Hoeveel peanuts is 1 kilometer?quote:Op donderdag 26 november 2015 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
en waarom heeft er nou schijnbaar niemand een tool gemaakt waarmee je de lijnkilometers met peanuts kan berekenen?
staan daar nog de Kilometers? of moet ik dan zelf aan de reken met ritprijs - instaptarief / kilometerprijs? :/quote:
Waar heb je de kilometers voor nodig?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
staan daar nog de Kilometers? of moet ik dan zelf aan de reken met ritprijs - instaptarief / kilometerprijs? :/
dat ik wil weten hoeveel km ik gereist heb vandaag?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar heb je de kilometers voor nodig?
Gewoon google maps een optie?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ik wil weten hoeveel km ik gereist heb vandaag?
dan moet ik zelf de route uittekenen denk ik? en dat wil die iig niet voor t geheel in 1x ( dan kan ik op den duur geen route puntjes meer zetten :/ )quote:
Menaldum zo te zien?quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ook handig dat thuis erop staat
Dat lusje in Grou?quote:Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rondje rijden.. kijk maar eens naar lijn 28 van Arriva Fryslan
Lusje? Die bus is een flink aantal minuten bezig om door de soms vrij nauwe straten te rijden.quote:
pas leuk als je iets moet met een gelede busquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lusje? Die bus is een flink aantal minuten bezig om door de soms vrij nauwe straten te rijden.
in de begintijd van xx heeft die er wel gereden volgens mij. Toen waren die ProCity's nogal aan de krappe kant en hebben ze overal bussen weggetrokken, waaronder minimaal 15 geledes. Kwam je op de meest vreemde lijnen een bus van 18 meter tegenquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
pas leuk als je iets moet met een gelede bus
Op de lijnennetkaart is het een lusje, hoe het gehucht eruit ziet staat er niet opquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lusje? Die bus is een flink aantal minuten bezig om door de soms vrij nauwe straten te rijden.
5000 inwoners noem ik geen gehucht. Ik weet wel hoe de straten daar lopen. Het is dat er zwaar verkeer doorheen moet, maar heel erg geschikt is het allemaal niet, vandaar dat die lus ook maar 1 kant op ligt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op de lijnennetkaart is het een lusje, hoe het gehucht eruit ziet staat er niet op
De hoeveelheid inwoners staat er ook niet opquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
5000 inwoners noem ik geen gehucht. Ik weet wel hoe de straten daar lopen. Het is dat er zwaar verkeer doorheen moet, maar heel erg geschikt is het allemaal niet, vandaar dat die lus ook maar 1 kant op ligt.
1 april humor.. lus de andere kant om gaan rijdenquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
5000 inwoners noem ik geen gehucht. Ik weet wel hoe de straten daar lopen. Het is dat er zwaar verkeer doorheen moet, maar heel erg geschikt is het allemaal niet, vandaar dat die lus ook maar 1 kant op ligt.
Ik heb vrijwel alle lijnen (van/naar Leeuwarden, daarbuiten alleen een keer lijn 98 Bolsward-Makkum v.v.) wel eens geleed gereden, zelfs lijn 22quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de begintijd van xx heeft die er wel gereden volgens mij. Toen waren die ProCity's nogal aan de krappe kant en hebben ze overal bussen weggetrokken, waaronder minimaal 15 geledes. Kwam je op de meest vreemde lijnen een bus van 18 meter tegen
denk ook wel dat je inprincipe ook overal wel geleed kan rijden... zolang het overige wegverkeer er rekening mee houdquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel alle lijnen (van/naar Leeuwarden, daarbuiten alleen een keer lijn 98 Bolsward-Makkum v.v.) wel eens geleed gereden, zelfs lijn 22
Grou valt nog best wel mee. Denk dat Holwerd (lijn 54), Akkrum (lijn 28) en Âldtsjerk (lijn 51) de 'riskantste' stukken bevatten, zo uit mijn hoofd.
En dat is het grootste probleem in NLquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk ook wel dat je inprincipe ook overal wel geleed kan rijden... zolang het overige wegverkeer er rekening mee houd
Ik zou toch niet graag Boekelo in gaan met een gelede bus hoor: https://www.google.nl/map(...)4675a0!1m0!3e0?hl=nlquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk ook wel dat je inprincipe ook overal wel geleed kan rijden... zolang het overige wegverkeer er rekening mee houd
Heb zelf wel eens geleed gereisd op mijn stamlijntjequote:Op vrijdag 27 november 2015 15:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel alle lijnen (van/naar Leeuwarden, daarbuiten alleen een keer lijn 98 Bolsward-Makkum v.v.) wel eens geleed gereden, zelfs lijn 22
Het is met name het stukje Parkstraat en stukje Oostergoweg/Skûtsje waar het wat minder makkelijk rijden is.quote:Grou valt nog best wel mee.
Deze afslag dus.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou toch niet graag Boekelo in gaan met een gelede bus hoor: https://www.google.nl/map(...)4675a0!1m0!3e0?hl=nl
Vooral van de Weleweg de Dirk Papestraat in... En achterin de Meester de Wolfstraat in de bocht
brugje in oudkerk zou ik niet aandurven met een gelede bus zonder meesturende achteras. met een gelede volvo (quote:denk ook wel dat je inprincipe ook overal wel geleed kan rijden... zolang het overige wegverkeer er rekening mee houd
dat smalle stukje valt nog wel mee, figuren die voor de bloemenzaak foutparkerenquote:Het is met name het stukje Parkstraat
In een lijndienst tussen NL en België.quote:
1 is een Belgisch apparaat om papieren kaartjes met magneetstrip te 'composteren'.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:46 schreef Gnittoo het volgende:
iveco van connexxion. zeeland?
maar wat is dat voor apparatuur? 1 lijkt me een ov-chip oplader?
[ afbeelding ]
En daarom mag je niet binnen 5 meter van een bocht parkerenquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Deze afslag dus.
Toegegeven; geen makkelijke bocht, maar zeker niet onmogelijk, tenzij het er helemaal dicht staat met auto's natuurlijk. Dat laatste geldt echter overal
Moet je eens de Ardennen in rijden met 13 meter bus met aanhangerquote:Mijn meest uitdagende prestatie is toch wel geweest, dat ik deze 'straat' helemaal uit ben gereden met een Ambassador (12m). Op dat moment niet echt grappig, met name omdat dat helemaal in het begin van mijn chauffeurschap was, maar als ik er nu aan terugdenk
1 is een machine om ouderwetse Belgische kaartjes met magneetstrip te "ontwaarden". 2 is een scanner voor de Mobib, de Belgische OV-Chipkaart.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:46 schreef Gnittoo het volgende:
iveco van connexxion. zeeland?
maar wat is dat voor apparatuur? 1 lijkt me een ov-chip oplader?
[ afbeelding ]
Klopt, lijn Breskens Bruggequote:Op zaterdag 28 november 2015 12:18 schreef larsico het volgende:
Ziet er uit als ergens in de buurt van Breskens
In de Lijn 19 hadden ze die dingen ook altijdquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Klopt, lijn Breskens Brugge
Die prodata ontwaarder was voor Mobib...
Op de terugweg mochten we vanaf Westkapelle al inchecken, normaal gaat dat pas vanaf Sluis...
Geen idee of we daarvoor uiteindelijk extra betaald hebben (Dus de kilometers Westkapelle-Sluis)
Daarom juistquote:Op zaterdag 28 november 2015 10:52 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
brugje in oudkerk zou ik niet aandurven met een gelede bus zonder meesturende achteras. met een gelede volvo () was het wel goed te doen..
[..]
dat smalle stukje valt nog wel mee, figuren die voor de bloemenzaak foutparkeren
100% zeker. Staat ook zo op de lijnennetkaart.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:31 schreef dennistd het volgende:
Maar is die tijdhalte ook nog een echte tijdhalte? In Twente zijn er verschillende haltes waar nog een sticker 'tijdhalte' op zit, maar die in het systeem geen tijdhalte meer zijn. En andersom komt ook voor: in de boordcomputer is het een tijdhalte, maar er zit geen sticker op het haltebord.
Alle haltes van die lijn hebben een eigen halteplaats.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:57 schreef GrumpyCat het volgende:
Tijdhalted zijn in principe verleden tijd, bussen horen nooit te vroeg te vertrekken...alleen kunnen ze vaak niet midden op de weg wachten.
Dan is het idd scheef als ze te vroeg vertrekken. De opdrachtgever gaat daar echt op afrekenen...quote:Op woensdag 2 december 2015 20:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle haltes van die lijn hebben een eigen halteplaats.
OVAUB deed het voor mijquote:Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
OV info app <3 weet je meteen hoeveel vertraging er is
quote:Op woensdag 2 december 2015 21:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
OVAUB deed het voor mij
Als ik dat niet gecheckt had was ik te laat geweest.
quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron
achtergesteld gebied dusquote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron
Nee, achtergestelde vervoerderquote:
Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffenquote:Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, achtergestelde vervoerder
Sinds Arriva hier de dienst uit maakt en nieuwe DRIS'en zijn geïnstalleerd, is de complete installatie van Leiden Centraal om zeep geholpen. Vroegah zat er wel logica in.
Meestal stopt 365 wel op 2 of 3 en de bussen richting Katwijk op 1. Soms (zoals vandaag) vertrekt er een bus naar Katwijk (vermomd als stadsbus) vanaf 4 en soms (zoals gisteren) vertrekt 365 vanaf 1quote:Op woensdag 2 december 2015 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffen![]()
elke dag weer een verassing?
quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag de komende jaren het busvervoer verzorgen in Zuid-Oost Fryslân en de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling en Ameland
http://www.fryslan.frl/16(...)yslan-en-op-het-wad/
Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.quote:
daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.
is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachtenquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|
Dat stond in hun BYDbook? Sorry, kon het niet latenquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Precies! dan betaal ik een keer zo veel voor de zelfde rit :| nu voor veel te veel geld 12km met de OV FAALkaart en dan voor 10 euro onbeperkt verder cruisen.......quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachten
Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oidquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen
Gewoon het spoornetwerk uitbreiden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen
dat is een utopiequote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oid
Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.quote:
Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotorquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.
Als de provincie het belangrijk vond, stond het in het PvE.
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotor
Nee, die gaan naar Dordt en omstrekenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen
Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO
elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen
Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO
Arme Dordrecht-en-omstreken-bewonersquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, die gaan naar Dordt en omstreken
Beter dan CO2 op beide plekkenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |