Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 11:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
Maegrim | woensdag 11 november 2015 @ 11:10 |
Nog 8116 keer | |
ReisT | woensdag 11 november 2015 @ 11:29 |
Als die cargo elders in de spits rijdt helpt het daar ter plekke ook om 'm aan de kant te zetten ![]() | |
James1988 | woensdag 11 november 2015 @ 11:38 |
@Duck: ja, voor de ICd is er een apart formulier en dat vul ik ook netjes in. Maar vervolgens knalt NS dat formulier alsnog gewoon in 'Mijn NS' en worden de normale regels toegepast omdat ik geen ICd-toeslag heb. Dat klopt niet. | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 11:40 |
Een cargo door laten karren levert minder hinder op dan deze overal en nergens aan de kant te zetten | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 11:52 |
Staat er niet ergens in de kleine lettertjes dat t alleen voor Am-Ro is, ik zie ze er voor aan.... | |
dennistd | woensdag 11 november 2015 @ 12:22 |
Er komt een extra zijperron in Ede-Wageningen, maar aangezien onze geliefde vingerververs ook gelijktijdig de wissels gaan saneren kun je straks vanaf de Kippenlijn alleen nog binnenkomen op spoor 1, waar je nu ook nog op 3 en 4 binnen kunt komen (spoor 2 is een perronloos spoor dat ook gaat verdwijnen). | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 12:50 |
Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 13:00 |
Dus als daar iets defect staat (Niet geheel ondenkbaar met de protos) dan kan je t schudden? | |
b2py | woensdag 11 november 2015 @ 13:01 |
Grappig, de protos is de betrouwbaarste trein van het spoornet. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 13:03 |
Vergeef me... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de begin periode bewust hebt meegemaakt en verder niet ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 13:06 |
Vraagje op https://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel) staat Voordat de materieelpositie met vijf Protos-stellen en de ene GTW te krap is voor het steeds stijgende vervoer op de Valleilijn, heeft Connexxion drie extra treinstellen nodig. Hierbij is aangekondigd dat die toch weer van het type Protos zullen zijn. Als de provincie Gelderland de investering goedkeurt, zullen de stellen in 2015 worden besteld. Fahrzeugbau Dessau heeft verzekerd dat zij binnen anderhalf jaar kunnen worden geleverd En op https://nl.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugtechnik_Dessau staat Bij deze overname is de productie van Protos-treinstellen niet meegenomen, hierdoor zal Connexxion in Nederland de enige afnemer zijn van deze treinstellen Wat is het nou? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 13:06 |
En voor zijn lengte ook behoorlijk zwaar. | |
b2py | woensdag 11 november 2015 @ 13:07 |
Schijnt dat het bedrijf weer loopt en er weer treinen geproduceerd wordt. | |
James1988 | woensdag 11 november 2015 @ 13:09 |
Nee, dat staat nergens. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 13:10 |
We hebben ook nog een poosje de Flexity Swift A32 gehad als kleine treinserie ![]() En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel? | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 13:11 |
Maar in principe is dat nergens te controleren dus. Als je zegt dat je tussen Rotterdam en Breda reist moet je dus steeds aangeven dat het met de ICd is, en ze geloven je niet ![]() | |
JDude | woensdag 11 november 2015 @ 13:16 |
ICK bedoel je? Die met coupeetjes van 2x3 stoelen en een gangpad aan de zijkant? Volgens mij was dat Duits spul. Wikipedia heeft het over rijtuigen van het type Bm235. | |
ReisT | woensdag 11 november 2015 @ 13:16 |
Om ruimte te maken voor de sprinter Utrecht - Ede verhuizen de IC's richting Arnhem naar spoor 5 waar dus een nieuw perron langs komt. Dat waren K4-rijtuigen. | |
dennistd | woensdag 11 november 2015 @ 13:17 |
De bedoeling is om de stoppers vanuit Arnhem door te laten rijden naar Utrecht dacht ik: bij de 6/6 ETMET-dienstregeling zouden er dan 2 naar Rhenen, 2 naar Veenendaal en 2 naar Arnhem gaan. En dat nieuwe perron komt inderdaad aan de ENKA-kant. | |
JDude | woensdag 11 november 2015 @ 13:19 |
Ja, die kom ik ook net tegen. Vreemd, stond toch regelmatig in Breda op het perron in die tijd, maar herinner me niets van Belgische rijtuigen. | |
Woods | woensdag 11 november 2015 @ 16:10 |
Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn. De kopstand kan de Traxx nog niet bedienen me dunkt. Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor óp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik. [ Bericht 2% gewijzigd door Woods op 11-11-2015 16:16:13 ] | |
Blistering | woensdag 11 november 2015 @ 16:16 |
Mooi uitzicht ![]() | |
Woods | woensdag 11 november 2015 @ 16:17 |
Geregeld word er gestopt voor seinen. Maar er rijden voornamelijk Virms, IC direct, Thalys en Sprinters voorbij. Na een tijdje niet echt bijzonder behalve deze IC direct combinatie dan(en een dubbele Thalys ![]() | |
boriq | woensdag 11 november 2015 @ 16:28 |
Dal Voordeel is toch ook geldig met inchecken voor 6:30? | |
Salatrel | woensdag 11 november 2015 @ 16:35 |
dat is vwb NS materieel bij de loc 1700 zo dat bij gebruik voorste stroomafnemer de snelheid beperkt is tot 100kmh. Bij ddar overigens wanneer de loc achterop loopt mag hij overigens gewoon 140. De traxx heeft 4 stroomafnemers voor de verschillende spanningen waarmee hij kan rijden. Zou het eerder in die richting zoeken | |
MTL | woensdag 11 november 2015 @ 16:42 |
Je hebt een sandwich stam gespot. Omdat er in dubbeltractie wordt gereden (zowel de voorste als de achterste loc leveren 'power') wordt, om de bovenleiding niet te veel te belasten, de afstand tussen de stroomafnemers van beide locs zo groot mogelijk gemaakt. Dit betekent dat de voorste loc met de voorste stroomafnemer op zal rijden en de achterste loc met de achterste stroomafnemer. | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 17:27 |
jup. Bij de oude VDU geldt dit helaas niet | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 17:28 |
M2 volgens mij? ![]() | |
ReisT | woensdag 11 november 2015 @ 18:23 |
Nee, M2 reed op Zwolle-Roosendaal. | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 18:25 |
Ja, ik dacht dat het daar over ging ook. Verkeerd gelezen. Den Haag - Venlo Belgisch mat ja?? Staat me niks van bij ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 18:29 |
Toch hebben ze tussen 2000 en 2002 tussen Den Haag en Venlo en tussen Den Haag en Heerlen gereden | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 18:30 |
POIDH ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 18:32 |
Een filmpje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 18:33 |
Dat is voor 1997 want oude bordjes ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 18:37 |
In Rotterdam waren ze niet zo snel ![]() Het zal eind 1999 of vroeg in 2000 zijn geweest, want loc 1735, die te zien is met de derde stam, werd in april 2000 in Venlo geroosterd. | |
Nattekat | woensdag 11 november 2015 @ 18:39 |
De goede oude tijd dat de Benelux nog in wereldstad Leiden stopte ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 18:41 |
Het roosteren van de 1735 viel nog wel wat mee zie ik, maar een fikkie is de loc fataal gewordenhttp://www.railwiki.nl/in(...)_1700#Schadegevallen | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 19:29 |
Over brandende locs gesproken: Een diesel-traxx van de Nord-Ostsee-Bahn heeft op station Itzehoe (Hamburg-Westerland) in brand gestaan. http://m.abendblatt.de/ha(...)burg-Westerland.html | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 19:36 |
Ze willen de havens van Meppel, Kampen of Zwolle mogelijk een spooraansluiting geven http://www.rtvdrenthe.nl/(...)sluiting-op-spoornet De sporen op Zwolle Katwolde zijn net opgeruimd ![]() | |
Nattekat | woensdag 11 november 2015 @ 19:39 |
Zwollen heeft een haven ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 19:42 |
Zeker. Kijk maar eens op de kaart, iets ten westen van het centrum. Je moet je er geen Rotterdam of Amsterdam bij voorstellen, maar er leggen diverse binnenvaartschepen in Zwolle aan. | |
Peter | woensdag 11 november 2015 @ 19:46 |
Zelfs Wijhe heeft een haven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 19:49 |
Als Hoogeveen maar niks krijgt. | |
Prins_Pils | woensdag 11 november 2015 @ 19:51 |
Het industriespoortje van Hoogeveen sloot aan ín het perron, het laatste stukje perron moest weggedraaid worden als er een trein heen moest ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 19:53 |
Als de lente komt dan stuur ik jou Bommen op Hoogeveen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 11 november 2015 @ 19:53 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 19:56 |
![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 11 november 2015 @ 20:00 |
Leiden ook ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 20:39 |
Onpersoonlijke achterdochtige lul? Maar het kan echt roken als een malle, is een soort gesinterd spul. Bij een noodremming met ICM ruim je ze al behoorlijk, laat staan als je een echte vaste rem hebt. Vaste remmen komen op zich vaker voor, maar als je er 160 mee gaat rijden, roken ze harder blijkbaar. | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 20:42 |
Niet noodzakelijk. ![]() en ![]() Die tweede is zeker weten later genomen, zie de opschriften op de loc. [ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 11-11-2015 20:50:48 ] | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 20:47 |
Leuk, ook nog Plan W achter de 1735! | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 20:55 |
"Dieseltractie bij NMBS, hoe lang nog?" | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 21:08 |
ja, en nu? ![]() Als reactie op het gequootte slaat het iig nergens op ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 21:10 |
Wel. | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 21:11 |
oh, ik hoef niet alles te snappen. Hostie? ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 21:15 |
Je ziet in 2002 nieuwe bordjes. Die eerste is van 2001, daar zie je geen bordjes, maar het is dus niet gezegd dat K4 alleen met nieuwe of oude bordjes reed. | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 november 2015 @ 22:48 |
Zolang 35% van het spoorwegnet geen draad heeft... | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 22:51 |
Maar nu al die oude diesels eruit zijn, wordt dat allemaal met de reeks 41 gereden? | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 november 2015 @ 22:58 |
Ze hebben er bijna 100 van en met een frequentie van één keer per niet staken zou dat maar zo kunnen passen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 november 2015 @ 08:22 |
De helft van de sprinters naar Maarssen valt uit. Kak. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 november 2015 @ 08:29 |
SGM3 als trein die wel rijdt. Joy. | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2015 @ 13:33 |
Zucht. Vanochtend storing bij de Breng/Arriva chip-palen op Arnhem. Ik kon dus niet overstappen, 10 euro saldo weg. Ik vind het sowieso al belachelijk dat ik dat zelf moet gaan oplossen, maar erger is nog dat alle bestaande reizen gewoon terug te zien zijn, maar die gemiste incheck nog niet. Immers 'In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen'. Dus nu moet ik er zelf aan gaan denken om ergens binnen nu en drie maanden nog een keer naar die site te gaan om dat saldo terug te krijgen. Oh, en 'voor maximaal drie ritten per vervoerder'. Dus als die palen te vaak storing hebben heb ik helemaal pech. Ik begrijp steeds meer waarom de helft van de reizigers gewoon bij NS incheckt. | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2015 @ 13:34 |
Arriva duurt tussen de vijf en tien werkdagen | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2015 @ 13:36 |
Bedankt, in agenda gezet. Maar waarom duurt dat zo lang? | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2015 @ 13:43 |
Dat zou ik helaas niet weten | |
greavy | donderdag 12 november 2015 @ 13:45 |
VBOV roeptoetert nu weer dat de ICd uit dienst moet ivm de onveilige situaties... | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2015 @ 13:50 |
De berichten op Somda een beetje volgend moet je concluderen dat de boel met lapmiddelen bij elkaar wordt gehouden ... | |
De_Hertog | donderdag 12 november 2015 @ 13:56 |
Fair enough. Ik heb Breng een bericht gestuurd met deze vraag, mocht er een antwoord komen laat ik het wel weten. Maar dit is eigenlijk toch belachelijk? Ik bedoel, ik snap tenminste nog waarom mijn saldo ineens een tientje lager is dan het zou moeten. En dan nog kost het een hoop gedoe om dat terug te krijgen. Hoe zou dit voor 'de gemiddelde reiziger' zijn? Maar ik ga dus vanaf nu ook maar gewoon altijd bij NS inchecken. Als het systeem zo stuk is ga ik me ook niet meer verantwoordelijk voelen. | |
Bitlord | donderdag 12 november 2015 @ 14:00 |
Chill. Eerste keer mijn nieuwe forensenrit Dolder - Utrecht uitgeprobeerd. Heenweg 1e trein gemist door herfstmaatregel waardoor overweg een minuut eerder dichtging. 2e trein 10 min. te laat. En nu op de terugweg een suicidale spoorloper bij Dolder waardoor de treinen niet rijden..m | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 november 2015 @ 14:15 |
Heeft u een linkje? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2015 @ 14:25 |
Het staat tussen de regels door bij de Opvallende dingen, dus het is niet even makkelijk terug te vinden helaas ![]() | |
MTL | donderdag 12 november 2015 @ 14:46 |
Het wordt allemaal weer wat overdreven. Ik heb Rikus al weken gelden de reden doorgestuurd van het interne schrijven (hij had het er al eerder over), wat iets is dat al tientallen jaren bekend is, voor überhaupt de Fyra er was. En het heeft niets te maken met slijtage aan draaistellen of wielen. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 12-11-2015 15:12:27 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 november 2015 @ 14:56 |
Overdreven vind ik nog te makkelijk. Het is gewoon nazipropaganda. | |
b2py | donderdag 12 november 2015 @ 15:04 |
![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 12 november 2015 @ 15:44 |
Oja? Is dat interpretatie van.. Er zijn storingen aan het materieel en dus is het onveilig.. Want dat is echt van het niveau telegraaf-journalistiek.. Of nee, eigenlijk nog niet eens. | |
DriekOplopers | donderdag 12 november 2015 @ 16:25 |
Aha, dus namens een stelletje Nazi's maak ik herrie op grond van een paar dingetjes op SOMDA. Vat ik het zo goed samen? Tsjonge, wat een niveautje weer. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 november 2015 @ 16:26 |
Ongeveer hetzelfde niveau als dat stuk kots wat er uit je toetsenbord is gekomen ja. Serieus. Grow up. | |
Anne | donderdag 12 november 2015 @ 16:38 |
Doen we even normaal ![]() | |
Maegrim | donderdag 12 november 2015 @ 17:09 |
Dén Dolder voor jou ![]() in de buurt komen wonen? | |
Prins_Pils | donderdag 12 november 2015 @ 19:47 |
Topic is dood ![]() | |
b2py | donderdag 12 november 2015 @ 19:47 |
Je bent zelf dood. | |
Prins_Pils | donderdag 12 november 2015 @ 19:48 |
Ik haat ook van jou ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 november 2015 @ 20:15 |
Deze is ook sexy: | |
GlennQuagmire | donderdag 12 november 2015 @ 20:59 |
@DriekOplopers: Hier wat quotes van Somda, waarin wordt uitgelegd dat het gevaar op overbufferen minimaal is:
http://somda.nl/forum/323/24/Ontwikkelingen+ICR%28m%29/ | |
Salatrel | donderdag 12 november 2015 @ 21:08 |
Bovendien zitten er zulke enorme platen op die buffers dat gaat nooit gebeuren ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 12 november 2015 @ 21:44 |
| |
tripel7 | donderdag 12 november 2015 @ 22:07 |
Zo, ze komt bij het CBR vandaan, beloofd wat: http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)idatie-bij-CBR.dhtml | |
Dr_Flash | donderdag 12 november 2015 @ 22:14 |
Ongeloofwaardig. Is gewoon een poging om te voorkomen dat er een ONAFHANKELIJK iemand naar gaat kijken. | |
#ANONIEM | donderdag 12 november 2015 @ 22:34 |
"worth spreading" zegt dit filmpje van zichzelf. Niet helemaal onterecht, vind ik. ![]() | |
Nattekat | donderdag 12 november 2015 @ 22:35 |
Kan Breda van leren ![]() | |
Duvel | donderdag 12 november 2015 @ 22:41 |
Leuk! Die IC+ heb ik nog in model. ![]() | |
Duvel | donderdag 12 november 2015 @ 22:42 |
Bij rijtuigen zijn de bufferschotels niet voor niets groter. De kans op overbufferen zal ongeveer even groot zijn als bij een sleep goederenwagens met kleinere. | |
TwanTwan | donderdag 12 november 2015 @ 22:47 |
Nog een weekje... | |
b2py | donderdag 12 november 2015 @ 22:52 |
Kunnen wij in Nederland ook echt wel. Spoor 1,5 meter laten zakken. | |
#ANONIEM | donderdag 12 november 2015 @ 22:56 |
Maar dan moet er daarna toch eerst een jaar worden proefgereden voor er reizigers mogen instappen? ![]() | |
bork | vrijdag 13 november 2015 @ 07:27 |
Spooky![]() | |
Fixers | vrijdag 13 november 2015 @ 07:46 |
Volgens P2000 staat er een trein in brand bij Hilversum:Ze rukken in elk geval groot uit, het is nogal een sireneconcert. | |
bork | vrijdag 13 november 2015 @ 07:54 |
. http://www.nu.nl/binnenla(...)t-van-brandweer.html | |
freako | vrijdag 13 november 2015 @ 07:55 |
Volgens de conducteur in de trein waar ik nu in gaat het om de internationale trein. | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 07:59 |
Oei vastgelopen remmen, iemand opperde laatst om een hele materieelserie aan de kant te mikken bij dit soort voorvallen. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 08:13 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 08:15 |
LEAVE DE PIMPEL ALONE!!! ![]() ![]() | |
Fixers | vrijdag 13 november 2015 @ 08:27 |
Mediapark - Bussum Zuid kan je lopen... ![]()
![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 08:33 |
Dat dus. | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 09:06 |
Heeft Thalys in de 2e klas wel/geen stopcontacten? Internet geeft geen eenduidig antwoord. | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 09:09 |
Volgens mij wel, zoek het volgend weekend voor je uit. | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 09:13 |
Daar zou ik ansich wel blij mee zijn geweest, maar ik moet hem vanmiddag al hebben ![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 09:39 |
Comfort 2 heeft stopcontacten: https://www.thalys.com/nl/nl/diensten/aan-bord/comfort-2 | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 09:57 |
Wat maakt het uit? Anders laat je je stofzuiger en frituurpan wel thuis? ![]() | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 10:02 |
Die lopen wel op een powerbank, dat zal geen probleem zijn. Die "portable wietplantage" daarentegen met al die lampen... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 10:04 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 10:05 |
Een USB-frituurpan dat is echt een gat in de markt. Gewoon een kleintje waar je 2 bitterballen of 4 vlammetjes tegelijk in kunt bakken ![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 11:17 |
USB 3.0 poorten zouden 100 Watt moeten kunnen leveren. Zou dat voldoende zijn voor een mini pan? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 11:21 |
De kleinste pannetjes die ik tegen kom hebben 840 W nodig. Dat is niet met een trafo op te lossen toch? Trafo's gaan over spanning? | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 11:26 |
800W, maar dan heb je nog steeds te weinig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 11:46 |
Hmm. Bovenleidingkje aftappen maar dan ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 11:58 |
Kun je niet iets bouwen dat de load verspreidt over 9 stopcontacten? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 12:09 |
Oplosbaar is het vast wel, praktisch oplosbaar niet. Jammerdebammer ![]() En het mag niet van NS, maar waarom niet? a) Geuroverlast voor medereizigers b) Klotsgevaar van kokend vet c) Broodroof voor de Smullers ![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 12:13 |
Maar goed, hoe groot is de kans dat er 100W op die poorten staat? Volgens mij staat er 35W op de trein poorten. Dan heb je aan een hele ICM coupe niet voldoende. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 12:26 |
35W is wel erg weinig hoor, in ieder geval niet genoeg voor de meeste laptops. In de ICB is het het dubbele. | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 12:46 |
Ik heb echt geen idee, het was een wilde gok. Als het 70 is geloof ik je direct ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 12:49 |
Meeste stopcontacten in Duitsland geven 60W aan in de trein geloof ik? Laptops varieren tussen 65 en 90W dacht ik. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 12:49 |
Maximumbelasting that is. | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 12:56 |
Kijk en verbaas je over een spoorwegovergang in Lübeck. Heeft 100.000 euro gekost en is sinds een jaar klaar. Alleen nog niet in gebruik omdat men het niet eens is over de kleur lampen. Dus is er een oplossing bedacht ![]() http://www.ndr.de/fernseh(...)beck,extra10396.html | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 13:08 |
Realer Irrsinn dat is lachen ja. Gaat vaak over spoor, maar eigenlijk is alles wel leuk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 13:09 |
En zo'n lompe auto-accu van 12 volt? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 13:11 |
Dat gaat op ampere's per uur over een bepaalde tijdsduur geloof ik? Dus zeg maar 50Ah(10h) is 50ampere per uur over 10 uur. Zoek een binas en reken het uit ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 13:12 |
Je kunt er 3 EEE-PC's én een routertje mee voorzien van stroom. Proefondervindelijk vastgesteld. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 13:13 |
Ik zou denken dat die een startmotor van 2 pk aandrijft en dat ie dus iets van 1500 Watt levert ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 13:13 |
Ja maar die Eee's verbruiken tijdens gewoon gebruik nog geen 10W. Ik gok ook dat ze nog iets hoger afgezekerd zijn dan wat er op het kleppie staat eigenlijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 13:15 |
Waar is Elektro Duvel als je hem nodig hebt ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 13:15 |
Toen ik mijn NC10 inprikte ipv één van die EEE's was het wel voorbij trouwens ![]() | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 13:42 |
Er staat weer eens een AMRO-stam defect op Rotterdam Centraal... | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 14:35 |
Iig een prachtig zonnetje op je balkonnetje, klaar voor pils en frituur. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 14:39 |
nee, ben nog op werk nu. Wel stralend weer, echt niet te geloven dat over anderhalf uur de pleuris uitbreekt. Ik ga wel wat eerder weg. | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 14:40 |
Opschieten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 14:51 |
Ja, nog een BEETJE geloofwaardig overkomen hea ![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 15:02 |
Ohja ![]() In Amersfoort schijnt de zon nog, je hebt nog wel even. | |
Duvel | vrijdag 13 november 2015 @ 15:03 |
Aan het werk. | |
Peter | vrijdag 13 november 2015 @ 15:04 |
Fikse regenbuien al in Den Haag ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 15:26 |
Op naar huis voordat de Apocalyps komt ![]() | |
b2py | vrijdag 13 november 2015 @ 16:24 |
Gratis detour via Tilburg omdat er iemand tussen Den Bosch en Boxtel voor de trein in gekomen. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 16:30 |
droog thuis ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 16:42 |
Gaat er lekker op ja ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 16:43 |
Ha ha de achterboervrouw heeft de wasj nog buiten hangen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 november 2015 @ 16:48 |
De SNCF is bezig met het testen van nieuwe kaartjesautomaten. De automaten zijn iig veel sneller dan de oude... alleen werken nog niet altijd goed..Ik heb beide eens gefilmd afgelopen week om het verschil te laten zien ![]() Oud ![]() Nieuw [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-11-2015 16:58:59 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 17:00 |
Niet zo veel kaartspelletjes doen jij ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 13 november 2015 @ 18:25 |
Hoop getoeter bij Heiloo Alkmaar nu. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 18:49 |
Zo dan, die dingen zijn inderdaad flink versneld ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 19:24 |
Bron, waar ook foto's staan: Regio15 ![]() | |
Blistering | vrijdag 13 november 2015 @ 19:29 |
Haastige spoed, enzo.. | |
Salatrel | vrijdag 13 november 2015 @ 19:48 |
Alle slt's aan de kant totdat dit deur probleem is onderzocht! | |
Peter | vrijdag 13 november 2015 @ 19:52 |
'Alle scootmobielen buiten de stations al weren' ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 20:00 |
Iedereen lekker een auto kopen ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:02 |
Gewoon van die paaltjes zoals op Schiphol bij de roltrappen ![]() | |
Merode32 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:16 |
Waarom stasn die er eigenlijk? | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 13 november 2015 @ 20:19 |
zodat ze niet met bagagekarren op de roltrap gaan denk ik | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:24 |
Precies, om te voorkomen dat mensen denken "ik neem dat karretje wel even mee" en 'm niet meer kunnen houden eenmaal op de roltrap. Bij IKEA Breda staan ook van die paaltjes voor de roltrappen. Pak de lift maar. | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 20:35 |
En dan NOG vind je die Schipholkarretjes op de meest idiote plekken terug ![]() Ninja-edit: ik bedoel het WTC van Schiphol he ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 20:38 |
Indiërs die het heul niet raar vinden om 10 km te lopen van het vliegveld naar het hotel. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:42 |
Op Den Haag HS worden ze ook wel eens gespot ![]() | |
Merode32 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:47 |
Daarvoor hebben ze toch juist zo platte roltrap? En ik las op de site dat jejouw bagagekar kan dumpen op het perron. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:50 |
Als die karretjes geen wielen hebben die in de groeven grijpen, of de remmen niet goed genoeg kunnen remmen voor een hellend vlak, dan heb je er niks aan. | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 20:51 |
Nee, ook op de rolbaan mogen ze niet. En ook niet in de lift. Ze mogen het perron gewoon niet op. En begrijpelijk ook, anders gaan ze ook nog mee de trein in en het hele land door. Hoe ze die dingen dan wél het perron op hebben gekregen, tsja flink tillen dan ![]() De karretjes mogen wel op de rolbaan naar de parkeergarage en het WTC, maar slechts tot een belasting van 39 kilo, anders moet je met de lift. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 13 november 2015 @ 20:52 |
die is best steil(!) als je zo'n kar vol hebt met zware koffers ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 13 november 2015 @ 20:53 |
Steil. Stijl is wat anders ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 13 november 2015 @ 20:53 |
oeps ![]() | |
Merode32 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:53 |
Ik vlieg tegenwoordig vanaf frankfurt, maar tien jaar geleden moest je een hendel induuwen om de kar te kunnen duwen. Kwestie van de hendel loslaten, de laatste keer dat ik er was mocht je wel met een karretje van de begane grond naar +1 gaan met de roltrap. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 november 2015 @ 20:57 |
Net of jij wat van stijl weet ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:58 |
Misschien is het ook wel verboden omdat mensen die karretjes op de meest debiele manieren beladen, en die koffers van het koffertje af rollen wanneer ze de helling af gaan. NS en Schiphol worden denk ik niet heel erg blij van een potje kofferbowlen ![]() | |
Merode32 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:59 |
Dat kan. Vroeger stond er dit op schiphol.nl, Schiphol bezit een eigen station onder de luchthaven waar u op het perron gratis bagagekarren aantreft. getuige een aantal reiswebsites die alles klakkeloos kopieren. | |
greavy | vrijdag 13 november 2015 @ 21:01 |
Handigheid van NMBS: Om de treinbegeleiders met minder gewicht en lompe apparatuur te laten sjouwen, heeft men destijds een nieuwe handcomputer voor de treinbegeleider bedacht. Die heeft geen printer meer. De treinbegeleider loopt nu rond met een hele stapel papieren kaartjes waar een soort van chip in zit. Door in de handcomputer de boel in te voeren, vervolgens een kaartje scannen en uitgeven aan de reiziger. Een volgende TBG kan die dan ook weer scannen, en zo weet men of je niet zwart reist. Echter, er staat niks op die tickets. Zo gebeurt het soms dus dat je 10 van die kaartjes in je portemonnee hebt, en je dus niet meer weet welke de nieuwste was... Ik weet niet of ze dit systeem nog gebruiken, maar ik hoop het eigenlijk niet, want lomp is het zeker. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 21:02 |
Het systeem is gloednieuw ![]() Het idee zal wel zijn dat je dat ticket na je reis weggooit. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 13 november 2015 @ 21:02 |
via de lift kan je volgens mij wel op perron komen met een kar, maar eerlijk gezegd let ik er niet zo goed op | |
Merode32 | vrijdag 13 november 2015 @ 21:03 |
Het intresseert mij ook niet zoveel, kom er nooit. Maar blijft opvallend dat je wel naar +1 mag met de roltrap | |
greavy | vrijdag 13 november 2015 @ 21:04 |
Ja, maar ik hoop dat men óf bezig is met verbetering hierin aanbrengen of al heeft gedaan. TBG kan nu dus continu kaartjes scannen om de juiste te vinden. En dat terwijl je al ¤7 op de trein toeslag moet betalen, wordt er nog regelmatig op de trein verkocht. | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 21:06 |
Maar waarom zou je 10 van die kaartjes in je portemonnee bewaren, ipv het kaartje gewoon in de vuilbak te mikken na je reis? | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2015 @ 21:07 |
Nog even hier op terugkomend. Nee, ik zeg niet dat het onveilig is. Wel dat er met name in de Breda en Beneluxstammen bovengemiddeld veel storingen zijn en dat zaken als defecte deuren, lampen en toiletten niet al te snel gerepareerd worden. Daar komt de hoge uitval nog eens bij. | |
greavy | vrijdag 13 november 2015 @ 21:08 |
Volgens iemand op HGBTF die de juiste info kan krijgen: Varkensneus 843, de eerste gemoderniseerde die rondreed voor de testritten, heeft de toelating niet gekregen: Volgens DVIS, het Belgische ILT, zouden er nog teveel mankementen zijn en dingen niet goed genoeg gedocumenteerd. Ook wordt er gevreesd voor eventuele NL-toelatingen, want ook in Nederland moet de gemoderniseerde Varkensneus opnieuw door de toelating. En zoals het er nu voor staat, kan het nogal eens problemen opleveren met de storing met ATB ofzoiets. | |
greavy | vrijdag 13 november 2015 @ 21:11 |
Dat moet je niet aan mij vragen... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 23:15 |
Is er nog geen negatief reisadvies voor de Thalys? | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 23:22 |
Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek.... | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2015 @ 23:23 |
Google Street View heeft nu ook een paar Portugese spoorlijnen. Van Lissabon naar Cascais en Sintra. En helemaal omhoog via Caldas da Rainha, Coimbra, Aveiro en Porto en vanaf daar de spoorlijn langs de Douro. Edit: Oei, de post hierboven niet op tijd gezien. ![]() Edit2: Sodeju zeg! ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 23:41:15 ] | |
James1988 | vrijdag 13 november 2015 @ 23:27 |
Gezellig. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 23:27 |
Succes! Binnen no-time is dit het veiligste gebied van de stad denk ik zo. | |
boriq | vrijdag 13 november 2015 @ 23:31 |
Inderdaad, elke straathoek een groepje gendermarie of militairen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 november 2015 @ 23:56 |
Oh was het bij een metal concert hoor ik net? Slayer - Raining Blood dan maar even draaien. | |
Peter | vrijdag 13 november 2015 @ 23:56 |
De Fransen hebben de grenzen gesloten, hoogste staat van paraatheid noodtoestand uitgeroepen, President Hollande net live op TV. | |
Peterselieman | zaterdag 14 november 2015 @ 00:51 |
Mijn Pools is wat roestig, maar in Siedlce is Stadler druk bezig met het bouwen van de FLIRT voor de NS. Een aantal bakken is al voltooid. Begin volgend jaar komen ze naar Nederland. http://www.rynek-kolejowy(...)ow_dla_holandii.html Verder staat op Somda dat de eerste FLIRT voor Gouda - Alphen al over twee weken naar Nederland komt http://somda.nl/forum/158(...)+FLIRT+in+Nederland/ | |
Yreal | zaterdag 14 november 2015 @ 00:58 |
oef | |
derLudolf | zaterdag 14 november 2015 @ 01:02 |
Heb jr dat ook weer meegemaakt ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 november 2015 @ 01:09 |
[offtopic]alles ok hier. Zit B2py hier ook in de buurt? Als ik je ergens mee kan helpen neem dan met PM contact met je op want de Grenzen zijn dicht (ingaand/uitgaand)[/offtopic] Ontopic, 5 metrolijnen in Parijs zijn buiten dienst gesteld.... | |
bork | zaterdag 14 november 2015 @ 01:12 |
Gelukkig alles ok bij jou, helaas geldt dat niet voor iedereen, sterkte. | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 03:08 |
Bedankt voor je bezorgdheid, ik lig gelukkig in een hostel in Maastricht ![]() | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 03:10 |
Sterkte!! | |
Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 10:11 |
Grenzen zijn nimmer dicht, is bijna onmogelijk om frankrijk hermetisch af te sluiten. | |
Anne | zaterdag 14 november 2015 @ 10:56 |
Jeetje! Kun je vandaag gemakkelijk terug komen? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 10:58 |
Jezus wat een geschift wijf. Gewoon vastbinden en nooit meer ergens heen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 11:01 |
Kan lastig worden als de grenzen dicht zijn.. | |
Anne | zaterdag 14 november 2015 @ 11:08 |
Grenzen zijn natuurlijk nooit dicht-dicht, maar we gaan wel terug naar vroeger. Paspoortcontroles dus. Maar ik ben benieuwd of er nu gewoon veel of geen treinen rijden en je daarom makkelijk of moeilijk terug kan reizen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 11:16 |
Dat weet ik niet ![]() | |
TemulMelvin | zaterdag 14 november 2015 @ 11:26 |
Thalys zou gewoon volgens dienstregeling rijden. Wel gratis om te boeken. | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 12:23 |
Ik las op Somda dat over twee weken de eerste Flirt voor Alphen - Gouda naar Nederland komt. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 13:40 |
Wat op Somda staat is altijd waar he, dat weet je ![]() | |
derLudolf | zaterdag 14 november 2015 @ 13:45 |
Dicht wil niet zeggen dat je er niet over komt denk ik. Je mag even in de rij staan denk ik | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 13:46 |
Via RailMagazine had ik op FB al ergens gelezen dat er in 2015 minstens één Flirt naar Nederland zou komen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 13:49 |
Ik dacht even aan echt "niemand erin of eruit". Naïeve ik. Natuurlijk is dat niet praktisch haalbaar. Sowwy ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 14 november 2015 @ 13:51 |
De Thalys rijdt de normale dienstregeling. Op de snelweg naar Lille staat al wel een dikke file voor de grens. Uur wachttijd, las ik. Overigens lijkt Parijs me op dit moment een van de veiligste plekken om te zijn, gezien de politie- en legermacht die daar op straat is. | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 13:57 |
En de Eurostar rijdt ook nog volgens drgl, maar je moet nu wel minstens 60 minuten voor vertrek inchecken vanwege de verhoogde veiligheidschecks. | |
derLudolf | zaterdag 14 november 2015 @ 14:00 |
Op 15km grens hier ken ik al iets van 7 grensovergangen (misschien zijn dat nog niet eens alle overgangen) waarvan twee redelijk grote (A37-B402 en N366-B408). Echt alle overgangen afsluiten is uberhaupt nooit te realiseren lijkt mij... | |
dennistd | zaterdag 14 november 2015 @ 14:22 |
Ik geloof dat ik er hier wel 20 heb of zo, waarvan de grootte varieert tussen de A1 en een fietspad... En al zou je die allemaal afsluiten dan kun je nog altijd door de akkers en weilanden. | |
jayjay297 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:17 |
Bij Eckwersheim in bij Strasbourg waarschijnlijk een TGV van een brug gereden...![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 16:24 |
Wacht wat? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 16:24 |
"waarschijnlijk" issie nou stuk ja. | |
jayjay297 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:29 |
Ja, ik was niet zeker of het inderdaad een TGV was ![]() Gaat om een testrit met mogelijk snelheden rond de 320 kmh. Onbekend aantal slachtoffers, eerste geruchten zeggen vijf doden en vele gewonden ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:30 |
Dat is de testtrein voor de LGV Est fase 2... | |
DatMeenJeNiet | zaterdag 14 november 2015 @ 16:36 |
![]() | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 16:36 |
Gaat lekker daar in Frankrijk...![]() | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:37 |
Wat is daar in godsnaam gebeurd? | |
zeefje | zaterdag 14 november 2015 @ 16:38 |
Is een tgv een Franse hsl? | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:40 |
Ja. TGV betekent letterlijk hogesnelheidstrein. | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 16:40 |
![]() I.E.N. @GoldenKrant #Eckwersheim: Berichte von 5 Toten und mehreren Verletzten, unklar ob Anschlag (Pics: @AurelienPoivret) | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 16:52 |
Ok wtf ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 14 november 2015 @ 16:52 |
Tering ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 16:54 |
Voor een aanslag pak je toch geen TEST-trein? ![]() | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 16:56 |
Lijkt wel een stuk waar je niet 300 gaat? Soort aftakking? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:03 |
in ieder geval een dusdanig scherpe bocht dat je er geen 300 KAN. | |
Peterselieman | zaterdag 14 november 2015 @ 17:03 |
zodeknetters zeg ... | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:04 |
Beide spoorbruggen over het Hollandsch Diep zijn op last van de politie afgesloten. Vreemd. | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 17:09 |
Op OVNL een bericht dat die plek het einde is van de HSL en je maar 160 mag. Lijkt wel op dat gevalletje in Spanje.. | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 17:09 |
Things gaan weird. | |
jayjay297 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:11 |
Wat ik zei over de 320kmh zijn geruchten hè! Maar als het zo is, dan heb je gelijk uiteraard ![]() | |
larsico | zaterdag 14 november 2015 @ 17:14 |
Zit in de trein die om 17:39 in Rdam aankomt. Moet naar Middelburg. Wat is wijsheid? Omreizen via Utrecht kost twee uur. Is de kans groter dat het binnen twee uur opgelost is, dus slimmer om in Rdam af te wachten? | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 17:15 |
Bus vanaf Zuidplein? | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:15 |
De Franse beveiligingssystemen staan dat normaalgesproken niet toe. Maar omdat dit een testtrein is zou het kunnen dat die uitgeschakeld waren. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:15 |
Ja daar moet ik dan ook ineens aan denken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:17 |
de beperkingen op de HSL zijn voorbij lees ik net. | |
Ireyon | zaterdag 14 november 2015 @ 17:17 |
Bus 310 Zuidplein - Bergen op Zoom | |
larsico | zaterdag 14 november 2015 @ 17:18 |
Is optie, maar wordt ook lange rit denk ik. Dan zouden we eerst naar Zierikzee moeten en vervolgens nog 1,5 uur naar Mburg. + alleen kaartjes voor trein. Maar bedankt voor de suggestie, we houden dit in ons achterhoofd! Is iig waarschijnlijk sneller dan via Utrecht | |
larsico | zaterdag 14 november 2015 @ 17:19 |
Nvm, opgelost! Bedankt voor meedenken! | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 17:20 |
Zie boven, beperking voorbij ![]() ![]() | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 17:20 |
Dat kan nét! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:21 |
Nu is ook de brug in de oude lijn vrijgegeven. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:22 |
Is iig niet voor kleine-kindertjes-snelheid aangelegd zo te zien ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:33 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:45 |
Ik hoor dat er 60 techneuten aan boord waren ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 17:46 |
Damn. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:49 |
http://www.lemonde.fr/soc(...)rg_4810064_3224.html Meldt 49 inzittenden. Nog zat. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 17:52 |
http://www.20min.ch/panor(...)-auf-sieben-30112490 "mehr als 60" | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 17:55 |
Denk het ook niet ![]()
| |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 17:56 |
Franse spoorwegtechneuten. Misschien vreemd, maar voelt bijna als collega's... | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 17:59 |
Er zouden mensen "rondom de bruggen lopen in donkere pakken" was de melding ..... | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 14 november 2015 @ 18:00 |
Same here. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 18:07 |
OK, toch minder vreemd dan... | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 18:07 |
Lijkt me weinig vreemds aan eigenlijk.. | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 18:16 |
Zit jouw werkgever ook in Frankrijk? | |
WhiteJoker | zaterdag 14 november 2015 @ 18:18 |
Hierdoor mocht de Thalys van Parijs naar Amsterdam ook de grens naar Nederland niet over. Inmiddels is deze omgeleid. | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 18:31 |
Het spoor is toch als één grote familie? | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 18:33 |
Hmm. De Greavy Snoeidienst hoeft hier niet meer langs... ProRail heeft wel erg uitgebreid die spoorberm van struiken vrij gemaakt. Zouden daar soms ook hekken komen????![]() | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 18:38 |
Ah, er rijden na 19:10 weer geen treinen Almelo - Mariënberg vv. De nog wel rijdende Lint moet de defecte Lint naar Zutphen afslepen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 18:39 |
Nee. De volgende smoes wordt gewoon "zaadjes op de rails". | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 18:42 |
Trein en wegverkeer Moerdijkbrug stilgelegd Bus 310 had je dus ook niet geholpen ![]() | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 18:44 |
Bus 310 rijdt niet via de Moerdijkbrug, maar gaat via de A4/A29 naar Rotterdam. Dat is zegmaar via Steenbergen / Oud-Beijerland. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 18:47 |
je zult toch ooit ergens dat water over moeten? | |
greavy | zaterdag 14 november 2015 @ 18:48 |
Ja, via de Heinenoordtunnel. En je hebt nog de Haringvlietbruggen. Heb je heul die Moerdijkbrug niet nodig. | |
Bitlord | zaterdag 14 november 2015 @ 18:50 |
Zou er maar ff niet gaan staan, als je tenminste niet door de BBE opgepakt wil worden. | |
Fixers | zaterdag 14 november 2015 @ 19:09 |
Je bedoeld de DSI - Dienst Speciale Interventies, zoals dat tegenwoordig heet. Desalniettemin als er zo eentje je tuinpad op rijdt heb je reden om je zorgen te maken: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 19:09 |
Dat vind ik echt zulke totale onzin he. Dan heb je echt GEEN idee van waar je mee bezig bent als beveiligingspoppetje. Cameras don't kill people. People kill people. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 19:10 |
ik zag vandaag trouwens al minstens TWEE treinen vol met tanks, pantserditdatalles en zo naar het westen rijden. Dat zie je normaal nooit. | |
Prins_Pils | zaterdag 14 november 2015 @ 19:15 |
Z2N op OVinNL schrijft over het ongeluk bij Strasbourg: 'France 3 Alsace meldt 10 doden, 5 vermisten en 37 gewonden, waarvan 12 zwaargewond.' | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 19:16 |
dat is 52. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 20:03 |
Mja, nou ja, nogal opgesplitst in 1001 bedrijven en zo, maar het voelt wel een beetje zo. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 20:04 |
Niet dat ik weet. | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 20:28 |
Dat is in de luchtvaart ook z:, ook al is de boel ontzettend opgesplitst, uiteindelijk werkt iedereen samen als één grote familie. Er zijn onlangs wat KLM-piloten bij TUIfly geweest om te leren omgaan met een Dreamliner (KLM heeft vandaag hun eerste 787 ontvangen), die lui hebben zelfs in TUI-uniform met zo'n ding gevlogen. ![]() | |
SevenWonders | zaterdag 14 november 2015 @ 21:11 |
Dit was de reden: Twee vissers in een bootje die wat te dicht bij de peiler waren geweest: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)sers-in-rubberbootje | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 21:31 |
Met een fucking rubberbootje? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 21:34 |
Ja, laat onze regeltjesneukers maar bepalen wat belangrijk is en wat niet ![]() | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 21:44 |
Nouja, het zal wel strategie zijn om niet te zeggen dat ze bang zijn dat er bommen op de pijlers geplakt worden. | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 21:47 |
Want dat doe je ook echt op klaarlichte dag ja ![]() | |
boriq | zaterdag 14 november 2015 @ 21:50 |
Staan er inmiddels cico-paaltjes op perron 11/12 in Rotterdam? | |
Peterselieman | zaterdag 14 november 2015 @ 21:55 |
Snappen jullie de logica? Omdat vliegveld Lelystad uitgebreid zal worden wil de provincie Gelderland dat Harderwijk alsnog intercitystation wordt ![]() http://www.omroepgelderla(...)ation-bij-Harderwijk | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 21:56 |
Ja, ieder perron heeft die dingen. | |
boriq | zaterdag 14 november 2015 @ 21:57 |
Ah, nice. Dan is drie minuten overstap wel te doen zometeen ![]() | |
b2py | zaterdag 14 november 2015 @ 22:00 |
Why not? ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 november 2015 @ 22:05 |
Dat valt op. Om 18:00 is het al donker, dus waarom zou je het risico lopen om gepakt te worden als je snode plannen hebt? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 23:01 |
Nee. Kinderachtig Veluws calimerocomplex. Bom erop. Ja ik ben daar geboren en shit ja. Bom erop. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 november 2015 @ 23:07 |
Veluwe-geboren-en-ik-wil-er-een-bom-op represent! | |
Blistering | zaterdag 14 november 2015 @ 23:08 |
Hear hear. En ik wil 4g bereik tussen Assel en Apeldoorn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 november 2015 @ 23:10 |
ik neem aan dat minimaal één plaats in Nederland een nog hogere prio heeft ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 23:12 |
kan wel parallel | |
Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 23:19 |
Zojuist thuis gekomen, lyon via parijs, compleet niks gemerkt van dichte grenzen, een paar popi jopi kijkende millitairen en een hond die vriendelijk kwam snuffelen. Hollande heeft het volk dus weer een rat voor de ogen gedraaid. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 november 2015 @ 23:32 |
Kijk jongons en meisjos, hier spreekt een ekte eksper! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 november 2015 @ 23:38 |
ja ik ken ook iemand die 108 geworden is op 3 pakjes per dag dus roken is goed vooor je ![]() | |
boriq | zaterdag 14 november 2015 @ 23:40 |
In elk metro en treinstation van formaat in Parijs liepen er toch wat groepjes militairen rond en (bijna) elke winkel had beveiliging ingehuurd... | |
Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 23:43 |
Rondlopen is niet voldoende, als je dat soort harde woorden spreekt dan verwacht ik op zijn minst een paspoortcontrole, bagagecontrole eventueel aangevuld met een amerikaans vragengesprek. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 23:49 |
Juist ja. Een rat. | |
Merode32 | zaterdag 14 november 2015 @ 23:51 |
Ja een rat, ik gebruik dat express. Elke socialist is een rat. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 23:51 |
Rot alsjeblieft gewoon op, primitief. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 23:52 |
Klaar. | |
Duvel | zaterdag 14 november 2015 @ 23:52 |
Nu. |