ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op woensdag 2 december 2015 20:29 schreef Prins_Pils het volgende: Wauw gaaf Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft Waarom India trouwens?
Omdat het gratis is. Op voorwaarde dat ik een stuk of drie presentaties geef en de developers daar vertel over waarom ik bepaalde dingen graag anders wil zien in hun software. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ga ik met een paar van hen op pad (een vriend had gewoon een mailtje naar iedereen in de Bangalore Office gestuurd met de vraag; Hey, wie houdt er van treinen en wil deze Nederlander even een dagje meenemen!?) en donderdag gaan we de tempels bij Mysore bezoeken. Trein heen, drie uur, auto terug.
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
Heel erg jammer maar ik zie het wel gebeuren. Aan de passagiersaantallen ligt het niet, de treinen zijn altijd aardig vol. Als groot voorstander van nachttreinen denk ik dat het veel beter had gelopen als ze het product anders in de markt hadden gezet.
Inderdaad leuk dat grapje met acceptatie en productie. Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Op woensdag 2 december 2015 21:42 schreef Doc__Zenith het volgende: Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel.
Als het goedkoper is dan de Thalys en sneller dan de IC Brussel, waarom niet?
Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Ik wil er nog een belangrijk argument bijgooien tégen vluchten op die afstand; Het zijn praktisch alleen maar prijsvechters en het is daardoor extra kostbaar voor de luchthavens omdat het veel minder opbrengt. Daardoor zijn vluchten die er wél toe doen veel duurder.
Erg verbazingwekkend vind ik het niet. Ik ben één keer met de CNL gereisd en het niveau van service in de couchettewagens was bedroevend. Oud materieel, slechts één conductrice voor meerdere wagons zodat het eeuwig duurde voor je het karige beddegoed kreeg... En dat terwijl de trein meer leeg dan vol was. Dat was een gevalletje eens-en-nooit-weer. Terwijl men in veel armere landen zoals Roemenië of China, maar ook in Italië, wél een goede nachttreinservice weet aan te bieden.
Misschien dat het in de dure slaapwagons beter was, maar met die paar klanten red je het toch ook niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:49:46 ]
En er is ook een enorm aanbod nachtbussen gekomen. Bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Groningen, dat is dus sowieso al 10x beter dan met de CNL en dan nog twee keer overstappen.
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende: Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende: Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen.
Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven
Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende: Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Als de CNL midden in de nacht anderhalf uur langs het perron in Mainz o.i.d. staat, met licht aan en een constant geratel van de omroep, dan komt van slapen ook niks terecht.
Niet dat ik wat tegen nachttreinen hebt trouwens. Ik denk alleen dat CNL het verkeerd aanpakt en dat daarom mislukking eigenlijk al voorgeprogrammeerd was.
Ja misschien daar wel idd. Als er geen spoor of bus alternatief is en wachten op een lift die je mee wil nemen kost 3 uur met je lelijke puistenkop, dan kun je beter gaan vliegen idd
Het zat er eigenlijk al wel aan te komen. Het CNL-netwerk krimpt al jaren, zo zijn o.a. Kopenhagen en Praag al gesneuveld net als Parijs - Berlijn. Die laatste verbinding is dan wel weer hersteld door de Russische spoorwegen, een paar keer per week.
Die RZD-slaaprijtuigen schijnen nog best tof te zijn. Een paar jaar terug hadden ze er eentje neergezet op InnoTrans en dat was best een gaaf ding. Het rook er naar 'nieuwe trein'
ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat.
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Speciale Eindhoven-vergunning?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:15:01 ]
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende: Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen.
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
ja dat wel, maar eindhoven - Enschede en eindhoven - Groningen zijn overstapverbindingen. Misschien mag Eindhoven - Amsterdam omdat NS het capacitief sowieso niet aan kan. Nijmegen - Schiphol zal er ook wel komen dan.
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Speciale Eindhoven-vergunning?
Flixbus heeft gekeken naar waar de missing links zijn in het spoorwegennetwerk, terwijl er wel een snelweg is. Daarom komt er bijvoorbeeld ook een verbinding Nijmegen - Rotterdam.
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"
En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen
Ja voor de gein een keertje, is het leuk
Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand )
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"
En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
Apart dat zo op decentraal niveau de bescherming van NS uitgehold kan worden. Maar goed, als jij het zegt...
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand )
En er net zoveel beveiliging zou zijn als in een trein.
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef James1988 het volgende: De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing "
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing "
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende: Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee.
ik stalk ze wel even op FB. Mono zijn hoofd is met andere dingen bezig.
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Dit is hoe het hoort, een trein van Beijing naar Parijs. Al denk ik niet dat er ook maar een zakenreiziger dit gaat doen, volgens Drehscheibe hebben er maar 5 Chinezen de hele rit uitgezeten en dan niet eens rechtstreeks met dit rijtuig maar iets met meer luxe.
En een nachtbus is qua comfort natuurlijk niks vergeleken met een echte trein.
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Misschien wel als ze een kwartier sneller rijden omdat ze oosterzout en raamsdonkhoereghettoveer overslaan en met comfortabelere bussen rijden voor minder geld. Dan hebben we het inmiddels over een totaal ander product namelijk