ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-11-2015 11:40:26 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zondag 15 november 2015 00:02 schreef Peter het volgende: Merode had zich graag laten ondervragen, en plein publiek willen strippen en zich laten visiteren door 3 militairen?
Dat is dan duidelijk, maar dat heeft weinig met het treinentopic te maken...
Schijnveiligheid gaat het over, het willen geloven dat treinen worden gecontroleerd en grenzen dicht zijn....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik ben overigens ook verre van socialist, maar ik zie niet hoe Hollande zijn burgers voor de gek zou houden. Volgens een vriend van me uit Frankrijk (die als landbouwer ook regelmatig het systeem daar vervloekt) heeft de geheime dienst in Frankrijk veel macht en doet niet onder voor bv Britse diensten. Als Hollande iemand zou willen hebben omgelegd, dan kan dat geregeld worden.
Maar goed, laten we het over treinen gaan hebben ofzo
Dan kun je het bij alle politici wel noemen. Gekken hou je gewoon niet tegen.
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Ja want autobommen leveren naast de inzittenden natuurlijk nooit slachtoffers
Dat betwijfel ik, de internationale verbindingen onderwerpen aan een eurostar regime is een eerste stap in de goede richting.
Ik heb liever dat een terrorist zich met de auto verplaatst dan in mijn thalys, we hebben vanmiddag kunnen zien wat de combi van een potentiële terrorist met een (test)tgv oplevert.....
Het is geen discussie voor in dit topic, maar wat jij nu zegt slaat als een lul op een drumstel. Jouw trein kan nog zo goed beveiligd zijn, als diezelfde terrorist bij het station uit zijn auto stapt en zich opblaast precies op het moment dat jij het station verlaat ga je er alsnog aan. Schijnveiligheid dus.
Maar goed, het gaat hier over treinen, dus een mooi filmpje voor de zaterdagavond:
Het einde van het jaar nadert alweer, en als mooie afsluiter van het jaar staat er nog een reisje van de NVBS afdeling Jongeren gepland! Op zondag 20 december gaan we op pad naar Münster en omgeving.
We verzamelen om 10.15u in Enschede om vervolgens de trein te nemen naar Münster Hbf. Op Münster Hbf is de mogelijkheid wat te eten en drinken te halen. Vanaf hier kun je kiezen voor twee opties: - De eerste optie is om met ons een gezellig rondje te maken via 'Bielefeld', Lage en Altenbeken, en via Paderborn en Hamm terug naar Münster. - De tweede optie is om de middag in Münster te blijven en hier de kerstmarkt te bezoeken en op het station te fotograferen.
Rond 17.30u komen we terug op Münster Hbf waar er de gelegenheid is om te eten en drinken. Rond 18u zal een stoomtrein vertrekken die 's middags al bezoekers naar de kerstmarkt gebracht heeft, dus neem je statief mee. We vertrekken even na zevenen weer uit Münster, waardoor we om 20.20u terug zijn in Enschede.
Zoals je van ons gewend bent houden we de prijs laag: deze hele dag kost je vanaf Enschede slechts 10 euro! En ook voor de reis van je vertrekstation naar Enschede en terug hebben we een goede aanbieding: je betaalt voor deze retour ook maar ¤10.
Zin om mee te gaan? Hieronder staat hoe je je aan kunt melden: 1. Maak het bedrag (10 of 20 euro) voor 13 december over naar rekening NL76 RABO 0147 9280 52 tnv NVBS Jongeren onder vermelding van je voornaam, achternaam en emailadres. 2. Stuur vervolgens een mail naar jongeren@nvbs.com met als onderwerp 'Aanmelding reisje naar Münster 20 december!' en in de mail je voornaam, achternaam, woonplaats, leeftijd en je NVBS-lidnummer (als je lid bent).
Als je dit hebt gedaan ontvang je van ons een bevestiging van je aanmelding, waarna we je in de laatste week voor de excursie meer informatie zullen sturen. Niet-leden zijn van harte welkom, maar in geval van te grote belangstelling hebben leden voorrang. De excursie is gericht op jongeren, maar ouderen die zich jong voelen zijn ook welkom!
Heb je nog vragen? Stuur gerust een mail naar jongeren@nvbs.com
Gisteren met mijn neefje en pa een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Dit was de 2e keer in 5 maanden geloof ik. Voor neefje van 5 was het geweldig, ik vond het wel meevallen. Jammer dat je bijna nergens in kan van de cabines van oude treinen. Ergens logisch gezien de historische waarde, maar toch. Zou graag mijn neefje wat willen vertellen over treinen enzo.
gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Op zondag 15 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Gister reed er een V tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan. Denk dat dit voor mij de laatste keer was. Wel leuk, neefje van 5 had er nog nooit ingezeten zei die. Mooi.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 10:37:20 ]
Op zondag 15 november 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: gaan we half december nog wat doen rondom het Fahrplanwechselweekend? Er gaan gen stations open of zo toch? Dan is een afscheidsritje V wel het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
Aan boord van de Franse trein die gisteren ontspoorde,waren ook kinderen. Dat zegt het Franse spoorbedrijf SNCF. De hogesnelheidstrein verongelukte bij een testrit bij Straatsburg.Er waren tien doden en 32 gewonden.
Het is niet duidelijk hoeveel kinderen er in de trein zaten en of ze onder de slachtoffers zijn.De SNCF onderzoekt nog hoeveel mensen er in de trein zaten die daar geen toestemming voor hadden. Gisteren werd gezegd dat er 49 technici in de trein zaten.
Het ongeval gebeurde op een nieuw spoor tussen Straatsburg en Parijs.Bronnen zeggen dat de trein te hard reed.