ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Concreet nu: Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid) NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ah, nice. Vandaag had ik 478 kilometer, morgen zal het ook rond de 500 uitkomen. Dit jaar staan geen verre/lange treinreizen meer gepland, maar wie weet wat er nog komt. 9701 kilometer van de huidige stand komt door mijn 2 weken durende vakantie richting Dresden eo.
Op zondag 8 juni 2014 01:16 schreef Socios het volgende: Je hebt toch zelf ook eens een ton aan kilometers afgelegd binnen een jaar? Kan ook zijn dat dat Zug-Chef was.
[..]
Nein Mann. 50.862 is mijn jaarrecord. En dat stamt uit 2007. Dit jaar staan de sterren eindelijk weer eens goed genoeg om dat aan te vallen. Maar een ton zal het niet worden. Een ton is echt fucking ziek, dan moet je 2000 per WEEK rijden, het hele jaar lang
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef greavy het volgende: Concreet nu: Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid) NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden?
IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld?
Gaat niet, ns machinisten hebben geen bekendheid en veolia machinisten geen ervaring met virm.
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...
Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...
Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.
Je vergeet trouwens dat smeets heeft bezuinigd, de deal van vorig jaar was voor groot deel het werk van smeets, die ook bereid was voor een gedeelte de portemonnee te trekken.
Op zondag 8 juni 2014 01:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, ik vraag me dus af of het wel zo duur is. Ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk.
Je moet een machinist extra betalen en NSR zal wel wat geld willen zien voor het gebruik van een trein, maar die kosten zijn makkelijk weg te strepen tegen de extra inkomsten die Veolia heeft door Pinkpopvervoer.
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.
Dat is een beetje het probleem met al die regionale concessies, ze zijn niet goed berekend op reizigerspieken. Dat Veolia roeit met de riemen die ze hebben is duidelijk, maar als het niet genoeg is blijven de reizigers helaas achter op het perron.
Niet dat NSR het veel beter doet met het seizoensvervoer richting het strand hoor...
Ik denk dat ik rond 0.40 weg was uit landgraaf, toen was het behoorlijk vol iig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tering, ben blij dat we een beetje doorgestapt hebben dan.
Er zijn dit jaar ook veel meer dagjesmensen... Daar zijn ze slecht op berekend geweest ben ik bang
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Gewoon uurtarief lijkt me, en dan nog een of andere onregelmatigheidstoeslag erbij. Niet superveel, inderdaad.
Wel voor een maatschappij als veolia, die zijn kosten nergens kan claimen, want laten we eerlijk zijn van het pinkpopkaartje blijft het grootste gedeelte kleven bij nsr.
Als ze dit volgend jaar gaan verplichten dan lopen die fransen echt jankend weg, ze hebben nu al moeite om hun hoofd boven water te houden.
Volgens mij is het ook niet gebruikelijk dat de hoofdact al op de eerste dag staat, dat helpt ook niet.
Punt is dat de verdeling dag/weekend anders is dan voorheen. vroeger 1/2, dit jaar 1/1. Scheelt op 60000 man zo'n 5000 treinreizigers als de modal split 50/50 zou zijn (maar is eerder 30/70, wat neerkomt op 3000 man extra)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Punt is dat de verdeling dag/weekend anders is dan voorheen. vroeger 1/2, dit jaar 1/1. Scheelt op 60000 man zo'n 5000 treinreizigers als de modal split 50/50 zou zijn (maar is eerder 30/70, wat neerkomt op 3000 man extra)
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden?
IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld?
NS laat hun machinisten uit standplaats Heerlen en Maastricht daar wegbekendheid houden, want ze rijden daar ook met leegmat-treinen heen- en weer. Er zit dus nu geen pilot bij.
Ik denk dat ik rond 0.40 weg was uit landgraaf, toen was het behoorlijk vol iig
Om 01:15 stonden er nog een man of 1000. Om 0:45 heeft Veolia een deal met NS gesloten om niet zelf op Heerlen - Maastricht te rijden, maar daar had NS nog wel 2 machinisten voor beschikbaar in 1x Heerlen en 1x Maastricht (die hadden een RET-dienst). Toen heeft Veolia extra materieel richting Landgraaf gestuurd, want de piek begon pas echt rondom middernacht, maar het was al vanaf 22:00 huilen met de pet op: veel te druk, en te weinig capaciteit.
Opmerkelijk: Om 2:00 was Landgraaf zo ongeveer geheel leeg. Om 2:15 is er nog een extra IC naar Eindhoven uit Heerlen vertrokken, en toen was de rust toegekeerd in Limburg.
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 08-06-2014 07:44:31 ]
Op zondag 8 juni 2014 07:57 schreef Duvel het volgende: Leerpuntje voor volgend jaar: geen Rolling Stones en vooraf afstemmen tussen NSR en Veolia.
de NS/Veolia had dit zelf toch ver van te voren aan kunnen zien komen?
Ze hebben toch die mooie ovchipkaart waarmee ze precies de in en uitchecks kunnen zien, en zo dus een inschatting maken hoe druk het aan het einde van de dag wordt?
de NS/Veolia had dit zelf toch ver van te voren aan kunnen zien komen?
Ze hebben toch die mooie ovchipkaart waarmee ze precies de in en uitchecks kunnen zien, en zo dus een inschatting maken hoe druk het aan het einde van de dag wordt?
Ja, maar, nee nu niet, in dit geval ging het zo druk worden op Heerlen dat uit en inchecken niet hoefde op Heerlen, om van vervoerder te wisselen. Nee ze weet je ook lekker wat je aan het doen bent als Veolia zijnde..
Verder vraag ik me af, je checkt op landgraaf in NS, en je Checkt uit op Heerlen (Veolia), want je woont er bijvoorbeeld, dan gaat er toch iets gruwelijk mis, of niet?
Om 01:15 stonden er nog een man of 1000. Om 0:45 heeft Veolia een deal met NS gesloten om niet zelf op Heerlen - Maastricht te rijden, maar daar had NS nog wel 2 machinisten voor beschikbaar in 1x Heerlen en 1x Maastricht (die hadden een RET-dienst).
RET niet als in het Vervoerbedrijf Rotterdam denk ik?
Op zondag 8 juni 2014 09:40 schreef Darkwing_Duck het volgende: Verder vraag ik me af, je checkt op landgraaf in NS, en je Checkt uit op Heerlen (Veolia), want je woont er bijvoorbeeld, dan gaat er toch iets gruwelijk mis, of niet?
een fundamentele fout in het hele ov-chipkaart systeem dus de reiziger hoort zich geen zorgen te moeten maken over de vervoeder (wat dus nu wel moet omdat je per vervoerder in en uit moet checken), dat moet maar lekker op de achtergrond geregeld worden
een fundamentele fout in het hele ov-chipkaart systeem dus de reiziger hoort zich geen zorgen te moeten maken over de vervoeder (wat dus nu wel moet omdat je per vervoerder in en uit moet checken), dat moet maar lekker op de achtergrond geregeld worden
Nouja t is nu een tijdelijke situatie, en ik ken de situatie op Heerlen ook niet
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Dan stoppen er extra treinen, die naar Maastricht oa. terwijl die daar normaal voorbij knalt. 30 mei waren er bijvoorbeeld De Toppers in de ArenA en Borsato in de Ziggo Dome: http://ovtijden.com/avtdag/ASB/20140530 en dan even naar 22:30 - 23:00 scrollen
Hoe gaat dat eigenlijk op Amsterdam ArenA? Want ik begreep dat er vorige week iets in de Arena Was (Toppers) en iets in de HMH en iets in de Ziggo Dome, maar daar hoor je nooit iets over wantoestanden?
Veel meer autobezoekers daar denk ik, en díe hebben daar de ellende. Collega was naar een van de twee en deed er anderhalf uur over van parkeerplek naar de A2 .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"