Peterselieman | vrijdag 26 september 2014 @ 17:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
b2py | vrijdag 26 september 2014 @ 18:05 |
Waar is die foto van James? ![]() | |
James1988 | vrijdag 26 september 2014 @ 18:07 |
De Coradia Continental waarvan ik hier eerder een foto neerzette is een leuk ding van buiten, van binnen vond ik hem een beetje karig. SLT vind ik van binnen moderner ogen qua inrichting. Ik heb geen foto's van het interieur gemaakt, Google maar naar 'ENNO' als je benieuwd bent. | |
b2py | vrijdag 26 september 2014 @ 18:11 |
Ik zag net op Facebook ook foto's van de Skoda DB 102 met rijtuigen. Zag er flitsend uit, maar volgens mij was het ook een schaalmodel.. | |
James1988 | vrijdag 26 september 2014 @ 18:30 |
Klopt. En ik heb op de stoelen gezeten die in dat ding komen te zitten. Dat zijn dezelfde stoelen als in de ÖBB CityJet, maar met minder features. Bij de stand van de fabrikant stond een opstelling van die stoelen zoals ze in de 2e klas van de CityJet komen, ik kan je zeggen: dat zat verdomd goed voor een stoptrein. | |
b2py | vrijdag 26 september 2014 @ 18:36 |
Nice altijd goed nieuws | |
Peterselieman | vrijdag 26 september 2014 @ 19:32 |
was tijd voor een andere | |
_JdM_ | vrijdag 26 september 2014 @ 20:49 |
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo ![]() | |
Bredemug | vrijdag 26 september 2014 @ 20:49 |
Hoi Hoi een vraagje: Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen. Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit? Alvast bedankt. | |
boriq | vrijdag 26 september 2014 @ 20:59 |
Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor? | |
_JdM_ | vrijdag 26 september 2014 @ 21:06 |
Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo. | |
boriq | vrijdag 26 september 2014 @ 21:10 |
Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets? ![]() ![]() ![]() | |
Rostkreuz | vrijdag 26 september 2014 @ 21:13 |
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden. 5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken) Oftewel gaat weer lekker druk worden. Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden. | |
_JdM_ | vrijdag 26 september 2014 @ 21:30 |
Die trein was in Hengelo defect gegaan (7072, 19:06 uit Hengelo) en vertrok met +10 en reed tot Almelo. (En de tegentrein in Apeldoorn opgeheven) | |
Peter | vrijdag 26 september 2014 @ 21:32 |
Als je in Rotterdam een kaartje koopt vanaf Den Haag naar Brussel, betaal je evenveel als dat je dat kaartje in Den Haag koopt... | |
Ireyon | vrijdag 26 september 2014 @ 21:47 |
Hij rijdt al behoorlijk wat maanden met 8 bakken (6x 2e, 2x 1e). Het verbaast me niks in ieder geval, het is traditie dat de Beneluxtrein stamp- en stampvol moet en zal zitten. Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 september 2014 @ 21:56 |
Dan ga je staan of pak je de stoptrein. | |
Ireyon | vrijdag 26 september 2014 @ 21:58 |
Onzin natuurlijk, er hoort gewoon voldoende zitplek te zijn | |
#ANONIEM | vrijdag 26 september 2014 @ 22:01 |
Waarom zetten ze eigenlijk niet meer wagons in? | |
Rostkreuz | vrijdag 26 september 2014 @ 22:29 |
Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen. | |
Ireyon | vrijdag 26 september 2014 @ 22:33 |
Dat werkt niet in Nederland, zowel vanwege de treinen als vanwege de mentaliteit. In ICE kun je nog zien of een zitplaats op een deel van het traject gereserveerd is, in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is. Je kan ook net als Fyra een apart rijtuig vrijhouden voor gereserveerde zitplaatsen, maar ook daar heeft iedereen (terecht) schijt aan en gaat er gewoon zitten. | |
James1988 | vrijdag 26 september 2014 @ 23:31 |
Dan fix je dat toch ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 september 2014 @ 23:34 |
Hmm. Eerste boekjetest ziet er goed uit ![]() | |
James1988 | vrijdag 26 september 2014 @ 23:52 |
Mastwijkisme 2.0 ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 00:21 |
![]() De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow. Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me ![]() | |
AIex | zaterdag 27 september 2014 @ 00:36 |
![]() Gereviseerde BR221 ![]() Monorail *kwijl* ![]() Frecciarossa 1000 Executive klasse Beetje jammer van het weer. [ Bericht 7% gewijzigd door AIex op 27-09-2014 06:48:19 ] | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 00:37 |
Ah, nog een InnoTrans-beursganger (en dus niet de papadagen) in dit topic. Ik dacht al dat ik de enige was ![]() Wat zijn dat trouwens voor wazige strepen op die eerste 2 foto's? [ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 27-09-2014 00:44:00 ] | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 01:18 |
Wat een kut foto! ![]() | |
AIex | zaterdag 27 september 2014 @ 06:48 |
Hmm strange, ff opnieuw upgeload.. | |
Duvel | zaterdag 27 september 2014 @ 08:41 |
Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen? | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 09:20 |
Die waren binnen. Bij bijna alles wat je vroeg was het 'dat moet ik even aan mijn collega vragen hoor, momentje' ![]() | |
desbarts | zaterdag 27 september 2014 @ 09:30 |
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker... | |
#ANONIEM | zaterdag 27 september 2014 @ 09:33 |
Het is een toeristische attractie. In het panoramarijtuig staat een Duits vrouwtje met microfoon. De trein rijdt dan met een aangepaste snelheid door Lelystad heen en de Duitse mevrouw roept dan: "Als u links kijkt ziet u een proleet die wordt achtervolgd door winkelpersoneel na het plegen van diefstal. Aan de rechterkant ziet u een verkeershufter die wordt doodgeslagen met een stoeptegel." Big booming business. Die Duitsers snappen het wel ![]() | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 09:45 |
Werkzaamheden Weeps - Hilversum | |
desbarts | zaterdag 27 september 2014 @ 09:46 |
![]() En hoe zit het dan met de (als ik het goed zag) nacht express (rode loco + donkerblauwe oude rijtuigen). Die zoefde hier net ook voorbij. Edit: Ah thanks. | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 09:56 |
De beursbabes van Siemens, de Velaro girls:![]() | |
Duvel | zaterdag 27 september 2014 @ 09:59 |
"Hoi, ik heb een kutbaan." | |
Duvel | zaterdag 27 september 2014 @ 10:04 |
Geinig twitteraccount!![]() | |
desbarts | zaterdag 27 september 2014 @ 10:09 |
Die trein staat trouwens stil op station dronten...![]() | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 10:23 |
Deze foto komt ook van Innotrans, wat is dit?![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 27 september 2014 @ 10:30 |
De PESA Link voor de DB | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 10:30 |
PESA LINK (DMU) voor DB, de éénbaksversie. | |
greavy | zaterdag 27 september 2014 @ 10:43 |
Ingehuurde rit voor de Britse merciaCharters, was een fotostop gepland. | |
Ireyon | zaterdag 27 september 2014 @ 10:53 |
Die PESA neus doet me denken aan de eerste concepten voor de nieuwe DDZ neus die er helaas nooit gekomen is | |
GlennQuagmire | zaterdag 27 september 2014 @ 11:02 |
Zijn daar pics van? | |
Ireyon | zaterdag 27 september 2014 @ 11:04 |
Heb al tevergeefs zitten zoeken ![]() 't Was zo'n plaatje met 3 neus-concepten; de oude DD-AR stijl, de hippe verfbeurt die het nu heeft en een complete neus-ombouw in die PESA stijl. Was toen al wel een gevalletje "Ja tof maar gaat nooit gebeuren natuurlijk". | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 11:12 |
Die staat lekker charmant haar neus te snuiten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 11:13 |
We krijgen een RailShark! ![]() | |
cherrycoke | zaterdag 27 september 2014 @ 11:14 |
socios ben jij dat? | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 12:03 |
wtf ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 12:11 |
Tsja, als je geen ETMET hebt is een trein al snel bijzonder he ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 12:20 |
Papieren kaartjes brengen ongeluk. Icanhas OVChipkaart? ![]() | |
greavy | zaterdag 27 september 2014 @ 13:08 |
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ???? | |
#ANONIEM | zaterdag 27 september 2014 @ 13:13 |
Nee, ik heb weekend. Bier en muziek op het moment ![]() | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 13:14 |
Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezien ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 27 september 2014 @ 13:14 |
Stiekem is Dennis gewoon helemaal geen buschauffeur... | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 13:16 |
Ja gisteren in Enschede wel lachen ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 27 september 2014 @ 13:29 |
Vanmiddag om 17.20u lijn 61 naar Overdinkel Ik zat gisteren in Haaksbergen, en ben via Goor naar Hardenberg geweest. Geen Enschede gezien dus ![]() | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 13:44 |
U wilt 2500 meter geluidsscherm, dat kan. Dat kost u dan 5.737.000 euro. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 15:15 |
2294 eurootjes 80 per strekkende metert. Inclusief plaatsing neem ik aan? Lijkt me niet eens overdreven duur eigenlijk. | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 15:59 |
Ik vind het nogal wat.. Dit is inclusief plaatsing uiteraard. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 17:20 |
kan best hoor. Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets normaal kost. | |
Salatrel | zaterdag 27 september 2014 @ 17:37 |
geheel in PTA stijl: ong. 2x de helft | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 17:42 |
ik denk 450. Eckt fantastisch. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 18:05 |
Wat een enorm awesome apparaat ![]() ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 september 2014 @ 18:34 |
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan. de website geeft aan "28 sept (reserveren (nog) niet (meer) mogelijk)" duidelijk. http://csy.nl/dienstregeling.php | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 19:17 |
James, ben je toevallig ook bij dit ding geweest? http://www.railjournal.co(...)ain.html?channel=542 | |
dennistd | zaterdag 27 september 2014 @ 19:35 |
Je kunt maar tot vrijdag 18u reserveren, daarna is het niet meer mogelijk. Ik ga er morgen ook naar toe, maar was ook te laat met reserveren. Morgen dus maar op tijd daar zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 september 2014 @ 19:40 |
"nog niet" of "niet meer" is allebei "niet". Dus ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 september 2014 @ 20:10 |
Ik heb 'm zien staan maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Mijn aandacht op het buitenterrein ging vooral uit naar de raampjestreinen. ![]() | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 20:12 |
Het was te proberen ![]() ![]() | |
Thas | zaterdag 27 september 2014 @ 22:29 |
Iemand ervaring met dit kopen http://www.spoordeelwinkel.nl/product/september/bol ? Werkt dit identiek aan de kruidvat/blokker/etc kaartjes in dat je een code ontvangt en die dan moet invullen op de NS website? Het ding is namelijk dat ik het voor iemand anders wil kopen. Die gene heeft geen toegang tot iDeal.. | |
dennistd | zaterdag 27 september 2014 @ 22:49 |
Het is een dagretour en geen dagkaart zoals de rest, maar verder is het gelijk volgens mij. | |
b2py | zaterdag 27 september 2014 @ 22:50 |
Je moet deze activeren als een E-Ticket op ns.nl, en vervolgens dat E-Ticket uitprinten. | |
spectrumanalyser | zondag 28 september 2014 @ 00:07 |
door Rail-Kees van de NS kleuren voorzien![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 00:20 |
Mooi ding vind ik het ![]() | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 01:47 |
Zoals jullie weten heb ik me de afgelopen week weer eens vermaakt in Berlijn. Het doel van mijn bezoek aan de stad die tot 25 jaar geleden in tweeën werd gespleten door een muur was InnoTrans, de grootste vakbeurs voor alles wat verwant is aan de spoorwegen. Voor hobbyisten (en voor papa's met kindjes) worden in het weekend publieksdagen gehouden, maar omdat mijn interesse wat breder is dan alleen treintjes vind ik een bezoek aan de beurs zelf absoluut de moeite waard. Deze keer heb ik mijn dSLR in de tas laten zitten, alle foto's zijn met mijn smartphone gemaakt. Als je dat niet bevalt, pech ![]() --- ![]() S-Bahnperron Berlin Hauptbahnhof. Op de grote stations en op diverse andere plekken in de stad is reclame te vinden voor de InnoTrans-beurs. Ook de publieksdagen worden genoemd, waar iedere 2 jaar veel volk op afkomt. --- ![]() Dit jaar is één van de prominte aanwezigen op het buitenterrein de Frecciarossa 1000, een nieuwe hogesnelheidstrein voor Trenitalia die wordt gebouwd door AnsaldoBreda (u allen bekend van spaghettiboemel Fyra V250) en Bombardier. De Frecciarossa 1000 wordt "the most stunning train in the world" genoemd door zijn makers, wat ik zeker kan beamen. --- ![]() Voor MVG, de stadsvervoerder van München, bouwt Siemens nieuwe metro's van het type C2. De C2 kenmerkt zich door een licht en ruim interieur waarin de kleur blauw en ronde vormen de boventoon voeren. --- ![]() Een oudgediende: voor de derde keer op rij heeft Siemens een paar Vectron-locomotieven meegenomen naar Berlijn. Met de voorste locomotief wil Siemens benadrukken dat ze niet alleen locomotieven bouwen, maar ook zorgen voor betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de locs die zij bouwen. De achterste loc, de Vectron DE, is een dieselektrische uitvoering. Op de zijkant staat een tekening van een cheetah die verandert in een Vectron. Leuk feitje: tijdens InnoTrans heeft het Duitse EBA een typetoelating afgegeven voor de inzet van de Vectron DE in Duitsland. --- ![]() Enkele jaren geleden heeft DB Fernverkehr een bestelling geplaatst voor dubbeldeks intercityrijtuigen bij Bombardier Transportation. Bombardier heeft deze rijtuigen de naam 'TWINDEXX Vario' gegeven, waarmee Bombardier duidelijk laat merken dat de rijtuigen makkelijk aangepast kunnen worden aan de eisen en wensen van de klanten. Van binnen zijn deze rijtuigen een mix van de RE-Dosto en een ICE. Er zijn geen binnendeuren, maar er is wel veel houtwerk aanwezig, reserveringsdisplays zijn geplaatst en de stoelen zijn van een wat hogere kwaliteit. Toch vind ik het geheel niet echt DB IC-waardig ogen, maar wellicht denken de uiteindelijke klanten van DB daar anders over. --- ![]() Nieuw dit jaar is de OMNEO van Bombardier Frankrijk. De OMNEO is een combinatie tussen een dubbeldekker en een enkeldeks trein, bedoeld om maximale capaciteit te combineren met zelfstandige toegankelijkheid voor personen met een beperkte mobiliteit. In de gelijkvloerse bak zitten de deuren, is er ruimte voor fietsen en zijn de kasten voor tractie e.d. geplaatst. ![]() ![]() In de dubbeldeksrijtuigen is gekozen voor een 2+3-opstelling, waardoor zo veel mogelijk reizigers een zitplaats kunnen krijgen. Links: benedenverdieping, rechts: bovenverdieping. ![]() Kennelijk denkt Bombardier dat mensen die naar boven of beneden willen het niet erg vinden om over andere reizigers heen te klimmen. --- ![]() In 2008 heeft DB Regio een mega-order geplaatst bij Bombardier voor de levering van nieuwe treinen voor het regionaalverkeer. Sinds 2011 rijden de treinen van het type TALENT 2 (ook bekend als Baureihe 442) rond in verschillende Duitse regio's. Andere vervoerders hebben ook gekozen voor de TALENT 2, zoals het Britse National Express. --- ![]() Vorig jaar heeft de Britse overheid besloten om een megacontract voor de levering van nieuw intercitymaterieel (de IEP) te gunnen aan het van oorsprong Japanse Hitachi Rail. De eerste treinstellen ondergaan momenteel statische tests in Japan, op haar stand had Hitachi een model van de EMU-versie van de IEP, Class 801. ![]() Het schaalmodel op de Hitachi-stand was opengewerkt, waardoor een goede impressie kon worden gekregen van hoe Britse intercityreizigers in de toekomst vervoerd gaan worden. Dit is de 1e klasse. --- ![]() Hitachi had ook iets anders meegenomen naar Berlijn: een mockup van een bak van de AT200. De AT200 is een nieuwe trein die Hitachi voor eigen rekening en risico ontwikkeld heeft, in de hoop orders op de Britse markt in de wacht te slepen. De mock-up was van hoge kwaliteit: de gebruikte materialen zijn zoals Hitachi ze ook in het eindproduct zou willen gebruiken, alles zat stevig vast en de deuren werkten. Op het display boven de gang werd een filmpje afgespeeld van Train Simulator 2014. ![]() Hitachi heeft veel aandacht besteed aan details: het reizigersinformatiesysteem boven de deur toonde dynamiche informatie en was dus geen plaatje. Vanaf een kleine afstand vond ik de informatie op het scherm zeer prettig te lezen. --- ![]() Het Spaanse Talgo had een schaalmodel meegenomen van een Talgo 350 die zij momenteel aan het bouwen zijn voor een hogesnelheidslijn in Saudi-Arabië. --- ![]() CSR, één van de bouwers van rollend materieel in China, had een modelbaan weggezet met daarop een tram die zij bouwen. Deze tram is uitgerust met accu's (supercapacitators), waardoor deze een eindje kan rijden zonder bovenleiding. --- ![]() Stadler, ons allen bekend van de GTW's die op verschillende plekken in het land te vinden zijn, had een model meegenomen van de nieuwste generatie FLIRT. Op een touchscreen kon je je eigen FLIRT maken, waarin je kon kiezen voor verschillende kleurtjes en dingen zoals deuren. --- ![]() ![]() De EC250 is de eerste hogesnelheidstrein die gebouwd gaat worden door Stadler. Launching customer zijn de Zwitserse spoorwegen, zij hebben 29 nieuwe treinen besteld waarmee vanaf december 2019 via de Gotthard-routes zullen worden uitgevoerd. --- ![]() Het Poolse Newag had één of ander groen ding meegenomen. Ook van binnen was dit ding zodanig groen dat ik er al vrij snel genoeg van had. --- ![]() Trenitalia-dochter Netinera (vroeger Arriva Deutschland) is eigenaar van locomotief 221.145. Deze locomotief is helemaal opgeknapt door hun werkplaats en was te bezichtigen. --- ![]() Deutsche Bahn heeft bij het Tsjechische Skoda een bestelling geplaatst voor nieuwe trek-duw-treinen voor inzet op de NIM Express, ook bekend als de München-Nürnberg-Express. De Skoda-treinen zullen vanaf december 2016 gaan rijden, met een maximumsnelheid van 200 km/u is en blijft dit één van de snelste RegionalExpressen die Duitsland kent. --- ![]() Ook Skoda: de RegioPanter voor de Tsjechische spoorwegmaatschappij CD. --- ![]() Smile! De Coradia Continental, ook bekend als Baureihe 440, heeft een nieuwe kop gekregen. Metronom heeft 20 Coradia's besteld voor inzet op de "ENNO", een regionale vervoersconcessie in oost-Niedersachsen. --- ![]() Naast de Coradia Continental voor ENNO levert Alstom nieuwe Coradia LINT-treinstellen op voor twee verschillende regio's. Naast een dieselgebied in Niedersachsen zullen er vanaf dienstregeling 2015 nieuwe LINT-treinen gaan rijden in Rheinland-Pfalz onder de naam 'vlexx'. --- ![]() En als toetje: JR East (Japan Railways) had een stand in de nieuwe CityCube. Aanwezig was een Shinkansen-simulator. In plaats van een volledige 3D-wereld (zoals bijvoorbeeld bij Train Simulator) maakt men gebruik van trajectvideo's om te simuleren wat een machinist ziet. [ Bericht 99% gewijzigd door James1988 op 28-09-2014 02:24:16 (Tekst erin gehangen) ] | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 01:50 |
Ernstig hoor. En wanneer gaan we daar in Nederland profijt van hebben? Die BR631 bijvoorbeeld, die RailShark die ik hier niet op terug zie, gaan we die ook in Aachen, Venlo of Enschede zien? Dat zou wel vet zijn natuurlijk ![]() [ Bericht 88% gewijzigd door Dr_Flash op 28-09-2014 02:29:12 ] | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 02:30 |
Ik heb lang niet alles op de foto gezet. Soms omdat ik er niet aan dacht, en soms omdat ik er gewoon de kans niet voor had. Op zo'n beurs loopt iedereen gewoon maar overal heen, wat het maken van een goede foto niet altijd makkelijk maakt ![]() Zo'n beurs gaat natuurlijk ook niet over het maken van kiekjes, al zie je wel heel veel mensen met camera's rondlopen. Van telefoons tot de meest dure dSLR's die je je kunt voorstellen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 02:42 |
Ja je ziet wel vaak dat het een soort piemelmeetcompetitie wordt met de camera's en vooral de lenzen. Maar goed, wat heb je aan een 1200 mm f/4 (van 120k euro) als je toch gewoon overal naar toe kunt lopen en zo dicht bij kunt komen als je maar wilt ![]() | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 08:39 |
Prachtig James ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 28 september 2014 @ 08:58 |
ohjee ohjee er gaat iets goed mis met de ovchipkaart. er is vier keer automatisch opgeladen. als ik het overzicht bekijk op ovchipkaart dan zie ik dat er telkens 10 euro af gegaan is. toch staat er wel degelijk dat ik ben ingechecked en uitgechecked, de stations kloppen. echter, er staat een vraagteken bij. "Halte of station niet aangeleverd. Vraag op bij uw OV-bedrijf". de checkin staat onder het overzicht met de stationsnaam en verder boven in het overzicht staat " Check-in bij NS" zonder stationsnaam. daar is 10 euro berekend, terwijl de ritprijs normaal gesproken 3,40 euro is. gaat lekker zo ![]() | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 09:21 |
Lastig lastig, de leukste spoorcolleges tijdens de SpoorParade bevinden zich op donderdag & vrijdag.. | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 09:50 |
Iemand enig idee waar die werkzaamheden Zwolle - Meppel ineens vandaan komen? Die stonden er vrijdag nog niet in.. Edit: IC Groningen - Zwolle rijdt tot Assen, sprinter Groningen - Zwolle tot Meppel en 1 keer per uur. Dit gaat niet helemaal goed denk ik? Edit2: Inmiddels rijden de IC's naar Meppel. [ Bericht 24% gewijzigd door b2py op 28-09-2014 10:12:04 ] | |
Kentekenplaat | zondag 28 september 2014 @ 11:01 |
Leuk verslag, James 1988! ![]() Als ik zie dat de Frecciarossa 1000 o.a. gebouwd is door AnsaldoBreda vraag ik me toch af wat er gebeurt als je een keer tegen die trein aanleunt. En die Twindexx: zitten daar ook geen deuren tussen de bakovergangen? Als ik in de gemiddelde trein door een bakovergang loop maakt dat best herrie namelijk. Dat stoeltje in die Omneo bij de trap is inderdaad wel heel knullig. ![]() En wat betreft die EC250: die zou toch niet misstaan op onze HSL. ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 september 2014 @ 11:28 |
ik heb geen idee. Wilde vanmiddag de baan op, maar zulke werkzaamheden houden mij wel tegen. Volgende week beter ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 september 2014 @ 11:30 |
Leuk gedaan, James ![]() | |
bork | zondag 28 september 2014 @ 12:59 |
![]() PESA LINK (aka Shark Haie) Ab Dezember 2014 verkehrt die Oberpfalzbahn auch auf der Strecke Regensburg - Marktredwitz - Schirnding.[2] Für den Betrieb auf dieser Strecke hat am 20. Dezember 2011 Netinera einen Vertrag mit dem polnischen Fahrzeughersteller PESA über die Lieferung von 12 zweiteiligen Dieseltriebwagen unterzeichnet. Die Züge sollen zwischen Juni und Dezember 2014 geliefert werden. Bayrische Regentalbahn ging ein Schritt weiter und bestellte bereits 14 Züge in Polen. Im Dezember 2014 werden wir die ersten Fahrzeuge einsetzen", sagt Pressesprecherin Christine Hecht. Rest (Duitsland) DB Sauerland-Netz: Dezember 2015 Niederbarnimer Eisenbahn, Netz Ostbrandenburg: Dezember 2015 DB Dreieichbahn: Juni 2016 DB Dieselnetz Allgäu: Dezember 2017 [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 28-09-2014 13:07:52 ] | |
bork | zondag 28 september 2014 @ 13:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() Waar sliep je?, ben wel benieuwd naar Intercity Hotel Berlin Hauptbahnhof namelijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 13:25 |
Ah dat biedt perspectief ![]() De rest is allemaal veel te er weg ![]() | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 13:32 |
Enschede - Amersfoort is trouwens een prima stuk om al werkend af te leggen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 13:32 |
FTFY | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 13:34 |
Dat is misschien vanavond ![]() | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 13:46 |
Dank allen ![]() @Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken @bork: ik had via Airbnb een appartement in Prenzlauer Berg gehuurd | |
bork | zondag 28 september 2014 @ 13:48 |
Leuk buurtje ![]() | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 13:54 |
Toevallig een foto van de buitenkant? | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 16:37 |
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=338182#p338182 Iemand hier? Ben wel benieuwd! | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 16:40 |
Helaas niet, lukte niet echt om daar een mooie foto van te krijgen. | |
Ireyon | zondag 28 september 2014 @ 17:11 |
Tof hoor James ![]() maar waar zijn de boothbabes ![]() Heb je trouwens ook even in die Frecciarossa gezeten? Vind die units in Italië best tof, maar ze zijn qua beenruimte wel duidelijk voor kleine glibberItaliaantjes ontworpen.. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 17:19 |
Van de boothbabes heb ik geen foto's gemaakt, ik heb een goed geheugen. ![]() Ik heb in de F1000 gezeten in de Executive class en in Standard. Bij Executive heb je zeeën van ruimte, in dat rijtuig staan maar iets van 8 stoelen en een meetingroom. In Standard staan veel meer stoelen, die zitten overigens prima en ik vond de beenruimte ook goed te doen. | |
Bitlord | zondag 28 september 2014 @ 17:40 |
Zitten jullie ook een beetje in de modeltreintjes? Ik vroeg me af of iemand al eens in N of H0 een V250 heeft (om)gebouwd. Er is volgens mij nog geen fabrikant die dat gedaan heeft, maar een eenpitter wellicht wel? | |
spectrumanalyser | zondag 28 september 2014 @ 17:50 |
was te zien tijdens Rail 2014 in Houten![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 17:52 |
Awesome ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 28 september 2014 @ 17:56 |
het idee van modeltreinen in 3d uitprinten, daar loop ik zelf ook al enige tijd mee rond. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 17:58 |
Oh dat is misschien veel makkelijker dan allerlei dingen los snijden. Zal je namelijk zijn dat die bodemplaten bij het model WEL goed vast zitten ![]() | |
bork | zondag 28 september 2014 @ 18:00 |
Alles van zo'n modelbaan leent zich perfect voor 3d-printen imho, is wel dag met je handje naar Volmer, Faller etc. ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 18:02 |
Als je alleen geïnteresseerd bent in stilstaande treinen hoeft zelfs dat niet meer. Print een 3D-model, schilder het en je bent klaar. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 18:03 |
Ik bedoel, we hebben het wel over de V250 natuurlijk ![]() | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 18:04 |
Dat zeg ik. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 18:05 |
GMTA ![]() | |
Bitlord | zondag 28 september 2014 @ 18:20 |
Cool! Het was denk ik (ook ![]() | |
Duvel | zondag 28 september 2014 @ 18:56 |
Nadeel is tot nu toe dat je strepen blijft zien, zodat je een 3D-geprint model nog wel behoorlijk moet nabewerken volgens mij. | |
bork | zondag 28 september 2014 @ 19:13 |
Ik ben geen kenner ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 28 september 2014 @ 19:31 |
En dan dacht je dat ongeplande werkzaamheden aan het spoor bizarre aanvangstijden of prognoses hadden. Op de weg is dat blijkbaar normaal...![]() | |
Viezze | zondag 28 september 2014 @ 19:36 |
"Rijkswaterstaat zet treinen in" | |
DeaDLocK2K | zondag 28 september 2014 @ 20:14 |
Echo? Edit oh wauw de automatische update was stuk ![]() | |
dennistd | zondag 28 september 2014 @ 20:35 |
Wie zat er zo te klagen overhet internet in de trein de laatste tijd? Het werkte vandaag overal prima, behalve op op de gebruikelijke blackspots natuurlijk. Blijkbaar is het erg afhankelijk van de drukte in de trein. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 20:41 |
Blijkbaar is de capaciteit dus kut. HE HE what else is new. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 20:55 |
NS beperkt tegenwoordig de maximale doorvoersnelheid per gebruiker tot zo'n 100 KB/s. Snel genoeg om te surfen, ruim onvoldoende voor streamingdiensten zoals Spotify of downloads. Zulke snelheden haalde ik zo'n 14 jaar terug ook met wat KPN/Planet toen nog MxStream noemde. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 20:58 |
Ja, NS faalt, dat klopt. WEER, dat klopt. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 21:04 |
De apparatuur in de trein (geleverd door Nomad Digital) kan niet overweg met 4G. Da's een beetje jammer. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 21:06 |
Nee, dat is falen. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 21:07 |
NS kan beter niks aanbieden dan doen alsof ze iets aanbieden wat toch niet werkt. Ambitie en zo. En je hebt er niet eens veel voor nodig. Voor een kwart dag treinkaartjesinkomsten kun je ALLE treinen omzetten naar iets wat wel met 4G overweg kan. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 21:09 |
Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 21:10 |
Bekrompen geest. Dat hangt natuurlijk af van de man die de apparatuur koopt. | |
DeaDLocK2K | zondag 28 september 2014 @ 21:32 |
Ze maken niet alleen geen gebruik van 4G (iets wat met de huidige apparatuur te regelen is trouwens) de capaciteit van de access points is ook veel te laag. | |
DeaDLocK2K | zondag 28 september 2014 @ 21:33 |
En als het USB2 is dan heb je nog steeds niet meer capaciteit. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 21:34 |
Met USB 2.0 zou je zo'n 35 MB/s (280 Mbit/s) aan doorvoersnelheid moeten kunnen halen, ik ken geen 4G-netwerken in Nederland die op dit moment die snelheid aanbieden. ![]() | |
b2py | zondag 28 september 2014 @ 21:34 |
Toen internet in de trein live ging was 4G nog lang niet relevant in Nederland. En kijk die waardeloze T-Mobile dekking nu. Zodra je de randstad uit bent heb je geen 4G.. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 21:40 |
Iemand is zo vriendelijk geweest om een foto te maken van de stoelen voor de ÖBB CityJet:![]() Bron en meer foto's: Drehscheibe ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 22:20 |
ja, wat heb ik aan "de verbinding is goed" tussen mijn MacBook en het access point als er daarna geen kut meer lukt? ![]() Falende kut NS. Als je WILT kun je voor een miljoen euro binnen een maand ALLE maar dan ook ALLE treinstellen voorzien hebben van 4G access points. Maar ja. Als je niet wilt kan er niks ![]() | |
Ireyon | zondag 28 september 2014 @ 22:22 |
Ik zie liever heel dat WiFi in de Trein geschrapt worden in ruil voor repeaters in de Groene Hart Tunnel | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 22:24 |
En de tunnels bij Rotterdam-Overschie, Barendrecht, Oude Maas en de Dordtsche Kil... | |
DeaDLocK2K | zondag 28 september 2014 @ 22:27 |
En bereik op de Veluwelijn, op de schrootlijn, et cetera. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 22:28 |
En de Hemtunnel, de Velsertunnel, de Besttunnel, de Schipholtunnel, alles wat ruikt naar tunneltunnel. | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 22:28 |
In de Schipholtunnel heb ik wel redelijk bereik. 3G in ieder geval, 4G heb ik daar nog niet uitgeprobeerd. | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 22:29 |
En bereik bij Baarn en bij Den Dolder en tussen Barneveld en Apeldoorn en tussel Holten en Wierden en OVERAL WAAR DRIE FUCKING GODDAMN BOMEN LANGS DE RAILS STAAN ![]() Denk aan het milieu als u deze email wilt primten. Twijfelt u? Print hem liever 30 dan 29 keer. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 september 2014 @ 22:30 |
ja op Schiphol zelf ja. IN de rest van de tunnel niet hoor ![]() | |
James1988 | zondag 28 september 2014 @ 22:31 |
Ook wel hoor... niet super, maar er druppelt nog wel wat doorheen. Overigens: sinds Vodafone 4G heeft uitgerold tussen Delft en Schiedam heb ik daar midden in de weilanden perfect bereik. Dat was met 3G wel anders: geen enkele dekking. ![]() Nu Lage Zwaluwe nog... | |
j0k3 | maandag 29 september 2014 @ 00:09 |
Ach, NS wifi doet t verbazend goed. Als je Veolia MyWay gewend bent... Dat blokkeert alles. Behalve nu.nl. En ook KPN 3G bereik heb ik op Reuver-Nijmegen op heel veel plaatsen niet | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 00:13 |
Veolia MyWay idd zeg ![]() ![]() ![]() ![]() | |
j0k3 | maandag 29 september 2014 @ 00:19 |
Bied inderdaad dan gewoon niks aan. Als zelfs facebook en de reisinformatie het niet doen heb je er vrij weinig aan in de trein. | |
JDude | maandag 29 september 2014 @ 07:49 |
Er komt net een bejaard ogende raampjestrein door Tilburg richting Breda. Zou moeten gaan om "Extra int. trein 13459" naar Utrecht. Waar komt die vandaan? | |
b2py | maandag 29 september 2014 @ 08:22 |
Hemtunnel heb je prima 4G ![]() | |
b2py | maandag 29 september 2014 @ 08:23 |
En daar loopt geen ACM onderzoek naar? ![]() | |
derLudolf | maandag 29 september 2014 @ 08:30 |
Laatste weken deed internet op Emmen Zwolle het ook niet goed. Durf bijna niet te schrijven dat internet nu wl werkt. Straks met ICRm. Daar erger ik mee nooit aan slechte WiFi, derhalve mijn favoriete materiaal. Dus biedt of werkend WiFi aan of niets | |
Fixers | maandag 29 september 2014 @ 08:38 |
Maartensdijk, en daar staan nauwelijks bomen. | |
ReisT | maandag 29 september 2014 @ 09:15 |
Fijn toch die non-informatie in de trein. "We zijn 14 minuten te laat uit Utrecht vertrokken, dit heeft als reden dat we te laat aankwamen in Utrecht". | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 09:26 |
Vanochtend een straalbezopen neger in de trein die mensen lastig viel en zo. Kaartje had ie ook niet natuurlijk. Is uiteindelijk in Amersfoort uit de trein gehaald ![]() | |
Ireyon | maandag 29 september 2014 @ 09:29 |
Sowieso zijn ze niet zuinig met die oorzaken. Trein van Rotterdam naar Vlissingen heeft vertraging? "Wegens een eerdere verstoring".. die tussen Eindhoven en Weert bleek te zijn.. ![]() | |
boriq | maandag 29 september 2014 @ 10:06 |
is volgens mij de Oktoberfesttrein, welke straks weer naar Duitsland gaat. | |
Mathijz | maandag 29 september 2014 @ 10:24 |
Rijkswaterstaat geeft het exacte moment door dat de weg wordt afgesloten. Doorgaans zijn deze al aangekondigd op pagina 731 ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 29 september 2014 @ 10:28 |
Dan nog, wie verzint zulke rare tijden? | |
Maegrim | maandag 29 september 2014 @ 10:36 |
zal wel met de dienstregeling te maken hebben he oh, snelwegen ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 29 september 2014 @ 11:00 |
Sowieso is WiFi in de trein gewoon tien keer prut, ik word wel verbonden maar daarna is het zo traag als dikke stront in een trechter.. Het werkt vaker niet dan wel, gewoon treurig. Aan capaciteit kan het niet liggen, in een trein om 23.xx zaten er niet zoveel mensen | |
Salatrel | maandag 29 september 2014 @ 11:34 |
dat kan wel kloppen daar zit namelijk geen wifi in ![]() | |
Salatrel | maandag 29 september 2014 @ 11:35 |
of was dat de grap? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 29 september 2014 @ 12:10 |
Ja duh ![]() | |
Mathijz | maandag 29 september 2014 @ 12:58 |
Het verschil tussen geplande tijd (Pagina 731) en daadwerkelijke tijd (Pagina 730). Wordt overigens ook gebruikt als een aannemer langer doorgaat dan gepland was (=boete). | |
_JdM_ | maandag 29 september 2014 @ 14:02 |
De Pimpelrijtuigen (lees: BordRestaurant) in de Pimpelexpressen(lees: IC Amsterdam-Berlijn) kampen met problemen met de buffers, en zijn buiten dienst gesteld. | |
DriekOplopers | maandag 29 september 2014 @ 14:20 |
Het werk van de conducteur is na de uitspraak in de zaak-Mobach een wassen neus. http://www.voorbeterov.nl/page13.php | |
Salatrel | maandag 29 september 2014 @ 14:26 |
controleren of het inchecken is gelukt doe je als reiziger door je telefoon even met rust te laten en uit je doppen te kijken. Daarnaast kun je, iig zolang de poortjes nog open zijn en voor zover aanwezig, op ieder moment de status van je kaart opvragen. Tot slot kun je in principe een globaal idee krijgen waar de conducteur zich in de trein bevindt door even op het perron te kijken waar hij gaat sleutelen. Met name met behulp van mijn eerste alinea heb ik nog geen 1 keer getwijfeld of ik nou wel of niet had in gecheckt.... Een hoop gezeur om niet dus weer (en dan bedoel ik niet alleen van vbov) | |
_JdM_ | maandag 29 september 2014 @ 14:32 |
Weer lekker doorgedraafd hoor ![]() Het gaat dus om nummer 5. Het is dus zeker niet (!) de enige mogelijkheid. Daarnaast: Wat is het verschil met de procedure met een defecte kaartautomaat? Dan hoor je voor het instappen dit bij de HC te melden. Word je aangetroffen zonder (papieren)kaartje zonder dit vooraf te melden, dan word je terecht bekeurd. Weer geneuzel om niks. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 29 september 2014 @ 14:51 |
![]() | |
bork | maandag 29 september 2014 @ 15:35 |
Nog een reden om via Duisburg (ICE) te reizen ![]() | |
GlennQuagmire | maandag 29 september 2014 @ 15:41 |
Vorig jaar mochten ze na een aantal ontsporingen al niet meer geduwd worden, maar nu is het dus helemaal het einde voor de BordRestaurants. ![]() | |
b2py | maandag 29 september 2014 @ 15:57 |
Op OVinNederland stond dat het vandaag exact twee jaar geleden is na Stuttgart. Misschien is de twee jaar aanpassingstermijn verstreken en hebben ze niets gedaan.. Als zo'n regel ooit bestaan heeft hoor.. | |
GlennQuagmire | maandag 29 september 2014 @ 16:12 |
T was toch de lengte van de rijtuigen die problemen gaf? Ze waren 1 a 2 meter langer en het lijkt me dat dat lastig aan te passen is | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 16:32 |
Nee. Die BordRestaurants zijn inderdaad een paar meter langer, en daardoor niet geschikt voor de GEDUWDE dienst. Daarom zijn ze omgewisseld met de Pimpel die immers altijd getrokken rijdt. Wat er nu aan de hand is is dus wat anders ![]() | |
boriq | maandag 29 september 2014 @ 17:14 |
De bijsturing bestaat toch dus nog. De sprinter van 17:06 van Deventer naar Enschede wordt vastgehouden in Deventer voor IC van 17:00 van Deventer naar Enschede die met +12 rijdt. | |
JDude | maandag 29 september 2014 @ 17:31 |
Ja tof man. Een hele sprinter +10 aan de broek voor een IC die toch al te laat is. Of stappen er in Deventer hele volksstammen over van de IC naar de sprinter? | |
_JdM_ | maandag 29 september 2014 @ 17:39 |
die +10 issie in Almelo al kwijt. | |
Litpho | maandag 29 september 2014 @ 17:51 |
2, 3 en 4 lopen met regelmaat meerdere uren achter, ook volgens de NS. Als je dan niet uit je doppen hebt gekeken bij het inchecken, dan blijft eigenlijk alleen optie 5 (of uit- en inchecken mits je daar je reis mee annuleert ipv. onderbreekt) over. | |
boriq | maandag 29 september 2014 @ 17:53 |
Het heeft uiteindelijk dus niets geholpen om de IC voor te laten aangezien de overweg bij Almelo de Riet in storing lag en we daardoor +- 8 minuten voor Almelo hebben staan wachten. | |
DriekOplopers | maandag 29 september 2014 @ 17:55 |
Succesje voor Voor Beter OV. De door ons aangezwengelde discussie over de enorme uitval van IC-Direct heeft geleid tot handhaving huidige geldterugbijvetragingsregeling. http://www.voorbeterov.nl/140818.php | |
b2py | maandag 29 september 2014 @ 18:16 |
Consultatie/ audit prestatie-indicatoren, NS en decentrale spoorconsessies, toiletten in Sprinters Uitkomsten onderzoeken motie 29984, nr. 468 van Dik-Faber over de Valleilijn | |
Viezze | maandag 29 september 2014 @ 18:22 |
Volgens mij kan je op een kaartautomaat altijd zien of je bent ingecheckt | |
Dos37 | maandag 29 september 2014 @ 18:33 |
anders kost het de ns geld half uur vertraging is GTBV voor die paar mensen die naar Colmschate, Holten Rijssen en Wierden willen | |
Peter | maandag 29 september 2014 @ 18:49 |
Toppie! | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 19:10 |
Hoe dan? | |
greavy | maandag 29 september 2014 @ 19:13 |
Als je bent ingecheckt, krijg je bij het voorhouden van de kaart ergens de tekst te zien dat je nog bent ingecheckt. | |
spectrumanalyser | maandag 29 september 2014 @ 19:18 |
NSonline op twitter is mega-goed. na korte tijd te hebben getwiet met de NS, is mijn probleem opgelost voor wat betreft wellusnietus-uitgecheckt. Ovchipkaart gaf aan dat ik correct was uitgecheckt en NS niet. nu is het verholpen en binnen 3 weken krijg ik het teveel betaalde tegoed teruggestort. klasse \o/ | |
DriekOplopers | maandag 29 september 2014 @ 19:20 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 19:23 |
NS in het echt is ook wel goed, die hebben vanochtend een dronken neger die reizigers lastig viel, uit de trein gepeuterd in Amersfoort ![]() | |
DriekOplopers | maandag 29 september 2014 @ 19:32 |
Goed zo! | |
Viezze | maandag 29 september 2014 @ 19:41 |
![]() | |
Peter | maandag 29 september 2014 @ 19:59 |
Maar dan weet je nog niet waar, hoe laat en tegen welke voorwaarden.. | |
James1988 | maandag 29 september 2014 @ 20:06 |
Druk op 'bekijk transacties' voor die eerste twee. De laatste verschijnt volgens mij meteen in beeld. | |
Viezze | maandag 29 september 2014 @ 20:17 |
Wat wel een ongelofelijke faal aan de kaart is dat je er eerst reizen op saldo bij de NS op moet zetten. Waarom activeren ze die dingen niet direct op 2e klas? Zo stonden mijn moeder en oma namelijk mooi te kloten onlangs, terwijl ze al vaker de chipkaart hadden gebruikt. En het enige wat de paaltjes dan weergeven is blijkbaar "Inchecken onmogelijk". | |
Ajaxfan | maandag 29 september 2014 @ 20:29 |
Online activeren zou voldoende moeten zijn technisch lijkt mij? Het is een vinkje in een database en klaar. | |
Viezze | maandag 29 september 2014 @ 20:31 |
Ja of nog makkelijker, als je probeert in te checken bij de NS zonder reizen op saldo dit product er direct opzetten (2e klas). | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 20:37 |
Ik heb ook 2 keer reizen op Saldo op mn oude en nu ook nieuwe kaart staan: geldig tot 2029 en 2034 | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 20:37 |
Fles, Regio waar je (we) naar toe gaat is ondergelopen, Al het Transport stil: http://www.midilibre.fr/2(...)de-nimes,1058295.php | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 21:10 |
![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:15 |
Wel stoomtreintje hadden we op de planning staan? | |
Peterselieman | maandag 29 september 2014 @ 21:17 |
Plees in alle SLT's in 2021, nou joepie | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:19 |
Cevennes stoomtrein Nou daar gaan we dan, ik citeer * Darkwing_Duck stoomtreinritje op buik schrijven doet.... ![]() | |
dennistd | maandag 29 september 2014 @ 21:22 |
Ze hadden de trein bij Stroe op het zijspoor moeten zetten en hem er daar uit moeten gooien ![]() | |
JDude | maandag 29 september 2014 @ 21:33 |
Ja, fantastisch. Zo'n stinkhok past dus nergens zonder dat het een hoop zitplaatsen kost. Laat ze er maar een stuk 1e klas voor opofferen dan. | |
Viezze | maandag 29 september 2014 @ 21:36 |
Je bedoelt de tweede klas met rode stoelen? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 21:36 |
Kan mijn TGV sowieso wel in Nimes komen? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:40 |
Op het moment niet http://www.infolignes.com(...)nation_ext=&via_ext= | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 21:41 |
Kijk, dat vind ik nou zo fantastisch van NS he. Ook al heeft een kwartierdienst anderhalf uur vertraging, maakt niet uit. Opheffen? NOOIT! ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:43 |
Wanneer vertrek je eigenlijk? http://www.infolignes.com(...)d=3&zoneName=Sud-Est | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 21:46 |
Uit Bruxel? Zaterdagoggel. | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:49 |
Ik hou de berichtgeving wel even voor je in de gaten.... | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:50 |
Ik ben trouwens vrij... moet ik echt geen versnapering naar binnen smijten? | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:53 |
Heb je deze?![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 21:55 |
Ja, als hij rijdt ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 21:56 |
Hij zal iig vast wel tot Lyon rijden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 september 2014 @ 22:03 |
Ja lekker. Moekdaardoendan? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 september 2014 @ 22:08 |
met dit printje zwaaien en boos worden en totoir en Mayonaise roepen http://medias.sncf.com/sn(...)AGE_Juillet_2013.pdf Ff serieus, gewoon je trein in de gaten houden met deze tool http://www.infolignes.com/ Als je nu kijkt voor morgen naar Nîmes zie je dat de treinen gewoon rijden ![]() | |
Salatrel | dinsdag 30 september 2014 @ 07:10 |
zat zeker roosendaals personeel op ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 30 september 2014 @ 07:12 |
Nieuws over geen vergoeding bij vergeten abonnement . Vergeet abonnement. Fml | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 07:42 |
tsja, om de reizigers was het vast niet te doen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 09:19 |
Godverdekanker wat is het kopen van het zoveelste nieuwe zelfde TrajectVrijMaand toch nodeloos verschrikkelijk omslachtig ![]() ![]() Doe gewoon een knop "Verleng abonnement" en je bent OVERAL vanaf ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 30 september 2014 @ 09:22 |
Mooie stukkie service dat de conducteurs in volle treinen zelf al doorverwijzen naar de drukteindicator van de app. ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 30 september 2014 @ 09:36 |
Huh? | |
KomtTijd... | dinsdag 30 september 2014 @ 10:13 |
Dr rijdt zojuist een geelblauwe traxx met ICDirect rijtuigen waar "testtrein" op staat langs. Ik wist dat ze zouden komen maar had ze nog niet gezien. Waarom moeten ze getest worden? Ze zijn in wezen toch niets anders dan de andere traxxen behalve de kleur? | |
Peterselieman | dinsdag 30 september 2014 @ 10:14 |
ze moeten x kilometer zonder problemen rijden voordat ze de dienst op mogen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 september 2014 @ 11:03 |
Afnameritten jaaaaaaa. | |
Maegrim | dinsdag 30 september 2014 @ 11:19 |
die testtrein met stuurrijtuig is een stuk beter, zit tenminste eerste klas in ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 30 september 2014 @ 11:31 |
Ik was mijn abonnement vergeten. Gelukkig ben ik niet ontdekt door de conducteur. Nu de terugweg nog. | |
Peterselieman | dinsdag 30 september 2014 @ 12:15 |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 september 2014 @ 13:05 |
Ik vind dit heel gaaf ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 13:09 |
Kan je gewoon zelf maken hoor ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 september 2014 @ 13:40 |
De tering, daar mag ook wel eens een stopmachine overheen! | |
Maegrim | dinsdag 30 september 2014 @ 14:12 |
En endurance ritten, zodat ze niet wegrotten.. Zoals nu, al lijken we niet verder te komen dan Amsterdam cs door een gestrande trein ![]() | |
_serial_ | dinsdag 30 september 2014 @ 14:20 |
Iemand al een idee wat het bufferprobleem met de bordrestaurants van de pimpel nu eigenlijk is ? | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 14:44 |
stuk Abstellung WRmz134 (Aktueller Betrieb) Der Bielefelder, Sonntag, 28. September 2014, 09:54 (vor 2 Tagen) @ ServiceChef Das die Wagen im Oktober abgestellt werden sollen ist mir auch bekannt. Im April/Mai habe ich das hier schon irgendwo geschrieben. Die Wagen wurden mindestens seit Jahresanfang auch bei größeren Schäden nicht mehr repariert, sondern abgestellt. In Hannover am Pferdeturm dürften inzwischen 2-3 am Bock stehen. Daher auch meine Vermutung, dass die BordBistros aus der Linie 35 auf die Linie 77 gehen werden. Alles in allem keine Nacht und kein Nebel. van: ice-foren, ik heb het net ook even gevraagd op FB, als ik iets weet, post ik het hier. Antwoord FB: DB Bahn Leider liegt mir hier kein Grund vor. Ich vermute, dass es hier einen Defekt gab und leider kein Ersatz zur Verfügung steht. /tr [ Bericht 4% gewijzigd door bork op 30-09-2014 15:09:26 ] | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 14:50 |
Waar is deze te bewonderen?![]() | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 15:01 |
De spoorbomen bij de stations Baarn, Bunnik, Den Dolder en Driebergen-Zeist blijven de komende maanden iets langer dicht. ProRail neemt de maatregelen in verband met het herfstweer. meer tekst -> http://www.rtvutrecht.nl/(...)oor-door-herfst.html | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 15:03 |
Rijdt er geen een Bistro meer mee? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 15:27 |
Zou niet best wezen. Je kunt het aan NS vragen?
| |
GlennQuagmire | dinsdag 30 september 2014 @ 15:32 |
Verdomme, niet weer hè, zijn de spoorbomen 1 spoorwegovergang verder al dicht als de sprinter nog op het station staat. Dat wordt weer lang wachten | |
ReisT | dinsdag 30 september 2014 @ 16:03 |
Men is nog steeds bang voor doorglijdende SGM's ondanks de magneetremmen? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 16:10 |
Tekenend voor 175 jaar incompetentie en wan-ambitie ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 30 september 2014 @ 16:13 |
Kijk ik met mijn neus? Er bestaat een pagina op de NS-website over privacy. Nu ben ik een reiziger, en ik wil weten hoe het zit, met de privacy. Dus ga ik naar: http://www.ns.nl/ Klopt het dat de pagina over privacy niet te vinden is, of heb ik stront in mijn ogen? | |
Pino112 | dinsdag 30 september 2014 @ 16:14 |
Deze? http://www.ns.nl/home/privacy | |
boriq | dinsdag 30 september 2014 @ 16:14 |
Rechterkant van de pagina. ![]() http://www.ns.nl/home/privacy | |
DriekOplopers | dinsdag 30 september 2014 @ 16:21 |
Ja, ik zie hem nu. Thanks. Ik had hem bovenaan verwacht, in die balk met Home Reisinformatie OV-chipkaart enzovoort. Was dat een rare gedachte? | |
Pino112 | dinsdag 30 september 2014 @ 16:24 |
Ik, als ICT'er, was sowieso ergens onderaan gaan zoeken, staat meestal in de footer oid (bij de disclaimer en sitemap enzo). Dat de NS die info nu rechts heeft staan kan. Maar bovenin was ik niet gaan kijken iig. | |
Frozen-assassin | dinsdag 30 september 2014 @ 16:33 |
Bij vrijwel alle sites staat het toch wel ergens onderaan in kleine letters. | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 16:34 |
Die dingen staan vrijwel altijd onderaan eigenlijk.. Bij de regels en voorwaarden enzo. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 16:38 |
bij de dingen die er wettelijk moeten staan, maar waarvan ze niet willen dat je het ook echt gaat lezen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 16:41 |
Net eoa apenlul op het perron die daar gewoon zijn hond laat schijten. Pal onderaan de roltrap. Zulk volk moet echt doodgeschoten worden. Stond nog te roken ook ![]() | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 16:44 |
De drol of de hondeneigenaar ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 16:49 |
Allebei. Alleen die ene lag te dampen.
| |
DriekOplopers | dinsdag 30 september 2014 @ 16:55 |
Voor Beter OV bracht een zienswijze uit op het concept-Beheerplan 2015 van ProRail. Flink wat leeswerk voor de liefhebbers. http://www.voorbeterov.nl/140930.php | |
MTL | dinsdag 30 september 2014 @ 17:28 |
Ben jij ook zelf bezig met die testritten? Kwam een uurtje geleden een collega van je tegen met die BDs teststam ergens tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Noord. | |
Bitlord | dinsdag 30 september 2014 @ 18:00 |
![]() Neerlands nieuwste trein- en metrostation. [ Bericht 0% gewijzigd door Bitlord op 30-09-2014 18:08:22 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 18:10 |
b2py! Kijkdan! Beton beton beton ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 30 september 2014 @ 18:24 |
Net of je in een mortuarium arriveert, is dit toevallig van architectenbureau Speer en zn? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 18:37 |
Zwaarlijvige overledenen kunnen gewoon op 1435 mm de oven in ![]() | |
Ireyon | dinsdag 30 september 2014 @ 19:17 |
Ja man dat ze niet even wat kunst en andere leuke aankleding hebben toegevoegd in dit station waar nooit een reiziger zal komen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 19:18 |
Welk station moet het sowieso voorstellen? Want "nagebouwd metrostation in Vught" is natuurlijk complete onzin. | |
Ireyon | dinsdag 30 september 2014 @ 19:27 |
http://www.omroepbrabant.(...)t+in+acht+fotos.aspx VUGHT - Op het terrein van de Van Brederode Kazerne in Vught heeft Defensie het Nationaal Training Centrum ingericht. Militairen maar ook politie-, brandweer- en ambulancepersoneel kunnen daar samen oefenen in situaties die te maken hebben met chemische, biologische, radiologische of nuclaire incidenten. Op het terrein zijn onder meer een ondergronds metrostation, een postkamer, een vliegtuigcabine en een restaurant nagebouwd. Het centrum heeft zes miljoen euro gekost en is uniek in Europa. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 19:28 |
Oh, onzin dus. Net als dat Marnehuizen. | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 19:35 |
Fap fap fap | |
Frozen-assassin | dinsdag 30 september 2014 @ 19:40 |
Jemig zes miljoen euro... | |
_JdM_ | dinsdag 30 september 2014 @ 19:43 |
Station Weesperplein (Amsterdam) | |
_JdM_ | dinsdag 30 september 2014 @ 19:46 |
En er staat een RET-metro in ![]() https://twitter.com/ChielSpot/status/516923967454838787/photo/1 | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 19:59 |
oog voor detail ![]() ook echt "exacte kopie" noemen dan he ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 september 2014 @ 20:17 |
In een doos op zolder bij m'n pa ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 20:27 |
Ik denk Verkehrsmuseum Nürnberg | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 20:33 |
DB Museum Nürnberg. Es handelt sich hierbei um eine Dampflok der Baureihe 05 001 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 20:35 |
YOU DON'T SAY ![]() | |
bork | dinsdag 30 september 2014 @ 20:37 |
Zo kun je dus je geld verdienen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 20:58 |
Met domme dingen zeggen en open deuren intrappen? Ja dat is bekend, HGB IV zit er vol mee ![]() | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 20:59 |
Rapportage Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid inzake implementatietoets TEN-T netwerk Beantwoording Kamervragen inzake ontwerpbesluit tot wijziging Besluit personenvervoer 2000 en andere besluiten in verband met Wet afschaffing plusregio’s Jaarverslag 2013 Nationale Veiligheidsinstantie Spoor Eerste voortgangsrapportage ERTMS en samenwerkingsconvenant IenM, ProRail en NS | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 21:09 |
Ik Ctrl+F altijd op "Dik-Faber" bij blauwe posts van b2py ![]() | |
ReisT | dinsdag 30 september 2014 @ 21:13 |
Ik sla die posts altijd over. Zit er nog wat interessants tussen toevallig? | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 21:13 |
Uhm, interessantste zou de eerste voortgangsrapportage ERTMS kunnen zijn. | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 21:20 |
Twee leuke feitjes uit jaarverslag veiligheid 2013: Ontsporing borne koste ~3,5 Mio Brand in trein koste ~6,0 mio (Staat geen specifiek geval maar ik ga uit van die bij Loenersloot, er wordt vermeld dat er brand is gesticht overigens.) | |
#ANONIEM | dinsdag 30 september 2014 @ 21:22 |
Is wel interessant ja. - Bij de testen met de SLT bleek onverwacht de ATB verstoord te worden, maar dat is opgelost - Men gaat nu plannen maken - In 2016 de definitieve besluitvorming | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 21:22 |
oh dat geval waar die knullen vuurwerk etc wat later gewoon een falend stuk NS-ijzer bleek te zijn ja dat weet ik nog wel | |
Maegrim | dinsdag 30 september 2014 @ 21:38 |
Zit daar vrij regelmatig op als rangeerder | |
Duvel | dinsdag 30 september 2014 @ 21:43 |
Hij is leuk. Net als deze: ![]() Een M5 onder Rotterdam Centraal (zou klem komen te zitten, maar goed). | |
b2py | dinsdag 30 september 2014 @ 21:49 |
Hé Rikus, jij riep laatst dat er was gevraagd om een reactie op dat beheerplan ProRail, maar jullie staan helemaal niet in de lijst van de overheid? http://www.rijksoverheid.(...)-voor-het-spoor.html ps. deze link hoort er ook nog bij, was ik vergeten. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 september 2014 @ 23:07 |
![]() No shit. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 23:09 |
Ja dan houdt het op he ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 september 2014 @ 23:13 |
Met 200 op een stilstaande ICE rammen... ja, best wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 september 2014 @ 23:33 |
Ja man. Gewoon PATS boem, hier, vange ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 30 september 2014 @ 23:52 |
Wij zijn een "overige stakeholders". | |
DriekOplopers | woensdag 1 oktober 2014 @ 00:02 |
Dit gaat over de beheer- en vervoerconcessies. Het beheerplan is een ander document. Over de beheer- en vervoerconcessie hebben wij al eerder informeel met IenM gesproken, en een aantal van onze opmerkingen is daarin meegenomen. | |
Yreal | woensdag 1 oktober 2014 @ 00:04 |
goed dat je het op fok post | |
Dr_Flash | woensdag 1 oktober 2014 @ 00:11 |
Want je hebt zelf een beter idee? ![]() | |
Bitlord | woensdag 1 oktober 2014 @ 09:17 |
DDZ/NID is toch heerlijk materieel, mooi interieur en lekker ruim; veel zitplaatsen. Zit nu voor het eerst in zesje Utrecht-Den Haag en ben niet ontevreden over het acceleratievermogen. Enig minpuntje is het trapgat waar ik elke keer mijn hoofd stoot. Bii DDAR en VIRM had en heb ik dat niet. | |
Yreal | woensdag 1 oktober 2014 @ 09:18 |
laten oplikken | |
Ajaxfan | woensdag 1 oktober 2014 @ 09:48 |
Bij de DD-AR (oude dubbeldekkers) was dat helemaal lekker met die vaag ieniemienie tussengangetjes die je daar had soms. | |
b2py | woensdag 1 oktober 2014 @ 09:50 |
Deel Kamer dreigt NS met afstoten spoorlijnen Als de Nederlandse Spoorwegen (NS) er niet in slagen om kwaliteitsdoelstellingen te halen, moeten bepaalde trajecten kunnen worden afgepakt en beschikbaar komen voor andere vervoerders. Dat willen onder andere VVD, CDA en D66 in de Tweede Kamer. De partijen nemen daarmee een voorstel over van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om dit in de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet op te nemen. Bron en meer | |
ReisT | woensdag 1 oktober 2014 @ 10:43 |
Was? Dat smalle tussengangetje in de kopbak is er in DDZ nog steeds. | |
Ajaxfan | woensdag 1 oktober 2014 @ 10:52 |
Ah okee ik zit vooral in de SLT of SGMm eigenlijk. ![]() | |
Salatrel | woensdag 1 oktober 2014 @ 11:10 |
en dan zit je nog in een zesje ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 1 oktober 2014 @ 11:28 |
Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS Vervoersbedrijf Veolia heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om onderzoek te doen naar machtsmisbruik van de NS bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Veolia schrijft dat in een brief aan de provincie. De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden. De NS en dochterbedrijven zoals Abellio hebben volgens Veolia een voorsprong omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen. Bron en meer | |
_serial_ | woensdag 1 oktober 2014 @ 11:33 |
En veolia heeft geen cruciale informatie over de bussendiensten in zuid-limburg ? | |
Peterselieman | woensdag 1 oktober 2014 @ 11:41 |
en over de Maaslijn en Heuvellandlijn. Die cijfers moet het bedrijf ter beschikking stellen zodat andere bedrijven zich bij hun inschrijving daarop kunnen baseren. De vraag is of de cijfers van de NS betrouwbaar zijn en hoe het zit met tarieven, etc. Ook zou de NS de boel ophouden. Toch vreemd dat juist Veolia klaagt, want moest dat bedrijf na inschrijffouten niet met subsidie overeind worden gehouden? Het gaat er achter de schermen hard aan toe. Als ze denken een concurrent uit te kunnen schakelen dan doen ze het. | |
b2py | woensdag 1 oktober 2014 @ 12:01 |
Ik kreeg net deze e-mail, meer mensen?![]() | |
Salatrel | woensdag 1 oktober 2014 @ 12:04 |
bij mij stond er wat anders in de aanhef | |
James1988 | woensdag 1 oktober 2014 @ 12:50 |
NMBS:Bron: http://www.belgianrail.be(...)ases/01_10_2014.aspx Dat geeft een indicatie van wat ERTMS per trein kost. | |
Peterselieman | woensdag 1 oktober 2014 @ 13:05 |
Dat valt best mee eigenlijk, zeker omdat er ook nog 10 jaar onderhoud bij zit. |