Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 20:05 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 20:14 |
Sowieso! | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 20:15 |
Veel plezier! | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 20:28 |
Veel plezier | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 20:29 |
Wauw gaaf ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 20:34 |
Omdat het gratis is. Op voorwaarde dat ik een stuk of drie presentaties geef en de developers daar vertel over waarom ik bepaalde dingen graag anders wil zien in hun software. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ga ik met een paar van hen op pad (een vriend had gewoon een mailtje naar iedereen in de Bangalore Office gestuurd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 20:36 |
wheheh | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 21:12 |
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064 | |
Facepalm | woensdag 2 december 2015 @ 21:33 |
Heel erg jammer maar ik zie het wel gebeuren. Aan de passagiersaantallen ligt het niet, de treinen zijn altijd aardig vol. Als groot voorstander van nachttreinen denk ik dat het veel beter had gelopen als ze het product anders in de markt hadden gezet. Dan moet ik deze maar aanzetten als ik ga slapen thuis. ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 2 december 2015 @ 21:42 |
Inderdaad leuk dat grapje met acceptatie en productie. Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen? | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 21:44 |
Nee? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 21:45 |
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem. Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin. | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 21:47 |
Als het goedkoper is dan de Thalys en sneller dan de IC Brussel, waarom niet? En ja, het is schandalig dat dat zo is. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 21:47 |
Ik wil er nog een belangrijk argument bijgooien tégen vluchten op die afstand; Het zijn praktisch alleen maar prijsvechters en het is daardoor extra kostbaar voor de luchthavens omdat het veel minder opbrengt. Daardoor zijn vluchten die er wél toe doen veel duurder. | |
Blistering | woensdag 2 december 2015 @ 21:47 |
Vliegen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 21:48 |
Erg verbazingwekkend vind ik het niet. Ik ben één keer met de CNL gereisd en het niveau van service in de couchettewagens was bedroevend. Oud materieel, slechts één conductrice voor meerdere wagons zodat het eeuwig duurde voor je het karige beddegoed kreeg... En dat terwijl de trein meer leeg dan vol was. Dat was een gevalletje eens-en-nooit-weer. Terwijl men in veel armere landen zoals Roemenië of China, maar ook in Italië, wél een goede nachttreinservice weet aan te bieden. Misschien dat het in de dure slaapwagons beter was, maar met die paar klanten red je het toch ook niet. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:49:46 ] | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 21:54 |
tsja, vliegen is tegenwoordig spotgoedkoop | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:00 |
En er is ook een enorm aanbod nachtbussen gekomen. Bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Groningen, dat is dus sowieso al 10x beter dan met de CNL en dan nog twee keer overstappen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:03 |
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert. | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:04 |
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 22:07 |
Behalve in de VS. | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 22:08 |
Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:09 |
Als de CNL midden in de nacht anderhalf uur langs het perron in Mainz o.i.d. staat, met licht aan en een constant geratel van de omroep, dan komt van slapen ook niks terecht. Niet dat ik wat tegen nachttreinen hebt trouwens. Ik denk alleen dat CNL het verkeerd aanpakt en dat daarom mislukking eigenlijk al voorgeprogrammeerd was. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:11 |
Ja misschien daar wel idd. Als er geen spoor of bus alternatief is en wachten op een lift die je mee wil nemen kost 3 uur met je lelijke puistenkop, dan kun je beter gaan vliegen idd ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:11 |
Dus dat mag blijkbaar tegenwoordig, zulke binnenlandse ritten aanbieden in Nederland? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:12 |
ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat. | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 22:13 |
Blijkbaar, buitenlandse student gaat binnenkort een dagtrip Eindhoven maken voor ¤2 ![]() | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:13 |
Het zat er eigenlijk al wel aan te komen. Het CNL-netwerk krimpt al jaren, zo zijn o.a. Kopenhagen en Praag al gesneuveld net als Parijs - Berlijn. Die laatste verbinding is dan wel weer hersteld door de Russische spoorwegen, een paar keer per week. ![]() Die RZD-slaaprijtuigen schijnen nog best tof te zijn. Een paar jaar terug hadden ze er eentje neergezet op InnoTrans en dat was best een gaaf ding. Het rook er naar 'nieuwe trein' ![]() Er is een ontheffing gegeven door de overheden die in die gebieden verantwoordelijk zijn voor het OV. | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:14 |
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet. Speciale Eindhoven-vergunning? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:15:01 ] | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:15 |
Welk deel van "direct" was te moeilijk voor je? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:16 |
Dat 1 euro zal wel een lokkertje zijn he, dat gaat niet zo blijven natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:16 |
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein? | |
HaverMoutKoekje | woensdag 2 december 2015 @ 22:17 |
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 22:17 |
En de vraag is, lijkt me, ook niet zo groot dat het op de meeste trajecten kostendekkend zal zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:17 |
ja dat wel, maar eindhoven - Enschede en eindhoven - Groningen zijn overstapverbindingen. Misschien mag Eindhoven - Amsterdam omdat NS het capacitief sowieso niet aan kan. Nijmegen - Schiphol zal er ook wel komen dan. | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:17 |
Flixbus heeft gekeken naar waar de missing links zijn in het spoorwegennetwerk, terwijl er wel een snelweg is. Daarom komt er bijvoorbeeld ook een verbinding Nijmegen - Rotterdam.
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?" En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:19 |
Ja voor de gein een keertje, is het leuk ![]() Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 22:21 |
Apart dat zo op decentraal niveau de bescherming van NS uitgehold kan worden. Maar goed, als jij het zegt... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:21 |
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:22 |
EN dan gaan janken als mensen in een gestrande trein de deuren openbreken en het spoor oversteken zoals vorige week. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 22:22 |
En er net zoveel beveiliging zou zijn als in een trein. | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:22 |
De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:25 |
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 2 december 2015 @ 22:26 |
Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee. | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:29 |
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:29 |
ik stalk ze wel even op FB. Mono zijn hoofd is met andere dingen bezig. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:30 |
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 22:31 |
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook... Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al. | |
Facepalm | woensdag 2 december 2015 @ 22:32 |
Dit is hoe het hoort, een trein van Beijing naar Parijs. ![]() ![]() Al denk ik niet dat er ook maar een zakenreiziger dit gaat doen, volgens Drehscheibe hebben er maar 5 Chinezen de hele rit uitgezeten en dan niet eens rechtstreeks met dit rijtuig maar iets met meer luxe. En een nachtbus is qua comfort natuurlijk niks vergeleken met een echte trein. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:33 |
Misschien wel als ze een kwartier sneller rijden omdat ze oosterzout en raamsdonkhoereghettoveer overslaan en met comfortabelere bussen rijden voor minder geld. Dan hebben we het inmiddels over een totaal ander product namelijk ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 22:35 |
Ow fukkeduk. Hoeveel is het? Even wat zien te regelen, kan zelf namelijk niet overboeken. Komt wel goed ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:35 |
15,65 geloof ik. Kan je wel mail lezen? | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 22:37 |
Ik kijk zelden in de mail eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 22:37 |
Niet dat het op die lijnen Breda/Oosterhout-Utrecht helemaal vlekkeloos verloopt ... Tijd voor een spoorlijn daar | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:42 |
Beter doe je dat wel. | |
greavy | woensdag 2 december 2015 @ 22:49 |
staat allemaal in de mail. Bedrag, rekeningnummer enz... | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 22:58 |
Ja nou heb ik het gezien inderdaad ![]() Hoe roggelden we dat eigenlijk met die STT's ook alweer? Eentje trekt die dingen in Pluskut uit de automaat en wij geven diegene cash? | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 22:59 |
Just about. In de trein zelfs geloof ik dat het plan was. Maar dat komt goed. | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 23:01 |
Nja ik ken die automaat daar een beetje, zo betrouwbaar is die niet, áls die er überhaupt nog staat ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 23:02 |
Helft van de tijd kapoet, en heeft ook eens 30 euro van me ingeslikt zonder 9 euro wisselgeld terug te geven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 23:03 |
Bennis kent die automaat vast nog veel beter. Maar het plan was om het in de trein te gaan regelen geloof ik. Maakt geen fuck uit ook verder, dat komt wel goed. BORK jij had wat kennis van goeie eettenten rondom K Hbf toch? | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 23:24 |
Conducteur mishandeld en gebeten in Leeuwarden Op het station van Leeuwarden is woensdag een treinconducteur mishandeld en gebeten door een 25-jarige man. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De conducteur wilde het fietsbewijs van de man zien, maar dat had hij niet. Ook twijfelde de ambtenaar aan de echtheid van zijn OV-chipkaart. Toen de trein op het station in Leeuwarden aankwam wilde de man vluchten. De conducteur hield hem tegen waarop de man een reclamebord pakte om de conducteur mee te slaan. Een NS-medewerker schoot de conducteur te hulp, maar het belette de man niet in de hand van de conducteur te bijten en hem een klap in zijn maag te geven. Daarna rende hij richting het centrum. De politie kon hem uiteindelijk aanhouden. De conducteur heeft aangifte gedaan van mishandeling. Volkskrant | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 23:33 |
nou nou, er gebeurt eens wat in Leeuwarden. Moeten we hier elke keer weer een issue van maken? | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 23:34 |
Nee maar het is sowieso wel prettig om van spoorse zaken op de hoogte gehouden te worden. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 2 december 2015 @ 23:39 |
Dit zijn niet per se spoorse zaken, maar tokkie-Wielepolle-zaken die toevallig in een trein gebeuren. | |
derLudolf | woensdag 2 december 2015 @ 23:40 |
Mwoah het is lang niet altijd sneller, afgelopen donderdag stond ik naast Eurolines 140 Amsterdam-Londen op de E40/A16. 4½ uur gedaan over 5 uur vanwege 'wegwerkzaamheden' - oftewel een grenscontrole waarbij twee rijstroken moesten ritsen en via de afrit er af moest. Vraag me af of die bus de boot nog gehaald heeft, neem aan dat die bus bij Calais de boot op moet? | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 23:55 |
Ik denk dat die bussen de kanaaltunnel ingaan eigenlijk. En boeiend of ze die boot wel of niet halen, die bustoko's hebben gewoon een 'all you can ride'-pas waarmee ze elke trein of boot kunnen pakken die ze willen. Le Shuttle rijdt iedere 20 minuten en boten tussen Calais en Dover gaan er ook ieder half uur. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 23:59 |
wel eerst nog even vijfduizend somaliërs van je af meppen dan | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 00:08 |
![]() | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 00:08 |
yep, zal het postje opzoeken, ik kan overigens a.s. dinsdag wel bij Peter's Brauhaus reserveren als ik weet hoeveel man ![]() ah -> PTA / Het grote treinentopic #940: Gele machines zoekfunctie FOK! stuq, Danny? [ Bericht 17% gewijzigd door bork op 03-12-2015 00:19:47 ] | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 00:42 |
Bwa ik prop wel wat schransvoeder van de McDrek in mijn gezicht want ik wil die toren op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 07:20 |
We hebben wel een beetje haast he. Geen tijd voor een super uitgebreid bachhanaal | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 07:36 |
niet? ![]() | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 08:18 |
Tussen Apeldoorn en Deventer rijden donderdagochtend minder treinen door een seinstoring. Iedereen uit Deventer was op tijd weg? Ik lees geen boze reacties namelijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 december 2015 @ 08:20 |
Het is ook wel vaak raak op dat traject geloof ik eah? | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 08:30 |
Die storing was er ook al toen ik nog niet weg was, maar ik moest de andere kant op ![]() Wel leuk om dan een omreisadvies over Arnhem te geven en op die route vervolgens met 4 ipv 6 bakken virm te gaan rijden natuurlijk ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 08:50 |
Laatste tijd wel een piekje ja | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 december 2015 @ 08:54 |
Onderweg naar Hengelo nu en we vertrekken uit Zwolle met drie minuten vertraging. Wie durft de weddenschap aan dat de aansluiting naar Oldenzaal niet gehaald wordt ![]() ![]() | |
boriq | donderdag 3 december 2015 @ 08:57 |
Mocht de tegentrein in Nijverdal geen vertraging hebben en de machinist niet aan EZR doen, dan zijn die drie minuten er tussen Nijverdal en Wierden wel uit te rijden. Wat er daarna gebeurt weet ik, ondanks twee jaar elke werkdag reizen op dat traject, natuurlijk niet ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 08:57 |
Dat rij je er nog wel uit hoor.. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 09:15 |
Van hoeveel pogingen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 december 2015 @ 09:26 |
Volgens de excel sheet ben ik twintig keer in Hengelo geweest waarbij ik vier keer niet heb gemerkt of de aansluiting gehaald is en verder nooit gehaald, vijf keer in Oldenzaal waarvan ik vier keer een half uur kon wachten. | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 09:34 |
Vanmorgen is schijnbaar een VIRM door een stootjuk gereden op de Zaanstraat: http://nos.nl/artikel/207(...)rd-in-amsterdam.html En zowaar: D66 wil dat de 1 miljard die de overheid van VW krijgt voor het sjoemelsoftwareschandaal naar het spoor gaat http://nos.nl/artikel/207(...)in-spoor-steken.html | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 09:48 |
Oh jij bent net zo'n autist als ik stiekem ![]() | |
Fiorano | donderdag 3 december 2015 @ 10:02 |
Schijt trouwens een Flirt vanuit Bad Bentheim richting Leidschendam te gaan. Via Apeldoorn-Amersfoort-Weesp-Breukelen-Gouda | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 10:14 |
Mooi, de eerste Flirt voor Gouda - Alphen ![]() Ik ben benieuwd hoe lang de test- en toelatingsprocedure voor deze stellen gaat duren. | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 10:17 |
Vertrek 14:00 uit Bentheim | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 10:26 |
Ben ik nou gek of staat het alleen maar hier en nergens anders? | |
_serial_ | donderdag 3 december 2015 @ 10:30 |
Ik had afgelopen zondag een overstap van 5 min op Utrecht CS Richting Rotterdam vanuit Amersfoort wegens werkzaamheden, van spoor 4 naar 20, dat is al krapjes als je verkeerd zit, het werden uiteindelijk 2 min door onduidelijke reden (we reden traag), maar ik heb het gehaald, mijn PR is weer aangescherpt. Sorry voor de mensen die ik afgesneden heb ![]() | |
boriq | donderdag 3 december 2015 @ 10:37 |
van Somda opvallende dingen topic en dan specifiek train85. "Daarnaast zou er om 1400 uur uit Bh een Flirt stel naar Ldd worden gebracht worden. Route is dan Bh Amf Wp Bkl Gd Wspl Gv Ldd." | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 10:40 |
Helemaal overheen gelezen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 10:47 |
Ik ga bij BH wel gewoon tieten knijpen, de rest interesseert me geen zak ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 11:03 |
Zo dat was inderdaad wel een tievesbende de laatste keer ja.... Zelfs bussen zonder chippaal ![]() | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 11:11 |
Sein 243a ontbrak heb ik uit onbetrouwbare bron vernomen | |
derLudolf | donderdag 3 december 2015 @ 11:11 |
Gebeurt dat als je met 5 km/u tegen zo'n juk aan klapt? Of met hoe zo'n snelheid? Op zich moet je als rangeerder toch weten waar die dingen sturen zou je zeggen. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 11:12 |
Je bent de Flirt nu al zat? ![]() | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 11:21 |
Ik ga straks nog wel even naar Bh denk ik, maar ik weet niet of het op prijs gesteld wordt als ik dat ook ga doen daar ![]() | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 11:39 |
Filmpje over het plaatsen van een nieuwe kop op SLT 2658 (die van de aanrijding in Amsterdam): | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 11:45 |
Geloof je me nou gewoon niet? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 11:49 |
Het staat er iig wel heel verdekt | |
Merode32 | donderdag 3 december 2015 @ 11:52 |
http://brandpunt.kro.nl/s(...)en-ontspoord-besluit Al heeft de uitzending vanaf het begin tot het eind wel een zeer negatieve toon en een anti markt toon | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 11:53 |
Tuurlijk geloof ik je wel, ik ben alleen altijd benieuwd wat de oorspronkelijke bron is. Voor zover ik weet heb jij namelijk geen toegang tot de systemen van ProRail | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 11:56 |
Klopt, ik zat op de fiets dus ik kon niet zo makkelijk linken ![]() | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 3 december 2015 @ 11:58 |
Ik zag gisteravond een trein van Breng door Venlo rijden met passagiers riching Roermond. Iets gemist? Leent Veolia treinen van Breng? | |
Merode32 | donderdag 3 december 2015 @ 11:59 |
Ja al maanden | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 12:01 |
Veolia heeft twee GTW's van Breng in gebruik inderdaad. Eerst als vervanging voor een defecte Lint (een enkele Lint hebben ze niets aan namelijk), maar beide Linten rijden ook al een paar weken weer. Blijkbaar structureel die inzet daar dus. Beide bedrijven zijn trouwens van Transdev, dus heel vreemd is het niet. | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 12:03 |
Maar heeft Breng ze zelf niet nodig dan? Een vraag die ik al een tijdje heb maar al weken vergeet te stellen.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 12:06 |
Nee treinen met 3x3 stellen GTW tussen Doetinchem en Arnhem blijkt net iets te veel van het goede te zijn. Ze kunnen het met 3x2 af. | |
Peter | donderdag 3 december 2015 @ 12:06 |
Is er mbt die passagepassen en poortjes al een meme met Gandalf ' you shal not pas'. En een demonische zwartrijder met passagepas gemaakt? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 12:10 |
Nee doe jij maar ff ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 12:11 |
Handig, zo'n wethouder die vingerverft op de inzet.. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 12:21 |
Paar jaar geleden reed ik nog weleens Arnhem - Varsseveld in de ochtendspits. Trein afgelaaie stampend vol, maar bij Velperpoort ging al minstens de helft er weer uit. Is dat nog steeds zo? | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 12:23 |
Ja ach, liever te veel treinen en dan wat aftrappen/verhuren aan Veolia, dan treinen die jarenlang te kort blijken te zijn. | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 12:29 |
zwartrijder is racisme! Tegenwoordig noemen we het stroopwafel of regenboogrijder | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 12:32 |
Stroopwafelrijder... om één of andere reden doet dat me vooral aan American Pie denken. ![]() | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 12:34 |
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-bij-intocht.dhtml | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 12:34 |
![]() Zoiets? ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 12:35 |
Nouja, als Veolia geen tekort had dan had je gewoon miljoenen in de put gegooid en anders kunnen besteden. | |
Fiorano | donderdag 3 december 2015 @ 12:35 |
![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 13:41 |
Dat is waar. Al denk ik dat een paar gloednieuwe DMU's nog wel verkocht hadden kunnen worden aan Polen ofzo. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 14:13 |
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de dieselstellen die nu op de Maaslijn rijden als de boel daar geëlektrificeerd is. Uit de concessie-eisen bleek namelijk dat ze niet omgebouwd mogen worden naar E-GTW, maar dat er nieuwe stellen geëist zijn. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 14:16 |
Op de Rails meldt op facebook:
| |
Blistering | donderdag 3 december 2015 @ 14:32 |
Nice, misschien zo maar even naar het spoor fietsen dan ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 14:32 |
Gewoon Diesel onder de Draad spitspendel naar Vlaardingen... Laatmaar... Verkeerd gelezen | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 14:42 |
Ja ik fiets ook maar even naar het station,jammer dat er niet bij staat hoeveel 'iets te vroeg' is. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 14:43 |
Klapstoeltje, kobbie kovvie, en genieten maar ![]() | |
Blistering | donderdag 3 december 2015 @ 14:43 |
Misschien kan ik nog wat leuke VIRM's meepikken als ik wat vroeger ga ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 14:44 |
De mooiste is natuurlijk in Delft | |
Duvel | donderdag 3 december 2015 @ 15:07 |
Rare dienstregeling. Of moet ie per se met een bepaalde kop voorop in Leidschendam aankomen? | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 15:10 |
Ze zullen niet willen kopmaken denk ik.. | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 15:12 |
Hij wordt getrokken door een strukton-loc, dus kopmaken zit er niet in. Enige andere mogelijkheid om 'm dan in Leidschendam te krijgen is via Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Breda - Rotterdam - Hollands Spoor (of vanaf Arnhem naar Utrecht - Gouda - Westelijke Splitsing - Hollands Spoor). Maar dan moeten daarvoor ook weer net paden beschikbaar zijn en de machinist wegbekendheid hebben. Had laatst ook wat spul dat naar Leidschendam moest en niet kon kopmaken (cabine aan de andere kant was stuk), dus dat ging ook via allerlei sporen waar je met normale treinen nooit komt (en ook via de Westelijke Splitsing), dus dat was weer even goed voor mijn wegbekendheid, die is nu weer een heel jaar geldig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 15:13 |
lijkt me ook ja en dan is de enige optie om via Westelijke Splitsing te gaan | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 15:14 |
En een goederenpad, volgens mij is er geen goederenpad tussen Hengelo en Zutphen overdag.. | |
Duvel | donderdag 3 december 2015 @ 15:32 |
Ja dat snap ik ook wel, maar wat een eind om, terwijl bij Ypenburg niet voor niets een middenspoor ligt... Maar ja, geduwd van Ypenburg die brug over en dan etc. Wel meteen de loc aan de goede kant met afkoppelen. | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 15:39 |
Officieel niet, maar met zo'n kort treintje kan het best, die kun je in Markelo aan de kant nemen namelijk. Je kruist dan in Delden en Markelo, laat in Lochem de achteropkomende Syntus voorbij rijden en wacht de tegemoetkomende af, en dan kun je in een streep door naar Zutphen volgens mij. | |
Blistering | donderdag 3 december 2015 @ 15:44 |
Mooi treinstel wel die Flirt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 15:45 |
zijn er al pics? | |
Blistering | donderdag 3 december 2015 @ 15:46 |
Wilde m'n nieuwe lens testen. Gevolg --> bewogen foto's ![]() Van FB dus: ![]() © Jake Langerak | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 15:51 |
Jep! Fb-vrindjes daar even kijken, maar zal zo even opladen voor hier. Rijdt keurig op tijd, hoewel, inmiddels zag ik dat Amersfoort plat lag door een persoon in het spoor. | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 15:52 |
![]() ![]() De foto's van Prins_Pils.
| |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 15:55 |
nummertje 2010 zo te zien ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 15:56 |
Oh, dat in de spoiler wist ik niet. Sorry voor de hoerige kwaliteit, telefoonpics en moest even snel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 15:56 |
Krijgen ze op Gouda-Alphen eindelijk eens fatsoenlijk materieel. Dat A32-trammetje was natuurlijk helemaal niks ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 15:57 |
Kan er weer een nummertje afgefapt worden hehehehehe | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 15:59 |
Degene die dat wil heeft pech, want het nummer valt in de nummering van de eerste serie SGM, voor de verbouwing. Die stellen zijn ouder dan de jongste serie plan V | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 16:00 |
Gaaf. Dat ding heeft wel wat weg van de FLIRTs van MTR Express ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 16:01 |
Wel weer uniek beeldbepalend avantgardistisch toonaangevend materieel op het Nederlandsche Schpoor ![]() Wordt steeds meer één grote Ratjetoe-express stiekem ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:05 |
Ik baal als een stekker dat mijn telefoon niet eens 40 km/h aankan van dichtbij, had beter wat verder weg kunnen staan. Heb wel nog een andere foto, ook iets wazig, maar is er wel wat meer te zien van de kop ![]()
| |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:08 |
Wel opvallend, dat is toen juist met 110 opgehoogd om niet in de weg te zitten met het toen al niet meer rijdende SM'90. Nu is dubbelnummering met voormalig materieel dus geen probleem meer? | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:25 |
Ik weet dat het woord 'werkzaamheid' gewoon correct is maar ik vind het er zo stom uitzien ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 16:26 |
Leuk treintje ![]() Ik ga eens kijken of ik op tijd in Delft kan komen straks. | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 16:27 |
Heeft niemand een filmpje?
| |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:28 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 16:29 |
NS en Abellio zijn aparte bedrijven ![]() | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 16:29 |
De Flirts zijn van Abellio, niet van NS. Dus dat NS ooit treinen heeft gehad met dat nummer maakt niets uit. Edit: was er weer iemand sneller ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:30 |
Ohja even vergeten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 16:32 |
![]()
| |
DeaDLocK2K | donderdag 3 december 2015 @ 16:33 |
Prins pils je hebt echt mijn vader niet gezien? Die heeft ook een paar mooie platen gemaakt en ik kwam om kwart voor vier met de pimpel door deventer. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 16:34 |
Kwart voor vier stond ik al in de supermarkt ![]() | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 16:35 |
NEE! Leave the Flirt alone!!!!111 ![]() Er dat is een Flirt, geen Flirt 3 ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 16:57 |
Als die uit het Noorden kwam, heb ik hem ingelegd. Mooie puzzels zijn dat. | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 16:59 |
Vandaag werd de eerste Stadler FLIRT3 voor Abellio overgebracht naar Leidschendam. Vanaf december 2016 moeten deze stellen de dienst Gouda-Alphen a/d Rijn gaan verzorgen. Nadat FLIRT 2010 door de V200 221 106-8 van de Eisenbahn Gesellschaft Potsdam naar Bad Bentheim gebracht is werd het stel overgenomen voor Strukton G1206 303008 die het stel via Diemen Zuid, Breukelen, Rotterdam Noord en Den Haag HS over zal brengen naar de NedTrain-werkplaats Leidschendam. In Bad Bentheim stond de trein een flinke tijd te wachten, dus was er de gelegenheid om even wat dichterbij te gaan staan. Ook de achterkant moest natuurlijk even op de foto, afgezien van de sluitbordjes geeft het zo een goede indruk van de kop van het stel. Terug op het perron duurde het niet zo lang tot het hele spul in beweging kwam, op weg naar Nederland. Hier zien we de V200 die het stel naar Bad Bentheim gebracht heeft genieten van zijn verdiende rust. Na de foto's in Bad Bentheim nog snel naar Deurningen gereden in de hoop daar nog een keer de FLIRT op de foto te krijgen. Helaas was ik net iets te laat (dank u wel treuzelende Mercedes...). Gelukkig toch niet voor niets, want even later kwam de schone RRF 4401 met lege BLG-autowagens voorbij op weg naar Bad Bentheim [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 03-12-2015 17:07:06 ] | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 17:01 |
Gave foto's ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:08 |
Wel een dieselflirt ![]() | |
Merode32 | donderdag 3 december 2015 @ 17:08 |
Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen een flirt en gtw(dan bedoel ik niet het uiterlijk), volgens mij bedienen ze dezelfde markt en bieden dezelfde diensten aan? Wat is een overweging om bijvoorbeeld voor een flirt te kiezen ipv gtw of andersom? | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 17:08 |
Filmpje gevonden: | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:08 |
Toffe platen, Dennis | |
boriq | donderdag 3 december 2015 @ 17:10 |
Gaaf uiterlijk en mooie foto's! | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 17:10 |
Van oorsprong waren het twee compleet verschillend opgebouwde types (motoren verdeeld over het hele stel versus in één aparte motorbak). Inmiddels wordt de GTW niet meer gemaakt, en is samen met de FLIRT vervangen door de nieuwe FLIRT3. Als dieselversie heeft die nog wel een aparte motor-bak, maar die levert alleen de stroom aan de motoren die verdeeld over het treinstel zitten. | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 17:11 |
het koersbordje laat net genoeg ruimte voor Gouda of Alphen.... of een hele kleine Alphen a/d Rijn | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 17:12 |
Neeeh, is breed zat, bijna hele breedte van het raam. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:13 |
Daar komt nog bij dat de FLIRT Jacobsdraaistellen heeft en een GTW draaistellen onder de bakken. Verder kan een FLIRT tot zes bakken lang worden, terwijl een GTW maximaal vier bakken lang was (plus twee motorbakken). Ook zijn bij de FLIRT volgens mij de tussenbakken langer dan bij de GTW | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 17:18 |
Gtw heeft compleet andere ophanging van de bakken. Deze leunen namelijk op de powerpack in het midden of op de voorgaande bak. Door slechts twee aangedreven assen op de powerpack is deze trein voor klein regionaal verkeer bedoeld. Maximale snelheid is door al deze dingen beperkt tot 120 of 140 km/u (afhankelijk van de variant die je hebt, in NL is alles voor zover ik weet 140). De Flirt is een echt treinstel. De tractie is verdeeld over (over het algemeen) meerdere draaistellen. Deze trein is geschikt voor het snellere interregionale netwerk. Te krijgen zijn varianten van 140 km/u (deze Flirts voor Gouda - Alphen), 160 (de Flirts voor NS Reizigers), 200 (NSB Flirt Nordic en MTR Express) en 250 km/u (SBB Eurocity 250). Edit: pff, en alweer te laat met m'n reactie ![]() | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 17:20 |
ohhhhhh dat smalle stuk zit dan zeker het middelste fontein achter en het koersbord eronder? | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 17:20 |
Wacht wat? Zit er een waterorgel in? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 17:21 |
Ja daar zit de sprinklerinstallatie ![]() | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 17:21 |
autocorrect ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 17:23 |
Maar verder heb je gelijk ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 17:27 |
Ja maar, wat moest dat woord dan wezen? ![]() | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 17:30 |
Hij is weer fijn, thx Dennis, mooie foto's ![]() ![]() | |
Salatrel | donderdag 3 december 2015 @ 17:36 |
frontsein ![]() | |
ReisT | donderdag 3 december 2015 @ 17:50 |
GTW kon vast wel langer (als een klant daar om zou hebben gevraagd). Met Flirt kan het ook, PKP IC heeft een achtdelige variant bijvoorbeeld. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 17:57 |
Een Flirt staat tot een GTW als een Ferrari staat tot een Opel Manta met een bodykit ![]() | |
ReisT | donderdag 3 december 2015 @ 18:01 |
Ja, maar de concessie is gewonnen door NS (in samenwerking met Abellio NRW) en de treinen worden ook gereden door NS. | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 december 2015 @ 18:08 |
Is t weer zover ja? ![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 18:13 |
Waar gaat dat setje eigenlijk keren? Dat is voor mij de beste kans om hem op de foto te nemen ![]() | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 18:15 |
Nergens, dat is ook de reden om via Diemen Zuid en Schiedam te rijden. | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 18:29 |
Ah tuurlijk... langs de A12 loopt ook nog een spoor naar NedTrain | |
Blistering | donderdag 3 december 2015 @ 18:33 |
Kom deze net tegen op Flickr:![]() Mooie foto ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 18:35 |
sterker nog, de Nootdorpboog (vanuit Den Haag) is de enige toegangsweg naar NedTrain in Leidschendam. Via de Randstadrail-sporen kan het alleen via een enorme omweg ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 18:44 |
3 disc set binnen van De Geschiedenis van de Nederlandse SPoorwegen. Maaar eens zien wat het is ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 18:44 |
Ik wacht de volgende Flirt wel af, als ik nu zou vertrekken zie ik hem waarschijnlijk nog net binnenrijden. | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 18:51 |
Zozo, R-Net dus. Komen er dan ook bepaalde R-Net-gecertificeerde treinseries waar de Flirts in moeten gaan rijden? | |
MTL | donderdag 3 december 2015 @ 18:53 |
Gouda - Alphen gaan de R-Net Flirts rijden. | |
greavy | donderdag 3 december 2015 @ 18:54 |
Flirt staat nu ff stil op Den Haag HS volgens een kennis van mij. | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 18:54 |
Ja, Gouda-Alphen. Die concessie is door Abellio gewonnen, en daar is deze FLIRT ook voor. De NS-FLIRT's krijgen gewoon de sprinter-kleuren. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 18:56 |
De R. De Rafelrandjes van het Sternet. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 18:58 |
Hè verdorie, ik ben een half uur geleden vanaf HS vertrokken. Had ik een half uur gewacht dan had ik 'm dus gezien ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 19:04 |
Aha, dat wist ik nog niet. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 19:59 |
Gewoon die Silberpfeilen die Abellio in NRW ook rijdt ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:10 |
De FLIRTs voor Arnhem - Düsseldorf gaan er ook zo uitzien. De treinen voor Hengelo - Brake (eurobahn) zullen wel gaan lijken op die dingen die nu al rijden tussen Venlo en Hamm. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 20:11 |
je bent m op weg naar Rotterdam wel tegengekomen | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:17 |
![]() 1) Het was donker buiten 2) Ik zit dan meestal als een soort zombie naar m'n computerscherm te kijken. Dat traject buiten ken ik wel, en in het duister is er geen ruk aan. De enige uitzondering is Moerdijk vanuit de ICd, want lichtjes... | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 20:30 |
Da's niks | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 20:32 |
Waar ligt dat Braaksel eigenlijk helemaal ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:33 |
Oh daar is zelfs al een plaatje van:![]() En ook voor Arnhem - D'dorf is een render te vinden: ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:33 |
Vlakbij het fictieve Bielefeld. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 20:34 |
Bielefeld zegt u? Nee, dat ken ik al helemaal niet. Renders zien er mooi uit wel ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 december 2015 @ 20:35 |
Spierwit haar. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 20:36 |
Dat kon ik van honderden meters afstand niet zien, ik zag alleen dat er 'een menspersoon' stond. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:39 |
Plaatjes ![]() ![]() ![]() Met dank aan treinmonteur Jelle ![]() edit: de trein heeft wel wat weg van MTR's FLIRTs: ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 20:41 |
De tijd voorop de trein, kijk daar hebben we tenminste wat aan ![]() Toffe plaatjes weer! | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 20:45 |
Waar is dat? Ziet er Zweeds uit? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 20:46 |
Ik meen iets met 'Göteborg' op de treinaanwijzer te zien staan.. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 20:49 |
Klopt! MTR Express concurreert met SJ op de route Stockholm - Göteborg. De foto zelf heb ik een paar maanden terug gemaakt in Södertälje Syd. | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 21:06 |
Ik heb zo het vermoeden dat er de komende weken/maanden geen treinen meer rijden tussen Leer en Nieuweschans.... https://rheiderland.de/lo(...)ht-in-friesenbruecke![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 21:07 |
Ach, ik zat laatst in een trein waar op de led-display de nuttige informatie '192x24 pixels' stond. ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:07 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 21:07 |
gggggggggggggg odverdomme ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:08 |
NS is gelukkig optimistisch:
| |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 21:08 |
Ik vind het echt zo geweldig, dat je bij de Duitse regionale kranten altijd gelijk een abonnement moet afsluiten ipv. dat je voor één los artikel kan betalen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 21:08:58 ] | |
Dos37 | donderdag 3 december 2015 @ 21:08 |
haha | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:13 |
Holy... Op zich wel handig, nu hoeft hij niet meer uitgebouwd te worden als er weer een cruiseschip door moet. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:13 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:16 |
En we hebben altijd problemen met dat ding, regelmatig aanwijzingen Snelheid Begrensen, en dan rustig met 10 km/h ofzo. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 21:16 |
"beschadigd" ja? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:17 |
Ja, nu kan ik zondags niet ieder uur naar Leer treinen ... | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:17 |
Wat zal eerder gerepareerd zijn? Deze brug of de brug in Alphen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:20 |
Arriva al helemaal:
| |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 21:21 |
De oplossing bestaat uit een omreisadvies via Salzbergen zeker? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:23 |
Wie Tweet even naar Arriva dat ze iets te optimistisch zijn geweest? | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 21:25 |
Heb ik net gedaan | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 21:26 |
Zo te zien is het beweegbare deel helemaal naar de knoppen. En niet het middenstuk dat ze af en toe eruit takelen. Wordt dus vast nog ingewikkeld, als ze meer willen doen dan een noodoplossing. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:27 |
![]() ![]() | |
greavy | donderdag 3 december 2015 @ 21:29 |
| |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:30 |
Lees ook dat er net een trein over de brug was gegaan, dus we mogen van geluk spreken dat het bij materiële schade is gebleven. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:32 |
![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:35 |
Dat had heel fout kunnen aflopen. | |
drakin | donderdag 3 december 2015 @ 21:39 |
natuurlijk is NS optimistisch als ze zelf dat traject helemaal niet rijden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:40 |
Er zou nog Arrivamat in Leer staan, dus dat zal binnenkort wel via Bentheim richting Nederland gaan Heeft Dennis weer mazzel met een fotomoment ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 21:41 |
Sodetering, die is best een beetje kaduuk ja ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:41 |
NS regelt de reisinfo voor heel Nederland, niet alleen de eigen treinen. Voor verschillende soorten incidenten staan standaard initiële prognoses. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 21:42 |
Die prognoses ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:42 |
Kan op zich ook via Coevorden, toch? Via Enschede lijkt me dan weer niet zo handig. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 21:43 |
Stootblokken weghalen en een aanloopje nemen ![]() | |
drakin | donderdag 3 december 2015 @ 21:43 |
Ik weet het, 1 van de dingen die ik weet, rest hier is een hoop jargon. Hoor de hele dag de omroep van het station hier en dat is voor zowel Arriva als voor de NS treinen. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 21:44 |
Zou ook kunnen natuurlijk, maar Bentheim -> Hengelo is de gangbare route Dat gaat niet lukken nee ![]() | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 21:45 |
Om in Coevorden te komen moet je ook via Bentheim. En wie heeft het over Enschede? Bentheim-Oldenzaal-Hengelo lijkt me toch iets waarschijnlijker ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:47 |
Via Coevorden is alleen maar om, want je moet toch eerst naar Bad Bentheim om daar kop te maken. | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 21:51 |
Kwam niet echt over alsof Arriva ook maar enig idee had wat er aan de hand was hmm ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:52 |
Geldt ook voor NS ![]() | |
b2py | donderdag 3 december 2015 @ 21:53 |
Goede klapper wel. Achja, die achterland verbinding is toch niet zo relevant | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 21:54 |
Naja, een 'beschadigde spoorbrug' is meestal dan ook niet veel meer dan een beetje schroefjes aandraaien en kijken of de rails nog een beetje lekker ligt, niet dat meteen de hele brug eruit geramd is ![]() | |
dennistd | donderdag 3 december 2015 @ 21:55 |
Ik verwacht ook niet dat er tijdelijk een vaste brug in komt: de scheepvaart is van een veel groter economisch belang dan het treinverkeer. | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 21:55 |
Kennelijk is er genoeg vraag voor een uurdienst, het plan was dat dat per dienstregeling 2016 ook op zondag aangeboden zou worden maar dat zal wel moeten worden uitgesteld. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 21:57 |
Hmm. ja. Nou, dan zal ik wel zien hoe het daar gaat als ik in de kerstvakantie daarlangs moet. | |
Prins_Pils | donderdag 3 december 2015 @ 21:58 |
Met de ![]() ![]()
| |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 december 2015 @ 21:59 |
Ik had het over Enschede. ![]() | |
drakin | donderdag 3 december 2015 @ 21:59 |
Ik had nou net zin om weer eens naar Leer te gaan ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 22:00 |
Gelukkig alleen maar op het stukje Nieuweschans - Leer. ![]() Enschede is niet echt handig nee ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 22:04 |
Wie weet komen ze wel op het idee om dan gelijk een nieuwe moderne brug te bouwen. Met een opening die groot genoeg is voor de cruise-schepen zodat niet het traject een hele dag plat moet om de boel te demonteren. En dubbelsporig zodat er ruimte komt voor een sneltrein. ![]() Ik denk zelf van niet, trouwens. ![]() | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 22:07 |
NS heeft de prognose inmiddels bijgesteld: "Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt." En dat lijkt me eigenlijk wel een prima inschatting ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 22:08 |
Iets nauwkeuriger dan "houdt u rekening met langere reistijd" ![]() | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 22:10 |
Een tunnel maar zal vast geen geld voor zijn, waar zijn al die miljarden voor de Zuiderzeelijn trouwens gebleven? | |
James1988 | donderdag 3 december 2015 @ 22:12 |
Het lijkt me dat Duitsland hiervoor gaat betalen? Of eigenlijk de verzekeringsmaatschappij van die boot? | |
Dr_Flash | donderdag 3 december 2015 @ 22:13 |
in digitale CTA's (TBP's heten het dan) voor stations als Roodeschool ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 december 2015 @ 22:29 |
Waarvan de Kolibri-tram, het op-een-na-duurste onderdeel, niet doorging, doordat gemeenteraadspolitici in Groningen liever als kleuters elkaar dwars lagen ipv. constructief aan iets mee te werken. En het plan voor de Zuidelijke Ringweg van Groningen, het allerduurste onderdeel, is ook hard op weg om net zo te eindigen. Ik geloof dat de provincie van gekkigheid al niet meer wist wat voor onzin ze op het platteland konden bedenken om de honderden miljoenen uit het tramplan als nog op tijd te besteden. ![]() Het maakt het beschamend om uit Groningen-stad te komen. ![]() | |
bork | donderdag 3 december 2015 @ 23:18 |
Was er ook niet iets met spoor Gronngen - Heerenveen en dat is ook afgeblazen volgens mij ![]() ![]() Ik ga toch maar eens harder lobbyen voor metro hier in Utrecht, bieb op de Neude is ook gelukt dus dit moet ook kunnen ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 00:07 |
Ik weet niet er een keermogelijkheid is, maar op zich zou je best een uursdienst Groningen - Weener kunnen onderhouden en daar keren. Op het laatste stuk kun je dan een bus inzetten die de uursdienst onderhoudt. Anders moet je al weer meer bussen inzetten om de uursdienst te onderhouden. | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 00:08 |
Voordat er een nieuwe brug ligt ben je zomaar anderhalf jaar verder ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 december 2015 @ 00:28 |
Op Streda.X kan ik niet vinden of dat mogelijk is. Ik denk het eigenlijk niet. Het stuk Bad Nieuweschans tot de aansluiting bij Ihrhove is geheel enkelsporig, inclusief het station. Een keerinrichting in Weener zou niet vaak gebruikt worden, want waarom zou je in godsnaam een trein laten eindigen in Weener? Als er iets aan de hand is tussen Groningen en Nieuweschans zou je de trein uit Leer op één van de stations tussen Zuidbroek en Nieuweschans kunnen laten keren, want er liggen daar overal wissels om bij die perrons te kunnen komen. Er rijden nu bussen tussen Nieuweschans en Leer. | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 00:37 |
Het zal helaas niet mogelijk zijn, maar het is wel jammer, omdat je met keren in Weener best een mooie dienstregeling kunt krijgen. Keren in Bad Nieuweschans levert een lange keertijd op | |
James1988 | vrijdag 4 december 2015 @ 00:40 |
Dan kan de machinist rustig een peukje doen en koffie gaan halen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 00:50 |
Ze hebben daar geen kiosk, maar wel een café en een restaurant vlakbij, dus het zou kunnen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 december 2015 @ 04:40 |
Diepere cirkel van de hel gevonden. De nachtbus. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 4 december 2015 @ 04:47 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 4 december 2015 @ 06:07 |
Het is natuurlijk wel Duitsland he, dus het zou me niet verbazen als er gewoon op zicht gereden gaat worden met het nodige getoeter bij de overwegen | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 08:14 |
Ik weet nog dat er 3 keer per dag een BR624 reed. Dat je echt je best moest doen om er überhaupt te komen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 4 december 2015 @ 08:43 |
Dat had ik eigenlijk ook wel kunnen verzinnen ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 december 2015 @ 09:10 |
Die overwegen hebben hun eigen beveiliging, met eigen overwegseinen. Die kunnen bij problemen of storingen handmatig gesloten worden door de machinist. Het levert alleen wel een shitload aan vertraging op. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 09:22 |
toch is dat beter dan de boel maar klakkeloos opheffen ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 december 2015 @ 09:29 |
Het is trouwens maar goed dat ik niet bij de reisinfo werk. Ik heb altijd de neiging om Weener op zijn Engels uit te spreken.. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 09:30 |
Ik zou er een groot schnitzelparadijs beginnen denk ik ![]() | |
Salatrel | vrijdag 4 december 2015 @ 09:36 |
ik ben blij dat je dat zelf ook inziet ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 december 2015 @ 09:46 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 09:47 |
En nou issie sjtuk ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 december 2015 @ 09:53 |
Snap ook echt niet dat je als kapitein van zo'n groot schip niet door hebt dat het niet gaat passen... | |
DriekOplopers | vrijdag 4 december 2015 @ 10:29 |
Mist? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 10:29 |
Radar? | |
b2py | vrijdag 4 december 2015 @ 10:31 |
Er is geen mist geweest gisteren.. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 10:33 |
bellen met de havenmeester:"Hee yo dude is die brug open, kan ik erdoor?" | |
#ANONIEM | vrijdag 4 december 2015 @ 10:39 |
Doodsteek voor Niedersachsen ticket plus. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 december 2015 @ 10:43 |
Nou ja doodsteek doodsteek ![]() Maar als het er per Fahrplanwechsel toch uit zou gaan dan wel ja ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 december 2015 @ 10:45 |
Er was net deze week een loket geopend om die dingen in Groningen te kopen. Lang leve de Fernbusse. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 december 2015 @ 10:47 |
Lees op ovinnederland dat ze nu maar een dubbelsporige brug moeten bouwen. Was namelijk een knelpunt voor die lijn. ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 4 december 2015 @ 10:48 |
Nu wel ja ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 10:48 |
Je moest eens weten hoeveel bruggen er jaarlijks aangevaren worden door schepen. Dan zul je je de pleuris schrikken over de aantallen | |
Peterselieman | vrijdag 4 december 2015 @ 10:51 |
er is in zoverre een knelpunt dat er geen cargo meer tussendoor zou passen als Arriva een uursdienst op het traject rijdt, te meer het traject Nieuweschans-Ihrhove beschouwd wordt als één lang blok. Ben het er niet mee eens dat het een dubbelsporige brug zou moeten worden. Die brug bij Leer zou er wel voor in aanmerking kunnen komen. | |
Prins_Pils | vrijdag 4 december 2015 @ 10:52 |
Je zou hem in ieder geval kunnen voorbereiden op een makkelijke dubbelsporige ausbau. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 december 2015 @ 10:52 |
Zoveel verstand heb ik er niet van maar elke vooruitgang op die lijn lijkt mij goed. | |
Prins_Pils | vrijdag 4 december 2015 @ 10:52 |
En we zijn... |