ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op donderdag 26 november 2015 19:58 schreef dennistd het volgende: Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is?
Kan niet meer verder aldus reacties op bericht op Odr facebook.
Klopt, moet eerst hersteld worden voor hij weer verder kan. Wordt met een tijdelijke oplossing gesleept naar de werkplaats in Zutphen gebracht.
Edit: Mogelijk toch met de 1304 verder, als ze het probleem opgelost krijgen. Vanwege de diensttijden van het personeel kan er echter vandaag niet meer verder gereden worden.
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende: Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
14% vind ik best heel veel eigenlijk
10% is ook nog een gigantisch bedrag. Dit is dingen kapotautomatiseren. Wij betalen ongeveer ¤80.000,- per jaar (bijna 2 euro per leerling) voor een systeem dat de vrijwillige ouderbijdrage automatiseert. Voor dat bedrag kan ik ook 10 Polen langs álle ouders sturen, dan heb ik het over alle ouders, inclusief degene die wél standaard betalen na herinnering 2 (60%).
Op donderdag 26 november 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel?
Omdat de rijtuigen toch door zouden gaan ben ik naar Bentheim gereden:
EETC heeft een een deel van zijn niet meer gebruikte rijtuigen verhuurd ten behoeve van het vervoer van asielzoekers. Nadat de Locon 9902 de twaalf rijtuigen van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim heeft gebracht, worden ze hier overgnomen door Traxx 185 697 van Railpool, in dienst van VTG Rail en voorzien van de opschriften Transpetrol en Novelis. Ook de vorige huurder is nog goed te herkennen: de TXL-stickers hebben hun sporen nagelaten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dank je! Het was trouwens nog best lastig fotograferen: een halve minuut na het schoonmaken van de lens was ie alweer beslagen, zo vochtig was het... Dit was uiteindelijk de beste, heb er ook nog eentje bij het seinhuis, die is helaas niet 100% scherp:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 november 2015 23:46 schreef Prins_Pils het volgende: Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden?
Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden.