abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2015 @ 11:07:16 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157466269


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.

pi_157466329
Nog 8116 keer
  woensdag 11 november 2015 @ 11:29:13 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157466635
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, een cargo rijdt altijd wel ergens in de spits, dus aan de kant zetten helpt misschien ter plekke, maar kan elders weer grotere problemen veroorzaken
Als die cargo elders in de spits rijdt helpt het daar ter plekke ook om 'm aan de kant te zetten :6
  woensdag 11 november 2015 @ 11:38:19 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157466776
@Duck: ja, voor de ICd is er een apart formulier en dat vul ik ook netjes in. Maar vervolgens knalt NS dat formulier alsnog gewoon in 'Mijn NS' en worden de normale regels toegepast omdat ik geen ICd-toeslag heb.

Dat klopt niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 11:40:02 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157466816
quote:
16s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als die cargo elders in de spits rijdt helpt het daar ter plekke ook om 'm aan de kant te zetten :6
Een cargo door laten karren levert minder hinder op dan deze overal en nergens aan de kant te zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 november 2015 @ 11:52:15 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157467042
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef James1988 het volgende:
@Duck: ja, voor de ICd is er een apart formulier en dat vul ik ook netjes in. Maar vervolgens knalt NS dat formulier alsnog gewoon in 'Mijn NS' en worden de normale regels toegepast omdat ik geen ICd-toeslag heb.

Dat klopt niet.
Staat er niet ergens in de kleine lettertjes dat t alleen voor Am-Ro is, ik zie ze er voor aan....
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 12:22:56 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157467484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:09 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens het laatste wat ik er over gehoord heb is een extra perron nog steeds onderdeel van de huidige plannen. Al weet ik niet of je daar voor de Valleilijn wat aan hebt.
Er komt een extra zijperron in Ede-Wageningen, maar aangezien onze geliefde vingerververs ook gelijktijdig de wissels gaan saneren kun je straks vanaf de Kippenlijn alleen nog binnenkomen op spoor 1, waar je nu ook nog op 3 en 4 binnen kunt komen (spoor 2 is een perronloos spoor dat ook gaat verdwijnen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157467849
Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 november 2015 @ 13:00:44 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157468029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er komt een extra zijperron in Ede-Wageningen, maar aangezien onze geliefde vingerververs ook gelijktijdig de wissels gaan saneren kun je straks vanaf de Kippenlijn alleen nog binnenkomen op spoor 1, waar je nu ook nog op 3 en 4 binnen kunt komen (spoor 2 is een perronloos spoor dat ook gaat verdwijnen).
Dus als daar iets defect staat (Niet geheel ondenkbaar met de protos) dan kan je t schudden?
pi_157468042
Grappig, de protos is de betrouwbaarste trein van het spoornet.
  woensdag 11 november 2015 @ 13:03:52 #11
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157468095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:01 schreef b2py het volgende:
Grappig, de protos is de betrouwbaarste trein van het spoornet.
Vergeef me... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de begin periode bewust hebt meegemaakt en verder niet :@
  woensdag 11 november 2015 @ 13:06:19 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157468133
Vraagje op https://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel) staat

Voordat de materieelpositie met vijf Protos-stellen en de ene GTW te krap is voor het steeds stijgende vervoer op de Valleilijn, heeft Connexxion drie extra treinstellen nodig. Hierbij is aangekondigd dat die toch weer van het type Protos zullen zijn. Als de provincie Gelderland de investering goedkeurt, zullen de stellen in 2015 worden besteld. Fahrzeugbau Dessau heeft verzekerd dat zij binnen anderhalf jaar kunnen worden geleverd

En op https://nl.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugtechnik_Dessau staat

Bij deze overname is de productie van Protos-treinstellen niet meegenomen, hierdoor zal Connexxion in Nederland de enige afnemer zijn van deze treinstellen

Wat is het nou? :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 13:06:43 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157468140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:01 schreef b2py het volgende:
Grappig, de protos is de betrouwbaarste trein van het spoornet.
En voor zijn lengte ook behoorlijk zwaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157468159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje op https://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel) staat

Voordat de materieelpositie met vijf Protos-stellen en de ene GTW te krap is voor het steeds stijgende vervoer op de Valleilijn, heeft Connexxion drie extra treinstellen nodig. Hierbij is aangekondigd dat die toch weer van het type Protos zullen zijn. Als de provincie Gelderland de investering goedkeurt, zullen de stellen in 2015 worden besteld. Fahrzeugbau Dessau heeft verzekerd dat zij binnen anderhalf jaar kunnen worden geleverd

En op https://nl.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugtechnik_Dessau staat

Bij deze overname is de productie van Protos-treinstellen niet meegenomen, hierdoor zal Connexxion in Nederland de enige afnemer zijn van deze treinstellen

Wat is het nou? :{
Schijnt dat het bedrijf weer loopt en er weer treinen geproduceerd wordt.
  woensdag 11 november 2015 @ 13:09:42 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157468186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Staat er niet ergens in de kleine lettertjes dat t alleen voor Am-Ro is, ik zie ze er voor aan....
Nee, dat staat nergens. :)
  woensdag 11 november 2015 @ 13:10:09 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157468191
We hebben ook nog een poosje de Flexity Swift A32 gehad als kleine treinserie O+

En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel?
  woensdag 11 november 2015 @ 13:11:43 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157468216
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, dat staat nergens. :)
Maar in principe is dat nergens te controleren dus. Als je zegt dat je tussen Rotterdam en Breda reist moet je dus steeds aangeven dat het met de ICd is, en ze geloven je niet 8)7
  woensdag 11 november 2015 @ 13:16:31 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157468277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel?
ICK bedoel je? Die met coupeetjes van 2x3 stoelen en een gangpad aan de zijkant? Volgens mij was dat Duits spul. Wikipedia heeft het over rijtuigen van het type Bm235.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 11 november 2015 @ 13:16:37 #19
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157468279
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is 8)7
Om ruimte te maken voor de sprinter Utrecht - Ede verhuizen de IC's richting Arnhem naar spoor 5 waar dus een nieuw perron langs komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel?
Dat waren K4-rijtuigen.
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 13:17:16 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157468290
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is 8)7
De bedoeling is om de stoppers vanuit Arnhem door te laten rijden naar Utrecht dacht ik: bij de 6/6 ETMET-dienstregeling zouden er dan 2 naar Rhenen, 2 naar Veenendaal en 2 naar Arnhem gaan. En dat nieuwe perron komt inderdaad aan de ENKA-kant.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 november 2015 @ 13:19:05 #21
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157468314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:16 schreef ReisT het volgende:

Dat waren K4-rijtuigen.
Ja, die kom ik ook net tegen. Vreemd, stond toch regelmatig in Breda op het perron in die tijd, maar herinner me niets van Belgische rijtuigen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 11 november 2015 @ 16:10:44 #22
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157471334
Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn. De kopstand kan de Traxx nog niet bedienen me dunkt.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor ķp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Woods op 11-11-2015 16:16:13 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157471419
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Woods het volgende:
Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn.


Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor ķp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
Mooi uitzicht _O_ Maak je menig treinfapper jaloers mee.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:17:51 #24
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157471448
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mooi uitzicht _O_ Maak je menig treinfapper jaloers mee.
Geregeld word er gestopt voor seinen. Maar er rijden voornamelijk Virms, IC direct, Thalys en Sprinters voorbij. Na een tijdje niet echt bijzonder behalve deze IC direct combinatie dan(en een dubbele Thalys :P )
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:28:06 #25
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_157471644
Dal Voordeel is toch ook geldig met inchecken voor 6:30?
pi_157471772
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Woods het volgende:

Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor ķp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
dat is vwb NS materieel bij de loc 1700 zo dat bij gebruik voorste stroomafnemer de snelheid beperkt is tot 100kmh. Bij ddar overigens wanneer de loc achterop loopt mag hij overigens gewoon 140.

De traxx heeft 4 stroomafnemers voor de verschillende spanningen waarmee hij kan rijden. Zou het eerder in die richting zoeken
pi_157471920
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Woods het volgende:
Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn. De kopstand kan de Traxx nog niet bedienen me dunkt.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor ķp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
Je hebt een sandwich stam gespot. Omdat er in dubbeltractie wordt gereden (zowel de voorste als de achterste loc leveren 'power') wordt, om de bovenleiding niet te veel te belasten, de afstand tussen de stroomafnemers van beide locs zo groot mogelijk gemaakt. Dit betekent dat de voorste loc met de voorste stroomafnemer op zal rijden en de achterste loc met de achterste stroomafnemer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 17:27:51 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157472838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:28 schreef boriq het volgende:
Dal Voordeel is toch ook geldig met inchecken voor 6:30?
jup.

Bij de oude VDU geldt dit helaas niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157472853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:16 schreef ReisT het volgende:

Dat waren K4-rijtuigen.
M2 volgens mij? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 november 2015 @ 18:23:12 #30
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157474023
Nee, M2 reed op Zwolle-Roosendaal.
pi_157474086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:23 schreef ReisT het volgende:
Nee, M2 reed op Zwolle-Roosendaal.
Ja, ik dacht dat het daar over ging ook. Verkeerd gelezen. Den Haag - Venlo Belgisch mat ja?? Staat me niks van bij :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 18:29:58 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157474187
Toch hebben ze tussen 2000 en 2002 tussen Den Haag en Venlo en tussen Den Haag en Heerlen gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157474201
POIDH :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 18:32:50 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157474255
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157474266
Dat is voor 1997 want oude bordjes :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 18:37:03 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157474338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is voor 1997 want oude bordjes :{w
In Rotterdam waren ze niet zo snel :P

Het zal eind 1999 of vroeg in 2000 zijn geweest, want loc 1735, die te zien is met de derde stam, werd in april 2000 in Venlo geroosterd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 18:39:12 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157474391
quote:
De goede oude tijd dat de Benelux nog in wereldstad Leiden stopte ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 18:41:23 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157474451
Het roosteren van de 1735 viel nog wel wat mee zie ik, maar een fikkie is de loc fataal geworden
quote:
Op 24 februari 2000 raakte de 1735 in brand te Venlo. Rond 4.45 brak de brand uit bij de oliekoelers in het midden van de locomotiefbak. De brand sloeg vervolgens over naar het interieur van de locomotief en dit veroorzaakte een enorme rookontwikkeling. De locomotief raakte hierbij zwaar beschadigd. De schade werd niet meer hersteld en begin februari 2002 werd de locomotief terzijdegesteld en in oktober 2002 naar sloper HKS in de Amsterdamse Westhaven vervoerd.
http://www.railwiki.nl/in(...)_1700#Schadegevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 19:29:34 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157475716
Over brandende locs gesproken:
Een diesel-traxx van de Nord-Ostsee-Bahn heeft op station Itzehoe (Hamburg-Westerland) in brand gestaan.

http://m.abendblatt.de/ha(...)burg-Westerland.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 19:36:38 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157475928
Ze willen de havens van Meppel, Kampen of Zwolle mogelijk een spooraansluiting geven

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)sluiting-op-spoornet

De sporen op Zwolle Katwolde zijn net opgeruimd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 19:39:03 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157476006
Zwollen heeft een haven :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 19:42:53 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157476114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:39 schreef Nattekat het volgende:
Zwollen heeft een haven :?
Zeker. Kijk maar eens op de kaart, iets ten westen van het centrum. Je moet je er geen Rotterdam of Amsterdam bij voorstellen, maar er leggen diverse binnenvaartschepen in Zwolle aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157476216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:39 schreef Nattekat het volgende:
Zwollen heeft een haven :?
Zelfs Wijhe heeft een haven :Y
dag
pi_157476298
Als Hoogeveen maar niks krijgt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 november 2015 @ 19:51:45 #45
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157476374
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Als Hoogeveen maar niks krijgt.
Het industriespoortje van Hoogeveen sloot aan ín het perron, het laatste stukje perron moest weggedraaid worden als er een trein heen moest :') Is misschien nog steeds wel te zien?
doei
pi_157476421
Als de lente komt dan stuur ik jou
Bommen op Hoogeveen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 november 2015 @ 19:53:53 #47
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157476433
_O- _O- _O-
doei
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 november 2015 @ 19:56:47 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157476512
_O- _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 20:00:18 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157476588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Zelfs Wijhe heeft een haven :Y
Leiden ook :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 11 november 2015 @ 20:39:34 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157477661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem?

Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet.

(En nothing personal: dat weet je he? Als jou iets is verteld wat niet waar is, is dat niet jouw schuld.)
Onpersoonlijke achterdochtige lul?

Maar het kan echt roken als een malle, is een soort gesinterd spul. Bij een noodremming met ICM ruim je ze al behoorlijk, laat staan als je een echte vaste rem hebt. Vaste remmen komen op zich vaker voor, maar als je er 160 mee gaat rijden, roken ze harder blijkbaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')