dennistd | maandag 24 augustus 2015 @ 12:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. | |
Blistering | maandag 24 augustus 2015 @ 12:27 |
VIRM ![]() Mooie foto trouwens @ OP. | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 12:33 |
tief dat kutbrabant er nou eens uit | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 12:38 |
Hoe duur is zo'n ritje met PanoramaRail eigenlijk? | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 13:02 |
Je bent gewoon jaloers ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 13:10 |
Jaloers zijn op Brabant is net zoiets als jaloers zijn op het hebben van AIDS. | |
bork | maandag 24 augustus 2015 @ 14:34 |
Dat is pertinent niet waar ![]() ![]() ![]() 14.33 Stoomfluitgeluid, best lang, NSM heeft iets stomerigs aan/op bezoek? | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 14:40 |
Ze gaan de beschaving naar Brabant brengen denk ik. | |
ReisT | maandag 24 augustus 2015 @ 14:49 |
VSM onderweg naar huis na een weekendje Zuid-Limburg. | |
Sebastiaan92 | maandag 24 augustus 2015 @ 14:59 |
125 euro voor een normaal rijtuig en 175 euro voor het panoramarijtuig. | |
bork | maandag 24 augustus 2015 @ 15:02 |
ah, thx ![]() | |
_serial_ | maandag 24 augustus 2015 @ 15:23 |
Geen vervolg op NS-proef Schiphol Garantie Service | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 15:29 |
Nee, dat lossen reizigers zelf wel op idd. Door met de auto te gaan of een dag eerder naar een hotel op Schiphol te komen. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 15:45 |
Als je van mening bent dat het een goed idee is DAN VOER JE HET IN OOK AL IS ER RELATIEF WEINIG ANIMO VOOR stelletje losers. | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 15:50 |
Ja ik snapte ook niet helemaal hoe het in stand houden van die regeling geld zou kosten. Of wordt er misschien toch eerder te veel dan te weinig gebruik van gemaakt ![]() | |
derLudolf | maandag 24 augustus 2015 @ 15:54 |
Inderdaad. Het enige nuttige uit Brabant is Brabantia en dat zijn afvalemmers, daar kun je best zonder. | |
derLudolf | maandag 24 augustus 2015 @ 15:56 |
Wil je naar het Litouws spoorwegmuseum, is die kuttoko gesloten. Morgen ritje Vilnius-Kaunas met een Skoda dubbeldekker. Voor het verschil tussen 1e en 2e klas (¤5 resp ¤7) gaat deze jongen lekker voor de eerste klas ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 15:56 |
Zonder brabant hadden we heul geen afvalemmers nodig! | |
derLudolf | maandag 24 augustus 2015 @ 15:59 |
Dat is ook weer waar ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 17:52 |
Dat valt nog best mee | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 18:40 |
Jaardienst 2016 spoor klaar Het is weer gelukt. Na flink puzzelen, rekenen en afstemmen met vervoerders en reizigersorganisaties is de dienstregeling op het spoor voor 2016 klaar. ProRail heeft wederom in totaal ongeveer 3,3 miljoen treinritten verdeeld op het Nederlandse spoor. Onze puzzelaars Zo’n 25 ProRail-puzzelaars hebben hun hersens gekraakt over alle aanvragen van ruim 30 vervoerders en verladers en overlegd met reizigersverenigingen over de impact van werkzaamheden voor reizigers. De nieuwe dienstregeling op het spoor gaat op zondag 13 december 2015 in. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:02 |
Er is iets stuk tussen Rotterdam en Den Haag, en het gaat komende nacht gemaakt worden. Trein 9260 naar Brussel is al sinds de tunnelingang van Delft aan het kruipen, inmiddels ergens tussen Delft-Zuid en Schiedam ligt de snelheid nog steeds niet hoog. Schiet op, ik wil m'n trein naar Breda halen ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 19:07 |
Nog vier maanden, dan gaat ie naar Breda! (Of is het volgend jaar pas?) | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:08 |
Dat is pas in december 2016. En ik hoop 'm dan niet meer nodig te hebben ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 augustus 2015 @ 19:17 |
*drum roll* ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 19:18 |
Ohhh okeuj. Ah, verhuizen? Nieuwe job? | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:21 |
Andere klant ![]() Ik zie dit nu voorbijkomen: En door de porto van een NS'er hoor ik iets voorbijkomen over een defecte goederentrein bij Lage Zwaluwe ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 19:22 |
Weer naar de Zuidas? ![]() | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:24 |
Deur tot deur is dat beter te doen dan nu naar Den Haag, want het zit daar pal naast het spoor (en de ICD is snel - als hij rijdt). Maar dat weet ik nu nog niet, de komende maanden ben ik nog niet weg waar ik nu zit ![]() | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:41 |
Bijna goed. Bijna. Stom InfoPlus ![]() | |
WhiteJoker | maandag 24 augustus 2015 @ 19:50 |
Klopt het trouwens dat elke RATP halte z'n eigen jingle heeft? Of is dat alleen bij bepaalde lijnen zo? En waarom worden ze eigenlijk altijd door een vrouw en een man omgeroepen? Zoals: https://soundcloud.com/ra(...)porte-daubervilliers | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 19:54 |
In de metro en RER is dat in ieder geval niet zo, in de tram volgens mij alleen op lijn 3. De omroep wordt gedaan door zowel mannen, vrouwen als kinderen. Waarom? Omdat RATP en de buurt het leuk vinden, denk ik ![]() En ik denk dat dit die defecte goederentrein bij Lage Zwlauwe is waar ik net wat over hoorde: ![]() | |
Ireyon | maandag 24 augustus 2015 @ 20:27 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 augustus 2015 @ 20:35 |
Stelt toch geen reet voor, bovendien kun je de meeste (zijn er toch maar een paar) treinen zien staan vanaf het eerste perron van het station. Mocht je naar Riga gaan: daar ligt nog wel een ok spoorwegmuseum en dat is het grootste van de Baltische staten. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 20:36:16 ] | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 20:46 |
Meer beveiliging en bagagechecks op de Thalys... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws.english/News/1.2421295 Zucht. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 20:50 |
Als er niet van die vervelende consequenties aan het toch gepakt worden zouden zitten zou ik ze laten zien hoe fucking makkelijk het is om zware wapens mee aan boord van dat soort transportmiddelen mee te nemen. Vliegtuigen incluis trouwens. Beveiliging is een lachertje. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 20:53 |
En het haalt niks uit. Nu gaan ze de Thalys zwaarder beveiligen, dus de volgende gestoorde gek stapt in een EuroNight. En dan wordt de EN zwaarbewaakt en dan stapt gek nummer 3 wel in een volle stadstram. | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 20:56 |
Dat is ook wat NLse veiligheidsdiensten zeiden, als we hier beginnen, waar houdt het dan op? | |
Prins_Pils | maandag 24 augustus 2015 @ 20:59 |
En nu zijn er ook ineens vet veel mensen die sowieso de grenscontrole weer terug willen hebben (óók op de weg dus). Krijg je ook hetzelfde want een beetje slimmerik krijgt zijn wapens of wat dan ook écht de grens wel over. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 21:00 |
En als de trams worden bewaakt legt een gek wel een bermbom bij een bushalte, of een zeemijn voor een Aqualiner. Met dit soort "maatregelen" winnen de terroristen. | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 21:08 |
Hun hersens nog wel ![]() Verder: Nu nog uitvoeren. Zal me weer benieuwen hoeveel daarvan terecht komt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 21:09 |
Kalf verdronken: Put dempen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 21:11 |
Er is helemaal geen kalf verdronken. | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 21:11 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 21:12 |
WOU JIJ DAAR OP GAAN WACHTEN DAN?? ![]()
| |
Straatcommando. | maandag 24 augustus 2015 @ 21:37 |
Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof ![]() Als ik zo'n helm een paar tientjes in de handen druk.. Zou kunnen toch? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 21:38 |
Bel de Boerenbond, kun je ze wrsl zo ophalen voor een paar tientjes. | |
Straatcommando. | maandag 24 augustus 2015 @ 21:38 |
Dank U! Ik post btw niet veel, maar lees alles mee. Een lurker zoals je wil ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 21:46 |
Waarschijnlijk niet, die dingen zijn tegenwoordig verboden.. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 21:49 |
Dat zijn ze helemaal niet. Klok. Klepel. | |
Mr_Klaasje | maandag 24 augustus 2015 @ 22:01 |
Alleen het spul waarmee ze werden ingesmeerd is verboden. Dat is overigens van een latere datum dan het beginnen met betonnen dwarsliggers. | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 22:01 |
Maakt dat de bielzen niet verboden an sich?! | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 22:05 |
IK ZEG TOCH BEL DE BOERENBOND ![]() | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 22:06 |
De NS-website en de smartphoneapp zijn het weer eens lekker met elkaar eens...![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 22:07 |
Nog een paar uur wachten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 22:07 |
Niet ingecheckt, niet uitgecheckt, maar ze weten wel dat je daar was? ![]() | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 22:08 |
Ik F5'de Mijn NS en ineens stond de check-out er wel. Echt, hoe krijgen ze het verzonnen? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2015 @ 22:09 |
Nou ja, is dat zo raar dan? ![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 22:10 |
Zoek je spijkers op laag water ofzo, man man man Ben je verregend onderweg? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 augustus 2015 @ 22:10 |
Er worden geen nieuwe meer gemaakt maar het is niet alsof de stasi langs de huizen kwam met aanhangers om de oude op te halen. Ik heb er hier ook nog drie. | |
Kansenjongere | maandag 24 augustus 2015 @ 22:12 |
Had je die ov-chipkaart in je broekzak laten zitten toen je een was ging doen? De laatste cijfers zijn helemaal wazig geworden. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 22:14 |
Ik was nét ingelogd en heb m'n reishistorie opgezocht. En dat was al nadat ik het in de app had opgezocht, maar vanuit daar kun je geen GtbV indienen. Hoe is het dan fucking mogelijk dat de site zegt dat ik niet heb uitgecheckt, en na een F5 ineens wel? Misschien is het toeval en verliep er net één of andere cache, maar waarom wordt die dan niet gebruikt door de webservice van de app? ![]() Gepruts op werk, +30 door o.a. loslopende shoarma en verregend. ![]() En ik kan niet goed tegen zulke dingetjes. | |
Mr_Klaasje | maandag 24 augustus 2015 @ 22:24 |
Nee, klopt ook. ProRail heeft alleen een probleem als ze nieuwe laten neerleggen met dat spulletje. Maar onbewerkt neerleggen is geen probleem. Net als die dingen überhaupt in je tuin neerleggen. Hoewel dat formeel eigenlijk niet mag. | |
Duvel | maandag 24 augustus 2015 @ 23:03 |
Nee, mag niet, oude houten dwarsliggers zijn geïmpregneerd met creosoot en daarmee chemisch afval. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 23:08 |
Had iemand hier al eens van het "U-OV Gemaksabonnement" gehoord? Het lijkt een soort travelcard te zijn voor de regio Utrecht, voor trein+tram+bus. Goed idee, beetje jammer van de naam ![]() | |
Yreal | maandag 24 augustus 2015 @ 23:10 |
Weer zo'n avondje... Springer bij Leiden en de trein naar naar Utrecht rijdt nu tergend traag Amsterdam cs uit... | |
Kansenjongere | maandag 24 augustus 2015 @ 23:20 |
Ik had er wel eens van gehoord, helaas kan het niet gecombineerd worden met Traject Vrij dus betaal ik bijna hetzelfde voor een veel beperkter sterabonnement. | |
Yreal | maandag 24 augustus 2015 @ 23:23 |
![]() | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 23:28 |
Almere? | |
Yreal | maandag 24 augustus 2015 @ 23:33 |
precies. Grauwe baggerstad. | |
b2py | maandag 24 augustus 2015 @ 23:37 |
Hebben er wel eens gebivakkeerd met bier en een pooltafel bij een Amsterdamse in een straatje met heel veel van dat soort cafeetjes, was hartstikke gezellig. Even vragen hoe dat heette. Klaasje, Deadlock of Fles, iemand nog een idee hoe dat heette waar het was? | |
dennistd | maandag 24 augustus 2015 @ 23:42 |
En op 2 chipkaarten, of weiger je dat? | |
James1988 | maandag 24 augustus 2015 @ 23:46 |
Lijkt me niet echt praktisch als je bijvoorbeeld een trajectabo Abcoude - Breukelen wilt combineren met dat gemaksabonnement, dan moet je steeds in Breukelen de trein uit en daar omchecken. | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:48 |
Daar heb je gelijk in, niet aan gedacht. De NOS heeft trouwens ook weer een toepasselijke foto gevonden hoor ![]() http://nos.nl/artikel/205(...)in-en-overleden.html | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:50 |
Jezus ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:10 |
Het is wel een behoorlijk unieke foto | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:19 |
Ik vraag me het verhaal achter die foto ook af, maar het is weer duidelijk dat er gewoon werd gedacht 'oh er moet nog een plaatje bij, gauw zoeken op 'trein Leiden' en hop erbij' zonder te kijken. | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:36 |
Vanaf hier en dan steeds de foto er links van: https://www.flickr.com/ph(...)3616/in/photostream/ | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:55 |
Het viel me nog niet eens op, op die foto. Pas met het verhaal van Dennis erbij viel het kwartje. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:56 |
Goed idee, dat moeten andere stadsvervoerders RET/GVB/HTM ook doen. Met name in de metropoolregio Rotterdam-Den Haag heb je stervensdure abonnementen. Voor 78 euro voor een twee sterren maandabo met alleen de RET. Voor 75 euro reis je heel regio Utrecht af met iedere vervoerder ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 25-08-2015 01:57:35 ] | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 02:07 |
Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht... | |
Kansenjongere | dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:07 |
Dat vind ik wel erg ongemakkelijk. Nu kan ik mijn kaart in mijn telefoonhoesje laten zitten bij het in- en uitchecken, maar met twee kaarten gaat dat niet meer werken. Bovendien zal ik dan ongetwijfeld af en toe met de verkeerde kaart in- of uitchecken waardoor een gratis reis opeens aanzienlijk duurder wordt. | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:10 |
Interessante serie wel! Ook die van de Westtak ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:59 |
De pimpel komt net door Wijhe. | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:15 |
En de trein vanuit Klaipeda komt net Vilnius binnen. Tractie geleverd door deze TEP70BS. Wat een bakbeest ![]() ![]() De trein vanuit Minsk komt ook net binnen, twee driedelige dieseltreinstellen. Foto lukt niet vanwege felle zon. ![]() Deze 6750 sleepte de 4 wagons weg. Alles lijkt voorzien te zijn van automatisch koppelingen. Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn? ![]()
[ Bericht 26% gewijzigd door derLudolf op 25-08-2015 10:30:11 ] | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:34 |
Storing tussen Hilversum Mediapark en Bussum-Zuid | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:42 |
wat een lekker ouderwets lijkend stationnetje ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:44 |
htm is dan ook godsklere duur. En de prijsstructuur slaat helemaal nergens op. 24 dagkaartjes zijn nog altijd goedkoper dan een abbo den haag-Zoetermeer ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:52 |
Toch 13 sporen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:03 |
De prijsopbouw is ook maar raar. Den Haag Centraal - Den Haag HS is met tram 9 duurder dan met tram 17 terwijl ze dezelfde route rijden. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22 |
Mag dat? | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:33 |
Enschedepad was het ![]() | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:59 |
9 gaat via kalvermarkt naar spui en dan naar HS, 17 gaat via weteringkade en rijswijkseplein naar HS.. Dat is echt een andere route die korter/langer kan zijn door, vermoedelijk, werkzaamheden rijden ze dus dezelfde route, ah.. ach ja.. ik heb htm altijd al erg duur gevonden.. | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:03 |
Een klauwkoppeling idd. Ik denk check op losse wielbanden. | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:20 |
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast. Mag dat wel? Driek? Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram ![]() | |
MTL | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:17 |
Als een wiel of aspot te heet wordt tijdens de rit of als er andere beschadigingen optreden, dan is dat te horen door met een hamertje er tegenaan te slaan. De klank die je hoort is bij deze dingen heel anders. Een hele makkelijke manier dus om beschadigingen of potentiële problemen te signaleren. Dit werd bij internationale treinen in Nederland ook gedaan tot nog niet zo lang geleden. Door (volgens mij) intensievere controles op het materieel gebeurd het in het personenvervoer eigenlijk niet meer voor zover ik weet. Van het goederenvervoer heb ik dan weer geen kaas gegeten. | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:22 |
De route van tram 9 is eigenlijk langer dan die van 17.... | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:24 |
Zie hierover ook mijn klb topic. Ze doen er dus nu WEER 4 maanden over om het stuk van madurodam tot circustheather klaar te maken voor de nieuwe trams. Echt hoor, palen uitgraven, halte wat inkorten en klaar. 4 maanden, prutsers... | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:26 |
Al ben ik wel blij dat ze nu gewoon bus 69 en 79 hebben, ipv bus 69 met twee verschillende eindbestemmingen. | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:32 |
ach, het mooiste van heel het OV in DH is nog wel dat (iig vroeger, nu pak ik de fiets) een ritje met de randstadrail tussen appelstraat en spui een random geld bedrag opleverde (ene keer wat meer, andere keer wat minder), het aangegeven bedrag via 9292 werdt zelden afgeschreven | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:10 |
Ja, daar ben ik ook niet blij mee. Het traject lag vorig jaar al 4 maanden plat, had dat toen niet meteen gekund? ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:19 |
Zeg, is er geen tramtopic ofzo? | |
bork | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:23 |
Natuurlijk wel ![]() ![]() het is er erg rustig, er komen alleen beschaafde heren ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:28 |
Omroep Flevoland komt er nu pas achter dat de IC Amsterdam - Lelijkstad ingekort wordt tot Almere en waarschijnlijk niet meer terugkeert http://www.omroepflevolan(...)d-amsterdam-centraal | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:33 |
Ga op een stuk rogge kauwen, zeikerd ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:36 |
toen hebben ze de eerste helft gedaan ![]() Die bus is echt jankend kut in de spits. Record was 45 minuten tussen cs en kurhaus... | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:39 |
logisch op zich. Dat ding rijdt vlak voor/na de den haag cs -> grun/lw trein. Die overstap kan je ook in Almere bieden. Kunnen ze die trein daar keren? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:42 |
is wel de bedoeling, maar ideaal is deze situatie komend jaar niet. Er moet bij Almere Centrum nog een keervoorziening aangelegd worden. Het betekent dat de IC Amsterdam het komende jaar aan het perron gaat keren. Het ene half uur op 2 en het andere op spoor 3, waardoor je in een richting geen ideale aansluiting hebt, omdat je om moet lopen. | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:47 |
Ja, ik west wat je bedoelt. Den Haag CS - Laan Copes is 5 minuten met de tram. Met de bus gisteren zowel 's ochtends (om 10:30) als 's avonds (na 18:00) een kwartier over gedaan. Kut Raamweg ![]() Ik overweeg serieus om de OV-fiets te gaan gebruiken... | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:54 |
zou ik sowieso doen. Is een goed fietspad daarzo. Als je echt wil huilen pak dan eens de bus om 17.00 | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:59 |
Het OV-fietsabo is inmiddels aangevraagd ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:05 |
ov fiets is geweldig. Ik ga bijna altijd fietsen ipv bus/tram | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:09 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:41 |
Ik heb echt de conditie van een zoutzak ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:44 |
Nog beter dus | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:46 |
En dat terwijl je naast de deur een mooie hellingbaan hebt om te sporten ![]() | |
Viezze | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:03 |
En vroeger schreven ze werd zeker ook nog als werdt | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:12 |
Ov fiets is vet duur man. Beter trap je er gewoon eentje onder een junk vandaan. Hebben ze er zat van in dat grafdorp. | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:16 |
Waar heb ik dat toch eerder gehoord ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:16 |
Als ik straks zo enthousiast word van fietsen dat ik elke dag een OV-fiets huur, dan lap ik wel een paar euro voor een fietskaart en gaat mijn fiets uit Breda mee naar Den Haag om daar voor woonwerkverkeer te gebruiken. In Breda heb ik 'm niet bepaald nodig voor huis - station. ![]() | |
Viezze | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:20 |
Valt mee toch? Als je zonder korting twee enkeltjes maakt met de bus zit je al gauw rond de prijs van een OV fiets. | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:27 |
misschien een paar centen meer (meer dan een euro zal het niet zijn) heb ik er graag voor over om niet in zo'n stinkbus te hoeven... | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:31 |
Totdat het met bakken uit de lucht komt ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:34 |
Ook niet eigenlijk. Ik loop nu ook liever maar naar de tram een kwartier in de regen dan voor 60 cent meer de bus te pakken... | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:14 |
Wat is dit nou weer voor iets ![]() | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:16 |
Een defecte trein ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:18 |
En die gaan ze afslepen. | |
boriq | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:35 |
Tussen 19.00 en 20.00 | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38 |
Ik zie echt 0 hinder, dat kan echt niet wachten ofzo?! | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:46 |
Hij is vanmiddag rond 16u defect gegaan, aannemelijk op spoor 2: http://ovtijden.com/arnu/rl/8859/2015-08-25T16:07:00+0200/ Toch vertrekt alles gewoon van spoor 2, dus daar stond ie niet meer. | |
boriq | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:06 |
Aangezien er geen hinder is, zal die VIRM dus wel op spoor 1 neergezet zijn vanmiddag. Blijkbaar is het zo dringend dat het nu wel moet. | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:10 |
Zo erg stuk was hij dus, wel naar spoor 1 toekunnen maar naar Utrecht was een brug te ver. #geenpunintended | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:36 |
De trein was op tijd. Dat is dit jaar (sinds vorige week) nog niet vaak voorgekomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:41 |
Daar hebben we Knollenboer Maarten met zijn pijp die denkt dat iedereen meteen weet wat "de trein" is. Nieuws voor je: er zijn er meerdere ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:42 |
Incorrect. Er zijn er TWEE. Per dag. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:42 |
De 3678 dan! Denk ik. Weet ik veel. Die ene van 18:49 uit Deventer naar Zwolle. | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:46 |
[nummertjesfappende wijsneus] 3660, van 18:47 [/nummertjesfappende wijsneus] | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:47 |
Dan was ie niet op tijd want ze gaan om 47 ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:48 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:51 |
Oh jah, de 78 heb ik na vergaderingen en normaal heb ik de 3656. Telrijmpje. En dat xx:49 zit er na 10 jaar zo vast ingebrand ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:53 |
19 en 49 is vertrek vanaf Zwolle. | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:57 |
Het lijkt hier Somda wel, zoveel nummertjes ... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:00 |
Vanaf 1-7-2000 tot de knoop gesloopt werd in Deventer was het vertrek uit Deventer richting Zwolle ook 19 en 49. En vertrek uit Zwolle trouwens 24 en 49. Hoppa. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:02 |
De knoop is bijna weer terug. Want reken maar dat het een onoverwinbare puinzooi wordt als de poortjes dicht gaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:23 |
Hoe laat gaat de trein van Leeuwarden naar Sneek? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:24 |
Test....? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:24 |
Ja ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:26 |
Wil je weer nr 1 pta poster worden ofzo? ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:27 |
![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:27 |
Sorry als je probeerde 5 achtereen volgende posts probeerde te krijgen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:27 |
WILT U EEN PINTJE MENEER? IK HEB NOG EEN MOOIE PAUWEL KWAK IN DE AANBIEDING. | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:30 |
ooit | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:31 |
Nee hoor, daar ben ik echt totaal niet mee bezig. | |
boriq | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:32 |
graag duidelijk tijdstippen aangeven. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:34 |
Oeh ![]() Moet morgen weer werken ![]() Werken ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:34 |
Same, 100TB aan SSD's in een rack schroeven in Enschede. Grmbl. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:36 |
Over werken gesproken trouwens. Ik heb nog nooit zo veel gele hesjes tegelijk gezien ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:40 |
Er is weer een Lintje van Arriva stuk. Er pendelt nu een GTW uit de Achterhoek tussen Almelo en Mariënberg, terwijl het nog werkende Lintje het defecte stel naar Zutphen brengt | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:40 |
Oh, het glazen huis staat in Arnhem dit jaar? Wat een lelijkheid, daar zal de architect niet blij mee zijn. | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:40 |
In het goede glas neem ik aan? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:42 |
Haha. Nee | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:42 |
Weet ik het. Alle tegels van het perron werden omgedraaid. Soort profylactisch sneeuwruimen op zijn Belgisch. Wie zal het zeggen. De werkverschaffing had in elk geval Belgische proporties, dat alvast wel ![]() | |
boriq | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:46 |
FTFY | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:46 |
ja okee. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:48 |
Uiteraard. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:51 |
Het is Parijs niet he, wat denk je wel ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:55 |
Het verhaal achter dat glas is trouwens dat koetsiers het dronken. Omdat ze dan meer geschud kunnen hebben zonder kapot te gaan. Weet niet of het waar is maar zelfs als het gelogen is is het gewoon goed verzonnen. | |
bork | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:16 |
![]() ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Koetsiersglas | |
GlennQuagmire | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:16 |
Koetsiers hadden zo'n glazenhouder aan hun koets hangen, want don't drink and drive bestond toen nog niet | |
bork | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:17 |
Zelfs van:![]() | |
bork | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:20 |
Yard of ale![]() Met het koetsiersverhaal ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:23 |
![]() Ook handig. | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:25 |
Niet te verwarren met 'leutje', Gronings voor klein | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:27 |
En als je hem laat omvallen moet je een schoen inleveren aan de bar ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:28 |
Niet helemaal. De originele glazen zijn dusdanig populair onder dieven dat je bij veel cafés een schoen moet inleveren voor je er een echt kwakglas bij krijgt. Het zijn geen goedkope glazen. | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:30 |
Ik moet echt mijn best doen om geen rare dingen te gaan denken bij 'kwakglas' ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:32 |
Google Reddit Cumbox. | |
bork | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:45 |
Oei ja, in de Efteling hadden ze vroeger Laafse Lurk, dat ging niet altijd goed op die zomeravonden einde vorige eeuw ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:50 |
Is dit nou het treinentopic of het biertopic? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:50 |
Oh jawel hoor, dat ging heel erg prima. Moest alleen wel een extra pakje burgerkleding mee ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:51 |
Prima combinatie toch? | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:53 |
Trein+bier=Pimpel ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:53 |
Ik hou het zelf liever bij Fanta ![]() | |
greavy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:54 |
Ik hou het bij alcohol en koolzuurvrij drinken ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:54 |
Mono toen we naar Bremen gingen, man man man... ![]() edit: nu met linkje | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:55 |
Rum met chocomel, prima keuze. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:55 |
Die was er lekker op tijd bij ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:58 |
Het eten in die tent in Bremen was trouwens wel errug lekker ![]() | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:03 |
Gezellige stad woon jij trouwens ![]() | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:03 |
Ik zie dat het topic zich goed ontwikkelt heeft | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:04 |
Is dit CUL of het treinen topic? | |
Ireyon | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:06 |
Ik heb vandaag gewoon voor de lol de volledige intercities Den Haag - Groningen en Leeuwarden - Rotterdam uitgezeten. Wat is er mis met me ![]() | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:07 |
Twee keer VIRM neem ik aan? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:07 |
Indien je met VIRM heb gereisd: je rug en je kont? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:08 |
Die laatste was hopelijk toch wel ICM he? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:09 |
Ja, dat deel in Bremen heb ik dus gemist, omdat ik aan het begin van de avond in Utrecht moest zijn en meteen door moest reizen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:10 |
Ja Virm naar Groningen ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11 |
Met minstens één goed biercafé! | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11 |
Amersfoort - Assen 144 km met EEN tussenstop ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11 |
Dat laatste mocht niet eens. 15 was en is de max | |
GlennQuagmire | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:12 |
Nu op BBC2 een documentaireserie over de Indiase spoorwegen. | |
Ireyon | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:18 |
Blijft toch wel het leukste stuk wat je kunt rijden binnen NL. Voor de rest is het vooral omleidingen meepikken om een beetje non-stop kilometers te maken ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:21 |
Afgelopen week moest de ICE naar Frankfurt nog bijzonder omgeleid worden. Werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, dus normaal gaat de trein via Den Bosch en Eindhoven. Maar helaas was er een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, dus mocht de trein even kopmaken in Tilburg ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:26 |
Een Thalys heeft ook eens een bijzonder ommetje gemaakt: het ding was net uit Antwerpen vertrokken toen er iets gebeurde bij Rotterdam Zuid. Omdat de trein al richting HSL4 ging was het idee om 'm via Utrecht naar Amsterdam te sturen. Toen de trein de grens overkwam was het treinverkeer bij Rotterdam alweer hervat, maar de rijweg was al naar Breda ingesteld. Dus ging die trein naar Breda, maakte daar kop, en reed vervolgens weer verder naar Rotterdam. | |
Ireyon | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:34 |
Heh ja die zag ik staan zondag, eerst in Ehv waar ik er van de Zugmanager absoluut niet in mocht stappen ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:35 |
Ja man goet ontwikkelt ja | |
_serial_ | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:35 |
Ja hier ook, Den Haag HS (Rijswijkseplein) <> Laan van Zuidhoorn in Rijswijk is met gemiddeld 5 dagen per week en 1.41 per rit goedkoper dan een abonnement van 78 euro per maand. | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:36 |
Rijpaden hè, anders komt de boel helemaal in de knoop in doorstroomstation Den Bosch... Bezopen ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:37 |
Raar? Het is 200 meter lopen naar de andere kant, zou toch sneller moeten kunnen. | |
Prins_Pils | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:38 |
Tering, jullie gaan sneller dan ik kan lezen | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:40 |
Niet zoveel zuipen jong ![]() | |
b2py | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:41 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:06 |
Valt genoeg mee | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 02:39 |
Een stukje verleden om de dag mee te beginnen. Wie van jullie herinnert zich deze wagonnetjes nog?![]() Jarenlang reden zij elke dag, elk uur, een rondje over het terrein van het Spoorwegmuseum in Utrecht. Bij het seinhuis was een perron waar veelal een vaste machinist met een Oersik stond te wachten op reizigers. Als frequent bezoeker van het museum zal ik er toch wel enkele tientallen keren ingezeten hebben.. Mijn vader heeft het ooit eens voor elkaar gekregen dat ik de rit op de Oersik mocht zitten en toen ook tractie mocht geven. Erg spannend! De rijtuigen waren afkomstig van de Wiener Lokalbahn die de rijtuigen inzetten op haar Badnerbahn. Het oorspronkelijke bouwjaar zou volgens bronnen(1) 1908 zijn, geleverd door Waggonfabrik Ringhoffer, Praag. Dat maakte destijds nog deel uit van het Donauland Oostenrijk-Hongarije. In 1930 en 1955 kregen de wagens een verbouwing. Na hun leven in Wenen tot 1984 kwamen deze twee rijtuigen in Amsterdam bij de destijds immer uitdijende EMA terecht. ![]() Op de Rails, 7-1987 Een seriegenoot ging naar Roemenië en rijdt door nog steeds. Ook werden rijtuigen naar museumspoorlijnen verplaatst (2). In 1989 begon de inzet van beide rijtuigen samen met Oersik 103 (later een andere) op het destijds vernieuwde traject in het Spoorwegmuseum. De rijtuigen hadden in Wenen de nummers 42 en 44 (eerder 302/304). De laatste is hieronder te zien in Wenen. ![]() Inmiddels is de inzet van beide rijtuigen in Het Spoorwegmuseum al enige tijd voorbij. Ze zijn enige tijd van de radar verdwenen, maar doken een paar jaar terug op bij een partycentrum (Het Hoefslag) in Barneveld, precies aan de aan de andere kant van de afvalberg die je vanuit de trein ziet tussen Barneveld en Apeldoorn. Wat er precies mee gedaan wordt weet ik niet. Een paar dagen geleden reed ik er even kort langs en kon ik de volgende plaatjes schieten: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Bitlord op 26-08-2015 02:53:15 ] | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 03:31 |
In Amsterdam zijn de (vrijwel) alle rijtuigen van The Train Lodge geplaatst, een nieuw hotel naast het spoor bij Amsterdam Sloterdijk.![]() | |
Blue_Panther_Ninja | woensdag 26 augustus 2015 @ 03:36 |
Ik ben nog nooit in een Thalys gestapt. ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 26 augustus 2015 @ 08:08 |
Vergeet je AK-47 niet. Schijnt erbij te horen. | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:17 |
Leuk Bitlord! Ter info, dat plaatje van The Train Lodge is niet hoe ze er nu bij staan. Ze staan achter elkaar en er staat nog een vijfde rijtuig bij waar je kan dineren. | |
mschol | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:20 |
ik al meerdere keren, zeker nadat de eerste keer erg goed beviel ![]() ik wil een keer naar europapark, maar dat is met de trein echt een pleuris eind weg ![]() | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:22 |
Thalys is wel chill ja. In 2e, maar zeker in 1e ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:32 |
D'r zit echt een enorme tokkie achter me die net eerst dreigt zijn vriendin "an de bek an te houw'm" en bij het ophangen ik ook van jou schatje zegt. Wat. #treinlefuh | |
mschol | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:33 |
daar had ik het idee dat ze je blijven volproppen (zat er in de avond in) | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:35 |
Ah en het heeft geen geldig vervoersbewijs. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:36 |
Daarom ![]() | |
bork | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:21 |
Je bent zo in Freiburg of Offenburg (vanaf Utrecht) vanaf daar is het wel even boemelen. | |
Duvel | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:25 |
Altijd pret. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:39 |
Vanochtend de fiets gepakt. Werkt goed, dat OV-fiets. ![]() En station-tot-werk was sneller dan HTM afgelopen maandag. ![]() | |
_serial_ | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:41 |
Je kan bijna in 1 x met de City Nightline naar Freiburg, dan is het goed te doen, duurt het iets minder dan 4 uurtjes langer dan met de auto, als je dat ruim op tijd boekt is het ook nog betaalbaar ook (ik ben dit voorjaar voor 29 euro enkele reis, 58 euro retour geweest, ik heb toen wel geupgrade naar ligplaats voor 10 euro enkele reis) Vertrek uit Amsterdam is rond 20:30 en je komt dan om 6 uur ongeveer aan. Je moet dan nog wel even wachten op de eerste bus vanuit Freiburg naar Europark, die vertrekt rond 8:15, en kost 8 euro Retour uit Freiburg is rond 23:00, je komt dan rond 9:00 weer in Amsterdam aan. Wellicht kan je er iets mee. | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:43 |
Vanmiddag in de regen terug ![]() | |
_serial_ | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:56 |
Telecomproviders vonden investeren in tunnel Delft te duur Zucht... | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:30 |
Dat zullen wel lekkende kabels worden, zoals in Amsterdam aangelegd wordt: http://wijnemenjemee.nl/n(...)-in-de-noordzuidlijn | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:07 |
Gisteren een last-minute geboekt naar Parijs. Voor de verandering eens met Meinfernbus/Flixbus. Die rijden vanaf Utrecht Centraal zonder overstap naar de Franse hoofstad. Een retourtje kost me 38 euro en het duurt 6 uur. Met Thalys had ik moeten overstappen in Rotterdam en duurt het 4,25 uur. Een retourtje kostte me daar 246 euro. Thalys prijst zich wel een beetje uit de markt zo. | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:19 |
Denk dat ze die laatste stoelen ook nog wel verkopen hoor.. | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:31 |
![]() In Saudi-Arabië zijn de eerste testritten gestart met de nieuwe hogesnelheidstreinstellen van Talgo op de eveneens nieuwe hogesnelheidslijn. De lijn krijgt een belangrijke functie bij het massavervoer tijdens de jaarlijkse pelgrimstocht naar Mecca. | |
Salatrel | woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59 |
ik heb het idee dat er per dag meer graffiti bijkomt op die wagens en er meer ruiten ingetikt worden ![]() | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:02 |
Thalys heeft liever zakenlui die de hoofdprijs betalen om snel in Parijs te zijn dan een stel arme studenten die zich onderweg al vol laten lopen ![]() | |
_JdM_ | woensdag 26 augustus 2015 @ 17:10 |
Mijn laatste twee spoorlijntjes van NL afgevinkt ![]() | |
mschol | woensdag 26 augustus 2015 @ 17:35 |
thnx, ikzelf had via ns internationaal reisplanner, van den haag tot karlruhe oid een verbinding gevonden waar je dus bijna 5,5 uur aan het treinen was (en dan moet je nog met bus naar het park) Dat is gewoon wat lang... | |
bork | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:14 |
Zelfde als kamperen staat op de lijst doen we niet meer, 6 uur in een bus ![]() ![]() | |
bork | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:17 |
620 kilometer vanaf Utrecht, dat is plus 100 km/h, is helemaal niet slecht imho. Vanaf 31 Augustus ben je weer binnen 4 en half uur in Karlsruhe, nu zijn er werkzaamheden en rijdt de ICE om. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:23 |
Het viel me heul mee. Hij heeft zelfs nog even met de conducteur staan grappen. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:40 |
Tijd voor een spelletje: "raad het land". Er is een gloednieuw stadion gebouwd waar meer dan 30.000 supporters in passen. Om al deze supporters van en naar dat stadion te krijgen is er een treinstation gebouwd op een paar meter afstand van dat stadion. De vervoerder zet echter slechts 1x per uur een dieseltreintje in van 1 bak lang. En dan niet incidenteel ('we hebben niks anders') maar planmatig. Waar o waar speelt dit? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:41 |
Ouwe lul. Alhoewel, jij bent niet veel ouder dan ik volgens mij en ik kruip nog graag in een tent. Kwestie van instelling. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:41 |
Nederland? | |
Prins_Pils | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:41 |
Wild guess: België ![]() | |
greavy | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:42 |
NL en België kunnen niet, vanwege het ingezette treinstel. Ik zou van Frankrijk niet vreemd opkijken. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:43 |
Allemaal fout. ![]() | |
greavy | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:43 |
Dan denk ik aan Engeland ... Anders zou ik het echt niet weten. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:43 |
Bingo! | |
bork | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:47 |
Er staat ook inHet was dus al vele jaren(10 jaar) bekend, maar nu bedenkt men ineens: "Ohja, die mensen kunnen helemaal niet met de trein" Erg triest weer. | |
Frozen-assassin | woensdag 26 augustus 2015 @ 18:59 |
In die 10 jaar hadden ze wellicht ook wel het een en ander kunnen regelen qua materieel | |
greavy | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:07 |
Ja. Normaalgesproken wel, maar het boeide de vervoerder, de (regionale) overheden, de voetbalclub enz. al 10 jaar geen donder, ofzo. | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:08 |
Zeer triest ![]() | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:11 |
Het station ligt aan de spoorlijn Coventry - Nuneaton, waar het kennelijk zo rustig is dat 1x per uur één bakje volstaat. De lijn is zelfs decennialang gesloten geweest dankzij de Beeching Axe. Ik kan me zo voorstellen dat London Midland gewoon niet voldoende materieel heeft om hier ineens voetbaltreinen te gaan rijden. | |
greavy | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:12 |
Ja, maar dat wisten ze dus al 10 jaar lang. En 10 jaar geleden is er mee gestart, 5 miljoen? dollar kostend project. Waarom ga je dan überhaupt iets voor supporters bouwen als je die service toch niet kan bieden? Of denk ik heel raar? | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:15 |
Het zou me niet verbazen als het gemeentebestuur er zat met een *vingersindeoren* "Lalala die treinen komen er wel"-houding | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:47 |
Hebben jullie het naderende noodweer al in de gaten? ![]() | |
Peter | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:47 |
Zo werkt het toch ook? Na veel protesten kunnen ze proberen de concessie aan te passen (met extra geld natuurlijk) en langere treinen inzetten rond wedstrijden.. | |
dennistd | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:14 |
Nergens last van in Almelo | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:35 |
| |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 20:38 |
Brug Hollandsch Diep zal wel dicht zijn ![]() | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:20 |
Besluit Wob-verzoek over informatie inzake aanbesteding van onderhoudscontracten bij Prorail De staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu heeft op 26 augustus 2015 een besluit genomen op een verzoek in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Het verzoek betreft het openbaar maken van de documenten betreffende aanbesteding van onderhoudscontracten bij ProRail. De bijgevoegde informatie is openbaar gemaakt. Bevat zeer veel informatie over de aanbesteding van spooronderhoud, in de onderstaande link ook een nieuwsbericht van het RefDag. http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false | |
Frozen-assassin | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:36 |
Even een vergelijking, eigenlijk een kromme omdat frequentie daar toch al hoger is dan in Coventry. Maar bij Bijlmer ArenA wanneer Ajax speelt zet NS ook vaak extra treinen in om alle mensen snel weg te kunnen voeren. Dan plukken ze ook treinen af die op rangeerterreinen staan of koppelen ze die af van andere series. Ik weet niet hoe het netwerk daar opgebouwd is, maar ik denk dat London Midland wel wat treinen eenmalig in anderhalf a twee weken extra in kan zetten wanneer er gespeeld wordt. | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:39 |
Rangeerterrein via al ver van te voren ingeplande bewegingen, zodat het materieel na de dienst als het goed is op de juiste plek voor de volgende dag eindigt | |
Blue_Panther_Ninja | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:49 |
Met de trein naar Düsseldorf(18-25 mei 2013) was heel gezelleig. ![]() | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:54 |
Dit is het netwerk van London Midland: ![]() De hoofdas - de West Coast Main Line die van London Euston naar Birmingham, Manchester, en Liverpool loopt - is geëlektrificeerd maar veel van de lijntjes op de kaart zijn dat niet. Bedford - Bletchley moet het bijvoorbeeld zonder draad doen, net als Stratford-upon-Avon - Birmingham - Worcester. London Midland heeft een vloot van 61 dieseltreinstellen van 6 verschillende types, wat een totaal van 135 bakken oplevert. Die zijn lang niet allemaal onderling uitwisselbaar (een 153 kan niks met een Turbostar) terwijl ze wel nodig zijn. "Even" wat bakken uit een andere regio halen is dus niet zomaar mogelijk zonder in dat andere gebied voor problemen te zorgen... | |
GlennQuagmire | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:16 |
Nu weer, blijkbaar is het iedere dag | |
GlennQuagmire | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:18 |
Blijkbaar zijn er rondom Mumbai dagelijks 10 aanrijdingen met een persoon ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:18 |
India week. bizar al die mensen die over het spoor lopen op het station, 9 man per dag dood. | |
GlennQuagmire | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:23 |
Complete overhaul van een wagon iedere 18 maanden ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:24 |
dat je als machinist maar twee ritten per dienst doet zegt ook veel over de afstanden ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:31 |
Treinen bestaan uit 26 wagons ![]() | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:38 |
Ja van 10 meter kan ik het ook ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:39 |
SLT 6+6+6+4+4 | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:42 |
Kee boys, nieuwjaarsronde nadert weer. Wat doen we? 1 of 2 dagen? | |
Treinhoer | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:43 |
Hallo, nieuw account zelfde persoon. Gr Mono. | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44 |
Kakjong ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44 |
ICM IV+IV+IV+IV+IV+III+III | |
derLudolf | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44 |
want? | |
b2py | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44 |
![]() | |
Treinhoer | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44 |
Was weer tijd voor verandering. Even wat anders. | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:45 |
Rebels eigenwilletjegekleuter, niet op letten ![]() | |
Treinhoer | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:47 |
2 dagen Denemarken. | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:48 |
Lijkt me tof. Skanderborg of zo. | |
dennistd | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:49 |
We wouden toch door naar Malmö? | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:52 |
Kan ook. EN dan Helsinborg - Helsingor met de boot terug. Leuk ![]() | |
Treinhoer | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:52 |
Wist ik niet, maar lijkt me ook wel tof. | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:21 |
Was de spitsbezetting in Mumbai al langsgekomen? Super dense crush load. 16 man per vierkante meter. Fijne reis! ![]() | |
dennistd | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:29 |
Vanaf PTA / Het grote treinentopic #910: Een lekker varkentje wassen | |
Bitlord | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:33 |
Mag er ook gevlogwn worden of moet alles met de trein? | |
dennistd | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:42 |
Vliegen met het treinentopic? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, liever een dag langer weg dan vliegen... | |
GlennQuagmire | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:00 |
Jup, ging erover dat iedereen heel vriendelijk en behulpzaam is ondanks het feit dat je zo dicht op elkaar staat. Totdat zich een grote verstoring voordoet, dan kunnen er rellen uitbreken | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:04 |
Vliegen, met lui uit het treinentopic? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:05 |
Dat zou helemaal een gekke boel worden ![]() | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:06 |
Hij mag toch alleen heen en weer vliegen en jullie met de trein? | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:14 |
Als hij dat wil mag dat, maar dan mist hij wel de helft van de fun ![]() Dat is net zoiets als naar een steakhouse gaan en dan alleen een salade bestellen. | |
Bitlord | donderdag 27 augustus 2015 @ 02:05 |
Scandinavie lijkt me zon end met de trein..... | |
Hoog_groen | donderdag 27 augustus 2015 @ 06:51 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:10 |
Ja hoor. Als we op die manier makkelijk bij iets echt leuks kunnen komen, prima ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:20 |
![]() [ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 07:33:05 ] |