ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Even zonder dollen. Qua veiligheid wordt wel met twee maten gemeten. ProRail veiligheidstaliban verus gevaarlijk hijswerk met bewoners gewoon op10 meter afstand thuis.
Wat een dom verhaal Als ze het gewoon goed stempelen mag er niets gebeuren. Zo als ik het analyseerde hier leek alsof er een ketting/verbinding tussen beide pontons brak. Ook waren beide kranen niet even zwaar en bewogen ze niet even snel.
Beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden, hoeveel kranen draaien er wel niet elke dag vlak bij huizen...
Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
Pff als we zo gaan kijken is er altijd wel iets mis met de verhalen van Driek.
Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.
Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
Het raakt gewoon kant noch wal. Het veiligheidsregime op en rond het spoort betwisten is tot daar aan toe en wellicht ook wel terecht, maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
Dát vind ik ook, bovendien, weet hij ook welke veiligheidsmaatregelen er zijn genomen tijdens deze werkzaamheden in Alphen? Ik denk het niet dus die vergelijking is lastig tot niet te maken. Dat het veiligheidscircus bij het spoor soms overdreven is vind ik wél.
Hij heeft op zich wel gelijk, als er maar iets moet gebeuren langs het spoor, moet er direct een compleet veiligheidscircus opgetuigd worden met tig plannen en buitendienststellingen. Terwijl van de andere kant bij werk aan de weg en hijswerkzaamheden veel minder stringent gewerkt wordt.
Of het moment om dat te constateren het juiste is, valt te betwisten, maar qua inhoud heeft hij zeker een punt.
ProRail bepaalt samen met NS en de infrabedrijven de veiligheidsmaatregelen eah, niet de overheid.
En qua inhoud weten we allemaal dat er een punt is maar dit is 9/11 gebruiken om te zeggen dat je geen nagelknipper bij je mag hebben in het vliegtuig...
Op maandag 3 augustus 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende: Precies, en waarom moet dan bij het spoor meteen alles worden stilgelegd als er ook maar meer dan 0,01% kans op een ongelukje is? Ik vind dat Rikus een punt heeft.
Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.
Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
Eens met je conclusie, niet met je redenering. Ik wacht het onderzoek af maar ik vermoed dat er een combinatie van verkeerde keuzes is gemaakt, waaronder dit gewicht tillen vanaf pontons die zo dichtbij stonden zonder computerbesturing. Maar zoals ik al zei; voor definitieve conclusies wacht ik gewoon het rapport af wat de onderzoeksraad voor de veiligheid en de arbeidsinspectie en waarschijnlijk nog vijftien andere instanties gaan produceren.
Op dinsdag 4 augustus 2015 00:01 schreef dcm360 het volgende: maar om mee te liften met een ongeval wat gebeurd is tijdens een sowieso al zeer risicovolle operatie is betreurenswaardig.
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.
Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.
En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
Je zegt het zelf. "Zeer risicovolle operatie". Maar veiligheidsmaatregelen voor de omgeving? Nul komma nul. Moet je eens bij het spoor flikken.
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?
quote:
Inderdaad, erg chique is het niet (maar dat is ook niet mijn streven), maar qua meten met twee maten is dit wel het moment om het ijzer te smeden als het heet is.
Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.
quote:
En FYI: we hebben gewacht met publiceren tot duidelijk was dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Waarvan graag akte.
Er zal echt wel een reden zijn waarom die kranen met dat brugdek per se op een schommelboot moesten staan, if you pardon the pun. Als ik een beetje de satellietfoto's bekijk zijn er plekken op de wal waar de kranen hadden kunnen staan maar misschien was het inhijsen van het brugdek vanaf die plekken niet mogelijk. Er zal echt wel over nagedacht zijn met de nodige veiligheidsmaatregelen, we weten allemaal dat veiligheid in Nederland bloedserieus genomen wordt. Dat dat bij het spoor soms overdreven is en meer overlast dan nodig met zich meebrengt vind ik een goed punt van je maar dat geheel ter zijde.
We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen. Een vergelijking die je imo sowieso niet echt kunt maken denk ik.
Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen? Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
We weten nu gewoon de oorzaak nog niet. Is er een ketting geknapt? Werd er wind gevangen waardoor de boel ging zwiepen? Menselijk falen? Verkeerde manoeuvre gemaakt waardoor de boel topzwaar werd en op zo'n ponton nou eenmaal gaat omvallen? Laten we dat eerst afwachten voor je gaat concluderen dat er hier veiligheidsmaatregelen niet getroffen zijn die bij het spoor wel zouden zijn getroffen.
De oorzaak doet er (in dit verband) niet zoveel toe. Mijn punt is, dat bij deze risicovolle operatie (vanaf wiebelende pontons hoog ophijsen van een groot en zwaar brugdeel) zelfs de panden binnen het bereik van de kranen, zelfs van het brugdeel, niet eens zijn ontruimd. Dat is meten met twee maten, want treinreizigers worden door de veiligheidsjihad de auto in gejaagd.
Ach dat weet je helemaal niet, heb je de procedures en dergelijke gezien? En hoe hadden ze het omvallen van een 40 meter hoge kraan moeten kunnen voorzien dan?
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.
quote:
[..]
Ja als jij graag de PVV van OV-land wil zijn, ga gerust je gang maar verwacht niet dat iemand je serieus neemt als je geen vooronderzoek doet.
IJdeltuit Arrien Kruyt van ROVER laat zich erop voorstaan dat hij ieder kwartaal op de koffie mag bij Wilma Mansveld. Nou, dan tel je mee, hoor. Erg chique. Ondertussen bereikt hij geen pest en wordt de reiziger gewoon aan de lopende band geschoffeerd. Dan kies ik liever voor de botte bijl.
Ik citeer hier DCM360 die het werk "zeer risicovol" noemt.
En er zat gisteren een kraanmachinist bij Nieuwsuur die zei dat dit soort projecten vaker gebeuren , en hij vond het niet extreem risicovol. En oom Piet, die ooit een keer een kuub zand heeft verplaatst met de kraan in Speelstad Oranje, weet al wat de oorzaak is. En zo zijn er nog 17.000.000 mensen die er wat van vinden, maar misschien moeten we even wachten tot er is onderzocht wat er precies is gebeurd. Laat staan een vergelijking maken met het spoor.
Op dinsdag 4 augustus 2015 09:04 schreef bjanaan het volgende: Het klinkt misschien stom maar waarneer moet je je maandabonnement opnieuw opwaarderen? Ik heb vorige maand mijn studenten ov omgezet meteen saldo opgezet maar het is inmiddels de vierde van de maand en het inchecken lukt nog steeds.
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 augustus 2015 09:37 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, persoonlijk zou ik correspondentie die de term "veiligheidsjihad" bevat meteen in het daarvoor bestemde ronde archief deponeren.
Het moge duidelijk zijn dat we die term in brievenschrijverij niet gebruiken. Wat dacht je zelf?
Nou ben ik al een veelvuldig lezer omdat ik het geouwehoer over treinen hier zeer vermakelijk vind en neem ik Rikus zijn mening maar op de koop toe. Maar bovenstaand stuk in combinatie met het andere stuk (http://stevigestukkies.nl/3-augustus-2015) wat je vanmiddag schreef is toch wel misselijkmakend en uitermate populistisch gejeuzel.
Mensen zonder enige vorm van kennis een moordenaar noemen puur vanwege het feit dat het hun vak is om met gigantisch zware "dingen" om te gaan gaat toch wel heel ver. Is iedere bestuurder van een auto of een trein dan ook een moordenaar? Wat in het filmpje ook duidelijk te zien was is dat het brugdek op een gegeven moment wind leek te vangen, de machinist corrigeert waarschijnlijk om niet het brugdek tegen de giek te krijgen; het uiteindelijke gevolg kennen we. Iedere nederlander met harde wind op de weg noemen we toch ook geen potentiele moordenaar?
Erg sneu dat je naar een pvv tweet gaat verwijzen om de aandacht af te lijden. Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 4 augustus 2015 10:43 schreef Fiorano het volgende: Daarnaast vind ik het schandalig dat je nu al conclusies gaat trekken, laat de beoordeling lekker aan de veiligheidsraad. Die hebben er echt verstand van.
Precies. Maar dat is niet alleen die user die jij quoot, dat is Driek, dat is het AD, dat is zo'n beetje elke kenner die ze aan het woord laten op welk medium dan ook. Iedereen weet allemaal hoe kut het allemaal wel was en hoe het wel gemoeten had.
Terwijl dat ding nog geen 24 uur om ligt. Dat kan natuurlijk niet.
Zullen we het hier weer over treinen gaan hebben anders?
Dat is een veel te kort stuk voor een nachttrein. Bovendien kom je niet aan slapen toe want je wordt er 4 keer uit getimmerd: Bagagecontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Polen uit, kilometertje rijden, paspoortcontrole Oekraïne in, kilometertje rijden, bagagecontrole Oekraïne in. Serious dying.
Lijkt me niet. Vergeet niet dat internationale nachttreinen zo'n beetje de beste treinen zijn die er in die regio te vinden zijn Lokale boemeltjes willen nog weleens uit elkaar ransknetteren. Al zijn er ook hele stukken waar tegenwoordig moderne shit (Siemens Desiro) rijdt, zoals bijvoorbeeld tussen Cluj-Napoca en Petrosani.
De laatste keer dat ik in de CNL zat met koerswagens naar Rusland en Wit-Rusland (met jou trouwens Fles, mei 2013), maakten ze in Emmerich de wagonoverloop schoon met die dingen.
Je had dus student-ov, daar had je geen recht meer op en hebt toen een maand-abo aangevraagd? Welk soort abonnement is het (weekend vrij, dal vrij, traject vrij) en heb je hem online of bij de kaartautomaat gekocht? Indien online: die moet je even ophalen bij een ophaalautomaat of de kaartautomaat.
Is van een studenten ov naar een traject geworden. Reis er nu elke dag naar mijn werk mee. Heb hem destijds omgezet bij de kaartautomaat op het station.
Ontslagen topman Huges eist 180.000 euro van NS Oud-topman van de NS, Timo Huges, wil geld zien van zijn voormalige werkgever. 180.000 euro aan salaris over de opzegtermijn en niet opgenomen vakantiedagen, eist Huges van de NS.
Advocaat van Huges, Mark Keuss heeft bevestigd dat er een kort geding tegen de spoorvervoerder is aangespannen.
Oud-NS-topman Timo Huges eist in kort geding van de spoorwegen 1,8 ton euro. Hij vindt dat hij nog recht heeft op vakantiegeld en ruim drie maanden salaris.
De NS zegde in juni het vertrouwen in Huges op vanwege onregelmatigheden bij de aanbesteding van het ov in Limburg en zijn verklaringen daarover.In de periode daarna zijn er fouten gemaakt in de ontslagprocedure.
Huges zegt dat zijn dienstverband bij de NS pas op 10 juli officieel is beëindigd en dat hij op grond van zijn arbeidscontract nog recht heeft op geld.
Mag hopen dat de concessieverlener na 20 jaar wanbeleid het eindelijk eens genoeg vindt en NS weer gewoon een staatsbedrijf wordt. Want dit slaat nergens op. Van het ene zakkenvullende wanbeleid in het andere. En de reiziger kan barsten. Kappen met die onzin.
Ik heb ook liever een blanco cheque voor het bedrijf zelf en werkende infra dan dit gezeik. Iedere keer weer iets anders en het is allemaal terug te leiden op bezuinigingen of zelfverrijking. Walgelijke kankerVVD'ers.
Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
quote:
Uit meldingen van enkele reizigers bij Rover blijkt nu dat NS al langer van het probleem af moest weten. “Voordat de poortjes op slot gaan zal er een oplossing gevonden moeten zijn voor dit probleem. U moet namelijk in staat zijn om van het ene naar het andere spoor te lopen zonder te hoeven uit- en inchecken. Ik ben het met u eens dat het onfatsoenlijk zou zijn, wanneer er een toeslag komt op overstappen binnen een reis met NS”, schreef de Operationeel Manager Klantenservice van NS in april 2014 (!) aan een reiziger na een klacht over de situatie op Hilversum. Daarna lijkt NS echter niets gedaan te hebben om het probleem op te lossen. bron
Het lijkt ook wel alsof niemand zich realiseert dat 2% meer auto's op de weg tijdens de spits een verdubbeling van het aantal file's betekent. Nou ben ik niet universitair geschoold maar ik heb wel rekenen gehad en ik denk dat die idioten in Den Haag liever ook niet 30 keer vaker in de file staan. Maar nee, geld voor de olieblikken, en de reiziger kan de kanker, de tering en AIDS krijgen.
Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
[..]
Ach ze weten bij NS niet eens wat je precies wel en niet mag en kan bij een TrajectVrij Amersfoort-Amstel dus dat verbaast me niets. Het is allemaal veel te ingewikkeld geworden, er zijn honderden managers die door het HBO uitgespuugd zijn en op deze manier minder zouden kosten dan ze via het UWV 1300,- per maand te geven. Denk ik.
Lekker duidelijk weer. In utrecht wordt de ic naar Den Haag van de ic naar Rotterdam afgekoppeld. Nu hoort de eerst genoemde op perron 8a te stoppen en het deel naar rotterdam op 8b. Alleen stopte de laatste wagen naar rotterdam precies naast de trap en de dris waar den haag op staat. Gevolg: veel mensen zitten in de verkeerde trein. Dan werdt er omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam ging. Afin, halve coupé staat op. Maar de treinen waren nog niet ontkoppelt en de hc van het andere treinstel riep vrolijk om dat dat de trein naar Den Haag was, alleen dat was ook te horen in ons treinstel. Het was nog onduidelijker dan de manier waar ik het nu uitleg
Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".
Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert
Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef Viezze het volgende: Daar moeten ze nog wel wat op vinden inderdaad, want het is nu onduidelijk. Vroegah op de CTAs stond dan gewoon "voorste twee treinstellen gaan naar X".
Nou is dat in Utrecht weer niet heel handig aangezien de trein daar keert
Voorts is er niemand die weet uit hoeveel treinstellen welke trein bestaat, totdat hij aan het perron verschijnt.
Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Kansenjongere het volgende: Tsja, wat is schandaliger? Huges die zijn eigen portemonnee op 1, 2 en 3 zet en gewoon goed verdienen niet goed genoeg vindt, of NS die al APRIL VORIG JAAR wist dat het sluiten van de poortjes in Hilversum zou leiden tot het onterecht geld uit de zak kloppen van reizigers en hier toch minimaal tot het einde van dit jaar mee door blijft gaan?
[..]
op muiderpoort hangen nu ook Borden dat overstappen Naar de andere Kant tijdens de spits je geld kost.
Misschien een hele zieke gedachte van mij hoor, maar waarom lossen ze niet gewoon het probleem op?
Dat is werk en daar worden ze moe van. Bovendien levert deze bugfeature ze een aardig zakcentje op en dat kunnen ze goed gebruiken nu Timo zijn hand ophoudt. Die posters hangen er ook alleen maar omdat Rover anders zijn eigen posters op zou hangen.
Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden
Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip
Maar goed, ik begrijp dat NS het al druk genoeg heeft met het beseffen van de omvang van zijn eigen onkunde. Dan kun je dit er absoluut niet bij hebben natuurlijk. Schijtbedrijf.
Geen Eisenbahnfest, geen biertent, geen bitterballen, geen blaaskapel, geen springkussen, geen stoompendelritten, niets. Ik ben diep bedroefd. Ik loop zo naar de AKO voor een Stentor, bednakt voor de tip
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
Je kan dat feestje gewoon zelf bouwen op je balkon toch! Iedere keer als er een trein langskomt dan steek je een Romeinse kaars aan en richt je die op said trein.
Op woensdag 5 augustus 2015 11:51 schreef Peterselieman het volgende: Op Ede-Wageningen zijn ze ook lekker bezig geweest. Het spoor 1 is daar vernieuwd, maar aan de Arnhemse zijde hebben ze een ontspoortong gesloopt. Het spintertje naar Arnhem vertrekt nu vanaf spoor 4 en de IC's richting Arnhem moeten allemaal gespoorwijzigd worden
Het trieste is dat er geen goede ontspoortong op voorraad is ...
waar komen die te staan dan? Spoor 3?
Je zou toch zeggen, laat de IC mooi op 4 blijven en fiets die sprinter (rijdt maar 1x uur toch?) ergens tussendoor.
Ligt er geen wissel tussen spoor 2 en 3? Of tussen 1 en 2 aan de Arnhem kant?