abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157973959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron :{w
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron :{w
achtergesteld gebied dus :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:21:11 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157973996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

[..]

achtergesteld gebied dus :+
Nee, achtergestelde vervoerder :{w

Sinds Arriva hier de dienst uit maakt en nieuwe DRIS'en zijn geïnstalleerd, is de complete installatie van Leiden Centraal om zeep geholpen. Vroegah zat er wel logica in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 2 december 2015 @ 21:25:32 #203
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157974111
Voel me wel aangesproken nu _O-
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_157974545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, achtergestelde vervoerder :{w

Sinds Arriva hier de dienst uit maakt en nieuwe DRIS'en zijn geïnstalleerd, is de complete installatie van Leiden Centraal om zeep geholpen. Vroegah zat er wel logica in.
Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffen :+ :D elke dag weer een verassing?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:42:21 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157974589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:25 schreef GrumpyCat het volgende:
Voel me wel aangesproken nu _O-
Los het op }:|
:*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:44:17 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157974669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffen :+ :D elke dag weer een verassing?
Meestal stopt 365 wel op 2 of 3 en de bussen richting Katwijk op 1. Soms (zoals vandaag) vertrekt er een bus naar Katwijk (vermomd als stadsbus) vanaf 4 en soms (zoals gisteren) vertrekt 365 vanaf 1 :P

Moraal: Bij twijfel in de menigte voor de bushalte staan en naar de bus lopen zodra ie klaar staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 16:39:06 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158108266
Arriva mag de komende jaren het busvervoer verzorgen in Zuid-Oost Fryslân en de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling en Ameland

http://www.fryslan.frl/16(...)yslan-en-op-het-wad/

Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158108672
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag de komende jaren het busvervoer verzorgen in Zuid-Oost Fryslân en de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling en Ameland

http://www.fryslan.frl/16(...)yslan-en-op-het-wad/

Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
:r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:02:02 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158108766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

:r
Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158108795
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.
daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:09:10 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158108913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|
is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:14:13 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158109022
Arriva moet dus ook GD annexeren?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:52:03 #213
111843 Cassius
Something's fucky
pi_158109795
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Dat stond in hun BYDbook? Sorry, kon het niet laten :D :'( :D
pi_158109870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachten
Precies! dan betaal ik een keer zo veel voor de zelfde rit :| nu voor veel te veel geld 12km met de OV FAALkaart en dan voor 10 euro onbeperkt verder cruisen.......
pi_158109882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Arriva moet dus ook GD annexeren?
Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:56:59 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158109895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen :P
Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oid
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:57:06 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158109897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen :P
Gewoon het spoornetwerk uitbreiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158109929
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oid
dat is een utopie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:05:08 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat is een utopie
Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.

Als de provincie het belangrijk vond, stond het in het PvE.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158110152
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.

Als de provincie het belangrijk vond, stond het in het PvE.
Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotor :7
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:09:43 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotor :7
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen :Y

Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO ~O>
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:10:18 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158110217
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen :Y

Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO ~O>
Nee, die gaan naar Dordt en omstreken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158110238
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen :Y

Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO ~O>
elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsen :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:12:19 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110252
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, die gaan naar Dordt en omstreken
Arme Dordrecht-en-omstreken-bewoners -O-

Hier rijdt er ook al eentje rond, lelijke dingen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:13:07 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsen :+
Beter dan CO2 op beide plekken :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158110279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Arme Dordrecht-en-omstreken-bewoners -O-

Hier rijdt er ook al eentje rond, lelijke dingen...
Echte bussen bestaan ook niet meer helaas :|

comfort level is de afgelopen jaren wel enorm gekelderd.. :(

en nee 4G WiFi en USB laders overal is geen comfort verhoging!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:16:07 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Echte bussen bestaan ook niet meer helaas :|

comfort level is de afgelopen jaren wel enorm gekelderd.. :(

en nee 4G WiFi en USB laders overal is geen comfort verhoging!
Er rijden Volvo 8900's Op mijn stamlijn. Heerlijke bussen :Y)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158110460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er rijden Volvo 8900's Op mijn stamlijn. Heerlijke bussen :Y)
vroegah was alles beter.. :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:30:00 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vroegah was alles beter.. :P
Toch niet serieus deze, hoop ik? :{

Vroeger reden er niks dan Amba's hier, nu Citea's en Volvo's. (De brakke Leidse stadsbussen tellen niet) :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158110680
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toch niet serieus deze, hoop ik? :{

Vroeger reden er niks dan Amba's hier, nu Citea's en Volvo's. (De brakke Leidse stadsbussen tellen niet) :s)
pre-amba tijd :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:33:01 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158110727
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toch niet serieus deze, hoop ik? :{

Vroeger reden er niks dan Amba's hier, nu Citea's en Volvo's. (De brakke Leidse stadsbussen tellen niet) :s)
De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:36:28 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158110826
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.
Één keer in Alphen moeten bussen, dat nooit meer... liever de nieuwe Citea's.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158110856
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.
Ach.. tijd om weer bussen te bouwen zo als vroeger... zweven over de weg in een MB
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 07:05:45 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158144362
Vanmiddag mijn gewonnen busrijles :P. Uithoorn en omgeving kijk uit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 12:21:40 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158147854
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2015 07:05 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag mijn gewonnen busrijles :P. Uithoorn en omgeving kijk uit.
Succes ermee!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 18:21:52 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158155162
Was erg leuk :D. En wennen vooral. Bochten, veel eerder gas loslaten bij rood en scherpe bochten.

Maar overall ging het best prima.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 10 december 2015 @ 19:29:49 #237
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_158156869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:21 schreef borisz het volgende:
Was erg leuk :D. En wennen vooral. Bochten, veel eerder gas loslaten bij rood en scherpe bochten.

Maar overall ging het best prima.
En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten? :P

Heb nu 8 jaar mn D maar nog steeds is het wennen :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 22:57:08 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158162803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten? :P

Heb nu 8 jaar mn D maar nog steeds is het wennen :D
Geen idee. Ging met de bus weer terug naar huis :P

Ik heb geen eigen auto en rij verder normaal veel te weinig. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 december 2015 @ 12:08:37 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158597064
Qbuzz blijft nog twee jaar langer rijden in Groningen en Drenthe. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft gesteld dat verlenging van de concessie geen juridisch bezwaar oplevert.

http://www.gezinsbode.nl/(...)e-tot-december-2019/

Het is al de tweede verlenging voor Qbuzz, want de oorspronkelijke concessie die van 2009 tot eind 2015 liep was al met 2 jaar verlengd. Een tweede verlenging is normaal onmogelijk, maar in het licht van de grote infrastructurele veranderingen in en rond de stad Groningen noodzakelijk geacht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158597503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten? :P

Heb nu 8 jaar mn D maar nog steeds is het wennen :D
Nu 6, en C sinds m'n 19e, maar nergens last van eigenlijk, ik pas me snel aan :Y
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_158601327
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz blijft nog twee jaar langer rijden in Groningen en Drenthe. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft gesteld dat verlenging van de concessie geen juridisch bezwaar oplevert.

http://www.gezinsbode.nl/(...)e-tot-december-2019/

Het is al de tweede verlenging voor Qbuzz, want de oorspronkelijke concessie die van 2009 tot eind 2015 liep was al met 2 jaar verlengd. Een tweede verlenging is normaal onmogelijk, maar in het licht van de grote infrastructurele veranderingen in en rond de stad Groningen noodzakelijk geacht.
Ook heeft het met een wijziging van WP2000 te maken omtrent de duur van concessies.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2015 @ 14:57:20 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158601503
Ik ben toch meer voorstander van 6 jaar + 2x verlengen dan 8 jaar + 1x verlengen, dus kan deze keus alleen maar toejuichen.

8 jaar is best lang.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158610844
Mooi! Ik was destijds ontzettend blij met de overgang van Arriva naar QBuzz (eindelijk fatsoenlijke bussen), dus van mij mogen ze nog een flink aantal jaren in Groningen en Drenthe blijven scheuren!
pi_158611895
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben toch meer voorstander van 6 jaar + 2x verlengen dan 8 jaar + 1x verlengen, dus kan deze keus alleen maar toejuichen.

8 jaar is best lang.
Beter nationaliseren ze het weer gewoon terug.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2015 @ 19:50:29 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158612013
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:48 schreef vaduz het volgende:

[..]

Beter nationaliseren ze het weer gewoon terug.
Nee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158612039
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee.
Hoezo niet?
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2015 @ 20:20:51 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158613311
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158613386
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.
Vervoer is er anders echt niet beter op geworden. Enkel duurder. Degene die er op vooruit zijn gegaan zijn buitenlandse aandeelhouders, die genadeloos hun zakken hebben kunnen vullen.
pi_158615259
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:22 schreef vaduz het volgende:

[..]

Vervoer is er anders echt niet beter op geworden. Enkel duurder. Degene die er op vooruit zijn gegaan zijn buitenlandse aandeelhouders, die genadeloos hun zakken hebben kunnen vullen.
Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaan
pi_158615327
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:58 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaan
Heeft ook te maken met kunstmatig hoge onderhoudskosten door de busfabrikanten zelf.
  maandag 28 december 2015 @ 23:15:43 #251
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_158621165
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:58 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaan
Probleem is vooral dat de eisen ieder half jaar veranderen. Lage vloer, stiller, lagere uitstoot, groter bereik, electrisch, gas, diesel maar dan wel euro6, toch maar weer electrisch maar dan wel met inductieoplaadpunten, ohnee dan moet de gemeente ook wat doen dus we willen weer euro 6, minder bussen en meer belbussen, etc, etc.

Als busbedrijf móet je ze wel binnen 10 jaar afschrijven, iets wat trouwens heel normaal is in de transportsector. De hele 2e hands markt draait op die 10 jaar. 10 jaar in Europa, daarna 10 jaar in t Oostblok, daarna door naar Afrika/Zuid-Amerika tot ze van ellende uitelkaar vallen :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 28 december 2015 @ 23:43:03 #252
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_158622176
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.
Het principe is inderdaad goed, echter valt er op de uitvoering nog wel wat commentaar te leveren ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2015 @ 11:03:57 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158628766
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef qu63 het volgende:

[..]

Het principe is inderdaad goed, echter valt er op de uitvoering nog wel wat commentaar te leveren ;)
Het is alleen de vraag wat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158635225
Marktwerking in het OV is tot bepaalde hoogte best goed te praten. Het klanttevredenheidscijfer is sinds de invoering van WP2000 (waarin aanbestedingen voor OV zijn vastgelegd) ruim een punt gestegen, daarbij is het OV op een heleboel vlakken goedkoper geworden door de efficiencyslag die bedrijven hebben gemaakt. In Engeland heb je het voorbeeld van hoe het niet moet qua marktwerking, daar is het te ver doorgeslagen en heb je een van de slechtste OV-systemen van Europa.

Dat bussen een wegwerpproduct zijn geworden is vrij logisch in deze tijd. De technologische ontwikkelingen die bijvoorbeeld duurzaamheid beïnvloeden gaan zo snel, dat een bus simpelweg niet langer dan 10 jaar mee kan. Daar is de vraag ook niet meer naar en daar worden ze ook niet op gebouwd. Ook in Groningen Drenthe, nu de verlenging doorgaat worden 50 bussen uit 2009 (dus 6 jaar oud) vervangen voor 50 nieuwe Euro 6 bussen... time flies..

Dat het OV duurder is geworden is deels te verklaren door een inflatiecorrectie (en daarmee dus niet duurder) en aan de andere kant door het finetunen van de marktwerking. We zijn pas 15 jaar aan het aanbesteden en de overheden krijgen steeds beter in de smiezen hoe een zo optimaal OV-product voor een zo laag mogelijke prijs te krijgen. Om daar te komen moet je een proces door, wat we dus de afgelopen 15 jaar hebben doorlopen. Waar het gaat eindigen geen idee, maar het zal iig niet zo moeten worden als in Engeland :)

Vergeet niet: we hebben een van de allerbeste OV-systemen van de wereld (na Zwitserland en op bepaalde fronten Japan) dus het is ook te relativeren hoe 'slecht' het hier allemaal wel niet is.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_158635747
Maar ik snap nog steeds niet dat het blijkbaar zomaar kan (ok niet zomaar, maar toch), dat er tot twee keer toe onderhands verlengd wordt. Alsof een andere vervoerder niet goede afspraken kan maken met wegbeheerders vanwege al die werkzaamheden die er op komst zijn.

Maar ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik bij de concurrent van de huidige vervoer zit..
pi_158636493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet dat het blijkbaar zomaar kan (ok niet zomaar, maar toch), dat er tot twee keer toe onderhands verlengd wordt. Alsof een andere vervoerder niet goede afspraken kan maken met wegbeheerders vanwege al die werkzaamheden die er op komst zijn.

Maar ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik bij de concurrent van de huidige vervoer zit..
De eerste keer onderhands verlengen staat gewoon in het bestek, dat gebeurt regelmatig. Dan is de concessieduur bijvoorbeeld 6 jaar + 2 jaar optioneel, mits goed functioneren. Daarmee heeft de overheid een mogelijkheid te verlengen als het goed gaat en eerder op te zeggen als het niet goed gaat. De tweede keer verlengen heeft te maken met nieuwe regelgeving, die zegt dat concessies flexibeler zijn. Hoe het precies werkt weet ik niet, dan moet je het vonnis maar lezen :P

Daarom is de FMN ook in beroep gegaan tegen het besluit van het OV-bureau om voor de tweede keer te verlengen, maar uiteindelijk heeft de rechter anders besloten..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_158636692
Die eerste keer verlengen snap ik, zo'n beetje elke concessie heeft een optionele verlengingsmogelijkheid. Maar het ging mij om die tweede keer verlengen. Blijkbaar is dat dus iets nieuws. In theorie kan dus vanaf heden elke korte concessie net zo lang verlengd gaan worden tot 10 jaar, mits er goed gepresteerd wordt. Dat is best wel bizar.
pi_158639426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Die eerste keer verlengen snap ik, zo'n beetje elke concessie heeft een optionele verlengingsmogelijkheid. Maar het ging mij om die tweede keer verlengen. Blijkbaar is dat dus iets nieuws. In theorie kan dus vanaf heden elke korte concessie net zo lang verlengd gaan worden tot 10 jaar, mits er goed gepresteerd wordt. Dat is best wel bizar.
Het heeft dus niets te maken met de prestaties van de vervoerder. Natuurlijk wordt er alleen verlengd op het moment dat de opdrachtgever tevreden is, maar daar gaat de regelgeving niet over. Het zijn bijzondere omstandigheden (infrastructuur rondom de stad) in combinatie met die nieuwe wetgeving. Je kan dus niet eeuwig blijven verlengen, maar een tweede keer verlengen is niet de eerste keer als ik mij niet vergis..

Het is in dat opzicht ook niet heel raar hoor, bijna elke concessie schuift op naar de maximum termijn, welke in het geval van busvervoer 10 jaar is. Behalve Friesland, omdat die over een paar jaar tegelijk met de treintjes moet worden over aanbesteed..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_158754800
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_158758825
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz blijft nog twee jaar langer rijden in Groningen en Drenthe. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft gesteld dat verlenging van de concessie geen juridisch bezwaar oplevert.

http://www.gezinsbode.nl/(...)e-tot-december-2019/

Het is al de tweede verlenging voor Qbuzz, want de oorspronkelijke concessie die van 2009 tot eind 2015 liep was al met 2 jaar verlengd. Een tweede verlenging is normaal onmogelijk, maar in het licht van de grote infrastructurele veranderingen in en rond de stad Groningen noodzakelijk geacht.
Qbuzz *O*
pi_158759342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Qbuzz *O*
Ja, positief nieuws na het debacle in Limburg.
Grapje mijnerzijds:

  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:01:31 #262
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158849170
Was er al opgemerkt dat Arriva alle bij Volanslijnen in Brabant 8 Euro instaptarief vraagt en daarover niks gecommuniceerd is...

http://www.arriva.nl/abon(...)saldo-noord-brabant/

Ook lijn 325 Vrachelen - Breda Bijster, die kost van eindpunt tot eindpunt vol tarief 4.09 Euro....

Moet je nou echt 8 borg aftikken omdat er een aantal lui zijn die aan het eind van de rit 9 cent kunnen pikken? (Als er al reizigers zijn die dat traject maken)
8)7
Klusje voor Driek, vooral omdat heel veel reizigers zonder automatisch opladen gewoon de deksel op hun neus kregen

Echt waar zijn ze mee bezig :{
pi_158850762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er al opgemerkt dat Arriva alle bij Volanslijnen in Brabant 8 Euro instaptarief vraagt en daarover niks gecommuniceerd is...

http://www.arriva.nl/abon(...)saldo-noord-brabant/

Ook lijn 325 Vrachelen - Breda Bijster, die kost van eindpunt tot eindpunt vol tarief 4.09 Euro....

Moet je nou echt 8 borg aftikken omdat er een aantal lui zijn die aan het eind van de rit 9 cent kunnen pikken? (Als er al reizigers zijn die dat traject maken)
8)7
Klusje voor Driek, vooral omdat heel veel reizigers zonder automatisch opladen gewoon de deksel op hun neus kregen

Echt waar zijn ze mee bezig :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er al opgemerkt dat Arriva alle bij Volanslijnen in Brabant 8 Euro instaptarief vraagt en daarover niks gecommuniceerd is...

http://www.arriva.nl/abon(...)saldo-noord-brabant/

Ook lijn 325 Vrachelen - Breda Bijster, die kost van eindpunt tot eindpunt vol tarief 4.09 Euro....

Moet je nou echt 8 borg aftikken omdat er een aantal lui zijn die aan het eind van de rit 9 cent kunnen pikken? (Als er al reizigers zijn die dat traject maken)
8)7
Klusje voor Driek, vooral omdat heel veel reizigers zonder automatisch opladen gewoon de deksel op hun neus kregen

Echt waar zijn ze mee bezig :{
mensen uit het OV jagen? of hopen dat men liever een kaartje bij de sjoof koopt... want dat is direct int spaarvarken van de vervoerder
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 01:27:29 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159246618
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159371301
Kan iemand mij helpen met een busabbonoment?
Ik reis elke maandag t/m vrijdag naar Almere.
Eerst pak ik op Soest-Zuid bus 70 naar Hilversum CS ik stap uit in Hilversum op halte Arenapark en vanuit Arenapark pak ik de bus 156 naar Almere Centrum via Blaricum Carpoolplaats. In Almere stap ik uit op de halte Veluwsekant.
Als ik een klaar ben met werken stap ik op een halte voor de Veluwsekant volgens mij heet die Veluwezoom.
Ik weet dat mijn abbonoment Noordzone heet maar weet niet de juiste sterwaarde.
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 00:13:31 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159371437
Volgens het geweldige (ahum) 9292 zou je een 4 sterren met centrumzone 5960 nodig hebben: http://9292.nl/prijsindic(...)01-25T0830?trein=off

Te bestellen via https://shop.connexxion.n(...)one-abonnement-maand maar voor de zekerheid zou ik Connexxion even bellen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159371574
Heb nu zoals ik elke week eigenlijk weer doe ¤50.- op m'n ov geknald
pi_159540300
Weet iemand wat de maximale helling is voor ov bussen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 31 januari 2016 @ 22:46:14 #269
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159557308
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:18 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de maximale helling is voor ov bussen?
Om overheen te kunnen rijden bedoel je? Of wat ze aankunnen zonder met de kont of neus de grond te raken?

Of knielen links/rechts? Of hoeveel ze naar links/rechts kunnen leunen zonder om te vallen?
Wat dat laatste betreft, ze kunnen best wat hebben:
Oh, en de Chinezen kunnen er ook wat van _O-\

Vooral dat Engels! :D

[ Bericht 6% gewijzigd door qu63 op 31-01-2016 22:53:16 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_159557362
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:46 schreef qu63 het volgende:

[..]

Om overheen te kunnen rijden bedoel je? Of wat ze aankunnen zonder met de kont of neus de grond te raken?

Of knielen links/rechts?
Om er over heen te rijden Bijvoorbeeld een helling richting een verhoogd busstation ofzo

Ik heb ergens gelezen dat het nax 12% is maar dat vind ik aardig veel
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 31 januari 2016 @ 22:57:48 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159557748
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:47 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Om er over heen te rijden Bijvoorbeeld een helling richting een verhoogd busstation ofzo

Ik heb ergens gelezen dat het nax 12% is maar dat vind ik aardig veel
Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..


Ik heb alleen niet de kennis/kunde om te berekenen hoe groot de hoek is :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_159557821
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:57 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..
[ afbeelding ]

Ik heb alleen niet de kennis/kunde om te berekenen hoe groot de hoek is :P
Ik denk niet dat de hoek het probleem is, maximale hellingspercentages zijn meestal afhankelijk van motorvermogen en kracht.

Een trein kan een maximale helling nemen van 5% per meter een tram 3%
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159557884
Ik bedoel dus hoe steil een helling mag zijn voor een standaard bus, voor alle duidelijkheid.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 23:01:46 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159557890
Bij een trein en tram is natuurlijk de grip ook van belang, staal op staal geeft wat minder frictie dan rubber op asfalt/beton.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 23:04:55 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159558000
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:57 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..
[ afbeelding ]

Ik heb alleen niet de kennis/kunde om te berekenen hoe groot de hoek is :P
De voor- en achterkant kunnen een maximale hoek van 7-8 graden aan als het het snel even nameet met paint shop pro
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159558081
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:01 schreef dennistd het volgende:
Bij een trein en tram is natuurlijk de grip ook van belang, staal op staal geeft wat minder frictie dan rubber op asfalt/beton.
Klopt maar elke voertuig heeft een limiet, voor autos hebben we in nederland de aanwijzing om niet steiler te bouwen dan 6% voor autos tweebaansweg en 3,5% waar vrachtwagens rijden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 23:07:44 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159558086
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:01 schreef Merode32 het volgende:
Ik bedoel dus hoe steil een helling mag zijn voor een standaard bus, voor alle duidelijkheid.
Maar om even terug te komen op de maximale stijging/daling: de stijging zal meer zijn dan wat je met een normale Nederlandse lijnbus wil afdalen. Het zijn namelijk vrijwel allemaal automaten die niet in te stellen zijn op een hoogste versnelling om zo op de motor te remmen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 23:27:15 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159558599
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:07 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Klopt maar elke voertuig heeft een limiet, voor autos hebben we in nederland de aanwijzing om niet steiler te bouwen dan 6% voor autos tweebaansweg en 3,5% waar vrachtwagens rijden.
Als ik even een hele gemiddelde Oostenrijkse bus neem (die hellingen van 15% moeiteloos nemen) heeft die 260kW vermogen op een eigengewicht van 12.850kg. Komt dus neer op 49kg/kW.

Een Nederlandse Citea LLE (Syntus 3174) heeft 162kW vermogen op een eigengewicht van 9000kg. Komt neer op 56 kg/kW. Stukje minder, maar het scheelt niet heel veel.

Maar een oude Ambassador (Syntus 3053) heeft slechts 132kW vermogen met een eigengewicht van 8660kg. Per kW vermogen heeft deze bus dus 66kg gewicht.

Nog erger: een gelede Citaro uit 2003 (Connexxion 9155) komt op 220kW vermogen met een gewicht van 16960kg. Maar liefst 77kg/kW dus... Dat ding was als ie vol stond dan ook niet vooruit te branden na een stop helling op tussen Denekamp en Oldenzaal als er weer eens iemand in/uit wou stappen onderweg.

Stel dat je een busbaan zou ontwerpen dan moet ook deze Citaro er overheen kunnen rijden natuurlijk, dus dat is al een beperkende factor. Een 10 jaar nieuwere Citea heeft er veel minder problemen mee.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 31 januari 2016 @ 23:42:36 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159558938
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik even een hele gemiddelde Oostenrijkse bus neem (die hellingen van 15% moeiteloos nemen) heeft die 260kW vermogen op een eigengewicht van 12.850kg. Komt dus neer op 49kg/kW.

Een Nederlandse Citea LLE (Syntus 3174) heeft 162kW vermogen op een eigengewicht van 9000kg. Komt neer op 56 kg/kW. Stukje minder, maar het scheelt niet heel veel.

Maar een oude Ambassador (Syntus 3053) heeft slechts 132kW vermogen met een eigengewicht van 8660kg. Per kW vermogen heeft deze bus dus 66kg gewicht.

Nog erger: een gelede Citaro uit 2003 (Connexxion 9155) komt op 220kW vermogen met een gewicht van 16960kg. Maar liefst 77kg/kW dus... Dat ding was als ie vol stond dan ook niet vooruit te branden na een stop helling op tussen Denekamp en Oldenzaal als er weer eens iemand in/uit wou stappen onderweg.

Stel dat je een busbaan zou ontwerpen dan moet ook deze Citaro er overheen kunnen rijden natuurlijk, dus dat is al een beperkende factor. Een 10 jaar nieuwere Citea heeft er veel minder problemen mee.
Ik vind lijnbussen sowieso maar weinig vermogen hebben.

Die gelede Citaro heeft 300pk op een totale massa van 28 ton volgens het kenteken.

Neem je deze jongen
[img][img]http://i1299.photobucket.com/albums/ag61/ludofaki/IMG_20151023_164258553_zpso2jujbq6.jpg[/img] [/img] die mag volgend de RDW 24ton zijn en heeft 420pk. Natuurlijk is een touringcar wat hoger en rijdt die harder (100ipv80) maar als ik hoor hoe de motor van een normale lijnbus soms moet werken... Volgens mij is er best veel brandstof te besparen door ze er een krachtigere motor in te leggen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 1 februari 2016 @ 00:11:16 #280
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159559455
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik even een hele gemiddelde Oostenrijkse bus neem (die hellingen van 15% moeiteloos nemen) heeft die 260kW vermogen op een eigengewicht van 12.850kg. Komt dus neer op 49kg/kW.

Een Nederlandse Citea LLE (Syntus 3174) heeft 162kW vermogen op een eigengewicht van 9000kg. Komt neer op 56 kg/kW. Stukje minder, maar het scheelt niet heel veel.

Maar een oude Ambassador (Syntus 3053) heeft slechts 132kW vermogen met een eigengewicht van 8660kg. Per kW vermogen heeft deze bus dus 66kg gewicht.

Nog erger: een gelede Citaro uit 2003 (Connexxion 9155) komt op 220kW vermogen met een gewicht van 16960kg. Maar liefst 77kg/kW dus... Dat ding was als ie vol stond dan ook niet vooruit te branden na een stop helling op tussen Denekamp en Oldenzaal als er weer eens iemand in/uit wou stappen onderweg.

Stel dat je een busbaan zou ontwerpen dan moet ook deze Citaro er overheen kunnen rijden natuurlijk, dus dat is al een beperkende factor. Een 10 jaar nieuwere Citea heeft er veel minder problemen mee.
Grappig, ik heb eens aan OBDII-lezer aan onze Temsa Safari HD gehangen. Tijdens het wegrijden bij een Frans tolpoortje met volle bus (+50 personen plus bagage) met aanhanger (met 50+ fietsen) hadden we nog geen 10% nodig van de 2000nm nodig die ons DAFje kan leveren. Wel met 300pk btw ;)

Deze bus dus:
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_159560220
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar om even terug te komen op de maximale stijging/daling: de stijging zal meer zijn dan wat je met een normale Nederlandse lijnbus wil afdalen. Het zijn namelijk vrijwel allemaal automaten die niet in te stellen zijn op een hoogste versnelling om zo op de motor te remmen.
Sommige oudere lijnbussen in NL hebben wel eens die extra knoppen 1/2/3 naast de standaard D-N-R gehad om de automaat in een lagere versnelling vast te houden. Waarom is dat er op de moderne exemplaren niet meer?

Je zou haast denken dat het wel eens nuttig kan zijn, zoals voor de bussen die door de Westerscheldetunnel rijden. Ik zat een keer in zo'n witte gelede MAN Lion's City op aardgas (Connexxion serie 9264-9274)... richting Terneuzen... dat ding bleef in z'n 6e versnelling rijden op de weg naar boven, dat laatste steilste stuk v/d tunnel. Je zag snelheid en toerental zakken... hij schakelde pas terug naar 5e toen de snelheid niet veel meer dan 50km/u was of zo. Om dan uiteindelijk met 45km/u het laatste stukje naar boven te doen :{ En ook nog eens vrijwel lege bus...

Lag het aan de chauffeur of zijn die dingen zo zuinig afgesteld dat ze niet terug kunnen schakelen? :{ Als er nou van die 1/2/3 knoppen op zaten, had je zo de 3 in kunnen drukken en ging 'ie misschien wel harder dan 45-50...
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:19:34 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159601180
Arriva Lijn 121 Den Bosch - Gorinchem, kosten van eindpunt naar eindpunt vol Tarief 7.97, instaptarief 4.00 Euro

Arriva Lijn 325 Breda Oosterhout kosten van eindpunt naar eindpunt vol Tarief 4.09, instaptarief 8.00 Euro

Echt, ben ik de enige die de logica van Arriva niet snapt? 8)7
pi_159606810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Arriva Lijn 121 Den Bosch - Gorinchem, kosten van eindpunt naar eindpunt vol Tarief 7.97, instaptarief 4.00 Euro

Arriva Lijn 325 Breda Oosterhout kosten van eindpunt naar eindpunt vol Tarief 4.09, instaptarief 8.00 Euro

Echt, ben ik de enige die de logica van Arriva niet snapt? 8)7
enige logica die ik kan bedenken is dat het gewoon harder cashen is bij vergeten uit te checken?

tegen zwartrijders helpt t nie echt :P
pi_159606963
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:06 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Sommige oudere lijnbussen in NL hebben wel eens die extra knoppen 1/2/3 naast de standaard D-N-R gehad om de automaat in een lagere versnelling vast te houden. Waarom is dat er op de moderne exemplaren niet meer?

Je zou haast denken dat het wel eens nuttig kan zijn, zoals voor de bussen die door de Westerscheldetunnel rijden. Ik zat een keer in zo'n witte gelede MAN Lion's City op aardgas (Connexxion serie 9264-9274)... richting Terneuzen... dat ding bleef in z'n 6e versnelling rijden op de weg naar boven, dat laatste steilste stuk v/d tunnel. Je zag snelheid en toerental zakken... hij schakelde pas terug naar 5e toen de snelheid niet veel meer dan 50km/u was of zo. Om dan uiteindelijk met 45km/u het laatste stukje naar boven te doen :{ En ook nog eens vrijwel lege bus...

Lag het aan de chauffeur of zijn die dingen zo zuinig afgesteld dat ze niet terug kunnen schakelen? :{ Als er nou van die 1/2/3 knoppen op zaten, had je zo de 3 in kunnen drukken en ging 'ie misschien wel harder dan 45-50...
westerscheldetunnel... is gewoon een kriem... :p

vrachtwagens rijden ook niet voor niks tegen de begrenzer naar beneden.. anders komen ze niet boven :P
pi_159609741
en dan nog even dit:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 22:24:50 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159609871
Corrosie is niet goed voor de accu's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159610372
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Corrosie is niet goed voor de accu's
en de overige metalen onderdelen :+

gelukkig is het meer plastic tegenwoordig..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 22:40:04 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159610435
Wou al zeggen, het is niet zo dat regen al enorm dodelijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159611227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

westerscheldetunnel... is gewoon een kriem... :p

vrachtwagens rijden ook niet voor niks tegen de begrenzer naar beneden.. anders komen ze niet boven :P
Westerscheldetunnel is niks qua helling vergeleken met die heuvels en bergen in het buitenland :{ Het zijn de bussen die wat zwak (=te zuinig) afgeteld zijn, volgens mij :{

Btw... steilste buslijn van Europa, volgens mij. In het Zwitserse Kiental:
Wel met een mini-busje, maar toch vind ik het wel stoer. 28% helling staat er.

Ik heb die route in 2013 zelf met de personenauto gereden en hij was inderdaad wel best steil :D
pi_159611697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:05 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Westerscheldetunnel is niks qua helling vergeleken met die heuvels en bergen in het buitenland :{ Het zijn de bussen die wat zwak (=te zuinig) afgeteld zijn, volgens mij :{

Btw... steilste buslijn van Europa, volgens mij. In het Zwitserse Kiental:
Wel met een mini-busje, maar toch vind ik het wel stoer. 28% helling staat er.

Ik heb die route in 2013 zelf met de personenauto gereden en hij was inderdaad wel best steil :D
gewoon AWD!
pi_159612285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon AWD!
Met alleen FWD of RWD kom je er ook hoor :D
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:23:40 #292
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159636649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

westerscheldetunnel... is gewoon een kriem... :p

vrachtwagens rijden ook niet voor niks tegen de begrenzer naar beneden.. anders komen ze niet boven :P
Bij mijn weten is de begrenzer alleen hoe snel je em zelf kan laten rijden, heuvelaf gaat ie niet remmen ofzo :P En met de digitach mag je 1 minuut te hard rijden voordat ie gaat piepen ;)

Ideaal om dus een afdaling van 1,5km te pakken met 100+ en daarna te klimmen :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_159637151
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:23 schreef qu63 het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de begrenzer alleen hoe snel je em zelf kan laten rijden, heuvelaf gaat ie niet remmen ofzo :P En met de digitach mag je 1 minuut te hard rijden voordat ie gaat piepen ;)

Ideaal om dus een afdaling van 1,5km te pakken met 100+ en daarna te klimmen :D
nouja als die hem niet ontkoppelt.. jaag je het motor toerental wel omhoog bij heuveltje af..? rem je indirect. op de motor.. :?
  Redactie Sport woensdag 3 februari 2016 @ 22:45:18 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159637577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nouja als die hem niet ontkoppelt.. jaag je het motor toerental wel omhoog bij heuveltje af..? rem je indirect. op de motor.. :?
Klopt :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159637737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt :Y
schiet dan toch nog steeds niet op :? behalve dat t als het goed is geen diesel kost :P
  Redactie Sport woensdag 3 februari 2016 @ 22:52:23 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159637907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

schiet dan toch nog steeds niet op :? behalve dat t als het goed is geen diesel kost :P
Als je hem niet ontkoppelt kost het geen diesel inderdaad, als je hem wel ontkoppelt kost het je wel diesel (de motor loopt dan stationair).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 februari 2016 @ 23:10:11 #297
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159638644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nouja als die hem niet ontkoppelt.. jaag je het motor toerental wel omhoog bij heuveltje af..? rem je indirect. op de motor.. :?
Van 1250 naar 1300 ja, nog steeds in t groen :P

En afremmen doet ie niet, hij zorgt er wel voor dat je niet te snel te snel gaat, want de 110 haalt ie nog steeds..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_159639770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je hem niet ontkoppelt kost het geen diesel inderdaad, als je hem wel ontkoppelt kost het je wel diesel (de motor loopt dan stationair).
maar in de heuveltje af in zn vrij maakt meer gang dan in de versnelling :P

en als je daarna weer in de klim moet is het toch handiger om meer snelheid te hebben dan een litertje diesel te besparen? ( die je daarna weer opstookt omdat je versnellingsbak in een lagere versnelling moet :P )
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2016 @ 13:07:46 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159648662
Voor de liefhebber: Connexxion test vanaf halverwege deze maand een Mercedes Capacity L rondom Schiphol op de lijnen 300 en 197.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)-in-rondom-schiphol/

Zit nog wel een klein foutje in het artikel, want in Groningen rijden niet zeven, maar negen Capacity's rond
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2016 @ 13:20:53 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_159648962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar in de heuveltje af in zn vrij maakt meer gang dan in de versnelling :P

en als je daarna weer in de klim moet is het toch handiger om meer snelheid te hebben dan een litertje diesel te besparen? ( die je daarna weer opstookt omdat je versnellingsbak in een lagere versnelling moet :P )
Als je bijna beneden bent terug van 12 naar 11, gas intrappen (doet niets, want >100kmu) en zodra je onder 100km/u zit klimt ie meteen naar boven :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')