dennistd | donderdag 26 november 2015 @ 16:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. | |
Salatrel | donderdag 26 november 2015 @ 16:26 |
![]() | |
dennistd | donderdag 26 november 2015 @ 16:27 |
Dat zal wel geen rook zijn tussen de loc en de wagens he? De tijden van Op de Rails: HSL 1304 met autotrein: Westhaven 16.06 Amsterdam C 16.16 (spoor 6) Naarden-Bussum 16.41 (toeter naar MdV) Amersfoort 17.02 (spoor 1) Stroe 17.20/24 Apeldoorn 17.44 Hengelo 18.34 Oldenzaal 18.45 (spoor 4) | |
Salatrel | donderdag 26 november 2015 @ 16:33 |
vieze voorruit van een sgm ![]() | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 16:33 |
Blaadjes denk ik ? ![]() | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 16:43 |
Lekker op de Zaanlijn tuffen in een SGM, sterkte! | |
Salatrel | donderdag 26 november 2015 @ 17:38 |
wormerveer was de eindbestemming wegens te hoog opgelopen vertraging Door wisselstoringen bij centraal ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 november 2015 @ 18:31 |
Hij stond net op Deventer Goederen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 18:46 |
Waarom kennen Samsung mobieltjes het woord door niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 18:47 |
Hey ik zie een VST spoor 10 Utrecht centraal en er maakt iets een raar geluid. | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 19:14 |
Ding staat daar kaduuk te zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 19:39 |
Jeeeeej, op tijd in Zwolle. Nou jah, zonder vertraging. Niet echt per definitie op tijd. | |
Duvel | donderdag 26 november 2015 @ 19:48 |
Nee?! Toch? | |
dennistd | donderdag 26 november 2015 @ 19:58 |
Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is? | |
Prins_Pils | donderdag 26 november 2015 @ 19:59 |
Ik heb geen zin om daar heen te fietsen, dus geen idee ![]() | |
dennistd | donderdag 26 november 2015 @ 20:02 |
Hmm, jammer ![]() | |
boriq | donderdag 26 november 2015 @ 20:20 |
Groene bankjes-alarm in de Roosendaler die nu uit Zwolle vertrekt. | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 20:33 |
Kan niet meer verder aldus reacties op bericht op Odr facebook. | |
greavy | donderdag 26 november 2015 @ 20:38 |
Klopt, moet eerst hersteld worden voor hij weer verder kan. Wordt met een tijdelijke oplossing gesleept naar de werkplaats in Zutphen gebracht. Edit: Mogelijk toch met de 1304 verder, als ze het probleem opgelost krijgen. Vanwege de diensttijden van het personeel kan er echter vandaag niet meer verder gereden worden. | |
greavy | donderdag 26 november 2015 @ 20:41 |
Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel? | |
Dr_Flash | donderdag 26 november 2015 @ 20:55 |
Denk het ook ja, kwam best weinig licht, geluid of ander leven uit ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 november 2015 @ 20:56 |
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV. - Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats. - In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?) - "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent." 14% vind ik best heel veel eigenlijk ![]() | |
greavy | donderdag 26 november 2015 @ 20:58 |
Had/heeft olielekkage bij de tandwielkast, lekkage wordt verholpen en dan gaat de trein morgenochtend weer verder. | |
Dr_Flash | donderdag 26 november 2015 @ 20:59 |
Lees: de rest gaan we bij de reiziger halen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 21:03 |
10% is ook nog een gigantisch bedrag. Dit is dingen kapotautomatiseren. Wij betalen ongeveer ¤80.000,- per jaar (bijna 2 euro per leerling) voor een systeem dat de vrijwillige ouderbijdrage automatiseert. Voor dat bedrag kan ik ook 10 Polen langs álle ouders sturen, dan heb ik het over alle ouders, inclusief degene die wél standaard betalen na herinnering 2 (60%). | |
Merode32 | donderdag 26 november 2015 @ 22:37 |
Zijn er nu nog steeds mensen die deze oude rommel als betrouwbaar willen bestempelen? | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2015 @ 22:39 |
ja hoor. Het kan net zo goed een gloednieuwe loc overkomen | |
James1988 | donderdag 26 november 2015 @ 22:40 |
Valse start. Alsof de Traxxen die NS laat rijden zo betrouwbaar zijn... | |
Merode32 | donderdag 26 november 2015 @ 22:43 |
Ik heb al eerder een verband gelegd tussen de leeftijd en de betrouwbaarheid.... | |
James1988 | donderdag 26 november 2015 @ 22:58 |
Een verband dat als een lul op een drumstel sloeg. | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 23:18 |
Net als de correlatie tussen aantal verkochte ijsjes en verdronken kinderen zeker... | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 23:32 |
Prorail weet het zelf niet meer: http://www.energievoorzie(...)icht/weerbericht.htm | |
Prins_Pils | donderdag 26 november 2015 @ 23:46 |
Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden? | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 23:50 |
Geen compleet overzicht want ook in Frankrijk zijn er trajecten waar rechts wordt gereden. | |
b2py | donderdag 26 november 2015 @ 23:50 |
Wikipedia? | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 23:50 |
https://de.wikipedia.org/wiki/Mehrgleisigkeit#Linksbetrieb | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 november 2015 @ 23:52 |
En als je iets naar boven gaat een kaartje. | |
Prins_Pils | donderdag 26 november 2015 @ 23:57 |
Mercikes! ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 00:23 |
Omdat de rijtuigen toch door zouden gaan ben ik naar Bentheim gereden: EETC heeft een een deel van zijn niet meer gebruikte rijtuigen verhuurd ten behoeve van het vervoer van asielzoekers. Nadat de Locon 9902 de twaalf rijtuigen van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim heeft gebracht, worden ze hier overgnomen door Traxx 185 697 van Railpool, in dienst van VTG Rail en voorzien van de opschriften Transpetrol en Novelis. Ook de vorige huurder is nog goed te herkennen: de TXL-stickers hebben hun sporen nagelaten. | |
Duvel | vrijdag 27 november 2015 @ 00:32 |
Mooie foto! | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 01:25 |
Dank je! Het was trouwens nog best lastig fotograferen: een halve minuut na het schoonmaken van de lens was ie alweer beslagen, zo vochtig was het... Dit was uiteindelijk de beste, heb er ook nog eentje bij het seinhuis, die is helaas niet 100% scherp: ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 01:32 |
Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden. In Zweden reden ze zelfs tot 1967 links op de weg, dat hebben ze toen in één nacht omgedraaid. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 07:36 |
In het VK rijden de auto's natuurlijk ook links. China is ook een land waar de auto's rechts en de treinen links rijden. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 07:37 |
Vind ik ook. Je kunt dat percentage trouwens ook omlaag brengen door meer je best te doen om mensen te vervoeren ![]() | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 08:08 |
Sharon trekt goed de beerput open: 'Prorail moet meer geld uitgeven aan vervanging spoor' http://nu.nl/politiek/417(...)ervanging-spoor.html (via @NUnl) | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 08:25 |
beerput? Ik dacht meer aan een deur. Die al open stond trouwens ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 09:30 |
Dit | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 10:48 |
Ze maakt wel een mooie vergelijking met zichzelf eah. Mammoettanker. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 10:50 |
Ik blijf het trouwens heel vreemd vinden dat we moeilijk doen over 300 miljoen over een periode van 13 jaar. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 11:00 |
Koffie over mijn scherm. Bedankt. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 11:04 |
Sorry. Grapje. | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 11:27 |
Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 11:27 |
Welke dag was dat rondje ook alweer? Roosters zijn goed gekeurd. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 11:28 |
Stichting Correlatie is een leugen trouwens. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 11:33 |
16-1 | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 11:35 |
Mooi. Dan ben ik er bij. Ik kom alleen wel mits Hoog_groen er ook bij is. Anders niet ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 11:35 |
Wil je mij een PM sturen met hoeveel ik moet over maken naar je, en je bank gegevens? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 11:37 |
Moet je voor de grap eens 9 keer samenreiskorting op je ovchipkaart laden en dan inchecken bij de bus... Zelfs de busschauffeur was verbaast! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 11:38 |
Ik rij met hem mee. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 11:41 |
Mooi. Dan ben ik er bij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 12:10 |
ga jij ook mee deadlock?? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:12 |
Tenzij ik om 18:00 in dat smerige teringOmmen kan zijn, nee. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 12:13 |
Ommen ![]() Zwolle ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:14 |
Hoorde gisteren dat de laatste migratie wel eens naar februari kan gaan maar dat maakt het Schoonzusje niet minder jarig. | |
Duvel | vrijdag 27 november 2015 @ 12:17 |
Kruideniers. | |
Duvel | vrijdag 27 november 2015 @ 12:17 |
Hé, weer zo'n oranje monster, net als in Utrecht een tijdje geleden? | |
Blistering | vrijdag 27 november 2015 @ 12:18 |
Dezelfde, blijkbaar. | |
Duvel | vrijdag 27 november 2015 @ 12:19 |
Kudo's voor de stroomafner op die trein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:26 |
Sorry WAT: http://www.treinreiziger.(...)_naar_50_euro-147325 WATWATWAT??? | |
Blistering | vrijdag 27 november 2015 @ 12:27 |
![]() | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 12:28 |
Ding staat gewoon op opstelterrein? | |
Fiorano | vrijdag 27 november 2015 @ 12:29 |
Dacht ik ook inderdaad, bizar dat dat zo'n uitwerking heeft. | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 12:46 |
Zag je ook in Utrecht. Toen stond ie op een veel ongelukkiger plek en ging uiteindelijk het hele station plat, terwijl de trein in de verste verte niet in de buurt stond van bijvoorbeeld de buurtsporen of spoor 20/21. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 12:48 |
Niet al weg gesleept zodat de bovenleidingsploegen makkelijker kunnen werken ? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:49 |
Ik zie bovenleiding hangen toch? Of kijk ik zo scheel. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 12:50 |
Nee, niet scheel. Ik wel. Of komt het door bier? Ik weet het niet. Ik zag het eerst niet. ![]() | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 12:50 |
Hangt helemaal krom: ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:52 |
Ja daar miste nog het woord KAPOT ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 12:53 |
Ouwe zuiplap | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 12:54 |
Ik drink ook een bierbaco. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 12:55 |
Weekend makker, de 12 zit in de klok ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 12:57 |
De HSL 1304 mag over een half uurtje proberen alsnog Oldenzaal/Bentheim te halen: Deventer 13.24 Almelo 13.52 Hengelo 14.04 Oldenzaal 14.16 Bad Bentheim | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 13:18 |
Ja ik zag het net, ik sjees gauw even naar buiten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 13:22 |
Er rijdt weer wat rond Amersfoort. De nogal ruime uitschakeling van de bovenleiding is zo te lezen nu ingeperkt tot het goederen emplacement. | |
boriq | vrijdag 27 november 2015 @ 13:25 |
en einde dienst voordat het ICMm en VIRM weer op de juiste plaats zit in de noord-oost. | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 13:35 |
Godverredomme ik heb ook altijd pech als ik treintjes wil klikken bij mijn huis ![]() ![]() Maar hij is op tijd en onderweg ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 13:51 |
Zo inderdaad. Mooi lokkie. Tof! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 27 november 2015 @ 14:04 |
Hij is er vast onderuit gereden nadat men een elektrische trein een dieselspoor heeft op laten rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 14:12 |
Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden ![]() | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 14:24 |
Ik zat me laatst te bedenken dat het eigenlijk verbazingwekkend goed gaat met die omlopen. Heb slechts 1 keer afwijkend materieel gehad | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 14:26 |
Ja klopt ja, die hele lijn heeft ze nu, ik heb er express vorige week 1 laten schieten, maar de volgende was weer varkenseus... ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 14:26 |
Ik zie in Groningen ook op elk moment van de dag materieel staan op 5bravo of op de 20sporen. Alsof ze in ieder geval in Groninen altijd reserve mat hebben staan. Dat is wel goed inderdaad. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 14:43 |
Dat is voortegen meerminder agressie ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 14:51 |
Hij komt zo nog los terug: Oldenzaal 15.18 Hengelo 15.30 Wierden 15.48 Deventer 16.14/26 Zutphen 16.48 Dieren 17.00 Arnhem 17.13 Nijmegen 17.28 | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 14:53 |
Foto rechtstreeks uit de camera alvast:![]() | |
Blistering | vrijdag 27 november 2015 @ 14:54 |
Mooie foto! ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 14:56 |
Wauw ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 15:17 |
kan dit kwaad? (Zie einde filmpje) | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 15:26 |
Nee. Absoluut niet. In Nederland wordt het direct gestaakt als dit gevonden wordt. Kapot scheidingslas, klapper, verbindingen bijna door.. Bijna alles gaat hier mis ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 16:05 |
We hebben vandaag weer iets heel bijzonders door het land rijden http://nos.nl/artikel/207(...)duurzame-ideeen.html | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 16:07 |
Tuurlijk, er is al materieeltekort, dus gaan we treinen die in reizigersdienst hadden kunnen rijden gewoon onttrekken daaraan omdat ie een sticker heeft ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 16:21 |
Zij noemen het een "coulanceregelng" dat mensen die, aantoonbaar, van tevoren betaald hebben voor hun vervoer, niet beboet worden. Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar er gaat gewoon echt iets heel erg mis in die hoofden van die mensjes ![]() | |
ReisT | vrijdag 27 november 2015 @ 16:30 |
Natuurlijk mag je dat wel zeggen. | |
Merode32 | vrijdag 27 november 2015 @ 16:37 |
Dit heeft de minister maanden geleden toch al bekend gemaakt? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 16:38 |
Wtf boeit mij nou dat het enkele maanden oud is, het is ook al enkele maanden geleden bekendgemaakt dat 1300'en betrouwbaarder zijn dan TRAXX'en en toch blijf jij daar ook over emmeren tot en met, ga weg. | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 16:39 |
Heeft die 1304 vertraging? Stond net een kwartier te blauwbekken bij Dvge maar niks gezien. | |
Merode32 | vrijdag 27 november 2015 @ 16:39 |
Volgens mij staat hij kapot aan de kant, maar goed. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 16:40 |
Incident != algemene regel | |
Merode32 | vrijdag 27 november 2015 @ 16:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 16:50 |
Iemand een idee wat dit bordje betekent? Ik kan het in het VSD alleen terugvinden in combinatie met een bord 'einde bovenleiding' en dan geeft het de richting aan waar het voor geldt.![]() | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 16:56 |
Hij is om 15.36u door Borne gekomen las ik. Wel viel de sprinter uit (om een andere rede) die daar normaal op dat tijdstip rijdt, die rijdt pas vanaf Almelo. Mogelijk daardoor voor de sprinter uit ipv er achteraan, daardoor eerder in Deventer en ook een pad eerder weer vertrokken (een losse loc ben je zo weer mee weg in de andere richting natuurlijk). | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 16:59 |
Ik heb die sprinter nog zien aankomen (enkel matje) maar hij zat niet ervoor en ook niet erachter. | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 16:59 |
Ofjah misschien wel langer dan 5 minuten erachter maar toen ben ik weggegaan. | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 17:00 |
Sorry Duck, maar ook ÖBB gaat geen offline-versie van HAFAS meer uitbrengen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 17:04 |
Ja, das dan jammer, vorig jaar zeiden ze t al, en toch hebben ze een zomer Editie nog uitgebracht. Jammer, want het had best een aantal goede zoek functionaliteiten voor o.a. pretrondjes... Maargoed het is ingehaald door de tijd, tegenwoordig gaat alles online... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 17:04 |
Ik had vroeger een seinenhandboek in een windows .hlp file? is er nog ergens zo iets? Wellicht Actueel? | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 17:07 |
Ik heb wel een pdf van 4 jaar oud voor je | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 17:12 |
Ja, leuk ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 17:16 |
De interrail app werkt toch ook gewoon offline? | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 17:27 |
Dat is een smartphone-app, geen Windows-app ![]() | |
MTL | vrijdag 27 november 2015 @ 17:29 |
Er mist idd een bordje. Of wellicht is het een crea-bea oplossing voor dat wissel wat er onder ligt om de richting aan te geven. Speciaal voor slechtziende machinisten ![]() | |
b2py | vrijdag 27 november 2015 @ 17:33 |
Een wissel met 1 richting, is het dan nog een wissel? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 17:34 |
Tussen de regels door lees ik dat jij t ook eigenlijk wel jammer vindt? | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 17:35 |
Dat klopt. Ik gebruik die HAFAS-apps niet heel vaak, maar soms zijn ze wel handig. En stukken sneller dan websites... | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 18:00 |
http://dennistd.nl/temp/tr/Seinenboek%2011-12.pdf | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 18:09 |
Dankje ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 18:41 |
Gisteren begon de 'nieuwe' HSL 1304 aan zijn eerste echte rit met een goederentrein. Helaas strandde de trein in Deventer door een kleine olielekkage. Dit leverde wat vertraging op, waardoor de machinist niet uit zou komen met zijn rijtijd en besloten werd om vandaag verder te rijden. Hier komt de trein langs Hengelo Westermaat, waar helaas een paar minuten eerder de zon plaatsgemaakt heeft voor bewolking. Na de foto bij Hengelo Westermaat werd er snel koers gezet naar Oldenzaal, waar de trein na een stilstand van een paar minuten weer verder rijdt naar Bad Bentheim. | |
bork | vrijdag 27 november 2015 @ 19:28 |
![]() oude doos maar werd vandaag op FB er aan herinnerd Meerderheid Tweede Kamer voor intercity Heerlen-Aken Er komt ooit dubbelspoor etc. heel fijn voor de mensen daar maar bij de nieuwe dienstregeling van 2016 vervalt de directe verbinding Heerlen - Aken en de overstap in Herzogenrath is niet crossplatform ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 19:43 |
WTF is er aan de hand tussen Enschede en Deventer??? | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 19:55 |
Ik weet het niet, maar de IC van 18.38u uit Hengelo naar Enschede heeft bijna een kwartier vertraging opgelopen tussen Almelo en Hengelo blijkbaar. En de stopper erachter heeft 10 minuten voor de paal van Hengelo gestaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 20:03 |
Ben nu stapvoets onderweg tussen Wierden en Holten met +20 | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 20:19 |
Tering, al sinds eind van de middag is er niks meer op tijd vertrokken in Deventer ![]() | |
Salatrel | vrijdag 27 november 2015 @ 20:26 |
De spr Uitgeest Rotterdam heeft iig genoeg capaciteit want VIRM 6 | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 21:05 |
Wij kwamen met +20 ook nogeens op een gewijzigd spoor binnen. Er klopt gewoon helemaal geen ene tieves meer van en niemand weet wat ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 21:24 |
Kan zoiets met wat miezer nog op tijd rijden op de Zaanlijn? | |
ReisT | vrijdag 27 november 2015 @ 22:00 |
In dienstregeling 2018 zou er al een RE moeten gaan rijden, ik vraag me af of een IC op dat traject nou heel veel sneller wordt. Aan de andere kant, LIège-Maastricht-Aachen-eXpress is afgekort Limax, en dat betekent slak in het Latijn... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 22:01 |
Wordt hier nou echt gesuggereerd dat de 'groene VIRM' hier naar Parijs jakkert of moet ik een lesje begrijpend lezen nemen? (even los van het feit dat dat niet kan natuurlijk) http://www.nu.nl/klimaat/(...)p-wegens-drukte.html | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 22:02 |
Dat staat er inderdaad.. | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 22:05 |
Je zou het zo kunnen interpreteren, ja. Maar die stapt natuurlijk gewoon in de Thalys. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 22:05 |
om te kotsen werkelijk. | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 22:06 |
En dat past dan weer mooi bij de kleur van de trein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 november 2015 @ 22:07 |
Rood? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 november 2015 @ 22:08 |
ja. Maar er staat gewoon dat ze met die Down-virm gaat. Journalistiek weer eens min nul komma drie. En het bericht wat men desondanks probeert over te brengen is helemaal om te janken. | |
Merode32 | vrijdag 27 november 2015 @ 22:18 |
De overheid is er gek genoeg voor om zo virm te laten slepen. Gewoon omdat het kan | |
Salatrel | vrijdag 27 november 2015 @ 22:21 |
het viel mee +2 bij aankomst in Uitgeest. Opde terugweg naar Rotterdam zelfs strak op tijd aangekomen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 november 2015 @ 22:23 |
Nee ok, ik dacht al na het 3x gelezen te hebben dat ik ere Jaegermeister te veel op had... Overigens lekker verwarrend hier... De politie roept om om de auto niet te gebruiken en ook niet het transport public tijdens de klimaattop as zondag en maandag. En de transport bedrijven roepen juist op om zoveel mogelijk het gratis transport te gebruiken. ![]() Deze jongen gaat iig even van de 1 Euro per minuut metro 'Orlyval' genieten. De enige uitzondering die niet in de navigo 'AltijdVrij' zit. * Darkwing_Duck weer verder gaat met vrijdagmiddagborrelen... | |
James1988 | vrijdag 27 november 2015 @ 22:26 |
Kotsgroen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 22:31 |
netjes gedaan dan op een traject waar flink doorrijden en kort halteren gewenst is. Zeker met mat dat eigenlijk te weinig aangedreven assen heeft. | |
greavy | vrijdag 27 november 2015 @ 23:20 |
Ik denk dat ik nu, nadat Monopoly zich heeft bijgevoegd hij het nieuwjaarsrondje, wel de aanvraag bij DB Gruppen kan indienen? 1. Dr Flash 2. Greavy 3. Bitlord 4. Dennistd 5. James1988 6. Peter 7. Prins_Pils 8. ReisT 9. Bork 10. Monopoly | |
dennistd | vrijdag 27 november 2015 @ 23:30 |
10 man, ook gunstig voor het NRW-ticket ![]() Dat wordt nu ¤8,40 p.p., tenzij DB natuurlijk een prijsverhoging doorvoert in januari. Edit: zal wel meevallen
| |
ziggyziggyziggy | vrijdag 27 november 2015 @ 23:43 |
311l. Deels inderdaad. ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 27 november 2015 @ 23:45 |
Ja die zag ik ook in het VSD staan inderdaad ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 28 november 2015 @ 07:54 |
bork | zaterdag 28 november 2015 @ 09:01 |
Dijksma wil HSL-tracé openstellen voor andere spoorbedrijven dat valt dan wel weer mee volgens mij, meer een stok voor Sharon.
| |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 09:05 |
Contrast ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 28 november 2015 @ 09:18 |
Derhalve postte ik het ook. Het is een spoorwegovergang nabij Karlstejn op de lijn Praha hl.n. - Beroun en de pendolino die passeer is waarschijnlijk de pendolino richting Praha - Ostrava. Sinds kort rijdt deze trein 1 maal daags door naar west-Tsjechie, in de regel in Praha hlavni nadrazi de eindhalte. http://www.cd.cz/mapa/?_s_icmp=provozpodrobna&vrstvy=VP# Hier kan je zien waar je trein zich momenteel (in ware tijd) bevindt, standaard zijn de osobni en spesni treinen uitgevinkt, maar die kan je aanvinken om een volledig beeld te krijgen. Of concurrenten van de CD, zoals Student Agency en Leo Expres ook op de kaart te zien zijn, is mij niet duidelijk geworden. De webstek behoort de Tsjechische Staatsspoorwegen toe. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 28 november 2015 @ 09:22 |
![]() | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 10:12 |
Onzin over iets meer dan een jaar is dit kabinet verleden tijd, en een nieuw kabinet zal zich inspannen om ns op de baan te houden | |
Salatrel | zaterdag 28 november 2015 @ 10:21 |
ja het voordeel is dat je evt opgelopen vertraging bij Amsterdam centraal en Bijlmer weg kunt poetsen, vanaf Abcoude de afstanden wat langer zijn tot Nieuwerkerk en je met virm 130/140 kunt rijden terwijl dienstregelingsnelheid 120 is en het remt een stuk beter dan sgm | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 10:55 |
![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 november 2015 @ 11:17 |
Grappig hoe veel verschil een ander poppetje op het ministerie ineens voor zo'n beleidswijziging kan zorgen. Of eigenlijk is het om te janken, want de onbetrouwbaarheid ten top. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 11:18 |
Eigenlijk is het gewoon treurnis ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 11:53 |
Laten we niet op de zaken vooruitlopen. | |
James1988 | zaterdag 28 november 2015 @ 13:52 |
Als een nieuw kabinet bestaat uit bijvoorbeeld VVD+D66+CDA zie ik het er best van komen. Ik hecht niet al te veel waarde aan de woorden van Dijksma, na het Fyra-drama zei Mansveld al "we gaan nu eens handhaven" - maar 2,5 jaar later is er nog niks verbeterd. Er rijden -eindelijk- wat meer treinen, maar betrouwbaar is de boel allerminst. | |
James1988 | zaterdag 28 november 2015 @ 14:39 |
Het gaat niet helemaal lekker met de 1304, vanochtend heeft die loc de bovenleiding bij Nijmegen gesloopt. | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 14:50 |
Jij denkt serieus dat er 1 kabinet is in de nabije toekoemst, die ns gedeeltelijk gaat slopen(en daarmee een gedeelte van de rijksbegroting), en dan ook nog eens kan uitleggen dat alle winst voortaan in de zakken van merkel verdwijenen? | |
dennistd | zaterdag 28 november 2015 @ 15:00 |
het schijnt dat de bovenleiding daar al slecht was, en dat icm een oude loc (vraagt meer vermogen) geeft natuurlijk problemen. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 15:04 |
Met het begrotingseffect ligt het niet zo simpel. De aanname is dat NS de treindienst op de HSL naar behoren uitvoert, dat door integratie in het hoofdrailnet extra opbrengsten worden gegenereerd en dat inderdaad de winst van NS terug in de staatskas vloeit. En dat daarom het het beste is, als de HSL in handen van NS blijft. Klopt die aanname echter niet, omdat NS de exploitatie van de HSL verprutst, dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:10 |
Je eigen bedrijf kanabaliseren is nooit een goed idee. Zolang ns jaarlijks 200 miljoen overmaakt zal er geen kamermeerderheid er over nadenken om ns de concessie af te nemen. De directeur van arriva heeft in het verhoor verklaard dat de hsl 12.5 miljoen tot max 25 miljoen(onder bepaalde voorwaarden) waard is, dat word een grote strop. Daarnaast kun je je afvragen of de huidige politiek wel belang heeft bij een goedlopende hsl op korte termijn, de markt die ns zal bedienen is vrij klein en het aandeel wat ze krijgen van thalys zeer klein, waarschijnlijk kost dit noodplan veel minder(oud materiaal, standaard locs) dan een volwaardig plan=meer doekoes voor den haag. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 15:19 |
Dogmatisch zijn is nooit een goed idee. Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet. | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:22 |
Dit is precies hoe de politiek werkt.... Je weet vast wel waarom de fransozen buiten de deur zijn gehouden bij de aanbesteding van de hsl? | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:24 |
Je gaat trouwens compleet niet in op het gegeven dat de hsl max 12.5 miljoen waard is. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 15:33 |
Wat moet ik daarover zeggen? Als er niet meer dan dat bedrag aan inkomsten uit kan worden gehaald en NS desondanks een veel hogere concessievergoeding betaalt, dan kan het niet anders dan dat door interne kruissubsidie wordt betaald en dus bij de dividenduitkering ontbreekt. | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:36 |
Wtf maakt het uit of ns net betaald via de concessie of via het dividend. Ik doel erop dat: dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. totaal niet klopt | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 15:40 |
Niets. Dat volgt niet uit hetgeen wat je zegt. Maar goed, veel kamerleden kunnen ook niet rekenen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het doen van politieke voorspellingen. ![]() | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:43 |
Je bent het dus met me eens dat als de hsl voor 50/100 miljoen in de markt word gezet er geen hond op zal bieden en als je het voor 12.5 miljoen in de markt zet, het een strop word voor de overheid. Dus is de ns zo gek nog niet, nog even los van de gevolgen voor het hrn want dat kun je niet los zien. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 15:47 |
Nee, daar ben ik het niet mee eens. De NS kan niet toveren, dus als de markt het voor meer dan 12,5 miljoen niet wil en NS het niet substantieel beter doet dan een marktpartij het kan doen, dan kan het nettoresultaat van NS op deze activiteit ook niet hoger dan dat bedrag zijn. En als NS dan toch 50 miljoen of 100 miljoen betaalt, kan dat voor de overheid dus alleen een sigaar uit eigen doos zijn. "Een stop voor de overheid" is het dus ofwel in beide gevallen, ofwel in geen van beide gevallen. Of de NS zo gek nog niet is hangt van hun prestaties af. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 15:48:22 ] | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:49 |
Nogmaals hsl en hrn zijn 1 gecombineerde concessie, als je van ns op de hsl af wilt dan moet je in feite dus de hrn concessie opzeggen. Ik betwijfel of dat kan, volgens mij voldoet ns nog steeds aan de hrn eisen zoals gesteld in de concessie, dus waarschijnlijk zal een rechter dat niet goedkeuren. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 15:51 |
Daar is trouwens ook nog geen update voor uitgekomen voor de nieuwe dienstregeling.... ![]() Zou die ook niet meer uitkomen? ![]() | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 15:54 |
Wie heeft tegenwoordig nog een windows phone? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 15:59 |
Ik heb het eigenlijk over de Android app... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 november 2015 @ 16:02 |
Ik ![]() | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 16:03 |
Het ging over de windows app. Maar zowiezo heb je dan de verkeerde telefoon, android of niet, allemaal rotzooi. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 16:09 |
Denk dat dat niet boeit, het gaat erom dat er 3 weken voor dienstregelingswijziging nog geen update is... | |
Merode32 | zaterdag 28 november 2015 @ 16:13 |
Ios | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 16:16 |
Kreeg je die bij je strippenkaart of zo? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 16:52 |
Nog een andere vraag, ik heb op de website van NS internationaal een retourtje Breda Luxemburg geboekt. Voor een bepaalde vertrektijd en een bepaalde aankomsttijd.Maar al die treinen zijn 'gewone' treinen zonder zitplaatsreservering en dergelijke... In hoeverre is zo een ticket flexibel als je een overstap mist ofzo? 't is beste een goede prijs dus ik snap dat je normaal gesproken restricties hebt... | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 17:01 |
geen reservering "mogelijk" == geen reservering "nodig". En lijkt me dat je dan ook niet aan een bepaalde trein gebonden bent of kan worden. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 17:10 |
Tickets zijn inmiddels opgehaald en er staan geen tijden op...Dus ik kan gaan wanneer ik wil Wel raar want de 'route' een uur later is 2 en een half keer duurder... ![]() Dus iemand die noodgedwongen dat aanklikt word gewoon genaaid...terwijl je toch feixibel bent gedurende de dag... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 17:19 |
nou en. JIJ hebt een goedkoop kaartje ![]() fuck de wereld verder ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 17:27 |
Ja, met een prijs waarvan ik me afvraag of het wel klopt.... Mgoed, heb me altijd al in België een keer op de bon willen laten slingeren ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 17:31 |
wat nou bon slingeren. Je hebt toch een kaartje? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 17:41 |
Weet iemand de kleur van de speciale Klimaattrein? Is het echt die VIRM? [ Bericht 22% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-11-2015 18:27:36 ] | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 17:48 |
Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten? | |
Peterselieman | zaterdag 28 november 2015 @ 17:50 |
mja, hij is rood en niet groen zoals je van een klimaattrein zou mogen verwachten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 18:04 |
Nee. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 18:04 |
gezeik weer [ Bericht 94% gewijzigd door Dr_Flash op 28-11-2015 18:26:41 ] | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 18:05 |
In dat geval zijn doorkomsten alleen interessant als je verkeerde bedoelingen hebt ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 18:06 |
Vraag het anders eens op Stomda ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 28 november 2015 @ 18:08 |
Vroeg me gewoon af of t wat bijzonders was ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-11-2015 18:30:06 ] | |
Peterselieman | zaterdag 28 november 2015 @ 18:13 |
Die trein lijkt mij ergens tussen gefrommeld. Hoor net op het journaal dat er 200 man aan boord waren. En op Somda staat dit: http://somda.nl/forum/174(...)+dingen+28+november/ [ Bericht 41% gewijzigd door Peterselieman op 28-11-2015 19:42:52 ] | |
JDude | zaterdag 28 november 2015 @ 18:18 |
En ik! | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 18:29 |
Hoe is het met Kuuk eigenlijk J? | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 18:32 |
Lekker hypocriet zijn die lui ook trouwens ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 18:34 |
ja te walgelijk voor woorden natuurlijk. | |
JDude | zaterdag 28 november 2015 @ 18:40 |
Goed! ![]() Moeder van twee zoons inmiddels ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 18:44 |
Jeej ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 november 2015 @ 19:16 |
In 2019 is er een reviewmoment en de overheid heeft volgens mij de mogelijkheid om dan alsnog de HSL-/HRN-integratie de nek om te draaien. Als er op dat moment een VVD'er verantwoordelijk is voor het spoor en NS nog steeds belabberde prestaties levert zie ik dat nog wel gebeuren ook. | |
greavy | zaterdag 28 november 2015 @ 19:23 |
Iedereen van het Nieuwjaarsrondje heeft mail ontvangen, ICE-tickets zijn gereserveerd. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 19:24 |
toppie ![]() | |
Peter | zaterdag 28 november 2015 @ 19:32 |
Nog niets hier ![]() | |
greavy | zaterdag 28 november 2015 @ 19:47 |
Nu wel toch Peter? | |
Peter | zaterdag 28 november 2015 @ 19:51 |
Yep ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 19:55 |
Betaald ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 20:55 |
wil iedereen met de ICE terug trouwens? ![]() ![]() | |
bork | zaterdag 28 november 2015 @ 21:12 |
Ik wel, liefst tot Utrecht natuurlijk. Dat moet ik zelf nog ff uitpluizen dan, denk ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 21:28 |
Aanpappen, zittenblijven ![]() | |
greavy | zaterdag 28 november 2015 @ 22:12 |
Even vooraf een ticket vanaf Arnhem verder kopen ofzo ja tegen binnenlands tarief als je in de ICE blijft zitten. En inderdaad, iedereen met de ICE. Heb je bijv dalvrij/weekendvrij oid hoeft dat niet, dan kan je zonder aanvullend ticket doorreizen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 november 2015 @ 22:17 |
Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 22:20 |
ja dat was omdat jij starnakel in t kwadraat was. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 november 2015 @ 22:24 |
Das heul slechts gedeeltelijk waar. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 22:25 |
Dan is de werkelijkheid NOG erger ![]() Overigens ben ik het er wel mee eens dat de chick van Mono bepaald geen pijn aan de ogen doet ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 november 2015 @ 22:39 |
Precies en het dan ook nog met Mono uit kunnen houden eah ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 22:41 |
haha deadlock is weer dronkener dan ik ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 22:59 |
Trio? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 november 2015 @ 23:00 |
Kwartetten wordt het dan. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 23:02 |
krijg ik ook nog wat? | |
Peter | zaterdag 28 november 2015 @ 23:03 |
Ik wist niet dat Deadlock mannelijk schoon kon waarderen ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 november 2015 @ 23:18 |
En ook dan ik. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 november 2015 @ 23:22 |
Een gat is een gat en m'n nou jah, je kent de rest. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 november 2015 @ 23:25 |
Keuzes, keuzes ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 23:25 |
Ik zit nog maar op mijn tweede halve liter ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 28 november 2015 @ 23:25 |
Huh een hommo die bier drinkt? Ja, ze bestaan nog ![]() | |
Peter | zaterdag 28 november 2015 @ 23:26 |
Bier is prima ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 november 2015 @ 23:31 |
Ik heb een Tripel Kanunnik op, en nu ben ik aan het werk. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 10:33 |
gefeliciteerd Mono! ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 november 2015 @ 10:36 |
Jaaaaa! Hoe gaaf ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 11:03 |
Hij gaat trouwen? Krijgt een kind? Is jarig? | |
#ANONIEM | zondag 29 november 2015 @ 11:09 |
De held ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 11:16 |
| |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 11:39 |
en hij niet alleen, so it seems ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 12:21 |
Nee, da's vaker met een huwelijk. | |
b2py | zondag 29 november 2015 @ 12:23 |
Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken we alles en komt u niet thuis. Kusje NS | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 12:24 |
| |
Ajaxfan | zondag 29 november 2015 @ 12:25 |
Maar! Ze hebben nog geen aangepaste dienstregeling ingesteld. ![]() | |
greavy | zondag 29 november 2015 @ 13:08 |
28 September 2014: Tijdens de haltering van de Mercia Charters Dutch Tour in Stadskanaal kon de DL12 ook nog in actie gefotografeerd worden. De loc was bezig om een trein voor een gezelschap samen te stellen, die richting Veendam zouden rijden. Nadat de DL12 zijn trein aan het perron had geparkeerd, werd er nog even een fotomoment ingelast, alvorens de DL12 ging omlopen. Nadat de DL12 zijn trein gereed had gezet, ging de locomotief omlopen. Mercia Charters Dutch Tour was gearriveerd in Musselkanaal | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 13:15 |
Leuke plaatjes! ![]() | |
dennistd | zondag 29 november 2015 @ 13:32 |
Vannacht was het al goed opletten om de bus op de weg te houden, benieuwd wat het vanavond/vannacht gaat worden dan | |
greavy | zondag 29 november 2015 @ 13:35 |
Vrijdagavond hebben de containerterminals in de Maasvlakte de alarmfase al opgestart: Zodra er een piek in de windsnelheid gemeten word, zouden de terminals gesloten worden. Dat gebeurt bij windkracht 8 à 9. | |
Prins_Pils | zondag 29 november 2015 @ 13:38 |
Sneldiensten naar Vlieland en Terschelling zijn ook uit de vaart gehaald. | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 13:40 |
o jee, komt de Apocalyps er weer aan? | |
Peterselieman | zondag 29 november 2015 @ 13:40 |
Gefeliciteerd Mono en Moira. | |
Darkwing_Duck | zondag 29 november 2015 @ 13:56 |
Tijd om je youtube filmpje weer eens van stal te halen... | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 13:57 |
Welke nou weer? ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 november 2015 @ 14:00 |
Deze | |
Darkwing_Duck | zondag 29 november 2015 @ 14:00 |
Dat treinen aan het perron gebruikt konden worden als schuilkelder (en de omroep daarvan) | |
Darkwing_Duck | zondag 29 november 2015 @ 14:05 |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 14:08 |
nee pikomhoog, je snapt er niks van ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 november 2015 @ 14:11 |
Je klikte wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 14:12 |
Oh die ja. Dat was wel een tamelijk epische storm inderdaad. De tweede keer ooit dat ik meegemaakt heb dat het treinverkeer in het hele land stilgelegd werd. Wauw. | |
JDude | zondag 29 november 2015 @ 14:12 |
Heeft'ie een fokster aan de haak geslagen? Doe je toch niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 14:13 |
Ja ![]() Dat gescharrel en gehok maar heel de tijd ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 14:25 |
Inderdaad, belachelijk. | |
Peter | zondag 29 november 2015 @ 15:02 |
Mono ![]() (leest ie hier op het moment mee dan? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 15:03 |
Nee, zij houdt zijn hoekvlag warm bij PEC - Ajax nu. | |
dennistd | zondag 29 november 2015 @ 17:27 |
Gisteren nog even een plaatje gemaakt: Loc 1832 van HSL Logistik komt door Rotterdam Alexander met een keteltrein van Bad Bentheim naar de Kijfhoek. | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 17:34 |
Ik vind het echt een schijtlelijk ding zo. | |
dennistd | zondag 29 november 2015 @ 17:36 |
Schoon en in het zonnetje ziet ie er wat beter uit ja.. | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 17:37 |
dat ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 29 november 2015 @ 17:43 |
Hier zag ie er nog wat beter uit: | |
Adrie072 | zondag 29 november 2015 @ 18:07 |
http://www.dumpert.nl/med(...)s_uit_met_de_ns.html Als het spontaan is, dan is het leuk. De reactie Nooit Staan kon ik ook wel waarderen. | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 18:07 |
Veel mooiere omgeving ook dan dat gore schijt Alexander ![]() | |
b2py | zondag 29 november 2015 @ 20:30 |
Cannot agree more ![]() | |
dennistd | zondag 29 november 2015 @ 20:39 |
Dat sowieso, maar ik moest gisteren toevallig op Rotterdam Alexander zijn | |
b2py | zondag 29 november 2015 @ 21:05 |
Auto's die op de A1 harder gaan dan de trein, gemiste kans. | |
dcm360 | zondag 29 november 2015 @ 21:07 |
Treinen die harder gaan dan auto's op de A1 lijkt me anders ook niet echt de bedoeling | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 21:09 |
Dat ligt aan jou. | |
James1988 | zondag 29 november 2015 @ 21:32 |
Enorm Zaaddodend Rijden ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 21:36 |
Mij ook niet. | |
Prins_Pils | zondag 29 november 2015 @ 21:39 |
Tuurlijk wel ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 21:49 |
Tuurlijk niet. Dat zou me een troep geven. | |
Prins_Pils | zondag 29 november 2015 @ 21:50 |
Ow wacht nou valt het kwartje pas ![]() | |
greavy | zondag 29 november 2015 @ 21:53 |
Door problemen op het spoorwegnet in het buitenland rijdt Thalys 9394 van Amsterdam naar Parijs vandaag niet. Reizigers die te Antwerpen of Brussel stranden en nog op tijd zijn, kunnen met Thalys 9388 mee. Alle andere reizigers voor die Thalys mogen met hun ticket - zonder bezoek aan het loket - morgen met de eerste 3 Thalyssen mee richting Parijs Thalys 9388 rijdt momenteel met 80 minuten vertraging en rijdt niet via de HSL omdat de HSL tussen Rotterdam-Breda/Antwerpen dicht is ivm de Moerdijkbrug. Thalys 9394 is opgeheven omdat hij anders in Brussel zou stranden door een gesloten HSL richting Parijs. | |
James1988 | zondag 29 november 2015 @ 21:59 |
Ohja, het onderhoudsgat waarvoor de hele lijn iedere nacht dicht moet. Wordt er dan ook echt iedere nacht onderhoud gepleegd? Nee toch zeker? | |
b2py | zondag 29 november 2015 @ 22:01 |
Ik denk het wel eigenlijk, in Nederland sowieso wel | |
James1988 | zondag 29 november 2015 @ 22:10 |
Wat doen ze dan allemaal op die lijn? ![]() | |
b2py | zondag 29 november 2015 @ 22:14 |
Meten, klussen en bijstellen. De eisen op de HSL zijn ongeveer een factor vijf keer zo scherp als op de conventionele lijnen en dat vereist een hoop tijd en dus geld. Wisselstoringen op de HSL zelf? Vrijwel uitgesloten. Dunne rijdraden? Dacht het niet. Etc etc | |
Prins_Pils | zondag 29 november 2015 @ 22:44 |
Ik zie ze zelfs hier op Snipperling Aansluiting minstens één keer in de week klussen in het nachtgat. | |
Dr_Flash | zondag 29 november 2015 @ 22:49 |
Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd? | |
Maegrim | zondag 29 november 2015 @ 22:49 |
Die blokkies van de 1832 zijn ook veel te ambitieus ![]() | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 23:02 |
Blijkbaar. Het hangt deels samen met de veiligheidsmafia. Want omdat er eens per vijf jaar iemand van een onderhoudsploeg onder een trein loopt, moet alles per se buiten dienst voordat je een vinger mag uitsteken naar een spoorstaaf. | |
Duvel | zondag 29 november 2015 @ 23:03 |
Tel daarbij op dat de treindienstleiding niet meer kan omgaan met het afhandelen van treinverkeer over het nog in dienst zijnde spoor, en je krijgt wat je nu hebt. | |
TemulMelvin | zondag 29 november 2015 @ 23:03 |
Of een nachtgat gebruikt wordt is erg afhankelijk van de locatie. Er zijn baanvakken die voor slechts 25 procent van de tijd die er voor gereserveerd is gebruikt worden. En je hebt natuurlijk nog dat een heel baanvak in het onderhoudsrooster staat, maar dat slechts op 1 klein onderdeeltje wordt gewerkt. | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 00:31 |
Het Britse Department for Transport heeft een mega-order met Siemens afgesloten voor de levering van 60 achtdelige en 55 twaalfdelige treinen van het type "Desiro City", die gebruikt gaan worden op de Thameslink-verbinding dwars door Londen. De treinen zullen uiteindelijk zover komen als Bedford - Brighton, een rit van 2,5 uur. De treinen zijn bijzonder spartaans uitgevoerd, er zitten geen tafeltjes in de stoelen maar er zit zelfs geen prullenbakje bij het raam... ![]() Waar moet de gemiddelde forens z'n koffie dan neerzetten? ![]() De hele serie interieurmockups staat hier: http://schoenemanndesign.(...)k-class-700-mock-up/ | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 01:14 |
Ik krijg al een houten reet door er alleen maar naar te kijken. | |
dcm360 | maandag 30 november 2015 @ 01:27 |
Gelukkig zijn Britten niet zo lang, want het eerst waar ik aan dacht bij dat plaatje was 'Jemig, daar kan ik niet eens tegenover een dwerg zitten'. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 01:32 |
Ik ben haast bang dat dat stoeltje rechtsvoor afbreekt als ik er op ga zitten ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 01:47 |
Dat traject is toch 125km/u voor treinen? Hooguit 130. Schiet niet op dus. KutProFail. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:01 |
Geheel 130, Hengelo - Grens is 125. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:02 |
As we speak zijn ze nu recht voor mijn huis bezig met 'dingen'. Kan door die Berlijnse Muur niet zien met wat, ik zie alleen lichtschijnsel. En het klonk net alsof er een helehoop dingen van de werktrein afgetieft zijn, kabaal ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:03 |
Grutjes, ik heb de lapo. Doegsels ![]() |