greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 01:10 |
Hoe staat het met de kilometers greavy? ![]() | |
bork | zondag 8 juni 2014 @ 01:10 |
sluitseinen #746? | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:10 |
Concreet nu: Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid) NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:11 |
Ik was bezig! | |
bork | zondag 8 juni 2014 @ 01:12 |
![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:14 |
Op dit moment (incl. gister, zaterdag) 21.447 kilometer. vandaag, zondag ga ik richting Limburg kijken, dus komen er ook wel weer wat bij. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 01:15 |
Ik zwaai wel even dan, sta nu op 25.028 en trap er morgen (vandaag if you will) nog even 600 bij ![]() | |
Socios | zondag 8 juni 2014 @ 01:16 |
Je hebt toch zelf ook eens een ton aan kilometers afgelegd binnen een jaar? Kan ook zijn dat dat Zug-Chef was.
| |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:17 |
Ah, nice. Vandaag had ik 478 kilometer, morgen zal het ook rond de 500 uitkomen. Dit jaar staan geen verre/lange treinreizen meer gepland, maar wie weet wat er nog komt. 9701 kilometer van de huidige stand komt door mijn 2 weken durende vakantie richting Dresden eo. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 01:18 |
Nein Mann. 50.862 is mijn jaarrecord. En dat stamt uit 2007. Dit jaar staan de sterren eindelijk weer eens goed genoeg om dat aan te vallen. Maar een ton zal het niet worden. Een ton is echt fucking ziek, dan moet je 2000 per WEEK rijden, het hele jaar lang ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:24 |
Gewoon 8 tot 10 weken nonstop Interrailen, heb je het er makkelijk uit hoor ![]() | |
bork | zondag 8 juni 2014 @ 01:26 |
Deze tikt ook wel aan http://www.greatsouthernrail.com.au/site/indian_pacific.jsp Ik heb 0,0% behoefte om die kant op te gaan maar als het moet dan moet het wel dragelijk worden, en een weekje trammen in Melbourne ![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:35 |
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden? IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld? | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 01:39 |
Die wegbekendheid is toch zo terug na een keer heen en weer met een bevoegde machinist? | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:40 |
Dat zou betekenen dat ns machinist samen met een veolia machinist moet rijden, lekker efficiënt. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 01:41 |
Niet anders dan een NS-machinist die met een NS-machinist meerijdt. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:43 |
Ja maar dan gebeurt het gepland, nu moet je mensen uit hun bed bellen, veolia heeft immers zijn personeel hard nodig op landgraaf-heerlen | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 01:46 |
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers... Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren? | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 01:48 |
Nou jah, ik vraag me dus af of het wel zo duur is. Ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:48 |
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig. Je vergeet trouwens dat smeets heeft bezuinigd, de deal van vorig jaar was voor groot deel het werk van smeets, die ook bereid was voor een gedeelte de portemonnee te trekken. | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 01:52 |
Je moet een machinist extra betalen en NSR zal wel wat geld willen zien voor het gebruik van een trein, maar die kosten zijn makkelijk weg te strepen tegen de extra inkomsten die Veolia heeft door Pinkpopvervoer. Dat is een beetje het probleem met al die regionale concessies, ze zijn niet goed berekend op reizigerspieken. Dat Veolia roeit met de riemen die ze hebben is duidelijk, maar als het niet genoeg is blijven de reizigers helaas achter op het perron. Niet dat NSR het veel beter doet met het seizoensvervoer richting het strand hoor... ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 01:53 |
Hoe kom je erbij dat je een machinist extra moet betalen? | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:53 |
Die extra inkomsten verdwijnen weer in de zakken van nsr, die heel slim een pinkpopkaartje aanbieden. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 01:53 |
Oh je moet een extra machinist betalen. Nou jah, die kosten zijn niet belachelijk hoog. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 01:56 |
Staan er nog steeds mensen dan? ![]() Ik denk dat ik rond 0.40 weg was uit landgraaf, toen was het behoorlijk vol iig | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:56 |
ja | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 01:57 |
Gewoon uurtarief lijkt me, en dan nog een of andere onregelmatigheidstoeslag erbij. Niet superveel, inderdaad. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 01:58 |
Tering, ben blij dat we een beetje doorgestapt hebben dan. Er zijn dit jaar ook veel meer dagjesmensen... Daar zijn ze slecht op berekend geweest ben ik bang | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:59 |
Wel voor een maatschappij als veolia, die zijn kosten nergens kan claimen, want laten we eerlijk zijn van het pinkpopkaartje blijft het grootste gedeelte kleven bij nsr. Als ze dit volgend jaar gaan verplichten dan lopen die fransen echt jankend weg, ze hebben nu al moeite om hun hoofd boven water te houden. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 02:00 |
Er zijn nog nooit zoveel dagjesmensen geweest. Volgens mij is het ook niet gebruikelijk dat de hoofdact al op de eerste dag staat, dat helpt ook niet. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 02:03 |
Punt is dat de verdeling dag/weekend anders is dan voorheen. vroeger 1/2, dit jaar 1/1. Scheelt op 60000 man zo'n 5000 treinreizigers als de modal split 50/50 zou zijn (maar is eerder 30/70, wat neerkomt op 3000 man extra) | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 02:03 |
Precies. | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 02:34 |
Er worden regelmatig leeg mat-ritjes door NS over de Heuvellandlijn gereden, dus de wegbekendheid is er wel. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 07:34 |
NS laat hun machinisten uit standplaats Heerlen en Maastricht daar wegbekendheid houden, want ze rijden daar ook met leegmat-treinen heen- en weer. Er zit dus nu geen pilot bij. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 07:37 |
Om 01:15 stonden er nog een man of 1000. Om 0:45 heeft Veolia een deal met NS gesloten om niet zelf op Heerlen - Maastricht te rijden, maar daar had NS nog wel 2 machinisten voor beschikbaar in 1x Heerlen en 1x Maastricht (die hadden een RET-dienst). Toen heeft Veolia extra materieel richting Landgraaf gestuurd, want de piek begon pas echt rondom middernacht, maar het was al vanaf 22:00 huilen met de pet op: veel te druk, en te weinig capaciteit. Opmerkelijk: Om 2:00 was Landgraaf zo ongeveer geheel leeg. Om 2:15 is er nog een extra IC naar Eindhoven uit Heerlen vertrokken, en toen was de rust toegekeerd in Limburg. [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 08-06-2014 07:44:31 ] | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 07:57 |
Leerpuntje voor volgend jaar: geen Rolling Stones en vooraf afstemmen tussen NSR en Veolia. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 09:04 |
Dat betonnen blok op het keerspoor bij Enschede, komt daar nog iets van een wasstraat of blijft dat blok daar gewoon zo liggen? | |
mschol | zondag 8 juni 2014 @ 09:35 |
de NS/Veolia had dit zelf toch ver van te voren aan kunnen zien komen? Ze hebben toch die mooie ovchipkaart waarmee ze precies de in en uitchecks kunnen zien, en zo dus een inschatting maken hoe druk het aan het einde van de dag wordt? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:40 |
Ja, maar, nee nu niet, in dit geval ging het zo druk worden op Heerlen dat uit en inchecken niet hoefde op Heerlen, om van vervoerder te wisselen. Nee ze weet je ook lekker wat je aan het doen bent als Veolia zijnde.. ![]() Verder vraag ik me af, je checkt op landgraaf in NS, en je Checkt uit op Heerlen (Veolia), want je woont er bijvoorbeeld, dan gaat er toch iets gruwelijk mis, of niet? RET niet als in het Vervoerbedrijf Rotterdam denk ik? ![]() | |
mschol | zondag 8 juni 2014 @ 09:43 |
een fundamentele fout in het hele ov-chipkaart systeem dus ![]() de reiziger hoort zich geen zorgen te moeten maken over de vervoeder (wat dus nu wel moet omdat je per vervoerder in en uit moet checken), dat moet maar lekker op de achtergrond geregeld worden | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:43 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:45 |
Nouja t is nu een tijdelijke situatie, en ik ken de situatie op Heerlen ook niet ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 09:46 |
Haha, die kwam ik ook al tegen op twitter net. Ziet er inderdaad gezellig uit met zo'n los tweetje. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:47 |
Ah jij was ook al opzoek net zoals ik ![]() | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 09:50 |
Rangeren Elektrische Tractie, geloof ik. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 09:50 |
Deze had je dan ook al gezien? Ik zag wel dat greavy hem ook al had gezien vannacht. ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:51 |
Maar men loop ook niet door in, de gangpaden ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 09:53 |
Maar nee die had ik nog niet gezien. Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden? ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 09:57 |
Dan stoppen er extra treinen, die naar Maastricht oa. terwijl die daar normaal voorbij knalt. 30 mei waren er bijvoorbeeld De Toppers in de ArenA en Borsato in de Ziggo Dome: http://ovtijden.com/avtdag/ASB/20140530 en dan even naar 22:30 - 23:00 scrollen | |
JDude | zondag 8 juni 2014 @ 10:00 |
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 10:02 |
Bij het Gelredome is dat ook altijd leuk om te zien ja, aangezien daar echt geen ov is m.u.v. wat pendelbussen. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:02 |
Leuk, de Pinkpendels staan zelfs in HAFAS ![]() ![]() Er mogen dus ook nog fietsen mee ![]() | |
Dos37 | zondag 8 juni 2014 @ 10:03 |
Dat zie ik in de spits ook zo vaak, als de NS weer eens met een te korte trein rijdt. Volgens mij zijn de mensen zo blij dat ze binnen zijn dat ze geen stap meer zetten. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:04 |
Volgensmij is het eerder de angst om niet op tijd uit te kunnen stappen, maar ik heb eigenlijk in Nederland nooit gezien dat iemand er niet op tijd uit was of kwam... In Frankrijk wel, dit inclusief een door een deur geplette Maxicosi ![]() | |
Dos37 | zondag 8 juni 2014 @ 10:05 |
Zonder baby hoop ik? ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 10:06 |
Ja zo krijg je je mensen wel weg in Landgraaf ![]()
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:07 |
Nee, met.... Denk je dat ook maar iemand hier zn Baby eruit haalt en dat ding opvouwt ZOALS HET HOORT ![]() Mn staat bij het in en uitstappen gerust heel de boel te blokkeren en om zich heen te kijken zodat er wel iemand MOET helpen erin en eruit te tillen, zonder te vragen en zonder dankjel ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:08 |
Hey Disneyganger, Kijk eens een paar posts boven je? ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 10:08 |
Ja ik zie het nu ja, awkward. ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 10:09 |
Daar zijn ze nu mega op ingespeeld. Het GVB en NS kunnen zo'n 5000 mensen per uur wegwerken daar.. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:09 |
Ik liep alleen te kutten met de code, dus ik kreeg m niet zo mooi als jij ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:09 |
Ze schijnen wel de roltrappen stil te zetten... | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 10:10 |
Dan wordt het een flinke wandeling naar boven ![]() | |
JDude | zondag 8 juni 2014 @ 10:11 |
Ja, omdat de Nederlander daarop gaat stilstaan ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:11 |
Das 1.38 reiziger per seconde ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 10:13 |
En niet vergeten dat bij de bouw van Bijlmer Arena daar rekening mee gehouden is. Er kunnen daar heel veel mensen in een korte tijd weggewerkt worden. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 10:13 |
Serieus. We moeten net zoals in londen (toch?) bordjes hebben en omroepen dat links doorlopen is en rechts stilstaan. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:14 |
Er staan ook bordjes in de stiltecoupe, doet daar iemand wat mee ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:17 |
Goed ik ga maar eens de baan op, slagje Paris- Monterau ofzo. Spelen met vuur met die opkomde onweersbuien ![]() ![]() | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 10:33 |
Ik kom die stickers steeds vaker tegen, maar ja, onbeschoft volk doe je weinig aan. En briljante stunts als een jaar of zes terug in Amersfoort, dat je pas als je met de roltrap bijna boven bent ziet hoe het hád gemoeten helpen ook niet echt ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 10:41 |
Meer capaciteit, geen automatische reductie voor iedereen die er met de trein heen wil en ook gewoon minder mensen lijkt me (cap van de ziggo lijkt me geen 30000?) ArenA wel, maar op Amsterdam - Utrecht is altijd voldoende inzet en veel ruimte voor extra inzet in de avond. Jaarlijks zijn Pinkpop en Appelpop 2 van de vervelendste, in Tiel vooral vanwege het smalle perron. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 10:45 |
Pinkpop duurt dat ook 2 uur, om in Sittard op de A2 te komen dus. Is ook drama | |
Viezze | zondag 8 juni 2014 @ 10:47 |
Ik ben een keer met de trein terug gegaan na een wedstrijd van Nederland in de ArenA. Het was echt bizar druk op het station, maar ze hebben speciale trappen voor evenementen (dan kom je niet in die hal uit). Verder stopten er extra treinen die wel aardig wat vertraging opliepen, maar achteraf bezien was het eigenlijk best goed geregeld. Het enige nadeel van die "evenementtrappen" is dat er geen OV chippalen staan, je dus weer naar die hal moet lopen en als het ware aan de binnenkant van een poortje moet uitchecken, want anders check je je weer in ![]() | |
KnightSolaire | zondag 8 juni 2014 @ 10:49 |
Dat is ook niet verwonderlijk gezien de meeste reizigers met een Pinkpopticket het grootste deel van hun reis met NSR afleggen, alleen het laatste stukje Heerlen - Landgraaf met Veolia. Ook als er nog wel (ruim) voldoende plek is zijn er mensen die op het balkon blijven hangen. Ben benieuwd of er dan vervolgens wordt geklaagd over een te korte trein. Idem met allemaal vooraan in de trein instappen (waar het dan inderdaad vol is), terwijl achterin nog (ruim) voldoende plek is. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 10:52 |
19 november vorig jaar was dat inderdaad ook wel geinig op Bijlmer ArenA en Duivendrecht. Nederlands elftal speelde in de ArenA en de HMH en Ziggo Dome waren beide stampvol uitverkocht met twee concerten. Dan moeten er dus in een uurtje ongeveer gewoon 75.000 mensen naar huis. Ik was blij dat ik toen met het GVB naar een slaapadresje kon in Amsterdam en niet met de NS nog naar Enschede moest, zag er namelijk gezellig uit aan de overkant op de perrons op Bijlmer Arena. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 10:56 |
En en eerst even naar een station in een tegenovergestelde richting reizen, en dan instappen?. Dat doe ik altijd met de bus vanuit de Efteling, halte teruglopen = zitplaats en dus ook meekunnengarantie en en dat pas ik ook altijd toen bij het stade de France (Eerst een halte richting CDG, om vervolgens in tegenoversgestelde richting te gaan naar Parijs). Overigens heb ik vanaf de Luchthaven ook een bus naar huis ![]() is zo een tactiek niet toepasbaar bij Amsterdam ArenA? Bij landgraaf geloof ik niet.... | |
Fiorano | zondag 8 juni 2014 @ 11:00 |
Lopen richting Duivendrecht lukt wel, scheelt al best veel tov Bijlmer bij evenementen drukte. | |
#ANONIEM | zondag 8 juni 2014 @ 11:00 |
Station Eygelshoven is wel makkelijk te lopen, maar ik weet niet of daar nu treinen rijden. Mijn vader kwam me met de auto daar ophalen bij Pinkpop, op die weg was het altijd rustig en waren we zo thuis. | |
Viezze | zondag 8 juni 2014 @ 11:01 |
Ja dat kan wel bij ArenA, eigenlijk niet eens een heel slecht idee. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 11:01 |
Je hebt Strandvliet er altijd nog tussen, maar dat is vanaf de Ziggo Dome alleen een reële optie. HMH is ArenA sneller... | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:01 |
Je zou naar Bullewijk kunnen lopen, is 1,5km vanaf de Bijlmer ArenA. Meestal is bij het GVB de capaciteit wel toereikend rond evenementen. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:03 |
Als je met de Noord-Oost moet is Duivendrecht altijd de beste optie, andere richtingen Bijlmer ArenA. | |
#ANONIEM | zondag 8 juni 2014 @ 11:07 |
In Duitsland is dat ontzettend goed geregeld, toen ik nog wel eens naar het voetbal ging in Mönchengladbach, Düsseldorf of Keulen zat je zo op de snelweg. In Mönchengladbach heeft een parkeerplaats zelfs een aparte oprit naar de snelweg, echt ideaal. Zelfde geldt voor de Köln Arena, ook prima geregeld, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. | |
Ireyon | zondag 8 juni 2014 @ 11:10 |
Zelfs pretparken krijgen in Duitsland hun eigen afslag en driebaans variabele toegangsweg ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:11 |
duitsers hebben immers ervaring met het afvoeren van grote groepen mensen sorry ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:13 |
Winkelcentrum CentrO in Oberhausen precies hetzelfde, ben je echt zo weg. Ga dan maar eens een keer naar zo'n outletcentrum in Nederland... | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 11:13 |
En zeker als je toch op Duivendrecht moet overstappen ipv. bijv. CS. Sowieso, als je uit een warme concertzaal komt, is dat best een lekker stukje om te lopen. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 11:14 |
Amsterdam Arena is altijd feest ja. En dan ben ik meestal pas ~een uur na afloop van een evenement weg. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 11:14 |
In Duitsland is het autoverkeer zoveel beter geregeld ![]() | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 11:14 |
Als vervoerders willen dat reizigers zich spreiden, dan moeten vervoerders van tevoren betrouwbaar aangeven wat de treinlengte is én waar dat ding stopt. Zolang dat niet gebeurt, spelen ervaren reizigers op safe. En terecht. | |
#ANONIEM | zondag 8 juni 2014 @ 11:16 |
Met Hemelvaart duurde het blijkbaar ongeveer 2 uur voordat je Roermond in of uit was doordat zoveel Duitsers naar dat outletcentrum komen. Bij iedere Duitse feestdag loopt die stad echt compleet vast, echt belachelijk ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:22 |
Die outlet in Roermond is echt een ![]() Maar ontopic: weet iemand wat ze gaan doen met die betonnen bak op het keerspoortje in Enschede? | |
j0k3 | zondag 8 juni 2014 @ 11:23 |
offtopic: 2 uur maar? Valt me nog mee. Ik woon in Roermond, en iedere Duitse (en Belgische) feestdag, alle zondagen in december, alle zondagen met goed weer in de zomer, staat de Maasbrug en de autoweg naar Düsseldorf echt compleet vast. Het nieuwe wegenbeleid van de gemeente gooit alleen nog maar olie op het vuur, de hele Singelring éénrichtingsverkeer maken zodat er meer ruimte is voor de terrasjes en er minder onveilige verkeerssituaties zijn met terrasgasten op het fietspad. Dat de hele stad iedere spits (ook de gewone) zo vast staat dat de hulpdiensten de stad niet meer inkunnen... | |
_serial_ | zondag 8 juni 2014 @ 11:30 |
Volgens de ons allerbekende Tim Biels is er vorige week bij toppers toch veel misgegaan : Hier heeft hij zijn ervaringen geschreven : https://www.dropbox.com/s/wj7qlpps25f1k3g/Concert.pdf | |
KnightSolaire | zondag 8 juni 2014 @ 11:31 |
Het zijn meestal niet de doorgewinterde reizigers die hutjemutje vooraan bij de trap blijven staan hoor ![]() Daarnaast geldt dat een bepaalde trein op dezelfde dag in principe met hetzelfde materieel (inclusief treinlengte) wordt uitgevoerd, dus daarop kan juist de ervaren reiziger prima anticiperen. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:32 |
![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 11:33 |
Tja wat is misgegaan, er is familie van mij daarnaar toe gegaan, en die klaagde inderdaad over volle treinen,lang wachten en drukte, maar wat wil je als je zoveel mensen moet afvoeren dan moet je rekening houden met vertraging en dat je niet de eerste trein kunt pakken. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 11:36 |
Alexandrium is vrij goed geregeld.. | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 11:40 |
Met outletcentrum doelde ik op Bataviastad en met name Roermond. Positieve uitzondering zijn er ook inderdaad: bij Rosada in Roosendaal en het Alexandrium kom je zo weg. | |
HaverMoutKoekje | zondag 8 juni 2014 @ 11:40 |
niet mee eens. Toppers kunnen natuurlijk ook eerder beginnen en (dus) eerder stoppen als ze weten dat groot aantal mensen met OV komen | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 11:41 |
Wie is die Tim Biels eigenlijk? | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 12:45 |
Je doelt op het uithaalspoor langs de hoofdbaan naar Hengelo neem ik aan? Daar moet een wasinstallatie komen. Volgens mij had ie er trouwens al lang moeten staan, net als de P+R op de plek van het oude NedTrain-gebouw (tussen spoor 1 en het Saxion). | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 13:09 |
Tyfus teringbende hier in Limburg. Solo GTW 2/8 uit Maastricht om 12:41 naar Heerlen. Bij Meerssen kon er niemand meer mee. Nu in Valkenburg uitgestapt. Daar door een grote groep mensen gewalst, want uitstappers kregen daar de gelegenheid niet toe. In Valkenburg zijn circa 150-200 man achtergebleven richting Heerlen .... Edit: sneltrein van 13u uit Maastricht ook solo tweetje, volledig afgeladen... Weer achterblijvers. [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 08-06-2014 13:16:44 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 13:16 |
ik neem aan dat je gewoon ramptoeristje aan het spelen bent net als ik op dit moment? En dat je niks te zoeken heb in limburg, behalve de rampsoed aanzien die pinkpop heet? Ik zit nu ook op een baanvak met werkzaamheden. Maar de pendeltreinen die er op rijden zijn lang en er is genoeg personeel ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 13:19 |
Wie nog goede ICT-ideeën heeft voor NS: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1592969 | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 13:28 |
Hmm. Wou vandaag dat nieuwe lijntje naar Heinsberg oprollen, maar er ligt ergens tussen Rheydt en Herzogenrath een boom op het spoor. Was ook wel behoorlijk noodweer onderweg van Venlo naar Mönchengladbach. Nu in Duisburg Hbf in het stralende zonnetje wachten op de intercity naar Osnabrück. Lekker knallen in de BordBistro ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 13:31 |
Lijkt wel of alle stamgasten de baan op zijn vandaag ![]() | |
Ireyon | zondag 8 juni 2014 @ 13:31 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 13:32 |
Lijkt wel of alle stamgasten de baan op zijn vandaag ![]() We zitten al in 4 verschillende landen: Nederland, Duitsland, Frankrijk en Limburg! | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 13:33 |
BIER UND TETTEN! | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:34 |
LALALALALA | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 13:34 |
Ik las het ja. Die heeft t dus duidelijk niet begrepen. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:35 |
Gewoon futurama style pijpleidingen aanleggen | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:36 |
Uberhaupt, wat voor pannekoek ben je als je in arnhem oost gaat werken terwijl je in rotterdam zuidoost woont. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 13:40 |
Haalbaar idee wel ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 13:40 |
nu ff op Valkenburg op t station uitsmijter eten. Inmiddels zijn de treinen weer wat leger. Sneltrein rijdt vanaf 13:00. Alles rijdt met losse tweetjes. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 13:42 |
zou gewaardeerd worden ![]() | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:43 |
Zit je in Duitsland wel goed toch? | |
Zug-Chef | zondag 8 juni 2014 @ 13:44 |
Ergens vind ik het idee niet eens zo heel gek eigenlijk. Het bestond immers vroeger al veelvuldig: Koerswagens die her en der aangehaakt of afgetrapt werden aan IC"s of sneltreinen, waardoor je vaak zonder (of zonder veel) overstappen van a naar b kon komen. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:47 |
Daar is nederland toch veel te klein voor joh ![]() | |
Zug-Chef | zondag 8 juni 2014 @ 13:50 |
Klopt. Ging me ook meer om het concept idee. In NL is t eigenlijk niet toepasbaar anno 2014. Maar weten wij veel hoe het er over 50 jaar uit ziet? | |
Zug-Chef | zondag 8 juni 2014 @ 13:51 |
![]() Sinds de opening van de hogesnelheidslijn tussen Würzburg en Fulda rijden er (vrijwel) geen Intercity's of ICE's meer over de oude spoorlijn door het Maindal. De inwoners van de verschillende stadjes en dorpen zijn hier sindsdien gewezen op het regionale treinverkeer. Tussen Würzburg, Gemünden en Frankfurt verzorgt DB Regio het treinverkeer met de eenmaal per uur rijdende Regional Express, aangevuld met een eveneens eenmaal per uur rijdende stoptrein tot Gemünden. De Regional Express wordt anno 2014 gereden met een lok van de serie 146 en vier of vijf rijtuigen. Meestal zijn dit de bekende dubbeldeksrijtuigen van DB, maar zo nu en dan zijn ook de zogeheten Modus-wagen in deze dienst aan te treffen. Op woensdagavond 7 mei 2014 trof ik zo'n trein aan die onderweg is van Würzburg naar Frankfurt am Main en hier tussen Karlstadt en Wernfeld deze fraaie rotsformatie passeert. Geheel rechts is een stukje van de rivier de Main te zien. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 13:52 |
Voor IC-ritten zou het nog toepasbaar kúnnen zijn. Puur theoretisch qua reizigerswensen dan, niet gekeken naar de logistieke verantwoording. Voor stoptreinen is het sowieso te klein lijkt me. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:52 |
mooi | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 13:53 |
Ik ga vanmiddag nog even voor de lege autoslaaptrein in Apeldoorn. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 13:53 |
Nadat we juist net van de vleugeltreinen ed af zijn vanwege de storingsgevoeligheid moeten we niet daarmee gaan beginnen ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 8 juni 2014 @ 13:57 |
Daarom. Logistiek verantwoord lijkt het me niet. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 13:58 |
Ik lig op de bank met een kat en een hond half op schoot. | |
Irritatie100 | zondag 8 juni 2014 @ 14:03 |
Is er nog ergens een handige planner te vinden voor Europese treinreizen? Ik wil deze zomer een paar steden gaan bezoeken en ik ben nu eens aan het uitzoeken of ik er überhaupt kan komen met de trein en zo ja, hoe veel geld met dat gaat kosten. En of ik dus niet beter kan gaan vliegen ![]() | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 14:07 |
Tenzij interrail, moet je gaan vliegen als je goedkoop uit wil zien ![]() | |
Irritatie100 | zondag 8 juni 2014 @ 14:09 |
Interrail zou nog kunnen inderdaad, laatste jaar dat ik een jongerenkaart mag nemen nu ![]() Alleen ik wil sowieso naar Helsinki, dat lijkt me niet bepaald makkelijk te bereiken met de trein ![]() | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 14:10 |
Tuurlijk wel, als je gewoon even een halve dag op een boot gaat zitten... [ Bericht 3% gewijzigd door Yreal op 08-06-2014 14:17:41 ] | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 14:19 |
bijna. Ik sta in Duitsland. Bistro zit stampvol ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 14:20 |
Prima te doen! Even googelen op hafas offline planner en dan kom je uit op de duitse bahn site. Gratis en superhandig. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 14:21 |
Oh. Dat is kut ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 14:29 |
Nu in Heerlen. Pinkpoppendel van 14:26 vertrok met 9 bakken GTW, waarvan 2 Diesels en 1 elektrische. Andere rijdt met 2 diesel en 1 elektrische GTW's [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 08-06-2014 14:37:54 ] | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 14:39 |
Als je dinsdagmorgen om 9.35u uit Utrecht vertrekt ben je woensdagavond om 21.58u in Helsinki ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 14:39 |
Ik zit aan het meer, te zonnen. In mijn vrijwilligersshirt. ![]() | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 15:34 |
Ik zit lekker in de tuin op m'n luie krent. ![]() | |
Irritatie100 | zondag 8 juni 2014 @ 15:37 |
Jezus, dan pak ik wel een vliegtuigje voor 9 tientjes ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 15:41 |
Oh mijn god wat is een Weißbier toch lekker in de zon in de tuin met Stinkpop op de achtergrond terwijl ik mijn BR218 in schaal 0 aan het repareren ben <3 | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 15:43 |
Pinkpop op de achtergrond?? woon jij in landgraaf of schaesberg? | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 15:44 |
Nee, ik heb een TV en een stereoinstallatie in mijn tuin. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 15:44 |
Het wordt uitgezonden op tv :p | |
#ANONIEM | zondag 8 juni 2014 @ 15:45 |
Helsinki is naar mijn mening de moeite niet waard, beter ga je naar Tallinn of, nog véél beter, St Petersburg. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 15:46 |
Pinkpop op de tv kijken/luisteren ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Irritatie100 | zondag 8 juni 2014 @ 15:47 |
Ik ken iemand in Helsinki, dus vandaar. Tallinn hoor ik inderdaad ook goede verhalen over en staat sowieso op de planning (en daarom ook Helsinki, veerboot tussen die 2 kost 30 euro). St. Petersburg was ook een plan, maar ik begreep dat dat nogal een gedoe is met visa en ik wil in augustus, dus geen idee of dat haalbaar is. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 15:48 |
Je kan er dan nog wel nar luisteren... | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 15:49 |
Wie wil er nou in godsnaam naar dat kutfestival? | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 15:49 |
Ja dat is makkelijk haalbaar maar je moet ook een uitnodiging regelen via een reisbureau. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 15:49 |
ik, zelfs als werkende | |
DeaDLocK2K | zondag 8 juni 2014 @ 15:52 |
Ik vind de lineup wel leuk dit jaar trouwens, maar pff, het festival zelf.... Lowlands dit jaar, volgend jaar Roskilde en Lowlands. Lekker op de fiets ook naar alle twee. | |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 15:54 |
Even hier op terugkomend:Rechts is inderdaad de standaard in Nederland, maar op sommige stations op enkelsporige lijnen is het handiger om links te halteren, omdat dit minder tijd kosten dan op het andere spoor te stoppen. Mooi voorbeeldje is Hurdegaryp waar het station in een bajonetligging is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bajonetligging en dan het tweede voorbeeld op het plaatje. Dan is de keuze om links te halteren een praktische | |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 15:57 |
Blijf het apart vinden dat op zondagen de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen elkaar in Hurdegaryp kruisen. Kruipend langs het perron en daarna weer vol gas verder | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 16:01 |
Ja dat weeet ik inmiddels, ik had mijn vraag al gesteld voordat ik rechts uit het raam keek besefte dat het een enkelspoors lijn is | |
#ANONIEM | zondag 8 juni 2014 @ 16:08 |
Kan 3 dagen visumvrij vanuit Helsinki als je met de veerboot gaat, zo heb ik het ook gedaan en is écht een aanrader. Meer info hier: http://www.stpeterline.com/en/Goodtoknow/Visafreerule.aspx Die maatschappij vaart ook de boot, duurt een uur of 15 en vaart 's nachts, kostte bij mij iets van ¤80 retour ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2014 16:09:58 ] | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 16:42 |
Het is druk in de trein van Enschede naar Schiphol: ik zit nu bij Rijssen en nog steeds ben ik de enige in de eerste klas van stel 4201... | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 16:42 |
Goed. Ik sta vast in een snikhete trein. Een extra ingelegde trein lijn D en of R. We staan vast voor station Villeneuve saint George. En volgens de omroep nog minimaal anderhalf uur. Persoonen op het spoor. Er klinkt een alarm, er klinken omropen en veel sirenes. Maar geen enkele info op de site van de sncf. | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 16:43 |
Ik zit heerlijk in een koele trein ![]() | |
KnightSolaire | zondag 8 juni 2014 @ 16:55 |
Vanaf nu een half uur herstelwerkzaamheden ergens tussen Houten Castellum en Geldermalsen. Zou het een wissel zijn? | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 16:56 |
Ik zie dit staan: Op Twitter: Sterkte. | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 17:13 |
![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 juni 2014 @ 17:24 |
Spoorverzakking. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 17:25 |
En weer terug in Nederland ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 17:28 |
thx james. Op een of andere manier krijg ik dat niet tevoorschijn getoverd. De tweet heb ik niet geprobeerd... | |
Consilium | zondag 8 juni 2014 @ 17:29 |
Hoe laat en waar passeert deze Apeldoorn? Ik ga vanavond naar mijn ouders in Apeldoorn en kan mijn slr wel meeenemen evt. | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 17:31 |
Het was voor mij ook even zoeken hoor. De informatie is lang niet zo goed verzameld als in Nederland, waar ns.nl (bijna) alle storingen vermeldt. ![]() | |
Yreal | zondag 8 juni 2014 @ 18:12 |
En dan loopt alsnog de temperatuur op en gaat het alsnog fout | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 18:25 |
Keurig ritje. 510 km, niks te klagen. Paar leuke foto's en filmpjes gemaakt, lekker op tijd thuis ![]() Nu darts kijken ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 18:27 |
over drie minuten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 18:30 |
Renneuh!! ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 18:30 |
Heb je hem in Deventer al gezien? | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 18:33 |
Niet op gelet. Ik stuiter net uit Pimpel 144 van 17:43 die met +20 binnenkwam. En in deze tijd van het jaar zitten er bomen en vooral blaadjes tussen mijn balkon en het spoor ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 8 juni 2014 @ 18:37 |
Oei, blaadjes.. Als dat maar goedgaat.. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 18:39 |
Ik vrees het ergste, broeder ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 18:43 |
Terug van zo'n 500 kilometer in NL met de trein. Resultaat: 0 meter in een VIRM, en 100 kilometer in Plan V ![]() ![]() ![]() Oh, en naast Plan V nog ICM en GTW gehad. | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 18:44 |
De tering, rond 4 uur gingen er een paar klootviolen spoorwandelen bij Villeneuve Saint-Georges en tot 8 uur is daar hinder van? ![]() | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 18:47 |
Als ik een euro op mijn ovchipkaart kreeg voor iedere keer dat met dat principe werd gebroken... ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 18:48 |
met dit weer voor de lol in een plan v reizen ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 18:50 |
De arko werkte goed hoor. | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 18:50 |
Fixed your post. ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 18:51 |
De nimby's kunnen in Leeuwarden weer gaan zeuren..
| |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 18:52 |
hoe heb je het overleefd? Je laat gewoon een heel mooi materieeltype links liggen ... | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 18:52 |
ik heb Virm, Velios, Flirt, BR425 en 307 km Pimpelmat gehad ![]() | |
derLudolf | zondag 8 juni 2014 @ 18:54 |
Nou het verschil tussen open en dicht ramen merk je niet echt als je snelheid hebt vind ik... | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 18:55 |
Oh. Aanstaand weekend geen treinen tussen Hengeloooo en Bentheim. Dan maar over Groningen naar Bremen. Wel de IC natuurlijk Leer - Bremen (mag met Nahverkehrticket, via Bentheim hadden we met ICB en IC(E) gereisd.Ja, die Duitse IC(E)'s blijven het voor mij ook winnen van de V's hoor. | |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 18:55 |
Dan moeten ze 's nachts gaan werken, anders kan het helemaal niet ![]() En verder is het niet verwonderlijk dat ze het zo doen, want het terrein is op dit moment minder goed bereikbaar door allerlei werkzaamheden. Zo ligt op dat punt de busbaan er momenteel ook al uit en werken ze daar aan een kruising om de watercampus aan te sluiten op de openbare weg | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 18:57 |
Ik ben nu door mn koude water heen. En mn koelelement is ook lauw. Ik wil naar huis ![]() | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 18:58 |
Je zit nog steeds in die trein? ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 19:01 |
Ik weet ook niet echt hoe ze dat willen doen idd. Ben benieuwd. Mijn vader vroeg het zich ook al af. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 19:01 |
Zit je NOG STEEDS in die trein, ergens te wachten? Dát duurt wel lang zeg ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 19:03 |
sterkte man. Lijkt me geen pretje zo ... Hopelijk halen ze jouw trein snel leeg | |
SevenWonders | zondag 8 juni 2014 @ 19:03 |
Jee, was dus vannacht net op tijd weg uit Landgraaf. Stond vrij vooraan bij de Stones en het kostte me ruim 45 minuten om aan te komen bij het station. Een drukte van jewelste. Trein kwam 2 minuten later. Paniekerige omroep die de mensen maar stimuleerde om zich te verspreiden en door te lopen, ook in de trein de gangpaden in. Niemand die het deed. Ik wel en kon nog zitten ook. Allemaal mensen die niet zo vaak met de trein gingen volgens mij. In Heerlen perron overgestoken en had een directe intercity naar Rdam. Kennelijk hadden ze het nachtnet doorgetrokken naar Heerlen. Zat helemaal voorin (bewust, scheelt lopen naar fietsenstalling in Dordt) en tussen Roermond en Weert gebeurde er iets opmerkelijks. Dame kwam de trein door om op de deur van de machinist te bonken. Of de chauffeur even open wilde doen, want het was belangrijk....ze blijft volhouden en vraagt hem of hij zijn collega in Eindhoven even wilde bellen of de trein naar Amsterdam even kon wachten. Hoort u mij blijf ze volhouden...werd pissig toen er geen reactie kwam. Deur vliegt open. Enige krachttermen en deur gaat weer dicht. Vrouwtje snapt er niets van. HC wordt opgeroepen en gaat in discussie met vrouw in kwestie...ze speelt de onschuld zelve en komt met heel verhaal over aansluitingen en weet ik veel wat. HC weet ook van niets, slaat aan het bellen. Enfin, dame snapt nog steeds niet dat ze de veiligheid in gevaar heeft gebracht en wordt nog boos ook. Kilometers voor Eindhoven roept machinist om dat de 01:27 naar Utrecht de mogelijkheid biedt om over te stappen....maar ja, we kwamen pas om 01:30 aan oid. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat deze net wegreed.... Terug naar Landgraaf. Heb op het terrein nog achterom gekeken en vastgesteld dat als ook maar een deel van al die mensen met de trein moest het nog leuk kon worden....heb dus geluk gehad. Was juist onder de indruk hoe Veolia en de NS het voor elkaar hadden ... | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 19:09 |
ZO Dynamisch is Deventer. Alle sporen bezet op een willekeurige zondagochtend vroeg ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 19:09 |
Ja zit er nog steeds in. er word wel water uitgedeeld maar dat is lauw. Ik neem normaal nooit een koeltasje mee, maar ik dacht vandaag kom het kan geen kwaad. Bijkbaar is het iets met onze trein maar er word verder niks gezegd.. Om ons heen is er wel treinverkeer op gang gekomen ja. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 19:11 |
Veolia heeft zojuist nog 2 extra diesel-GTW's (GTW 2/8, driebakken) uit Venlo gehaald, en naar Heerlen gedirigeerd. Als het vanavond weer een puinzooi wordt qua drukte, kan men direct een 3e pendeltrein inzetten, die rijdt dan met 6 bakken. Deze staat nu op de opstelsporen geparkeerd, naast de vaste pendeltreinen (die rijden niet tussen 15u en 22u). De vaste pendeltrein heeft er 9, en heeft een capaciteit van rond de 800/900 man (incl. bomvol met staanplaatsen). De pendeltrein die vandaag opgeroepen is als backup heeft een capaciteit van rond de 500/600 man (incl bomvol met staanplaatsen). Hopelijk dat het vandaag beter gaat verlopen. Wel gaaf om te zien dat men met de Elektrische en Diesel gecombineerd kan rijden. Maar in Maastricht en Heerlen stond er géén één stel reserve. Alle E-GTW's waren ingezet. | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 19:21 |
Lekkere informatievoorziening ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 19:38 |
En wij klagen over 1,5 uur in een gesplitste trein op de Moerdijkbrug ![]() | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 19:40 |
Mja, inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 19:40 |
![]() Hey vind mijn super gave plaat eens even leuk jah ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 19:43 |
Heb ik al op Facebook gedaan. | |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 19:44 |
![]() De loc is te vies | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 19:45 |
Sterkte ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 19:49 |
Sinds mijn vorige weersvoorspelling durf ik het niet aan, maar morgen gaan we weer op ons klote krijgen met bliksem. Zie onder andere vanaf deze pagina: http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5049.360.html%22; | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 19:53 |
Goed punt. Volgende week steek ik ergens bij Twello een rode vlag in het bed en ren ik er met een emmer sop heen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 19:53 |
Ik ben eruit. Er was wel iets meer aan de hand dan wat personen op het spoor. Had ik de indruk dan. ... Sorry dat ik niet zoveel gepost heb maar wou de accu van mn telefoon een beetje sparen. Ik ga nu maar gelijk naar huis. Dochen. Die Citroën kopen doe ik morgen maar dan | |
Kentekenplaat | zondag 8 juni 2014 @ 19:55 |
Werkt dat? Een E-GTW koppelen aan een D-GTW? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 19:56 |
Gore dief, de uitbater van t winkeltje voorin het station van Villeneuf st george. 20ct bovenop een blikje redbull rekenen, zogeheten 'pinkstertoeslag' want 'huuuhuuu ik moet mn personeel ook dubbel betalen vandaag' hij weet dondersgoed dat we uit die bak en braad treinkwamen. Lul du Hond! | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 19:57 |
Ja, dat kan gewoon. Dat heeft Veolia zo laten installeren in hun stellen. Mogelijkheid tot koppelen in de reizigersdienst vonden zij een vereiste, en dus niet alleen gesleept kunnen koppelen. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 19:59 |
Heb je m voor ze bek geslagen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 19:59 |
Peterselieman | zondag 8 juni 2014 @ 19:59 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 20:00 |
Is daar een Filmpje van? | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 20:05 |
Dat die gekoppeld rijden? Vast wel ergens op JoeTjoep. Ik heb geen foto's vandaag, helaas. Want ik kwam in Heerlen toen de laatste GTW-pendel arriveerde, en toen het opstel opreed. | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 20:36 |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 20:37 |
Onzin | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 20:42 |
IK zie m niet op feestboek.... | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 20:43 |
Nee, ik heb me voorgenomen nooit meer daar wat te kopen ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 20:43 |
dat zijn leuke treinen ja, is voor de overbrenging tussen de verschillende werkplaatsen. Dienstregelingen daarvan staan dacht ik wel op drehscheibe | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 20:43 |
En zo ziet Utrecht Noord er dinsdagochtend uit:![]() Als wat grijs is, is niet meer te berijden. Rest van de wissels is geklemd. | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 20:43 |
Trage binnenkomst en het eind is angstaanjagend! | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 20:45 |
Godver, net nu ik honger heb. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 20:46 |
![]() | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 20:47 |
Stoere combi! | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 20:47 |
ik heb net nog wat filmpjes en foto's van de werkzaamheden gemaakt | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 20:50 |
Ik heb het idee dat er al heel veel weg is, maar als ik zo naar de rijwegen van de treinen naar huis kijk (de belangrijkste van de dag natuurlijk), zijn er nog genoeg mogelijkheden. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 20:51 |
Het ligt er allemaal nog, het daadwerkelijke saneren komt deel in 2014 en groot deel 2015. Be prepared, dat gaat wat meer tijd kosten. | |
Deezertje | zondag 8 juni 2014 @ 20:51 |
En wat merkt de gemiddelde treinreiziger hier van tijdens zijn treinritje? | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 20:52 |
Ja lelijk he die upshot van mijn neusgaten. | |
Sandrvich | zondag 8 juni 2014 @ 20:54 |
Altijd leuk. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 20:55 |
Nee klopt ik zit met b2py in een geheime groep waar jij niet in zit ![]() | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:00 |
dat bij een wisselstoring niet meer een route via wat andere wissels gereden wordt of dat er van een ander spoor vertrokken wordt. In plaats daarvan wordt de trein gewoon opgeheven. Ook kun je in Utrecht straks nauwelijks nog treinen keren, dus als er wat aan de knikker is bij Breukelen wordt alles vanaf Ede, Den Bosch, Amsterdam Centraal en Schiphol al opgeheven. | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 21:01 |
Geheime groepen. ![]() | |
James1988 | zondag 8 juni 2014 @ 21:03 |
Wat een samenstelling, geweldig. ![]() Flinke kaalslag o.O We zullen wel zien hoe het gaat lopen... | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 21:03 |
Ik ben niet onverdeeld positief over wat daar gebeurt. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:04 |
Dat men zich tot zoiets dieps heeft kunnen laten afzinken bewijst wel weer hoe hoog het vertrouwen bij ProRail zelf is, om even veel wissels uit de roulatie te halen. | |
HaverMoutKoekje | zondag 8 juni 2014 @ 21:05 |
Als er geen wissels zijn heb je ook nooit een wisselstoring, toch? ![]() | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 21:07 |
Nou ja, men wil geen verwijtbare storingen meer. Als de infra weg is, dan is het niet fair om nog te verwijten, niet? | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 21:07 |
Ja hoor, alsof het een stel apen zijn die zomaar wat aanrotzooien. | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:11 |
Dat wel. Maar je hebt toch echt wissels nodig. En ProRail denkt dat hoe minder wissels je hebt, hoe minder wisselstoringen er zijn. Dat klopt ook nog steeds. Ze vergeten alleen dat de impact van de storingen veel groter wordt, omdat er geen alternatieven meer zijn. Zie de wissels eens als fietsen. Hoe meer je er hebt hoe meer er kapot kunnen. Dan pak je een ander tot die ene weer heel is. Maar als je maar één fiets hebt een die gaat kapot, dan moet je gaan lopen (en met treinen dus vervangende bussen inzetten) | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:12 |
Zo lijkt het wel. Elke keer weer: "Herstelwerkzaamheden", "wisselstoring" en zulke ongein. Dan is er toch iets dramatisch mis met de infra? Er gaat bijna geen dag voorbij of er is wel weer ergens een wissel naar de gallemieten, ergens een defect spoor, of men bedenkt ineens weer spoedwerkzaamheden. En dat in tijden met weken vol met werkzaamheden. Het land is soms een slagveld om van A naar B te gaan. Dan moet je toch verwachten dat het beter wordt. Maar daar lijkt het soms niet op ... | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 21:14 |
Als er maar één wissel is en die gaat kapot, dan zal ProRail die (uiteindelijk) repareren. Dat er in die tijd reizigers wat anders moeten verzinnen is niet iets waar ProRail zich zorgen over zou moeten maken. Volgens ProRail. En Mevrouw de Minister. En Mevrouw de Staatssecretaris. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:15 |
Een extra trein kan toch niet ivm enkelspoor. Darkwing kom jij weleens in parijs? Weet jij of saint james nog bestaat? Volgens inet maar kan niemand bereiken per telefoon of email. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:16 |
Gister hebben er ook een paar extra treinen gereden. Het is mogelijk, maar dan rijdt je geen strak kwartiersdienst ofzo. Dan is het gewoon: rijden wanneer het kan. | |
Litpho | zondag 8 juni 2014 @ 21:17 |
Spoorboekloos rijden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 21:18 |
Komtie aan hoorrrrr ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:19 |
Ik kom morgen weer in Parijs, wie of wat is Saint James? | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:20 |
Als je extra treinen landgraaf- heerlen laat rijden dan kun je toch veel minder treinen heerlen-landgraaf laten rijden wat betekend te weinig maeriaal | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:21 |
Jup. Het is 5 minuten rijden, dus je houdt circa 5 minuten het blok bezet. Zodra je uit het blok bent, vertrekt er direct weer een trein, qua richting wat je prio gaat geven. Met 3 setjes zal je altijd 2 in Heerlen of 2 in Landgraaf hebben. Voordeel is dat men de voorste en achterste cabine continu bemand heeft. Je kan dus retesnel keren. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:21 |
Een paleiselijk hotel op de Avenue Bugeaud | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:21 |
Ja, maar die treinen keren direct** weer leeg terug, nadat men is uitgestapt ** Zodra er een rijweg beschikbaar is. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:25 |
Ter extra: De keertijd van 2 minuten in Landgraaf gaan ze nooit halen. Je hebt er minimaal 5 nodig. In Heerlen ook (3 gepland). Mensen krijg je er niet snel genoeg in- en uit. Juist daardoor kan je met één extra setje je treindienst toch verhogen, en dus meer capaciteit bieden. Ja, je rijdt spoorboekloos, maar dat is op zo'n moment ook niet belangrijk. Ja, je kan in Heerlen tegen het probleem oplopen dat je naar de 2 moet ipv de 4. Maar dat kan gelukkig, want daar zijn de wissels nog niet geklemd. | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:26 |
Je hebt dus altijd 1 trein in Landgraaf, 1 trein in Heerlen en 1 trein onderweg. En als die aankomt kan die andere op dat station direct weer vertrekken. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:26 |
Oh, dat is Parijs 16de geloof ik, Bij RER station Avenue Foch, ja dat zit er nog geloof ik... | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 21:28 |
Ja, klopt. Trein A is onderweg, komt naast trein B in Landgraaf, en trein B vertrekt. Zodra trein B in Heerlen is, vertrekt trein C naar Landgraaf, en daar kan dan trein A weer vertrekken. Kan je ongeveer 1x/10-12 minuten rijden, ipv de 1x/15-18 minuten met 2 treinsetjes. Het gaat om minuten, maar in een uur heb je wel zomaar 1 of 2 treinen extra, en dus met gemak 600 man extra verkast met één trein extra in een uur. 9 Bakken GTW = 850 man, 6 bakken GTW (de reserveset) is 600 man. | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:28 |
![]() ![]() | |
Duvel | zondag 8 juni 2014 @ 21:30 |
Aardige remming die VIRM. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:30 |
Geweldig hotel 750 euro per nacht, prachtig ouderwetse kamer, bediende die het ontbijt komen serveren in je kamer en ondertussen je badjas aandien als je uit de douche komt en je dagelijkse nieuwe tandenborstel aangeven | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 21:31 |
Haal even wat bier bij de AH togo! ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:31 |
http://www.saint-james-paris.com/pdf/brochure_fr.pdf | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:32 |
Ik ben al weer weg richting Enschede. Volgende keer zal ik het wat eerder zeggen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 21:33 |
sukkel! ![]() Naja de AH to go is toch leeg ![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:33 |
I know heb er denk ik wel 20 keer geslapen, maar kon ze al twee dagen niet bereiken dacht vraag die brievreter eens. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:34 |
Leeg? In de zin van, totaal geen vocht meer verkijgbaar? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:34 |
Ik ben officieel nog geen brievreter... Ik woon wel in de Brie regio... ![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:35 |
Leg uit? Je woont toch in frankrijk? | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 21:36 |
hij heeft de totale bier voorraad vanavond al opgekocht denk ik.. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:36 |
Maar ik heb nog steeds de Nederlandse Nationaliteit ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 21:36 |
Die rijstijl van die VIRM <3 | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:38 |
Wil je een echte brievreter worden dan? Voor altijd? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:38 |
Meurende remmen FTW ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:40 |
Over een kleine maand zou ik de procedure kunnen beginnen geloof ik, maar als ik het niet doe is geloof het enige wat later niet kan dat mn _evenutele_ kinderen niet bij de Gendermerie kunnen gaan, want dan moeten je ouders Frans zijn voor een X aantal jaar ![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 21:41 |
Dus je wilt niet terug naar nl binnen een paar jaar? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:42 |
Dat hangt van te veel variabelen af om daar nu een eenduidig antwoord op te geven... ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:44 |
Maar ik hoop znbeetje alle treinlijntjes die in een dag van mn Woonplaats aan te reizen zijn wel opgerold, dus wat dat betreft ben ik wel klaar hier ja ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 21:54 |
Just about. Ik was er rond 18:00 net en het was al moeilijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 21:57 |
Dat krijg je met dit soort luchten, Metro Station bij Roland Garros had ook lege blikjesautomate, en denk maar niet dat er iemand is die dat voor dinsdag bijvult hoor ![]() | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 22:00 |
Ik las vanochtend op Wikipedia dat de RATP sommige metrolijnen wil automatiseren zodat er minder hinder is als het personeel weer eens staakt.. Ook een goede reden.. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 22:14 |
Ik snap de link niet echt? De blikjesautomaten worden door een exterm bedrijf gedaan | |
Darkwing_Duck | zondag 8 juni 2014 @ 22:22 |
"Parijs voor Landgraaf Parijs voor Landgraaf, hoe is de situatie, over...." | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 22:29 |
Pendeltreintjes zijn net begonnen met rijden, 21:56 vertrok de eerste uit Heerlen naar Landgraaf, en 22:03 weer retour. Nu zal het nog niet druk zijn ![]() | |
boriq | zondag 8 juni 2014 @ 22:30 |
We wachten af... ![]() | |
kurk_droog | zondag 8 juni 2014 @ 22:47 |
Zijn er nou werkzaamheden tussen Delft en Landgraaf of alleen dat je tussen Heerlen en Landgraaf met die pendeltreinen moet? Iemand had gehoord van een NS medewerker dat er iets was maar ik kan nergens iets vinden.. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 22:49 |
Die "Werkzaamheden" zijn vanwege dat de Deutsche Bahn niet met het boemeltreintje Heerlen - Aken ev rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath, maar daar bussen inzet. En ja, dat komt door Pinkpop, want er is geen capaciteit om dat boemeltje ook daar te laten rijden. Bij de werkzaamheden staat ook "Gewijzigde dienstregeling" ofzoiets | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 22:52 |
Tussen Herzogenrath en Landgraaf is toch echt niks aan de hand volgens mij... Of het moet zijn omdat je in Landgraaf niet kunt keren: er staat alleen een P-sein als uitrijder naar Herzogenrath. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 22:59 |
Ze willen extra reizigers zoveel mogelijk beperken, met de pinkpop reizigers alleen staat het station al vol | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 23:08 |
In Landgraaf kan je toch niet keren, als men terug wil naar Duitsland? Dat P-sein zal het ook wel verklaren. | |
Deezertje | zondag 8 juni 2014 @ 23:23 |
Hoeveel kost eigenlijk een retourtje Heerlen - Aachen Hbf met dat DB treintje? Op bahn.de zie ik geen prijzen. Kan je gewoon bij de automaat een kaartje halen of staat er nog een ov-chipkaartpaal op Aachen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 23:25 |
Pinkpop. En Herzogenrath had dus alast van die omgevallen boom ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 23:26 |
Je kan die gewoon in de NS-kaartautomaat kopen, maar ook bij de Duitse kaartautomaat die op station Heerlen staat. Zal ongeveer ¤6 zijn voor een enkele reis, gok ik. Voor dat traject zijn de tickets niet online te boeken, bij geen een toko (ook bij NS HiSpeed niet) ![]() | |
Deezertje | zondag 8 juni 2014 @ 23:28 |
En hoeveel betalen studenten? En dan met name de terugreis ![]() | |
kurk_droog | zondag 8 juni 2014 @ 23:28 |
Dus er rijdt gewoon een trein? | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 23:30 |
Nee een snelbus tot dinsdag. | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 23:30 |
Parallelfahrt met 320 km/h | |
derLudolf | zondag 8 juni 2014 @ 23:31 |
Heeft iemand een fotootje van diesel en elektrische gtw gekoppeld? | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 23:31 |
Als je bij de NS-kaartautomaat aanschaft, kan je kiezen "NS-traject korting" of "NS-traject gratis" (die Duitse trein rijdt t/m de grens onder de naam "NS"). Dan gaat er een bepaald bedrag af. Die bedragen weet ik ook niet uit mijn hoofd. Enkele reis is ¤5,80 voltarief btw. | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 23:33 |
Waarom zou je betalen voor een bus? | |
dennistd | zondag 8 juni 2014 @ 23:37 |
¤5,30 volgens http://www.avv.de/fileadm(...)clever_reizen_nl.pdf | |
b2py | zondag 8 juni 2014 @ 23:37 |
![]() Via | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 23:39 |
Ja, oké. Dat klopt. Maar wanneer die trein wél rijdt. Volgens Dennis is het dus zelfs ¤5,30. ![]() |