ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
"Gelukkig" is NS Reizigers niet het enige bedrijf binnen de NS-groep dat met materieelproblemen te kampen heeft. Bij Abellio Greater Anglia zijn er zoveel dieseltreinen stuk dat ze vier dagen lang alles tussen Norwich en Great Yarmouth gaan verbussen. Normaal is dat een rit van 20 minuten (ongeveer 30 kilometer), de bussen gaan er 40 minuten langer over doen.
edit: Ook Sudbury - Marks Tey (20 km) en Felixstowe - Ipswich (ook 20 km) worden geheel verbust gedurende 4 dagen.
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 19-11-2015 19:07:16 ]
Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef greavy het volgende: Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef greavy het volgende: Hoor allemaal verhalen over grenscontroles enzo, vertraging. Althans, langs de snelwegen. Trein zal wel soepeltjes lopen?
en anders word je wel voor je flikker geknald door zo'n geinponem
Als je als controles tegenkomt zal dat in de trein zijn (of misschien op een perron), ik verwacht niet dat een trein op de grens wordt stilgezet. In de TGV's tussen Frankrijk en Spanje gebeurt het in ieder geval tijdens de rit.
James weet vast wel een route die interessant kan zijn? Hoeft niet heen/terug via Lille, als ik maar weer terug kan komen in Antwerpen. Duinkerken/Calais ken ik inmiddels wel.
Kun je dan niet beter doorrijden naar een plaats(je) in Frankrijk en vanuit daar wat gaan rondreizen? Je bent dan wel wat langer aan het autorijden, maar je hoeft dan ook weer niet achterlijk vroeg in Lille te zijn omdat je anders de trein naar Antwerpen mist.
Misschien naar Lille rijden en kijken of je vanuit daar een retourtje naar Le Havre ofzo kunt doen?
Tsja. Dat kan ook. Maar ik heb geen zin om zo'n eind met de auto te tuffen. In m'n eentje. En er zijn werkzaamheden Antwerpen-Sint Niklaas, dus wilde dan evt nog naar Sint Niklaas rijden.
Op donderdag 19 november 2015 19:26 schreef greavy het volgende: Haha, idd. Ik bedoel meer van: Het is gewoon allemaal lastig plannen als je een rondje wil maken in Nord-pas-de-Calais ofzo..
Ik heb ooit nogeens een best wel interessant rondje Lille - Lens - Arras - Douai gemaakt. Kon makkelijk in een dag vanuit Utrecht en terug
Zoiets wil ik nog steeds doen. Alleen die 2,5u overstap in Rang-du-Fliers of Boulogne-Ville zijn een beetje kut. Die bewaar ik nog wel ff voor een dag met beter weer.
Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 ab 07:01 IC 706 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 08:50
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:02 TER43934 Amiens Sa, 21.11.15 an 11:21
Amiens Sa, 21.11.15 ab 11:53 IC 2013 Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 an 12:54
Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 ab 15:30 TER67573 Lille Europe Sa, 21.11.15 an 17:01
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 19:08 (of 1/2/3 uur later) Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 an 20:58 4
Opzich is dit ook een prima route. Andersom is geen optie, want dan moet je ķf 8:02 uit Lille of 12:02, omdat er natuurlijk 's ochtends amper treinen rijden tussen Amiens-Tergnier.
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:06 TER43808 St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 an 11:57
St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 ab 12:47 TER47916 Tergnier Sa, 21.11.15 an 13:00
Tergnier Sa, 21.11.15 ab 13:57 TER48624 Amiens Sa, 21.11.15 an 15:02
Amiens Sa, 21.11.15 ab 16:38 TER43917 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 17:58
James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Op donderdag 19 november 2015 20:08 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Die Pass GrandTER heb ik ja, hoewel die net 3 weken verlopen is. Pass GrandTER is alleen voor retourtjes, niet voor enkele reizen (zover ik weet). Maar als ik zo ff naar de planner kijk, zou dit zelfs goedkoop met zo'n Pass GrandTER gekund hebben, als alles binnen Nord-Pas de Calais had gelegen. Nu kom ik inderdaad in Picardie.
Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef greavy het volgende: Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Prima oplossing
En je hebt gelijk, die Grand'TER geldt alleen voor retourtjes. Picardie heeft dan wel weer de Pass'Évasion:
quote:
Afin de permettre un accčs aux loisirs toute l’année la Région Picardie et SNCF proposent la carte PICARDIE PASS'ÉVASION permettant d’effectuer des trajets ā prix réduits. Cette carte annuelle vous permet de voyager ā bord des TER PICARDIE. Valable 1 an, au prix de 30 ¤ , vous pourrez ensuite faire le plein d’avantages:
VOUS POURREZ BÉNÉFICIER DE BILLETS Ā TARIFS RÉDUITS SUR PRÉSENTATION DE VOTRE CARTE: • 25 % de réduction du lundi au vendredi • 50% de réduction les week-ends et jours fériés • 1 CARTE = 4 BÉNÉFICIAIRES !
Le titulaire d’une carte PICARDIE PASS’ÉVASION peut voyager avec 3 accompagnateurs et les faire bénéficier des męmes avantages !
OFFRE VALABLE SUR VOS TRAJETS: • En Picardie • De la Picardie vers Paris et de Paris vers la Picardie • De la Picardie vers la Haute Normandie.
heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 19 november 2015 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende: heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Houten vloer, muur en plafond en hooibalen als stoel.
Er hangen kaarsen aan het plafond om wat licht te geven.
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders.
Wat loop je nou te janken man. Is er wat nieuws onder de zon of zo? Wollige PR lulkoek aan de ene kant, realiteit aan de andere kant. Gapend gat er tussen. What else is new.
De NS heeft er juist voor gekozen om de treinsamenstelling van de Intercity Direct van ‘Getrokken rijden’ naar ‘Sandwichbedrijf’ te veranderen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Eerst moest de locomotief aan het einde van elke rit omrijden om te keren. Dit proces levert in de praktijk regelmatig problemen op waardoor de dienstregeling wordt ontregeld.
KUNNEN JULLIE DAN HELEMAAL NIKS ALLEEN?? STELLETJE HUFTERS