#ANONIEM | maandag 3 augustus 2015 @ 15:44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
ReisT | maandag 3 augustus 2015 @ 15:50 |
Ja, als men hier niet zo veeleisend was geweest. | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 15:54 |
@bork: bier, wifi... Gibt's auch riesen Schnitzel im Zug? | |
Blistering | maandag 3 augustus 2015 @ 16:15 |
Nieuw topic, nieuwe kansen. VIRM ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 augustus 2015 @ 16:21 |
Heeft fles zn verslag al niet af? | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2015 @ 16:41 |
ja op FB | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 16:46 |
Wat voor verslag? Boekverslag over schippers vd Kameleon? | |
Darkwing_Duck | maandag 3 augustus 2015 @ 16:50 |
Nee, we hadden een Lift bezocht, gebouwd door AnsaldoBreda... | |
Prins_Pils | maandag 3 augustus 2015 @ 16:53 |
Dat hotel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2015 @ 17:02 |
Maar er staat weinig treinigs in hoor, dus hier hoeven we het daar verder niet over te hebben ![]() | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 20:08 |
En jullie leven nog? Hoorde vanmiddag wat op de radio over Chinese roltrappen... Ik vermoed dat ze een belang hebben in die fabrikant ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 augustus 2015 @ 20:09 |
AnsaldoBreda bouwt niet toevallig ook kranen? | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 21:16 |
Geen idee. Dit was een Liebherr LMT 1400, Liebherr is geen kinderachtig merk qua kranen ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 augustus 2015 @ 21:20 |
Het lijkt erop dat wat basisregels niet goed toegepast zijn ... | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2015 @ 21:29 |
Laten we nou niet bijdehand gaan speculeren. | |
Duvel | maandag 3 augustus 2015 @ 22:09 |
Het was wel Alphen hč... | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2015 @ 22:10 |
ja en PSM moet zwijgen | |
Peterselieman | maandag 3 augustus 2015 @ 22:33 |
En jij drinkt geen bier meer | |
Duvel | maandag 3 augustus 2015 @ 23:03 |
Allebei even onwaarschijnlijk. | |
DriekOplopers | maandag 3 augustus 2015 @ 23:27 |
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis. http://voorbeterov.nl/ | |
DeaDLocK2K | maandag 3 augustus 2015 @ 23:31 |
Ga jij nou over de ruggen van deze mensen lopen white knighten? Wat ongelofelijk walgelijk.... | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 23:49 |
Wat een dom verhaal ![]() Beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden, hoeveel kranen draaien er wel niet elke dag vlak bij huizen... | |
Prins_Pils | maandag 3 augustus 2015 @ 23:53 |
Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft. | |
Anno1982 | maandag 3 augustus 2015 @ 23:57 |
Pff als we zo gaan kijken is er altijd wel iets mis met de verhalen van Driek. Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt. Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt. | |
dcm360 | dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:01 |
Het raakt gewoon kant noch wal. Het veiligheidsregime op en rond het spoort betwisten is tot daar aan toe en wellicht ook wel terecht, maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig. | |
Prins_Pils | dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:06 |
Dát vind ik ook, bovendien, weet hij ook welke veiligheidsmaatregelen er zijn genomen tijdens deze werkzaamheden in Alphen? Ik denk het niet dus die vergelijking is lastig tot niet te maken. Dat het veiligheidscircus bij het spoor soms overdreven is vind ik wél. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:12 |
ProRail bepaalt samen met NS en de infrabedrijven de veiligheidsmaatregelen eah, niet de overheid. En qua inhoud weten we allemaal dat er een punt is maar dit is 9/11 gebruiken om te zeggen dat je geen nagelknipper bij je mag hebben in het vliegtuig... | |
derLudolf | dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:13 |
Tjah, wie zegt dat ik dat niet overdreven vind? | |
LtnGeorge | dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:16 |
Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel. Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:27 |
Eens met je conclusie, niet met je redenering. Ik wacht het onderzoek af maar ik vermoed dat er een combinatie van verkeerde keuzes is gemaakt, waaronder dit gewicht tillen vanaf pontons die zo dichtbij stonden zonder computerbesturing. Maar zoals ik al zei; voor definitieve conclusies wacht ik gewoon het rapport af wat de onderzoeksraad voor de veiligheid en de arbeidsinspectie en waarschijnlijk nog vijftien andere instanties gaan produceren. Maar verder: ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:35 |
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken. Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is. En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:39 |
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan? Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet. Nou jongen, wat zal jij lekker slapen. | |
Prins_Pils | dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:55 |
Er zal echt wel een reden zijn waarom die kranen met dat brugdek per se op een schommelboot moesten staan, if you pardon the pun. Als ik een beetje de satellietfoto's bekijk zijn er plekken op de wal waar de kranen hadden kunnen staan maar misschien was het inhijsen van het brugdek vanaf die plekken niet mogelijk. Er zal echt wel over nagedacht zijn met de nodige veiligheidsmaatregelen, we weten allemaal dat veiligheid in Nederland bloedserieus genomen wordt. Dat dat bij het spoor soms overdreven is en meer overlast dan nodig met zich meebrengt vind ik een goed punt van je maar dat geheel ter zijde. We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen. Een vergelijking die je imo sowieso niet echt kunt maken denk ik. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:06 |
Natuurlijk is er een reden. Geld. | |
bjanaan | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:04 |
Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen? Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds. | |
DriekOplopers | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:16 |
De oorzaak doet er (in dit verband) niet zoveel toe. Mijn punt is, dat bij deze risicovolle operatie (vanaf wiebelende pontons hoog ophijsen van een groot en zwaar brugdeel) zelfs de panden binnen het bereik van de kranen, zelfs van het brugdeel, niet eens zijn ontruimd. Dat is meten met twee maten, want treinreizigers worden door de veiligheidsjihad de auto in gejaagd. | |
DriekOplopers | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:21 |
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt. IJdeltuit Arrien Kruyt van ROVER laat zich erop voorstaan dat hij ieder kwartaal op de koffie mag bij Wilma Mansveld. Nou, dan tel je mee, hoor. Erg chique. Ondertussen bereikt hij geen pest en wordt de reiziger gewoon aan de lopende band geschoffeerd. Dan kies ik liever voor de botte bijl. Als een roos. Echt. Heerlijk liggen pitten. ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:26 |
Uit die eerste zin blijkt dat je met die botte bijl dus ook geen pest bereikt. | |
DriekOplopers | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:36 |
Maar het is wel een mooie tweesporen-aanpak. Kruyt deftig namens zijn club, ik hardhandig namens mijn club ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:37 |
Tsja, persoonlijk zou ik correspondentie die de term "veiligheidsjihad" bevat meteen in het daarvoor bestemde ronde archief deponeren. | |
Viezze | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:42 |
En er zat gisteren een kraanmachinist bij Nieuwsuur die zei dat dit soort projecten vaker gebeuren , en hij vond het niet extreem risicovol. En oom Piet, die ooit een keer een kuub zand heeft verplaatst met de kraan in Speelstad Oranje, weet al wat de oorzaak is. En zo zijn er nog 17.000.000 mensen die er wat van vinden, maar misschien moeten we even wachten tot er is onderzocht wat er precies is gebeurd. Laat staan een vergelijking maken met het spoor. | |
dennistd | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:06 |
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat. | |
DriekOplopers | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:06 |
Het moge duidelijk zijn dat we die term in brievenschrijverij niet gebruiken. Wat dacht je zelf? | |
Salatrel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:13 |
en wanneer is het bij werkzaamheden aan het spoor voor het laatst op deze schaal gruwelijk misgegaan? | |
Duvel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:17 |
In Breda of Tilburg stortte toch kortgeleden een constructie in? | |
dennistd | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:24 |
Dat was het oude postperron van Tilburg inderdaad ![]() | |
Salatrel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:25 |
dat is in de verste verte niet dezelfde schaal ![]() | |
Fiorano | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:43 |
Erg sneu dat je naar een pvv tweet gaat verwijzen om de aandacht af te lijden. Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:11 |
Precies. Maar dat is niet alleen die user die jij quoot, dat is Driek, dat is het AD, dat is zo'n beetje elke kenner die ze aan het woord laten op welk medium dan ook. Iedereen weet allemaal hoe kut het allemaal wel was en hoe het wel gemoeten had. Terwijl dat ding nog geen 24 uur om ligt. Dat kan natuurlijk niet. Zullen we het hier weer over treinen gaan hebben anders? | |
#ANONIEM | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:13 |
Iemand ervaringen met Oekraďense nachttreinen? Ik wil Krakau - Lviv - Kiev - Odessa gaan doen, maar ik vraag me af wat de staat is van die dingen ![]() En heeft iemand ooit al eens rechtstreeks van Iasi naar Brasov gereisd in Roemenië? [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 13:15:54 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:19 |
Dat is een veel te kort stuk voor een nachttrein. Bovendien kom je niet aan slapen toe want je wordt er 4 keer uit getimmerd: Bagagecontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Oekraďne in, kilometertje rijden, bagagecontrole Oekraďne in. Serious dying. Rijtuigen zijn op zich gewoon goed. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:24 |
Maken ze in die treinen ook de wagons nog schoon met zo'n echte takkenbezem? | |
derLudolf | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:25 |
Als het maar schoon is | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:28 |
Lijkt me niet. Vergeet niet dat internationale nachttreinen zo'n beetje de beste treinen zijn die er in die regio te vinden zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:32 |
De laatste keer dat ik in de CNL zat met koerswagens naar Rusland en Wit-Rusland (met jou trouwens Fles, mei 2013), maakten ze in Emmerich de wagonoverloop schoon met die dingen. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:32 |
Oh dat zou goed kunnen ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:48 |
Ik drink vanaf vandaag officieel al een jaar gratis koffie op een verlopen coupen ![]() | |
Blistering | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:54 |
![]() | |
Yreal | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:11 |
heb er vandaag maar eens eentje gelamineerd... | |
bjanaan | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:13 |
Is van een studenten ov naar een traject geworden. Reis er nu elke dag naar mijn werk mee. Heb hem destijds omgezet bij de kaartautomaat op het station. | |
ReisT | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:58 |
Moet je een maandkaart niet elke maand opnieuw kopen? Daar heeft DrFlash het tenminste vaak over dat het steeds zo'n gedoe is. | |
Yreal | dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:05 |
Godver, gaat mijn trein stuk. Sta ik op Amsterdam Bijlmer blijft de deur dicht. Grrrr... | |
Prins_Pils | dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:25 |
Ontslagen topman Huges eist 180.000 euro van NS Oud-topman van de NS, Timo Huges, wil geld zien van zijn voormalige werkgever. 180.000 euro aan salaris over de opzegtermijn en niet opgenomen vakantiedagen, eist Huges van de NS. Advocaat van Huges, Mark Keuss heeft bevestigd dat er een kort geding tegen de spoorvervoerder is aangespannen. Clique link voor een beetje meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:37 |
Zakkenvuller Zakkenwasser door de bocht. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:38 |
180k voor 3 maanden niks doen. Op naar de volgende ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:24 |
Mag hopen dat de concessieverlener na 20 jaar wanbeleid het eindelijk eens genoeg vindt en NS weer gewoon een staatsbedrijf wordt. Want dit slaat nergens op. Van het ene zakkenvullende wanbeleid in het andere. En de reiziger kan barsten. Kappen met die onzin. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:29 |
Ik heb ook liever een blanco cheque voor het bedrijf zelf en werkende infra dan dit gezeik. Iedere keer weer iets anders en het is allemaal terug te leiden op bezuinigingen of zelfverrijking. Walgelijke kankerVVD'ers. | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:31 |
Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
| |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:31 |
Het lijkt ook wel alsof niemand zich realiseert dat 2% meer auto's op de weg tijdens de spits een verdubbeling van het aantal file's betekent. Nou ben ik niet universitair geschoold maar ik heb wel rekenen gehad en ik denk dat die idioten in Den Haag liever ook niet 30 keer vaker in de file staan. Maar nee, geld voor de olieblikken, en de reiziger kan de kanker, de tering en AIDS krijgen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:33 |
Ach ze weten bij NS niet eens wat je precies wel en niet mag en kan bij een TrajectVrij Amersfoort-Amstel dus dat verbaast me niets. Het is allemaal veel te ingewikkeld geworden, er zijn honderden managers die door het HBO uitgespuugd zijn en op deze manier minder zouden kosten dan ze via het UWV 1300,- per maand te geven. Denk ik. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:22 |
Helemaal eens met voorgaande tirades ![]() gemaakt ![]() | |
desbarts | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:38 |
Lekker duidelijk weer. In utrecht wordt de ic naar Den Haag van de ic naar Rotterdam afgekoppeld. Nu hoort de eerst genoemde op perron 8a te stoppen en het deel naar rotterdam op 8b. Alleen stopte de laatste wagen naar rotterdam precies naast de trap en de dris waar den haag op staat. Gevolg: veel mensen zitten in de verkeerde trein. Dan werdt er omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam ging. Afin, halve coupé staat op. Maar de treinen waren nog niet ontkoppelt en de hc van het andere treinstel riep vrolijk om dat dat de trein naar Den Haag was, alleen dat was ook te horen in ons treinstel. Het was nog onduidelijker dan de manier waar ik het nu uitleg ![]() | |
Viezze | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:40 |
Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X". Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:42 |
Voorts is er niemand die weet uit hoeveel treinstellen welke trein bestaat, totdat hij aan het perron verschijnt. | |
desbarts | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:50 |
de "rijden de treinen" app ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:53 |
Zit nu toch ook in de NS-app? In mijn Android versie tenminste wel ![]() | |
Viezze | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:57 |
iOS helaas nog niet | |
Yreal | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:22 |
op muiderpoort hangen nu ook Borden dat overstappen Naar de andere Kant tijdens de spits je geld kost. ![]() | |
ReisT | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:27 |
Dat zou moeten maar NS-app toont de samenstellingen van treinserie 800 (Alkmaar-Maastricht) bijvoorbeeld niet. rijdendetreinen is wel volledig. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:45 |
Misschien een hele zieke gedachte van mij hoor, maar waarom lossen ze niet gewoon het probleem op? ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:47 |
Dat is werk en daar worden ze moe van. Bovendien levert deze bugfeature ze een aardig zakcentje op en dat kunnen ze goed gebruiken nu Timo zijn hand ophoudt. Die posters hangen er ook alleen maar omdat Rover anders zijn eigen posters op zou hangen. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:49 |
Pure diefstal is het wel he, en dat mag niet in dit land. Ook NS niet. | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:50 |
Daar denkt de NS anders over en de politiek is te laks om toezicht te houden. | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:51 |
Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden ![]() Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ... | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:52 |
De onkunde spat er weer vanaf. | |
Blistering | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:53 |
Wat een amateurisme. | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:56 |
Heb je de vlag al uit, Fles? 150 jaar spoorwegen in Deventer http://www.destentor.nl/r(...)n-deventer-1.5131458 | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:59 |
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:59 |
De NS zou Qbuzz van de hand willen doen aan de SNCF in ruil voor aandelen in Thalys, aldus de Televaag http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Qbuzz_lozen__.html | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:00 |
Maar goed, ik begrijp dat NS het al druk genoeg heeft met het beseffen van de omvang van zijn eigen onkunde. Dan kun je dit er absoluut niet bij hebben natuurlijk. Schijtbedrijf. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:02 |
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:05 |
En hoe levert dat een springkussen op? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:07 |
De politie komt je vanzelf bespringen! | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:07 |
Die staken toch joh honneponnetje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:08 |
brb even die Stentor halen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:08 |
Maandag en dinsdag pas weer! | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:21 |
Fuck off, overal uitverkocht ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:23 |
Ik zal hem van de koffietafel pakken voor je volgende week maandag. | |
Prins_Pils | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:27 |
Ik wil een ballon ![]() | |
derLudolf | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:28 |
waar komen die te staan dan? Spoor 3? Je zou toch zeggen, laat de IC mooi op 4 blijven en fiets die sprinter (rijdt maar 1x uur toch?) ergens tussendoor. Ligt er geen wissel tussen spoor 2 en 3? Of tussen 1 en 2 aan de Arnhem kant? | |
Blistering | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:30 |
Hier in Apeldoorn zag ik er nog genoeg net ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:31 |
Van mr_klaasje kun je wel een sticker krijgen denk ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:31 |
![]() ![]() Zo goed? ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:32 |
Apeldoorn ![]() ![]() | |
Blistering | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:32 |
Mwah, beetje overdreven om een stad te bejubelen puur omdat er toevallig wat winkels een krantje op voorraad hebben. Mijn ouders overwegen trouwens om naar Twello te verhuizen. Wat een gezelligheid. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:33 |
In Apeldoorn hebben ze een andere Stentor toch? | |
Prins_Pils | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:34 |
Jep. | |
Yreal | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:38 |
dan hoop ik toch dat je op kamers gaat? | |
Blistering | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:39 |
Ze wachten nog een jaar, dus ik heb nog een jaar om op te krassen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:48 |
Leuk dorpske hoor. Kom er geregeld ![]() | |
Blistering | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:49 |
Dacht dat jij daar woonde ![]() * Blistering mompelt iets met de Xavi van Twello | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:49 |
Nee tuurlijk niet man. En dat dacht je niet ook. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:50 |
Dat had niet met wonen te maken. | |
Ajaxfan | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:28 |
Eerst 19 minuten geleden;En nu: Spoorbrug dacht bekijk het ook lekker? | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:39 |
Het is daar toch nog anderhalve week vakantie, die brug denkt krijg de kanker. | |
Ajaxfan | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:45 |
Het is warm en tijd voor een siësta. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:33 |
FTFY | |
zeefje | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:41 |
Even een vraagje aan de treinenkenners hier. Het weekend-vrij abonnement van NS kost 30 Euro. Betaal je per maand alleen die 30 euro of komen daar nog reiskosten bovenop? (Reiskosten die binnen het weekend vallen heb ik het over ) | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:42 |
Nee binnen het WEEKEND reis je VRIJ met het WEEKEND VRIJ. Denk dat zelfs de NS dat nog wel snapt, maar je weet het nooit ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:43 |
Tot je verschillende reisproducten gaat combineren op je kaart, dan bepaalt een ingenieus roulettesysteem welk product zal worden aangesproken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:44 |
Ik heb WeekendVrij en ik heb nog nooit bijbetaald nee. Nou jah, ik lieg, ik reis vaak 1e klas maar dat kost dan een tientje voor een hele dag oid. | |
zeefje | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:44 |
Ja weet ik veel. Ik heb geen zin in aangename financiële verrassingen. Daarom check check dubbel check. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:47 |
Oh ik wel hoor ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:50 |
Ik vrees dat aangename financiële verrassingen vanuit de NS zijn voorbehouden voor de Timo Hugessen van deze wereld. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:51 |
Dat zien we dan wel weer. Maar aangename verrassingen zijn aangenaam. Doe je niks aan ![]() | |
ReisT | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:53 |
Dat mijn WeekendVrij al twee keer is verlengd tegen actietarief vind ik anders best aangenaam. | |
Viezze | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:59 |
Een aangename financiële verrassing is als je vrijdag na 18.30 uur reist, dan betaal je namelijk ook niks | |
Kansenjongere | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:01 |
Dat is toch geen verrassing? Dat volgt rechtstreeks uit de productvoorwaarden. | |
Viezze | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:02 |
Ja net als alle andere voorwaarden, maar aangezien mevrouw hier toch nog kwam informeren of dit echt zo was benoem ik dit ook nog maar even. | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:11 |
Nee, je betaalt niet bij. | |
Salatrel | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:15 |
Als iemand nog een kortingscode wil voor een ns abonnement stuur maar een dm ![]() Het gaat om: - 20 Euro korting op dal voordeel of - 4 Euro korting per maand op weekend vrij of - 20 euro korting per maand op dal vrij Code is eenmalig te gebruiken en geldig tot 31-12-2015 | |
ReisT | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:28 |
De enige verrassing is dat het weekend 5 minuutjes eerder begint. | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:34 |
ik dacht dat het niet meer voorkwam, maar vanmiddag heeft er een ledig materieeltrein gereden van 18 bakken VIRM. De achterste zal ongetwijfeld gesleept zijn geweest http://somda.nl/forum/16980/p548094/Opvallende+dingen+5+augustus/ | |
Viezze | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:36 |
Tering ik krijg echt aids aan mijn ogen als ik dat forum lees ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:41 |
Daarom niet te vaak komen en als je er bent gewoon filteren wat je wilt weten en de rest? Niet naar kijken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:57 |
Dat zal voor elk bedrijf daar wel een probleem worden, hoe langer je bestaat en hoe ouder mensen worden ![]() | |
Duvel | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:31 |
Niet echt een oeuvre om trots op te zijn. Zou het een kankertje minder kunnen? | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:34 |
Zo zie je 'm nooit, en zo komt hij 2x op een dag langs: RAIL Magazine-Traxx 186.110. Tevens hoi, dit topic was uit mijn MyAT gevallen ![]() | |
Duvel | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:36 |
Ik zie waarom. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:04 |
Sorry, teveel Tiny & Lau gekeken normaal pak ik herpes of griep of scheurbuik. | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:37 |
De medewerkers van London Underground hebben het werk neergelegd sinds 18:30 (BST), morgen rijdt er de hele dag geen metro. Reden voor de staking is de introductie van de 'Night Tube', de vakbonden vinden dat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de work-life balance van het uitvoerend personeel. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:37 |
Gaat iemand ze even vertellen dat 1851 afgelopen is? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:37 |
Ik denk dat ze het werk hebben neergelegd sinds 18:30 GMT+1. | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:41 |
Want? Euh, ja. Even vergeten dat GMT niet mee verandert met de zomer-/wintertijd. Ik had beter BST kunnen schrijven. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:45 |
Grapjekusjehoor ik weet wat je bedoelt en ik zie dat ik zelf ook een fout maakte want het moet dan natuurlijk GMT 17:30+1 zijn herpaderp. Betweterbui. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:48 |
24 uurseconomie ditdatalles | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:50 |
Ze staken ook niet tegen de Night Tube, maar tegen de manier waarop TfL die doordrukt. | |
Duvel | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:23 |
Bij VVD'ers alles tegelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:28 |
WAAROM STA JE DAN DAAR??! | |
Duvel | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:31 |
Wat? | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:32 |
| |
Duvel | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:33 |
Oh. Dat. Inteelt doet pijn. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:37 |
Je moet maar zo denken, zonder zulke mensen kon jij niet exceleren ![]() | |
James1988 | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:29 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:43 |
![]() | |
dennistd | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:50 |
Tijdens de zomervakantie in het Zillertal werd er na afloop van een bezoek aan de Krimmler Wasserfälle ook even de Pinzgauer Lokalbahn opgezocht. Deze lijn loopt van Zell am See via Mittersill naar Krimml. Bij Heilbad Burgwies komt trein 3320 voorbij op weg naar Krimml. De trein bestaat uit loc Vs 82, fietsenwagen Hs 702, tussenrijtuig VBs 202 en stuurstandrijtuig VSs 102. | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:51 |
Paar weekjes nog, en ik presenteer jullie een trein die aan de ene kant te suf voor woorden, en aan de andere kant simpelweg onnavolgbaar is ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:08 |
Naambordjes zul je er niet vinden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:11 |
Neuh, maar dat maakt ook niet uit. Ik zal wel wat foto's maken waarvan men denkt "ga ze DAAR maar halen" ![]() En dat is wat mij betreft voorshands ook wel genoeg ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:23 |
Daar twijfel ik niet aan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:26 |
En die vriendin van me heeft ook al besloten dat ze nog een keer wil. En ja, ik ook wel ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:35 |
Wat wil ze en met wie of is het niet wat ik denk? | |
Dr_Flash | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:36 |
Lang verhaal, ik PB je wel ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:37 |
Nee ik weet het al hoor ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:44 |
Vertrek Timo Huges bij NS in overleg afgewikkeld Publicatiedatum: 6 augustus 2015 NS en de heer Timo Huges hebben in goed overleg overeenstemming bereikt over de afwikkeling van het dienstverband van de heer Huges. Met de definitieve beëindiging van de arbeidsrelatie tussen NS en de heer Huges door middel van deze schikking wordt de discussie erover gesloten. Onvolkomenheden in het ontslagproces hebben tot die discussie aanleiding gegeven en de juridische positie van NS verzwakt. De heer Huges is rechtsgeldig ontslagen per 10 juli 2015, ontvangt zijn salaris over de maand juli plus een bedrag dat gelijk is aan zijn salaris gedurende de opzegtermijn van zes maanden, hij ziet af van de ontslagvergoeding ter hoogte van een jaarsalaris, waarop hij volgens zijn arbeidsovereenkomst aanspraak zou kunnen maken, en hij betaalt zijn variabele beloning over 2014 vrijwillig terug. Per saldo betekent dit dat NS aan de heer Huges een bedrag van circa 175.000 euro bruto zal betalen. Truze Lodder, voorzitter van de RvC: "Met deze oplossing worden langdurige en kostbare juridische procedures over de afwikkeling van de arbeidsovereenkomst met Huges voorkomen en kunnen partijen zich richten op de toekomst. NS concentreert zich op zijn kerntaken, verandert in zijn organisatie wat veranderen moet en werkt aan het herwinnen van vertrouwen. " | |
Bitlord | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:58 |
Wie noemt zijn kind nu Truze Lodder? | |
Dr_Flash | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:33 |
alles is gewoon even droevig aan hel die schijt NS. | |
greavy | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:11 |
Vanwege problemen met de homologatie van de Traxx'en in België op de HSL, en de door Infrabel/België verplichte ETCS-versie V2.3.0d zal dit voorlopig nog niet gaan gebeuren, aldus betrouwbare Belgische bronnen. Zelfs testritten zijn de komende maanden niet op het Belgische HSL4-deel te verwachten. Verder wordt er nog massaal geschoven met Traxxen: Omdat de ICRm-stuurstanden in de Benelux de komende jaren niet functioneel worden met een Traxx, zal men in het Traxx-park gaan schuiven. De 2802 en 2803 (AlphaTrains) en 2844 (Macquarie European Rail) retour leasemaatschappij. Alle andere Traxx'en van AlphaTrains zoals ze nu bij NMBS rijden, gaan volledig terug naar het goederenvervoer. NMBS zou nog 18 locs bij Railpool gaan bijhuren, omdat de NS niet voldoende (?) locomotieven voor de Benelux-dienst wil leveren, omdat zij al voor de rijtuigen zorgen, en er de afspraak is "NS levert rijtuigen, NMBS locomotieven" | |
James1988 | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:13 |
Dan vraag ik me af of project "Beneluxplus vanaf december 2016 via de HSL" wel gehaald gaat worden. Het is verdorie al augustus 2015. ![]() Het zou overigens niet alleen gaan over homologatie, de boel zou echt nog niet goed werken. | |
dennistd | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:17 |
![]() Vanavond stond ik even rustig mijn tijd in Oldenzaal af te wachten toen ik ineens deze 189'er aan zag komen. Het is de 189 212 van ERS met een trein uit Poznan, beladen met trailers. De loc heeft aan de ene kant de Nederlandse vlag en aan de andere kant de Poolse. Gemaakt met de telefoon dus geen topkwaliteit, heb nou eenmaal geen dSLR bij mij op de bus.. | |
_JdM_ | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:20 |
En toch zie ik daar weinig van ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:21 |
Klopt, Bombardier heeft problemen met die ETCS-versie, waardoor er nog niks qua homologatie gestart is. | |
James1988 | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:22 |
Het B-merk, zo blijkt maar weer. ![]() Dan vraag ik me wel af wat er nou niet werkt... | |
dennistd | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:36 |
Hij reed gelukkig heel erg langzaam, aangezien Syntus nog niet weg was liep ie voor de rooie ![]() | |
ReisT | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:01 |
Worden ze dat later wel dan?! | |
ReisT | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:06 |
Fijn is dat toch, dat zogenaamde Europese systeem. Heerlijk, die uniformiteit. Alles makkelijk uitwisselbaar en zo. Nooit gedoe. Handig ook zo'n internationale HSL met twee verschillende systemen. | |
Peterselieman | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:34 |
Niet meer dan als in een gewoon rijtuig. Volledige ombouw is afgeschoten. In plaats daarvan komt er meer TRAXX | |
Bitlord | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:18 |
Het lijkt mij zo prijzig om voor elke IC-direct twee locomotieven te huren/kopen. Zie ik iets over het hoofd? Vraag me af waarom het zo onmogelijk is om de stuurstandrijtuigen met de Traxxen te combineren | |
dennistd | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:28 |
Vandaag vertrekken er volgens planning twee treinen vanuit Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival. Gezien de vertreklocatie is het niet ondenkbaar dat deze treinen via Bad Bentheim de grens over zullen gaan. De voorlopige vertrektijden zijn 13.04u en 19.04u uit Amersfoort, wat (bij rijden via Twente) neer komt op ongeveer 14.30u en 20.30u door Hengelo. | |
James1988 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:29 |
Het probleem lijkt niet te zitten in de HSL, maar juist in het stuk tussen Antwerpen en Brussel. Daar ligt op een aantal plaatsen ook al ETCS wat dan weer niet lijkt te werken op de Traxx-locs. Kosten zijn maar een deel van het vraagstuk, er speelt meer mee: 1) Wat kost de ombouw? 2) Hoe betrouwbaar kan je die omgebouwde rijtuigen krijgen? 3) Wat doe je als ICNG instroomt? BDs-rijtuigen ombouwen om met Traxx-locomotieven te praten is allesbehalve goedkoop, terwijl je er in de meeste rijtuigen maar 5 jaar iets aan hebt (dan komt ICNG al). Een kleine vloot blijft tot 2025 rijden in de Benelux, maar dat is weer onhandig met onderhoud. Een Traxx-locomotief kost nu wellicht meer dan een BDs ombouwen, maar over 5 jaar is die Traxx nog zo goed als nieuw en kan hij worden verhuurd/verkocht aan een goederenboer of leasemaatschappij. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 7 augustus 2015 @ 07:14 |
Boem is ho, ook in Hurdegaryp. Vannacht is een halve overweginstallatie uit de grond gereden door een auto. Vandaar geen treinverkeer aldaar. Kan nog wel even gaan duren. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:36 |
En tussen Groningen en Hoogkerk loopt een paard los, dat steeds voor de naderende trein uit rent. Het is weer zo'n dag en ik ben aan het werk. ![]() | |
MTL | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:28 |
En het is niet eens maandagmorgen ![]() Ik zit deze ochtend voor de verandering weer op intercity Direct, dus als iemand van plan was om die te nemen: je kan je plannen nog aanpassen ![]() | |
ReisT | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:33 |
Ik mis nog een belangrijke factor: tijd. Het ombouwen, testen en betrouwbaar krijgen van die stuurstand kan te lang gaan duren. En nog meer vertraging, dat kanNS nu echt niet gebruiken. Traxx is snel leverbaar en je weet wat je er aan hebt. | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:35 |
ERTMS is ook geen systeem, maar een voorschrift waar iedere fabrikant mee aan de slag kan. Volgens mij komt eind dit jaar een nieuwe versie van het voorschrift die interpretatieverschillen moet verminderen etc. | |
ReisT | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:04 |
Als het geen systeem is waarom heet het dan European Rail Traffic Management System? ![]() | |
JDude | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:05 |
K. Lodder had ook nog gekund. | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:20 |
Geen idee eigenlijk http://www.era.europa.eu/(...)pecifications-2.aspx | |
dennistd | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:26 |
Heeft Arriva een aanrijding met NS gehad, of zouden ze toch iets anders bedoelen? | |
MTL | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:31 |
Aanrijding met persoon op station Apeldoorn. Alle wachtenden schijnen het gezien te hebben. Geen aanrijding NS met Arriva dus. | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:17 |
Las dat het aan het begin van het perron van Apeldoorn is gebeurd en het is daarom dat Arriva ook niet mag rijden | |
Blistering | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:17 |
Iemand die aan het uiteinde van spoor 1 voor de IC uit Deventer is gesprongen. Hoe dom ben je dan? Die trein rijdt daar helemaal niet hard meer. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:18 |
Nog hard genoeg om veel schade aan te kunnen richten ... | |
Blistering | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:19 |
Blijkbaar, het maakt me furieus zulke berichten. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:31 |
Je moet echt eens wat doen aan je standaard PI. Sowieso is dat een draak van een kutfunctie. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:46 |
er rijdt hier net een 1700 met heeeeeeel veel en vrij oude rijtuigen naar het oosten. Sziget? ![]() Dit soort spul allemaal. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 07-08-2015 13:53:04 ] | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:54 |
Ja, rijden twee van dat soort treinen vandaag. Om 19.04 uur vertrekt de tweede uit Amersfoort | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:54 |
Ik zag hem ook net langskomen, had het thuiskomen uit het werk perfect getimed ![]() Bonte verzameling wel, oranje loc, blauwe, groene, rode, beige-rode, ÖBB en DB-rijtuigen.. Vanavond maar eens een goed fotostekje opzoeken ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:57 |
Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden? | |
Kansenjongere | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:01 |
Het is groot en divers, in het buitenland (dus vakantiegevoel) en in het relatief goedkope oostblok. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:02 |
er is een festival met gratis bier en onbeperkt seks. | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:27 |
Zo goedkoop als het een jaar of vijf/zes geleden was is het echt niet meer. Exit in Siofok daarentegen nog wel. | |
Blistering | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:28 |
Dus waarom zitten wij nog niet in die trein? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:26 |
Je bedoelt dat heel Nederland gaat. | |
derLudolf | vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:08 |
In het DvhN staat sinds gisteren een rubriek over de spoorverbinding tussen Emmen en Groningen. In vijf delen gaan ze langs de restanten. Mochten er liefhebbers voor zijn wil de ik PDF's wel downloaden en hier plaatsen? | |
Ajaxfan | vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:57 |
Wat voor problemen zouden dat zijn? | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:26 |
Aansturing seinen en wissels | |
Ajaxfan | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:29 |
Valt dan nog mee dat er geen serieuze uitval van treinen is op het moment of valt het ´risico´ wel mee? | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:42 |
Ik snap nooit zo goed waarom ze de treindienst zo plat moeten leggen als er geen aanpassingen te zien zijn.. Dan zou het imo ook prima in de nacht kunnen, tenzij ze daar weer anderen belangrijke werkzaamheden hebben die te kostbaar zijn om te verplaatsen oid. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:36 |
Bitlord: V&A / [TK] Een flip-dot bestemmingsdisplay uit een bus :-) | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:06 |
De tweede irt van de Sziget-trein kwam net voorbij ![]() Allereerst staan die ketelwagens er al ongeveer sinds het stenen tijdperk. Iemand enig idee waarvoor want ik weet het niet. Links komt een ding voorbij. ![]() En toen kwam de Sgizet-trein eraan, direct achter de 3600 naar Roosendaal dus hij reed erg langzaam. ![]() Het matje van de eerste foto moest uiteraard nu net gaan photobomben ![]() ![]() Achter een zooitje Belgische rijtuigen kwamen ouwe dingen van Euro-express.com, volgens het opschrift althans. De trein was aardig gevuld en de jongeren maakten dankbaar gebruik van de arko. ![]() ![]() En achteraan een slaaprijtuig van de ÖBB. Maar liefst zeventien rijtuigen in totaal! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:13 |
Je kan gewoon over dat hek heenstappen, maakt niemand daar een probleem van. | |
Sjeeser | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:15 |
Dat zou super zijn! | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:20 |
Tot een machinist het bij ons meldt, dan hebben wij er handenvol werk aan. Doe maar niet dus. Dat ding op je eerste foto is trouwens een kettinghor geloof ik. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:27 |
Deventer Goederen melden ze nooit, daar loopt altijd volk. | |
James1988 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:32 |
Vandaag heeft ORR, de toezichthouder op de Britse spoorwegen, bekendgemaakt dat Alliance Rail Holdings toestemming krijgt om in open access treinen te laten rijden tussen Londen en Blackpool via de West Coast Main Line. De oprichter van Alliance heeft al eerder een open access-vervoerder opgezet, Grand Central. Onder de naam "Great North Western Railways" (GWNR) zal de Arrivadochter 6 retourritten per dag gaan uitvoeren in concurrentie met Virgin Trains en London Midland. Er zullen nieuwe Pendolino's worden besteld bij Alstom die gefinancierd worden door Alliance zelf. | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:37 |
Op de achterste parkeerplaats staan altijd auto's en altijd mensen erin. Ik geloof dat ik helemaal niet wil weten wat daar allemaal voor praktijkjes gebeuren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:39 |
Pokemonkaarten en voetbalplaatjes ruilen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:42 |
Gewoon parkeren, geen grapje ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:42 |
En dit natuurlijk. | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:45 |
Yeright. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:47 |
Yep. Ik heb wel eens opgezocht of het een cruiseplek is want daar zijn gewoon websites voor en dat was een half jaar geleden niet het geval. | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:49 |
Die schijnen er al genoeg te zijn in Deventer ja ![]() | |
Dos37 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:56 |
ik zat in die trein mijn eerste keer ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:07 |
moest je blijven zitten totdat de rotzooi opgeruimd was? | |
Dos37 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:21 |
nee, een deel stond aan het perron we konden er vrij vlot uit. Ik heb verder niet veel gezien alleen de voorkant van de trein zat wat bloed. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:21 |
Is het heel erg dat ik dit zonder context echt heel geniaal vind :$ [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 07-08-2015 21:30:45 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:45 |
![]() | |
Bitlord | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:24 |
Dit vind ik een zulke mooie kleurstelling van de DB. Leuk dat ie in 1 van de Szigettreinen zit. Van wie is dat rijtuig? Tot wanneer reed DB met rijtuigen in die kleuren?![]() | |
dennistd | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:31 |
Ik vermoed van Centralbahn, die hebben ze al eerder ingezet in Nederland: | |
Prins_Pils | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:38 |
Mijn trainsimulator kent ze als DB Bm 235. Met riedeltje gegevens erop gekalkt. Realistisch? Zelfde rijtuigen? Geen idee, lijkt me wel, maar je kunt proberen erop te googelen ![]() ![]() Ze zaten in ieder geval in de eerste Sziget-trein ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:00 |
Ik nog vaak genoeg met die rijtuigen gereden als Buurlandtrein. Al was het maar van Breda naar Tilburg. Vanuit beide had ik een bus naar huis ![]() | |
_JdM_ | zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:22 |
Zijn van Locon. Deze twee slepen ketelwagens hebben ook tijden gestaan op Ijsselmonde. Ex-foekie heeft, onder de vlag van een wit-blauwe goederenvervoerder, nog wat wagens in gerangeerd en na een tijdje stonden ze daar in de weg. Locon heeft ze vervolgens als 1 trein naar Deventer Goederen waar ze minder in de weg staan gereden en aldaar in twee rijen neergezet. | |
Maegrim | zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:25 |
dat nummer lijkt nep, en die op de foto hierboven is onleesbaar ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:31 |
Speciaal voor de nummertjesfappers de hele trein van mijn foto (van 7 juni), in omgekeerde rijtuigvolgorde: NL-LBL 91 84 15-70 831-5 (Locon 9904) D-RhBG 56 80 89-35 206-2 (o.a. generator, opschrift 'www.RHEINGOLD-ZUG.com') D-RhBG 56 80 88-35 022-4 (WR 038.5, opschriften 'Mitropa', 'Deutsche Reichsbahn' en 'Rheingold') D-RhBG 56 80 81-71 002-8 (Aussichtswagen, opschrift 'RHEINGOLD') D-RhBG 56 80 88-71 102-9 (WRmh 131.0, opschriften 'DSG' met logo's en 'Speisewagen') D-RhBG 56 80 85-90 002-1 (ARDmh, zonder opschriften) D-RhBG 56 80 89-90 208-0 (WGm, zonder opschriften) D-CBB 56 80 10-40 130-1 (Am 208, opschrift 'Centralbahn-Sonderzug') | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:49 |
Tot 1988, hoe de kleurstelling heet weet ik niet meer precies. Het werd gebruikt voor langeafstandstreinen. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:12 |
Ozeanblau-Beige | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:13 |
Alle DB-kleuren op een rij: http://www.bahnstatistik.de/RAL.htm en https://de.wikipedia.org/wiki/RAL-Eisenbahnfarben | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:19 |
Wat een taal ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:23 |
In het Nederlands is het niet anders? | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:25 |
In het Nederlands vind ik het ook mooi ![]() In het Frans krijg je zoiets als véhicules d'entretien de caténaires en dat klinkt dan toch weer meer als iets wat je tegen je niet-Franssprekende vriendin zou zeggen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:28 |
Ik vind dat wel een goed idee, iedere keer als d'r tampon scheef zit ofzo. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:29 |
Nee. Het enige wat ik tegen een niet-Franssprekende vriendin zou zeggen is "Neuken?" En to little surprise, het enige dat ik tegen een WEL-Franssprekende vriendin zou zeggen, ook. | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:41 |
![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:51 |
HBW. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:53 |
Ruk ze. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:06 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:33 |
SALOPERIE DE CATENAIRE! ![]() | |
b2py | zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:19 |
...bovenleidingswagen. Die h ben ik even kwijt.. | |
Ireyon | zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:28 |
Ik zit nu in de stoptrein van de Deutsche Bahn tussen Eindhoven en Breda, die tot Tilburg niet stopt op tussengelegen stations en ook niet op Tilburg Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:11 |
Oh okee. Ik dacht dat het weer zo'n hippe afko was uit de categorie slang. Gelukkig gewoon jargon dus. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:20 |
En dat op 8-8 ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:31 |
Ik had het zelfs nog deels mis. Via energievoorziening.info kwam ik op hefbordeswagen | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:35 |
Duidelijk, thanx. | |
Fiorano | zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:03 |
Hopla, zit nu in de Alfa Pendular richting Lissabon. Prima zittend treintje die de gang er goed inhoud. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2015 @ 18:22 |
Opgelost. | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:38 |
Ik was vanmiddag in Nordhorn op de Feldtage. Stond daar zowaar een schitterende stoomwals van de firma Breda uit Milaan! Zeker 100 jaar oud en hij deed het gewoon! | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:45 |
Toen maakte men nog kwaliteitsch waren... | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:54 |
Nou inderdaad. Ze hebben dus wel degelijk dergelijke dingen gebouwd ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:13 |
Er kan dan ook weinig aan kapot gaan en de onderhoudskosten zijn gigantisch ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:22 |
Wat betreft onderhoudskosten zal er niet veel veranderd zijn ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:26 |
Er zit een dubbele DDAR stam in de schrootlijn met dubbelloc in het midden. Is net weg uit Zwolle, weer terug hierheen als het goed is. | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:28 |
bazentrein ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:47 |
Hmm de terugtrein is een DDZ6. Benieuwd waar hij dan wel heen ging ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:51 |
Vorig weekend stond er twee DDAR in Zutphen te niksen. Ik dacht dat ze er alleen Utrecht - Zwolle mee wilden rijden? | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:54 |
Geen idee. Misschien zei ik het ook wel verkeerd hoor, ik zag hem rond 20:47 vertrekken richting het westen dus ik nam aan dat ie naar Zwolle ging. Kan ook naar Apeldoorn geweest zijn, als Leeg mat of zo. | |
Prins_Pils | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:16 |
Het was een LM-rit inderdaad, ovtijden.com meldt in ieder geval niets over DDAR in reizigerstreinen rond die tijd, de IC naar Zwolle van 20:47 reed ook met DDZ. Had die trein wel willen zien trouwens ![]() | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:23 |
6 bakken en 2 locs? Dat gaat als de brandweer. ![]() | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:33 |
2 locs op half vermogen toch? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:51 |
Per zitplaats twee keer zoveel vermogen als Plan T dus dat knalt nog steeds als een malle. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:52 |
Toch wel. Je zou het niet denken maar stoom is in onderhoud echt een extreem duur geintje. De hoeveelheid meuk die er schoongemaakt moet worden. Je hebt die lui toch ook wel eens met hamers de boel zien aantikken rondom een stoomloc? Dat is ook onderdeel daarvan. En heel belangrijk. | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:49 |
Dat weet ik, maar ik heb het dan ook over het onderhoud van zaken die door (Ansaldo)Breda gemaakt zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:50 |
Achso! Ja dan ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:52 |
Die lui moeten vast ook hun treinen met hamertjes bekloppen... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:57 |
Wat me trouwens opviel in de trein van Vancouver naar Seattle was dat er twee man van Talgo aanwezig waren. Op het station van Seattle aan de praat geraakt met een machinist van Amtrak die gewoon een beetje aan het rondreizen was per trein en die vertelde me dat de treinen zo fucking duur zijn in onderhoud dat ze erover zitten te denken om ze weg te doen. En om eerlijk te zijn, we reden alleen 140 op rechte stukken, langs de kust was er weinig te merken van het tilten. Of ze doen het daar verkeerd en het is de VS dus dat lijkt me niet bijzonder onwaarschijnlijk. | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 00:06 |
Talgo-spul schijnt ontzettend duur te zijn in onderhoud, niet alleen in de VS. | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 00:20 |
Vergeet de keuringen niet om je stoommachine/loc op stoom (>0.5 bar) te mogen brengen... | |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 00:29 |
Maar dan een halve bar is het al snel: de luchtdruk op aarde is al 1 bar volgens mij | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 00:34 |
Anderhalf dan. Volgens mij meten ze het verschil tov de buitenlucht. Als je een band oppompt begin je toch ook bij 0 bar? | |
DeaDLocK2K | zondag 9 augustus 2015 @ 00:45 |
Dat hangt van de toevoeging af die er achter de waarde staat. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 augustus 2015 @ 00:45 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit) | |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 13:21 |
Zo, maar eens even richting Hengelo voor de Sziget-trein ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 augustus 2015 @ 13:38 |
Zijn dat serieus tilt-treinen? Ik heb daar in april echt helemaal niets van gemerkt ![]() | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 15:12 |
ik stond bij Zenderen/Azelo | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 16:00 |
Wanneer komt drgl2016 ongeveer online en boekbaar bij DB? | |
Dr_Flash | zondag 9 augustus 2015 @ 16:12 |
3 maanden van tevoren lijkt me, half september dus. | |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 17:35 |
Was daar de zon niet al te ver doorgedraaid? | |
Hr-Flip | zondag 9 augustus 2015 @ 17:45 |
Even het stof van het fok forum blazen, Voor mij was ook de keuze om bij de Expo in Hengelo te gaan staan, puur voor de zonnestand. Leuk om je eens te spreken dennistd | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 17:53 |
Nee. Dan had ik daar niet heengereden met de auto. Foto komt straks. | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 17:57 |
Niemand uit dit topic die de Tweakers Express al heeft? ![]() | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 18:05 |
Voor mij was het wat te vroeg vanochtend (ik was op bezoek bij familie in Friesland), en ben daar om 12:00 vertrokken. Vanavond doe ik er ook niks meer mee, want de wekker gaat weer om 05:00. | |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 18:30 |
| |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 18:39 |
Locon 9903 komt met een trein op weg van Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival langs Hengelo Westermaat. De trein bestaat uit rijtuigen van Euro-Express, de Historische Eisenbahn Frankfurt en de ÖBB. | |
Zug-Chef | zondag 9 augustus 2015 @ 18:40 |
Ondanks de hitte goede ervaringen gehad met DB de afgelopen week. Vorige week zaterdag met Arriva naar Leer om daar de 10:41 IC naar Leipzig te pakken. Deze werd vanwege werkzaamheden tussen Magdeburg en Leipzig omgeleid via Dessau maar kwam ondanks de vele stukken langzaam rijden toch slechts 5 minuten later aan dan gepland. Overstap op de ICE naar Dresden had al weg moeten zijn maar er werd netjes gewacht. Deze ICE werd overigens omgeleid via Falkenberg ipv de rechtstreekse route via Riesa. Duurde een uur langer dan normaal maar je krijgt met zo'n exotische route natuurlijk wel waar voor je geld. Sparpreis voor 29 euro enkele reis. De afgelopen week zo'n beetje elke dag met de S1 gereisd tussen Dresden Hbf en Königstein/Bad Schandau/Schmilka-Hirschmühle en tussenliggende stations. Die S1 rijdt met een DB Regio 182'er en 4 dosto-rijtuigen. Prima met klima en reed netjes op tijd, of soms met een kleine vertraging. De terugweg gisteravond werd lastminute gekocht via de automaat voor de laatste IC Dresden-Hannover, die al om 17:19 vertrekt. Ook hier werkte de klima perfect ondanks dat het ziedend warm was in Dresden (37-38 graden). Er werd nog gewacht op de vertraagde EC uit Budapest waardoor er met +20 vertrokken werd. Nu wel de 'normale' route via Riesa, Leipzig (kopmaken), Halle(Saale), Magdeburg (weer kopmaken) en Braunschweig. Uiteindelijk met +10 aangekomen gisteravond. Na een relaxte hotelovernachting in het Intercityhotel vanmorgen met de RE naar Leer gereisd en zo was ik in 5 uurtjes al weer thuis voor maar 23 eurie (NL-traject gratis). Nog een foto'tje dan: ![]() Zondagochtend 2 augustus was nog bewolkt maar in de loop van de ochtend klaarde het steeds meer op. In een ietwat gesluierd zonnetje passeerde deze fraaie graantrein hier bij Stadt Wehlen onder aanvoer van de 185 598 van ITL. Deze trein was eerder deze zondag door de Spedica 742 515 in Bad Schandau afgeleverd. Vooruit, nog eentje dan: ![]() Na de klik van de graantrein in Stadt Wehlen ging de Eurocity naar Hamburg daar helaas zon-uit door een dikkere sluierwolk. Gelukkig geen ramp want ik was er toch een week dus dat ging vast nog wel een keer overnieuw. Omdat de zon in Stadt Wehlen na 15:00 te kops begint te staan en ik graag naar Krippen wilde nam ik de S1 richting Schöna. In Bad Schandau stond er wel een hele fraaie trein dus snel de trein uit om de S1 terug te pakken naar Königstein. Helaas reed deze net voor mijn neus weg. Omdat het Elbedal behoorlijk toeristisch is rijden er ook op zondag nog aardig wat bussen rondom Bad Schandau. Zo ook de buslijn naar Pirna die via Königstein rijdt. Ik nam de gok (want wachten op de volgende S1 duurt 30 minuten) en dat bleek uiteindelijk de goede keus. Het fotopunt boven Königstein in de middag is zeer eenvoudig te vinden en nog geen 5 minuten na het verlaten van de bus in het stadje stond ik boven. Een goede keus zo bleek want kort achter de S-Bahn zat deze fraaie Captrain kolentrein die ik al in Bad Schandau had zien staan. Voor de liefhebbers van reizigerstreinen, daarvan komt er nog genoeg de komende dagen/weken :-) | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2015 @ 18:47 |
Mooi hoor ![]() | |
Viezze | zondag 9 augustus 2015 @ 18:54 |
Lekker hoor, bijna twee uur over Rotterdam - Utrecht ![]() | |
b2py | zondag 9 augustus 2015 @ 19:07 |
Heb je die tijden gezien? ![]() | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:08 |
04:30, ook een mooie tijd. Ik zal aanstaande week wel weer 60-65 uur maken en 1 of 2 nachten van huis blijven... | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:45 |
Was dit hier eigenlijk al voorbij gekomen? Men is eindelijk wakker geworden bij de providers.
| |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:49 |
Maar ze hadden dat uiteraard eigenlijk gelijk moeten doen tijdens de bouw... Dit zal wel een stuk duurder zijn als dat het in 1x gebeurde | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:49 |
En dus vol![]() |