R-Net? Of Ster-Net?quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Welke OV maatschappij rijdt met rood met grijze Volvo bussen? De naam eindigde op Net Net?
Ik zag die rijden op de B402 in Duitsland (dat is de weg waar de A37 in over gaat) en die de afslag Schöningsdorf (klein dorp, voor zover ik weet zit daar ook geen bussenbouwer). Vond ik nogal vreemd eigenlijk...
Lijkt me dan een bus van R net. Die is echt ver uit de richting danquote:
Arriva heeft rood/grijze Volvo's in R-Net bestickering voor de concessie Zuid-Holland-Noordquote:Op vrijdag 25 september 2015 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Welke OV maatschappij rijdt met rood met grijze Volvo bussen? De naam eindigde op Net Net?
Ik zag die rijden op de B402 in Duitsland (dat is de weg waar de A37 in over gaat) en die de afslag Schöningsdorf (klein dorp, voor zover ik weet zit daar ook geen bussenbouwer). Vond ik nogal vreemd eigenlijk...
Volgens de FB meneer van Arriva was er geen bus van hun gestolen. Het zal wel dan, misschien verkocht ofzo?quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft rood/grijze Volvo's in R-Net bestickering voor de concessie Zuid-Holland-Noord
lijkt me niet. Enige wat ik kan bedenken is een testrit ten behoeve van de inbouw van Albatros 2. Ik meen dat dit in Meppel gebeurt, maar dan nog is het vreemd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens de FB meneer van Arriva was er geen bus van hun gestolen. Het zal wel dan, misschien verkocht ofzo?
Dat zou nog kunnen. Schöningsdorf is de eerste afrit in Dld, dus misschien keerde hij daar.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me niet. Enige wat ik kan bedenken is een testrit ten behoeve van de inbouw van Albatros 2. Ik meen dat dit in Meppel gebeurt, maar dan nog is het vreemd.
Toevallig ook verdwaalde R-Net-bussen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaat wel lekker in de stad groningen.. zwartreizende wurgslangen.. gewone en Qliner die naar de schade hersteller moeten..
geen flauw idee vanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toevallig ook verdwaalde R-Net-bussen?
Moet je even kijken bij Schadecentrum Rengers, die doen herstelwerk voor Q-Buzzz. Geen idee of zij de enigen zijn die dat doen of dat er meer bedrijven zijn die dat doen. Er staan in elk geval regelmatig bussen daar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toevallig ook verdwaalde R-Net-bussen?
Q-Buzz heeft toch geen R-Net-lijnen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet je even kijken bij Schadecentrum Rengers, die doen herstelwerk voor Q-Buzzz. Geen idee of zij de enigen zijn die dat doen of dat er meer bedrijven zijn die dat doen. Er staan in elk geval regelmatig bussen daar.
Qbuzz heeft zwarte Qlink bussen (geen R-net die antraciet zijn), maar dat bedoelde Ou-Tannu niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaat wel lekker in de stad groningen.. zwartreizende wurgslangen.. gewone en Qliner die naar de schade hersteller moeten..
worden die niet in Meppel voorzien van Albatros 2? Naast dat er een aantal bussen weg zijn om gespoten te wordenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toevallig ook verdwaalde R-Net-bussen?
Ik weet niet eens wat R Net isquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Q-Buzz heeft toch geen R-Net-lijnen?
Snelbus-formule in de randstadquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat R Net is
Ik gaf alleen aan waar je schade bussen kunt vinden
Almere en Hoofddorp-Schiphol hebben een gigantisch busbanennetwerkquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Snel en randstad bij elkaar in 1 zin
allemaal asfalt waardoor de automobilist weer in de file moet staanquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Almere en Hoofddorp-Schiphol hebben een gigantisch busbanennetwerk
Een lerares van mij vertelde ooit voor de klas dat ze weer terug ging verhuizen naar Den Haag (of ergens in die buurt). Want dat was veel mooier, overal dicht bij en weet ik niet wat meer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Snel en randstad bij elkaar in 1 zin
Dit. Ik geef Syntus een goede kans om het beroep te winnenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Nu ben ik wel benieuwd op welke wijzequote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Naar verluidt had Syntus veruit het beste bod en heeft connexxion achteraf haar bieding aan mogen passen, waardoor het op gelijke hoogte kwam met Syntus. Daarna heeft het lot bepaald dat connexxion de concessie toegewezen kreegquote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd op welke wijze
quote:HAARLEM - Busvervoerder Connexxion blijft in de jaren 2016-2025 actief in het gebied Haarlem-IJmond. Dat volgt uit een advies van de provinciale bezwarencommissie over de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan de Noord-Hollandse vervoersmaatschappij.
Door Arthur de Mijttenaere - 15-10-2015, 9:00 (Update 15-10-2015, 9:00)
Het advies is voorlopig de laatste stap in een lange procedure die gaat om een order waar 150 miljoen euro subsidiegeld aan vast zit. Concurrenten Syntus uit Deventer en EBS uit Purmerend aasden ook op deze order. Ze verloren de gunning in januari en trekken nu ook bij de bezwarencommissie aan het kortste eind.
Ze hebben nog een laatste mogelijkheid om tegen dit besluit in beroep te gaan bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag. Een woordvoerder van Syntus liet gisteren alvast weten dat deze mogelijkheid tot beroep nader wordt bestudeerd. Er is zes weken de tijd om in beroep te gaan.
Inhoudelijk
De bezwarencommissie heeft in haar advies vooral gekeken naar de procedurele kant van de gunning en heeft niet zozeer op inhoudelijke gronden geoordeeld. De provincie krijgt de vingerwijzing om haar besluit beter te motiveren en ook mondeling toe te lichten bij de verliezende partijen. Vooral tussen Syntus en Connexxion was het een nek-aan-nek race. Uiteindelijk heeft een notaris in het bijzijn van de twee concurrenten geloot wie de gunning zou krijgen. Connexxion kwam toen als winnaar uit de bus.
Het besluit betekent nog niet dat Connexxion al nieuwe bussen kan kopen voor dit toekomstige vervoer. De concessie gaat al vrij spoedig in, maar er mogen volgens de provincie pas investeringen worden gedaan als zeker is dat er geen bezwaarprocedures meer lopen.
Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezierquote:Op maandag 19 oktober 2015 06:39 schreef qu63 het volgende:
Vandaag Busworld!Samen met de baas op uitnoding van Setra/Mercedes er heen, lunchafspraak bij Scania en ook nog een gegarandeerd bezoek aan Volvo en VDL
Druk dagje!
0,0 foto's gemaaktquote:Op maandag 19 oktober 2015 07:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezier
Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet?
waarschijnlijk moet je een keuze maken tussen stad en streek, afhankelijk van het gebied waar je komt te rijden natuurlijk. Wel is het zo dat stadsdienst soms streeklijnen rijdt en andersom. Maar net wat voor de vervoerder het beste uitkomt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet?
sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.
In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.
gezien je wel routes moet kennen.. en ze zeker in het begin je niet continu gaan begeleiden.. dan zal je een beperkter route pakket leren denk ik
probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezienquote:Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
Zo das niet veel idd!quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaanquote:Op zondag 25 oktober 2015 23:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zo das niet veel idd!
Wat ik weet vanuit de spoorwereld is dat je daar gaat 'wegleren'. Oftewel gewoon een paar keer mee op een bepaalde route tot je de belangrijke punten in je hoofd hebt en daar maak je dan een korte test 'wegexamen' over.
Deze kennis kan je blijven uitbreiden tot je zo'n beetje heel Nederland in je pakket hebt. Maakt wel dat je alle mooie gevarieerde diensten kan krijgen...
Maar als chauffeur rij je dus hooguit 2 routes en that's it? Of is dat slechts waar je mee begint?
Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Hier in de regio (Hilversum) hangen ook overal bordjes van CXX aan de lantaarnpalen om de routes aan te geven. Je bent alleen wel in diepe shit als je zo'n bordje mistquote:Op zondag 25 oktober 2015 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezienaltijd een ervaren sjoof die mee rijd om in te grijpen als de boel verkeer gaat
Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet?
Klopt, van het complete Twents-lijnennet heb ik alleen de snelbus 62 nog niet gehad. Daarvan wordt maar één rit zelf gereden (de rest is uitbesteed) en alleen 4km snelweg is er anders aan. Daarnaast de scholierenlijnen 601 t/m 605, maar die zijn zelfs volledig uitbesteed.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessiequote:Op maandag 26 oktober 2015 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?
Klinkt goed! Voor oudere chauffeurs hoeft dit dus niet, maar is er dan een reden waarom je er niet voor zou kiezen een mix te hebben? Houdt het werk toch net iets gevarieerder, lijkt me.quote:Op maandag 26 oktober 2015 01:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.
Klopt, heb ook al gehoord dat de opleiding die eraan vooraf gaat volledig in eigen tijd (onbetaald) is. Maar das niet zo'n probleem.quote:Ik ben als uitzendkracht twee of drie weken mee geweest met een mentorchauffeur, om zo de bus, de kaartverkoop en uiteraard ook de lijnen te leren kennen. Als uitzendkracht is dit helaas wel allemaal eigen tijd... Daarmee ken je uiteraard nog niet alle lijnen, maar in die tijd kun je vaak wel veel lijnen van één stalling leren. De rest van de lijnen leer je door mee te rijden met collega's (routeverkenning), dat is de manier waarop het eigenlijk moet.
Als ik voor mezelf spreek heb ik dit niet voor alle lijnen gedaan: deels omdat ik ze gewoon al kende hier in de omgeving, en deels heb ik ze geleerd door met het routeboek (rotonde links, stoplichten rechts, na de halte X derde straat links, enz.) en Google Maps/Streetview de route vooraf te bekijken. Daarnaast zijn er voor nieuwe lijnen vaak bordjes, maar die verdwijnen wel eens.... De vuistregel is dat als je 5 minuten geen halte meer gezien hebt dat je dan verkeerd bent gereden
Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten...quote:Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessie
Het hangt er trouwens wel vanaf hoe makkelijk je een route kunt onthouden: na een lijn 1 of 2 keer gereden te hebben ken ik hem gelukkig wel, maar sommigen hebben daar wat langer voor nodig.
Jij werkt in ZHN?quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef GrumpyCat het volgende:
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |