Darkwing_Duck | donderdag 4 december 2014 @ 11:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 12:31 |
Zieke lapo hunt | |
James1988 | donderdag 4 december 2014 @ 12:32 |
En ook nog eens zonder anaalplaat ![]() | |
MTL | donderdag 4 december 2014 @ 12:35 |
Wow, vanochtend voor de verandering door een collega van Ziggy3 gewoon met de sprinter Den Haag - Roosendaal voor de vertraagde intercity naar Vlissingen gegooid bij Rijswijk/Delft. Dan ben je opeens gewoon op tijd in Delft (en verder). ![]() Meestal mag ik daar een aantal minuten op wachten. Mede namens de reizigers, Muchas Gracias ![]() | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 12:37 |
Die anaalplaat heb ik ook niet zoveel mee, de frontplaat vind ik wel leuk ![]() | |
bork | donderdag 4 december 2014 @ 12:48 |
en waar is die genomen ![]() | |
Fiorano | donderdag 4 december 2014 @ 14:42 |
Ohja voor de bordjesjagers, 2 februari gaat Barneveld Zuid open. | |
dennistd | donderdag 4 december 2014 @ 14:45 |
Ligt dat keerspoor er al dan? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 4 december 2014 @ 15:11 |
Sluitseinen ftw. | |
ReisT | donderdag 4 december 2014 @ 15:15 |
Nee, moet dat dan? Ik lees hier niks over een keerspoor: http://www.barneveld.nl/actueel/realisatie-station-barneveld-zuid_46071/ | |
ReisT | donderdag 4 december 2014 @ 15:16 |
Wel "aanpassingen aan het spoor", dat zal er dan vooral om gaan het keren seintechnisch mogelijk te maken. | |
boriq | donderdag 4 december 2014 @ 15:23 |
Klokje van de HC stond verkeerd volgens mij, want tussen Almelo en Enschede vertrok de sprinter steeds een ruime minuut te vroeg. Niet dat ik het erg vind, aangezien ik zo eerder thuis ben ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 04-12-2014 16:36:41 ] | |
James1988 | donderdag 4 december 2014 @ 18:58 |
Nou, dat gaat weer top. Om 18:40 was ik in Den Haag HS op het perron: geen trein. Dat ding komt om 18:48 een keertje aangekakt (terwijl hij om 18:44 al weg had moeten zijn), en vanwege materieelproblemen vertrok hij pas om 18:55. Dag aansluiting in Rotterdam ![]() Een fucking lijntje van Den Haag naar Brussel en terug, is het nou zó moeilijk, NS? | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 19:07 |
Te moeilijk, maar dat is geen nieuws toch? | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 19:08 |
Jij snapt het tenminste | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 20:06 |
Stadler wrijft zich al weer in de handen. Er zit voor de Zwitsers een order voor 58 treinstellen voor Limburg aan te komen. | |
Duvel | donderdag 4 december 2014 @ 20:18 |
Is dat die geïntegreerde concessie waar Abellio op heeft meegeboden? | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 20:20 |
klopt. Begin volgend jaar wordt bekend welke partij er mag gaan rijden | |
Fiorano | donderdag 4 december 2014 @ 21:15 |
Alleen extra seintjes, en die hangen. | |
ReisT | donderdag 4 december 2014 @ 21:28 |
58? Zo groot is Limburg toch niet?! | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 21:30 |
Vergeet de Maaslijn niet, en Roermond - Maastricht wat er bij komt ![]() | |
James1988 | donderdag 4 december 2014 @ 21:34 |
Het zou mooi zijn als een nieuwe partij zich eens aan het Nederlandse OV zou gaan wagen. Een National Express ofzo. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 21:34 |
Plus Heerlen - Aken en Heerlen - Sittard | |
greavy | donderdag 4 december 2014 @ 21:37 |
Bleef DB toch niet Heerlen-Aken rijden? Ik dacht dat dat bij DB bleef? Ik dacht dat Heerlen-Aken van het AVV, Aachener Verkehrs Verbund was qua concessie? | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2014 @ 21:41 |
oh ja. De provincie wil het, maar zal daarvoor iets met de onder meer de Duitsers moeten regelen | |
ReisT | donderdag 4 december 2014 @ 21:41 |
Maaslijn heeft nu 18 treinstellen, voor Roermond-Maastricht+Sittard-Heerlen zal ook zoiets zijn, en dan nog een paar stelletjes voor Aken. Kom ik op een stuk of 40 stellen. Of bestellen ze alleen tweetjes? | |
greavy | donderdag 4 december 2014 @ 21:46 |
Jup. Volgens een PvE Ontwerp van februari 2014: En:
| |
greavy | donderdag 4 december 2014 @ 21:52 |
[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 04-12-2014 21:57:40 ] | |
greavy | donderdag 4 december 2014 @ 21:59 |
http://www.destadsregio.n(...)1_S_14.0001080_1.pdf Daarin staat ook onder andere dat er per juli 2017 de lijn door Concessie Limburg wordt uitgebaat (komst sneltrein 1x/u Maastricht-Aken vv), en dat er dan paaltjes in Duitsland komen (Herzogenrath, Aken West en Aken Hbf). Binnenlands tariefsysteem naar deze stations. Het Aachener Verkehrs Verbund Handy-Ticket blijft wel geldig, want AVV blijft concessiehouder van het Duitse trajectdeel. Beetje hetzelfde als Arriva Groningen-Leer, ook hetzelfde idee. | |
Alexxxxx | donderdag 4 december 2014 @ 22:04 |
![]() Baden-Baden | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 22:16 |
Kamerbrief met reactie op verzoek om internationaal treinabonnement | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 22:39 |
Die nachttrein naar het noorden wordt ook een mooie soap ![]() http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-terug-11972523.html | |
James1988 | donderdag 4 december 2014 @ 22:47 |
Hé! Psst! Tip! Zorg ervoor dat je grensoverschrijdende abonnementen bij één vervoerder kunt aanschaffen. Hoe je dat verder intern regelt qua tarieven is niet interessant voor de reizigers, die willen gewoon zo weinig mogelijk gedoe tegen een zo gunstig mogelijke prijs. | |
bork | donderdag 4 december 2014 @ 22:50 |
![]() ![]() | |
greavy | donderdag 4 december 2014 @ 22:50 |
Treinreiziger ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 4 december 2014 @ 22:51 |
Dat is een bekende tweeter ![]() | |
James1988 | donderdag 4 december 2014 @ 23:43 |
Franse vakbonden vrezen voor het schrappen van 300 van de 600 banen bij de Alstom-vestiging in Belfort. De vestiging heeft al 2 jaar geen nieuwe orders meer gehad, een deel van de medewerkers heeft niks meer te doen. Wedje leggen dat SNCF binnenkort 'ineens' nieuwe locomotieven nodig heeft, en dat Alstom de ideale partij is om die voor de Fransen te bouwen? De Prima-locs (dat zijn overigens prima locs) zijn in Belfort gebouwd... | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 december 2014 @ 23:52 |
Goed ik heb weleens ergere gezien, maar ik hou mn bek voortaan wel weer.. | |
Pino112 | vrijdag 5 december 2014 @ 09:20 |
http://www.ns.nl/over-ns/(...)/nieuwe-treinen.html
![]() | |
MTL | vrijdag 5 december 2014 @ 09:37 |
Andere impressie:![]() EDIT: Interessant: er komen dus Flirts ook nog een keer bij! Dat waren dus die 58 treinen waar de Stadler topman het over had. | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 09:43 |
Ze gaan er al van uit dat ze Limburg winnen? | |
MTL | vrijdag 5 december 2014 @ 09:44 |
Lijkt me niet, zo te lezen is dit specifiek voor het HRN. Of lees ik het verkeerd? | |
greavy | vrijdag 5 december 2014 @ 09:46 |
Ik lees het ook als: Voor het HRN. Wanneer gaat SGM eruit? Opzich goed dat NS dus extra sprinters op korte termijn wil bestellen. Er wordt nergens over AbellioRail gerept. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:04 |
En dat kan zomaar zonder aanbesteding vanwege "dwingende nood"? Laat dat dan niet gewoon zien dat NS er wederom niet in is geslaagd om hun zaakjes op orde te hebben, waardoor ze wel over moeten gaan tot dit soort maatregelen? ![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 5 december 2014 @ 10:19 |
Krijgen we dus alsnog deze | |
greavy | vrijdag 5 december 2014 @ 10:25 |
Ja, dat zal die "extra" order van 58 stellen wel zijn dan | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 10:30 |
Ontbrekende plees denk ik ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:31 |
Dat zou echt zulke bullshit zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:36 |
Ziet er stoer uit ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:37 |
Dus toch voor het HRN. Qua aantal had Limburg ook gekund, maar HRN is nog leuker | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 10:38 |
Ik vind die CAF treinen wel echt veel mooier dan die FLIRT's, wel heel erg nice. Nieuwe treintjes ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 10:39 |
De keuze voor die FLIRT meuk: "Ja, kreeg uit betrouwbare bron mee dat het te maken heeft met o.a. ERTMS inbouw, studentenkaart die doorgaat en het feit dat ICR wat ooit reserve was naar HSL is verhuisd. CAF kon niet eerder leveren." Via (Is een NS'er) | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:41 |
Dat CAF niet eerder kan leveren geloof ik wel: naast het bouwen moeten ze ook nog een heel typetoelatingstraject door en dat kost nu eenmaal veel tijd. Als het goed is heeft FLIRT die tegen die tijd al op zak. Dan nog blijf ik het een ongeloofwaardig argument vinden, met 60 treinen is het een vrij grote order die zich kan meten aan de eerste tranche SLT. | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 10:42 |
Bizar. Eerst een uitgebreid selectieproces doorlopen onder het mom van "nee het kan echt niet sneller" en nu kan het ineens wel?! Zou wel weer typisch een NS-actie zijn.Vanaf 2018. Nee, maar wel over eind 2016, precies het moment dat er twee regionale concessies ingaan. Dat vind ik wel heel toevallig dan.. Of is dit dan een "bijbestelling"? | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 10:42 |
Maare, wat maakt het uit of het wel of niet via een aanbesteding is gegaan? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:43 |
Zal er ook wel mee te maken hebben dat de materieelpositie nu al krap is, dat de V'tjes er voor de komst van de SNG al uit moeten en dat er weer meer treinen gereden moeten gaan worden, zowel IC als sprinter | |
MTL | vrijdag 5 december 2014 @ 10:44 |
Tja, in beide treintypes kan/is ERTMS ingebouwd, en de minister heeft besloten dat ERTMS er komt. Dat klinkt niet onlogisch als één van de redenen om tot dit besluit te komen. Het valt mij trouwens wel op dat de nieuwssites het nog niet opgepikt hebben. Meestal zijn die wel redelijk snel met dit soort nieuwsberichten. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:44 |
Als het een haastklus is dan hoeft het plots niet via aanbesteding, zo heb ik begrepen. Bij de komst van de VIRM-4 is dat destijds ook zo gegaan. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:48 |
NS heeft zich ook gewoon aan de regeltjes te houden. Ik kan me voorstellen dat een andere bouwer hier bezwaar tegen gaat maken (de orderwaarde is zo'n 250 miljoen euro). | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 10:49 |
Ik kan me niet voorstellen dat ERTMS nu ineens binnen twee jaar landelijk wordt ingevoerd. En dan heb je in rond 2018 wel alle sprinters vervangen maar de nieuwe IC's stromen pas in vanaf 2021. | |
MTL | vrijdag 5 december 2014 @ 10:51 |
ERTMS diende toch vóór 2022 ingebouwd te zijn al het materieel op het Nederlandse spoorwegnet? Ik kan mij goed voorstellen dat er mede daardoor besloten wordt om nu al nieuwe treinen aan te schaffen, in plaats van al relatief oude treinen nog een nieuwe opknapbeurt te geven. Maar dat is uiteraard allemaal speculaas ( ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:52 |
Als de NS duidelijk kan maken als ze flink in het nauw zitten qua materieelpositie dan komen ze er waarschijnlijk wel mee weg. Bedenk me net ook dat de revisie van het VIRM ook mee zal spelen, waardoor er minder IC-materieel is | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:53 |
Bij VIRM-4 ging het om een vervolgbestelling van reeds bestaand materieel, met de Traxx-locs was er sprake van 'dwingende nood' omdat men ineens geen treinen meer had terwijl er wel steeds meer reizigers vervoerd moeten worden. Ook hier ging het om een vervolgbestelling van hetzelfde type als wat er al reed. Dit geldt beide niet voor de bestelling van FLIRTs. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:57 |
Maar dat hebben ze dan toch zelf veroorzaakt? Het is al jaren bekend dat VIRM-1 gereviseerd moet gaan worden, over de OV-studentenkaart wordt ook al jaren gebakkeleid en de uitrol van ERTMS staat ook al jaren op de rol. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 10:57 |
True, maar het is samen met de GTW wel het enige materieel dat ten eerste snel leverbaar is en waar de toelatingsprocedure al van in gang is gezet. Kan me best voorstellen dat we ergens volgend jaar de eerste FLIRT al in Nederland kunnen verwachten | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 10:59 |
Maar dan wel in R-Net-kleuren ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 11:00 |
oh zeker, maar die conclusie zal het huidige management ook getrokken hebben. Degenen die hiervoor er zaten hadden eea al moeten regelen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 december 2014 @ 11:00 |
Aan de andere kant... Op relatief korte termijn zijn best veel dingen gewijzigd. Zelfs zoveel dat je jezelf genoodzaakt ziet om bepaalde keuzecriteria los te laten uit de aanbesteding om maar te zorgen dat je aan je vervoersplicht kunt voldoen. Ik denk ook echt dat de CAF Civity beter aan de eisen van NS voldoet maar dat je soms wat moet als blijkt dat het DDM-1 in slechte staat is, Plan v echt een keer van de baan moet en je de intercitytreinstellen hard nodig hebt om ander IC-materieel vrij te maken voor HSL na het fiasco. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 11:01 |
ja, maar dat maakt voor de procedures niets uit, omdat het om een typetoelating gaat. | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 11:02 |
SNG zou vanaf 2018 komen en ruim vóór 2022 alle oude stoptreinen kunnen vervangen (voor zover die dan nog rijden). Tenzij de levering van SNG vertraging oploopt. | |
hhh38 | vrijdag 5 december 2014 @ 11:06 |
Gaat de NS ooit nog eens nieuwe HSTs gebruiken voor de HSL? | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 11:07 |
Nee. | |
hhh38 | vrijdag 5 december 2014 @ 11:11 |
Kan de regering dat niet verplichten dan? Waar bouw je anders zo'n extreem duur traject voor, niet om het op te geven na 1 mislukking lijkt me. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 11:16 |
De nieuwe IC's kunnen ook over de HSL rijden | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 december 2014 @ 11:16 |
De regering had sowieso nooit een HSL tussen Rotterdam en Amsterdam mogen bouwen om 1 minuut sneller te zijn dan met een trein die 200 km/h rijdt. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 11:18 |
Mee eens. Een Hanzelijn-achtige spoorlijn zou genoeg zijn geweest tussen Schiphol en Rotterdam, dan hadden er al treinen kunnen rijden sinds de lijn werd opgeleverd in 2008. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 11:23 |
Precies. Alleen ten zuiden van Rotterdam heeft een HSL enigszins zin | |
bork | vrijdag 5 december 2014 @ 11:24 |
Mooi voor CAF, alleen zal een bieding op Intercity Nieuwe Generatie nu wel teveel worden, zo groot is hun productiecapaciteit volgens mij ook weer niet. | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 11:25 |
Alstom heeft nog veel productiecapaciteit over hoorde ik laatst.Er rijden al jaren echte hogesnelheidstreinen met hoge snelheid over de hogesnelheidslijn. De frequentie is alleen wat lager dan in de dagdromen van politici. | |
greavy | vrijdag 5 december 2014 @ 11:37 |
En dat staat precies in het boek "De Ontsporing". 300kmh versus 220km/h levert "maar" 90 seconden tijdwinst op, omdat er op dit traject maar over 11 kilometer volop 300km/h gereden kan worden. De overige kilometers zijn nodig om op te trekken en af te remmen. De overheid zou de 300km/h er doorheen gedrukt hebben, ook al wilde NS eerst geen materieel bestellen voor > 220km/h "want de kosten wegen niet op tegen de tijdwinst". Er staat ook in dat (toenmalige) ministers achteraf nooit de tunnel van 900 miljoen onder het groene Hart wilden hebben, maar Kok wilde graag de milieuminister redden. De specialisten noemden het toen al "een onzintunnel". | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 december 2014 @ 11:38 |
Voor een ritje naar Breda ben je met een hogesnelheidstrein hooguit 2 minuutjes sneller dan met een intercitytrein die 200 km/h kan rijden. Die hogesnelheidstrein is alleen wel 2 tot 3 keer zo duur in aanschaf en gebruik. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 december 2014 @ 11:39 |
Tel daarbij op dat een trein die 200 km/h kan, bredere deuren kan hebben door minder hoge constructie-eisen en het in- en uitstappen in Schiphol duurt zo 2 minuten korter. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 11:41 |
en daarom blijkt keer op keer dat het plan voor IC Max helemaal zo slecht nog niet was | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 12:15 |
Ik hoop dat ik echt kan pinnen straks bij de man van de Railcatering, want ik heb zin in bier ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 12:18 |
In welke trein zit jij? "de railcatering" heeft Heineken. Als het er het seizoen voor is. Succes ![]() | |
bork | vrijdag 5 december 2014 @ 12:22 |
Meer snert-weer ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 12:23 |
Mijn laptop stond iets verder weg dan normaal en met mijn fantastische 50% blindheid en -15 las ik radicalisering in plaats van railcatering ![]() | |
JDude | vrijdag 5 december 2014 @ 12:23 |
Die in mijn trein nu roept om dat er gepind kan worden. Die van vorige week zei van niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 12:24 |
Pinnen of poffen, kies maar ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 12:25 |
![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 december 2014 @ 12:37 |
Radicalisering? Dat is dan 50 euro alstublieft! | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 12:37 |
Ik ga zo in Hengelo overstappen op de Pimpel van 13:03 naar het westen :-) | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 12:38 |
Ben benieuwd! ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 13:06 |
Je kunt zelfs contactloos betalen bij de railcateraar ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:10 |
Ondersteunt de coöperative bank niet.. | |
Fiorano | vrijdag 5 december 2014 @ 13:11 |
Heuh die ouwe dd-ar dingen zijn nog niet in dienst toch? Zie er net 1 op Amersfoort weg rijden met op de borden Amsterdam Centraal | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:13 |
Nog niet nee | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 december 2014 @ 13:13 |
zaten er reizigers in? kan een testrit zijn, of leeg materieel-rit. | |
Fiorano | vrijdag 5 december 2014 @ 13:17 |
Zal wel leeg materieel zijn dan, kon het zo snel niet zien. | |
dennistd | vrijdag 5 december 2014 @ 13:17 |
Blijkbaar was Servex even vergeten dat ook zij een vergunning moeten aanvragen ![]() http://www.destentor.nl/r(...)weer-dicht-1.4658721 | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:24 |
Oei, twee kinderen met teveel speelgoed en pa gaat naar de wc. Nu ligt alles op de grond. #chaos #vakantie | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:33 |
Ik zie nu al uit naar het moment dat de trein straks met 40 door het Oostelijk Eiland knalt met die koters ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:39 |
Gejatte retourkabels en de gevolgen (Zutphen - Dieren gisteren):![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 13:46 |
... Laat dat figuur dat het gedaan heeft eens gaan werken. | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:47 |
De zak hooi had geen bier bij zich ![]() ![]() Je kon dan wel weer pinnen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 13:48 |
Sukkels ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 13:53 |
Zo dan, de schade op die foto's is wel behoorlijk zeg. ![]() Maar dat is dan ook een kutbank. | |
Fiorano | vrijdag 5 december 2014 @ 13:55 |
http://tweakers.net/nieuw(...)actloos-betalen.html Duurt niet zolang meer. | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 13:56 |
Dan wacht ik even met aangeven dat mijn pas defect is ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 13:57 |
Eens. blij dat ik er niets mee te maken heb. In het verleden te veel negatieve herinneringen aan gehad | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 13:58 |
Precies hetzelfde hier. Vooral heel veel gedoe als je eens naar een bankfiliaal gaat in een andere stad dan waar je rekening staat.. | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 14:00 |
Oh god ja, dat is inderdaad wel hinderlijk. Maja, ik hoef nooit bij een filiaal te zijn dus dat scheelt ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 14:01 |
Ik moest er een paar keer zijn i.v.m. studiegerelateerde zaken. Wat een gedonder was dat zeg. Nadat ik een keer bij de Rabobank was geweest stond ik weer buiten, dacht ik nog even na en liep ik weer naar binnen. "Weet je wat? Zeg mijn rekening maar op." De blik in de ogen van die bankmedewerker ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 december 2014 @ 14:01 |
Dat is misschien maar beter ook, anders beginnen mensen meteen weer te zeiken "dat die kutNS wéér kuttreinen besteld in knoflooklanden en niks geleerd van de Fyra en duur en schandalig en weg met het zakkenvullende management en weg met de EU en wij willen Duitse treinen en blablabla". ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2014 16:50:33 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 14:02 |
Ik heb er nooit problemen mee eigenlijk. Heb er ook niet zo veel mee te maken. Ja, één hypotheekje, da's alles. | |
ReisT | vrijdag 5 december 2014 @ 14:26 |
De zeikerds zouden nu toch heel blij moeten zijn met de keus voor een Zwitserse fabrikant. | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 14:38 |
De resultaten van het onderzoek naar de treinramp bij Wetteren in België zijn bekend: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2170933 | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 14:39 |
Zozo, nu al? ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 14:39 |
Het is wat | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 14:52 |
Zo zo. Dat ontdekken ze nu? | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 15:16 |
Bazenmoeder. Gewoon je cadeaus in de trein inpakken. ![]() | |
JDude | vrijdag 5 december 2014 @ 16:07 |
Vandaag Breda-Schiphol-ArenA-Amsterdam Centraal-Utrecht-Eindhoven-Breda gedaan. Evenveel railcatering als conducteurs gezien (1). | |
#ANONIEM | vrijdag 5 december 2014 @ 16:12 |
Op nu.nl staat inmiddels een bericht betreffende de CAF sprinters, over de bestelling bij Stadler wordt echter met geen woord gerept. Het gebruikelijke gezeik zit er vanzelfsprekend wel weer bij ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2014 16:50:17 ] | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 16:16 |
Dan lees je niet goed ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 december 2014 @ 16:21 |
Bericht is om 16.04 aangepast ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 16:25 |
Om half vier stond het er al in toen ik het bericht las ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 december 2014 @ 16:31 |
Dan zal ik inderdaad wel met m'n ogen dicht gelezen hebben ![]() Is 180 treinen trouwens niet best veel? Er zijn 90 stuks SGMm en nog wat V'tjes en dan gaat er ook nog een concessie in Limburg verdwijnen. Of heeft de NS zodanig veel nieuw materieel nodig door capaciteitsproblemen? [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2014 16:41:46 ] | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 16:49 |
SGM wat vervangen moet worden, plan-V en het wegvallen van DDAR/DDZ. Verder de vervolgbestelling van SLT die nooit is uitgevoerd in verband met het toilettendebacle en de redenen stapelen zich op ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 16:51 |
En meer reizigersvraag dan verwacht o.a. door het blijven van de OV-studentenkaart. | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 16:51 |
Ook dat inderdaad ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 17:48 |
Naast dat her en der in het land de frequenties langzaam maar zeker omhoog gaan | |
Bitlord | vrijdag 5 december 2014 @ 17:48 |
![]() Eerste render van NS-Stadler zojuist vrijgegeven. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 18:12 |
Ja, als die laatste 4 stoptreinen straks ook in de daluren verhalfuurlijkst worden, hebben we wel een tamelijk uniek iets wereldwijd ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 december 2014 @ 18:24 |
gisteren als trein 4714, de stoptrein Rhenen - Uitgeest te Amsterdam Centraal: twee stellen Mat'64, Plan V. de foto is gemaakt door Bert Hollander:![]() als trein 4031 gingen de twee stellen als stoptrein van Uitgeest terug naar Rotterdam Centraal. | |
Salatrel | vrijdag 5 december 2014 @ 18:28 |
waar ze vanmorgen nog steeds op spoor 23 stonden ![]() | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 18:40 |
komen zelfs de Zwitsers niet in de buurt? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 18:41 |
Nope. Wel heel veel uurdiensten, maar halfuurdiensten lang niet overal. | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 18:43 |
Dan mogen we inderdaad onze handjes dichtknijpen met het netwerk en de bijbehorende frequenties ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 18:45 |
Dat mogen we toch wel ![]() Nederlanders zeuren heel veel op en over de NS en voor een deel is dat ook wel terecht (HSL, te krappe en dus onrealistische aansluitingen), maar als het gaat over frequenties en aanbod hebben we eigenlijk niet veel om over te klagen. | |
Ajaxfan | vrijdag 5 december 2014 @ 18:59 |
Het geld voor die grote hoeveelheid extra personeel was altijd al beschikbaar? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 19:01 |
Aha, het lek is boven. Laten we als reizigers ook gaan staken, tegen alles . Dan krijgen we binnen een week onze zin ![]() En niet dat er in 2038 een keer "ingespeeld wordt op de drukker wordende ochtendspits" of zo. ![]() | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 19:04 |
Als ETMET een beetje op gang is gekomen over een aantal jaar is het inderdaad onvergelijkbaar met de rest van de wereld (Japan misschien daargelaten) | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 19:04 |
Op het HRN wel. Daarbuiten heb je hier en daar buiten de spits nog wel uursdiensten Sneek - Stavoren Winschoten - Nieuweschans Arnhem - Tiel Almelo - Mariënberg | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 19:06 |
Misschien nog wel beter dan Japan, qua frequenties en aansluitingen. Elke tien minuten een langeafstandstrein (voor Nederlandse begrippen is Alkmaar - Eindhoven best wel een eind) is redelijk ongehoord. ![]() Daar noem je ook een paar trajecten zeg. ![]() | |
Regenjas | vrijdag 5 december 2014 @ 19:06 |
Die krappe aansluiting lijken mij een logisch gevolg van de hoge frequentie. Ik zag van de week in dit topic gemopper over krappe aansluitingen in Amersfoort voorbij komen, maar als daar uitgebreid gewacht gaat worden voor overstappers heb je wel meteen een flinke file staan voor de Schipholtunnel. Mist een trein zijn originele tijdsligging dan heb je op sommige plekken meteen een conflict met een andere trein. Het aantal keren dat ik dit jaar met de Thalys naar het zuiden in de bocht naar Schiphol heb gestaan vanwege een vertraagde trein uit de richting van Amsterdam Zuid kan ik ondertussen niet meer met twee handen tellen. Nu is het wel zo dat ook de Thalys niet altijd op tijd vertrekt maar het komt naar de reiziger met dure internationale tickets toch niet echt goed over als zo'n trein moet wachten tot een sprinter naar Hoofddorp voorbij is... | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 19:09 |
Alleen op de punctualiteit en beleefdheid in de trein lopen we nog wat achter bij de Japanners ![]() en dat zijn dan alleen nog de IC's, er rijdt natuurlijk ook elke zoveel minuten een sprinter tussendoor | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 19:10 |
Dat zijn dan ook met recht trajecten die gewoon geen halfuursdienst nodig hebben. Arnhem - Tiel misschien nog net wel, maar dat lukt nu ook wel met een uursdienst dacht ik | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 19:14 |
Beleefdheid is een puntje, maar of je Japanse punctualiteit na moet willen streven valt nog maar te bezien. Er zijn daar wel eens ongelukken gebeurd omdat een machinist +50 had. +50 seconden welteverstaan. ![]() | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 19:23 |
Over een paar jaar is er weer meer ruimte op het spoor daar, dan weer wachten op de volgende bottle-neck die ontstaat. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 19:37 |
Ja, het zijn puur trajecten die alleen in de spits extra diensten nodig hebben, waarbij Sneek - Stavoren alleen in de ochtendspits een slag extra is en zelfs in de middagspits een uursdienst is. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 20:48 |
Wauw. Friesland is dus echt een derdewereldland. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 20:51 |
Zeker. Zo erg zelfs dat er al eens een ICE op bezoek is geweest, evenals gekoppelde stammen DDM-1 en SM'90, maar geen V250 | |
b2py | vrijdag 5 december 2014 @ 20:52 |
Er zijn wel meer provincies derde-wereldlanden. Zoals Zeeland. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 20:59 |
En natuurlijk nog de achtstewereldlandprovincie Drenthe. En de Noordoostpolder. | |
derLudolf | vrijdag 5 december 2014 @ 21:03 |
Gaan we bitchen? Ook voor jou is er gips kameraad! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 21:05 |
Jan Mastwijk en andere Hoogeveense rariteiten zoals een van mijn exchicks bewijzen gewoon dat je beter in Siberië kan vertoeven! | |
boriq | vrijdag 5 december 2014 @ 21:12 |
Dat Limburg nog niet voorbij is gekomen als derdewereldland... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 21:14 |
Ja, ik weet niet of je de hel zo goed met iets op aarde kan vergelijken. | |
derLudolf | vrijdag 5 december 2014 @ 21:15 |
Tja Hoogeveen is idd appart volk... Maar ik vind het ook belachelijk. Zwolle-Assen is het langste traject waar een IC niet stopt. Je moet nu en pokken eind rijden als je een directe trein naar Schiphol wilt ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 21:17 |
Assen moet eigenlijk ook gewoon overgeslagen worden maarja, provinciehoofdstad. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 21:20 |
Één woord: België. | |
Peter | vrijdag 5 december 2014 @ 21:23 |
Pas op, straks kent Duco Hoogland iemand in Drenthe! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 21:26 |
Ik hou van België :$ | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 21:29 |
Daar kun jij ook niks aan doen ![]() | |
Viezze | vrijdag 5 december 2014 @ 21:37 |
Er rijdt een stoptrein voor de IC uit. Dus of je gaat daar in zitten, of je gaat in een fatsoenlijke stad wonen | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 21:54 |
| |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 21:54 |
mja, dat is Duitsland. Dat moet al genoeg zeggen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 21:59 |
Duco Hoogland ![]() | |
JDude | vrijdag 5 december 2014 @ 22:39 |
De wet van behoud van ellende. Geldt op het asfalt ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 23:00 |
Wet van Behoud van Maximale Ellende is dat. Met hoofdletters. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 23:03 |
Is die niet rechtevenredig met de wet van Belgisch bestuur? | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2014 @ 23:07 |
Daar moet je de wafels er ook nog in vrotten | |
Peter | vrijdag 5 december 2014 @ 23:12 |
Nee, dat is de wet van 'het evenwicht van ellende': Als de walen een verpest project willen, moeten de vlamingen er ook 1. | |
JDude | vrijdag 5 december 2014 @ 23:24 |
Ik moet een nieuwe OP-tekst verzinnen trouwens. Volgend jaar asfaltvreten ipv spoor. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 23:35 |
De kans is groot dat ik er ook aan moet vanwege verschuiving van werkzaamheden naar Hengelo. | |
dennistd | vrijdag 5 december 2014 @ 23:36 |
Deventer-Hengelo is prima te doen per trein hoor ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 5 december 2014 @ 23:49 |
Elke (werk)dag over Deventer-Almelo... Ik was blij dat ik na een 1,5 maand een kamer in Enschede had. Nu gelukkig maximaal 1x per week per richting | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2014 @ 23:54 |
ja wegwezen ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:57 |
Er is weer een rapport verschenen over de door AnsaldoBreda gebouwde IC4-treinen voor DSB, de Deense spoorwegen. Dit keer is het geschreven door PROSE met ondersteuning van SBB. De doelstelling van DSB is om in 2019 (!) een Mean Distance Between Failure (MDBF) te hebben van 20.000 km. In de periode januari - augustus haalde de IC4-stellen een MDBF van 5.949 km. [ Bericht 25% gewijzigd door James1988 op 06-12-2014 00:32:58 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 december 2014 @ 23:57 |
Ja en bijna even snel als met de auto. Vanaf Zwolle is het echter veel sneller met de auto naar Hengelo ![]() | |
Peter | zaterdag 6 december 2014 @ 00:00 |
Trouwens, voor liefhebbers van boeken en DVD's over treinen een tip: Van Stockhem is binnen Den Haag verhuisd naar het Spui en heeft daar meer dan 5 kasten vol boeken en DVD's staan. | |
James1988 | zaterdag 6 december 2014 @ 02:26 |
Het hele rapport is hier te vinden. Ik dacht "dat kan wellicht interessant zijn" en dat is het op zich ook wel, maar echt ieder miniscuul detail is erin beschreven. Geen wonder dat het document maarliefst 246 pagina's lang is ![]() | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 10:16 |
Houdt wel in dat er goed onderzoek verricht is ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 10:18 |
niet noodzakelijk. Het is wel België he. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 10:33 |
Maar het is wel typisch ja. De manier waarop dit aangepakt wordt. Over de ramp in Buizingen was ooit een kwart kolommetje op pagina 14 van een krant te lezen of zo, en verder niet. En nabestaanden die na vier jaar (!) eens wat meer wilden weten werden afgesnauwd met "niet zo zeuren, als je over een half jaar nog niks gehoord hebt MAG je weer een brief sturen". | |
Litpho | zaterdag 6 december 2014 @ 11:30 |
Herkenbaar. Vermoedelijk zelfs opzeggen VDU oude stijl. Maar goed, dat heeft de NS zo gewild. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 11:31 |
DUS dan doe je dat he ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 december 2014 @ 11:35 |
Voor die 5,- per maand zou ik niet moeilijk doen en hem gewoon houden ![]() | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 11:42 |
Gewoon een WeekendVrij jonge! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 december 2014 @ 11:51 |
Wat ik zo ongelofelijk zaad vind aan de WV is dat hij niet geldig is op feestdagen zoals 2e paasdag en 2e pinksterdag. Daar zou het veel interessanter mee kunnen worden en het zijn niet gigantisch drukke treindagen op dit moment, vooral drukke autodagen. | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 11:58 |
Scheelt ze weer veel personeel, die willen namelijk ook gewoon vrij zijn met die feestdagen neem ik aan ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 december 2014 @ 12:05 |
Zijn 2e x-dag tegenwoordig niet zaterdagen of is dat alweer afgeschaft? | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 12:05 |
Zondagen volgens mij.. | |
Ireyon | zaterdag 6 december 2014 @ 12:29 |
Die nieuwe stationsnaamborden in Breda ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 12:43 |
die grijze balk bovenop hoort er ook bij hea ![]() | |
Peter | zaterdag 6 december 2014 @ 12:52 |
Ik weet al waarvoor! Met Carnaval kunnen ze dan de carnavaleske naam er onder plakken ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 december 2014 @ 12:57 |
In Zwolle hangt gewoon zo'n dom bebouwde kom bord met Sassendonk erop. Als ik het zie hangen zo een week voor carnaval dan ga ik al een beetje dood van binnen. | |
James1988 | zaterdag 6 december 2014 @ 14:16 |
Dat valt wel mee, voor Buizingen is er ook zo'n lijvig rapport opgesteld. Er is alleen niemand vervolgd voor zover ik weet. http://www.mobilit.belgiu(...)en_tcm466-207103.pdf | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 14:20 |
Ach wat boeit het ook. Zolang ze met dat brakke Memor rijden is het blijkbaar een geaccepteerd risico ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 december 2014 @ 14:25 |
Ja, eens. Het is tegenwoordig al wel iets beter met TBL1+, maar niet alle treinen hebben dit (de oudste klassiekjes bijvoorbeeld niet), het systeem doet niet aan snelheidsbewaking en het is ook niet verplicht voor andere operators. In de toekomst (2023) wordt het wel een stuk beter i.v.m. landelijke uitrol van ERTMS. | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 15:37 |
Dat tetheren waar we het laatst over hadden gaat wel vrij rap met treinreizen van 3,5 uur ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 december 2014 @ 15:57 |
![]() Yep ![]() | |
Nattekat | zaterdag 6 december 2014 @ 15:59 |
Het enige wat er bij mij dan aangaat is de batterij van mijn mobiel ![]() | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 17:19 |
vanochtend stond er een CNL in venlo gestrand ![]() krijgt dat ding normaal wel een locwissel of heeft er iemand zitten slapen en een verkeerde loc naar Nederland gestuurd? ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 december 2014 @ 17:48 |
Normaalgesproken is er in Emmerich een locwissel. De BR 189 gaat eraf en een DB-loc komt ervoor (of andersom). Als de grens bij Zevenaar dicht is gebeurt dat zo in Venlo. | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 17:52 |
ok nou die DB loc stond nu dus wel in Venlo maar daar hield de reis dus op voor de CNL ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 december 2014 @ 17:54 |
De CNL moet dus overnachten in Venlo?
| |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 17:56 |
hoe ze het opgelost hebben geen idee ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 17:56 |
antiklacht: ik had bammetjes pindakaas bij me ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 december 2014 @ 18:00 |
Ja, dat is altijd narigheid. Rij je eigenlijk cargo of reizigers? | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:03 |
reizigers | |
b2py | zaterdag 6 december 2014 @ 18:07 |
Het hoe en waarom van NS op de FLIRT's Rechtvaardiging procedure zonder voorafgaande bekendmaking Dringende spoed ten gevolge van onvoorziene gebeurtenissen Motivering procedure zonder voorafgaande bekendmaking NS Reizigers B.V. (‘NS’) -die namens NV Nederlandse Spoorwegen de Hoofdrailnetconcessie uitvoert- is op grond van de vervoersconcessie die door de Staat aan haar is verleend, gehouden al het reizigersvervoer per trein te verrichten op het hoofdrailnet in Nederland. Als gevolg van voor NS onvoorziene externe omstandigheden ontstaat op korte termijn een dringend tekort aan rollend materieel in het sprintersegment. Dat is onaanvaardbaar, gelet op de belangen van de reiziger en de verantwoordelijkheden en verplichtingen van NS als concessiehouder voor het hoofdrailnet. De onvoorziene omstandigheden waarmee NS is geconfronteerd, bestaan er onder meer uit dat de Nederlandse Staat in juli jl. -ten opzichte van de oorspronkelijke Kabinetsplannen- zijn voornemen tot afschaffing van de Ov-Studentenkaart heeft aangepast. De OV-Studentenkaart blijft bestaan, en wordt bovendien uitgebreid naar MBO-studenten. Dit noodzaakt tot een ingrijpende bijstelling van de vervoersbehoefte en resulteert in een onvoorzien tekort van ca. 60 sprinters aan rollend sprintermaterieel per najaar 2016 om in alle scenario’s aan de vervoervraag te kunnen voldoen. Ook de aan NS opgelegde versnelde uitrol van ERTMS van dit voorjaar en de noodzakelijke inzet van extra materieel in verband met de onvoorziene uitval van het materieel op de hogesnelheidslijn (V250) dragen bij aan het tekort van ca. 60 treinen. Het vervoer van reizigers en de uitvoering van de concessie voor het hoofdrailnet komen daarmee in gevaar. Gelet op de minimale doorlooptijd van productie, levering, toelating op het Nederlandse spoor en inbedrijfstelling van treinen is binnen het beschikbare tijdsbestek het doorlopen van een Europese aanbesteding niet mogelijk. Onderhandse gunning op de kortst mogelijke termijn is strikt noodzakelijk vanuit oogpunt van de reiziger en de concessie. De overeenkomst inzake de verwerving van het rollende sprintermaterieel zal worden gesloten door één van de betrokken vennootschappen binnen NV Nederlandse Spoorwegen. Via | |
Peterselieman | zaterdag 6 december 2014 @ 18:12 |
Dat heet hier selfloading cargo ![]() | |
Maegrim | zaterdag 6 december 2014 @ 18:13 |
hij vervoertd vooral sjagrijnige mentoren ![]() | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:14 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 december 2014 @ 18:14 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 6 december 2014 @ 18:15 |
![]() | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:17 |
bovendien krijgen ze er nog een riante opleidingsvergoeding voor ook ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 december 2014 @ 18:17 |
Ik ga ook maar eens voor het mentorschap ![]() | |
Maegrim | zaterdag 6 december 2014 @ 18:19 |
Bij ons krijgen ze een tientje per dag extra ![]() | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:20 |
2 euro zoveel per uur extra!
| |
Ireyon | zaterdag 6 december 2014 @ 18:31 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 18:34 |
Dat is een hele mooie plaat ![]() Hoe gemaakt? ![]() | |
MTL | zaterdag 6 december 2014 @ 18:40 |
Doe je intern de opleiding, Salatrel, of via een STC/Roc? | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:43 |
intern | |
MTL | zaterdag 6 december 2014 @ 18:49 |
Kijk eens aan ![]() Hoelang moet je nu nog ongeveer? | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:50 |
in feb vvrv en dan de 40 dagen nog | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:51 |
Maar ik loop lekker voor op schema. Voor het eind van het jaar heb ik alle theorie af en dan heb ik een dikke maand om te herhalen herhalen herhalen | |
Maegrim | zaterdag 6 december 2014 @ 18:52 |
En dan in maart examens herhalen herhalen herhalen
| |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 18:53 |
![]() | |
Ireyon | zaterdag 6 december 2014 @ 18:57 |
Geen idee, is gewoon een random plaat die voorbij kwam op reddit ![]() Deze ook ![]() | |
MTL | zaterdag 6 december 2014 @ 19:00 |
Hehehe, ik heb de afgelopen maand al genoeg mensen op mijn standplaats zien stressen vanwege die examens. Veel succes in ieder geval alvast voor februari ![]() Je hebt het ongetwijfeld al gedaan als je al klaar bent met de theorie, maar kijk ook eens in de VVRV kennisclusters; die werden in ieder geval bij mij aangeraden om nog eens door te nemen voor het examen. | |
#ANONIEM | zaterdag 6 december 2014 @ 19:47 |
Ik heb volgens mij ook nog het één en ander aan oefentoetsen liggen. Stuur gerust een PM | |
Salatrel | zaterdag 6 december 2014 @ 20:00 |
ben ik idd bekend mee. Afgelopen donderdag een overzichtje gescoord van alle verschillen tussen handboek man en die clusters ![]() Ik ben niet zo'n stresskip hehe ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 6 december 2014 @ 21:48 |
Vandaag aardige machinist op het valleileintje: Trein wilde net wegrijden (entreeplank was al ingeschoven) maar hij zag mij en 2 andere mensen nog wild op de deurknop drukken dus hij ontgrendelde de deur weer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 december 2014 @ 23:09 |
Meer regionale vervoerders overal! ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 6 december 2014 @ 23:23 |
Vraagje: Weet iemand of er oude onderzoeksrapporten van Vollenhove en vrindjes online te vinden zijn? IL&T gaat niet verder terug dan 2009, onderzoeksraad.nl houdt het op 1999, maar ik weet dat van de treinbotsing Rilland-Bath 1988 al een rapport is gemaakt... | |
Peter | zondag 7 december 2014 @ 00:00 |
bij KB.nl gezocht? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 7 december 2014 @ 00:03 |
Nationaal Archief heeft het niet, Utrechts Archief heeft alleen een vermelding, maar niets inhoudelijks online. Delpher is offline... Even voor de context: ik vul mijn website met info over spoorwegongevallen, ben nu de boem-is-ho bij Rilland-Bath van 1988 aan het researchen. | |
Yreal | zondag 7 december 2014 @ 00:18 |
Volgens mij is er geen conducteur op deze intercity. ![]() | |
dennistd | zondag 7 december 2014 @ 00:26 |
Gisteravond is net buiten Münster een Regionalbahn op weg naar Coesfeld op een overweg tegen autotransporter geknald, met flinke schade tot gevolgd: http://www.wn.de/Muenster(...)er-Der-Morgen-danach Foto's: http://www.wn.de/Fotos/Lo(...)usammenstoss-mit-Lkw http://www.wn.de/Fotos/Lo(...)ss-Der-Morgen-danach Toch niet voor niks dat de botsnormen na de bouw van de Talenten verder aangescherpt zijn... | |
Peterselieman | zondag 7 december 2014 @ 00:27 |
De SGMm-tweetjes krijgen toch geen magneetremmen. Die treinstellen lijken in de jongste ontwikkelingen snel te sneuvelen, terwijl reactivatie van DDM-1 met de komst van de Flirts ook afgeschoten lijkt te zijn http://somda.nl/forum/7577/p518359/Ontwikkelingen+SGM/ | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 00:57 |
Dat viel eigenlijk wel te verwachten. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:01 |
Op autismesda hebben ze niet altijd gelijk eah. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:03 |
Die broek53 heeft anders wel vrij vaak gelijk ![]() Het DDM-1 schijnt er vrij slecht aan toe te zijn, nu er in totaal 176 nieuwe sprinters gaan komen verwacht ik niet dat men DDM-1 nog gaat opknappen. De SGMm-tweetjes zullen er (samen met Plan V) ook wel spoedig uit gaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:04 |
DDM1 is er helemaal niet slecht aan toe. Er moet alleen een draaistelrevisie komen. Of het nou goede of slechte draaistellen zijn, in het slechtste geval kost dat marginaal meer dan in het beste geval gewoon vanwege de procedure en materialen. | |
ReisT | zondag 7 december 2014 @ 01:13 |
En de drietjes dan? Die zijn eerder aan vervanging toe dan de tweetjes. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:14 |
Wat ik her en der lees is dat de vloeren nogal slecht zouden zijn geworden na lange stilstand, tot op het punt dat je er doorheen zou kunnen zakken aan toe. Grote kans dat het een broodje aap is, maar goed. ![]() Drietjes zijn verlengde tweetjes, maar die krijgen wel magneetremmen. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:16 |
Nachttrein naar Noorden wordt mogelijk nachtbus En een lezerscommentaartje: Dit zie je in Engeland op veel plekken waar een public footpath een spoorweg kruist, soms staat er zelfs een stoplicht en een telefoon bij: ![]() Je moet een bewuste actie nemen om erlangs te komen door het hek te openen of over een hek heen te klimmen, waardoor je je een stuk bewuster wordt van de risico's die je neemt. Dat neemt niet weg dat er ook in Engeland nog steeds ongelukken gebeuren op spoorwegovergangen (zowel bewaakte als onbewaakte), juist daarom is Network Rail op veel plaatsen bezig met het plaatsen van viaducten of tunnels. Ook draaien er eens in de zoveel tijd bewustwordingscampagnes. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:16 |
Stilstand of beweging maakt in dat geval echt bijzonder weinig uit. Met mijn MAVO natuurkunde denk ik dat stilstand zelfs beter is dan beweging maargoed. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:20 |
Stilstand betekent vaak ook 'geen onderhoud' en dan krijg je dingen zoals roest, slijtage en waterindringing wat bij DDM-1 aan de hand schijnt te zijn. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2014 @ 01:34 |
precies. Bij stilstand gaat alles hard achteruit, hoe gek het ook moge klinken | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:38 |
Ja maar niet de structuur van een vloer gast, dat gaat juist harder achteruit bij werken zoals bij verplaatsing. | |
Viezze | zondag 7 december 2014 @ 01:39 |
Maar biologisch gezien zou ik zeggen dat stilstaande dingen weer sneller rotten ![]() Tsja en die onbewaakte overgang discussie, nu worden er waarschijnlijk een hoop mensen gedupeerd (met lang omrijden) door een par ongevallen in korte tijd. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:40 |
Dat hangt af van wat die vloer te lijden heeft. Als er water in de bakken komt en de boel gaat roesten verslechtert het snel... ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:41 |
Remmen is indrukken. Stilstaan doet dat niet. Water is even erg of het nou beweegt of niet. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 01:53 |
F=dinges maal dinges gedeeld door dinges keer dinges enzo. Fucking leuk man, natuurkunde. Grapje bierdrinken slapen nu dus doei. | |
James1988 | zondag 7 december 2014 @ 01:55 |
![]() | |
dennistd | zondag 7 december 2014 @ 02:35 |
De eerste DDAR is ook de dienst in: die zat vanavond in een late sprinter Amsterdam-Haarlem-Alkmaar | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 02:52 |
Wat een randdebiel eerste klas zat er vanmiddag op de TRDL-post Aachen Hbf. Echt, die mocht van zijn stoel afgetrapt worden. De SSN-stoomtrein kwam keurig op tijd binnen bij Aachen Hbf. Maar tot de verbazing werd de trein naar middenspoor 5 geleid, en niet naar perronspoor 7 zoals gepland. Die slaapkop daar op de Post had ons zelfs gewoon veilig door laten rijden, door het station. Uiteindelijk zijn we via zagen aan een perron gekomen. | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 02:53 |
Oh, of voor de paal lopen om fucking 0:22 in Utrecht CS omdat er geen perrons vrij zijn. JAWEL, die zijn er WEL, maar dan kan je weer niet naar Rotterdam ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 10:24 |
Gisteren wilde ik vandaag ergens met de trein naartoe maar vandaag denk ik krijg de tering maar stelletje teringlijers. Ik blijf wel op de bank liggen. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 10:24 |
En als vandaag niet oppast dan val ik zometeen frontaal aan met een pot bier ook al is het half elf. | |
Litpho | zondag 7 december 2014 @ 10:55 |
Maar in Japan... | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 11:00 |
Er wordt vandaag DDAR ingezet, de 7337. Als alles goedgaat tussen Amsterdam en Uitgeest: 4831/4822/4839/4830/4847/4838/4855/4846/4863/4854/4871/4862/14879 | |
boriq | zondag 7 december 2014 @ 11:32 |
Waar valt DDAR-3 eigenlijk mee te vergelijken qua zit- en staplaatsen? Ik dacht namelijk op Somda gelezen te hebben dat het te vergelijken was met SGM-5 | |
b2py | zondag 7 december 2014 @ 11:38 |
Nummeertjjessss | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 11:57 |
Alsof het echt ook maar ene kont kan schelen of een stoomtrein op tijd rijdt ![]() ![]() | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 12:04 |
We hadden toch al 2 uur vertraging. +105 uit Aken, en bij Heerlen +120. Bij Rotterdam was dat +160 geworden ![]() Maar we mochten de Sprintert naar Rotterdam in Gouda wel vertragen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 12:08 |
waardeloze trdl dan. Commercieel verkeer gaat altijd boven die flauwekul van jullie | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 12:13 |
Ja, daahaag. Sprinter +4, en wij kunnen gewoon met 100 doorstampen. Wij stoppen niet bij elke boom. | |
Nattekat | zondag 7 december 2014 @ 12:24 |
10 minuten op 2 uur is dan toch ook niet zo erg meer? | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 12:24 |
Jullie zijn nou eenmaal totaal onbelangrijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 12:24 |
Maar waarschijnlijk dacht die figuur ook, "stamp maar door en donderstraal mijn gebied uit!" | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 12:28 |
Met toen +160 op de teller mocht dat ook wel. We hadden +100 in Heerlen. | |
b2py | zondag 7 december 2014 @ 12:34 |
Tief dan ook op van het spoor! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 12:47 |
Hij snapt het niet echt he ![]() | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 12:48 |
Jawel. 1. Stoomtreinen. 2. Goederentreinen. 3. Reguliere Reizigerstreinen toch? | |
Salatrel | zondag 7 december 2014 @ 12:53 |
gisterochtend toevallig richting eindhoven? daar kwam ik bij boxtel een stoomtrein tegen ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | zondag 7 december 2014 @ 12:53 |
kapotte stoomafnemer ofzo | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 12:55 |
Ja, we gingen Rotterdam - Utrecht - Heerlen - Herzogenrath - Aken. En stomen is nooit verkeerd met een stoomtrein. De koudere temperaturen helpen daar natuurlijk ook bij. | |
Salatrel | zondag 7 december 2014 @ 12:56 |
ja bleef precies mooi hangen dat ik door een muur van stoom heen ging ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 13:00 |
Levensgevaarlijk. Opbokken met die ondingen ![]() | |
Salatrel | zondag 7 december 2014 @ 13:01 |
tijdens Dordt in stoom moest dat ding door de barendrechttunnel ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 13:02 |
Daar mag een stoomtrein doorheen. Ook de Willemspoorttunnel, Best enz. Lekker met Volldampf is het leukste, maar dat mag weer niet enzo officieel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 13:04 |
Die alarmen worden in zulke gevallen uitgeschakeld, dat lijkt me duidelijk. ![]() | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 13:06 |
Waren ze een keer vergeten in Best toen wij daar doorheen stoomden. Treinverkeer werd pal achter ons voor korte duur gestaakt ![]() Niet onze fout, meneer ProRail had het huiswerk niet goed verricht. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2014 @ 13:11 |
Even door de Schipholtunnel stampen met dat ding dan ![]() | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 13:12 |
Wisseltje bij Leiden verkeerd leggen, en bij Hoofddorp ons geen mogelijkheid geven tot lok omlopen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2014 @ 13:15 |
Het is geen speelgoedbaantje hoor. In heel Nederland rijden alle treinen al op blokafstand achter elkaar aan, als er ook maar ergens iets vertraagd is valt alles om, en meneertje greavy komt een keel opzetten omdat hij geen voorrang krijgt met zijn speelgoedwaterkoker en geen omloopspoor blabla. Opzouten met die onzin van het spoor af. | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 13:19 |
![]() | |
Nattekat | zondag 7 december 2014 @ 13:19 |
Ja joh, heel Schiphol lam leggen ![]() (en dan heb ik het niet enkel over de tunnels eronder) | |
greavy | zondag 7 december 2014 @ 13:20 |
Laten we dat maar niet doen inderdaad ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2014 @ 13:23 |
speelgoedwaterkoker ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 7 december 2014 @ 13:45 |
Lijkt me verstandig. Ik verwacht namelijk niet dat er een paar honderd man van daar naar hier komen 's nachts.Een volle bus is rendabeler dan een praktisch lege trein. | |
dennistd | zondag 7 december 2014 @ 13:49 |
Vanuit Twente is de nachttrein naar Schiphol ook al na één zomer opgeheven, en vervangen door de snelwegnachtbus van de Oad. | |
b2py | zondag 7 december 2014 @ 14:09 |
Die Thalys app is ook pure kutzooi hè.. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 14:12 |
De KLM en Delta apps zijn echt ronduit fantastisch. Dat zou Thalys ook moeten doen. Gewoon even iets boeken of dingen doen terwijl je al in het vliegtuig zit. | |
b2py | zondag 7 december 2014 @ 14:16 |
Ja dat kan wel, maar als ik inlog met mijn thecard dan crasht de app.. | |
DeaDLocK2K | zondag 7 december 2014 @ 14:22 |
Gast dat is hetzelfde als bijna neuken. Dan neuk je dus gewoon niet. | |
derLudolf | zondag 7 december 2014 @ 14:39 |
Vol |