ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Nee, dat zeg ik niet. Maar denk eens een beetje logisch na voor je begint te roepen.
Die nachttreinen rijden met e-locs en NSR (de verantwoordelijke vervoerder) bezit geen diesellocs meer. De locs die wel beschikbaar zijn (de 6400's van DB Schenker) zijn dan weer niet geschikt vanwege de lage maximumsnelheid en voor zover ik weet kunnen ze ook niet zorgen voor treinverwarming e.d.
Bovendien, waar moet je de locwissels dan doen, in Heerlen en Aken? Dan moet je een 6400 hebben die ook Indusi heeft voor het Duitse stuk, naast personeel met wegbekendheid en alle andere ellende die erbij komt kijken.
quote:
Op donderdag 12 juni 2014 15:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Waarom ook uitgerekend nu die staking... Kutzooi. Bij de transportbeurs deel men fluoriserende SNCF tasjes uit bij de ingang (met programma, block note, pen enzo). Dus ik ben nu onderweg naar huis. Weet je hoe vaak ik al een opmerking naar mn hoofd heb gekregen? (en met mij dus ook andere bezoekers die met het ov terug naar huis gaan). Beetje pijnlijk
Die openingsplaat Gaat de 149 (Pimpel van 16:17 uit Deventer) altijd over dat meest buitenste spoortje op Deventer Goederen of is dat gewoon wanneer er weer eens roestgereden moet worden?
Nee, dat zeg ik niet. Maar denk eens een beetje logisch na voor je begint te roepen.
Die nachttreinen rijden met e-locs en NSR (de verantwoordelijke vervoerder) bezit geen diesellocs meer. De locs die wel beschikbaar zijn (de 6400's van DB Schenker) zijn dan weer niet geschikt vanwege de lage maximumsnelheid en voor zover ik weet kunnen ze ook niet zorgen voor treinverwarming e.d.
Bovendien, waar moet je de locwissels dan doen, in Heerlen en Aken? Dan moet je een 6400 hebben die ook Indusi heeft voor het Duitse stuk, naast personeel met wegbekendheid en alle andere ellende die erbij komt kijken.
[..]
Zijn er geen Duitse diesellocs meer met atb? Een ludmilla ofzo
Op donderdag 12 juni 2014 16:22 schreef boriq het volgende: Die openingsplaat Gaat de 149 (Pimpel van 16:17 uit Deventer) altijd over dat meest buitenste spoortje op Deventer Goederen of is dat gewoon wanneer er weer eens roestgereden moet worden?
Alle pimpelexpressen naar Duitsland (tenminste: ik heb ze alleen maar gehad wanneer ze op tijd zijn) rijden via de touristische route over Deventer Goederen.
Mooi een handige tool om Deventer Goederen te ontroesten, en de pimpel kan toch niet eerder over Deventer Goederen (aansluiting oost)-Snipperling Aansluiting (daar waar de sporen Deventer-Zutphen zich splitsen van Deventer-Almelo).
Alle pimpelexpressen naar Duitsland (tenminste: ik heb ze alleen maar gehad wanneer ze op tijd zijn) rijden via de touristische route over Deventer Goederen.
Mooi een handige tool om Deventer Goederen te ontroesten, en de pimpel kan toch niet eerder over Deventer Goederen (aansluiting oost)-Snipperling Aansluiting (daar waar de sporen Deventer-Zutphen zich splitsen van Deventer-Almelo).
Ah, oke. Ja, daar had ik een tijdje terug inderdaad wel iets over gelezen. Wat is die minimale opvolgtijd dan eigenlijk voor zo'n wissel? 3 minuten oid?
Typetoelating DDZ6 is ein-de-lijk rond... Volgende week komt de 7646 op de baan, en dan elke drie tot 4 dagen komt er weer 1 op de baan. Er zijn genoeg extra tussenrijtuigen gereed om geplaatst te worden ... In juli gaat men testen met DDZ6+DDZ4 en DDZ6+DDZ6.
Hier moet je dus mee over straat na een bezoekje aan de Transportbeurs
Het meest gehate bedrijf van Frankrijk op dit moment
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Later fotouitzoekewerk en post ik wel wat , nu eerst een pintje en voetbal kijken in Disney Village op een terrasje in Chessy
Op donderdag 12 juni 2014 17:44 schreef greavy het volgende: Typetoelating DDZ6 is ein-de-lijk rond... Volgende week komt de 7646 op de baan, en dan elke drie tot 4 dagen komt er weer 1 op de baan. Er zijn genoeg extra tussenrijtuigen gereed om geplaatst te worden ... In juli gaat men testen met DDZ6+DDZ4 en DDZ6+DDZ6.
Hoe zat het dan met die paar DDZ6'jes waar ik de afgelopen weken wel eens in zat? Hadden die een tijdelijke toelating ofzo?
MUSEUMPARK HARSKAMP SLUIT DEFINITIEF 1 SEPTEMBER 2014
Vanwege infrastructurele bezuinigingen heeft defensie besloten het Museumpark Harskamp per 1 september as te sluiten voor publiek. De gebouwen op het terrein zullen worden herbestemd en de op het terrein aanwezige musea zullen moeten sluiten en/of verhuizen.
Voor het Decauville Spoorweg Museum betekend dit dat wij na 14 jaar verblijf op de Harskamp op zoek zijn naar een andere locatie om onze activiteiten voort te zetten. De collectie kan tot die tijd netjes onderdak en beschermd op het ISK terrein blijven staan. Er zal tot aan de verhuizing ook nog steeds aan het onderhoud en conservering van de collectie gewerkt worden.
Meer nieuws omtrend onze aanstaande verhuizing volgt. Deze website zal actief blijven en verslag blijven doen van de ontwikkelingen en de werkzaamheden in Harskamp en op de toekomstige locatie.
Vrijdag 18 juli en zaterdag 19 juli zijn de laatste officiele rijdagen in het museumpark. LET OP: vrijdag is het park geopend vanaf 13.00u tot 16.00u, zaterdag vanaf 10.00u tot 18.00u. Daarna is de collectie voorlopig met uitzondering en alleen op afspraak te bezichtigen.
[ Bericht 37% gewijzigd door greavy op 12-06-2014 19:23:15 ]
Op donderdag 12 juni 2014 17:44 schreef greavy het volgende: Typetoelating DDZ6 is ein-de-lijk rond... Volgende week komt de 7646 op de baan, en dan elke drie tot 4 dagen komt er weer 1 op de baan. Er zijn genoeg extra tussenrijtuigen gereed om geplaatst te worden ... In juli gaat men testen met DDZ6+DDZ4 en DDZ6+DDZ6.
nou joepie die zesjes slippen aan de nete met optrekken als het regent
Hoe gaat dat eigenlijk, capaciteitsverdeling op terreinen als de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Zaanstraat, deelt ProRail die ook toe of valt dat onder verantwoordelijkheid van NedTrain? Stel dat een andere vervoerder NedTrain Watergraafsmeer inhuurt voor onderhoud aan treinen, schopt NT die vogelbekdieren er dan af? Wat gebeurt er als er geen plek is op de Meer?
Hoe gaat dat eigenlijk, capaciteitsverdeling op terreinen als de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Zaanstraat, deelt ProRail die ook toe of valt dat onder verantwoordelijkheid van NedTrain? Stel dat een andere vervoerder NedTrain Watergraafsmeer inhuurt voor onderhoud aan treinen, schopt NT die vogelbekdieren er dan af? Wat gebeurt er als er geen plek is op de Meer?
ProRail verdeelt de capaciteit, kan me herinneren daar van drgl 2014 ook afbeeldingen van gezien te hebben maar kan ze even gauw niet vinden. Na de verdeling doet NedTrain het schuiven van materieel in overleg met de planner lokaal van de desbetreffende vervoerder.
Dus, als (laten we het nog HiSpeed noemen) 200 bakeenheden op De Meer krijgt toegewezen maar men voor ICD & Thalys 's nachts slechts 140 nodig heeft kunnen ze nog 60 bakeenheden gebruiken om daar materieel op te stellen.
Edit: Ik heb er nog eentje gevonden op de harddisk van drgl 2013:
[ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 12-06-2014 22:21:06 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
SINT JOOST - Twee motorrijders zijn donderdagavond aan de dood ontsnapt op een overweg bij het Limburgse dorpje Sint Joost. Toen ze stonden te wachten voor de spoorbomen, reed een auto ze van achteren aan. De bestuurder en de bijrijder kwamen ten val en raakten lichtgewond, maar hun motor schoof door en werd gegrepen door de langsrijdende trein.
Het ongeluk gebeurde rond 19.00 uur bij de overweg aan de Rijksweg Noord. Door de aanrijding heeft het treinverkeer tussen Sittard en Roermond een tijd stilgelegen.
Benieuwd naar het hele verhaal, blij met de afloop uiteraard.[
Vandaag een geflipte drugsgebruikster in de trein _! Trok aan de noodrem en flipte helemaal . Noodrem ontgrendelt en het volgende station stapte ze uit terwijl ze alle prullenbakken uit de trein schopte. Ondertussen al de treindienstleider aan de telefoon die de politie al inlichtte om haar te arresteren op het bruisende Stedum _!
Storing bij de kaartautomaat zodat er niet gepind kan worden minder dan een maand voordat veel stations hun verkoopbalie voor kaartjes sluiten. Heeft NS standaard een x-aantal boetes van 35 euro ingeschat voor hun bedrijfsresultaat of zo?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
en een nieuw dossier aanmaken: station Amsterdam Muiderpoort. schandalig dat er op het bord staat dat de trein naar Rhenen gaat, terwijl de trein in werkelijkheid naar Rotterdam gaat. dat dit kan in Nederland.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende: en een nieuw dossier aanmaken: station Amsterdam Muiderpoort. schandalig dat er op het bord staat dat de trein naar Rhenen gaat, terwijl de trein in werkelijkheid naar Rotterdam gaat. dat dit kan in Nederland.
Op vrijdag 13 juni 2014 10:21 schreef James1988 het volgende: Bombardier heeft de 'OMNEO Premium' geīntroduceerd, een intercityvariant van de Régio2N-dubbeldekkers die momenteel wordt getest in Frankrijk.
Op vrijdag 13 juni 2014 10:21 schreef James1988 het volgende: Bombardier heeft de 'OMNEO Premium' geīntroduceerd, een intercityvariant van de Régio2N-dubbeldekkers die momenteel wordt getest in Frankrijk.
Hetzelfde ongeveer, alleen gericht op de Franse markt dus andere naamgeving? (gokje)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende: en een nieuw dossier aanmaken: station Amsterdam Muiderpoort. schandalig dat er op het bord staat dat de trein naar Rhenen gaat, terwijl de trein in werkelijkheid naar Rotterdam gaat. dat dit kan in Nederland.
Toch is het ergens wel grappig: In de vele tunnels op de HSL is er nergens mobiel bereik, maar in de metrotunnel van Rotterdam Centraal naar Melanchtonweg heb je razendsnel 3G.
Op vrijdag 13 juni 2014 10:52 schreef James1988 het volgende: Toch is het ergens wel grappig: In de vele tunnels op de HSL is er nergens mobiel bereik, maar in de metrotunnel van Rotterdam Centraal naar Melanchtonweg heb je razendsnel 3G.
Pluspuntje voor de RET.
En dat ding ligt echt fucking diep, dus er is gewoon netjes een stralende coax opgehangen, net als in de tunnel de andere kant op trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 13 juni 2014 10:56 schreef GlennQuagmire het volgende: Weet iemand trouwens waar de sprinten Breukelen - Utrecht keert? Ik heb namelijk het gevoel dat dat de trein leeg naar Driebergen rijdt en daar keert.
op Maarn Goederen als ik mij niet vergis, eindje richting Arnhem inderdaad.
Op vrijdag 13 juni 2014 08:55 schreef spectrumanalyser het volgende: in westvlaanderen liep het ook goed af. een bestelbus werd geraakt door een trein [ afbeelding ] nieuws.vtm.be/binnenland/96452-trein-rijdt-bestelwagen-aan
op Maarn Goederen als ik mij niet vergis, eindje richting Arnhem inderdaad.
Lekker inefficiënt De sprinter Rhenen - Utrecht zit buiten de spits regelmatig vol, een kwartierdienst Tussen Driebergen en Utrecht zou dan toch fijn zijn voor de reiziger
En dan nu een unieke impressie, samenvatting en dus ook collage verzameling van gisteren. t Is niet hoogstaand en een deel gaat ook naar t bussentopic
Een Alstom interieurtje neergezet om een glaasje ranja te drinken tijdens de onderhandelingen over je vers aan te schaffen trein
Eh, die kennen we!
Wat een grote ramen! oh wacht...
De grote jongens naast elkaar
Je kon ook je reisinformatisysteem bestellen
Nog meer grote spelers
Bombardier had ook een onderhandelhoekje
Ironisch genoeg reden deze vandaag niet ivm de staking, en ook dit schaalmodel blijft dus staan waar die staat
Gelukkig was ie niet te breed voor de vitrine
Siemens Siemenssiemenssiemens
Ik ben ook nog even gaan spoorlopen in Parijs, een klein stukje maar want het was echt te warm. maar ik wil nog een keer het hele traject doen, de 'Petit ceinture' is opengesteld voor wandelaars, voor spoorfans zeker weleens leuk voor een kijkje
Kleine Impresse
Wat aanwijzingen van de gemeente die dit onder de noemer tuin/stadspark schaart
Ik heb niet gecontroleerd voor een bordje Fles
Onder deze planken ligt nog steeds rails en ballast
Wie het viaduct een stukje verder weer afgaat kan een speciaal gebouwde lift nemem, contructeur Kone heeft met een klein grapje naar de RER/SNCF verwezen
Lekker inefficiënt De sprinter Rhenen - Utrecht zit buiten de spits regelmatig vol, een kwartierdienst Tussen Driebergen en Utrecht zou dan toch fijn zijn voor de reiziger
dat keren op maarn goederen is volgens mij vanwege de verbouwing van Utrecht. Er is geen tijd om als reizigersgroei te rijden. De keertijd is nu al zo kort dat er een 2e machinist mee passagiert die terug moet rijden
dat keren op maarn goederen is volgens mij vanwege de verbouwing van Utrecht. Er is geen tijd om als reizigersgroei te rijden. De keertijd is nu al zo kort dat er een 2e machinist mee passagiert die terug moet rijden
Maar als je keert in Driebergen op spoor 3 zou het toch wel moeten lukken?
Op vrijdag 13 juni 2014 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: En dan nu een unieke impressie, samenvatting en dus ook collage verzameling van gisteren. t Is niet hoogstaand en een deel gaat ook naar t bussentopic
Ik ben ook nog even gaan spoorlopen in Parijs, een klein stukje maar want het was echt te warm. maar ik wil nog een keer het hele traject doen, de 'Petit ceinture' is opengesteld voor wandelaars, voor spoorfans zeker weleens leuk voor een kijkje
Kleine Impresse
Wat aanwijzingen van de gemeente die dit onder de noemer tuin/stadspark schaart [ afbeelding ]
Wie het viaduct een stukje verder weer afgaat kan een speciaal gebouwde lift nemem, contructeur Kone heeft met een klein grapje naar de RER/SNCF verwezen
Op vrijdag 13 juni 2014 10:52 schreef James1988 het volgende: Toch is het ergens wel grappig: In de vele tunnels op de HSL is er nergens mobiel bereik, maar in de metrotunnel van Rotterdam Centraal naar Melanchtonweg heb je razendsnel 3G.
Op vrijdag 13 juni 2014 11:52 schreef icloud het volgende: Is die agv rommel van alstom inmiddels al een beetje verkocht? Of lopen ze er nog steeds mee te leuren?
Er rijden er 25 in Italië, maar daar is het bij gebleven.
*Op dit moment blokkade van al het verkeer op gare de Lyon met vuurwerk en spoorlopen en shit
*Maandag beginnen de examens, studenten kunnen niet of niet op tijd er zijn, en president Hollande maant tot stoppen zodat iedereen zn examen kan maken...
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 13-06-2014 14:55:48 ]
Op vrijdag 13 juni 2014 15:21 schreef derLudolf het volgende: Waarvoor dient dat perron in Deventer die geen onderdeel is van t station? Werden/worden daar goederen treinen geladen?
Dat is het voormalige postperron. Er werden in het verleden posttreinen beladen
Volgende vraag op t traject Arnhem Zwolle: hebben er ooit een stuk of 6 sporen in Wijhe gelegen? die staander van bovenleiding staat helemaal aan de andere kant van de parkeerplaatst
Op vrijdag 13 juni 2014 15:39 schreef Anno1982 het volgende: Huh, dat perron op Deventer dat geen onderdeel is van het station wordt toch gebruikt voor de kerende IC uit Rotterdam?
Dat is spoor 2 (straks 1) vooral voor de Berlijner en de IC naar Amsterdam inderdaad.
Op vrijdag 13 juni 2014 15:39 schreef Anno1982 het volgende: Huh, dat perron op Deventer dat geen onderdeel is van het station wordt toch gebruikt voor de kerende IC uit Rotterdam?
Niet het tijdelijke, maar aan de andere kant verder richting IJssel staat nog een (nu spoorloos -letterlijk-) postperron.
Volgende vraag op t traject Arnhem Zwolle: hebben er ooit een stuk of 6 sporen in Wijhe gelegen? die staander van bovenleiding staat helemaal aan de andere kant van de parkeerplaatst
Den Haag HS heeft het ook nog, al is dat nu parkeerplaats van een kantoorgebouw..
Op vrijdag 13 juni 2014 15:44 schreef boriq het volgende: Is dat spoor 34 in Eindhoven (sprinter naar Tilburg Uni staat daar volgens mij) ook niet een oud postperron?
Eindhoven heeft wel een postperron gehad, dus dat zal hem wel zijn ja.
Rotterdam Noord Goederen was ook expeditieknooppunt ooit, het Post-NL gebouw heeft nog een perron, maar de sporen zijn daar geloof ik verlegd. Het oude stationspostkantoor van Rotterdam Centraal is nu een gewoon kantoor (Central Post). En op de plaats van de nieuwe bieb in Amsterdam, lag vroeger ook het oude postperron.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 13 juni 2014 16:09 schreef boriq het volgende: hej. pssttt, mensen. er is al bijna 10 uur geen storing geweest op het Nederlandsche Spoorwegennetwerk...
Op vrijdag 13 juni 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende: Sterker nog. Op dit moment lijken de 2800 (Rotterdam - Utrecht) en de 2000 (Den Haag CS - Utrecht) eruit te zijn gegooid ...
het is een defect aan het spoor. Lees: Een ingelaste spoednoodpaniekinspectie omdat iemand iets gezien of geroken dacht te hebben. Er zal wel een koolmeesje op een rail gezeten hebben. Over 3 uur zijn ze erachter waar dat beest gezeten kan hebben, en morgen wordt bepaald of het een probleem had kunnen zijn. Maandag weer treinen
Ik dacht ook ergens bij Hilversum toch?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
3 Foto's van 8 April 2014: DBS 152 067 + Containertrein by Durk Houtsma., on Flickr In een fraai zonnetje passeert op 8 april 2014 de 152 067 met een containertrein bij Cossebaude, en is opweg richting Dresden en verder.
DB 120 110 + Leegmat-Intercity by Durk Houtsma., on Flickr Bij Cossebaude passeert een overbrenging van een sleep IC-rijtuigen met voorop de 120 110. De trein is onderweg richting Dresden.
DB 101 060 + EuroCity by Durk Houtsma., on Flickr De Werbe-101 060 (Bundespolizei) had de eer om op 8 April een EuroCity naar Dresden te slepen, en passeert hier bij Cossebaude.
Altijd leuk: klimaatbeheersing van de ICE waar ik nu in zit functioneert niet goed. Zitten zelfs stickers op de deuren: personenvervoer niet toegestaan i.v.m. kapotte airco. Personeel zegt vrolijk: ja, het is "ietsje" warmer dan normaal... Laat ik het zo zeggen: het is inderdaad "ietsje" warmer Het is dat ik naar huis ga/moet...
Op vrijdag 13 juni 2014 17:08 schreef MTL het volgende: Altijd leuk: klimaatbeheersing van de ICE waar ik nu in zit functioneert niet goed. Zitten zelfs stickers op de deuren: personenvervoer niet toegestaan i.v.m. kapotte airco. Personeel zegt vrolijk: ja, het is "ietsje" warmer dan normaal... Laat ik het zo zeggen: het is inderdaad "ietsje" warmer
paar jaar geleden stond zo'n beetje de halve ICE-vloot met dat gebrek aan de kant
Ik was nog even in Leer vanmiddag. Nog mooi 2 Duitse vlaggetjes gescoord en een Hähnerschnitzel bij zo'n vreetkraam voor de supermarkt. Ze zijn daar flink aan het verbouwen. Er komt een kopspoortje naast spoor 1, maar het is nog niet bekend of die dan voor 'ons' gebruikt gaat worden. Wij komen normaliter op spoor 2 binnen, reizigers er uit, en dan rangeren naar een zijspoor langs de hoofdbaan. Dan staan we de rest niet in de weg. Zou wel prettig zijn om hem op dat kopspoortje te kunnen parkeren.
Perrons zijn ook verhoogd, dat is voor instappers aangenamer met koffers etc.
Op vrijdag 13 juni 2014 17:15 schreef greavy het volgende: Maar bij een uursdienst, is dat "omrangeren" dan nog nodig? Dacht dat ze er dan maar 10-15 minuten stonden? Of ben ik erg fout?
Nee, we komen binnen en moeten vrij rap naar dat zijspoor. Daar sta je bijna 40 minuten. Dan naar het perron, kopmaken, sigaretje roken en kan je zo'n beetje terug naar Nederland.
Op vrijdag 13 juni 2014 17:08 schreef MTL het volgende: Altijd leuk: klimaatbeheersing van de ICE waar ik nu in zit functioneert niet goed. Zitten zelfs stickers op de deuren: personenvervoer niet toegestaan i.v.m. kapotte airco. Personeel zegt vrolijk: ja, het is "ietsje" warmer dan normaal... Laat ik het zo zeggen: het is inderdaad "ietsje" warmer Het is dat ik naar huis ga/moet...
Update: welkom in de spits. Mensen moeten inmiddels als veevervoer staan. Spits + defecte airco = jackpot qua hitte. Zou me niet verbazen als er binnenkort iemand flauw gaat vallen.
Op vrijdag 13 juni 2014 17:15 schreef greavy het volgende: Maar bij een uursdienst, is dat "omrangeren" dan nog nodig? Dacht dat ze er dan maar 10-15 minuten stonden? Of ben ik erg fout?
Tussen het vertrek van de ene en de aankomst van de andere zit maar een korte periode
Op vrijdag 13 juni 2014 18:00 schreef MTL het volgende: Inmiddels 34 graden hier binnen volgens het personeel. 40 schijnt de afkeurnorm te zijn Nog maar drie uur voor ik er weer uit mag
Paarden en geiten mogen boven de 28 graden al niet meer vervoerd worden geloof ik
Mono wat ik me nou afvroeg he, als je keert en je verlaat de cabine van zo een GTW he, laat je dan de klimaat control aanstaan? of ze je die uit? en is die cabine dan als je WEER keert dan nog een beetje te harden?
En als je een stelletje pakt wat in de brande zon heeft gestaan, kan je dan uberhaubt wel knopjes drukken of heb je dan meteen een brandblaar?
even bij somda gespiekt. DDAR komt waarschijnlijk in September terug op de baan, in stoptreindiensten waar nu DDZ rijd. Onder andere op de lijn Uitgeest-Amsterdam. prettig weekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 juni 2014 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende: even bij somda gespiekt. DDAR komt waarschijnlijk in September terug op de baan, in stoptreindiensten waar nu DDZ rijd. Onder andere op de lijn Uitgeest-Amsterdam. prettig weekend.
Gaan ze dan in de spits ook gekoppeld rijden tussen Zwolle en Utrecht zoals nu gebeurt met het DDZ?
Op vrijdag 13 juni 2014 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende: even bij somda gespiekt. DDAR komt waarschijnlijk in September terug op de baan, in stoptreindiensten waar nu DDZ rijd. Onder andere op de lijn Uitgeest-Amsterdam. prettig weekend.
Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef icloud het volgende: Pfff stopcontacten in de tweede klas, maakt de eerste klas overbodig, ga toch eens nadenken minister
Zelfde met die laadpalen op de stations. Gaan 3500,- per stuk kosten en dan als GroenLinks zijnde nog hard gaan lopen klagen dat de NS en I&M geen oog hebben voor de reiziger.
Iets leuks van de voormalige buren: op 16 augustus gaat er een Tweakers Express rijden van Amsterdam naar Keulen en terug, in speciale uitrusting. De bestemming is Koln Messe/Deutz, waar op dat moment Gamescom gaande is, een grote beurs over games.
Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef icloud het volgende: Pfff stopcontacten in de tweede klas, maakt de eerste klas overbodig, ga toch eens nadenken minister
1ste klas reizen doe je voor een zitplek en gratis bier.
en hapjes , de mooiste wc-kranen die ik ooit heb gezien hebben ze trouwens in de DB-lounge van Keulen Die van de DB dan (hebben hapjes), het verhaal van Fles ken ik zelf niet dus
De Hispeedlounge kom je in de praktijk praktisch nooit. Ten eerste is de Thalys sowieso al godsgruwelijk duur, en in de eerste klasse helemaal. Ten tweede kom je misschien een kwartiertje tot een half uurtje voor vertrek aan op je station. Net tijd genoeg voor één gratis biertje. Nou nou tiswat.
Heh ik heb er ooit anderhalf uur gezeten toen ik met ICE naar Frankfurt ging. Maar toen mochten we nog onbeperkt die koelkast leeggraaien
En in Frankfurt was het nog beter, op de bovenste verdieping met uitzich over alle sporen en Geile Mädchen die aan tafel gratis onbeperkt drankjes komen brengen
Ik heb tot nu toe 1x gehad dat ik werd tegengehouden om een 2e drankje te pakken, maar dat is mij nooit meer overkomen Helpt misschien ook wel als het personeel je een beetje begint te herkennen enzo (en jij ze inmiddels ook wel aardig kent) Net als de reisgenoten die er dan bij zijn
Op vrijdag 13 juni 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende: De Hispeedlounge kom je in de praktijk praktisch nooit. Ten eerste is de Thalys sowieso al godsgruwelijk duur, en in de eerste klasse helemaal. Ten tweede kom je misschien een kwartiertje tot een half uurtje voor vertrek aan op je station. Net tijd genoeg voor één gratis biertje. Nou nou tiswat.
Ik kom er 1x per jaar ofzo. Ook met binnenlands vervoerbewijs 1e klas mag je er gewoon naar binnen en die koelkast leeggraaien
In Breda was er vanavond een controleploeg bezig met een in- en uitgangscontrole. Op de perrons stonden er bij iedere uitgang 2 S&V'ers (ook bij de trap) die iedereen controleerden. Alle OV-chippalen op de perrons waren uitermate professioneel buiten dienst gesteld (een vuilniszak en een A4'tje met daarop "OV-chippaal tijdelijk buiten dienst") en ze liepen over van klantvriendelijkheid ("Meneer. Vervoerbewijs.").
Ligt het aan mij, of is S&V'er een functie voor mensen die niet door de toelatingstests voor HC kwamen?
Nee dat zijn van die apen van een beveiligingsbedrijf die zichzelf heel erg belangrijk vinden. Van die stadswachten en zo. Ik heb best veel bewondering voor mensen in een sociale werkplaats Dus daar zal ik ze niet mee vergelijken.
In Breda was er vanavond een controleploeg bezig met een in- en uitgangscontrole. Op de perrons stonden er bij iedere uitgang 2 S&V'ers (ook bij de trap) die iedereen controleerden. Alle OV-chippalen op de perrons waren uitermate professioneel buiten dienst gesteld (een vuilniszak en een A4'tje met daarop "OV-chippaal tijdelijk buiten dienst") en ze liepen over van klantvriendelijkheid ("Meneer. Vervoerbewijs.").
Ligt het aan mij, of is S&V'er een functie voor mensen die niet door de toelatingstests voor HC kwamen?
Heet tegenwoordig V&S. Veiligheid en Service. En niet meer S&V, Service en Veiligheid ...
Het hangt er vanaf wie er achter de balie zit. Ze horen het je te geven, maar niet iedereen doet het meer. In Rotterdam en Amsterdam kom ik altijd dezelfde dames tegen. Sommigen werken in én Rotterdam én Amsterdam. Maar vriendelijk zijn ze wel altijd* daar * is mijn mening, van de ervaringen die in het weekend plaatsvinden.
Ik kom er 1x per jaar ofzo. Ook met binnenlands vervoerbewijs 1e klas mag je er gewoon naar binnen en die koelkast leeggraaien
Waarom zou je de blieppaaltjes uitzetten/vuilniszakken, dat zie je toch als iemand net ingetsjekt heeft?
En bovendien, als je dat weet kan je ook al op afstand zien dat er gecontroleerd word, dan blijf je nog lekker een halte in de trein, weet je iig zeker dat je daar niet tegen de lamp loopt, in de trein is het nog altijd maar de vraag....
Handig ook in Breda, mag je na de trap op te hebben gelopen weer teruglopen naar dat ENE bliepding in de hall
Waarom zou je de blieppaaltjes uitzetten/vuilniszakken, dat zie je toch als iemand net ingetsjekt heeft?
En bovendien, als je dat weet kan je ook al op afstand zien dat er gecontroleerd word, dan blijf je nog lekker een halte in de trein, weet je iig zeker dat je daar niet tegen de lamp loopt, in de trein is het nog altijd maar de vraag....
Handig ook in Breda, mag je na de trap op te hebben gelopen weer teruglopen naar dat ENE bliepding in de hall
Aan de onderkant van de trap stond er in ieder geval wel een bordje met "LET OP: Ingangscontrole" naast de chippaal die daar staat (en die niet was afgeplakt).
Daar staan wat meer paaltjes ook ja, op de perrons. Maar toen ik er vorige week geparkeerd had met de auto toch nog wel gebruikt zien worden door reizigers die de trein moesten halen.
En sjezus. Wat een pokke-eind is dat lopen zeg, vanaf de parkeerplaats naar spoor 3
Oh hee die poortjes hč... in Roosendaal... gaan dicht tussen elke fucking biep . Twee blieps snel achter elkaar = poortje open voor persoon 1, poortje knalt tegen achterligger aan tijdens het sluiten, poortje gaat opnieuw open voor persoon 2. Het zou grappig zijn als het niet zo ongekend triest was.
Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende: Oh hee die poortjes hč... in Roosendaal... gaan dicht tussen elke fucking biep . Twee blieps snel achter elkaar = poortje open voor persoon 1, poortje knalt tegen achterligger aan tijdens het sluiten, poortje gaat opnieuw open voor persoon 2. Het zou grappig zijn als het niet zo ongekend triest was.
tsja, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef greavy het volgende: Daar staan wat meer paaltjes ook ja, op de perrons. Maar toen ik er vorige week geparkeerd had met de auto toch nog wel gebruikt zien worden door reizigers die de trein moesten halen.
Het ligt in de looproute, dus dan gebruiken reizigers 'm wel.
quote:
En sjezus. Wat een pokke-eind is dat lopen zeg, vanaf de parkeerplaats naar spoor 3
ja, want "Service" dat klinkt als "Reiziger op 1, 2 of 3". Laat niemand denken dat we dat echt meenden.
"NS is als een olietanker, grote veranderingen hebben tijd nodig"
quote:
Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende: Oh hee die poortjes hč... in Roosendaal... gaan dicht tussen elke fucking biep . Twee blieps snel achter elkaar = poortje open voor persoon 1, poortje knalt tegen achterligger aan tijdens het sluiten, poortje gaat opnieuw open voor persoon 2. Het zou grappig zijn als het niet zo ongekend triest was.
Die trein haalt zijn aansluiting wel hoor, maak je maar geen zorgen.
Zou me niet verbazen als er regelmatig een aansluiting wordt gemist in Breda. Zo ruim is de overstaptijd van de IC naar Venlo op de sprinter naar Utrecht niet (3 minuten) gezien de route die je tegenwoordig moet lopen. Of via de hal en dan buitenom, of helemaal over de trap heen en een pokke-eind terug lopen.
Hoelang mag je dat rot-eind nog lopen? Niet dat ik mijn auto vaak in Breda zal parkeren, maar toch. En dan al doodleuk bij de parkeerplaats een T14 neerzetten ... En dan moet je nog 10 minuten lopen ofzo. Inclusief die hoooooge trap
Hoelang mag je dat rot-eind nog lopen? Niet dat ik mijn auto vaak in Breda zal parkeren, maar toch. En dan al doodleuk bij de parkeerplaats een T14 neerzetten ... En dan moet je nog 10 minuten lopen ofzo. Inclusief die hoooooge trap
Het is de bedoeling dat de nieuwe ingang in september in gebruik wordt genomen. Vanaf dan zullen ook de stads- en streekbussen van het gebouw (en de toeleidende wegen) gebruik gaan maken.
Dat zal in ieder geval een flink stuk schelen vanaf de tijdelijke parkeerplaats naar de ingang. De uiteindelijke parkeerplaatsen op het dak zullen logischerwijze pas worden geopend wanneer het hele gebouw er staat.
Op vrijdag 13 juni 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende: De Hispeedlounge kom je in de praktijk praktisch nooit. Ten eerste is de Thalys sowieso al godsgruwelijk duur, en in de eerste klasse helemaal. Ten tweede kom je misschien een kwartiertje tot een half uurtje voor vertrek aan op je station. Net tijd genoeg voor één gratis biertje. Nou nou tiswat.
de gratis drankjes zijn geweldig. Als ik naar college ga even espresso chuggen
Op vrijdag 13 juni 2014 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat ik kom iedere maand op 1x Breda, met een koffer en een rugtas, en met mn schone sokken, en iedere keer is het weer fucking zoeken daar
Wat kom je in godsnaam maandelijks doen in breda/nl?