dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:32 |
Kritiek op schrappen van sprinters tijdens SAIL | |
Salatrel | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:01 |
Rotterdam Gouda is al een halfuursdienst behalve in de spits ![]() | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:23 |
Het gaat ook om de spitstreinen, dat is op Nijmegen-Wijchen ook het geval. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:27 |
Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien. | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:28 |
ERA of UIC geprobeerd? Wat zoek je precies? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:29 |
Verplichte verlichting/frontseinen/sluitseinen. | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:30 |
Dat zou je denk ik wel moeten kunnen vinden of opvragen bij IL&T. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:31 |
Oh ja, goeie. Ga ik daar even zoeken, thanx. | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:35 |
http://mijnwetten.nl/regl(...)poorwegen/hoofdstuk3 Dit? | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:40 |
En als je het daar niet kunt vinden is het wel te vinden in de TSI LOC & PAS Volledige tekst in het Nederlands, het Engels | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:44 |
Ja, daar staat het. Thanx. | |
bork | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:46 |
Leuk initiatief, zullen ze wel even wat reclame voor moeten maken, ik ben meer in voor zoiets ![]() ![]() ![]() http://www.salina-pub.cz/cs-CZ/ | |
Peter | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:54 |
Partytram en Tramrestaurant hebben we al ![]() | |
greavy | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:37 |
Brussel heeft de Tram Experiënce rijden, een omgebouwde PCC waar oa deuren verwijderd zijn | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:40 |
Mensen moeten nu via het dak? | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:13 |
Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven... Zodra mensen elkaar op hun bek gaan slaan om in de bus te komen omdat de trein niet gaat, ben ik weg.... | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:14 |
Taxi? | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:15 |
Die waren er niet op Val d'europe, en op Marne la Vallee waren ze elkaar daarvoor op elkaars bek aan het slaan... | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:17 |
En vanaf huis? Of vanaf een willekeurig ander gat in de buurt? | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:19 |
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten... Die rijden allemaal naar de hoofdstations en de gene die met de meeste bankbiljetten wappert wint... | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:24 |
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?" | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:33 |
Wauw James, goed Frans hoor! ![]() Of komt dit zo goed uit de vertaalmachine? ![]() | |
larsico | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:37 |
--> ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:38 |
Mn buurman ging gelijk Otis en Kone bellen om een lift te bestellen, maar er zit een flinke levertijd op ![]() | |
bork | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:43 |
Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit ![]() Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:43 |
Heerlijk hoe jullie happen ![]() | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:45 |
![]() | |
drakin | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:47 |
Nou krijg ik trek in marshmallows | |
Prins_Pils | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:47 |
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt ![]() Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog. En een Zug is inderdaad niet alleen een trein maar volgens mij zo ongeveer alles dat volgens een geleidesysteem beweegt. Nederlanders doen het wat dat betreft iets gekker, een Zug kan ook een metro of tram zijn en wij zeggen ook wel eens 'metrotrein' of 'trein' als we een metrovoertuig bedoelen, maar we hebben het niet over een 'tramtrein' want dat is weer iets heel anders ![]() | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:48 |
Bij mij op m'n werk hebben ze ook wel een aparte aanduiding voor etages: je hebt 1 en 01. 1 is de etage boven de begane grond, 01 is diegene eronder ![]() | |
bork | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:56 |
thx, dat snijdt wel wat Holz. | |
Prins_Pils | donderdag 13 augustus 2015 @ 01:53 |
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel. Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten. Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt. Bizar.. | |
Ajaxfan | donderdag 13 augustus 2015 @ 07:24 |
Schiphol is aan een inhaalslag bezig qua storingen? ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 augustus 2015 @ 07:59 |
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd. | |
b2py | donderdag 13 augustus 2015 @ 08:45 |
De aansturing van de complete beveiliging te Hoofddorp was kaduuk.. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 13 augustus 2015 @ 08:54 |
Dagje thuiswerken dankzij deze actie ![]() | |
b2py | donderdag 13 augustus 2015 @ 11:27 |
Dankzij deze guy kan je nu voor 7 euro overal heen met de trein Kon je op wachten natuurlijk | |
Salatrel | donderdag 13 augustus 2015 @ 11:31 |
"Maar stel je eens voor dat heel Nederland de app gaat gebruiken? Dan moet hun hele verdienmodel op de schop." Of ze stoppen gewoon met aanbieden van de groepsretour ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:21 |
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel. | |
JDude | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:40 |
Volgens mij is bij het groepsretour één groepslid verantwoordelijk voor de betaling. Die moet het bedrag (tussen de 55 en 70 euro) aftikken en daarna de tickets onder de groepsleden verdelen en zelf zorgen dat de kosten verrekend worden. Wie gaat er in godsnaam treinkaartjes voor volslagen vreemden voorschieten? ![]() | |
Viezze | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:41 |
Wachten tot de hele groep het heeft overgemaakt en dan pas de groepsretour aanschaffen? | |
Ajaxfan | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:21 |
Hmm dat is toch een niet geheel onbelangrijk detail. | |
bork | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:25 |
Midden of eind 2020 is de huidige prognose, Bärlinde is nog niet zolang (weer) bezig http://www.berliner-zeitu(...)809298,30764432.html [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-08-2015 13:37:10 ] | |
Prins_Pils | donderdag 13 augustus 2015 @ 14:51 |
Hmm, ik dacht dat de beide tunnels allang klaar waren maar dat is dus pas in september zo.. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 augustus 2015 @ 15:55 |
Die lijn zit zelfs in Train Simulator, als onderdeel van Berlin - Wittenberg. ![]() | |
greavy | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:41 |
nee, er zijn nog maar 2 deuren, op elke kop 1. | |
_serial_ | donderdag 13 augustus 2015 @ 21:49 |
en nu Imtech failliet is zal het waarschijnlijk nog wel langer kunnen gaan duren...tenzij er natuurlijk een oplossing gevonden wordt. | |
Prins_Pils | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:19 |
Wat is het rustig hier! Ohja Fles is op ferkansie ![]() | |
bork | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:29 |
Zonder mengsmering gaat het wat stroever, misschien meer vakantiegangers. Is Fles nu wel of niet naar Spitsbergen? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:29 |
Ik ben me aan het voorbereiden op Lowlands. | |
bork | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:55 |
Hoe? Slapen of pillen? ![]() | |
mschol | vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:02 |
gekke fransozen ![]() beter houden ze zich koest als ik er ben ![]() -edit- reageren op een dag oud bericht, tijd om naar bed te gaan ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 14-08-2015 02:29:01 ] | |
mschol | vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:06 |
beetje jammer dat je moet inloggen met een ![]() ![]() ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:43 |
" Ik krijg een flashback naar een zekere NS topman... | |
ReisT | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:17 |
Wel! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:42 |
Heel veel pasta eten en mediteren ![]() En paniekerig naar de kaartjes zoeken maar die zijn ondertussen ook gelokaliseerd, hehehe. | |
bork | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:50 |
Gedoe, veel plezier daar ![]() Even gegraven in google, dit was mijn laatste festival ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:55 |
Vette line-up ![]() | |
JDude | vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02 |
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:09 |
Mijn budget is ¤200,- per dag en de afgelopen jaren heb ik niet meer dan een schamele ¤50,- per dag uitgegeven. Als het moet kan ik mijn dagbudget verdubbelen zonder dat ik spaarreserves hoef aan te spreken. Wel jammer dat ik dit jaar dus niet ga fietsen of met de trein ga (dat tweede is een principekwestie want ik wil niet naar Dronten, Lowlands hoort te beginnen met de treinrit naar 't Harde en dan een klein feestje bouwen op het defensieterrein) maar ach, een keer met de auto kan ook geen kwaad. | |
DriekOplopers | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:08 |
Eringa heeft gewoon gelijk. Wel oppassen voor het Peter en de Wolf-effect. | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:33 |
Zie ook station Breda, waar bijna niemand geloofde dat het brandalarm wél echt was toen het voor de 8e keer in een maand ging. | |
DriekOplopers | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:35 |
Dat dus. | |
Bitlord | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:51 |
Spuit 11 hier. Over een paar minuutjes voor het eerst bij het nieuwe station Delft uitstappe | |
Duvel | vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:51 |
Dat dacht ik ook al! | |
b2py | vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:20 |
Volgens Op de Rails 2015-8 (blz 374) veranderen in december 5 stations van naam: Enschede Drienerlo -> Enschede Kennispark Schiphol -> Schiphol Airport Zwaagwesteinde -> De Westereen Veenwouden -> Feanwâlden Dronrijp -> Dronryp Via: http://www.ovinnederland.(...)141&p=401808#p401783 | |
Maegrim | vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:41 |
is dis ze train to ze erport??![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:35 |
Niet eens 'Enschede Kennis Park'? ![]() | |
ReisT | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:51 |
Nee, het is toch ook geen 'Hengelo Health Park'? | |
Prins_Pils | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:54 |
Nee, maar wel Amsterdam Science Park en Hilversum Media Park ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:55 |
Groningen Europapark | |
ReisT | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:59 |
Hilversum Sportpark ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:02 |
Science Park is correct, Media Park is incorrect en zou Mediapark moeten zijn. | |
Prins_Pils | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:04 |
Mediaprak. | |
Xetran | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:26 |
Iemand toevallig ervaring met de nieuwe fietsenstalling van station Arnhem? Wil m'n fiets er kwijt, maar wil wel zeker weten dat hij daar wel écht goed veilig staat.. Betreft een racefiets. | |
Bitlord | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:37 |
Is goed. Elke fiets moet langs een mannetje. Niet met poortjes trouwens | |
b2py | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:50 |
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.Via: http://somda.nl/forum/13711/p549061/DSSU/ | |
Xetran | vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:10 |
Mooi ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:53 |
"Eigenlijk is het met zo'n onttrekking een wonder dat er nog zoveel gereden kan worden." Eerst maar eens zien wat er dan daadwerkelijk van terechtkomt. | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:35 |
Zolang er geen ongelukken gebeuren en normen aangepast worden is dit het plan.. | |
Fred | zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:00 |
Hoopgevend:![]() | |
Fred | zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:07 |
Zijn maar 9 dagen in die 11 weken: http://www.ovinnederland.(...)140&p=401920#p401920 | |
derLudolf | zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:30 |
Als ik daar elke dag langs moest ging ik alvast sparen voor een auto ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:17 |
Luxe sprinter:![]() | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:29 |
Hoeveelste nacht deze week ligt Schiphol er al uit, Jeez. | |
Salatrel | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:46 |
ja hoi! Door die stroomstoring kwam ik vandaag op een dienst van 11:23 lang | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:50 |
Bel de vakbond! | |
Salatrel | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:51 |
even kijken of ik in aanmerking kom voor dubbele maaltijdvergoeding... 1 voor de vroege en 1 voor de late dienst ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:53 |
Ik moet m'n eten gewoon zelf betalen ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:54 |
NS'erts hebben toch een pasje om voor bijna nop dingen te halen op het station? Of is dat alleen voor koffie en sudokuboekjes? | |
Salatrel | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:55 |
Het is jammer dat de treinen op zondag pas zo laat gaan rijden anders had ik thuis kunnen blijven ivm rusttijden wet | |
James1988 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:57 |
Uit de categorie "Wat hebben zij gesnoven?": de NMBS. | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:00 |
"Een automobilist staat zo'n 60 uur/jaar in de file" Ja en een treinreiziger zit zo'n 200 uur/jaar thuis omdat de trein niet rijdt door stakingen ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:02 |
![]() | |
Fixers | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:18 |
Stomme vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af: Vers ballastgrind is blauw-grijs van kleur, als het ouder is wordt het bruin, hoe komt dat? Zit er ijzer in de steensoort die oxideert of komt er zoveel troep van de treinen af? | |
dennistd | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:20 |
Dat is roest dat van de spoorstaven af komt. Op spoor dat bijna nooit gebruikt wordt is het ballast ook nog mooi grijs en de spoorstaven bruin, zelfs na een jaar of zo. | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:34 |
De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig.. | |
Salatrel | zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:04 |
is alleen voor koffie/thee (broodzaak en kiosk) halve liters spa blauw en cola/fanta/sprite (kiosk) en pistoletjes ham/kaas bij de broodzaak... voor bijvoorbeeld julia's en al die andere vreettentjes betalen wij gewoon volle mep (diegene die bij NS stations werken hebben daar wel een kortingpas voor) | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:28 |
Als je onder een trein komt, denk ik dat dat the least of your worries is. ![]() | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:37 |
Denken ze bij Nedtrain toch anders over ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:19 |
Die hebben er veel werk van | |
Dr_Flash | zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:50 |
![]() Hoidoei ![]() | |
greavy | zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:00 |
Mijn diensten zijn zelden korter dan 12 uur op de vrachtwagen hoor ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 augustus 2015 @ 11:13 |
Leuk Fles! Zo even wat plaatjes uit het Elbedal: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | zondag 16 augustus 2015 @ 12:04 |
Top platen! | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2015 @ 12:27 |
Mooi, Zug ![]() | |
greavy | zondag 16 augustus 2015 @ 12:33 |
Nog even 3 foto's van eerder dit jaar geupload:![]() 26 April 2015 - Deze dag waren we nog in Tsjechië voor deze Bardotka, en kon na het vertrek in Poříčí nad Sázavou-Svárov vastgelegd worden. De trein is op weg naar Praag. ![]() 29 April 2015 - Er werd deze dag ook een kolentrein van een privaat vastgelegd. Echter te vroeg rijden doet men in Slowakije ook, en met -120 zagen wij de trein gereed gezet worden, en werd er snel naar deze plek gereden om de trein nog te fotograferen. Nog geen 5 minuten na aankomst passeerde deze fraaie trein bij Handlová richting Zemianske Kostol'any de 3 Nederlandse fotografen. ![]() 27 April 2015 - Tussen Ba¨ka en Przno in Tsjechië passeert een stoptrein met een motorwagen, 2 bijwagens en een Regiojet achterop. De Regiojet wordt verderop weer afgekoppeld, en gaat dan zijn eigen weg weer verder. | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2015 @ 12:37 |
Nice zeg. Die laatste is wel een heel aparte samenstelling van een trein ![]() | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2015 @ 12:39 |
De zijkant vaak ook ![]() Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2015 @ 12:42 |
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken. | |
greavy | zondag 16 augustus 2015 @ 12:43 |
In Tsjechië hoef je daar niet van op te kijken. De motorwagen is in de nieuwe huisstijl gestoken en gemoderniseerd, terwijl de bijwagens nog niet gemoderniseerd zijn. De Regiojet daarachter is weer van de Railbusjes, want daar worden 2 motorwagens tot een Regiojet gebracht. Er wordt een bakovergang geplaatst, het interieur wordt aangepakt enz. Ik dacht dat men inmiddels ook driedelige Regiojet heeft in Tsjechië, daar is voor de middenbak een bijwagen van de Railbusjes gebruikt. De koppen worden er dan afgehaald enz. | |
greavy | zondag 16 augustus 2015 @ 12:44 |
Maar de 182'ers gaan daar juist weer weg:
| |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2015 @ 12:49 |
De DB maakt er een potje van. Ze zetten nu ook in veel S-Bahntreinen één verouderd rijtuig zonder airco in, naast de nieuwe rijtuigen. Ik vraag me af hoe dat past bij de beloftes die ze in de aanbesteding hebben gedaan. | |
dennistd | zondag 16 augustus 2015 @ 12:54 |
Dat is het omgekeerde van de Zillertalbahn: die heeft in bijna alle treinen juist maar één rijtuig met airco zitten (die ook een lage instap heeft). | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2015 @ 13:08 |
Ik heb trouwens ook wat treingerelateerds van vakantie: Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel. | |
bork | zondag 16 augustus 2015 @ 13:26 |
Andere kant op stond afgelopen woensdagmiddag in Frankfurt deze gloednieuwe Velaro gereed voor vertrek, ik zat in de ICE-3M ernaast en vond de ICE-3 op spoor 19 er "raar" uitzien, ik ben geen expert maar wist wel dat het om een Velaro ging ![]() "raar" ![]() Cabine niet meer open zoals in ICE-3 ![]() "Neusje" ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 augustus 2015 @ 13:31 |
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen. | |
bork | zondag 16 augustus 2015 @ 13:34 |
Ok thx wist ik niet, ziet er toch wel anders uit dan ICE-3, maar ook weer niet ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 16 augustus 2015 @ 14:04 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2015 @ 14:08 |
Die laatste ![]() | |
Yreal | zondag 16 augustus 2015 @ 14:09 |
Jullie eigenlijk enig idee hoe dalvrij werkt als je voor 4e begint met reizen in België? | |
Duvel | zondag 16 augustus 2015 @ 14:18 |
Voor je 4e reis je toch gratis, mits onder begeleiding? | |
James1988 | zondag 16 augustus 2015 @ 14:53 |
Ik denk dat zelfs NS je dat niet kan vertellen. | |
Yreal | zondag 16 augustus 2015 @ 15:10 |
nop. Nouwja desnoods ga ik friet eten in antwerpen. /struggles. | |
b2py | zondag 16 augustus 2015 @ 15:29 |
Eurostar daarentegen is best tevreden ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 augustus 2015 @ 15:33 |
Veel van de toelatingsproblemen hebben te maken met gewijzigde TSI's waardoor de treinen tijdens het productieproces aangepast moesten worden. Dat zorgt voor veel vertraging. Het is ook de reden dat DB ICx in eerste instantie voor 249km/u besteld heeft. | |
James1988 | zondag 16 augustus 2015 @ 16:28 |
En natuurlijk het ongelooflijk strenge Eisenbahn-Bundesamt. Ik denk niet dat de V250 ooit zou zijn toegelaten door het EBA. | |
greavy | zondag 16 augustus 2015 @ 16:56 |
Bij een Internationale reis met DalVrij heb je tussen 09:00 in de ochtend en 04:00 de andere ochtend 100% korting. Bij WeekendVrij heb je daar 40% korting, tenzij het weekend is. Zie ook: https://www.nsinternation(...)nternationaal_reizen | |
boriq | zondag 16 augustus 2015 @ 20:29 |
Mastwijk-isme in Zoetermeervia het AD | |
James1988 | zondag 16 augustus 2015 @ 21:44 |
In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:Vandaag schreef hij: Belgen ![]() | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2015 @ 21:54 |
![]() ![]() Die tanks liggen er zeker om de dieseltreinen die er nu rijden af te tanken (en kunnen dus weg zodra de boel geelektrificeerd is) ![]() | |
James1988 | zondag 16 augustus 2015 @ 22:04 |
Nee, want Mol - Neerpelt - Hamont wordt niet geëlektrificeerd. Het toch al kleine dieseleilandje wordt nog kleiner. ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 16 augustus 2015 @ 22:21 |
Dan heeft hij wel een mooi station. ![]() ![]() | |
ReisT | maandag 17 augustus 2015 @ 08:52 |
"We zijn op tijd vertrokken om 8:25" omroepen terwijl we pas om 8:28 gingen rijden. Stop dan gewoon eens met die Nonsens... | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 09:44 |
"Goedemorgen dames en heren, we naderen station Rotterdam Centraal..." Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 17 augustus 2015 @ 10:11 |
Hee James: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=6380&start=1305 Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak. | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 10:26 |
Ha, dank. Ik wist niet dat de ETCS-versie in de netverklaring te vinden was. Dat is zo'n lijvig document dat ik dat niet van buiten ken. ![]() Maar het klopt dus, 2.3.0c op de HSL en Bombardier heeft (volgens Shrek) dus moeite met 2.3.0d. | |
Mr_Klaasje | maandag 17 augustus 2015 @ 10:32 |
Behalve dat er dus wel TRAXX-en over de Betuweroute rijden. De Betuweroute is gelijktijdig met het omzetten van Zevenaar geupdate. | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 10:33 |
Ik vind het maar een raar verhaal ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 17 augustus 2015 @ 10:34 |
Sowieso is het in België een beetje raar.. Een beetje lopen opscheppen dat ze verder met ETCS zijn en vervolgens eigenlijk alleen maar eilandjes hebben. Als ze de boel aan elkaar gaan knopen gaan ze heel veel HSL-like problemen tegenkomen. | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 10:37 |
Fixed your post. ![]() Maar je hebt wel gelijk. Al die kleine eilandjes gaan alleen maar voor problemen zorgen als ze het aan elkaar moeten gaan knopen. | |
Quyxz_ | maandag 17 augustus 2015 @ 10:51 |
Dat vind ik altijd zo'n stomme zegswijze. Vanaf het moment dat je vertrekt ben je over het algemeen je bestemming al aan het naderen. | |
Dos37 | maandag 17 augustus 2015 @ 11:12 |
Mensen die dan automatisch opstaan is nog erger, laatst ook bij Rijssen we naderen Almelo hele hordes mensen die denken laten we vast naar de deur lopen, straks missen we het uitstap moment ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 augustus 2015 @ 12:30 |
Jezus Christus dat filmpje ![]() http://nos.nl/artikel/205(...)ein-naar-servie.html | |
Darkwing_Duck | maandag 17 augustus 2015 @ 12:33 |
Dat was trouwens niet altijd het geval met de zoetermeer stadlijn... ![]() | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 12:39 |
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten. | |
Darkwing_Duck | maandag 17 augustus 2015 @ 12:42 |
Ik zit echt met open bek te kijken, instappen via t raam als de deuren al dichtzijn.... moet je hier doen met ICK... | |
ziggyziggyziggy | maandag 17 augustus 2015 @ 13:26 |
Hier zijn we wat minder wanhopig om in de trein te komen natuurlijk. | |
Yreal | maandag 17 augustus 2015 @ 13:30 |
Sgm ![]() ![]() | |
Viezze | maandag 17 augustus 2015 @ 13:46 |
Ik zie regelmatig 65+ers die door het raam zouden gaan als dat kon. Vanwaar die haast vraag ik me dan af. | |
ReisT | maandag 17 augustus 2015 @ 13:56 |
Anders zijn alle zitplaatsen waar je in de rijrichting bij het raam kan zitten al bezet? | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 14:02 |
Die blinde paniek en volksverhuizing ook altijd in Utrecht als we ineens de andere kant op verder rijden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2015 @ 14:08 |
"ik kan niet tegen achteruit rijden ![]() ![]() Gemankeerd volk is dat. Ook altijd zo leuk in Den Haag Centraal: "Welke kant zoudie op gaan?" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2015 @ 14:10 |
Hoe staat het met station Bleizo HSL? | |
Darkwing_Duck | maandag 17 augustus 2015 @ 14:13 |
Laat ik mezelf verduidelijken
![]() | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 14:20 |
Ligt in de ijskast waar je nu bent | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 14:29 |
Achteruit rijden in de trein gaat ook tegen mijn principes in. Kwestie van gewenning en stukje controle ofzo. Ik rijd zelden achteruit als passagier. Vind ik oprecht verschrikkelijk. | |
bork | maandag 17 augustus 2015 @ 14:44 |
Daar kan je weinig aan doen, Hanneke wordt na een uur achteruit gewoon ziek, als ze dan weer andersom gaat zitten is het zo weer over. In Keulen Hbf keert de rijrichting van de ICE om, ik rij meestal achteruit dus dan switchen net voor aankomst met Hanneke/Bram en dan zie je ze (overige passagiers) kijken en praten, wanneer ik zin heb dan zeg ik het wel (verandering rijrichting) maar in de meeste gevallen zie je ze na het vertrek van de trein op staan en van plek veranderen ![]() Wat trouwens wel heel tof was er lag bij aankomst een nieuwe Bahncard klaar voor mij met een zilveren randje ![]() Hoe heet die Thalys kortingskaart die je gratis kunt aanvragen btw? | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 14:53 |
Thalys TheCard | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 15:08 |
Ik reis het liefste vooruit, of zijwaarts. Ik kijk liever naar wat er nog komt of wat er gaande is, dan naar wat er geweest is. ![]() | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 15:18 |
Ik zit ook het liefst vooruit, tenzij ik wil slapen, want dat gaat achteruit beter (geen idee waarom). | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 15:28 |
Woei ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 15:35 |
WAT EEN RAAR REKENINGNUMMER! | |
bork | maandag 17 augustus 2015 @ 15:41 |
thx Geinig ![]() | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 15:44 |
Optimist/pessimist eah ![]() | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 15:49 |
Dat is een Idioot Brabants Anoniem Nummer ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 17 augustus 2015 @ 16:09 |
Ik klik op een link naar de site van de NMBS en krijg een foutpagina met de volgende tekst:Briljant. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 16:11 |
Het wordt tijd dat als wij de grens overgaan dat er staat: "Sorry, België bestaat niet". | |
Yreal | maandag 17 augustus 2015 @ 16:37 |
met die ic stop schiet je geen fuck op. Gewoon 4 sprinters per uur in het weekend en s avonds. Win je zoveel meer op. En dan effe erin stampen dat je moet overstoppen. Mensen die spastisch doen om overstappen ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2015 @ 16:45 |
En dat in een gemeente waar Charlie Asfalt de burgemeester is ... | |
Yreal | maandag 17 augustus 2015 @ 16:48 |
ik weet waar die droplul woont. Misschien even een briefje sturen... | |
boriq | maandag 17 augustus 2015 @ 16:54 |
Het is zo'n prestigedingentje. Kunnen ze later op verjaardagen/borrels schreeuwen dat ZIJ de IC's terug hebben gebracht naar Zoetermeer ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 augustus 2015 @ 17:18 |
is dit de enige wissel tussen lokaalspoorweg Randstadrail, en het normale net? https://goo.gl/maps/6zRsL | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 17:20 |
Ja | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 17:25 |
Je kan ook vanaf de Waalhaven een emplacement van de RET op en dan de metrolijn op. Dan kom je ook op de Randstadrail terecht ![]() ![]() https://www.google.nl/map(...)5c9c951e3341cd?hl=nl | |
Salatrel | maandag 17 augustus 2015 @ 18:00 |
laten we eerlijk zijn Zoetermeer blijft toch het mooist met 130km/h | |
ReisT | maandag 17 augustus 2015 @ 18:02 |
Ik rij liever achteruit, dan kan je langer kijken naar waar je net voorbij gereden bent. ![]() (Alleen in de X2000 bleek achteruitrijden niet zo'n goed idee. Dat was de enige keer dat ik echt moest wisselen van zitplaats.) | |
greavy | maandag 17 augustus 2015 @ 18:32 |
En vergeet Mol - Hasselt niet. Dit probleem had ik eerder hier ook al aangekaart: Men zit een beetje met een capaciteitsprobleem voor de L-trein Mol - Antwerpen die ma-vr rijdt, en elektrisch zou moeten gaan rijden. Hij staat op spoor 1, 2 en 3 eigenlijk gruwelijk in de weg, maar dankzij een "foutje" kan die trein niet meer naar spoor A, want de tankinstallatie verplaatsen was te duur. | |
greavy | maandag 17 augustus 2015 @ 18:38 |
De NS 186 017 is vandaag door Rail4Rent (tractie ingehuurd voor NL bij Locon en België bij RRF) overgebracht van Watergraafsmeer naar Schaarbeek. Vannacht gaan er testritten in België plaatsvinden. [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 17-08-2015 20:00:46 ] | |
boriq | maandag 17 augustus 2015 @ 19:16 |
Of bijna 300km/h als je er met de Thalys langs rijdt over de HSL ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 20:39 |
600km/u erover heen vliegen! NOG EEN RONDJE WIE MOET ER POEPEN??/!!!??!?1111elf11! | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 20:59 |
Het bedrijf Vivarail heeft wat D78-materieel overgekocht van London Underground en is dat nu aan het verbouwen naar de "D-train", een dieseltreinstel dat een kosteneffectieve opvolger voor de Pacer-treinstellen zou moeten worden. Vandaag was een persritje:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2015 @ 21:11 |
dat is ttotale onzin. Dan moet je dr blinddoeken. | |
Duvel | maandag 17 augustus 2015 @ 21:16 |
Als je mij geblinddoekt in een trein zet, word ik ook ziek denk ik. | |
Duvel | maandag 17 augustus 2015 @ 21:17 |
Is dat dat ding waar ze ook een soort nieuwe crash-neus voor hebben moeten verzinnen? | |
Maegrim | maandag 17 augustus 2015 @ 21:17 |
![]() De 1304 staat er een beetje wazig bij vandaag, hopelijk krijgt ie van het weekend een laagje bruin ![]() | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 21:18 |
Dat weet ik niet, maar dat kan haast niet anders. | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 21:21 |
Zo, ik dacht dat ie voorlopig alleen onderdelenleverancier zou worden? | |
Duvel | maandag 17 augustus 2015 @ 21:23 |
Loods Blerick? Zou wel geweldig zijn om die locs weer te zien rijden. | |
Maegrim | maandag 17 augustus 2015 @ 21:48 |
nee ja | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 21:53 |
Ik wil net altijd achteruit in een trein zitten ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 21:55:59 ] | |
Duvel | maandag 17 augustus 2015 @ 21:54 |
![]() Heb jij ooit nog op zo'n oude kar gereden? | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 22:00 |
Mij maakt voor- of achteruit rijden echt niet uit en ik snap echt niet waar mensen last van hebben die niet tegen achteruitrijden kunnen. Wél zit ik altijd links in rechtsrijdende landen en rechts in linksrijdende landen ![]() Maar met die ongelukken he, ik heb me wel eens afgevraagd waarom (uitgezonderd mat en SLT (en DDZ?)) de 1e klas nooit vooraan zit. Een vriend van me en ik beredeneerden eens dat dat is zodat bij een ongeluk de eerste klas-zittenden dan minder in de prak gereden worden, zou me niet eens verbazen als dat echt zo is ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 22:02 |
Een paar jaar geleden is er daadwerkelijk onderzoek gedaan naar achteruitrijden in de trein, even kijken of ik er wat over kan vinden want het was opzich wel interessant. | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 22:05 |
Trouwens ook opvallend dat in de Rotterdamse metro de achteruitrijdende stoeltjes altijd links zitten. Zou dat zijn gedaan zodat je niet of minder schrikt van de langsrazende tegentreinen? | |
boriq | maandag 17 augustus 2015 @ 22:05 |
1e-klassers zijn in DM90 en GTW ook de pineut bij een aanrijding ![]() | |
James1988 | maandag 17 augustus 2015 @ 22:06 |
Vanochtend te Rotterdam Centraal stond er een koppel op het perron dat aan het twijfelen was over waar de trein heen zou gaan. Het ging om een intercity naar Lelystad, zij moesten naar Amsterdam. De man: "Neehee, deze gaat niet naar Amsterdam!" wat werd gevolgd door een "jawel, dat stond net op het bord!" van de vrouw. Ze stapte in terwijl de man op het perron blijft staan om naar het scherm te kijken. En ineens sloten de deuren... De vrouw probeerde ze weer open te krijgen met de knop 'deuren openen', maar die deed het natuurlijk niet meer. Ze probeerden tegen elkaar te praten, steekt die vent ineens z'n vingers tussen de deurrubbers door om zijn kaartje van z'n vrouw te krijgen... Wat een idioot. Dit had echt heel verkeerd kunnen aflopen ![]() | |
Viezze | maandag 17 augustus 2015 @ 22:06 |
Ik heb sneller last bij achteruit rijden bij bijvoorbeeld lezen, maar in een trein valt het nog best wel mee. Zodra ik zijdelings/achteruit rij in een bus dan staat het huilen me na vijf minuten nader dan het lachen ![]() | |
Duvel | maandag 17 augustus 2015 @ 22:10 |
In auto of bus kan ik niet achteruit rijden. Bij vooruitrijden gaat kaartlezen nog net, maar als het te lang duurt, maak ik brokken. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 22:28 |
Ik weet wel dat bij vliegtuigongelukken de kans op overleven veel groter is wanneer je achteraan zit, een rij of twee voor het einde dacht ik (afhankelijk van het toestel). Het bijzondere is wel dat business class vooraan zit, en daar is de overlevingskans dus net het geringste. Hoe dat bij treinen zit weet ik eigenlijk niet, zat die dode bij het ongeluk in Amsterdam (VIRM vs. SLT) ergens vooraan? Vanmorgen moest ik op station Sittard de trein nemen naar Maastricht, maar door werkzaamheden stopte de trein op perron 3b i.p.v. 3a. De trein kwam vervolgens met een noodgang binnengereden en dacht waarschijnlijk op perron 3a te moeten stoppen; het gevolg was dat de eerste bak helemaal doorgereden was en de tweede nog in de wissel stond ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 22:32:05 ] | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 22:31 |
Hier nog mensen die zin hebben om op 29 augustus mee te gaan met een gezellig reisje naar de Drachenfels? Kost je slechts 22 euro: http://nvbs.com/toon.php?pag=Afdeling_Jongeren https://www.facebook.com/events/1069374029740812/ | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 22:32 |
Achteruitrijdinges is een vorm van wagenziekte staat hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)WEGINGSZIEKTEN.dhtml (bron TNO'er, vindt ik in de eerste regel ![]() Er is nog meer onderzoek naar gedaan. | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 22:33 |
He grammarnazi ![]() Oh wacht, je citeert ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 22:39 |
In het vervolg zal ik [sic] toevoegen ![]() | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 22:58 |
Morgen weer Sziget-treinen: 1e beladen: Bad Bentheim v.5:42 Hengelo d.5:59 Almelo d.6:11 Deventer d.6:36 Apeldoorn d.6:47 Amersfoort a.7:14 Leeg: Amersfoort v.8:19 Deventer d.8:53 Bad Bentheim a.9:53 2e beladen: Bad Bentheim v.13:05 Hengelo d.13:38 Almelo d.13:51 Deventer d.14:20 Apeldoorn d.14:31 Amersfoort a.14:58 Leeg: Amersfoort v.15:20 Deventer d.15:53 Bad Bentheim a.16:51 | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 23:01 |
Self-loading cargo? | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 23:02 |
Ja, onder andere Euro-Express en ÖBB-rijtuigen. Tractie zal wel weer een Locon 9900 zijn. | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 23:04 |
Voor die eerste is het met te vroeg, maar na het werk de tweede platen moet wel lukken ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 23:05 |
Daar ga ik mijn stadsbus voor missen denk ik (y) | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 23:08 |
Wat een brak geschreven artikel trouwens deadlock, moet sommige zinnen drie keer overlezen. Plús omschakelen want net een Duits artikel gelezen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 augustus 2015 @ 23:09 |
Het is uit 1995 toch? Toen was iedereen dronken van het vieren van 50 jaar dooie nazi's. | |
Prins_Pils | maandag 17 augustus 2015 @ 23:09 |
![]() | |
b2py | maandag 17 augustus 2015 @ 23:14 |
Nouja, omdat je het over 'beladen' hebt ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2015 @ 23:15 |
Niet te halen vanuit waar ik dan ben ![]() | |
dennistd | maandag 17 augustus 2015 @ 23:27 |
Is ook maar een c/p van somda ![]() Voor het noorden van Nederland is Venlo inderdaad wat lastig te bereiken op een zaterdagmorgen ![]() Vanuit Twente ook trouwens, als reisleider ga ik ook met de auto naar Venlo ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:16 |
Op 15 en 16 augustus vond bij de Museum Buurspoorweg het evenement Thomas in Twente plaats. Thomas de stoomlocomotief vierde hierbij zijn verjaardag in Haaksbergen. Op zondagavond moest er nog personeel, materiaal en materieel terug naar Haaksbergen gebracht worden. Dat werd deze trein, bestaande uit loc 451 (nog met een gezicht), een goederenwagen met o.a. dranghekken en een aantal rijtuigen. Door de stromende regen rijdt de trein hier vlakbij Zoutindustrie. | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:59 |
Dat gezicht ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:06 |
Alle locs hadden gezichten gekregen. Ook de Elna heb ik ermee op de foto: ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:08 |
OMG ![]() | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:24 |
Thomas ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:29 |
En jouw gezicht na uren in de regen? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:32 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:34 |
Ik had gelukkig een paraplu op. Zou al eerder droog worden volgen Buienradar, maar bleef doorregenen. Moest toch nog ff wat ophalen in Boekelo, dus ben daar wat langer blijven zitten. Voor de laatste trein uit Boekelo toch nog maar ff gaan staan (en zitten in de auto), niet echt nat geworden dus. Nog wel ff gezellig staan kletsen met een MBS'er en een NVBS'er. | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:39 |
Bron: nu.nl ![]() | |
boriq | dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:42 |
![]() | |
mschol | dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:52 |
schaf die pleuris poortjes gewoon af... | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:58 |
First ScotRail, het bedrijf dat t/m 31 maart de treinen in Schotland exploiteerde, heeft een boete gekregen ter hoogte van £ 576.000. Reden voor deze boete is het niet halen van kwaliteitseisen over graffiti en de reinheid van de ScotRail-treinen. Bron: BBC | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:21 |
Via: https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/685891798178124 | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:29 |
Wat heeft dat dan met wissels te maken? | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:33 |
Verlengen perrons denk ik, maar ik snap niet dat je die winkeltjes dan niet wat verder weg zet.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:48 |
Anders kan je nooit meer door een Chocoladezaak rijden.... Wat is er mits met een hele rits poortjes over de volledige lengte van de stationshal, net na de randstadrail trappen? | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:06 |
Waarschijnlijk is de ruimte achter de poortjes dan te kort zodat er hordes uitcheckende mensen de looproutes blokkeren. | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:08 |
Locon 9906 komt met het ledig materieel van een Szigettrein door De Lutte, op weg van Amersfoort naar Münster. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:41 |
En die dingen verder naar voren plaatsen, en dan alsnog een 2e checkpoint voor de overgang naar randstadrail is geen optie? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:51 |
Ah, dus die zag ik vanmorgen door Deventer rijden! Vond het al zo'n vreemde kleur trein voor een pimpel ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:52 |
Dat is niet handig voor mensen die bijvoorbeeld uit Zoetermeer komen lijkt me? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:10 |
De OV Chipkaart is sowieso niet handig...Dus ik ben al afgestapt met het bedenken van handige oplossingen... | |
ReisT | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:23 |
Op de impressies zie ik wel poortjes?!![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:31 |
Het zal vast een goede reden hebben uit crowdmanagementtechnisch oogpunt. | |
_serial_ | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:45 |
![]() Hier kan je het beter zien, de sporen liggen bijna op punt waar de poortjes zouden moeten staan | |
bork | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:51 |
thx, dan moet die noordpoolaap zijn klep wel houden ![]() ![]() | |
ReisT | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:42 |
Dan is het enige nadeel dat je twee keer poortjes door moet als je daar wilt overstappen, maar dat is toch alleen maar een probleem van de reiziger dus geen bezwaar. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:46 |
Dat zag ik ook op station Roosendaal. Een bord met 'Wilt u het station verlaten voor een boodschap' -Zorg er dan voor dat- Blabla 35 minuten verhaal, en het daluren naar piekuren verhaal.... Echt dat 'zorg er dan voor', net of je de keus heb dat je dat op dat tijdstip doet, of daar bent.... ![]() | |
Salatrel | dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:57 |
plan uw reis voor vertrek op NS.nl ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:05 |
Maar als machinist doe je dat regelmatig?? ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:06 |
Gewoon een hele grote brug over Belgie heen bouwen, heb je er ook geen last meer van. Dat was het idee van een oud-collega van mij. | |
JDude | dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:06 |
Is er geen toilet in het station? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:37 |
Als machinist ook niet. Al mag ik wel 1 meter achteruit rijden na het ontkoppelen in de tussencabine, mits ik zeker weet dat het daadwerkelijk kan. Sowieso mag ik wel kilometers achteruit rijden, zolang ik maar begeleid wordt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 16:37:58 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:18 |
Een kennis van mij heeft weleens een oud opeltje van Oosterhout NB naar Breda gereden in zn achteruit, want de versnellingsbak was kapot ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:13 |
En in de onbediende cabine. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:13 |
Op de één of andere manier gaan we altijd linkerspoor als ik achterin zit op dubbelspoor. Vreemd ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:29 |
Hurdegaryp en Zuidhorn ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:35 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:38 |
Maar goed, Mono spoort natuurlijk niet ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:53 |
Zag ik net om 19:21 een Amro-teststam voorbijkomen op Snipperling -> Deventer? Een zooitje blauw-gele ICR-rijtuigen en een stuurstand gesandwiched tussen twee 186'ers (ik meende de 186-019 achterop, kan ook 016 geweest zijn). | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:03 |
Kan best, er zouden vandaag inslijtritten zijn of zoiets. | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:05 |
Hmm, hij zou volgens schema om 12:21 doorkomen, riant te laat of nummer 2? | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:06 |
Riant te laat door een defecte trein vanmorgen | |
Prins_Pils | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:07 |
Aha, daarom vroeg ik het dus ook want het stond me bij dat die vanmiddag zou gaan in plaats van vanavond. Dank! | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:09 |
Die trein? ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:18 |
Nee, twee SGMm'en tussen Utrecht Zuilen en Maarssen. En later vandaag weer twee SGMm'en tussen Veenendaal en Rhenen. Zou dat hetzelfde zijn dat weer gefixt was, de dienst ingegaan is en toen opnieuw kapot gegaan is? ![]() | |
Adrie072 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:31 |
Waar moet ik aan denken bij inslijtritten? Of het in de dienstregeling past of dat alles functioneert? | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:34 |
Zal wel een testrun zijn, maar van het begrip van inslijtritten heb ik nog nooit gehoord eigenlijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:36 |
Zo noemde Op de Rails het. Ze zullen denk ik shakedown tests bedoelen ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37 |
Wat zijn dát nou weer? Bij inslijtritten kan ik me nog wel iets proberen voor te stellen maar shakedowntests.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:43 |
Een shake down komt hierin van kuikens die schudden met hun veren als ze gaan proberen te vliegen. Het is de eerste EchteWereldTest. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:43 |
Initiatietest is een betere vertaling trouwens, inslijttest is in correct Nederlands een test om te kijken hoe snel je iets in kan slijten. | |
Adrie072 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44 |
Inslijten van wat? | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:45 |
Waarschijnlijk zoiets ja | |
Duvel | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:11 |
Is ICR na 35 jaar niet al versleten? | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:12 |
Misschien willen ze kijken welke onderdelen erafgeschud worden? ![]() | |
b2py | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:21 |
Of de slijtage van bepaalde onderdelen? Kan me herinneren dat er eerder dit jaar ook as-slijtagetesten zijn geweest | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:25 |
Daarom is shake down ook verkeerd ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:25 |
Daar is een shakedowntest inderdaad voor bedoeld ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:13 |
Ehm. Nee. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:14 |
een shakedown is bedoeld om te kijken of er niet in de eerste weinig kilometers (paar duizend) van alles vanaf dondert. Wat daarna nog vast zit, mag verondersteld worden GOED vast te zitten. Heeft gewoon niets met slijtage te maken maar alles met constructiefouten en het gefaal dat ze "kinderziektes" noemen. ALsof het materieel het zelf gedaan heeft. | |
Prins_Pils | woensdag 19 augustus 2015 @ 01:15 |
Zoals bodemplaten en deuren enzo. | |
_serial_ | woensdag 19 augustus 2015 @ 06:31 |
Weet iemand wat er thv bij Rotterdam Stadion aan de hand is thv wissel 622, we rijden daar al 3 dagen als een natte krant voorbij en wisselen een spoor naar links. Wisseltje defect ? | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 augustus 2015 @ 07:52 |
Hey het infoscherm in deze ddz is gecrasht en hangt op een melding bij het opstarten, niet zo bijzonder opzich maar het ding hangt op de kop. Waar dat goed voor is... | |
bork | woensdag 19 augustus 2015 @ 08:31 |
Al jarenlang geen baan en toch 4.700 euro per maand, deze man is in dienst bij de SNCF Uitsmijter: Zijn advocaat is inmiddels opnieuw naar de rechter gestapt: Charles Simon eist nu een schadevergoeding voor het feit dat hij al 12 jaar salaris krijgt zonder dat hij daarvoor iets hoefde te doen bron: AD | |
Viezze | woensdag 19 augustus 2015 @ 09:59 |
Dat is mij inderdaad ook opgevallen ![]() Ik weet niet zo goed of ik hiervan moet lachen of huilen. | |
boriq | woensdag 19 augustus 2015 @ 10:45 |
Ontspoorde werktrein is de dader in Utrecht. Wel leuk gebracht met "defecte trein" hoor...via prorail | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:04 |
![]() Sein 622 staat tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak, maar daar liggen dan weer geen wissels in de buurt... Het wordt steeds spannender ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:30 |
Er zijn wel wissels met even nummers, maar alleen op ongecontroleerd gebied. Net zoals er ook wel seinen met oneven nummers zijn, maar dat zijn dan P-seinen. | |
Salatrel | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:32 |
Ben er inmiddels 3 keer langsgereden mar behalve een poppetje met een vestje aan bij een kast geen bijzonderheden qua snelheid | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:35 |
![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:44 |
Ah, sorry, weer wat geleerd! | |
James1988 | woensdag 19 augustus 2015 @ 12:05 |
Mijn sprinter remde vanochtend na vertrek uit Lombardijen af, pakte een wisseltje naar links en ging tergend langzaam langs het perron van Stadion. Daarna reed hij weer sneller. | |
Fixers | woensdag 19 augustus 2015 @ 12:52 |
Wat is er precies aan de hand dat er van Utrecht naar Den Bosch én naar Den Haag minder/geen treinen rijden? Volgens de berichten is er een werktrein ontspoort. Maar is dat soms op Utrecht Centraal zelf gebeurd ofzo? | |
dennistd | woensdag 19 augustus 2015 @ 13:15 |
Ja, oostzijde Utrecht centraal. Daarom moet er enkelspoor gereden worden tot Houten Castellum. Handig, met zo weinig wissels... | |
MTL | woensdag 19 augustus 2015 @ 14:04 |
Mja, gebeurd wel vaker 's ochtends. Is gewoon roestrijden. | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:20 |
Zou je zeggen dat er minder kans op ontsporing is ... | |
bork | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:36 |
Ik had een uitvaart, om 13.15 net buiten Den Bosch, alleen treinen naar Maastricht gingen van Utrecht CS, ik had die van 12.08 (11.53 reed dus niet vanwege het defecte materiaal) maar die kon niet op schema weg omdat er goederentrein in de wisselstraat stond ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:07 |
Of' s middags. Of 's avonds. Ik laat graag treinen roestrijden, als ze lekker op tijd zijn. | |
SevenWonders | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:35 |
Vanmorgen stond er een werktrein van Speno op het andere spoor. Maar het is al sinds maandag idd | |
b2py | woensdag 19 augustus 2015 @ 20:59 |
Cursus hoe wek ik agressie op bij een reiziger. Eerst vijf minuten stil staan te Heiloo en de trein compleet donker werd. Binnenrollen Alkmaar normale omroep dat achterste deel achterblijft en vervolgens staan we stil en wordt er omgeroepen. Iedereen treinstel verlaten, dit stel kan niet verder rijden met reizigers. Iedereen moet het stel verlaten. 5 min later vertelt er iemand dat ze een vervangend stel gevonden hebben en dat in gaan zetten. Het is allemaal wat. | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:39 |
Klinkt wel als een club die de boel onder controle heeft ![]() ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 19 augustus 2015 @ 23:23 |
Vanavond in Amsterdam waren ze ook weer goed bezig. In verband met Sail was een extra treinstel ingezet. Helaas mochten we daar niet instappen wegens te weinig personeel "in verband met de veiligheid". Of het dan wel veilig was om als haringen in een ton vervoerd te worden werd helaas niet vermeld. | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2015 @ 01:01 |
Dit topic is bijna vol | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2015 @ 01:01 |
Dit keer geen foto van sluitseinen maar een still uit een filmpje:![]() |