b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:18 |
Als je correct voorspelt welk land het WK wint maak je kans op 1 jaar lang gratis BC25. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:50 |
Ik was vannacht de laatste terug uit Leeuwarden, en zag toen eindelijk mannetjes lopen tussen Veenwouden en Hurdegaryp. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:53 |
Dan hebben ze dat snel gefixt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 10:56 |
![]() Ik ga hem inlijsten denk ik ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 6 juni 2014 @ 11:40 |
Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 11:50 |
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 juni 2014 @ 12:05 |
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 12:44 |
Dat is correct. Stilstaan, de aanwijzing aannemen. Oprijden naar het sein, stoppen voor het sein en jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat. ![]() | |
AIex | vrijdag 6 juni 2014 @ 13:50 |
Stilstaan vóór het desbetreffende sein. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 13:58 |
Voor de liefhebbers: Arriva zet nu een Achterhoeks stel in tussen Almelo en Mariënberg http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=191511 | |
derLudolf | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:02 |
Oeps... | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:03 |
Even ter bewijs:
![]() | |
Sandrvich | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:03 |
Gast... Op Praha hlavna nadrazi spreekt het personeel uitstekend Engels en Duits hoor. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:03 |
Nu mag het ineens wel? | |
_serial_ | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:04 |
Op een gegeven moment komt het gevalletje overmacht om de hoek kijken denk ik. | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:04 |
Nood breekt wet, lijkt me. Liever een trein die de tijden haalt dan continu vertraging. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:06 |
Dit. Ze hadden het eerder moeten doen | |
Peter | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:21 |
Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje? | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:40 |
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie? | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:42 |
Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:44 |
Oke dankjewel voor dit antwoord. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niks weet van goederen | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 14:57 |
Zou je geen bypass kunnen bedenken voor al dat gevaarlijk vervoer door de stad heen? Een ring spoor ofzo. Aftakken bij best, langs oirschot en dan bij veldhoven aantakken op de a67 | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:00 |
Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein. | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:00 |
Stond inderdaad in de concessie volgens mij dat er eigenlijk alleen die LINTjes mogen rijden. dacht ik tenminste... | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:02 |
Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:05 |
Dat is niet het probleem van het spoor, die woningen hadden ze daar niet moeten bouwen | |
sneakydesert | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:10 |
Blijkbaar is het veilig genoeg, anders worden die appartementen niet zo dicht bij het spoor geplaatst. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:13 |
Beide belangen zijn groot genoeg om te spelen met vuur. | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:16 |
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt. We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui. | |
derLudolf | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:19 |
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden. Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:20 |
Dan moeten ze het gewoon maar doen om te kunnen bouwen en vanwege een nieuwe mooie spoorlijn, daar kan niemand hier iets op tegen hebben | |
Ajaxfan | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:29 |
Werkzaamheden maar vervroegen? | |
b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:36 |
Alles plat fuck yeah | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 15:37 |
Zie de reactie van de concessiebeheerder op de site van Driek: http://www.voorbeterov.nl/page9.php Nee. Dat is de 115 van Stichting DE3. Die krijgt onderhoud in de werkplaats aldaar. | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 16:03 |
alvast een voorschot | |
derLudolf | vrijdag 6 juni 2014 @ 16:18 |
Een voorschot op de uitloop? -O_ | |
Ajaxfan | vrijdag 6 juni 2014 @ 16:33 |
Gezien de hoeveelheid verstoringen die elkaar nu opvolgen wel inderdaad. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 16:51 |
Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ... | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 17:41 |
Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard? Ns website meld alleen defecte trein | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 17:43 |
Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen) | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 17:44 |
CT 6605 + de Lauterborg-keteltrein was vlak voor Sittard defect geraakt. NSR 1750 is als losselok te hulp geschoten, en heeft de trein om 17:38 het emplacement van Sittard opgetrokken. | |
DriekOplopers | vrijdag 6 juni 2014 @ 17:47 |
Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet. http://www.voorbeterov.nl/130219.php ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 17:49 |
Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:02 |
Vechtdal lintje werkeloos gespot in Almelo, paar honderd meter buiten het zakspoortje. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:04 |
ik stond te wachten op de intercity naar Enschede toen hij net voor kwam rijden ja ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:04 |
Fail, seinstoring Rotterdam - Breda (HSL). ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:06 |
Seinstoring op de hsl? Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Waarom heeft de provincie niet gewoon nieuwe treinen geeist? De lintjes waren niks, zijn niks en worden niks | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:19 |
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten. Het is ook een lijntje van niks. ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:21 |
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:24 |
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong. ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:25 |
Super plan v toch? Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:25 |
Maar wel opgevoerd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:33 |
Het werd niet geëist en terecht. Almelo - Mariënberg is een erg rustig lijntje en het materieel dat er reed was nog niet afgeschreven. Bovendien is het normaal gesproken zuiniger dan ander materieel. | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:35 |
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest. Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:35 |
Turbo V. Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken. | |
Salatrel | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:35 |
er zit een plee in ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:41 |
Het is onverwoestbaar, weinig onderhoud, rijd altijd zelfs bij sneeuw, weinig elektronica, gewoon goed degelijk, een stoel en een plee meer is er niet nodig. Vooral de coupe voorin met de 2 keer6 persoons met 3 persoons banken is cute. | |
Bitlord | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:45 |
Het is inderdaad een lijntje van niks, daar ga je toch niet zo veel voor investeren? | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:46 |
Why not, arriva betaald toch de rekening, daar moet je gebruik van maken als provincie zijnde. En alsof het stilstaan en reparatie van die lintjes niks kost. | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:48 |
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V. Zo werkt het natuurlijk niet, er moet iemand voor opdraaien. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:50 |
Precies daarom kun je als provincie prima opnemen dat er voor de hele concessie nieuwe treinen moeten komen take it or leave it. Kijk als er nu speciaal twee treinen besteld hadden moeten worden, tja dan begreep ik het, maar deze konden mee met de andere order | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:52 |
Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:58 |
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog. Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 19:59 |
Lint'jes zijn nog steeds lease van NSFS, maar hebben wel een revisie gehad, en interieur is aangepakt. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:04 |
Volgens wiki heeft arriva ze overgenomen | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:06 |
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:06 |
Oh, ik dacht dat ze lease waren. Maar dat verklaart idd wel weer een paar dingen. | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:07 |
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken. Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik. | |
KnightSolaire | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:08 |
Gewoon turbo jongûh! Van 0 tot 100 in... Minder dan 52 seconden als het goed is (want zo lang doet de "reguliere" versie erover). | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:08 |
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:09 |
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:11 |
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten. Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:15 |
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren. Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:15 |
Ja of wel, ik vraag me af of het extra geld het waard is op zo'n lijn. En zonde van rijvaardig materieel (want dat gaat anders terzijde en wordt niet meer gebruikt). Ja net als Arriva in o.a. Noord Nederland (alleen dan zonder die extra puls). | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:18 |
Zwartrijders dam je al redelijk in door de poortjes op stations dicht te doen. Sociale veiligheid valt denk ik wel mee, inderdaad op de juiste tijden zorgen voor conducteurs/beveiliging. Vol in de spits zit het met de sociale veiligheid wel OK lijkt me ![]() | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:18 |
Deze foto werd net naar ons van de 115 toegestuurd, van de rit Zutphen - Amersfoort. Fotograaf: Richard Krol.![]() | |
CitroenFrance | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:21 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen NMBS kaartautomaat heb gezien in Roosendaal. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:23 |
Er zou er één in de hal van het station geplaatst gaan worden ... | |
Litpho | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:29 |
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geïnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee. Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:31 |
Zo ![]() ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:42 |
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:45 |
Professionele reizigersorganisaties bestaan niet. Professioneel betekent dat je geld KRIJGT voor wat je doet. | |
Facepalm | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:59 |
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit ![]() http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15 Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit ![]() | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:03 |
![]() Laat ze maar eens een keer een gesprek hebben met mensen uit Borne, Oldenzaal of een andere willekeurige gemeente langs het spoor die dit elke dag langs hun huis krijgen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:03 |
twee uur later, ding staat er nog steeds | |
Viezze | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:04 |
Zo jammer dit ![]() | |
Duvel | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:07 |
Jouw username & dit bericht: match. | |
Facepalm | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:11 |
![]() Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier. ![]() | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:11 |
![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:16 |
Daar rijdt IEDERE dag deze goederentrein (Unitcargo Onnen - Kijfhoek, met oa ketelwagens vanaf Farmsum/Delfzijl), in beide richtingen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:18 |
"Dietsche bondsbaan" ![]() | |
Duvel | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:20 |
Tja, bijbelgordel, dat zal niet helpen. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:29 |
Een echte NIMBY ![]() | |
Litpho | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:30 |
De reiziger heeft geen reizigersorganisaties nodig om hoofdschuddend "Stomme reiziger, weet je niet dat dat verschillende bedrijven zijn" te roepen. Fijn dat het waar is, maar van een poging om door druk op de NS druk op ProRail te zetten kan ik me nog enigszins voorstellen dat het uiteindelijk de reiziger ten goede komt. Van een lesje "zo werken BV's" niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:33 |
in het wild! Gauw, klik tienduizend foto's! ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:37 |
Fixed it. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:39 |
ach, iedereen is een NIMBY. | |
Duvel | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:42 |
Ik wil geen NIMBY's in mijn achtertuin. | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:50 |
Over die opheffing van de trein Enschede - Gronau in de spits (vanwege die spitstrein) heb ik maar even een mailtje gestuurd naar de schrijver van het oorspronkelijke bericht en welke bronnen hij daarvoor heeft. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 21:54 |
Enschede - Gronau blijft gewoon rijden, die spitspendel gaat niet van- en naar Enschede. De gewone Talent-stellen blijven ook gewoon rijden in de spits van- en naar Enschede. Worden extra treinen. | |
dennistd | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:00 |
Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:01 |
Ja, en dus blijft men gewoon doorrijden van- en naar Enschede. 1x/u Münster - Enschede 1x/u die spitstrein Münster - Gronau | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:01 |
Kijk. Dat dacht ik al, maar er wordt nu dus overal onnodig verwarring gezaaid. ![]() | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:03 |
Uit nieuwsgierigheid: Heeft zo'n Dosto veel meer capaciteit dan die gecombineerde talenten? | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:06 |
Worden 5 óf 6 Dosto's, dus dat biedt vast wel een partij meer capaciteit. Exacte aantallen heb ik niet bij de hand. | |
Bitlord | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:09 |
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft. [ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 06-06-2014 22:16:20 ] | |
Bitlord | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:14 |
Inderdaad. Bij ongeveer elke metro in de wereld gaat het ook altijd goed. Wat te denken van de RER in Parijs? Zeker nu zowat elke trein een sluittoon heeft bij elke deur heeft het sluiten van de deuren door de conducteur weinig meerwaarde meer. Sterker nog, het kost meestal alleen maar extra tijd. | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:19 |
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet | |
dennistd | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:21 |
Als ik de samenstelling van de proefrit in april bekijk: 218 411 + 26-35 455 (752.6) + 26-35 454 (752.0) + 26-35 385 (752.6) + 26-35 386 (752.6) + 80-35 375 (762.0) Dan kom ik op 591 zitplaatsen (aan de hand van vergelijkbare typenummers). Een driedelige Talent heeft tussen de 137 en 161 plaatsen (ik denk dat 137 eerder komt in dit geval vanwege het toilet en de klapzittingen met fietsplekken). Dat scheelt dus 108-180 zitplaatsen. | |
dennistd | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:22 |
Dat was op het laatst ook het geval met de bussen in Twente. Alles moest rood zijn, maar er kwamen steeds meer groene bussen bij. De concessie was immers toch al verloren.. | |
Bitlord | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:22 |
Overigens ben ik persoonlijk wel van mening dat een bepaalde regionale identiteit wel bijdraagt aan de band die mensen met een lijn krijgen. Dan moet je hem natuurlijk niet elke paar jaar wijzigen van geel naar rood naar blauw zoals almelo-marienberg. Maar bij verstoringen niet te moeilijk doen (op persoonlijke titel) | |
KnightSolaire | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:25 |
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d. Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal ![]() | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:30 |
NS moet inderdaad niet opeens in fluorescerend groen gaan rijden. ![]() Maar in dit soort gevallen moet de kleur/uiterlijk van een trein gewoon geen factor zijn. | |
Bitlord | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:35 |
Is trouwens wel eens interessant om te kijken naar het aantal reizigers van deze lijn en de parallelwegen die tussen Almelo en Mariënberg lopen..... Er zijn regionale buslijnen die meer reizigers vervoeren. | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:43 |
En we gaan weer plat in gouda. | |
DriekOplopers | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:44 |
Inderdaad, ik zag het net. Bloody shame! | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:45 |
Ik ben al lang blij dat ik niet de allerlaatste trein naar huis heb gepakt ![]() | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:46 |
Oh trouwens, driek. Morgen verdomme 2 verschillende bussen om van zoetermeer naar woerden te komen. Behoorlijk treurig. Waarom een bus laten rijden op Zoetermeer -> Gouda als je toch nergens heen kan? Rij dan meteen door naar Woerden. Doe er eens wat aan ![]() | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:51 |
Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer. | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:54 |
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:56 |
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten. | |
greavy | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:57 |
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 22:57 |
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns | |
dennistd | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:07 |
Ik ga gewoon voor Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Nijverdal-Zwolle ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:08 |
Nee, dat is het niet. het staat op ene pagina die speciaal is gewijd aan de verrichtingen van ProRail, en niet van NS. Zie over die weggemoffelde uitvalcijfers ook het bericht daaronder. Dat wijst nadrukkelijk naar ProRail. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:09 |
Dan is mijn reis nog simpeler: Luwt - Grunn
| |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:24 |
Heerlen-den helder morgen | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:29 |
heb jij even mazzel met al die extra IC's die vanaf Heerlen vertrekken ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:32 |
Vanwege pinkpop bedoel je? nee daar heb ik geen geluk mee. | |
Yreal | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:44 |
tuurlijk wel. Die gaan nu allemaal heen. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:45 |
Nee twee keer een reguliere trein, eerst om 06:25 en in de avond ook. | |
b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:46 |
Weer lekker werkzaamheden ![]() | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:48 |
Alleen sloterdijk, twee weken geleden was ik 6 uur onderweg nu maar. 4 | |
Peter | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:50 |
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat.. | |
icloud | vrijdag 6 juni 2014 @ 23:51 |
Gelukkig maar go corio go corio | |
Ireyon | zaterdag 7 juni 2014 @ 00:00 |
![]() Staat er niet. | |
Sandrvich | zaterdag 7 juni 2014 @ 00:01 |
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker... EDIT: Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen? [ Bericht 5% gewijzigd door Sandrvich op 07-06-2014 00:26:17 ] | |
Salatrel | zaterdag 7 juni 2014 @ 00:44 |
Vanwege Pinkpop gaat die IC naar Heerlen door dus voor Maastricht overstappen. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 01:01 |
Rijden ze niet volgens de oude dienstregeling waarbij de 800 werd gesplits in sittard? | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 06:25 |
Te heerlen staan nu 12 bakken virm klaar waarvan er 6 weer worden afgerangeerd, hoezo verlengde pinkpop pendel? | |
greavy | zaterdag 7 juni 2014 @ 06:40 |
Nee, alle treinen gaan van- en naar Heerlen. Strak kwartiersdienst daar. Er rijdt een pendelICtreintje Sittard - Maastricht. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 06:45 |
Ja ik zag het net, twee keer plan v komt nu sittard binnen gesjokt als maastricht pendel. Succes sandrvich | |
greavy | zaterdag 7 juni 2014 @ 06:49 |
Op Den Haag Centraal heeft men tegenwoordig nieuwe actuele reisinformatie-schermen:![]() Links is NS, rechts staat de HTM, RET, Veolia en Arriva. | |
boriq | zaterdag 7 juni 2014 @ 07:23 |
Hier is het bericht wel, ik verwacht inderdaad nog wel wat rechtszaken tussen Utrecht en Corio. Vooral met de instelling van de lokale politiek...
| |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 07:47 |
Waarom bemoeit prorail en servex zich niet met de discussie? Servex loopt net zo goed klanten mis. Edit bij het uitrijden van utrecht richting asd staan er 5 passagierswagons op een opstelspoortje, volledig onder de graffiti, waar zijn deze van? Het zijn geen normale ns wagons. [ Bericht 48% gewijzigd door icloud op 07-06-2014 08:30:21 ] | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 08:41 |
De HSL kan geen sectiestoring hebben, er zijn daar geen secties. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:01 |
Intercitys Utrecht -> Woerden, Utrecht -> schothorst, Rotterdam -> Gouda,... Maar een doorlopende trein van de randstad naar de noordelijke provincies? ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:10 |
En weeeeer Leeuwarden -> groningen eruit ![]() | |
dennistd | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:12 |
Ziggy en Mono maken er een mooie puinhoop van daar ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:13 |
Ik was net in Leeuwarden en om 8 uur hadden ze de bussen al klaar | |
Duvel | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:16 |
Sorry? | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:23 |
65 minuten extra reistijd op zoetermeer -> Utrecht trouwens. Ik vind het bijna knap hoe ze het voor elkaar krijgen ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:31 |
Conducteur loopt net langs terwijl hij keihard rolling stones muziek zingt. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:33 |
Assentellers. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:42 |
Deze conducteur ![]() ![]() "dames en heren, dit is zwolle, ik stop er liever ook niet" ![]() | |
dennistd | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:50 |
Als de conducteur van mijn trein dat maar niet zegt... (het is de eindbestemming namelijk ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:52 |
Wat ik begreep zijn dat nog steeds de naweeen van het onweer van donderdag. Er werd gisteren ook omgeroepen in de trein dat men zich er van bewust moest zijn dat de trein plotsklaps tot stilstand zou kunnen komen agv de blikseminslag. Blijkbaar gaat men nu dus repareren. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:54 |
Die trein rijdt toch op diesel? Dan moet dat toch niet zoveel uitmaken? ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 09:56 |
Deze kerel van de railcatering is wel een baasje. Gewoon in de coupe staan gaan tetteren wat ie voor lekkers bij zich heeft ![]() | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:03 |
Iemand enig idee wat er op sloterdijk- den helder aan de hand is? 9:48 rijd met +55 10:18 rijd niet ennze hebben maar 10:48 op de borden gezet | |
boriq | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:04 |
Defecte trein tussen Alkmaar en Uitgeest. | |
dennistd | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:05 |
misschien valt de ATB af en toe spontaan weg, en dan krijg je misschien een aantekening? Edit: waar ik aantekening zei bedoelde ik snelremming. Stop! | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:05 |
Het is warm, alles defect | |
Litpho | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:08 |
In het kader van de verwachte vertraging "Let's spend the night together"? | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:10 |
I cant get no satisfaction, waarna hij weer in de tussencabine dook. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:17 |
De vraag is, gaan de treinen vandaag als eerste stuk, of krijgen we eerder zware clusterfucks op de weg. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:18 |
Pff we rijden weer | |
boriq | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:19 |
Beide. In het binnenland de trein omdat vanwege het warme weer alle wissels smelten en aan zee omdat iedereen met de auto naar het strand gaat en de auto graag naast zich in het zand heeft staan. ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:20 |
Als je over een paar uur met de auto gaat, moet je waarschijnlijk een paar kilometer van de strandlijn parkeren - dichterbij kom je dan niet meer ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:20 |
Daarom, met de snorfiets naar het strand. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:24 |
Ik ga met de bus ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:24 |
Wow, het staat in Amersfoort nu voller dan tijdens een dinsdagavond spit | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:26 |
En dan komt de pimpel voorrijden. Chaos ![]() ![]() | |
boriq | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:27 |
Pffff. Je auto 'verderop parkeren' is voor de paupers. Gewoon met je fiat multipla het strand op rijden. ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:28 |
Geen jeep hebben ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:28 |
Woooow... vechten hier, wooow ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:29 |
Dat ding staat echt van voor tot achter volgestouwd met vee, en nog blijft er een vol perron achter ![]() | |
boriq | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:30 |
Geen zilveren/gouden/platina Range Rover Evoque hebben ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:30 |
Pics or didnt happen. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:31 |
Sowieso, autorijden ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:31 |
Niet genomen ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:32 |
Dan is je spamgolf weinig nuttig.. ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:32 |
Ik verveel me en heb teveel bloed in mijn caffeine | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:33 |
Inderdaad, er zit ergens een ATB-snelremming. Er is donderdag een hoop baanapparatuur geroosterd, voornamelijk ATB. | |
Sandrvich | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:40 |
Uiteraard was dat het verhaal waar NS mee kwam aanstappen. ;-) | |
KnightSolaire | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:41 |
OV-fiets ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:43 |
Ook assentellers kunnen gestoord raken. Op conventioneel spoor zien wij dat als een sectiestoring. Geen idee hoe dat op de hsl werkt. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:44 |
Seinstoring wordt dat.. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:47 |
Ja, dat maakt de reisinformatie er van. | |
Yreal | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:51 |
Alles behalve de bus/tram/auto | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:55 |
Op de HSL wordt het een TOBS, rijweg wordt niet vrijgegeven.. | |
Viezze | zaterdag 7 juni 2014 @ 10:59 |
Ik denk dat ik wel weet welke conducteur dat is, die zingt altijd ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:04 |
TOBS is meestal synoniem aan sectiestoring. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:07 |
Conventioneel wel, maar op de HSL kan een TOBS alleen als de assentellers fucked up zijn en de rijweg niet vrij komt doordat er te weinig assen worden geteld. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:26 |
![]() De RET gaat introduceren dat op eindpunten te zien is hoe lang het nog duurt tot de tram vertrekt. Zo kan je sneller zien welke tram als eerste weg gaat. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:30 |
| |
Frozen-assassin | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:49 |
NS ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:53 |
wat is er gebrekkig aan dan? volgens reisplanner gaat er elk kwartier een trein? of wil iedereen weer eens met dezelfde trein mee? | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 11:58 |
Enkele stellen waar dubbel gewenst is waarschijnlijk.. | |
Duvel | zaterdag 7 juni 2014 @ 12:05 |
Eigenwijze drol! Of een sectie nou door assentellers, spoorstroomloop of pedalen wordt bewaakt, het blijft een sectiestoring. | |
derLudolf | zaterdag 7 juni 2014 @ 12:05 |
Een G63 6x6 ook goed? Ik vind het altijd wel een handig karretje om mee naar 't strand te gaan. | |
HetBrabandertje | zaterdag 7 juni 2014 @ 12:11 |
Normale treinen met VIRM6, in de pendel grotendeels 4 bakken DDZ en nog een schrale 3 bakken SGMm. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 13:45 |
Ik heb schrale keelpijn. Geen 150 jaar Zwolle voor mij vandaag ![]() | |
sneakydesert | zaterdag 7 juni 2014 @ 13:51 |
![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 7 juni 2014 @ 14:09 |
Je hoeft er toch niemand te pijpen? Hophop, gaan! | |
dennistd | zaterdag 7 juni 2014 @ 14:18 |
Je mist er niet veel aan hoor | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 14:35 |
Dat. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 14:57 |
Nee dat shantykoor en dat springkussen kwam ik sowieso al niet voor ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:05 |
Niet? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:06 |
Nee ![]() Zijn er al pics van die "nieuwe Zwolse loc" die om 13:00 onthuld zou worden? ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:06 |
Je verwacht het niet:
| |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:08 |
De zon had daar eerder al een schijnstoring las ik net ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:08 |
Het regent hier gewoon ![]() | |
sneakydesert | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:14 |
| |
Duvel | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:16 |
Ja, hier ook. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:28 |
Hier is het heerlijk eigenlijk ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:38 |
Ik ben wat later wakker geworden dan gepland. Gisteravond late rangeerdienst gehad en nog even bij een collega gezetten om het weekend in te luiden. Het fietsen ging niet te best, gelukkig was het maar 4 minuten fietsen naar huis. ![]() Kreeg de sms'jes vanmorgen weer over het baanvak Leeuwarden - Groningen, wat een ellende ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:41 |
Tussen 18.00 uur en 21.30 uur gisteravond 30 (!) treinen naar binnen gehaald voor tank, schoonmaak en opstel. Ging achter elkaar door. Veel extra uitval vanwege de problemen op Leeuwarder baanvak. Knallen knallen knallen. Was wel ff flink bikkelen. Geweldig ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:49 |
Gaat lekker vandaag. Kapotte treinen en storingen bij de vleet. | |
James1988 | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:53 |
Die rijtuig zijn een overblijfsel van de "Bergland Express", een mislukt project waarvoor men later nog doorstarten heeft geprobeerd onder de naam "Berglandtrein". Het bedrijf erachter ("The Train Company B.V.") is inmiddels failliet. Met die rijtuigen is het nodige mis (technisch), daarom wil eigenlijk niemand ze hebben en staan ze al jaren in Utrecht aan de ketting. Wat leesvoer: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=6595 http://www.nicospilt.com/index_bergland.htm http://www.martijnhaman.nl/railinsight.htm [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 07-06-2014 16:01:10 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:54 |
Hey tof heeft Noordned een SMS dienst? Waar kan ik me aanmelden? | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:56 |
Noordnet ![]() Dat heet al zo'n 10 jaar Arriva hoor ![]() En het is was Noordned met een d ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:57 |
Is alleen voor rijdend personeel. Zodat als je in Roodeschool staat, je weet dat zich iemand voor de trein heeft geworpen in Winschoten bijvoorbeeld. Is wel handig, alleen je krijgt ze ook als je vrij bent/vakantie hebt. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 7 juni 2014 @ 15:58 |
Ah ok.. zo krijg ik al jaren smsjes voor t veer Vlissingen Breskens, geen idee hoe ik me af kan melden ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:00 |
| |
Peterselieman | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:18 |
hopen dat het eindelijk goed gefixt is. Ik moet er straks nog langs namelijk | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:20 |
Alles rijdt weer, behalve de sneltreinen. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:21 |
Dat heb je he. Als het niet tussen 18,9 en 21,2 graden C is gaat het stuk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:23 |
Als die straks maar wel rijdt. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:23 |
De eerste uit Groningen rijdt vanaf 16.41 en de eerste uit Leeuwarden rijdt om 16.43 ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:25 |
ik probeer de 18.43 te halen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:25 |
Ze zeggen dat alle storingen er uit zijn, dus dat moet geen probleem zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:27 |
Mooi zo ![]()
| |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:28 |
Dan is het goed ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:33 |
De stoptreinen rijden zonder probleem. Er was een baken kapot waardoor er constant snelremmingen waren. Dit baken is gefixt en nu kan men weer volop fahren zonder vertragingen ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:47 |
Is het niet eerder tussen de -20 en +35 graden C? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:48 |
Nee dat zou het moeten zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:49 |
Kruising in Buitenpost? | |
Ajaxfan | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:49 |
Dusss dat bedoelde ik ook maar stond er net ietttss anders. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:53 |
Jep ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:58 |
Dat dacht ik al ja ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 7 juni 2014 @ 16:59 |
Heel misschien, ik opper het maar, kan je een mailtje sturen of even bellen... | |
Ajaxfan | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:06 |
Euuhhhh hij is fijn. ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:16 |
De treinen van tegenwoordig.. | |
Maegrim | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:17 |
ICDefect gestrand bij schiphol ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:18 |
Langs perron of in de tunnel? Als je ziet wat ze eruit gooien verwacht ik de tweede.. | |
James1988 | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:19 |
Je verwacht het niet. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:19 |
Is het nou nooit treurig voor jou? Dat je ergens staat om wat af te rangeren en maar weer terug naar de kantine kan om te kaarten ofzo? ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:31 |
Hij doet 't weer. | |
Maegrim | zaterdag 7 juni 2014 @ 17:48 |
Tegenwoordig gaat dat met tablets ![]() Nah, hij komt nu naar de onderhoudsloods van hispeed op de watergraafsmeer... Gesleept door een andere loc ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Maegrim op 07-06-2014 18:01:53 ] | |
James1988 | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:08 |
Gelukkig is die in de buurt ![]() | |
Maegrim | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:10 |
Die hadden we hier klaarstaan, eerste klusje van de dag ![]() Ik werk veel voor NedTrain tegenwoordig | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:13 |
Dat scheelt. Ik heb gezien hoe dat in het goederenvervoer gaat. Dat is soms enorme treurnis. Vanuit de haven met de auto naar Emmerich, en dan sta je daar, blijkt je trein +5-6 uur te hebben. Mag je met de auto terug naar de Maasvlakte om daar 1 trein naar de Waalhaven te rijden. ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:25 |
Dan verlies je ook wel gauw het plezier in je beroep denk ik ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:28 |
Sommige gasten vinden het heerlijk. Lekker vrijheid en halen de schouders op en gaan terug. Ikzelf vond het altijd wel vervelend. Ik zat in stage (opleiding) en wilde zoveel mogelijk kilometers maken, aankomstcontroles, beetje wagenmeesterij erbij. Alles zien. Op zich was het wel een realistisch beeld, en moet ook zeggen dat ik daardoor de liefde voor het goederenvervoer wel verloor. Tuurlijk is het als meester veel leuker om met 700 meter auto's achter op de haak te rijden dan met een laf GTW 2'tje, maar ik heb nu wel zekerheid qua begin en afloop dienst. Dat is ook wel prettig. Heb veel verhalen gehoord over huwelijken die spaak liepen, vrouwen die het niet meer aan konden dat hun man nooit thuis was. | |
AIex | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:37 |
En volgens mij wil Harry ze nu naast Sloterdijk gaan neerplantten voor z'n Trainlodge
| |
James1988 | zaterdag 7 juni 2014 @ 18:40 |
Van z'n LinkedIn-profiel: Ja, ja... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:05 |
Het is tijd dat het weer winter wordt, zo weet je tenminste zeker dat de treinen bijna overal niet rijden in plaats van die sein- wissel en overwegstoringen en kapotte treinen zo hier en daar. ![]() | |
Duvel | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:31 |
Nog twee weken dus. | |
spectrumanalyser | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:34 |
ben benieuwd. http://redscape.ie/project/amsterdam-s-first-train-lodge/ | |
greavy | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:42 |
Op Breda - Zwolle vanochtend/vanmiddag 3 verschillende HC's gehad, en geeneen haalde het in zijn harses om eens te controleren. Eerste klas of cabineduikers ![]() Hoewel, begrijpelijk ook wel. Was zo'n gedrocht die VIRM heet... Zometeen eens kijken of IC142 in Amersfoort nog wil komen. Tussen Stendal en Wolfsburg vertraging van een uur opgelopen door een wisselstoring. Inmiddels rond de +43 over. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:49 |
Jongens ik drink een skuumkoppe op jullie, peperduur maar dat moet maar | |
Ireyon | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:55 |
Is dit echt zo noemenswaardig? De gemiddelde conducteur doet niet anders.. Waarschijnlijk te druk met hun smartphone om op Facebook te zeiken hoe zwaar ze het hebben. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 19:56 |
staat met +51 in Deventer aangekondigd ho: +54 al. | |
Bitlord | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:16 |
Slaaptreinen zijn kut, want krappe kamers en te korte bedden. Voordeel is dat je je verplaatst. Nu heb je de nadelen van de nachttrein met het niet verplaatsen. Wordt niks tenzij ze heel gunstig geprijsd worden. | |
greavy | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:18 |
nu een alternatief reisplan. Met de IC naar Den Haag (20:10 uit Amersfoort), en dan de IC naar Breda. Met +54 ga ik er niet op gokken. Auto staat in Breda vandaag. Scheelde veel tijd tov Dordrecht, kwam vanaf werk. Morgen ook al Eindhoven - Roermond met IRM. Dan met de stopper verder naar Maastricht en Valkenburg. | |
Bitlord | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:19 |
Fijn dat dit nu ook naar Nederland komt. In Frankrijk zie je het vaker. Had het destijds bij Qbuzz in Utrecht voorgesteld maar zonder resultaat. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:47 |
In liege hebben ze dat ook zeer handig. Even een vraag in de categorie wie weet, waarom rijden de treinen vanuit denhelder naar het zuiden links terwijl de treinen naar het noorden ook links rijden? Rechts is toch de standaard? | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:48 |
Weg | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:49 |
Enkelspoor. | |
Ireyon | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:49 |
Omdat links richting het zuiden ook gewoon rechts in de rijrichting is ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:49 |
Eh, volgens mij is de lijn naar Den Helder enkelspoor. | |
icloud | zaterdag 7 juni 2014 @ 20:50 |
Euhh icloud gaat even rechts door het raampje kijken en zijn ogen uitwrijven | |
spectrumanalyser | zaterdag 7 juni 2014 @ 21:03 |
roestrijden, bij de eerste trein smorgensvroeg? | |
greavy | zaterdag 7 juni 2014 @ 21:54 |
Joepie. +13 oogelopen op de laatste 500 meter tussen Den Haag ln v NOI en Centraal... Stond een defecte trein op ons aankomstspoor, en dan kan je natuurlijk niet naar 1 van de 4 lege perronsporen gestuurd worden .... 2 van die sporen zijn nog steeds leeg .. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 21:54 |
Leuk man, wissels wegsaneren ![]() | |
Litpho | zaterdag 7 juni 2014 @ 22:25 |
Maar denk je eens in hoeveel dat scheelt in onderhoud als je eenmaal alle reizigers hebt weggepest. Pure winst ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 22:38 |
Your logic is impeccable, my child ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:22 |
Deze kater gaat maar niet over. Verkeerde topic, weet ik, shoot me. Kutlefuh. Het komt allemaal door Fles en Mr_Klaasje. | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:27 |
Niet Prins_Pils? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:28 |
Ja die ook. Prinses dan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:29 |
Aan jou ligt het in ieder geval niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:46 |
Er zijn van die dingen waar je graag schuldig aan bent. Needless to say: Dit is er één ![]() | |
b2py | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:56 |
Heeft iemand je nog opgetild voor een foto? Zo nee, dan viel het wel mee ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 juni 2014 @ 23:59 |
Ja niet voor een foto maar wel met opgetild zijn en op de terugweg wilde ik eigenlijk bij de spoorlijn nog een peukie gaan roken maar zij die meefietste vond dat niet een heel goed idee. Zeven uur in bed vanochtend. | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 00:28 |
![]() HiSpeed is al simpel weggehaald op ICE 4651 | |
bork | zondag 8 juni 2014 @ 00:34 |
In Kopenhagen staat op de busdisplays bij de bushalte het aantal haltes wat de eerste bus van jouw halte vandaan is, kwam ik pas na 2 dagen achter ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 00:54 |
Veolia, die snapt het niet echt geloof ik. De laatste reguliere stoptrein naar Maastricht reed met een solo GTW 2/8 vanaf Heerlen (ivm Pinkpop). Niet verlengd. Met +7 issie vertrokken, en zo'n 200 achterblijvers die richting Maastricht moeten. Veolia heeft nu een 'extra stoptrein' om 1u ingelegd, en die rijdt met een solo GTW 2/6 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 00:59 |
kakdom volk die limbo's | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 00:59 |
Die 8 bakken zijn morgen nodig om alles af te voeren. | |
Socios | zondag 8 juni 2014 @ 00:59 |
Dat rock- en metaltuig slaapt maar in een tentje. Sowieso absurd dat de treinen vaak bevolkt worden door festivalgangers en ander gespuis. Het maakt het toeren er niet leuker op.
| |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 01:00 |
SOCIOS! ![]() | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:01 |
Ja, maar dan stuur je toch een leegmatje terug naar Heerlen? In Landgraaf schijnt het een nog veel grotere teringbende te zijn. In Landgraaf staan momenteel zo'n 1000 tot 1300 man te wachten tot ze eindelijk een trein in kunnen. Veolia kan het niet meer aan, en blijft doorrijden. De laatste treinen zouden al gereden moeten hebben ... Die pendeltreintjes hebben ook niet de meeste capaciteit. Rijdt nu een setje van 4, 5 en 6 bakken GTW daar. Rijden momenteel af en aan. Het is een te grote chaos. | |
Socios | zondag 8 juni 2014 @ 01:02 |
Hallo! Even mijn gal spuwen, hoor. ![]() Erger mij kapot aan dit soort treinreizigerts! | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:03 |
Dat is niet zomaar mogelijk op de heuvelland lijn ivm nimbys. Het is logisch dat veolia dit niet aan kan, daar zijn ze helemaal niet op berekend | |
Socios | zondag 8 juni 2014 @ 01:03 |
Is het net een uurtje Pinksteren, willen ze alweer weg. ![]()
| |
Socios | zondag 8 juni 2014 @ 01:05 |
V-IRM inzetten, gebeurt ook bij werkzaamheden. Boeiuh van welke vervoerder materieel is. Maar care, had als Veolia gewoon gestopt met de dienst na de laatste reguliere trein.
| |
Dr_Flash | zondag 8 juni 2014 @ 01:05 |
Zeg hoe zat dat ook weer? Jij had vorig jaar 120.000 km gereden of zo? Dat kan echt niet mang ![]() | |
icloud | zondag 8 juni 2014 @ 01:06 |
Gaat niet, ns machinisten hebben geen bekendheid en veolia machinisten geen ervaring met virm. Experiment van vorig jaar was niet geslaagd | |
greavy | zondag 8 juni 2014 @ 01:07 |
Veolia heeft nu NSR gevraagd om tussen Heerlen en Maastricht 3 pendeltreintjes te rijden. NSR gaat hier nu 3x heen- en weer rijden met 4 en 6 bakken Plan V. Veolia gaat extra materieel naar Heerlen - Landgraaf vv sturen. Dat is dus een grote tyfusbende daar ![]() ![]() |