abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 september 2014 @ 17:59:57 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144930465



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144930605
Waar is die foto van James? :'(
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:07:14 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144930643
De Coradia Continental waarvan ik hier eerder een foto neerzette is een leuk ding van buiten, van binnen vond ik hem een beetje karig. SLT vind ik van binnen moderner ogen qua inrichting.

Ik heb geen foto's van het interieur gemaakt, Google maar naar 'ENNO' als je benieuwd bent.
pi_144930761
Ik zag net op Facebook ook foto's van de Skoda DB 102 met rijtuigen. Zag er flitsend uit, maar volgens mij was het ook een schaalmodel..
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:30:50 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144931233
Klopt. En ik heb op de stoelen gezeten die in dat ding komen te zitten. Dat zijn dezelfde stoelen als in de ÖBB CityJet, maar met minder features.

Bij de stand van de fabrikant stond een opstelling van die stoelen zoals ze in de 2e klas van de CityJet komen, ik kan je zeggen: dat zat verdomd goed voor een stoptrein.
pi_144931409
Nice altijd goed nieuws
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 september 2014 @ 19:32:56 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144933350
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
Waar is die foto van James? :'(
was tijd voor een andere
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144935960
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo :D
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_144935973
Hoi Hoi een vraagje:

Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.

Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?

Alvast bedankt.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:59:10 #10
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144936456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef _JdM_ het volgende:
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo :D
Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?
pi_144936810
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?
Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:10:56 #12
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144937002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:06 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.
Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets? :') :') :')
pi_144937127
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.

5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)

Oftewel gaat weer lekker druk worden.

Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.
pi_144937958
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:10 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets? :') :') :')
Die trein was in Hengelo defect gegaan (7072, 19:06 uit Hengelo) en vertrok met +10 en reed tot Almelo. (En de tegentrein in Apeldoorn opgeheven)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_144938078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef Bredemug het volgende:
Hoi Hoi een vraagje:

Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.

Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?

Alvast bedankt.
Als je in Rotterdam een kaartje koopt vanaf Den Haag naar Brussel, betaal je evenveel als dat je dat kaartje in Den Haag koopt...
dag
pi_144939019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:13 schreef Rostkreuz het volgende:
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.

5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)

Oftewel gaat weer lekker druk worden.

Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.
Hij rijdt al behoorlijk wat maanden met 8 bakken (6x 2e, 2x 1e). Het verbaast me niks in ieder geval, het is traditie dat de Beneluxtrein stamp- en stampvol moet en zal zitten.

Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.
pi_144939545
Dan ga je staan of pak je de stoptrein.
pi_144939654
Onzin natuurlijk, er hoort gewoon voldoende zitplek te zijn
pi_144939786
Waarom zetten ze eigenlijk niet meer wagons in?
pi_144941078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.
Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.
pi_144941250
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:29 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.
Dat werkt niet in Nederland, zowel vanwege de treinen als vanwege de mentaliteit. In ICE kun je nog zien of een zitplaats op een deel van het traject gereserveerd is, in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.

Je kan ook net als Fyra een apart rijtuig vrijhouden voor gereserveerde zitplaatsen, maar ook daar heeft iedereen (terecht) schijt aan en gaat er gewoon zitten.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:31:08 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144943742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:33 schreef Ireyon het volgende:
in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.

Dan fix je dat toch :?
pi_144943867
Hmm. Eerste boekjetest ziet er goed uit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:52:50 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:21:38 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144945321


De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow.

Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me :+
pi_144945754

Gereviseerde BR221


Monorail *kwijl*


Frecciarossa 1000 Executive klasse

Beetje jammer van het weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door AIex op 27-09-2014 06:48:19 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:37:14 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144945768
Ah, nog een InnoTrans-beursganger (en dus niet de papadagen) in dit topic. Ik dacht al dat ik de enige was ;)

Wat zijn dat trouwens voor wazige strepen op die eerste 2 foto's?

[ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 27-09-2014 00:44:00 ]
pi_144946687
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow.

Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me :+
Wat een kut foto! :D
pi_144948322
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:37 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn dat trouwens voor wazige strepen op die eerste 2 foto's?
Hmm strange, ff opnieuw upgeload..
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:41:27 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144948627
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:36 schreef AIex het volgende:

Beetje jammer van het weer.
Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:20:50 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144948953
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?
Die waren binnen. Bij bijna alles wat je vroeg was het 'dat moet ik even aan mijn collega vragen hoor, momentje' :P
pi_144949082
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...
Bedankt DOEI!
pi_144949116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef desbarts het volgende:
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...
Het is een toeristische attractie. In het panoramarijtuig staat een Duits vrouwtje met microfoon. De trein rijdt dan met een aangepaste snelheid door Lelystad heen en de Duitse mevrouw roept dan: "Als u links kijkt ziet u een proleet die wordt achtervolgd door winkelpersoneel na het plegen van diefstal.
Aan de rechterkant ziet u een verkeershufter die wordt doodgeslagen met een stoeptegel."

Big booming business. Die Duitsers snappen het wel ^O^
pi_144949266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef desbarts het volgende:
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...
Werkzaamheden Weeps - Hilversum
pi_144949273
:')
En hoe zit het dan met de (als ik het goed zag) nacht express (rode loco + donkerblauwe oude rijtuigen).
Die zoefde hier net ook voorbij.

Edit:
Ah thanks.
Bedankt DOEI!
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:56:37 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144949389
De beursbabes van Siemens, de Velaro girls:

  zaterdag 27 september 2014 @ 09:59:47 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144949426
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef James1988 het volgende:
De beursbabes van Siemens, de Velaro girls:

[ afbeelding ]
"Hoi, ik heb een kutbaan."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:04:10 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144949467
Geinig twitteraccount!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_144949527
Die trein staat trouwens stil op station dronten...
Bedankt DOEI!
pi_144949706
Deze foto komt ook van Innotrans, wat is dit?

pi_144949804
De PESA Link voor de DB
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:30:53 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144949809
PESA LINK (DMU) voor DB, de éénbaksversie.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:43:24 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_144949979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:09 schreef desbarts het volgende:
Die trein staat trouwens stil op station dronten...
[ afbeelding ]
Ingehuurde rit voor de Britse merciaCharters, was een fotostop gepland.
pi_144950122
Die PESA neus doet me denken aan de eerste concepten voor de nieuwe DDZ neus die er helaas nooit gekomen is
pi_144950265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:53 schreef Ireyon het volgende:
Die PESA neus doet me denken aan de eerste concepten voor de nieuwe DDZ neus die er helaas nooit gekomen is
Zijn daar pics van?
pi_144950291
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:02 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zijn daar pics van?
Heb al tevergeefs zitten zoeken :N

't Was zo'n plaatje met 3 neus-concepten; de oude DD-AR stijl, de hippe verfbeurt die het nu heeft en een complete neus-ombouw in die PESA stijl. Was toen al wel een gevalletje "Ja tof maar gaat nooit gebeuren natuurlijk".
pi_144950401
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?
Die staat lekker charmant haar neus te snuiten :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144950417
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:30 schreef James1988 het volgende:
PESA LINK (DMU) voor DB, de éénbaksversie.
We krijgen een RailShark! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:14:56 #49
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_144950431

socios ben jij dat?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_144951244
wtf :')
pi_144951425
Tsja, als je geen ETMET hebt is een trein al snel bijzonder he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144951587
Papieren kaartjes brengen ongeluk. Icanhas OVChipkaart?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:08:41 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_144952802
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ????
pi_144952906
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:08 schreef greavy het volgende:
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ????
Nee, ik heb weekend. Bier en muziek op het moment :)
pi_144952924
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:08 schreef greavy het volgende:
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ????
Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezien :')
pi_144952935
Stiekem is Dennis gewoon helemaal geen buschauffeur...
pi_144953001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezien :')
Ja gisteren in Enschede wel lachen :D Lopen 2 van die studentes van de trap af te rennen, zegt de ene zo "Linda hou de bus tegen!". Roep ik erachteraan "Dennis, rijden!" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 27 september 2014 @ 13:29:09 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144953289
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezien :')
Vanmiddag om 17.20u lijn 61 naar Overdinkel
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja gisteren in Enschede wel lachen :D Lopen 2 van die studentes van de trap af te rennen, zegt de ene zo "Linda hou de bus tegen!". Roep ik erachteraan "Dennis, rijden!" :')
Ik zat gisteren in Haaksbergen, en ben via Goor naar Hardenberg geweest. Geen Enschede gezien dus :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_144953730
U wilt 2500 meter geluidsscherm, dat kan. Dat kost u dan 5.737.000 euro.
pi_144955945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef b2py het volgende:
U wilt 2500 meter geluidsscherm, dat kan. Dat kost u dan 5.737.000 euro.
2294 eurootjes 80 per strekkende metert. Inclusief plaatsing neem ik aan? Lijkt me niet eens overdreven duur eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144956886
Ik vind het nogal wat..

Dit is inclusief plaatsing uiteraard.
pi_144958575
kan best hoor. Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets normaal kost.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144959170
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets normaal kost.
geheel in PTA stijl: ong. 2x de helft
pi_144959326
ik denk 450. Eckt fantastisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144959939
Wat een enorm awesome apparaat O+ Okee een tram wel, maar toch _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144960622
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan.
de website geeft aan "28 sept (reserveren (nog) niet (meer) mogelijk)"

duidelijk.

http://csy.nl/dienstregeling.php
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144961724
James, ben je toevallig ook bij dit ding geweest?
http://www.railjournal.co(...)ain.html?channel=542
  Redactie Sport zaterdag 27 september 2014 @ 19:35:19 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144962311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan.
de website geeft aan "28 sept (reserveren (nog) niet (meer) mogelijk)"

duidelijk.

http://csy.nl/dienstregeling.php
Je kunt maar tot vrijdag 18u reserveren, daarna is het niet meer mogelijk. Ik ga er morgen ook naar toe, maar was ook te laat met reserveren. Morgen dus maar op tijd daar zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_144962451
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan.
de website geeft aan "28 sept (reserveren (nog) niet (meer) mogelijk)"

duidelijk.

http://csy.nl/dienstregeling.php
"nog niet" of "niet meer" is allebei "niet". Dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:10:44 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144963565
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:17 schreef b2py het volgende:
James, ben je toevallig ook bij dit ding geweest?
http://www.railjournal.co(...)ain.html?channel=542
Ik heb 'm zien staan maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Mijn aandacht op het buitenterrein ging vooral uit naar de raampjestreinen. ;)
pi_144963648
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb 'm zien staan maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Mijn aandacht op het buitenterrein ging vooral uit naar de raampjestreinen. ;)
Het was te proberen :P :)
pi_144969511
Iemand ervaring met dit kopen http://www.spoordeelwinkel.nl/product/september/bol ?

Werkt dit identiek aan de kruidvat/blokker/etc kaartjes in dat je een code ontvangt en die dan moet invullen op de NS website?

Het ding is namelijk dat ik het voor iemand anders wil kopen. Die gene heeft geen toegang tot iDeal..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  Redactie Sport zaterdag 27 september 2014 @ 22:49:40 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144969733
Het is een dagretour en geen dagkaart zoals de rest, maar verder is het gelijk volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_144969755
Je moet deze activeren als een E-Ticket op ns.nl, en vervolgens dat E-Ticket uitprinten.
pi_144970500
door Rail-Kees van de NS kleuren voorzien


Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144970917
Mooi ding vind ik het :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 01:47:20 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144973118
Zoals jullie weten heb ik me de afgelopen week weer eens vermaakt in Berlijn. Het doel van mijn bezoek aan de stad die tot 25 jaar geleden in tweeën werd gespleten door een muur was InnoTrans, de grootste vakbeurs voor alles wat verwant is aan de spoorwegen.

Voor hobbyisten (en voor papa's met kindjes) worden in het weekend publieksdagen gehouden, maar omdat mijn interesse wat breder is dan alleen treintjes vind ik een bezoek aan de beurs zelf absoluut de moeite waard. Deze keer heb ik mijn dSLR in de tas laten zitten, alle foto's zijn met mijn smartphone gemaakt. Als je dat niet bevalt, pech :P

---

S-Bahnperron Berlin Hauptbahnhof. Op de grote stations en op diverse andere plekken in de stad is reclame te vinden voor de InnoTrans-beurs. Ook de publieksdagen worden genoemd, waar iedere 2 jaar veel volk op afkomt.

---

Dit jaar is één van de prominte aanwezigen op het buitenterrein de Frecciarossa 1000, een nieuwe hogesnelheidstrein voor Trenitalia die wordt gebouwd door AnsaldoBreda (u allen bekend van spaghettiboemel Fyra V250) en Bombardier. De Frecciarossa 1000 wordt "the most stunning train in the world" genoemd door zijn makers, wat ik zeker kan beamen.

---

Voor MVG, de stadsvervoerder van München, bouwt Siemens nieuwe metro's van het type C2. De C2 kenmerkt zich door een licht en ruim interieur waarin de kleur blauw en ronde vormen de boventoon voeren.

---

Een oudgediende: voor de derde keer op rij heeft Siemens een paar Vectron-locomotieven meegenomen naar Berlijn. Met de voorste locomotief wil Siemens benadrukken dat ze niet alleen locomotieven bouwen, maar ook zorgen voor betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de locs die zij bouwen.

De achterste loc, de Vectron DE, is een dieselektrische uitvoering. Op de zijkant staat een tekening van een cheetah die verandert in een Vectron. Leuk feitje: tijdens InnoTrans heeft het Duitse EBA een typetoelating afgegeven voor de inzet van de Vectron DE in Duitsland.

---

Enkele jaren geleden heeft DB Fernverkehr een bestelling geplaatst voor dubbeldeks intercityrijtuigen bij Bombardier Transportation. Bombardier heeft deze rijtuigen de naam 'TWINDEXX Vario' gegeven, waarmee Bombardier duidelijk laat merken dat de rijtuigen makkelijk aangepast kunnen worden aan de eisen en wensen van de klanten.

Van binnen zijn deze rijtuigen een mix van de RE-Dosto en een ICE. Er zijn geen binnendeuren, maar er is wel veel houtwerk aanwezig, reserveringsdisplays zijn geplaatst en de stoelen zijn van een wat hogere kwaliteit. Toch vind ik het geheel niet echt DB IC-waardig ogen, maar wellicht denken de uiteindelijke klanten van DB daar anders over.

---

Nieuw dit jaar is de OMNEO van Bombardier Frankrijk. De OMNEO is een combinatie tussen een dubbeldekker en een enkeldeks trein, bedoeld om maximale capaciteit te combineren met zelfstandige toegankelijkheid voor personen met een beperkte mobiliteit. In de gelijkvloerse bak zitten de deuren, is er ruimte voor fietsen en zijn de kasten voor tractie e.d. geplaatst.


In de dubbeldeksrijtuigen is gekozen voor een 2+3-opstelling, waardoor zo veel mogelijk reizigers een zitplaats kunnen krijgen. Links: benedenverdieping, rechts: bovenverdieping.


Kennelijk denkt Bombardier dat mensen die naar boven of beneden willen het niet erg vinden om over andere reizigers heen te klimmen.

---

In 2008 heeft DB Regio een mega-order geplaatst bij Bombardier voor de levering van nieuwe treinen voor het regionaalverkeer. Sinds 2011 rijden de treinen van het type TALENT 2 (ook bekend als Baureihe 442) rond in verschillende Duitse regio's. Andere vervoerders hebben ook gekozen voor de TALENT 2, zoals het Britse National Express.

---

Vorig jaar heeft de Britse overheid besloten om een megacontract voor de levering van nieuw intercitymaterieel (de IEP) te gunnen aan het van oorsprong Japanse Hitachi Rail. De eerste treinstellen ondergaan momenteel statische tests in Japan, op haar stand had Hitachi een model van de EMU-versie van de IEP, Class 801.


Het schaalmodel op de Hitachi-stand was opengewerkt, waardoor een goede impressie kon worden gekregen van hoe Britse intercityreizigers in de toekomst vervoerd gaan worden. Dit is de 1e klasse.

---

Hitachi had ook iets anders meegenomen naar Berlijn: een mockup van een bak van de AT200. De AT200 is een nieuwe trein die Hitachi voor eigen rekening en risico ontwikkeld heeft, in de hoop orders op de Britse markt in de wacht te slepen. De mock-up was van hoge kwaliteit: de gebruikte materialen zijn zoals Hitachi ze ook in het eindproduct zou willen gebruiken, alles zat stevig vast en de deuren werkten. Op het display boven de gang werd een filmpje afgespeeld van Train Simulator 2014.


Hitachi heeft veel aandacht besteed aan details: het reizigersinformatiesysteem boven de deur toonde dynamiche informatie en was dus geen plaatje. Vanaf een kleine afstand vond ik de informatie op het scherm zeer prettig te lezen.

---

Het Spaanse Talgo had een schaalmodel meegenomen van een Talgo 350 die zij momenteel aan het bouwen zijn voor een hogesnelheidslijn in Saudi-Arabië.

---

CSR, één van de bouwers van rollend materieel in China, had een modelbaan weggezet met daarop een tram die zij bouwen. Deze tram is uitgerust met accu's (supercapacitators), waardoor deze een eindje kan rijden zonder bovenleiding.

---

Stadler, ons allen bekend van de GTW's die op verschillende plekken in het land te vinden zijn, had een model meegenomen van de nieuwste generatie FLIRT. Op een touchscreen kon je je eigen FLIRT maken, waarin je kon kiezen voor verschillende kleurtjes en dingen zoals deuren.

---

De EC250 is de eerste hogesnelheidstrein die gebouwd gaat worden door Stadler. Launching customer zijn de Zwitserse spoorwegen, zij hebben 29 nieuwe treinen besteld waarmee vanaf december 2019 via de Gotthard-routes zullen worden uitgevoerd.

---

Het Poolse Newag had één of ander groen ding meegenomen. Ook van binnen was dit ding zodanig groen dat ik er al vrij snel genoeg van had.

---

Trenitalia-dochter Netinera (vroeger Arriva Deutschland) is eigenaar van locomotief 221.145. Deze locomotief is helemaal opgeknapt door hun werkplaats en was te bezichtigen.

---

Deutsche Bahn heeft bij het Tsjechische Skoda een bestelling geplaatst voor nieuwe trek-duw-treinen voor inzet op de NIM Express, ook bekend als de München-Nürnberg-Express. De Skoda-treinen zullen vanaf december 2016 gaan rijden, met een maximumsnelheid van 200 km/u is en blijft dit één van de snelste RegionalExpressen die Duitsland kent.

---

Ook Skoda: de RegioPanter voor de Tsjechische spoorwegmaatschappij CD.

---

Smile! De Coradia Continental, ook bekend als Baureihe 440, heeft een nieuwe kop gekregen. Metronom heeft 20 Coradia's besteld voor inzet op de "ENNO", een regionale vervoersconcessie in oost-Niedersachsen.

---

Naast de Coradia Continental voor ENNO levert Alstom nieuwe Coradia LINT-treinstellen op voor twee verschillende regio's. Naast een dieselgebied in Niedersachsen zullen er vanaf dienstregeling 2015 nieuwe LINT-treinen gaan rijden in Rheinland-Pfalz onder de naam 'vlexx'.

---

En als toetje: JR East (Japan Railways) had een stand in de nieuwe CityCube. Aanwezig was een Shinkansen-simulator. In plaats van een volledige 3D-wereld (zoals bijvoorbeeld bij Train Simulator) maakt men gebruik van trajectvideo's om te simuleren wat een machinist ziet.

[ Bericht 99% gewijzigd door James1988 op 28-09-2014 02:24:16 (Tekst erin gehangen) ]
pi_144973173
Ernstig hoor. En wanneer gaan we daar in Nederland profijt van hebben? Die BR631 bijvoorbeeld, die RailShark die ik hier niet op terug zie, gaan we die ook in Aachen, Venlo of Enschede zien? Dat zou wel vet zijn natuurlijk :)

[ Bericht 88% gewijzigd door Dr_Flash op 28-09-2014 02:29:12 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 02:30:50 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144973856
Ik heb lang niet alles op de foto gezet. Soms omdat ik er niet aan dacht, en soms omdat ik er gewoon de kans niet voor had. Op zo'n beurs loopt iedereen gewoon maar overal heen, wat het maken van een goede foto niet altijd makkelijk maakt _O-

Zo'n beurs gaat natuurlijk ook niet over het maken van kiekjes, al zie je wel heel veel mensen met camera's rondlopen. Van telefoons tot de meest dure dSLR's die je je kunt voorstellen. :')
pi_144974017
Ja je ziet wel vaak dat het een soort piemelmeetcompetitie wordt met de camera's en vooral de lenzen. Maar goed, wat heb je aan een 1200 mm f/4 (van 120k euro) als je toch gewoon overal naar toe kunt lopen en zo dicht bij kunt komen als je maar wilt :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144975092
Prachtig James _O_
pi_144975178
ohjee ohjee er gaat iets goed mis met de ovchipkaart.
er is vier keer automatisch opgeladen.

als ik het overzicht bekijk op ovchipkaart dan zie ik dat er telkens 10 euro af gegaan is.
toch staat er wel degelijk dat ik ben ingechecked en uitgechecked, de stations kloppen.
echter, er staat een vraagteken bij. "Halte of station niet aangeleverd. Vraag op bij uw OV-bedrijf".

de checkin staat onder het overzicht met de stationsnaam en verder boven in het overzicht staat " Check-in bij NS" zonder stationsnaam. daar is 10 euro berekend, terwijl de ritprijs normaal gesproken 3,40 euro is. gaat lekker zo :P
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144975334
Lastig lastig, de leukste spoorcolleges tijdens de SpoorParade bevinden zich op donderdag & vrijdag..
pi_144975551
Iemand enig idee waar die werkzaamheden Zwolle - Meppel ineens vandaan komen? Die stonden er vrijdag nog niet in..

Edit: IC Groningen - Zwolle rijdt tot Assen, sprinter Groningen - Zwolle tot Meppel en 1 keer per uur. Dit gaat niet helemaal goed denk ik?

Edit2: Inmiddels rijden de IC's naar Meppel.

[ Bericht 24% gewijzigd door b2py op 28-09-2014 10:12:04 ]
  zondag 28 september 2014 @ 11:01:42 #85
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144976518
Leuk verslag, James 1988! :)

Als ik zie dat de Frecciarossa 1000 o.a. gebouwd is door AnsaldoBreda vraag ik me toch af wat er gebeurt als je een keer tegen die trein aanleunt.

En die Twindexx: zitten daar ook geen deuren tussen de bakovergangen? Als ik in de gemiddelde trein door een bakovergang loop maakt dat best herrie namelijk.

Dat stoeltje in die Omneo bij de trap is inderdaad wel heel knullig. :')

En wat betreft die EC250: die zou toch niet misstaan op onze HSL. O-)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 september 2014 @ 11:28:34 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144976996
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 09:50 schreef b2py het volgende:
Iemand enig idee waar die werkzaamheden Zwolle - Meppel ineens vandaan komen? Die stonden er vrijdag nog niet in..

Edit: IC Groningen - Zwolle rijdt tot Assen, sprinter Groningen - Zwolle tot Meppel en 1 keer per uur. Dit gaat niet helemaal goed denk ik?

Edit2: Inmiddels rijden de IC's naar Meppel.
ik heb geen idee. Wilde vanmiddag de baan op, maar zulke werkzaamheden houden mij wel tegen. Volgende week beter :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 september 2014 @ 11:30:10 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144977022
Leuk gedaan, James :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 september 2014 @ 12:59:17 #88
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_144978999


quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 01:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ernstig hoor. En wanneer gaan we daar in Nederland profijt van hebben? Die BR631 bijvoorbeeld, die RailShark die ik hier niet op terug zie, gaan we die ook in Aachen, Venlo of Enschede zien? Dat zou wel vet zijn natuurlijk :)
PESA LINK (aka Shark Haie)
Ab Dezember 2014 verkehrt die Oberpfalzbahn auch auf der Strecke Regensburg - Marktredwitz - Schirnding.[2] Für den Betrieb auf dieser Strecke hat am 20. Dezember 2011 Netinera einen Vertrag mit dem polnischen Fahrzeughersteller PESA über die Lieferung von 12 zweiteiligen Dieseltriebwagen unterzeichnet. Die Züge sollen zwischen Juni und Dezember 2014 geliefert werden.
Bayrische Regentalbahn ging ein Schritt weiter und bestellte bereits 14 Züge in Polen. Im Dezember 2014 werden wir die ersten Fahrzeuge einsetzen", sagt Pressesprecherin Christine Hecht.
Rest (Duitsland)
DB Sauerland-Netz: Dezember 2015
Niederbarnimer Eisenbahn, Netz Ostbrandenburg: Dezember 2015
DB Dreieichbahn: Juni 2016
DB Dieselnetz Allgäu: Dezember 2017

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 28-09-2014 13:07:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 28 september 2014 @ 13:02:04 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_144979090
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan, James :)
:Y :Y ^O^ w/
Waar sliep je?, ben wel benieuwd naar Intercity Hotel Berlin Hauptbahnhof namelijk :Y .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_144979659
quote:
3s.gif Op zondag 28 september 2014 12:59 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
PESA LINK (aka Shark Haie)
DB Sauerland-Netz: Dezember 2015
Ah dat biedt perspectief ^O^

De rest is allemaal veel te er weg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144979788
Enschede - Amersfoort is trouwens een prima stuk om al werkend af te leggen. :Y
pi_144979809
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef b2py het volgende:
Enschede - Amersfoort is trouwens een prima stuk om al werkend pinten hachelend af te leggen. :Y
FTFY
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144979867
Dat is misschien vanavond :+
  zondag 28 september 2014 @ 13:46:31 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144980163
Dank allen :)

@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken
@bork: ik had via Airbnb een appartement in Prenzlauer Berg gehuurd
  zondag 28 september 2014 @ 13:48:39 #95
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_144980232
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef James1988 het volgende:
Dank allen :)

@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken
@bork: ik had via Airbnb een appartement in Prenzlauer Berg gehuurd
Leuk buurtje :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_144980378
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef James1988 het volgende:
Dank allen :)

@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken
Toevallig een foto van de buitenkant?
  zondag 28 september 2014 @ 16:40:16 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144985410
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 13:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Toevallig een foto van de buitenkant?
Helaas niet, lukte niet echt om daar een mooie foto van te krijgen.
pi_144986636
Tof hoor James ^O^

maar waar zijn de boothbabes :{

Heb je trouwens ook even in die Frecciarossa gezeten? Vind die units in Italië best tof, maar ze zijn qua beenruimte wel duidelijk voor kleine glibberItaliaantjes ontworpen..
  zondag 28 september 2014 @ 17:19:53 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144986984
Van de boothbabes heb ik geen foto's gemaakt, ik heb een goed geheugen. ;)

Ik heb in de F1000 gezeten in de Executive class en in Standard. Bij Executive heb je zeeën van ruimte, in dat rijtuig staan maar iets van 8 stoelen en een meetingroom. In Standard staan veel meer stoelen, die zitten overigens prima en ik vond de beenruimte ook goed te doen.
pi_144987870
Zitten jullie ook een beetje in de modeltreintjes? Ik vroeg me af of iemand al eens in N of H0 een V250 heeft (om)gebouwd. Er is volgens mij nog geen fabrikant die dat gedaan heeft, maar een eenpitter wellicht wel?
pi_144988273
was te zien tijdens Rail 2014 in Houten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144988358
Awesome :D en dan verbouwen zodat ie random deuren en bodemplaten eject _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144988518
het idee van modeltreinen in 3d uitprinten, daar loop ik zelf ook al enige tijd mee rond. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144988588
Oh dat is misschien veel makkelijker dan allerlei dingen los snijden. Zal je namelijk zijn dat die bodemplaten bij het model WEL goed vast zitten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 18:00:41 #106
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_144988692
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
het idee van modeltreinen in 3d uitprinten, daar loop ik zelf ook al enige tijd mee rond. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.
Alles van zo'n modelbaan leent zich perfect voor 3d-printen imho, is wel dag met je handje naar Volmer, Faller etc. :W en de modeltreintjesbouwers hoeven alleen nog maar kale onderstellen en motorblokken te leveren :X .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 28 september 2014 @ 18:02:56 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144988767
Als je alleen geīnteresseerd bent in stilstaande treinen hoeft zelfs dat niet meer. Print een 3D-model, schilder het en je bent klaar.
pi_144988797
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:02 schreef James1988 het volgende:
Als je alleen geīnteresseerd bent in stilstaande treinen
Ik bedoel, we hebben het wel over de V250 natuurlijk :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 18:04:33 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144988825
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik bedoel, we hebben het wel over de V250 natuurlijk :7
Dat zeg ik.
pi_144988845
GMTA _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144989488
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
was te zien tijdens Rail 2014 in Houten
[ afbeelding ]
Cool! Het was denk ik (ook ;) ) geen rijvaardig model, op een filmpje rond de 4 minuten staat ie op dezelfde plek
  zondag 28 september 2014 @ 18:56:02 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144990897
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef bork het volgende:

[..]

Alles van zo'n modelbaan leent zich perfect voor 3d-printen imho, is wel dag met je handje naar Volmer, Faller etc. :W en de modeltreintjesbouwers hoeven alleen nog maar kale onderstellen en motorblokken te leveren :X .
Nadeel is tot nu toe dat je strepen blijft zien, zodat je een 3D-geprint model nog wel behoorlijk moet nabewerken volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 september 2014 @ 19:13:11 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_144991570
quote:
3s.gif Op zondag 28 september 2014 18:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nadeel is tot nu toe dat je strepen blijft zien, zodat je een 3D-geprint model nog wel behoorlijk moet nabewerken volgens mij.
Ik ben geen kenner :X was een deductief proces ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 28 september 2014 @ 19:31:39 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_144992354
En dan dacht je dat ongeplande werkzaamheden aan het spoor bizarre aanvangstijden of prognoses hadden. Op de weg is dat blijkbaar normaal...


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_144992585
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dan dacht je dat ongeplande werkzaamheden aan het spoor bizarre aanvangstijden of prognoses hadden. Op de weg is dat blijkbaar normaal...


[ afbeelding ]
"Rijkswaterstaat zet treinen in"
pi_144994554
Echo?

Edit oh wauw de automatische update was stuk :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 28 september 2014 @ 20:35:19 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144995567
Wie zat er zo te klagen overhet internet in de trein de laatste tijd? Het werkte vandaag overal prima, behalve op op de gebruikelijke blackspots natuurlijk. Blijkbaar is het erg afhankelijk van de drukte in de trein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_144995860
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:35 schreef dennistd het volgende:
Wie zat er zo te klagen overhet internet in de trein de laatste tijd? Het werkte vandaag overal prima, behalve op op de gebruikelijke blackspots natuurlijk. Blijkbaar is het erg afhankelijk van de drukte in de trein.
Blijkbaar is de capaciteit dus kut. HE HE what else is new.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 20:55:09 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144996448
NS beperkt tegenwoordig de maximale doorvoersnelheid per gebruiker tot zo'n 100 KB/s. Snel genoeg om te surfen, ruim onvoldoende voor streamingdiensten zoals Spotify of downloads.

Zulke snelheden haalde ik zo'n 14 jaar terug ook met wat KPN/Planet toen nog MxStream noemde. :P
pi_144996588
Ja, NS faalt, dat klopt. WEER, dat klopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 21:04:31 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144996944
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, NS faalt, dat klopt. WEER, dat klopt.
De apparatuur in de trein (geleverd door Nomad Digital) kan niet overweg met 4G. Da's een beetje jammer.
pi_144997033
Nee, dat is falen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144997099
NS kan beter niks aanbieden dan doen alsof ze iets aanbieden wat toch niet werkt. Ambitie en zo. En je hebt er niet eens veel voor nodig. Voor een kwart dag treinkaartjesinkomsten kun je ALLE treinen omzetten naar iets wat wel met 4G overweg kan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 21:09:01 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144997175
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat is falen.
Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen. :P
pi_144997268
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen. :P
Bekrompen geest.

Dat hangt natuurlijk af van de man die de apparatuur koopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144998431
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
NS kan beter niks aanbieden dan doen alsof ze iets aanbieden wat toch niet werkt. Ambitie en zo. En je hebt er niet eens veel voor nodig. Voor een kwart dag treinkaartjesinkomsten kun je ALLE treinen omzetten naar iets wat wel met 4G overweg kan.
Ze maken niet alleen geen gebruik van 4G (iets wat met de huidige apparatuur te regelen is trouwens) de capaciteit van de access points is ook veel te laag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_144998447
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen. :P
En als het USB2 is dan heb je nog steeds niet meer capaciteit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 28 september 2014 @ 21:34:43 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144998545
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En als het USB2 is dan heb je nog steeds niet meer capaciteit.
Met USB 2.0 zou je zo'n 35 MB/s (280 Mbit/s) aan doorvoersnelheid moeten kunnen halen, ik ken geen 4G-netwerken in Nederland die op dit moment die snelheid aanbieden. ;)
pi_144998550
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat is falen.
Toen internet in de trein live ging was 4G nog lang niet relevant in Nederland. En kijk die waardeloze T-Mobile dekking nu. Zodra je de randstad uit bent heb je geen 4G..
  zondag 28 september 2014 @ 21:40:38 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144998902
Iemand is zo vriendelijk geweest om een foto te maken van de stoelen voor de ÖBB CityJet:


Bron en meer foto's: Drehscheibe

*O*
pi_145001114
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze maken niet alleen geen gebruik van 4G (iets wat met de huidige apparatuur te regelen is trouwens) de capaciteit van de access points is ook veel te laag.
ja, wat heb ik aan "de verbinding is goed" tussen mijn MacBook en het access point als er daarna geen kut meer lukt? 8)7

Falende kut NS. Als je WILT kun je voor een miljoen euro binnen een maand ALLE maar dan ook ALLE treinstellen voorzien hebben van 4G access points. Maar ja. Als je niet wilt kan er niks :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_145001231
Ik zie liever heel dat WiFi in de Trein geschrapt worden in ruil voor repeaters in de Groene Hart Tunnel
  zondag 28 september 2014 @ 22:24:27 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_145001383
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Ireyon het volgende:
Ik zie liever heel dat WiFi in de Trein geschrapt worden in ruil voor repeaters in de Groene Hart Tunnel
En de tunnels bij Rotterdam-Overschie, Barendrecht, Oude Maas en de Dordtsche Kil...
pi_145001611
En bereik op de Veluwelijn, op de schrootlijn, et cetera.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_145001639
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de tunnels bij Rotterdam-Overschie, Barendrecht, Oude Maas en de Dordtsche Kil...
En de Hemtunnel, de Velsertunnel, de Besttunnel, de Schipholtunnel, alles wat ruikt naar tunneltunnel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 22:28:43 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_145001666
In de Schipholtunnel heb ik wel redelijk bereik. 3G in ieder geval, 4G heb ik daar nog niet uitgeprobeerd.
pi_145001713
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En bereik op de Veluwelijn, op de schrootlijn, et cetera.
En bereik bij Baarn en bij Den Dolder en tussen Barneveld en Apeldoorn en tussel Holten en Wierden en OVERAL WAAR DRIE FUCKING GODDAMN BOMEN LANGS DE RAILS STAAN :(

Denk aan het milieu als u deze email wilt primten. Twijfelt u? Print hem liever 30 dan 29 keer. ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_145001732
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef James1988 het volgende:
In de Schipholtunnel heb ik wel redelijk bereik. 3G in ieder geval, 4G heb ik daar nog niet uitgeprobeerd.
ja op Schiphol zelf ja. IN de rest van de tunnel niet hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2014 @ 22:31:12 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_145001813
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja op Schiphol zelf ja. IN de rest van de tunnel niet hoor ;)
Ook wel hoor... niet super, maar er druppelt nog wel wat doorheen.

Overigens: sinds Vodafone 4G heeft uitgerold tussen Delft en Schiedam heb ik daar midden in de weilanden perfect bereik. Dat was met 3G wel anders: geen enkele dekking. :')

Nu Lage Zwaluwe nog...
pi_145006281
Ach, NS wifi doet t verbazend goed.

Als je Veolia MyWay gewend bent...
Dat blokkeert alles. Behalve nu.nl.

En ook KPN 3G bereik heb ik op Reuver-Nijmegen op heel veel plaatsen niet
pi_145006350
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 00:09 schreef j0k3 het volgende:
Ach, NS wifi doet t verbazend goed.

Als je Veolia MyWay gewend bent...
Dat blokkeert alles. Behalve nu.nl.
Veolia MyWay idd zeg _O- Daar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat :') "Okee we blokkeren zo'n beetje ALLES wat je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt". misschien dat limburgers daar in trappen, maar zelfs die zijn volgens mij niet ZO dom :D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_145006455
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veolia MyWay idd zeg _O- Daar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat :') "Okee we blokkeren zo'n beetje ALLES wat je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt". misschien dat limburgers daar in trappen, maar zelfs die zijn volgens mij niet ZO dom :D :')
Bied inderdaad dan gewoon niks aan. Als zelfs facebook en de reisinformatie het niet doen heb je er vrij weinig aan in de trein.
  maandag 29 september 2014 @ 07:49:05 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_145008751
Er komt net een bejaard ogende raampjestrein door Tilburg richting Breda. Zou moeten gaan om "Extra int. trein 13459" naar Utrecht. Waar komt die vandaan?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_145009021
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En de Hemtunnel, de Velsertunnel, de Besttunnel, de Schipholtunnel, alles wat ruikt naar tunneltunnel.
Hemtunnel heb je prima 4G :)
pi_145009033
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veolia MyWay idd zeg _O- Daar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat :') "Okee we blokkeren zo'n beetje ALLES wat je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt". misschien dat limburgers daar in trappen, maar zelfs die zijn volgens mij niet ZO dom :D :')
En daar loopt geen ACM onderzoek naar? :?
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 08:30:30 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145009111
Laatste weken deed internet op Emmen Zwolle het ook niet goed. Durf bijna niet te schrijven dat internet nu wl werkt.

Straks met ICRm. Daar erger ik mee nooit aan slechte WiFi, derhalve mijn favoriete materiaal. Dus biedt of werkend WiFi aan of niets
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145009197
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En bereik bij Baarn en bij Den Dolder en tussen Barneveld en Apeldoorn en tussel Holten en Wierden en OVERAL WAAR DRIE FUCKING GODDAMN BOMEN LANGS DE RAILS STAAN :(

Denk aan het milieu als u deze email wilt primten. Twijfelt u? Print hem liever 30 dan 29 keer. ^O^
Maartensdijk, en daar staan nauwelijks bomen.
  maandag 29 september 2014 @ 09:15:41 #148
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_145009673
Fijn toch die non-informatie in de trein. "We zijn 14 minuten te laat uit Utrecht vertrokken, dit heeft als reden dat we te laat aankwamen in Utrecht".
pi_145009871
Vanochtend een straalbezopen neger in de trein die mensen lastig viel en zo. Kaartje had ie ook niet natuurlijk. Is uiteindelijk in Amersfoort uit de trein gehaald :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_145009920
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:15 schreef ReisT het volgende:
Fijn toch die non-informatie in de trein. "We zijn 14 minuten te laat uit Utrecht vertrokken, dit heeft als reden dat we te laat aankwamen in Utrecht".
Sowieso zijn ze niet zuinig met die oorzaken. Trein van Rotterdam naar Vlissingen heeft vertraging? "Wegens een eerdere verstoring".. die tussen Eindhoven en Weert bleek te zijn.. :')
  maandag 29 september 2014 @ 10:06:25 #151
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145010678
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 07:49 schreef JDude het volgende:
Er komt net een bejaard ogende raampjestrein door Tilburg richting Breda. Zou moeten gaan om "Extra int. trein 13459" naar Utrecht. Waar komt die vandaan?
is volgens mij de Oktoberfesttrein, welke straks weer naar Duitsland gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')