ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op dinsdag 10 juni 2014 14:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het verdwijnen van Kopenhagen als nachtnetbestemming, ach jah. Het is dan ook maar 10 uur langer dan overdag.
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had...
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had...
Er zijn stiekem best veel mensen zonder auto en als je het goed aanpakt kom je uitgerust aan op je bestemming. Dat is voor heel veel mensen ook iets waard.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wij deden het naar wintersport altijd. De slaaptrein naar München en dan overstappen op de IC richting Venetië en dan in Küfstein er uit en de boemel pakken. Ideaal. In Utrecht instappen, spullen neer leggen en naar het barvoertuig om je vol te gieten met bier en daarna tukken. Paar uur later sta je op je snowboard bovenaan de piste
Ik vind nachttreinen altijd wel relaxt. Deze zomer ook weer de CNL naar München geboekt, scheelt weer een hele rit overdag. Slapen in de trein heeft ook wel iets . Niet dat je lekker kan slapen, maar daar zijn gelukkig meerdere oplossingen voor.
Op dinsdag 10 juni 2014 15:16 schreef Facepalm het volgende: Ik vind nachttreinen altijd wel relaxt. Deze zomer ook weer de CNL naar München geboekt, scheelt weer een hele rit overdag. Slapen in de trein heeft ook wel iets . Niet dat je lekker kan slapen, maar daar zijn gelukkig meerdere oplossingen voor.
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had...
[..]
Laten ze die dingen inderdaad maar mooi bij NSR houden, daar rijden ze zo'n beetje wel altijd itt ICdefect. Vind 't echt fijn reizen altijd
De meest recente keer dat ik met de nachttrein reed, dat was die keer met die slaapwagon tussen Praag en Utrecht die er niet was (wellicht kunnen jullie die nog herinneren, had liveverslag hier).
Vanwege die situatie nog een beetje met een aantal reizigers gepraat. Waren wel wat mensen bij die niet wilden vliegen, omdat ze niet in systemen van de overheid wilden voorkomen of niet gepakt wilden worden (toch reizen met een uitkering e.d.; openstaande belastingschulden).
[..] Vanwege die situatie nog een beetje met een aantal reizigers gepraat. Waren wel wat mensen bij die niet wilden vliegen, omdat ze niet in systemen van de overheid wilden voorkomen of niet gepakt wilden worden (toch reizen met een uitkering e.d.; openstaande belastingschulden).
Te weinig belastingontduikers dus om die trein rijdende te houden.
Niet echt een geruststellende mededeling, meent spooradviseur Sierts. „Blijkbaar is het dus mogelijk dat een niet juist gekoppelde trein gewoon kan vertrekken. Willen wij dat? Nee. Dat is niet acceptabel. Misschien moet de inspectie in dat geval eens nadenken over een rijverbod voor deze treinen.”
Ja, doet dat maar. Ervoor zorgen dat DDZ niet meer (gekoppeld) mag rijden. Lachen toch?
Who fucking cares dat het gebeurt, gewoon die treinen weer tegen elkaar aan en door. Seinen blijven op rood en alles dus boeiend. En het is ook niet alsof dit iets van vandaag is, dit is al aan de hand vanaf het moment dat die dingen op de baan kwamen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Gaat weer lekker tussen Den Haag en Utrecht: 16:39 rijdt met 3 bakken Icm ipv 4 of 6 Virm. 16:54 met 6 bakken icm ipv 11, 17:09 rijdt helemaal niet. Yippie kajee motherfucker
Oh ja, nog een mooie. "Wegens werkzaamheden komt de intercity naar Utrecht aan op een ander perron dan gebruikelijk. U kunt uw aansluiting richting Amersfoort en verder niet halen. "
Ja ja, de reiziger op 1,2 en 3. "Hey, tegenwoordig roepen we tenminste om dat je kunt barsten "
Op dinsdag 10 juni 2014 16:45 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ja, nog een mooie. "Wegens werkzaamheden komt de intercity naar Utrecht aan op een ander perron dan gebruikelijk. U kunt uw aansluiting richting Amersfoort en verder niet halen. "
Ja ja, de reiziger op 1,2 en 3. "Hey, tegenwoordig roepen we tenminste om dat je kunt barsten "
Natuurlijk haal je dat wel, gewoon een beetje rennen en de tunnel gebruiken
Ja, is ook aangekondigd trouwens als 'Werkzaamheden'
oh dat zal beslist wel. Maar hoeven die mensen dan dus niet meer vervoerd te worden? Tip: in de volgende trein passen ze niet en de daaropvolgende rijdt vandaag niet
Daar kan je als planner van te voren toch niet op bouwen? Verder zijn er voldoende alternatieven naar Amersfoort waar ieder kwartier een trein naar Deventer vertrekt. Je komt wel thuis hoor
Waarom zetten ze de reistijd snel bussen ede Arnhem niet in de planner? Duurt kwartiertje toch? Trein vanaf Arnhem naar Nijmegen voor mijn aansluitende bus op Nijmegen rijdt al niet dus waarschijnlijk pas half 8 thuis.. En de NS site om geld terug te vragen werkt niet. Geeft als in check tijd van vanmorgen 00:00 aan maar uitcheck staat wel goed..
Op dinsdag 10 juni 2014 17:04 schreef b2py het volgende: Daar kan je als planner van te voren toch niet op bouwen? Verder zijn er voldoende alternatieven naar Amersfoort waar ieder kwartier een trein naar Deventer vertrekt. Je komt wel thuis hoor
oh ik kom ook wel thuis hoor. Gaat er gewoon om Hoe NS met reizigers omgaat. Nu ook weer wat gemompel over "excuses" en "grotere drukte" terwijl er drie treinen achter elkaar met halve capaciteit rijden en de vierde helemaal niet rijdt.
NS bus ging best prima tussen Arnhem en Ede. Bus reed om via A12, maar via N224 stond een goede file wegens een ongeval. Een aantal NS-bussen staat daarin vast.
Was een flinke klapper vannacht bij Wolfheze: Het was een voltreffer vannacht", zegt een woordvoerder van ProRail. "Over een lengte van vier kilometer hebben we verkoolde kabels gevonden."
Op dinsdag 10 juni 2014 18:54 schreef Bitlord het volgende: Was een flinke klapper vannacht bij Wolfheze: Het was een voltreffer vannacht", zegt een woordvoerder van ProRail. "Over een lengte van vier kilometer hebben we verkoolde kabels gevonden."
ProRail weerspreekt trouwens geruchten over onderdelentekort nadat Voor Beter OV vragen stelde:
vanuit welke hoek komen die geruchten dan? Ik hoef geen namen of rugnummers hoor maar moet ik denken aan mensen die bij betrokken aannemers werkzaam zijn of gewoon andere mensen die onrust willen stoken?
Aufgrund von Unwettern in der Nacht 09./10. Juni 2014 kommt es im Bereich Nordrhein-Westfalen noch immer zu Behinderungen im Bahnverkehr. Zahlreiche Strecken sind aktuell für den Zugverkehr gesperrt oder nur eingeschränkt nutzbar. Es kommt zu Ausfällen und Teilausfällen, bei den verkehrenden Zügen sind Verspätungen zu erwarten.
Die Züge DB Fernverkehr verkehren wie folgt:
-knip-
-ICE-Linie 78 (Frankfurt(M) - Köln - Amsterdam): Ausfall der Züge zwischen Frankfurt(M) und Amsterdam.
>>> Nachtverkehr: -CNL 418 (München - Stuttgart - Mannheim - Köln - Amsterdam): Verkehrt gesichert bis Köln; nach Streckenfreigabe gegebenenfalls bis Ziel Amsterdam -CNL 419 (Amsterdam - Köln - Mannheim - Stuttgart - München): Verkehrt erst ab Köln -CNL 457 (Amsterdam - Köln - Dortmund - Hannover - Warszawa/Praha): Verkehrt erst ab Dortmund -CNL 456 (Praha/Warszawa - Hannover - Dortmund - Köln - Amsterdam): Verkehrt mit Ersatzwagenpark gesichert bis Dortmund; nach Streckenfreigabe gegebenenfalls bis Ziel Amsterdam.
DB Vanavond rijden er dus géén nachttreinen van- en naar Nederland. Ook ICE is bijna heel de dag uitgevallen in Nederland. Tussen Arnhem en Duitsland reden er vervangende bussen. NS HiSpeed heeft ism CNL bussen ingezet uit Nederland richting Dortmund en Köln. Er wordt geadviseerd om de reis te annuleren of te verplaatsen. Dit advies geldt ook voor ICE.
Dankjewel James, na een dagje noest arbeid ben ik maar naar huis gegaan ipv naar Parijs, zit ik nu Thuis; blijkt de RER A gewoon te rijden door werkwillige RATP-Meesters
Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat bezielt je trouwens als organisatie door op internet gratis kaartjes uit te delen en aan de deur 45 euro te laten betalen
Jawel, maar ik had verwacht dat dat gratis inschrijven tot (kort) voor de start van de beurs zou kunnen, maar de beurs is vandaag begonnen (Imeand al fotos tegen gekomen trouwens?) en je kan nu nog steeds gratis badges aanvragen, waarom dan uberhaubt die 45 euro (Vijvenveertig!) aan de deur
Jawel, maar ik had verwacht dat dat gratis inschrijven tot (kort) voor de start van de beurs zou kunnen, maar de beurs is vandaag begonnen (Imeand al fotos tegen gekomen trouwens?) en je kan nu nog steeds gratis badges aanvragen, waarom dan uberhaubt die 45 euro (Vijvenveertig!) aan de deur
Je kunt ook voor een krats een treinkaartje van tevoren kopen. Of 35 in de trein. Ze willen dat gewoon niet. En als ze kunnen kiezen, iemand wegsturen of hem even flink leegmangelen, tsja wat zou jij doen?
Je kunt ook voor een krats een treinkaartje van tevoren kopen. Of 35 in de trein. Ze willen dat gewoon niet. En als ze kunnen kiezen, iemand wegsturen of hem even flink leegmangelen, tsja wat zou jij doen?
Of gewoon een PC-tje met printer bij de ingang neerzetten?
Maar idd in Frankrijk heb je de Refus-de-vente-wet je ben verplicht om kaartjes aan de deur te verkopen
Op dinsdag 10 juni 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Dankjewel James, na een dagje noest arbeid ben ik maar naar huis gegaan ipv naar Parijs, zit ik nu Thuis; blijkt de RER A gewoon te rijden door werkwillige RATP-Meesters
Helden.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat bezielt je trouwens als organisatie door op internet gratis kaartjes uit te delen en aan de deur 45 euro te laten betalen
Het is ze waarschijnlijk niet om de inkomsten te doen, maar het is bijzonder effectief om voorbijlopende papas met kindjes ("Regardez Pièrre, à ces belles buses la-bas!") buiten de deur te houden.
Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon. De meeste mensen daar lopen rond in pak (zeker van de bedrijven die daar een stand hebben), maar er lopen toch best wel veel mensen rond met dSLR's. Volwassenen, het zijn soms net kinderen
Op dinsdag 10 juni 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon. De meeste mensen daar lopen rond in pak (zeker van de bedrijven die daar een stand hebben), maar er lopen toch best wel veel mensen rond met dSLR's. Volwassenen, het zijn soms net kinderen
Ja ik weet niet, ik ga nu toch opeens heel erg mn zin verliezen, zeker omdat ik er ook nog eens alleen loop
Op dinsdag 10 juni 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon.
Ja ik weet niet, ik ga nu toch opeens heel erg mn zin verliezen, zeker omdat ik er ook nog eens alleen loop
Gewoon een beetje redelijke kleding aantrekken (overhemd doet het altijd goed) en verder niet te veel over inzitten. Jij bent daar te gast, je hebt een kaartje, en misschien ben je wel een vertegenwoordiger van een heule grote toko.
Als ik het iets eerder had geweten had ik wel vrij geregeld.
Vet, die compactcamera die ik vind daar staat welgeteld 1 foto op van een stuurtafel van een Trein, geen idee waar of hoe ik die gemaakt heb, zal m eens uploaden
Jawel ik ga wel, maar had jij dat niet toen je naar Ansaldo ging. zo een gedachte van "Waar ben ik mee bezig" en "kom ik er wel in als niet beroeps"
Dat had ik ook toen ik 2 jaar terug naar InnoTrans ging, maar uiteindelijk heb ik daar een prima tijd gehad. Ik heb me verbaasd over de catering bij SNCF, genoten van het vlees van AnsaldoBreda* en ter afsluiting genoten van een biertje op kosten van Siemens.
* Treinen bouwen kunnen ze niet, maar ze weten wel hele goede cateraars te vinden.
Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vet, die compactcamera die ik vind daar staat welgeteld 1 foto op van een stuurtafel van een Trein, geen idee waar of hoe ik die gemaakt heb, zal m eens uploaden
Dat had ik ook toen ik 2 jaar terug naar InnoTrans ging, maar uiteindelijk heb ik daar een prima tijd gehad. Ik heb me verbaasd over de catering bij SNCF, genoten van het vlees van AnsaldoBreda* en ter afsluiting genoten van een biertje op kosten van Siemens.
* Treinen bouwen kunnen ze niet, maar ze weten wel hele goede cateraars te vinden.
Ik heb niet de indruk dat het ZO groot is...
En ik heb ook de indruk dat het meer bussen is...mgoed
je kan beter spijt krijgen van dingen die je doet dan dingen die je laat
En Hoe kom ik aan deze foto, ik weet echt niet meer hoe of wat
En ik heb ook de indruk dat het meer bussen is...mgoed
Dat zal wel meevallen denk ik, als ik deze lijst mag geloven. Ik zie veel telecom, ICT, infrastructuur (inclusief abri's), maar ook namen als Alstom, Bombardier en CAF.
quote:
je kan beter spijt krijgen van dingen die je doet dan dingen die je laat
Eens!
quote:
En Hoe kom ik aan deze foto, ik weet echt niet meer hoe of wat [ afbeelding ]
Niet alleen trams, ze hebben ook een flinke hoeveelheid gewone treinen gebouwd en ook hogesnelheidstreinen. RENFE is de grootste afnemer, maar CAF is zich langzaamaan aan het opwerken naar een grotere speler.
CD 843 017 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr De Sneltrein van Liberec naar Pardubice staat in het station van Liberec gereed, nadat het 10 minuten eerder was gearriveerd. Vooraan is de motorwagen 843 017 te zien, met aan de haak 2 rijtuigen. In Liberec werd het tweede rijtuig losgekoppeld, en na vertrek van deze sneltrein naar Pardubice zou het rijtuig afgerangeerd worden. Achteraan bij de motorwagen zit het bagagedeel, die voornamelijk gebruikt wordt om post en pakketten te vervoeren. Op diverse stations op de route werden er pakketjes ingeladen, en die werden allemaal weer uitgeladen in Pardubice.
Deze trein bracht mij ook naar Pardubice, een heerlijk boemeltraject waar absoluut geen hoge snelheden gereden worden. De trein leek mij eerst wat ouderwets, maar het interieur is in goede staat met een hoog comfort.
CD 150 226 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Te Praha Hlavni Nadrazi was zojuist een fraai samengesteld treintje binnengelopen. Qua lichtomstandigheden vond ik het zeker de moeite, want door deze fraaie zonstand kreeg je een extra gloed onder de kap.
Het tweede rijtuig aan de lok is een passagiers- en pakwagen. De Tsjechische spoorwegen vervoeren met veel treinen goederen, en er zijn daardoor treinen met een speciaal rijtuig.
Niet alleen trams, ze hebben ook een flinke hoeveelheid gewone treinen gebouwd en ook hogesnelheidstreinen. RENFE is de grootste afnemer, maar CAF is zich langzaamaan aan het opwerken naar een grotere speler.
IK ben eigenlijk ook heel erg benieuwd naar Doppelmayer...