GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 16:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 16:08 |
Nee, dat zeg ik niet. Maar denk eens een beetje logisch na voor je begint te roepen. Die nachttreinen rijden met e-locs en NSR (de verantwoordelijke vervoerder) bezit geen diesellocs meer. De locs die wel beschikbaar zijn (de 6400's van DB Schenker) zijn dan weer niet geschikt vanwege de lage maximumsnelheid en voor zover ik weet kunnen ze ook niet zorgen voor treinverwarming e.d. Bovendien, waar moet je de locwissels dan doen, in Heerlen en Aken? Dan moet je een 6400 hebben die ook Indusi heeft voor het Duitse stuk, naast personeel met wegbekendheid en alle andere ellende die erbij komt kijken.
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 16:08 |
WTF ![]() | |
boriq | donderdag 12 juni 2014 @ 16:22 |
Die openingsplaat ![]() Gaat de 149 (Pimpel van 16:17 uit Deventer) altijd over dat meest buitenste spoortje op Deventer Goederen of is dat gewoon wanneer er weer eens roestgereden moet worden? | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 16:22 |
Zal wel een Rostfahrtje zijn ![]() | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 16:30 |
Voor Flessie, Amersfoort - Utrecht ligt er uit.. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 16:31 |
ja, ik zag het. Ben vandaag toch thuis. | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 16:32 |
Chill ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 16:58 |
Zijn er geen Duitse diesellocs meer met atb? Een ludmilla ofzo | |
_JdM_ | donderdag 12 juni 2014 @ 16:58 |
Alle pimpelexpressen naar Duitsland (tenminste: ik heb ze alleen maar gehad wanneer ze op tijd zijn) rijden via de touristische route over Deventer Goederen. Mooi een handige tool om Deventer Goederen te ontroesten, en de pimpel kan toch niet eerder over Deventer Goederen (aansluiting oost)-Snipperling Aansluiting (daar waar de sporen Deventer-Zutphen zich splitsen van Deventer-Almelo). | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 17:00 |
Ik denk niet dat er nog NS-machinisten zijn met Ludmilla's op hun lijstje... ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 17:06 |
Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht nee ![]() | |
boriq | donderdag 12 juni 2014 @ 17:09 |
Ah, oke. Ja, daar had ik een tijdje terug inderdaad wel iets over gelezen. Wat is die minimale opvolgtijd dan eigenlijk voor zo'n wissel? 3 minuten oid? | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 17:10 |
Spa! | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 17:44 |
Typetoelating DDZ6 is ein-de-lijk rond... Volgende week komt de 7646 op de baan, en dan elke drie tot 4 dagen komt er weer 1 op de baan. Er zijn genoeg extra tussenrijtuigen gereed om geplaatst te worden ... In juli gaat men testen met DDZ6+DDZ4 en DDZ6+DDZ6. | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 18:16 |
Hier moet je dus mee over straat na een bezoekje aan de Transportbeurs ![]() ![]() Het meest gehate bedrijf van Frankrijk op dit moment ![]() Later fotouitzoekewerk en post ik wel wat , nu eerst een pintje en voetbal kijken in Disney Village op een terrasje in Chessy ![]() | |
_JdM_ | donderdag 12 juni 2014 @ 18:32 |
Ksst "Het is hier geen SOMDA!" ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 18:35 |
Hoe zat het dan met die paar DDZ6'jes waar ik de afgelopen weken wel eens in zat? Hadden die een tijdelijke toelating ofzo? | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 18:41 |
In de toekomst komt er wellicht een land waar de Taurus te zien zal zijn bij, een loc is bezig met proefritten in Kroatië. ![]() | |
Consilium | donderdag 12 juni 2014 @ 18:43 |
Nu Nederland nog ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 18:44 |
En België ![]() | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 18:54 |
Dat was de 7625, en die had inderdaad als enige toelating. Nu is er een typetoelating, en hoeft niet ieder stel apart meer door de complete molen. | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 18:55 |
![]() | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 19:08 |
Heren en dames, ter herinnering: Per 1 september 2014 sluit het Museumpark Harskamp, en dus ook het Smalspoor Museum. http://www.museumparkharskamp.nl/?p=nieuws&header=home Op 19 juli 2014 is de allerlaatste museumdag én rijdag in het Smalspoormuseum. http://www.decauville.nl/
[ Bericht 37% gewijzigd door greavy op 12-06-2014 19:23:15 ] | |
Salatrel | donderdag 12 juni 2014 @ 19:55 |
nou joepie die zesjes slippen aan de nete met optrekken als het regent ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 12 juni 2014 @ 20:07 |
DDZ6 verlengen, mooi. dan raakt de Houtrakpolder leeg. | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 20:11 |
Komt inderdaad een aardige opruiming. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 20:12 |
Wat? | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 20:15 |
Dan kunnen de V250's daarheen ![]() Hoe gaat dat eigenlijk, capaciteitsverdeling op terreinen als de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Zaanstraat, deelt ProRail die ook toe of valt dat onder verantwoordelijkheid van NedTrain? Stel dat een andere vervoerder NedTrain Watergraafsmeer inhuurt voor onderhoud aan treinen, schopt NT die vogelbekdieren er dan af? Wat gebeurt er als er geen plek is op de Meer? | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 20:16 |
Die gaan toch terug naar spaghettiland? ![]() | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 20:18 |
Ooit. Een keer. Ergens in een toekomstig leven. Ze hebben er geen haast mee iig ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 20:18 |
Ja, ooit. Maar niemand weet wanneer. | |
Frozen-assassin | donderdag 12 juni 2014 @ 20:23 |
Eigenlijk zou ik het per direct terug sturen.. Zij maken er maar ruimte voor.. | |
boriq | donderdag 12 juni 2014 @ 20:23 |
Als pasen en pinksteren op één dag gaan vallen. ![]() | |
Salatrel | donderdag 12 juni 2014 @ 20:27 |
hebben moeite om op snelheid te komen ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 20:29 |
Zolang ze niet in de weg staan en er (door AB) gewoon wordt betaald voor de ruimte die ze innemen zal het NS en ProRail een zorg zijn, denk ik. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 20:31 |
en de vraag was dus: Zal het NedTrain ook een zorg zijn? ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 21:36 |
(bron) Zou me niet verbazen als die staking tijdens en/of na het weekend doorgaat. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 21:41 |
Ich verstehe nur Bahnhof ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 juni 2014 @ 21:42 |
En de Bahnhof was niet do maar die was do! | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 21:50 |
Beetje vertalen van buitenlandse nieuwsberichten is wel zo netjes natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 12 juni 2014 @ 21:59 |
Vanaf vandaag zo ongeveer de hele dag door vijfbakstreinen op Leeuwarden - Harlingen Haven ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 21:59 |
Vooruit dan: SNCF, BELANGRIJK: CGT en Sud-Rail roepen op om de acties voort te zetten en te versterken. | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 22:16 |
ProRail verdeelt de capaciteit, kan me herinneren daar van drgl 2014 ook afbeeldingen van gezien te hebben maar kan ze even gauw niet vinden. Na de verdeling doet NedTrain het schuiven van materieel in overleg met de planner lokaal van de desbetreffende vervoerder. Dus, als (laten we het nog HiSpeed noemen) 200 bakeenheden op De Meer krijgt toegewezen maar men voor ICD & Thalys 's nachts slechts 140 nodig heeft kunnen ze nog 60 bakeenheden gebruiken om daar materieel op te stellen. Edit: Ik heb er nog eentje gevonden op de harddisk van drgl 2013: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 12-06-2014 22:21:06 ] | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 22:22 |
Goeierd ![]() Dat zijn vakbonden dan of zo? ![]() | |
bork | donderdag 12 juni 2014 @ 22:23 |
DB-baan in Utrecht, succes! https://www.db-internatio(...)rt=0&itemsPerPage=20 | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 22:24 |
Europa & Afrika! ![]() *Maakt CV op orde* | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 22:32 |
Ja, klopt. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 22:56 |
Nog even over die NS-commercial waarvan inmiddels genoegzaam bekend is dat het Obdam is. Er is WEL wat gepoetst aan dat gebouwtje. ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 22:59 |
Het bordje "Obdam" is weggesoept? Verder zie ik niet echt verschil. | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 23:00 |
HET ALLERBELANGRIJKSTE ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 23:01 |
Ik ben er nog nooit geweest ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 juni 2014 @ 23:03 |
Je hebt er ook niet zo schokkend veel te zoeken moet ik zeggen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 juni 2014 @ 23:05 |
Niemand hoop ik. | |
Adrie072 | donderdag 12 juni 2014 @ 23:06 |
do 12 jun 2014, 22:04 Motorrijders net niet onder trein geduwd SINT JOOST - Twee motorrijders zijn donderdagavond aan de dood ontsnapt op een overweg bij het Limburgse dorpje Sint Joost. Toen ze stonden te wachten voor de spoorbomen, reed een auto ze van achteren aan. De bestuurder en de bijrijder kwamen ten val en raakten lichtgewond, maar hun motor schoof door en werd gegrepen door de langsrijdende trein. Het ongeluk gebeurde rond 19.00 uur bij de overweg aan de Rijksweg Noord. Door de aanrijding heeft het treinverkeer tussen Sittard en Roermond een tijd stilgelegen. Benieuwd naar het hele verhaal, blij met de afloop uiteraard.[ | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 01:47 |
Vandaag een geflipte drugsgebruikster in de trein ![]() Trok aan de noodrem en flipte helemaal ![]() ![]() Kutwijf | |
Litpho | vrijdag 13 juni 2014 @ 07:23 |
Storing bij de kaartautomaat zodat er niet gepind kan worden minder dan een maand voordat veel stations hun verkoopbalie voor kaartjes sluiten. Heeft NS standaard een x-aantal boetes van 35 euro ingeschat voor hun bedrijfsresultaat of zo? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:46 |
Wát? Dit kan niet :|![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:48 |
NS geeft valse informatie ![]() | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:50 |
Er zal wel een storing in de reisinformatie zitten. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:51 |
VBOV graag een brief dat reizigers verkeerd geïnformeerd worden ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:55 |
in westvlaanderen liep het ook goed af. een bestelbus werd geraakt door een trein![]() nieuws.vtm.be/binnenland/96452-trein-rijdt-bestelwagen-aan | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:30 |
In België willen ze ook weer staken: http://deredactie.be/cm/v(...)d-stakingsaanzegging | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:34 |
Als ze dat nou even doen NA de 22ste, danku | |
DriekOplopers | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:51 |
![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:55 |
en een nieuw dossier aanmaken: station Amsterdam Muiderpoort. schandalig dat er op het bord staat dat de trein naar Rhenen gaat, terwijl de trein in werkelijkheid naar Rotterdam gaat. dat dit kan in Nederland.![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:58 |
Update voor vandaag![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:19 |
Verkeerd nummertje in Donna? | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:21 |
Bombardier heeft de 'OMNEO Premium' geïntroduceerd, een intercityvariant van de Régio2N-dubbeldekkers die momenteel wordt getest in Frankrijk. ![]() ![]() Ik heb zo het vermoeden dat Bombardier dit gaat indienen wanneer de aanbesteding voor de nieuwe generatie intercities, de "IC200", van start gaat. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:23 |
Pssst, niet verder vertellen, maar ze zijn te small voor de perrons in Frankrijk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:32 |
Die ene centimeter zeker ![]() | |
ReisT | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34 |
Een beetje vertraging en de volgende trein staat alvast op het bord. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:36 |
Was is het verschil met de TWINDEXX? | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:39 |
Goede vraag, helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven. | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:44 |
Hetzelfde ongeveer, alleen gericht op de Franse markt dus andere naamgeving? (gokje) | |
Duvel | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:47 |
Boeien, overstappen in Breukelen. Komt goed, het gros van de mensen dat op Muiderpoort instapt hoeft toch niet verder dan dat. | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:52 |
Toch is het ergens wel grappig: In de vele tunnels op de HSL is er nergens mobiel bereik, maar in de metrotunnel van Rotterdam Centraal naar Melanchtonweg heb je razendsnel 3G. Pluspuntje voor de RET. ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:53 |
En dat ding ligt echt fucking diep, dus er is gewoon netjes een stralende coax opgehangen, net als in de tunnel de andere kant op trouwens. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:54 |
Door die vage constructie met een aparte in/uitstapwagon heeft dit ding volgens mij veel minder zitplaatsen | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:56 |
Weet iemand trouwens waar de sprinten Breukelen - Utrecht keert? Ik heb namelijk het gevoel dat dat de trein leeg naar Driebergen rijdt en daar keert. | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:01 |
op Maarn Goederen als ik mij niet vergis, eindje richting Arnhem inderdaad. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:01 |
"geraakt". Okee. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:11 |
Lekker inefficiënt ![]() | |
Fiorano | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:14 |
Oh noes. Net zoals de Sprinter Uitgeest-Hilversum die stiekem gewoon door rijdt naar Utrecht. Kan je ook toevoegen... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:19 |
En dan nu een unieke impressie, samenvatting en dus ook collage verzameling van gisteren. t Is niet hoogstaand en een deel gaat ook naar t bussentopic ![]() ![]() Een Alstom interieurtje neergezet om een glaasje ranja te drinken tijdens de onderhandelingen over je vers aan te schaffen trein ![]() ![]() Eh, die kennen we! ![]() Wat een grote ramen! oh wacht... ![]() De grote jongens naast elkaar ![]() Je kon ook je reisinformatisysteem bestellen ![]() ![]() ![]() Nog meer grote spelers ![]() Bombardier had ook een onderhandelhoekje ![]() ![]() Ironisch genoeg reden deze vandaag niet ivm de staking, en ook dit schaalmodel blijft dus staan waar die staat ![]() ![]() Gelukkig was ie niet te breed voor de vitrine ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Siemens ![]() ![]() ![]() Ik ben ook nog even gaan spoorlopen in Parijs, een klein stukje maar want het was echt te warm. maar ik wil nog een keer het hele traject doen, de 'Petit ceinture' is opengesteld voor wandelaars, voor spoorfans zeker weleens leuk voor een kijkje Kleine Impresse Wat aanwijzingen van de gemeente die dit onder de noemer tuin/stadspark schaart ![]() ![]() Ik heb niet gecontroleerd voor een bordje Fles ![]() ![]() Onder deze planken ligt nog steeds rails en ballast ![]() ![]() ![]() Wie het viaduct een stukje verder weer afgaat kan een speciaal gebouwde lift nemem, contructeur Kone heeft met een klein grapje naar de RER/SNCF verwezen ![]() ![]() Dat was het ![]() | |
Salatrel | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:25 |
dat keren op maarn goederen is volgens mij vanwege de verbouwing van Utrecht. Er is geen tijd om als reizigersgroei te rijden. De keertijd is nu al zo kort dat er een 2e machinist mee passagiert die terug moet rijden | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:27 |
Leuk verslag, Darkwing! ![]() En die sticker van KONE, geweldig ![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:31 |
Maar als je keert in Driebergen op spoor 3 zou het toch wel moeten lukken? | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:34 |
laat 't VBOV niet horen anders word het een parlementaire enquete | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:40 |
Die Petite Ceinture moet wel iets leuks zijn trouwens ![]() Maar ik mis een foto van al je goodies op een hoop ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:42 |
Eh ja, goodies eh...... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:47 |
Je hebt 3 mogenlijkheiden om te spoorlopen in Parijs Petit Centure, 2 delen zijn opengesteld Zie hier http://fr.wikipedia.org/w(...)A8s_aux_pi.C3.A9tons En Promenade plantée http://nl.wikipedia.org/wiki/Promenade_plant%C3%A9e | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:47 |
En de staking in Frankrijk is wederom verlengd, dit keer met 48 uur. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48 |
* Darkwing_Duck BFMTV aanzet | |
Sandrvich | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48 |
Leuk verslagje! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:49 |
kutfranse ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:52 |
Ah, dat is dus een tv-zender. Ik wist niet wat het betekende ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:52 |
Is die agv rommel van alstom inmiddels al een beetje verkocht? Of lopen ze er nog steeds mee te leuren? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:53 |
Niet eens 4G? | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:56 |
Er rijden er 25 in Italië, maar daar is het bij gebleven. Dat ondersteunt mijn telefoon niet. ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:59 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:08 |
Goed, ik heb even het journaal bekeken *Staking tot maandag 10 uur smorgen minimaal *Al heel de dag manifestatie voor gare de Lyon *Op dit moment blokkade van al het verkeer op gare de Lyon met vuurwerk en spoorlopen en shit *Maandag beginnen de examens, studenten kunnen niet of niet op tijd er zijn, en president Hollande maant tot stoppen zodat iedereen zn examen kan maken... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:20 |
Waar staken die moederneukers nu weer voor dan? | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:22 |
Iets vanwege de aanstaande hervormingen van de spoorwegsector in Frankrijk (herintegratie RFF en SNCF), maar waarover het nou echt gaat weet ik niet. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:23 |
Oh, het aan het "werk" houden van tienduizenden overtollige niksnutten. Heel belangrijk inderdaad ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:25 |
http://www.bfmtv.com/vide(...)vement-13-06-204041/ | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:27 |
![]() | |
Maegrim | vrijdag 13 juni 2014 @ 13:46 |
ITer ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:02 |
![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:09 |
Wanneer is het ook alweer? Ik heb nog drie reisdagen ![]() | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:10 |
23-26 september ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:10 |
En in het weekend daarna publieksdagen (alleen buiten). | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:10 |
Newag Dragon (n.a.v. twitter Innotrans)![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 13-06-2014 14:55:48 ] | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:11 |
Moet je voor buiten ook een kaartje hebben of kun je daar gewoon gratis rondkijken? | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:12 |
Je moet een kaartje hebben, kost iets van 2 euro p.p. en is ter plekke te koop. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:13 |
Oh dan woon ik al in Enschede, is het in ieder geval al wat dichterbij ![]() Maar dan geen reisdagen.. | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:14 |
Dat valt dan nog mee met die 40,- wat een gewoon dagkaartje kost ![]() | |
Maegrim | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:49 |
Wat moet ik hiervan maken ![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:51 |
Een foto? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 14:55 |
DIY Stiltecoupé? ![]() Dat is op Den Haag HS trouwens ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:06 |
Dat het een onnodig reclameobject is | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:16 |
En wat een goeie reclame ![]() "Rij met de NMBS, onze treinen zijn kut!" | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:18 |
Dat is tot op zekere hoogte toch ook zo? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:19 |
Zeker ![]() | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:21 |
Waarvoor dient dat perron in Deventer die geen onderdeel is van t station? Werden/worden daar goederen treinen geladen? | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:22 |
Dat is het voormalige postperron. Er werden in het verleden posttreinen beladen | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:36 |
Aha, zijn er nog meer plaatsen die dat hebben? Volgende vraag op t traject Arnhem Zwolle: hebben er ooit een stuk of 6 sporen in Wijhe gelegen? die staander van bovenleiding staat helemaal aan de andere kant van de parkeerplaatst | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:39 |
Breda (spoor 2) en Den Bosch ![]() | |
Anno1982 | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:39 |
Huh, dat perron op Deventer dat geen onderdeel is van het station wordt toch gebruikt voor de kerende IC uit Rotterdam? | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:40 |
Volgend de sporenplan bestanden van 1965 hebben in Wijhe inderdaad meerdere sporen gelegen aan de oostelijke kant. 3 gewone sporen en 2 kopspoortjes. | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:41 |
Dat is spoor 2 (straks 1) vooral voor de Berlijner en de IC naar Amsterdam inderdaad. | |
Peter | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:41 |
Niet het tijdelijke, maar aan de andere kant verder richting IJssel staat nog een (nu spoorloos -letterlijk-) postperron. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:42 |
In Sittard ligt ook zo'n perron. | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:44 |
Heel veel steden. Als je de hele lijst op moet noemen ben je wel even bezig ![]() | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:44 |
Is dat spoor 34 in Eindhoven (sprinter naar Tilburg Uni staat daar volgens mij) ook niet een oud postperron? | |
Peter | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:46 |
Den Haag HS heeft het ook nog, al is dat nu parkeerplaats van een kantoorgebouw.. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:47 |
Eindhoven heeft wel een postperron gehad, dus dat zal hem wel zijn ja. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:48 |
Den Bosch ook al zo'n 1,5 jaar niet meer ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:49 |
Het perron is er geloof ik nog wel, maar er liggen geen sporen meer? | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:50 |
klopt. Overigens vond ik een ietwat gedateerd overzicht, want het postperron Zwolle is inmiddels gesloopt http://www.verlatenspoor.nl/reportage_postvervoer.htm | |
Maegrim | vrijdag 13 juni 2014 @ 15:53 |
gratis parkeren daar ![]() | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:08 |
Ik dacht dat dat via gewone perrons ging, maar las dat dat later niet meer gewenst was... | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:09 |
hej. pssttt, mensen. er is al bijna 10 uur geen storing geweest op het Nederlandsche Spoorwegennetwerk... | |
Duvel | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:10 |
Rotterdam Noord Goederen was ook expeditieknooppunt ooit, het Post-NL gebouw heeft nog een perron, maar de sporen zijn daar geloof ik verlegd. Het oude stationspostkantoor van Rotterdam Centraal is nu een gewoon kantoor (Central Post). En op de plaats van de nieuwe bieb in Amsterdam, lag vroeger ook het oude postperron. | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:11 |
niet te hard roepen, want dan gaat het juist mis | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:15 |
Sterker nog. Op dit moment lijken de 2800 (Rotterdam - Utrecht) en de 2000 (Den Haag CS - Utrecht) eruit te zijn gegooid ... | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Storing tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:19 |
DUVEL! ![]() | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:20 |
dit is toch wel heel ernstig moet ik bekennen. ik onthoud mij in de toekomst wel van het maken van opmerkingen betreffende storingen op het spoor. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:20 |
wat ik je zei dus. Net op het moment dat je roept dat het goed gaat op het Nederlandse spoor gaat het mis | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:21 |
het is een defect aan het spoor. Lees: Een ingelaste spoednoodpaniekinspectie omdat iemand iets gezien of geroken dacht te hebben. Er zal wel een koolmeesje op een rail gezeten hebben. Over 3 uur zijn ze erachter waar dat beest gezeten kan hebben, en morgen wordt bepaald of het een probleem had kunnen zijn. Maandag weer treinen ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:22 |
Is verdwenen voor die fly-over, ergens eind 2012 al.. | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:25 |
Rasoptimist! ![]() | |
Fiorano | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:29 |
Ik dacht ook ergens bij Hilversum toch? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:31 |
Castricum, Santpoort-Noord, Beverwijk, tussen Delft en Rijswijk volgens mij ook. | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:38 |
3 Foto's van 8 April 2014:![]() In een fraai zonnetje passeert op 8 april 2014 de 152 067 met een containertrein bij Cossebaude, en is opweg richting Dresden en verder. ![]() Bij Cossebaude passeert een overbrenging van een sleep IC-rijtuigen met voorop de 120 110. De trein is onderweg richting Dresden. ![]() De Werbe-101 060 (Bundespolizei) had de eer om op 8 April een EuroCity naar Dresden te slepen, en passeert hier bij Cossebaude. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:51 |
Cossebaude. Het centrum van de wereld ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:01 |
Met alleen passerende treinen naar Dresden. | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:03 |
![]() Heb ook wel foto's van de andere richting uit hoor :p Maar die had ik hier al eerder gepost | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:04 |
nee sittard heeft bijvoorbeeld ook nog een post perron, kan me die schattige plan v post stellen nog herinneren als de dag van gister. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:06 |
Groningen ook nog. Ik rangeer daar nog wel eens vlak naast. Gebouw is ook nog in gebruik door de TNT. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:07 |
Mooi gebied hoor, Dresden en omgeving. ![]() | |
MTL | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:08 |
Altijd leuk: klimaatbeheersing van de ICE waar ik nu in zit functioneert niet goed. Zitten zelfs stickers op de deuren: personenvervoer niet toegestaan i.v.m. kapotte airco. Personeel zegt vrolijk: ja, het is "ietsje" warmer dan normaal... Laat ik het zo zeggen: het is inderdaad "ietsje" warmer ![]() Het is dat ik naar huis ga/moet... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:08 |
Gratis Sauna (y) | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:09 |
Nou jah, "gratis" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:09 |
paar jaar geleden stond zo'n beetje de halve ICE-vloot met dat gebrek aan de kant ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:09 |
Ik vind het er spuuglelijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:11 |
je bent zelf spuuglelijk ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:14 |
Takes one to know one ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:14 |
Ik was nog even in Leer vanmiddag. Nog mooi 2 Duitse vlaggetjes gescoord en een Hähnerschnitzel bij zo'n vreetkraam voor de supermarkt. Ze zijn daar flink aan het verbouwen. Er komt een kopspoortje naast spoor 1, maar het is nog niet bekend of die dan voor 'ons' gebruikt gaat worden. Wij komen normaliter op spoor 2 binnen, reizigers er uit, en dan rangeren naar een zijspoor langs de hoofdbaan. Dan staan we de rest niet in de weg. Zou wel prettig zijn om hem op dat kopspoortje te kunnen parkeren. Perrons zijn ook verhoogd, dat is voor instappers aangenamer met koffers etc. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:15 |
Leer doet een Baarntje? | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:15 |
Maar bij een uursdienst, is dat "omrangeren" dan nog nodig? Dacht dat ze er dan maar 10-15 minuten stonden? Of ben ik erg fout? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:17 |
Nee, we komen binnen en moeten vrij rap naar dat zijspoor. Daar sta je bijna 40 minuten. Dan naar het perron, kopmaken, sigaretje roken en kan je zo'n beetje terug naar Nederland. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:19 |
sigaretje roken kan op dat zijspoortje ook wel ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:21 |
GEEN PERRON VERBOTEN | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:21 |
Oh jah, 't is geen Nedelrand natuurlijk. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:29 |
Doen we ook ![]() | |
MTL | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:40 |
Update: welkom in de spits. Mensen moeten inmiddels als veevervoer staan. Spits + defecte airco = jackpot qua hitte. Zou me niet verbazen als er binnenkort iemand flauw gaat vallen. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:46 |
Dat kan niet ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:49 |
Staan in de ICE? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:53 |
Nee een uur wachten op de volgende, ben je nou lekker? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:55 |
Tussen het vertrek van de ene en de aankomst van de andere zit maar een korte periode | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:59 |
Op het binnenlandse deel zijn alternatieven die nauwelijks trager zijn ![]() | |
MTL | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:00 |
Inmiddels 34 graden hier binnen volgens het personeel. 40 schijnt de afkeurnorm te zijn ![]() Nog maar drie uur voor ik er weer uit mag ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:01 |
Paarden en geiten mogen boven de 28 graden al niet meer vervoerd worden geloof ik ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:17 |
Staking in Parijs is verlengd tot morgen, en op sommige plaatsen al tot maandag: http://www.lemonde.fr/eco(...)in_4437324_3234.html | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:39 |
Bermbrandjes? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:55 |
Zoiets: BR 2 BUITENBRAND BERM/RUIGTE , Sloterdijkerweg 22 AMSTERDAM [ AST ] 0100950 Brandweer Amsterdam-Teunis Hulpverleningsvoertuig-577 ` 0100969 Brandweer Amsterdam-Teunis Lichtkrant kazerne 0102998 Brandweer Monitorcode | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:57 |
"Ruigte" Wat een mooi woord ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:03 |
![]() ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:03 |
Is Het grote treinpics, - nieuws en -praattopic klaar voor DE WEDSTRIJD? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:04 |
Ja hoor ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:06 |
Beter verliezen we, ik word nu al gek van dat hoeren getoeter. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:07 |
Mono wat ik me nou afvroeg he, als je keert en je verlaat de cabine van zo een GTW he, laat je dan de klimaat control aanstaan? of ze je die uit? en is die cabine dan als je WEER keert dan nog een beetje te harden? En als je een stelletje pakt wat in de brande zon heeft gestaan, kan je dan uberhaubt wel knopjes drukken of heb je dan meteen een brandblaar? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:08 |
Ik moet wel, dit is de enige wedstrijd van NL (vooralsnog) die NIET achter de Decoder zit ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:11 |
Ze zijn aan het staken en daardoor niet achter decoder? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:15 |
| |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:24 |
Vast wel. Hoef dinsdag pas weer met de trein ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:30 |
even bij somda gespiekt. DDAR komt waarschijnlijk in September terug op de baan, in stoptreindiensten waar nu DDZ rijd. Onder andere op de lijn Uitgeest-Amsterdam. prettig weekend. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:32 |
Alles live op NOS.nl | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:33 |
Gaan ze dan in de spits ook gekoppeld rijden tussen Zwolle en Utrecht zoals nu gebeurt met het DDZ? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:33 |
Via Zaandam of Haarlem? | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:34 |
Die oranje ice ziet er wel gaaf uit, heeft iemand een groter plaatje ervan? | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:34 |
Nee zit een ip controle op, vanaf duitsland werd ik geweigerd | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:38 |
Haarlem lijkt me, tenzij ze het DD-AR ook in de lijnen Breukelen - Rhenen en Uitgeest - Rotterdam willen hebben | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:40 |
Doe maar niet, vind SLT wel fijn | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:40 |
Spitsmijden in de trein: Resultaten praktijkproef spitsmijden in de trein Spitsmijden in de trein: Werkgeversonderzoek Spitsmijden in de trein: Gedragseffecten Grensoverschrijdende verbindingen Programmaplan Landelijk Verbeterprogramma Overwegen Kamerbrief over stand van zaken diverse onderwerpen spoor Kamerbrief over verzoek inzake stand van zaken RIVM-onderzoek geluid en trillingen spoor Besluit Wob-verzoek Hoofdrailnet, deel 1 Besluit Wob-verzoek Hoofdrailnet, deel 2 | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:40 |
Plastic fantastic ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:44 |
Niet vanuit t buitenland | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:44 |
Pfff stopcontacten in de tweede klas, maakt de eerste klas overbodig, ga toch eens nadenken minister | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:46 |
RET is ook R-Net![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:47 |
Ik vind het wel mooi en een verbetering. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:49 |
Zit beter dan SGM of dd-ar hoor | |
boriq | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:49 |
Zelfde met die laadpalen op de stations. Gaan 3500,- per stuk kosten en dan als GroenLinks zijnde nog hard gaan lopen klagen dat de NS en I&M geen oog hebben voor de reiziger. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:50 |
mja, die vierzits in SLT zijn behoorlijk krap, te krap als je het mij vraagt | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:51 |
Voor Donkergevleugelde_Eend. Air-France gaat ook staken vanaf zondag door een bezuiningsplan | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:54 |
Vet, ik ga een leuke werkweek krijgen ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:54 |
Daarom tweezits of vierzits alleen als het heel rustig is. | |
Ireyon | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:55 |
Zijwaarts benen gestrekt in de fietsbak ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:01 |
Ik vind het wel mooi hoor ![]() Ik ben benieuwd hoe de RSG-voertuigen die tussen Rotterdam en Den Haag rijden eruit zullen gaan zien in R-Net-kleuren. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:07 |
Iets leuks van de voormalige buren: op 16 augustus gaat er een Tweakers Express rijden van Amsterdam naar Keulen en terug, in speciale uitrusting. De bestemming is Koln Messe/Deutz, waar op dat moment Gamescom gaande is, een grote beurs over games. http://tweakers.net/acties/tweakersexpress/ | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:12 |
Kan je niet gewoon een streampje opzoeken voor die andere wedstrijden? Via firstrowsports e.d. is dat toch heel makkelijk? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 20:13:19 ] | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:18 |
1ste klas reizen doe je voor een zitplek en gratis bier. | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:20 |
Welk gratis bier? | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:21 |
kunnen pissen op Zoetermeer > Amsterdam is wel lekker hoor, dus doe mij maar alles behalve slet op Gouda > Amsterdam. ![]() | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:23 |
In de Lounge ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:23 |
Welke lounge? | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:24 |
http://www.nshispeed.nl/nl/stations-informatie/ns-hispeed-lounge Graties drankje, en gratis wc | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:24 |
De Hispeedlounge. Chille plek. | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:25 |
niet in Utrecht ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:25 |
Die lounges zijn verwaarloosbaar ![]() | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:26 |
en hapjes ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:27 |
verhaal van Fles? ![]() | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:28 |
Op Amsterdam CS kan je nog lekker pimpelen ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:32 |
Op internationale reizen maar we hadden het over nationale reizen | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:33 |
Maar met je Nationale 1e klas vvb mag je er ook in ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:34 |
De Hispeedlounge kom je in de praktijk praktisch nooit. Ten eerste is de Thalys sowieso al godsgruwelijk duur, en in de eerste klasse helemaal. Ten tweede kom je misschien een kwartiertje tot een half uurtje voor vertrek aan op je station. Net tijd genoeg voor één gratis biertje. Nou nou tiswat. | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:35 |
Ik kom er toch nog wel eens. Tijdens een rondje crossen, even een drankje halen oid. En ik drink géén bier :p | |
Ireyon | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:35 |
Heh ik heb er ooit anderhalf uur gezeten toen ik met ICE naar Frankfurt ging. Maar toen mochten we nog onbeperkt die koelkast leeggraaien ![]() ![]() En in Frankfurt was het nog beter, op de bovenste verdieping met uitzich over alle sporen en Geile Mädchen die aan tafel gratis onbeperkt drankjes komen brengen ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:37 |
Ik heb tot nu toe 1x gehad dat ik werd tegengehouden om een 2e drankje te pakken, maar dat is mij nooit meer overkomen ![]() Helpt misschien ook wel als het personeel je een beetje begint te herkennen enzo (en jij ze inmiddels ook wel aardig kent) ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:39 |
Wacht, wat? ![]() WAT een gepauper zeg jezus ![]() Laat mij gewoon lekker die paar euri betalen voor net zo veel drankjes als ik zelf wil dan ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:41 |
Ik kom er 1x per jaar ofzo. Ook met binnenlands vervoerbewijs 1e klas mag je er gewoon naar binnen en die koelkast leeggraaien ![]() In Breda was er vanavond een controleploeg bezig met een in- en uitgangscontrole. Op de perrons stonden er bij iedere uitgang 2 S&V'ers (ook bij de trap) die iedereen controleerden. Alle OV-chippalen op de perrons waren uitermate professioneel buiten dienst gesteld (een vuilniszak en een A4'tje met daarop "OV-chippaal tijdelijk buiten dienst") en ze liepen over van klantvriendelijkheid ("Meneer. Vervoerbewijs."). Ligt het aan mij, of is S&V'er een functie voor mensen die niet door de toelatingstests voor HC kwamen? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:44 |
Nee dat zijn van die apen van een beveiligingsbedrijf die zichzelf heel erg belangrijk vinden. Van die stadswachten en zo. Ik heb best veel bewondering voor mensen in een sociale werkplaats ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:44 |
Moet je zelf je drankjes uit de koeling pakken? Geen bardame? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:45 |
Kennelijk wel iemand die je tegenhoudt als je het voor de tweede keer probeert ![]() | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:45 |
Heet tegenwoordig V&S. Veiligheid en Service. En niet meer S&V, Service en Veiligheid ... | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:47 |
Het hangt er vanaf wie er achter de balie zit. Ze horen het je te geven, maar niet iedereen doet het meer. In Rotterdam en Amsterdam kom ik altijd dezelfde dames tegen. Sommigen werken in én Rotterdam én Amsterdam. Maar vriendelijk zijn ze wel altijd* daar ![]() * is mijn mening, van de ervaringen die in het weekend plaatsvinden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:49 |
Waarom zou je de blieppaaltjes uitzetten/vuilniszakken, dat zie je toch als iemand net ingetsjekt heeft? ![]() En bovendien, als je dat weet kan je ook al op afstand zien dat er gecontroleerd word, dan blijf je nog lekker een halte in de trein, weet je iig zeker dat je daar niet tegen de lamp loopt, in de trein is het nog altijd maar de vraag.... ![]() Handig ook in Breda, mag je na de trap op te hebben gelopen weer teruglopen naar dat ENE bliepding in de hall ![]() | |
Ireyon | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:50 |
Ik heb gehoord dat je een S&V sollicitatieformulier al krijgt toegeworpen bij het niet halen van je veterstrikdiploma | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51 |
| |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51 |
Aan de achterzijde op Breda staat tegenwoordig één mobiele paal onderaan de loopbrug. Jawel, één. Kan daar dus druk zijn in de spits. | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51 |
Aan de onderkant van de trap stond er in ieder geval wel een bordje met "LET OP: Ingangscontrole" naast de chippaal die daar staat (en die niet was afgeplakt). ![]()
![]() Het lijkt mij dat de meeste mensen op de perrons in- en uitchecken. | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:53 |
Daar staan wat meer paaltjes ook ja, op de perrons. Maar toen ik er vorige week geparkeerd had met de auto toch nog wel gebruikt zien worden door reizigers die de trein moesten halen. En sjezus. Wat een pokke-eind is dat lopen zeg, vanaf de parkeerplaats naar spoor 3 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:53 |
ja, want "Service" dat klinkt als "Reiziger op 1, 2 of 3". Laat niemand denken dat we dat echt meenden. | |
Ireyon | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:53 |
Oh hee die poortjes hè... in Roosendaal... gaan dicht tussen elke fucking biep ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:55 |
Verkeerd afgesteld dus. Als je hier met 2 of meer man achterelkaar bliept in Zwijndrecht, blijft het poortje gewoon langer open. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:55 |
gGewoon de tering in trappen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:55 |
tsja, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker. Je zult je aansluiting maar moeten halen ![]() | |
Ireyon | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:56 |
Heb ik al eens gedaan, maar dan maakt-ie een lawaai dat wil je niet weten. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:56 |
Dat is compleet NIET belangrijk. Je moet je aan de regeltjes van de vervoerder houden, klaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:57 |
Dat wil ik WEL weten ![]() | |
Litpho | vrijdag 13 juni 2014 @ 20:57 |
Die trein haalt zijn aansluiting wel hoor, maak je maar geen zorgen. | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:01 |
Het ligt in de looproute, dus dan gebruiken reizigers 'm wel.
![]() "NS is als een olietanker, grote veranderingen hebben tijd nodig" ![]()
![]() ![]() ![]() Zou me niet verbazen als er regelmatig een aansluiting wordt gemist in Breda. Zo ruim is de overstaptijd van de IC naar Venlo op de sprinter naar Utrecht niet (3 minuten) gezien de route die je tegenwoordig moet lopen. Of via de hal en dan buitenom, of helemaal over de trap heen en een pokke-eind terug lopen. ![]() | |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:03 |
Hoelang mag je dat rot-eind nog lopen? Niet dat ik mijn auto vaak in Breda zal parkeren, maar toch. En dan al doodleuk bij de parkeerplaats een T14 neerzetten ... En dan moet je nog 10 minuten lopen ofzo. Inclusief die hoooooge trap ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:03 |
oh ja, dat is ook belangrijk ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:05 |
| |
greavy | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:06 |
Oh, dat over station Obdam ? ![]() Dat antwoord had ik al verwacht ja ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:07 |
Lijkt me een lastige klus, dat bord is volgens mij van steen | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:09 |
Het is de bedoeling dat de nieuwe ingang in september in gebruik wordt genomen. Vanaf dan zullen ook de stads- en streekbussen van het gebouw (en de toeleidende wegen) gebruik gaan maken. Dat zal in ieder geval een flink stuk schelen vanaf de tijdelijke parkeerplaats naar de ingang. De uiteindelijke parkeerplaatsen op het dak zullen logischerwijze pas worden geopend wanneer het hele gebouw er staat. ![]() Videobewerking? ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:18 |
Lijkt me een duur karweitje. Ik moet toevallig volgende week vanaf schiphol naar haarlem, nu zie ik dat geen rechtstreekse trein is, why not? Geen verbindingsboog? | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:19 |
uhuh, maar je kunt met de Zuidtangent | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:22 |
Dat is toch raar dat een grote stad als haarlem geen rechtstreekse verbinding heeft. Is hetonmogelijk om de hemboog te gebruiken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen verstand heb van rails in de randstad. [ Bericht 2% gewijzigd door icloud op 13-06-2014 21:30:40 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:30 |
Dat is in dit geval niet bepaald van toepassing. | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:30 |
Niet duurder dan een stenen naambordje uit de gevel halen, de boel netjes dichtmetselen, later weer openmaken en het naambordje terugplaatsen. ![]() Er is een Zuidtangent en anders kun je in Sloterdijk overstappen. Dat is toch wel genoeg? Ik denk niet dat dat past. | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:32 |
de gratis drankjes zijn geweldig. Als ik naar college ga even espresso chuggen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:34 |
Is er gewoon niet een plattegrond ergens hoe het NU is? ik wil niet weer voor verassingen komen te staan... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:35 |
Wat ik kom iedere maand op 1x Breda, met een koffer en een rugtas, en met mn schone sokken, en iedere keer is het weer fucking zoeken daar ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:36 |
Huidige situatie: ![]() Van @ViaBreda | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:39 |
Wat een ontzettend handig kaartje, nee bedankt james, komt echt een heel eind verder ![]() ![]() ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:40 |
Wat kom je in godsnaam maandelijks doen in breda/nl? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:40 |
Peutetre had het in het ail-et-fines-herbes moeten zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:41 |
Overstappen op de bus naar Oosterhout. Wat? ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:42 |
Wat moet je in godsnaam maandelijks in oosterhout voor twee dagen? Als je in parijs woont | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:43 |
Ik woon niet in Parijs ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:44 |
uit je kut bloeden denk ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:45 |
Zijn vieze was naar mammie brengen ![]() ![]() Ik geloof dat nederland heeft gescoord aan de kanker toeters te horen | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:46 |
klopt ja ![]() | |
Litpho | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:46 |
Ja, door reizigers. Niet door treinen. IJzer schuiven gaat prima. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:47 |
KAMPIOENEN!!! | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:49 |
Hoogvijfje naar Walter Zenga ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:50 |
Is dit beter dan, blinde vink? ![]() Niet haten op Breda ![]() | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:51 |
Nu WK in lingerie ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:52 |
Mooi dat het record blijft staan | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:53 |
Dankje, waar haal je die vandaan? ![]() Brabant ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:53 |
Temidden van de Paarse Heide Waar samen stromen mark en Aa etc Breda ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:56 |
Het nieuwsoverzicht op www.viabreda.nl, daar stond een artikel over de verbouwing met onderaan een bijlage. Brabant ![]()
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:56 |
Jantje zag eens pruimen hangen Eieren zo groot wou plukken mocht niet kreeg hoed vol Zoiets? | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:57 |
Ja godver de godver... Top Bear moet dus ook al wijken voor die kut sport. Hoewel, met die dames wil ik wel eem kutsporten :p | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:57 |
Ik niet graatmager en weinig vrouwelijks. Er moet wel een balkon zijn | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:58 |
Treinlimmericken maken Vandie rijmpjes als Er was eens een vrouwtje in Gieten Die had van die loodzware... Kent iemand die met een trein? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:58 |