abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 15:48:30 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156831947
Gunning OV Haarlem IJmond blijft gegund aan Connexxion.
https://www.noord-holland(...)-blijft-in-stand.htm
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:27:41 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156834193
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:31 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156834707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Dit. Ik geef Syntus een goede kans om het beroep te winnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:55 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156834717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Nu ben ik wel benieuwd op welke wijze :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 18:00:11 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156834765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd op welke wijze :o
Naar verluidt had Syntus veruit het beste bod en heeft connexxion achteraf haar bieding aan mogen passen, waardoor het op gelijke hoogte kwam met Syntus. Daarna heeft het lot bepaald dat connexxion de concessie toegewezen kreeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2015 @ 09:05:16 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156846020
Uit IJC, HD enz. http://www.ijmuidercouran(...)t&utm_medium=twitter
quote:
HAARLEM - Busvervoerder Connexxion blijft in de jaren 2016-2025 actief in het gebied Haarlem-IJmond. Dat volgt uit een advies van de provinciale bezwarencommissie over de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan de Noord-Hollandse vervoersmaatschappij.

Door Arthur de Mijttenaere - 15-10-2015, 9:00 (Update 15-10-2015, 9:00)
Het advies is voorlopig de laatste stap in een lange procedure die gaat om een order waar 150 miljoen euro subsidiegeld aan vast zit. Concurrenten Syntus uit Deventer en EBS uit Purmerend aasden ook op deze order. Ze verloren de gunning in januari en trekken nu ook bij de bezwarencommissie aan het kortste eind.

Ze hebben nog een laatste mogelijkheid om tegen dit besluit in beroep te gaan bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag. Een woordvoerder van Syntus liet gisteren alvast weten dat deze mogelijkheid tot beroep nader wordt bestudeerd. Er is zes weken de tijd om in beroep te gaan.

Inhoudelijk

De bezwarencommissie heeft in haar advies vooral gekeken naar de procedurele kant van de gunning en heeft niet zozeer op inhoudelijke gronden geoordeeld. De provincie krijgt de vingerwijzing om haar besluit beter te motiveren en ook mondeling toe te lichten bij de verliezende partijen. Vooral tussen Syntus en Connexxion was het een nek-aan-nek race. Uiteindelijk heeft een notaris in het bijzijn van de twee concurrenten geloot wie de gunning zou krijgen. Connexxion kwam toen als winnaar uit de bus.

Het besluit betekent nog niet dat Connexxion al nieuwe bussen kan kopen voor dit toekomstige vervoer. De concessie gaat al vrij spoedig in, maar er mogen volgens de provincie pas investeringen worden gedaan als zeker is dat er geen bezwaarprocedures meer lopen.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_156846226
Het hele gunningsbeleid is verrot. Steeds maar procederen als de ander niet wint en tijd rekken. Ondertussen kan er geen nieuw materieel gekocht worden en moet straks alles haasje repje. Is de concessie eenmaal binnen dan zwakt elk jaar de dienstregeling af... En zit je als reiziger dus ook voor een lange tijd (10-15 jaar) met dezelfde vervoerder opgescheept. Connexxion is wat dat betreft wel de slechtste verliezer. Concessie eenmaal binnen proberen ze elk jaar wat van de dienstregeling af te snoepen, tarieven te verhogen en personeel minder laten verdienen.
  maandag 19 oktober 2015 @ 06:39:38 #83
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_156938073
Vandaag Busworld! *O* Samen met de baas op uitnoding van Setra/Mercedes er heen, lunchafspraak bij Scania en ook nog een gegarandeerd bezoek aan Volvo en VDL :P Druk dagje! *O*
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_156938206
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 06:39 schreef qu63 het volgende:
Vandaag Busworld! *O* Samen met de baas op uitnoding van Setra/Mercedes er heen, lunchafspraak bij Scania en ook nog een gegarandeerd bezoek aan Volvo en VDL :P Druk dagje! *O*
Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezier
pi_156938958
matige planning, tegelijk met de RAI
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:14:56 #86
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_156956822
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 07:32 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezier
0,0 foto's gemaakt ;)

Wat een lange dag zeg -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_157103137
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:20:31 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157103625
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:24:36 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157103722
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
waarschijnlijk moet je een keuze maken tussen stad en streek, afhankelijk van het gebied waar je komt te rijden natuurlijk. Wel is het zo dat stadsdienst soms streeklijnen rijdt en andersom. Maar net wat voor de vervoerder het beste uitkomt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157103730
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.
sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.
gezien je wel routes moet kennen.. en ze zeker in het begin je niet continu gaan begeleiden.. dan zal je een beperkter route pakket leren denk ik
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:26:59 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157103754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.
gezien je wel routes moet kennen.. en ze zeker in het begin je niet continu gaan begeleiden.. dan zal je een beperkter route pakket leren denk ik
In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157103793
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezien ;) altijd een ervaren sjoof die mee rijd om in te grijpen als de boel verkeer gaat
pi_157104049
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
Zo das niet veel idd!
Wat ik weet vanuit de spoorwereld is dat je daar gaat 'wegleren'. Oftewel gewoon een paar keer mee op een bepaalde route tot je de belangrijke punten in je hoofd hebt en daar maak je dan een korte test 'wegexamen' over.
Deze kennis kan je blijven uitbreiden tot je zo'n beetje heel Nederland in je pakket hebt. Maakt wel dat je alle mooie gevarieerde diensten kan krijgen...

Maar als chauffeur rij je dus hooguit 2 routes en that's it? Of is dat slechts waar je mee begint?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:57:33 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157104170
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zo das niet veel idd!
Wat ik weet vanuit de spoorwereld is dat je daar gaat 'wegleren'. Oftewel gewoon een paar keer mee op een bepaalde route tot je de belangrijke punten in je hoofd hebt en daar maak je dan een korte test 'wegexamen' over.
Deze kennis kan je blijven uitbreiden tot je zo'n beetje heel Nederland in je pakket hebt. Maakt wel dat je alle mooie gevarieerde diensten kan krijgen...

Maar als chauffeur rij je dus hooguit 2 routes en that's it? Of is dat slechts waar je mee begint?
Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157104247
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?
  maandag 26 oktober 2015 @ 00:39:48 #96
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157104497
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezien ;) altijd een ervaren sjoof die mee rijd om in te grijpen als de boel verkeer gaat
Hier in de regio (Hilversum) hangen ook overal bordjes van CXX aan de lantaarnpalen om de routes aan te geven. Je bent alleen wel in diepe shit als je zo'n bordje mist :X
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 01:17:21 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157104628
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.

Ik ben als uitzendkracht twee of drie weken mee geweest met een mentorchauffeur, om zo de bus, de kaartverkoop en uiteraard ook de lijnen te leren kennen. Als uitzendkracht is dit helaas wel allemaal eigen tijd... Daarmee ken je uiteraard nog niet alle lijnen, maar in die tijd kun je vaak wel veel lijnen van één stalling leren. De rest van de lijnen leer je door mee te rijden met collega's (routeverkenning), dat is de manier waarop het eigenlijk moet.

Als ik voor mezelf spreek heb ik dit niet voor alle lijnen gedaan: deels omdat ik ze gewoon al kende hier in de omgeving, en deels heb ik ze geleerd door met het routeboek (rotonde links, stoplichten rechts, na de halte X derde straat links, enz.) en Google Maps/Streetview de route vooraf te bekijken. Daarnaast zijn er voor nieuwe lijnen vaak bordjes, maar die verdwijnen wel eens.... De vuistregel is dat als je 5 minuten geen halte meer gezien hebt dat je dan verkeerd bent gereden ;)
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Klopt, van het complete Twents-lijnennet heb ik alleen de snelbus 62 nog niet gehad. Daarvan wordt maar één rit zelf gereden (de rest is uitbesteed) en alleen 4km snelweg is er anders aan. Daarnaast de scholierenlijnen 601 t/m 605, maar die zijn zelfs volledig uitbesteed.

quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 00:04 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?
Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessie :')

Het hangt er trouwens wel vanaf hoe makkelijk je een route kunt onthouden: na een lijn 1 of 2 keer gereden te hebben ken ik hem gelukkig wel, maar sommigen hebben daar wat langer voor nodig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157108470
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 01:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.
Klinkt goed! Voor oudere chauffeurs hoeft dit dus niet, maar is er dan een reden waarom je er niet voor zou kiezen een mix te hebben? Houdt het werk toch net iets gevarieerder, lijkt me.

quote:
Ik ben als uitzendkracht twee of drie weken mee geweest met een mentorchauffeur, om zo de bus, de kaartverkoop en uiteraard ook de lijnen te leren kennen. Als uitzendkracht is dit helaas wel allemaal eigen tijd... Daarmee ken je uiteraard nog niet alle lijnen, maar in die tijd kun je vaak wel veel lijnen van één stalling leren. De rest van de lijnen leer je door mee te rijden met collega's (routeverkenning), dat is de manier waarop het eigenlijk moet.

Als ik voor mezelf spreek heb ik dit niet voor alle lijnen gedaan: deels omdat ik ze gewoon al kende hier in de omgeving, en deels heb ik ze geleerd door met het routeboek (rotonde links, stoplichten rechts, na de halte X derde straat links, enz.) en Google Maps/Streetview de route vooraf te bekijken. Daarnaast zijn er voor nieuwe lijnen vaak bordjes, maar die verdwijnen wel eens.... De vuistregel is dat als je 5 minuten geen halte meer gezien hebt dat je dan verkeerd bent gereden ;)
Klopt, heb ook al gehoord dat de opleiding die eraan vooraf gaat volledig in eigen tijd (onbetaald) is. Maar das niet zo'n probleem.
Enne alle lijnen van één stalling, ik dacht eigenlijk dat je sowieso maar op één stalling geplaatst werd, maar je bent dus in principe inzetbaar op alle stallingen van de concessie?

quote:
Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessie :')

Het hangt er trouwens wel vanaf hoe makkelijk je een route kunt onthouden: na een lijn 1 of 2 keer gereden te hebben ken ik hem gelukkig wel, maar sommigen hebben daar wat langer voor nodig.
Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten...
  maandag 26 oktober 2015 @ 12:09:43 #99
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157108813
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 12:11:13 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157108849
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef GrumpyCat het volgende:
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
Jij werkt in ZHN?

Is de nieuwe dienstregeling al bekend? O-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 26 oktober 2015 @ 12:13:36 #101
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157108894
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij werkt in ZHN?

Is de nieuwe dienstregeling al bekend? O-)
Jep, werk vanuit het hoofdkantoor vaak in ZHN. Nieuwe dienstregeling kan ik helaas nog niks over zeggen!
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 12:14:43 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157108921
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:13 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Jep, werk vanuit het hoofdkantoor vaak in ZHN. Nieuwe dienstregeling kan ik helaas nog niks over zeggen!
Geheimhoudingsplicht? -O-

Vorig jaar was het al bekend rond deze tijd, valt toch tegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 26 oktober 2015 @ 12:18:02 #103
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157108999
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geheimhoudingsplicht? -O-

Vorig jaar was het al bekend rond deze tijd, valt toch tegen.
Klopt ja...zodra het naar buiten mag hoor je het uiteraard!
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_157109097
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef GrumpyCat het volgende:
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
Ik woon op letterlijk een steenworp afstand van de stalling waar ik bij heb gesolliciteerd, zijn nog wel andere stallingen binnen de concessie maar die liggen niet echt in de buurt :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 12:22:55 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157109104
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:18 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Klopt ja...zodra het naar buiten mag hoor je het uiteraard!
^O^
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 26 oktober 2015 @ 12:28:05 #106
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157109189
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:22 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik woon op letterlijk een steenworp afstand van de stalling waar ik bij heb gesolliciteerd, zijn nog wel andere stallingen binnen de concessie maar die liggen niet echt in de buurt :P
Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 12:57:56 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157109748
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klinkt goed! Voor oudere chauffeurs hoeft dit dus niet, maar is er dan een reden waarom je er niet voor zou kiezen een mix te hebben? Houdt het werk toch net iets gevarieerder, lijkt me.
Die keus is er hier helemaal niet: iedereen heeft mix behalve de mensen die van vroeger uit rechten hebben. Het is wel zo dat er diensten zijn met alleen stad of alleen streek, maar de hele week stad kun je hier niet voor kiezen iig.
quote:
[..]

Klopt, heb ook al gehoord dat de opleiding die eraan vooraf gaat volledig in eigen tijd (onbetaald) is. Maar das niet zo'n probleem.
Enne alle lijnen van één stalling, ik dacht eigenlijk dat je sowieso maar op één stalling geplaatst werd, maar je bent dus in principe inzetbaar op alle stallingen van de concessie?
Dat is in Twente wel het geval, maar hier liggen de stallingen dan ook dicht bij elkaar. Alle stallingen liggen binnen 15km van een andere stalling.
quote:
[..]

Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten...
Daar heb ik geen ervaring mee, heb destijds een gewoon sollicitatiegesprek gehad bij het uitzendbureau.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157115819
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
Van 2 wel ja, vooral omdat ik de lijnen uit stalling 2 eigenlijk helemaal niet ken :') die uit stalling 1 zijn dan weer makkelijk, want die routes ken ik nu ook al grotendeels...
  Spellchecker dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:14:42 #109
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_157127560
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
Valt wel mee hoor, je kunt meer in je hersenen kwijt dan je zou denken, en als je de routes maar vaak genoeg rijdt kun je ze allemaal blind rijden (in figuurlijke zin dan)...

Ik kende zo'n beetje alle buslijnen (stad en streek) in Fryslân, in mijn tijd als buschauffeur (= tot bijna 3 jaar geleden) en zou de meesten nu nóg probleemloos kunnen rijden :s)
Tevens -purist.
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:39:59 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157127636

My name is Bus. James Bus.

De aansturing van de displays vanuit de boordcomputer deed het niet meer, dus toen moest er handmatig wat ingesteld worden. Na eerst 62 er op gehad te hebben vond ik voor de laatste rit 007 wel een leuk lijnnummer B-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:33:56 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157128606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 02:39 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
My name is Bus. James Bus.

De aansturing van de displays vanuit de boordcomputer deed het niet meer, dus toen moest er handmatig wat ingesteld worden. Na eerst 62 er op gehad te hebben vond ik voor de laatste rit 007 wel een leuk lijnnummer B-)
_O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:01:25 #112
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_157128908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:

Valt wel mee hoor, je kunt meer in je hersenen kwijt dan je zou denken, en als je de routes maar vaak genoeg rijdt kun je ze allemaal blind rijden (in figuurlijke zin dan)...

Ik kende zo'n beetje alle buslijnen (stad en streek) in Fryslân, in mijn tijd als buschauffeur (= tot bijna 3 jaar geleden) en zou de meesten nu nóg probleemloos kunnen rijden :s)
:Y ik ken alleen de 315 niet. hoewel ik dan niet op de stad rijd, ken ik de weg in leeuwarden wel goed genoeg om niet hopeloos te verdwalen.

quote:
Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten..
Ben er zelf via randstad ingekomen. sollicitatiegesprekje, rekentest (kaartverkoop), wat zou je dan als iemand je bus niet uit wil/lastig is. als je hier door komt volgde destijds een psychologische test.
pi_157132030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:01 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

:Y ik ken alleen de 315 niet. hoewel ik dan niet op de stad rijd, ken ik de weg in leeuwarden wel goed genoeg om niet hopeloos te verdwalen.

[..]

Ben er zelf via randstad ingekomen. sollicitatiegesprekje, rekentest (kaartverkoop), wat zou je dan als iemand je bus niet uit wil/lastig is. als je hier door komt volgde destijds een psychologische test.
Ah bedankt voor het inzicht. Hm wat zou ik doen als iemand lastig is... denk sowieso kalm blijven en vooral niet de discussie aangaan want dat win je toch niet, of het escaleert dan juist. Dus dan maar doorrijden en eventueel service en veiligheid (als dat er is?) inlichten. Zit ik zo in de juiste richting? :P
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:48:38 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157132558
Als iemand de bus niet uit wil en jij vindt dat diegene er wel uit moet dan zet je de bus aan de kant en weiger je om verder te rijden. Werkt gegarandeerd: de andere passagiers keren zich dan tegen hem/haar, en werken hem met een beetje geluk zelfs voor je de bus uit. Zo niet dan bel je de verkeersleiding die dan een controleteam of de politie naar je toestuurt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157133197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:48 schreef dennistd het volgende:
Als iemand de bus niet uit wil en jij vindt dat diegene er wel uit moet dan zet je de bus aan de kant en weiger je om verder te rijden. Werkt gegarandeerd: de andere passagiers keren zich dan tegen hem/haar, en werken hem met een beetje geluk zelfs voor je de bus uit. Zo niet dan bel je de verkeersleiding die dan een controleteam of de politie naar je toestuurt.
Hm oke, mijn eerste gedachte is dat je daarmee de andere passagiers 'straft', omdat zij zo ook niet verder kunnen reizen tot die persoon de bus uit is. Maar goed om te weten in ieder geval :)
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:24:15 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157133289
Maar het is wel de enige goede oplossing vind ik. Stel dat iemand de bus binnenkomt en gaat zitten zonder te betalen. Je spreekt hem er op aan maar hij zegt 'ik betaal al belasting en de bus wordt betaald van de belasting dus ik mag gratis mee'.

Hij wil dus niet betalen, maar ook de bus niet uit. Als je dan toch gaat rijden dan doet hij het de volgende keer weer (het werkt immers) en de andere passagiers gaan het dan ook doen (hij hoeft niet te betalen, dan hoef ik het ook niet).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 november 2015 @ 16:56:41 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157272277
Kan iemand mij de puinhoop van lijn 401 Breda Utrecht verklaren? Er rijden bussen niet, er rijden bussen wel maar als ondersteuning. De ondersteuningsrit chauffeurs die tot sleeuwijk rijden weten niet of de echte ritten naar utrecht al te vroeg vertrokken zijn of vertraagd. Op 9292 staat dat bussen al weg zijn, maar op station Breda nog niet. Men doet maar wat 8)7
  maandag 2 november 2015 @ 20:17:11 #118
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_157276526
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij de puinhoop van lijn 401 Breda Utrecht verklaren? Er rijden bussen niet, er rijden bussen wel maar als ondersteuning. De ondersteuningsrit chauffeurs die tot sleeuwijk rijden weten niet of de echte ritten naar utrecht al te vroeg vertrokken zijn of vertraagd. Op 9292 staat dat bussen al weg zijn, maar op station Breda nog niet. Men doet maar wat 8)7
Deze bussen zijn altijd een puinhoop, heeft ook al meerdere keren in de krant gestaan.

O.a.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/uren-wachten-op-de-brabantliner-1.5226360
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2015 @ 11:26:35 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157310094
quote:
EBS staakt de strijd. Maar ja die partij had ook verloren. Het gaat om Syntus en die hebben nog even om in beroep te gaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2015 @ 15:46:48 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157337076
Nieuwe dienstregeling ZHN bekend *O*

Mijn bus, welke volgend jaar overgaat naar R-net lijn 4xx met de hele dag een 10 minuten dienst, is geknipt in de middag- en avondspits van een 10-minuten-dienst naar een kwartiersdienst :') :'(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 5 november 2015 @ 22:15:22 #121
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157348376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe dienstregeling ZHN bekend *O*

Mijn bus, welke volgend jaar overgaat naar R-net lijn 4xx met de hele dag een 10 minuten dienst, is geknipt in de middag- en avondspits van een 10-minuten-dienst naar een kwartiersdienst :') :'(
Was je me toch nog even voor, bevalt ie verder? ;)
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2015 @ 22:22:00 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157348594
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:15 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Was je me toch nog even voor, bevalt ie verder? ;)
Nog niet verder in verdiept, maar de verandering van 365 is niet leuk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 november 2015 @ 13:48:13 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157646895
https://www.noord-holland(...)OV-HaarlemIJmond.htm

quote:
Overbruggingsconcessie voor OV Haarlem-IJmond
18 november 2015 - Nieuwsartikel
De provincie Noord-Holland heeft besloten om een overbruggingsconcessie te verlenen aan Connexxion per 13 december 2015.

Dit is noodzakelijk omdat er tot 25 november 2015 beroep kan worden aangetekend tegen de gunning van de nieuwe concessie en waarmee de implementatie van de nieuwe concessie niet haalbaar is voor 13 december.

De huidige concessierechten lopen van rechtswege af op 12 december 2015 en de nieuwe concessierechten kunnen pas worden geëffectueerd als de procedures zijn beëindigd en de implementatie kan worden opgepakt. De nieuw gegunde concessie zal maximaal twee jaar later aanvangen, maar zo veel eerder als mogelijk. Randvoorwaarden daarbij zijn dat er ten minste een implementatietermijn voor Connexxion dient te zijn van negen maanden én dat de aanvang plaatsvindt op één van de twee gebruikelijke momenten (start nieuwe dienstregeling per medio december of aanvang zomerdienstregeling).

Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport woensdag 18 november 2015 @ 14:27:47 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157647699
quote:
een implementatietermijn voor Connexxion
Ze gaan er al vast vanuit dat Connexxion ook dit keer weer de bezwaarprocedures wint?

quote:
Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
Tuurlijk, want voor dit soort overbruggingsconcessies wordt de hoofdprijs betaald :Y)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157746520


retour ticket schadehersteller ? of enkele reis naar de sloop? :?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2015 @ 20:12:58 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157747006
ik denk dat ie niet meer hersteld wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157747029
zonde van die mooie deuren
pi_157747047
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2015 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
zonde van die mooie deuren
8)7 :D!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2015 @ 20:14:57 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157747090
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2015 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
zonde van die mooie deuren
Jij kijkt ook alleen daar maar naar he _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157747887
Ben er al vier jaar vandaan volgens mij, dat is nog het ergste _O-
pi_157747965
Als ik dit vijf jaar terug had gezien had ik gedacht 'kut, morgenvroeg niet rustig aan beginnen...' :@ En nu op zondagavond aan het werk om een deadline te halen _O- Het kan verkeren :P
pi_157748211
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2015 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik dit vijf jaar terug had gezien had ik gedacht 'kut, morgenvroeg niet rustig aan beginnen...' :@ En nu op zondagavond aan het werk om een deadline te halen _O- Het kan verkeren :P
t leven is moeilijk..
pi_157748948
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t leven is moeilijk..
het leven is heerlijk O+
pi_157748999
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2015 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

het leven is heerlijk O+
zolang er maar deuren zijn? :D
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:21:48 #135
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157797760
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zolang er maar deuren zijn? :D
Open deuren ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Redactie Sport dinsdag 24 november 2015 @ 23:14:07 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157801122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:21 schreef qu63 het volgende:

[..]

Open deuren ;)
Met dit weer heb ik ze liever dicht ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157803222
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

retour ticket schadehersteller ? of enkele reis naar de sloop? :?
Als die voor sloop zou zijn dan zou ik nog best het zij- en achterdisplay willen hebben samen met de stuurkast... die lijken nog redelijk heel O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2015 @ 12:28:24 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157807846
quote:
Syntus is, zoals verwacht, in beroep gegaan tegen de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan xx
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)ssie-haarlem-ijmond/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 november 2015 @ 13:29:35 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157809198
Maar eens de nieuwe dienstregeling doorgenomen hier in Leiden en wat een droevenis weer...

Lijn 37 is verlegd om een langere route te rijden, maar wel via het Bio Science Park (goed plan, daar is echt vraag). Laat die fucking bus dan aansluiten op de collegetijden :r

Nu is er enkel 's ochtends om 8:50 en 8:51 (lijn 57) die bij mijn faculteit een aansluiting geeft (college om 9:00) en de rest van de dag is het telkens net te laat of minstens 20 minuten voor aanvang. Er zijn dus twee buslijnen die langsrijden en beiden rijden de hele dag ongeveer tegelijk weg van Leiden Centraal :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157829176
Alles buiten de stad of op een bedrijventerrein is nagenoeg onbereikbaar met het OV... Morgen een afspraak maar rijdt totaal geen bus langs. Moet 15-20 minuten lopen vanaf station. Dat is ook meteen wel mijn max. Een fiets is een optie, maar niet voor eenmalig gebruik. Zou ik er elke dag moeten zijn misschien wel, maar een halte op loopafstand is toch niet te veel gevraagd? Zijn er mensen die dagelijks naar hun werk gaan met het OV? Niet alle bedrijven zitten in de stad. Puur vanwege de slechte bereikbaarheid zou ik afhaken, maar ja geen rijbewijs dus geen keuze..
pi_157839550
zo vandaag nog even genoten van de oude dienstregeling :P en leuk wat kilometers gemaakt denk ik :)

Lijn, Van, Naar
95, Joure Rotonde, Leeuwarden Borniastraat
114, Leeuwarden Borniastraat, Drachten van Knobelsdorffplein
18, Drachten van Knobelsdorffplein, Assen Busstation
110, Assen Busstation, Gieten OV-Knooppunt N33/N34
59, Gieten OV-Knooppunt N33/N34, Emmen Station
42, Emmen Station, Vlagtwedde Marke
14, Vlagtwedde Marke, Stadskanaal Busstation

kosten: ¤15,82..

volgens google is dat met de auto al 229KM :P ( en dan volgt die niet eens de daadwerkelijke lijnen :P )

[ Bericht 17% gewijzigd door Ou-Tannu op 26-11-2015 18:40:22 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 november 2015 @ 18:32:57 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157839597
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:32 schreef Deezertje het volgende:
Alles buiten de stad of op een bedrijventerrein is nagenoeg onbereikbaar met het OV... Morgen een afspraak maar rijdt totaal geen bus langs. Moet 15-20 minuten lopen vanaf station. Dat is ook meteen wel mijn max. Een fiets is een optie, maar niet voor eenmalig gebruik. Zou ik er elke dag moeten zijn misschien wel, maar een halte op loopafstand is toch niet te veel gevraagd? Zijn er mensen die dagelijks naar hun werk gaan met het OV? Niet alle bedrijven zitten in de stad. Puur vanwege de slechte bereikbaarheid zou ik afhaken, maar ja geen rijbewijs dus geen keuze..
Soms vormen bedrijventerreinen een soort (bijna) doodlopende straat. Daar een bus laten komen heeft geen zin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157839741
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Soms vormen bedrijventerreinen een soort (bijna) doodlopende straat. Daar een bus laten komen heeft geen zin.
True.. al zou het prima kunnen als verlenging van een bestaande lijn.. net als sommige streeklijnen aan het begin (of eind..) nog even een rondje door een woonwijk doen als een soft of stadsdienst
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 november 2015 @ 18:41:20 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157839831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

True.. al zou het prima kunnen als verlenging van een bestaande lijn.. net als sommige streeklijnen aan het begin (of eind..) nog even een rondje door een woonwijk doen als een soft of stadsdienst
Hier lopen twee lijnen door Roelofarendsveen, mijn werk zit op 20 minuten lopen van de halte.

Probleem: beide lijnen hebben een beginpunt in Leiden en eindigen in Leimuiden en Schiphol. Hoe precies is dat op te lossen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157839926
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier lopen twee lijnen door Roelofarendsveen, mijn werk zit op 20 minuten lopen van de halte.

Probleem: beide lijnen hebben een beginpunt in Leiden en eindigen in Leimuiden en Schiphol. Hoe precies is dat op te lossen?
rondje rijden.. kijk maar eens naar lijn 28 van Arriva Fryslan :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 18:46:35 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157840000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rondje rijden.. kijk maar eens naar lijn 28 van Arriva Fryslan :P
Wil je een paar cent besparen, dan stap je uit, laat je de bus een rondje rijden, loop jij ondertussen naar de overzijde van de weg en stapt weer in richting eindbestemming _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157840013
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wil je een paar cent besparen, dan stap je uit, laat je de bus een rondje rijden, loop jij naar de overzijde van de weg en stapt weer in richting eindbestemming _O-
Precies.. :P dat kan ook wel op industrie tereinen.. ( dat kansloze rondje dan ;) )
pi_157840817
en waarom heeft er nou schijnbaar niemand een tool gemaakt waarmee je de lijnkilometers met peanuts kan berekenen? :P
pi_157840820
Ze hebben het hier wel geprobeerd; maar op de klassieke manier: halte tijden sluiten niet aan bij werktijden en ook in de spits slechts eens per half uur. Aansluitingen op station van 20 minuten stilstaand wachten... Gevolg: bijna geen reizigers. Nee zo is het OV geen aantrekkelijk alternatief :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 november 2015 @ 19:56:14 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157842430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
en waarom heeft er nou schijnbaar niemand een tool gemaakt waarmee je de lijnkilometers met peanuts kan berekenen? :P
9292?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')