FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Het grote treinentopic #942: HSL 1304 met een vergeten spectrumanalyse
dennistddonderdag 26 november 2015 @ 16:25
image.php?jpgheader01.png
sub00.jpg
danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.

sub01.jpg
In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

header02.png
sub02.jpg
SPOILER
Normale treinkaartjes uit de automaat zijn niet geldig in Thalys.
Voor reizen met Thalys dient altijd een specifiek (datum en tijdsgebonden) ticket geboekt te worden. Dit kan o.a. via de website van NS Hispeed of Voyages SNCF.

Voor IC Direct en ICE is in bepaalde gevallen toeslag vereist.
Informatie hierover is te vinden op de site van de NS.

IC Brussel en IC Berlijn zijn binnen Nederland gewone intercities.
Met deze treinen mag met elk geldig vervoersbewijs zonder extra toeslag worden gereisd.

De IC Brussel rijdt 16 keer per dag tussen Amsterdam Centraal en Brussel-Zuid.
De dienstregeling van deze trein is hier te vinden. Daarnaast rijdt er ook elk uur een stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen Centraal die helaas wel slecht aansluit op de intercity van- en naar de randstad.
sub03.jpg
SPOILER
Hoe hard rijden de treinen eigenlijk op mijn traject?
De maximumsnelheid op het normale spoor in Nederland is 140km/h. Voor de HSL-Zuid geldt een vmax van 300km/h, echter wordt er door IC Direct slechts 160km/h gereden. Snelheden per trajact zijn te vinden op deze spoorkaart.

Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?
Dit kun je uitrekenen met de site van Blijbol, of je kunt zelf aan de slag met de Tariefeenhedenkaart van de NS en de bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
Ook hebben wij de DB-Netze Tariefcalculator in de aanbieding, met als bonus de Tsjechische website Jidenzka voor het berekenen van prijs en afstand (beschikbaar in Engels).
header03.png
sub04.jpg
SPOILER
sub05.jpg
SPOILER
sub06.jpg
SPOILER
header04.png
sub07.jpg
SPOILER
De stoker en de machinist
Stap in een trein die precies om 7 over 11 vertrekt.

Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
Reis op het volledige traject Den Haag HS - Rotterdam Centraal zonder dat er daar die dag een storing optreedt.

Kedeng Kedeng
Stap in een trein die precies 10 minuten vertraging heeft.
sub08.jpg
SPOILER
Bliepfetisjist
Check met dezelfde OV-Chipkaart minstens 20 keer in- én -uit.

Corners of the World
Reis naar Den Helder, Vlissingen, Kerkrade en Roodeschool en eindig thuis in je eigen bed.

Het kompas
Stop op stations die eindigen in resp. -Noord, -Oost, -Zuid en -West in 4 verschillende steden.

Van alle markten thuis
Reis met treinen van minstens 5 verschillende vervoerders.
sub09.jpg
SPOILER
Men At Work
Reis door alle spoortunnels van Nederland.

Wereldreiziger
Reis op alle spoorlijnen voor personenvervoer binnen Nederland.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.

Salatreldonderdag 26 november 2015 @ 16:26
xbn6nk.jpg
dennistddonderdag 26 november 2015 @ 16:27
Dat zal wel geen rook zijn tussen de loc en de wagens he?

De tijden van Op de Rails:
HSL 1304 met autotrein:
Westhaven 16.06
Amsterdam C 16.16 (spoor 6)
Naarden-Bussum 16.41 (toeter naar MdV)
Amersfoort 17.02 (spoor 1)
Stroe 17.20/24
Apeldoorn 17.44
Hengelo 18.34
Oldenzaal 18.45 (spoor 4)
Salatreldonderdag 26 november 2015 @ 16:33
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:27 schreef dennistd het volgende:
Dat zal wel geen rook zijn tussen de loc en de wagens he?

De tijden van Op de Rails:
HSL 1304 met autotrein:
Westhaven 16.06
Amsterdam C 16.16 (spoor 6)
Naarden-Bussum 16.41 (toeter naar MdV)
Amersfoort 17.02 (spoor 1)
Stroe 17.20/24
Apeldoorn 17.44
Hengelo 18.34
Oldenzaal 18.45 (spoor 4)
vieze voorruit van een sgm :P
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 16:33
Blaadjes denk ik ? :P
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 16:43
Lekker op de Zaanlijn tuffen in een SGM, sterkte!
Salatreldonderdag 26 november 2015 @ 17:38
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:43 schreef b2py het volgende:
Lekker op de Zaanlijn tuffen in een SGM, sterkte!
wormerveer was de eindbestemming wegens te hoog opgelopen vertraging Door wisselstoringen bij centraal :')
Dr_Flashdonderdag 26 november 2015 @ 18:31
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:27 schreef dennistd het volgende:
Dat zal wel geen rook zijn tussen de loc en de wagens he?

De tijden van Op de Rails:
HSL 1304 met autotrein:
Westhaven 16.06
Amsterdam C 16.16 (spoor 6)
Naarden-Bussum 16.41 (toeter naar MdV)
Amersfoort 17.02 (spoor 1)
Stroe 17.20/24
Apeldoorn 17.44
Hengelo 18.34
Oldenzaal 18.45 (spoor 4)
Hij stond net op Deventer Goederen :)
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 18:46
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:38 schreef Salatrel het volgende:

[..]

wormerveer was de eindbestemming wegens te hoog opgelopen vertraging Door wisselstoringen bij centraal :')
Waarom kennen Samsung mobieltjes het woord door niet.
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 18:47
Hey ik zie een VST spoor 10 Utrecht centraal en er maakt iets een raar geluid.
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 19:14
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij stond net op Deventer Goederen :)
Ding staat daar kaduuk te zijn _O-
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 19:39
Jeeeeej, op tijd in Zwolle. Nou jah, zonder vertraging. Niet echt per definitie op tijd.
Duveldonderdag 26 november 2015 @ 19:48
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ding staat daar kaduuk te zijn _O-
Nee?! Toch?
dennistddonderdag 26 november 2015 @ 19:58
Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is?
Prins_Pilsdonderdag 26 november 2015 @ 19:59
Ik heb geen zin om daar heen te fietsen, dus geen idee :P
dennistddonderdag 26 november 2015 @ 20:02
Hmm, jammer -O-
boriqdonderdag 26 november 2015 @ 20:20
Groene bankjes-alarm in de Roosendaler die nu uit Zwolle vertrekt.
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 20:33
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:58 schreef dennistd het volgende:
Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is?
Kan niet meer verder aldus reacties op bericht op Odr facebook.
greavydonderdag 26 november 2015 @ 20:38
Klopt, moet eerst hersteld worden voor hij weer verder kan. Wordt met een tijdelijke oplossing gesleept naar de werkplaats in Zutphen gebracht.

Edit: Mogelijk toch met de 1304 verder, als ze het probleem opgelost krijgen. Vanwege de diensttijden van het personeel kan er echter vandaag niet meer verder gereden worden.
greavydonderdag 26 november 2015 @ 20:41
Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel?
Dr_Flashdonderdag 26 november 2015 @ 20:55
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ding staat daar kaduuk te zijn _O-
Denk het ook ja, kwam best weinig licht, geluid of ander leven uit :')
#ANONIEMdonderdag 26 november 2015 @ 20:56
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.

- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.

- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)

- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."

14% vind ik best heel veel eigenlijk :o
greavydonderdag 26 november 2015 @ 20:58
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk het ook ja, kwam best weinig licht, geluid of ander leven uit :')
Had/heeft olielekkage bij de tandwielkast, lekkage wordt verholpen en dan gaat de trein morgenochtend weer verder.
Dr_Flashdonderdag 26 november 2015 @ 20:59
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende:

- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."

Lees: de rest gaan we bij de reiziger halen.
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 21:03
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.

- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.

- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)

- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."

14% vind ik best heel veel eigenlijk :o
10% is ook nog een gigantisch bedrag. Dit is dingen kapotautomatiseren. Wij betalen ongeveer ¤80.000,- per jaar (bijna 2 euro per leerling) voor een systeem dat de vrijwillige ouderbijdrage automatiseert. Voor dat bedrag kan ik ook 10 Polen langs álle ouders sturen, dan heb ik het over alle ouders, inclusief degene die wél standaard betalen na herinnering 2 (60%).
Merode32donderdag 26 november 2015 @ 22:37
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ding staat daar kaduuk te zijn _O-
Zijn er nu nog steeds mensen die deze oude rommel als betrouwbaar willen bestempelen?
Peterseliemandonderdag 26 november 2015 @ 22:39
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:37 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Zijn er nu nog steeds mensen die deze oude rommel als betrouwbaar willen bestempelen?
ja hoor. Het kan net zo goed een gloednieuwe loc overkomen
James1988donderdag 26 november 2015 @ 22:40
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:37 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Zijn er nu nog steeds mensen die deze oude rommel als betrouwbaar willen bestempelen?
Valse start. Alsof de Traxxen die NS laat rijden zo betrouwbaar zijn...
Merode32donderdag 26 november 2015 @ 22:43
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Valse start. Alsof de Traxxen die NS laat rijden zo betrouwbaar zijn...
Ik heb al eerder een verband gelegd tussen de leeftijd en de betrouwbaarheid....
James1988donderdag 26 november 2015 @ 22:58
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder een verband gelegd tussen de leeftijd en de betrouwbaarheid....
Een verband dat als een lul op een drumstel sloeg.
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 23:18
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder een verband gelegd tussen de leeftijd en de betrouwbaarheid....
Net als de correlatie tussen aantal verkochte ijsjes en verdronken kinderen zeker...
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 23:32
Prorail weet het zelf niet meer: http://www.energievoorzie(...)icht/weerbericht.htm
Prins_Pilsdonderdag 26 november 2015 @ 23:46
Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden?
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 23:50
Geen compleet overzicht want ook in Frankrijk zijn er trajecten waar rechts wordt gereden.
b2pydonderdag 26 november 2015 @ 23:50
Wikipedia?
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 23:50
https://de.wikipedia.org/wiki/Mehrgleisigkeit#Linksbetrieb
DeaDLocK2Kdonderdag 26 november 2015 @ 23:52
En als je iets naar boven gaat een kaartje.
Prins_Pilsdonderdag 26 november 2015 @ 23:57
Mercikes! :)
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 00:23
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:41 schreef greavy het volgende:
Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel?
Omdat de rijtuigen toch door zouden gaan ben ik naar Bentheim gereden:
EETC heeft een een deel van zijn niet meer gebruikte rijtuigen verhuurd ten behoeve van het vervoer van asielzoekers. Nadat de Locon 9902 de twaalf rijtuigen van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim heeft gebracht, worden ze hier overgnomen door Traxx 185 697 van Railpool, in dienst van VTG Rail en voorzien van de opschriften Transpetrol en Novelis. Ook de vorige huurder is nog goed te herkennen: de TXL-stickers hebben hun sporen nagelaten.
Duvelvrijdag 27 november 2015 @ 00:32
Mooie foto!
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 01:25
Dank je!
Het was trouwens nog best lastig fotograferen: een halve minuut na het schoonmaken van de lens was ie alweer beslagen, zo vochtig was het... Dit was uiteindelijk de beste, heb er ook nog eentje bij het seinhuis, die is helaas niet 100% scherp:
185%20697%20seinhuis%20bentheim.jpg
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 01:32
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden?
Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden.

In Zweden reden ze zelfs tot 1967 links op de weg, dat hebben ze toen in één nacht omgedraaid.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 07:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 01:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden.
In het VK rijden de auto's natuurlijk ook links.

China is ook een land waar de auto's rechts en de treinen links rijden.
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 07:37
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

10% is ook nog een gigantisch bedrag.
Vind ik ook. Je kunt dat percentage trouwens ook omlaag brengen door meer je best te doen om mensen te vervoeren :Y
b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 08:08
Sharon trekt goed de beerput open: 'Prorail moet meer geld uitgeven aan vervanging spoor' http://nu.nl/politiek/417(...)ervanging-spoor.html (via @NUnl)
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 08:25
beerput? Ik dacht meer aan een deur. Die al open stond trouwens ;)
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 09:30
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
beerput? Ik dacht meer aan een deur. Die al open stond trouwens ;)
Dit
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 10:48
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
beerput? Ik dacht meer aan een deur. Die al open stond trouwens ;)
Ze maakt wel een mooie vergelijking met zichzelf eah. Mammoettanker.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 10:50
Ik blijf het trouwens heel vreemd vinden dat we moeilijk doen over 300 miljoen over een periode van 13 jaar.
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 11:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze maakt wel een mooie vergelijking met zichzelf eah. Mammoettanker.
Koffie over mijn scherm. Bedankt.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 11:04
Sorry. Grapje.
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 11:27
Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 11:27
Welke dag was dat rondje ook alweer? Roosters zijn goed gekeurd.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 11:28
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Net als de correlatie tussen aantal verkochte ijsjes en verdronken kinderen zeker...
Stichting Correlatie is een leugen trouwens.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 11:33
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:27 schreef Monopoly het volgende:
Welke dag was dat rondje ook alweer? Roosters zijn goed gekeurd.
16-1
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 11:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

16-1
Mooi. Dan ben ik er bij. Ik kom alleen wel mits Hoog_groen er ook bij is. Anders niet ^O^
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 11:35
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Had/heeft olielekkage bij de tandwielkast, lekkage wordt verholpen en dan gaat de trein morgenochtend weer verder.
Wil je mij een PM sturen met hoeveel ik moet over maken naar je, en je bank gegevens? :) Dan maak ik dat allicht vandaag nog over, maar ik denk zondag. Pittig weekend voor de deur, veel van huis weg.
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 11:37
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende:
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)

Moet je voor de grap eens 9 keer samenreiskorting op je ovchipkaart laden en dan inchecken bij de bus...

Zelfs de busschauffeur was verbaast! :P
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 11:38
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mooi. Dan ben ik er bij. Ik kom alleen wel mits Hoog_groen er ook bij is. Anders niet ^O^
Ik rij met hem mee.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 11:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik rij met hem mee.
Mooi. Dan ben ik er bij 8-)
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 12:10
ga jij ook mee deadlock??
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:12
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
ga jij ook mee deadlock??
Tenzij ik om 18:00 in dat smerige teringOmmen kan zijn, nee.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 12:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Tenzij ik om 18:00 in dat smerige teringOmmen kan zijn, nee.
Ommen :')
Zwolle O+
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:14
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ommen :')
Zwolle O+
Hoorde gisteren dat de laatste migratie wel eens naar februari kan gaan maar dat maakt het Schoonzusje niet minder jarig.
Duvelvrijdag 27 november 2015 @ 12:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik blijf het trouwens heel vreemd vinden dat we moeilijk doen over 300 miljoen over een periode van 13 jaar.
Kruideniers.
Duvelvrijdag 27 november 2015 @ 12:17
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
Hé, weer zo'n oranje monster, net als in Utrecht een tijdje geleden?
Blisteringvrijdag 27 november 2015 @ 12:18
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hé, weer zo'n oranje monster, net als in Utrecht een tijdje geleden?
Dezelfde, blijkbaar.
Duvelvrijdag 27 november 2015 @ 12:19
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:18 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dezelfde, blijkbaar.
Kudo's voor de stroomafner op die trein.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:26
Sorry WAT:
http://www.treinreiziger.(...)_naar_50_euro-147325
quote:
Reizigers die kunnen aantonen normaal gesproken in- en uit te checken maar een keertje zijn vergeten in te checken vallen niet onder de coulance de regeling. Die moeten de boete van 50 euro gewoon betalen.
WATWATWAT???
Blisteringvrijdag 27 november 2015 @ 12:27
5vW5o5f.jpg
b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 12:28
Ding staat gewoon op opstelterrein?
Fioranovrijdag 27 november 2015 @ 12:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:28 schreef b2py het volgende:
Ding staat gewoon op opstelterrein?
Dacht ik ook inderdaad, bizar dat dat zo'n uitwerking heeft.
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 12:46
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:29 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dacht ik ook inderdaad, bizar dat dat zo'n uitwerking heeft.
Zag je ook in Utrecht. Toen stond ie op een veel ongelukkiger plek en ging uiteindelijk het hele station plat, terwijl de trein in de verste verte niet in de buurt stond van bijvoorbeeld de buurtsporen of spoor 20/21.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 12:48
Niet al weg gesleept zodat de bovenleidingsploegen makkelijker kunnen werken ?
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:49
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:48 schreef Monopoly het volgende:
Niet al weg gesleept zodat de bovenleidingsploegen makkelijker kunnen werken ?
Ik zie bovenleiding hangen toch? Of kijk ik zo scheel.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 12:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zie bovenleiding hangen toch? Of kijk ik zo scheel.
Nee, niet scheel. Ik wel. Of komt het door bier? Ik weet het niet. Ik zag het eerst niet. :')
b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 12:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zie bovenleiding hangen toch? Of kijk ik zo scheel.
Hangt helemaal krom:

671e034ca2.png
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt helemaal krom:

[ afbeelding ]
Ja daar miste nog het woord KAPOT :D
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 12:53
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, niet scheel. Ik wel. Of komt het door bier? Ik weet het niet. Ik zag het eerst niet. :')
Ouwe zuiplap
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 12:54
Ik drink ook een bierbaco.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 12:55
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ouwe zuiplap
Weekend makker, de 12 zit in de klok :7
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 12:57
De HSL 1304 mag over een half uurtje proberen alsnog Oldenzaal/Bentheim te halen:
Deventer 13.24
Almelo 13.52
Hengelo 14.04
Oldenzaal 14.16
Bad Bentheim
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 13:18
Ja ik zag het net, ik sjees gauw even naar buiten :P
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 13:22
Er rijdt weer wat rond Amersfoort. De nogal ruime uitschakeling van de bovenleiding is zo te lezen nu ingeperkt tot het goederen emplacement.
boriqvrijdag 27 november 2015 @ 13:25
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer wat rond Amersfoort. De nogal ruime uitschakeling van de bovenleiding is zo te lezen nu ingeperkt tot het goederen emplacement.
en einde dienst voordat het ICMm en VIRM weer op de juiste plaats zit in de noord-oost.
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 13:35
Godverredomme ik heb ook altijd pech als ik treintjes wil klikken bij mijn huis :'(
1304_zpsjscuzifx.jpg
Maar hij is op tijd en onderweg ^O^ En wat een snoepje is die loc geworden :9~
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 13:51
Zo inderdaad. Mooi lokkie. Tof!
Mr_Klaasjevrijdag 27 november 2015 @ 14:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt helemaal krom:

[ afbeelding ]
Hij is er vast onderuit gereden nadat men een elektrische trein een dieselspoor heeft op laten rijden.
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 14:12
Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden :')
b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 14:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:25 schreef boriq het volgende:

[..]

en einde dienst voordat het ICMm en VIRM weer op de juiste plaats zit in de noord-oost.
Ik zat me laatst te bedenken dat het eigenlijk verbazingwekkend goed gaat met die omlopen. Heb slechts 1 keer afwijkend materieel gehad
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 14:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:12 schreef J.B. het volgende:
Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden :')
Ja klopt ja, die hele lijn heeft ze nu, ik heb er express vorige week 1 laten schieten, maar de volgende was weer varkenseus... ;(
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 14:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zat me laatst te bedenken dat het eigenlijk verbazingwekkend goed gaat met die omlopen. Heb slechts 1 keer afwijkend materieel gehad
Ik zie in Groningen ook op elk moment van de dag materieel staan op 5bravo of op de 20sporen. Alsof ze in ieder geval in Groninen altijd reserve mat hebben staan. Dat is wel goed inderdaad.
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 14:43
quote:
Dat is voortegen meerminder agressie :Y
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 14:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:35 schreef Prins_Pils het volgende:
Godverredomme ik heb ook altijd pech als ik treintjes wil klikken bij mijn huis :'(
[ afbeelding ]
Maar hij is op tijd en onderweg ^O^ En wat een snoepje is die loc geworden :9~
Hij komt zo nog los terug:

Oldenzaal 15.18
Hengelo 15.30
Wierden 15.48
Deventer 16.14/26
Zutphen 16.48
Dieren 17.00
Arnhem 17.13
Nijmegen 17.28
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 14:53
Foto rechtstreeks uit de camera alvast:
12316383_543270549164741_1427500873407379944_n.jpg?oh=f1154742bd7860fb11bc5ab5e2216e1a&oe=56E1F8C3
Blisteringvrijdag 27 november 2015 @ 14:54
Mooie foto! :Y
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 14:56
Wauw :)
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 15:17
kan dit kwaad? (Zie einde filmpje)

b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 15:26
Nee. Absoluut niet. In Nederland wordt het direct gestaakt als dit gevonden wordt.

Kapot scheidingslas, klapper, verbindingen bijna door..

Bijna alles gaat hier mis :X
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 16:05
We hebben vandaag weer iets heel bijzonders door het land rijden http://nos.nl/artikel/207(...)duurzame-ideeen.html
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 16:07
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben vandaag weer iets heel bijzonders door het land rijden http://nos.nl/artikel/207(...)duurzame-ideeen.html
Tuurlijk, er is al materieeltekort, dus gaan we treinen die in reizigersdienst hadden kunnen rijden gewoon onttrekken daaraan omdat ie een sticker heeft 8)7
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 16:21
quote:
Zij noemen het een "coulanceregelng" dat mensen die, aantoonbaar, van tevoren betaald hebben voor hun vervoer, niet beboet worden. Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar er gaat gewoon echt iets heel erg mis in die hoofden van die mensjes :)
ReisTvrijdag 27 november 2015 @ 16:30
Natuurlijk mag je dat wel zeggen.
Merode32vrijdag 27 november 2015 @ 16:37
quote:
Dit heeft de minister maanden geleden toch al bekend gemaakt?
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 16:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:37 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dit heeft de minister maanden geleden toch al bekend gemaakt?
Wtf boeit mij nou dat het enkele maanden oud is, het is ook al enkele maanden geleden bekendgemaakt dat 1300'en betrouwbaarder zijn dan TRAXX'en en toch blijf jij daar ook over emmeren tot en met, ga weg.
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 16:39
Heeft die 1304 vertraging? Stond net een kwartier te blauwbekken bij Dvge maar niks gezien.
Merode32vrijdag 27 november 2015 @ 16:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wtf boeit mij nou dat het enkele maanden oud is, het is ook al enkele maanden geleden bekendgemaakt dat 1300'en betrouwbaarder zijn dan TRAXX'en en toch blijf jij daar ook over emmeren tot en met, ga weg.
Volgens mij staat hij kapot aan de kant, maar goed.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 16:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:39 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Volgens mij staat hij kapot aan de kant, maar goed.
Incident != algemene regel
Merode32vrijdag 27 november 2015 @ 16:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Incident != algemene regel
:') :') :') Prima we zullen zien :') :') :') :') :')
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 16:50
Iemand een idee wat dit bordje betekent? Ik kan het in het VSD alleen terugvinden in combinatie met een bord 'einde bovenleiding' en dan geeft het de richting aan waar het voor geldt.
Bordje%20dvge_zps0ybqwcdg.jpg
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 16:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:39 schreef Prins_Pils het volgende:
Heeft die 1304 vertraging? Stond net een kwartier te blauwbekken bij Dvge maar niks gezien.
Hij is om 15.36u door Borne gekomen las ik. Wel viel de sprinter uit (om een andere rede) die daar normaal op dat tijdstip rijdt, die rijdt pas vanaf Almelo. Mogelijk daardoor voor de sprinter uit ipv er achteraan, daardoor eerder in Deventer en ook een pad eerder weer vertrokken (een losse loc ben je zo weer mee weg in de andere richting natuurlijk).
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 16:59
Ik heb die sprinter nog zien aankomen (enkel matje) maar hij zat niet ervoor en ook niet erachter.
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 16:59
Ofjah misschien wel langer dan 5 minuten erachter maar toen ben ik weggegaan.
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 17:00
Sorry Duck, maar ook ÖBB gaat geen offline-versie van HAFAS meer uitbrengen.
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 17:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:00 schreef James1988 het volgende:
Sorry Duck, maar ook ÖBB gaat geen offline-versie van HAFAS meer uitbrengen.
Ja, das dan jammer, vorig jaar zeiden ze t al, en toch hebben ze een zomer Editie nog uitgebracht.

Jammer, want het had best een aantal goede zoek functionaliteiten voor o.a. pretrondjes...

Maargoed het is ingehaald door de tijd, tegenwoordig gaat alles online...
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 17:04
Ik had vroeger een seinenhandboek in een windows .hlp file? is er nog ergens zo iets? Wellicht Actueel?
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 17:07
Ik heb wel een pdf van 4 jaar oud voor je
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 17:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:07 schreef dennistd het volgende:
Ik heb wel een pdf van 4 jaar oud voor je
Ja, leuk :) Dankje :)
#ANONIEMvrijdag 27 november 2015 @ 17:16
De interrail app werkt toch ook gewoon offline?
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 17:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:16 schreef J.B. het volgende:
De interrail app werkt toch ook gewoon offline?
Dat is een smartphone-app, geen Windows-app :N
MTLvrijdag 27 november 2015 @ 17:29
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Iemand een idee wat dit bordje betekent? Ik kan het in het VSD alleen terugvinden in combinatie met een bord 'einde bovenleiding' en dan geeft het de richting aan waar het voor geldt.
[ afbeelding ]
Er mist idd een bordje. Of wellicht is het een crea-bea oplossing voor dat wissel wat er onder ligt om de richting aan te geven. Speciaal voor slechtziende machinisten :+
b2pyvrijdag 27 november 2015 @ 17:33
Een wissel met 1 richting, is het dan nog een wissel? :P
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 17:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is een smartphone-app, geen Windows-app :N
Tussen de regels door lees ik dat jij t ook eigenlijk wel jammer vindt?
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 17:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tussen de regels door lees ik dat jij t ook eigenlijk wel jammer vindt?
Dat klopt.

Ik gebruik die HAFAS-apps niet heel vaak, maar soms zijn ze wel handig. En stukken sneller dan websites...
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 18:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, leuk :) Dankje :)
http://dennistd.nl/temp/tr/Seinenboek%2011-12.pdf
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 18:09
quote:
Dankje :)
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 18:41
Gisteren begon de 'nieuwe' HSL 1304 aan zijn eerste echte rit met een goederentrein. Helaas strandde de trein in Deventer door een kleine olielekkage. Dit leverde wat vertraging op, waardoor de machinist niet uit zou komen met zijn rijtijd en besloten werd om vandaag verder te rijden.

Hier komt de trein langs Hengelo Westermaat, waar helaas een paar minuten eerder de zon plaatsgemaakt heeft voor bewolking.

Na de foto bij Hengelo Westermaat werd er snel koers gezet naar Oldenzaal, waar de trein na een stilstand van een paar minuten weer verder rijdt naar Bad Bentheim.
borkvrijdag 27 november 2015 @ 19:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:41 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren begon de 'nieuwe' HSL 1304 aan zijn eerste echte rit met een goederentrein. Helaas strandde de trein in Deventer door een kleine olielekkage. Dit leverde wat vertraging op, waardoor de machinist niet uit zou komen met zijn rijtijd en besloten werd om vandaag verder te rijden.

Hier komt de trein langs Hengelo Westermaat, waar helaas een paar minuten eerder de zon plaatsgemaakt heeft voor bewolking.

[ afbeelding ]
Na de foto bij Hengelo Westermaat werd er snel koers gezet naar Oldenzaal, waar de trein na een stilstand van een paar minuten weer verder rijdt naar Bad Bentheim.
:) Nice Dennis.

oude doos maar werd vandaag op FB er aan herinnerd

Meerderheid Tweede Kamer voor intercity Heerlen-Aken

Er komt ooit dubbelspoor etc. heel fijn voor de mensen daar maar bij de nieuwe dienstregeling van 2016 vervalt de directe verbinding Heerlen - Aken en de overstap in Herzogenrath is niet crossplatform O-) .
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 19:43
WTF is er aan de hand tussen Enschede en Deventer???
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 19:55
Ik weet het niet, maar de IC van 18.38u uit Hengelo naar Enschede heeft bijna een kwartier vertraging opgelopen tussen Almelo en Hengelo blijkbaar. En de stopper erachter heeft 10 minuten voor de paal van Hengelo gestaan.
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 20:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:55 schreef dennistd het volgende:
Ik weet het niet, maar de IC van 18.38u uit Hengelo naar Enschede heeft bijna een kwartier vertraging opgelopen tussen Almelo en Hengelo blijkbaar. En de stopper erachter heeft 10 minuten voor de paal van Hengelo gestaan.
Ben nu stapvoets onderweg tussen Wierden en Holten met +20
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 20:19
Tering, al sinds eind van de middag is er niks meer op tijd vertrokken in Deventer :') Kan ook zogauw niet vinden wat er is. Eens in de couranten kijken.
Salatrelvrijdag 27 november 2015 @ 20:26
De spr Uitgeest Rotterdam heeft iig genoeg capaciteit want VIRM 6
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 21:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Tering, al sinds eind van de middag is er niks meer op tijd vertrokken in Deventer :') Kan ook zogauw niet vinden wat er is. Eens in de couranten kijken.
Wij kwamen met +20 ook nogeens op een gewijzigd spoor binnen. Er klopt gewoon helemaal geen ene tieves meer van en niemand weet wat :')
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 21:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:26 schreef Salatrel het volgende:
De spr Uitgeest Rotterdam heeft iig genoeg capaciteit want VIRM 6
Kan zoiets met wat miezer nog op tijd rijden op de Zaanlijn?
ReisTvrijdag 27 november 2015 @ 22:00
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:28 schreef bork het volgende:

[..]

:) Nice Dennis.

oude doos maar werd vandaag op FB er aan herinnerd

Meerderheid Tweede Kamer voor intercity Heerlen-Aken

Er komt ooit dubbelspoor etc. heel fijn voor de mensen daar maar bij de nieuwe dienstregeling van 2016 vervalt de directe verbinding Heerlen - Aken en de overstap in Herzogenrath is niet crossplatform O-) .
In dienstregeling 2018 zou er al een RE moeten gaan rijden, ik vraag me af of een IC op dat traject nou heel veel sneller wordt.

Aan de andere kant, LIège-Maastricht-Aachen-eXpress is afgekort Limax, en dat betekent slak in het Latijn...
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 22:01
Wordt hier nou echt gesuggereerd dat de 'groene VIRM' hier naar Parijs jakkert of moet ik een lesje begrijpend lezen nemen? (even los van het feit dat dat niet kan natuurlijk)

http://www.nu.nl/klimaat/(...)p-wegens-drukte.html
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 22:02
Dat staat er inderdaad..
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 22:05
Je zou het zo kunnen interpreteren, ja. Maar die stapt natuurlijk gewoon in de Thalys.
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 22:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:02 schreef dennistd het volgende:
Dat staat er inderdaad..
om te kotsen werkelijk.
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 22:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

om te kotsen werkelijk.
En dat past dan weer mooi bij de kleur van de trein.
DeaDLocK2Kvrijdag 27 november 2015 @ 22:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dat past dan weer mooi bij de kleur van de trein.
Rood?
Dr_Flashvrijdag 27 november 2015 @ 22:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef James1988 het volgende:
Je zou het zo kunnen interpreteren, ja. Maar die stapt natuurlijk gewoon in de Thalys.
ja. Maar er staat gewoon dat ze met die Down-virm gaat. Journalistiek weer eens min nul komma drie. En het bericht wat men desondanks probeert over te brengen is helemaal om te janken.
Merode32vrijdag 27 november 2015 @ 22:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef James1988 het volgende:
Je zou het zo kunnen interpreteren, ja. Maar die stapt natuurlijk gewoon in de Thalys.
De overheid is er gek genoeg voor om zo virm te laten slepen.

Gewoon omdat het kan
Salatrelvrijdag 27 november 2015 @ 22:21
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan zoiets met wat miezer nog op tijd rijden op de Zaanlijn?
het viel mee +2 bij aankomst in Uitgeest. Opde terugweg naar Rotterdam zelfs strak op tijd aangekomen :D
Darkwing_Duckvrijdag 27 november 2015 @ 22:23
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef James1988 het volgende:
Je zou het zo kunnen interpreteren, ja. Maar die stapt natuurlijk gewoon in de Thalys.
Nee ok, ik dacht al na het 3x gelezen te hebben dat ik ere Jaegermeister te veel op had...

Overigens lekker verwarrend hier... De politie roept om om de auto niet te gebruiken en ook niet het transport public tijdens de klimaattop as zondag en maandag.

En de transport bedrijven roepen juist op om zoveel mogelijk het gratis transport te gebruiken. 8)7

Deze jongen gaat iig even van de 1 Euro per minuut metro 'Orlyval' genieten. De enige uitzondering die niet in de navigo 'AltijdVrij' zit.

* Darkwing_Duck weer verder gaat met vrijdagmiddagborrelen...
James1988vrijdag 27 november 2015 @ 22:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Rood?
Kotsgroen :D
Peterseliemanvrijdag 27 november 2015 @ 22:31
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het viel mee +2 bij aankomst in Uitgeest. Opde terugweg naar Rotterdam zelfs strak op tijd aangekomen :D
netjes gedaan dan op een traject waar flink doorrijden en kort halteren gewenst is. Zeker met mat dat eigenlijk te weinig aangedreven assen heeft.
greavyvrijdag 27 november 2015 @ 23:20
Ik denk dat ik nu, nadat Monopoly zich heeft bijgevoegd hij het nieuwjaarsrondje, wel de aanvraag bij DB Gruppen kan indienen?

1. Dr Flash
2. Greavy
3. Bitlord
4. Dennistd
5. James1988
6. Peter
7. Prins_Pils
8. ReisT
9. Bork
10. Monopoly
dennistdvrijdag 27 november 2015 @ 23:30
10 man, ook gunstig voor het NRW-ticket :Y
Dat wordt nu ¤8,40 p.p., tenzij DB natuurlijk een prijsverhoging doorvoert in januari.

Edit: zal wel meevallen
quote:
Die Preise für Zeitkarten und Abonnements von Berufs- und Ausbildungspendlern sowie für Schüler bleiben 2016 stabil. Auch die Pauschalpreistickets Quer-durchs-Land (QDL) und Schönes-Wochenende (SWT) werden nicht teurer. Das gilt auch für die meisten Länder-Tickets und regionalen Angebote.
ziggyziggyziggyvrijdag 27 november 2015 @ 23:43
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Er mist idd een bordje. Of wellicht is het een crea-bea oplossing voor dat wissel wat er onder ligt om de richting aan te geven. Speciaal voor slechtziende machinisten :+
311l. Deels inderdaad.


V3cpREKl.jpg
Prins_Pilsvrijdag 27 november 2015 @ 23:45
Ja die zag ik ook in het VSD staan inderdaad :P
Linkse_Boomknuffelaarzaterdag 28 november 2015 @ 07:54
borkzaterdag 28 november 2015 @ 09:01
Dijksma wil HSL-tracé openstellen voor andere spoorbedrijven dat valt dan wel weer mee volgens mij, meer een stok voor Sharon.

quote:
De NS moet de problemen met het treinverkeer op de hogesnelheidslijn aanpakken, anders wordt het tracé mogelijk opengesteld voor andere spoorbedrijven. Dat zegt staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur.
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 09:05
quote:
Contrast :D
Linkse_Boomknuffelaarzaterdag 28 november 2015 @ 09:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 09:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Contrast :D
Derhalve postte ik het ook.

Het is een spoorwegovergang nabij Karlstejn op de lijn Praha hl.n. - Beroun en de pendolino die passeer is waarschijnlijk de pendolino richting Praha - Ostrava. Sinds kort rijdt deze trein 1 maal daags door naar west-Tsjechie, in de regel in Praha hlavni nadrazi de eindhalte.

http://www.cd.cz/mapa/?_s_icmp=provozpodrobna&vrstvy=VP#

Hier kan je zien waar je trein zich momenteel (in ware tijd) bevindt, standaard zijn de osobni en spesni treinen uitgevinkt, maar die kan je aanvinken om een volledig beeld te krijgen. Of concurrenten van de CD, zoals Student Agency en Leo Expres ook op de kaart te zien zijn, is mij niet duidelijk geworden. De webstek behoort de Tsjechische Staatsspoorwegen toe.
Linkse_Boomknuffelaarzaterdag 28 november 2015 @ 09:22
46c5e014c6c734146075c05a9bad63c0.jpg
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 10:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 09:01 schreef bork het volgende:
Dijksma wil HSL-tracé openstellen voor andere spoorbedrijven dat valt dan wel weer mee volgens mij, meer een stok voor Sharon.

[..]

Onzin over iets meer dan een jaar is dit kabinet verleden tijd, en een nieuw kabinet zal zich inspannen om ns op de baan te houden
Salatrelzaterdag 28 november 2015 @ 10:21
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

netjes gedaan dan op een traject waar flink doorrijden en kort halteren gewenst is. Zeker met mat dat eigenlijk te weinig aangedreven assen heeft.
ja het voordeel is dat je evt opgelopen vertraging bij Amsterdam centraal en Bijlmer weg kunt poetsen, vanaf Abcoude de afstanden wat langer zijn tot Nieuwerkerk en je met virm 130/140 kunt rijden terwijl dienstregelingsnelheid 120 is en het remt een stuk beter dan sgm
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 10:55
:D _O- @ spectrum_a
Duvelzaterdag 28 november 2015 @ 11:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 09:01 schreef bork het volgende:
Dijksma wil HSL-tracé openstellen voor andere spoorbedrijven dat valt dan wel weer mee volgens mij, meer een stok voor Sharon.

[..]

Grappig hoe veel verschil een ander poppetje op het ministerie ineens voor zo'n beleidswijziging kan zorgen. Of eigenlijk is het om te janken, want de onbetrouwbaarheid ten top.
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 11:18
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig hoe veel verschil een ander poppetje op het ministerie ineens voor zo'n beleidswijziging kan zorgen. Of eigenlijk is het om te janken, want de onbetrouwbaarheid ten top.
Eigenlijk is het gewoon treurnis :{
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 11:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 10:12 schreef Merode32 het volgende:
een nieuw kabinet zal
Laten we niet op de zaken vooruitlopen.
James1988zaterdag 28 november 2015 @ 13:52
Als een nieuw kabinet bestaat uit bijvoorbeeld VVD+D66+CDA zie ik het er best van komen.

Ik hecht niet al te veel waarde aan de woorden van Dijksma, na het Fyra-drama zei Mansveld al "we gaan nu eens handhaven" - maar 2,5 jaar later is er nog niks verbeterd. Er rijden -eindelijk- wat meer treinen, maar betrouwbaar is de boel allerminst.
James1988zaterdag 28 november 2015 @ 14:39
Het gaat niet helemaal lekker met de 1304, vanochtend heeft die loc de bovenleiding bij Nijmegen gesloopt.
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 14:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Laten we niet op de zaken vooruitlopen.
Jij denkt serieus dat er 1 kabinet is in de nabije toekoemst, die ns gedeeltelijk gaat slopen(en daarmee een gedeelte van de rijksbegroting), en dan ook nog eens kan uitleggen dat alle winst voortaan in de zakken van merkel verdwijenen?
dennistdzaterdag 28 november 2015 @ 15:00
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:39 schreef James1988 het volgende:
Het gaat niet helemaal lekker met de 1304, vanochtend heeft die loc de bovenleiding bij Nijmegen gesloopt.
het schijnt dat de bovenleiding daar al slecht was, en dat icm een oude loc (vraagt meer vermogen) geeft natuurlijk problemen.
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 15:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:50 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat er 1 kabinet is in de nabije toekoemst, die ns gedeeltelijk gaat slopen(en daarmee een gedeelte van de rijksbegroting), en dan ook nog eens kan uitleggen dat alle winst voortaan in de zakken van merkel verdwijenen?
Met het begrotingseffect ligt het niet zo simpel.

De aanname is dat NS de treindienst op de HSL naar behoren uitvoert, dat door integratie in het hoofdrailnet extra opbrengsten worden gegenereerd en dat inderdaad de winst van NS terug in de staatskas vloeit. En dat daarom het het beste is, als de HSL in handen van NS blijft.

Klopt die aanname echter niet, omdat NS de exploitatie van de HSL verprutst, dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen.
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Met het begrotingseffect ligt het niet zo simpel.

De aanname is dat NS de treindienst op de HSL naar behoren uitvoert, dat door integratie in het hoofdrailnet extra opbrengsten worden gegenereerd en dat inderdaad de winst van NS terug in de staatskas vloeit. En dat daarom het het beste is, als de HSL in handen van NS blijft.

Klopt die aanname echter niet, omdat NS de exploitatie van de HSL verprutst, dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen.
Je eigen bedrijf kanabaliseren is nooit een goed idee.

Zolang ns jaarlijks 200 miljoen overmaakt zal er geen kamermeerderheid er over nadenken om ns de concessie af te nemen.

De directeur van arriva heeft in het verhoor verklaard dat de hsl 12.5 miljoen tot max 25 miljoen(onder bepaalde voorwaarden) waard is, dat word een grote strop.

Daarnaast kun je je afvragen of de huidige politiek wel belang heeft bij een goedlopende hsl op korte termijn, de markt die ns zal bedienen is vrij klein en het aandeel wat ze krijgen van thalys zeer klein, waarschijnlijk kost dit noodplan veel minder(oud materiaal, standaard locs) dan een volwaardig plan=meer doekoes voor den haag.
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 15:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:10 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je eigen bedrijf kanabaliseren is nooit een goed idee.
Dogmatisch zijn is nooit een goed idee. Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet.
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet.
Dit is precies hoe de politiek werkt....

Je weet vast wel waarom de fransozen buiten de deur zijn gehouden bij de aanbesteding van de hsl?
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Dogmatisch zijn is nooit een goed idee. Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet.
Je gaat trouwens compleet niet in op het gegeven dat de hsl max 12.5 miljoen waard is.
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 15:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je gaat trouwens compleet niet in op het gegeven dat de hsl max 12.5 miljoen waard is.
Wat moet ik daarover zeggen? Als er niet meer dan dat bedrag aan inkomsten uit kan worden gehaald en NS desondanks een veel hogere concessievergoeding betaalt, dan kan het niet anders dan dat door interne kruissubsidie wordt betaald en dus bij de dividenduitkering ontbreekt.
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat moet ik daarover zeggen? Als er niet meer dan dat bedrag aan inkomsten uit kan worden gehaald en NS desondanks een veel hogere concessievergoeding betaalt, dan kan het niet anders dan dat door interne kruissubsidie wordt betaald en dus bij de dividenduitkering ontbreekt.
Wtf maakt het uit of ns net betaald via de concessie of via het dividend.

Ik doel erop dat: dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. totaal niet klopt
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 15:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:36 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Wtf maakt het uit of ns net betaald via de concessie of via het dividend.
Niets.
quote:
Ik doel erop dat: dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. totaal niet klopt
Dat volgt niet uit hetgeen wat je zegt.

Maar goed, veel kamerleden kunnen ook niet rekenen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het doen van politieke voorspellingen. :P
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Niets.

[..]

Dat volgt niet uit hetgeen wat je zegt.

Maar goed, veel kamerleden kunnen ook niet rekenen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het doen van politieke voorspellingen. :P
Je bent het dus met me eens dat als de hsl voor 50/100 miljoen in de markt word gezet er geen hond op zal bieden en als je het voor 12.5 miljoen in de markt zet, het een strop word voor de overheid.

Dus is de ns zo gek nog niet, nog even los van de gevolgen voor het hrn want dat kun je niet los zien.
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 15:47
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je bent het dus met me eens dat als de hsl voor 50/100 miljoen in de markt word gezet er geen hond op zal bieden en als je het voor 12.5 miljoen in de markt zet, het een strop word voor de overheid.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. De NS kan niet toveren, dus als de markt het voor meer dan 12,5 miljoen niet wil en NS het niet substantieel beter doet dan een marktpartij het kan doen, dan kan het nettoresultaat van NS op deze activiteit ook niet hoger dan dat bedrag zijn. En als NS dan toch 50 miljoen of 100 miljoen betaalt, kan dat voor de overheid dus alleen een sigaar uit eigen doos zijn. "Een stop voor de overheid" is het dus ofwel in beide gevallen, ofwel in geen van beide gevallen.
quote:
Dus is de ns zo gek nog niet, nog even los van de gevolgen voor het hrn want dat kun je niet los zien.
Of de NS zo gek nog niet is hangt van hun prestaties af.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 15:48:22 ]
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het niet mee eens. De NS kan niet toveren, dus als de markt het voor meer dan 12,5 miljoen niet wil en NS het niet substantieel beter doet dan een marktpartij het kan doen, dan kan het nettoresultaat van NS op deze activiteit ook niet hoger dan dat bedrag zijn. En als NS dan toch 50 miljoen of 100 miljoen betaalt, kan dat voor de overheid dus alleen een sigaar uit eigen doos zijn. "Een stop voor de overheid" is het dus ofwel in beide gevallen, ofwel in geen van beide gevallen.

[..]

Of de NS zo gek nog niet is hangt van hun prestaties af.
Nogmaals hsl en hrn zijn 1 gecombineerde concessie, als je van ns op de hsl af wilt dan moet je in feite dus de hrn concessie opzeggen.

Ik betwijfel of dat kan, volgens mij voldoet ns nog steeds aan de hrn eisen zoals gesteld in de concessie, dus waarschijnlijk zal een rechter dat niet goedkeuren.
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 15:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is een smartphone-app, geen Windows-app :N
Daar is trouwens ook nog geen update voor uitgekomen voor de nieuwe dienstregeling.... :{

Zou die ook niet meer uitkomen? O-)
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 15:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Daar is trouwens ook nog geen update voor uitgekomen voor de nieuwe dienstregeling.... :{

Zou die ook niet meer uitkomen? O-)
Wie heeft tegenwoordig nog een windows phone?
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 15:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:54 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Wie heeft tegenwoordig nog een windows phone?
Ik heb het eigenlijk over de Android app...
#ANONIEMzaterdag 28 november 2015 @ 16:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:54 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Wie heeft tegenwoordig nog een windows phone?
Ik >:)
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 16:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk over de Android app...
Het ging over de windows app.

Maar zowiezo heb je dan de verkeerde telefoon, android of niet, allemaal rotzooi.
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 16:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:03 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het ging over de windows app.

Maar zowiezo heb je dan de verkeerde telefoon, android of niet, allemaal rotzooi.
Denk dat dat niet boeit, het gaat erom dat er 3 weken voor dienstregelingswijziging nog geen update is...
Merode32zaterdag 28 november 2015 @ 16:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Denk dat dat niet boeit, het gaat erom dat er 3 weken voor dienstregelingswijziging nog geen update is...
Ios
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 16:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik >:)
Kreeg je die bij je strippenkaart of zo?
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 16:52
Nog een andere vraag, ik heb op de website van NS internationaal een retourtje Breda Luxemburg geboekt.

Voor een bepaalde vertrektijd en een bepaalde aankomsttijd.Maar al die treinen zijn 'gewone' treinen zonder zitplaatsreservering en dergelijke... In hoeverre is zo een ticket flexibel als je een overstap mist ofzo? 't is beste een goede prijs dus ik snap dat je normaal gesproken restricties hebt...
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 17:01
geen reservering "mogelijk" == geen reservering "nodig".

En lijkt me dat je dan ook niet aan een bepaalde trein gebonden bent of kan worden.
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 17:10
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
geen reservering "mogelijk" == geen reservering "nodig".

En lijkt me dat je dan ook niet aan een bepaalde trein gebonden bent of kan worden.
Tickets zijn inmiddels opgehaald en er staan geen tijden op...Dus ik kan gaan wanneer ik wil

Wel raar want de 'route' een uur later is 2 en een half keer duurder... -O-

Dus iemand die noodgedwongen dat aanklikt word gewoon genaaid...terwijl je toch feixibel bent gedurende de dag... 8)7
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 17:19
nou en. JIJ hebt een goedkoop kaartje ^O^

fuck de wereld verder :Y
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 17:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nou en. JIJ hebt een goedkoop kaartje ^O^

fuck de wereld verder :Y
Ja, met een prijs waarvan ik me afvraag of het wel klopt....

Mgoed, heb me altijd al in België een keer op de bon willen laten slingeren *O*
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 17:31
wat nou bon slingeren. Je hebt toch een kaartje? 8)7
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 17:41
Weet iemand de kleur van de speciale Klimaattrein? Is het echt die VIRM?

[ Bericht 22% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-11-2015 18:27:36 ]
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 17:48
Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten?
Peterseliemanzaterdag 28 november 2015 @ 17:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:48 schreef Prins_Pils het volgende:
Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten?
mja, hij is rood en niet groen zoals je van een klimaattrein zou mogen verwachten ;)
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 18:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:48 schreef Prins_Pils het volgende:
Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten?
Nee.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 18:04
gezeik weer

[ Bericht 94% gewijzigd door Dr_Flash op 28-11-2015 18:26:41 ]
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 18:05
In dat geval zijn doorkomsten alleen interessant als je verkeerde bedoelingen hebt :o
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 18:06
Vraag het anders eens op Stomda >:O
Darkwing_Duckzaterdag 28 november 2015 @ 18:08
Vroeg me gewoon af of t wat bijzonders was :@

[ Bericht 40% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-11-2015 18:30:06 ]
Peterseliemanzaterdag 28 november 2015 @ 18:13
Die trein lijkt mij ergens tussen gefrommeld. Hoor net op het journaal dat er 200 man aan boord waren.
En op Somda staat dit:
quote:
Thalys 4532 staat in Rtd op spoor 1 als Trein naar Parijs voor de klimaatconferentie. Vertrek om 13.58. Perron is afgezet en veel gele hesjes.
http://somda.nl/forum/174(...)+dingen+28+november/

[ Bericht 41% gewijzigd door Peterselieman op 28-11-2015 19:42:52 ]
JDudezaterdag 28 november 2015 @ 18:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik >:)
En ik!
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 18:29
Hoe is het met Kuuk eigenlijk J?
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 18:32
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, hij is rood en niet groen zoals je van een klimaattrein zou mogen verwachten ;)
Lekker hypocriet zijn die lui ook trouwens :P 'Kijk ons eens duurzaam en milieuvriendelijk bezig zijn door met de trein naar die top te gaan!' en de rest van het jaar in een dikke BMW rondscheuren :')
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 18:34
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:32 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Lekker hypocriet zijn die lui ook trouwens :P 'Kijk ons eens duurzaam en milieuvriendelijk bezig zijn door met de trein naar die top te gaan!' en de rest van het jaar in een dikke BMW rondscheuren :')
ja te walgelijk voor woorden natuurlijk.
JDudezaterdag 28 november 2015 @ 18:40
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het met Kuuk eigenlijk J?
Goed! :Y
Moeder van twee zoons inmiddels 8-).
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 18:44
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Goed! :Y
Moeder van twee zoons inmiddels 8-).
Jeej *O* doe r maar een dikke knuffel van mij :)
James1988zaterdag 28 november 2015 @ 19:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nogmaals hsl en hrn zijn 1 gecombineerde concessie, als je van ns op de hsl af wilt dan moet je in feite dus de hrn concessie opzeggen.

Ik betwijfel of dat kan, volgens mij voldoet ns nog steeds aan de hrn eisen zoals gesteld in de concessie, dus waarschijnlijk zal een rechter dat niet goedkeuren.
In 2019 is er een reviewmoment en de overheid heeft volgens mij de mogelijkheid om dan alsnog de HSL-/HRN-integratie de nek om te draaien. Als er op dat moment een VVD'er verantwoordelijk is voor het spoor en NS nog steeds belabberde prestaties levert zie ik dat nog wel gebeuren ook.
greavyzaterdag 28 november 2015 @ 19:23
Iedereen van het Nieuwjaarsrondje heeft mail ontvangen, ICE-tickets zijn gereserveerd.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 19:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:23 schreef greavy het volgende:
Iedereen van het Nieuwjaarsrondje heeft mail ontvangen, ICE-tickets zijn gereserveerd.
toppie *O*
Peterzaterdag 28 november 2015 @ 19:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:23 schreef greavy het volgende:
Iedereen van het Nieuwjaarsrondje heeft mail ontvangen, ICE-tickets zijn gereserveerd.
Nog niets hier :@
greavyzaterdag 28 november 2015 @ 19:47
Nu wel toch Peter?
Peterzaterdag 28 november 2015 @ 19:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:47 schreef greavy het volgende:
Nu wel toch Peter?
Yep :Y.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 19:55
Betaald *O*
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 20:55
wil iedereen met de ICE terug trouwens? :o *O*
borkzaterdag 28 november 2015 @ 21:12
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
wil iedereen met de ICE terug trouwens? :o *O*
Ik wel, liefst tot Utrecht natuurlijk. Dat moet ik zelf nog ff uitpluizen dan, denk ik.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 21:28
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:12 schreef bork het volgende:

[..]

Ik wel, liefst tot Utrecht natuurlijk. Dat moet ik zelf nog ff uitpluizen dan, denk ik.
Aanpappen, zittenblijven *O*
greavyzaterdag 28 november 2015 @ 22:12
Even vooraf een ticket vanaf Arnhem verder kopen ofzo ja tegen binnenlands tarief als je in de ICE blijft zitten.
En inderdaad, iedereen met de ICE.

Heb je bijv dalvrij/weekendvrij oid hoeft dat niet, dan kan je zonder aanvullend ticket doorreizen
DeaDLocK2Kzaterdag 28 november 2015 @ 22:17
Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 22:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond.
ja dat was omdat jij starnakel in t kwadraat was.
DeaDLocK2Kzaterdag 28 november 2015 @ 22:24
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja dat was omdat jij starnakel in t kwadraat was.
Das heul slechts gedeeltelijk waar.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 22:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Das heul slechts gedeeltelijk waar.
Dan is de werkelijkheid NOG erger :D

Overigens ben ik het er wel mee eens dat de chick van Mono bepaald geen pijn aan de ogen doet :)
DeaDLocK2Kzaterdag 28 november 2015 @ 22:39
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is de werkelijkheid NOG erger :D[/quote[
We hebben de oude Treinenbierstek gecheckt met de vorige eigenaren. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

[quote]Overigens ben ik het er wel mee eens dat de chick van Mono bepaald geen pijn aan de ogen doet :)
Precies en het dan ook nog met Mono uit kunnen houden eah ;) Was gaaf om zijn broer ook weer eens te zien :D
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 22:41
haha deadlock is weer dronkener dan ik :+
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 22:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond.
Trio? :o
DeaDLocK2Kzaterdag 28 november 2015 @ 23:00
Kwartetten wordt het dan.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 23:02
krijg ik ook nog wat?
Peterzaterdag 28 november 2015 @ 23:03
Ik wist niet dat Deadlock mannelijk schoon kon waarderen :o
Duvelzaterdag 28 november 2015 @ 23:18
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
haha deadlock is weer dronkener dan ik :+
En ook dan ik.
DeaDLocK2Kzaterdag 28 november 2015 @ 23:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:03 schreef Peter het volgende:
Ik wist niet dat Deadlock mannelijk schoon kon waarderen :o
Een gat is een gat en m'n nou jah, je kent de rest.
Dr_Flashzaterdag 28 november 2015 @ 23:25
Keuzes, keuzes :)
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 23:25
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

En ook dan ik.
Ik zit nog maar op mijn tweede halve liter :P
Prins_Pilszaterdag 28 november 2015 @ 23:25
Huh een hommo die bier drinkt? Ja, ze bestaan nog :7
Peterzaterdag 28 november 2015 @ 23:26
Bier is prima :Y
Duvelzaterdag 28 november 2015 @ 23:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:25 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik zit nog maar op mijn tweede halve liter :P
Ik heb een Tripel Kanunnik op, en nu ben ik aan het werk. :{
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 10:33
gefeliciteerd Mono! *O*
DeaDLocK2Kzondag 29 november 2015 @ 10:36
Jaaaaa! Hoe gaaf :D
Duvelzondag 29 november 2015 @ 11:03
Hij gaat trouwen?
Krijgt een kind?
Is jarig?
#ANONIEMzondag 29 november 2015 @ 11:09
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
gefeliciteerd Mono! *O*
De held _O_
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 11:16
quote:
5s.gif Op zondag 29 november 2015 11:03 schreef Duvel het volgende:
Hij gaat trouwen?
Krijgt een kind?
Is jarig?

Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 11:39
en hij niet alleen, so it seems :)
Duvelzondag 29 november 2015 @ 12:21
quote:
3s.gif Op zondag 29 november 2015 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
en hij niet alleen, so it seems :)
Nee, da's vaker met een huwelijk.
b2pyzondag 29 november 2015 @ 12:23
Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken we alles en komt u niet thuis. Kusje NS
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 12:24
quote:
Storm verwacht in noordelijke kustprovincies

In de tweede helft van de middag, maar vooral in de avond verwachten de weerbureaus zuidwesterstorm met zware windstoten in de noordelijke kustprovincies. Net als bij het weg- en luchtverkeer kunnen reizigers hinder ondervinden van deze storm bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Gaat u met de trein op reis, hou dan de reisplanner in de gaten en luister naar de omroepberichten op de stations.
Ajaxfanzondag 29 november 2015 @ 12:25
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:23 schreef b2py het volgende:
Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken wel alles en komt u niet thuis. Kusje NS
Maar! Ze hebben nog geen aangepaste dienstregeling ingesteld. *O*
greavyzondag 29 november 2015 @ 13:08
28 September 2014:
Tijdens de haltering van de Mercia Charters Dutch Tour in Stadskanaal kon de DL12 ook nog in actie gefotografeerd worden. De loc was bezig om een trein voor een gezelschap samen te stellen, die richting Veendam zouden rijden.

Nadat de DL12 zijn trein aan het perron had geparkeerd, werd er nog even een fotomoment ingelast, alvorens de DL12 ging omlopen.

Nadat de DL12 zijn trein gereed had gezet, ging de locomotief omlopen.

Mercia Charters Dutch Tour was gearriveerd in Musselkanaal
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 13:15
Leuke plaatjes! *O*
dennistdzondag 29 november 2015 @ 13:32
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:23 schreef b2py het volgende:
Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken we alles en komt u niet thuis. Kusje NS
Vannacht was het al goed opletten om de bus op de weg te houden, benieuwd wat het vanavond/vannacht gaat worden dan
greavyzondag 29 november 2015 @ 13:35
Vrijdagavond hebben de containerterminals in de Maasvlakte de alarmfase al opgestart: Zodra er een piek in de windsnelheid gemeten word, zouden de terminals gesloten worden. Dat gebeurt bij windkracht 8 à 9.
Prins_Pilszondag 29 november 2015 @ 13:38
Sneldiensten naar Vlieland en Terschelling zijn ook uit de vaart gehaald.
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 13:40
o jee, komt de Apocalyps er weer aan?
Peterseliemanzondag 29 november 2015 @ 13:40
Gefeliciteerd Mono en Moira.
Darkwing_Duckzondag 29 november 2015 @ 13:56
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
o jee, komt de Apocalyps er weer aan?
Tijd om je youtube filmpje weer eens van stal te halen...
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 13:57
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 13:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tijd om je youtube filmpje weer eens van stal te halen...
Welke nou weer? :?
Peterseliemanzondag 29 november 2015 @ 14:00
quote:
5s.gif Op zondag 29 november 2015 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke nou weer? :?
Deze
Darkwing_Duckzondag 29 november 2015 @ 14:00
quote:
5s.gif Op zondag 29 november 2015 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke nou weer? :?
Dat treinen aan het perron gebruikt konden worden als schuilkelder (en de omroep daarvan)
Darkwing_Duckzondag 29 november 2015 @ 14:05
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 14:08
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Deze
nee pikomhoog, je snapt er niks van :{w
Peterseliemanzondag 29 november 2015 @ 14:11
quote:
8s.gif Op zondag 29 november 2015 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee pikomhoog, je snapt er niks van :{w
Je klikte wel :7
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 14:12
quote:
Oh die ja. Dat was wel een tamelijk epische storm inderdaad. De tweede keer ooit dat ik meegemaakt heb dat het treinverkeer in het hele land stilgelegd werd. Wauw.
JDudezondag 29 november 2015 @ 14:12
quote:
3s.gif Op zondag 29 november 2015 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
en hij niet alleen, so it seems :)
Heeft'ie een fokster aan de haak geslagen? Doe je toch niet :{w.
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 14:13
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 14:12 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft'ie een fokster aan de haak geslagen? Doe je toch niet :{w.
Ja :{w

Dat gescharrel en gehok maar heel de tijd :{w :N
Duvelzondag 29 november 2015 @ 14:25
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 14:12 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft'ie een fokster aan de haak geslagen? Doe je toch niet :{w.
Inderdaad, belachelijk.
Peterzondag 29 november 2015 @ 15:02
Mono ^O^ Feli!
(leest ie hier op het moment mee dan? :@ )
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 15:03
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:02 schreef Peter het volgende:
Mono ^O^ Feli!
(leest ie hier op het moment mee dan? :@ )
Nee, zij houdt zijn hoekvlag warm bij PEC - Ajax nu.
dennistdzondag 29 november 2015 @ 17:27
Gisteren nog even een plaatje gemaakt:

Loc 1832 van HSL Logistik komt door Rotterdam Alexander met een keteltrein van Bad Bentheim naar de Kijfhoek.
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 17:34
Ik vind het echt een schijtlelijk ding zo.
dennistdzondag 29 november 2015 @ 17:36
Schoon en in het zonnetje ziet ie er wat beter uit ja..
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 17:37
dat :Y Maar soberzo die blokjes. Net een servetje van de friettent :')
dennistdzondag 29 november 2015 @ 17:43
Hier zag ie er nog wat beter uit:
Adrie072zondag 29 november 2015 @ 18:07
http://www.dumpert.nl/med(...)s_uit_met_de_ns.html

Als het spontaan is, dan is het leuk. De reactie Nooit Staan kon ik ook wel waarderen.
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 18:07
Veel mooiere omgeving ook dan dat gore schijt Alexander ^O^
b2pyzondag 29 november 2015 @ 20:30
Cannot agree more :P
dennistdzondag 29 november 2015 @ 20:39
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel mooiere omgeving ook dan dat gore schijt Alexander ^O^
Dat sowieso, maar ik moest gisteren toevallig op Rotterdam Alexander zijn
b2pyzondag 29 november 2015 @ 21:05
Auto's die op de A1 harder gaan dan de trein, gemiste kans.
dcm360zondag 29 november 2015 @ 21:07
Treinen die harder gaan dan auto's op de A1 lijkt me anders ook niet echt de bedoeling
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 21:09
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:07 schreef dcm360 het volgende:
Treinen die harder gaan dan auto's op de A1 lijkt me anders ook niet echt de bedoeling
Dat ligt aan jou.
James1988zondag 29 november 2015 @ 21:32
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:05 schreef b2py het volgende:
Auto's die op de A1 harder gaan dan de trein, gemiste kans.
Enorm Zaaddodend Rijden :{
Duvelzondag 29 november 2015 @ 21:36
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:07 schreef dcm360 het volgende:
Treinen die harder gaan dan auto's op de A1 lijkt me anders ook niet echt de bedoeling
Mij ook niet.
Prins_Pilszondag 29 november 2015 @ 21:39
Tuurlijk wel :)
Duvelzondag 29 november 2015 @ 21:49
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:39 schreef Prins_Pils het volgende:
Tuurlijk wel :)
Tuurlijk niet. Dat zou me een troep geven.
Prins_Pilszondag 29 november 2015 @ 21:50
Ow wacht nou valt het kwartje pas :')
greavyzondag 29 november 2015 @ 21:53
Door problemen op het spoorwegnet in het buitenland rijdt Thalys 9394 van Amsterdam naar Parijs vandaag niet. Reizigers die te Antwerpen of Brussel stranden en nog op tijd zijn, kunnen met Thalys 9388 mee. Alle andere reizigers voor die Thalys mogen met hun ticket - zonder bezoek aan het loket - morgen met de eerste 3 Thalyssen mee richting Parijs
Thalys 9388 rijdt momenteel met 80 minuten vertraging en rijdt niet via de HSL omdat de HSL tussen Rotterdam-Breda/Antwerpen dicht is ivm de Moerdijkbrug.
Thalys 9394 is opgeheven omdat hij anders in Brussel zou stranden door een gesloten HSL richting Parijs.
James1988zondag 29 november 2015 @ 21:59
Ohja, het onderhoudsgat waarvoor de hele lijn iedere nacht dicht moet.

Wordt er dan ook echt iedere nacht onderhoud gepleegd? Nee toch zeker?
b2pyzondag 29 november 2015 @ 22:01
Ik denk het wel eigenlijk, in Nederland sowieso wel
James1988zondag 29 november 2015 @ 22:10
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:01 schreef b2py het volgende:
in Nederland sowieso wel
Wat doen ze dan allemaal op die lijn? :?
b2pyzondag 29 november 2015 @ 22:14
Meten, klussen en bijstellen. De eisen op de HSL zijn ongeveer een factor vijf keer zo scherp als op de conventionele lijnen en dat vereist een hoop tijd en dus geld. Wisselstoringen op de HSL zelf? Vrijwel uitgesloten. Dunne rijdraden? Dacht het niet. Etc etc
Prins_Pilszondag 29 november 2015 @ 22:44
Ik zie ze zelfs hier op Snipperling Aansluiting minstens één keer in de week klussen in het nachtgat.
Dr_Flashzondag 29 november 2015 @ 22:49
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zie ze zelfs hier op Snipperling Aansluiting minstens één keer in de week klussen in het nachtgat.
Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
Maegrimzondag 29 november 2015 @ 22:49
Die blokkies van de 1832 zijn ook veel te ambitieus :+ veel reclame is er niet verkocht
Duvelzondag 29 november 2015 @ 23:02
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
Blijkbaar. Het hangt deels samen met de veiligheidsmafia. Want omdat er eens per vijf jaar iemand van een onderhoudsploeg onder een trein loopt, moet alles per se buiten dienst voordat je een vinger mag uitsteken naar een spoorstaaf.
Duvelzondag 29 november 2015 @ 23:03
Tel daarbij op dat de treindienstleiding niet meer kan omgaan met het afhandelen van treinverkeer over het nog in dienst zijnde spoor, en je krijgt wat je nu hebt.
TemulMelvinzondag 29 november 2015 @ 23:03
Of een nachtgat gebruikt wordt is erg afhankelijk van de locatie. Er zijn baanvakken die voor slechts 25 procent van de tijd die er voor gereserveerd is gebruikt worden. En je hebt natuurlijk nog dat een heel baanvak in het onderhoudsrooster staat, maar dat slechts op 1 klein onderdeeltje wordt gewerkt.
James1988maandag 30 november 2015 @ 00:31
Het Britse Department for Transport heeft een mega-order met Siemens afgesloten voor de levering van 60 achtdelige en 55 twaalfdelige treinen van het type "Desiro City", die gebruikt gaan worden op de Thameslink-verbinding dwars door Londen. De treinen zullen uiteindelijk zover komen als Bedford - Brighton, een rit van 2,5 uur.

De treinen zijn bijzonder spartaans uitgevoerd, er zitten geen tafeltjes in de stoelen maar er zit zelfs geen prullenbakje bij het raam...

MBosTDR.jpg

Waar moet de gemiddelde forens z'n koffie dan neerzetten? :o

De hele serie interieurmockups staat hier: http://schoenemanndesign.(...)k-class-700-mock-up/
Duvelmaandag 30 november 2015 @ 01:14
Ik krijg al een houten reet door er alleen maar naar te kijken.
dcm360maandag 30 november 2015 @ 01:27
Gelukkig zijn Britten niet zo lang, want het eerst waar ik aan dacht bij dat plaatje was 'Jemig, daar kan ik niet eens tegenover een dwerg zitten'.
Prins_Pilsmaandag 30 november 2015 @ 01:32
Ik ben haast bang dat dat stoeltje rechtsvoor afbreekt als ik er op ga zitten :o (en nou weeg ik slechts 60 kilo..)
DeaDLocK2Kmaandag 30 november 2015 @ 01:47
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:07 schreef dcm360 het volgende:
Treinen die harder gaan dan auto's op de A1 lijkt me anders ook niet echt de bedoeling
Dat traject is toch 125km/u voor treinen? Hooguit 130. Schiet niet op dus. KutProFail.
Prins_Pilsmaandag 30 november 2015 @ 02:01
Geheel 130, Hengelo - Grens is 125.
Prins_Pilsmaandag 30 november 2015 @ 02:02
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
As we speak zijn ze nu recht voor mijn huis bezig met 'dingen'. Kan door die Berlijnse Muur niet zien met wat, ik zie alleen lichtschijnsel. En het klonk net alsof er een helehoop dingen van de werktrein afgetieft zijn, kabaal :P
Prins_Pilsmaandag 30 november 2015 @ 02:03
Grutjes, ik heb de lapo. Doegsels :W