James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 13:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 14:00 |
In de startpost de Coradia Liner V200, de nieuwe IC-trein die Alstom gaat bouwen voor SNCF. Meer foto's: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 juni 2014 @ 14:01 |
Het verdwijnen van Kopenhagen als nachtnetbestemming, ach jah. Het is dan ook maar 10 uur langer dan overdag. | |
Ireyon | dinsdag 10 juni 2014 @ 14:20 |
ICRm van Eindhoven naar Schiphol nu, niice | |
derLudolf | dinsdag 10 juni 2014 @ 14:45 |
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had... Laten ze die dingen inderdaad maar mooi bij NSR houden, daar rijden ze zo'n beetje wel altijd itt ICdefect. Vind 't echt fijn reizen altijd ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 juni 2014 @ 14:47 |
Er zijn stiekem best veel mensen zonder auto en als je het goed aanpakt kom je uitgerust aan op je bestemming. Dat is voor heel veel mensen ook iets waard. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:09 |
Wij deden het naar wintersport altijd. De slaaptrein naar München en dan overstappen op de IC richting Venetië en dan in Küfstein er uit en de boemel pakken. Ideaal. In Utrecht instappen, spullen neer leggen en naar het barvoertuig om je vol te gieten met bier en daarna tukken. Paar uur later sta je op je snowboard bovenaan de piste ![]() | |
Deezertje | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:16 |
Omreizen via den Bosch is nu ook niet mogelijk. Wisselstoring tussen Oss en Nijmegen ![]() | |
Facepalm | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:16 |
Ik vind nachttreinen altijd wel relaxt. Deze zomer ook weer de CNL naar München geboekt, scheelt weer een hele rit overdag. Slapen in de trein heeft ook wel iets ![]() ![]() Het wordt wel steeds minder aantrekkelijk ja. | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:22 |
Ik ga overdag ![]() | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:23 |
Leuk, ook de omrijroute Nijmegen-Oss ligt er uit. Utrecht-Nijmegen mag nu via Amersfoort, Apeldoorn en Zutphen. | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 15:25 |
De meest recente keer dat ik met de nachttrein reed, dat was die keer met die slaapwagon tussen Praag en Utrecht die er niet was (wellicht kunnen jullie die nog herinneren, had liveverslag hier). Vanwege die situatie nog een beetje met een aantal reizigers gepraat. Waren wel wat mensen bij die niet wilden vliegen, omdat ze niet in systemen van de overheid wilden voorkomen of niet gepakt wilden worden (toch reizen met een uitkering e.d.; openstaande belastingschulden). | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:11 |
En de omrijrouet Apeldoorn-Zutphen ligt er nu ook uit... Nijmegen - Utrecht via Deventer nu. | |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:13 |
en Nijmegen - Oss wordt (gelukkig) net weer opgestart. | |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:14 |
Te weinig belastingontduikers dus om die trein rijdende te houden. ![]() | |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:34 |
Iemand vroeg zich af waar VBOV mee bezig was? Ontkoppelende DDZ-stellen blijkbaar:
| |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:36 |
Ja, doet dat maar. Ervoor zorgen dat DDZ niet meer (gekoppeld) mag rijden. Lachen toch? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:38 |
Who fucking cares dat het gebeurt, gewoon die treinen weer tegen elkaar aan en door. Seinen blijven op rood en alles dus boeiend. En het is ook niet alsof dit iets van vandaag is, dit is al aan de hand vanaf het moment dat die dingen op de baan kwamen. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:42 |
Gaat weer lekker tussen Den Haag en Utrecht: 16:39 rijdt met 3 bakken Icm ipv 4 of 6 Virm. 16:54 met 6 bakken icm ipv 11, 17:09 rijdt helemaal niet. Yippie kajee motherfucker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:45 |
Oh ja, nog een mooie. "Wegens werkzaamheden komt de intercity naar Utrecht aan op een ander perron dan gebruikelijk. U kunt uw aansluiting richting Amersfoort en verder niet halen. " Ja ja, de reiziger op 1,2 en 3. "Hey, tegenwoordig roepen we tenminste om dat je kunt barsten ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:47 |
![]() Het ziet er ook treurig uit zo.. | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:48 |
Natuurlijk haal je dat wel, gewoon een beetje rennen en de tunnel gebruiken | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:52 |
vast. Maar het gaat om het idee. Er staat zowat letterlijk " ijzer duwen is belangrijker dan mensen vervoeren. | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:53 |
Heeft het niet te maken met die wisselsloperij in Utrecht? | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:53 |
ook zowat alles in dezelfde hoek he ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:55 |
Ja, is ook aangekondigd trouwens als 'Werkzaamheden' | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:55 |
Houdt het vooral daar dan ook ![]() | |
Ireyon | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:57 |
Die Samsung skin is inderdaad om te janken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:03 |
oh dat zal beslist wel. Maar hoeven die mensen dan dus niet meer vervoerd te worden? Tip: in de volgende trein passen ze niet en de daaropvolgende rijdt vandaag niet ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:04 |
Daar kan je als planner van te voren toch niet op bouwen? Verder zijn er voldoende alternatieven naar Amersfoort waar ieder kwartier een trein naar Deventer vertrekt. Je komt wel thuis hoor ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:06 |
De intercity uit Den Haag komt toch in Utrecht aan om .16/.46? Dan heb je 4 minuten, kan makkelijk, beetje raar dat ze dat dan omroepen. | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:07 |
Dolle pret voor iedereen die net onderweg gaat naar Den Bosch ![]() | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:07 |
En ligt alweer plat. Ik loop nu naar Arnhem Sonsbeekzijde om te kijken of er nog steeds bussen rijden. Moet naar Utrecht. | |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:08 |
Zag het op Twitter ja ![]() | |
Deezertje | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:13 |
Waarom zetten ze de reistijd snel bussen ede Arnhem niet in de planner? Duurt kwartiertje toch? Trein vanaf Arnhem naar Nijmegen voor mijn aansluitende bus op Nijmegen rijdt al niet dus waarschijnlijk pas half 8 thuis.. En de NS site om geld terug te vragen werkt niet. Geeft als in check tijd van vanmorgen 00:00 aan maar uitcheck staat wel goed.. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:13 |
oh ik kom ook wel thuis hoor. Gaat er gewoon om Hoe NS met reizigers omgaat. Nu ook weer wat gemompel over "excuses" en "grotere drukte" terwijl er drie treinen achter elkaar met halve capaciteit rijden en de vierde helemaal niet rijdt. Geen daden maar woorden dus. | |
Yreal | dinsdag 10 juni 2014 @ 17:25 |
Blij dat ik niet met de trein ben vandaag ![]() | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 18:41 |
NS bus ging best prima tussen Arnhem en Ede. Bus reed om via A12, maar via N224 stond een goede file wegens een ongeval. Een aantal NS-bussen staat daarin vast. | |
Bitlord | dinsdag 10 juni 2014 @ 18:54 |
Was een flinke klapper vannacht bij Wolfheze: Het was een voltreffer vannacht", zegt een woordvoerder van ProRail. "Over een lengte van vier kilometer hebben we verkoolde kabels gevonden." | |
DriekOplopers | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:33 |
ProRail weerspreekt trouwens geruchten over onderdelentekort nadat Voor Beter OV vragen stelde: http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Salatrel | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:37 |
vanuit welke hoek komen die geruchten dan? Ik hoef geen namen of rugnummers hoor maar moet ik denken aan mensen die bij betrokken aannemers werkzaam zijn of gewoon andere mensen die onrust willen stoken? | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:43 |
DB Vanavond rijden er dus géén nachttreinen van- en naar Nederland. Ook ICE is bijna heel de dag uitgevallen in Nederland. Tussen Arnhem en Duitsland reden er vervangende bussen. NS HiSpeed heeft ism CNL bussen ingezet uit Nederland richting Dortmund en Köln. Er wordt geadviseerd om de reis te annuleren of te verplaatsen. Dit advies geldt ook voor ICE. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:48 |
Oh ze hebben een nieuwe voorlichter? ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:54 |
@S: Ik kan wegens bronbescherming daar niets over zeggen. Maar waar rook is, is vuur. @F: Zoiets ja. | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 19:57 |
![]() Muricahh!! Bron | |
DriekOplopers | dinsdag 10 juni 2014 @ 20:51 |
Werkelijk om je dood te schamen... | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 20:52 |
Vet. Kan je boter-kaas-en-eieren spelen met van die oude wissellantaarns ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 20:57 |
Dankjewel James, na een dagje noest arbeid ben ik maar naar huis gegaan ipv naar Parijs, zit ik nu Thuis; blijkt de RER A gewoon te rijden door werkwillige RATP-Meesters ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 juni 2014 @ 20:58 |
Is onderstation Wolfheze uitgefikt? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 20:59 |
Wat bezielt je trouwens als organisatie door op internet gratis kaartjes uit te delen en aan de deur 45 euro te laten betalen ![]() http://www.transportspublics-expo.com/en/registration | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:03 |
Voor niks dus met die gekke naam geregistreerd? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:05 |
Jawel, maar ik had verwacht dat dat gratis inschrijven tot (kort) voor de start van de beurs zou kunnen, maar de beurs is vandaag begonnen (Imeand al fotos tegen gekomen trouwens?) en je kan nu nog steeds gratis badges aanvragen, waarom dan uberhaubt die 45 euro (Vijvenveertig!) aan de deur ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:06 |
Alstom heeft vandaag de Cordodia V200 onthuld http://www.busetcar.com/a(...)adia-liner-v200.html Edit: Alstom is in gesprek over een TGV in Noord Amerika http://www.la-croix.com/A(...)e-2014-06-10-1162494 | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:09 |
Je kunt ook voor een krats een treinkaartje van tevoren kopen. Of 35 in de trein. Ze willen dat gewoon niet. En als ze kunnen kiezen, iemand wegsturen of hem even flink leegmangelen, tsja wat zou jij doen? ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:09 |
Vier op een rij! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:11 |
ja het is nog veel groter dan 3 x 3 zag ik later ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:11 |
Of gewoon een PC-tje met printer bij de ingang neerzetten? Maar idd in Frankrijk heb je de Refus-de-vente-wet je ben verplicht om kaartjes aan de deur te verkopen | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:13 |
Helden. Het is ze waarschijnlijk niet om de inkomsten te doen, maar het is bijzonder effectief om voorbijlopende papas met kindjes ("Regardez Pièrre, à ces belles buses la-bas!") buiten de deur te houden. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:13 |
Moeite doen om 45 euro per bezoeker door de sloot te gooien? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:13 |
Ook leuk, nu voor info over de staking morgen kan je kijken op http://www.abcdtrains.com/ Wie daarop klikt krijgt de melding dat ie beter kan kijken op http://www.transilien.com/ Wie daar op gaat kijken krijgt te zien dat http://www.abcdtrains.com/ ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:14 |
Zo te zien staakt het RATP-personeel dus niet. Waarom zouden ze ook, voor hun verandert er niks ten gevolge van de hervormingen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:16 |
Ja want ze kunnen aan beide kanten met het Materieel Jongleren (Saint Germain en Chessy eindpunten beide van RATP) Voor de RER B die ook voor een groot deel van de RATP is ligt dat anders, daar moet alles op Gare du Nord ondergronds keren, wat lastiger is.... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:22 |
Godallemachtig ![]() Is er een kledingvoorschrift voor die beurs ofzo, jasjedasje...Daar kom ik nooit binnen met mn Rondje Nederland Shirt en mn Spporwegmuseum petje ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:24 |
Wat verwachtte je? Het is een vakbeurs, geen publieksdag in het spoorwegmuseum. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:25 |
Wat nou. Je hebt toch een kaartje ![]() Neem maar een stapeltje (enigszins serieus uitziende) visitekaartjes mee, kan nooit kwaad ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:26 |
Open data over de metro van Boston http://mbtaviz.github.io/ | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:27 |
Ja zie de posticon joh, het is B2B, dat weet ik ook wel * Darkwing_Duck loopt mopperend naar de kledingkast en begint te graven "Halllo wilt u mijn visititekaartje ruilen voor een USB stick?" | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:27 |
Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon. De meeste mensen daar lopen rond in pak (zeker van de bedrijven die daar een stand hebben), maar er lopen toch best wel veel mensen rond met dSLR's. Volwassenen, het zijn soms net kinderen ![]() Ik zie posticons meestal pas na mijn eigen post, maar gelukkig was de PI van mijn reactie goed gekozen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:28 |
Sta je binnen een uurtje met 10 USB-sticks en zijn je kaartjes op. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:28 |
Vistaprint.fr? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:28 |
Ja ik weet niet, ik ga nu toch opeens heel erg mn zin verliezen, zeker omdat ik er ook nog eens alleen loop ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:29 |
Ja badslippers kunnen natuurlijk niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:30 |
Verkoop jee je kaartje voor 40 euro aan een sukkel in de rij en ga je de rest van de dag bier drinken ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:30 |
Ja maar vooral dat, ik heb -Alleen- maar een badge met Badslipper Express Transport erop, ik heb NIKS Normaals ![]() Edit: En mn echte naam, Darkwing Duck erop was paint | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:31 |
Boeiend, vraag je er toch weer eentje aan met normale dingens. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:31 |
Gewoon een beetje redelijke kleding aantrekken (overhemd doet het altijd goed) en verder niet te veel over inzitten. Jij bent daar te gast, je hebt een kaartje, en misschien ben je wel een vertegenwoordiger van een heule grote toko. Als ik het iets eerder had geweten had ik wel vrij geregeld. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:32 |
En ik heb nog geeneens een normaal Fototoestel bedenk ik me net... | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:32 |
Je hebt toch een compact camera oid? Voldoet prima hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:33 |
* Darkwing_Duck heeft zn compaktcamera gevonden Inclusief lekkende batterijen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:33 |
Blijf je toch lekker thuis man, kan jou t bommen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:34 |
Vet, die compactcamera die ik vind daar staat welgeteld 1 foto op van een stuurtafel van een Trein, geen idee waar of hoe ik die gemaakt heb, zal m eens uploaden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:36 |
Jawel ik ga wel, maar had jij dat niet toen je naar Ansaldo ging. zo een gedachte van "Waar ben ik mee bezig" en "kom ik er wel in als niet beroeps" ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:37 |
Dat had ik ook toen ik 2 jaar terug naar InnoTrans ging, maar uiteindelijk heb ik daar een prima tijd gehad. Ik heb me verbaasd over de catering bij SNCF, genoten van het vlees van AnsaldoBreda* en ter afsluiting genoten van een biertje op kosten van Siemens. ![]() * Treinen bouwen kunnen ze niet, maar ze weten wel hele goede cateraars te vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:42 |
Ja doe ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:42 |
Ik heb niet de indruk dat het ZO groot is... En ik heb ook de indruk dat het meer bussen is...mgoed je kan beter spijt krijgen van dingen die je doet dan dingen die je laat ![]() En Hoe kom ik aan deze foto, ik weet echt niet meer hoe of wat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:43 |
Oh jawel. Maar fuckit weet je. YOLO ![]() Anders kom ik er toch niet in, heb ik het in ieder geval geprobeerd ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:45 |
Foto is op 31-12-13 gemaakt om toen was ik in Sauerland aan het treinen met deze of gene ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:47 |
oh dat zal die 612 naar Warburg wel geweest zijn of zo dan, dat ie zo'n smal voorruitje heeft | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:49 |
Dat zal wel meevallen denk ik, als ik deze lijst mag geloven. Ik zie veel telecom, ICT, infrastructuur (inclusief abri's), maar ook namen als Alstom, Bombardier en CAF. Eens! Maakt niet uit, leuk dat je de plaat hebt. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:50 |
Wat is CAF? En die bussenjongens hebben veel grotere stands.... ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:51 |
CAF is een Spaanse fabrikant van rollend materieel. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:51 |
Spaanse trambouwer. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52 |
Klinkt goedkoop ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52 |
Niet alleen trams, ze hebben ook een flinke hoeveelheid gewone treinen gebouwd en ook hogesnelheidstreinen. RENFE is de grootste afnemer, maar CAF is zich langzaamaan aan het opwerken naar een grotere speler. | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:53 |
Raampjestreinen ![]() ![]() De Sneltrein van Liberec naar Pardubice staat in het station van Liberec gereed, nadat het 10 minuten eerder was gearriveerd. Vooraan is de motorwagen 843 017 te zien, met aan de haak 2 rijtuigen. In Liberec werd het tweede rijtuig losgekoppeld, en na vertrek van deze sneltrein naar Pardubice zou het rijtuig afgerangeerd worden. Achteraan bij de motorwagen zit het bagagedeel, die voornamelijk gebruikt wordt om post en pakketten te vervoeren. Op diverse stations op de route werden er pakketjes ingeladen, en die werden allemaal weer uitgeladen in Pardubice. Deze trein bracht mij ook naar Pardubice, een heerlijk boemeltraject waar absoluut geen hoge snelheden gereden worden. De trein leek mij eerst wat ouderwets, maar het interieur is in goede staat met een hoog comfort. ![]() Te Praha Hlavni Nadrazi was zojuist een fraai samengesteld treintje binnengelopen. Qua lichtomstandigheden vond ik het zeker de moeite, want door deze fraaie zonstand kreeg je een extra gloed onder de kap. Het tweede rijtuig aan de lok is een passagiers- en pakwagen. De Tsjechische spoorwegen vervoeren met veel treinen goederen, en er zijn daardoor treinen met een speciaal rijtuig. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:53 |
Lijstje van wat CAF zoal gebouwd heeft: http://www.caf.es/en/prod(...)o-alta-velocidad.php | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:53 |
IK ben eigenlijk ook heel erg benieuwd naar Doppelmayer... ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:54 |
Ze hebben ook metro's in Amsterdam rondrijden. ![]() | |
icloud | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:56 |
Caf heeft toch de sneltram/metro/iets rommel in amsterdam gebouwd? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:56 |
Spaans, heeft o.a. de metro's in Brussel gemaakt. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 21:59 |
Ik snap het. Het wordt nog een hele toer om het Caf van het Corus te scheiden ![]() | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:13 |
Vanaf dienstregeling 2014 rechtstreeks van Dresden naar Liberec, met in de toekomst nieuw materiaal en hogere frequentie van deze dienst. graag gedaan ![]() | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:16 |
Geheugen van jullie is van jullie is niet geweldig of je leest niks wat ik post, CAF-fan eerste uur. Turkse HSL, ooit van gehoord? CAF ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:20 |
Nou nou. We vergeten ook weleens iets wat jij post. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:21 |
Ik heb hier al wel vaker iets over CAF gepost hoor. ![]() Daarover gesproken, die S/120-stelletjes van ze lijken me ook uitermate geschikt voor de HSL-Zuid. Met 250 km/u snel zat om alle steden (NL+BE) met elkaar te verbinden in acceptabele tijden, en met 4 bakken kort genoeg om goed in te spelen op het rustigere dalvervoer. Tijdens de spitsen (ma-vr, vrijdagavond, zondagavond) plak je er een stel aan vast, wat naderhand weer ergens anders heen kan (onderhoud/warme reserve). | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:21 |
Ja, ben met een Desiro gereisd. Waarbij in Zittau een personeelswissel is tussen DB en CD-personeel. Op het eilandperron staan dan in beide richtingen die DB-treinen, DB-mcn neemt de trein terug richting Dresden, en die CD-machinist gaat retour Liberec. Wat mij opviel was dat het baanvak tussen Zittau en Liberec op het eerste deel in erbarmelijke staat verkeert ... Reden daar amper 5 tot10 km/h, en dan nog was het niet comfortabel ![]() Bedankt voor die tip inderdaad ![]() | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:22 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:23 |
Ik heb ook al eens caftroep gepost. Zijn jullie ook allemaal vergeten zeker ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:23 |
Eerst dat andere spul maar eens | |
Peterselieman | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:24 |
Daar heb ik al eens mee gereisd ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:24 |
Stuurtafel ziet er wel een beetje oud uit voor een 612. Lijkt mij eerder een 628 | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:25 |
Zeker niet. Als je meer CAF-troep op de plaat wilt zetten moet je naar Edinburgh, het nieuw geopende tramnet daar heeft trams van die Spanjolen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:26 |
Kan ook, al kan ik dan die voorruit niet zo goed plaatsen. | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:26 |
Freiburg (als eerste Duitse stad) volgend jaar, ![]() crosspost voor timelapse filmpje cabinerit Edinburgh -> PTA / [centraal] Tram Topic deel 3 Zo en nu is het klaar ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:26 |
Stuurtafel zit mss rechts? Ik ga ff googelen hoor ![]() | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27 |
BR611 kan ook niet? 628 is het iig zeker niet. | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27 |
Hoezo? lijkt best te kloppen hoor? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:28 |
611 zou ook kunnen | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:28 |
Geinig ding! Edinburgh: ![]() (foto van Wikipedia) | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:29 |
Die foto die Fles poste is toch ook Duitsland? | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:29 |
Ziet er toch wat normaler uit dan die futuristische Alstom crap in Frankrijk ![]() | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:29 |
Nee. Die raamspijl in het midden zie je bij Darkwing zijn foto niet. Raam is kleiner dan een 628 heeft. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30 |
Nee was in Dublin | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:31 |
precies ![]() | |
greavy | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:31 |
Oh, die foto nog eens goed bekeken. Dat linkerraam heeft-ie het rolgordijntje naar beneden. Dan is het inderdaad br628, en geen br611. | |
GlennQuagmire | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:32 |
Die raamspijl is er wel, er hangt alleen zonwering voor het andere raam, waardoor het raam slecht te zien is. [edit] je zag het zelf al ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:33 |
Wacht even, in Dublin rijdt toch spul van Alstom rond op de Luas? | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:34 |
yep ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:34 |
Stimmt. Daarom herkende ik het ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:35 |
ook best. Ik dacht dat het caf was ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:39 |
Ik vind het verbazingwekkendste uit de Wikipediapagina dat er blijkbaar een HSL naar Georgië wordt gebouwd momenteel. Daar hebben ze toch breedspoor? Wat is daar de bedoeling van ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 22:39:35 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:40 |
Zou tijd worden, die plannen liggen er al een tijdje ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:44 |
Dit is CAF![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:48 |
Die eerste ![]() Wat afschuwelijk | |
Ireyon | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:51 |
Waarom is de Zwarte Zee eigenlijk gewoon Schwarzes Meer maar de Noordzee Nordsee oftewel Noordermeer? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:51 |
Doet me hieraan denken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:53 |
Vroegah noemden ze het ook Nordmeer. Meer = See, zee = Meer. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 22:59 |
Ook morgen zal ICE International de hele dag niet rijden vanwege de stormschade in Duitsland. | |
b2py | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:00 |
Ik moet 15 juli naar München, mag ik alvast in paniek raken? | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:08 |
Gelukkig over 2 weken gewoon lekker met vliegtuig naar Munchen... Geen last van dat gerotzooi | |
boriq | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:10 |
Oeps, vulkaanuitbarsting op IJsland met heel veel as. ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:11 |
Eens in zoveel jaar terwijl het elke week/dag wel raak is op het spoor | |
Regenjas | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:11 |
De trein vanaf Venlo rijdt ook nog altijd niet, ten noorden en ten westen van Mönchengladbach is nog geen treinverkeer mogelijk. Erger nog is dat de enige spoorlijn die vanaf Düsseldorf op dit moment te berijden is de lijn naar Wuppertal is. Een afspraak in Düsseldorf morgen heb ik daarom maar afgezegd en het ticket laten terugstorten. Er lijkt wel voortgang in te zitten, Dortmund - Hagen - Wuppertal - Köln is inmiddels weer open en de EuroCity's Zwitserland - Hamburg lijken weer hun hele route af te kunnen leggen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:18 |
Heb ik, superhandig om bier te halen op de fiets. Drie kratten mee hotseflots. | |
Pino112 | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:28 |
De boekingssite van NS Hispeed ligt er momenteel uit, iemand een andere link waar ik kan kijken hoeveel een retourtje Amsterdam - Parijs gaat kosten? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:31 |
http://nl.voyages-sncf.com/nl/ In Het Nederlands ![]() https://www.thalys.com/nl/nl/ https://www.b-europe.fr/Voyager | |
Pino112 | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:32 |
Ah die eerste ![]() Thnx. Tweede linkje deed het bij mij ook niet na op 'Zoek' te hebben geklikt. | |
Regenjas | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:45 |
Thalys.com gebruikt voor Nederland en België het boekingssysteem van B-Europe, net zoals NS Hispeed trouwens. Dat systeem ligt er tot morgenochtend 6 uur uit wegens werkzaamheden. | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:46 |
Het zal je werk maar zijn zeg, midden in de nacht het boekingssysteem van één of ander reisbureau updaten. ![]() | |
mschol | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:48 |
denk je nou werkelijk dat dat niet grotendeels geautomatiseerd is? dat ze de hele nacht plannen is gewoon makkelijker.. als er onverhoopt iets mis gaat.. maar geheid dat ze in een half uurtje/uuurtje klaar zijn als alles goed gaat.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:50 |
De databases updaten is redelijk geautomatiseerd maar de rest is handwerk. | |
Pino112 | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:50 |
Iemand ook enig waarom de reis op bijv 5 augustus 4.17 uur duurt en op 11 augustus maar 3.17 uur? Staat ie dan ergens langer stil of ligt de snelheid lager oid? ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 juni 2014 @ 23:52 |
Vast wel, maar er moet toch iemand op dat Start-knopje drukken. ![]() En daar zit 't 'm nou juist in. Dat is wat ik het kutwerk vind. ![]() Al zou het best eens kunnen dat ik ook zoiets een keer moet doen, ik werk ook in de IT-sector. Vooral testen of alles nog werkt, en als dat niet zo is proberen het te repareren. Vooral bij zo'n site met allerlei externe afhankelijkheden (zoals het boekingssysteem van SNCF) lijkt me dat echt verschrikkelijk. Waarschijnlijk is een deel van de HSL dan dicht waardoor dat ding een andere route moet nemen. | |
Sandrvich | woensdag 11 juni 2014 @ 00:57 |
![]() ![]() Er zijn zo ook plannen voor een spoorlijn van Turkije naar Georgië aan te leggen & de Georgische spoorlijnen met Turks geld op te waarderen zodat er snel goederenvervoer van/naar Azerbeidzjan mogelijk is. Maar volgens de website van de Azerbeidzjaanse spoorwegen gaat dat niet, "want Armenië is het probleem". (...Dat heel die spoorlijn nog niet eens in de buurt komt van Armenië is slechts een detail) | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 07:57 |
En de CNL en EuroNight zijn voorlopig ook opgeheven vandaag. En Venlo - Mönchengladbach ligt nog steeds plat. | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 08:00 |
Hij rijdt dan conventioneel spoor tussen Rotterdam en Antwerpen. HSL is in die periode dicht ivm werkzaamheden, IC Defect rijdt wel, want pas verder is de HSL dicht. | |
Ajaxfan | woensdag 11 juni 2014 @ 08:03 |
Stroomstoring tussen Muiderpoort en Weesp. Eens kieken hoe ik nu naar Sloterdijk kom. | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 08:03 |
Wel gek, het is alleen richting Brussel, naar Amsterdam is de reistijd wel normaal. | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 08:11 |
Apart, inderdaad. Maar de heenreis gaat via conventioneel spoor waarbij pal achter de IC Den Haag - Brussel geboemeld mag worden op het gehele traject ![]() | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 08:27 |
Ze zullen dan wel bij Antwerpen sleutelen bij de aansluiting HSL ofzo. Ander veiligheidsregime. | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 08:29 |
Dat is wat ik ook verwacht, dat je niet vanaf de HSL richting Antwerpen Centraal kan. Werkzaamheden rond de nieuwe bruggen? Railtime heeft de werkzaamheden nog niet verwerkt, want de IR Antwerpen - Noorderkempen zou er dan ook uit moeten liggen. | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 08:38 |
Bremen Hauptbahnhof bestaat dit jaar 125 jaar, maar het Bahnwerk Bremen ook al 100 jaar. Daardoor zijn er feestelijke activiteiten rondom het Hauptbahnhof en het Bahnwerk. Persbericht met info ![]() Tussen Hauptbahnhof en het Bahnwerk is een pendeltrein ingelegd met de GDT3 van de DEV: ![]() En de Esslinger Triebwagen: ![]() | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 09:06 |
DSSW? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 juni 2014 @ 09:28 |
Indirect misschien wel, de Armeense lobby is zover ik weet nogal sterk. Wellicht dat er, om die spoorlijn aan te kunnen leggen, EU en/of Amerikaanse fondsen nodig zijn maar dat die door de inzet van die lobby niet verleend worden. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 09:31:14 ] | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 09:29 |
Vertaling: "We weten niet of de staking zal worden verlengd, dat hangt van de bonden af." | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 09:33 |
Als het niet werkt komt er volgende week weer een.. | |
boriq | woensdag 11 juni 2014 @ 09:51 |
Was wel te verwachten met de aankondiging van de in 2017 rijdende lijn Hengelo - Bielefeld: de gemeente Losser gaat lobbyen voor een station bij De Lutte. Losser wil station bij De Lutte | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 10:02 |
ja lekker op tijd ook, 3 dagen van tevoren ![]() | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 10:22 |
Ik had het 2/3 weken geleden hier ook geroepen ![]() | |
Sandrvich | woensdag 11 juni 2014 @ 10:38 |
Ja en nu de praktijk nog met die Railjet vertragingen. Op München-Wien heb ik altijd gemiddeld 10 minuten vertraging gehad, dat is niet veel, maar wel essentieël bij een cross-overstap. ![]() | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 10:45 |
Ik denk dat die treinen dan wel op elkaar wachten. | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 13:45 |
Volgens mij heeft De Lutte een veel te laag potentieel reizigersaanbod: Er wonen maar 2400 mensen (+ nog 1200 in het buitengebied). Op dit moment is er alleen een buurtbusverbinding met Oldenzaal die in de ochtendspits een halfuursdienst rijdt en daarna tot ongeveer 19u een uursdienst. Op zaterdag ook een uursdienst en op zondag wordt helemaal niet gereden. De Lutte is nog iets kleiner dan Gramsbergen, dat zo'n 125 reizigers per dag (250 in- en uitstappers) telt. Ook Gramsbergen heeft alleen een buurtbusverbinding. En ook Gramsbergen wordt 1x per uur bediend, net als een eventueel station De Lutte. Ik kom dan ook niet verder dan zo'n 100 reizigers per dag maximaal... Een station zou wel kunnen trouwens in de dienstregeling: je hebt immers geen overstaptijd in Bentheim meer nodig zoals met de Grensland Express het geval was, en die tijd kun je in een haltering in De Lutte steken. | |
Yreal | woensdag 11 juni 2014 @ 13:54 |
Ik zie deze virm gewoon heen en weer schommelen als ik de coupe inkijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 14:12 |
niet zo veel drinken voor 12 uur ![]() | |
Yreal | woensdag 11 juni 2014 @ 14:23 |
Sssttttt | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 14:40 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 14:45 |
http://www.prorail.nl/nieuws/prorail-vervult-hartewens-ricardo | |
Pino112 | woensdag 11 juni 2014 @ 14:45 |
Ah zo. Thnx! | |
#ANONIEM | woensdag 11 juni 2014 @ 15:45 |
Leuke dingen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 juni 2014 @ 15:45 |
Hij klinkt wel een beetje als Dutchmantrainserie22 overigens, maar zo klinken de meeste limbo's in mijn oren ![]() | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 16:08 |
Vrouw mishandelt NS-conducteur na opladen telefoonJe moet ook niet zelf eerste klas gaan zitten: daar moet je alleen even je verlengsnoer in het stopcontact doen ![]() | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 16:57 |
Bevestigd: de staking in Frankrijk is met 24 uur verlengd. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 17:04 |
Je bent me voor Weer ![]() | |
derLudolf | woensdag 11 juni 2014 @ 17:05 |
Dat had ik ook wel es bedacht: volgens mij mag dat gewoon toch? | |
bork | woensdag 11 juni 2014 @ 17:07 |
Dat doen sommigen hier en er zijn foto's van ![]() ![]() Berichtje uit 2005 http://tweakers.net/nieuw(...)an-oplaadpunten.html Laptopgebruikers en mobiele bellers zullen een langverwachte service krijgen: de treinen worden uitgerust met oplaadpunten voor schootcomputers en mobieltjes. Hoewel stopcontacten in de trein in de ons omringende landen al langer gemeengoed zijn, heeft het reisbedrijf besloten alleen de eersteklascoupés van deze dienst te voorzien. Reizigers in de tweede klas moeten dus voldoende batterijtjes blijven meenemen om tijdens vertragingen rustig een filmpje te bekijken, of zich vergapen aan de beeldschermen met reisinformatie, die wel in de hele trein zullen worden geplaatst [ Bericht 21% gewijzigd door bork op 11-06-2014 17:14:20 ] | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 17:09 |
![]() Graag gedaan. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 17:50 |
Zit in de Pimpel nu. Staan stil bij Barneveld. Net voor ons is een aanrijding geweest ![]() | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 17:50 |
Vul die GtbV maar vast in ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 11 juni 2014 @ 17:59 |
Het zit je niet mee Fles... Lijkt wel alsof de meeste aanrijdingen in het oosten van het land gebeurt | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:01 |
Ook net gebeurd gewoon, ik hoor nu pas de brandweer aankomen. One hundred and forty vertraging gaat het wel worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:09 |
Het gaat iets sneller. 18:35 wordt er een afsleeploc uit Amersfoort verwacht, dan gaan we terug naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer. | |
Fiorano | woensdag 11 juni 2014 @ 18:23 |
Jup, lifeliner ook onderweg. Aanrijding nabij Stroe (Gruttoweg) | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:25 |
En dan kwam ik net per toeval Bitlord tegen op Utrecht Centraal, snel even gepraat "kilometers? Jaa kilometers ![]() ![]() We staan trouwens NET vrij genoeg om de Valleilijn niet te hinderen ![]() Moet een treindienstleider van het oude stempel zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:27 |
laat die lifeliner maar zitten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:34 |
We hadden om 18:15 in Deventer moeten aankomen. Voorlopig is de loc er nog niet en daarna moet er eerst een remproef genomen worden en dan nog 16+66+31 km gereden, met kopmaken en afkoppelen in Amersfoort. En denkelijk weer een remproef. Het gaat niet veel minder dan twee uur worden ![]() | |
Duvel | woensdag 11 juni 2014 @ 18:43 |
Gezelligheid. ![]() | |
Pino112 | woensdag 11 juni 2014 @ 18:46 |
Onderweg of alleen gealarmeerd? | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 18:47 |
Het is nooit leuk als zulke dingen gebeuren. Gelukkig maar voor Fles is het niet zijn trein waar iets mee is gebeurd, want dan had het zeker nog wel een paar uur geduurd voordat hij weer onderweg zou zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:47 |
Loc is onderweg, over 10 minuten hier ( ![]() Stroom gaat er af en pas in Amersfoort weer erop. Dus een goed half uurtje geen airco, geen licht enz. en gratis bier want de kassa gaat ook uit natuurlijk. Oh nee dat niet natuurlijk ![]() Maar serieus, een half uur rijtijd nemen met een losse loc, op een Stilgelegd Baanvak, en DAAR nog een kwartier bij oplopen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 18:48 |
ga ik vanuit ja. Hij moet nog tot Hannover. | |
Duvel | woensdag 11 juni 2014 @ 18:50 |
Hopelijk sturen ze wel een dieselloc. | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 19:00 |
We zijn vertrokken naar Amersfoort. Moet behoorlijk pissen inmiddels ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 19:07 |
Het gaat niet erg vlot, maar oké ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 19:21 |
We zijn weer in Amersfoort. Waar we om 17:37 vertrokken waren. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 19:23 |
Ah joh, dat loopt ie wel in, EZR overboord en Duits remmen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 19:24 |
oh ja nu nog 40 km omrijden ![]() | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:24 |
Dat zal de afsleeploc wel zijn die in Amersfoort gestationeerd is. | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 19:24 |
GtbV voor meer dan 60 minuten = 100% van je kaartje terug, of een deel van je abonnement. Op een MTA kom je dan uit op een eurootje of 12? | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:25 |
Een 6400 mag maar 120km/h ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 19:25 |
Soewieo rijdt die hele trein nu gratis, Internationaal is 2 uur toch? | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:27 |
Is dit geen calamiteit waardoor ze niet hoeven te vergoeden? De Europese mogelijkheden voor vergoeding zijn heel wat beperkter dan die van NS volgens mij... | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 19:27 |
Boeiend, het is binnenlands verkeer. Klopt, maar volgens mij valt dit gewoon onder de GtbV-regeling van NSR. | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:29 |
Maar niet voor de internationale reizigers toch? Als ik Hilversum-Osnabrück reis moet ik toch echt bij DB Fernverkehr of NS HispeedInternational zijn. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 19:30 |
Ja het is ALTIJD wel ERGENS binnenlands verkeer, maar ik bedoel voor de leute met Internationaal ticket... | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:35 |
Zou dat ook geldig voor bier, Fles? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 19:37 |
Dat zou wat zijn zeg ![]() | |
dennistd | woensdag 11 juni 2014 @ 19:40 |
Dit zal er weer voor zorgen dat ze geen gratis bier hoeven te geven:
| |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 19:56 |
Update van DB over de beperkingen in het NRW nav de stormschade, 18:00 (Complete Fernverkehr-overzicht): * ICE's van- en naar Amsterdam: Gaan vanaf start van de DRGL 12 juni 2014 weer het gehele traject rijden tussen Frankfurt en Amsterdam. Voor de nachttreinen van- en naar Nederland heeft de Deutsche Bahn een PDF beschikbaar gesteld over de maatregelen voor de treinen van vanavond vertrekkend uit Nederland en morgen terugkomend in Nederland: Klik hier Kortweg: * CNL 418 München - Amsterdam; Opgeheven Köln Hbf - Amsterdam * CNL 418 Amsterdam - München; Opgeheven Amsterdam - Köln Hbf * CNL/EN 456 Praag - Amsterdam; Opgeheven Dortmund - Amsterdam * CNL/EN 457 Amsterdam - Praag; Opgeheven Amsterdam - Dortmund | |
greavy | woensdag 11 juni 2014 @ 20:00 |
De bovenleidingschade bij Lintorf, die nog niet hersteld is:![]() ![]() Tsja, ze kunnen niet overal tegelijk zijn natuurlijk .. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 20:04 |
Mwoah, spanbadje hier en daar, en het is weer als nieuw ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 20:15 |
dit was 60 of zo ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 20:24 |
Misschien werd je getrokken door DDZ, en waren ze bang voor een spontane ontkoppeling? ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 11 juni 2014 @ 20:25 |
De rijrichting ligt vast in de beveiliging tot zeker de eerste bediende seinen bij wissels en daardoor moet er op aanwijzing van de treindienstleider op zicht gereden worden. 40 km/h dus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 20:30 |
Die 16 treinen die nu nog klem staan, staat daar nu wel een poppetje bij ofzo om te voorkomen dat ze helemaal onder zitten dadelijk? | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 20:37 |
SNCF verwacht dat er morgen ongeveer het volgende zal rijden in Frankrijk:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 20:46 |
Mijn god ![]() Vrienden voor het leven gemaakt ![]() Met 2 gasten uiteindelijk bij elkaar gaan zitten die allemaal vaak die trein nemen en zo alles ![]() ![]() ![]() Oh ja +139 bij aankomst who gives a fuck ![]() | |
boriq | woensdag 11 juni 2014 @ 20:50 |
Met wat voor een frequentie rijden ze normaal op die RER lijnen? Ziet er voor de rest niet heel florissant uit voor de Fransen... | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 20:57 |
Ik weet niet wat ze hier nu mee bedoelen qua RER, want op het centrale deel komt er meer langs dan op de zijtakken. Laten we zeggen dat de RER B en D en A het hardst getroffen zijn.... | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 20:58 |
foutje | |
spectrumanalyser | woensdag 11 juni 2014 @ 21:00 |
![]() | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:11 |
RER A rijdt normaal dus gewoon iedere twee minuten in de spits toch? | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:11 |
Bijna hele eerste klas is bezet hier, zijn geen groepen. Wat een volk. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 21:12 |
Ja maar de RER A word hard getroffen | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 21:15 |
Hard getroffen, als in, overbezet door mensen die een andere reisroute gebruiken dan normaal? | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 21:15 |
Nee, de RER A is altijd overbevolkt ![]() FF Serieus, de B en D dus ![]() | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 21:16 |
Ohja. ![]() Bizar eigenlijk dat er zoveel vraag is op de route van RER A. | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 21:17 |
tsja, op automatiseren na en alles dubbeldeks maken kun je weinig meer doen om op het centrale deel van RER A de capaciteit te verhogen. Alleen via andere lijnen afromen kan nog, maar ook dat kost tijd en geld | |
boriq | woensdag 11 juni 2014 @ 21:20 |
Langere perrons en dus langere treinen of is dat niet meer mogelijk? | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 21:27 |
Dat was helemaal niet zo slecht ingeschat, al zeg ik het zelf ![]() | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:27 |
Zolang er headways van twee minuten zijn in de dienstregeling is er ruimte voor meer. Spoorverdubbeling en express treinen rijden zoals in NYC heel normaal is. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 21:28 |
ik weet niet of dat overal wel mogelijk is. De treinen rijden allemaal al met dubbele setjes en een max lengte van 225 meter | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 21:31 |
Ik zie dat er op RER A nu al 68 stellen MI 09 rijden, dus 34 setjes. In totaal zijn er 130 stellen besteld. Daar kun je vrijwel alle enkeldekstreinen wel mee vervangen | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 21:40 |
Maar die expresstreinen zijn er al op de buitenste takken, heet dat niet zonetreinen? | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:43 |
Express treinen op het centrale deel op extra spoor. | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:49 |
Maar eerst frequentie omhoog naar iedere 100 seconden. Of beter, 90 seconden. | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 21:56 |
+ automatische besturing | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 21:58 |
Handmatig is minder marge inbouwen, is vaak beter met afremmen ![]() Kortgezegd, vraag me af of automatisch voor meer capaciteit zorgt. Aan de andere zijde, misschien stellen de Fransen het wat minder conservatief af.. [ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 11-06-2014 22:04:54 ] | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 22:06 |
Op metrolijn 14 willen ze met headways van 85 seconden gaan werken met volautomatisch bedrijf. | |
Ireyon | woensdag 11 juni 2014 @ 22:11 |
Logisch toch, iedereen wil naar ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 22:11 |
Die tak is na het centrale deel wel het drukst ja... ![]() correctie: relatief met verhouding treinen/reizigers... | |
Mr_Klaasje | woensdag 11 juni 2014 @ 22:16 |
2 minuten betekent dat als het in- en uitstappen 10 seconden langer duurt dan 20 seconden het ineens 2:10 is. Het is echt heel weinig voor perronopvolgingen. In het Nederlandse grootspoor is ongehinderd 3 minuten ongeveer de ondergrens als je naar haalbaarheid kijkt. | |
Consilium | woensdag 11 juni 2014 @ 22:19 |
Mooie foto. Sneu tegelijkertijd. Sinds 1964 op z'n stellen gestaan en nu ontmanteld / verwijderd van elkaar. Jammer dat deze trein langzamerhand uit beeld verdwijnt. Toch een trein uit mijn jeugd. | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 22:28 |
Lijn 1 op 45 sec geloof ik zelfs. | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 22:29 |
Maar niet onhaalbaar, en perronsectie hoeft niet vrij te zijn om binnen te komen in tegenstelling tot bij het Hollandse hoofdspoor. | |
Dr_Flash | woensdag 11 juni 2014 @ 22:30 |
Het gaat nog wel 300 jaar duren i.e nooit gebeuren dat een trein ZO beeldbepalend is in Nederland. En dat is best knap na slechts 50 jaar terwijl mensen daarvoor 125 jaar ALLEEN MAAR stoomlocs gezien hadden, en daarvoor totaal niets. | |
Duvel | woensdag 11 juni 2014 @ 22:38 |
Een mens durft niet te remmen zoals een computer. Daarom moet je voor echt hoge treinfrequenties automatisch rijden. | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 22:44 |
Laat staan binnenrijden aan een perron waar de voorgaande trein nog van aan het vertrekken is. Hoewel het prima kan gaan veel mensen zich daar toch onprettig bij voelen en dus voorzichtiger rijden, terwijl je voor capaciteit juist het omgekeerde wilt. Klopt. Een ander voordeel van computers is dat ze veel sneller met elkaar communiceren, waardoor de gevolgen na een verstoring veel sneller voorbij zijn. Ander voordeeltje: je zit niet met een ingewikkelde personeelsplanning waarbij je te maken hebt met lunch, verplichte rusttijden tussen shifts, medische controles, maximale werktijden en allerlei andere complicerende factoren. | |
#ANONIEM | woensdag 11 juni 2014 @ 22:47 |
In bijv. Dortmund is dat volgens mij toch best gebruikelijk, zonder automatische besturing. Maar op zich geloof ik het principe wel dat je mét automatisering de marges completer kan benutten. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 22:47:29 ] | |
b2py | woensdag 11 juni 2014 @ 22:56 |
Ze rijden nu ook handmatig het perron al op voordat de ander vertrokken is, hooguit 50-100 meter tussen. Op Wikipedia staat een foto bij sacem geloof ik. | |
Peterselieman | woensdag 11 juni 2014 @ 22:57 |
En dan komt er nog een verlenging aan om lijn 13 te ontlasten. Die is in de spitsuren ook behoorlijk overbevolkt | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 23:08 |
Yay, morgen op pad naar de Beurs met een collega van me. Dat gaat ontzettend lachen worden want we hebben vorige keer met zn 2en die IAAPAA beurs (zegmaar achtbanenbeurs) bezocht, en die heeft gerust t lef om op een stand af te stappen en te zeggen "Ik heb een project lopen en mijn budget is dat en -kletsleuterzwets-".. Kan je lache jongen ![]() | |
Duvel | woensdag 11 juni 2014 @ 23:16 |
In Londen rijden ze automatisch maar zit er toch nog een bestuurder op om de deuren te openen en te sluiten en om het vertrekcommando naar het volgende station te geven. | |
James1988 | woensdag 11 juni 2014 @ 23:23 |
Waarschijnlijk zit die er vooral op om de vakbonden te sussen. De vakbonden zijn immers van mening dat "volledige automatisering spelen met levens is, wat volstrekt onverantwoordelijk en onacceptabel gedrag is!" Net zoals veel andere holle vakbondsretoriek, men is gewoon bang voor verlies van banen (zelfs als dit door natuurlijke afvloeiing gebeurt) en - naarmate de automatisering verder gaat - een verlies van invloed in het bestuur. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 23:25 |
T is gewoon niet meer dan een zijwaartse lift op lange afstand... Soort overbetaalde liftboy dus | |
bork | woensdag 11 juni 2014 @ 23:43 |
Het kan nog wel even duren in NRW, voorzichtige prognose is t/m weekeinde. http://www1.wdr.de/themen(...)gen-unwetter100.html | |
mschol | woensdag 11 juni 2014 @ 23:45 |
maar in een liftschacht zit maar 1 lift.. op een metro spoor zijn meerdere treinen en wellicht wordt er ook nog het een en ander gekruist of verbonden met wissels... dat is wel een vrij essentieel verschil hoor ![]() | |
bork | woensdag 11 juni 2014 @ 23:46 |
Hmm, dat is de nieuwe hobby van jr. (achtbanen), 3x raden wie er mee mag, treinen zijn helemaal uit de picture ![]() Krijg je zoiets ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door bork op 11-06-2014 23:56:31 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 juni 2014 @ 23:56 |
Niet altijd! ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 11 juni 2014 @ 23:59 |
good point, maar er is wel een reden waarom die nog maar heel weinig gebruikt worden ![]() | |
Peter | donderdag 12 juni 2014 @ 00:15 |
Zijn er nog maar 3 van in NL, waarvan er maar 1 of 2 nog in bedrijf.. Het Ziggo/casema-gebouw op het spaarneplein in Den Haag heeft er 1 waar ik in gestaan heb. Al zal die nu wel uit dienst zijn sinds een dodelijk ongeval 2 jaar terug.. | |
Yreal | donderdag 12 juni 2014 @ 00:20 |
wat een hel was dat. Eens maar nooit meer. Gewoon de tgv volgende keer. | |
derLudolf | donderdag 12 juni 2014 @ 02:36 |
Zunde, daar gaat een stukje Nederlandse degelijkheid | |
#ANONIEM | donderdag 12 juni 2014 @ 02:49 |
Vandaag een reiziger uit de trein laten bonjouren door de lange arm der wet. Reizen op een (boete) kaartje tussen Leeuwarden en Zwolle, van 2 dagen geleden heeft weinig zin als je naar Nieuweschans wilt. Als je vervolgens voor Groningen Europapark al slaapt en ik je wakker maak in Nieuweschans maar vervolgens direct weer in slaap valt met je stonede kop, dan kan je het vergeten. Bij vertrek voor de 2e (en laatste trein) naar Nieuweschans ging ik weg met +14. Terugkomst in Groningen was +4, maar ik zat achter een badslipperexpress. Ach, trein aan de kabel, naar huis fietsen, biertje, pizza... waar kan een mens zich druk om maken ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2014 04:04:39 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 06:32 |
Van +14 naar +04 ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 06:55 |
Veel plezier bij je beurs Eend ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 07:00 |
Ja, dankjewel! Gelukkig ben ik niet alleen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 07:09 |
Op de website van de RER DGaat dus over vandaag dat er dus tussen Gare de Lyon en Chatelet geen treinen rijden ivm staking , En wat loopt er evenwijdig aan: Juist de RER A en de 14. En aangezien de RER A cross platform is en de 14 een stukje lopen, gaat het extra gezellig worden in de RER a vandaag op dat stuk ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 07:12 |
Maar het centrale deel = Parijs zelf, waarom zou je daar aan voorbij rijden? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 juni 2014 @ 07:29 |
Omdat Frankrijk. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 juni 2014 @ 07:30 |
Het vervelende aan een treinreis naar Spanje en Portugal is dat je door Frankrijk moet. Ugh. | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 07:36 |
Omdat de motor van de RER A la Defense is, dus waarom dan stoppen in het centrum als het grote gros daar niet heen hoeft? | |
Maegrim | donderdag 12 juni 2014 @ 08:05 |
Wisselstoring bij Amsterdam cs, alles in de soep ![]() | |
derLudolf | donderdag 12 juni 2014 @ 08:15 |
Ook de stoptrein Groningen-Roodeschool? | |
boriq | donderdag 12 juni 2014 @ 09:17 |
Soms moet je gewoon dat halfuurtje eerder weggaan om die VIRM te ontlopen. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 09:45 |
Waarom zou je Chatelet (grootste knooppunt) en gare de Lyon (een na grootste kopstation) overslaan dan? | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 11:36 |
Je hoeft niet alles over te slaan en je hoeft ook niet iedere trein als zonetrein te laten rijden.. | |
Ireyon | donderdag 12 juni 2014 @ 12:06 |
Phantasialand ![]() Kijk je wel uit met je kind, die baan (Colorado Adventure) is destijds geopend door Michael Jackson en heet dan ook voluit "The Michael Jackson Thrillride" ![]() ![]() | |
bork | donderdag 12 juni 2014 @ 12:25 |
Wist ik niet, ben er 3x in geweest wel leuk om te doen, 1x achterin, 1x voorin en 1x in het midden ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 13:29 |
Zojuist is bekend geworden dat er ook morgen nog gestaakt gaat worden in Frankrijk. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 juni 2014 @ 13:37 |
Er zaten op de terugweg maar 3 jongens in die klaarblijkelijk teveel alcoholische versnaperingen tot zich hadden genomen. Ik denk niet eens dat ze wisten dat ze in een trein zaten ![]() | |
b2py | donderdag 12 juni 2014 @ 14:06 |
NS hangt schermen op grote stations waar je WK kan kijken. Hoe moeten we daar komen als die trein nooit rijdt ![]() | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 14:09 |
London Underground gaat de informatieschermen op perrons gebruiken om scores e.d. op door te geven. | |
ReisT | donderdag 12 juni 2014 @ 14:29 |
Dat deden ze daar bij het vorige WK nog niet? In Hamburg toen al wel. | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 14:43 |
Bron: Alliance Rail | |
greavy | donderdag 12 juni 2014 @ 15:16 |
Jup ... Schade is enorm. Maatregelen in het Fernverkehr Maatregelen in het NRW-Nahverkehr Volledige stremming Viersen - Mönchengladbach vv, Eurobahn pendelt met één treintje Venlo - Viersen vv. Ook vanavond/vannacht/morgenochtend rijden er GEEN Nachttreinen van- en naar Nederland. | |
Sandrvich | donderdag 12 juni 2014 @ 15:31 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de autoslaaptreinen gaat gebeuren. | |
GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 15:47 |
Kunnen die nachttreinen niet via Heerlen - Aachen? Of wordt Veolia dan teveel gehinderd? | |
James1988 | donderdag 12 juni 2014 @ 15:52 |
Er hangt geen draad boven Landgraaf - Herzogenrath. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 juni 2014 @ 15:52 |
DUS kunnen er geen treinen rijden ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 juni 2014 @ 15:52 |
Waarom ook uitgerekend nu die staking... Kutzooi. Bij de transportbeurs deel men fluoriserende SNCF tasjes uit bij de ingang (met programma, block note, pen enzo). Dus ik ben nu onderweg naar huis. Weet je hoe vaak ik al een opmerking naar mn hoofd heb gekregen? (en met mij dus ook andere bezoekers die met het ov terug naar huis gaan). Beetje pijnlijk | |
GlennQuagmire | donderdag 12 juni 2014 @ 16:00 |
Dat stukje is zo kort, gewoon een goede aanloop nemen en je uit laten rollen. ![]() ![]() |