ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Prins_Pils het volgende: Er gaat een restauranttrein met panoramarijtuig elke zaterdagavond een rondje Randstad rijden Clique voor het verhaaltje van ProRail.
Leuk initiatief, zullen ze wel even wat reclame voor moeten maken, ik ben meer in voor zoiets
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 22:37 schreef greavy het volgende: Brussel heeft de Tram Experiënce rijden, een omgebouwde PCC waar oa deuren verwijderd zijn
Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...
En vanaf huis? Of vanaf een willekeurig ander gat in de buurt?
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten... Die rijden allemaal naar de hoofdstations en de gene die met de meeste bankbiljetten wappert wint...
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten...
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
Mn buurman ging gelijk Otis en Kone bellen om een lift te bestellen, maar er zit een flinke levertijd op
Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 23:43 schreef bork het volgende: Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.
En een Zug is inderdaad niet alleen een trein maar volgens mij zo ongeveer alles dat volgens een geleidesysteem beweegt. Nederlanders doen het wat dat betreft iets gekker, een Zug kan ook een metro of tram zijn en wij zeggen ook wel eens 'metrotrein' of 'trein' als we een metrovoertuig bedoelen, maar we hebben het niet over een 'tramtrein' want dat is weer iets heel anders
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.
thx, dat snijdt wel wat Holz.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Bizar..
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
"Maar stel je eens voor dat heel Nederland de app gaat gebruiken? Dan moet hun hele verdienmodel op de schop."
Of ze stoppen gewoon met aanbieden van de groepsretour
Volgens mij is bij het groepsretour één groepslid verantwoordelijk voor de betaling. Die moet het bedrag (tussen de 55 en 70 euro) aftikken en daarna de tickets onder de groepsleden verdelen en zelf zorgen dat de kosten verrekend worden.
Wie gaat er in godsnaam treinkaartjes voor volslagen vreemden voorschieten?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
Midden of eind 2020 is de huidige prognose, Bärlinde is nog niet zolang (weer) bezig
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-08-2015 13:37:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Bizar..
Die lijn zit zelfs in Train Simulator, als onderdeel van Berlin - Wittenberg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
en nu Imtech failliet is zal het waarschijnlijk nog wel langer kunnen gaan duren...tenzij er natuurlijk een oplossing gevonden wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zonder mengsmering gaat het wat stroever, misschien meer vakantiegangers. Is Fles nu wel of niet naar Spitsbergen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...
Zodra mensen elkaar op hun bek gaan slaan om in de bus te komen omdat de trein niet gaat, ben ik weg....
gekke fransozen beter houden ze zich koest als ik er ben
-edit- reageren op een dag oud bericht, tijd om naar bed te gaan
[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 14-08-2015 02:29:01 ]
Topman Pier Eringa van spoornetbeheerder ProRail wil laten onderzoeken of de Schipholtunnel gewoon open kan blijven na een brandgerucht.
Zodra een machinist een brandluchtje opmerkt, alarmeert hij en wordt het treinverkeer in de spoortunnel van Schiphol platgelegd. In De Telegraaf van vrijdag zegt Eringa: ,,Telkens blijkt dat de brandlucht wordt veroorzaakt door het remmen van de machinist. Het is nog niet één keer voorgekomen dat er echt brand was. Ik wil deskundigen laten kijken of we dit niet anders kunnen doen dan meteen alle treinen maar te stoppen", aldus Eringa.
De veiligheid staat voorop, benadrukt de topman, ,,maar we kunnen de tunnel niet steeds sluiten als er niets aan de hand blijkt te zijn. " Eringa wil alle ICT-systemen van ProRail laten doorlichten. Er zijn te veel storingen, vindt hij. ,,Ik wil gewoon een apk voor de computersystemen.
"
Ik krijg een flashback naar een zekere NS topman...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
En paniekerig naar de kaartjes zoeken maar die zijn ondertussen ook gelokaliseerd, hehehe.
Gedoe, veel plezier daar .
Even gegraven in google, dit was mijn laatste festival
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
Mijn budget is ¤200,- per dag en de afgelopen jaren heb ik niet meer dan een schamele ¤50,- per dag uitgegeven. Als het moet kan ik mijn dagbudget verdubbelen zonder dat ik spaarreserves hoef aan te spreken.
Wel jammer dat ik dit jaar dus niet ga fietsen of met de trein ga (dat tweede is een principekwestie want ik wil niet naar Dronten, Lowlands hoort te beginnen met de treinrit naar 't Harde en dan een klein feestje bouwen op het defensieterrein) maar ach, een keer met de auto kan ook geen kwaad.
Iemand toevallig ervaring met de nieuwe fietsenstalling van station Arnhem? Wil m'n fiets er kwijt, maar wil wel zeker weten dat hij daar wel écht goed veilig staat.. Betreft een racefiets.
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.
quote:
Helemaal spannend wordt de bouwfasering tussen week 22 en 33 in 2016, dus direct na de indienststelling van de viersporigheid Utrecht - Houten Castellum. De IC-sporen van/naar het zuiden zijn dan maar via 1 spoor te gebruiken, evenals die van en naar Arnhem.
Ook hier zijn keuzes gemaakt, al worden die eigenlijk bijna helemaal afgedwongen door de 'sjoelbak' waarbij je toch altijd in hetzelfde gat mikt.
Zo moeten de IC's Den Bosch - Utrecht naar de Sprintersporen te Houten en kunnen dus in Utrecht niet meer richting Schiphol/Amsterdam. Noodzakelijk wordt dan een verknoping met IC's richting Gouda (2x Den Haag en 2x Rotterdam, welke ook door andere beperkingen te Utrecht niet van/naar Amersfoort kunnen). De 3000 (Den Helder - Nijmegen) kan nog helemaal rijden, echter in een aangepaste dienstregeling (kruisen kan alleen bij Driebergen, te Utrecht of bij Maarssen) en tevens alleen gebruikmakend van het westelijke buitenspoor Utrecht - Maarssen. Tevens past de 800 (Alkmaar - Maastricht) er nog in tussen Utrecht en Alkmaar (rijdt Utrecht - Maarssen v.v. via het oostelijke buitenspoor) en een 3500 (Schiphol - Heerlen) Utrecht - Schiphol v.v. die dan ook (jawel!) stopt te Maarsen en Breukelen. Stop te Utrecht Zuilen kan niet omdat de binnensporen buiten dienst zijn.
Als klap op de vuurpijl past ook nog net de ICE erin, welke als enige via het overgebleven IC-spoor Houten - Utrecht kan rijden en ook via het westelijke IC-spoor Utrecht - Maarssen.
Eigenlijk is het met zo'n onttrekking een wonder dat er nog zoveel gereden kan worden.
Stomme vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af: Vers ballastgrind is blauw-grijs van kleur, als het ouder is wordt het bruin, hoe komt dat? Zit er ijzer in de steensoort die oxideert of komt er zoveel troep van de treinen af?
Dat is roest dat van de spoorstaven af komt. Op spoor dat bijna nooit gebruikt wordt is het ballast ook nog mooi grijs en de spoorstaven bruin, zelfs na een jaar of zo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef Prins_Pils het volgende: NS'erts hebben toch een pasje om voor bijna nop dingen te halen op het station? Of is dat alleen voor koffie en sudokuboekjes?
is alleen voor koffie/thee (broodzaak en kiosk) halve liters spa blauw en cola/fanta/sprite (kiosk) en pistoletjes ham/kaas bij de broodzaak... voor bijvoorbeeld julia's en al die andere vreettentjes betalen wij gewoon volle mep (diegene die bij NS stations werken hebben daar wel een kortingpas voor)
Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende: De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
Als je onder een trein komt, denk ik dat dat the least of your worries is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
's Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.
Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.
Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.
De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
Nog even 3 foto's van eerder dit jaar geupload: CD 749 121 met Os 26 April 2015 - Deze dag waren we nog in Tsjechië voor deze Bardotka, en kon na het vertrek in Poříčí nad Sázavou-Svárov vastgelegd worden. De trein is op weg naar Praag.
HBP 770 163 & 740 606 met Kolentrein 29 April 2015 - Er werd deze dag ook een kolentrein van een privaat vastgelegd. Echter te vroeg rijden doet men in Slowakije ook, en met -120 zagen wij de trein gereed gezet worden, en werd er snel naar deze plek gereden om de trein nog te fotograferen. Nog geen 5 minuten na aankomst passeerde deze fraaie trein bij Handlová richting Zemianske Kostol'any de 3 Nederlandse fotografen.
CD 842 005 + bijwagens & 814 188 27 April 2015 - Tussen Ba¨ka en Przno in Tsjechië passeert een stoptrein met een motorwagen, 2 bijwagens en een Regiojet achterop. De Regiojet wordt verderop weer afgekoppeld, en gaat dan zijn eigen weg weer verder.
Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende: De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
[ link | afbeelding ]'s Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.
[ link | afbeelding ]Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.
[ link | afbeelding ]Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.
[ link | afbeelding ]De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
In Tsjechië hoef je daar niet van op te kijken. De motorwagen is in de nieuwe huisstijl gestoken en gemoderniseerd, terwijl de bijwagens nog niet gemoderniseerd zijn. De Regiojet daarachter is weer van de Railbusjes, want daar worden 2 motorwagens tot een Regiojet gebracht. Er wordt een bakovergang geplaatst, het interieur wordt aangepakt enz. Ik dacht dat men inmiddels ook driedelige Regiojet heeft in Tsjechië, daar is voor de middenbak een bijwagen van de Railbusjes gebruikt. De koppen worden er dan afgehaald enz.
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
Maar de 182'ers gaan daar juist weer weg:
quote:
Dit is onderdeel van een grote ruilactie aldus DSO: De 146.0 worden in de NRW vervangen door nieuwe 146.2. De 146.0 gaan in Dresden in principe de 182'ers vervangen op de S-Bahn in het Elbtal. De 182'ers gaan de 120.2 vervangen die nu tussen Hamburg en Rostock rijden. De 120'ers zijn gepland om de IRE-treinen tussen Hamburg en Berlijn te gaan rijden.
De DB maakt er een potje van. Ze zetten nu ook in veel S-Bahntreinen één verouderd rijtuig zonder airco in, naast de nieuwe rijtuigen. Ik vraag me af hoe dat past bij de beloftes die ze in de aanbesteding hebben gedaan.
Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
Op zondag 16 augustus 2015 13:08 schreef Igen het volgende: Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
Andere kant op stond afgelopen woensdagmiddag in Frankfurt deze gloednieuwe Velaro gereed voor vertrek, ik zat in de ICE-3M ernaast en vond de ICE-3 op spoor 19 er "raar" uitzien, ik ben geen expert maar wist wel dat het om een Velaro ging .
"raar"
Cabine niet meer open zoals in ICE-3
"Neusje"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Ok thx wist ik niet, ziet er toch wel anders uit dan ICE-3, maar ook weer niet . Onze ICE-3 kwam trouwens vertraagd uit Brussel, dat stond op het Reiseplan en er waren Standaards (krant) aanwezig, de eerste papieren krant in het Nederlands sinds 3 weken, dat was wel fijn .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Veel van de toelatingsproblemen hebben te maken met gewijzigde TSI's waardoor de treinen tijdens het productieproces aangepast moesten worden. Dat zorgt voor veel vertraging. Het is ook de reden dat DB ICx in eerste instantie voor 249km/u besteld heeft.
Bij een Internationale reis met DalVrij heb je tussen 09:00 in de ochtend en 04:00 de andere ochtend 100% korting. Bij WeekendVrij heb je daar 40% korting, tenzij het weekend is.
Over drie jaar gaan Intercity's stoppen in Zoetermeer, maar volgens de NS is de terugkeer van een snelle treinverbinding slechts tijdelijk. De gemeente wil er alles aan doen om de Intercity voor langere tijd te laten stoppen in Zoetermeer.
In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:
quote:
Ik hoor waaien dat het spoor A in Mol weer van het elektrische net wordt afgesloten . Dit omwille van veiligheidsredenen bij de tankinstallatie . Dat is ook weer een mooie grap ! eerst bouwen en dan afsluiten
Op zondag 16 augustus 2015 21:44 schreef James1988 het volgende: In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:
Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
Ha, dank. Ik wist niet dat de ETCS-versie in de netverklaring te vinden was. Dat is zo'n lijvig document dat ik dat niet van buiten ken.
Maar het klopt dus, 2.3.0c op de HSL en Bombardier heeft (volgens Shrek) dus moeite met 2.3.0d.
Sowieso is het in België een beetje raar.. Een beetje lopen opscheppen dat ze verder met ETCS zijn en vervolgens eigenlijk alleen maar eilandjes hebben. Als ze de boel aan elkaar gaan knopen gaan ze heel veel HSL-like problemen tegenkomen.
Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja
Mensen die dan automatisch opstaan is nog erger, laatst ook bij Rijssen we naderen Almelo hele hordes mensen die denken laten we vast naar de deur lopen, straks missen we het uitstap moment
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
Ik zit echt met open bek te kijken, instappen via t raam als de deuren al dichtzijn.... moet je hier doen met ICK...