Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 23:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-11-2015 11:40:26 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 november 2015 @ 23:54 |
Mee eens. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 23:55 |
Deze mag in de oubliette, even een mod vragen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 23:57 |
Oh, ik was eigenlijk van plan je het voordeel van de twijfel te geven. Naja, sommige keuzes worden voor me gemaakt ![]() | |
Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 23:59 |
De waarheid is hard, excuses. | |
boriq | zondag 15 november 2015 @ 00:00 |
Ik ga er maar niet op reageren, had wel andere dingen aan mijn hoofd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 00:01 |
Nou ja, je kunt natuurlijk PROBEREN normaal te doen. Bij mij lukt het weleens, zelfs ![]() | |
Peter | zondag 15 november 2015 @ 00:02 |
Merode had zich graag laten ondervragen, en plein publiek willen strippen en zich laten visiteren door 3 militairen? Dat is dan duidelijk, maar dat heeft weinig met het treinentopic te maken... | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 00:03 |
He ik sta in de OP ![]() Gznde Drentse boy zkt leuke Eva ofzo | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 00:03 |
Schijnveiligheid gaat het over, het willen geloven dat treinen worden gecontroleerd en grenzen dicht zijn.... | |
Peter | zondag 15 november 2015 @ 00:04 |
Open een topic in BNW, POL, TRU of TRV... Dahaag ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 00:05 |
Dan kun je het bij alle politici wel noemen. Gekken hou je gewoon niet tegen. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 00:07 |
nee niet TRV ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 00:08 |
Ik ben overigens ook verre van socialist, maar ik zie niet hoe Hollande zijn burgers voor de gek zou houden. Volgens een vriend van me uit Frankrijk (die als landbouwer ook regelmatig het systeem daar vervloekt) heeft de geheime dienst in Frankrijk veel macht en doet niet onder voor bv Britse diensten. Als Hollande iemand zou willen hebben omgelegd, dan kan dat geregeld worden. Maar goed, laten we het over treinen gaan hebben ofzo ![]() | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 00:09 |
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting. Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert..... | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 00:10 |
Heb je daar weer een topique lopen? ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 00:11 |
Ja want autobommen leveren naast de inzittenden natuurlijk nooit slachtoffers ![]() | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 00:13 |
Dat zeg ik absoluut niet, ik zeg dat ik mij voor 100% per ov verplaats....... | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 00:15 |
Het is geen discussie voor in dit topic, maar wat jij nu zegt slaat als een lul op een drumstel. Jouw trein kan nog zo goed beveiligd zijn, als diezelfde terrorist bij het station uit zijn auto stapt en zich opblaast precies op het moment dat jij het station verlaat ga je er alsnog aan. Schijnveiligheid dus. Maar goed, het gaat hier over treinen, dus een mooi filmpje voor de zaterdagavond: | |
Fred | zondag 15 november 2015 @ 00:20 |
Wat een laf toetertje voor een 189-er. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 00:31 |
Neuh. Laatste was Spitsbergen. Wel even genoeg lijkt me ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 01:11 |
De gemiddelde auto toetert harder.. | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 01:28 |
Wuppertal krijgt nieuwe zweeftreinen! Een koprijtuig is vandaag gepresenteerd. Foto's hiero (facebook-album). | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 01:42 |
Ook maar weer eens naar toe gaan als ze in dienst komen dan... | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 01:43 |
Maar eerst nog wat anders:https://www.facebook.com/events/934242039996767/ | |
James1988 | zondag 15 november 2015 @ 01:47 |
Nee toch? | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 01:58 |
| |
Yreal | zondag 15 november 2015 @ 08:45 |
Weer een voorwerp op het spoor tussen Rotterdam en Breda. Hopen dat het weer loos alarm is ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 09:05 |
Gisteren met mijn neefje en pa een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Dit was de 2e keer in 5 maanden geloof ik. Voor neefje van 5 was het geweldig, ik vond het wel meevallen. Jammer dat je bijna nergens in kan van de cabines van oude treinen. Ergens logisch gezien de historische waarde, maar toch. Zou graag mijn neefje wat willen vertellen over treinen enzo. Anyways, ik spotte de FYRA nog op dat terrein ![]() | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 09:28 |
Inzet Vee vandaag: 441 - 5200 > gekoppeld met 451 451 - 5200 > gekoppeld met 441 465 - 5200 446 - 5200 454 - 9600/4400 479 - 6900 452 - 6800 463 - 6800 456 - 7500 5200 = Sprinter Tilburg Universiteit - Eindhoven vv 9600 = Sprinter Deurne-Den Bosch vv 4400 = Sprinter Den Bosch-Nijmegen vv 6800 = Sprinter Roermond-Maastricht Randwyck vv 6900 = Sprinter Sittard-Heerlen vv | |
Duvel | zondag 15 november 2015 @ 09:56 |
Grappig, de 963 reed vrijdag aan het eind van de middag solo Utrecht C binnen. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 09:59 |
hier in Deventer stonden er gistermiddag ook een paar voor mijn neus ![]() | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 10:12 |
441 staat nu in de tuin te Eindhoven, 451 rijdt weer solo... Het Vee tussen Apeldoorn-Almelo/Enschede lijkt vandaag niet actief. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 10:33 |
gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk... | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 10:37 |
Gister reed er een V tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan. Denk dat dit voor mij de laatste keer was. Wel leuk, neefje van 5 had er nog nooit ingezeten zei die. Mooi. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 10:37:20 ] | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 10:39 |
ik had er vorige week toevallig ook nog eentje tussen Arnhem en Ede, ik moest hem nog nemen ook want de IC was al weg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 10:41 |
Nieuwe smoes: roodharige panda. | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 10:56 |
http://www.ns.nl/over-ns/(...)en-op-het-spoor.html Tja zo kan ik het ook. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 11:07 |
Ah, de jaarlijkse sorrypagina is weer online. Whatever. | |
Duvel | zondag 15 november 2015 @ 11:08 |
Die is een paar jaar geleden ook al ontsnapt... | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 11:20 |
Ze hebben sinds een paar weken een splinternieuw verblijf. | |
Anne | zondag 15 november 2015 @ 11:41 |
Een trein koppen nog harder. Open je de volgende keer even een nieuw topic zoals het hoort? | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 12:35 |
Een trein koppen is niet bevordelijk voor de gezondheid. | |
Fixers | zondag 15 november 2015 @ 12:42 |
Gaat Vaartsche Rijn dan nóg niet open? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 12:49 |
Iedereen staat maar zomaar in de OP tegenwoordig. Wie weet nog wie Scarlet_Dragonfly is? | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 12:55 |
Oh ja, nou ja dat wel, maar daarvan heb ik het bordje al een maand of 8 geleden gescoord ![]() | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 12:56 |
Volgens mij niet, dat wordt pas december 2016 geloof ik. http://www.duic.nl/nieuws(...)steld-tot-eind-2016/ | |
Anne | zondag 15 november 2015 @ 12:57 |
Ik val niet onder iedereen. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 12:57 |
"Kinderen in verongelukte TGV" Aan boord van de Franse trein die gisteren ontspoorde,waren ook kinderen. Dat zegt het Franse spoorbedrijf SNCF. De hogesnelheidstrein verongelukte bij een testrit bij Straatsburg.Er waren tien doden en 32 gewonden. Het is niet duidelijk hoeveel kinderen er in de trein zaten en of ze onder de slachtoffers zijn.De SNCF onderzoekt nog hoeveel mensen er in de trein zaten die daar geen toestemming voor hadden. Gisteren werd gezegd dat er 49 technici in de trein zaten. Het ongeval gebeurde op een nieuw spoor tussen Straatsburg en Parijs.Bronnen zeggen dat de trein te hard reed. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 12:59 |
needless to say: de verneukte opmaak betekent "Bron: Teletekst". | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 13:01 |
![]() ![]() | |
Fixers | zondag 15 november 2015 @ 13:18 |
Spraken we hier niet een paar dagen geleden schande van die spoorwegovergang die niet in gebruik mag worden genomen vanwege bureaucratie. Doen we hier dus exact hetzelfde. Hoe lang ligt Vaartsche Rijn al klaar voor gebruik, sinds eind 2014 toch? Maar het mag nog niet open vanwege een bezwaarprocedure, maar het zal toch wel open gaan. Alleen een beetje later, omdat regeltjes. | |
Peter | zondag 15 november 2015 @ 13:21 |
![]() ![]() | |
Blistering | zondag 15 november 2015 @ 13:22 |
Geen idee. Ik hoop er ooit nog in te komen als zelfbenoemd VIRM-lover ![]() | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 13:31 |
Het station is al klaar voor gebruik ja, maar de sporen liggen er nog niet allemaal. Daardoor is er geen dienstregeling mogelijk met stoppende treinen (voor zover je überhaupt langs het perron komt nu) | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 13:44 |
Zorg dat je de laatste post hebt en een nieuw topic moet openen, kun je jezelf erbij opnoteren ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 13:45 |
Damn ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 13:47 |
Gemeenteraad spreekt specialisten over treinproblemen rond Schiphol Nergens in Nederland is het treinverkeer zo vaak gestremd als rond Schiphol. Reden voor de gemeenteraad een bijeenkomst met specialisten te organiseren. Raadslid Bart Vink (D66) nam het initiatief voor de avond. 'We gaan praten over de door velen ervaren problemen bij Schiphol. Die raken iedereen in Amsterdam en de regio', zegt Vink. 'Reden voor de raadscommissie Infrastructuur en Duurzaamheid van Amsterdam om deze bijeenkomst te organiseren. Duidelijk moet worden wat er nu precies aan de hand is, wat de effecten van de treinverstoringen zijn op het functioneren van de luchthaven, de economie en de bereikbaarheid van stad en metropoolregio Amsterdam. En wat er aan te doen is.' Op dinsdagavond 24 november zijn in de raadszaal van de Stopera vertegenwoordigers aanwezig van Schiphol, ProRail, NS, Rijk, reizigers- en ondernemersorganisaties en de wetenschap. Publiek is bij de bijeenkomst, die om half acht 's avonds begint, welkom. Het Parool | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 13:51 |
De gemeenteraad van Schiphol of toch die van Schubbekutteveen? | |
Duvel | zondag 15 november 2015 @ 13:53 |
Gezellig een dagje mee met papa? | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 13:59 |
Dat mag hier al een tijdje niet. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 14:25 |
straks krijgen we nog de conclusie dat de machinst was afgeleid door zo'n gezellig een dagje mee reizend kind ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 14:30 |
Het zo helaas zomaar kunnen ... | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 14:37 |
Of Flodder450? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 14:37 |
Nou inderdaad ![]() | |
James1988 | zondag 15 november 2015 @ 14:48 |
Crientj heb ik hier ook al in geen tijden meer gezien. | |
boriq | zondag 15 november 2015 @ 14:49 |
is het niet wat meer bescheiden om dat te laten doen door iemand? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 14:57 |
Nee, maar die spreek ik op FB nog weleens ![]() ![]() | |
Peter | zondag 15 november 2015 @ 15:07 |
Dan kun je wachten tot in eeuwigheid ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:10 |
Tsja... Je kunt er maar druk mee zijn. | |
Blistering | zondag 15 november 2015 @ 15:11 |
Ik vind het allemaal enigszins overdreven. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:11 |
Ja, ik dus ook. | |
ReisT | zondag 15 november 2015 @ 15:15 |
Er zullen wel een paar nieuwe bordjes te scoren zijn door de naamswijzigingen. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:15 |
Naamswijzigingen? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:16 |
Veenwouden -> Feanwâlden Zwaagwesteinde -> De Westereen Enschede Drienerlo -> Enschede Kennispark En nog drie die ik zogauw even niet kan oplepelen. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:17 |
Sorry wat? ![]() ![]() ![]() Stelletje separatisten ![]() en de Park-hype is blijkbaar nog niet voorbij? Europapark, Science Park, Media Park, Gezondheidspark, en nou dit weer ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:19 |
En dan is De Westereen ook nog plaatselijk Fries want in Standaardfries hoort het De Westerein te zijn ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:20 |
Deventer -> Deventer Fles Park ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 15:20 |
Wâldfrysk ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:21 |
We lijken wel Zuid-Korea onderhand, daar heet ook iedereen Park. Of Kim. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 15:21 |
Lee ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:21 |
ja of Lee. Maar dan heb je het wel gehad ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:24 |
Ohja nog eentje: Eindhoven Beukenlaan -> Eindhoven Strijp-S ![]() En dan waren er nog twee. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:24 |
Deventer Colmspark Den Haag Ypenpark Leeuwarden Camminghapark Enschede de Eschpark Berlin Hauptbahnpark Moet niet gekker worden allemaal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:24 |
Nee dat was een carnavalsgrap toch? TOCH?? | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:24 |
Helaas ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:25 |
![]() Amsterpark Centraal? | |
Peter | zondag 15 november 2015 @ 15:26 |
Amsterdam Westerpark Oost ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 15:27 |
Helaas niet | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:27 |
Ohja Schiphol -> Schiphol Airport. Nog eentje.. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:29 |
Schiphol Vliegtuigpark ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:31 |
Zal je zien he. Dat het na 12 uur nog een uur of drie duurt voordat alles weer volgens het boekje rijdt ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:33 |
Ohja Dronrijp wordt Dronryp. Dat zijn ze allemaal. Resumé Overflakkee: Veenwouden -> Feanwâlden Zwaagwesteinde -> De Westereen Enschede Drienerlo -> Enschede Kennispark ![]() Eindhoven Beukenlaan -> Eindhoven Strijp-S ![]() Schiphol -> Schiphol Airport Dronrijp -> Dronryp. | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 15:36 |
Nou, daar kom ik m'n bed niet voor uit hoor. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 15:36 |
Mja, dat is wel een nuttige vanwege alle toeristen | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 15:45 |
Voor toeristen mag je Amsterdam Zuid wel ombenoemen in 'Not Amsterdam Central Station' ![]() | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 16:35 |
Een minuut NS, een minuutje maar. [/lief dagboek] | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 16:43 |
NS steekt liever zijn energie in symboolpolitiek dan in dingen die echt iets uitmaken. Maar ja, what else is new. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 16:45 |
De NMBS heeft de systemen ook weer piekfijn op orde:
| |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 16:49 |
Ze benoemen het beestje ten minste. Hier wordt dat niet eens correct gedaan | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 16:52 |
Ik had net een achterlicht aansluiting, gratis +30 | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 16:52 |
ook zou voor Nederlandse begrippen best knap zijn ![]() Hier is het "enigszins correcte en poging-tot-volledige informatie kan bekomen worden bij de medereiziger met de hipste smartphone". | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 16:53 |
Morgen had je hem gehaald, met dank aan IS ![]() | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 16:58 |
Gaat de goede kant op op OVinNL. Deadlock eruit (Kilometervreterzesenveertig mist je!) en ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 16:59 |
Oh ja? Kom er al tijden niet meer ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 17:00 |
Altijd handig ![]() | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 17:07 |
Ik heb mijzelf daar verbannen. | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 17:07 |
Morgen weer fietsen. Wel nog steeds veel issues. Wel of niet gaan komend weekend. | |
Prins_Pils | zondag 15 november 2015 @ 17:08 |
Ik denk dat het bij mij ook niet heel lang meer gaat duren. Hier is het gezelliger ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 17:16 |
wat is er komend weekend? ![]() | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 17:18 |
Ik heb tickets voor een weekend Parijs | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 17:22 |
Oh ik dacht een forummeet van OVNL ![]() | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 17:42 |
men vergeet de terroristische aanval in Libanon, het Russische vliegtuig dat uit de lucht gehaald was en dergelijke nu wel weer... | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 17:56 |
Maar dat Vee tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan schijnt daar te rijden vanwege de gladde sporen en een tekort aan SLT's, nu SGM massaal het laat afweten, meldde de HC vanmiddag. | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 17:56 |
Haha, ken het hele forum niet, maar staat keurig op vermeld wie er verbannen is ja ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:00 |
Als je nou EEN treinserie kunt opheffen is het toch wel dat museumpendeltje. Sjongejonge zeg ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 18:05 |
Hoezo, die betalen allemaal volle pond. Kassa. Schijt aan vaste klanten die vrij reizen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:12 |
"vrij" reizen ![]() | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 18:18 |
WeekendVrij 1e klas wordt wel weer ¤6 goedkoper. Als het goed is, blijft deze actie van ¤39 volgend jaar gewoon doorlopen. | |
Darkwing_Duck | zondag 15 november 2015 @ 18:18 |
Disneyland gaat woensdag weer open... | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:20 |
Kan alleen maar betekenen dat ze volgend jaar NOG meer hinder in de weekends plannen. | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 18:20 |
Vreemd, omdat tweede klas omhoog zou gaan van 29 naar 33... Zou het ook gelden als je al weekend vrij eerste klas hebt? Scheelt toch 108 euro op jaarbasis. | |
Darkwing_Duck | zondag 15 november 2015 @ 18:21 |
Pretrondjes maken is voor mij pas vrij reizen en dat kan niet meer.... ![]() | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 18:23 |
museumpendel is je abonnement ook gewoon geldig op hoor | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 18:26 |
Een kennis heeft een verlenging per 6 januari 2016 voor ¤39 gekregen. Een ander die pas ergens volgend jaar verlengen kan, heeft zijn abonnement opgezegd (die hij al meer dan een jaar heeft) en opnieuw aangevraagd voor ¤39. Maar tegen hem zei iemand van de Klantenservice dat die ¤39 blijft gelden, maar dat het nu nog als "aanbieding" gepresenteerd wordt. Maar dan kon hij pas in september die ¤6/maand besparen, dus heeft hij het toch opgezegd+opnieuw aangevraagd. Ben benieuwd of het klopt dat het zo blijft. | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 18:26 |
Zonder die toeslag van voorheen ![]() | |
dennistd | zondag 15 november 2015 @ 18:34 |
Maar opzeggen en opnieuw aanvragen moet toch 2 maanden tussen zitten, of mag het al wel eerder? | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 18:34 |
Officieel? 2 maanden. Maar het lukt je wel eerder.... Hij had hem opnieuw aangevraagd zodra hij het van zijn kaart af had gehaald, en kon het even later weer ophalen. | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
Klopt, maar veel dagjesmensen denk ik? Die dagje weg gaan en geen OVC hebben? | |
greavy | zondag 15 november 2015 @ 18:39 |
Die Panda die vanochtend het treinverkeer lam lag rondom Rotterdam, was niet zeker van of deze rondom de sporen was. Maar omdat men het beestje nergens kon vinden, heeft men uit voorzorg het treinverkeer lamgelegd zodat ook langs de sporen gezocht kon worden. Inmiddels is het beestje weer terecht. | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 18:45 |
Zijn weinig objecten waar dat beestje zich achter zou kunnen verschuilen toch? | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
Het is geen olifant he ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 18:48 |
Wat is er met panda's? Staat ook in de TT? | |
DeaDLocK2K | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
Er was een kleine rode panda ontsnapt in Blijdorp en daardoor was al het treinverkeer stilgelegd. Dubbel ERRUG omdat Blijdorp voorzitter is van de kweekvereniging. Ofzo. | |
HaverMoutKoekje | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
| |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:50 |
Ja. Dubbel nietboeiend dus want ze zitten zelf op de eerste rij om een nieuwe te kweken ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Ja bij 'rode panda' denk ik aan een opgevoerde, overdekte stofzuiger van Italiaanse makelij | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
gekkehuis ![]() | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Oh OK. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:15 |
Een tekort aan SLT is wel te verklaren, omdat ze voor wat onderhoud allemaal langs Haarlem moeten | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 19:23 |
Allemaal net nu ze het hardste nodig zijn natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:29 |
Alles is keurig ingepland en het tempo zou vrij hoog liggen met rond de 12 dagen per stel voor een lange termijn onderhoudsbeurt | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 19:38 |
en waarom hebben ze dat niet in de herfstvakantie gedaan dan? Als "minder mensen de trein nemen"? | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:39 |
Jij wilt 130 treinstellen in 2 weken tijd gaan onderhouden? Succes | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 19:40 |
onvermogen dus ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:48 |
neuh, het is ook weer niet zo dat extreem veel materieel aan de kant staat voor revisies of iets dergelijks. Wel met defecten, maar dat is zoals gewoonlijk SGMm. | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 20:01 |
Watergraafsmeer, Haarlem, Onnen Maastricht? Drieploegendienst. Gas dr bij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 november 2015 @ 20:07 |
Oh ja, onwil ook ![]() | |
Yreal | zondag 15 november 2015 @ 21:00 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 15 november 2015 @ 21:04 |
Italiaanse kwaliteit. | |
Basekid_NZ | zondag 15 november 2015 @ 21:09 |
Zelfs Polen heeft betere hogesnelheidstreinen dan NL ![]() | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 21:12 |
Que? Zijn gewoon Frans hoor | |
DeaDLocK2K | zondag 15 november 2015 @ 21:13 |
Oh ik dacht dat dat die AB meuk was. | |
James1988 | zondag 15 november 2015 @ 21:16 |
Neen, is van Alstom. Ze zijn wel gebouwd in Italië (Savigliano). Toen het Fyra-drama zich voltrok heeft een Alstom-directeur gezegd dat NS zo zou kunnen aansluiten bij de PKP-order, want de productielijn was nog in volle gang. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 21:17 |
Alsof ze daar de mankracht voor hebben | |
derLudolf | zondag 15 november 2015 @ 21:21 |
Genoeg werklozen, en dat soort beroepen levert wat op voor de economie. Omscholen maar ![]() | |
b2py | zondag 15 november 2015 @ 22:01 |
Schrijf het maar vast in uw agenda. April 2017 gaat Assen 15 dagen plat om de sporen te herleggen, te vernieuwen en de perrontunnel in te schuiven. Zelfde jaar wordt de boog in Hoogeveen aangepakt, maand wordt niet genoemd. | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 23:11 |
Weet iemand hoe lang de perronsecties zijn op asd? Dus van a naar b(wissel)? Kan ik die 700 meter gewoon door 3 delen? | |
GlennQuagmire | zondag 15 november 2015 @ 23:21 |
https://www.prorail.nl/si(...)lengten_10-2015.xlsx Daarin staan de nuttige perronlengtes | |
Merode32 | zondag 15 november 2015 @ 23:30 |
Merci | |
Merode32 | maandag 16 november 2015 @ 00:07 |
Dat betekend dus dat perron 13c maar 49 meter is ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 00:20 |
Oh dat zou heel goed kunnen ![]() ![]() | |
Merode32 | maandag 16 november 2015 @ 00:26 |
Zal ik morgen doen. Ik begrijp zo wie zo weinig van het document. Als ik 54(c) 171(b) en 257(a) optel kom ik op 482 uit terwijl de nuttige lengte van abc 685 meter is? Waar zit dat verschil dan in? Ik begrijp dat wissels enzo moeten vrijgehouden worden maar dat verklaard het verschil toch niet? | |
ReisT | maandag 16 november 2015 @ 00:36 |
Je moet de afstand tussen de seinen en de wissels ook meerekenen, zo is de afstand tussen sectie a en sectie b alles bij elkaar best groot, zoals hier bijv goed te zien is:![]() | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 00:36 |
Tussen wisseltong en vrijbalk op een 40km-wissel zit toch met gemak een meter of 35-40. Er liggen er drie in spoor 13. Metertje of 5 á 10 per wissel erbij voor het sein dat het wissel afdekt, én nog eens 10 meter marge vóór het sein. Spoor 13a en 13b worden gescheiden door een kruiswissel dus daar ben je nog wat meer aan kwijt. Het zou zomaar eens kunnen kloppen hoor. | |
Merode32 | maandag 16 november 2015 @ 00:40 |
Ja als je het zo uitleg zou het kunnen, je hebt er veel meer verstand van dan ik. Maar dat betekend praktisch toch dat 13c nooit los gebruikt kan worden? | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 00:42 |
Nee, dat kan inderdaad niet. 13c is een verlengstukje van 13b. | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 01:16 |
Men sleutelt toch ook in Onnen aan SLT's? Ik kreeg vorig jaar nog een vacature in de mail dat ze machinisten zochten die SLT's van Zwolle naar Onnen wilde brengen 's nachts. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 01:19:41 ] | |
Peterselieman | maandag 16 november 2015 @ 01:22 |
Corrosiebehandeling aldus Railwiki en af en toe wat klein onderhoud, omdat Zwolle - Onnen nu eenmaal sneller is dan Zwolle - Leidschendam. Dat laatste zal in de toekomst wel minder worden als NedTrain een nieuwe hal in Zwolle neer heeft gezet. Dan kan daar klein onderhoud uitgevoerd worden. | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 01:42 |
Huh wat heb ik gemist? | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 02:07 |
Ah. Waar komt die nieuwe hal in Zwolle? Die oude hal is nu vaak het IJspaleis met die sculpturen. | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 03:04 |
Op Zwolle Rangeer of Zwolle Goederen, volgens mij zijn ze daar nog niet over uit. Het wordt in elk geval zo'n eensporig geval als ook in Utrecht en Den Haag staat: http://www.nedtrain.nl/diensten/technische-centra/ | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 03:25 |
Interessant. In Groningen staat ook een putspoor met een werkplaats. Daar staat zo heel af en toe een ICM of Virm. Daar doen ze niet echt veel. | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 05:16 |
Zwolle rangeer is het stuk aan de Meppel kant? En goederen ligt aan de IJssel? | |
TemulMelvin | maandag 16 november 2015 @ 08:09 |
Komt op Zwolle RGS, dat is het stuk vanuit Zwolle links voor de Ijsselbrug. | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 08:27 |
Eigenlijk zouden ze Onnen en Maastricht sowieso moeten sluiten en dichter bij de randstad moeten brengen. Eindhoven en Lelystad bijvoorbeeld. | |
Mr_Klaasje | maandag 16 november 2015 @ 09:28 |
Jij was het dus toch... Ik was er ook. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 09:47 |
Porno: | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 11:09 |
Ah, je hebt mij gespot? ![]() | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 11:52 |
De werkplaatsen zijn destijds juist in uithoeken van het land gebouwd voor de werkgelegenheid. En als je het materieel in een omloop gooit die in Groningen of Maastricht komt hoeft de afstand ook geen probleem te zijn, maar zolang ze dat niet voor elkaar krijgen hou je veel lege kilometers. | |
ReisT | maandag 16 november 2015 @ 12:02 |
Dat worden dus veel lege km's voor de NS Flirts. | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 12:04 |
Heel veel, compleet waardeloos. | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 12:15 |
Als ik de inzet bekijk wel ja:Handiger zou geweest zijn om ze in Onnen te gaan onderhouden en ook Zwolle-Groningen er mee te gaan rijden. Dan hoef je alleen (Zutphen-)Deventer-Zwolle leeg te rijden. | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 12:20 |
Of gewoon in Nijmegen, maja, zal wel weer druk uit Den Haag zijn. | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 12:51 |
Tuurlijk niet, denk dat men in die trein gemiddelde net zo kent zit als bijvoorbeeld de IC van Nijmegen naar Den Helder. Dan wil je wel IC materiaal en wat comfort | |
Mr_Klaasje | maandag 16 november 2015 @ 13:19 |
Jup.. Ik zag je nog in de rij staan bij het restaurantje.. Ik had je al eerder gezien en dacht, waar ken ik die kop toch van? Even later dacht ik het te weten. | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 13:38 |
Volgende keer gewoon even handje schudden hoor ![]() | |
MTL | maandag 16 november 2015 @ 13:58 |
Zo, de Gouda - Alphen Flirts lijken er nu echt aan te komen. Handleidingen voor de machinisten zijn inmiddels beschikbaar (zowaar in het Nederlands, hoewel dat wel nog wat bijgeschaafd mag worden ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 16-11-2015 14:10:32 ] | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 14:17 |
Nog 1,5 week ![]() | |
ReisT | maandag 16 november 2015 @ 15:02 |
Het zijn maar kleine treintjes en ze hoeven niet hard te kunnen (Gouda-Alphen is toch max 100 ofzo?), dan lijkt twee aangedreven assen toch ook ruim voldoende. | |
MTL | maandag 16 november 2015 @ 15:13 |
Klopt helemaal, maar iets meer aangedreven assen zou, zeker in de herfst, geen overbodige luxe zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat deze treinen qua specs toch wel behoorlijk gelijk aan de NS Flirts zouden zijn. Maar ja, twee verschillende orders. | |
ReisT | maandag 16 november 2015 @ 15:53 |
Ik kan me anders niet voorstellen dat de specs echt veel verschillen. Twee aangedreven assen is gewoon standaard voor een tweetje bij Stadler, omdat het vermogen per as zo groot is. Ik snap dat meer aangedreven assen zinvol kan zijn maar in dit geval zou het forse overkill zijn. Waarbij je ook nog af moet vragen of de bovenleiding het aankan (dit is zo'n lijntje waar de maximale stroomafname lager is dan gebruikelijk). Die max 140 kan ook gewoon een keuze zijn: geen toelating aanvragen voor 160 omdat ze dat toch never nooit gaan rijden. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 15:56 |
Van een groepsfoto met wat straatmuzikanten, antifa's en nog wat linkse daklozen ![]() | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 16:15 |
Zeg, als die CAFjes toch meteen 3 kV lusten... waarom sturen we de dan niet vanuit Den Bosch via Breda naar Antwerpen zodat de Benelux dat ommetje bespaard kan blijven? | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 16:25 |
Niet IC-waardig? ![]() | |
ReisT | maandag 16 november 2015 @ 16:28 |
Wie zegt dat het een IC moet zijn? De Belgen rijden ook met stoptreinmaterieel op de HSL4. ![]() Sinds wanneer lusten de CAFjes eigenlijk 3 kV ? Los daarvan willen de Belgen er vast niet aan meewerken. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 16:30 |
Want dat heb je nodig op een afstand van 20 minuten? | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 16:35 |
Ik weet niet hoe ver Den Bosch - Antwerpen is maar geen 20 minuten. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 16:48 |
Ik bedoelde dus het doortrekken van de sprinter uit, niet een nieuwe treinserie ![]() Iets anders, de bestuurder van de TGV die eergisteren verongelukte nabij Straatsburg heeft verklaard dat hij 176 km/h reed. De boog is ontworpen voor een commerciële maximumsnelheid van 160 km/h, dus dat zou goed moeten gaan (Vmax + 10%). | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 16:54 |
Had u het al gehoord? Dit weekend weer sneeuw he ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 16:55 |
Succes dalek deadlock, die van 17:17 uit Deventer naar Zwolle valt uit, dus dubbele drukte voor jou straks.. Ik pak bus 81. | |
Mr_Klaasje | maandag 16 november 2015 @ 17:03 |
Zal ik doen! | |
Mr_Klaasje | maandag 16 november 2015 @ 17:04 |
Dat zou betekenen dat de spoorbevestiging niet deugde of de spoorstaven niet goed waren. | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2015 @ 17:15 |
In België wordt de IC Charleroi-Zuid - Antwerpen Centraal met Desiro's gereden, dan kan een FLIRT ook wel naar Antwerpen rijden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 17:41 |
Ja, leverworst is smerig, dus kan een kerstboom ook wel blauw zijn ![]() | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 17:43 |
In Japan was vandaag een bovenleidingsstoring. De trein werd geëvacueerd en iedereen liep keurig achter elkaar door de rails. Let vooral even op de baanwerker die een verontschuldigende buiging maakt naar de reizigers.![]() Een foto die in Nederland nooit gemaakt zou kunnen worden. | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 17:50 |
Jazeker, niets mis met een mooie blauwspar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:09 |
Hè toch. Wat een teleurstellende ervaring. Eerst 5 km door de regen gefietst. Kom ik in Zutphen, trein rijdt niet. Nou ja, het is maar een kort stukje, en de bus vertrekt 3 minuten na de trein. Pak ik de bus wel. De bus van 3 minuten na de trein die niet rijdt, komt 5 minuten later in Deventer aan dan de trein van een half uur later. EN kost 40 cent meer. Weten we dat ook weer hmm. Hoe kort het te overbruggen stuk ook is, als de trein uitvalt wacht je gewoon op de volgende. NIET de bus. NOOIT de bus. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 18:13 |
Bussen zijn een soort AIDS maar dan erger. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:15 |
Ja, aan AIDS ga je op een gegeven moment gewoon dood en dan is het voorbij. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 18:19 |
AIDS is tegenwoordig een chronische ziekte. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:22 |
Ja, bussen ook. | |
Peterselieman | maandag 16 november 2015 @ 18:23 |
De gevaren die jij ziet vallen genoeg mee. Hier in het noorden met de D-GTW wordt er zelfs bij gladde sporen behoorlijk op tijd gereden | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 18:24 |
Fiets? Fiets? Ben jij ook zo'n droeftoeter die zo'n ding meeneemt in de trein? ![]() | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 18:26 |
Of heb je gewoon een fiets in Zutphen? | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:28 |
Dat dus. Zutphen heeft een meer dan uitstekende fietsenstalling ![]() Met digitale displays die aangeven in welke sectie er hoeveel plekken vrij zijn. Met genoeg plekken sowieso. Met camerabewaking. Met een ingebouwde fietsenmakert voor al je kleine probleempjes. EN GRATIS ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:29 |
Als het een lekkere zonnige zomernamiddag geweest was was ik wel op de fiets doorgereden ![]() | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 18:55 |
Dat hebben ze op heel veel plakken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 18:58 |
Dat maakt het niet minder fantastisch, net zoals aidsremmers bussen niet minder kut maken ![]() | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 19:00 |
Klopt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 19:01 |
Op ![]() ![]() ![]() inb4 "Tsja dan noem je ook een rattenhol" ![]() | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 19:02 |
Ede-Wageningen ![]() | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 19:05 |
Dat probleem heb je op wel meer stukken... | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 19:15 |
ga het eens oplossen dan, bussenbaas ![]() | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 19:40 |
Voorbereiding winter op het spoor 2015-2016 Je vroeg hier laatst iets over Fles? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 19:52 |
Lalala kutverhaal. Dank je ![]() | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 19:58 |
![]() | |
Ajaxfan | maandag 16 november 2015 @ 21:02 |
Eerste sneeuwvlokken des doods waarschijnlijk zaterdag. Let the fun begin. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 21:03 |
Leuk. Slagje Deventer - Hoorn gepland ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 november 2015 @ 21:04 |
Dat gaat mis bij Barneveld, Hilversum en Purmerend ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 21:11 |
Fijn Harrie, bedankt. ![]() | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 21:12 |
Interessant om te lezen dat ProRail de ontijzelschakelingen definitief overleden verklaart. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 21:20 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)ijden-bij-ijzel.html Die "lege ritten" KUN je natuurlijk ook, als je verkankerde hoofd op het idee kan komen, gebruiken om reizigers te vervoeren. Maar nee, nog steeds is "de duidelijkheid van reizigers op een bevroren perron laten staan" blijkbaar te prefereren boven het proberen ze te vervoeren. Opnieuw, iedereen die hiermee komt, weg ermee. Gewoon, net zo lang weg met iedereen totdat ze met iemand komen die echt mensen wil vervoeren. Het doekoes harken zonder een product te leveren is nu echt wel goed afgelopen. | |
Peterselieman | maandag 16 november 2015 @ 21:23 |
Tsja, hij is niet van de sneeuwweb ![]() | |
_JdM_ | maandag 16 november 2015 @ 21:24 |
Dit wordt toch al jaren in de nacht gedaan? Je weet wel, wanneer de meeste mensen toch echt zich nog een paar keer omdraaien. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 21:25 |
Als ik het goed lees gaat dit om treinen in het holst van de nacht, en dan ook alleen als het nodig is. Of je daar reizigers blij mee maakt? | |
Peterselieman | maandag 16 november 2015 @ 21:25 |
Die lege ritten zullen wel iets uithalen, maar veel minder dan vroeger. De treinen verbruiken veel minder energie, waardoor de bovenleiding nauwelijks warm meer wordt en de ijzel niet zomaar wegsmelt. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 21:31 |
De treinen verbruiken niet per se veel minder energie eah, de techniek is dusdanig anders dat het opgenomen vermogen veel efficiënter is. Met rijweerstanden warm je de bovenleiding op omdat je het volledige vermogen van de trein uit de draad zuigt. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 21:38 |
alsjeblieft zeg, we hebben het hier toch niet over noord-Lapland of zo zeg. Christus te paard, dat dit überhaupt een issue is ![]() | |
Blistering | maandag 16 november 2015 @ 21:40 |
Het is Nederland, álles is hier een issue ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 21:41 |
Het 's nachts openhouden van een stations kost klappen met geld schijnbaar. Allemaal enge terroristen die gevaarlijk zijn, ook al is het totaal aantal doden vanwege 'terroristische aanslagen' in Nederland precies 2. Halve ton per dag ofzo? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 21:41 |
3 doden als je Prins Friso meerekent want dat was natuurlijk een Joods complot uitgevoerd door onderaannemers van de Bilderberggroep. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 21:42 |
Is Narvik een beetje leuk? Nee zeker? ![]() | |
_JdM_ | maandag 16 november 2015 @ 21:42 |
Je hebt aan rijweerstandmaterieel toch alleen de eerste 40 ICMmetjes (4011-4050) en plan V (straks niet meer)? Volgens mij is de bedoeling van die lege ritten dat je juist ijzelaangroei voorkomt, Of je moet juist met locs gaan rijden waarbij je twee stroomafnemers op kunt zetten, waarbij de eerste dient om te schrapen en de tweede voor de stroomafname. Nu heb ik zelf geen idee hoe snel ijzel aangroeit en je PHS moet gaan rijden om het te voorkomen? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 21:44 |
ICM heeft geen rijweerstanden. Alles is elektronische chopper. Plan-V en de oude locomotieven (pre 1600). | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 21:44 |
ICM heeft wel weer een sleepstuk op de pantograaf die een fucking baas is in afschrapen van ijzel trouwens. | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 21:45 |
ICM-1 heeft zeker te weten wel rijweerstanden, en volgens mij heeft SGM ook rijweerstanden. | |
derLudolf | maandag 16 november 2015 @ 21:59 |
40 ICM's, 2 1300's en 3 1200's? Moet toch lukken om het dat biisvrij mee te houden? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 22:00 |
En een bak Plan-V die aan de normale dienstregeling wordt onttrokken maar nog enkele maanden prima mee kan en volgens mij is dat ook echt overal waar een draad hangt (m.u.v. de Zoetermeerlijn voor de ombouw) toegelaten. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 22:01 |
Nee Narvik is een troosteloos kutdorp waar je zsm weer weg moet. Tenzij je een WO2 fascinatie hebt, dan een dagje. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:16 |
Lul toch niet, man. | |
James1988 | maandag 16 november 2015 @ 22:17 |
Voor de liefhebbers, de officiële Network Rail smoezenlijst vertragingsverklaringenlijst. En een precieze omschrijving van iedere reden staat hier: http://www.delayattributi(...)briefing%20notes.pdf | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:17 |
Nee, ICM-1 heeft weerstanden. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:17 |
Niet meer sinds het SGMm is. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:18 |
Dan zou ik er wel een zwaardere schuit op zetten. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 22:20 |
Nee, wat er nu gebeurt is de meest perfecte vervoersprestatie denkbaar. Lul toch niet, man. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:22 |
Dat beweer ik niet. Jij beweert dat ontijzelritten zonder reizigers idiotie zijn, ik wil dat bestrijden. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 22:27 |
Oh okee. Dan moet je wel met wat meer komen dan "lul toch niet, man". Dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Aan de andere kan weet ik ook wel dat de meeste van die extra ritten dan in het holst van de nacht plaats zullen vinden. Hoe VEEL reizigers daar dan toch het slachtoffer van zullen zijn? Simpel, nu zal nachtelijk onderhoud "vanwege de ontijzelritten" "helaas" "ten dienste van de Reiziger" overdag moeten plaatsvinden. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 22:30 |
Het alternatief is niet doorrijden, en dan is de hele ochtendspits naar de klote. Het probleem met ontijzelritten is dat de kans op een defecte stroomafnemer groot is. En dan sta je ineens met je trein met reizigers midden in de weilanden zonder verwarming. In het holst van de nacht. Ik ga ervan uit hiermee het "lul toch niet" voldoende te hebben onderbouwd. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 22:38 |
Lieve lieve Duvel. We zijn het over heel veel dingen eigenlijk gewoon eens. Waar ik moeite mee heb, is de mate waarin sommige randvoorwaarden blijkbaar gezien worden als "in beton gegoten". EN dat is gewoon een arbitraire keuze. Het is gewoon een keuze om je te laten beperken door externe factoren. ja, "er liggen nou eenmaal blaadjes op de rails DUS gaat de punctualiteit van 93 naar 79 %" ja, "we kunnen nou eenmaal maar 1 SLT per 12 weken onderhouden ondanks dat de operationele zaken een 400 keer zo snel onderhoud vereisen" and indeed ja, "we waren niet voorbereid op zulk mondig self-loading cargo, dus we dekken ons in november ook vast in met smoezen voor de lente en de zomer". Ik weet niet wat jij erin leest, maar ik lees "ONVERMOGEN" in elke taal die je kunt verzinnen. Dan vraag ik me in alle eerlijkheid af: "WAAROM wil NS zo graag die concessie Hoofdrailnet houden?" Het is niet omdat ze zelf het idee hebben dat ze er wwat moois van kunnen maken, wel? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 22:42 |
Nee en jij moet niet denken dat er ook maar één vervoerder is die een haar beter is op het moment dat de politiek zo verknipt in elkaar zit. | |
dennistd | maandag 16 november 2015 @ 22:59 |
Is er toen een compleet nieuwe installatie in gekomen dan? | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 23:00 |
Oh geweldig. De politiek is verknipt, maar het is MIJN schuld. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 23:03 |
| |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 23:04 |
Ik ga pitten. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 23:05 |
Nee jij vindt leverworst keilekker man | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 23:09 |
Ja. En nee. Alleen de tractie-installatie volgens mij. Motoren zijn nog steeds gelijkstroommachines, weerstanden zijn choppers geworden. | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 23:10 |
Het betoog faalt. ![]() We kunnen het er nog wel eens inhoudelijk over hebben, maar niet nu, en niet hier. OK? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 23:10 |
Ik dacht dat dit ook met ICMm-1 was gebeurd *herpaderp* | |
Duvel | maandag 16 november 2015 @ 23:10 |
Nerp, ik zat vandaag nog in de 4011 en die trok nog met schokjes op. | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 23:16 |
Tekort aan EV personeel hè.. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 november 2015 @ 23:17 |
Omg ik ga echt helemaal stuk ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)t_je_het_hebben.html | |
b2py | maandag 16 november 2015 @ 23:17 |
Ik dacht dat dat altijd wat door gladde sporen maar dat zijn dus de weerstanden.. | |
Dr_Flash | maandag 16 november 2015 @ 23:20 |
Beter ![]() Ik ga slapen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 16 november 2015 @ 23:25 |
Whehehe ![]() | |
ReisT | dinsdag 17 november 2015 @ 08:37 |
Ik lees daar dat het "ook" 's nachts kan. Dat suggereert dat het ook overdag zou kunnen gebeuren. En als het alleen 's nachts is, hoef je geen reizigers op perrons te informeren waarom die trein leeg rijdt? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2015 @ 08:41 |
De Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag? | |
Fred | dinsdag 17 november 2015 @ 08:42 |
Vast door de regen, de rest is in de auto gaan zitten. 527km file deze ochtend. | |
Fred | dinsdag 17 november 2015 @ 08:45 |
Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam? Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt... | |
Fixers | dinsdag 17 november 2015 @ 08:45 |
Ik snap echt niets van dat bericht. Eerst staat er dit: "Deze treinen moeten vaststellen of het ijs weggeschraapt kan worden, en of er daarna weer betrouwbaar kan worden gereden." Er rijdt dus eerst een trein over een baanvak, die (ik neem aan het personeel ín die trein), kijkt of er geschraapt moet worden. Indien nodig gaat er nóg een trein om de ijzel af te schrapen? Heeft die eerste trein dat nog niet gedaan dan? Daarna staat er dit: "Het lege materieel gaat eerder dan voorheen rijden als een baanvak door ijsafzetting is afgesloten." Als ze al weten dat een baanvak is afgesloten vanwege ijzel, waarom moet je dit dan eerst alsnog met een trein vaststellen alvorens je met een volgende trein gaat ontijzelen? Je weet toch al dat er ijzel op die bovenleiding zit, anders sluit je het baanvak niet vanwege ijzel, dus je kan gelijk die ontijzel-dinges eropaf sturen. | |
Yreal | dinsdag 17 november 2015 @ 08:50 |
Treinritje van een half uur kost hier nog geen euro trouwens. Polen ![]() | |
Fred | dinsdag 17 november 2015 @ 08:50 |
Die eerste trein is vast een diesellokje. Dat van dat lege materieel kan ik ook niet volgen. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2015 @ 08:55 |
Ik snap er sowieso allemaal niet zo veel van ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 november 2015 @ 08:56 |
Vriendin Duck zit vast in de IcD vertrek 8.26 Breda. Snelremming net voor de moerdijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2015 @ 08:57 |
dan rolt ie vanzelf wel weer terug naar Breda. | |
b2py | dinsdag 17 november 2015 @ 09:25 |
Bomen nog in blad en dikke storm vanmiddag. Wie reist er in het westen met de trein? ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 november 2015 @ 09:54 |
Hoi ![]() | |
derLudolf | dinsdag 17 november 2015 @ 09:56 |
Succes ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 november 2015 @ 10:01 |
Ik ben het niet helemaal met hem eens (het kan beter op het HRN, maar is er sprake van wanprestatie?) maar voor de rest is het best een goed verhaal. | |
b2py | dinsdag 17 november 2015 @ 10:03 |
Grappig om de strategiewijziging te zien dat hij niet gelijk gaat blaffen als de storm raast maar wacht tot de storm is gaan liggen. (Ik heb het bericht niet gelezen overigens) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 november 2015 @ 10:06 |
Ook omdat de gewone bussen allemaal keihard vast zitten in de file. | |
ReisT | dinsdag 17 november 2015 @ 10:14 |
Nee, want de enige manier om vast te stellen of het ijs weggeschraapt kan worden is door het te proberen. Die eerste trein probeert dus de ijzel weg te schrapen, lukt dat niet dan strandt die trein onderweg. In dat geval is daarmee vastgesteld dat het dus niet weggeschraapt kan worden. | |
James1988 | dinsdag 17 november 2015 @ 10:31 |
![]() *ping pling ding* "Dames en heren, de Intercity Direct naar Amsterdam Centraal van 11:09 bestaat vandaag uit een kortere samenstelling dan normaal. Onze excuses voor het ongemak." | |
#ANONIEM | dinsdag 17 november 2015 @ 10:41 |
Ik vind TRAXXen zowat de saaiste locomotieven die bestaan qua uiterlijk, maar in combinatie met het design wat de NS erop heeft laten kladderen vind ik ze toch best mooi ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 17 november 2015 @ 11:42 |
Iemand nog een stationsklok of CTA? https://www.prorail.nl/re(...)ationsklok-te-winnen | |
Dos37 | dinsdag 17 november 2015 @ 13:47 |
Allemaal bij de machinist op schoot ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 november 2015 @ 14:28 |
Nu is er iets aan de hand Tussen Zwolle en Leeuwarden, en dus puur vanwege het feit Arriva tussen Groningen en Leeuwarden vervoert EN de chipkaart kan de NS niet zeggen 'Rij maar om via Groningen' Klopt dat? Als er nog kaartjes waren geweest had dat nog wel gekund? | |
b2py | dinsdag 17 november 2015 @ 14:32 |
Het zal ongetwijfeld komen door extra kosten ja. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 november 2015 @ 15:31 |
ha ha ja natuurlijk klopt dat. De lijn tussen groningen en leeuwarden gaat via Meppel bij NS. Iets anders bestaat simpelweg niet ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 november 2015 @ 15:31 |
En capaciteit, die GTW's kunnen niet ineens de inhoud van 6 bakken VIRM erbij verwerken. Metrolijn E zit ook altijd stampvol als er iets aan de hand is tussen Den Haag en Rotterdam. | |
b2py | dinsdag 17 november 2015 @ 15:39 |
Vol. |