ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op donderdag 26 november 2015 19:58 schreef dennistd het volgende: Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is?
Kan niet meer verder aldus reacties op bericht op Odr facebook.
Klopt, moet eerst hersteld worden voor hij weer verder kan. Wordt met een tijdelijke oplossing gesleept naar de werkplaats in Zutphen gebracht.
Edit: Mogelijk toch met de 1304 verder, als ze het probleem opgelost krijgen. Vanwege de diensttijden van het personeel kan er echter vandaag niet meer verder gereden worden.
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende: Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
14% vind ik best heel veel eigenlijk
10% is ook nog een gigantisch bedrag. Dit is dingen kapotautomatiseren. Wij betalen ongeveer ¤80.000,- per jaar (bijna 2 euro per leerling) voor een systeem dat de vrijwillige ouderbijdrage automatiseert. Voor dat bedrag kan ik ook 10 Polen langs álle ouders sturen, dan heb ik het over alle ouders, inclusief degene die wél standaard betalen na herinnering 2 (60%).
Op donderdag 26 november 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel?
Omdat de rijtuigen toch door zouden gaan ben ik naar Bentheim gereden:
EETC heeft een een deel van zijn niet meer gebruikte rijtuigen verhuurd ten behoeve van het vervoer van asielzoekers. Nadat de Locon 9902 de twaalf rijtuigen van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim heeft gebracht, worden ze hier overgnomen door Traxx 185 697 van Railpool, in dienst van VTG Rail en voorzien van de opschriften Transpetrol en Novelis. Ook de vorige huurder is nog goed te herkennen: de TXL-stickers hebben hun sporen nagelaten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dank je! Het was trouwens nog best lastig fotograferen: een halve minuut na het schoonmaken van de lens was ie alweer beslagen, zo vochtig was het... Dit was uiteindelijk de beste, heb er ook nog eentje bij het seinhuis, die is helaas niet 100% scherp:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 november 2015 23:46 schreef Prins_Pils het volgende: Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden?
Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden.
Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
Had/heeft olielekkage bij de tandwielkast, lekkage wordt verholpen en dan gaat de trein morgenochtend weer verder.
Wil je mij een PM sturen met hoeveel ik moet over maken naar je, en je bank gegevens? Dan maak ik dat allicht vandaag nog over, maar ik denk zondag. Pittig weekend voor de deur, veel van huis weg.
Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende: - In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
Moet je voor de grap eens 9 keer samenreiskorting op je ovchipkaart laden en dan inchecken bij de bus...
Op vrijdag 27 november 2015 10:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik blijf het trouwens heel vreemd vinden dat we moeilijk doen over 300 miljoen over een periode van 13 jaar.
Kruideniers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 27 november 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende: Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
Hé, weer zo'n oranje monster, net als in Utrecht een tijdje geleden?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Reizigers die kunnen aantonen normaal gesproken in- en uit te checken maar een keertje zijn vergeten in te checken vallen niet onder de coulance de regeling. Die moeten de boete van 50 euro gewoon betalen.
Dacht ik ook inderdaad, bizar dat dat zo'n uitwerking heeft.
Zag je ook in Utrecht. Toen stond ie op een veel ongelukkiger plek en ging uiteindelijk het hele station plat, terwijl de trein in de verste verte niet in de buurt stond van bijvoorbeeld de buurtsporen of spoor 20/21.
De HSL 1304 mag over een half uurtje proberen alsnog Oldenzaal/Bentheim te halen: Deventer 13.24 Almelo 13.52 Hengelo 14.04 Oldenzaal 14.16 Bad Bentheim
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 november 2015 13:22 schreef Peterselieman het volgende: Er rijdt weer wat rond Amersfoort. De nogal ruime uitschakeling van de bovenleiding is zo te lezen nu ingeperkt tot het goederen emplacement.
en einde dienst voordat het ICMm en VIRM weer op de juiste plaats zit in de noord-oost.
Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden
Op vrijdag 27 november 2015 14:12 schreef J.B. het volgende: Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden
Ja klopt ja, die hele lijn heeft ze nu, ik heb er express vorige week 1 laten schieten, maar de volgende was weer varkenseus...
Ik zat me laatst te bedenken dat het eigenlijk verbazingwekkend goed gaat met die omlopen. Heb slechts 1 keer afwijkend materieel gehad
Ik zie in Groningen ook op elk moment van de dag materieel staan op 5bravo of op de 20sporen. Alsof ze in ieder geval in Groninen altijd reserve mat hebben staan. Dat is wel goed inderdaad.
Op vrijdag 27 november 2015 13:35 schreef Prins_Pils het volgende: Godverredomme ik heb ook altijd pech als ik treintjes wil klikken bij mijn huis [ afbeelding ] Maar hij is op tijd en onderweg En wat een snoepje is die loc geworden