ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Wat een dom verhaal Als ze het gewoon goed stempelen mag er niets gebeuren. Zo als ik het analyseerde hier leek alsof er een ketting/verbinding tussen beide pontons brak. Ook waren beide kranen niet even zwaar en bewogen ze niet even snel.
Beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden, hoeveel kranen draaien er wel niet elke dag vlak bij huizen...
Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
Pff als we zo gaan kijken is er altijd wel iets mis met de verhalen van Driek.
Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.
Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
Het raakt gewoon kant noch wal. Het veiligheidsregime op en rond het spoort betwisten is tot daar aan toe en wellicht ook wel terecht, maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
Dát vind ik ook, bovendien, weet hij ook welke veiligheidsmaatregelen er zijn genomen tijdens deze werkzaamheden in Alphen? Ik denk het niet dus die vergelijking is lastig tot niet te maken. Dat het veiligheidscircus bij het spoor soms overdreven is vind ik wél.
Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.
Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
ProRail bepaalt samen met NS en de infrabedrijven de veiligheidsmaatregelen eah, niet de overheid.
En qua inhoud weten we allemaal dat er een punt is maar dit is 9/11 gebruiken om te zeggen dat je geen nagelknipper bij je mag hebben in het vliegtuig...
Op maandag 3 augustus 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende: Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.
Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
Eens met je conclusie, niet met je redenering. Ik wacht het onderzoek af maar ik vermoed dat er een combinatie van verkeerde keuzes is gemaakt, waaronder dit gewicht tillen vanaf pontons die zo dichtbij stonden zonder computerbesturing. Maar zoals ik al zei; voor definitieve conclusies wacht ik gewoon het rapport af wat de onderzoeksraad voor de veiligheid en de arbeidsinspectie en waarschijnlijk nog vijftien andere instanties gaan produceren.
Op dinsdag 4 augustus 2015 00:01 schreef dcm360 het volgende: maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.
Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.
En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?
quote:
Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.
Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.
quote:
En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
Er zal echt wel een reden zijn waarom die kranen met dat brugdek per se op een schommelboot moesten staan, if you pardon the pun. Als ik een beetje de satellietfoto's bekijk zijn er plekken op de wal waar de kranen hadden kunnen staan maar misschien was het inhijsen van het brugdek vanaf die plekken niet mogelijk. Er zal echt wel over nagedacht zijn met de nodige veiligheidsmaatregelen, we weten allemaal dat veiligheid in Nederland bloedserieus genomen wordt. Dat dat bij het spoor soms overdreven is en meer overlast dan nodig met zich meebrengt vind ik een goed punt van je maar dat geheel ter zijde.
We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen. Een vergelijking die je imo sowieso niet echt kunt maken denk ik.
Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen? Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen.
De oorzaak doet er (in dit verband) niet zoveel toe. Mijn punt is, dat bij deze risicovolle operatie (vanaf wiebelende pontons hoog ophijsen van een groot en zwaar brugdeel) zelfs de panden binnen het bereik van de kranen, zelfs van het brugdeel, niet eens zijn ontruimd. Dat is meten met twee maten, want treinreizigers worden door de veiligheidsjihad de auto in gejaagd.
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.
quote:
[..]
Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.
IJdeltuit Arrien Kruyt van ROVER laat zich erop voorstaan dat hij ieder kwartaal op de koffie mag bij Wilma Mansveld. Nou, dan tel je mee, hoor. Erg chique. Ondertussen bereikt hij geen pest en wordt de reiziger gewoon aan de lopende band geschoffeerd. Dan kies ik liever voor de botte bijl.
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.
En er zat gisteren een kraanmachinist bij Nieuwsuur die zei dat dit soort projecten vaker gebeuren , en hij vond het niet extreem risicovol. En oom Piet, die ooit een keer een kuub zand heeft verplaatst met de kraan in Speelstad Oranje, weet al wat de oorzaak is. En zo zijn er nog 17.000.000 mensen die er wat van vinden, maar misschien moeten we even wachten tot er is onderzocht wat er precies is gebeurd. Laat staan een vergelijking maken met het spoor.
Op dinsdag 4 augustus 2015 09:04 schreef bjanaan het volgende: Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen? Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 augustus 2015 09:37 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, persoonlijk zou ik correspondentie die de term "veiligheidsjihad" bevat meteen in het daarvoor bestemde ronde archief deponeren.
Het moge duidelijk zijn dat we die term in brievenschrijverij niet gebruiken. Wat dacht je zelf?
Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.
Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
Erg sneu dat je naar een pvv tweet gaat verwijzen om de aandacht af te lijden. Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 4 augustus 2015 10:43 schreef Fiorano het volgende: Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Precies. Maar dat is niet alleen die user die jij quoot, dat is Driek, dat is het AD, dat is zo'n beetje elke kenner die ze aan het woord laten op welk medium dan ook. Iedereen weet allemaal hoe kut het allemaal wel was en hoe het wel gemoeten had.
Terwijl dat ding nog geen 24 uur om ligt. Dat kan natuurlijk niet.
Zullen we het hier weer over treinen gaan hebben anders?
Dat is een veel te kort stuk voor een nachttrein. Bovendien kom je niet aan slapen toe want je wordt er 4 keer uit getimmerd: Bagagecontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Oekraïne in, kilometertje rijden, bagagecontrole Oekraïne in. Serious dying.
Lijkt me niet. Vergeet niet dat internationale nachttreinen zo'n beetje de beste treinen zijn die er in die regio te vinden zijn Lokale boemeltjes willen nog weleens uit elkaar ransknetteren. Al zijn er ook hele stukken waar tegenwoordig moderne shit (Siemens Desiro) rijdt, zoals bijvoorbeeld tussen Cluj-Napoca en Petrosani.
De laatste keer dat ik in de CNL zat met koerswagens naar Rusland en Wit-Rusland (met jou trouwens Fles, mei 2013), maakten ze in Emmerich de wagonoverloop schoon met die dingen.
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
Is van een studenten ov naar een traject geworden. Reis er nu elke dag naar mijn werk mee. Heb hem destijds omgezet bij de kaartautomaat op het station.
Ontslagen topman Huges eist 180.000 euro van NS Oud-topman van de NS, Timo Huges, wil geld zien van zijn voormalige werkgever. 180.000 euro aan salaris over de opzegtermijn en niet opgenomen vakantiedagen, eist Huges van de NS.
Advocaat van Huges, Mark Keuss heeft bevestigd dat er een kort geding tegen de spoorvervoerder is aangespannen.
Oud-NS-topman Timo Huges eist in kort geding van de spoorwegen 1,8 ton euro. Hij vindt dat hij nog recht heeft op vakantiegeld en ruim drie maanden salaris.
De NS zegde in juni het vertrouwen in Huges op vanwege onregelmatigheden bij de aanbesteding van het ov in Limburg en zijn verklaringen daarover.In de periode daarna zijn er fouten gemaakt in de ontslagprocedure.
Huges zegt dat zijn dienstverband bij de NS pas op 10 juli officieel is beëindigd en dat hij op grond van zijn arbeidscontract nog recht heeft op geld.
Mag hopen dat de concessieverlener na 20 jaar wanbeleid het eindelijk eens genoeg vindt en NS weer gewoon een staatsbedrijf wordt. Want dit slaat nergens op. Van het ene zakkenvullende wanbeleid in het andere. En de reiziger kan barsten. Kappen met die onzin.
Ik heb ook liever een blanco cheque voor het bedrijf zelf en werkende infra dan dit gezeik. Iedere keer weer iets anders en het is allemaal terug te leiden op bezuinigingen of zelfverrijking. Walgelijke kankerVVD'ers.
Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
quote:
Uit meldingen van enkele reizigers bij Rover blijkt nu dat NS al langer van het probleem af moest weten. “Voordat de poortjes op slot gaan zal er een oplossing gevonden moeten zijn voor dit probleem. U moet namelijk in staat zijn om van het ene naar het andere spoor te lopen zonder te hoeven uit- en inchecken. Ik ben het met u eens dat het onfatsoenlijk zou zijn, wanneer er een toeslag komt op overstappen binnen een reis met NS”, schreef de Operationeel Manager Klantenservice van NS in april 2014 (!) aan een reiziger na een klacht over de situatie op Hilversum. Daarna lijkt NS echter niets gedaan te hebben om het probleem op te lossen. bron
Het lijkt ook wel alsof niemand zich realiseert dat 2% meer auto's op de weg tijdens de spits een verdubbeling van het aantal file's betekent. Nou ben ik niet universitair geschoold maar ik heb wel rekenen gehad en ik denk dat die idioten in Den Haag liever ook niet 30 keer vaker in de file staan. Maar nee, geld voor de olieblikken, en de reiziger kan de kanker, de tering en AIDS krijgen.
Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
[..]
Ach ze weten bij NS niet eens wat je precies wel en niet mag en kan bij een TrajectVrij Amersfoort-Amstel dus dat verbaast me niets. Het is allemaal veel te ingewikkeld geworden, er zijn honderden managers die door het HBO uitgespuugd zijn en op deze manier minder zouden kosten dan ze via het UWV 1300,- per maand te geven. Denk ik.
Lekker duidelijk weer. In utrecht wordt de ic naar Den Haag van de ic naar Rotterdam afgekoppeld. Nu hoort de eerst genoemde op perron 8a te stoppen en het deel naar rotterdam op 8b. Alleen stopte de laatste wagen naar rotterdam precies naast de trap en de dris waar den haag op staat. Gevolg: veel mensen zitten in de verkeerde trein. Dan werdt er omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam ging. Afin, halve coupé staat op. Maar de treinen waren nog niet ontkoppelt en de hc van het andere treinstel riep vrolijk om dat dat de trein naar Den Haag was, alleen dat was ook te horen in ons treinstel. Het was nog onduidelijker dan de manier waar ik het nu uitleg
Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".
Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert
Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef Viezze het volgende: Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".
Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert
Voorts is er niemand die weet uit hoeveel treinstellen welke trein bestaat, totdat hij aan het perron verschijnt.
Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
[..]
op muiderpoort hangen nu ook Borden dat overstappen Naar de andere Kant tijdens de spits je geld kost.
Misschien een hele zieke gedachte van mij hoor, maar waarom lossen ze niet gewoon het probleem op?
Dat is werk en daar worden ze moe van. Bovendien levert deze bugfeature ze een aardig zakcentje op en dat kunnen ze goed gebruiken nu Timo zijn hand ophoudt. Die posters hangen er ook alleen maar omdat Rover anders zijn eigen posters op zou hangen.
Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden
Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip
Maar goed, ik begrijp dat NS het al druk genoeg heeft met het beseffen van de omvang van zijn eigen onkunde. Dan kun je dit er absoluut niet bij hebben natuurlijk. Schijtbedrijf.
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip
Op woensdag 5 augustus 2015 11:51 schreef Peterselieman het volgende: Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden
Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
waar komen die te staan dan? Spoor 3?
Je zou toch zeggen, laat de IC mooi op 4 blijven en fiets die sprinter (rijdt maar 1x uur toch?) ergens tussendoor.
Ligt er geen wissel tussen spoor 2 en 3? Of tussen 1 en 2 aan de Arnhem kant?
Op woensdag 5 augustus 2015 14:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is daar toch nog anderhalve week vakantie, die brug denkt Doe mij ook zo'n nieuw brugdek!
Even een vraagje aan de treinenkenners hier. Het weekend-vrij abonnement van NS kost 30 Euro. Betaal je per maand alleen die 30 euro of komen daar nog reiskosten bovenop? (Reiskosten die binnen het weekend vallen heb ik het over )
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef zeefje het volgende: Even een vraagje aan de treinenkenners hier. Het weekend-vrij abonnement van NS kost 30 Euro. Betaal je per maand alleen die 30 euro of komen daar nog reiskosten bovenop? (Reiskosten die binnen het weekend vallen heb ik het over )
Ik heb WeekendVrij en ik heb nog nooit bijbetaald nee. Nou jah, ik lieg, ik reis vaak 1e klas maar dat kost dan een tientje voor een hele dag oid.
ik dacht dat het niet meer voorkwam, maar vanmiddag heeft er een ledig materieeltrein gereden van 18 bakken VIRM. De achterste zal ongetwijfeld gesleept zijn geweest
Op woensdag 5 augustus 2015 16:34 schreef Peterselieman het volgende: ik dacht dat het niet meer voorkwam, maar vanmiddag heeft er een ledig materieeltrein gereden van 18 bakken VIRM. De achterste zal ongetwijfeld gesleept zijn geweest
De modeltreinbouwer Fleischmann heeft faillissement aangevraagd,maar hoopt volgens Duitse media op een doorstart. De Duitse fabrikant kan de pensioenen van zijn voormalige medewerkers niet meer betalen.
Een pensioenverzekeraar zou bereid zijn die lasten over te nemen.Fleischmann zegt dat ontslagen niet aan de orde zijn en dat het bedrijf kan blijven leveren,dat er reserve-onderdelen op voorraad zijn en dat er hard wordt gewerkt aan een nieuwe catalogus.
Fleischmann kwam zeven jaar geleden ook in de problemen en werd toen door een Duits-Oostenrijks bedrijf overgenomen.
Dat zal voor elk bedrijf daar wel een probleem worden, hoe langer je bestaat en hoe ouder mensen worden
De medewerkers van London Underground hebben het werk neergelegd sinds 18:30 (BST), morgen rijdt er de hele dag geen metro.
Reden voor de staking is de introductie van de 'Night Tube', de vakbonden vinden dat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de work-life balance van het uitvoerend personeel.
Op woensdag 5 augustus 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: De medewerkers van London Underground hebben het werk neergelegd sinds 18:30 (GMT), morgen rijdt er de hele dag geen metro.
Reden voor de staking is de introductie van de 'Night Tube', de vakbonden vinden dat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de work-life balance van het uitvoerend personeel.
Gaat iemand ze even vertellen dat 1851 afgelopen is?
Tijdens de zomervakantie in het Zillertal werd er na afloop van een bezoek aan de Krimmler Wasserfälle ook even de Pinzgauer Lokalbahn opgezocht. Deze lijn loopt van Zell am See via Mittersill naar Krimml.
Bij Heilbad Burgwies komt trein 3320 voorbij op weg naar Krimml. De trein bestaat uit loc Vs 82, fietsenwagen Hs 702, tussenrijtuig VBs 202 en stuurstandrijtuig VSs 102.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS en de heer Timo Huges hebben in goed overleg overeenstemming bereikt over de afwikkeling van het dienstverband van de heer Huges. Met de definitieve beëindiging van de arbeidsrelatie tussen NS en de heer Huges door middel van deze schikking wordt de discussie erover gesloten. Onvolkomenheden in het ontslagproces hebben tot die discussie aanleiding gegeven en de juridische positie van NS verzwakt.
De heer Huges is rechtsgeldig ontslagen per 10 juli 2015, ontvangt zijn salaris over de maand juli plus een bedrag dat gelijk is aan zijn salaris gedurende de opzegtermijn van zes maanden, hij ziet af van de ontslagvergoeding ter hoogte van een jaarsalaris, waarop hij volgens zijn arbeidsovereenkomst aanspraak zou kunnen maken, en hij betaalt zijn variabele beloning over 2014 vrijwillig terug. Per saldo betekent dit dat NS aan de heer Huges een bedrag van circa 175.000 euro bruto zal betalen.
Truze Lodder, voorzitter van de RvC: "Met deze oplossing worden langdurige en kostbare juridische procedures over de afwikkeling van de arbeidsovereenkomst met Huges voorkomen en kunnen partijen zich richten op de toekomst. NS concentreert zich op zijn kerntaken, verandert in zijn organisatie wat veranderen moet en werkt aan het herwinnen van vertrouwen. "
Vanwege problemen met de homologatie van de Traxx'en in België op de HSL, en de door Infrabel/België verplichte ETCS-versie V2.3.0d zal dit voorlopig nog niet gaan gebeuren, aldus betrouwbare Belgische bronnen. Zelfs testritten zijn de komende maanden niet op het Belgische HSL4-deel te verwachten.
Verder wordt er nog massaal geschoven met Traxxen: Omdat de ICRm-stuurstanden in de Benelux de komende jaren niet functioneel worden met een Traxx, zal men in het Traxx-park gaan schuiven. De 2802 en 2803 (AlphaTrains) en 2844 (Macquarie European Rail) retour leasemaatschappij. Alle andere Traxx'en van AlphaTrains zoals ze nu bij NMBS rijden, gaan volledig terug naar het goederenvervoer. NMBS zou nog 18 locs bij Railpool gaan bijhuren, omdat de NS niet voldoende (?) locomotieven voor de Benelux-dienst wil leveren, omdat zij al voor de rijtuigen zorgen, en er de afspraak is "NS levert rijtuigen, NMBS locomotieven"
Vanavond stond ik even rustig mijn tijd in Oldenzaal af te wachten toen ik ineens deze 189'er aan zag komen. Het is de 189 212 van ERS met een trein uit Poznan, beladen met trailers. De loc heeft aan de ene kant de Nederlandse vlag en aan de andere kant de Poolse.
Gemaakt met de telefoon dus geen topkwaliteit, heb nou eenmaal geen dSLR bij mij op de bus..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 6 augustus 2015 21:17 schreef dennistd het volgende: Gemaakt met de telefoon dus geen topkwaliteit, heb nou eenmaal geen dSLR bij mij op de bus..
Op donderdag 6 augustus 2015 21:13 schreef James1988 het volgende: Dan vraag ik me af of project "Beneluxplus vanaf december 2016 via de HSL" wel gehaald gaat worden. Het is verdorie al augustus 2015.
Het zou overigens niet alleen gaan over homologatie, de boel zou echt nog niet goed werken.
Klopt, Bombardier heeft problemen met die ETCS-versie, waardoor er nog niks qua homologatie gestart is.
Op donderdag 6 augustus 2015 21:11 schreef greavy het volgende: Omdat de ICRm-stuurstanden in de Benelux de komende jaren niet functioneel worden met een Traxx,
Het lijkt mij zo prijzig om voor elke IC-direct twee locomotieven te huren/kopen. Zie ik iets over het hoofd? Vraag me af waarom het zo onmogelijk is om de stuurstandrijtuigen met de Traxxen te combineren
Vandaag vertrekken er volgens planning twee treinen vanuit Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival. Gezien de vertreklocatie is het niet ondenkbaar dat deze treinen via Bad Bentheim de grens over zullen gaan.
De voorlopige vertrektijden zijn 13.04u en 19.04u uit Amersfoort, wat (bij rijden via Twente) neer komt op ongeveer 14.30u en 20.30u door Hengelo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Fijn is dat toch, dat zogenaamde Europese systeem. Heerlijk, die uniformiteit. Alles makkelijk uitwisselbaar en zo. Nooit gedoe.
Handig ook zo'n internationale HSL met twee verschillende systemen.
Het probleem lijkt niet te zitten in de HSL, maar juist in het stuk tussen Antwerpen en Brussel. Daar ligt op een aantal plaatsen ook al ETCS wat dan weer niet lijkt te werken op de Traxx-locs.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2015 00:18 schreef Bitlord het volgende: Het lijkt mij zo prijzig om voor elke IC-direct twee locomotieven te huren/kopen. Zie ik iets over het hoofd? Vraag me af waarom het zo onmogelijk is om de stuurstandrijtuigen met de Traxxen te combineren
Kosten zijn maar een deel van het vraagstuk, er speelt meer mee: 1) Wat kost de ombouw? 2) Hoe betrouwbaar kan je die omgebouwde rijtuigen krijgen? 3) Wat doe je als ICNG instroomt?
BDs-rijtuigen ombouwen om met Traxx-locomotieven te praten is allesbehalve goedkoop, terwijl je er in de meeste rijtuigen maar 5 jaar iets aan hebt (dan komt ICNG al). Een kleine vloot blijft tot 2025 rijden in de Benelux, maar dat is weer onhandig met onderhoud.
Een Traxx-locomotief kost nu wellicht meer dan een BDs ombouwen, maar over 5 jaar is die Traxx nog zo goed als nieuw en kan hij worden verhuurd/verkocht aan een goederenboer of leasemaatschappij.
Boem is ho, ook in Hurdegaryp. Vannacht is een halve overweginstallatie uit de grond gereden door een auto. Vandaar geen treinverkeer aldaar. Kan nog wel even gaan duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
En het is niet eens maandagmorgen Ik zit deze ochtend voor de verandering weer op intercity Direct, dus als iemand van plan was om die te nemen: je kan je plannen nog aanpassen
Kosten zijn maar een deel van het vraagstuk, er speelt meer mee: 1) Wat kost de ombouw? 2) Hoe betrouwbaar kan je die omgebouwde rijtuigen krijgen? 3) Wat doe je als ICNG instroomt?
BDs-rijtuigen ombouwen om met Traxx-locomotieven te praten is allesbehalve goedkoop, terwijl je er in de meeste rijtuigen maar 5 jaar iets aan hebt (dan komt ICNG al). Een kleine vloot blijft tot 2025 rijden in de Benelux, maar dat is weer onhandig met onderhoud.
Een Traxx-locomotief kost nu wellicht meer dan een BDs ombouwen, maar over 5 jaar is die Traxx nog zo goed als nieuw en kan hij worden verhuurd/verkocht aan een goederenboer of leasemaatschappij.
Ik mis nog een belangrijke factor: tijd. Het ombouwen, testen en betrouwbaar krijgen van die stuurstand kan te lang gaan duren. En nog meer vertraging, dat kanNS nu echt niet gebruiken. Traxx is snel leverbaar en je weet wat je er aan hebt.
Fijn is dat toch, dat zogenaamde Europese systeem. Heerlijk, die uniformiteit. Alles makkelijk uitwisselbaar en zo. Nooit gedoe.
Handig ook zo'n internationale HSL met twee verschillende systemen.
ERTMS is ook geen systeem, maar een voorschrift waar iedere fabrikant mee aan de slag kan. Volgens mij komt eind dit jaar een nieuwe versie van het voorschrift die interpretatieverschillen moet verminderen etc.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zag hem ook net langskomen, had het thuiskomen uit het werk perfect getimed Sziget-trein inderdaad en vanavond gaat er nog eentje. Bonte verzameling wel, oranje loc, blauwe, groene, rode, beige-rode, ÖBB en DB-rijtuigen.. Vanavond maar eens een goed fotostekje opzoeken
Op vrijdag 7 augustus 2015 13:57 schreef Prins_Pils het volgende: Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden?
Het is groot en divers, in het buitenland (dus vakantiegevoel) en in het relatief goedkope oostblok.
Op vrijdag 7 augustus 2015 13:57 schreef Prins_Pils het volgende: Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden?
er is een festival met gratis bier en onbeperkt seks.
Op vrijdag 7 augustus 2015 13:57 schreef Prins_Pils het volgende: Wat is er trouwens zo geweldig aan Sziget dat heel Europa ernaartoe gaat en er zelfs dit soort treinen voor rijden?
In het DvhN staat sinds gisteren een rubriek over de spoorverbinding tussen Emmen en Groningen. In vijf delen gaan ze langs de restanten. Mochten er liefhebbers voor zijn wil de ik PDF's wel downloaden en hier plaatsen?
Bij station Amsterdam Centraal hebben we op dit moment problemen met een aantal seinen en wissels.
Monteurs gaan vanavond het spoor in om dit te verhelpen.Tussen 20.45 en 23.00 uur rijden er minder IC's tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, geen IC's tussen Amsterdam C en Amersfoort en minder Sprinters tussen Amsterdam C en Muiderpoort.
Als de werkzaamheden op schema verlopen rijden na 23.00 uur alle treinen weer volgens plan.Plan uw reis voor vertrek. De reisplanner is bijgewerkt.
7 augustus 16:55
Wat voor problemen zouden dat zijn?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Valt dan nog mee dat er geen serieuze uitval van treinen is op het moment of valt het ´risico´ wel mee?
Ik snap nooit zo goed waarom ze de treindienst zo plat moeten leggen als er geen aanpassingen te zien zijn.. Dan zou het imo ook prima in de nacht kunnen, tenzij ze daar weer anderen belangrijke werkzaamheden hebben die te kostbaar zijn om te verplaatsen oid.
De tweede irt van de Sziget-trein kwam net voorbij Sorry voor de telefoonkwaliteit, en ik kon ook nergens een plek verzinnen waar ik niet pal tegen de zon in zou staan. En er staan natuurlijk duizeljoen masten op een emplacement.
Allereerst staan die ketelwagens er al ongeveer sinds het stenen tijdperk. Iemand enig idee waarvoor want ik weet het niet. Links komt een ding voorbij.
En toen kwam de Sgizet-trein eraan, direct achter de 3600 naar Roosendaal dus hij reed erg langzaam.
Het matje van de eerste foto moest uiteraard nu net gaan photobomben
Achter een zooitje Belgische rijtuigen kwamen ouwe dingen van Euro-express.com, volgens het opschrift althans. De trein was aardig gevuld en de jongeren maakten dankbaar gebruik van de arko.
En achteraan een slaaprijtuig van de ÖBB. Maar liefst zeventien rijtuigen in totaal!
Op vrijdag 7 augustus 2015 16:08 schreef derLudolf het volgende: In het DvhN staat sinds gisteren een rubriek over de spoorverbinding tussen Emmen en Groningen. In vijf delen gaan ze langs de restanten. Mochten er liefhebbers voor zijn wil de ik PDF's wel downloaden en hier plaatsen?
Vandaag heeft ORR, de toezichthouder op de Britse spoorwegen, bekendgemaakt dat Alliance Rail Holdings toestemming krijgt om in open access treinen te laten rijden tussen Londen en Blackpool via de West Coast Main Line. De oprichter van Alliance heeft al eerder een open access-vervoerder opgezet, Grand Central.
Onder de naam "Great North Western Railways" (GWNR) zal de Arrivadochter 6 retourritten per dag gaan uitvoeren in concurrentie met Virgin Trains en London Midland. Er zullen nieuwe Pendolino's worden besteld bij Alstom die gefinancierd worden door Alliance zelf.
Deventer Goederen melden ze nooit, daar loopt altijd volk.
Op de achterste parkeerplaats staan altijd auto's en altijd mensen erin. Ik geloof dat ik helemaal niet wil weten wat daar allemaal voor praktijkjes gebeuren
Op de achterste parkeerplaats staan altijd auto's en altijd mensen erin. Ik geloof dat ik helemaal niet wil weten wat daar allemaal voor praktijkjes gebeuren
Op vrijdag 7 augustus 2015 10:31 schreef MTL het volgende: Aanrijding met persoon op station Apeldoorn. Alle wachtenden schijnen het gezien te hebben. Geen aanrijding NS met Arriva dus.
ik zat in die trein mijn eerste keer
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Dit vind ik een zulke mooie kleurstelling van de DB. Leuk dat ie in 1 van de Szigettreinen zit. Van wie is dat rijtuig? Tot wanneer reed DB met rijtuigen in die kleuren?
Mijn trainsimulator kent ze als DB Bm 235. Met riedeltje gegevens erop gekalkt. Realistisch? Zelfde rijtuigen? Geen idee, lijkt me wel, maar je kunt proberen erop te googelen Ze zaten in ieder geval in de eerste Sziget-trein
Op vrijdag 7 augustus 2015 20:06 schreef Prins_Pils het volgende: Allereerst staan die ketelwagens er al ongeveer sinds het stenen tijdperk. Iemand enig idee waarvoor want ik weet het niet. Links komt een ding voorbij.
Zijn van Locon. Deze twee slepen ketelwagens hebben ook tijden gestaan op Ijsselmonde. Ex-foekie heeft, onder de vlag van een wit-blauwe goederenvervoerder, nog wat wagens in gerangeerd en na een tijdje stonden ze daar in de weg. Locon heeft ze vervolgens als 1 trein naar Deventer Goederen waar ze minder in de weg staan gereden en aldaar in twee rijen neergezet.
Op vrijdag 7 augustus 2015 23:38 schreef Prins_Pils het volgende: Mijn trainsimulator kent ze als DB Bm 235. Met riedeltje gegevens erop gekalkt. Realistisch? Zelfde rijtuigen? Geen idee, lijkt me wel, maar je kunt proberen erop te googelen [ afbeelding ] Ze zaten in ieder geval in de eerste Sziget-trein
dat nummer lijkt nep, en die op de foto hierboven is onleesbaar
Op vrijdag 7 augustus 2015 23:24 schreef Bitlord het volgende: Dit vind ik een zulke mooie kleurstelling van de DB. Leuk dat ie in 1 van de Szigettreinen zit. Van wie is dat rijtuig? Tot wanneer reed DB met rijtuigen in die kleuren? [ afbeelding ]
Tot 1988, hoe de kleurstelling heet weet ik niet meer precies. Het werd gebruikt voor langeafstandstreinen.
In het Frans krijg je zoiets als véhicules d'entretien de caténaires en dat klinkt dan toch weer meer als iets wat je tegen je niet-Franssprekende vriendin zou zeggen.
In het Frans krijg je zoiets als véhicules d'entretien de caténaires en dat klinkt dan toch weer meer als iets wat je tegen je niet-Franssprekende vriendin zou zeggen.
Nee. Het enige wat ik tegen een niet-Franssprekende vriendin zou zeggen is "Neuken?"
En to little surprise, het enige dat ik tegen een WEL-Franssprekende vriendin zou zeggen, ook.
Ik zit nu in de stoptrein van de Deutsche Bahn tussen Eindhoven en Breda, die tot Tilburg niet stopt op tussengelegen stations en ook niet op Tilburg Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen ..
Op zaterdag 8 augustus 2015 11:28 schreef Ireyon het volgende: Ik zit nu in de stoptrein van de Deutsche Bahn tussen Eindhoven en Breda, die tot Tilburg niet stopt op tussengelegen stations en ook niet op Tilburg Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen ..
Ik was vanmiddag in Nordhorn op de Feldtage. Stond daar zowaar een schitterende stoomwals van de firma Breda uit Milaan! Zeker 100 jaar oud en hij deed het gewoon!
Op zaterdag 8 augustus 2015 21:26 schreef Dr_Flash het volgende: Er zit een dubbele DDAR stam in de schrootlijn met dubbelloc in het midden. Is net weg uit Zwolle, weer terug hierheen als het goed is.
Vorig weekend stond er twee DDAR in Zutphen te niksen. Ik dacht dat ze er alleen Utrecht - Zwolle mee wilden rijden?
Geen idee. Misschien zei ik het ook wel verkeerd hoor, ik zag hem rond 20:47 vertrekken richting het westen dus ik nam aan dat ie naar Zwolle ging. Kan ook naar Apeldoorn geweest zijn, als Leeg mat of zo.
Het was een LM-rit inderdaad, ovtijden.com meldt in ieder geval niets over DDAR in reizigerstreinen rond die tijd, de IC naar Zwolle van 20:47 reed ook met DDZ. Had die trein wel willen zien trouwens
Toch wel. Je zou het niet denken maar stoom is in onderhoud echt een extreem duur geintje. De hoeveelheid meuk die er schoongemaakt moet worden. Je hebt die lui toch ook wel eens met hamers de boel zien aantikken rondom een stoomloc? Dat is ook onderdeel daarvan. En heel belangrijk.
Op zaterdag 8 augustus 2015 23:49 schreef dennistd het volgende: Dat weet ik, maar ik heb het dan ook over het onderhoud van zaken die door (Ansaldo)Breda gemaakt zijn
Die lui moeten vast ook hun treinen met hamertjes bekloppen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wat me trouwens opviel in de trein van Vancouver naar Seattle was dat er twee man van Talgo aanwezig waren. Op het station van Seattle aan de praat geraakt met een machinist van Amtrak die gewoon een beetje aan het rondreizen was per trein en die vertelde me dat de treinen zo fucking duur zijn in onderhoud dat ze erover zitten te denken om ze weg te doen. En om eerlijk te zijn, we reden alleen 140 op rechte stukken, langs de kust was er weinig te merken van het tilten. Of ze doen het daar verkeerd en het is de VS dus dat lijkt me niet bijzonder onwaarschijnlijk.
Toch wel. Je zou het niet denken maar stoom is in onderhoud echt een extreem duur geintje. De hoeveelheid meuk die er schoongemaakt moet worden. Je hebt die lui toch ook wel eens met hamers de boel zien aantikken rondom een stoomloc? Dat is ook onderdeel daarvan. En heel belangrijk.
Vergeet de keuringen niet om je stoommachine/loc op stoom (>0.5 bar) te mogen brengen...
Op zaterdag 8 augustus 2015 23:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat me trouwens opviel in de trein van Vancouver naar Seattle was dat er twee man van Talgo aanwezig waren. Op het station van Seattle aan de praat geraakt met een machinist van Amtrak die gewoon een beetje aan het rondreizen was per trein en die vertelde me dat de treinen zo fucking duur zijn in onderhoud dat ze erover zitten te denken om ze weg te doen. En om eerlijk te zijn, we reden alleen 140 op rechte stukken, langs de kust was er weinig te merken van het tilten. Of ze doen het daar verkeerd en het is de VS dus dat lijkt me niet bijzonder onwaarschijnlijk.
Zijn dat serieus tilt-treinen? Ik heb daar in april echt helemaal niets van gemerkt
Even het stof van het fok forum blazen, Voor mij was ook de keuze om bij de Expo in Hengelo te gaan staan, puur voor de zonnestand. Leuk om je eens te spreken dennistd
Voor mij was het wat te vroeg vanochtend (ik was op bezoek bij familie in Friesland), en ben daar om 12:00 vertrokken. Vanavond doe ik er ook niks meer mee, want de wekker gaat weer om 05:00.
Op zondag 9 augustus 2015 18:05 schreef greavy het volgende: Voor mij was het wat te vroeg vanochtend (ik was op bezoek bij familie in Friesland), en ben daar om 12:00 vertrokken. Vanavond doe ik er ook niks meer mee, want de wekker gaat weer om 05:00 04:30.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Locon 9903 komt met een trein op weg van Amersfoort naar het Hongaarse Sziget-festival langs Hengelo Westermaat. De trein bestaat uit rijtuigen van Euro-Express, de Historische Eisenbahn Frankfurt en de ÖBB.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondanks de hitte goede ervaringen gehad met DB de afgelopen week. Vorige week zaterdag met Arriva naar Leer om daar de 10:41 IC naar Leipzig te pakken. Deze werd vanwege werkzaamheden tussen Magdeburg en Leipzig omgeleid via Dessau maar kwam ondanks de vele stukken langzaam rijden toch slechts 5 minuten later aan dan gepland. Overstap op de ICE naar Dresden had al weg moeten zijn maar er werd netjes gewacht. Deze ICE werd overigens omgeleid via Falkenberg ipv de rechtstreekse route via Riesa. Duurde een uur langer dan normaal maar je krijgt met zo'n exotische route natuurlijk wel waar voor je geld. Sparpreis voor 29 euro enkele reis.
De afgelopen week zo'n beetje elke dag met de S1 gereisd tussen Dresden Hbf en Königstein/Bad Schandau/Schmilka-Hirschmühle en tussenliggende stations. Die S1 rijdt met een DB Regio 182'er en 4 dosto-rijtuigen. Prima met klima en reed netjes op tijd, of soms met een kleine vertraging.
De terugweg gisteravond werd lastminute gekocht via de automaat voor de laatste IC Dresden-Hannover, die al om 17:19 vertrekt. Ook hier werkte de klima perfect ondanks dat het ziedend warm was in Dresden (37-38 graden). Er werd nog gewacht op de vertraagde EC uit Budapest waardoor er met +20 vertrokken werd. Nu wel de 'normale' route via Riesa, Leipzig (kopmaken), Halle(Saale), Magdeburg (weer kopmaken) en Braunschweig. Uiteindelijk met +10 aangekomen gisteravond. Na een relaxte hotelovernachting in het Intercityhotel vanmorgen met de RE naar Leer gereisd en zo was ik in 5 uurtjes al weer thuis voor maar 23 eurie (NL-traject gratis).
Nog een foto'tje dan:
Zondagochtend 2 augustus was nog bewolkt maar in de loop van de ochtend klaarde het steeds meer op. In een ietwat gesluierd zonnetje passeerde deze fraaie graantrein hier bij Stadt Wehlen onder aanvoer van de 185 598 van ITL. Deze trein was eerder deze zondag door de Spedica 742 515 in Bad Schandau afgeleverd.
Vooruit, nog eentje dan: Na de klik van de graantrein in Stadt Wehlen ging de Eurocity naar Hamburg daar helaas zon-uit door een dikkere sluierwolk. Gelukkig geen ramp want ik was er toch een week dus dat ging vast nog wel een keer overnieuw. Omdat de zon in Stadt Wehlen na 15:00 te kops begint te staan en ik graag naar Krippen wilde nam ik de S1 richting Schöna. In Bad Schandau stond er wel een hele fraaie trein dus snel de trein uit om de S1 terug te pakken naar Königstein. Helaas reed deze net voor mijn neus weg. Omdat het Elbedal behoorlijk toeristisch is rijden er ook op zondag nog aardig wat bussen rondom Bad Schandau. Zo ook de buslijn naar Pirna die via Königstein rijdt. Ik nam de gok (want wachten op de volgende S1 duurt 30 minuten) en dat bleek uiteindelijk de goede keus. Het fotopunt boven Königstein in de middag is zeer eenvoudig te vinden en nog geen 5 minuten na het verlaten van de bus in het stadje stond ik boven. Een goede keus zo bleek want kort achter de S-Bahn zat deze fraaie Captrain kolentrein die ik al in Bad Schandau had zien staan.
Voor de liefhebbers van reizigerstreinen, daarvan komt er nog genoeg de komende dagen/weken :-)
Was dit hier eigenlijk al voorbij gekomen? Men is eindelijk wakker geworden bij de providers.
quote:
Toch nog mobiel bereik in Spoortunnel Door: Natascha Frensch, 8-8-15 - 22:06
Na een halfjaar is er eindelijk een oplossing voor het problematische mobiele bereik in station Delft. KPN begint na de zomer namens alle providers met het aanleggen van een netwerk. Eerst worden de perrons aangepakt, waarna er in het najaar in de tunnel wordt gewerkt.
Het is de grootste ergernis van reizigers die in de trein langs station Delft rijden of er moeten wachten: geen enkel bereik op de mobiele telefoon. Maar na ruim een halfjaar is er dan toch licht aan het eind van de tunnel. ,,We hebben goede hoop. Er zijn nu concrete afspraken gemaakt met Prorail. We zijn afhankelijk van vele partijen, waardoor het veel tijd kostte, maar na de zomer beginnen we met de bouw van een netwerk," vertelt woordvoerder van KPN, Stijn Wesselink.