ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Concreet nu: Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid) NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ah, nice. Vandaag had ik 478 kilometer, morgen zal het ook rond de 500 uitkomen. Dit jaar staan geen verre/lange treinreizen meer gepland, maar wie weet wat er nog komt. 9701 kilometer van de huidige stand komt door mijn 2 weken durende vakantie richting Dresden eo.
Op zondag 8 juni 2014 01:16 schreef Socios het volgende: Je hebt toch zelf ook eens een ton aan kilometers afgelegd binnen een jaar? Kan ook zijn dat dat Zug-Chef was.
[..]
Nein Mann. 50.862 is mijn jaarrecord. En dat stamt uit 2007. Dit jaar staan de sterren eindelijk weer eens goed genoeg om dat aan te vallen. Maar een ton zal het niet worden. Een ton is echt fucking ziek, dan moet je 2000 per WEEK rijden, het hele jaar lang
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef greavy het volgende: Concreet nu: Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid) NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden?
IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld?
Gaat niet, ns machinisten hebben geen bekendheid en veolia machinisten geen ervaring met virm.
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...
Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...
Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.
Je vergeet trouwens dat smeets heeft bezuinigd, de deal van vorig jaar was voor groot deel het werk van smeets, die ook bereid was voor een gedeelte de portemonnee te trekken.
Op zondag 8 juni 2014 01:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, ik vraag me dus af of het wel zo duur is. Ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk.
Je moet een machinist extra betalen en NSR zal wel wat geld willen zien voor het gebruik van een trein, maar die kosten zijn makkelijk weg te strepen tegen de extra inkomsten die Veolia heeft door Pinkpopvervoer.
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.
Dat is een beetje het probleem met al die regionale concessies, ze zijn niet goed berekend op reizigerspieken. Dat Veolia roeit met de riemen die ze hebben is duidelijk, maar als het niet genoeg is blijven de reizigers helaas achter op het perron.
Niet dat NSR het veel beter doet met het seizoensvervoer richting het strand hoor...
Ik denk dat ik rond 0.40 weg was uit landgraaf, toen was het behoorlijk vol iig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tering, ben blij dat we een beetje doorgestapt hebben dan.
Er zijn dit jaar ook veel meer dagjesmensen... Daar zijn ze slecht op berekend geweest ben ik bang
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Gewoon uurtarief lijkt me, en dan nog een of andere onregelmatigheidstoeslag erbij. Niet superveel, inderdaad.
Wel voor een maatschappij als veolia, die zijn kosten nergens kan claimen, want laten we eerlijk zijn van het pinkpopkaartje blijft het grootste gedeelte kleven bij nsr.
Als ze dit volgend jaar gaan verplichten dan lopen die fransen echt jankend weg, ze hebben nu al moeite om hun hoofd boven water te houden.
Volgens mij is het ook niet gebruikelijk dat de hoofdact al op de eerste dag staat, dat helpt ook niet.
Punt is dat de verdeling dag/weekend anders is dan voorheen. vroeger 1/2, dit jaar 1/1. Scheelt op 60000 man zo'n 5000 treinreizigers als de modal split 50/50 zou zijn (maar is eerder 30/70, wat neerkomt op 3000 man extra)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Punt is dat de verdeling dag/weekend anders is dan voorheen. vroeger 1/2, dit jaar 1/1. Scheelt op 60000 man zo'n 5000 treinreizigers als de modal split 50/50 zou zijn (maar is eerder 30/70, wat neerkomt op 3000 man extra)
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden?
IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld?
NS laat hun machinisten uit standplaats Heerlen en Maastricht daar wegbekendheid houden, want ze rijden daar ook met leegmat-treinen heen- en weer. Er zit dus nu geen pilot bij.
Ik denk dat ik rond 0.40 weg was uit landgraaf, toen was het behoorlijk vol iig
Om 01:15 stonden er nog een man of 1000. Om 0:45 heeft Veolia een deal met NS gesloten om niet zelf op Heerlen - Maastricht te rijden, maar daar had NS nog wel 2 machinisten voor beschikbaar in 1x Heerlen en 1x Maastricht (die hadden een RET-dienst). Toen heeft Veolia extra materieel richting Landgraaf gestuurd, want de piek begon pas echt rondom middernacht, maar het was al vanaf 22:00 huilen met de pet op: veel te druk, en te weinig capaciteit.
Opmerkelijk: Om 2:00 was Landgraaf zo ongeveer geheel leeg. Om 2:15 is er nog een extra IC naar Eindhoven uit Heerlen vertrokken, en toen was de rust toegekeerd in Limburg.
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 08-06-2014 07:44:31 ]
Op zondag 8 juni 2014 07:57 schreef Duvel het volgende: Leerpuntje voor volgend jaar: geen Rolling Stones en vooraf afstemmen tussen NSR en Veolia.
de NS/Veolia had dit zelf toch ver van te voren aan kunnen zien komen?
Ze hebben toch die mooie ovchipkaart waarmee ze precies de in en uitchecks kunnen zien, en zo dus een inschatting maken hoe druk het aan het einde van de dag wordt?
de NS/Veolia had dit zelf toch ver van te voren aan kunnen zien komen?
Ze hebben toch die mooie ovchipkaart waarmee ze precies de in en uitchecks kunnen zien, en zo dus een inschatting maken hoe druk het aan het einde van de dag wordt?
Ja, maar, nee nu niet, in dit geval ging het zo druk worden op Heerlen dat uit en inchecken niet hoefde op Heerlen, om van vervoerder te wisselen. Nee ze weet je ook lekker wat je aan het doen bent als Veolia zijnde..
Verder vraag ik me af, je checkt op landgraaf in NS, en je Checkt uit op Heerlen (Veolia), want je woont er bijvoorbeeld, dan gaat er toch iets gruwelijk mis, of niet?
Om 01:15 stonden er nog een man of 1000. Om 0:45 heeft Veolia een deal met NS gesloten om niet zelf op Heerlen - Maastricht te rijden, maar daar had NS nog wel 2 machinisten voor beschikbaar in 1x Heerlen en 1x Maastricht (die hadden een RET-dienst).
RET niet als in het Vervoerbedrijf Rotterdam denk ik?
Op zondag 8 juni 2014 09:40 schreef Darkwing_Duck het volgende: Verder vraag ik me af, je checkt op landgraaf in NS, en je Checkt uit op Heerlen (Veolia), want je woont er bijvoorbeeld, dan gaat er toch iets gruwelijk mis, of niet?
een fundamentele fout in het hele ov-chipkaart systeem dus de reiziger hoort zich geen zorgen te moeten maken over de vervoeder (wat dus nu wel moet omdat je per vervoerder in en uit moet checken), dat moet maar lekker op de achtergrond geregeld worden
een fundamentele fout in het hele ov-chipkaart systeem dus de reiziger hoort zich geen zorgen te moeten maken over de vervoeder (wat dus nu wel moet omdat je per vervoerder in en uit moet checken), dat moet maar lekker op de achtergrond geregeld worden
Nouja t is nu een tijdelijke situatie, en ik ken de situatie op Heerlen ook niet
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Dan stoppen er extra treinen, die naar Maastricht oa. terwijl die daar normaal voorbij knalt. 30 mei waren er bijvoorbeeld De Toppers in de ArenA en Borsato in de Ziggo Dome: http://ovtijden.com/avtdag/ASB/20140530 en dan even naar 22:30 - 23:00 scrollen
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 .
Bij het Gelredome is dat ook altijd leuk om te zien ja, aangezien daar echt geen ov is m.u.v. wat pendelbussen.
Dat zie ik in de spits ook zo vaak, als de NS weer eens met een te korte trein rijdt. Volgens mij zijn de mensen zo blij dat ze binnen zijn dat ze geen stap meer zetten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Dat zie ik in de spits ook zo vaak, als de NS weer eens met een te korte trein rijdt. Volgens mij zijn de mensen zo blij dat ze binnen zijn dat ze geen stap meer zetten.
Volgensmij is het eerder de angst om niet op tijd uit te kunnen stappen, maar ik heb eigenlijk in Nederland nooit gezien dat iemand er niet op tijd uit was of kwam...
In Frankrijk wel, dit inclusief een door een deur geplette Maxicosi
Denk je dat ook maar iemand hier zn Baby eruit haalt en dat ding opvouwt ZOALS HET HOORT
Mn staat bij het in en uitstappen gerust heel de boel te blokkeren en om zich heen te kijken zodat er wel iemand MOET helpen erin en eruit te tillen, zonder te vragen en zonder dankjel
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Daar zijn ze nu mega op ingespeeld. Het GVB en NS kunnen zo'n 5000 mensen per uur wegwerken daar..
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Goed ik ga maar eens de baan op, slagje Paris- Monterau ofzo. Spelen met vuur met die opkomde onweersbuien . Maar mn vrije dag tuis wegsmelten is ook niks
Serieus. We moeten net zoals in londen (toch?) bordjes hebben en omroepen dat links doorlopen is en rechts stilstaan.
Ik kom die stickers steeds vaker tegen, maar ja, onbeschoft volk doe je weinig aan.
En briljante stunts als een jaar of zes terug in Amersfoort, dat je pas als je met de roltrap bijna boven bent ziet hoe het hád gemoeten helpen ook niet echt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Meer capaciteit, geen automatische reductie voor iedereen die er met de trein heen wil en ook gewoon minder mensen lijkt me (cap van de ziggo lijkt me geen 30000?)
ArenA wel, maar op Amsterdam - Utrecht is altijd voldoende inzet en veel ruimte voor extra inzet in de avond. Jaarlijks zijn Pinkpop en Appelpop 2 van de vervelendste, in Tiel vooral vanwege het smalle perron.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 .
Pinkpop duurt dat ook 2 uur, om in Sittard op de A2 te komen dus. Is ook drama
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik ben een keer met de trein terug gegaan na een wedstrijd van Nederland in de ArenA. Het was echt bizar druk op het station, maar ze hebben speciale trappen voor evenementen (dan kom je niet in die hal uit). Verder stopten er extra treinen die wel aardig wat vertraging opliepen, maar achteraf bezien was het eigenlijk best goed geregeld.
Het enige nadeel van die "evenementtrappen" is dat er geen OV chippalen staan, je dus weer naar die hal moet lopen en als het ware aan de binnenkant van een poortje moet uitchecken, want anders check je je weer in
Wel voor een maatschappij als veolia, die zijn kosten nergens kan claimen, want laten we eerlijk zijn van het pinkpopkaartje blijft het grootste gedeelte kleven bij nsr.
Dat is ook niet verwonderlijk gezien de meeste reizigers met een Pinkpopticket het grootste deel van hun reis met NSR afleggen, alleen het laatste stukje Heerlen - Landgraaf met Veolia.
Dat zie ik in de spits ook zo vaak, als de NS weer eens met een te korte trein rijdt. Volgens mij zijn de mensen zo blij dat ze binnen zijn dat ze geen stap meer zetten.
Ook als er nog wel (ruim) voldoende plek is zijn er mensen die op het balkon blijven hangen. Ben benieuwd of er dan vervolgens wordt geklaagd over een te korte trein. Idem met allemaal vooraan in de trein instappen (waar het dan inderdaad vol is), terwijl achterin nog (ruim) voldoende plek is.
19 november vorig jaar was dat inderdaad ook wel geinig op Bijlmer ArenA en Duivendrecht. Nederlands elftal speelde in de ArenA en de HMH en Ziggo Dome waren beide stampvol uitverkocht met twee concerten. Dan moeten er dus in een uurtje ongeveer gewoon 75.000 mensen naar huis. Ik was blij dat ik toen met het GVB naar een slaapadresje kon in Amsterdam en niet met de NS nog naar Enschede moest, zag er namelijk gezellig uit aan de overkant op de perrons op Bijlmer Arena.
Op zondag 8 juni 2014 10:52 schreef boriq het volgende: 19 november vorig jaar was dat inderdaad ook wel geinig op Bijlmer ArenA en Duivendrecht. Nederlands elftal speelde in de ArenA en de HMH en Ziggo Dome waren beide stampvol uitverkocht met twee concerten. Dan moeten er dus in een uurtje ongeveer gewoon 75.000 mensen naar huis. Ik was blij dat ik toen met het GVB naar een slaapadresje kon in Amsterdam en niet met de NS nog naar Enschede moest, zag er namelijk gezellig uit aan de overkant op de perrons op Bijlmer Arena.
En en eerst even naar een station in een tegenovergestelde richting reizen, en dan instappen?. Dat doe ik altijd met de bus vanuit de Efteling, halte teruglopen = zitplaats en dus ook meekunnengarantie en en dat pas ik ook altijd toen bij het stade de France (Eerst een halte richting CDG, om vervolgens in tegenoversgestelde richting te gaan naar Parijs). Overigens heb ik vanaf de Luchthaven ook een bus naar huis
is zo een tactiek niet toepasbaar bij Amsterdam ArenA? Bij landgraaf geloof ik niet....
En en eerst even naar een station in een tegenovergestelde richting reizen, en dan instappen?. Dat doe ik altijd met de bus vanuit de Efteling, halte teruglopen = zitplaats en dus ook meekunnengarantie en en dat pas ik ook altijd toen bij het stade de France (Eerst een halte richting CDG, om vervolgens in tegenoversgestelde richting te gaan naar Parijs). Overigens heb ik vanaf de Luchthaven ook een bus naar huis
is zo een tactiek niet toepasbaar bij Amsterdam ArenA? Bij landgraaf geloof ik niet....
Lopen richting Duivendrecht lukt wel, scheelt al best veel tov Bijlmer bij evenementen drukte.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
En en eerst even naar een station in een tegenovergestelde richting reizen, en dan instappen?. Dat doe ik altijd met de bus vanuit de Efteling, halte teruglopen = zitplaats en dus ook meekunnengarantie en en dat pas ik ook altijd toen bij het stade de France (Eerst een halte richting CDG, om vervolgens in tegenoversgestelde richting te gaan naar Parijs). Overigens heb ik vanaf de Luchthaven ook een bus naar huis
is zo een tactiek niet toepasbaar bij Amsterdam ArenA? Bij landgraaf geloof ik niet....
Station Eygelshoven is wel makkelijk te lopen, maar ik weet niet of daar nu treinen rijden. Mijn vader kwam me met de auto daar ophalen bij Pinkpop, op die weg was het altijd rustig en waren we zo thuis.
En en eerst even naar een station in een tegenovergestelde richting reizen, en dan instappen?. Dat doe ik altijd met de bus vanuit de Efteling, halte teruglopen = zitplaats en dus ook meekunnengarantie en en dat pas ik ook altijd toen bij het stade de France (Eerst een halte richting CDG, om vervolgens in tegenoversgestelde richting te gaan naar Parijs). Overigens heb ik vanaf de Luchthaven ook een bus naar huis
is zo een tactiek niet toepasbaar bij Amsterdam ArenA? Bij landgraaf geloof ik niet....
Je zou naar Bullewijk kunnen lopen, is 1,5km vanaf de Bijlmer ArenA. Meestal is bij het GVB de capaciteit wel toereikend rond evenementen.
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 .
In Duitsland is dat ontzettend goed geregeld, toen ik nog wel eens naar het voetbal ging in Mönchengladbach, Düsseldorf of Keulen zat je zo op de snelweg. In Mönchengladbach heeft een parkeerplaats zelfs een aparte oprit naar de snelweg, echt ideaal. Zelfde geldt voor de Köln Arena, ook prima geregeld, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
In Duitsland is dat ontzettend goed geregeld, toen ik nog wel eens naar het voetbal ging in Mönchengladbach, Düsseldorf of Keulen zat je zo op de snelweg. In Mönchengladbach heeft een parkeerplaats zelfs een aparte oprit naar de snelweg, echt ideaal. Zelfde geldt voor de Köln Arena, ook prima geregeld, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Zelfs pretparken krijgen in Duitsland hun eigen afslag en driebaans variabele toegangsweg
In Duitsland is dat ontzettend goed geregeld, toen ik nog wel eens naar het voetbal ging in Mönchengladbach, Düsseldorf of Keulen zat je zo op de snelweg. In Mönchengladbach heeft een parkeerplaats zelfs een aparte oprit naar de snelweg, echt ideaal. Zelfde geldt voor de Köln Arena, ook prima geregeld, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
duitsers hebben immers ervaring met het afvoeren van grote groepen mensen sorry
Lopen richting Duivendrecht lukt wel, scheelt al best veel tov Bijlmer bij evenementen drukte.
En zeker als je toch op Duivendrecht moet overstappen ipv. bijv. CS. Sowieso, als je uit een warme concertzaal komt, is dat best een lekker stukje om te lopen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
In Duitsland is het autoverkeer zoveel beter geregeld Genot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op zondag 8 juni 2014 10:49 schreef KnightSolaire het volgende: Ook als er nog wel (ruim) voldoende plek is zijn er mensen die op het balkon blijven hangen. Ben benieuwd of er dan vervolgens wordt geklaagd over een te korte trein. Idem met allemaal vooraan in de trein instappen (waar het dan inderdaad vol is), terwijl achterin nog (ruim) voldoende plek is.
Als vervoerders willen dat reizigers zich spreiden, dan moeten vervoerders van tevoren betrouwbaar aangeven wat de treinlengte is én waar dat ding stopt. Zolang dat niet gebeurt, spelen ervaren reizigers op safe. En terecht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Winkelcentrum CentrO in Oberhausen precies hetzelfde, ben je echt zo weg. Ga dan maar eens een keer naar zo'n outletcentrum in Nederland...
Met Hemelvaart duurde het blijkbaar ongeveer 2 uur voordat je Roermond in of uit was doordat zoveel Duitsers naar dat outletcentrum komen. Bij iedere Duitse feestdag loopt die stad echt compleet vast, echt belachelijk
Met Hemelvaart duurde het blijkbaar ongeveer 2 uur voordat je Roermond in of uit was doordat zoveel Duitsers naar dat outletcentrum komen. Bij iedere Duitse feestdag loopt die stad echt compleet vast, echt belachelijk
Die outlet in Roermond is echt een van jewelste. Zelfs op een doordeweekse-dag sta je daar tijden vast om weg te komen. Op die Duitse feestdagen kun je inderdaad steden zoals Roermond, Enschede en Arnhem beter mijden. Gekkigheid. Maar ontopic: weet iemand wat ze gaan doen met die betonnen bak op het keerspoortje in Enschede?
Met Hemelvaart duurde het blijkbaar ongeveer 2 uur voordat je Roermond in of uit was doordat zoveel Duitsers naar dat outletcentrum komen. Bij iedere Duitse feestdag loopt die stad echt compleet vast, echt belachelijk
offtopic: 2 uur maar? Valt me nog mee. Ik woon in Roermond, en iedere Duitse (en Belgische) feestdag, alle zondagen in december, alle zondagen met goed weer in de zomer, staat de Maasbrug en de autoweg naar Düsseldorf echt compleet vast. Het nieuwe wegenbeleid van de gemeente gooit alleen nog maar olie op het vuur, de hele Singelring éénrichtingsverkeer maken zodat er meer ruimte is voor de terrasjes en er minder onveilige verkeerssituaties zijn met terrasgasten op het fietspad. Dat de hele stad iedere spits (ook de gewone) zo vast staat dat de hulpdiensten de stad niet meer inkunnen...
Als vervoerders willen dat reizigers zich spreiden, dan moeten vervoerders van tevoren betrouwbaar aangeven wat de treinlengte is én waar dat ding stopt. Zolang dat niet gebeurt, spelen ervaren reizigers op safe. En terecht.
Het zijn meestal niet de doorgewinterde reizigers die hutjemutje vooraan bij de trap blijven staan hoor . Daarnaast geldt dat een bepaalde trein op dezelfde dag in principe met hetzelfde materieel (inclusief treinlengte) wordt uitgevoerd, dus daarop kan juist de ervaren reiziger prima anticiperen.
Tja wat is misgegaan, er is familie van mij daarnaar toe gegaan, en die klaagde inderdaad over volle treinen,lang wachten en drukte, maar wat wil je als je zoveel mensen moet afvoeren dan moet je rekening houden met vertraging en dat je niet de eerste trein kunt pakken.
Met outletcentrum doelde ik op Bataviastad en met name Roermond. Positieve uitzondering zijn er ook inderdaad: bij Rosada in Roosendaal en het Alexandrium kom je zo weg.
De NS zélf is nog altijd degene die de reizigers vervoert, en kan zich dus onder geen voorwaarde verschuilen achter evenementen die gebrekkig treinen inkopen. Nooit. Gewoon nooit.
niet mee eens. Toppers kunnen natuurlijk ook eerder beginnen en (dus) eerder stoppen als ze weten dat groot aantal mensen met OV komen