ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Even tussendoor: is ergens online te vinden aan welke eisen treinen en spoorvoertuigen wettelijk moeten voldoen? Het staat niet in de spoorwegwet zo te zien.
Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Prins_Pils het volgende: Er gaat een restauranttrein met panoramarijtuig elke zaterdagavond een rondje Randstad rijden Clique voor het verhaaltje van ProRail.
Leuk initiatief, zullen ze wel even wat reclame voor moeten maken, ik ben meer in voor zoiets
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 22:37 schreef greavy het volgende: Brussel heeft de Tram Experiënce rijden, een omgebouwde PCC waar oa deuren verwijderd zijn
Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...
En vanaf huis? Of vanaf een willekeurig ander gat in de buurt?
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten... Die rijden allemaal naar de hoofdstations en de gene die met de meeste bankbiljetten wappert wint...
Geloof me James, een taxi vanaf huis bestellen kan je dan echt vergeten...
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
En een willekeurige buur aanspreken? "Bonsoir! Je veux prendre le Thalys vers les Pays-Bas, mais parce qu'il-y-a une grève sur le RER A je ne peut pas prendre mon train. Voulez-vous me donner une ascenseur sur la gare?"
Mn buurman ging gelijk Otis en Kone bellen om een lift te bestellen, maar er zit een flinke levertijd op
Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 23:43 schreef bork het volgende: Verhapseling, in het Duits kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik kwam er vorig jaar pas achter dat er in hun liften een trein zit Aufzug, omhoogtrein. Je kan ook Fahrstuhl gebruiken dat mag volgens de receptioniste van vanmorgen ook, dat is hetzelfde. Ik snap alleen het verschil tussen Stock (verdieping) en Etage (verdieping) ondanks haar pogingen het te verduidelijken nog niet goed, er schijnt een verschil te zijn, alleen ik weet niet wat
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.
En een Zug is inderdaad niet alleen een trein maar volgens mij zo ongeveer alles dat volgens een geleidesysteem beweegt. Nederlanders doen het wat dat betreft iets gekker, een Zug kan ook een metro of tram zijn en wij zeggen ook wel eens 'metrotrein' of 'trein' als we een metrovoertuig bedoelen, maar we hebben het niet over een 'tramtrein' want dat is weer iets heel anders
Flur wordt volgens mij ook wel eens gebruikt Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ons verschil tussen 'etage', 'verdieping' en 'zoveel-hoog'? De eerste etage is de tweede verdieping. En één-hoog.
thx, dat snijdt wel wat Holz.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Bizar..
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
De U55 (Berlijn Hbf <-> Brandenburger Tor) is ook zo'n apart beestje. Dat heeft nu 1 trein, 2 sporen en 3 stations, waarvan slechts 1 spoor in gebruik is. Het andere spoor is afgesloten en heeft dummy DRIS-schermen e.d. Als het goed is wordt de lijn in 2017 verbonden met de U5 die op dit moment wordt gebouwd.
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
"Maar stel je eens voor dat heel Nederland de app gaat gebruiken? Dan moet hun hele verdienmodel op de schop."
Of ze stoppen gewoon met aanbieden van de groepsretour
Volgens mij is bij het groepsretour één groepslid verantwoordelijk voor de betaling. Die moet het bedrag (tussen de 55 en 70 euro) aftikken en daarna de tickets onder de groepsleden verdelen en zelf zorgen dat de kosten verrekend worden.
Wie gaat er in godsnaam treinkaartjes voor volslagen vreemden voorschieten?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
2019, die lijn is nog erger dan de Amsterdamse Noord-Zuidlijn.. De stations Bundestag en Hbf hebben wel roltrappen maar die zijn afgesloten, ik denk omdat de stations nu toch nog niet druk genoeg zijn maar straks wel.
Midden of eind 2020 is de huidige prognose, Bärlinde is nog niet zolang (weer) bezig
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-08-2015 13:37:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
Ook de S-Bahn zal de nieuwe terminal bedienen, waarvan het station ondergronds onder de nieuwe terminal komt, in het midden van het vliegveld in plaats van het huidige station Schönefeld op een tien minuten lopen van de huidige terminal ten noorden van het vliegveld. De lijn loopt met een ruime boog erheen van het huidige station naar het nieuwe en doet onderweg het nieuwe station Waßmannsdorf aan. De S-Bahnlijnen S45 en S9 eindigen nu nog steeds op het oude station Schönefeld omdat de nieuwe terminal nog niet in gebruik is, maar er zijn wel LM-ritten om de boel niet hopeloos te laten vastroesten.
Een cabinerit van Schönefeld naar Willy Brandt, geüpload op 10 maart. Hoewel het dus LM-ritten zijn worden op station Waßmannsdorf de deuren zelfs vrijgegeven en gesloten (waarbij zelfs tijdens het sluitsignaal al vertrokken wordt, immers, er is geen enkele reiziger). De stations zijn volledig klaar om in gebruik genomen te worden, zelfs de DRIS-schermen zijn in werking en tonen 'Zugdurchfahrt!', waarop ook is af te leiden dat er elke 20 minuten een LM-rit hierheen gestuurd wordt.
Bizar..
Die lijn zit zelfs in Train Simulator, als onderdeel van Berlin - Wittenberg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 13 augustus 2015 01:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zoals jullie misschien weten wordt het Berlijnse vliegveld Schönefeld omgebouwd tot het hoofdvliegveld van Berlijn, BER Willy Brandt Airport. Wanneer dat klaar is zal Tegel worden gesloten, maar door gigantische tegenslagen is daar nog lang geen sprake van. Wél liggen de spoorlijnen ernaartoe er al lang, lichtelijk vergelijkbaar met de diabololijnen van Brussel.
en nu Imtech failliet is zal het waarschijnlijk nog wel langer kunnen gaan duren...tenzij er natuurlijk een oplossing gevonden wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zonder mengsmering gaat het wat stroever, misschien meer vakantiegangers. Is Fles nu wel of niet naar Spitsbergen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 12 augustus 2015 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wilde staking RER A. Bedoeling was om vannacht naar Nederland te gaan, maar dat kan ik nu op mn buik schrijven...
Zodra mensen elkaar op hun bek gaan slaan om in de bus te komen omdat de trein niet gaat, ben ik weg....
gekke fransozen beter houden ze zich koest als ik er ben
-edit- reageren op een dag oud bericht, tijd om naar bed te gaan
[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 14-08-2015 02:29:01 ]
Topman Pier Eringa van spoornetbeheerder ProRail wil laten onderzoeken of de Schipholtunnel gewoon open kan blijven na een brandgerucht.
Zodra een machinist een brandluchtje opmerkt, alarmeert hij en wordt het treinverkeer in de spoortunnel van Schiphol platgelegd. In De Telegraaf van vrijdag zegt Eringa: ,,Telkens blijkt dat de brandlucht wordt veroorzaakt door het remmen van de machinist. Het is nog niet één keer voorgekomen dat er echt brand was. Ik wil deskundigen laten kijken of we dit niet anders kunnen doen dan meteen alle treinen maar te stoppen", aldus Eringa.
De veiligheid staat voorop, benadrukt de topman, ,,maar we kunnen de tunnel niet steeds sluiten als er niets aan de hand blijkt te zijn. " Eringa wil alle ICT-systemen van ProRail laten doorlichten. Er zijn te veel storingen, vindt hij. ,,Ik wil gewoon een apk voor de computersystemen.
"
Ik krijg een flashback naar een zekere NS topman...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
En paniekerig naar de kaartjes zoeken maar die zijn ondertussen ook gelokaliseerd, hehehe.
Gedoe, veel plezier daar .
Even gegraven in google, dit was mijn laatste festival
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vaccinaties gehaald? Portemonnee tot het randje gevuld?
Mijn budget is ¤200,- per dag en de afgelopen jaren heb ik niet meer dan een schamele ¤50,- per dag uitgegeven. Als het moet kan ik mijn dagbudget verdubbelen zonder dat ik spaarreserves hoef aan te spreken.
Wel jammer dat ik dit jaar dus niet ga fietsen of met de trein ga (dat tweede is een principekwestie want ik wil niet naar Dronten, Lowlands hoort te beginnen met de treinrit naar 't Harde en dan een klein feestje bouwen op het defensieterrein) maar ach, een keer met de auto kan ook geen kwaad.
Iemand toevallig ervaring met de nieuwe fietsenstalling van station Arnhem? Wil m'n fiets er kwijt, maar wil wel zeker weten dat hij daar wel écht goed veilig staat.. Betreft een racefiets.
Interessant wordt het in Utrecht tussen week 22 en 33 volgend jaar.
quote:
Helemaal spannend wordt de bouwfasering tussen week 22 en 33 in 2016, dus direct na de indienststelling van de viersporigheid Utrecht - Houten Castellum. De IC-sporen van/naar het zuiden zijn dan maar via 1 spoor te gebruiken, evenals die van en naar Arnhem.
Ook hier zijn keuzes gemaakt, al worden die eigenlijk bijna helemaal afgedwongen door de 'sjoelbak' waarbij je toch altijd in hetzelfde gat mikt.
Zo moeten de IC's Den Bosch - Utrecht naar de Sprintersporen te Houten en kunnen dus in Utrecht niet meer richting Schiphol/Amsterdam. Noodzakelijk wordt dan een verknoping met IC's richting Gouda (2x Den Haag en 2x Rotterdam, welke ook door andere beperkingen te Utrecht niet van/naar Amersfoort kunnen). De 3000 (Den Helder - Nijmegen) kan nog helemaal rijden, echter in een aangepaste dienstregeling (kruisen kan alleen bij Driebergen, te Utrecht of bij Maarssen) en tevens alleen gebruikmakend van het westelijke buitenspoor Utrecht - Maarssen. Tevens past de 800 (Alkmaar - Maastricht) er nog in tussen Utrecht en Alkmaar (rijdt Utrecht - Maarssen v.v. via het oostelijke buitenspoor) en een 3500 (Schiphol - Heerlen) Utrecht - Schiphol v.v. die dan ook (jawel!) stopt te Maarsen en Breukelen. Stop te Utrecht Zuilen kan niet omdat de binnensporen buiten dienst zijn.
Als klap op de vuurpijl past ook nog net de ICE erin, welke als enige via het overgebleven IC-spoor Houten - Utrecht kan rijden en ook via het westelijke IC-spoor Utrecht - Maarssen.
Eigenlijk is het met zo'n onttrekking een wonder dat er nog zoveel gereden kan worden.
Stomme vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af: Vers ballastgrind is blauw-grijs van kleur, als het ouder is wordt het bruin, hoe komt dat? Zit er ijzer in de steensoort die oxideert of komt er zoveel troep van de treinen af?
Dat is roest dat van de spoorstaven af komt. Op spoor dat bijna nooit gebruikt wordt is het ballast ook nog mooi grijs en de spoorstaven bruin, zelfs na een jaar of zo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef Prins_Pils het volgende: NS'erts hebben toch een pasje om voor bijna nop dingen te halen op het station? Of is dat alleen voor koffie en sudokuboekjes?
is alleen voor koffie/thee (broodzaak en kiosk) halve liters spa blauw en cola/fanta/sprite (kiosk) en pistoletjes ham/kaas bij de broodzaak... voor bijvoorbeeld julia's en al die andere vreettentjes betalen wij gewoon volle mep (diegene die bij NS stations werken hebben daar wel een kortingpas voor)
Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende: De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
Als je onder een trein komt, denk ik dat dat the least of your worries is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
's Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.
Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.
Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.
De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
Nog even 3 foto's van eerder dit jaar geupload: CD 749 121 met Os 26 April 2015 - Deze dag waren we nog in Tsjechië voor deze Bardotka, en kon na het vertrek in Poříčí nad Sázavou-Svárov vastgelegd worden. De trein is op weg naar Praag.
HBP 770 163 & 740 606 met Kolentrein 29 April 2015 - Er werd deze dag ook een kolentrein van een privaat vastgelegd. Echter te vroeg rijden doet men in Slowakije ook, en met -120 zagen wij de trein gereed gezet worden, en werd er snel naar deze plek gereden om de trein nog te fotograferen. Nog geen 5 minuten na aankomst passeerde deze fraaie trein bij Handlová richting Zemianske Kostol'any de 3 Nederlandse fotografen.
CD 842 005 + bijwagens & 814 188 27 April 2015 - Tussen Ba¨ka en Przno in Tsjechië passeert een stoptrein met een motorwagen, 2 bijwagens en een Regiojet achterop. De Regiojet wordt verderop weer afgekoppeld, en gaat dan zijn eigen weg weer verder.
Op zaterdag 15 augustus 2015 18:34 schreef b2py het volgende: De hele onderkant van een trein ziet er ook zo uit trouwens, krijg je bijna niet uit je kleren iig..
[ link | afbeelding ]'s Ochtends rijden in tegenstelling tot 's avonds de nachttreinen uit Oberhausen en Zürich apart van elkaar naar Praag. Beide nachttreinen hebben ook een of meerdere IC-rijtuigen mee waardoor er tussen Dresden en Praag vanaf 7:00 tot 9:00 samen met de eerste Eurocity een uurdienst gereden kan worden. Op maandag 3 augustus is de "Jo¸in" 371 002 met CNL 457 uit Oberhausen en 1 Tsjechisch rijtuig als IC 60457 onderweg bij Königstein naar Praha hlavní nádra¸í, het Praagse Centraal Station. Rechts boven de lok is de Festung van Königstein nog te zien. De restanten van de oude Güterbahnhof van Konigstein zijn nog altijd niet opgeruimd.
[ link | afbeelding ]Met een klein half uur vertraging is de met een Tsjechische vlag voorziene 371 201 van ČD vertrokken uit Dresden Hbf met Eurocity 173 "Porta Bohemica" van Hamburg-Altona naar Budapest-Keleti. Sinds de nieuwe dienstregeling per december 2014 is de met Oostenrijkse IC rijtuigen rijdende Vindobana-trein opgeheven en heeft de trein een nieuwe eindbestemming en treinnaam gekregen. Met een flink bonte samenstelling aan rijtuigen passeert de trein hier de uitwijksporen vlak voor Kurort Rathen. De fraaie lok rijdt de trein tot Praag. Rechts is een stuk van de Bastei te zien.
[ link | afbeelding ]Op een iets hoger standpunt vanaf het fietspad heb je minder lengte van de trein maar daarentegen veel beter zicht op het Elbzandsteengebergte van de Bastei. Het dient als perfect motief voor de aankomst van de DB 182 021 met S1-trein 31729 uit Meißen Triebischtal naar Schöna.
[ link | afbeelding ]De volgende ochtend gegokt op het uurtje dat je wat kan met de vroege ochtendzon op het station van Königstein. De enige S-Bahn die begin augustus nog in mooi licht op dit punt te maken is, is de S1 naar Bad Schandau van 6:38. De S1 wordt standaard gereden met een 182'er en vier Dosto-rijtuigen, maar vrijwel dagelijks rijdt er een stam rond met een 143'er, wat een leuke afwisseling is. Op dinsdag 4 augustus 2015 was het precies de trein van 6:38 die met de 143 359 reed en zo ontstond deze klik van trein 31707 uit Meißen Triebischtal naar Bad Schandau bij binnenkomst op station Königstein. Niet te missen is de vesting van Königstein, die 240 meter boven de Elbe op de heuveltop is gebouwd.
Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
Mooie platen. Toch frappant dat zo'n snelle nieuwe 182 in een stoptrein wordt ingezet en dat vaak IC's met (veel) oudere 101 en 120's worden gereden
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
In Tsjechië hoef je daar niet van op te kijken. De motorwagen is in de nieuwe huisstijl gestoken en gemoderniseerd, terwijl de bijwagens nog niet gemoderniseerd zijn. De Regiojet daarachter is weer van de Railbusjes, want daar worden 2 motorwagens tot een Regiojet gebracht. Er wordt een bakovergang geplaatst, het interieur wordt aangepakt enz. Ik dacht dat men inmiddels ook driedelige Regiojet heeft in Tsjechië, daar is voor de middenbak een bijwagen van de Railbusjes gebruikt. De koppen worden er dan afgehaald enz.
De S-Bahn Dresden is aanbesteed en DB Regio heeft daarbij beloofd om door inzet van die BR-182 locomotieven de reistijd naar Schöna vier minuten korter te maken.
Maar de 182'ers gaan daar juist weer weg:
quote:
Dit is onderdeel van een grote ruilactie aldus DSO: De 146.0 worden in de NRW vervangen door nieuwe 146.2. De 146.0 gaan in Dresden in principe de 182'ers vervangen op de S-Bahn in het Elbtal. De 182'ers gaan de 120.2 vervangen die nu tussen Hamburg en Rostock rijden. De 120'ers zijn gepland om de IRE-treinen tussen Hamburg en Berlijn te gaan rijden.
De DB maakt er een potje van. Ze zetten nu ook in veel S-Bahntreinen één verouderd rijtuig zonder airco in, naast de nieuwe rijtuigen. Ik vraag me af hoe dat past bij de beloftes die ze in de aanbesteding hebben gedaan.
Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
Op zondag 16 augustus 2015 13:08 schreef Igen het volgende: Bij de ICE op Keulen - Frankfurt zou dat denk ik totaal kansloos zijn. Bij de TGV in Frankrijk weet ik het niet. Die herinner ik me toch ook als erg comfortabel.
Andere kant op stond afgelopen woensdagmiddag in Frankfurt deze gloednieuwe Velaro gereed voor vertrek, ik zat in de ICE-3M ernaast en vond de ICE-3 op spoor 19 er "raar" uitzien, ik ben geen expert maar wist wel dat het om een Velaro ging .
"raar"
Cabine niet meer open zoals in ICE-3
"Neusje"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Ok thx wist ik niet, ziet er toch wel anders uit dan ICE-3, maar ook weer niet . Onze ICE-3 kwam trouwens vertraagd uit Brussel, dat stond op het Reiseplan en er waren Standaards (krant) aanwezig, de eerste papieren krant in het Nederlands sinds 3 weken, dat was wel fijn .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Officieel is het gewoon een ICE3. Het is een Velaro D en had eigenlijk de ICE3 moeten opvolgen. Baureihe 407. Ze zijn quadri-courant en rijden bijvoorbeeld ook op de LGV tussen Parijs en Duitsland. Er zijn gigantische problemen geweest met de toelating in zo'n beetje alle landen waar er toelatingen voor werden geregeld. De DB heeft naar aanleiding van dit fiasco ook besloten om niet meer van deze treinstellen aan te schaffen.
Veel van de toelatingsproblemen hebben te maken met gewijzigde TSI's waardoor de treinen tijdens het productieproces aangepast moesten worden. Dat zorgt voor veel vertraging. Het is ook de reden dat DB ICx in eerste instantie voor 249km/u besteld heeft.
Bij een Internationale reis met DalVrij heb je tussen 09:00 in de ochtend en 04:00 de andere ochtend 100% korting. Bij WeekendVrij heb je daar 40% korting, tenzij het weekend is.
Over drie jaar gaan Intercity's stoppen in Zoetermeer, maar volgens de NS is de terugkeer van een snelle treinverbinding slechts tijdelijk. De gemeente wil er alles aan doen om de Intercity voor langere tijd te laten stoppen in Zoetermeer.
In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:
quote:
Ik hoor waaien dat het spoor A in Mol weer van het elektrische net wordt afgesloten . Dit omwille van veiligheidsredenen bij de tankinstallatie . Dat is ook weer een mooie grap ! eerst bouwen en dan afsluiten
Op zondag 16 augustus 2015 21:44 schreef James1988 het volgende: In België is Infrabel al een tijdje bezig met de elektrificatie van Mol - Herentals v.v., zodat daar elektrische treinen kunnen gaan rijden. Een tijd geleden plaatstste "ijzeren rijn 82" al deze opmerking op HGBTF:
Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
Volgens de Prorail netverklaring is er in Nederland nergens ETCS versie 2.2 in gebruik (zie pagina 28). HSL-zuid heeft 2.3.0 en de rest heeft 2.3.0d. Daar rijden genoeg TRAXX-en. Dus in België hebben ook de experts (shrek) geen benul van wat er in Nederland gebeurt op ETCS-vlak.
Ha, dank. Ik wist niet dat de ETCS-versie in de netverklaring te vinden was. Dat is zo'n lijvig document dat ik dat niet van buiten ken.
Maar het klopt dus, 2.3.0c op de HSL en Bombardier heeft (volgens Shrek) dus moeite met 2.3.0d.
Sowieso is het in België een beetje raar.. Een beetje lopen opscheppen dat ze verder met ETCS zijn en vervolgens eigenlijk alleen maar eilandjes hebben. Als ze de boel aan elkaar gaan knopen gaan ze heel veel HSL-like problemen tegenkomen.
Ja, als je vindt dat Barendrecht vlakbij Rotterdam ligt wel ja
Mensen die dan automatisch opstaan is nog erger, laatst ook bij Rijssen we naderen Almelo hele hordes mensen die denken laten we vast naar de deur lopen, straks missen we het uitstap moment
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
Stond in NRC van vrijdag ook een stukje over. Daar stond wel expliciet bij vermeld dat het 'laatste' rijtuig bewaakt werd want die was voor toeristen en die mochten geen last hebben van de immigranten.
Ik zit echt met open bek te kijken, instappen via t raam als de deuren al dichtzijn.... moet je hier doen met ICK...
Achteruit rijden in de trein gaat ook tegen mijn principes in. Kwestie van gewenning en stukje controle ofzo. Ik rijd zelden achteruit als passagier. Vind ik oprecht verschrikkelijk.
Gemankeerd volk is dat. Ook altijd zo leuk in Den Haag Centraal: "Welke kant zoudie op gaan?"
Daar kan je weinig aan doen, Hanneke wordt na een uur achteruit gewoon ziek, als ze dan weer andersom gaat zitten is het zo weer over. In Keulen Hbf keert de rijrichting van de ICE om, ik rij meestal achteruit dus dan switchen net voor aankomst met Hanneke/Bram en dan zie je ze (overige passagiers) kijken en praten, wanneer ik zin heb dan zeg ik het wel (verandering rijrichting) maar in de meeste gevallen zie je ze na het vertrek van de trein op staan en van plek veranderen . Wat trouwens wel heel tof was er lag bij aankomst een nieuwe Bahncard klaar voor mij met een zilveren randje Hoe heet die Thalys kortingskaart die je gratis kunt aanvragen btw?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag informeer ik u over uw verzoek tot terugbetaling van de metrokosten van uw reis op 10 augustus 2015. Conform onze voorwaarden komt u niet in aanmerking voor compensatie. Graag maak ik in deze situatie echter een uitzondering op de voorwaarden door de kosten te vergoeden. Binnen drie weken maken wij een bedrag van ¤ 3,75 over op rekening NL49 ABNA 0xDE ADBE EF.
Op maandag 17 augustus 2015 15:18 schreef dennistd het volgende: Ik zit ook het liefst vooruit, tenzij ik wil slapen, want dat gaat achteruit beter (geen idee waarom).
Geinig
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 17 augustus 2015 15:08 schreef James1988 het volgende: Ik reis het liefste vooruit, of zijwaarts. Ik kijk liever naar wat er nog komt of wat er gaande is, dan naar wat er geweest is.
met die ic stop schiet je geen fuck op. Gewoon 4 sprinters per uur in het weekend en s avonds. Win je zoveel meer op. En dan effe erin stampen dat je moet overstoppen.
Je kan ook vanaf de Waalhaven een emplacement van de RET op en dan de metrolijn op. Dan kom je ook op de Randstadrail terecht Moet je wel voor kopmaken trouwens
Op maandag 17 augustus 2015 16:54 schreef boriq het volgende: Het is zo'n prestigedingentje. Kunnen ze later op verjaardagen/borrels schreeuwen dat ZIJ de IC's terug hebben gebracht naar Zoetermeer
laten we eerlijk zijn Zoetermeer blijft toch het mooist met 130km/h
Op maandag 17 augustus 2015 15:08 schreef James1988 het volgende: Ik reis het liefste vooruit, of zijwaarts. Ik kijk liever naar wat er nog komt of wat er gaande is, dan naar wat er geweest is.
Ik rij liever achteruit, dan kan je langer kijken naar waar je net voorbij gereden bent.
(Alleen in de X2000 bleek achteruitrijden niet zo'n goed idee. Dat was de enige keer dat ik echt moest wisselen van zitplaats.)
Nee, want Mol - Neerpelt - Hamont wordt niet geëlektrificeerd. Het toch al kleine dieseleilandje wordt nog kleiner.
En vergeet Mol - Hasselt niet.
Dit probleem had ik eerder hier ook al aangekaart: Men zit een beetje met een capaciteitsprobleem voor de L-trein Mol - Antwerpen die ma-vr rijdt, en elektrisch zou moeten gaan rijden. Hij staat op spoor 1, 2 en 3 eigenlijk gruwelijk in de weg, maar dankzij een "foutje" kan die trein niet meer naar spoor A, want de tankinstallatie verplaatsen was te duur.
De NS 186 017 is vandaag door Rail4Rent (tractie ingehuurd voor NL bij Locon en België bij RRF) overgebracht van Watergraafsmeer naar Schaarbeek. Vannacht gaan er testritten in België plaatsvinden.
[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 17-08-2015 20:00:46 ]
Het bedrijf Vivarail heeft wat D78-materieel overgekocht van London Underground en is dat nu aan het verbouwen naar de "D-train", een dieseltreinstel dat een kosteneffectieve opvolger voor de Pacer-treinstellen zou moeten worden. Vandaag was een persritje:
Op maandag 17 augustus 2015 20:59 schreef James1988 het volgende: Het bedrijf Vivarail heeft wat D78-materieel overgekocht van London Underground en is dat nu aan het verbouwen naar de "D-train", een dieseltreinstel dat een kosteneffectieve opvolger voor de Pacer-treinstellen zou moeten worden. Vandaag was een persritje:
Ik wil net altijd achteruit in een trein zitten Ik vertrouw(de) het Belgische beveiligingssysteem niet en voor mijn gevoel is bij een ongeluk achteruit in een stoel gedrukt worden veiliger dan andersom Het is inmiddels eigenlijk een gewoonte worden, dus tegenwoordig doe ik het overal.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 21:55:59 ]
Op maandag 17 augustus 2015 21:53 schreef J.B. het volgende: Ik wil net altijd achteruit in een trein zitten Ik vertrouw(de) het Belgische beveiligingssysteem niet en voor mijn gevoel is bij een ongeluk achteruit in een stoel gedrukt worden veiliger dan andersom Het is inmiddels eigenlijk een gewoonte worden, dus tegenwoordig doe ik het overal.
Mij maakt voor- of achteruit rijden echt niet uit en ik snap echt niet waar mensen last van hebben die niet tegen achteruitrijden kunnen. Wél zit ik altijd links in rechtsrijdende landen en rechts in linksrijdende landen Maar met die ongelukken he, ik heb me wel eens afgevraagd waarom (uitgezonderd mat en SLT (en DDZ?)) de 1e klas nooit vooraan zit. Een vriend van me en ik beredeneerden eens dat dat is zodat bij een ongeluk de eerste klas-zittenden dan minder in de prak gereden worden, zou me niet eens verbazen als dat echt zo is Iemand een idee?
Een paar jaar geleden is er daadwerkelijk onderzoek gedaan naar achteruitrijden in de trein, even kijken of ik er wat over kan vinden want het was opzich wel interessant.
Trouwens ook opvallend dat in de Rotterdamse metro de achteruitrijdende stoeltjes altijd links zitten. Zou dat zijn gedaan zodat je niet of minder schrikt van de langsrazende tegentreinen?
Mij maakt voor- of achteruit rijden echt niet uit en ik snap echt niet waar mensen last van hebben die niet tegen achteruitrijden kunnen. Wél zit ik altijd links in rechtsrijdende landen en rechts in linksrijdende landen Maar met die ongelukken he, ik heb me wel eens afgevraagd waarom (uitgezonderd mat en SLT (en DDZ?)) de 1e klas nooit vooraan zit. Een vriend van me en ik beredeneerden eens dat dat is zodat bij een ongeluk de eerste klas-zittenden dan minder in de prak gereden worden, zou me niet eens verbazen als dat echt zo is Iemand een idee?
1e-klassers zijn in DM90 en GTW ook de pineut bij een aanrijding
Vanochtend te Rotterdam Centraal stond er een koppel op het perron dat aan het twijfelen was over waar de trein heen zou gaan. Het ging om een intercity naar Lelystad, zij moesten naar Amsterdam.
De man: "Neehee, deze gaat niet naar Amsterdam!" wat werd gevolgd door een "jawel, dat stond net op het bord!" van de vrouw. Ze stapte in terwijl de man op het perron blijft staan om naar het scherm te kijken. En ineens sloten de deuren...
De vrouw probeerde ze weer open te krijgen met de knop 'deuren openen', maar die deed het natuurlijk niet meer. Ze probeerden tegen elkaar te praten, steekt die vent ineens z'n vingers tussen de deurrubbers door om zijn kaartje van z'n vrouw te krijgen...
Wat een idioot. Dit had echt heel verkeerd kunnen aflopen
Ik heb sneller last bij achteruit rijden bij bijvoorbeeld lezen, maar in een trein valt het nog best wel mee. Zodra ik zijdelings/achteruit rij in een bus dan staat het huilen me na vijf minuten nader dan het lachen
Op maandag 17 augustus 2015 22:06 schreef Viezze het volgende: Ik heb sneller last bij achteruit rijden bij bijvoorbeeld lezen, maar in een trein valt het nog best wel mee. Zodra ik zijdelings/achteruit rij in een bus dan staat het huilen me na vijf minuten nader dan het lachen
In auto of bus kan ik niet achteruit rijden. Bij vooruitrijden gaat kaartlezen nog net, maar als het te lang duurt, maak ik brokken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mij maakt voor- of achteruit rijden echt niet uit en ik snap echt niet waar mensen last van hebben die niet tegen achteruitrijden kunnen. Wél zit ik altijd links in rechtsrijdende landen en rechts in linksrijdende landen Maar met die ongelukken he, ik heb me wel eens afgevraagd waarom (uitgezonderd mat en SLT (en DDZ?)) de 1e klas nooit vooraan zit. Een vriend van me en ik beredeneerden eens dat dat is zodat bij een ongeluk de eerste klas-zittenden dan minder in de prak gereden worden, zou me niet eens verbazen als dat echt zo is Iemand een idee?
Ik weet wel dat bij vliegtuigongelukken de kans op overleven veel groter is wanneer je achteraan zit, een rij of twee voor het einde dacht ik (afhankelijk van het toestel). Het bijzondere is wel dat business class vooraan zit, en daar is de overlevingskans dus net het geringste. Hoe dat bij treinen zit weet ik eigenlijk niet, zat die dode bij het ongeluk in Amsterdam (VIRM vs. SLT) ergens vooraan?
Vanmorgen moest ik op station Sittard de trein nemen naar Maastricht, maar door werkzaamheden stopte de trein op perron 3b i.p.v. 3a. De trein kwam vervolgens met een noodgang binnengereden en dacht waarschijnlijk op perron 3a te moeten stoppen; het gevolg was dat de eerste bak helemaal doorgereden was en de tweede nog in de wissel stond Eerst bleven de deuren een tijdje dicht maar uiteindelijk is de trein met een dikke 5 minuten vertraging toch nog vertrokken.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 22:32:05 ]
Op maandag 17 augustus 2015 23:02 schreef dennistd het volgende: Ja, onder andere Euro-Express en ÖBB-rijtuigen. Tractie zal wel weer een Locon 9900 zijn.
Voor het noorden van Nederland is Venlo inderdaad wat lastig te bereiken op een zaterdagmorgen Vanuit Twente ook trouwens, als reisleider ga ik ook met de auto naar Venlo
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op 15 en 16 augustus vond bij de Museum Buurspoorweg het evenement Thomas in Twente plaats. Thomas de stoomlocomotief vierde hierbij zijn verjaardag in Haaksbergen.
Op zondagavond moest er nog personeel, materiaal en materieel terug naar Haaksbergen gebracht worden. Dat werd deze trein, bestaande uit loc 451 (nog met een gezicht), een goederenwagen met o.a. dranghekken en een aantal rijtuigen. Door de stromende regen rijdt de trein hier vlakbij Zoutindustrie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had gelukkig een paraplu op. Zou al eerder droog worden volgen Buienradar, maar bleef doorregenen. Moest toch nog ff wat ophalen in Boekelo, dus ben daar wat langer blijven zitten. Voor de laatste trein uit Boekelo toch nog maar ff gaan staan (en zitten in de auto), niet echt nat geworden dus. Nog wel ff gezellig staan kletsen met een MBS'er en een NVBS'er.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deel Den Haag CS moet verbouwd worden voor OV-poortjes Gepubliceerd: 18 augustus 2015 08:24
Station Den Haag Centraal staat in 2019 een grote verbouwing te wachten. Voor de aanleg van de OV-poortjes moeten de perrons worden verplaatst, om problemen te voorkomen bij grote drommen reizigers. Een woordvoerder van de NS heeft aan NU.nl een bericht daarover in De Telegraaf bevestigd.
Den Haag Centraal heeft de afgelopen jaren net een grootschalige verbouwing achter de rug. Het hele station is voor vele honderden miljoenen op de schop gegaan. Deze verbouwing is bijna klaar.
"Den Haag CS is één van de ingewikkeldste plekken van het land als het om de poortjes gaat", aldus de zegsvrouw. "Ze kunnen alleen maar op de perrons komen te staan omdat de hal vrij toegankelijk moet zijn."
Kosten onduidelijk De verbouwing van de perrons kan pas plaatsvinden als Prorail een aantal wissels voor het station heeft verplaatst. Deze aanpassing kan niet eerder dan 2019 plaatsvinden.
Het is onduidelijk hoeveel de nieuwe verbouwing moet gaan kosten. "Dit valt deels onder wat er al was begroot voor de plaatsing van de poortjes", legt ze uit.
De woordvoerster durft niet te voorspellen hoe lang de nieuwe herziening precies gaat duren. "Maar de reizigers zullen er relatief weinig last van hebben. Het gaat echt alleen om de perrons en de sporen, niet om de hal."
Geen bouwput Het is volgens de NS geen optie om geen OV-poortjes te plaatsen op Den Haag Centraal. "De OV-poortjes zijn ingevoerd om het zwartrijden en het geweld in de trein tegen te gaan", stelt de zegsvrouw. "Dat zijn doelstellingen die zeker gelden voor de grootste stations van het land."
De NS en de gemeente zijn "al enige tijd" in gesprek om te bedenken hoe de poortjes op Den Haag CS het beste geplaatst kunnen worden.
Door de problemen op het Haagse hoofdstation gaat de NS de doelstelling om eind 2016 alle grote stations te hebben voorzien van de OV-poortjes niet halen. "Er zijn een paar grote stations waar het wat langer duurt. Daar zijn we realistisch in."
First ScotRail, het bedrijf dat t/m 31 maart de treinen in Schotland exploiteerde, heeft een boete gekregen ter hoogte van £ 576.000. Reden voor deze boete is het niet halen van kwaliteitseisen over graffiti en de reinheid van de ScotRail-treinen.
Op dinsdag 18 augustus 2015 11:06 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk is de ruimte achter de poortjes dan te kort zodat er hordes uitcheckende mensen de looproutes blokkeren.
En die dingen verder naar voren plaatsen, en dan alsnog een 2e checkpoint voor de overgang naar randstadrail is geen optie?
thx, dan moet die noordpoolaap zijn klep wel houden alhoewel het is natuurlijk een bijzonder exemplaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hier kan je het beter zien, de sporen liggen bijna op punt waar de poortjes zouden moeten staan
Dan is het enige nadeel dat je twee keer poortjes door moet als je daar wilt overstappen, maar dat is toch alleen maar een probleem van de reiziger dus geen bezwaar.
Dan is het enige nadeel dat je twee keer poortjes door moet als je daar wilt overstappen, maar dat is toch alleen maar een probleem van de reiziger dus geen bezwaar.
Dat zag ik ook op station Roosendaal. Een bord met 'Wilt u het station verlaten voor een boodschap'
-Zorg er dan voor dat- Blabla 35 minuten verhaal, en het daluren naar piekuren verhaal....
Echt dat 'zorg er dan voor', net of je de keus heb dat je dat op dat tijdstip doet, of daar bent....
Op maandag 17 augustus 2015 14:29 schreef Monopoly het volgende: Achteruit rijden in de trein gaat ook tegen mijn principes in. Kwestie van gewenning en stukje controle ofzo. Ik rijd zelden achteruit als passagier. Vind ik oprecht verschrikkelijk.
Maar als machinist doe je dat regelmatig??
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op maandag 17 augustus 2015 16:11 schreef Monopoly het volgende: Het wordt tijd dat als wij de grens overgaan dat er staat: "Sorry, België bestaat niet".
Gewoon een hele grote brug over Belgie heen bouwen, heb je er ook geen last meer van. Dat was het idee van een oud-collega van mij.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Dat zag ik ook op station Roosendaal. Een bord met 'Wilt u het station verlaten voor een boodschap'
Is er geen toilet in het station?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als machinist ook niet. Al mag ik wel 1 meter achteruit rijden na het ontkoppelen in de tussencabine, mits ik zeker weet dat het daadwerkelijk kan. Sowieso mag ik wel kilometers achteruit rijden, zolang ik maar begeleid wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 16:37:58 ]
Als machinist ook niet. Al mag ik wel 1 meter achteruit rijden na het ontkoppelen in de tussencabine, mits ik zeker weet dat het daadwerkelijk kan. Sowieso mag ik wel kilometers achteruit rijden, zolang ik maar begeleid wordt.
Een kennis van mij heeft weleens een oud opeltje van Oosterhout NB naar Breda gereden in zn achteruit, want de versnellingsbak was kapot
Als machinist ook niet. Al mag ik wel 1 meter achteruit rijden na het ontkoppelen in de tussencabine, mits ik zeker weet dat het daadwerkelijk kan. Sowieso mag ik wel kilometers achteruit rijden, zolang ik maar begeleid wordt.
En in de onbediende cabine.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Zag ik net om 19:21 een Amro-teststam voorbijkomen op Snipperling -> Deventer? Een zooitje blauw-gele ICR-rijtuigen en een stuurstand gesandwiched tussen twee 186'ers (ik meende de 186-019 achterop, kan ook 016 geweest zijn).
Op dinsdag 18 augustus 2015 19:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zag ik net om 19:21 een Amro-teststam voorbijkomen op Snipperling -> Deventer? Een zooitje blauw-gele ICR-rijtuigen en een stuurstand gesandwiched tussen twee 186'ers (ik meende de 186-019 achterop, kan ook 016 geweest zijn).
Kan best, er zouden vandaag inslijtritten zijn of zoiets.
Op dinsdag 18 augustus 2015 19:53 schreef Prins_Pils het volgende: Zag ik net om 19:21 een Amro-teststam voorbijkomen op Snipperling -> Deventer? Een zooitje blauw-gele ICR-rijtuigen en een stuurstand gesandwiched tussen twee 186'ers (ik meende de 186-019 achterop, kan ook 016 geweest zijn).
Hmm, hij zou volgens schema om 12:21 doorkomen, riant te laat of nummer 2?
Nee, twee SGMm'en tussen Utrecht Zuilen en Maarssen. En later vandaag weer twee SGMm'en tussen Veenendaal en Rhenen. Zou dat hetzelfde zijn dat weer gefixt was, de dienst ingegaan is en toen opnieuw kapot gegaan is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 18 augustus 2015 20:34 schreef b2py het volgende: Zal wel een testrun zijn, maar van het begrip van inslijtritten heb ik nog nooit gehoord eigenlijk
Op dinsdag 18 augustus 2015 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende: Initiatietest is een betere vertaling trouwens, inslijttest is in correct Nederlands een test om te kijken hoe snel je iets in kan slijten.
Is ICR na 35 jaar niet al versleten?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 18 augustus 2015 21:21 schreef b2py het volgende: Of de slijtage van bepaalde onderdelen? Kan me herinneren dat er eerder dit jaar ook as-slijtagetesten zijn geweest
een shakedown is bedoeld om te kijken of er niet in de eerste weinig kilometers (paar duizend) van alles vanaf dondert. Wat daarna nog vast zit, mag verondersteld worden GOED vast te zitten. Heeft gewoon niets met slijtage te maken maar alles met constructiefouten en het gefaal dat ze "kinderziektes" noemen. ALsof het materieel het zelf gedaan heeft.
Weet iemand wat er thv bij Rotterdam Stadion aan de hand is thv wissel 622, we rijden daar al 3 dagen als een natte krant voorbij en wisselen een spoor naar links. Wisseltje defect ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hey het infoscherm in deze ddz is gecrasht en hangt op een melding bij het opstarten, niet zo bijzonder opzich maar het ding hangt op de kop. Waar dat goed voor is...
Uitsmijter: Zijn advocaat is inmiddels opnieuw naar de rechter gestapt: Charles Simon eist nu een schadevergoeding voor het feit dat hij al 12 jaar salaris krijgt zonder dat hij daarvoor iets hoefde te doen
bron: AD
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 19 augustus 2015 07:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hey het infoscherm in deze ddz is gecrasht en hangt op een melding bij het opstarten, niet zo bijzonder opzich maar het ding hangt op de kop. Waar dat goed voor is...
Uitsmijter: Zijn advocaat is inmiddels opnieuw naar de rechter gestapt: Charles Simon eist nu een schadevergoeding voor het feit dat hij al 12 jaar salaris krijgt zonder dat hij daarvoor iets hoefde te doen
bron: AD
Ik weet niet zo goed of ik hiervan moet lachen of huilen.
Ontspoorde werktrein is de dader in Utrecht. Wel leuk gebracht met "defecte trein" hoor...
quote:
Minder treinen rond Utrecht
Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen doordat de achterkant van een werktrein naast de rails is geraakt. Op dit moment werken we hard om de trein weer op de rails te zetten zodat alle treinen weer kunnen rijden. De werktrein was onderweg naar Uitgeest voor werkzaamheden. De oorzaak wordt onderzocht.
Op woensdag 19 augustus 2015 06:31 schreef _serial_ het volgende: Weet iemand wat er thv bij Rotterdam Stadion aan de hand is thv wissel 622, we rijden daar al 3 dagen als een natte krant voorbij en wisselen een spoor naar links. Wisseltje defect ?
Waar bedoel je? Wissels hebben altijd oneven nummers, dus wissel 622 bestaat niet. Bedoel je een sein of een spoornummer? Als ik op sporenplan.nl kijk zie ik trouwens niks in de 600-range daar in de buurt... Sein 622 staat tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak, maar daar liggen dan weer geen wissels in de buurt... Het wordt steeds spannender
Waar bedoel je? Wissels hebben altijd oneven nummers, dus wissel 622 bestaat niet. Bedoel je een sein of een spoornummer? Als ik op sporenplan.nl kijk zie ik trouwens niks in de 600-range daar in de buurt... Sein 622 staat tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak, maar daar liggen dan weer geen wissels in de buurt... Het wordt steeds spannender
Er zijn wel wissels met even nummers, maar alleen op ongecontroleerd gebied.
Net zoals er ook wel seinen met oneven nummers zijn, maar dat zijn dan P-seinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Uitsmijter: Zijn advocaat is inmiddels opnieuw naar de rechter gestapt: Charles Simon eist nu een schadevergoeding voor het feit dat hij al 12 jaar salaris krijgt zonder dat hij daarvoor iets hoefde te doen
Op woensdag 19 augustus 2015 11:32 schreef Salatrel het volgende: Ben er inmiddels 3 keer langsgereden mar behalve een poppetje met een vestje aan bij een kast geen bijzonderheden qua snelheid
Mijn sprinter remde vanochtend na vertrek uit Lombardijen af, pakte een wisseltje naar links en ging tergend langzaam langs het perron van Stadion. Daarna reed hij weer sneller.
Wat is er precies aan de hand dat er van Utrecht naar Den Bosch én naar Den Haag minder/geen treinen rijden? Volgens de berichten is er een werktrein ontspoort. Maar is dat soms op Utrecht Centraal zelf gebeurd ofzo?
Mijn sprinter remde vanochtend na vertrek uit Lombardijen af, pakte een wisseltje naar links en ging tergend langzaam langs het perron van Stadion. Daarna reed hij weer sneller.
Mja, gebeurd wel vaker 's ochtends. Is gewoon roestrijden.
Op woensdag 19 augustus 2015 13:15 schreef dennistd het volgende: Ja, oostzijde Utrecht centraal. Daarom moet er enkelspoor gereden worden tot Houten Castellum. Handig, met zo weinig wissels...
Zou je zeggen dat er minder kans op ontsporing is ...
Op woensdag 19 augustus 2015 13:15 schreef dennistd het volgende: Ja, oostzijde Utrecht centraal. Daarom moet er enkelspoor gereden worden tot Houten Castellum. Handig, met zo weinig wissels...
Ik had een uitvaart, om 13.15 net buiten Den Bosch, alleen treinen naar Maastricht gingen van Utrecht CS, ik had die van 12.08 (11.53 reed dus niet vanwege het defecte materiaal) maar die kon niet op schema weg omdat er goederentrein in de wisselstraat stond vertrek 8 minuten te laat, verder vond ik de trein maar langzaam rijden en gecontroleerd, we reden dus 80 tussen Geldermalsen en Den Bosch .De bus vertrok ook te laat, gelukkig wilde die wel stoppen voor de weg naar het crematorium,
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 19 augustus 2015 06:31 schreef _serial_ het volgende: Weet iemand wat er thv bij Rotterdam Stadion aan de hand is thv wissel 622, we rijden daar al 3 dagen als een natte krant voorbij en wisselen een spoor naar links. Wisseltje defect ?
Vanmorgen stond er een werktrein van Speno op het andere spoor. Maar het is al sinds maandag idd
Cursus hoe wek ik agressie op bij een reiziger. Eerst vijf minuten stil staan te Heiloo en de trein compleet donker werd. Binnenrollen Alkmaar normale omroep dat achterste deel achterblijft en vervolgens staan we stil en wordt er omgeroepen. Iedereen treinstel verlaten, dit stel kan niet verder rijden met reizigers. Iedereen moet het stel verlaten.
5 min later vertelt er iemand dat ze een vervangend stel gevonden hebben en dat in gaan zetten. Het is allemaal wat.
Op woensdag 19 augustus 2015 20:59 schreef b2py het volgende: Cursus hoe wek ik agressie op bij een reiziger. Eerst vijf minuten stil staan te Heiloo en de trein compleet donker werd. Binnenrollen Alkmaar normale omroep dat achterste deel achterblijft en vervolgens staan we stil en wordt er omgeroepen. Iedereen treinstel verlaten, dit stel kan niet verder rijden met reizigers. Iedereen moet het stel verlaten.
5 min later vertelt er iemand dat ze een vervangend stel gevonden hebben en dat in gaan zetten. Het is allemaal wat.
Klinkt wel als een club die de boel onder controle heeft Ofjah, die ook maar enig idee heeft wat ze aan het doen zijn
Vanavond in Amsterdam waren ze ook weer goed bezig. In verband met Sail was een extra treinstel ingezet. Helaas mochten we daar niet instappen wegens te weinig personeel "in verband met de veiligheid". Of het dan wel veilig was om als haringen in een ton vervoerd te worden werd helaas niet vermeld.