quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron
achtergesteld gebied dusquote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Nep, bussen op Leiden Centraal hebben geen vast perron
Nee, achtergestelde vervoerderquote:
Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffenquote:Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, achtergestelde vervoerder
Sinds Arriva hier de dienst uit maakt en nieuwe DRIS'en zijn geïnstalleerd, is de complete installatie van Leiden Centraal om zeep geholpen. Vroegah zat er wel logica in.
Meestal stopt 365 wel op 2 of 3 en de bussen richting Katwijk op 1. Soms (zoals vandaag) vertrekt er een bus naar Katwijk (vermomd als stadsbus) vanaf 4 en soms (zoals gisteren) vertrekt 365 vanaf 1quote:Op woensdag 2 december 2015 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Goed.. waar zal ik vandaag mijn bus aantreffen![]()
elke dag weer een verassing?
quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag de komende jaren het busvervoer verzorgen in Zuid-Oost Fryslân en de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling en Ameland
http://www.fryslan.frl/16(...)yslan-en-op-het-wad/
Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.quote:
daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat tegen Arriva? Beter dan Connexxion. Alles beter dan Connexxion.
is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachtenquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar gaat mn optie om spotgoedkoop te reizen in noord nederland :|
Dat stond in hun BYDbook? Sorry, kon het niet latenquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:Een van de zaken die ze geboden hebben is elektrisch busvervoer op de Waddeneilanden. Vergelijkbaar met Schiermonnikoog dus
Precies! dan betaal ik een keer zo veel voor de zelfde rit :| nu voor veel te veel geld 12km met de OV FAALkaart en dan voor 10 euro onbeperkt verder cruisen.......quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel true ja, want nu kun je in de daluren voor 10 euro een heel eind komen. Straks kom je dan vanuit Groningen of Drenthe niet verder dan Drachten
Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oidquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen
Gewoon het spoornetwerk uitbreiden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee.. gewoon opbokken en lekker de consessie aan Qbuzz blijven gunnen
dat is een utopiequote:Op dinsdag 8 december 2015 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, met Kubus om tafel voor een dagkaart Noord-Nederland oid
Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.quote:
Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotorquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Arriva is een beetje anti-samenwerken gebleken toen HWGO werd gewonnen.
Als de provincie het belangrijk vond, stond het in het PvE.
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. dus dan blaf ik zelf wel wat EXTRA CO2 de lucht in met een verbrandingsmotor
Nee, die gaan naar Dordt en omstrekenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen
Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO
elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt gecompenseerd met de elektrische bussen
Of jullie krijgen alle amba's uit HWGO
Arme Dordrecht-en-omstreken-bewonersquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, die gaan naar Dordt en omstreken
Beter dan CO2 op beide plekkenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
elektrisch.. ja en extra CO2 uitstoot in de eemshaven.. elektrisch rijden.. probleem verplaatsen
Echte bussen bestaan ook niet meer helaas :|quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Arme Dordrecht-en-omstreken-bewoners
Hier rijdt er ook al eentje rond, lelijke dingen...
Er rijden Volvo 8900's Op mijn stamlijn. Heerlijke bussenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Echte bussen bestaan ook niet meer helaas :|
comfort level is de afgelopen jaren wel enorm gekelderd..
en nee 4G WiFi en USB laders overal is geen comfort verhoging!
vroegah was alles beter..quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er rijden Volvo 8900's Op mijn stamlijn. Heerlijke bussen
Toch niet serieus deze, hoop ik?quote:
pre-amba tijdquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch niet serieus deze, hoop ik?
Vroeger reden er niks dan Amba's hier, nu Citea's en Volvo's. (De brakke Leidse stadsbussen tellen niet)
De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch niet serieus deze, hoop ik?
Vroeger reden er niks dan Amba's hier, nu Citea's en Volvo's. (De brakke Leidse stadsbussen tellen niet)
Één keer in Alphen moeten bussen, dat nooit meer... liever de nieuwe Citea's.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.
Ach.. tijd om weer bussen te bouwen zo als vroeger... zweven over de weg in een MBquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citea die jij ziet is er een Amba met een ander frontje, achterzijde en ander naampje.
Succes ermee!quote:Op donderdag 10 december 2015 07:05 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag mijn gewonnen busrijles. Uithoorn en omgeving kijk uit.
En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten?quote:Op donderdag 10 december 2015 18:21 schreef borisz het volgende:
Was erg leuk. En wennen vooral. Bochten, veel eerder gas loslaten bij rood en scherpe bochten.
Maar overall ging het best prima.
Geen idee. Ging met de bus weer terug naar huisquote:Op donderdag 10 december 2015 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten?
Heb nu 8 jaar mn D maar nog steeds is het wennen
Nu 6, en C sinds m'n 19e, maar nergens last van eigenlijk, ik pas me snel aanquote:Op donderdag 10 december 2015 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
En hoe was het om daarna weer in de auto te zitten?
Heb nu 8 jaar mn D maar nog steeds is het wennen
Ook heeft het met een wijziging van WP2000 te maken omtrent de duur van concessies.quote:Op maandag 28 december 2015 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz blijft nog twee jaar langer rijden in Groningen en Drenthe. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft gesteld dat verlenging van de concessie geen juridisch bezwaar oplevert.
http://www.gezinsbode.nl/(...)e-tot-december-2019/
Het is al de tweede verlenging voor Qbuzz, want de oorspronkelijke concessie die van 2009 tot eind 2015 liep was al met 2 jaar verlengd. Een tweede verlenging is normaal onmogelijk, maar in het licht van de grote infrastructurele veranderingen in en rond de stad Groningen noodzakelijk geacht.
Beter nationaliseren ze het weer gewoon terug.quote:Op maandag 28 december 2015 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben toch meer voorstander van 6 jaar + 2x verlengen dan 8 jaar + 1x verlengen, dus kan deze keus alleen maar toejuichen.
8 jaar is best lang.
Nee.quote:Op maandag 28 december 2015 19:48 schreef vaduz het volgende:
[..]
Beter nationaliseren ze het weer gewoon terug.
Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.quote:
Vervoer is er anders echt niet beter op geworden. Enkel duurder. Degene die er op vooruit zijn gegaan zijn buitenlandse aandeelhouders, die genadeloos hun zakken hebben kunnen vullen.quote:Op maandag 28 december 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.
Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaanquote:Op maandag 28 december 2015 20:22 schreef vaduz het volgende:
[..]
Vervoer is er anders echt niet beter op geworden. Enkel duurder. Degene die er op vooruit zijn gegaan zijn buitenlandse aandeelhouders, die genadeloos hun zakken hebben kunnen vullen.
Heeft ook te maken met kunstmatig hoge onderhoudskosten door de busfabrikanten zelf.quote:Op maandag 28 december 2015 20:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |