James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 18:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 19:00 |
Het is gewoon jullie eigen schuld allemaal ![]() | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:00 |
"Gelukkig" is NS Reizigers niet het enige bedrijf binnen de NS-groep dat met materieelproblemen te kampen heeft. Bij Abellio Greater Anglia zijn er zoveel dieseltreinen stuk dat ze vier dagen lang alles tussen Norwich en Great Yarmouth gaan verbussen. Normaal is dat een rit van 20 minuten (ongeveer 30 kilometer), de bussen gaan er 40 minuten langer over doen. edit: Ook Sudbury - Marks Tey (20 km) en Felixstowe - Ipswich (ook 20 km) worden geheel verbust gedurende 4 dagen. [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 19-11-2015 19:07:16 ] | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:06 |
Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim??? | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:07 |
Waarom zou dat niet slim zijn? | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:08 |
Hoor allemaal verhalen over grenscontroles enzo, vertraging. Althans, langs de snelwegen. Trein zal wel soepeltjes lopen? | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 19:11 |
en anders word je wel voor je flikker geknald door zo'n geinponem | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:13 |
Als je als controles tegenkomt zal dat in de trein zijn (of misschien op een perron), ik verwacht niet dat een trein op de grens wordt stilgezet. In de TGV's tussen Frankrijk en Spanje gebeurt het in ieder geval tijdens de rit. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:14 |
James weet vast wel een route die interessant kan zijn? Hoeft niet heen/terug via Lille, als ik maar weer terug kan komen in Antwerpen. Duinkerken/Calais ken ik inmiddels wel. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:19 |
Kun je dan niet beter doorrijden naar een plaats(je) in Frankrijk en vanuit daar wat gaan rondreizen? Je bent dan wel wat langer aan het autorijden, maar je hoeft dan ook weer niet achterlijk vroeg in Lille te zijn omdat je anders de trein naar Antwerpen mist. Misschien naar Lille rijden en kijken of je vanuit daar een retourtje naar Le Havre ofzo kunt doen? | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:23 |
Tsja. Dat kan ook. Maar ik heb geen zin om zo'n eind met de auto te tuffen. In m'n eentje. En er zijn werkzaamheden Antwerpen-Sint Niklaas, dus wilde dan evt nog naar Sint Niklaas rijden. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:24 |
En het TER-netwerk maakt het ook allemaal weer niet zo bijster interessant met die idiote dienstregeling waar geen klokvastheid in zit. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:25 |
Als je klokvastheid wil moet je naar Duitsland. ![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:26 |
Haha, idd. Ik bedoel meer van: Het is gewoon allemaal lastig plannen als je een rondje wil maken in Nord-pas-de-Calais ofzo.. | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 19:30 |
Ik heb ooit nogeens een best wel interessant rondje Lille - Lens - Arras - Douai gemaakt. Kon makkelijk in een dag vanuit Utrecht en terug ![]() | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 19:38 |
De laatste trein van Lille naar St-Niklaas vertrekt om 22:08. Dat valt me eigenlijk nog mee. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:39 |
Dat is normaal ook de laatste naar Antwerpen ja. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:47 |
Zoiets wil ik nog steeds doen. Alleen die 2,5u overstap in Rang-du-Fliers of Boulogne-Ville zijn een beetje kut. Die bewaar ik nog wel ff voor een dag met beter weer. Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 ab 07:01 IC 706 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 08:50 Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:02 TER43934 Amiens Sa, 21.11.15 an 11:21 Amiens Sa, 21.11.15 ab 11:53 IC 2013 Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 an 12:54 Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 ab 15:30 TER67573 Lille Europe Sa, 21.11.15 an 17:01 Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 19:08 (of 1/2/3 uur later) Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 an 20:58 4 | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:52 |
Opzich is dit ook een prima route. Andersom is geen optie, want dan moet je óf 8:02 uit Lille of 12:02, omdat er natuurlijk 's ochtends amper treinen rijden tussen Amiens-Tergnier. Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:06 TER43808 St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 an 11:57 St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 ab 12:47 TER47916 Tergnier Sa, 21.11.15 an 13:00 Tergnier Sa, 21.11.15 ab 13:57 TER48624 Amiens Sa, 21.11.15 an 15:02 Amiens Sa, 21.11.15 ab 16:38 TER43917 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 17:58 | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 19:53 |
Is het leuk in Rans-Klier-Karton ja? | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 19:55 |
Geen idee eigenlijk. Gaat mij meer over die TERGV eens ff uitzitten daar, en gelijk in "rap tempo" het traject meepakken. ¤3 toeslag voor die TERGV | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 20:03 |
![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:08 |
![]() James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit..... | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 20:13 |
Leuk man ![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:18 |
Er hangt in ieder geval wasdraad. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 november 2015 @ 20:19 |
Grandmere hangt er dagelijks haar was op te drogen. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:19 |
Voorzijde station: https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=en | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 20:21 |
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief. Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren. edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 20:21 |
ideale tijd ook, eind november ![]() | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:25 |
Die Pass GrandTER heb ik ja, hoewel die net 3 weken verlopen is. Pass GrandTER is alleen voor retourtjes, niet voor enkele reizen (zover ik weet). Maar als ik zo ff naar de planner kijk, zou dit zelfs goedkoop met zo'n Pass GrandTER gekund hebben, als alles binnen Nord-Pas de Calais had gelegen. Nu kom ik inderdaad in Picardie. | |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:28 |
Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 20:32 |
Prima oplossing ![]() En je hebt gelijk, die Grand'TER geldt alleen voor retourtjes. Picardie heeft dan wel weer de Pass'Évasion:
| |
greavy | donderdag 19 november 2015 @ 20:34 |
Maar die is dan wel weer gelijk ¤30. Voor dit tripje heb ik aan die 2 passen iig niks. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 20:36 |
Da's dan wel weer zo. | |
b2py | donderdag 19 november 2015 @ 20:46 |
Eurostar gaat later rijden naar Amsterdam omdat Siemens vertraagt is met de levering http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 21:00 |
NS kan er niet veel aan doen natuurlijk, maar het is wel weer een belofte die niet (goed) wordt ingelost. Jammer. | |
b2py | donderdag 19 november 2015 @ 21:00 |
Als je NS iets niet kan aanrekenen is dit het wel.. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 21:08 |
Dat zeg ik ook, maar ik zeg wel dat ik het jammer vind dat december 2016 niet wordt gehaald. ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 19 november 2015 @ 21:11 |
heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen. | |
Nattekat | donderdag 19 november 2015 @ 21:15 |
Houten vloer, muur en plafond en hooibalen als stoel. Er hangen kaarsen aan het plafond om wat licht te geven. | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 21:17 |
Wat kan er nou mogelijk mis gaan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 21:17 |
Oh gaat het ook in de Achterhoek rijden ja? ![]() | |
Nattekat | donderdag 19 november 2015 @ 21:20 |
Niks bijzonders ![]() Maar hij heeft wel raampjes die open kunnen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 21:45 |
Ben benieuwd of Driek al weer waarom ook van die overbuffering de reizigers weer de schuld krijgen ![]() | |
b2py | donderdag 19 november 2015 @ 21:50 |
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders. | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 21:52 |
Wat loop je nou te janken man. Is er wat nieuws onder de zon of zo? Wollige PR lulkoek aan de ene kant, realiteit aan de andere kant. Gapend gat er tussen. What else is new. | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 22:03 |
KUNNEN JULLIE DAN HELEMAAL NIKS ALLEEN?? STELLETJE HUFTERS ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 november 2015 @ 22:06 |
Hele hoop sirenes buiten maar ik lees niets op P2000.... | |
Dr_Flash | donderdag 19 november 2015 @ 22:08 |
Nou dan zal het wel niet zo boeiend zijn dus ![]() | |
Maegrim | donderdag 19 november 2015 @ 22:11 |
gisteren in amersfoort ook een auto of 6 en 2 motoren met hoge spoed voorbij zien racen (tegen het verkeer in enzo) en ook niks van teruggevonden ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 19 november 2015 @ 22:12 |
Er liggen nieuwe sudokuboekjes op de kazerne ![]() | |
Duvel | donderdag 19 november 2015 @ 22:21 |
Die kans op overbuffering, is dat niet met een verschil van honderd staande passagiers. Dus rijtuig met 100 staande reizigers tegen een leeg rijtuig. Of 50/150? | |
Prins_Pils | donderdag 19 november 2015 @ 23:26 |
En waarom speelt dit probleem niet bij andere materieelsoorten? | |
James1988 | donderdag 19 november 2015 @ 23:31 |
Het is toch zo? NS had beloofd dat er vanaf december 2016 twee keer per dag een Eurostar naar Londen zou gaan rijden. Die belofte wordt niet ingelost, want dat wordt "early 2017". En dat is dermate ruim dat dat ook 30 juni 2017 kan betekenen. NS kan hier verder niet zo heel veel aan doen. Ze zijn afhankelijk van Eurostar, en Eurostar is weer afhankelijk van Siemens. De belofte dat de Beneluxtrein vanaf december 2016 via de HSL naar Breda en België rijdt staat eveneens op losse schroeven, als ik de uitspraken van NMBS-topman Cornu en CD&V-politicus Jef van den Berge mag geloven. Ik heb er verder nog weinig over gehoord, maar het zijn geen hoopgevende berichten. Naar het schijnt krijgt Bombardier ETCS-versie 2.3.0d niet goed aan de praat. Voor de HSL is dat geen probleem (die draait op 2.3.0c) maar verderop in België (o.a. tussen Mechelen en Brussels Airport) zit men al op 2.3.0d en daar zou de Traxx-loc dan niet kunnen rijden. | |
ReisT | donderdag 19 november 2015 @ 23:55 |
Er rijden daar nu toch ook al Traxx'en!?! | |
dennistd | donderdag 19 november 2015 @ 23:55 |
Ik zou inderdaad zeggen dat dat ook voor geduwd DDAR of DDM zou moeten gelden... | |
James1988 | vrijdag 20 november 2015 @ 00:00 |
De Traxx-locs die in de Beneluxdienst rijden hebben geen ingeschakelde ETCS-installatie. | |
dennistd | vrijdag 20 november 2015 @ 00:36 |
Ik lees dat Deventer vanaf nu ook een Monopoly heeft, dus pas maar op Fles en Pils ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 00:41 |
Ja klopt ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 00:44 |
Maar ik had er graag eentje willen hebben ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 november 2015 @ 00:49 |
Misschien is de enige echte Monopoly wel bereid om naar Deventer af te reizen vanuit het hoge noorden? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 06:06 |
Illuminazi ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 06:11 |
fijn dat we daar nu al van horen ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 06:12 |
dit ligt gewoon NOOIT aan reizigers. Hoeveel reizigers je ook in een rijtuig propt, meer dan een ton of 10 wegen ze niet. Een leeg rijtuig weegt makkelijk 35-40 ton. Dat dit gewoon ook weer op de reizigers geschoven wordt is echt godgeklaagd. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2015 @ 06:54 |
Ik ben nooit maar dan ook nooit voor mijn plezier in Koekdorp ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 07:00 |
Dat is niet waar want ik heb je nog gewezen op de stemmogelijkheid vorig jaar. | |
Fred | vrijdag 20 november 2015 @ 07:15 |
Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken ![]() | |
Fred | vrijdag 20 november 2015 @ 07:16 |
(En dan vergeten we voor het gemak nog maar even dat je ook ónder de Nieuwe Maas gewoon door kan blijven internetten) | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 november 2015 @ 07:52 |
Zelfs geen brokstukken? We hebben een nieuwe MH370! | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 08:12 |
oh oké | |
Fixers | vrijdag 20 november 2015 @ 08:24 |
Anno 2015 heb je bij Maartensdijk nog niet eens 2G dekking. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 09:29 |
Had iemand deze al gezien? http://www.sncf.com/resso(...)14_novembre_2015.pdf | |
spectrumanalyser | vrijdag 20 november 2015 @ 09:30 |
het schijnt dat ze de themesong van Thomas de stoomlocomotief nonstop afspelen via de intercom. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2015 @ 09:32 |
Tussen Maastricht en Sittard verspringt in het bos tussen Bunde en Beek-Elsloo m'n telefoon altijd naar Belgisch netwerk, ook lekker ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 09:33:20 ] | |
Gezicht | vrijdag 20 november 2015 @ 09:33 |
Heb ik nooit last van. Ter hoogte van Geulle is wel een stukje waar ik totaal geen dekking heb met T-mobile. | |
Dos37 | vrijdag 20 november 2015 @ 09:35 |
Altijd vrij wordt volgend jaar weer 7 euro duurder ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 09:39 |
Dan geef je de Traxx-en die over de HSL rijden toch geen sleutel van de ETCS-installatie op dat Belgische traject? Dan kan hij niet overschakelen en gaat ie onder het oude systeem rijden. Dat is echt géén rocket science. Als het niet lukt is het voornamelijk onwil. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2015 @ 09:42 |
Krijg je dan niet een snelremming wanneer het eerste baken wordt gepasseerd? Of dan zul je zien dat wat jij voorstelt niet mag onder Belgische wetgeving... | |
Peterselieman | vrijdag 20 november 2015 @ 09:53 |
het komt nog wel eens | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 09:54 |
In Nederland wordt de trein dan naar ATB-EG gestuurd. Dat zal je ook zien als je nu met een Thalys over de Hanzelijn rijdt. Al is ATB natuurlijk wel een stuk veiliger dan Memor en zit TBL1+ niet in de EVC van de TRAXX bij mijn weten. Dus wie weet mag het inderdaad niet.. [ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-11-2015 10:00:26 ] | |
MTL | vrijdag 20 november 2015 @ 10:42 |
In België wordt voor zover ik weet onder Level 0 gereden (met een heleboel haken en ogen: eigenlijk geen beveiliging, of het beveiligingssysteem kan niet in ETCS-signalen worden omgezet, zoals bij Memor het geval is). Dat betekent dat er inderdaad waarschijnlijk een snelremming plaats zal vinden als er niet onder ETCS gereden wordt, of als er niet overgeschakeld wordt naar Level 2. | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 10:43 |
Zou je voor tolk kunnen spelen ook? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2015 @ 11:16 |
Interessant. De trein is dus toch min of meer over het kanaal heen gevlogen. ![]() Aujourd'hui on n'apprend plus le Francais dans l'école? Ca c'est une mauvaise évolution... ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 11:16:44 ] | |
Nattekat | vrijdag 20 november 2015 @ 11:20 |
J'ai appendu Francais dans l'ecole, mais je l'ai abandonné. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2015 @ 11:22 |
Ok. De bocht heeft een boogstraal van 945m en is bedoeld voor 160 km/u. De infrastructuur moet met 10% meer dan de maximumsnelheid nog veilig bereden kunnen worden, dus zou worden getest met een snelheid van 176 km/u. De trein reed met 265 km/u de bocht in. De trein stond ingesteld op elektrodynamisch afremmen. Er werd geen snelremming uitgevoerd. De ontsporing vond net vóór de brug plaats, en als ik het goed begrijp is de voorste locomotief over de railing van de brug naar de overkant gegleden. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 11:28:18 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 11:23 |
Ik vond drie talen wel genoeg. Gelukkig kan ik er nog wel wat chocola van maken maar ik snap het wel. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 11:51 |
Hebben ze dan echt voor zo'n knudde implementatie gezorgd? ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 11:58 |
Het lezen ervan kost me ongeveer 3 keer zoveel meer moeite dan Engels. Ik kan het wel lezen maar ik heb eigenlijk weinig zin om er heel veel moeite in te stoppen ![]() | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 12:15 |
Bork? Duvel? https://www.facebook.com/(...)730277823803/?type=3 | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 12:43 |
De conductrice die begin dit jaar in Hoofddorp zwaar werd mishandeld is nu bij de rechtszaak van de dader. Het is niet goed gekomen met haar ![]() http://www.rtlnieuws.nl/n(...)bij-alles-hulp-nodig | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 12:44 |
'Advocaat: Er is geen bewijs. Er zijn geen getuigen, geen camerabeelden en conductrice kan zich niets herinneren. Mijn cliënt is onschuldig.' 'Advocaat v/d verdachte: Misschien komt het letsel v/d conductrice door een treindeur die dicht ging. (boos gemompel op de publieke tribune).' Jezus ![]() (tweets uit datzelfde nieuwsartikel) | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 20 november 2015 @ 12:45 |
Maarja, wat moet je dan, als niemand kan bewijzen dat de verdachte daadwerkelijk de dader is? | |
spectrumanalyser | vrijdag 20 november 2015 @ 13:19 |
een zwak verweer... doe mij ook maar een onderonsje met de verdachte, zonder camera's en getuigen. er zal niets gebeuren. als dit heerschap er zo makkelijk vanaf komt, dan rijden er morgen even geen treinen. lijkt mij | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 13:22 |
Zo'n zwak verweer is het niet. Vooralsnog leven we in een rechtsstaat en mag er geen twijfel bestaan, we hebben het wel over vrijheidsberoving en eigenlijk mag je daar geen fouten bij maken. | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 13:27 |
Het OM heeft een jaar cel en TBS geëist. Verdachte is chronisch psychotisch. Hij was niet aanwezig. | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 13:31 |
Weet je, je kunt ook gewoon een keer je kutkop houden en aannemen dat er mensen aan werken die opereren binnen wat technisch mogelijk is. Ik ben in elk geval klaar met dat eeuwige gezeik van je. De groeten. | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 13:32 |
Dit is waar, hoe onbevredigend het ook moge zijn. | |
De_Hertog | vrijdag 20 november 2015 @ 13:46 |
Ja, mee eens.. Maar hangen er geen camera's in die sprinters dan? | |
DriekOplopers | vrijdag 20 november 2015 @ 13:51 |
Okee, ik heb de papierwinkel al een poosje in mijn bezit. Ik ben door sommigen in dit forum vierkant uitgelachen en bespot met mijn verhaal over dat overbufferen. Tijd om maar wat te openbaren. Eea staat opgeschreven in een veiligheidsinstructie aan het personeel van NS International. De tekst daarvan hieronder. Ik hoop dat ik voortaan gevrijwaard mag zijn van suggesties dat ik namens MVBOV maar wat verzin, uit mijn nek lul of anderszins. Want het is de NS zelf, die in dit geval aan zijn personeel dit soort flauwekul oplegt, ten nadele van de reizigers. Zie onderstaand de veiligheidsinstructie. Kusje. Tijdelijke werkinstructie voor Trainmanagers (configuratie sandwich) Versie 2.0 oktober 2015 0. Kenmerken Kenmerk: 20151013 Versie: 2.0 Status: Definitief Afdeling: NS internationaal Datum: 14 oktober 2015 Invoerdatum: 15 oktober 2015 1. Inleiding De sandwich configuratie bestaat uit rijtuigen van het type ICRmh. Dit zijn gemodificeerde rijtuigen en voor deze rijtuigen zijn andere maatregelen van toepassing als één of meerdere rijtuigen leeg zijn (zie 2.1), of bij overbelading (zie 2.2). Deze maatregelen wijken af van het huidige handboek trainmanager Bijlage HSL – Zuid Hoofdstuk II paragraaf 3.2. Intrekken Dringend Veiligheidsbericht 12 oktober 2015 Met deze tijdelijke werkinstructie wordt het Dringende Veiligheidsbericht “Bijzonderheden bij het afsluiten van rijtuigen in de IC-direct AmRo (sandwichbedrijf)” van 12 oktober jl. onmiddellijk ingetrokken. Deze tijdelijke werkinstructie vervangt dit Dringende Veiligheidsbericht en is toegelicht in punt 2.1. Ter aanvulling hebben we in punt 2.2 een instructie opgenomen, welke de handelwijze schetst in geval van overbelading. 2. Instructie voor trainmanager 2.1 Ontruiming van rijtuig is noodzakelijk: Risico op overbuffering tussen twee rijtuigen: In een sandwichtrein is er een theoretisch risico dat twee rijtuigen overbufferen, indien het massa verschil tussen het ene rijtuig en het aansluitende rijtuig maximaal verschillen. Dit is het geval indien een rijtuig volledig leeg en het andere overbeladen is. Als het om wat voor reden dan ook noodzakelijk is om een rijtuig te ontruimen / ontoegankelijk te maken voor reizigers, dan dient de trein direct na de ontruiming te worden opgeheven op het station waar de trein op dat moment staat óf het eerstvolgende stopstation als de trein rijdt. U handelt als volgt: - U stelt de ontruiming van het rijtuig (indien mogelijk) uit tot het volgende stationnement; - U informeert het MBN en ProductControl; - U informeert de machinist. Let op: Van het rijtuig dat u ontruimt, mogen de binnen- of kopwanddeuren niet worden afgesloten in verband met de evacuatiescenario’s / crowdmanagement op de HSL-Zuid. Deze maatregel was al van kracht en geldt voor alle treinen over de HSL-Zuid. 2.2 Overbelading sandwich trein Een sandwichtrein, bestaande uit ICRmh rijtuigen, is overbeladen wanneer na verspreiding van reizigers over de gehele trein, in 2 of meer rijtuigen meer dan 100 reizigers noodgedwongen moeten staan vanwege onvoldoende zitplaatscapaciteit. Wanneer een sandwich trein overbeladen is, handelt u als volgt: - U meldt dit aan de Productcontrol, welke besluit dat de trein uit dienst wordt genomen; - U informeert de machinist. 3. Duur van deze maatregel Deze tijdelijke werkinstructie is geldig, totdat de instructie is opgenomen in uw Handboek. Hoofd Operations NS Internationaal Aaaaa Bbbbbb Amsterdam | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 13:55 |
zo, wauw. | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 13:59 |
Hoe groot is de kans dat rijtuig X overbeladen is en rijtuig Y niet? Ik kan me alleen 1e en 2e klas bedenken.. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 14:03 |
Ik betwijfel ten zeerst of je 100 man kan laten staan in 1 rijtuig. | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 14:05 |
Ook dat. Je zou zelfs de 1e klas kunnen vrijgeven om het te vereffenen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 14:06 |
Prachtig dat dat op papier staat. Maar zeer waarschijnlijk is dit eerder het gevolg van de manier waarop met veiligheid in de sector meer en meer wordt omgegaan dan doordat die rijtuigen zo onveilig zouden zijn. Overbufferen is iets wat in de praktijk nooit voor zal komen maar omdat iemand ergens iets heeft opgeschreven wil ILT daar maatregelen voor op papier hebben staan. Volledig overtrokken en geen realistisch veiligheidsrisico, en als dat risico er al is, dan voornamelijk in krappe wisselstraten waar er vrijwel geen gevolgen zullen zijn. Dit is eerder een blijk van onzettend verkeerde focus van die hele winkel rondom het spoorvervoer heen... Alles voor het papierwerk, niets voor de reiziger. En het ergste is nog.. Een partij die zegt voor de reizigers op te komen maakt het alleen nog maar erger. Echt, MVBOV kan beter gister dan vandaag verdwenen zijn. Kutclub. [ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-11-2015 14:18:56 ] | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 14:07 |
Ik bedoel meer even los van de mogelijke oplossingen, los van de vraag of theoretisch is of niet, of het uberhaupt mogelijk is om 100 man te laten staan in 1 rijtuig, dat us volgens mij praktisch onmogelijk | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 14:08 |
Tien op het balkon is al aardig propwerk.. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 14:09 |
Moeten die 100 mensen echt staan of mag ik ze ook in het bagagerek gooien ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 november 2015 @ 14:12 |
Anyways... De HSL 1300 is aan het rijden schijnt. Superchill. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 14:15 |
Oude rommel, wat moet hsl er toch mee? Het is voroorlogse techniek totaal verouderd, waarom investeerd hsl niet in een multicourante traxx? | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 14:15 |
Straks even kijken in Amersfoort ja ![]() | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 14:57 |
Met de 1254 op sleeptouw door Ut zo tegen tweeën. Mooi geluid. | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 15:02 |
Zo lang je dit soort berichten op de voor jou kenmerkende wijze selectief leest, uit hun verband rukt en opblaast, hoef je daar wat mij betreft niet op te rekenen. | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 15:08 |
Nog meer eenheidsworst op het spoor ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 15:08 |
Fotoooos ![]() | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 15:09 |
Niets te zien vanaf perron in Amersfoort. Edit: ook niets op goederenterrein of Bokkeduinen. Ik las iig al dat de 1304 weer alleen vertrokken is richting Hilversum. | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 15:39 |
Foto's maken geen geluid. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 15:42 |
Even serieus, hoeveel goederentreinen blijven er in nederland? Nul waarschijnlijk, dan is materiaal wat alleen 1.5 kv lust toch onnodig belastend, en lastig. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 15:43 |
Welke oorlog? | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 15:50 |
Golf denk ik | |
Duvel | vrijdag 20 november 2015 @ 16:03 |
Golfoorlog denk ik. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 16:11 |
En @Duvel: Zo'n vermoeden had ik al ja. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 16:21 |
Bij wijze van spreken, een trein uit 1952 is gewoon antiek | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 16:23 |
Dat iets oud is betekent niet dat het niet betrouwbaar is. Zou mooi worden met al die stoomgemalen die er nog zijn. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 16:27 |
Hou toch op zeg, een ouderwetse loc, die alleen 1,5 kv lust, dienog ouderwets bediend moet worden, die geen moderne techniek heeft(die het werk minder zwaar maakt) die kan toch niet concurreren met een traxx of een vectron. musseumorganisatie hebben de grootste moeite om de juiste onderdelen te vinden.... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 16:30 |
Als dat ding niet zou kunnen concurreren zou hij niet aangeschaft worden. Het zijn geen subsidiesponsjes deze bedrijven. Ze zijn goedkoop, makkelijk te onderhouden, hebben geen geheimen en de oorspronkelijke tekeningen zijn er nog waardoor onderdelen relatief makkelijk te krijgen zijn. Je opmerking over museumorganisaties slaat nergens op want dat gaat over stoommaterieel en ook daar is geen gebrek aan onderdelen voor het meeste materieel. Doe toch niet zo dom jongen. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 16:32 |
Jij wilt dus beweren dat de stichting klassieke locomotieven geen musseumorganisatie is? | |
DriekOplopers | vrijdag 20 november 2015 @ 16:48 |
![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 16:54 |
Schijnbaar eentje die zijn eigen reet niet kan afvegen zonder handjes vast te houden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 16:55 |
Sowieso volslagen achterlijk om historische verenigingen erbij te halen. Die hebben natuurlijk nul geld, HSL bestelt gewoon een nieuw onderdeel en geeft de bouwtekening mee, draaibank much. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:03 |
Mooi je erkend dus dat er geen reserve onderdelen aanwezig zijn ? Daarnaast hsl huurt gewoon van de stichting, het is vrij normaal dat de verhuurder moet zorgen dat het gehuurd object op orde is. Het is idioot om te investeren in iets wat je huurt | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:04 |
Kan jij bewijzen dat er ook maar 1 icd is uitgevallen ivm de door jouw geposte instructie of overbufferen? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 17:10 |
Stam+t. Maar nee dat erken ik niet. Net als bij de ACTS 1200'en denk ik dat er voldoende aanwezig is of goedkoop gemaakt kan worden. Het is niet idioot om te investeren in iets wat je huurt, het gaat om de ROI jochie. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:13 |
Der is niks aanwezig, zoals je net al braaf zei moet alles gemaakt worden. Er is geen grote fabriek die opbestelling het juist onderdeel per koerier opstuurd, er is geen groot magazijn waar de meest voorkomende onderdelen op voorraad zijn Als de 1315 stuk gaat dan staat hij voor weken aan de kant, dus is hij gewoon bedrijfs onbetrouwbaar punt. Dat snapt iedereen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 17:16 |
De tering wat ben jij een lamme mongool zeg. | |
Blistering | vrijdag 20 november 2015 @ 17:18 |
![]() ![]() Overigens niets dan kudo's voor oude E-locs ![]() | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:21 |
Geen argumenten meer? Jij weet heel goed dat de serie 1300 het op alle punten aflegt tegen moderne locs. Afrangeren richting de mailiebaan is volgens mij het enige nuttige wat ze nog kunnen doen. Als een van de ns traxx locs(i know geen goederenvervoer) in panne valt dan kunnen ze op de watergraafsmeer putten uit een enorm magazijn, en als het onderdeel er niet is dan word het VANNACHT nog op transport gezet, dat is heel iets anders dan we moeten het onderdeel nog draaien!! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 17:24 |
En daarom maar een miljoen of wat uitgeven in plaats van een zachte huurprijs waarbij de loc eindelijk eens aan zijn conditiekilometers komt? Right. De Belgische oplossen: Laat maar verroesten, in Frankrijk is er vast nog wel eentje over. Geen enkel idee van automatisering en logistiek jij. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:25 |
Maar als het waar is wat jij zegt zit de top van HSL dus vol idioten die geen flauw idee hebben van wat ze aan het doen zijn? Dat lijkt me niet. | |
Prins_Pils | vrijdag 20 november 2015 @ 17:31 |
Zo kennen we deaudlockje weer, lekker lopen schelden ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 17:35 |
Ga ff ergens anders heen met je holier-than-thou-mentaliteit. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:45 |
Dat is wat overdreven, maar ik heb sterk de indruk dat de top weing nadenkt over de toekomst, vandaag is vandaag en morgen is morgen, figuurlijk gezien. Het is gewoon een feit, dat modern materiaal het op alle punten wint inclusief de support die jij krijgt, Bij hsl vraag ik mij sterk af of hobby niet teveel gecombineerd met het commerciele bedrijf, een andere optie zou zijn dat het hele bedrijf dusdanig aan de grond zit dat dit het hoogst haalbard is, maar dat lijkt me niet gezien de uitbreidingen. Kun jij je het voorstellen dat grote transportondernemingen met vrachtwagens gaan rijden uit de jaren 50? Waarschijnlijk is jouw antwoord nee, waarom dan wel op het spoor? | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 17:48 |
Hoe zit de duitse vloot in elkaar? Is dat ook oude rommel? | |
GlennQuagmire | vrijdag 20 november 2015 @ 17:50 |
Nee hoor, ze hebben Traxxen, Prima's, moderne diesels, enz | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 17:51 |
En nog enkele honderden bakken uit de jaren '50. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 18:01 |
Modern materiaal, verstandig en bedrijfszeker. | |
James1988 | vrijdag 20 november 2015 @ 18:24 |
Dat hangt er maar van af hoe bedrijfszeker die 1300-locs zijn. Dat ze oud zijn zegt niks: als ze 8 weken kunnen rijden (en dan een keer stuk gaan) zijn ze alsnog beter dan een Traxx die bijvoorbeeld elke week onderhoud nodig hebben. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 november 2015 @ 18:35 |
Ah gewoon een troll dus. | |
Fixers | vrijdag 20 november 2015 @ 19:14 |
Modern zegt niets over bedrijfszeker, de V250 was heel modern. Met oude beproefde techniek is niets mis. De kinderziektes zijn eruit, de zwakke plekken bekend bij de monteurs en onderhoudsdiensten. En zeker met die ouwe techniek zit het met relatief eenvoudige onderdelen in elkaar, in plaats van moeilijke printplaatjes waar het maar zoeken is naar de bug of foute regel programmacode. Als de tekeningen er nog zijn, is het bestellen van een onderdeel bij een machinefabriek ook te doen. Ik snap dan ook de rellen rond Air France (draaien nog met Windows 3.1) en Tweede Kamer (klimaatbeheersing wordt geregeld door een PC uit '92) dan ook niet. Ja, je moet dergelijke systemen updaten. Maar beproefd en stabiel is vaak belangrijker dan nieuw en hip, juist in situaties waar bedrijfszekerheid belangrijk is. | |
dcm360 | vrijdag 20 november 2015 @ 19:38 |
Waarbij het bij jouw laatste twee voorbeelden omslaat richting onhandig lange reparatieduur als er iets aan stuk gaat: reserveronderdelen zijn schaars en ook niet eenvoudig zelf te (laten) maken. Maar van een wat oudere locomotief kan je inderdaad wel vrij eenvoudig onderdelen laten bijmaken. | |
Merode32 | vrijdag 20 november 2015 @ 20:00 |
Bijmaken duurt altijd langer dan op voorraad hebben of kunen bestellen bij de fabriek. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 20:58 |
Zo, dat was een probleemloos slagje Deventer - Delft Zuid vandaag. Alles reed prima op tijd en zo ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 21:05 |
De storingen bij KPN werden niet aangegrepen door ProRail/NS om eerder naar de vrijmibo te kunnen? | |
Peterselieman | vrijdag 20 november 2015 @ 21:10 |
Zo stellig zou ik het niet durven stellen. Het is leuk als een onderdeel op voorraad is, maar sommige reparaties aan modern materieel zijn zodanig complex dat reparatie lange tijd kan duren. De 1300 is beproefde techniek en met het juiste onderhoud kunnen heel wat meters zonder problemen afgelegd worden. Het is niet voor niets dat vroeger bij de NS de 1200 vaak stuk ging en bij bijvoorbeeld ACTS het een betrouwbare loc bleek. Kwestie van goed onderhoud was dat. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 21:42 |
Mag ik geen mening over hebben hier ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 21:46 |
Daarnaast schijnt het hebben van voorraad tegenwoordig ook niet meer cool te zijn. Dus moet het sowieso besteld worden. Hoe comfortabel zitten de machinisten in de 12 en 1300's? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 november 2015 @ 21:46 |
Gewoon lekker alles on demand 3d printen, hebben we het nergens meer over ![]() | |
Maegrim | vrijdag 20 november 2015 @ 21:48 |
geef jij het geld? die dingen kosten zo'n 50k per maand in de lease
![]() HSL nederland is een stuk kleiner dan hier gedacht wordt... [ Bericht 19% gewijzigd door Maegrim op 20-11-2015 21:55:40 ] | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 22:33 |
Die 101 zijn wel al wat aan de leeftijd toch? | |
greavy | vrijdag 20 november 2015 @ 22:41 |
Hmm. Door problemen met de auto ga ik mijn geplande rit van morgen ri. Frankrijk ff 2 weken uitstellen. | |
bork | vrijdag 20 november 2015 @ 22:45 |
![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 20 november 2015 @ 23:06 |
Ah, ik hou het niet bij ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 november 2015 @ 23:11 |
klopt. Zijn maar twee of drie mensen die de tent runnen. Voor het vervoer huren ze ervaren machinisten in | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 23:14 |
Oh, die machinisten werken gewoon bij een uitzendbureau ofzo? | |
James1988 | vrijdag 20 november 2015 @ 23:15 |
Dat is niet ongebruikelijk in de goederenwereld. | |
Maegrim | vrijdag 20 november 2015 @ 23:21 |
de meeste machinisten van Railwork rijden treinen voor HSL, ik heb bij beide gewerkt (zelfde kantoor), soms wordt er nog extern ingehuurd | |
derLudolf | vrijdag 20 november 2015 @ 23:48 |
Maar HSL rijdt nu ook met de 1254 en laatst waren ze ook aan het slepen met dr 1251. De 1252 wordt ingezet voor zon rail restaurant. Dan staat alleen de 1255 stil of niet? ![]() Is er geen 1253 trouwens? | |
Peterselieman | zaterdag 21 november 2015 @ 00:01 |
Die was er wel, maar defect geraakt in 2003 en daarna in 2005 overgedragen aan Stichting Klassieke Locomotieven als loc 1218. Ze hebben ook de 1255 die nu weer het nummer 1221 heeft | |
Adrie072 | zaterdag 21 november 2015 @ 02:45 |
Nou met al die serienummers kan ik helaas niet meelullen, maar dat het treinwezen efficient is ingericht qua onderhoud, vervanging of modernisering. Uguguguh, nee en faalt/loopt daarmee jaren achter ten aanzien van andere sectoren. | |
Adrie072 | zaterdag 21 november 2015 @ 02:46 |
Maar hoe zit het nou met die overbufferingsproblematiek? | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 03:46 |
Moderne locomotieven/treinstellen zitten wel tjokvol diagnosesoftware en fabrikanten bieden tegenwoordig ook steeds vaker een 24/7-service aan. Alstom noemt het TrainTracer (diagnose) en TrainCare (onderhoud), Siemens heeft RailCover en Bombardier heeft ook zoiets. Daarmee kan de downtime van een voertuig wel een stuk omlaag omdat tijdens de rit al kan worden vastgesteld dat een bepaald onderdeel onderhouden/vervangen moet worden. Het is een mogelijk probleem, maar alleen in specifieke omstandigheden die in de praktijk waarschijnlijk niet snel gehaald worden: een zwaarbeladen rijtuig met ernaast een leeg rijtuig. Reizigers verspreiden zich dan meestal toch wel iets beter (lees: een deel gaat 1e klas staan/zitten). | |
Adrie072 | zaterdag 21 november 2015 @ 07:14 |
Thanks! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 november 2015 @ 07:26 |
Ik eis perronverwarming op spoor tien in Amsterdam. Vbov doe er wat aan! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 november 2015 @ 07:39 |
+25 voor de intercity naar Zwolle. Dat is niet erg (springer) maar je moet daar niet mee aankomen een minuut voor vertrek. Dat weet je al langer. Dan maar de sprinter. | |
b2py | zaterdag 21 november 2015 @ 09:02 |
Je had moeten wachten op de IC. Nu werd je in Weeps ingehaald door IC naar Groningen/Leeuwarden | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 10:10 |
Januari is weer een maand vol met omleidingen voor de ICE's. 9+10 januari: Amsterdam-Amersfoort-Arnhem ev/vv 30+31 januari: Omleiding via Hilversum, omleiding via Venlo Er blijven dus nog wel weekenden over dat ze "normaal" rijden | |
DriekOplopers | zaterdag 21 november 2015 @ 11:02 |
Tip: als je weet dat je in Amsterdam lang moet wachten, ga dan (afgezien van 1e Klas, Starbucks etc.) naar de nieuwe (chipkaartvrije) tunnel. Daar kun je redelijk comfortabel zitten op prettige banken, en ook qua temperatuur is dat wel aardig te doen. Maar ik zal onze Utrechtse spoorvrienden wel eens een mailtje sturen met het verzoek om ook op stations met een grote overkapping op perrons verwarmde wachtruimtes te organiseren. Al zal dat wegens oude-en-dus-smalle perrons qua inpasbaarheid nog wel even lastig zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 11:24 |
Gewoon dat hele stink-IJ dempen en een nieuw station bouwen met welbreedgenoege perrons ![]() | |
HetBrabandertje | zaterdag 21 november 2015 @ 11:38 |
Alle sporen zonder perron zouden toch gaan verdwijnen, zodat de perrons breder kunnen worden? Dan is er voor een verwarmde wachtruimte ook ruimte. | |
Salatrel | zaterdag 21 november 2015 @ 11:43 |
ik denk dat het makkelijker is een aantal sporen langs het perron weg te saneren dan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 11:53 |
Op heel veel plaatsen zijn de perrons gewoon veel te smal geworden. Ede-Wageningen, Almelo, dat soort dingen. Maar je ziet wel dat als er een station flink op de schop gaat dat er wel brede perrons komen (Arnhem, Delft, Rotterdam Centraal) ![]() | |
TemulMelvin | zaterdag 21 november 2015 @ 12:03 |
Weekend van 9+10 via de Valleilijn? Dat past toch niet met Connexxion, schrapt die een aantal treinen? | |
b2py | zaterdag 21 november 2015 @ 12:20 |
Zie iets boven je, alle perronloze sporen worden gesaneerd. Je ziet het nu al op 14/15 te Utrecht. Die is ook bijna drie meter breder geworden | |
Fred | zaterdag 21 november 2015 @ 12:26 |
In Rotterdam zijn de perrons eigenlijk alleen maar breder geworden doordat zo'n beetje alle bouwsels eraf zijn gesloopt. Er stopt anders nog steeds geen trein in Rotterdam aan spoor 2,5 en 10 ![]() | |
boriq | zaterdag 21 november 2015 @ 12:32 |
Volgens mij is het een aantal keer gebeurd (ook in Amsterdam) dat er weer een trein aan een perronloos spoor stond. | |
b2py | zaterdag 21 november 2015 @ 12:39 |
In Rotterdam is het probleem ook veel minder groot | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 12:46 |
Dat zal dan ook niet meer kunnen gebeuren dus ![]() En goederentreinen ertussendoor fietsen kan dan ook niet meer in de spits ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 november 2015 @ 13:48 |
In Zwolle is het dringen als je de trein uitkomt en je wil naar de trap. Daar had best een meter bij gemogen... | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 13:49 |
Ik denk dat het via Deventer gaat ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 november 2015 @ 13:50 |
Nee dus, want die had +25, de sprinter had +0 bij aankomst in Zwolle. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:21 |
je moet je afvragen of het wenselijk is om een goederentrein door asd te sturen...... | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 14:24 |
Je moet je afvragen waar je ze dan langs moet sturen... Een trein die van Emmerich naar Beverwijk moet, zou volgens jou dus maar via Rotterdam-Den Haag-Leiden-Haarlem moeten rijden? En een trein Bentheim-Westhavens eerst via Bijlmer Arena naar Gouda en dan via die route hierboven weer naar Amsterdam? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:25 |
Dat hoef ik me niet af te vragen hoor ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 21 november 2015 @ 14:26 |
Goederentreinen over de oude lijn... Ook niet zo'n strak plan ![]() | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 14:26 |
Als je ze niet via Amsterdam Centraal wil sturen is dat de enige mogelijkheid. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 14:27 |
Kunnen ze geen verbinding bouwen zodat goederentreinen via de west-/zuidtak kunnen rijden? Edit: Hmm. Vanuit het Amsterdamse havengebied wordt dat i.i.g. lastig. Edit2: Moet een goederentrein dan per se tijdens de spits rijden? [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 14:28:42 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 14:28 |
En de zuidtak zit al behoorlijk vol icm de westtak. Denk niet dat je daar nog goederen bij wilt stoppen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 14:29:38 ] | |
Nattekat | zaterdag 21 november 2015 @ 14:29 |
Gewoon de spoordijk op de afsluitdijk eindelijk eens gebruiken waar ie voor gemaakt is. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 14:31 |
Dan zal je eerst de A7 weer moeten halveren in breedte.. Die ruimte voor de spoorlijn is gebruikt voor verbreding daarvan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 14:31:20 ] | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:31 |
Het is niet wenselijk om (gevaarlijk) goedervervoer door zo druk station te sturen, niet om logistieke redenen en al zeker niet om veiligheidsredenen | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:31 |
De dijk moet de komende jaren verbreed worden, ivm niet meer voldoen. | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:33 |
Wat denk jij dat ze met die treinen vervoeren, nitroglicerine? | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:34 |
Heel weinig materiaal wat niet NIET gevaarlijk is. Heb jarenlang in lutterade gewoond. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:42 |
https://www.facebook.com/(...)5800/?type=3&fref=nf | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:45 |
Het is net een vis ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:45 |
Badslippers. Voornamelijk polyurethaanschuim dus ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:46 |
DIT is pas net een vis ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:46 |
Leuk ding wel, van binnen issie erg ruim. ![]() | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:49 |
Weet iemand waarom dat pijpje uitsteekt bij de boegdeur? | |
Prins_Pils | zaterdag 21 november 2015 @ 14:50 |
Pijpje? Boegdeur? | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:51 |
zal wel voor de koppeling zijn he ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:51 |
Dat is onderdeel van de Scharfenbergkoppeling. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:53 |
Hebben heel veel treinen met een Scharfenbergkoppeling. Plan V en Virm bijvoorbeeld ook:![]() ![]() Dit is niet precies hetzelfde, maar het lijkt er genoeg op ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:53 |
En die karper van de Oberpfalzbahn heeft het ook ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:54 |
Lijkt me vet om eens in te zitten. Rijdt het al rond eigenlijk, enigszins bij Nederland in de buurt? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 14:54 |
Dat is een haai man ![]() | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:55 |
Ik zie net dat de thalys het ook heeft, nooit opgevallen | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 14:57 |
Ik lees net op Wikipedia dat Oberpfalzbahn de order heeft geannuleerd vanwege toelatingsproblemen, en dat ze nu maar LINTs hebben besteld ![]() DB Regio heeft ook Links besteld en wil hiermee gaan rijden in het Sauerland. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 15:00 |
Ik lees op Wikipedia anders hoopgevende berichten:
| |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 15:00 |
Ja, met je Ninja edit ![]() Maar dat is dichtbij en binnenkort ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 november 2015 @ 15:01 |
Dortmund - Dorsten dus. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 15:03 |
Nou ja, als er een lange trein met allemaal wagons met dit door het station en het stadscentrum denderen: ![]() ![]() Dan krijg ik daar toch wel een klein beetje een onprettig gevoel bij. | |
Duvel | zaterdag 21 november 2015 @ 15:03 |
En dit kun je natuurlijk ook onderbouwen! Ga je gang, het topic is nog niet vol! | |
Duvel | zaterdag 21 november 2015 @ 15:03 |
Tja, dat rijdt ook over de snelwegen, provinciale wegen, etc. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 15:03 |
Wauw, dat is plotseling een erg aanlokkelijk plan voor Fahrplanwechselnieuwjaarsdag. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 15:06 |
Bij een snelweg is de kans toch wat kleiner dat 20 vrachtwagenladingen tegelijk midden in het stadscentrum belanden. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 15:09 |
Maar de kans dat het mis gaat met zo'n ding is op de weg toch behoorlijk veel groter dan op het spoor. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 15:13 |
Dat is waar. Misschien kun je de milieugevaarlijke badslippers dus, als compromis, het beste transporteren per boot. ![]() | |
bork | zaterdag 21 november 2015 @ 15:14 |
Ik weet niet wat voor vis dit moet voorstellen maar toch wel een beetje visachtig, met blub![]() Baureihe 403 | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 15:20 |
Dan moet ik gelijk denken aan dronken binnenvaartschippers die brugpijlers rammen. Maar dat zal wel op vooroordelen zijn gebaseerd. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 15:23 |
Overigens zijn goederentreinen door grote stations niet zo'n probleem hoor. Als ze maar door kunnen blijven rijden, zijn ze zo weer weg. Kwestie van planning. En er zijn maar bijzonder weinig routes in Nederland die níet door bebouwde gebieden voeren. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 15:28 |
Nee, men gaat via Deventer. Ze gingen een keer eerder bij zo'n omleiding ter proef via de Valleilijn. De gehele dag tussen de 10 en 20 minuten vertraging voor CXX, want de ICE kon en vanwege de overwegen enz niet vrij houden, dus moest CXX wachten en de ICE overal doortuffen. Ter voorbeeld ICE 123 van Amsterdam ri. Oberhausen ev: Amsterdam Centraal vertrek 09:34 Amersfoort 10:08/10:09 Arnhem 11:24/11:37 Oberhausen Hbf 12:24/12:26 | |
Prins_Pils | zaterdag 21 november 2015 @ 15:35 |
Oeh dan schrijf ik dat vast in mijn agenda ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 15:53 |
Bijgenaamd "Donald Duck". Biologie en spoor is niet zo'n lekkere combinatie ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 15:55 |
Dat zal in elk geval wel blijven drijven dan ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 15:59 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 16:00 |
Nog effe en we zijn aangeland bij de bijbel ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 16:11 |
(boten, drijven, etc.) | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 16:20 |
Okee, ik hou erover op, anders wordt het al gauw een gevalletje van 'de beste stuurlui staan aan wal'. ![]() | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 16:20 |
Hebben de Thalys, Eurostar oid nog veel last van het verhoogde niveau van terreurdreiging in Brussel? Metroverkeer ligt wel geheel plat. Ik zie op Twitter foto's voorbij komen dat er militairen met automatische wapens rondlopen, maar ook pantservoertuigen van defensie door de stad rijden en opgesteld staan. Edit: het lijkt erop dat alleen Brussel-Schuman gesloten is, en de andere stations normaal bediend worden. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 16:22 |
Oja, er wordt maandag gestaakt in Charleroi, dus NMBS waarschuwt alvast voor mogelijke hinder voor treinen van- en naar Charleroi. | |
Xetran | zaterdag 21 november 2015 @ 16:59 |
Is er ook een methode waarin ik mijn OVC kan opladen waar ik NIET dat kloteding langs een automaat hoef te halen? Ik mag al niet zelf bepalen hoeveel geld ik er op mag zetten, en word ook nog eens verplicht extra te reizen zodat ik kan betalen voor de reis die ik in eerste instantie wilde gaan maken.. Mooi. | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 17:01 |
Opladen kan alleen bij een automaat omdat het saldo op de kaart staat. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 17:04 |
Een NS-automaat of zo'n TLS-achtig geel ding die ook bij Albert Heijn enz. her en der staat kan dat volgens mij. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 17:07 |
in elke bus kan het ook | |
b2py | zaterdag 21 november 2015 @ 17:09 |
Geen IC voorbij zien denderen te Weesp? | |
b2py | zaterdag 21 november 2015 @ 17:10 |
Ja, Thalys roept op 30 minuten eerder dan gebruikelijk op het station te zijn in verband met controle. Of dat alleen in Brussel was werd me niet duidelijk. | |
Xetran | zaterdag 21 november 2015 @ 17:10 |
En hoe ben ik hier zeker van? Je hebt namelijk menig buschauffeur die je de huid vol scheld in deze regionen namelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 17:12 |
Door het op een internetforum te vragen. Want wat op internet staat is waar. | |
Xetran | zaterdag 21 november 2015 @ 17:13 |
![]() Goed, volgens de website heeft de regio Arnhem geen ophaalapparaten meet in de bussen. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 17:29 |
En dan nog verbieden veel buschauffeurs je om je product op te halen in de bus en dan in te checken. "Want je mag pas de bus in als je ingecheckt bent" en het is hun zorg dan niet dat je in de rimboe woont en EERST met de bus moet om een product op te halen en dat gezeik. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 17:35 |
Hoe moeilijk die mensjes het leven maken voor zichzelf EN voor anderen ![]() Reiziger is verantwoordelijk voor een vervoerbewijs (dus niet een busbetreedbewijs) en pas als er een controle komt en je hebt DAN geen geldig vervoerbewijs is er pas een probleem. Het probleem van de reiziger ook nog. Waar maakt zo'n figuur zich druk om zeg jezus ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 november 2015 @ 17:47 |
Koudwatervrees? | |
derLudolf | zaterdag 21 november 2015 @ 17:50 |
Ach ja, dat is het probleem vaak met mensen die verder niet zoveel kunnen, die teveel 'macht' krijgen ![]() We hebben op de uni ook zo'n gebouwbeheerdster. Die mag het ons ook graag lastig maken.
| |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 17:57 |
Dat is precies het probleem ja. Wat zo'n grijs pakje al niet met van die "stadswachten" doet.... ![]() | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 18:27 |
Bij mij mag het gewoon, maar de ophaal automaten verdwijnen binnenkort uit de bussen bij ons. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 18:48 |
Waarom? ![]() | |
bork | zaterdag 21 november 2015 @ 19:24 |
Kende deze trein niet, gisteren op FB, best interessant om te lezen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 19:24 |
Is tot begin jaren 80 in gebruik geweest als airport shuttle in Frankfurt ![]() | |
bork | zaterdag 21 november 2015 @ 19:29 |
Ik las het, kwam ook deze tegen, ook nog nooit eerder van gehoord en/of gezien ![]() Newag Impuls Ik zie er geen vis of ander dier in btw. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 21-11-2015 19:42:07 ] | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 19:32 |
Worden maar heel weinig gebruikt en ze gaan vaak defect (waardoor ze dus die weinige keren dat iemand hem wil gebruiken dat ie dan de helft van de keren ook nog niet eens werkt) | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 19:38 |
Dat is weer een paar weggesmeten miljoenen dan. En gekozen voor nul onderhoud. Chapeau ![]() | |
Yreal | zaterdag 21 november 2015 @ 19:48 |
echt he. En dan vragen ze zich af waarom ze af en toe eens last hebben van boze klanten. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 19:57 |
Waarom eigenlijk moeilijk doen met honderdduizend "producten" die je op moet halen? Bij de systemen waar NS de chipkaart van heeft afgekeken, zoals de Octopuskaart en de Oyster Card, werkt het ook niet zo. Gewoon een aantrekkelijk tarief per kilometer dat voor iedereen hetzelfde is. En dan evt. met een prijslimiet per dag/week/maand. | |
Duvel | zaterdag 21 november 2015 @ 20:37 |
Om voldoende redenen te hebben om te menen dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. Duh. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 21:26 |
Bij veel vervoerders is de chauff wel verantwoordelijk. Bij veolia bijvoorbeeld noteren de stewards hoeveel mensen geen of een niet juist kaartje hadden, en dat word dan gekoppeld aan de chauffeur. Als er teveel mensen op jouw geen kaartje hebben of als het te vaak gebeurt mag je op het matje komen. Nu moet ik wel zeggen dat veolia het aantal busstewards heeft gehalveerd tijdens hun financiele crisis, dus de kans op controle is 1 op 1000000000000000000 | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 21:32 |
Zo werkt het gewoon niet. En dan nog: We hadden het hier over mensen die bij het apparaat in de bus hun gekochte, betaalde, klaarstaande product wilden ophalen en vervolgens daarmee wilden inchecken. Zelfs al zou je gelijk hebben dan was het gewoon niet relevant. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 21:35 |
Veolia limburg werkt dus wel zo, wij hebben immers en personeelssyteem gelevert waarin dit nadrukkelijk werd geeist. Jawel dat is heel relevant want de chauff kan onmogelijk zien wat jij op zo geel apparaat uitvoert, als jij instapt iets op het apparaat klooit, en zonder inchecken gaat zitten zal hem dat waarschijnlijk niet opvallen. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 21:36 |
Ik stop ermee. De stupid in this one is too thick for me. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 21:42 |
Ik zeg maar 1 ding: getinte mensen. Rest mag je zelf invullen. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 21:50 |
Ik kan er gewoon niet bij dat er voor reizigers in Limburg, behoudens hun wettelijke plichten, kennelijk nog meer regels gelden waarmee ze in "overtreding" kunnen zijn zonder dat ze hadden kunnen weten iets verkeerd te doen. Maar okee. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 21:56 |
Of ze in overtreding is een leuk juridisch steekspel, in principe is het zo dat als je laat vervoeren dan moet een vervoersbewijs hebben vanaf het moment dat de bus rijd, als je een beetje langzaam bent kun je heel wat haltes te laat inchecken. Ik zei dat de vliegende stewards digitaal noteren hoeveel mensen geen geldig vervoersbewijs kunnen laten zien, en dat dit dankzij geweldige software per chauffeur uit tr lezen is. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 22:12 |
Ik vind het compleet nergens op slaan om dat te willen linken aan een individuele chauffeur. Dan ben je als werkgever gewoon op zoek naar een verziekte werkrelatie. Dan ben je volledig onnodig problemen aan het creëren. En als je liever daar je energie in steekt dan in het leveren van een dienst, dan moet je er meteen mee stoppen. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:19 |
Dan heb ik goed nieuws voor je..... Ze stoppen ermee. Het systeem is bedacht enerzijds omdat de provincie limburg niet wilde bijspringen, anderzijds omdat het bekend was dat sommige chauffeurs van een bepaalde afkomst gedoogde dat hun medemensen en familie gratis reisde. Ik vraag me trouwens af of dit systeem niet ook bij andere vervoerders in gebruik is, ebs, arriva, cxx. De stewards worden trouwens ook gecontroleerd, twee keer per jaar worden het aantal boets wat zo steward heeft uitgeschreven in de bus vergeleken met het opgegeven aantal. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:20 |
Hieruit concludeer ik dat de oplossing heel simpel is: de chauffeur vertrekt gewoon niet voordat de klant gelegenheid heeft gehad een kaartje te kopen of een reeds gekocht reisproduct te valideren. En anders, als dat teveel tijd kost, zet het vervoersbedrijf maar een oplaadautomaat bij elke bushalte neer. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:21:15 ] | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 21 november 2015 @ 22:23 |
volgens mij het controleren van 'incheck' van reizigers onderdeel van het werk van een buschauffeur, net als stoppen bij haltes en zoveel mogelijk op tijd rijden. Vroeger waren ze toch ook strippenkaarten aan het stempelen? | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:23 |
Tja als je niet op tijd vertrekt dan krijg je en bus vol met boze reizigers, niet gehaalde overstappen, je manager en uiteindelijk de provincie over je heen. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:24 |
Kunnen jullie je het voorstellen dat ns rustig even wacht totdat iedereen zijn ovkaart heeft gevalideerd en ingecheckt is? | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 22:24 |
Er zijn er altijd wat die zeggen 'ik ben chauffeur en geen controleur'. Die vinden het nog goed als je een keer met je bibliotheekpasje zwaait... | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:26 |
NS heeft min of meer realistische en werkende stappenplannen voor dingen die een klant zou kunnen willen doen. Bijvoorbeeld: Opgave: Klant wil op internet een reisproduct kopen en daarmee reizen. Stappenplan voor klant: 1. Koop op internet een reisproduct 2. Ga naar het station en zoek de kaartjesautomaat 3. Zet via de kaartjesautomaat het product op je chipkaart 4. Check in 5. Stap in de trein. (Ik weet niet of NS intern écht zo'n stappenplan heeft, maar er lijkt i.i.g. over na te zijn gedacht.) Wat is het stappenplan bij de bus? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:27:27 ] | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:27 |
Ja klopt, maar als je iemand toestaat zijn product op te halen/saldo te verhogen en je moet op tijd rijden, dan is het onmogelijk om tijdens het rijden op te letten wat die pipo doet en tr luisteren naar een piepje. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:29 |
Begeef u naar het station danwel naar de lokale appie haal daar uw reisproduct op en stap daarna pas met uw chipkaart op de bus. | |
dennistd | zaterdag 21 november 2015 @ 22:29 |
Die piepjes hoor je onbewust wel tijdens het rijden, al meerdere keren mensen erop aangesproken die te vroeg uit checkten | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:30 |
Hoe zit dat in een drukke roemoerige bus? | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:34 |
Eh, het hele idee van een bus is toch juist dat je daarmee naar het station of de appie kan komen als dat te ver weg is om te lopen/fietsen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:34:31 ] | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:35 |
Ja, een kaartje kopen.... | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:39 |
Het idee dat je eerst tegen voltarief een kaartje moet kopen om naar een plek te kunnen komen waar je een reeds aangeschaft kortingsproduct in gebruik kan nemen is niet erg klantvriendelijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:40:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 21 november 2015 @ 22:40 |
de chauffeur controleert de reiziger, de steward controleert de chauffeur, de controleur controleert de steward, en weer iemand anders controleert de controleur. Kafka ligt zijn kist helemaal vol te kwakken. Is er ook nog iemand iets anders aan het doen dan controleren? ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 21 november 2015 @ 22:41 |
Waarom heb je dan in godsnaam van die automaten in de bus als je er geen gebruik van zou mogen maken? Als je tijdens de rit bij die automaat je saldo staat op te laden en er komt een steward aan dan blijft die je echt wel in de gaten houden of je daarna alsnog incheckt. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:42 |
Ach zover ik weet zijn de gele automaten in de limburgse bussen al heel lang geleden verwijderd, dus tja... | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:44 |
Ik neem een buschauffeur niks kwalijk maar degenen die de OV-chipkaart voor het busvervoer hebben bedacht, hebben blijkbaar alleen maar naar het belang van Het Systeem gekeken en totaal niet nagedacht over wat nou handig voor de reiziger is. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:44 |
Het gaat niet zozeer om de steward, meer wat er gebeurt als er geen steward(in 95%) is, de chauffeur kan niet alles tegelijk en is niet betrouwbaar. Daarnaast de tijd dat je saldo oplaad, ben je niet ingecheckt en heb je dus voordeel en de vervoerder schade. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 november 2015 @ 22:45 |
Dat beantwoordt nog steeds niet mijn vraag waarom je dan überhaupt zo'n automaat in de bus hebt. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:45 |
Het systeem is ooit eens bedacht met de gedacht dat er eerlijk afgerekend moest worden en daarna eerlijk verdeeld onder de juiste vervoerder. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 22:47 |
Ja, maar de Reiziger is even vergeten, want het is "te duur" om bij elke bushalte een oplaadpaal te plaatsen, en dus moet jij als Reiziger boeten voor het incompetente systeem die je door de strot gedouwd wordt? "Ja, sorry, je hebt geen saldo dus kan niet mee" "Maar dat heb ik wel, maar moet het alleen nog ophalen" "Ja, sorry, mag niet in de bus, dus ga maar lekker lopen" | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:47 |
Volgens mij zijn die in de begintijd geinstalleerd om het mensen gemakkelijk te maken de chipkaart in gebruik te nemen en het te accepteren, toen werd dat nog toegestaan, dat is ook de redenen dat ze op hoogtempo verdwijnen. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:49 |
Je kunt een papierenkaartje kopen ![]() Mijn posts zijn trouwens allemaal gebasseerd op de praktijk, en wat vervoerders zeggen. Het is nadrukkelijk NIET mijn mening. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:49 |
Het is dus een product wat verantwoordelijkheid, moeite en kosten bij de klant neerlegt om de administratie van de vervoerders makkelijker te maken. Dat is niet erg klantvriendelijk. | |
greavy | zaterdag 21 november 2015 @ 22:50 |
"Een papieren kaartje kopen". Denk je nou serieus dat iedereen nog contant geld heeft in de tijd van PINNEN? En dan nog. Waarom een duur papieren kaartje kopen als ik gewoon mijn saldo "opgeladen" heb maar door het incompetente systeem nog niet gebruiken kan? | |
Prins_Pils | zaterdag 21 november 2015 @ 22:51 |
Ja, genoeg mensen die dat doen. DRIE euro hier, voor een ritje dat met de chip maar een euro is ofzo. | |
Merode32 | zaterdag 21 november 2015 @ 22:51 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 21 november 2015 @ 22:51 |
Hopelijk maakt men vaart met het betalen per rfid-pinpas. Liefst gelijk met een koppeling van abonnementsgegevens aan het pasnummer. Dan heb je al dat gedoe niet meer nodig. |