ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
"Gelukkig" is NS Reizigers niet het enige bedrijf binnen de NS-groep dat met materieelproblemen te kampen heeft. Bij Abellio Greater Anglia zijn er zoveel dieseltreinen stuk dat ze vier dagen lang alles tussen Norwich en Great Yarmouth gaan verbussen. Normaal is dat een rit van 20 minuten (ongeveer 30 kilometer), de bussen gaan er 40 minuten langer over doen.
edit: Ook Sudbury - Marks Tey (20 km) en Felixstowe - Ipswich (ook 20 km) worden geheel verbust gedurende 4 dagen.
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 19-11-2015 19:07:16 ]
Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef greavy het volgende: Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef greavy het volgende: Hoor allemaal verhalen over grenscontroles enzo, vertraging. Althans, langs de snelwegen. Trein zal wel soepeltjes lopen?
en anders word je wel voor je flikker geknald door zo'n geinponem
Als je als controles tegenkomt zal dat in de trein zijn (of misschien op een perron), ik verwacht niet dat een trein op de grens wordt stilgezet. In de TGV's tussen Frankrijk en Spanje gebeurt het in ieder geval tijdens de rit.
James weet vast wel een route die interessant kan zijn? Hoeft niet heen/terug via Lille, als ik maar weer terug kan komen in Antwerpen. Duinkerken/Calais ken ik inmiddels wel.
Kun je dan niet beter doorrijden naar een plaats(je) in Frankrijk en vanuit daar wat gaan rondreizen? Je bent dan wel wat langer aan het autorijden, maar je hoeft dan ook weer niet achterlijk vroeg in Lille te zijn omdat je anders de trein naar Antwerpen mist.
Misschien naar Lille rijden en kijken of je vanuit daar een retourtje naar Le Havre ofzo kunt doen?
Tsja. Dat kan ook. Maar ik heb geen zin om zo'n eind met de auto te tuffen. In m'n eentje. En er zijn werkzaamheden Antwerpen-Sint Niklaas, dus wilde dan evt nog naar Sint Niklaas rijden.
Op donderdag 19 november 2015 19:26 schreef greavy het volgende: Haha, idd. Ik bedoel meer van: Het is gewoon allemaal lastig plannen als je een rondje wil maken in Nord-pas-de-Calais ofzo..
Ik heb ooit nogeens een best wel interessant rondje Lille - Lens - Arras - Douai gemaakt. Kon makkelijk in een dag vanuit Utrecht en terug
Zoiets wil ik nog steeds doen. Alleen die 2,5u overstap in Rang-du-Fliers of Boulogne-Ville zijn een beetje kut. Die bewaar ik nog wel ff voor een dag met beter weer.
Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 ab 07:01 IC 706 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 08:50
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:02 TER43934 Amiens Sa, 21.11.15 an 11:21
Amiens Sa, 21.11.15 ab 11:53 IC 2013 Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 an 12:54
Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 ab 15:30 TER67573 Lille Europe Sa, 21.11.15 an 17:01
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 19:08 (of 1/2/3 uur later) Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 an 20:58 4
Opzich is dit ook een prima route. Andersom is geen optie, want dan moet je óf 8:02 uit Lille of 12:02, omdat er natuurlijk 's ochtends amper treinen rijden tussen Amiens-Tergnier.
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:06 TER43808 St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 an 11:57
St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 ab 12:47 TER47916 Tergnier Sa, 21.11.15 an 13:00
Tergnier Sa, 21.11.15 ab 13:57 TER48624 Amiens Sa, 21.11.15 an 15:02
Amiens Sa, 21.11.15 ab 16:38 TER43917 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 17:58
James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Op donderdag 19 november 2015 20:08 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Die Pass GrandTER heb ik ja, hoewel die net 3 weken verlopen is. Pass GrandTER is alleen voor retourtjes, niet voor enkele reizen (zover ik weet). Maar als ik zo ff naar de planner kijk, zou dit zelfs goedkoop met zo'n Pass GrandTER gekund hebben, als alles binnen Nord-Pas de Calais had gelegen. Nu kom ik inderdaad in Picardie.
Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef greavy het volgende: Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Prima oplossing
En je hebt gelijk, die Grand'TER geldt alleen voor retourtjes. Picardie heeft dan wel weer de Pass'Évasion:
quote:
Afin de permettre un accès aux loisirs toute l’année la Région Picardie et SNCF proposent la carte PICARDIE PASS'ÉVASION permettant d’effectuer des trajets à prix réduits. Cette carte annuelle vous permet de voyager à bord des TER PICARDIE. Valable 1 an, au prix de 30 ¤ , vous pourrez ensuite faire le plein d’avantages:
VOUS POURREZ BÉNÉFICIER DE BILLETS À TARIFS RÉDUITS SUR PRÉSENTATION DE VOTRE CARTE: • 25 % de réduction du lundi au vendredi • 50% de réduction les week-ends et jours fériés • 1 CARTE = 4 BÉNÉFICIAIRES !
Le titulaire d’une carte PICARDIE PASS’ÉVASION peut voyager avec 3 accompagnateurs et les faire bénéficier des mêmes avantages !
OFFRE VALABLE SUR VOS TRAJETS: • En Picardie • De la Picardie vers Paris et de Paris vers la Picardie • De la Picardie vers la Haute Normandie.
heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 19 november 2015 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende: heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Houten vloer, muur en plafond en hooibalen als stoel.
Er hangen kaarsen aan het plafond om wat licht te geven.
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders.
Wat loop je nou te janken man. Is er wat nieuws onder de zon of zo? Wollige PR lulkoek aan de ene kant, realiteit aan de andere kant. Gapend gat er tussen. What else is new.
De NS heeft er juist voor gekozen om de treinsamenstelling van de Intercity Direct van ‘Getrokken rijden’ naar ‘Sandwichbedrijf’ te veranderen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Eerst moest de locomotief aan het einde van elke rit omrijden om te keren. Dit proces levert in de praktijk regelmatig problemen op waardoor de dienstregeling wordt ontregeld.
KUNNEN JULLIE DAN HELEMAAL NIKS ALLEEN?? STELLETJE HUFTERS
Op donderdag 19 november 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ben benieuwd of Driek al weer waarom ook van die overbuffering de reizigers weer de schuld krijgen
Die kans op overbuffering, is dat niet met een verschil van honderd staande passagiers. Dus rijtuig met 100 staande reizigers tegen een leeg rijtuig. Of 50/150?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders.
Het is toch zo?
NS had beloofd dat er vanaf december 2016 twee keer per dag een Eurostar naar Londen zou gaan rijden. Die belofte wordt niet ingelost, want dat wordt "early 2017". En dat is dermate ruim dat dat ook 30 juni 2017 kan betekenen. NS kan hier verder niet zo heel veel aan doen. Ze zijn afhankelijk van Eurostar, en Eurostar is weer afhankelijk van Siemens.
De belofte dat de Beneluxtrein vanaf december 2016 via de HSL naar Breda en België rijdt staat eveneens op losse schroeven, als ik de uitspraken van NMBS-topman Cornu en CD&V-politicus Jef van den Berge mag geloven. Ik heb er verder nog weinig over gehoord, maar het zijn geen hoopgevende berichten.
Naar het schijnt krijgt Bombardier ETCS-versie 2.3.0d niet goed aan de praat. Voor de HSL is dat geen probleem (die draait op 2.3.0c) maar verderop in België (o.a. tussen Mechelen en Brussels Airport) zit men al op 2.3.0d en daar zou de Traxx-loc dan niet kunnen rijden.
Die kans op overbuffering, is dat niet met een verschil van honderd staande passagiers. Dus rijtuig met 100 staande reizigers tegen een leeg rijtuig. Of 50/150?
dit ligt gewoon NOOIT aan reizigers. Hoeveel reizigers je ook in een rijtuig propt, meer dan een ton of 10 wegen ze niet. Een leeg rijtuig weegt makkelijk 35-40 ton. Dat dit gewoon ook weer op de reizigers geschoven wordt is echt godgeklaagd.
Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Op donderdag 19 november 2015 22:11 schreef Maegrim het volgende: gisteren in amersfoort ook een auto of 6 en 2 motoren met hoge spoed voorbij zien racen (tegen het verkeer in enzo) en ook niks van teruggevonden
Zelfs geen brokstukken? We hebben een nieuwe MH370!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 20 november 2015 07:15 schreef FredvZ het volgende: Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Anno 2015 heb je bij Maartensdijk nog niet eens 2G dekking.
De Traxx-locs die in de Beneluxdienst rijden hebben geen ingeschakelde ETCS-installatie.
Dan geef je de Traxx-en die over de HSL rijden toch geen sleutel van de ETCS-installatie op dat Belgische traject? Dan kan hij niet overschakelen en gaat ie onder het oude systeem rijden. Dat is echt géén rocket science. Als het niet lukt is het voornamelijk onwil.
Dan geef je de Traxx-en die over de HSL rijden toch geen sleutel van de ETCS-installatie op dat Belgische traject? Dan kan hij niet overschakelen en gaat ie onder het oude systeem rijden. Dat is echt géén rocket science. Als het niet lukt is het voornamelijk onwil.
Krijg je dan niet een snelremming wanneer het eerste baken wordt gepasseerd?
Of dan zul je zien dat wat jij voorstelt niet mag onder Belgische wetgeving...
Op vrijdag 20 november 2015 07:15 schreef FredvZ het volgende: Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Krijg je dan niet een snelremming wanneer het eerste baken wordt gepasseerd?
Of dan zul je zien dat wat jij voorstelt niet mag onder Belgische wetgeving...
In Nederland wordt de trein dan naar ATB-EG gestuurd. Dat zal je ook zien als je nu met een Thalys over de Hanzelijn rijdt. Al is ATB natuurlijk wel een stuk veiliger dan Memor en zit TBL1+ niet in de EVC van de TRAXX bij mijn weten. Dus wie weet mag het inderdaad niet..
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-11-2015 10:00:26 ]
In België wordt voor zover ik weet onder Level 0 gereden (met een heleboel haken en ogen: eigenlijk geen beveiliging, of het beveiligingssysteem kan niet in ETCS-signalen worden omgezet, zoals bij Memor het geval is). Dat betekent dat er inderdaad waarschijnlijk een snelremming plaats zal vinden als er niet onder ETCS gereden wordt, of als er niet overgeschakeld wordt naar Level 2.
Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef MTL het volgende: In België wordt voor zover ik weet onder Level 0 gereden (met een heleboel haken en ogen: eigenlijk geen beveiliging, of het beveiligingssysteem kan niet in ETCS-signalen worden omgezet, zoals bij Memor het geval is). Dat betekent dat er inderdaad waarschijnlijk een snelremming plaats zal vinden als er niet onder ETCS gereden wordt, of als er niet overgeschakeld wordt naar Level 2.
Hebben ze dan echt voor zo'n knudde implementatie gezorgd?
Aujourd'hui on n'apprend plus le Francais dans l'école? Ca c'est une mauvaise évolution...
Het lezen ervan kost me ongeveer 3 keer zoveel meer moeite dan Engels. Ik kan het wel lezen maar ik heb eigenlijk weinig zin om er heel veel moeite in te stoppen
Zo'n zwak verweer is het niet. Vooralsnog leven we in een rechtsstaat en mag er geen twijfel bestaan, we hebben het wel over vrijheidsberoving en eigenlijk mag je daar geen fouten bij maken.
dit ligt gewoon NOOIT aan reizigers. Hoeveel reizigers je ook in een rijtuig propt, meer dan een ton of 10 wegen ze niet. Een leeg rijtuig weegt makkelijk 35-40 ton. Dat dit gewoon ook weer op de reizigers geschoven wordt is echt godgeklaagd.
Weet je, je kunt ook gewoon een keer je kutkop houden en aannemen dat er mensen aan werken die opereren binnen wat technisch mogelijk is. Ik ben in elk geval klaar met dat eeuwige gezeik van je. De groeten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 20 november 2015 13:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo'n zwak verweer is het niet. Vooralsnog leven we in een rechtsstaat en mag er geen twijfel bestaan, we hebben het wel over vrijheidsberoving en eigenlijk mag je daar geen fouten bij maken.
Dit is waar, hoe onbevredigend het ook moge zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Okee, ik heb de papierwinkel al een poosje in mijn bezit.
Ik ben door sommigen in dit forum vierkant uitgelachen en bespot met mijn verhaal over dat overbufferen. Tijd om maar wat te openbaren.
Eea staat opgeschreven in een veiligheidsinstructie aan het personeel van NS International. De tekst daarvan hieronder.
Ik hoop dat ik voortaan gevrijwaard mag zijn van suggesties dat ik namens MVBOV maar wat verzin, uit mijn nek lul of anderszins. Want het is de NS zelf, die in dit geval aan zijn personeel dit soort flauwekul oplegt, ten nadele van de reizigers.
Zie onderstaand de veiligheidsinstructie.
Kusje.
Tijdelijke werkinstructie voor Trainmanagers (configuratie sandwich) Versie 2.0 oktober 2015 0. Kenmerken Kenmerk: 20151013 Versie: 2.0 Status: Definitief Afdeling: NS internationaal Datum: 14 oktober 2015 Invoerdatum: 15 oktober 2015 1. Inleiding De sandwich configuratie bestaat uit rijtuigen van het type ICRmh. Dit zijn gemodificeerde rijtuigen en voor deze rijtuigen zijn andere maatregelen van toepassing als één of meerdere rijtuigen leeg zijn (zie 2.1), of bij overbelading (zie 2.2). Deze maatregelen wijken af van het huidige handboek trainmanager Bijlage HSL – Zuid Hoofdstuk II paragraaf 3.2. Intrekken Dringend Veiligheidsbericht 12 oktober 2015 Met deze tijdelijke werkinstructie wordt het Dringende Veiligheidsbericht “Bijzonderheden bij het afsluiten van rijtuigen in de IC-direct AmRo (sandwichbedrijf)” van 12 oktober jl. onmiddellijk ingetrokken. Deze tijdelijke werkinstructie vervangt dit Dringende Veiligheidsbericht en is toegelicht in punt 2.1. Ter aanvulling hebben we in punt 2.2 een instructie opgenomen, welke de handelwijze schetst in geval van overbelading. 2. Instructie voor trainmanager 2.1 Ontruiming van rijtuig is noodzakelijk: Risico op overbuffering tussen twee rijtuigen: In een sandwichtrein is er een theoretisch risico dat twee rijtuigen overbufferen, indien het massa verschil tussen het ene rijtuig en het aansluitende rijtuig maximaal verschillen. Dit is het geval indien een rijtuig volledig leeg en het andere overbeladen is. Als het om wat voor reden dan ook noodzakelijk is om een rijtuig te ontruimen / ontoegankelijk te maken voor reizigers, dan dient de trein direct na de ontruiming te worden opgeheven op het station waar de trein op dat moment staat óf het eerstvolgende stopstation als de trein rijdt. U handelt als volgt: - U stelt de ontruiming van het rijtuig (indien mogelijk) uit tot het volgende stationnement; - U informeert het MBN en ProductControl; - U informeert de machinist. Let op: Van het rijtuig dat u ontruimt, mogen de binnen- of kopwanddeuren niet worden afgesloten in verband met de evacuatiescenario’s / crowdmanagement op de HSL-Zuid. Deze maatregel was al van kracht en geldt voor alle treinen over de HSL-Zuid. 2.2 Overbelading sandwich trein Een sandwichtrein, bestaande uit ICRmh rijtuigen, is overbeladen wanneer na verspreiding van reizigers over de gehele trein, in 2 of meer rijtuigen meer dan 100 reizigers noodgedwongen moeten staan vanwege onvoldoende zitplaatscapaciteit. Wanneer een sandwich trein overbeladen is, handelt u als volgt: - U meldt dit aan de Productcontrol, welke besluit dat de trein uit dienst wordt genomen; - U informeert de machinist. 3. Duur van deze maatregel Deze tijdelijke werkinstructie is geldig, totdat de instructie is opgenomen in uw Handboek. Hoofd Operations NS Internationaal Aaaaa Bbbbbb Amsterdam
Weet je, je kunt ook gewoon een keer je kutkop houden en aannemen dat er mensen aan werken die opereren binnen wat technisch mogelijk is. Ik ben in elk geval klaar met dat eeuwige gezeik van je. De groeten.