ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 16 december 2015 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
"Dames en heren. Vanwege een lek ventieltje zal de Flixbus naar Berlijn van 9 uur 22 niet rijden. Flixbus zet treinen in. U vindt deze aan de bovenzijde van het Flixbusstation."
Op woensdag 16 december 2015 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Overigens is de Suikerunie in Groningen al jaren gesloten en grotendeels gesloopt. Die in Hoogkerk draait nog wel.
ProRail zegt dat CoBouw de uitspraken van Pier Eringa verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat er nog steeds druk gewerkt wordt aan de invoering van PHS http://www.prorail.nl/nie(...)-volop-in-uitvoering
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-12-2015 19:09:22 (+d) ]
In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Op woensdag 16 december 2015 19:11 schreef Peterselieman het volgende: In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Wacht maar. Ik snap ineens waarom ze de Singel weer vol laten lopen
Op woensdag 16 december 2015 19:17 schreef James1988 het volgende: Lalala de ICd naar Breda is weer eens opgeheven wegens "zeer grote vertraging" (+16). Daar komt de zoveelste claim voor die godvergeten kuttrein
Sinds dit weekend: Sylt-Shuttle Plus. Een BR628 hangt achter aan de autotreinen en gaat dan verder naar het zuiden. Fernverkehrtarief, duurt 2 keer zo lang als Nahverkehr, en het schijnt dat je in de planner nog eerder de loopverbinding krijgt dan deze trein
Een oude naam keert terug als we Allgemeiner Zeitung mogen geloven: DB Schenker Rail gaat weer DB Cargo heten. Daarnaast zouden er tegen 2020 zo'n 3600 banen moeten zijn wegbezuinigd.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Weet je ook waar dr trein weg komt? Suiker unie heeft ook een vestiging in Anklam (Mecklenburg Vorpommern)
De storing vermeldt geen treinen tussen Zuid en Lombardijen, dus een aanrijding bij Blaak lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat die niet daar tussen ligt.
Er zijn nu bij bepaalde ritten mogelijkheden om ritjes als Assen - Hoogeveen te boeken, behoorlijk kleine afstand natuurlijk.
Noem het een Intercitybus, Hoogeveen ook blij.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Op donderdag 17 december 2015 10:21 schreef b2py het volgende: Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Mijn punt is meer: een gek met een kalasjnikov leegt z'n magazijn dan wel op de mensen die in de rij staan.
Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
Op donderdag 17 december 2015 10:38 schreef b2py het volgende: Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
Godsamme sponsort Thalys FOK! nu ook al? Ik hoop maar niet dat Douwe Egberts ook gaan sponsoren. Anders zou de bij elke keer de al een link naar hun krijgen
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's.
En sowieso, die grenscontrole in Frankrijk vond ik weinig voorstellen. Vier agenten bij een grote snelweg grensovergang. Niemand werd om een ID gevraagd. Zelfs de Euroline maar Londen kon zo doorrijden. Dan kun je zo een uzi meenemen als je hem in een sporttas doet...
En dan nog, ook al zijn de vliegvelden en treinstations beveiligd... dan zijn er bijvoorbeeld nog scholen. Of winkelcentra. Of ziekenhuizen. Of pretparken. Enzovoorts...
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's.
In India is iedereen helaas om te kopen, met of zonder AK47.
Niet echt maar een Indiër zijn land laten verraden voor geld zie ik niet snel gebeuren. Ze zijn er zo nationalistisch als de pest en hebben een bloedhekel aan terrorisme.
Niet echt maar een Indiër zijn land laten verraden voor geld zie ik niet snel gebeuren. Ze zijn er zo nationalistisch als de pest en hebben een bloedhekel aan terrorisme.
Op donderdag 17 december 2015 10:53 schreef derLudolf het volgende: En sowieso, die grenscontrole in Frankrijk vond ik weinig voorstellen. Vier agenten bij een grote snelweg grensovergang. Niemand werd om een ID gevraagd. Zelfs de Euroline maar Londen kon zo doorrijden. Dan kun je zo een uzi meenemen als je hem in een sporttas doet...
Daarom. Dit soort zaken is enkel een probleem voor onschuldige mensen. De terroristen hebben gewonnen.
Dat het geen vredelievende samenleving is daar, maar idd hier zijn we ook geen lieverdjes, zoals die tokkies gisteren hebben laten zien.
Hoe kom je daarbij? Er leven meer geloven vreedzaam naast elkaar dan hier. En in een land van 1,3 miljard inwoners en een gemiddelde bevolkingsdichtheid die hoger ligt dan hier is het niet zo raar dat er wel eens spanningen zijn.
Hoe kom je daarbij? Er leven meer geloven vreedzaam naast elkaar dan hier. En in een land van 1,3 miljard inwoners en een gemiddelde bevolkingsdichtheid die hoger ligt dan hier is het niet zo raar dat er wel eens spanningen zijn.
De vele meldingen van geweld daar, maar idd wat wil je ook met zoveel mensen en een erg hoge bevolkingsdichtheid
Op donderdag 17 december 2015 15:17 schreef dennistd het volgende: 's middags stoppen de treinen op achter de hoven toch op het perron aan de Groningse kant? Anders sta ik straks verkeerd
Dat klopt. De trein is wel langer dan het perronnetje
Daar heb je m weer met zn Flixbus. Het bedriijf heeft nu ook Flixzug.de & Meinfernzug.de geregistreerd en wil nu ook op de ijzeren snelwegen gaan concurreren met de Bundesbahn.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Zoveel vervoersvraag is er niet op NL - Weener. Wel op Weener - Leer.
Als je het goed inricht hoef je dan alleen maar een busdienst Weener - Leer te onderhouden, maar voor het zover is zal er nog veel water door de Ems stromen
In Panama hebben ze een trein opgevist die al sinds 1910 op een verlaten opstelterrein stond. Vanwege een meer in het Panamakanaal is het opstelterrein onder water gezet
Nieuw dit jaar: Één IC-rijtuig halverwege, dit is IC 60419 Amsterdam-München (opmerkelijk, het is een 1e klas rijtuig, terwijl deze IC "nur 2. Klasse" is.) Drie IC-rijtuigen achteraan als IC 61419 Amsterdam-Zürich (in de vorige dienstregeling waren dat er twee, alleen open voor reizigers tussen Duisburg en Basel).
Uiteraard. Is toch net wat comfortabeler als je er een nacht in doorbrengt. En ik denk een beetje ter compensatie van het verdwijnen van de speciale nachttreinstoelen.
Op donderdag 17 december 2015 22:27 schreef ReisT het volgende: Iemand vroeg hier van de week om foto's van de nieuw samengestelde nachttrein, is een filmpje ook goed?
Nieuw dit jaar: Één IC-rijtuig halverwege, dit is IC 60419 Amsterdam-München (opmerkelijk, het is een 1e klas rijtuig, terwijl deze IC "nur 2. Klasse" is.) Drie IC-rijtuigen achteraan als IC 61419 Amsterdam-Zürich (in de vorige dienstregeling waren dat er twee, alleen open voor reizigers tussen Duisburg en Basel).
Hee maar op het nieuws werd Deventer-Almelo expliciet gemeld als traject waar flink geklust gaat worden in 2016. Ik kan alleen niet bedenken wat? Zwolle-Almelo lijkt me eerder..
Leuk filmpje van Achter de Hoven! Ik dacht dat de perrons niet veel meer voorstelden dan een lage grindbak met een bankje maar het is dus zelfs een volwaardig perron. Zal het wel verkeerd in mijn herinnering hebben En zowaar een instappert!
Hoorde dat het werd opgeheven zodra de tweede sneltrein op Leeuwarden-Groningen gaat rijden.
[ Bericht 3% gewijzigd door Prins_Pils op 18-12-2015 00:49:35 ]
Lijkt me wel. Het oude Krommenie-Assendelft was ook binnen no-time verdwenen, en alleen nog herkenbaar aan het feit dat de sporen daar ver uit elkaar liggen. Een situatie die je trouwens heel vaak in Nederland ziet bij voormalige stations, alles is weg maar de sporen zijn nooit naast elkaar gelegd
Edit: aan de andere kant heeft Soestduinen er nog wel dik tien jaar volledig intact gelegen..
Cargo-fappers er rijdt hier in Hilversum iets langs met een oranje 1700/1800 en een gele met in de tekst Bentheim en een heleboel containers en de trein naar Schiphol Airport rijdt wegens een wisselstoring niet
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-12-2015 07:44:51 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 18 december 2015 07:22 schreef bork het volgende: Cargo-fappers er rijdt hier in Hilversum iets langs met een oranje 1700/1800 een gele met in de tekst Bentheim en een heleboel containers en de trein naar Schiphol Airport rijdt wegens een wisselstoring niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 18 december 2015 02:58 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Een Arriva GTW 2/8 is onderweg als stoptrein 37650 van Roodeschool naar Groningen en passeert hier de Walfridusbrug over het Van Starkenborghkanaal.
Ha! 500 meter verderop woon ik. Je had vanaf daar al bijna mijn huis kunnen filmen.
Mooie foto trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Van zondagnacht 31 juli tot woensdagochtend 10 augustus werken aan het spoor op het traject Schiphol – Duivendrecht. Vanaf de Riekerpolder aansluiting (tussen Schiphol en Amsterdam Zuid) tot het spoorviaduct bij Duivendrecht verdubbelen we het bestaande spoor (van 2 naar 4) over een totale lengte van 8 kilometer.
Staat niet echt bij wat de impact is maar zal wel ander halve week geen treinen rond de zuidas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op vrijdag 18 december 2015 00:44 schreef Prins_Pils het volgende: Leuk filmpje van Achter de Hoven! Ik dacht dat de perrons niet veel meer voorstelden dan een lage grindbak met een bankje maar het is dus zelfs een volwaardig perron. Zal het wel verkeerd in mijn herinnering hebben En zowaar een instappert!
Hoorde dat het werd opgeheven zodra de tweede sneltrein op Leeuwarden-Groningen gaat rijden.
klopt. De halte komt niet meer in de toekomstige plannen voor
Op het traject Leeuwarden – Stavoren voeren we eind juni (week 25 en 26) groot onderhoud uit en moderniseren we het spoor. Vanwege deze werkzaamheden rijden er geen treinen waardoor de route naar de eilanden hiermee per trein is afgesloten.
Op vrijdag 18 december 2015 14:41 schreef James1988 het volgende: Bombardier en Alstom gaan nieuwe dubbeldekkers leveren aan de NMBS. Ze zullen worden geleverd vanaf 2018 en zien er zo uit:
Heb net IC2 gedaan, overal braille printjes en een onhandig "keukentje". In de wc kun je kiezen uit zeep of desinfecterend spul. Eerste klas lekkere brede stoelen, tweede klas was bomvol.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nu al een tijdje onderweg van Utrecht naar Groningen, met een bijzonder ijverige HC. Hij roept vóór ieder station om dat we op tijd zullen aankomen en wat de verdere route en eindbestemming is, tíjdens het stationnement roept hij om dat er railcatering aanwezig is, wat de verdere route en eindbestemming is en heet hij iedereen welkom in de trein, en direct na vertrek wordt nog eens omgeroepen dat we op tijd zijn vertrokken en wat de verdere route en eindbestemming is. Wordt zo'n man nou niet doodmoe van zichzelf?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 18 december 2015 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Nu al een tijdje onderweg van Utrecht naar Groningen, met een bijzonder ijverige HC. Hij roept vóór ieder station om dat we op tijd zullen aankomen en wat de verdere route en eindbestemming is, tíjdens het stationnement roept hij om dat er railcatering aanwezig is, wat de verdere route en eindbestemming is en heet hij iedereen welkom in de trein, en direct na vertrek wordt nog eens omgeroepen dat we op tijd zijn vertrokken en wat de verdere route en eindbestemming is. Wordt zo'n man nou niet doodmoe van zichzelf?
afgezien van de railcatering is dat zoals het tegenwoordig op de opleiding aangeleerd is want uit onderzoek is gebleken dat de klant daar behoefte aan heeft
en nee ik geloof het zelf ook niet dat de klant voor en na elke stop op een omroepbericht van 2 minuten lang zit te wachten
Tis toch van de zotte, zou dat onderzoek weleens willen inzien.
En dan vd week aanrijding Haarlem - Uitgeest - Alkmaar, de reizigers in de trein wisten eerder dan het personeel (die n peukkie aan het roken was in afwachting op vertreksein station Uitgeest) dat de trein niet verder kon rijden....nee dan roepen ze niks om!
Op vrijdag 18 december 2015 14:41 schreef James1988 het volgende: Bombardier en Alstom gaan nieuwe dubbeldekkers leveren aan de NMBS. Ze zullen worden geleverd vanaf 2018 en zien er zo uit:
En dan vd week aanrijding Haarlem - Uitgeest - Alkmaar, de reizigers in de trein wisten eerder dan het personeel (die n peukkie aan het roken was in afwachting op vertreksein station Uitgeest) dat de trein niet verder kon rijden....nee dan roepen ze niks om!
Ik heb in dat onderzoek ook voor deze optie gekozen hoor..
Alle conducteurs zullen ook ongetwijfeld alle gebriefd zijn maar als ze het niet allemaal uitvoeren, tsja. Weet niet of NS mystery reizigers inzet om het werk te controleren..
Bingo! En dat verklaart mijn inziens voor n groot deel de werking/functionering van de NS, dit spreken we af en de controle van de uitvoering ervan, tsja....
Op vrijdag 18 december 2015 17:18 schreef Adrie072 het volgende: Bingo! En dat verklaart mijn inziens voor n groot deel de werking/functionering van de NS, dit spreken we af en de controle van de uitvoering ervan, tsja....
Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef MTL het volgende: Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef MTL het volgende: Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Jep. My sincere apologies for the inconvenience caused Overigens was ik relatief snel (al met al duurt dat dan toch weer iets van 35-45 minuten) alweer weg daar. Het duurde even voor de bovenleidingsspanning bijgeschakeld was, daarna ombouwen en na toestemming teruggekeerd naar Schiphol.
Op Apeldoorn staat een Locon loc met van die vuilwagens. Wat me opviel is dat hij drie frontseinen had en ter hoogte van het hoge frontsein twee knipperende rode lampen. Wat houdt dat 'seinbeeld' in? Ik heb die niet gezien bij mijn veiligheidspaspoort toets..