ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-11-2015 11:40:26 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zondag 15 november 2015 00:02 schreef Peter het volgende: Merode had zich graag laten ondervragen, en plein publiek willen strippen en zich laten visiteren door 3 militairen?
Dat is dan duidelijk, maar dat heeft weinig met het treinentopic te maken...
Schijnveiligheid gaat het over, het willen geloven dat treinen worden gecontroleerd en grenzen dicht zijn....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik ben overigens ook verre van socialist, maar ik zie niet hoe Hollande zijn burgers voor de gek zou houden. Volgens een vriend van me uit Frankrijk (die als landbouwer ook regelmatig het systeem daar vervloekt) heeft de geheime dienst in Frankrijk veel macht en doet niet onder voor bv Britse diensten. Als Hollande iemand zou willen hebben omgelegd, dan kan dat geregeld worden.
Maar goed, laten we het over treinen gaan hebben ofzo
Dan kun je het bij alle politici wel noemen. Gekken hou je gewoon niet tegen.
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Ja want autobommen leveren naast de inzittenden natuurlijk nooit slachtoffers
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Het is geen discussie voor in dit topic, maar wat jij nu zegt slaat als een lul op een drumstel. Jouw trein kan nog zo goed beveiligd zijn, als diezelfde terrorist bij het station uit zijn auto stapt en zich opblaast precies op het moment dat jij het station verlaat ga je er alsnog aan. Schijnveiligheid dus.
Maar goed, het gaat hier over treinen, dus een mooi filmpje voor de zaterdagavond:
Het einde van het jaar nadert alweer, en als mooie afsluiter van het jaar staat er nog een reisje van de NVBS afdeling Jongeren gepland! Op zondag 20 december gaan we op pad naar Münster en omgeving.
We verzamelen om 10.15u in Enschede om vervolgens de trein te nemen naar Münster Hbf. Op Münster Hbf is de mogelijkheid wat te eten en drinken te halen. Vanaf hier kun je kiezen voor twee opties: - De eerste optie is om met ons een gezellig rondje te maken via 'Bielefeld', Lage en Altenbeken, en via Paderborn en Hamm terug naar Münster. - De tweede optie is om de middag in Münster te blijven en hier de kerstmarkt te bezoeken en op het station te fotograferen.
Rond 17.30u komen we terug op Münster Hbf waar er de gelegenheid is om te eten en drinken. Rond 18u zal een stoomtrein vertrekken die 's middags al bezoekers naar de kerstmarkt gebracht heeft, dus neem je statief mee. We vertrekken even na zevenen weer uit Münster, waardoor we om 20.20u terug zijn in Enschede.
Zoals je van ons gewend bent houden we de prijs laag: deze hele dag kost je vanaf Enschede slechts 10 euro! En ook voor de reis van je vertrekstation naar Enschede en terug hebben we een goede aanbieding: je betaalt voor deze retour ook maar ¤10.
Zin om mee te gaan? Hieronder staat hoe je je aan kunt melden: 1. Maak het bedrag (10 of 20 euro) voor 13 december over naar rekening NL76 RABO 0147 9280 52 tnv NVBS Jongeren onder vermelding van je voornaam, achternaam en emailadres. 2. Stuur vervolgens een mail naar jongeren@nvbs.com met als onderwerp 'Aanmelding reisje naar Münster 20 december!' en in de mail je voornaam, achternaam, woonplaats, leeftijd en je NVBS-lidnummer (als je lid bent).
Als je dit hebt gedaan ontvang je van ons een bevestiging van je aanmelding, waarna we je in de laatste week voor de excursie meer informatie zullen sturen. Niet-leden zijn van harte welkom, maar in geval van te grote belangstelling hebben leden voorrang. De excursie is gericht op jongeren, maar ouderen die zich jong voelen zijn ook welkom!
Heb je nog vragen? Stuur gerust een mail naar jongeren@nvbs.com
Gisteren met mijn neefje en pa een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Dit was de 2e keer in 5 maanden geloof ik. Voor neefje van 5 was het geweldig, ik vond het wel meevallen. Jammer dat je bijna nergens in kan van de cabines van oude treinen. Ergens logisch gezien de historische waarde, maar toch. Zou graag mijn neefje wat willen vertellen over treinen enzo.
gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Op zondag 15 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Gister reed er een V tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan. Denk dat dit voor mij de laatste keer was. Wel leuk, neefje van 5 had er nog nooit ingezeten zei die. Mooi.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 10:37:20 ]
Op zondag 15 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Aan boord van de Franse trein die gisteren ontspoorde,waren ook kinderen. Dat zegt het Franse spoorbedrijf SNCF. De hogesnelheidstrein verongelukte bij een testrit bij Straatsburg.Er waren tien doden en 32 gewonden.
Het is niet duidelijk hoeveel kinderen er in de trein zaten en of ze onder de slachtoffers zijn.De SNCF onderzoekt nog hoeveel mensen er in de trein zaten die daar geen toestemming voor hadden. Gisteren werd gezegd dat er 49 technici in de trein zaten.
Het ongeval gebeurde op een nieuw spoor tussen Straatsburg en Parijs.Bronnen zeggen dat de trein te hard reed.
Spraken we hier niet een paar dagen geleden schande van die spoorwegovergang die niet in gebruik mag worden genomen vanwege bureaucratie. Doen we hier dus exact hetzelfde. Hoe lang ligt Vaartsche Rijn al klaar voor gebruik, sinds eind 2014 toch? Maar het mag nog niet open vanwege een bezwaarprocedure, maar het zal toch wel open gaan. Alleen een beetje later, omdat regeltjes.
Spraken we hier niet een paar dagen geleden schande van die spoorwegovergang die niet in gebruik mag worden genomen vanwege bureaucratie. Doen we hier dus exact hetzelfde. Hoe lang ligt Vaartsche Rijn al klaar voor gebruik, sinds eind 2014 toch? Maar het mag nog niet open vanwege een bezwaarprocedure, maar het zal toch wel open gaan. Alleen een beetje later, omdat regeltjes.
Het station is al klaar voor gebruik ja, maar de sporen liggen er nog niet allemaal. Daardoor is er geen dienstregeling mogelijk met stoppende treinen (voor zover je überhaupt langs het perron komt nu)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gemeenteraad spreekt specialisten over treinproblemen rond Schiphol
Nergens in Nederland is het treinverkeer zo vaak gestremd als rond Schiphol. Reden voor de gemeenteraad een bijeenkomst met specialisten te organiseren.
Raadslid Bart Vink (D66) nam het initiatief voor de avond. 'We gaan praten over de door velen ervaren problemen bij Schiphol. Die raken iedereen in Amsterdam en de regio', zegt Vink. 'Reden voor de raadscommissie Infrastructuur en Duurzaamheid van Amsterdam om deze bijeenkomst te organiseren. Duidelijk moet worden wat er nu precies aan de hand is, wat de effecten van de treinverstoringen zijn op het functioneren van de luchthaven, de economie en de bereikbaarheid van stad en metropoolregio Amsterdam. En wat er aan te doen is.'
Op dinsdagavond 24 november zijn in de raadszaal van de Stopera vertegenwoordigers aanwezig van Schiphol, ProRail, NS, Rijk, reizigers- en ondernemersorganisaties en de wetenschap. Publiek is bij de bijeenkomst, die om half acht 's avonds begint, welkom.
Op zondag 15 november 2015 14:25 schreef Dr_Flash het volgende: straks krijgen we nog de conclusie dat de machinst was afgeleid door zo'n gezellig een dagje mee reizend kind
Op zondag 15 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Er zullen wel een paar nieuwe bordjes te scoren zijn door de naamswijzigingen.
Op zondag 15 november 2015 15:19 schreef Prins_Pils het volgende: En dan is De Westereen ook nog plaatselijk Fries want in Standaardfries hoort het De Westerein te zijn
Op zondag 15 november 2015 15:24 schreef Dr_Flash het volgende: Deventer Colmspark Den Haag Ypenpark Leeuwarden Camminghapark Enschede de Eschpark Berlin Hauptbahnpark
Op zondag 15 november 2015 16:43 schreef Dr_Flash het volgende: NS steekt liever zijn energie in symboolpolitiek dan in dingen die echt iets uitmaken. Maar ja, what else is new.
Ik had net een achterlicht aansluiting, gratis +30
Op zondag 15 november 2015 16:58 schreef Prins_Pils het volgende: Gaat de goede kant op op OVinNL. Deadlock eruit (Kilometervreterzesenvertig mist je!) en Erno-BE erin
Op zondag 15 november 2015 16:58 schreef Prins_Pils het volgende: Gaat de goede kant op op OVinNL. Deadlock eruit (Kilometervreterzesenveertig mist je!) en Erno-BE erin
Maar dat Vee tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan schijnt daar te rijden vanwege de gladde sporen en een tekort aan SLT's, nu SGM massaal het laat afweten, meldde de HC vanmiddag.
Op zondag 15 november 2015 16:58 schreef Prins_Pils het volgende: Gaat de goede kant op op OVinNL. Deadlock eruit (Kilometervreterzesenveertig mist je!) en Erno-BE erin
Haha, ken het hele forum niet, maar staat keurig op vermeld wie er verbannen is ja
Op zondag 15 november 2015 18:00 schreef Dr_Flash het volgende: Als je nou EEN treinserie kunt opheffen is het toch wel dat museumpendeltje. Sjongejonge zeg
Hoezo, die betalen allemaal volle pond. Kassa. Schijt aan vaste klanten die vrij reizen
Op zondag 15 november 2015 18:18 schreef greavy het volgende: WeekendVrij 1e klas wordt wel weer ¤6 goedkoper. Als het goed is, blijft deze actie van ¤39 volgend jaar gewoon doorlopen.
Kan alleen maar betekenen dat ze volgend jaar NOG meer hinder in de weekends plannen.
Op zondag 15 november 2015 18:18 schreef greavy het volgende: WeekendVrij 1e klas wordt wel weer ¤6 goedkoper. Als het goed is, blijft deze actie van ¤39 volgend jaar gewoon doorlopen.
Vreemd, omdat tweede klas omhoog zou gaan van 29 naar 33... Zou het ook gelden als je al weekend vrij eerste klas hebt? Scheelt toch 108 euro op jaarbasis.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vreemd, omdat tweede klas omhoog zou gaan van 29 naar 33... Zou het ook gelden als je al weekend vrij eerste klas hebt? Scheelt toch 108 euro op jaarbasis.
Een kennis heeft een verlenging per 6 januari 2016 voor ¤39 gekregen. Een ander die pas ergens volgend jaar verlengen kan, heeft zijn abonnement opgezegd (die hij al meer dan een jaar heeft) en opnieuw aangevraagd voor ¤39. Maar tegen hem zei iemand van de Klantenservice dat die ¤39 blijft gelden, maar dat het nu nog als "aanbieding" gepresenteerd wordt. Maar dan kon hij pas in september die ¤6/maand besparen, dus heeft hij het toch opgezegd+opnieuw aangevraagd. Ben benieuwd of het klopt dat het zo blijft.
Een kennis heeft een verlenging per 6 januari 2016 voor ¤39 gekregen. Een ander die pas ergens volgend jaar verlengen kan, heeft zijn abonnement opgezegd (die hij al meer dan een jaar heeft) en opnieuw aangevraagd voor ¤39. Maar tegen hem zei iemand van de Klantenservice dat die ¤39 blijft gelden, maar dat het nu nog als "aanbieding" gepresenteerd wordt. Maar dan kon hij pas in september die ¤6/maand besparen, dus heeft hij het toch opgezegd+opnieuw aangevraagd. Ben benieuwd of het klopt dat het zo blijft.
Maar opzeggen en opnieuw aanvragen moet toch 2 maanden tussen zitten, of mag het al wel eerder?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Officieel? 2 maanden. Maar het lukt je wel eerder.... Hij had hem opnieuw aangevraagd zodra hij het van zijn kaart af had gehaald, en kon het even later weer ophalen.
Die Panda die vanochtend het treinverkeer lam lag rondom Rotterdam, was niet zeker van of deze rondom de sporen was. Maar omdat men het beestje nergens kon vinden, heeft men uit voorzorg het treinverkeer lamgelegd zodat ook langs de sporen gezocht kon worden. Inmiddels is het beestje weer terecht.
Er was een kleine rode panda ontsnapt in Blijdorp en daardoor was al het treinverkeer stilgelegd. Dubbel ERRUG omdat Blijdorp voorzitter is van de kweekvereniging. Ofzo.
Op zondag 15 november 2015 18:39 schreef greavy het volgende: Die Panda die vanochtend het treinverkeer lam lag rondom Rotterdam, was niet zeker van of deze rondom de sporen was. Maar omdat men het beestje nergens kon vinden, heeft men uit voorzorg het treinverkeer lamgelegd zodat ook langs de sporen gezocht kon worden. Inmiddels is het beestje weer terecht.
Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er was een kleine rode panda ontsnapt in Blijdorp en daardoor was al het treinverkeer stilgelegd. Dubbel ERRUG omdat Blijdorp voorzitter is van de kweekvereniging. Ofzo.
Ja. Dubbel nietboeiend dus want ze zitten zelf op de eerste rij om een nieuwe te kweken
Op zondag 15 november 2015 17:56 schreef greavy het volgende: Maar dat Vee tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan schijnt daar te rijden vanwege de gladde sporen en een tekort aan SLT's, nu SGM massaal het laat afweten, meldde de HC vanmiddag.
Een tekort aan SLT is wel te verklaren, omdat ze voor wat onderhoud allemaal langs Haarlem moeten
Neen, is van Alstom. Ze zijn wel gebouwd in Italië (Savigliano).
Toen het Fyra-drama zich voltrok heeft een Alstom-directeur gezegd dat NS zo zou kunnen aansluiten bij de PKP-order, want de productielijn was nog in volle gang.
Schrijf het maar vast in uw agenda. April 2017 gaat Assen 15 dagen plat om de sporen te herleggen, te vernieuwen en de perrontunnel in te schuiven. Zelfde jaar wordt de boog in Hoogeveen aangepakt, maand wordt niet genoemd.
Oh dat zou heel goed kunnen Dat is het stukje waar het perronloze spoor 12 aansluit op het perronspoor 13. Het perron loopt nog een stukje door. Kijk maar eens op sporenplan.nl
Op maandag 16 november 2015 00:20 schreef Prins_Pils het volgende: Oh dat zou heel goed kunnen Dat is het stukje waar het perronloze spoor 12 aansluit op het perronspoor 13. Het perron loopt nog een stukje door. Kijk maar eens op sporenplan.nl
Zal ik morgen doen.
Ik begrijp zo wie zo weinig van het document.
Als ik 54(c) 171(b) en 257(a) optel kom ik op 482 uit terwijl de nuttige lengte van abc 685 meter is? Waar zit dat verschil dan in? Ik begrijp dat wissels enzo moeten vrijgehouden worden maar dat verklaard het verschil toch niet?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je moet de afstand tussen de seinen en de wissels ook meerekenen, zo is de afstand tussen sectie a en sectie b alles bij elkaar best groot, zoals hier bijv goed te zien is:
Tussen wisseltong en vrijbalk op een 40km-wissel zit toch met gemak een meter of 35-40. Er liggen er drie in spoor 13. Metertje of 5 á 10 per wissel erbij voor het sein dat het wissel afdekt, én nog eens 10 meter marge vķķr het sein. Spoor 13a en 13b worden gescheiden door een kruiswissel dus daar ben je nog wat meer aan kwijt. Het zou zomaar eens kunnen kloppen hoor.
Op maandag 16 november 2015 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: Tussen wisseltong en vrijbalk op een 40km-wissel zit toch met gemak een meter of 35-40. Er liggen er drie in spoor 13. Metertje of 5 á 10 per wissel erbij voor het sein dat het wissel afdekt, én nog eens 10 meter marge vķķr het sein. Spoor 13a en 13b worden gescheiden door een kruiswissel dus daar ben je nog wat meer aan kwijt. Het zou zomaar eens kunnen kloppen hoor.
Ja als je het zo uitleg zou het kunnen, je hebt er veel meer verstand van dan ik.
Maar dat betekend praktisch toch dat 13c nooit los gebruikt kan worden?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik kreeg vorig jaar nog een vacature in de mail dat ze machinisten zochten die SLT's van Zwolle naar Onnen wilde brengen 's nachts.
Corrosiebehandeling aldus Railwiki en af en toe wat klein onderhoud, omdat Zwolle - Onnen nu eenmaal sneller is dan Zwolle - Leidschendam. Dat laatste zal in de toekomst wel minder worden als NedTrain een nieuwe hal in Zwolle neer heeft gezet. Dan kan daar klein onderhoud uitgevoerd worden.
Corrosiebehandeling aldus Railwiki en af en toe wat klein onderhoud, omdat Zwolle - Onnen nu eenmaal sneller is dan Zwolle - Leidschendam. Dat laatste zal in de toekomst wel minder worden als NedTrain een nieuwe hal in Zwolle neer heeft gezet. Dan kan daar klein onderhoud uitgevoerd worden.
Ah. Waar komt die nieuwe hal in Zwolle? Die oude hal is nu vaak het IJspaleis met die sculpturen.
Op Zwolle Rangeer of Zwolle Goederen, volgens mij zijn ze daar nog niet over uit. Het wordt in elk geval zo'n eensporig geval als ook in Utrecht en Den Haag staat: http://www.nedtrain.nl/diensten/technische-centra/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 15 november 2015 09:05 schreef Monopoly het volgende: Gisteren met mijn neefje en pa een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Dit was de 2e keer in 5 maanden geloof ik. Voor neefje van 5 was het geweldig, ik vond het wel meevallen. Jammer dat je bijna nergens in kan van de cabines van oude treinen. Ergens logisch gezien de historische waarde, maar toch. Zou graag mijn neefje wat willen vertellen over treinen enzo.
Op maandag 16 november 2015 08:27 schreef b2py het volgende: Eigenlijk zouden ze Onnen en Maastricht sowieso moeten sluiten en dichter bij de randstad moeten brengen. Eindhoven en Lelystad bijvoorbeeld.
De werkplaatsen zijn destijds juist in uithoeken van het land gebouwd voor de werkgelegenheid. En als je het materieel in een omloop gooit die in Groningen of Maastricht komt hoeft de afstand ook geen probleem te zijn, maar zolang ze dat niet voor elkaar krijgen hou je veel lege kilometers.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eind 2016 gaan de eerste stellen dienst doen tussen Deurne - Nijmegen - Ede-wageningen.
Februari 2017 komt daar Wijchen - Zutphen bij, April 2017 Tilburg Universiteit - Eindhoven - Weert, en tot slot juni 2017 Apeldoorn - Enschede.
Handiger zou geweest zijn om ze in Onnen te gaan onderhouden en ook Zwolle-Groningen er mee te gaan rijden. Dan hoef je alleen (Zutphen-)Deventer-Zwolle leeg te rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Handiger zou geweest zijn om ze in Onnen te gaan onderhouden en ook Zwolle-Groningen er mee te gaan rijden. Dan hoef je alleen (Zutphen-)Deventer-Zwolle leeg te rijden.
Tuurlijk niet, denk dat men in die trein gemiddelde net zo kent zit als bijvoorbeeld de IC van Nijmegen naar Den Helder. Dan wil je wel IC materiaal en wat comfort
Ah, je hebt mij gespot? Eind van de middag liep ik er met mien pa en kleine neefje.
Jup.. Ik zag je nog in de rij staan bij het restaurantje.. Ik had je al eerder gezien en dacht, waar ken ik die kop toch van? Even later dacht ik het te weten.
Jup.. Ik zag je nog in de rij staan bij het restaurantje.. Ik had je al eerder gezien en dacht, waar ken ik die kop toch van? Even later dacht ik het te weten.
Zo, de Gouda - Alphen Flirts lijken er nu echt aan te komen. Handleidingen voor de machinisten zijn inmiddels beschikbaar (zowaar in het Nederlands, hoewel dat wel nog wat bijgeschaafd mag worden ) en documentatie voor de 'normale' NS Flirts is ook al verschenen. Opvallend: de Gouda - Alphen Flirts hebben een afwijkende maximale snelheid van 140 km/u (waar deze voor de NS Flirt 160 is) en dat slechts 2 van de 6 assen aangedreven zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 16-11-2015 14:10:32 ]
Het zijn maar kleine treintjes en ze hoeven niet hard te kunnen (Gouda-Alphen is toch max 100 ofzo?), dan lijkt twee aangedreven assen toch ook ruim voldoende.
Klopt helemaal, maar iets meer aangedreven assen zou, zeker in de herfst, geen overbodige luxe zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat deze treinen qua specs toch wel behoorlijk gelijk aan de NS Flirts zouden zijn. Maar ja, twee verschillende orders.
Ik kan me anders niet voorstellen dat de specs echt veel verschillen. Twee aangedreven assen is gewoon standaard voor een tweetje bij Stadler, omdat het vermogen per as zo groot is. Ik snap dat meer aangedreven assen zinvol kan zijn maar in dit geval zou het forse overkill zijn. Waarbij je ook nog af moet vragen of de bovenleiding het aankan (dit is zo'n lijntje waar de maximale stroomafname lager is dan gebruikelijk).
Die max 140 kan ook gewoon een keuze zijn: geen toelating aanvragen voor 160 omdat ze dat toch never nooit gaan rijden.
Zeg, als die CAFjes toch meteen 3 kV lusten... waarom sturen we de dan niet vanuit Den Bosch via Breda naar Antwerpen zodat de Benelux dat ommetje bespaard kan blijven?
Ik weet niet hoe ver Den Bosch - Antwerpen is maar geen 20 minuten.
Ik bedoelde dus het doortrekken van de sprinter uit, niet een nieuwe treinserie
Iets anders, de bestuurder van de TGV die eergisteren verongelukte nabij Straatsburg heeft verklaard dat hij 176 km/h reed. De boog is ontworpen voor een commerciële maximumsnelheid van 160 km/h, dus dat zou goed moeten gaan (Vmax + 10%).
Ik bedoelde dus het doortrekken van de sprinter uit, niet een nieuwe treinserie
Iets anders, de bestuurder van de TGV die eergisteren verongelukte nabij Straatsburg heeft verklaard dat hij 176 km/h reed. De boog is ontworpen voor een commerciële maximumsnelheid van 160 km/h, dus dat zou goed moeten gaan (Vmax + 10%).
Dat zou betekenen dat de spoorbevestiging niet deugde of de spoorstaven niet goed waren.
In Japan was vandaag een bovenleidingsstoring. De trein werd geëvacueerd en iedereen liep keurig achter elkaar door de rails. Let vooral even op de baanwerker die een verontschuldigende buiging maakt naar de reizigers. Een foto die in Nederland nooit gemaakt zou kunnen worden.
Hč toch. Wat een teleurstellende ervaring. Eerst 5 km door de regen gefietst. Kom ik in Zutphen, trein rijdt niet. Nou ja, het is maar een kort stukje, en de bus vertrekt 3 minuten na de trein. Pak ik de bus wel.
De bus van 3 minuten na de trein die niet rijdt, komt 5 minuten later in Deventer aan dan de trein van een half uur later. EN kost 40 cent meer.
Weten we dat ook weer hmm. Hoe kort het te overbruggen stuk ook is, als de trein uitvalt wacht je gewoon op de volgende. NIET de bus. NOOIT de bus.
Op maandag 16 november 2015 15:13 schreef MTL het volgende: Klopt helemaal, maar iets meer aangedreven assen zou, zeker in de herfst, geen overbodige luxe zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat deze treinen qua specs toch wel behoorlijk gelijk aan de NS Flirts zouden zijn. Maar ja, twee verschillende orders.
De gevaren die jij ziet vallen genoeg mee. Hier in het noorden met de D-GTW wordt er zelfs bij gladde sporen behoorlijk op tijd gereden
Op maandag 16 november 2015 18:09 schreef Dr_Flash het volgende: Hč toch. Wat een teleurstellende ervaring. Eerst 5 km door de regen gefietst. Kom ik in Zutphen, trein rijdt niet. Nou ja, het is maar een kort stukje, en de bus vertrekt 3 minuten na de trein. Pak ik de bus wel.
De bus van 3 minuten na de trein die niet rijdt, komt 5 minuten later in Deventer aan dan de trein van een half uur later. EN kost 40 cent meer.
Weten we dat ook weer hmm. Hoe kort het te overbruggen stuk ook is, als de trein uitvalt wacht je gewoon op de volgende. NIET de bus. NOOIT de bus.
Fiets? Fiets? Ben jij ook zo'n droeftoeter die zo'n ding meeneemt in de trein?
Dat dus. Zutphen heeft een meer dan uitstekende fietsenstalling
Met digitale displays die aangeven in welke sectie er hoeveel plekken vrij zijn. Met genoeg plekken sowieso. Met camerabewaking. Met een ingebouwde fietsenmakert voor al je kleine probleempjes.
Dat dus. Zutphen heeft een meer dan uitstekende fietsenstalling
Met digitale displays die aangeven in welke sectie er hoeveel plekken vrij zijn. Met genoeg plekken sowieso. Met camerabewaking. Met een ingebouwde fietsenmakert voor al je kleine probleempjes.
Op maandag 16 november 2015 18:09 schreef Dr_Flash het volgende: Hč toch. Wat een teleurstellende ervaring. Eerst 5 km door de regen gefietst. Kom ik in Zutphen, trein rijdt niet. Nou ja, het is maar een kort stukje, en de bus vertrekt 3 minuten na de trein. Pak ik de bus wel.
De bus van 3 minuten na de trein die niet rijdt, komt 5 minuten later in Deventer aan dan de trein van een half uur later. EN kost 40 cent meer.
Weten we dat ook weer hmm. Hoe kort het te overbruggen stuk ook is, als de trein uitvalt wacht je gewoon op de volgende. NIET de bus. NOOIT de bus.
Dat probleem heb je op wel meer stukken...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die "lege ritten" KUN je natuurlijk ook, als je verkankerde hoofd op het idee kan komen, gebruiken om reizigers te vervoeren. Maar nee, nog steeds is "de duidelijkheid van reizigers op een bevroren perron laten staan" blijkbaar te prefereren boven het proberen ze te vervoeren. Opnieuw, iedereen die hiermee komt, weg ermee. Gewoon, net zo lang weg met iedereen totdat ze met iemand komen die echt mensen wil vervoeren. Het doekoes harken zonder een product te leveren is nu echt wel goed afgelopen.
Die "lege ritten" KUN je natuurlijk ook, als je verkankerde hoofd op het idee kan komen, gebruiken om reizigers te vervoeren. Maar nee, nog steeds is "de duidelijkheid van reizigers op een bevroren perron laten staan" blijkbaar te prefereren boven het proberen ze te vervoeren. Opnieuw, iedereen die hiermee komt, weg ermee. Gewoon, net zo lang weg met iedereen totdat ze met iemand komen die echt mensen wil vervoeren. Het doekoes harken zonder een product te leveren is nu echt wel goed afgelopen.
Als ik het goed lees gaat dit om treinen in het holst van de nacht, en dan ook alleen als het nodig is. Of je daar reizigers blij mee maakt?
Die "lege ritten" KUN je natuurlijk ook, als je verkankerde hoofd op het idee kan komen, gebruiken om reizigers te vervoeren. Maar nee, nog steeds is "de duidelijkheid van reizigers op een bevroren perron laten staan" blijkbaar te prefereren boven het proberen ze te vervoeren. Opnieuw, iedereen die hiermee komt, weg ermee. Gewoon, net zo lang weg met iedereen totdat ze met iemand komen die echt mensen wil vervoeren. Het doekoes harken zonder een product te leveren is nu echt wel goed afgelopen.
Die lege ritten zullen wel iets uithalen, maar veel minder dan vroeger. De treinen verbruiken veel minder energie, waardoor de bovenleiding nauwelijks warm meer wordt en de ijzel niet zomaar wegsmelt.
Die lege ritten zullen wel iets uithalen, maar veel minder dan vroeger. De treinen verbruiken veel minder energie, waardoor de bovenleiding nauwelijks warm meer wordt en de ijzel niet zomaar wegsmelt.
De treinen verbruiken niet per se veel minder energie eah, de techniek is dusdanig anders dat het opgenomen vermogen veel efficiënter is. Met rijweerstanden warm je de bovenleiding op omdat je het volledige vermogen van de trein uit de draad zuigt.
Op maandag 16 november 2015 21:38 schreef Dr_Flash het volgende: alsjeblieft zeg, we hebben het hier toch niet over noord-Lapland of zo zeg. Christus te paard, dat dit überhaupt een issue is
Het is Nederland, álles is hier een issue
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op maandag 16 november 2015 21:38 schreef Dr_Flash het volgende: alsjeblieft zeg, we hebben het hier toch niet over noord-Lapland of zo zeg. Christus te paard, dat dit überhaupt een issue is
Het 's nachts openhouden van een stations kost klappen met geld schijnbaar. Allemaal enge terroristen die gevaarlijk zijn, ook al is het totaal aantal doden vanwege 'terroristische aanslagen' in Nederland precies 2. Halve ton per dag ofzo?
Op maandag 16 november 2015 21:38 schreef Dr_Flash het volgende: alsjeblieft zeg, we hebben het hier toch niet over noord-Lapland of zo zeg. Christus te paard, dat dit überhaupt een issue is
De treinen verbruiken niet per se veel minder energie eah, de techniek is dusdanig anders dat het opgenomen vermogen veel efficiënter is. Met rijweerstanden warm je de bovenleiding op omdat je het volledige vermogen van de trein uit de draad zuigt.
Je hebt aan rijweerstandmaterieel toch alleen de eerste 40 ICMmetjes (4011-4050) en plan V (straks niet meer)? Volgens mij is de bedoeling van die lege ritten dat je juist ijzelaangroei voorkomt, Of je moet juist met locs gaan rijden waarbij je twee stroomafnemers op kunt zetten, waarbij de eerste dient om te schrapen en de tweede voor de stroomafname.
Nu heb ik zelf geen idee hoe snel ijzel aangroeit en je PHS moet gaan rijden om het te voorkomen?
Op maandag 16 november 2015 21:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: ICM heeft geen rijweerstanden. Alles is elektronische chopper. Plan-V en de oude locomotieven (pre 1600).
40 ICM's, 2 1300's en 3 1200's? Moet toch lukken om het dat biisvrij mee te houden?
En een bak Plan-V die aan de normale dienstregeling wordt onttrokken maar nog enkele maanden prima mee kan en volgens mij is dat ook echt overal waar een draad hangt (m.u.v. de Zoetermeerlijn voor de ombouw) toegelaten.
Die "lege ritten" KUN je natuurlijk ook, als je verkankerde hoofd op het idee kan komen, gebruiken om reizigers te vervoeren. Maar nee, nog steeds is "de duidelijkheid van reizigers op een bevroren perron laten staan" blijkbaar te prefereren boven het proberen ze te vervoeren. Opnieuw, iedereen die hiermee komt, weg ermee. Gewoon, net zo lang weg met iedereen totdat ze met iemand komen die echt mensen wil vervoeren. Het doekoes harken zonder een product te leveren is nu echt wel goed afgelopen.
Lul toch niet, man.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 16 november 2015 21:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: ICM heeft geen rijweerstanden. Alles is elektronische chopper. Plan-V en de oude locomotieven (pre 1600).
Nee, ICM-1 heeft weerstanden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 16 november 2015 21:45 schreef dennistd het volgende: ICM-1 heeft zeker te weten wel rijweerstanden, en volgens mij heeft SGM ook rijweerstanden.
Niet meer sinds het SGMm is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 16 november 2015 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: En een bak Plan-V die aan de normale dienstregeling wordt onttrokken maar nog enkele maanden prima mee kan en volgens mij is dat ook echt overal waar een draad hangt (m.u.v. de Zoetermeerlijn voor de ombouw) toegelaten.
Dan zou ik er wel een zwaardere schuit op zetten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat beweer ik niet. Jij beweert dat ontijzelritten zonder reizigers idiotie zijn, ik wil dat bestrijden.
Oh okee. Dan moet je wel met wat meer komen dan "lul toch niet, man". Dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Aan de andere kan weet ik ook wel dat de meeste van die extra ritten dan in het holst van de nacht plaats zullen vinden.
Hoe VEEL reizigers daar dan toch het slachtoffer van zullen zijn? Simpel, nu zal nachtelijk onderhoud "vanwege de ontijzelritten" "helaas" "ten dienste van de Reiziger" overdag moeten plaatsvinden.
Oh okee. Dan moet je wel met wat meer komen dan "lul toch niet, man". Dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Aan de andere kan weet ik ook wel dat de meeste van die extra ritten dan in het holst van de nacht plaats zullen vinden.
Hoe VEEL reizigers daar dan toch het slachtoffer van zullen zijn? Simpel, nu zal nachtelijk onderhoud "vanwege de ontijzelritten" "helaas" "ten dienste van de Reiziger" overdag moeten plaatsvinden.
Het alternatief is niet doorrijden, en dan is de hele ochtendspits naar de klote. Het probleem met ontijzelritten is dat de kans op een defecte stroomafnemer groot is. En dan sta je ineens met je trein met reizigers midden in de weilanden zonder verwarming. In het holst van de nacht.
Ik ga ervan uit hiermee het "lul toch niet" voldoende te hebben onderbouwd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lieve lieve Duvel. We zijn het over heel veel dingen eigenlijk gewoon eens.
Waar ik moeite mee heb, is de mate waarin sommige randvoorwaarden blijkbaar gezien worden als "in beton gegoten". EN dat is gewoon een arbitraire keuze. Het is gewoon een keuze om je te laten beperken door externe factoren.
ja, "er liggen nou eenmaal blaadjes op de rails DUS gaat de punctualiteit van 93 naar 79 %" ja, "we kunnen nou eenmaal maar 1 SLT per 12 weken onderhouden ondanks dat de operationele zaken een 400 keer zo snel onderhoud vereisen"
and indeed
ja, "we waren niet voorbereid op zulk mondig self-loading cargo, dus we dekken ons in november ook vast in met smoezen voor de lente en de zomer".
Ik weet niet wat jij erin leest, maar ik lees "ONVERMOGEN" in elke taal die je kunt verzinnen.
Dan vraag ik me in alle eerlijkheid af: "WAAROM wil NS zo graag die concessie Hoofdrailnet houden?" Het is niet omdat ze zelf het idee hebben dat ze er wwat moois van kunnen maken, wel?
De Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Op dinsdag 17 november 2015 08:41 schreef Dr_Flash het volgende: De Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Vast door de regen, de rest is in de auto gaan zitten. 527km file deze ochtend.
Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam?
Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt...
Ik snap echt niets van dat bericht. Eerst staat er dit: "Deze treinen moeten vaststellen of het ijs weggeschraapt kan worden, en of er daarna weer betrouwbaar kan worden gereden." Er rijdt dus eerst een trein over een baanvak, die (ik neem aan het personeel ín die trein), kijkt of er geschraapt moet worden. Indien nodig gaat er nķg een trein om de ijzel af te schrapen? Heeft die eerste trein dat nog niet gedaan dan?
Daarna staat er dit: "Het lege materieel gaat eerder dan voorheen rijden als een baanvak door ijsafzetting is afgesloten." Als ze al weten dat een baanvak is afgesloten vanwege ijzel, waarom moet je dit dan eerst alsnog met een trein vaststellen alvorens je met een volgende trein gaat ontijzelen? Je weet toch al dat er ijzel op die bovenleiding zit, anders sluit je het baanvak niet vanwege ijzel, dus je kan gelijk die ontijzel-dinges eropaf sturen.
Ik snap echt niets van dat bericht. Eerst staat er dit: "Deze treinen moeten vaststellen of het ijs weggeschraapt kan worden, en of er daarna weer betrouwbaar kan worden gereden." Er rijdt dus eerst een trein over een baanvak, die (ik neem aan het personeel ín die trein), kijkt of er geschraapt moet worden. Indien nodig gaat er nķg een trein om de ijzel af te schrapen? Heeft die eerste trein dat nog niet gedaan dan?
Daarna staat er dit: "Het lege materieel gaat eerder dan voorheen rijden als een baanvak door ijsafzetting is afgesloten." Als ze al weten dat een baanvak is afgesloten vanwege ijzel, waarom moet je dit dan eerst alsnog met een trein vaststellen alvorens je met een volgende trein gaat ontijzelen? Je weet toch al dat er ijzel op die bovenleiding zit, anders sluit je het baanvak niet vanwege ijzel, dus je kan gelijk die ontijzel-dinges eropaf sturen.
Die eerste trein is vast een diesellokje.
Dat van dat lege materieel kan ik ook niet volgen.
Grappig om de strategiewijziging te zien dat hij niet gelijk gaat blaffen als de storm raast maar wacht tot de storm is gaan liggen. (Ik heb het bericht niet gelezen overigens)
Ik snap echt niets van dat bericht. Eerst staat er dit: "Deze treinen moeten vaststellen of het ijs weggeschraapt kan worden, en of er daarna weer betrouwbaar kan worden gereden." Er rijdt dus eerst een trein over een baanvak, die (ik neem aan het personeel ín die trein), kijkt of er geschraapt moet worden. Indien nodig gaat er nķg een trein om de ijzel af te schrapen? Heeft die eerste trein dat nog niet gedaan dan?
Nee, want de enige manier om vast te stellen of het ijs weggeschraapt kan worden is door het te proberen.
Die eerste trein probeert dus de ijzel weg te schrapen, lukt dat niet dan strandt die trein onderweg. In dat geval is daarmee vastgesteld dat het dus niet weggeschraapt kan worden.
*ping pling ding* "Dames en heren, de Intercity Direct naar Amsterdam Centraal van 11:09 bestaat vandaag uit een kortere samenstelling dan normaal. Onze excuses voor het ongemak."
Ik vind TRAXXen zowat de saaiste locomotieven die bestaan qua uiterlijk, maar in combinatie met het design wat de NS erop heeft laten kladderen vind ik ze toch best mooi
*ping pling ding* "Dames en heren, de Intercity Direct naar Amsterdam Centraal van 11:09 bestaat vandaag uit een kortere samenstelling dan normaal. Onze excuses voor het ongemak."
Allemaal bij de machinist op schoot
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Nu is er iets aan de hand Tussen Zwolle en Leeuwarden, en dus puur vanwege het feit Arriva tussen Groningen en Leeuwarden vervoert EN de chipkaart kan de NS niet zeggen 'Rij maar om via Groningen'
Klopt dat?
Als er nog kaartjes waren geweest had dat nog wel gekund?
Op dinsdag 17 november 2015 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nu is er iets aan de hand Tussen Zwolle en Leeuwarden, en dus puur vanwege het feit Arriva tussen Groningen en Leeuwarden vervoert EN de chipkaart kan de NS niet zeggen 'Rij maar om via Groningen'
Klopt dat?
Als er nog kaartjes waren geweest had dat nog wel gekund?
ha ha ja natuurlijk klopt dat. De lijn tussen groningen en leeuwarden gaat via Meppel bij NS. Iets anders bestaat simpelweg niet Trek maar eens een enkeltje uit de kaartautomaat