abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 17:16:05 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155153002


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant :r )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant :r ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_155153948
Rotterdam Gouda is al een halfuursdienst behalve in de spits :P
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 18:23:37 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155154574
Het gaat ook om de spitstreinen, dat is op Nijmegen-Wijchen ook het geval.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:27:35 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155154672
Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155154693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
ERA of UIC geprobeerd? Wat zoek je precies?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:29:46 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155154729
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

ERA of UIC geprobeerd? Wat zoek je precies?
Verplichte verlichting/frontseinen/sluitseinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:30:46 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155154762
Dat zou je denk ik wel moeten kunnen vinden of opvragen bij IL&T.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:31:59 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155154794
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dat zou je denk ik wel moeten kunnen vinden of opvragen bij IL&T.
Oh ja, goeie. Ga ik daar even zoeken, thanx.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155154872
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Verplichte verlichting/frontseinen/sluitseinen.
http://mijnwetten.nl/regl(...)poorwegen/hoofdstuk3

Dit?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:40:11 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155154983
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh ja, goeie. Ga ik daar even zoeken, thanx.
En als je het daar niet kunt vinden is het wel te vinden in de TSI LOC & PAS

Volledige tekst in het Nederlands, het Engels
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:44:24 #12
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155155098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

En als je het daar niet kunt vinden is het wel te vinden in de TSI LOC & PAS

Volledige tekst in het Nederlands, het Engels
Ja, daar staat het. Thanx.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:46:22 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155155161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Prins_Pils het volgende:
Er gaat een restauranttrein met panoramarijtuig elke zaterdagavond een rondje Randstad rijden :) Clique voor het verhaaltje van ProRail.
Leuk initiatief, zullen ze wel even wat reclame voor moeten maken, ik ben meer in voor zoiets :)





http://www.salina-pub.cz/cs-CZ/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155155385
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:46 schreef bork het volgende:

[..]

Leuk initiatief, zullen ze wel even wat reclame voor moeten maken, ik ben meer in voor zoiets :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.salina-pub.cz/cs-CZ/
Partytram en Tramrestaurant hebben we al :Y.
dag
  woensdag 12 augustus 2015 @ 22:37:00 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155162861
Brussel heeft de Tram Experiënce rijden, een omgebouwde PCC waar oa deuren verwijderd zijn
pi_155162981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:37 schreef greavy het volgende:
Brussel heeft de Tram Experiënce rijden, een omgebouwde PCC waar oa deuren verwijderd zijn
Mensen moeten nu via het dak?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:13:07 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155164084
Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...

Zodra mensen elkaar op hun bek gaan slaan om in de bus te komen omdat de trein niet gaat, ben ik weg....
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:14:46 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155164149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...
Taxi?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:15:49 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155164189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Taxi?
Die waren er niet op Val d'europe, en op Marne la Vallee waren ze elkaar daarvoor op elkaars bek aan het slaan...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:17:44 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155164236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Die waren er niet op Val d'europe, en op Marne la Vallee waren ze elkaar daarvoor op elkaars bek aan het slaan...
En vanaf huis? Of vanaf een willekeurig ander gat in de buurt?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:19:14 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155164278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

En vanaf huis? Of vanaf een willekeurig ander gat in de buurt?
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten... Die rijden allemaal naar de hoofdstations en de gene die met de meeste bankbiljetten wappert wint...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:24:13 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155164460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten...
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
pi_155164785
Wauw James, goed Frans hoor! :Y

Of komt dit zo goed uit de vertaalmachine? :o
pi_155164923
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

une ascenseur
-->

;)

  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:38:31 #25
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155164974
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
Mn buurman ging gelijk Otis en Kone bellen om een lift te bestellen, maar er zit een flinke levertijd op :9
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:43:11 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155165131
Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit 8)7
Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat 8)7 :+
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:43:16 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155165136
Heerlijk hoe jullie happen :P
pi_155165196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Heerlijk hoe jullie happen :P
pi_155165244
Nou krijg ik trek in marshmallows
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:47:45 #30
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155165252
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:43 schreef bork het volgende:
Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit 8)7
Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat 8)7 :+
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt :P
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.

En een Zug is inderdaad niet alleen een trein maar volgens mij zo ongeveer alles dat volgens een geleidesysteem beweegt. Nederlanders doen het wat dat betreft iets gekker, een Zug kan ook een metro of tram zijn en wij zeggen ook wel eens 'metrotrein' of 'trein' als we een metrovoertuig bedoelen, maar we hebben het niet over een 'tramtrein' want dat is weer iets heel anders :P
doei
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:48:51 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155165279
Bij mij op m'n werk hebben ze ook wel een aparte aanduiding voor etages: je hebt 1 en 01. 1 is de etage boven de begane grond, 01 is diegene eronder 8)7
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:56:15 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155165483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:47 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt :P
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.
thx, dat snijdt wel wat Holz.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155168340
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.

Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan.
De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.


Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.

Bizar..
doei
  donderdag 13 augustus 2015 @ 07:24:07 #34
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155170441
Schiphol is aan een inhaalslag bezig qua storingen? 8)7
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_155170644
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.

Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan.
De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.


Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.

Bizar..
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
pi_155171070
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:24 schreef Ajaxfan het volgende:
Schiphol is aan een inhaalslag bezig qua storingen? 8)7
De aansturing van de complete beveiliging te Hoofddorp was kaduuk..
pi_155171200
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:24 schreef Ajaxfan het volgende:
Schiphol is aan een inhaalslag bezig qua storingen? 8)7
Dagje thuiswerken dankzij deze actie :D
pi_155174265
quote:
"Maar stel je eens voor dat heel Nederland de app gaat gebruiken? Dan moet hun hele verdienmodel op de schop."

Of ze stoppen gewoon met aanbieden van de groepsretour :')
pi_155175625
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
doei
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:40:19 #41
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_155176099
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

"Maar stel je eens voor dat heel Nederland de app gaat gebruiken? Dan moet hun hele verdienmodel op de schop."

Of ze stoppen gewoon met aanbieden van de groepsretour :')
Volgens mij is bij het groepsretour één groepslid verantwoordelijk voor de betaling. Die moet het bedrag (tussen de 55 en 70 euro) aftikken en daarna de tickets onder de groepsleden verdelen en zelf zorgen dat de kosten verrekend worden.

Wie gaat er in godsnaam treinkaartjes voor volslagen vreemden voorschieten? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_155176131
Wachten tot de hele groep het heeft overgemaakt en dan pas de groepsretour aanschaffen?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:21:06 #43
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155177030
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:45 schreef b2py het volgende:

[..]

De aansturing van de complete beveiliging te Hoofddorp was kaduuk..
Hmm dat is toch een niet geheel onbelangrijk detail.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:25:32 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155177111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
Midden of eind 2020 is de huidige prognose, Bärlinde is nog niet zolang (weer) bezig

http://www.berliner-zeitu(...)809298,30764432.html

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-08-2015 13:37:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155179214
Hmm, ik dacht dat de beide tunnels allang klaar waren maar dat is dus pas in september zo..
doei
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:55:08 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155180970
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.

Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan.
De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.


Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.

Bizar..
Die lijn zit zelfs in Train Simulator, als onderdeel van Berlin - Wittenberg. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:41:34 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155185739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Mensen moeten nu via het dak?
nee, er zijn nog maar 2 deuren, op elke kop 1.
pi_155192245
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.

en nu Imtech failliet is zal het waarschijnlijk nog wel langer kunnen gaan duren...tenzij er natuurlijk een oplossing gevonden wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:19:08 #49
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155197743
Wat is het rustig hier!

Ohja Fles is op ferkansie :P
doei
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:29:50 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155198066
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Wat is het rustig hier!

Ohja Fles is op ferkansie :P
Zonder mengsmering gaat het wat stroever, misschien meer vakantiegangers. Is Fles nu wel of niet naar Spitsbergen? :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155198069
Ik ben me aan het voorbereiden op Lowlands.
Bier.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:55:52 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155198743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden op Lowlands.
Hoe?
Slapen of pillen? :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155200121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...

Zodra mensen elkaar op hun bek gaan slaan om in de bus te komen omdat de trein niet gaat, ben ik weg....
gekke fransozen :P
beter houden ze zich koest als ik er ben :D

-edit-
reageren op een dag oud bericht, tijd om naar bed te gaan :')

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 14-08-2015 02:29:01 ]
pi_155200167
quote:
beetje jammer dat je moet inloggen met een :') facebook :') login :')
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:43:56 #55
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155202034
quote:
'Schipholtunnel niet dicht na brandgerucht'

Topman Pier Eringa van spoornetbeheerder ProRail wil laten onderzoeken of de Schipholtunnel gewoon open kan blijven na een brandgerucht.

Zodra een machinist een brandluchtje opmerkt, alarmeert hij en wordt het treinverkeer in de spoortunnel van Schiphol platgelegd. In De Telegraaf van vrijdag zegt Eringa: ,,Telkens blijkt dat de brandlucht wordt veroorzaakt door het remmen van de machinist. Het is nog niet één keer voorgekomen dat er echt brand was. Ik wil deskundigen laten kijken of we dit niet anders kunnen doen dan meteen alle treinen maar te stoppen", aldus Eringa.

De veiligheid staat voorop, benadrukt de topman, ,,maar we kunnen de tunnel niet steeds sluiten als er niets aan de hand blijkt te zijn.
"
Eringa wil alle ICT-systemen van ProRail laten doorlichten. Er zijn te veel storingen, vindt hij. ,,Ik wil gewoon een apk voor de computersystemen.
"

Ik krijg een flashback naar een zekere NS topman...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:17:37 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155202591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:29 schreef bork het volgende:

[..]

Is Fles nu wel of niet naar Spitsbergen? :?
Wel!
pi_155203004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:55 schreef bork het volgende:

[..]

Hoe?
Slapen of pillen? :P
Heel veel pasta eten en mediteren ;)

En paniekerig naar de kaartjes zoeken maar die zijn ondertussen ook gelokaliseerd, hehehe.
Bier.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:50:47 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155203187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Heel veel pasta eten en mediteren ;)

En paniekerig naar de kaartjes zoeken maar die zijn ondertussen ook gelokaliseerd, hehehe.
Gedoe, veel plezier daar :) .

Even gegraven in google, dit was mijn laatste festival :7

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155203280
Vette line-up :D
Bier.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:15 #60
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_155203404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden op Lowlands.
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_155203546
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:02 schreef JDude het volgende:

[..]

Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
Mijn budget is ¤200,- per dag en de afgelopen jaren heb ik niet meer dan een schamele ¤50,- per dag uitgegeven. Als het moet kan ik mijn dagbudget verdubbelen zonder dat ik spaarreserves hoef aan te spreken.

Wel jammer dat ik dit jaar dus niet ga fietsen of met de trein ga (dat tweede is een principekwestie want ik wil niet naar Dronten, Lowlands hoort te beginnen met de treinrit naar 't Harde en dan een klein feestje bouwen op het defensieterrein) maar ach, een keer met de auto kan ook geen kwaad.
Bier.
pi_155206139
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:43 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

"

Ik krijg een flashback naar een zekere NS topman...
Eringa heeft gewoon gelijk. Wel oppassen voor het Peter en de Wolf-effect.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:33:42 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155206734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eringa heeft gewoon gelijk. Wel oppassen voor het Peter en de Wolf-effect.
Zie ook station Breda, waar bijna niemand geloofde dat het brandalarm wél echt was toen het voor de 8e keer in een maand ging.
pi_155206782
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zie ook station Breda, waar bijna niemand geloofde dat het brandalarm wél echt was toen het voor de 8e keer in een maand ging.
Dat dus.
pi_155207226
Spuit 11 hier. Over een paar minuutjes voor het eerst bij het nieuwe station Delft uitstappe
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:51:28 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155208962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vette line-up :D
Dat dacht ik ook al!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155209815
Volgens Op de Rails 2015-8 (blz 374) veranderen in december 5 stations van naam:

Enschede Drienerlo -> Enschede Kennispark
Schiphol -> Schiphol Airport
Zwaagwesteinde -> De Westereen
Veenwouden -> Feanwâlden
Dronrijp -> Dronryp

Via: http://www.ovinnederland.(...)141&p=401808#p401783
pi_155210530
is dis ze train to ze erport??
w/
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:35:59 #69
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155212110
Niet eens 'Enschede Kennis Park'? :P
doei
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:51:37 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155212651
Nee, het is toch ook geen 'Hengelo Health Park'?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:54:38 #71
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155212756
Nee, maar wel Amsterdam Science Park en Hilversum Media Park :P
doei
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:55:53 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155212800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, maar wel Amsterdam Science Park en Hilversum Media Park :P
Groningen Europapark
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:59:01 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155212909
Hilversum Sportpark :6
pi_155213020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, maar wel Amsterdam Science Park en Hilversum Media Park :P
Science Park is correct, Media Park is incorrect en zou Mediapark moeten zijn.
Bier.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:04:38 #75
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155213111
Mediaprak.
doei
pi_155213901
Iemand toevallig ervaring met de nieuwe fietsenstalling van station Arnhem? Wil m'n fiets er kwijt, maar wil wel zeker weten dat hij daar wel écht goed veilig staat.. Betreft een racefiets.
pi_155214219
Is goed. Elke fiets moet langs een mannetje. Niet met poortjes trouwens
pi_155214671
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.

quote:
Helemaal spannend wordt de bouwfasering tussen week 22 en 33 in 2016, dus direct na de indienststelling van de viersporigheid Utrecht - Houten Castellum. De IC-sporen van/naar het zuiden zijn dan maar via 1 spoor te gebruiken, evenals die van en naar Arnhem.

Ook hier zijn keuzes gemaakt, al worden die eigenlijk bijna helemaal afgedwongen door de 'sjoelbak' waarbij je toch altijd in hetzelfde gat mikt.

Zo moeten de IC's Den Bosch - Utrecht naar de Sprintersporen te Houten en kunnen dus in Utrecht niet meer richting Schiphol/Amsterdam. Noodzakelijk wordt dan een verknoping met IC's richting Gouda (2x Den Haag en 2x Rotterdam, welke ook door andere beperkingen te Utrecht niet van/naar Amersfoort kunnen).
De 3000 (Den Helder - Nijmegen) kan nog helemaal rijden, echter in een aangepaste dienstregeling (kruisen kan alleen bij Driebergen, te Utrecht of bij Maarssen) en tevens alleen gebruikmakend van het westelijke buitenspoor Utrecht - Maarssen. Tevens past de 800 (Alkmaar - Maastricht) er nog in tussen Utrecht en Alkmaar (rijdt Utrecht - Maarssen v.v. via het oostelijke buitenspoor) en een 3500 (Schiphol - Heerlen) Utrecht - Schiphol v.v. die dan ook (jawel!) stopt te Maarsen en Breukelen. Stop te Utrecht Zuilen kan niet omdat de binnensporen buiten dienst zijn.

Als klap op de vuurpijl past ook nog net de ICE erin, welke als enige via het overgebleven IC-spoor Houten - Utrecht kan rijden en ook via het westelijke IC-spoor Utrecht - Maarssen.

Eigenlijk is het met zo'n onttrekking een wonder dat er nog zoveel gereden kan worden.
Via: http://somda.nl/forum/13711/p549061/DSSU/
pi_155215216
Mooi :) Zo lang niemand het ding maar kan slopen, en er controle is of je de juiste fiets mee terug neemt vind ik 't prima voor ¤1,10
pi_155217987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:50 schreef b2py het volgende:
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.

[..]

Via: http://somda.nl/forum/13711/p549061/DSSU/
"Eigenlijk is het met zo'n onttrekking een wonder dat er nog zoveel gereden kan worden."

Eerst maar eens zien wat er dan daadwerkelijk van terechtkomt.
pi_155234224
Zolang er geen ongelukken gebeuren en normen aangepast worden is dit het plan..
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:00:29 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155238406
Hoopgevend:
So we just called him Fred
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:07:21 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155238544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:50 schreef b2py het volgende:
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.

[..]

Via: http://somda.nl/forum/13711/p549061/DSSU/
Zijn maar 9 dagen in die 11 weken:
http://www.ovinnederland.(...)140&p=401920#p401920
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:30:56 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155239007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:50 schreef b2py het volgende:
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.

[..]

Via: http://somda.nl/forum/13711/p549061/DSSU/
Als ik daar elke dag langs moest ging ik alvast sparen voor een auto :') Er hoeft maar iets te gebeuren en het loopt helemaal fout als ik dat zo lees :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:17:10 #85
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155241247
Luxe sprinter:
pi_155241531
Hoeveelste nacht deze week ligt Schiphol er al uit, Jeez.
pi_155241831
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:00 schreef FredvZ het volgende:
Hoopgevend:
[ afbeelding ]
ja hoi! Door die stroomstoring kwam ik vandaag op een dienst van 11:23 lang
pi_155241925
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja hoi! Door die stroomstoring kwam ik vandaag op een dienst van 11:23 lang
Bel de vakbond!
pi_155241947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Bel de vakbond!
even kijken of ik in aanmerking kom voor dubbele maaltijdvergoeding... 1 voor de vroege en 1 voor de late dienst :D
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:53:12 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155241977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

maaltijdvergoeding
Ik moet m'n eten gewoon zelf betalen :o
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:54:29 #91
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155242003
NS'erts hebben toch een pasje om voor bijna nop dingen te halen op het station? Of is dat alleen voor koffie en sudokuboekjes?
doei
pi_155242033
Het is jammer dat de treinen op zondag pas zo laat gaan rijden anders had ik thuis kunnen blijven ivm rusttijden wet
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:57:50 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155242139
quote:
"Een automobilist staat zo'n 60 uur/jaar in de file"

Ja en een treinreiziger zit zo'n 200 uur/jaar thuis omdat de trein niet rijdt door stakingen :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:02:19 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155242194
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:00 schreef b2py het volgende:

[..]

"Een automobilist staat zo'n 60 uur/jaar in de file"

Ja en een treinreiziger zit zo'n 200 uur/jaar thuis omdat de trein niet rijdt door stakingen :')
_O-
pi_155242600
Stomme vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af: Vers ballastgrind is blauw-grijs van kleur, als het ouder is wordt het bruin, hoe komt dat? Zit er ijzer in de steensoort die oxideert of komt er zoveel troep van de treinen af?
  Redactie Sport zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:20:56 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155242654
Dat is roest dat van de spoorstaven af komt. Op spoor dat bijna nooit gebruikt wordt is het ballast ook nog mooi grijs en de spoorstaven bruin, zelfs na een jaar of zo.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_155242994
De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
pi_155243654
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef Prins_Pils het volgende:
NS'erts hebben toch een pasje om voor bijna nop dingen te halen op het station? Of is dat alleen voor koffie en sudokuboekjes?
is alleen voor koffie/thee (broodzaak en kiosk) halve liters spa blauw en cola/fanta/sprite (kiosk) en pistoletjes ham/kaas bij de broodzaak... voor bijvoorbeeld julia's en al die andere vreettentjes betalen wij gewoon volle mep (diegene die bij NS stations werken hebben daar wel een kortingpas voor)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:28:44 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155244243
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende:
De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
Als je onder een trein komt, denk ik dat dat the least of your worries is. O-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155244462
Denken ze bij Nedtrain toch anders over :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:19:45 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155245526
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef b2py het volgende:
Denken ze bij Nedtrain toch anders over :P
Die hebben er veel werk van
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155248550


Hoidoei :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:00:42 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155250817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja hoi! Door die stroomstoring kwam ik vandaag op een dienst van 11:23 lang
Mijn diensten zijn zelden korter dan 12 uur op de vrachtwagen hoor :o
pi_155259614
Leuk Fles!

Zo even wat plaatjes uit het Elbedal:

's Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.

Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.

Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.

De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
pi_155260516
Top platen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2015 @ 12:27:56 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155260945
Mooi, Zug _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:33:47 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155261085
Nog even 3 foto's van eerder dit jaar geupload:
CD 749 121 met Os
26 April 2015 - Deze dag waren we nog in Tsjechië voor deze Bardotka, en kon na het vertrek in Poříčí nad Sázavou-Svárov vastgelegd worden. De trein is op weg naar Praag.

HBP 770 163 & 740 606 met Kolentrein
29 April 2015 - Er werd deze dag ook een kolentrein van een privaat vastgelegd. Echter te vroeg rijden doet men in Slowakije ook, en met -120 zagen wij de trein gereed gezet worden, en werd er snel naar deze plek gereden om de trein nog te fotograferen. Nog geen 5 minuten na aankomst passeerde deze fraaie trein bij Handlová richting Zemianske Kostol'any de 3 Nederlandse fotografen.

CD 842 005 + bijwagens & 814 188
27 April 2015 - Tussen Ba¨ka en Przno in Tsjechië passeert een stoptrein met een motorwagen, 2 bijwagens en een Regiojet achterop. De Regiojet wordt verderop weer afgekoppeld, en gaat dan zijn eigen weg weer verder.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2015 @ 12:37:57 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155261177
Nice zeg.

Die laatste is wel een heel aparte samenstelling van een trein _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 12:39:17 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155261210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende:
De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
De zijkant vaak ook :P

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk Fles!

Zo even wat plaatjes uit het Elbedal:

[ link | afbeelding ]'s Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.

[ link | afbeelding ]Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.

[ link | afbeelding ]Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.

[ link | afbeelding ]De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155261287
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De zijkant vaak ook :P

[..]

Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:43:05 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155261306
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste is wel een heel aparte samenstelling van een trein _O-
In Tsjechië hoef je daar niet van op te kijken. De motorwagen is in de nieuwe huisstijl gestoken en gemoderniseerd, terwijl de bijwagens nog niet gemoderniseerd zijn. De Regiojet daarachter is weer van de Railbusjes, want daar worden 2 motorwagens tot een Regiojet gebracht. Er wordt een bakovergang geplaatst, het interieur wordt aangepakt enz.
Ik dacht dat men inmiddels ook driedelige Regiojet heeft in Tsjechië, daar is voor de middenbak een bijwagen van de Railbusjes gebruikt. De koppen worden er dan afgehaald enz.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:44:13 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155261335
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
Maar de 182'ers gaan daar juist weer weg:

quote:
Dit is onderdeel van een grote ruilactie aldus DSO:
De 146.0 worden in de NRW vervangen door nieuwe 146.2.
De 146.0 gaan in Dresden in principe de 182'ers vervangen op de S-Bahn in het Elbtal.
De 182'ers gaan de 120.2 vervangen die nu tussen Hamburg en Rostock rijden.
De 120'ers zijn gepland om de IRE-treinen tussen Hamburg en Berlijn te gaan rijden.
pi_155261434
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar de 182'ers gaan daar juist weer weg:

[..]

De DB maakt er een potje van. Ze zetten nu ook in veel S-Bahntreinen één verouderd rijtuig zonder airco in, naast de nieuwe rijtuigen. Ik vraag me af hoe dat past bij de beloftes die ze in de aanbesteding hebben gedaan.
  Redactie Sport zondag 16 augustus 2015 @ 12:54:47 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155261575
Dat is het omgekeerde van de Zillertalbahn: die heeft in bijna alle treinen juist maar één rijtuig met airco zitten (die ook een lage instap heeft).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_155261909
Ik heb trouwens ook wat treingerelateerds van vakantie:


Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:26:12 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155262358
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:08 schreef Igen het volgende:
Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
Andere kant op stond afgelopen woensdagmiddag in Frankfurt deze gloednieuwe Velaro gereed voor vertrek, ik zat in de ICE-3M ernaast en vond de ICE-3 op spoor 19 er "raar" uitzien, ik ben geen expert maar wist wel dat het om een Velaro ging :Y .

"raar"


Cabine niet meer open zoals in ICE-3



"Neusje"

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155262494
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Bier.
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:34:49 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155262610
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Ok thx wist ik niet, ziet er toch wel anders uit dan ICE-3, maar ook weer niet :). Onze ICE-3 kwam trouwens vertraagd uit Brussel, dat stond op het Reiseplan en er waren Standaards (krant) aanwezig, de eerste papieren krant in het Nederlands sinds 3 weken, dat was wel fijn :).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155263520
ns twitter :') :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2015 @ 14:08:56 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155263682
Die laatste _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155263692
Jullie eigenlijk enig idee hoe dalvrij werkt als je voor 4e begint met reizen in België?
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:18:07 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155263955
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:09 schreef Yreal het volgende:
Jullie eigenlijk enig idee hoe dalvrij werkt als je voor 4e begint met reizen in België?
Voor je 4e reis je toch gratis, mits onder begeleiding?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:53:32 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155264850
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:09 schreef Yreal het volgende:
Jullie eigenlijk enig idee hoe dalvrij werkt als je voor 4e begint met reizen in België?
Ik denk dat zelfs NS je dat niet kan vertellen.
pi_155265314
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs NS je dat niet kan vertellen.
nop. Nouwja desnoods ga ik friet eten in antwerpen. /struggles.
pi_155265887
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Eurostar daarentegen is best tevreden :Y
pi_155265987
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Eurostar daarentegen is best tevreden :Y
Veel van de toelatingsproblemen hebben te maken met gewijzigde TSI's waardoor de treinen tijdens het productieproces aangepast moesten worden. Dat zorgt voor veel vertraging. Het is ook de reden dat DB ICx in eerste instantie voor 249km/u besteld heeft.
Bier.
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:28:37 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155267891
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Veel van de toelatingsproblemen hebben te maken met gewijzigde TSI's waardoor de treinen tijdens het productieproces aangepast moesten worden.
En natuurlijk het ongelooflijk strenge Eisenbahn-Bundesamt. Ik denk niet dat de V250 ooit zou zijn toegelaten door het EBA.
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:56:24 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155268645
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs NS je dat niet kan vertellen.
Bij een Internationale reis met DalVrij heb je tussen 09:00 in de ochtend en 04:00 de andere ochtend 100% korting. Bij WeekendVrij heb je daar 40% korting, tenzij het weekend is.

Zie ook: https://www.nsinternation(...)nternationaal_reizen
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:29:22 #130
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_155273897
Mastwijk-isme in Zoetermeer
quote:
Over drie jaar gaan Intercity's stoppen in Zoetermeer, maar volgens de NS is de terugkeer van een snelle treinverbinding slechts tijdelijk. De gemeente wil er alles aan doen om de Intercity voor langere tijd te laten stoppen in Zoetermeer.
via het AD
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:44:25 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155276880
In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:
quote:
Ik hoor waaien dat het spoor A in Mol weer van het elektrische net wordt afgesloten .
Dit omwille van veiligheidsredenen bij de tankinstallatie .
Dat is ook weer een mooie grap ! eerst bouwen en dan afsluiten
Vandaag schreef hij:
quote:
Spoor A in Mol werd vandaag losgekoppeld van het electrische net !
Dus er kan geen electrische trein op spoor A komen !
Belgen 8)7
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 21:54:17 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155277311
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:44 schreef James1988 het volgende:
In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:

[..]

Vandaag schreef hij:

[..]

Belgen 8)7
_O- _O-


Die tanks liggen er zeker om de dieseltreinen die er nu rijden af te tanken (en kunnen dus weg zodra de boel geelektrificeerd is) :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:04:59 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155277788
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die tanks liggen er zeker om de dieseltreinen die er nu rijden af te tanken (en kunnen dus weg zodra de boel geelektrificeerd is) :P
Nee, want Mol - Neerpelt - Hamont wordt niet geëlektrificeerd. Het toch al kleine dieseleilandje wordt nog kleiner. 8)7
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:21:59 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155278451
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:04 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] ns twitter :') :D
Dan heeft hij wel een mooi station.

O+ Groningen O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 17 augustus 2015 @ 08:52:29 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155285415
"We zijn op tijd vertrokken om 8:25" omroepen terwijl we pas om 8:28 gingen rijden. Stop dan gewoon eens met die Nonsens...
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:44:29 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155286093
"Goedemorgen dames en heren, we naderen station Rotterdam Centraal..."

Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja :{
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:11:28 #137
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_155286493
Hee James: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=6380&start=1305

Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:26:57 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155286755
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hee James: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=6380&start=1305

Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
Ha, dank. Ik wist niet dat de ETCS-versie in de netverklaring te vinden was. Dat is zo'n lijvig document dat ik dat niet van buiten ken. :P

Maar het klopt dus, 2.3.0c op de HSL en Bombardier heeft (volgens Shrek) dus moeite met 2.3.0d.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:32:01 #139
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_155286829
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ha, dank. Ik wist niet dat de ETCS-versie in de netverklaring te vinden was. Dat is zo'n lijvig document dat ik dat niet van buiten ken. :P

Maar het klopt dus, 2.3.0c op de HSL en Bombardier heeft (volgens Shrek) dus moeite met 2.3.0d.
Behalve dat er dus wel TRAXX-en over de Betuweroute rijden. De Betuweroute is gelijktijdig met het omzetten van Zevenaar geupdate.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:33:15 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155286842
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Behalve dat er dus wel TRAXX-en over de Betuweroute rijden. De Betuweroute is gelijktijdig met het omzetten van Zevenaar geupdate.
Ik vind het maar een raar verhaal :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:34:31 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_155286857
Sowieso is het in België een beetje raar.. Een beetje lopen opscheppen dat ze verder met ETCS zijn en vervolgens eigenlijk alleen maar eilandjes hebben. Als ze de boel aan elkaar gaan knopen gaan ze heel veel HSL-like problemen tegenkomen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:37:03 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155286906
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
België is een beetje raar.
Fixed your post. :P

Maar je hebt wel gelijk. Al die kleine eilandjes gaan alleen maar voor problemen zorgen als ze het aan elkaar moeten gaan knopen.
pi_155287157
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:44 schreef James1988 het volgende:
"Goedemorgen dames en heren, we naderen station Rotterdam Centraal..."

Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja :{
Dat vind ik altijd zo'n stomme zegswijze. Vanaf het moment dat je vertrekt ben je over het algemeen je bestemming al aan het naderen.
gr gr
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:12:47 #144
67174 Dos37
Come on Twente
pi_155287470
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:44 schreef James1988 het volgende:
"Goedemorgen dames en heren, we naderen station Rotterdam Centraal..."

Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja :{
Mensen die dan automatisch opstaan is nog erger, laatst ook bij Rijssen we naderen Almelo hele hordes mensen die denken laten we vast naar de deur lopen, straks missen we het uitstap moment :')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:30:12 #145
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:33:18 #146
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155289243
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n stomme zegswijze. Vanaf het moment dat je vertrekt ben je over het algemeen je bestemming al aan het naderen.
Dat was trouwens niet altijd het geval met de zoetermeer stadlijn... :P
pi_155289391
quote:
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:42:58 #148
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155289468
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
Ik zit echt met open bek te kijken, instappen via t raam als de deuren al dichtzijn.... moet je hier doen met ICK...
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:26:10 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155290463
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik zit echt met open bek te kijken, instappen via t raam als de deuren al dichtzijn.... moet je hier doen met ICK...
Hier zijn we wat minder wanhopig om in de trein te komen natuurlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155290587
Sgm _O_ uit het raam hangen _O_
pi_155291038
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier zijn we wat minder wanhopig om in de trein te komen natuurlijk.
Ik zie regelmatig 65+ers die door het raam zouden gaan als dat kon. Vanwaar die haast vraag ik me dan af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')