derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 15:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 16 december 2015 @ 16:03 |
Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet. | |
b2py | woensdag 16 december 2015 @ 16:09 |
Wel hoe lang die is? ;P | |
ziggyziggyziggy | woensdag 16 december 2015 @ 17:25 |
Geen idee. Ik ben niet op de post deze week. | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 17:29 |
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon. Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 16 december 2015 @ 18:29 |
Overigens is de Suikerunie in Groningen al jaren gesloten en grotendeels gesloopt. Die in Hoogkerk draait nog wel. | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 18:30 |
Suiker is ook kei slegd voor je. | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 18:31 |
Opvallend: Flixbus-Meinfernbus wil treinen gaan rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 18:38 |
"Dames en heren. Vanwege een lek ventieltje zal de Flixbus naar Berlijn van 9 uur 22 niet rijden. Flixbus zet treinen in. U vindt deze aan de bovenzijde van het Flixbusstation." | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 18:38 |
Bazen ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 18:44 |
Hoogkerk/Groningen, ligt praktisch aan elkaar ![]() | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 18:49 |
Geen verkeerde ontwikkeling toch? | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 18:50 |
Nu meer hopen dat ze dan ook worden toegelaten op de spoormarkt, straks moeten ze dit topic nog sluiten ![]() | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 18:51 |
Wel opvallend voor een bedrijf dat de trein juist zo hevig beconcurreert ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 18:52 |
ProRail zegt dat CoBouw de uitspraken van Pier Eringa verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat er nog steeds druk gewerkt wordt aan de invoering van PHS http://www.prorail.nl/nie(...)-volop-in-uitvoering [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-12-2015 19:09:22 (+d) ] | |
b2py | woensdag 16 december 2015 @ 19:03 |
Ik had ook niet anders verwacht | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 19:04 |
Wat een duidelijkheid weer dan he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 19:11 |
In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station. Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 19:13 |
Wacht maar. Ik snap ineens waarom ze de Singel weer vol laten lopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 19:15 |
Het is geen brug over het water ![]() | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 19:17 |
Lalala de ICd naar Breda is weer eens opgeheven wegens "zeer grote vertraging" (+16). Daar komt de zoveelste claim voor die godvergeten kuttrein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 19:21 |
Zal wel niet toegekend worden waarschijnlijk ![]() | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 19:25 |
En dan ga ik weer in bezwaar, duh ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 19:29 |
Sinds dit weekend: Sylt-Shuttle Plus. Een BR628 hangt achter aan de autotreinen en gaat dan verder naar het zuiden. Fernverkehrtarief, duurt 2 keer zo lang als Nahverkehr, en het schijnt dat je in de planner nog eerder de loopverbinding krijgt dan deze trein ![]() | |
dennistd | woensdag 16 december 2015 @ 20:23 |
En dat allemaal om de concurrent dwars te zitten... | |
Dr_Flash | woensdag 16 december 2015 @ 20:49 |
Je kunt er maar druk mee zijn hmm ![]() | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 21:39 |
Een oude naam keert terug als we Allgemeiner Zeitung mogen geloven: DB Schenker Rail gaat weer DB Cargo heten. Daarnaast zouden er tegen 2020 zo'n 3600 banen moeten zijn wegbezuinigd. | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 21:42 |
En waar vallen die ontslagen dan? Bij de machinisten of bv bij de vrachtwagen tak of overal wat? | |
James1988 | woensdag 16 december 2015 @ 21:47 |
Als ik het goed begrijp vooral in de railtak en bij distributiecentra. | |
greavy | woensdag 16 december 2015 @ 21:56 |
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht. | |
derLudolf | woensdag 16 december 2015 @ 22:05 |
Weet je ook waar dr trein weg komt? Suiker unie heeft ook een vestiging in Anklam (Mecklenburg Vorpommern) | |
Peter | woensdag 16 december 2015 @ 23:29 |
Al wat gehoord van je bericht naar ITL? | |
b2py | woensdag 16 december 2015 @ 23:34 |
Flinke aanrijding persoon daar tussen Rotterdam en Lombardijen, bij Blaak gebeurd? | |
dcm360 | woensdag 16 december 2015 @ 23:54 |
De storing vermeldt geen treinen tussen Zuid en Lombardijen, dus een aanrijding bij Blaak lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat die niet daar tussen ligt. | |
Dr_Flash | donderdag 17 december 2015 @ 00:05 |
dichtbij genoeg om er veel mee te maken te kunnen hebben | |
BezigAapje | donderdag 17 december 2015 @ 00:05 |
Bij het stadion hoorde ik! | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 00:20 |
Nog niet ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 17 december 2015 @ 08:09 |
Stadion. En het was niet eens de laatste van de dag, met daarna Uitgeest erbij hadden we weer vier aanrijdingen op één dag... | |
Bitlord | donderdag 17 december 2015 @ 09:54 |
Interessant, Flixbus probeert de vergunning/ontheffing nu langzaam op te rekken. Er zijn nu bij bepaalde ritten mogelijkheden om ritjes als Assen - Hoogeveen te boeken, behoorlijk kleine afstand natuurlijk. | |
JDude | donderdag 17 december 2015 @ 09:59 |
Noem het een Intercitybus, Hoogeveen ook blij. | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2015 @ 10:00 |
Het is maar wat je afspreekt natuurlijk. In Duitsland is de wettelijke eis dat geen kaartjes verkocht mogen worden voor afstanden van minder dan 50km. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 10:00:39 ] | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 10:11 |
Foto's van de securityscan bij de Thalys. | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 10:15 |
Want één scannertje gaat een gek met een Kalasjnikov echt tegenhouden ja ![]() | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 10:21 |
Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 10:23 |
Mijn punt is meer: een gek met een kalasjnikov leegt z'n magazijn dan wel op de mensen die in de rij staan. ![]() | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 10:38 |
Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt? | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 10:39 |
Een station is wederom een openbare ruimte, en moeilijk te beveiligen. | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2015 @ 10:44 |
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station. | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 10:50 |
Godsamme sponsort Thalys FOK! nu ook al? Ik hoop maar niet dat Douwe Egberts ook gaan sponsoren. Anders zou de bij elke keer de al een link naar hun krijgen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 10:53 |
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's. | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 10:53 |
En sowieso, die grenscontrole in Frankrijk vond ik weinig voorstellen. Vier agenten bij een grote snelweg grensovergang. Niemand werd om een ID gevraagd. Zelfs de Euroline maar Londen kon zo doorrijden. Dan kun je zo een uzi meenemen als je hem in een sporttas doet... | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 12:29 |
En dan nog, ook al zijn de vliegvelden en treinstations beveiligd... dan zijn er bijvoorbeeld nog scholen. Of winkelcentra. Of ziekenhuizen. Of pretparken. Enzovoorts... | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2015 @ 12:56 |
In India is iedereen helaas om te kopen, met of zonder AK47. | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 13:13 |
Onzin. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 13:34 |
dan ga je toch wel morrelen aan de concessies van de NS en Qbuzz. Dat lijkt me niet de bedoeling van het toestaan van Flixbus ... | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 13:52 |
Ervaring mee? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 13:59 |
Niet echt maar een Indiër zijn land laten verraden voor geld zie ik niet snel gebeuren. Ze zijn er zo nationalistisch als de pest en hebben een bloedhekel aan terrorisme. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 14:01 |
Maar geweld verafschuwen ze dan weer niet | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 14:12 |
Nederlanders daarentegen zijn enorme lieverdjes, kijk maar naar de vredelievende demonstratie in Geldermalsen gisteren. Serieus, wat wil je nou precies met dit soort ongeïnformeerde stemmingmakerij bereiken? | |
Yreal | donderdag 17 december 2015 @ 14:14 |
Daarom. Dit soort zaken is enkel een probleem voor onschuldige mensen. De terroristen hebben gewonnen. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 14:22 |
Dat het geen vredelievende samenleving is daar, maar idd hier zijn we ook geen lieverdjes, zoals die tokkies gisteren hebben laten zien. | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 14:30 |
Hoe kom je daarbij? Er leven meer geloven vreedzaam naast elkaar dan hier. En in een land van 1,3 miljard inwoners en een gemiddelde bevolkingsdichtheid die hoger ligt dan hier is het niet zo raar dat er wel eens spanningen zijn. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 14:43 |
De vele meldingen van geweld daar, maar idd wat wil je ook met zoveel mensen en een erg hoge bevolkingsdichtheid | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 15:17 |
's middags stoppen de treinen op achter de hoven toch op het perron aan de Groningse kant? Anders sta ik straks verkeerd ![]() | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 15:28 |
Dat klopt. De trein is wel langer dan het perronnetje ![]() | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 15:35 |
Dus vanaf het perron is geen foto te maken van de daar stoppende trein? | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 15:38 |
Wat voor trein wil je op de foto zetten dan? | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 15:43 |
En trein die stopt op achter de hoven | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 15:46 |
Dan moet je klikken op het moment dat de trein het station binnenrijdt. Het is iig een lastige fotolocatie, omdat je het liefst vanaf de zuidkant zou willen fotograferen, maar daar staat een fabriek en is een sloot. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 17 december 2015 @ 15:47 |
Hee, geen stopcontact in de eerste klas van de Pimpel? ![]() | |
Bitlord | donderdag 17 december 2015 @ 15:52 |
Daar heb je m weer met zn Flixbus. Het bedriijf heeft nu ook Flixzug.de & Meinfernzug.de geregistreerd en wil nu ook op de ijzeren snelwegen gaan concurreren met de Bundesbahn. | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 15:56 |
Jawel, onder de stoelen tegenwoordig volgens mij | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 15:57 |
Ik heb het maar wat hogerop gezocht ![]() | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 15:58 |
ben benieuwd | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 16:00 |
Had ook nog een Wiederline-stel trouwens | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 16:10 |
Dat is vrij normaal dat er op een van de slagen zo'n stel rijdt. Is om stellen van/naar Leeuwarden te krijgen voor onderhoud | |
ziggyziggyziggy | donderdag 17 december 2015 @ 17:05 |
En nu maakt het toch niet uit in welke omloop een Indusi-stel zit. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 17:11 |
klopt helemaal. Tenzij ze weer naar Weener gaan rijden ![]() | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 17:13 |
Jawel, tweede klasse ook. Pimpel heb ik nog niet eerste klas meegemaakt maar tussen Hamburg en Bremen keer 1e klas gereisd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 december 2015 @ 17:38 |
-weg- | |
ziggyziggyziggy | donderdag 17 december 2015 @ 17:42 |
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Zoveel vervoersvraag is er niet op NL - Weener. Wel op Weener - Leer. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 17:46 |
Als je het goed inricht hoef je dan alleen maar een busdienst Weener - Leer te onderhouden, maar voor het zover is zal er nog veel water door de Ems stromen | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2015 @ 18:06 |
In Panama hebben ze een trein opgevist die al sinds 1910 op een verlaten opstelterrein stond. Vanwege een meer in het Panamakanaal is het opstelterrein onder water gezet https://www.thevintagenews.com/2015/12/16/40648/ | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 18:45 |
NTV en Alstom hebben vandaag bekendgemaakt hoe de door NTV bestelde Pendolino's eruit zullen gaan zien:![]() ![]() ![]() Met deze 8 Pendo's wil NTV de .Italo-treindienst verder uitbreiden met nieuwe (nog niet genoemde) bestemmingen. | |
greavy | donderdag 17 december 2015 @ 21:01 |
geen idee. Maar het is vervuilde grond, en de containers zijn van Bauer. Zaterdag gaat er nog 1 | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 21:31 |
Tbh, die zien er echt lelijk uit ![]() Lijkt wel een soort kraai op de voorkant zo.. | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 21:38 |
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-voor-treinreizigers Lijstje met trajecten die je moet mijden komend jaar | |
ReisT | donderdag 17 december 2015 @ 22:27 |
Iemand vroeg hier van de week om foto's van de nieuw samengestelde nachttrein, is een filmpje ook goed? ![]() Nieuw dit jaar: Één IC-rijtuig halverwege, dit is IC 60419 Amsterdam-München (opmerkelijk, het is een 1e klas rijtuig, terwijl deze IC "nur 2. Klasse" is.) Drie IC-rijtuigen achteraan als IC 61419 Amsterdam-Zürich (in de vorige dienstregeling waren dat er twee, alleen open voor reizigers tussen Duisburg en Basel). | |
b2py | donderdag 17 december 2015 @ 22:28 |
Is dat eerste klas rijtuig niet gedeclasseerd? | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 22:33 |
Minder irritant dan dit jaar zo te zien. | |
ReisT | donderdag 17 december 2015 @ 22:40 |
Uiteraard. Is toch net wat comfortabeler als je er een nacht in doorbrengt. En ik denk een beetje ter compensatie van het verdwijnen van de speciale nachttreinstoelen. | |
derLudolf | donderdag 17 december 2015 @ 22:52 |
Nice filmpje ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 december 2015 @ 22:53 |
Ja, totaal niet gegooglestabiliseerd alleen jammer genoeg. | |
James1988 | donderdag 17 december 2015 @ 23:18 |
Nog altijd beter dan een kruimeldief ![]() | |
dennistd | donderdag 17 december 2015 @ 23:56 |
Stoppende treinen op Leeuwarden Achter de Hoven, hoe lang nog? | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 00:33 |
Oh straks even kijken ![]() Hee maar op het nieuws werd Deventer-Almelo expliciet gemeld als traject waar flink geklust gaat worden in 2016. Ik kan alleen niet bedenken wat? Zwolle-Almelo lijkt me eerder.. | |
dennistd | vrijdag 18 december 2015 @ 00:36 |
Vergeet Mariënberg-Almelo niet, dat wordt 6 weken verbust. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 00:44 |
Leuk filmpje van Achter de Hoven! Ik dacht dat de perrons niet veel meer voorstelden dan een lage grindbak met een bankje maar het is dus zelfs een volwaardig perron. Zal het wel verkeerd in mijn herinnering hebben ![]() Hoorde dat het werd opgeheven zodra de tweede sneltrein op Leeuwarden-Groningen gaat rijden. [ Bericht 3% gewijzigd door Prins_Pils op 18-12-2015 00:49:35 ] | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 00:44 |
Ja klopt, die werd ook genoemd. Ik snap alleen niet wat Deventer(-Almelo) in het rijtje doet. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 00:49 |
Geerdijk gaat dicht. Zouden ze dan ook echt de perrons, wachthokjes en alles volledig weghalen? | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 00:52 |
Lijkt me wel. Het oude Krommenie-Assendelft was ook binnen no-time verdwenen, en alleen nog herkenbaar aan het feit dat de sporen daar ver uit elkaar liggen. Een situatie die je trouwens heel vaak in Nederland ziet bij voormalige stations, alles is weg maar de sporen zijn nooit naast elkaar gelegd ![]() Edit: aan de andere kant heeft Soestduinen er nog wel dik tien jaar volledig intact gelegen.. | |
dennistd | vrijdag 18 december 2015 @ 02:58 |
Een Arriva GTW 2/8 is onderweg als stoptrein 37650 van Roodeschool naar Groningen en passeert hier de Walfridusbrug over het Van Starkenborghkanaal. | |
bork | vrijdag 18 december 2015 @ 07:22 |
Cargo-fappers er rijdt hier in Hilversum iets langs met een oranje 1700/1800 en een gele met in de tekst Bentheim en een heleboel containers en de trein naar Schiphol Airport rijdt wegens een wisselstoring niet [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-12-2015 07:44:51 ] | |
derLudolf | vrijdag 18 december 2015 @ 07:35 |
Bemtheimer Eisenbahn, das de 1835 | |
bork | vrijdag 18 december 2015 @ 08:11 |
Mat'64 te Apeldoorn 8.10 spoor 3 confirmed. | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 09:01 |
Leuk interview met Pier in de Elsevier: http://www.elsevier.nl/Ec(...)-gezichten-2731882W/ | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 09:07 |
Ha! 500 meter verderop woon ik. Je had vanaf daar al bijna mijn huis kunnen filmen. Mooie foto trouwens. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 december 2015 @ 09:30 |
![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 18 december 2015 @ 09:34 |
Aandeelhouder Dijsselbloem moet ingrijpen in tarieven NS. http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)einkaartjes-af.dhtml | |
Dos37 | vrijdag 18 december 2015 @ 09:37 |
Staat niet echt bij wat de impact is maar zal wel ander halve week geen treinen rond de zuidas ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 09:37 |
klopt. De halte komt niet meer in de toekomstige plannen voor | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 12:13 |
Ik zou niet weten wat hier niet klopt:http://www.prorail.nl/nie(...)t-ook-in-2016-verder | |
dennistd | vrijdag 18 december 2015 @ 12:28 |
Het schiereiland West-Friesland misschien? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 13:55 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 14:41 |
Bombardier en Alstom gaan nieuwe dubbeldekkers leveren aan de NMBS. Ze zullen worden geleverd vanaf 2018 en zien er zo uit: ![]() Bron: NMBS | |
bork | vrijdag 18 december 2015 @ 14:46 |
Heb net IC2 gedaan, overal braille printjes en een onhandig "keukentje". In de wc kun je kiezen uit zeep of desinfecterend spul. Eerste klas lekkere brede stoelen, tweede klas was bomvol. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 15:31 |
Nu al een tijdje onderweg van Utrecht naar Groningen, met een bijzonder ijverige HC. Hij roept vóór ieder station om dat we op tijd zullen aankomen en wat de verdere route en eindbestemming is, tíjdens het stationnement roept hij om dat er railcatering aanwezig is, wat de verdere route en eindbestemming is en heet hij iedereen welkom in de trein, en direct na vertrek wordt nog eens omgeroepen dat we op tijd zijn vertrokken en wat de verdere route en eindbestemming is. Wordt zo'n man nou niet doodmoe van zichzelf? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 15:34 |
Ondertussen loopt hij continu heen en weer door de trein, maar ben ik nog steeds niet gecontroleerd... ![]() | |
Salatrel | vrijdag 18 december 2015 @ 16:18 |
afgezien van de railcatering is dat zoals het tegenwoordig op de opleiding aangeleerd is ![]() ![]() en nee ik geloof het zelf ook niet dat de klant voor en na elke stop op een omroepbericht van 2 minuten lang zit te wachten ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 18 december 2015 @ 16:25 |
Tis toch van de zotte, zou dat onderzoek weleens willen inzien. En dan vd week aanrijding Haarlem - Uitgeest - Alkmaar, de reizigers in de trein wisten eerder dan het personeel (die n peukkie aan het roken was in afwachting op vertreksein station Uitgeest) dat de trein niet verder kon rijden....nee dan roepen ze niks om! | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 16:37 |
nvm [ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 18:19:49 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 16:42 |
Eerste lading zou in totaal 445 rijtuigen beslaan wat mogelijk uitgebreid wordt naar 1362 rijtuigen, dat zijn toch wel forse aantallen ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 december 2015 @ 16:55 |
Ik denk eerder de nieuwe IC-dosto's van DB | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 17:02 |
Ik heb in dat onderzoek ook voor deze optie gekozen hoor.. | |
Adrie072 | vrijdag 18 december 2015 @ 17:10 |
Ja und? Keur het ook niet per definitie af, maar voer het dan consequent door, overal en ten alle tijden, als dat het beleid is. | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 17:13 |
Alle conducteurs zullen ook ongetwijfeld alle gebriefd zijn maar als ze het niet allemaal uitvoeren, tsja. Weet niet of NS mystery reizigers inzet om het werk te controleren.. | |
Adrie072 | vrijdag 18 december 2015 @ 17:18 |
Bingo! En dat verklaart mijn inziens voor n groot deel de werking/functionering van de NS, dit spreken we af en de controle van de uitvoering ervan, tsja.... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 december 2015 @ 18:10 |
Blahblbahlbah. Yadayadayadayada. Blerghburlblup. | |
Adrie072 | vrijdag 18 december 2015 @ 18:16 |
http://www.blabla.nl/deluxe/WebText.aspx?id=46&cid=57 Kutventje | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 18:21 |
Dat is inderdaad aanzienlijk waarschijnlijker, beetje verkeerde interpretatie ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 18:21:25 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 december 2015 @ 18:21 |
Mimimimimi. Would you like some cheese with your whine? | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 19:35 |
************ Mijn trein gaat als stoptrein rijden van Almelo tot Apeldoorn omdat er geen sprinter rijdt. #godver Ik hoop dat de machinist het vergeet en we overal voorbij rijden. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 19:37 |
De PON-trein is ontspoord. En goed ook. http://leusderkrant.nl/lo(...)leusden-update-75113 ![]() ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 18-12-2015 19:43:40 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 december 2015 @ 19:43 |
Wooow. | |
greavy | vrijdag 18 december 2015 @ 19:43 |
Oostende-Antwerpen rijden nu 2 omlopen I11, soms met een T27 en soms met een T18, maar ook omlopen met 3 Desiro's. En dan nog M6. | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 19:51 |
Oeps ![]() Dat ziet er uit alsof ie een stukje te ver door is gereden? Edit: tenminste, ik neem niet aan dat die bomen daar tussen het spoor horen als dit stuk vaker bereden wordt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 19:52 |
Volle bak doorgedenderd ... | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 19:58 |
Oei, pannenkoeken daar | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 20:06 |
Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment ![]() Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 december 2015 @ 20:06 |
Volgens mij is hij doorgeschoten aan het einde van de lijn. Hier dus ongeveer. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 20:11 |
Kutdingen. | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 20:12 |
Dat was jij dus.. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 20:13 |
Nouja, nog altijd beter dan GekkeHaan ![]() | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 20:15 |
Idd, die had het helemaal verneukt ja | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 20:19 |
Jep. My sincere apologies for the inconvenience caused ![]() Overigens was ik relatief snel (al met al duurt dat dan toch weer iets van 35-45 minuten) alweer weg daar. Het duurde even voor de bovenleidingsspanning bijgeschakeld was, daarna ombouwen en na toestemming teruggekeerd naar Schiphol. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 20:22 |
Hoeveel van die AmRo-composities zijn er nu eigenlijk inzetbaar, en hoeveel zijn er nodig voor een normale dienstregeling? | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 20:22 |
Geen, ik lag lekker in bed toen het gebeurde ![]() Op Apeldoorn staat een Locon loc met van die vuilwagens. Wat me opviel is dat hij drie frontseinen had en ter hoogte van het hoge frontsein twee knipperende rode lampen. Wat houdt dat 'seinbeeld' in? Ik heb die niet gezien bij mijn veiligheidspaspoort toets.. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 20:23 |
Misschien dat de loc op afstand wordt bediend? Zou het anders niet weten ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 20:25 |
Was dat geen gevaarteken? Even in mijn VSD kijken.. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 20:26 |
Kan trouwens ook kerstversiering zijn natuurlijk ![]() | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 20:26 |
Ja ik associeer rood ook direct met gevaar dus vandaar dat ik het even navraag ![]() | |
Salatrel | vrijdag 18 december 2015 @ 20:27 |
nee | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 20:29 |
Ik zie anders staan: '413: Twee rode lichten met één, twee of drie witte lichten: stoppen in verband met gevaar.' | |
Salatrel | vrijdag 18 december 2015 @ 20:31 |
Klinkt als een variant op sein 412a rood zwaai Knipper of flitslicht Betekenis aanduiding aan wegverkeer van een trein In beeld | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 20:33 |
Ach natuurlijk. Die vuiltrein ging denk ik dan naar de VAM via de museumspoorlijn, daarom zal het zijn ![]() | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 20:35 |
Oei, geen idee eigenlijk. Als ik even kijk naar de huidige dienstregeling (elk half uur een AmRo), dan zijn er 4 stammen nodig (20:10 vertrek uit Amsterdam, 20:52 aankomst Rotterdam, 21:09 weer vertrek uit Rotterdam, 21:51 weer aankomst Amsterdam, 22:10 vertrek, enz...), en dan worden er door de dag heen nog enkele stammen uitgewisseld in verband met de dagelijkse controles e.d.. Plus reserve. Dus schat zo toch een stuk of 7 à 8 stammen dat er dagelijks minimaal beschikbaar zijn. | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 20:39 |
Danku voor het antwoorden ![]() | |
Salatrel | vrijdag 18 december 2015 @ 20:40 |
bij NS rijd sowieso geen mat rond dat tegelijkertijd alle front en sluit seinen aan 1 kant aan kan hebben. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 december 2015 @ 20:44 |
Een gevaarsein is toch juist rood én wit? Twee wisselend knipperende witte lichten zie ik verder ook nog staan (401 d) | |
Salatrel | vrijdag 18 december 2015 @ 20:49 |
ja maar de schakelaar kent 3 standen rood geel of uit (de middelste alleen geel of uit) je kunt dus niet aan 1 kant 3x geel en 2x rood tonen. Aangezien de originele vraagstelling 3 frontsein bevat kunnen de rode lichten dus geen sluit seinen zijn en is het gevaarsein als correct antwoord uitgesloten | |
Maegrim | vrijdag 18 december 2015 @ 20:54 |
prutserrrrrrrrrrrr | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 21:06 |
Sssst ![]() | |
Maegrim | vrijdag 18 december 2015 @ 21:15 |
maarre die pon sloopkogel was van DB schenker ![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2015 @ 21:16 |
Lege set bij de PON uitgehaald, en even moeten rangeren, en bij het duwen "iets" te ver doorgereden denk ik als ik het zo zie? | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 21:17 |
uhuh. HSL rijdt altijd zeer vroeg in de ochtend naar PON, naar ik begrepen heb | |
dennistd | vrijdag 18 december 2015 @ 21:22 |
Maar die wordt tegenwoordig ook naar Pon gebracht door Strukton dacht ik. | |
MTL | vrijdag 18 december 2015 @ 21:23 |
Op een van de foto's is inderdaad een Struktonloc te zien. | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 22:35 |
Interessant: het onderhoud van het DDZ gaat in 2017 van Leidschendam naar Onnen. Ook de 9400-serie VIRM gaat naar Onnen. Dat is nu ook Leidschendam. Waarschijnlijk vanwege de komst van het sprintermaterieel. http://somda.nl/forum/14382/p562843/Ontwikkelingen+DDZ/ | |
Merode32 | vrijdag 18 december 2015 @ 22:37 |
Heeft Maastricht alleen nog maar 16/17/1800locs? Of kunnen zij ook rekenen op wat meer werk? | |
Peter | vrijdag 18 december 2015 @ 22:38 |
Volgens mij dit ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2015 @ 22:41 |
Maastricht heeft ook een deel van het VIRM, de rijtuigen (deels) en Plan V. De FLIRT (ook Arriva waarschijnlijk) komt daar straks bij, maar ik kan me voorstellen dat er ruimte is voor meer VIRM. Op zich zou het niet uitmaken of een VIRM nu in Maastricht of in Onnen in onderhoud is, zolang de toestand en onderhoudsgeschiedenis van de stellen maar goed bijgehouden wordt in een digitaal dossier. | |
Merode32 | vrijdag 18 december 2015 @ 22:43 |
Hmm, de afgelopen maanden staan de limburgse kranten vol met dat werkplaats maastricht steeds minder werk krijgt omdat ns steeds minder locs indienst heeft, de werkplaats zou zelfs met sluiting bedreigd worden. Maar gezien het niveau van de krant geloof ik jouw eerder. | |
Merode32 | vrijdag 18 december 2015 @ 22:47 |
Is het niet logischer dat de flirts dadelijk op dezelfde plek als gtws worden onderhouden? Arriva moet toch de huidige gtw's overnemen(leasecontract)? | |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 22:47 |
Ze hebben die locatie net verbouwd dus dat zal wel goed komen. Alhoewel dat bij het spoor vaak betekent dat het vrij snel gesaneerd wordt ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 december 2015 @ 23:09 |
b2py | vrijdag 18 december 2015 @ 23:17 |
Cool | |
Bitlord | zaterdag 19 december 2015 @ 01:11 |
Mcn wilde snel via Woudenberg naar Veenendaal rijden om eerder in Duitsland te zijn? | |
James1988 | zaterdag 19 december 2015 @ 01:19 |
![]() ![]() Wie bedenkt zo'n rit? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 19-12-2015 01:26:10 ] | |
dennistd | zaterdag 19 december 2015 @ 02:40 |
De IC Innsbruck-Münster doet er ook 11,5 uur over, dus zo lang is het ook weer niet... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 02:43 |
Het is wel echt een klein kutstukje. Maar dit komt wel door Weston-Super-Mare geloof ik, daar woont een goede vriendin van me! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 02:43 |
Nutteloze informatie les 1. | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 02:44 |
Hoi deadlock ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 02:48 |
Hallo! Ik word net wakkergeappt door een vriendin die naar SR2015 zit te kijken en miste dat we met z'n tweeën aan de bar van De Docter aan het kijken waren. En dat het ook nooit meer kan tenzij ik in het leger ga en in Ermelo gestationeerd wordt (omdat daar de bar nu staat). En hoe is het met u? | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 02:53 |
Fukkeduk ja, SR2015 zal al bezig zijn. Ik volg blijkbaar de verkeerde dingen op feestboek want ik ontvang nieuws over alles wat me niet boeit behalve SR2015. Ik weet niet eens waar het dit jaar is, en om ontopic te blijven, of dat een beetje per trein bereikbaar is. *slechtste kutsmoes om ontopic te blijven ooit* | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 02:59 |
Kijk naar het kaartje van James: Penzance komt dicht in de buurt. SR2015 is in fucking Heerlen ![]() | |
dennistd | zaterdag 19 december 2015 @ 03:00 |
Afgelopen woensdag kwam ik eens met de auto over de Veluwe. Meteen maar even een stop gemaakt op een plek die met het OV lastig bereikbaar is: de ingraving in Assel. NMBS 2841 is met een Volvotrein op weg van Bad Bentheim naar Gent. De loc heeft als opschrift 'e-drivers' en '30% less energy'. Blijkbaar hebben de machinisten een cursus Energie Zuinig Rijden gevolgd. Van het weer kreeg ik trouwens weinig energie: net voor doorkomst begon het steeds harder te regenen... | |
ZwarteKater | zaterdag 19 december 2015 @ 09:12 |
Dit stond opeens in Utrecht:![]() Verder zit de hele trein vol met schreeuwende en hyperactive kinderen. En de ouders doen net zo hard mee. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 december 2015 @ 09:37 |
Mooi Dennis! ![]() | |
b2py | zaterdag 19 december 2015 @ 09:58 |
Onderweg naar Magisch Maastricht volgens mij. Machine is trouwens defect gegaan daar en er is een eloc tegenaan gezet zodat de reiziger alsnog naar Limboland kunnen | |
derLudolf | zaterdag 19 december 2015 @ 10:08 |
In Duitsland heb je wel meer van dat soort lange treinen, misschien niet zo lang. Freiburg - Frankfurt am Oder of Dresden - Hamburg (ik noem willekeurig wat steden, geen idee of dit trajecten zijn) | |
derLudolf | zaterdag 19 december 2015 @ 10:16 |
Of wat dacht je van ICE275, 4:21 vertrek vanaf Berlin Ostbh 13:57 aankomst in Interlaken. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 10:35 |
Stoptreinen van Hamburg diep Polen in was er ook altijd vroeger. Geen idee of dat nog steeds kan trouwens. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 december 2015 @ 11:32 |
Volgensmij is dit het einde van t lijntje https://www.google.com/ma(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl | |
b2py | zaterdag 19 december 2015 @ 11:35 |
Die rijdt iedere twee uur ![]() | |
b2py | zaterdag 19 december 2015 @ 11:39 |
Ding staat er nog steeds ![]() Inmiddels ook aanrijding Eindhoven - Weert. Hahahahaha | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 december 2015 @ 13:23 |
D-loc ervoor en over de Maaslijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 december 2015 @ 15:05 |
Nutteloze informatie les 2? ![]() | |
b2py | zaterdag 19 december 2015 @ 15:42 |
Inmiddels is de SSN weer onderweg naar terug naar Rotterdam, heeft Limburg nooit gehaald. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 december 2015 @ 15:43 |
greavy | zaterdag 19 december 2015 @ 19:15 |
Helaas een defect. In Utrecht Leidsche Rijn enige tijd gestaan en door naar Utrecht, spoor 12. Er moest een vervangende lok komen, die werd via DB Schenker geregeld. Echter, die moest helemaal vanaf de Kijfhoek komen enz enz enz... Hebben van zo 08:50 tot 12:30 in Utrecht gestaan. We mochten door naar Eindhoven, maar daar kwam het bericht dat we nog wel enige tijd moesten blijven staan, en de tijd in Maastricht en/of Valkenburg werd steeds korter. Daarop is besloten de reis niet verder te laten gaan, en dus terug naar Rotterdam, via Utrecht-Gouda. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 december 2015 @ 21:27 |
Die flauwekul moet ook eens afgelopen wezen trouwens. Iedereen heeft de mond vol over klimaat dit en milieu dat, gaan jullie even "voor de lol" met een stoomlocomotief de hele atmosfeer naar de gloeiende giftering helpen ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 december 2015 @ 22:51 |
En dan gaat-ie nog stuk ook. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 23:13 |
Weer een kutenquête van de NS. Flikker toch op met je suggestieve vragen. Dat EZR een belangrijk iets is om een oordeel te vellen betekent niet dat het een POSITIEF oordeel is stelletje apen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 23:14 |
"Waarom kiest u voor de trein?" - Kak - Blurp - Anus - MartelingX maar GEEN RIJBEWIJS is geen standaardoptie. | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:26 |
Anders, namelijk... ![]() | |
greavy | zaterdag 19 december 2015 @ 23:26 |
DB is wel creatief met de Gruppenreise-tickets. Elke keer zijn de "Teilnemerkarte" weer heel anders opgemaakt. Voor de deelnemers Nieuwjaarsrondje: Hebben zitplekken in rijtuig 33 toegewezen gekregen, zitplaatsen 91, 92, 93, 94, 95, 97, 101, 103, 105 en 107. Uiteraard kan men ook het BordBistro onveilig maken oid, zoals wij toen naar Bremen ook deden ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:28 |
Ik snap waarom het moet maar ik heb er zo'n bloedhekel aan dat er voor je beslist wordt waar je moet zitten. Ik stem voor bistro ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 december 2015 @ 23:28 |
Ik heb medelijden met de onschuldige burgers in stoelen 98 en 96. | |
greavy | zaterdag 19 december 2015 @ 23:30 |
Bij een Gruppenreise krijg je zitplaatsen standaard bijgeleverd. Je kan er niet voor kiezen die niet mee te boeken. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 23:31 |
Ja die staat er bij maar waarom is geen rijbewijs geen standaardoptie? In de grote steden stikt het van de mensen die een rijbewijs hebben maar geen auto of geen rijbewijs hebben. | |
greavy | zaterdag 19 december 2015 @ 23:31 |
Oja. Ze presteren het ook om je zitplaatsen in een Ruhebereich te geven. Terwijl je met een man of 7-8 op stap bent. Echt logisch ja. Gelukkig had ICE 105 nog plek in andere rijtuigen, dus waren toen maar verkast. | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:31 |
Huh Sorry, moest even drie keer lezen ![]() Verder met je eens hoor ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:32 |
Ohja dat verhaal heb ik gehoord ja ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:41 |
Gaan ze trouwens serieus vingertjewijzen als je niet op het goede stoeltje zit? Stel dat in een ander rijtuig nog een zee van ruimte is, worden we er op aangesproken dat we daar zitten en niet op onze echte plekken? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 december 2015 @ 23:44 |
Nee, alleen als de andere stoel gereserveerd is door iemand anders en je wil niet verhuizen. Dan halen ze zelfs rustig de politie erbij. | |
greavy | zaterdag 19 december 2015 @ 23:49 |
Zolang jij op een plek zit die niet is gereserveerd op het deel waar je reist, is er geen probleem. In Duitsland reis ik wel vaker zonder zitplaatsreservering in Fernverkehr, en dat is vaak nog wel te doen. Ja, soms is het zoeken naar een vrije zitplek. | |
Prins_Pils | zaterdag 19 december 2015 @ 23:54 |
Ja dat je niet op een gereserveerde plaats moet zitten (op het gereserveerde traject) is logisch natuurlijk. Ik reis zelf ook nooit met reservering. Meestal kan ik prima zitten op een plek die ik wil, en soms heb ik pech. Ach, dat is met treinen door Nederland niet anders. | |
dennistd | zaterdag 19 december 2015 @ 23:55 |
Volgens mij kan een stoel ook maar één keer per trein gereserveerd worden, dus niet Deventer-Rheine en Hannover-Berlijn. Als die laatste hem dus reserveert blijft de stoel in principe leeg tussen Amsterdam en Hannover. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 00:07 |
"waarom kiest u voor de trein?" is al suggestief. | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 00:08 |
De optie 'gaat je geen reet aan' had er ook wel bij gemogen eigenlijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 00:13 |
Dan klik je natuurlijk niet op de link om de enquête in te vullen. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 00:14 |
Zou wel een Gremdaatje zijn trouwens. Waarom KIEST u voor de trein? Kent u die uitdrukking? Hmm. ghe. Waarom KIEST u voor de trein. U zou wel gek zijn om uit vrije wil te KIEZEN voor de trein natuurlijk dat weet iedereen huh huh KIEST u voor de trein doenormaal zeg dat gelooft toch niemand hahahah Als je een keuze HAD dan koos je natuurlijk voor de auto maar ja niet iedereen kan dat betalen he. En dan val je in de meedogenloze fuik van het Staats vervoerbedrijf, de En Es. Hehe. En DIE durven dan te vragen. Waarom KIEST u voor de trein. De zotheid het is niet te bevatten voor een eenvoudige dominee als ik natuurlijk. Maar denkt u er zelf eens over na! Waarom KIEST u voor de trein? Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor een auto of een rijbewijs of zo he, of al die andere dingen die je nodig hebt verzekering afschrijving onderhoud brrrrrrrr Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor zulke dingen Ha ha ja lieve mensen denk daar nogeens over na als u op een koud perron staat met een zwijgende omroep en een scherm waarop alleen staat van "trein rijdt vandaag niet". Zit er in elk geval een sprankje hoop in he ![]() ![]() Nou ik wens u nog veel kracht en vooral zelfbewustzijn in het maken van uw keuzes. Waarom KIEST u voor de trein. Denk daar nog maar eens goed over na. Nou dag hoor, goedenavond ![]() | |
dennistd | zondag 20 december 2015 @ 00:22 |
Mooie film: Het jaartal 1973 is wel twijfelachtig: Bentheim-Oldenzaal is namelijk al geëlektrificeerd in de film, maar niet in 1973. Daarnaast staat het stationsgebouw van Borne er nog dat in 1975 is afgebroken. De film behandelt wel meer dan Bentiem-Deventer, want ook Assel en Amsterdam komen er in voor, net als Utrecht-Hilversum | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 00:23 |
Is dat niet meer een SNCF-geintje? | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 00:29 |
Dit is pertinente onzin. Dit is nooit zo geweest. Ik heb in 1994 al eens een stoel gereserveerd van Amersfoort tot Rheine toen er in bentheim eoa kakelwijf moeilijk kwam doen op mijn stoel, bleek dat ze hem pas vanaf Rheine gereserveerd had en om eoa kut vrouwensmoesje al in Bentheim in die trein wou etc. Nou, bekijk het maar. Heb dat in Finland ook weleens gehad, Imatra - Kuopio gereserveerd, ik denk mwoa ach lekkah boejjah ik blijf wel tot Siilinjärvi zitten, mooi niet he ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 20 december 2015 @ 00:40 |
Ik dacht het toch echt ergens gelezen te hebben, sorry voor de verwarring dan ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 00:56 |
Ik ben hier achtergekomen door eens een kaartje naar Hannover te kopen vanaf Deventer met reservering. Stoel was gereserveerd van Deventer tot Berlijn en er kwam in Hannover inderdaad iemand anders de trein in stormen die die stoel ging claimen. | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 08:45 |
Nee, die kan meerdere keren gereserveerd worden. Heb al vaker gehad dat ik een plek had gereserveerd Bad Bentheim-Hannover en dan stond er later op Hannover-Berlijn ofzo. | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 09:45 |
Via Facebook:![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 10:47 |
Wat is de grap? ![]() | |
derLudolf | zondag 20 december 2015 @ 10:56 |
![]() ![]() | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 12:11 |
Dwars door groen landschap met ICE 1650 over VDE 8.2 maar dan geen werkend wifi op een stuk van een spiksplinternieuw traject, erg raar.Oei en een flinke remming nu, we staan stil. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 12:14 |
Mike sierra foxtrot for victor charlie charlie. | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 12:16 |
Dit is trouwens het eerste druk binnenlandse spoor met ETCS 2 in Duitsland, zou het dat zijn, of waren we te snel in Erfurt? | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 12:18 |
Blijft behelpen met een telefoon, ook geen families. | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 12:20 |
| |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 12:22 |
Geen vervoer in Londen met kerst ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 12:26 |
Ja, want het is naturlijk beter om dat hoogstnoodzakelijke onderhoud te doen op een doordeweekse maandag. Toch? | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 12:46 |
Is al langer lees ik net http://www.theguardian.com/uk/2007/dec/20/world.transport vanaf 1979 geen metro meer treinen rijden al langer niet, laatste alinea is wel leuk. | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 12:51 |
Er is wel wat verschil onderling dus tussen landen... In Nederland is het alleen Oudjaaravond zonder OV. In Parijs zijn er juist extra treinen en is het nog gratis ook... | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 12:55 |
In Kopenhagen rijdt de metro ook vaker en is het OV ook gratis. Is goedkoper dan alle schade die door dronken bestuurders wordt veroorzaakt uit de staatskas te moeten vergoeden. | |
ziggyziggyziggy | zondag 20 december 2015 @ 13:04 |
Onbenullige praktijken, naar mijn mening. De VL-posten zijn wel gewoon bemand. | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 13:15 |
In Brussel rijden met nieuwjaar de metro's, de meeste trams en de nachtbussen langer door. Belgische treinen rijden overigens niet extra maar zelfs minder; met een zaterdagdienstregeling. In Kopenhagen is het natuurlijk wel makkelijk om extra metro's te laten rijden omdat er niemand achter het stuur hoeft te zitten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 13:29 |
De CityNichtLine staat in Duitsland zelfs gewoon 4 uur stil met de jaarwisseling ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 13:32 |
Alle andere lijnen rijden een spitsdienstregeling. 2a, 4a, 5a. | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 14:00 |
Diesel ICE gaat laatste jaar rijden. Alleen vanaf Hamburg naar Kopenhagen, ook laatste kans om met die trein de boot op te gaan om de Femarnbelt over te steken | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 14:01 |
Wacht wat? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 14:07 |
nou nee, maar ik heb datt lang geleden eens zien gebeuren, stond ik op 1 januari op De Klomp te qwachten op de trein naar huis, kwam ineens een vier uur vertraagde CNL voorbij. Dus ja 1 + 1= 2 dacht ik ![]() ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 14:11 |
Daar heb je dan ook geen bestuurders... | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 14:12 |
Staat ene trein ten noorden van Hilversum richting Utrecht al minuten voor de overweg, zojuist in de trein omgeroepen dat we nog even blijven staan in Hillywood naar Damsko. Amai Edit: Die SLT is kapot ![]() Komt zo ene trein voorlangs die de trein gaat wegslepen. | |
derLudolf | zondag 20 december 2015 @ 14:14 |
Laat hem dan niet rijden ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 14:16 |
CNL reed altijd gewoon normaal met O&N. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 14:17 |
Ten eerste niet relevant want die dertig bestuurders kost je de kop niet, openhouden van stations is veel duurder, ten tweede rijden de bussen, waar wél een poppetje in zit, ook de gewone spitsdienstregeling. Iedere 2 tot 5 minuten. Behalve de radiale lijnen, die rijden iedere 10-15 minuten en de S-Tog rijdt geloof ik slechts iedere 10 tot 15 minuten ook. | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 14:22 |
Ik vraag me ook af hoeveel vraag naar vervoer er is in Nederland. Vaak vieren we toch knus knus thuis O&N, echt grote feesten zoals in Parijs ontbreken toch. Dit zal ongetwijfeld veranderen als de vuurwerkwet aangepast wordt en er grote shows in de steden zijn maar met het huidige beleid verwacht ik er niet zoveel van. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 14:26 |
Dan zal het wel ergens anders aan gelegen hebben ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 14:40 |
Hij vertrek 31 Dec vanaf Utrecht en niet vanaf Amsterdam.... En 31 December komt er niks naar Nederland ![]() http://kursbuch.bahn.de/h(...)24112015.pdf&orig=sS http://kursbuch.bahn.de/h(...)24112015.pdf&orig=sS | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 14:48 |
Niet alleen in Londen hoor, in het VK gaat vrijwel alle OV plat rond de kerstperiode. Neem bijvoorbeeld Southeastern, de vervoerder tussen Londen en het zuidoosten van Engeland (regio Kent, plaatsen zoals Ashford, Canterbury, Dover, enz.). Op hun website staat: En Network Rail gebruikt de feestdagen ook om aan het spoor te knutselen, omdat er veel minder reizigers zijn dan gebruikelijk. Zie http://www.networkrail.co(...)ailway-upgrade-plan/ | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 14:52 |
Volgens deadlock rijdtie gewoon en ik heb geen zin om het uit te zoeken ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 14:52 |
Nee die is lekker betrouwbaar. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 14:54 |
Vijf jaar lang met de nachttrein rond die tijd naar/van het buitenland geweest. Inderdaad, het kan nu anders zijn maar dan had ik dat wel in het wijzigingentopic gezien op een ander forum denk ik zo. | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 14:56 |
Er is toch nog een offline planner voor pretrondjes opgedoken nu HAFAS is weggevallen http://www.zsr.sk/slovens(...)tie.html?page_id=378 | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 14:57 |
ja zo kan ik het ook. Maar nooit in de nieuwjaarsnacht zelf dus daar weet je niks van ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 14:59 |
Van nu niet, maar vorige jaren was er altijd vertrek op 31e en aankomst op de 1e zonder afwijkende tijden. Heb er nog een keer uitvoerig met DB-personeel over gehad, die vonden het niet leuk want de trein is vaak erg leeg en weinig te doen enzo. | |
derLudolf | zondag 20 december 2015 @ 15:01 |
Als die wet verandert zal er hooguit met vraag zijn naar baggagerijtuigen in de Pimpel en de Benelux ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 15:08 |
![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 15:11 |
Die ene waar je niet meer welkom bent? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 15:14 |
Hier bijvoorbeeld CNL München-Rome, rijdt ook gewoon van oud enJa die. Maar geen IP-ban dus kan nog lezen als ik het zou willen ![]() Maar euh hierbijvoorbeeld: http://reiseauskunft.bahn(...)61&station_type=dep& | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 15:23 |
Ik snap er geen moer van Jouw trein stopt niet op Frankfurt, en deze wel http://reiseauskunft.bahn(...)entReferrer=tp&rt=1& Maar das toch dezelfde? | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 16:57 |
ze laten 1 rijtuig buiten het perron staan denk ik ![]() | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 18:02 |
Je kan in Frankfurt nog wel in een tweede klasse wagon instappen maar niet meer in een slaapwagon, dat staat onderaan. | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 18:07 |
Ik heb net Schweinske bekeken in Keulen en ik zou daar nooit naar binnengaan, maar dat ben ik. Tegenover het station zit Gaffelhaus am Dom, dan kun je eten en drinken in een echt Keuls Brauhaus en ze hebben een hele trits schnitzels, het is recht tegenover de stationshal, door het gebouw heen dat daar staat (of via tunnel U-bahn vanaf Hbf). | |
Darkwing_Duck | zondag 20 december 2015 @ 18:08 |
Scherp. Maar moet dat ding dan echt 2 Nummers hebben? Tevens, volgens het spoorboekje mag je bij de nachttrein ene trein alleen uitstappen en bij de andere in en uitstappen? (Het Halve Cirkeltje) http://kursbuch.bahn.de/h(...)24112015.pdf&orig=sS | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 18:11 |
Welke tafel zitten we? ![]() | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 18:13 |
Dat weet ik niet, zo snap ik er niks van waarom er altijd nog Nichtraucher staat op een uitgeprint ticket bij een plaats reservering. | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 18:14 |
Prima idee hoor. Gaffelhaus am Dom is inderdaad ook goed. Maar ik kom graag bij Schweinske. Moet wel zeggen dat de sfeer op Köln Hbf en Hamburg Hbf niet echt ten goede komt, omdat het er altijd druk is. Ik heb meer ervaring met de Schweinskes buiten de stations. Één van de vele Schweinskes in de stad Hamburg zelf is een stuk gezelliger. | |
bork | zondag 20 december 2015 @ 18:14 |
Dat weet ik niet, ik zat zo even tegenover een Chinees meisje en naast een dikke Keulenaar. Greavy ik ben bang dat wij in andere dimensies leven als het over sfeer gaat, no offence. | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 18:19 |
Ik neem jou ook niks kwalijk, maar Schweinske op Köln Hbf en Hamburg Hbf zijn niet mijn grootste favorieten. In Hamburg trek ik eerder naar een andere vestiging (daar zitten er een stuk of 10 in de stad). | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 18:21 |
En daarom is in Keulen bijvoorbeeld Gaffelhaus am Dom inderdaad een betere keuze. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 18:27 |
Mooi. Heb je geboekt bork? | |
ziggyziggyziggy | zondag 20 december 2015 @ 18:47 |
Loc kopen? http://www.sterlingrail.c(...)pe=Locomotive&fsw=FS | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 19:00 |
Van een oud vrouwtje geweest die er alleen op zondag mee reed? | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 19:41 |
Er zijn vandaag ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 20 december 2015 @ 19:48 |
Staat genoeg leuks tussen | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 19:49 |
Ik zag op Twitter foto's voorbijkomen van gigantische wachtrijen. Echt, goed gedaan Frankrijk. Chapeau. | |
greavy | zondag 20 december 2015 @ 19:50 |
Vanwege grootschalige werkzaamheden de komende maanden rondom Aken zal het rangeerstation Aken West (D) per 1-1-2016 elk weekend gesloten zijn voor al het verkeer. Van maandag t/m vrijdag is het volledig gesloten tussen 08:00 en 16:00, daarbuiten is er zeer beperkte capaciteit beschikbaar. Er zullen in deze periode ook grote wijzigingen en treinvervangend vervoer in het reizigersverkeer(RE4, RB20, RB33) zijn tussen Aken en Herzogenrath. De werkzaamheden duren tot half juni, maar de maatregelen voor het reizigersverkeer zijn nu al bekend t/m half april. Wijzigingen voor het reizigersverkeer zijn hier te bekijken: PDF | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 20:08 |
Nou, dat was wel de laatste keer dan dus ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 21:00 |
Reizigers tussen Leipzig en Chemnitz zijn niet blij. Sinds dienstregeling 2016 heeft de Mitteldeutsche Regiobahn (een dochter van Transdev) de RE6 overgenomen van DB Regio, in de plaats van kantelbaktreinen van het type Baureihe 612 zijn rijtuigen uit de DDR-tijd gekomen. De reizigers klagen over de hoge instap, de hokjes (3+3 vis-a-vis), een gebrek aan airco, het geluid van de rijtuigen, langere reistijd en dingen zoals een gebrek aan vuilnisbakken (er hangen plastic zakjes). | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 21:10 |
tsja, moet je bij de concessieverlener zijn ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 21:27 |
Hoe kan je daar als opdrachtgever nou voor kiezen? | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 21:36 |
Wacht maar. Als jij niet naar de poortjes komt komen de poortjes wel naar jou, met ingang van morgen zijn ze in Deventer allemaal dicht ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 21:40 |
Geen idee ![]() Sturen op prijs en niet zozeer op kwaliteit? | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 21:52 |
Je stuurt altijd op prijs maar dit lijkt gewoon op falend eisenpakket | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 21:58 |
Met "sturen op prijs" bedoelde ik dus "prijs is het belangrijkste gunningscriterium" en kwaliteit verder van ondergeschikt belang is. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:01 |
ja wordt ook één grote teringhel. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:01 |
gewoon, geen eisen stellen ![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 22:08 |
Ik snap ook niet wat dat saldo-opladen-zuiltje daar doet. BINNEN de poortjes ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:09 |
zelfde als dat buschauffeursgenazi. | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:11 |
Kwaliteit regel je in je eisenpakket, dat is hier dus misgegaan | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:12 |
Saldo opladen om weer naar buiten te kunnen of nog even saldo laden als je nog wel kon inchecken en daarna nog weinig over had? | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:13 |
Iedereen heeft automatisch opladen tegenwoordig toch? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 22:13 |
Het ding is voorbereid op meer functionaliteit dan alleen dat maar dit is de hoofdmoot. En zo kan je ook de rijen buiten de poortjes verminderen. |