abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154868823

danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant :r )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant :r ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

maandag 3 augustus 2015 @ 15:50:37 #2
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_154868960
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:40 schreef bork het volgende:
Wel puik treintje die Railjet had toch prima op de HSL gepast?
Ja, als men hier niet zo veeleisend was geweest.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 15:54:27 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154869059
@bork: bier, wifi... Gibt's auch riesen Schnitzel im Zug?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154869583
Nieuw topic, nieuwe kansen. VIRM _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:21:58 #5
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_154869739
Heeft fles zn verslag al niet af?
pi_154870275
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ja op FB
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 16:46:19 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154870435
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat voor verslag? Boekverslag over schippers vd Kameleon?
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:50:08 #8
200192 Darkwing_Duck
pi_154870546
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat voor verslag? Boekverslag over schippers vd Kameleon?
Nee, we hadden een Lift bezocht, gebouwd door AnsaldoBreda...
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:53:21 #9
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154870628
Dat hotel :') :')
doei
pi_154870920
Maar er staat weinig treinigs in hoor, dus hier hoeven we het daar verder niet over te hebben :)
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 20:08:12 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154876119
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, we hadden een Lift bezocht, gebouwd door AnsaldoBreda...
En jullie leven nog?

Hoorde vanmiddag wat op de radio over Chinese roltrappen... Ik vermoed dat ze een belang hebben in die fabrikant :P
pi_154876170
AnsaldoBreda bouwt niet toevallig ook kranen?
Bier.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 21:16:00 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154878269
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geen idee. Dit was een Liebherr LMT 1400, Liebherr is geen kinderachtig merk qua kranen ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 augustus 2015 @ 21:20:19 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154878423
Het lijkt erop dat wat basisregels niet goed toegepast zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_154878792
Laten we nou niet bijdehand gaan speculeren.
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:09:34 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154880085
quote:
8s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we nou niet bijdehand gaan speculeren.
Het was wel Alphen hè...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154880126
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het was wel Alphen hè...
ja en PSM moet zwijgen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 augustus 2015 @ 22:33:53 #18
Maffe Fries
pi_154880851
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja en PSM moet zwijgen
En jij drinkt geen bier meer
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:03:58 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154881880
Allebei even onwaarschijnlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154882833
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.

http://voorbeterov.nl/
pi_154882951
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.

Ga jij nou over de ruggen van deze mensen lopen white knighten? Wat ongelofelijk walgelijk....
Bier.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:49:18 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154883645
quote:

[..]

Wat een dom verhaal :') Als ze het gewoon goed stempelen mag er niets gebeuren. Zo als ik het analyseerde hier leek alsof er een ketting/verbinding tussen beide pontons brak. Ook waren beide kranen niet even zwaar en bewogen ze niet even snel.

Beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden, hoeveel kranen draaien er wel niet elke dag vlak bij huizen...
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:53:30 #23
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154883790
Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
doei
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:57:28 #24
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_154883916
Pff als we zo gaan kijken is er altijd wel iets mis met de verhalen van Driek.

Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.

Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
pi_154884031
Het raakt gewoon kant noch wal. Het veiligheidsregime op en rond het spoort betwisten is tot daar aan toe en wellicht ook wel terecht, maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:06:02 #26
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154884156
Dát vind ik ook, bovendien, weet hij ook welke veiligheidsmaatregelen er zijn genomen tijdens deze werkzaamheden in Alphen? Ik denk het niet dus die vergelijking is lastig tot niet te maken. Dat het veiligheidscircus bij het spoor soms overdreven is vind ik wél.
doei
pi_154884308
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:57 schreef Anno1982 het volgende:
Pff als we zo gaan kijken is er altijd wel iets mis met de verhalen van Driek.

Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.

Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
ProRail bepaalt samen met NS en de infrabedrijven de veiligheidsmaatregelen eah, niet de overheid.

En qua inhoud weten we allemaal dat er een punt is maar dit is 9/11 gebruiken om te zeggen dat je geen nagelknipper bij je mag hebben in het vliegtuig...
Bier.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:13:10 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154884318
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
Tjah, wie zegt dat ik dat niet overdreven vind?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:16:41 #29
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_154885644
quote:

[..]

Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.

Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
pi_154885752
Eens met je conclusie, niet met je redenering. Ik wacht het onderzoek af maar ik vermoed dat er een combinatie van verkeerde keuzes is gemaakt, waaronder dit gewicht tillen vanaf pontons die zo dichtbij stonden zonder computerbesturing. Maar zoals ik al zei; voor definitieve conclusies wacht ik gewoon het rapport af wat de onderzoeksraad voor de veiligheid en de arbeidsinspectie en waarschijnlijk nog vijftien andere instanties gaan produceren.

Maar verder: _O_
Bier.
pi_154885825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:01 schreef dcm360 het volgende:
maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.

Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.

En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
pi_154885877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?

quote:
Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.
Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.

quote:
En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
Nou jongen, wat zal jij lekker slapen.
Bier.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:55:53 #33
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154886062
Er zal echt wel een reden zijn waarom die kranen met dat brugdek per se op een schommelboot moesten staan, if you pardon the pun. Als ik een beetje de satellietfoto's bekijk zijn er plekken op de wal waar de kranen hadden kunnen staan maar misschien was het inhijsen van het brugdek vanaf die plekken niet mogelijk. Er zal echt wel over nagedacht zijn met de nodige veiligheidsmaatregelen, we weten allemaal dat veiligheid in Nederland bloedserieus genomen wordt. Dat dat bij het spoor soms overdreven is en meer overlast dan nodig met zich meebrengt vind ik een goed punt van je maar dat geheel ter zijde.

We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen. Een vergelijking die je imo sowieso niet echt kunt maken denk ik.
doei
pi_154886172
Natuurlijk is er een reden. Geld.
Bier.
pi_154888265
Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen?
Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
pi_154888446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:55 schreef Prins_Pils het volgende:

We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen.
De oorzaak doet er (in dit verband) niet zoveel toe. Mijn punt is, dat bij deze risicovolle operatie (vanaf wiebelende pontons hoog ophijsen van een groot en zwaar brugdeel) zelfs de panden binnen het bereik van de kranen, zelfs van het brugdeel, niet eens zijn ontruimd. Dat is meten met twee maten, want treinreizigers worden door de veiligheidsjihad de auto in gejaagd.
pi_154888514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.

quote:
[..]

Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.
IJdeltuit Arrien Kruyt van ROVER laat zich erop voorstaan dat hij ieder kwartaal op de koffie mag bij Wilma Mansveld. Nou, dan tel je mee, hoor. Erg chique. Ondertussen bereikt hij geen pest en wordt de reiziger gewoon aan de lopende band geschoffeerd. Dan kies ik liever voor de botte bijl.

quote:
[..]

Nou jongen, wat zal jij lekker slapen.
Als een roos. Echt. Heerlijk liggen pitten. ;)
pi_154888604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]
Ondertussen bereikt hij geen pest en wordt de reiziger gewoon aan de lopende band geschoffeerd. Dan kies ik liever voor de botte bijl.
Uit die eerste zin blijkt dat je met die botte bijl dus ook geen pest bereikt.
pi_154888797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Uit die eerste zin blijkt dat je met die botte bijl dus ook geen pest bereikt.
Maar het is wel een mooie tweesporen-aanpak. Kruyt deftig namens zijn club, ik hardhandig namens mijn club :)
pi_154888827
Tsja, persoonlijk zou ik correspondentie die de term "veiligheidsjihad" bevat meteen in het daarvoor bestemde ronde archief deponeren.
pi_154888904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.
En er zat gisteren een kraanmachinist bij Nieuwsuur die zei dat dit soort projecten vaker gebeuren , en hij vond het niet extreem risicovol. En oom Piet, die ooit een keer een kuub zand heeft verplaatst met de kraan in Speelstad Oranje, weet al wat de oorzaak is. En zo zijn er nog 17.000.000 mensen die er wat van vinden, maar misschien moeten we even wachten tot er is onderzocht wat er precies is gebeurd. Laat staan een vergelijking maken met het spoor.
  Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:06:25 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154889350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:04 schreef bjanaan het volgende:
Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen?
Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_154889360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Tsja, persoonlijk zou ik correspondentie die de term "veiligheidsjihad" bevat meteen in het daarvoor bestemde ronde archief deponeren.
Het moge duidelijk zijn dat we die term in brievenschrijverij niet gebruiken. Wat dacht je zelf?
pi_154889465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

en wanneer is het bij werkzaamheden aan het spoor voor het laatst op deze schaal gruwelijk misgegaan?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:17:45 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154889545
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:13 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en wanneer is het bij werkzaamheden aan het spoor voor het laatst op deze schaal gruwelijk misgegaan?
In Breda of Tilburg stortte toch kortgeleden een constructie in?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:24:30 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154889638
Dat was het oude postperron van Tilburg inderdaad :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_154889659
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Breda of Tilburg stortte toch kortgeleden een constructie in?
dat is in de verste verte niet dezelfde schaal :P
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:43:03 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154889938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:16 schreef LtnGeorge het volgende:

[..]

Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.

Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
Erg sneu dat je naar een pvv tweet gaat verwijzen om de aandacht af te lijden. Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_154893160
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:43 schreef Fiorano het volgende:
Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Precies. Maar dat is niet alleen die user die jij quoot, dat is Driek, dat is het AD, dat is zo'n beetje elke kenner die ze aan het woord laten op welk medium dan ook. Iedereen weet allemaal hoe kut het allemaal wel was en hoe het wel gemoeten had.

Terwijl dat ding nog geen 24 uur om ligt. Dat kan natuurlijk niet.

Zullen we het hier weer over treinen gaan hebben anders?
pi_154893211
Iemand ervaringen met Oekraïense nachttreinen? Ik wil Krakau - Lviv - Kiev - Odessa gaan doen, maar ik vraag me af wat de staat is van die dingen :P

En heeft iemand ooit al eens rechtstreeks van Iasi naar Brasov gereisd in Roemenië?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 13:15:54 ]
pi_154893344
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef J.B. het volgende:
Iemand ervaringen met Oekraïense nachttreinen? Ik wil Krakau - Lviv
Dat is een veel te kort stuk voor een nachttrein. Bovendien kom je niet aan slapen toe want je wordt er 4 keer uit getimmerd: Bagagecontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Oekraïne in, kilometertje rijden, bagagecontrole Oekraïne in. Serious dying.

Rijtuigen zijn op zich gewoon goed.
pi_154893442
Maken ze in die treinen ook de wagons nog schoon met zo'n echte takkenbezem?
Bier.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:25:49 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154893474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het maar schoon is
pi_154893552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lijkt me niet. Vergeet niet dat internationale nachttreinen zo'n beetje de beste treinen zijn die er in die regio te vinden zijn :) Lokale boemeltjes willen nog weleens uit elkaar ransknetteren. Al zijn er ook hele stukken waar tegenwoordig moderne shit (Siemens Desiro) rijdt, zoals bijvoorbeeld tussen Cluj-Napoca en Petrosani.
pi_154893633
De laatste keer dat ik in de CNL zat met koerswagens naar Rusland en Wit-Rusland (met jou trouwens Fles, mei 2013), maakten ze in Emmerich de wagonoverloop schoon met die dingen.
Bier.
pi_154895062
Oh dat zou goed kunnen :) Was lekker pauper toen, maar ja wel gratiesch :P
pi_154897145
Ik drink vanaf vandaag officieel al een jaar gratis koffie op een verlopen coupen _O_
pi_154897306
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:48 schreef Yreal het volgende:
Ik drink vanaf vandaag officieel al een jaar gratis koffie op een verlopen coupen _O_
_O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154899403
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

_O-
heb er vandaag maar eens eentje gelamineerd...
pi_154899451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
Is van een studenten ov naar een traject geworden. Reis er nu elke dag naar mijn werk mee. Heb hem destijds omgezet bij de kaartautomaat op het station.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:58:51 #61
146033 ReisT
pi_154900699
Moet je een maandkaart niet elke maand opnieuw kopen? Daar heeft DrFlash het tenminste vaak over dat het steeds zo'n gedoe is.
pi_154900867
Godver, gaat mijn trein stuk. Sta ik op Amsterdam Bijlmer blijft de deur dicht. Grrrr...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:25:13 #63
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154912788
Ontslagen topman Huges eist 180.000 euro van NS
Oud-topman van de NS, Timo Huges, wil geld zien van zijn voormalige werkgever. 180.000 euro aan salaris over de opzegtermijn en niet opgenomen vakantiedagen, eist Huges van de NS.

Advocaat van Huges, Mark Keuss heeft bevestigd dat er een kort geding tegen de spoorvervoerder is aangespannen.

Clique link voor een beetje meer.
doei
pi_154913279
quote:
Oud-NS-topman Timo Huges eist in kort
geding van de spoorwegen 1,8 ton euro.
Hij vindt dat hij nog recht heeft op
vakantiegeld en ruim drie maanden
salaris.

De NS zegde in juni het vertrouwen in
Huges op vanwege onregelmatigheden bij
de aanbesteding van het ov in Limburg
en zijn verklaringen daarover.In de
periode daarna zijn er fouten gemaakt
in de ontslagprocedure.

Huges zegt dat zijn dienstverband bij
de NS pas op 10 juli officieel is
beëindigd en dat hij op grond van zijn
arbeidscontract nog recht heeft op
geld.
Zakkenvuller Zakkenwasser door de bocht.
pi_154913313
180k voor 3 maanden niks doen. Op naar de volgende :')
pi_154914893
Mag hopen dat de concessieverlener na 20 jaar wanbeleid het eindelijk eens genoeg vindt en NS weer gewoon een staatsbedrijf wordt. Want dit slaat nergens op. Van het ene zakkenvullende wanbeleid in het andere. En de reiziger kan barsten. Kappen met die onzin.
pi_154915000
Ik heb ook liever een blanco cheque voor het bedrijf zelf en werkende infra dan dit gezeik. Iedere keer weer iets anders en het is allemaal terug te leiden op bezuinigingen of zelfverrijking. Walgelijke kankerVVD'ers.
Bier.
pi_154915053
Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?

quote:
Uit meldingen van enkele reizigers bij Rover blijkt nu dat NS al langer van het probleem af moest weten. “Voordat de poortjes op slot gaan zal er een oplossing gevonden moeten zijn voor dit probleem. U moet namelijk in staat zijn om van het ene naar het andere spoor te lopen zonder te hoeven uit- en inchecken. Ik ben het met u eens dat het onfatsoenlijk zou zijn, wanneer er een toeslag komt op overstappen binnen een reis met NS”, schreef de Operationeel Manager Klantenservice van NS in april 2014 (!) aan een reiziger na een klacht over de situatie op Hilversum. Daarna lijkt NS echter niets gedaan te hebben om het probleem op te lossen.
bron
pi_154915073
Het lijkt ook wel alsof niemand zich realiseert dat 2% meer auto's op de weg tijdens de spits een verdubbeling van het aantal file's betekent. Nou ben ik niet universitair geschoold maar ik heb wel rekenen gehad en ik denk dat die idioten in Den Haag liever ook niet 30 keer vaker in de file staan. Maar nee, geld voor de olieblikken, en de reiziger kan de kanker, de tering en AIDS krijgen.
Bier.
pi_154915127
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende:
Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?

[..]

Ach ze weten bij NS niet eens wat je precies wel en niet mag en kan bij een TrajectVrij Amersfoort-Amstel dus dat verbaast me niets. Het is allemaal veel te ingewikkeld geworden, er zijn honderden managers die door het HBO uitgespuugd zijn en op deze manier minder zouden kosten dan ze via het UWV 1300,- per maand te geven. Denk ik.
Bier.
pi_154920820
Helemaal eens met voorgaande tirades ^O^ Op 1 woord na:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is allemaal veel te ingewikkeld geworden,
gemaakt ;)
pi_154921100
Lekker duidelijk weer. In utrecht wordt de ic naar Den Haag van de ic naar Rotterdam afgekoppeld. Nu hoort de eerst genoemde op perron 8a te stoppen en het deel naar rotterdam op 8b. Alleen stopte de laatste wagen naar rotterdam precies naast de trap en de dris waar den haag op staat. Gevolg: veel mensen zitten in de verkeerde trein. Dan werdt er omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam ging. Afin, halve coupé staat op. Maar de treinen waren nog niet ontkoppelt en de hc van het andere treinstel riep vrolijk om dat dat de trein naar Den Haag was, alleen dat was ook te horen in ons treinstel.
Het was nog onduidelijker dan de manier waar ik het nu uitleg :')
Bedankt DOEI!
pi_154921141
Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".

Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert :P
pi_154921193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef Viezze het volgende:
Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".

Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert :P
Voorts is er niemand die weet uit hoeveel treinstellen welke trein bestaat, totdat hij aan het perron verschijnt.
pi_154921413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voorts is er niemand die weet uit hoeveel treinstellen welke trein bestaat, totdat hij aan het perron verschijnt.
de "rijden de treinen" app :)
Bedankt DOEI!
pi_154921486
Zit nu toch ook in de NS-app? In mijn Android versie tenminste wel 8-)
pi_154921602
iOS helaas nog niet
pi_154922145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

op muiderpoort hangen nu ook Borden dat overstappen Naar de andere Kant tijdens de spits je geld kost. :D
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:27:17 #79
146033 ReisT
pi_154922261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:53 schreef J.B. het volgende:
Zit nu toch ook in de NS-app? In mijn Android versie tenminste wel 8-)
Dat zou moeten maar NS-app toont de samenstellingen van treinserie 800 (Alkmaar-Maastricht) bijvoorbeeld niet. rijdendetreinen is wel volledig.
pi_154922731
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

op muiderpoort hangen nu ook Borden dat overstappen Naar de andere Kant tijdens de spits je geld kost. :D
Misschien een hele zieke gedachte van mij hoor, maar waarom lossen ze niet gewoon het probleem op? :?
pi_154922800
quote:
13s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien een hele zieke gedachte van mij hoor, maar waarom lossen ze niet gewoon het probleem op? :?
Dat is werk en daar worden ze moe van. Bovendien levert deze bugfeature ze een aardig zakcentje op en dat kunnen ze goed gebruiken nu Timo zijn hand ophoudt.
Die posters hangen er ook alleen maar omdat Rover anders zijn eigen posters op zou hangen.
pi_154922847
Pure diefstal is het wel he, en dat mag niet in dit land. Ook NS niet.
pi_154922873
quote:
13s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Pure diefstal is het wel he, en dat mag niet in dit land. Ook NS niet.
Daar denkt de NS anders over en de politiek is te laks om toezicht te houden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 11:51:15 #84
Maffe Fries
pi_154922905
Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden _O-

Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
pi_154922930
De onkunde spat er weer vanaf.
pi_154922945
Wat een amateurisme.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 11:56:09 #87
Maffe Fries
pi_154923012
Heb je de vlag al uit, Fles?

150 jaar spoorwegen in Deventer
http://www.destentor.nl/r(...)n-deventer-1.5131458
pi_154923074
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je de vlag al uit, Fles?

150 jaar spoorwegen in Deventer
http://www.destentor.nl/r(...)n-deventer-1.5131458
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 11:59:56 #89
Maffe Fries
pi_154923088
De NS zou Qbuzz van de hand willen doen aan de SNCF in ruil voor aandelen in Thalys, aldus de Televaag

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Qbuzz_lozen__.html
pi_154923099
Maar goed, ik begrijp dat NS het al druk genoeg heeft met het beseffen van de omvang van zijn eigen onkunde. Dan kun je dit er absoluut niet bij hebben natuurlijk. Schijtbedrijf.
pi_154923150
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip ^O^
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
Bier.
pi_154923240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
En hoe levert dat een springkussen op? }:|
pi_154923269
quote:
5s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En hoe levert dat een springkussen op? }:|
De politie komt je vanzelf bespringen!
Bier.
pi_154923296
Die staken toch joh honneponnetje :*
pi_154923305
brb even die Stentor halen.
pi_154923317
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Die staken toch joh honneponnetje :*
Maandag en dinsdag pas weer!
Bier.
pi_154923647
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
brb even die Stentor halen.
Fuck off, overal uitverkocht :(
pi_154923699
quote:
13s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zal hem van de koffietafel pakken voor je volgende week maandag.
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:27:39 #99
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154923803
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wil een ballon :'(
doei
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 12:28:30 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154923823
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden _O-

Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
waar komen die te staan dan? Spoor 3?

Je zou toch zeggen, laat de IC mooi op 4 blijven en fiets die sprinter (rijdt maar 1x uur toch?) ergens tussendoor.

Ligt er geen wissel tussen spoor 2 en 3? Of tussen 1 en 2 aan de Arnhem kant?
pi_154923867
quote:
13s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier in Apeldoorn zag ik er nog genoeg net :7
pi_154923884
quote:
9s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:27 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik wil een ballon :'(
Van mr_klaasje kun je wel een sticker krijgen denk ik :)
pi_154923895
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hier in Apeldoorn zag ik er nog genoeg net :7
_O_ Apeldoorn _O_

Zo goed? :P
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:32:15 #104
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154923904
Apeldoorn :') :{w
doei
pi_154923919
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_ Apeldoorn _O_

Zo goed? :P
Mwah, beetje overdreven om een stad te bejubelen puur omdat er toevallig wat winkels een krantje op voorraad hebben.

Mijn ouders overwegen trouwens om naar Twello te verhuizen. Wat een gezelligheid.
pi_154923934
In Apeldoorn hebben ze een andere Stentor toch?
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:34:10 #107
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154923953
Jep.
doei
pi_154924053
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:32 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mwah, beetje overdreven om een stad te bejubelen puur omdat er toevallig wat winkels een krantje op voorraad hebben.

Mijn ouders overwegen trouwens om naar Twello te verhuizen. Wat een gezelligheid.
dan hoop ik toch dat je op kamers gaat?
pi_154924072
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan hoop ik toch dat je op kamers gaat?
Ze wachten nog een jaar, dus ik heb nog een jaar om op te krassen :D
pi_154924311
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:32 schreef Blistering het volgende:

Leuk dorpske hoor. Kom er geregeld :)
pi_154924328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk dorpske hoor. Kom er geregeld :)
Dacht dat jij daar woonde :@

* Blistering mompelt iets met de Xavi van Twello
pi_154924342
Nee tuurlijk niet man. En dat dacht je niet ook.
pi_154924353
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dacht dat jij daar woonde :@

* Blistering mompelt iets met de Xavi van Twello
Dat had niet met wonen te maken.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:28:43 #114
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_154926920
Eerst 19 minuten geleden;
quote:
NS online ‏@NS_online
Hoofddorp-Leiden: vertraging en uitval van treinen door een defecte spoorbrug.
En nu:
quote:
NS online ‏@NS_online
Hoofddorp-Leiden: helaas kan er over de defecte spoorbrug helemaal niet meer gereden worden.
Spoorbrug dacht bekijk het ook lekker?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_154927186
Het is daar toch nog anderhalve week vakantie, die brug denkt krijg de kanker.
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:45:48 #116
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_154927369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is warm en tijd voor een siësta. :P
pi_154928607
quote:
Het is daar toch nog anderhalve week vakantie, die brug denkt Doe mij ook zo'n nieuw brugdek!
FTFY
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:41:56 #118
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154928825
Even een vraagje aan de treinenkenners hier.
Het weekend-vrij abonnement van NS kost 30 Euro.
Betaal je per maand alleen die 30 euro of komen daar nog reiskosten bovenop? (Reiskosten die binnen het weekend vallen heb ik het over )
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154928849
Nee binnen het WEEKEND reis je VRIJ met het WEEKEND VRIJ.

Denk dat zelfs de NS dat nog wel snapt, maar je weet het nooit ;)
pi_154928869
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

Tot je verschillende reisproducten gaat combineren op je kaart, dan bepaalt een ingenieus roulettesysteem welk product zal worden aangesproken.
pi_154928896
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef zeefje het volgende:
Even een vraagje aan de treinenkenners hier.
Het weekend-vrij abonnement van NS kost 30 Euro.
Betaal je per maand alleen die 30 euro of komen daar nog reiskosten bovenop? (Reiskosten die binnen het weekend vallen heb ik het over )
Ik heb WeekendVrij en ik heb nog nooit bijbetaald nee. Nou jah, ik lieg, ik reis vaak 1e klas maar dat kost dan een tientje voor een hele dag oid.
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:44:47 #122
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154928911
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja weet ik veel. Ik heb geen zin in aangename financiële verrassingen. Daarom check check dubbel check.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154928966
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef zeefje het volgende:
Ik heb geen zin in aangename financiële verrassingen.
Oh ik wel hoor ^O^
pi_154929049
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ik wel hoor ^O^
Ik vrees dat aangename financiële verrassingen vanuit de NS zijn voorbehouden voor de Timo Hugessen van deze wereld.
pi_154929099
Dat zien we dan wel weer. Maar aangename verrassingen zijn aangenaam. Doe je niks aan :P
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:53:53 #126
146033 ReisT
pi_154929174
Dat mijn WeekendVrij al twee keer is verlengd tegen actietarief vind ik anders best aangenaam.
pi_154929316
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ja weet ik veel. Ik heb geen zin in aangename financiële verrassingen. Daarom check check dubbel check.
Een aangename financiële verrassing is als je vrijdag na 18.30 uur reist, dan betaal je namelijk ook niks
pi_154929366
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:59 schreef Viezze het volgende:

[..]

Een aangename financiële verrassing is als je vrijdag na 18.30 uur reist, dan betaal je namelijk ook niks
Dat is toch geen verrassing? Dat volgt rechtstreeks uit de productvoorwaarden.
pi_154929403
Ja net als alle andere voorwaarden, maar aangezien mevrouw hier toch nog kwam informeren of dit echt zo was benoem ik dit ook nog maar even.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:11:27 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154929712
Nee, je betaalt niet bij.
pi_154929832
Als iemand nog een kortingscode wil voor een ns abonnement stuur maar een dm :P

Het gaat om:

- 20 Euro korting op dal voordeel of
- 4 Euro korting per maand op weekend vrij of
- 20 euro korting per maand op dal vrij

Code is eenmalig te gebruiken en geldig tot 31-12-2015
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:28:00 #132
146033 ReisT
pi_154930319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is toch geen verrassing? Dat volgt rechtstreeks uit de productvoorwaarden.
De enige verrassing is dat het weekend 5 minuutjes eerder begint.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 16:34:50 #133
Maffe Fries
pi_154930543
ik dacht dat het niet meer voorkwam, maar vanmiddag heeft er een ledig materieeltrein gereden van 18 bakken VIRM. De achterste zal ongetwijfeld gesleept zijn geweest

http://somda.nl/forum/16980/p548094/Opvallende+dingen+5+augustus/
pi_154930591
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
ik dacht dat het niet meer voorkwam, maar vanmiddag heeft er een ledig materieeltrein gereden van 18 bakken VIRM. De achterste zal ongetwijfeld gesleept zijn geweest

http://somda.nl/forum/16980/p548094/Opvallende+dingen+5+augustus/
Tering ik krijg echt aids aan mijn ogen als ik dat forum lees :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 16:41:25 #135
Maffe Fries
pi_154930736
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:36 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tering ik krijg echt aids aan mijn ogen als ik dat forum lees :+
Daarom niet te vaak komen en als je er bent gewoon filteren wat je wilt weten en de rest? Niet naar kijken :P
pi_154931215
quote:
De modeltreinbouwer Fleischmann heeft
faillissement aangevraagd,maar hoopt
volgens Duitse media op een doorstart.
De Duitse fabrikant kan de pensioenen
van zijn voormalige medewerkers niet
meer betalen.

Een pensioenverzekeraar zou bereid zijn
die lasten over te nemen.Fleischmann
zegt dat ontslagen niet aan de orde
zijn en dat het bedrijf kan blijven
leveren,dat er reserve-onderdelen op
voorraad zijn en dat er hard wordt
gewerkt aan een nieuwe catalogus.

Fleischmann kwam zeven jaar geleden ook
in de problemen en werd toen door een
Duits-Oostenrijks bedrijf overgenomen.
Dat zal voor elk bedrijf daar wel een probleem worden, hoe langer je bestaat en hoe ouder mensen worden :?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:31:16 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154935311
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Walgelijke kankerVVD'ers.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar nee, geld voor de olieblikken, en de reiziger kan de kanker, de tering en AIDS krijgen.
Niet echt een oeuvre om trots op te zijn. Zou het een kankertje minder kunnen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:34:10 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154935395
Zo zie je 'm nooit, en zo komt hij 2x op een dag langs: RAIL Magazine-Traxx 186.110.

Tevens hoi, dit topic was uit mijn MyAT gevallen :@
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:36:01 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154935444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:34 schreef James1988 het volgende:
Zo zie je 'm nooit, en zo komt hij 2x op een dag langs: RAIL Magazine-Traxx 186.110.

Tevens hoi, dit topic was uit mijn MyAT gevallen :@
Ik zie waarom.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154936272
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niet echt een oeuvre om trots op te zijn. Zou het een kankertje minder kunnen?
Sorry, teveel Tiny & Lau gekeken normaal pak ik herpes of griep of scheurbuik.
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:37:06 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154937197
De medewerkers van London Underground hebben het werk neergelegd sinds 18:30 (BST), morgen rijdt er de hele dag geen metro.

Reden voor de staking is de introductie van de 'Night Tube', de vakbonden vinden dat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de work-life balance van het uitvoerend personeel.
pi_154937208
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:37 schreef James1988 het volgende:
De medewerkers van London Underground hebben het werk neergelegd sinds 18:30 (GMT), morgen rijdt er de hele dag geen metro.

Reden voor de staking is de introductie van de 'Night Tube', de vakbonden vinden dat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de work-life balance van het uitvoerend personeel.
Gaat iemand ze even vertellen dat 1851 afgelopen is? :?
pi_154937224
Ik denk dat ze het werk hebben neergelegd sinds 18:30 GMT+1.
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:41:25 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154937334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaat iemand ze even vertellen dat 1851 afgelopen is? :?
Want?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat ze het werk hebben neergelegd sinds 18:30 GMT+1.
Euh, ja. Even vergeten dat GMT niet mee verandert met de zomer-/wintertijd. Ik had beter BST kunnen schrijven.
pi_154937450
Grapjekusjehoor ik weet wat je bedoelt en ik zie dat ik zelf ook een fout maakte want het moet dan natuurlijk GMT 17:30+1 zijn herpaderp. Betweterbui.
Bier.
pi_154937555
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:41 schreef James1988 het volgende:
Want?
24 uurseconomie ditdatalles
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:50:30 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154937617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

24 uurseconomie ditdatalles
Ze staken ook niet tegen de Night Tube, maar tegen de manier waarop TfL die doordrukt.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:23:25 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154938877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sorry, teveel Tiny & Lau gekeken normaal pak ik herpes of griep of scheurbuik.
Bij VVD'ers alles tegelijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154939046
WAAROM STA JE DAN DAAR??!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:31:41 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154939147
Wat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154939178
Bier.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:33:26 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_154939226
quote:
Oh. Dat. Inteelt doet pijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_154939409
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh. Dat. Inteelt doet pijn.
Je moet maar zo denken, zonder zulke mensen kon jij niet exceleren :)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:29:03 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154944450
O+
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:50:32 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154944666
Tijdens de zomervakantie in het Zillertal werd er na afloop van een bezoek aan de Krimmler Wasserfälle ook even de Pinzgauer Lokalbahn opgezocht. Deze lijn loopt van Zell am See via Mittersill naar Krimml.

Bij Heilbad Burgwies komt trein 3320 voorbij op weg naar Krimml. De trein bestaat uit loc Vs 82, fietsenwagen Hs 702, tussenrijtuig VBs 202 en stuurstandrijtuig VSs 102.
PM mij!
pi_154944702
Paar weekjes nog, en ik presenteer jullie een trein die aan de ene kant te suf voor woorden, en aan de andere kant simpelweg onnavolgbaar is O+
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:08:18 #158
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154945103
Naambordjes zul je er niet vinden :D
doei
pi_154945196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:08 schreef Prins_Pils het volgende:
Naambordjes zul je er niet vinden :D
Neuh, maar dat maakt ook niet uit. Ik zal wel wat foto's maken waarvan men denkt "ga ze DAAR maar halen" :)

En dat is wat mij betreft voorshands ook wel genoeg :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:23:05 #160
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154945442
Daar twijfel ik niet aan :) Ik benijd je niet op je trip naar Koud En Troosteloos maar übervet is het wel :)
doei
pi_154945497
En die vriendin van me heeft ook al besloten dat ze nog een keer wil. En ja, ik ook wel :) Dus jah wie weet :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:35:54 #162
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154945684
Wat wil ze en met wie of is het niet wat ik denk?
doei
pi_154945708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:35 schreef Prins_Pils het volgende:
Wat wil ze en met wie of is het niet wat ik denk?
Lang verhaal, ik PB je wel :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:37:25 #164
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154945721
Nee ik weet het al hoor :P Garpje :P
doei
  donderdag 6 augustus 2015 @ 13:44:51 #165
146033 ReisT
pi_154954483

Vertrek Timo Huges bij NS in overleg afgewikkeld

Publicatiedatum: 6 augustus 2015

NS en de heer Timo Huges hebben in goed overleg overeenstemming bereikt over de afwikkeling van het dienstverband van de heer Huges. Met de definitieve beëindiging van de arbeidsrelatie tussen NS en de heer Huges door middel van deze schikking wordt de discussie erover gesloten. Onvolkomenheden in het ontslagproces hebben tot die discussie aanleiding gegeven en de juridische positie van NS verzwakt.

De heer Huges is rechtsgeldig ontslagen per 10 juli 2015, ontvangt zijn salaris over de maand juli plus een bedrag dat gelijk is aan zijn salaris gedurende de opzegtermijn van zes maanden, hij ziet af van de ontslagvergoeding ter hoogte van een jaarsalaris, waarop hij volgens zijn arbeidsovereenkomst aanspraak zou kunnen maken, en hij betaalt zijn variabele beloning over 2014 vrijwillig terug. Per saldo betekent dit dat NS aan de heer Huges een bedrag van circa 175.000 euro bruto zal betalen.

Truze Lodder, voorzitter van de RvC: "Met deze oplossing worden langdurige en kostbare juridische procedures over de afwikkeling van de arbeidsovereenkomst met Huges voorkomen en kunnen partijen zich richten op de toekomst. NS concentreert zich op zijn kerntaken, verandert in zijn organisatie wat veranderen moet en werkt aan het herwinnen van vertrouwen. "
pi_154963607
Wie noemt zijn kind nu Truze Lodder?
pi_154964390
alles is gewoon even droevig aan hel die schijt NS.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:11:01 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_154965557
Vanwege problemen met de homologatie van de Traxx'en in België op de HSL, en de door Infrabel/België verplichte ETCS-versie V2.3.0d zal dit voorlopig nog niet gaan gebeuren, aldus betrouwbare Belgische bronnen. Zelfs testritten zijn de komende maanden niet op het Belgische HSL4-deel te verwachten.

Verder wordt er nog massaal geschoven met Traxxen: Omdat de ICRm-stuurstanden in de Benelux de komende jaren niet functioneel worden met een Traxx, zal men in het Traxx-park gaan schuiven. De 2802 en 2803 (AlphaTrains) en 2844 (Macquarie European Rail) retour leasemaatschappij. Alle andere Traxx'en van AlphaTrains zoals ze nu bij NMBS rijden, gaan volledig terug naar het goederenvervoer. NMBS zou nog 18 locs bij Railpool gaan bijhuren, omdat de NS niet voldoende (?) locomotieven voor de Benelux-dienst wil leveren, omdat zij al voor de rijtuigen zorgen, en er de afspraak is "NS levert rijtuigen, NMBS locomotieven"
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:13:33 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154965649
Dan vraag ik me af of project "Beneluxplus vanaf december 2016 via de HSL" wel gehaald gaat worden. Het is verdorie al augustus 2015. :')

Het zou overigens niet alleen gaan over homologatie, de boel zou echt nog niet goed werken.
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2015 @ 21:17:50 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154965764

Vanavond stond ik even rustig mijn tijd in Oldenzaal af te wachten toen ik ineens deze 189'er aan zag komen. Het is de 189 212 van ERS met een trein uit Poznan, beladen met trailers. De loc heeft aan de ene kant de Nederlandse vlag en aan de andere kant de Poolse.

Gemaakt met de telefoon dus geen topkwaliteit, heb nou eenmaal geen dSLR bij mij op de bus..
PM mij!
pi_154965839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:17 schreef dennistd het volgende:
Gemaakt met de telefoon dus geen topkwaliteit, heb nou eenmaal geen dSLR bij mij op de bus..
En toch zie ik daar weinig van :D Mooi plaatje zo :)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:21:35 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_154965890
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:13 schreef James1988 het volgende:
Dan vraag ik me af of project "Beneluxplus vanaf december 2016 via de HSL" wel gehaald gaat worden. Het is verdorie al augustus 2015. :')

Het zou overigens niet alleen gaan over homologatie, de boel zou echt nog niet goed werken.
Klopt, Bombardier heeft problemen met die ETCS-versie, waardoor er nog niks qua homologatie gestart is.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:22:25 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154965913
Het B-merk, zo blijkt maar weer. ;)

Dan vraag ik me wel af wat er nou niet werkt...
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2015 @ 21:36:37 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154966312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:20 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

En toch zie ik daar weinig van :D Mooi plaatje zo :)
Hij reed gelukkig heel erg langzaam, aangezien Syntus nog niet weg was liep ie voor de rooie :P
PM mij!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 23:01:14 #175
146033 ReisT
pi_154969189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:11 schreef greavy het volgende: Omdat de ICRm-stuurstanden in de Benelux de komende jaren niet functioneel worden met een Traxx,
Worden ze dat later wel dan?!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 23:06:20 #176
146033 ReisT
pi_154969351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt, Bombardier heeft problemen met die ETCS-versie, waardoor er nog niks qua homologatie gestart is.
Fijn is dat toch, dat zogenaamde Europese systeem. Heerlijk, die uniformiteit. Alles makkelijk uitwisselbaar en zo. Nooit gedoe.

Handig ook zo'n internationale HSL met twee verschillende systemen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 augustus 2015 @ 23:34:29 #177
Maffe Fries
pi_154970247
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:01 schreef ReisT het volgende:

[..]

Worden ze dat later wel dan?!
Niet meer dan als in een gewoon rijtuig. Volledige ombouw is afgeschoten. In plaats daarvan komt er meer TRAXX
pi_154971387
Het lijkt mij zo prijzig om voor elke IC-direct twee locomotieven te huren/kopen. Zie ik iets over het hoofd? Vraag me af waarom het zo onmogelijk is om de stuurstandrijtuigen met de Traxxen te combineren
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:28:44 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154971650
Vandaag vertrekken er volgens planning twee treinen vanuit Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival. Gezien de vertreklocatie is het niet ondenkbaar dat deze treinen via Bad Bentheim de grens over zullen gaan.

De voorlopige vertrektijden zijn 13.04u en 19.04u uit Amersfoort, wat (bij rijden via Twente) neer komt op ongeveer 14.30u en 20.30u door Hengelo.
PM mij!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:29:44 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154971693
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Fijn is dat toch, dat zogenaamde Europese systeem. Heerlijk, die uniformiteit. Alles makkelijk uitwisselbaar en zo. Nooit gedoe.

Het probleem lijkt niet te zitten in de HSL, maar juist in het stuk tussen Antwerpen en Brussel. Daar ligt op een aantal plaatsen ook al ETCS wat dan weer niet lijkt te werken op de Traxx-locs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:18 schreef Bitlord het volgende:
Het lijkt mij zo prijzig om voor elke IC-direct twee locomotieven te huren/kopen. Zie ik iets over het hoofd? Vraag me af waarom het zo onmogelijk is om de stuurstandrijtuigen met de Traxxen te combineren
Kosten zijn maar een deel van het vraagstuk, er speelt meer mee:
1) Wat kost de ombouw?
2) Hoe betrouwbaar kan je die omgebouwde rijtuigen krijgen?
3) Wat doe je als ICNG instroomt?

BDs-rijtuigen ombouwen om met Traxx-locomotieven te praten is allesbehalve goedkoop, terwijl je er in de meeste rijtuigen maar 5 jaar iets aan hebt (dan komt ICNG al). Een kleine vloot blijft tot 2025 rijden in de Benelux, maar dat is weer onhandig met onderhoud.

Een Traxx-locomotief kost nu wellicht meer dan een BDs ombouwen, maar over 5 jaar is die Traxx nog zo goed als nieuw en kan hij worden verhuurd/verkocht aan een goederenboer of leasemaatschappij.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 07:14:39 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154975477
Boem is ho, ook in Hurdegaryp. Vannacht is een halve overweginstallatie uit de grond gereden door een auto. Vandaar geen treinverkeer aldaar. Kan nog wel even gaan duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:36:33 #182
45532 ziggyziggyziggy
pi_154976021
En tussen Groningen en Hoogkerk loopt een paard los, dat steeds voor de naderende trein uit rent.

Het is weer zo'n dag en ik ben aan het werk. :)
pi_154976768
En het is niet eens maandagmorgen :P
Ik zit deze ochtend voor de verandering weer op intercity Direct, dus als iemand van plan was om die te nemen: je kan je plannen nog aanpassen :+
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:33:03 #184
146033 ReisT
pi_154976846
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kosten zijn maar een deel van het vraagstuk, er speelt meer mee:
1) Wat kost de ombouw?
2) Hoe betrouwbaar kan je die omgebouwde rijtuigen krijgen?
3) Wat doe je als ICNG instroomt?

BDs-rijtuigen ombouwen om met Traxx-locomotieven te praten is allesbehalve goedkoop, terwijl je er in de meeste rijtuigen maar 5 jaar iets aan hebt (dan komt ICNG al). Een kleine vloot blijft tot 2025 rijden in de Benelux, maar dat is weer onhandig met onderhoud.

Een Traxx-locomotief kost nu wellicht meer dan een BDs ombouwen, maar over 5 jaar is die Traxx nog zo goed als nieuw en kan hij worden verhuurd/verkocht aan een goederenboer of leasemaatschappij.
Ik mis nog een belangrijke factor: tijd. Het ombouwen, testen en betrouwbaar krijgen van die stuurstand kan te lang gaan duren. En nog meer vertraging, dat kanNS nu echt niet gebruiken. Traxx is snel leverbaar en je weet wat je er aan hebt.
pi_154976890
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

ERTMS is ook geen systeem, maar een voorschrift waar iedere fabrikant mee aan de slag kan. Volgens mij komt eind dit jaar een nieuwe versie van het voorschrift die interpretatieverschillen moet verminderen etc.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:04:59 #186
146033 ReisT
pi_154977380
Als het geen systeem is waarom heet het dan European Rail Traffic Management System? :?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:05:32 #187
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_154977392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:58 schreef Bitlord het volgende:
Wie noemt zijn kind nu Truze Lodder?
K. Lodder had ook nog gekund.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_154977640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:04 schreef ReisT het volgende:
Als het geen systeem is waarom heet het dan European Rail Traffic Management System? :?
Geen idee eigenlijk

http://www.era.europa.eu/(...)pecifications-2.aspx
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:26:48 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_154977732
Arriva_NL twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:44:41 Apeldoorn - Klarenbeek: i.v.m. een aanrijding met NS bij Apeldoorn is er geen treinverkeer mogelijk. Er worden bussen ingezet. reageer retweet
Heeft Arriva een aanrijding met NS gehad, of zouden ze toch iets anders bedoelen?
PM mij!
pi_154977792
Aanrijding met persoon op station Apeldoorn. Alle wachtenden schijnen het gezien te hebben.
Geen aanrijding NS met Arriva dus.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:17:39 #191
Maffe Fries
pi_154978860
Las dat het aan het begin van het perron van Apeldoorn is gebeurd en het is daarom dat Arriva ook niet mag rijden
pi_154978862
Iemand die aan het uiteinde van spoor 1 voor de IC uit Deventer is gesprongen.

Hoe dom ben je dan? Die trein rijdt daar helemaal niet hard meer. }:|
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:18:48 #193
Maffe Fries
pi_154978888
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:17 schreef Blistering het volgende:
Iemand die aan het uiteinde van spoor 1 voor de IC uit Deventer is gesprongen.

Hoe dom ben je dan? Die trein rijdt daar helemaal niet hard meer. }:|
Nog hard genoeg om veel schade aan te kunnen richten ...
pi_154978899
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog hard genoeg om veel schade aan te kunnen richten ...
Blijkbaar, het maakt me furieus zulke berichten. }:|
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:31:47 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154980623
Je moet echt eens wat doen aan je standaard PI. Sowieso is dat een draak van een kutfunctie.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:46:44 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154982910
er rijdt hier net een 1700 met heeeeeeel veel en vrij oude rijtuigen naar het oosten. Sziget? :? Zeker 20 bakken.

Dit soort spul allemaal.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 07-08-2015 13:53:04 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:54:18 #197
Maffe Fries
pi_154983148
Ja, rijden twee van dat soort treinen vandaag. Om 19.04 uur vertrekt de tweede uit Amersfoort
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:54:40 #198
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154983163
Ik zag hem ook net langskomen, had het thuiskomen uit het werk perfect getimed :P Sziget-trein inderdaad en vanavond gaat er nog eentje.
Bonte verzameling wel, oranje loc, blauwe, groene, rode, beige-rode, ÖBB en DB-rijtuigen.. Vanavond maar eens een goed fotostekje opzoeken :)
doei
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:57:42 #199
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154983256
Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden?
doei
pi_154983384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:57 schreef Prins_Pils het volgende:
Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden?
Het is groot en divers, in het buitenland (dus vakantiegevoel) en in het relatief goedkope oostblok.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:02:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154983414
quote:
er is een festival met gratis bier en onbeperkt seks.
pi_154984191
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is groot en divers, in het buitenland (dus vakantiegevoel) en in het relatief goedkope oostblok.
Zo goedkoop als het een jaar of vijf/zes geleden was is het echt niet meer. Exit in Siofok daarentegen nog wel.
pi_154984221
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er is een festival met gratis bier en onbeperkt seks.
Dus waarom zitten wij nog niet in die trein? :D
pi_154986002
quote:
Je bedoelt dat heel Nederland gaat.
Bier.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:08:35 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154987295
In het DvhN staat sinds gisteren een rubriek over de spoorverbinding tussen Emmen en Groningen. In vijf delen gaan ze langs de restanten. Mochten er liefhebbers voor zijn wil de ik PDF's wel downloaden en hier plaatsen?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:57:51 #206
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_154988842
quote:
Bij station Amsterdam Centraal hebben we op dit moment problemen met een aantal seinen en wissels.

Monteurs gaan vanavond het spoor in om dit te verhelpen.Tussen 20.45 en 23.00 uur rijden er minder IC's tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, geen IC's tussen Amsterdam C en Amersfoort en minder Sprinters tussen Amsterdam C en Muiderpoort.

Als de werkzaamheden op schema verlopen rijden na 23.00 uur alle treinen weer volgens plan.Plan uw reis voor vertrek. De reisplanner is bijgewerkt.

7 augustus 16:55
Wat voor problemen zouden dat zijn?
pi_154989356
Aansturing seinen en wissels
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:29:24 #208
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_154989418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:26 schreef b2py het volgende:
Aansturing seinen en wissels
Valt dan nog mee dat er geen serieuze uitval van treinen is op het moment of valt het ´risico´ wel mee?
pi_154989665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:29 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Valt dan nog mee dat er geen serieuze uitval van treinen is op het moment of valt het ´risico´ wel mee?
Ik snap nooit zo goed waarom ze de treindienst zo plat moeten leggen als er geen aanpassingen te zien zijn.. Dan zou het imo ook prima in de nacht kunnen, tenzij ze daar weer anderen belangrijke werkzaamheden hebben die te kostbaar zijn om te verplaatsen oid.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:36:58 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154992300
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:06:55 #211
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154993196
De tweede irt van de Sziget-trein kwam net voorbij :) Sorry voor de telefoonkwaliteit, en ik kon ook nergens een plek verzinnen waar ik niet pal tegen de zon in zou staan. En er staan natuurlijk duizeljoen masten op een emplacement.

Allereerst staan die ketelwagens er al ongeveer sinds het stenen tijdperk. Iemand enig idee waarvoor want ik weet het niet. Links komt een ding voorbij.

En toen kwam de Sgizet-trein eraan, direct achter de 3600 naar Roosendaal dus hij reed erg langzaam.

Het matje van de eerste foto moest uiteraard nu net gaan photobomben }:|

Achter een zooitje Belgische rijtuigen kwamen ouwe dingen van Euro-express.com, volgens het opschrift althans. De trein was aardig gevuld en de jongeren maakten dankbaar gebruik van de arko.

En achteraan een slaaprijtuig van de ÖBB. Maar liefst zeventien rijtuigen in totaal!
doei
pi_154993405
Je kan gewoon over dat hek heenstappen, maakt niemand daar een probleem van.
Bier.
pi_154993476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:08 schreef derLudolf het volgende:
In het DvhN staat sinds gisteren een rubriek over de spoorverbinding tussen Emmen en Groningen. In vijf delen gaan ze langs de restanten. Mochten er liefhebbers voor zijn wil de ik PDF's wel downloaden en hier plaatsen?
Dat zou super zijn!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:20:48 #214
45532 ziggyziggyziggy
pi_154993608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je kan gewoon over dat hek heenstappen, maakt niemand daar een probleem van.
Tot een machinist het bij ons meldt, dan hebben wij er handenvol werk aan. Doe maar niet dus.

Dat ding op je eerste foto is trouwens een kettinghor geloof ik.
pi_154993789
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tot een machinist het bij ons meldt, dan hebben wij er handenvol werk aan. Doe maar niet dus.

Dat ding op je eerste foto is trouwens een kettinghor geloof ik.
Deventer Goederen melden ze nooit, daar loopt altijd volk.
Bier.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:32:08 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154993930
Vandaag heeft ORR, de toezichthouder op de Britse spoorwegen, bekendgemaakt dat Alliance Rail Holdings toestemming krijgt om in open access treinen te laten rijden tussen Londen en Blackpool via de West Coast Main Line. De oprichter van Alliance heeft al eerder een open access-vervoerder opgezet, Grand Central.

Onder de naam "Great North Western Railways" (GWNR) zal de Arrivadochter 6 retourritten per dag gaan uitvoeren in concurrentie met Virgin Trains en London Midland. Er zullen nieuwe Pendolino's worden besteld bij Alstom die gefinancierd worden door Alliance zelf.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:37:35 #217
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154994074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Deventer Goederen melden ze nooit, daar loopt altijd volk.
Op de achterste parkeerplaats staan altijd auto's en altijd mensen erin. Ik geloof dat ik helemaal niet wil weten wat daar allemaal voor praktijkjes gebeuren :')
doei
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:39:37 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154994131
Pokemonkaarten en voetbalplaatjes ruilen :Y
pi_154994216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:37 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Op de achterste parkeerplaats staan altijd auto's en altijd mensen erin. Ik geloof dat ik helemaal niet wil weten wat daar allemaal voor praktijkjes gebeuren :')
Gewoon parkeren, geen grapje :D
Bier.
pi_154994223
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Pokemonkaarten en voetbalplaatjes ruilen :Y
En dit natuurlijk.
Bier.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:45:18 #221
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154994316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gewoon parkeren, geen grapje :D
Yeright.
doei
pi_154994423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:45 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Yeright.
Yep. Ik heb wel eens opgezocht of het een cruiseplek is want daar zijn gewoon websites voor en dat was een half jaar geleden niet het geval.
Bier.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:49:33 #223
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_154994475
Die schijnen er al genoeg te zijn in Deventer ja :') Nee, hier lopen ook teveel vrouwen rond daarvoor.
doei
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:56:15 #224
67174 Dos37
Come on Twente
pi_154994687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:31 schreef MTL het volgende:
Aanrijding met persoon op station Apeldoorn. Alle wachtenden schijnen het gezien te hebben.
Geen aanrijding NS met Arriva dus.
ik zat in die trein mijn eerste keer :{
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_154995043
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:56 schreef Dos37 het volgende:

[..]

moest je blijven zitten totdat de rotzooi opgeruimd was?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:21:05 #226
67174 Dos37
Come on Twente
pi_154995539
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee, een deel stond aan het perron we konden er vrij vlot uit. Ik heb verder niet veel gezien alleen de voorkant van de trein zat wat bloed.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_154995569
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:56 schreef Dos37 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is het heel erg dat ik dit zonder context echt heel geniaal vind :$

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 07-08-2015 21:30:45 ]
Bier.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:45:20 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154996449
_O-
pi_155000857
Dit vind ik een zulke mooie kleurstelling van de DB. Leuk dat ie in 1 van de Szigettreinen zit. Van wie is dat rijtuig? Tot wanneer reed DB met rijtuigen in die kleuren?
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:31:41 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155001069
Ik vermoed van Centralbahn, die hebben ze al eerder ingezet in Nederland:
PM mij!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:38:53 #231
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155001324
Mijn trainsimulator kent ze als DB Bm 235. Met riedeltje gegevens erop gekalkt. Realistisch? Zelfde rijtuigen? Geen idee, lijkt me wel, maar je kunt proberen erop te googelen :P

Ze zaten in ieder geval in de eerste Sziget-trein :P
doei
pi_155002136
Ik nog vaak genoeg met die rijtuigen gereden als Buurlandtrein. Al was het maar van Breda naar Tilburg. Vanuit beide had ik een bus naar huis :D
pi_155003001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:06 schreef Prins_Pils het volgende:
Allereerst staan die ketelwagens er al ongeveer sinds het stenen tijdperk. Iemand enig idee waarvoor want ik weet het niet. Links komt een ding voorbij.
Zijn van Locon. Deze twee slepen ketelwagens hebben ook tijden gestaan op Ijsselmonde. Ex-foekie heeft, onder de vlag van een wit-blauwe goederenvervoerder, nog wat wagens in gerangeerd en na een tijdje stonden ze daar in de weg. Locon heeft ze vervolgens als 1 trein naar Deventer Goederen waar ze minder in de weg staan gereden en aldaar in twee rijen neergezet.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_155003085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Mijn trainsimulator kent ze als DB Bm 235. Met riedeltje gegevens erop gekalkt. Realistisch? Zelfde rijtuigen? Geen idee, lijkt me wel, maar je kunt proberen erop te googelen :P
[ afbeelding ]
Ze zaten in ieder geval in de eerste Sziget-trein :P
dat nummer lijkt nep, en die op de foto hierboven is onleesbaar :)
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:31:13 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155003315
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:25 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat nummer lijkt nep, en die op de foto hierboven is onleesbaar :)
Speciaal voor de nummertjesfappers de hele trein van mijn foto (van 7 juni), in omgekeerde rijtuigvolgorde:
NL-LBL 91 84 15-70 831-5 (Locon 9904)
D-RhBG 56 80 89-35 206-2 (o.a. generator, opschrift 'www.RHEINGOLD-ZUG.com')
D-RhBG 56 80 88-35 022-4 (WR 038.5, opschriften 'Mitropa', 'Deutsche Reichsbahn' en 'Rheingold')
D-RhBG 56 80 81-71 002-8 (Aussichtswagen, opschrift 'RHEINGOLD')
D-RhBG 56 80 88-71 102-9 (WRmh 131.0, opschriften 'DSG' met logo's en 'Speisewagen')
D-RhBG 56 80 85-90 002-1 (ARDmh, zonder opschriften)
D-RhBG 56 80 89-90 208-0 (WGm, zonder opschriften)
D-CBB 56 80 10-40 130-1 (Am 208, opschrift 'Centralbahn-Sonderzug')
PM mij!
pi_155003966
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:24 schreef Bitlord het volgende:
Dit vind ik een zulke mooie kleurstelling van de DB. Leuk dat ie in 1 van de Szigettreinen zit. Van wie is dat rijtuig? Tot wanneer reed DB met rijtuigen in die kleuren?
[ afbeelding ]
Tot 1988, hoe de kleurstelling heet weet ik niet meer precies. Het werd gebruikt voor langeafstandstreinen.
Bier.
pi_155004647
Ozeanblau-Beige
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:13:38 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155004674
PM mij!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:19:25 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155004830
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:13 schreef dennistd het volgende:
Alle DB-kleuren op een rij: http://www.bahnstatistik.de/RAL.htm
quote:
Oberleitungswartungsfahrzeuge
Wat een taal _O_
pi_155004925
In het Nederlands is het niet anders?
Bier.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:25:37 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155004992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het Nederlands is het niet anders?
In het Nederlands vind ik het ook mooi :P

In het Frans krijg je zoiets als véhicules d'entretien de caténaires en dat klinkt dan toch weer meer als iets wat je tegen je niet-Franssprekende vriendin zou zeggen.
pi_155005083
Ik vind dat wel een goed idee, iedere keer als d'r tampon scheef zit ofzo.
Bier.
pi_155005098
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het Nederlands vind ik het ook mooi :P

In het Frans krijg je zoiets als véhicules d'entretien de caténaires en dat klinkt dan toch weer meer als iets wat je tegen je niet-Franssprekende vriendin zou zeggen.
Nee. Het enige wat ik tegen een niet-Franssprekende vriendin zou zeggen is "Neuken?"

En to little surprise, het enige dat ik tegen een WEL-Franssprekende vriendin zou zeggen, ook.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:41:41 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155005474
:')
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:51:02 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155008503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Wat een taal _O_
HBW.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:53:20 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155008532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Het enige wat ik tegen een niet-Franssprekende vriendin zou zeggen is "Neuken?"

En to little surprise, het enige dat ik tegen een WEL-Franssprekende vriendin zou zeggen, ook.
Ruk ze.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:06:10 #247
45532 ziggyziggyziggy
pi_155008632
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

HBW.
:?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:33:26 #248
200192 Darkwing_Duck
pi_155008905
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

SALOPERIE DE CATENAIRE! :(
pi_155009503
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:?
...bovenleidingswagen. Die h ben ik even kwijt..
pi_155009638
Ik zit nu in de stoptrein van de Deutsche Bahn tussen Eindhoven en Breda, die tot Tilburg niet stopt op tussengelegen stations en ook niet op Tilburg Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen :') ..
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:11:20 #251
45532 ziggyziggyziggy
pi_155010269
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:19 schreef b2py het volgende:

[..]

...bovenleidingswagen. Die h ben ik even kwijt..
Oh okee. Ik dacht dat het weer zo'n hippe afko was uit de categorie slang. Gelukkig gewoon jargon dus.
pi_155010430
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:28 schreef Ireyon het volgende:
Ik zit nu in de stoptrein van de Deutsche Bahn tussen Eindhoven en Breda, die tot Tilburg niet stopt op tussengelegen stations en ook niet op Tilburg Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen :') ..
En dat op 8-8 :o Ik ruik onraad oO<
pi_155010621
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh okee. Ik dacht dat het weer zo'n hippe afko was uit de categorie slang. Gelukkig gewoon jargon dus.
Ik had het zelfs nog deels mis. Via energievoorziening.info kwam ik op hefbordeswagen
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:35:13 #254
45532 ziggyziggyziggy
pi_155010693
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had het zelfs nog deels mis. Via energievoorziening.info kwam ik op hefbordeswagen
Duidelijk, thanx.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:03:32 #255
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_155017105
Hopla, zit nu in de Alfa Pendular richting Lissabon. Prima zittend treintje die de gang er goed inhoud.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 18:22:34 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155019049
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Duidelijk, thanx.
Opgelost.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:38:14 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155021332
Ik was vanmiddag in Nordhorn op de Feldtage. Stond daar zowaar een schitterende stoomwals van de firma Breda uit Milaan! Zeker 100 jaar oud en hij deed het gewoon!
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:45:25 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155021612
Toen maakte men nog kwaliteitsch waren...
PM mij!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:54:35 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155022016
Nou inderdaad. Ze hebben dus wel degelijk dergelijke dingen gebouwd :P
pi_155025286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:45 schreef dennistd het volgende:
Toen maakte men nog kwaliteitsch waren...
Er kan dan ook weinig aan kapot gaan en de onderhoudskosten zijn gigantisch :P
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:22:36 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155025655
Wat betreft onderhoudskosten zal er niet veel veranderd zijn :P
PM mij!
pi_155025842
Er zit een dubbele DDAR stam in de schrootlijn met dubbelloc in het midden. Is net weg uit Zwolle, weer terug hierheen als het goed is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:28:43 #263
Maffe Fries
pi_155025939
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zit een dubbele DDAR stam in de schrootlijn met dubbelloc in het midden. Is net weg uit Zwolle, weer terug hierheen als het goed is.
bazentrein _O_
pi_155026699
Hmm de terugtrein is een DDZ6. Benieuwd waar hij dan wel heen ging :?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:51:22 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155026862
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm de terugtrein is een DDZ6. Benieuwd waar hij dan wel heen ging :?
Vorig weekend stond er twee DDAR in Zutphen te niksen. Ik dacht dat ze er alleen Utrecht - Zwolle mee wilden rijden?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155027069
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vorig weekend stond er twee DDAR in Zutphen te niksen. Ik dacht dat ze er alleen Utrecht - Zwolle mee wilden rijden?
Geen idee. Misschien zei ik het ook wel verkeerd hoor, ik zag hem rond 20:47 vertrekken richting het westen dus ik nam aan dat ie naar Zwolle ging. Kan ook naar Apeldoorn geweest zijn, als Leeg mat of zo.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:16:31 #267
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_155028115
Het was een LM-rit inderdaad, ovtijden.com meldt in ieder geval niets over DDAR in reizigerstreinen rond die tijd, de IC naar Zwolle van 20:47 reed ook met DDZ. Had die trein wel willen zien trouwens :)
doei
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:23:25 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155028537
6 bakken en 2 locs? Dat gaat als de brandweer. :D
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:33:38 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155029042
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:23 schreef James1988 het volgende:
6 bakken en 2 locs? Dat gaat als de brandweer. :D
2 locs op half vermogen toch?
pi_155029841
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

2 locs op half vermogen toch?
Per zitplaats twee keer zoveel vermogen als Plan T dus dat knalt nog steeds als een malle.
Bier.
pi_155029889
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:22 schreef dennistd het volgende:
Wat betreft onderhoudskosten zal er niet veel veranderd zijn :P
Toch wel. Je zou het niet denken maar stoom is in onderhoud echt een extreem duur geintje. De hoeveelheid meuk die er schoongemaakt moet worden. Je hebt die lui toch ook wel eens met hamers de boel zien aantikken rondom een stoomloc? Dat is ook onderdeel daarvan. En heel belangrijk.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:49:40 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155032079
Dat weet ik, maar ik heb het dan ook over het onderhoud van zaken die door (Ansaldo)Breda gemaakt zijn ;)
PM mij!
pi_155032102
Achso! Ja dan :D
Bier.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:52:52 #274
45532 ziggyziggyziggy
pi_155032199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:49 schreef dennistd het volgende:
Dat weet ik, maar ik heb het dan ook over het onderhoud van zaken die door (Ansaldo)Breda gemaakt zijn ;)
Die lui moeten vast ook hun treinen met hamertjes bekloppen...
pi_155032350
Wat me trouwens opviel in de trein van Vancouver naar Seattle was dat er twee man van Talgo aanwezig waren. Op het station van Seattle aan de praat geraakt met een machinist van Amtrak die gewoon een beetje aan het rondreizen was per trein en die vertelde me dat de treinen zo fucking duur zijn in onderhoud dat ze erover zitten te denken om ze weg te doen. En om eerlijk te zijn, we reden alleen 140 op rechte stukken, langs de kust was er weinig te merken van het tilten. Of ze doen het daar verkeerd en het is de VS dus dat lijkt me niet bijzonder onwaarschijnlijk.
Bier.
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:06:15 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155032661
Talgo-spul schijnt ontzettend duur te zijn in onderhoud, niet alleen in de VS.
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 00:20:55 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155033090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Toch wel. Je zou het niet denken maar stoom is in onderhoud echt een extreem duur geintje. De hoeveelheid meuk die er schoongemaakt moet worden. Je hebt die lui toch ook wel eens met hamers de boel zien aantikken rondom een stoomloc? Dat is ook onderdeel daarvan. En heel belangrijk.
Vergeet de keuringen niet om je stoommachine/loc op stoom (>0.5 bar) te mogen brengen...
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2015 @ 00:29:59 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155033397
Maar dan een halve bar is het al snel: de luchtdruk op aarde is al 1 bar volgens mij
PM mij!
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 00:34:33 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155033515
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:29 schreef dennistd het volgende:
Maar dan een halve bar is het al snel: de luchtdruk op aarde is al 1 bar volgens mij
Anderhalf dan. Volgens mij meten ze het verschil tov de buitenlucht. Als je een band oppompt begin je toch ook bij 0 bar?
pi_155033784
Dat hangt van de toevoeging af die er achter de waarde staat.
Bier.
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2015 @ 13:21:00 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155042986
Zo, maar eens even richting Hengelo voor de Sziget-trein :Y
PM mij!
pi_155043489
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat me trouwens opviel in de trein van Vancouver naar Seattle was dat er twee man van Talgo aanwezig waren. Op het station van Seattle aan de praat geraakt met een machinist van Amtrak die gewoon een beetje aan het rondreizen was per trein en die vertelde me dat de treinen zo fucking duur zijn in onderhoud dat ze erover zitten te denken om ze weg te doen. En om eerlijk te zijn, we reden alleen 140 op rechte stukken, langs de kust was er weinig te merken van het tilten. Of ze doen het daar verkeerd en het is de VS dus dat lijkt me niet bijzonder onwaarschijnlijk.
Zijn dat serieus tilt-treinen? Ik heb daar in april echt helemaal niets van gemerkt :')
  zondag 9 augustus 2015 @ 15:12:20 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155045981
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:21 schreef dennistd het volgende:
Zo, maar eens even richting Hengelo voor de Sziget-trein :Y
ik stond bij Zenderen/Azelo
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:00:07 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155047444
Wanneer komt drgl2016 ongeveer online en boekbaar bij DB?
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:12:07 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_155047795
3 maanden van tevoren lijkt me, half september dus.
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2015 @ 17:35:58 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155050487
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:12 schreef greavy het volgende:

[..]

ik stond bij Zenderen/Azelo
Was daar de zon niet al te ver doorgedraaid?
PM mij!
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:45:45 #288
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_155050733
Even het stof van het fok forum blazen,
Voor mij was ook de keuze om bij de Expo in Hengelo te gaan staan, puur voor de zonnestand.
Leuk om je eens te spreken dennistd

zondag 9 augustus 2015 @ 17:53:11 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155050863
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Was daar de zon niet al te ver doorgedraaid?
Nee. Dan had ik daar niet heengereden met de auto. Foto komt straks.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:57:48 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155051002
Niemand uit dit topic die de Tweakers Express al heeft?

zondag 9 augustus 2015 @ 18:05:27 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155051164
Voor mij was het wat te vroeg vanochtend (ik was op bezoek bij familie in Friesland), en ben daar om 12:00 vertrokken. Vanavond doe ik er ook niks meer mee, want de wekker gaat weer om 05:00.
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2015 @ 18:30:10 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155051832
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:05 schreef greavy het volgende:
Voor mij was het wat te vroeg vanochtend (ik was op bezoek bij familie in Friesland), en ben daar om 12:00 vertrokken. Vanavond doe ik er ook niks meer mee, want de wekker gaat weer om 05:00 04:30.
PM mij!
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2015 @ 18:39:54 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155052084
Locon 9903 komt met een trein op weg van Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival langs Hengelo Westermaat. De trein bestaat uit rijtuigen van Euro-Express, de Historische Eisenbahn Frankfurt en de ÖBB.
PM mij!
pi_155052116
Ondanks de hitte goede ervaringen gehad met DB de afgelopen week. Vorige week zaterdag met Arriva naar Leer om daar de 10:41 IC naar Leipzig te pakken. Deze werd vanwege werkzaamheden tussen Magdeburg en Leipzig omgeleid via Dessau maar kwam ondanks de vele stukken langzaam rijden toch slechts 5 minuten later aan dan gepland. Overstap op de ICE naar Dresden had al weg moeten zijn maar er werd netjes gewacht. Deze ICE werd overigens omgeleid via Falkenberg ipv de rechtstreekse route via Riesa. Duurde een uur langer dan normaal maar je krijgt met zo'n exotische route natuurlijk wel waar voor je geld. Sparpreis voor 29 euro enkele reis.

De afgelopen week zo'n beetje elke dag met de S1 gereisd tussen Dresden Hbf en Königstein/Bad Schandau/Schmilka-Hirschmühle en tussenliggende stations. Die S1 rijdt met een DB Regio 182'er en 4 dosto-rijtuigen. Prima met klima en reed netjes op tijd, of soms met een kleine vertraging.

De terugweg gisteravond werd lastminute gekocht via de automaat voor de laatste IC Dresden-Hannover, die al om 17:19 vertrekt. Ook hier werkte de klima perfect ondanks dat het ziedend warm was in Dresden (37-38 graden). Er werd nog gewacht op de vertraagde EC uit Budapest waardoor er met +20 vertrokken werd. Nu wel de 'normale' route via Riesa, Leipzig (kopmaken), Halle(Saale), Magdeburg (weer kopmaken) en Braunschweig. Uiteindelijk met +10 aangekomen gisteravond. Na een relaxte hotelovernachting in het Intercityhotel vanmorgen met de RE naar Leer gereisd en zo was ik in 5 uurtjes al weer thuis voor maar 23 eurie (NL-traject gratis).

Nog een foto'tje dan:

Zondagochtend 2 augustus was nog bewolkt maar in de loop van de ochtend klaarde het steeds meer op. In een ietwat gesluierd zonnetje passeerde deze fraaie graantrein hier bij Stadt Wehlen onder aanvoer van de 185 598 van ITL. Deze trein was eerder deze zondag door de Spedica 742 515 in Bad Schandau afgeleverd.

Vooruit, nog eentje dan:

Na de klik van de graantrein in Stadt Wehlen ging de Eurocity naar Hamburg daar helaas zon-uit door een dikkere sluierwolk. Gelukkig geen ramp want ik was er toch een week dus dat ging vast nog wel een keer overnieuw. Omdat de zon in Stadt Wehlen na 15:00 te kops begint te staan en ik graag naar Krippen wilde nam ik de S1 richting Schöna. In Bad Schandau stond er wel een hele fraaie trein dus snel de trein uit om de S1 terug te pakken naar Königstein. Helaas reed deze net voor mijn neus weg. Omdat het Elbedal behoorlijk toeristisch is rijden er ook op zondag nog aardig wat bussen rondom Bad Schandau. Zo ook de buslijn naar Pirna die via Königstein rijdt. Ik nam de gok (want wachten op de volgende S1 duurt 30 minuten) en dat bleek uiteindelijk de goede keus. Het fotopunt boven Königstein in de middag is zeer eenvoudig te vinden en nog geen 5 minuten na het verlaten van de bus in het stadje stond ik boven. Een goede keus zo bleek want kort achter de S-Bahn zat deze fraaie Captrain kolentrein die ik al in Bad Schandau had zien staan.

Voor de liefhebbers van reizigerstreinen, daarvan komt er nog genoeg de komende dagen/weken :-)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2015 @ 18:47:16 #295
Maffe Fries
pi_155052265
Mooi hoor :)
pi_155052433
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:57 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker hoor, bijna twee uur over Rotterdam - Utrecht :P
pi_155052761
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:57 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
Heb je die tijden gezien? _O-
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:08:09 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155052773
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

04:30, ook een mooie tijd. Ik zal aanstaande week wel weer 60-65 uur maken en 1 of 2 nachten van huis blijven...
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:45:37 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155053936
Was dit hier eigenlijk al voorbij gekomen? Men is eindelijk wakker geworden bij de providers.

quote:
Toch nog mobiel bereik in Spoortunnel
Door: Natascha Frensch, 8-8-15 - 22:06

Na een halfjaar is er eindelijk een oplossing voor het problematische mobiele bereik in station Delft. KPN begint na de zomer namens alle providers met het aanleggen van een netwerk. Eerst worden de perrons aangepakt, waarna er in het najaar in de tunnel wordt gewerkt.

Het is de grootste ergernis van reizigers die in de trein langs station Delft rijden of er moeten wachten: geen enkel bereik op de mobiele telefoon. Maar na ruim een halfjaar is er dan toch licht aan het eind van de tunnel. ,,We hebben goede hoop. Er zijn nu concrete afspraken gemaakt met Prorail. We zijn afhankelijk van vele partijen, waardoor het veel tijd kostte, maar na de zomer beginnen we met de bouw van een netwerk," vertelt woordvoerder van KPN, Stijn Wesselink.

Bron: Algemeen Dagblad
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:49:14 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155054043
Maar ze hadden dat uiteraard eigenlijk gelijk moeten doen tijdens de bouw... Dit zal wel een stuk duurder zijn als dat het in 1x gebeurde
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:49:24 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155054050
En dus vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')