ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 16 december 2015 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
"Dames en heren. Vanwege een lek ventieltje zal de Flixbus naar Berlijn van 9 uur 22 niet rijden. Flixbus zet treinen in. U vindt deze aan de bovenzijde van het Flixbusstation."
Op woensdag 16 december 2015 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Overigens is de Suikerunie in Groningen al jaren gesloten en grotendeels gesloopt. Die in Hoogkerk draait nog wel.
ProRail zegt dat CoBouw de uitspraken van Pier Eringa verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat er nog steeds druk gewerkt wordt aan de invoering van PHS http://www.prorail.nl/nie(...)-volop-in-uitvoering
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-12-2015 19:09:22 (+d) ]
In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Op woensdag 16 december 2015 19:11 schreef Peterselieman het volgende: In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Wacht maar. Ik snap ineens waarom ze de Singel weer vol laten lopen
Op woensdag 16 december 2015 19:17 schreef James1988 het volgende: Lalala de ICd naar Breda is weer eens opgeheven wegens "zeer grote vertraging" (+16). Daar komt de zoveelste claim voor die godvergeten kuttrein
Sinds dit weekend: Sylt-Shuttle Plus. Een BR628 hangt achter aan de autotreinen en gaat dan verder naar het zuiden. Fernverkehrtarief, duurt 2 keer zo lang als Nahverkehr, en het schijnt dat je in de planner nog eerder de loopverbinding krijgt dan deze trein
Een oude naam keert terug als we Allgemeiner Zeitung mogen geloven: DB Schenker Rail gaat weer DB Cargo heten. Daarnaast zouden er tegen 2020 zo'n 3600 banen moeten zijn wegbezuinigd.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Weet je ook waar dr trein weg komt? Suiker unie heeft ook een vestiging in Anklam (Mecklenburg Vorpommern)
De storing vermeldt geen treinen tussen Zuid en Lombardijen, dus een aanrijding bij Blaak lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat die niet daar tussen ligt.
Er zijn nu bij bepaalde ritten mogelijkheden om ritjes als Assen - Hoogeveen te boeken, behoorlijk kleine afstand natuurlijk.
Noem het een Intercitybus, Hoogeveen ook blij.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Op donderdag 17 december 2015 10:21 schreef b2py het volgende: Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Mijn punt is meer: een gek met een kalasjnikov leegt z'n magazijn dan wel op de mensen die in de rij staan.
Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
Op donderdag 17 december 2015 10:38 schreef b2py het volgende: Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
Godsamme sponsort Thalys FOK! nu ook al? Ik hoop maar niet dat Douwe Egberts ook gaan sponsoren. Anders zou de bij elke keer de al een link naar hun krijgen
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's.