Jep, werk vanuit het hoofdkantoor vaak in ZHN. Nieuwe dienstregeling kan ik helaas nog niks over zeggen!quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij werkt in ZHN?
Is de nieuwe dienstregeling al bekend?
Geheimhoudingsplicht?quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:13 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Jep, werk vanuit het hoofdkantoor vaak in ZHN. Nieuwe dienstregeling kan ik helaas nog niks over zeggen!
Klopt ja...zodra het naar buiten mag hoor je het uiteraard!quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geheimhoudingsplicht?
Vorig jaar was het al bekend rond deze tijd, valt toch tegen.
Ik woon op letterlijk een steenworp afstand van de stalling waar ik bij heb gesolliciteerd, zijn nog wel andere stallingen binnen de concessie maar die liggen niet echt in de buurtquote:Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef GrumpyCat het volgende:
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:18 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Klopt ja...zodra het naar buiten mag hoor je het uiteraard!
Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik woon op letterlijk een steenworp afstand van de stalling waar ik bij heb gesolliciteerd, zijn nog wel andere stallingen binnen de concessie maar die liggen niet echt in de buurt
Die keus is er hier helemaal niet: iedereen heeft mix behalve de mensen die van vroeger uit rechten hebben. Het is wel zo dat er diensten zijn met alleen stad of alleen streek, maar de hele week stad kun je hier niet voor kiezen iig.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klinkt goed! Voor oudere chauffeurs hoeft dit dus niet, maar is er dan een reden waarom je er niet voor zou kiezen een mix te hebben? Houdt het werk toch net iets gevarieerder, lijkt me.
Dat is in Twente wel het geval, maar hier liggen de stallingen dan ook dicht bij elkaar. Alle stallingen liggen binnen 15km van een andere stalling.quote:[..]
Klopt, heb ook al gehoord dat de opleiding die eraan vooraf gaat volledig in eigen tijd (onbetaald) is. Maar das niet zo'n probleem.
Enne alle lijnen van één stalling, ik dacht eigenlijk dat je sowieso maar op één stalling geplaatst werd, maar je bent dus in principe inzetbaar op alle stallingen van de concessie?
Daar heb ik geen ervaring mee, heb destijds een gewoon sollicitatiegesprek gehad bij het uitzendbureau.quote:[..]
Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten...
Van 2 wel ja, vooral omdat ik de lijnen uit stalling 2 eigenlijk helemaal niet kenquote:Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
Valt wel mee hoor, je kunt meer in je hersenen kwijt dan je zou denken, en als je de routes maar vaak genoeg rijdt kun je ze allemaal blind rijden (in figuurlijke zin dan)...quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:28 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Het lijkt me iig wel lastig. Als chauffeur het hele lijnenpakket van 2 stallingen uit je hoofd kennen...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:39 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
My name is Bus. James Bus.
De aansturing van de displays vanuit de boordcomputer deed het niet meer, dus toen moest er handmatig wat ingesteld worden. Na eerst 62 er op gehad te hebben vond ik voor de laatste rit 007 wel een leuk lijnnummer![]()
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:
Valt wel mee hoor, je kunt meer in je hersenen kwijt dan je zou denken, en als je de routes maar vaak genoeg rijdt kun je ze allemaal blind rijden (in figuurlijke zin dan)...
Ik kende zo'n beetje alle buslijnen (stad en streek) in Fryslân, in mijn tijd als buschauffeur (= tot bijna 3 jaar geleden) en zou de meesten nu nóg probleemloos kunnen rijden
Ben er zelf via randstad ingekomen. sollicitatiegesprekje, rekentest (kaartverkoop), wat zou je dan als iemand je bus niet uit wil/lastig is. als je hier door komt volgde destijds een psychologische test.quote:Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten..
Ah bedankt voor het inzicht. Hm wat zou ik doen als iemand lastig is... denk sowieso kalm blijven en vooral niet de discussie aangaan want dat win je toch niet, of het escaleert dan juist. Dus dan maar doorrijden en eventueel service en veiligheid (als dat er is?) inlichten. Zit ik zo in de juiste richting?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:01 schreef Gnittoo het volgende:
[..]ik ken alleen de 315 niet. hoewel ik dan niet op de stad rijd, ken ik de weg in leeuwarden wel goed genoeg om niet hopeloos te verdwalen.
[..]
Ben er zelf via randstad ingekomen. sollicitatiegesprekje, rekentest (kaartverkoop), wat zou je dan als iemand je bus niet uit wil/lastig is. als je hier door komt volgde destijds een psychologische test.
Hm oke, mijn eerste gedachte is dat je daarmee de andere passagiers 'straft', omdat zij zo ook niet verder kunnen reizen tot die persoon de bus uit is. Maar goed om te weten in ieder gevalquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 12:48 schreef dennistd het volgende:
Als iemand de bus niet uit wil en jij vindt dat diegene er wel uit moet dan zet je de bus aan de kant en weiger je om verder te rijden. Werkt gegarandeerd: de andere passagiers keren zich dan tegen hem/haar, en werken hem met een beetje geluk zelfs voor je de bus uit. Zo niet dan bel je de verkeersleiding die dan een controleteam of de politie naar je toestuurt.
Deze bussen zijn altijd een puinhoop, heeft ook al meerdere keren in de krant gestaan.quote:Op maandag 2 november 2015 16:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij de puinhoop van lijn 401 Breda Utrecht verklaren? Er rijden bussen niet, er rijden bussen wel maar als ondersteuning. De ondersteuningsrit chauffeurs die tot sleeuwijk rijden weten niet of de echte ritten naar utrecht al te vroeg vertrokken zijn of vertraagd. Op 9292 staat dat bussen al weg zijn, maar op station Breda nog niet. Men doet maar wat
EBS staakt de strijd. Maar ja die partij had ook verloren. Het gaat om Syntus en die hebben nog even om in beroep te gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:05 schreef borisz het volgende:
Uit IJC, HD enz. http://www.ijmuidercouran(...)t&utm_medium=twitter
[..]
Was je me toch nog even voor, bevalt ie verder?quote:Op donderdag 5 november 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe dienstregeling ZHN bekend
Mijn bus, welke volgend jaar overgaat naar R-net lijn 4xx met de hele dag een 10 minuten dienst, is geknipt in de middag- en avondspits van een 10-minuten-dienst naar een kwartiersdienst![]()
Nog niet verder in verdiept, maar de verandering van 365 is niet leuk.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:15 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Was je me toch nog even voor, bevalt ie verder?
quote:Overbruggingsconcessie voor OV Haarlem-IJmond
18 november 2015 - Nieuwsartikel
De provincie Noord-Holland heeft besloten om een overbruggingsconcessie te verlenen aan Connexxion per 13 december 2015.
Dit is noodzakelijk omdat er tot 25 november 2015 beroep kan worden aangetekend tegen de gunning van de nieuwe concessie en waarmee de implementatie van de nieuwe concessie niet haalbaar is voor 13 december.
De huidige concessierechten lopen van rechtswege af op 12 december 2015 en de nieuwe concessierechten kunnen pas worden geëffectueerd als de procedures zijn beëindigd en de implementatie kan worden opgepakt. De nieuw gegunde concessie zal maximaal twee jaar later aanvangen, maar zo veel eerder als mogelijk. Randvoorwaarden daarbij zijn dat er ten minste een implementatietermijn voor Connexxion dient te zijn van negen maanden én dat de aanvang plaatsvindt op één van de twee gebruikelijke momenten (start nieuwe dienstregeling per medio december of aanvang zomerdienstregeling).
Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
Ze gaan er al vast vanuit dat Connexxion ook dit keer weer de bezwaarprocedures wint?quote:een implementatietermijn voor Connexxion
Tuurlijk, want voor dit soort overbruggingsconcessies wordt de hoofdprijs betaaldquote:Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |