abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2015 @ 20:05:23 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157971716


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
pi_157971963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Gaaf zeg! Post je achteraf een reisverslagje met foto's?
Sowieso!
Bier.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:15:25 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157971997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sowieso!
Veel plezier!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 20:28:59 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157972391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come *O*
Veel plezier
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 december 2015 @ 20:29:50 #5
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157972412
Wauw gaaf :D Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft :P Waarom India trouwens?
doei
pi_157972541
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Wauw gaaf :D Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft :P Waarom India trouwens?
Omdat het gratis is. Op voorwaarde dat ik een stuk of drie presentaties geef en de developers daar vertel over waarom ik bepaalde dingen graag anders wil zien in hun software. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ga ik met een paar van hen op pad (een vriend had gewoon een mailtje naar iedereen in de Bangalore Office gestuurd :D met de vraag; Hey, wie houdt er van treinen en wil deze Nederlander even een dagje meenemen!?) en donderdag gaan we de tempels bij Mysore bezoeken. Trein heen, drie uur, auto terug.
Bier.
pi_157972586
wheheh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157973678
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
pi_157974335
Heel erg jammer maar ik zie het wel gebeuren. Aan de passagiersaantallen ligt het niet, de treinen zijn altijd aardig vol. Als groot voorstander van nachttreinen denk ik dat het veel beter had gelopen als ze het product anders in de markt hadden gezet.

Dan moet ik deze maar aanzetten als ik ga slapen thuis. :P
pi_157974610
Inderdaad leuk dat grapje met acceptatie en productie. Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
  woensdag 2 december 2015 @ 21:44:06 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157974664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:42 schreef Doc__Zenith het volgende:
Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Nee? :P
pi_157974698
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.

Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 21:47:06 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157974754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel.
Als het goedkoper is dan de Thalys en sneller dan de IC Brussel, waarom niet?

En ja, het is schandalig dat dat zo is.
pi_157974764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.

Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Ik wil er nog een belangrijk argument bijgooien tégen vluchten op die afstand; Het zijn praktisch alleen maar prijsvechters en het is daardoor extra kostbaar voor de luchthavens omdat het veel minder opbrengt. Daardoor zijn vluchten die er wél toe doen veel duurder.
Bier.
pi_157974774
Vliegen _O_ Ook van Amsterdam naar Brussel is dat heel erg goed te doen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157974824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef b2py het volgende:
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
Erg verbazingwekkend vind ik het niet. Ik ben één keer met de CNL gereisd en het niveau van service in de couchettewagens was bedroevend. Oud materieel, slechts één conductrice voor meerdere wagons zodat het eeuwig duurde voor je het karige beddegoed kreeg... En dat terwijl de trein meer leeg dan vol was. Dat was een gevalletje eens-en-nooit-weer. Terwijl men in veel armere landen zoals Roemenië of China, maar ook in Italië, wél een goede nachttreinservice weet aan te bieden.

Misschien dat het in de dure slaapwagons beter was, maar met die paar klanten red je het toch ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:49:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:54:19 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157974996
tsja, vliegen is tegenwoordig spotgoedkoop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157975193
En er is ook een enorm aanbod nachtbussen gekomen. Bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Groningen, dat is dus sowieso al 10x beter dan met de CNL en dan nog twee keer overstappen.
pi_157975307
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:04:59 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157975340
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. 8)7
pi_157975403
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Behalve in de VS.
Bier.
pi_157975448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende:
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. 8)7
Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven :')
pi_157975478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Als de CNL midden in de nacht anderhalf uur langs het perron in Mainz o.i.d. staat, met licht aan en een constant geratel van de omroep, dan komt van slapen ook niks terecht.

Niet dat ik wat tegen nachttreinen hebt trouwens. Ik denk alleen dat CNL het verkeerd aanpakt en dat daarom mislukking eigenlijk al voorgeprogrammeerd was.
pi_157975565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Behalve in de VS.
Ja misschien daar wel idd. Als er geen spoor of bus alternatief is en wachten op een lift die je mee wil nemen kost 3 uur met je lelijke puistenkop, dan kun je beter gaan vliegen idd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven :')
Dus dat mag blijkbaar tegenwoordig, zulke binnenlandse ritten aanbieden in Nederland? :o
pi_157975593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus dat mag blijkbaar tegenwoordig, zulke binnenlandse ritten aanbieden in Nederland? :o
ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975600
Blijkbaar, buitenlandse student gaat binnenkort een dagtrip Eindhoven maken voor ¤2 :')
  woensdag 2 december 2015 @ 22:13:20 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157975611
Het zat er eigenlijk al wel aan te komen. Het CNL-netwerk krimpt al jaren, zo zijn o.a. Kopenhagen en Praag al gesneuveld net als Parijs - Berlijn. Die laatste verbinding is dan wel weer hersteld door de Russische spoorwegen, een paar keer per week. 8)7

Die RZD-slaaprijtuigen schijnen nog best tof te zijn. Een paar jaar terug hadden ze er eentje neergezet op InnoTrans en dat was best een gaaf ding. Het rook er naar 'nieuwe trein' :P

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat.
Er is een ontheffing gegeven door de overheden die in die gebieden verantwoordelijk zijn voor het OV.
pi_157975637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat.
Een paar pogingen:
Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro
Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro
Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro.
Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.

Speciale Eindhoven-vergunning? :?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:15:01 ]
pi_157975669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Een paar pogingen:
Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro
Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro
Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro.
Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.

Speciale Eindhoven-vergunning? :?
Welk deel van "direct" was te moeilijk voor je? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975711
Dat 1 euro zal wel een lokkertje zijn he, dat gaat niet zo blijven natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk deel van "direct" was te moeilijk voor je? :?
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
pi_157975734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende:
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. 8)7
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 22:17:31 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157975748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat 1 euro zal wel een lokkertje zijn he, dat gaat niet zo blijven natuurlijk :')
En de vraag is, lijkt me, ook niet zo groot dat het op de meeste trajecten kostendekkend zal zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157975756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
ja dat wel, maar eindhoven - Enschede en eindhoven - Groningen zijn overstapverbindingen. Misschien mag Eindhoven - Amsterdam omdat NS het capacitief sowieso niet aan kan. Nijmegen - Schiphol zal er ook wel komen dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:17:46 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157975761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Een paar pogingen:
Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro
Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro
Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro.
Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.

Speciale Eindhoven-vergunning? :?
Flixbus heeft gekeken naar waar de missing links zijn in het spoorwegennetwerk, terwijl er wel een snelweg is. Daarom komt er bijvoorbeeld ook een verbinding Nijmegen - Rotterdam.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk deel van "direct" was te moeilijk voor je? :?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"

En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
pi_157975811
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen :o
Ja voor de gein een keertje, is het leuk *O*

Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975864
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"

En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
Apart dat zo op decentraal niveau de bescherming van NS uitgehold kan worden. Maar goed, als jij het zegt... :)
pi_157975874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:17 schreef James1988 het volgende:
En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975891
EN dan gaan janken als mensen in een gestrande trein de deuren openbreken en het spoor oversteken zoals vorige week. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975905
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja voor de gein een keertje, is het leuk *O*

Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand :P )
En er net zoveel beveiliging zou zijn als in een trein.
Bier.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:22:43 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157975909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Apart dat zo op decentraal niveau de bescherming van NS uitgehold kan worden. Maar goed, als jij het zegt... :)
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
pi_157976016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef James1988 het volgende:
De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS :( Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing *O* :+ "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:26:31 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157976042
Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:29:06 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157976141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS :( Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing *O* :+ "
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
pi_157976151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende:
Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee.
ik stalk ze wel even op FB. Mono zijn hoofd is met andere dingen bezig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157976181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:31:49 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157976244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...

Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
pi_157976270
Dit is hoe het hoort, een trein van Beijing naar Parijs. _O_

Al denk ik niet dat er ook maar een zakenreiziger dit gaat doen, volgens Drehscheibe hebben er maar 5 Chinezen de hele rit uitgezeten en dan niet eens rechtstreeks met dit rijtuig maar iets met meer luxe.

En een nachtbus is qua comfort natuurlijk niks vergeleken met een echte trein.
pi_157976288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...

Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Misschien wel als ze een kwartier sneller rijden omdat ze oosterzout en raamsdonkhoereghettoveer overslaan en met comfortabelere bussen rijden voor minder geld. Dan hebben we het inmiddels over een totaal ander product namelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')