
Zo gaat dat in Duitsland, uit eten ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:46 |
Ik ben in München geweest, dat is totaal niet te vergelijken met dit of Berlijn.. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:52 |
Wel lief dat ze ook een glaasje voor Anne geregeld hebben ![]() ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:52 |
Dit tentje in Berlijn (centrum) is goedkoper dan Gaffel (en goed) ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:53 |
Je hebt een miljard tentjes in Berlijn in het centrum die goedkoper zijn, deze ken ik iig niet ![]() | |
Anne | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:54 |
Dat 'haar' ziet er wel ranzig uit, maar ik wil wel een glaasje proberen heur ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:00 |
Journalistencafe met erg fraai (imho) wel spartaans interieur, afkomstig uit het oude Anhalter Bahnhof (daar staat ook een hoop van in het Deutsches Technikmuseum, voormalig goederenspoorterrein van Anhalter Bahnhof) ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:04 |
Weet jij nou al of je meegaat b2py? | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:05 |
Ik ga niet mee ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:05 |
Kom denk ik wel even naar Enschede Hbf toe als jullie daar toch 40 min kamperen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:07 |
Okee, top, moet je doen, is leuk ![]() Uitzwaaispandoek en alles ditdat ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:08 |
Ik zal een A4'tje uit mijn schrift scheuren ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:47 |
DEFTIGE aardappelsoep. Die moet ik hebben ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:48 |
In München is het duurder maar niet bepaald extreem duur. In Berlijn is het dezelfde prijs. | |
James1988 | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:49 |
Voor de mensen hier die Cities Skylines spelen, iemand heeft Rotterdam Centraal nagemaakt ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:51 |
Oh en Fles, ik ga mee eten ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:59 |
Lijkt toch nergens op joh.. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 21:04 |
okee is prima ![]() | |
James1988 | zaterdag 2 januari 2016 @ 21:11 |
De stationshal ontbreekt, verder is het best wel een mooi station. En je kunt zo veel tussenperrons toevoegen als je wilt, als je 24 sporen wilt kun je dat gewoon bouwen ![]() Het jammere is dan weer wel dat de politie niet bij de tussenperrons kan komen, en daar dus criminaliteit wordt gemeld ![]() | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 21:13 |
Dat is toch niet zo best nee ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 21:20 |
eten: Peter, greavy, bork, James en ik toren: Pilsie, dennis en Mono Maakt niet meer uit ![]() It giet oan ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 januari 2016 @ 23:54 |
Ik vind het altijd wel mooi om in een onbekende stad in mijn eentje even op pad te gaan. Het avontuur opzoeken. Niet weten waar je terecht komt. Ergens wat eten, een pilsje, ergens terecht komen en mensen ontmoeten. Een simpel praatje met een onbekende. Zijn altijd de mooiste dingen. Leuk om met de groep op pad te gaan, en mijzelf even voor een uurtje of 2 terug trekken om het avontuur te zoeken ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 00:25 |
Nog even de statistieken voor de reeks over 2015:![]() nr / aantal posts / gebruiker 01 5635 Dr_Flash 02 3941 b2py 03 3067 James1988 04 2439 DeaDLocK2K 05 2423 Peterselieman 06 1535 derLudolf 07 1424 greavy 08 1360 dennistd 09 1052 Yreal 10 0983 boriq 11 0949 Prins_Pils 12 0907 Duvel 13 0889 Darkwing_Duck 14 0617 bork 15 0480 ziggyziggyziggy 16 0465 Salatrel 17 0430 Monopoly 18 0418 DriekOplopers 19 0397 ReisT 20 0396 Blistering 21 0382 Igen 22 0367 Viezze 23 0349 Ajaxfan 24 0301 FredvZ 25 0280 Bitlord 26 0261 GlennQuagmire 27 0248 Frozen-assassin 28 0244 Mr_Klaasje 29 0226 MTL 30 0221 Kansenjongere 31 0200 _serial_ 32 0199 Merode32 33 0194 Ireyon 34 0190 J.B. 34 0190 Nattekat 36 0182 spectrumanalyser 37 0180 _JdM_ 37 0180 JDude 39 0161 Peter 40 0119 Fiorano 41 0111 Maegrim 42 0102 mschol 43 0096 Dos37 44 0092 ZwarteKater 45 0090 dcm360 46 0083 icloud 47 0074 Litpho 47 0074 Basekid_NZ 49 0072 DrNick 50 0070 Anne 50 0070 KomtTijd... 52 0068 Cherna 53 0063 Zug-Chef 53 0063 computergirl 55 0062 Anno1982 56 0054 Adrie072 57 0052 drakin 58 0049 Fixers 59 0045 De_Hertog 60 0043 MPG 60 0043 Toekito 62 0042 KnutdeIJsbeer 63 0040 WhiteJoker 64 0035 zeefje 64 0035 Belastinginspecteur 66 0033 Scarlet_Dragonfly 67 0032 Mexicanobakker 68 0031 Houtenbeen 68 0031 Xetran 70 0028 straceaem 71 0027 Janneke141 71 0027 larsico 73 0025 Carlos93 73 0025 Treinhoer 73 0025 MCH 76 0024 Kentekenplaat 76 0024 xcachet 76 0024 TemulMelvin 76 0024 FokU94 80 0021 lyolyrc 80 0021 mar456 82 0020 Toeps 83 0019 TwanTwan 84 0018 RichardHammond 84 0018 Tochjo 86 0017 Facepalm 86 0017 Hoog_groen 88 0016 Straatcommando. 88 0016 Erno-BE 90 0015 Sandrvich 91 0014 somoht 92 0013 desbarts 92 0013 Gezicht 92 0013 Sebastiaan92 92 0013 Doc__Zenith 92 0013 tripel7 92 0013 Ou-Tannu 98 0012 HetBrabandertje 98 0012 Ener-G 98 0012 Pino112 klik hier voor meer stats | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 00:28 |
Ik ben blij dat ik een steentje heb mogen bijdragen ![]() | |
Peter | zondag 3 januari 2016 @ 01:00 |
Top 40 ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 januari 2016 @ 01:05 |
Dat is best veel posts ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 01:14 |
ik heb rustig aan gedaan hier ![]() | |
Prins_Pils | zondag 3 januari 2016 @ 01:53 |
Hoi ![]() | |
Prins_Pils | zondag 3 januari 2016 @ 01:53 |
Wat, ik sta 11e in dat lijstje ![]() | |
Bitlord | zondag 3 januari 2016 @ 02:18 |
Lig nu in een bed in een huisje nabij Koblenz, kwam er vanmiddag achter dat dit schattige locje hier dikwijls langsrijdt. Alleen is er dit weekeinde geen treinverkeer helaas.![]() Ik eet mee heur in Keulen. | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 07:45 |
bovenleidingsproblemen op de HSL tussen Rotterdam-Hoofddorp, dus de ICd rijdt niet, Thalys via klassieke net | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 09:44 |
En voor heel PTA? ![]() | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 09:59 |
Sta je ook nr 1 geloof ik, laatst es gekeken | |
boriq | zondag 3 januari 2016 @ 10:01 |
10e plaats is nog best netjes met het feit dat ik amper heb gepost de laatste maanden. | |
Blistering | zondag 3 januari 2016 @ 10:32 |
Vet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 10:44 |
niet eens 2000 los van b2py. Ouwe spemhoer ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 10:48 |
Zegt de God zelve. | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 11:22 |
En meteen hapt hij ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 11:48 |
Kan natuurlijk niet laten gebeuren dat het in 2016 wel gaat lukken ![]() | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 12:02 |
Precies, gewoon reageren op alles wat Flash zegt ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 12:36 |
Ik moet het voor zijn, niet achter de feiten aanlopen ![]() Ben toch niet de Spoorwegen | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 12:37 |
Nou, je doet maar. Ik ga weer even verder met het boekje ![]() | |
boriq | zondag 3 januari 2016 @ 13:04 |
Het was weer eens zover, een HLE28 voor de IC naar Brussel was kapot. Dus rijden er nu twee stuks voorop mijn trein | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 13:06 |
Voor zo lang als het duurt ![]() | |
Ireyon | zondag 3 januari 2016 @ 13:07 |
Bergen op Zoom - Roosendaal meest punctuele traject van 2015 https://www.reddit.com/r/(...)p_het_spoor_in_2015/ Roosendaal ![]() West-Brabant ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 14:58 |
De punctualiteit van 68,9% op Maastricht - Luik herken ik echt totaal niet, ik kom daar praktisch iedere week en ik heb daar bijna nooit vertraging ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2016 14:58:59 ] | |
Bitlord | zondag 3 januari 2016 @ 15:08 |
Hebben we ergens de route? Dan kan ik misschien nog een paginaatje volscrijven | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 15:10 |
ja nee dat deel is allang klaar ![]() Misschien heb je nog een leuke kleurplaat of zo? ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 15:11 |
wel opvallend dat er relatief hoge uitval is | |
dcm360 | zondag 3 januari 2016 @ 15:27 |
Zowel de punctualiteit als de uitval kunnen eenvoudig verklaard worden: het is een voortrein. Deze vertrekt in de ochtend wat minuten voor de IC naar Lelystad richting Roosendaal, en wordt daar gekoppeld aan het treinstel dat even later aankomt. | |
James1988 | zondag 3 januari 2016 @ 16:29 |
Spannende veranderingen in de Interrail Pass We zijn erg blij dat we jullie kunnen laten weten dat Interrail op een paar punten wordt gewijzigd, waardoor je Europese avontuur nog mooier wordt. Deze wijzigingen zijn geïnspireerd door de reizen waar Interrailers elke dag aan beginnen. Hiermee willen we het vinden van de perfecte treinpas en het boeken ervan gemakkelijker maken dan ooit tevoren. Here’s what you can do from 1st January 2016: Eerder boeken Jullie hebben ons verteld dat jullie eerder willen beginnen met plannen. So we've extended the advance booking period for Interrail passes from 3 months to 11 months. Je kunt de pas eerder boeken en op een moment dat jou het beste uitkomt. Then sit back, relax and prepare for your trip. En dat allemaal in de wetenschap dat Interrail ervoor zorgt dat in al je treinreisbehoeften wordt voorzien. Je Interrail Global Pass gebruiken om je eigen land in en uit te reizen Every day we help people have the best travel experiences abroad, but we want to go further than that. So from 1st January 2016, the Interrail Global Pass is valid for two journeys in your country of residence. You can use these journeys to take a train from your local station and travel across the border, to an airport, or to a port. Bovendien helpt het je besparen op de kosten voor het in- en uitreizen van je eigen land en je Interrail reis wordt er van begin tot eind nog gemakkelijker door. All Interrail Global Passes are now valid for 1 outbound and 1 inbound journey in your own country, as long as it's one of the 30 countries included in the pass. You're allowed to travel with more than one train during each journey, provided that the journey is completed within the same day. Kiezen uit meer reisperiode-opties bij een Interrail Global pass We snappen dat elke Interrail reis uniek is. We denken allemaal verschillend over hoe lang we willen reizen. With this in mind, we've increased the number of travel day options available with an Interrail Global Pass. Travel days are the days on which your Interrail pass is valid during its overall validity period. Ze kunnen wel of niet aaneengesloten worden gebruikt. Door de grotere keus aan reisdagen, kun je een pas kiezen die het beste aansluit bij je plannen. If that’s not enough, we’ve extended the overall validity periods of Interrail Global Passes with 5 or 10 travel days, so you can spend more time abroad. Wijzigingen in reisdagen en geldigheidsperiodes van de Interrail Global Pass Uit het assortiment vanaf 1 jan 2016 • 5 dagen binnen 10 dagen • 10 dagen binnen 22 dagen Ongewijzigd • 15 opeenvolgende dagen • 22 opeenvolgende dagen • 1 maand, aaneengesloten NIEUW in 2016! • 5 dagen binnen 15 dagen • 7 dagen binnen 1 maand • 10 dagen binnen 1 maand • 15 dagen binnen 1 maand En tot slot ... We've changed the name of our Interrail Attica Pass to the Interrail Greek Islands Pass, because well... we wanted to! Please note: The above changes came into effect on 1st January 2016. Als je je Interrail pas voor deze datum hebt besteld, hoef je je geen zorgen te maken - de voorwaarden en geldigheid van je pas zoals die luiden toen je de pas bestelde, zijn nog steeds van toepassing. De bovenstaande wijzigingen zullen niet worden toegepast op Interrail passen die zijn of worden besteld vóór 1 januari 2016. Bron: InterRail | |
DeaDLocK2K | zondag 3 januari 2016 @ 16:32 |
Hey wat leuk! | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 16:49 |
Vooral die in- en outbound journey's zijn erg apprecieerbaar! | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 16:55 |
D'abord wszystko in einem taal traduire please, sonst rozumiem ik er pas de klause of. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 januari 2016 @ 16:57 |
Ja dat vond ik ook wel een beetje. | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 17:02 |
Ja doe die maar. Medium rare, met bratkartoffln en mayo dabei | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 17:15 |
Kom op, nog één goed idee voor een spelletje, dan komen de pagina's goed uit. Dan alleen vlak voor vertrek het weer nog ff checken en het boekje is klaar ![]() Dus: Nog EEN leuk idee. Roepen jullie maar wat ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 17:21 |
Een sudoku natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 17:22 |
Hebben we al ![]() | |
Peter | zondag 3 januari 2016 @ 17:23 |
Turflijst voor aantallen controles en m/v personeel? "maak foto's van de volgende onderwerpen"- bingo? | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 17:25 |
Mwoa, is dat leuk? Of heb je daar ideeën bij die ik niet meteen zie? ![]() Iets soortgelijks zit er ook al in ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 17:28 |
Stoeltje verhuren, in de stijl van kamertje verhuren. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 17:33 |
Oh dat is best een leuke wel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 17:59 |
Van en naar Groningen geen treinverkeer ivm stroomstoring. IJzel op de hoogspanningskabels waardoor de wind er makkelijker grip op krijgt. Daardoor dansen de kabels wat zorgt voor korte stroomuitval. Hier flikkeren de lampen al de hele dag. Bij de Trdl post zorgt dit voor continue storingen. Men heeft besloten om in ieder geval tot 20.00 uur niet te vertrekken vanaf Groningen. ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2016 18:02:34 ] | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 18:00 |
Zullen de studenten vrolijk van worden ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 18:01 |
Vervelend voor ze inderdaad. Maar goed, hier kan men niets aan doen. Wel doorrijden met compleet storing overal is ook niet echt de bedoeling. Alle overwegen naar de kutkloterij. Wachten tot er zo'n brommertje zichzelf naar de tyfus laat rijden. | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 18:04 |
Ah, het ligt bij TenneT en niet bij de bovenleiding zelf? Dat begreep ik niet | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 18:05 |
Klopt. Weet niet hoe de ijzel het doet op de bovenleiding hier. Ben nog vrij (gelukkig maar). Zag wel in alle bomen flink veel ijs hangen. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 18:12 |
Hee dat heb ik hier thuis ook ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 18:12 |
Ligt dus aan de TenneT | |
dennistd | zondag 3 januari 2016 @ 18:13 |
M'n zusje belde net al, die komt nu net aan in Zwolle. Helaas is de bus vanaf Assen of Heerenveen ook geen optie, die sluiten nergens op aan... | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 18:13 |
Nou ja aan de ijzel dus. Nou ja, weten we dat ook weer ![]() | |
bork | zondag 3 januari 2016 @ 18:15 |
Net op Duitse radio morgen beslissen ze in Denemarken of ze al het verkeer dat via Duitsland naar Denemarken reist gaan controleren op paspoort id etc. | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 18:18 |
Hier flikkeren ze ook al. Vroeg mee al af of de treinen nog wel reden toen ik las dat er spanningsvallen waren. Bleek dus reëel om dat af te vragen ![]() En dan is het niet eens echt winter ![]() | |
dennistd | zondag 3 januari 2016 @ 18:19 |
Hier in oost-Twente knipperen de lampen ook, dus blijkbaar nogal een ruim gebied wat door zoiets getroffen wordt... | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 18:19 |
Waar moet ze een aansluiting naar hebben dan? | |
dennistd | zondag 3 januari 2016 @ 18:21 |
Ze moet van Enschede naar Groningen. Toen het bekend werd zat ze al net voor Zwolle, anders had ik haar wel via Almelo-Mariënberg-Emmen gestuurd en dan de Qliner naar Groningen. In Groningen moet ze met een stadsbus die 1x per half uur rijdt. | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 18:22 |
inderdaad, ik dacht dat het kwam doordat ik twee ovens op 250°C en een kookplaat aan had staan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 18:23 |
Laten we niet doen alsof er wat aan de hand is. Het Eldorado van Schengen is even niet houdbaar. | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 18:25 |
Totale doorgeslagenheid in België betreffende de "veiligheid". Volgens een Belgische treinbestuurder depot Antwerpen die met de Austria Express mag rijden (zijn er in België maar 5), moet men in Essen een minuut of 40 aan de kant voor een uitgebreide schouwing van de trein als men uit Oostenrijk terugkomt om te controleren op technische problemen. JA, het is een lok van NMBS. JA, het zijn rijtuigen van NMBS. JA, de rijtuigen zijn de vrijdag nog uitgebreid gecontroleerd voordat ze richting Oostenrijk gingen. Maar nee, die trein MOET van het Belgische ILenT, het DVIS, verplicht in Essen uitgebreid geschouwd worden "want het is een Internationale trein die via een andere uitbater dan een vervoerder met Belgische licentie rijdt". Maar die trein rijdt onder het attest van NMBS in België, attest van LTE in Nederland enz .... | |
Prins_Pils | zondag 3 januari 2016 @ 18:27 |
Zal wel een controle zijn of er geen vluchtelingen onder de trein hangen maar dat willen ze niet zeggen ![]() | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 18:30 |
Ja inderdaad das dan makkelijker. Meer ben je niet ongeveer halfuur langer onderweg? Dan is het geen punt. Over de bus Groningen-Emmen gesproken, er rijden toch twee? 305 van Arriva en 300 van Qbuzz toch? Weet jij het verschil of waarom dat is? | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 18:31 |
één van die 2 snelbussen stopt vaker toch? | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 18:40 |
Arriva meldt nu dat de treinen van- en naar Groningen 1x/u gaan rijden, aanvullend nog wel bussen. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 18:46 |
lekker slim om dat aan een Machinist over te laten. Een Belg ook nog. "Awel manneke, wadoedegij daar onder menne trein?" -"Allahu akbar shoarma knoflook! Alstmageilismagalles!" "Huu zijde 'ne vluchteling nee toch zenne? ![]() -"Nee ik sta op de tram te wachten" "Okee dan is t goe he ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 18:46 |
Dat weet je eerder dan de machinisten ![]() ![]() | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 18:49 |
Zag het net op Twitter voorbij komen, om 18:32 | |
James1988 | zondag 3 januari 2016 @ 18:54 |
Weersomstandigheden ![]() Waarom zitten die hoogspanningskabels eigenlijk niet in de grond zoals met het laagspanningsnet het geval is? Zwerfstroom? | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 18:54 |
Dus. Vandaag ff naar Willemsdorp gereden voor de Austria Express en aansluitend naar de Botlek voor LTE die een biodieseltrein ging uithalen. 3 Januari 2016 - Vandaag eens gekeken of ik deze trein op de plaat kon krijgen, en wel bij Willemsdorp. Hier op de foto passeert de trein met circa 50 minuten vertraging de fotografen. De trein gaat nog verder richting Roosendaal, Antwerpen en Brussel. 3 Januari 2016 - Na Willemsdorp werd er snel richting de Botlek gereden, want LTE zou met de 6409 een keteltrein bestaande uit 16 GATX ketelwagens beladen met 1520 ton biodiesel uithalen bij de Botlek Tank Terminal. Vlak na aankomst vertrok men al uit de poort bij de BTT, en met veel gebrul wordt de weg voortgezet richting de Botlek, en na het lokomlopen Europoort. 3 Januari 2016 - Na de vorige klik van deze fraaie lange trein werd er nog één klik verderop in de Botlek gemaakt. Hier passeert LTE 6409 met 16 ketelwagens beladen met biodiesel de fotografen, en zal na het lokomlopen op de Botlek richting de Europoort rijden. | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 18:56 |
IJzel in UMTS mast? | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 19:02 |
Kosten, warmteontwikkeling (?), en zwerfstromen idd. Duvel kan misschien wel iets verzinnen? | |
James1988 | zondag 3 januari 2016 @ 19:02 |
En misschien toegang voor onderhoud? Ik weet niet hoe vaak zo'n leiding onderhoud nodig heeft? | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 19:04 |
De masten worden elke 5 jaar ofzo geverfd. Verder nooit onderhoud aan kabels gezien. | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 19:05 |
Dat viel bij mij onder potje kosten ![]() | |
James1988 | zondag 3 januari 2016 @ 19:07 |
Ik dacht bij kosten aan installatie, niet onderhoud ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 19:07 |
Ah, duidelijk iemand die niet Lifecycle-costing gewend is ![]() | |
James1988 | zondag 3 januari 2016 @ 19:14 |
Klopt. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 3 januari 2016 @ 19:16 |
Dus eigenlijk weer normaal gaan rijden zeg maar? Het is immers zondag, dan rijdt Arriva altijd een uursdienst. | |
dennistd | zondag 3 januari 2016 @ 19:17 |
Ook op Leeuwarden en Zuidbroek? | |
ziggyziggyziggy | zondag 3 januari 2016 @ 19:19 |
Ja. | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 19:19 |
Zelfs naar Leeuwarden rijden de stop- en sneltreinen beide. Die rijden nu (gezien vanuit Groningen) precies elk halfuur. :21 de sneltrein, :51 de stoptrein. | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 19:20 |
Tussen Leeuwarden en Groningen een snel- en een stoptrein. Dus dan knikkeren ze de sneltrein eruit. | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 19:21 |
380 kV AC kan wegens technische beperkingen nauwelijks ondergronds gebracht worden (of alleen over korte afstanden). 150 kV wel, maar in het noorden hebben ze een of ander afwijkend systeem van 220 kV; ik weet niet hoe het daarmee zit. | |
ziggyziggyziggy | zondag 3 januari 2016 @ 19:22 |
Maar dat is geen echte halfuursdienst. Alleen als je naar Buitenpost of Leeuwarden moet, heb je er wat aan. | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 19:24 |
Dus 1 keer per uur.. | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 19:30 |
Ja, oké. Maar ik had verwacht dat die sneltrein er wel uitgemietert was. Alles rijdt van Arriva dus (totaal opgeheven: 1, naar Veendam), eventueel iets vertraagd. NS ligt er nog wel helemaal uit. Vooralsnog staat voor NS de eerste rijdende trein 19:53 stopper Zwolle. nog niet bekend [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 03-01-2016 19:58:16 ] | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 19:49 |
Misschien wel omdat dan elke pissende hond geëlectrocuteerd wordt of zo ![]() | |
greavy | zondag 3 januari 2016 @ 20:13 |
Onvoldoende reiniging van het spoor medeoorzaak van treinbotsing Het officiële onderzoek naar de treinbotsing eind 2014 in Linkebeek is afgerond. Zoals vermoed zorgden gevallen bladeren en daarmee samenhangende adhesieproblemen voor de botsing tussen een werk- en reizigerstrein. Nu blijkt dat het spoor niet voldoende werd gereinigd, en dat eerdere problemen niet werden gemeld. Er wordt ook gewezen op mogelijk nieuwe veiligheidsrisico’s met de Desiro-treinstellen. Op 3 november 2014 kon de reizigerstrein van Eigenbrakel naar Aalst - op een dalend traject na het station Holleken - niet tijdig stoppen aan het station van Linkebeek. Enkele minuten later moest een achternakomende werktrein een noodremming uitvoeren. De wielen blokkeerden en na een sliptocht van 840 meter botst de trein met een snelheid maximaal 40 km/u tegen de reizigerstrein. Twintig reizigers worden afgevoerd. De treinen zijn beschadigd, de spoorinfrastructuur niet. Al snel na het ongeval werd gewezen op de mogelijke rol van vallende bladeren. Ze kunnen een gladde film vormen op het spoor, waardoor treinen hun greep kunnen verliezen. Die piste wordt nu ook als directe oorzaak aangeduid in het eindverslag van het Onderzoeksorgaan voor Ongevallen en Incidenten op het Spoor (OOIS). Ook het ontbreken van een ABS-systeem en het niet gebruiken van een zandstrooi-installatie (om greep te krijgen) dragen bij tot het ongeval. Het diepgaande onderzoek brengt nu ook indirecte oorzaken aan het licht. Zo blijkt dat een reinigingstrein - die adhesieproblemen net moet aanpakken - op de lijn vooral het ‘klimmende’ spoor reinigt. Daardoor kan volgens het onderzoeksorgaan vervuiling elders zich ophopen. “Het spoor in de afdeling van Holleken naar Linkebeek is ernstig vervuild”, besluit men. Ook blijkt dat eerder op de dag vastgestelde adhesieproblemen niet worden gemeld aan de infrastructuurbeheerder. Latere bestuurders worden daardoor niet gewaarschuwd. Onderliggend, zo klinkt het, worden adhesierisico’s in het algemeen onvoldoende in kaart gebracht. Het onderzoeksorgaan wijst ook op nieuwe risico’s door de ingebruikname van de honderden nieuwe Desiro-treinen. Die worden bijna continu gesmeerd, waardoor de sporen mogelijk extra worden vervuild. Een verband met het ongeval in Linkebeek werd evenwel niet aangetoond. Niettemin krijgen zowel spoorinfrastuctuurbeheerder Infrabel als vervoersbedrijf NMBS de aanbeveling om gezamenlijk de relatief nieuwe smeeraanpak te evalueren. Spoorveiligheidsorgaan DVIS wordt gevraagd het nodige toezicht uit te oefenen in verband met adhesieproblemen. | |
bork | zondag 3 januari 2016 @ 20:53 |
Die Austria Express heb ik in Den Bosch gezien, welk pad volgt die trein? | |
dennistd | zondag 3 januari 2016 @ 20:59 |
Oostenrijk-Venlo-Den Bosch-Utrecht-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen (Berchem)-Brussel | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 21:03 |
stel je voor dat nog IEMAND liever iets anders dan de bus neemt ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 21:58 |
Patient in de trein en ambulance stond al klaar in Almelo, ben benieuwd. Rende net al een jongen door de coupe. | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 22:19 |
Vanuit België wel. Maar vanuit Den Bosch best prima toch als je een hekel hebt aan treinen. Met de CNL/ICE richting München en dan met een Railjet naar je wintersport bestemming lijkt mij voordeliger (of CNL naar Innsbruck). Die Austria Express kost gemiddeld toch wel ¤300 voor een retourtje. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 22:23 |
warrig verhaal | |
derLudolf | zondag 3 januari 2016 @ 22:25 |
b2py is waarschijnlijk de jongen die door de trein rent? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2016 @ 22:28 |
Filmpje van RTV Noord met het zwiepen van die kabels wat de stroomdippen veroorzaakt: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)en-voor-stroomdippen | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 3 januari 2016 @ 22:45 |
Hoe lang nog voordat Thalys weer bij Den Haag HS stopt?? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 3 januari 2016 @ 22:56 |
Gaat nog best hard! Deed me ook meteen aan deze denken ![]() ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 22:58 |
8 minuutjes vertraging ::) | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 22:58 |
Oneindig | |
Prins_Pils | zondag 3 januari 2016 @ 22:59 |
Bremen - Leer - Norddeich Mole schijnt eruit te liggen door hevige sneeuwval. | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 3 januari 2016 @ 22:59 |
Best wel klote | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2016 @ 23:05 |
Kijk nu wordt het leuk ![]() | |
b2py | zondag 3 januari 2016 @ 23:11 |
IJzel aldus de NOS: Stroomstoring legt treinverkeer Groningen-Assen enige tijd plat - http://nos.nl/l/2078458 | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 januari 2016 @ 06:22 |
Nou, in Groningen is het wit. ![]() | |
greavy | maandag 4 januari 2016 @ 07:45 |
En hier in Amsterdam is het regen. Die sneeuw mogen ze daar houden. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 08:05 |
In Zutphen regent het ook. Kan er niet zo mee zitten. Beter wordt het snel een beetje licht, dat heb ik nodig. Trein reed prima op tijd trouwens, niks aan t klauwtje. | |
derLudolf | maandag 4 januari 2016 @ 08:19 |
Een Plan V zeker? | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 08:21 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 januari 2016 @ 11:45 |
Bij Emden heeft een intercity twintig (20!) uur stilgestaan. http://www.tagesspiegel.d(...)trecke/12785960.html | |
Salatrel | maandag 4 januari 2016 @ 11:47 |
thuisbezorgd.de | |
derLudolf | maandag 4 januari 2016 @ 11:50 |
www.lieferheld.de ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 12:18 |
Meteen overwegstoringen tussen Grijpskerk en Groningen ![]() Gelukkig had ik er vrijwel geen last van ![]() | |
bork | maandag 4 januari 2016 @ 12:19 |
ok, thx Dennis. | |
bork | maandag 4 januari 2016 @ 12:24 |
Blitzeis, wauw die zat nog niet in mijn Duitse woordjes arsenaal. Geen bistro-wagon dat is inderdaad minder en op Norddeich Mole is echt geen hol te beleven, behalve als je van Labskaus en van de zee houdt. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door bork op 04-01-2016 12:30:24 ] | |
dennistd | maandag 4 januari 2016 @ 12:59 |
Zo, alvast wat plaatjes van de Austria Express van afgelopen weekend: Afgelopen weekend heb ik een dagje Oostenrijk gedaan, dankzij een gewonnen reis met de Austria Express van Railpromo. De trein bestond bij vertrekt uit negen rijtuigen, waarvan er hier in Innsbruck nog drie over zijn. De overige zes rijtuigen (waaronder het bar-rijtuig) zijn in Wörgl afgehaakt om naar Bischofshofen te gaan. De 2807 rijdt met de rijtuigen 11, 21 en 22 nog verder naar Landeck-Zams. Voor de liefhebber staat de volledige samenstelling in het bijschrift op Flickr. Later op de dag werd naar Landeck-Zams gereisd met de REX. Hier stond ook de Austria Express aan de kant, te wachten op de terugreis die ruim drie uur later zou aanvangen. In Wörgl werd ook het treindeel uit Bischofshofen weer aangekoppeld. Deze werd door de BLS Cargo 486 502 binnengereden. Na het opstappen van een rangeerder in het achterste rijtuig en op de loc werd er doorgereden tot voorbij het station, waarna de trein geduwd naar het treindeel uit Landeck ging. De BLS-loc ging overigens op sleep mee, waar deze afgekoppeld is weet ik helaas niet. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 04-01-2016 15:13:00 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 januari 2016 @ 14:24 |
Kwam volgens mij nog steeds door de dansende lijnen. | |
derLudolf | maandag 4 januari 2016 @ 14:34 |
De RUG heeft vijf gebouwen op het Zernike dichtgehouden en het Wilhelmina ziekenhuis in Assen draait op haar noodstroomvoorziening | |
James1988 | maandag 4 januari 2016 @ 15:33 |
Stuur maar naar Brabant die sneeuw ![]() | |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 15:57 |
| |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 16:18 |
Goed reisadvies ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 4 januari 2016 @ 16:21 |
Hoe lang ben je lopends onderweg? 10 minuten? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 17:20 |
De NS en Arriva laten ivm ijzel in het noorden de hele nacht treinen rijden om zo de bovenleiding schoon te houden | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:29 |
Ok. Humor van de bovenste plank. IC van Deventer naar Zwolle heeft een defect in Zutphen en daardoor bijna half uur vertraging. Wordt opgeheven maar daarna toch niet. Volgende IC haalt in Deventer wel in maar die was op 3a en ik sta op 4b dus dan maar de vertraagde. Vervolgens gaan we naar spoor vijf en mag de bijna niet vertraagde IC voor ons uit. Nu net omroep dat de verkeersleiding de trein heeft opgeheven maar per ongeluk vergeten is om dat te melden en dat we terug naar het perron gaan. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 17:29 |
Goed idee. Overdag "kunnen er geen reizigers vervoerd worden" vanwege de ijzel, maar 's nachts leeg doorrijden is geen punt. Okee. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:29 |
De hc is pislink trouwens ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:30 |
Hey Hanna Tokkie ook wakker? | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 17:33 |
Ik had die van 17:04 uit Zutphen, daar al aan de late kant maar okee. Voor Deventer nog even stil gestaan en binnengekomen op 3. Verder zag ik dat ie nog best lang bleef staan. Was dat nou ook de trein die jij had of niet? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 17:34 |
Ach, weetie ook eens hoe dat is, laat hem ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 17:37 |
Jij hebt geen zin om de vuurwerkshow eens te aanschouwen? | |
James1988 | maandag 4 januari 2016 @ 17:38 |
Arriva in het noorden? Bovenleiding? Wat? | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:41 |
Ja maar dan die daarvoor die rond dezelfde tijd binnenkwam! | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:42 |
Kwartier maar liet op de bestemming van de bus. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 17:43 |
Zwolle - Emmen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 17:46 |
Er gaat nu nog iets mooiers mis maar daar heb ik een toetsenbord voor nodig. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 17:49 |
wat een zootje weer dan | |
James1988 | maandag 4 januari 2016 @ 17:51 |
Ohja. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 17:52 |
Het is geen IC Direct, dus het blijft zoveel mogelijk rijden | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 18:07 |
19.50-20.25 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Oostenrijk: Kitzbühel-Jenbach-Mayrhofen. Aan de voet van de Alpen stappen we in de bekende wintersportplaats Kitzbühel op de trein. Bij de eerste halte,Hahnenkamm,maken we een korte uitstap naar de hoogste bergtop in de omgeving van Kitzbühel: de Hahnenkamm. Tijd om hier lang stil te staan hebben we niet,want de trein spoedt zich verder door het besneeuwde dal. | |
James1988 | maandag 4 januari 2016 @ 18:10 |
Voor de snelle beslissers: Train Simulator 2016 is nog tot 19:00 te koop voor ¤ 6,99. | |
DriekOplopers | maandag 4 januari 2016 @ 18:15 |
Maar, eh, waarom veroorzaken die wapperende kabels dan dippen? De verbinding wordt op zich toch niet verbroken? | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 18:21 |
Door het zwiepen komen de kabels te dicht bij elkaar en maken ze kortsluiting. De kabels worden hierdoor kort uit- en weer ingeschakeld Leesvoer: http://www.dvhn.nl/gronin(...)kabels-21106348.html | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 18:30 |
Geloof ik niks van. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 18:38 |
Hoeveel spanning staat er op die lijnen? 380 kV? Dan zou je alleen overslag kunnen krijgen als ze binnen een halve meter van elkaar komen EN als de kabels zo'n beetje om en om 380 kV en nul spanning voeren. In de praktijk is het spanningsverschil tussen de kabels onderling vele malen kleiner, waardoor ze elkaar dus tot binnen centimeters zullen moeten naderen voordat zoiets kan. En in aanmerking nemende hoe hard het zwiept, in aanmerking nemende hoe veel dipjes we zien (meer dan tien per uur), kan het in dat scenario niet anders of draden kletsen ook keihard tegen elkaar aan. En met al dat extra ijzel erop breekt er echt wel van alles af, als dat zo zou zijn. Dat kortsluitingsverhaal geloof ik niet. Je ziet ook niet constant allemaal vonken tussen die dansende kabels. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 18:41 |
In het ergste geval kan een kabel door de combinatie van ijsafzetting en wind breken http://www.hoogspanningsnet.com/techniek/draadsterkte/ In het noorden heb je niet alleen 380 kV, maar ook veel 220 kV en 110 kV | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 18:48 |
Ja, dat zeg ik ![]() Heb je alleen maar _nog_ dichtere nadering nodig voor kortsluiting. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 18:56 |
Okay; dus de IC die weg moest staat weer aan 4B en moet daarna weg. Sein richting 5A gaat op veilig en het kruiswissel gaat in de goede stand. Maar er gebeurt niets..... Niemand had de machinist verteld dat er de andere kant op teruggerangeerd moest worden en die zat nog vrolijk in de andere cabine te wachten tot daar een sein op groen zou gaan. Dus ik zeg dat tegen een conducteur die bij de rookpaal staat, zegt ze; Godverdomme! Waarom kan er vandaag niets goed gaan! En neemt contact op met de mcn via de porto. Trein naar Zwolle was daardoor 7 minuten te laat in plaats van keurig op tijd waardoor alle aansluitingen in Zwolle ook nog eens gesloopt werden. Je zou maar verder moeten dan Zwolle. Stelletje prutsers daar bij ProRail. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2016 @ 19:02 |
De NS gaat met Plan V schraapritten houden. As we speak zijn er twee setjes van twee stellen onderweg Groningen, respectievelijk Leeuwarden | |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 19:04 |
Even Googlen is niet al te moeilijk toch? Vlambogen kunnen het kapot maken, die ontstaan al als de draden ca 1m bij elkaar vandaan komen. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 19:53 |
had ik bij willen zijn ![]() | |
TwanTwan | maandag 4 januari 2016 @ 20:19 |
In het tweede filmpje van RTV Noord kun je de overslagen zien. | |
derLudolf | maandag 4 januari 2016 @ 20:22 |
Komen de 1200's ook nog in actie? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 20:26 |
Was weer fijn, Zillertalbahn en zo. Ernstig zin nu om in februari eens een slagje te gaan boeken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 januari 2016 @ 20:48 |
Fraaie beelden ja. Heb ook nog even zitten kijken. | |
MTL | maandag 4 januari 2016 @ 21:02 |
Iemand is z'n tas op Schiphol vergeten in de IC Direct. Die staat nu net voor de groene harttunnel stil, te wachten op de heren/dames van de EOD... | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 21:05 |
Gelukkig valt dat pestkankerding zo vaak uit, anders hadden we nog twintig keer meer terreuâhdrèèging in Nederlands! | |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 21:08 |
Ging wel erg traag allemaal ![]() | |
James1988 | maandag 4 januari 2016 @ 21:10 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 21:10 |
Hoort zo ![]() | |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 21:21 |
Man man | |
MTL | maandag 4 januari 2016 @ 21:47 |
| |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 21:50 |
Wat verrassend | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 21:51 |
Godsamme alsjeblieft zeg, kap toch gewoon met die Jan-Klaassen-En-KaTrein. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 22:13 |
Deze post in combinatie met je avatar is best cool eigenlijk. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 22:20 |
Weer zo'n filmwinkwinknudgenudge die ik mis? | |
MTL | maandag 4 januari 2016 @ 22:22 |
Whehehe. Zo nog even de 978 naar Rotterdam rijden en dan weer op naar huis. [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 04-01-2016 23:53:33 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 4 januari 2016 @ 22:24 |
Een blij springend iets (slotje is niet relevant). Hij is dus blij dat er weer gereden kan gaan worden. | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2016 @ 22:52 |
oh ik dacht aan die ava van die twitterdude. Laat maar ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 07:07 |
De spooktreinen hebben ook weinig zoden aan de dijk gezet...![]() Emmen-Zwolle is niet beter trouwens, eerste trein van 5:15 had 50 minuten vertraging, de tweede een half uur en treinen van 6:38, 7.15 en 7.38 rijden niet | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 07:10 |
Dit is ook wel een fijn reisadvies.... Lekker een uur en een kwartier blauwbekken in het altijd sprankelende Coevorden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:17 |
Ik heb wel gelijk: alles boven Zwolle ligt plat. "Ook bussen kunnen niet rijden". Tsja... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:38 |
Overigens rijdt alles ónder Zwolle gelukkig probleemloos ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:41 |
Ik wou irritant zijn door te zeggen dat er ook een storing was tussen Breda en Amsterdam. Maar dat is de IC Defect dus die laten we buiten beschouwing. | |
JDude | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:42 |
Weet je in ieder geval zeker dat die dramatrein van je niet rijdt ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:06 |
Daar is geen sneeuw voor nodig | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:26 |
bijna plat. 1x per uur rijdt er wat en tussen Groningen en Assen en tussen Leeuwarden en Akkrum rijdt helemaal niets ![]() Ook tussen Coevorden en Mariënberg ligt de boel plat, maar tussen Groningen en Delfzijl/Leeuwarden rijdt alles gewoon | |
Merode32 | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:59 |
Op de ns website staat dat ook de arriva treinen last hebben van de ijzel, hoe kan dat? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:01 |
Het maakt niet uit joh, niemand kan op het station komen. Alles godverredomt naar beneden ![]() | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:02 |
| |
Merode32 | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:03 |
Tja de grootst mogelijke onzin dus, het grootste gedeelte van de arriva treinen vertrekken toch aan de andere kant van het station. In grunn. | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:06 |
De treinen worden wel omgehaald via de Europapark kant van Groningen, er hoeft er daar maar 1 in de wissels te stranden en je hebt problemen. | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:09 |
De "Oude Lijn" van de UK is tot februari deels verspert door storm Frank. Pfoeh.. http://news.stv.tv/west-c(...)isle-until-february/ | |
bork | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:12 |
ICE 4 promofilmpje DB http://ecm-mediathek-deut(...)in.xml&primary=html5 meer op: http://www.deutschebahn.com/de/bahnwelt/start_ice4/ | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:15 |
Zo ga je dus met je buren om Arriva | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:16 |
Er is nog een andere ingang van het emplacement in Groningen, maar ook die zal mogelijk wel geblokkeerd zijn In Leeuwarden heeft Arriva het emplacement aan de zuidzijde en de NS aan de noordzijde, dus die kruisen elkaar daar ook | |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:22 |
Zowel ProRail,NS als Arriva gemaild om toelichting. Arriva belde als eerste. Zowel in Gn als in Lwd strandde een NS-trein in een wisselstraat. Veel Arriva-treinen stonden daardoor opgesloten op de rangeerterreinen. Gestrande trein in Lwd inmiddels weggesleept. Stillegging Coevorden - Marienberg op last van ProRail nadat tegelijkertijd daar twee treinen defect raakten. Later meer op onze onvolprezen website. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:41 |
Is er iets met het spoor aan de hand dat de treinen kapot maakte of zijn'toevallig' twee treinen dat gestrand waardoor verder treinverkeer niet mogelijk was? De diesellocs zullen het wel druk hebben vandaag. | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:43 |
IJzel op de bovenleiding | |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:46 |
Dat wordt nog precies uitgezocht. Mogelijk zijn die Arriva-treinen minder goed bestand tegen slechte stroomafname (dus toevoer). | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:51 |
Kan de bovenleiding niet op de een of andere manier kortgesloten worden om de ijzel te doen smelten? | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:51 |
Dat is het probleem van alle moderne treinen. Die schommelingen nekken de boel | |
Ajaxfan | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:53 |
Rare reactie van Arriva en strakke actie van NS. Ook wel een beetje goodwill kweken denk ik. | |
Bitlord | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:14 |
Gebeurt automatisch meen ik als Twitter denkt dat er gespamt wordt. Beetje onhandig. | |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:18 |
Kopt. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:31 |
Oké, vreemd dat het tussen Coevorden en Marienberg een probleem is, want in Emmen wordt ook op straat geschaatst ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:34 |
Dat komt omdat het een derdewereldland is waar met een beetje regen iedereen gelijk over straat glijdt. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:36 |
Oh wacht, Emmen Nieuw-Amsterdam met de bus. Nieuw Amsterdam-Coevorden met de trein, dan weer bus en vervolgens weer trein. Leuker kunnen we het niet maken ![]() | |
Merode32 | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:36 |
Vreemd dat heerlen-herzogenrath tegenwoordig een intercity is, ze zijn niet goed wijs daar | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:46 |
Vanochtend was het Emmen - Coevorden en Zwolle - Marienberg, Gramsbergen lag er uit door ijzel oid. | |
Merode32 | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:46 |
over het uitvallen van de bussen maar daarna wel keihard uithalen naar ns en hun treinen. | |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:01 |
Keihard? Ik citeer de website: Dat noem jij dus keihard? | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:04 |
Nou inderdaad... Nu is het knullig dat Arriva helemaal niet kan rijden ivm in de weg staande NS treinen. Kan Arriva rijden als de NS treinen weggesleept worden of is er meer aan de hand? | |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:07 |
Ja. De treinen die niet opgesloten stonden hebben de dienst zo goed en zo kwaad als kon draaiende gehouden zonder te stranden. | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:07 |
Weet iemand hier eigenlijk waarom de Thalys Amsterdam - Mlv Chessy ooit is opgeheven? Werd door niemand gebruikt? | |
Zyron | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:08 |
Net buiten station Emmen, na de eerste overweg, is ook een Arriva-trein gestrand. Precies op de wissels, dus daar kan zodoende ook niets meer rijden. GTW'tje in kwestie krijgt waarschijnlijk niet genoeg stroom, dus dat wordt ook een lastig verhaal tot er een wegsleeploc is. Hoewel de dagelijkse cargo er ook nog in de buurt schijnt te zijn, kunnen ze daar niet wat leuks mee? Volgens Somda is loc 1252 onderweg naar de Emmerlijn om ijs te schrapen. wel jammer: businzet Emmen - Nieuw-Amsterdam lag net een poosje stil ivm rusttijden van de chauffeurs. Je snapt het wel, maar toch. | |
dennistd | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:11 |
Een 1200 mag de boel weer eens gaan ontijzelen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:19 |
Dinsdagmorgen rond acht uur staat er wel altijd een 6400 op Emmen ja. Maar daar zit niet de juiste koppeling op ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:21 |
Jammer dat ik niet in de buurt van Emmen ben op dit moment. Dat had ik wel willen zien | |
Zyron | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:25 |
Ah, ik heb niet zo'n verstand van koppelingen e.d. ;-) Ik zit zelf ook aan de 'goede' kant, tegenwoordig woonachtig in Zwolle. heb wel een kennis op pad gestuurd voor de 1252. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:45 |
Bijna alle personentreinen hebben een automagische scharfenbwrg koppeling, (diesel)locomotieven een schroefkoppeling. Met een koppelboom kun je die koppelen maar die hebben ze standaard niet bij zich | |
ReisT | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:56 |
Waar staat dat? Volgens NS is het een DB Stoptrein, en DB noemt het een RE. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:01 |
Regional Express is natuurlijk geen echte stoptrein en komt meer in de buurt van een sneltrein. Maar dat maakt het nog geen IC natuurlijk | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:32 |
RegionalExpress is het ook niet waard. Ding doet ruim 3 kwartier over 24 km en slaat geen enkele halte over. | |
Prins_Pils | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:32 |
Heerlen de Kissel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:40 |
Dan is het een IC. Net zoals de trein naar Zandvoort ook een IC is/was omdat 'ie Haarlem-Spaarnwoude overslaat. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 14:40:59 ] | |
ReisT | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:51 |
Dat geldt alleen op het hoofdrailnet.Volgens NS-logica wel: oninteressant treintje dat de grens over gaat = stoptrein. Zelfs als het de buren het een IC noemen (Maastricht-Hasselt) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:52 |
Dan heb je het ook wel over het geestelijk gehandicapte jongetje van Europa. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:55 |
Dit ![]() | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:56 |
Dat filmpje ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:03 |
ik heb wel eens meer geknetter gezien ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:08 |
Vergeleken daarmee is de stopper Emmen-Zwolle een hogesnelheidslijn ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:10 |
Weet niet of ik het erger heb gezien, maar 's ochtends om 5:12 de eerste stopper nemen vanaf Emmen - toen nog met NS gereden - gaf wel een mooie lichtshow. Overdag zie je dat niet zo. | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:16 |
Ik heb een keer van een afstandje iets na 8 uur 's ochtends (toen het al licht was) een IC tussen Grou en Leeuwarden zien rijden die qua vuurwerkshow het even stoppen wel waard was ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:20 |
Eerste trein op nieuwjaarsdag 2002 was ook al zo'n succes, ritje Deventer-Zwolle rond acht uur. Zelfs in de schemering was het gewoon fantastisch ![]() | |
ReisT | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:22 |
De 1252 is ook gebruikt als wegsleeploc: Assistentie bij ijzel problemen | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:38 |
I 💗 ouwe meuk | |
Merode32 | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:03 |
Ns heeft intern geen idee wat het is ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:05 |
Die "IC" is ook gewoon een grap van de Belgen, dat ding stopt op ieder station tussen Hasselt en Maastricht. Met de bus naar Hasselt is sneller en een stuk goedkoper ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 17:06:48 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:07 |
Ik zou het niet weten, hij heeft mij geblokkeerd omdat ik kritisch was ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:11 |
Ik ga straks eens uitrekenen hoeveel vertraging er per gereden trein is bij alle vervoerders als ik ergens brondata kan vinden want volgens mij komt NS er dan een stuk minder slecht af. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:17 |
Dat lijkt mij nogal logisch. Arriva heeft procentueel veel met treinen rijden dan NS | |
James1988 | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:17 |
OVtijden? Je kunt die tabellen best wel aardig kopiëren naar Excel. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:18 |
Waarom staat die Vertegenwoordiger Van De Reizigers die hierboven aan het tetteren is dan niet tegen Arriva te schreeuwen in plaats van tegen NS? Als ik vijf stuurfouten maak per jaar of vijf stuurfouten per dag als ik aan het rijden ben, me dunkt dat het risico in het tweede geval nogal wat hoger ligt... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:19 |
Maar nee "Van Boxtel heeft zijn bedrijf niet onder controle" ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:22 |
Hoe zit dat eigenlijk bij een 'schuld' op een anonieme kaart die niet afgelost word? | |
James1988 | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:23 |
Dat is een risico voor TLS. Niet dat het veel uitmaakt, met de bedragen die TLS beheert trekken ze genoeg rente om dat mee af te dekken. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:29 |
Maar ik heb mijn 'anonieme' kaart toen met de actie van de NS aangeschaft en weggegeven aan een collega hier. Stel dat ding eindigt over 5 jaar met een -bedrag afloopt. dan zal ik toch wel een briefje in de bus krijgen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:31 |
Nee want het is een anonieme kaart. | |
James1988 | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:33 |
Nee, want:
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:39 |
Dus daarom lopen alle vervoerders dus nu lukraak hun instap tarief te verhogen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:17 |
Daarom baal ik ook als een stekker dat er gewoon geen fatsoenlijke losse kaartjes te koop zijn meer ![]() | |
bork | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:27 |
Treinverkeer naar Parijs ook donderdag plat
| |
DriekOplopers | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:41 |
Ik weet jouw naam op Twitter niet. Wij blokkeren bij hoge uitzondering, meestal wegens persoonlijke aanvallen of gedoe onder de gordel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:42 |
Jij, niet wij, blokkeert als het je niet aanstaat want je hebt geen ruggengraat om over dat soort berichten heen te lezen en er om te lachen. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:48 |
Rustig jonguh, straks blokkeert hij je hier ook ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:51 |
Hij gaat z'n goddelijke gang maar. Ik kan er niet mee zitten. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:21 |
Ik zou morgen om negen uur naar Zwolle om daar te werken. Ik heb zo'n vermoeden dat ik morgen gewoon in Groningen werk... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:24 |
Ik kreeg net in de trein een vragenlijst onder mijn neus. De NS streeft continu naar het verbetering van mijn beleving en is daarom erg benieuwd naar mijn antwoorden op een hoop vragen. Ik las alle vragen, beantwoordde ze nauwgezet, en stapte de trein uit. Ik liep naar huis, draaide de voordeur open en trok mijn jas uit. Ik liep naar boven, trok mijn schoenen uit en opende de koelkast voor een biertje. Voordat ik de opener kon hanteren gooide ik de vragenlijst bij het oud papier. | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:35 |
De "beleving" van een treinreis ![]() Ik wil gewoon zo snel mogelijk van A naar B, zittend op een comfortabele stoel. Dat een trein koperen deurklinken heeft of schilderingen heeft gebaseerd op Mongoolse hiërogliefen | |
James1988 | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:37 |
"Wat vindt u van het weer?" | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:39 |
Kut! En dat is allemaal de schuld van Simon Snijbloem! ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:42 |
In Luxemburg is het simpel, enkele reis, 2 euro, retour 4 Euro enne ohja, das gelijk een dagkaart voor t hele land... | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:44 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:47 |
Ter vergelijking een dagkaart Monaco is 5.50, en Monaco is duizend keer kleiner als Luxemburg ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:53 |
moeten we hier invoeren! en subsidiëren uit de belasting inkomsten tolwegen.. tolwegen maken waar het altijd graftakkes druk is ![]() ![]() en zo spot goedkoop als 2 en 4 euro hoeft nou ook niet meer maar goed ![]() | |
bork | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:53 |
Wat kost een dagkaart in Parijs? Die van Berlin en London zijn echte koopjes. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:58 |
Bedoel je Parijs Intramuros, of Regio Ile de France? | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:00 |
Hogere belevingswaarde = hogere klantbeoordeling. Snap dat dan toch ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:00 |
Pointe van het verhaal was eigenlijk dat men simpelweg niet de moeite nam om het formulier weer op te halen. Men stelt vragen "Kijk! we stellen vragen!" maar naar het antwoord luisteren? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:03 |
En wel gewoon meerekenen met de statistieken eah! Oh wacht.... | |
Peterselieman | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:04 |
Ze kunnen iig zeggen dat ze de reiziger gevraagd hebben naar hun beleving van het treinreizen | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:05 |
We hebben in ieder geval een aardig beeld van wat er belangrijk gevonden wordt. Bijvoorbeeld "de geur in de trein". | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:06 |
Luister schatje, waarom is het zo'n probleem dat dat soort dingen gevraagd worden? | |
b2py | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:07 |
Lijkt me duidelijk. Ja, ik hoef niet altijd die stinksmullers in de trein
| |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:08 |
Rebel rebel. Ik zeg toch nergens dat het een probleem is ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:11 |
Die is goed, vooral als er iemand met een patatje oorlog naast je komt zitten ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:13 |
En vol | |
derLudolf | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:14 |
=vol |